Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17
Kom op zeg, niet zo moeilijk doen, het speelt zich in Amerika af, daar is het doodschieten van kinderen toch gewoon een dagelijks iets. :X :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:58
Albinoraptor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:51:
Kom op zeg, niet zo moeilijk doen, het speelt zich in Amerika af, daar is het doodschieten van kinderen toch gewoon een dagelijks iets. :X :+
Hoho, pas als de kinderen geboren zijn! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/7StUizI8ktUAAAAM/awkward-awkward-silence.gif

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:59

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Albinoraptor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:51:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V6kpbJlokhpNR0EzgJ5xOprcUA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/biX0D6t29wjmXOZotwDjNXNW.jpg?f=user_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
Het zal mij niet verbazen als ze expres kinderen toevoegen, puur om wat meer media-aandacht te krijgen.

Verder zou het ook best kunnen dat kinderen alleen in cutscenes zijn of alleen op bepaalde afstand in de verte.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Martinspire schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:30:
Het zal mij niet verbazen als ze expres kinderen toevoegen, puur om wat meer media-aandacht te krijgen.
Dat lijkt me wel ver gezocht... ten eerste omdat Rockstar de media aandacht niet echt nodig heeft. En ten tweede zaten er un RDR2 ook al kinderen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIQTudyEzhIEq2xXYJSAr549yMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqZOGMI8spGa1oAx4tCMGqeh.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:53
Hij staat vast op mijn Wish List, van het weekend toegevoegd via de ps5 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09 12:22
Martinspire schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:30:

Verder zou het ook best kunnen dat kinderen alleen in cutscenes zijn of alleen op bepaalde afstand in de verte.
Ja, nu dat ik erover nadenk: ik ken geen enkel Grand Theft Auto-spel waarin kinderen voorkomen.

Geen enkele missie, geen enkel filmpje, niet op straat... Nergens. Jij ziet nooit een vrouw met een wieg of kinderwagen, ziet nooit een vrouw borstvoeding geven aan haar kindje, ziet nooit spelende kinderen, ziet niet eens personages die op kinderen lijken...

Er zijn ook geen scholen (noch basis, noch middelbaar, noch hoger onderwijs), geen peuterspeelzalen, geen universiteiten... Niks.

Grand Theft Auto IV heeft wel speeltuinen, maar daar speelt niemand in. Ook weer geen kinderen...

Zéér eigenaardig inderdaad: een universum met nul kinderen, alsof er al minimaal 18 jaar en 9 maanden niemand met elkaar jeweetwel heeft gedaan! :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GTA 5 heeft ook speeltuinen overigens.

Los daarvan zou ik mijn kleine ook niet laten buitenspelen in de spelwereld van een GTA game, niet meer dan logisch dat de NPC’s hun kids binnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

markwiering schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:27:
[...]
...alsof er al minimaal 18 jaar en 9 maanden niemand met elkaar jeweetwel heeft gedaan! :o
Oh jazeker wel. In de nacht onder de brug 2x toeteren en het gebeurde. :+ :+

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:37
[...]

...

Er zijn ook geen scholen (noch basis, noch middelbaar, noch hoger onderwijs), geen peuterspeelzalen, geen universiteiten... Niks.

...
In Gta V zit wel een "Universiteit" in Los Santos. Mooi terrein als ik het me goed herinner!

https://gta.fandom.com/wi...f_San_Andreas,_Los_Santos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 11:27
Family Guy schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:05:
[...]

Oh jazeker wel. In de nacht onder de brug 2x toeteren en het gebeurde. :+ :+
Hot Coffee d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:50
Het bespreken van algemene maatschappelijke onderwerpen in game-topics is niet toegestaan. Dit weet je.

[ Voor 88% gewijzigd door Mog op 01-06-2025 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
Zie modbreak hierboven.

[ Voor 95% gewijzigd door Mog op 01-06-2025 22:46 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 10:37
Zie modbreak hierboven.

[ Voor 98% gewijzigd door Mog op 01-06-2025 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro-bbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-07 18:23
[...]

Ja, nu dat ik erover nadenk: ik ken geen enkel Grand Theft Auto-spel waarin kinderen voorkomen.

Geen enkele missie, geen enkel filmpje, niet op straat... Nergens. Jij ziet nooit een vrouw met een wieg of kinderwagen, ziet nooit een vrouw borstvoeding geven aan haar kindje, ziet nooit spelende kinderen, ziet niet eens personages die op kinderen lijken...

Grand Theft Auto IV heeft wel speeltuinen, maar daar speelt niemand in. Ook weer geen kinderen...

Zéér eigenaardig inderdaad: een universum met nul kinderen, alsof er al minimaal 18 jaar en 9 maanden niemand met elkaar jeweetwel heeft gedaan! :o
In vice city stories is een baby te zien in cutscenes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqBQg1k8Pr1NQ2Sbp97dRmSkcVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rX7Lo2mxrOvz9xetxylVhlXL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Voor mij zal het langer dan een jaar zijn, de PC versie komt ongeveer een jaar na console release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toonen1988 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:02:
de PC versie komt ongeveer een jaar na console release.
Denken we :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
GTA 3:
PS2, 26 Oktober 2001
Windows, 24 Mei 2002
Xbox, 2 Januari 2004

GTA Vice City:
PS2, 29 oktober 2002
Windows, 13 mei 2003
Xbox, 4 november 2003

GTA San Andreas:
PS2, 29 oktober 2004
Windows en Xbox, 10 juni 2005

GTA 4:
PS, Xbox, 29 april 2008
Windows, 3 december 2008

GTA 5:
PS3, Xbox 360, 17 september 2013
PS4, Xbox One, 18 december 2014
Windows, 14 April 2015.

En dan heb je ook nog de PS5 en Xbox Series X release.

Dus, ik vermoed dat de PC versie ergens Q1, Q2 van 2027 gaat verschijnen. Als ze weer hetzelfde gaan doen als GTA5, dan pas zelfs in 2028.

[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 03-07-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:36

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik hoop toch echt met het gegroeide aantal PC gamers in de laatste 10 jaar en de development van ook meer dan 10 jaar het toch wel lukt om het eerder dan een jaar te laten zijn :P

Kunnen niks anders dan hopen

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
Ik hoop ook snel op een PC versie, maar ik ga toch echt een console aanschaffen om eerder te kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:06
Ricmaniac schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:01:
Ik hoop toch echt met het gegroeide aantal PC gamers in de laatste 10 jaar en de development van ook meer dan 10 jaar het toch wel lukt om het eerder dan een jaar te laten zijn :P

Daar heeft het weinig mee te maken denk ik.
Kunnen ze na een jaar nogmaals het spel hypen en nog eens verkopen.

Er gaan sowieso mensen zijn die de game op console kopen en een jaar later op pc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:59

Dhrax

Prog Lord

Het is een keus geweest van Rockstar, met een team van 3000+ lijkt het me toch geen probleem om de game op alle platformen uit te brengen (Switch uitgezonderd). Dit is een weloverwogen beslissing.

Ze hopen dat PC gamers niet kunnen wachten en alsnog een console versie aanschaffen zodat ze over 2 jaar nogmaals kunnen cashen met een 2de aanschaf voor de PC versie. Het is immers gebleken dat mensen dit zonder morren doen dus waarom van deze melkkoe strategie afwijken.

Over 3 a 4 jaar de enhanced versie, tevens full priced, die verkoopt ook weer als zoete koek. Tegen die tijd zijn de nieuwe consoles er ook wel, kassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
Pvt.Zaitsev schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:25:
Ik hoop ook snel op een PC versie, maar ik ga toch echt een console aanschaffen om eerder te kunnen spelen.
De PS5pro staat hier klaar met één reden ;) (de kids zijn het excuus :+)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Tis natuurlijk niet alleen technisch, het is ook vanuit verkoop oogpunt omdat zodat hij op PC uit komt de piraten schepen met GTA6 ook uitvaren, wat anders potentiele klanten op consoles afpakt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markwiering
Pvt.Zaitsev schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 13:25:
Wat een fanatisme, dit! :o

Het boeit toch niet of jij GTA 6 meteen speelt nadat het is uitgekomen of een jaar later? :P

Sterker nog, jij kunt beter een jaar wachten. Dan zijn veel fouten in het spel die kort na het uitgeven ontdekt zijn gedicht én dan zijn alle recensies over het spel binnen. Dan kun jij jouzelf ook inlezen om te zien of dit spel jouw geld wel waard is of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvt.Zaitsev
markwiering schreef op maandag 7 juli 2025 @ 01:36:
[...]

Het boeit toch niet of jij GTA 6 meteen speelt nadat het is uitgekomen of een jaar later? :P

Sterker nog, jij kunt beter een jaar wachten. Dan zijn veel fouten in het spel die kort na het uitgeven ontdekt zijn gedicht én dan zijn alle recensies over het spel binnen. Dan kun jij jouzelf ook inlezen om te zien of dit spel jouw geld wel waard is of niet. ;)
Haha, ik ga gewoon hetzelfde doen als bij GTA5.
Eest op console, daarna op de PC. Console daarna de deur uitgedaan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
markwiering schreef op maandag 7 juli 2025 @ 01:36:
[...]

Hij doet toch lekker wat hij zelf wil, en GTA is zeker wel een game om een jaar eerder te spelen ipv te wachten

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo 100%, ik heb een Series X als mijn main console, maar als hij eerder beschikbaar zou zijn op een ander platform dan had ik dat platform zeker gehaald. Ook als het een stuk minder is dan een jaar.

Sterker nog als hij op de PS5 Pro iets beter draait dan haal ik die er ook voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
Chelseamarre123 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Hij doet toch lekker wat hij zelf wil, en GTA is zeker wel een game om een jaar eerder te spelen ipv te wachten
Oneens. Rockstar Games speelt samen met fabrikanten van spelcomputers een spelletje om consumenten zoals jij financieel uit te melken. Door grote speltitels eerst uit te brengen voor spelcomputers...

1. Kopen mensen zoals jij speciaal een Xbox of PlayStation, om de nieuwste titel maar te kunnen spelen. Hierdoor incasseren producenten van spelcomputers meer winst.

2. Kopen mensen het uitgegeven spel dubbel (eerst voor de spelcomputer, dan voor de gewone computer), waardoor Rockstar ook extra geld incasseert.

Het is een overduidelijke vorm van uitpersing. Fanatieke spelers zoals jij trappen hier met open ogen in. Het is ook schadelijk om erin te blijven trappen, want juist door mensen zoals jij blijft Rockstar Games dit doen.

Als niemand in deze truc zou trappen en iedereen gewoon de normale versie van het spel zou afwachten, zou Rockstar dit trucje niet meer flikken. Het haalt dan toch niks meer uit. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
markwiering schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:43:
[...]

Oneens. Rockstar Games speelt samen met fabrikanten van spelcomputers een spelletje om consumenten zoals jij financieel uit te melken. Door grote speltitels eerst uit te brengen voor spelcomputers...

1. Kopen mensen zoals jij speciaal een Xbox of PlayStation, om de nieuwste titel maar te kunnen spelen. Hierdoor incasseren producenten van spelcomputers meer winst.

2. Kopen mensen het uitgegeven spel dubbel (eerst voor de spelcomputer, dan voor de gewone computer), waardoor Rockstar ook extra geld incasseert.

Het is een overduidelijke vorm van uitpersing. Fanatieke spelers zoals jij trappen hier met open ogen in. Het is ook schadelijk om erin te blijven trappen, want juist door mensen zoals jij blijft Rockstar Games dit doen.

Als niemand in deze truc zou trappen en iedereen gewoon de normale versie van het spel zou afwachten, zou Rockstar dit trucje niet meer flikken. Het haalt dan toch niks meer uit. ;)
Nou nou, gelukkig ben jij helemaal wakker en hebt het allemaal door.

Dan trap ik (maar ook “wij”) er met liefde met open ogen in! is het al mei :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:34
[...]

Sorry hoor, maar wat maakt het uit of iemand de game 1x of vaker koopt? Die persoon moet gewoon lekker doen wat ie wil met z'n geld. Stel je bent helemaal fan van de serie, wat maakt het dan uit of je de game vaker koopt?

Met GTA V heb ik het ook gedaan. Eerst op de PS3. Veel op gespeeld. Later gekocht voor de PC en de uren er goed uit gehaald.

Ik denk dat je kritischer mag zijn op uitgevers die hun game lanceren voordat deze af is / terwijl dez vol met bugs zit. Rockstar komt tenminste met een blockbuster waar anderen van kunnen leren.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
Donstil schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:47:
[...]

Nou nou, gelukkig ben jij helemaal wakker en hebt het allemaal door.

Dan trap ik (maar ook “wij”) er met liefde met open ogen in! is het al mei :+
Als jij graag dubbel betaalt voor hetzelfde spel + een spelcomputer die jij niet nodig hebt, dan moet jij dat inderdaad doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
RobinNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:49:
[...]

Sorry hoor, maar wat maakt het uit of iemand de game 1x of vaker koopt? Die persoon moet gewoon lekker doen wat ie wil met z'n geld. Stel je bent helemaal fan van de serie, wat maakt het dan uit of je de game vaker koopt?

Met GTA V heb ik het ook gedaan. Eerst op de PS3. Veel op gespeeld. Later gekocht voor de PC en de uren er goed uit gehaald.

Ik denk dat je kritischer mag zijn op uitgevers die hun game lanceren voordat deze af is / terwijl dez vol met bugs zit. Rockstar komt tenminste met een blockbuster waar anderen van kunnen leren.
1. Het is zonde van jouw geld om hetzelfde spel meerdere keren te kopen, zeker aangezien het spel duur is. Het zijn niet twee identieke exemplaren die jij voor een extra euro koopt bij de rommelmarkt.

Ja, het is jouw geld. Ja, jij mag doen met jouw geld wat jij wilt. Jij mag ook jouw reet ermee afvegen en jouw geld daarna door de W.C. spoelen.

2. Ook als jij onbeperkt geld zou hebben, zou ik er bezwaar bij hebben om een hebberige gigant te spekken met geld. Een bedrijf komt met een overduidelijk uitperstruc om dubbel of driedubbel te incasseren met hetzelfde spel - en jij trapt erin.

Zulk gedrag zou ik nooit en te nimmer belonen.

3. Ik ben ermee bekend dat moderne spellen vaak in "vroege toegang" vrijgegeven worden en heel lang in die fase blijven zitten, vol met fouten en andere elementen die het spel onspeelbaar maken. Ik ben ook bekend met gevallen waarbij een bedrijf een spel op de markt bracht (niet de "vroege toegang") dat vol met fouten zat en daarna een jaar lang bijgetimmerd moest worden om het een beetje stabiel te maken.

Dat is PRECIES het punt dat ik eerder opnoemde. Mijzelf citerend:
Daar blijf ik bij. Als jij even geduld hebt, merk jij vanzelf of een spel jouw geld waard is of niet. Dan komen de recensies en speelvideo's binnen. Dan blijkt of het spel vol met fouten zit, of dat het wel stabiel is. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Laatst online: 13:29
markwiering schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:28:
[...]

1. Het is zonde van jouw geld om hetzelfde spel meerdere keren te kopen, zeker aangezien het spel duur is. Het zijn niet twee identieke exemplaren die jij voor een extra euro koopt bij de rommelmarkt.

Ja, het is jouw geld. Ja, jij mag doen met jouw geld wat jij wilt. Jij mag ook jouw reet ermee afvegen en jouw geld daarna door de W.C. spoelen.

2. Ook als jij onbeperkt geld zou hebben, zou ik er bezwaar bij hebben om een hebberige gigant te spekken met geld. Een bedrijf komt met een overduidelijk uitperstruc om dubbel of driedubbel te incasseren met hetzelfde spel - en jij trapt erin.

Zulk gedrag zou ik nooit en te nimmer belonen.

3. Ik ben ermee bekend dat moderne spellen vaak in "vroege toegang" vrijgegeven worden en heel lang in die fase blijven zitten, vol met fouten en andere elementen die het spel onspeelbaar maken. Ik ben ook bekend met gevallen waarbij een bedrijf een spel op de markt bracht (niet de "vroege toegang") dat vol met fouten zat en daarna een jaar lang bijgetimmerd moest worden om het een beetje stabiel te maken.

Dat is PRECIES het punt dat ik eerder opnoemde. Mijzelf citerend:

[...]

Daar blijf ik bij. Als jij even geduld hebt, merk jij vanzelf of een spel jouw geld waard is of niet. Dan komen de recensies en speelvideo's binnen. Dan blijkt of het spel vol met fouten zit, of dat het wel stabiel is. :*)
Dat kan. Ik heb GTAV ook op 4 platformen inmiddels gehaald en gespeeld. Spek ik de maker, vast. Haal ik er plezier uit dat het die paar tientjes waard is, zeker weten! We zijn nu 10+ jaar verder sinds release, er komen nog steeds nieuwe updates en ik speel het nog steeds (al is het minder fanatiek als vroeger).

Zou het met GTAVI weer doen. Ik spek de maker, zij belonen mij met een geweldige game die ik 'kapot' speel!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
SgtElPotato schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Dat kan. Ik heb GTAV ook op 4 platformen inmiddels gehaald en gespeeld. Spek ik de maker, vast. Haal ik er plezier uit dat het die paar tientjes waard is, zeker weten! We zijn nu 10+ jaar verder sinds release, er komen nog steeds nieuwe updates en ik speel het nog steeds (al is het minder fanatiek als vroeger).

Zou het met GTAVI weer doen. Ik spek de maker, zij belonen mij met een geweldige game die ik 'kapot' speel!
Precies ik heb gta5 ook op de ps3 gekocht, op de ps4, op de pc eens in de actie.
En toen de 10 euro versie voor de ps5, heb ik er iedere keer plezier van gehad ja zeker.

Ik speel al sowieso niet zo heel veel spellen, en met gta ben ik sowieso wel een tijd zoet.
Dus vind helemaal niet erg het spel nog eens te kopen, beter dat dan niks hebben om te spelen.
Zo heb ik wel vaker met meer spelen gedaan, goed misschien geen 4 keer. Maar koop gerust soms een remaster of iets.(als ik het spel leuk vind).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
markwiering schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 21:17:
[...]

Als jij graag dubbel betaalt voor hetzelfde spel + een spelcomputer die jij niet nodig hebt, dan moet jij dat inderdaad doen. :)
Absoluut, voor een studio als R* heb ik dat zeker over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
GTA V op release voor de PS3 gekocht (€55,00), daarna op release voor PS4 (€45,00), toen voor €10,00 ge-upgrade naar de PS5 versie. De PC versie heb ik gratis gekregen. Heb ik genoten? Jazeker, heb ik genoten. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
Jumpman schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:07:
GTA V op release voor de PS3 gekocht (€55,00), daarna op release voor PS4 (€45,00), toen voor €10,00 ge-upgrade naar de PS5 versie. De PC versie heb ik gratis gekregen. Heb ik genoten? Jazeker, heb ik genoten. :)
Ik heb GTA 5 dus voor 30 euro gekocht op Steam, maar het was een miskoop.

Na het succes van GTA 4 dacht ik dat GTA 5 nog epischer zou worden. Het tegendeel bleek waar. Autorealisme weg. Botsrealisme weg. Specifieke autoschade weg. Vigilante missies weg. Jij kunt geen voorwerpen meer oppakken. Het verhaallijn was ook dommer geworden, met Trevor die zonder reden mensen vermoordt, terwijl GTA 4 tenminste nog een personage had met diepgang, die worstelde met zijn verleden en die met zijn neef moest zien te overleven in een stad geteisterd door criminelen en maffiabendes.

Juist omdat GTA 5 een miskoop bleek te zijn, neem ik met deel 6 een afwachtende houding aan. Ik kijk wel eerst de kat uit de boom voordat ik opnieuw een miskoop doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
markwiering schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:32:
[...]

Na het succes van GTA 4 dacht ik dat GTA 5 nog epischer zou worden. Het tegendeel bleek waar. Autorealisme weg. Botsrealisme weg. Specifieke autoschade weg. Vigilante missies weg. Jij kunt geen voorwerpen meer oppakken. Het verhaallijn was ook dommer geworden, met Trevor die zonder reden mensen vermoordt, terwijl GTA 4 tenminste nog een personage had met diepgang, die worstelde met zijn verleden en die met zijn neef moest zien te overleven in een stad geteisterd door criminelen en maffiabendes.

Juist omdat GTA 5 een miskoop bleek te zijn, neem ik met deel 6 een afwachtende houding aan. Ik kijk wel eerst de kat uit de boom voordat ik opnieuw een miskoop doe.
GTA VI lijkt in personages dan wellicht wat beter, maar de omgeving meer over the top.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:07

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gewoon 99 euro voor neerleggen op release, geen probleem. De verwachtingen zijn hoog, RDR2 was een fantastische open wereld, als dit nog beter gaat worden dan is het episch.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
[...]

Gta 5 een miskoop noemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Ja, want dat is het. Ik heb spijt van het kopen van GTA 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Donstil schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:06:
[...]

Absoluut, voor een studio als R* heb ik dat zeker over.
Rockstar Games is een bedrijf dat actief jacht maakt op fans die modificaties maken voor GTA-spellen, door deze met juridische dreigementen en misbruik van de Amerikaanse DMCA-wet overal te laten verwijderen.

Ik ben daarom juist iemand die Rockstar Games zo min mogelijk geld gunt. 8)

Gelukkig hebben spellen op Steam bijna altijd een methode om deze goedkoper te verkrijgen, door een geschenkcode van dat spel te kopen op het Internet die soms maar 1/5 van de prijs is van het spel zelf. :*)

Dat betekent: minder inkomsten voor Rockstar Games - en toch de lusten van hun spel, op een 100% legale manier. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
[...]

Volgens mij heb jij een beetje last van het FOMO gevoel. :+ Jij hebt een minder goede ervaring met GTA en je wilt liever geen geld uit geven en wachten tot de PC versie .. maar je bent een beetje gefrustreerd dat andere mensen wel een PS5 aan gaan schaffen, specifiek om GTA6 een jaartje eerder te kunnen spelen.

(En dan volgend jaar sta jij ws. wel lekker vooraan in de rij om PS5+GTA6 aan te schaffen. :+ )

Waarde van geld/spellen/zaken is allemaal subjectief. Ik heb afgelopen week ook een PS5pro aangeschaft. Hoofdzakelijk voor GTA 6; maar ook nu voor Death Stranding 2. En ik *weet* dat beide spellen later op de PC uit komen en dat ik ze daar ook zal gaan aanschaffen, en weer zal gaan spelen.

Zonde van het geld? Voor mij en velen met mij, absoluut niet; aangezien ik er vele extra uren plezier uit zal krijgen. Geld->Fun ratio maakt het meer dan waard.

Zolang Rockstar hun winst niet voor militaire of malafide doeleinden gebruikt, who the f*ck cares dat ze wat meer krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Marcade schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 02:45:
[...]
Volgens mij heb jij een beetje last van het FOMO gevoel. :+ Jij hebt een minder goede ervaring met GTA en je wilt liever geen geld uit geven en wachten tot de PC versie .. maar je bent een beetje gefrustreerd dat andere mensen wel een PS5 aan gaan schaffen, specifiek om GTA6 een jaartje eerder te kunnen spelen.
Het is geen frustratie, maar verbazing. Ik was oprecht verbaasd toen ik las dat iemand speciaal een PlayStation 5 ging aanschaffen om GTA 6 een jaartje eerder te kunnen spelen, om daarna GTA 6 opnieuw te kopen, maar dan voor de computer.

Qua zuinigheid doet mij dat denken aan die aflevering van Spongebob Squarepants waarin Spongebob een grote televisie kocht, alleen maar om daarna in de doos te kunnen spelen. ;)

Hypothetische scenario's gaan we niet als argument gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Mog op 09-07-2025 19:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
markwiering schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 03:16:
[...]

Het is geen frustratie, maar verbazing. Ik was oprecht verbaasd toen ik las dat iemand speciaal een PlayStation 5 ging aanschaffen om GTA 6 een jaartje eerder te kunnen spelen, om daarna GTA 6 opnieuw te kopen, maar dan voor de computer.

Qua zuinigheid doet mij dat denken aan die aflevering van Spongebob Squarepants waarin Spongebob een grote televisie kocht, alleen maar om daarna in de doos te kunnen spelen. ;)
Maar dit is toch een zinlose discussie? Zo kan je ook een mening hebben dat @Donstil ieder jaar de nieuwste iPhone haalt (en met hem vele anderen). Maar dat maakt toch niet uit? Voor jou is het onzin, voor een ander is het vermaak en plezier en het geld dubbel en dwars waard.

Het is dat de GTAV Enhanced editie gratis was anders had ik daar ook wel 5-10 euro aan uitgegeven.l

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Chaoss schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:39:
Gewoon 99 euro voor neerleggen op release, geen probleem. De verwachtingen zijn hoog, RDR2 was een fantastische open wereld, als dit nog beter gaat worden dan is het episch.
Red Dead Redemption 2 veegt nog steeds met 90% van de spellen de vloer aan op de dag van vandaag, dat spel blijft zooo goed! Ben om die reden ook heel erg nieuwschierig naar Grand Theft Auto 6

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
G_Dragon schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Red Dead Redemption 2 veegt nog steeds met 90% van de spellen de vloer aan op de dag van vandaag, dat spel blijft zooo goed! Ben om die reden ook heel erg nieuwschierig naar Grand Theft Auto 6
Qua openwereld game is RDR2 denk ik nog steeds ongeëvenaard. Het is zo immersive, levendig en dynamisch. Dat doet echt geen enkele game RDR2 na. Het was mij allemaal iets te traag wat voor mij het plezier weg nam. Wil de game best nog eens helemaal opnieuw beleven, maar dan wel graag in 60fps. Ooit komt die versie er wel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Chaoss schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:39:
Het gaat geen 99 euro worden

Dat zijn uitspraken van een random analist. Die alleen zei dat 'de games industrie hoopt dat ze GTA 6 100€ maken'. Want de publishers verdienen nog niet genoeg.

Het gaat max 80€ kosten, zoals de meeste games op Playstation tegenwoordig.

Daarnaast is de reden dat de PC release later komt niet alleen vanwege een groot aantal dubbele verkopen, ook het optimaliseren voor PC is niet zo makkelijk.

Je hebt een enorm scala aan configuraties waar je voor moet optimaliseren, in tegenstelling tot vaste hardware.

Dan heb je nog de piracy etc, wat ook een reden kan zijn voor een latere release dan de console versies.

Ik heb er echt 0,0 problemen mee, ik heb niet voor niets al een ps5 in huis gehaald speciaal voor GTA. Ja ik heb Demon Souls maar eh. En zodra die op de pc uitkomt dan ga ik hem zeker opnieuw kopen.

De games van Rockstar zijn dan ook zodanig gepolished dat ze het ook prima waard zijn. Mensen die hier zeggen ja na een jaar zijn de grootste fouten er wel uit zijn gehaald, sorry maar welke fouten :D.

Ik heb RDR2 op release gespeeld op een crappy Xbox One, maar het was een van de mooiste games die ik ooit speelde. Geen fouten, gekke bugs of wat dan ook.

Dat is de kwaliteit van Rockstar, en daarom ga ik niet zeuren over double dip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Hulleman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:11:
[...]

Qua openwereld game is RDR2 denk ik nog steeds ongeëvenaard. Het is zo immersive, levendig en dynamisch. Dat doet echt geen enkele game RDR2 na. Het was mij allemaal iets te traag wat voor mij het plezier weg nam. Wil de game best nog eens helemaal opnieuw beleven, maar dan wel graag in 60fps. Ooit komt die versie er wel.
Die versie is er, gewoon een pc kopen.

Geen idee waarom je jaren zou wachten op eventuele patches/remasters waar je dan weer extra moet betalen, terwijl het letterlijk een settings menu slider is. Totaal afhankelijk van publishers en platform houders.

Op de PC hoef je ook niet te betalen voor een 60fps patch.

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 09-07-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
James Pond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:17:
[...]
Die versie is er, gewoon een pc kopen.
:O

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
James Pond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:15:
[...]
De games van Rockstar zijn dan ook zodanig gepolished dat ze het ook prima waard zijn. Mensen die hier zeggen ja na een jaar zijn de grootste fouten er wel uit zijn gehaald, sorry maar welke fouten :D.

Dat is de kwaliteit van Rockstar, en daarom ga ik niet zeuren over double dip.
Op PC zijn games van Rockstar alles behalve gepolished. GTA IV presteerde dramatisch, met RDR2 was ook van alles mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Tja, als jij afhankelijk wil zijn van publishers die voor jou bepalen of je wel of niet je spel op 60fps kan spelen, dan be my guest.

Ik wil die keuze graag zelf kunnen maken.

Daarom snap ik de instelling niet van 'oja ik hoop echt dat er een 60fps patch komt'. Als je het zo graag op 60 wil spelen dan haal je een pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Nu online
James Pond schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Tja, als jij afhankelijk wil zijn van publishers die voor jou bepalen of je wel of niet je spel op 60fps kan spelen, dan be my guest.

Ik wil die keuze graag zelf kunnen maken.

Daarom snap ik de instelling niet van 'oja ik hoop echt dat er een 60fps patch komt'. Als je het zo graag op 60 wil spelen dan haal je een pc.
Nee, want ik wil geen game pc. Anders had ik er wel één gehad he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Hulleman schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:32:
[...]

Daar heb je het ook over een game. Als GTA VI voor 1/5 van de prijs wordt verkocht is het niet legaal.
Oke dude, jij bent de expert op gebied van pc gaming :').

Komop man, als je er geen kennis van hebt praat er dan niet over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi0bFkCDJj9VfkY0iumRJkuFpf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kz4WvLrWV3H0zurfbXXc0Wvt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bijna! En dan te bedenken dat de game statistisch gezien nog een keer uitgesteld gaat worden 😢

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 09-07-2025 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Donstil schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Bijna! En dan te bedenken dat de game statistisch gezien nog een keer uitgesteld gaat worden 😢
Yes! Onwijs veel zin in, ben ook benieuwd wanneer de pre-orders live gaan en wat de collectors editie gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
So close yet so far

Ik ga dit jaar veel sporten. Ik wil in peak Jason conditie zijn als de game uitkomt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Genoeg backlog dus ik wacht rustig de PC editie af. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:44
Reactie op verwijderd bericht. Nog minder dan een jaar! Zo voorbij, en voor je het weer ben je weer aan het klagen dat het alweer 10 jaar geleden is dat GTA VI uitkwam :P

[ Voor 30% gewijzigd door Mog op 09-07-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Orangelights23 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 18:33:
Reactie op verwijderd bericht. Nog minder dan een jaar! Zo voorbij, en voor je het weer ben je weer aan het klagen dat het alweer 10 jaar geleden is dat GTA VI uitkwam :P
Heb je enig idee hoe lang we moeten wachten op de Hot Coffee mod.

[ Voor 16% gewijzigd door Mog op 09-07-2025 19:50 ]

Zucht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Modbreak:Het topic weer een beetje opgeschoond. Off topic-berichten over Steam keys en Tweakers karma verwijderd.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33
[...]

Ik zou rustig ademhalen. Het gaat om een computerspelletje van een paar tientjes. Wat maakt het uit dat je die een paar keer koopt joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

giantgiantus schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Ik zou rustig ademhalen. Het gaat om een computerspelletje van een paar tientjes. Wat maakt het uit dat je die een paar keer koopt joh.
Het winst model van Rockstar is allang verschoven naar hun Shark Cards voor de online.
Voor het kleine eenmalige bedrag bij aankoop zullen ze tegenwoordig minder interresse tonen dankzij de nieuwe 'splash the cash' 'pay to win' generatie die GTA V speelde :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
giantgiantus schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 08:37:
[...]

Een paar tientjes... Ik denk dat GTA 6 heel wat meer gaat kosten dan 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
markwiering schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:27:
[...]

Een paar tientjes... Ik denk dat GTA 6 heel wat meer gaat kosten dan 20 euro.
Heerlijke Tweakers-reactie :P 70 euro is ook een paar tientjes. Hoe dan ook, we weten allemaal dat we de game op current gen kopen en op next gen, en natuurlijk de cloud versie aangezien de next gen de last gen met fysieke hardware wordt.

Ik hoop dat Rockstar na de zomermaanden wel meer info los gaat laten, ik vond het heerlijk bij deel IV en V om mer de community alles te analyseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

En als je dat niet wil, doe je dat niet. Maar we leven (nog) in een vrij land en daarin mag iedereen voor zichzelf bepalen of hij spel één, twee of nul keer koopt. Of drie keer. Doe eens gek.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb iets van 1200 uur in RDR2 zitten denk ik, en veel meer in GTA 5. Het zijn jaren lang de enige spellen die ik zo ongeveer speelde.

Ja beide spellen heb ik op meerdere platforms gekocht (En soms zelfs fysiek èn digitaal)
Per uur gamen heb ik zelfs met al die versies meer aan stroomkosten betaald dan aan RockStar.

Oh en mijn PS5 pro is er mede gekomen voor GTA6. Ik weet dat ik dan de pro wil hebben, dus waarom niet nu al. Zonder GTA 6 was ik misschien gewoon bij de normale gebleven.

Ik heb geen idee waarom anderen een mening over mijn keuzes zouden moeten hebben, laat staan dat het me boeit ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Poeh RDR2 hè, dit jaar opnieuw gespeeld en was weer fantastisch.

Als GTA6 de helft zo goed wordt dan zitten we al geramd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Als we de (oude) geruchten mogen geloven en GTA VI wordt inderdaad $99, dan moeten we in Europa rekening houden met €109 of €119 lijkt me.

Dat is me het nog steeds dubbel en dwars waard. Maar wel serieus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Mog schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:22:
Als we de (oude) geruchten mogen geloven en GTA VI wordt inderdaad $99, dan moeten we in Europa rekening houden met €109 of €119 lijkt me.

Dat is een van de eerste, zo niet het eerste spel wat boven de 100€ zou gaan kosten.. Nou is EFT / Tarkov ook gigantisch duur maar totaal niet te vergelijken.

Het is nog steeds een instant buy hoor, maar wel duur

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vraag mij af waar de grens voor de “massa” zal liggen. Ik schat zo in dat €100/$100 wel eens een grens zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 18:55
Donstil schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:09:
Poeh RDR2 hè, dit jaar opnieuw gespeeld en was weer fantastisch.

Als GTA6 de helft zo goed wordt dan zitten we al geramd.
Echt niet, als GTA6 niet minstens net zo goed is, dan zal niemand dat pikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:43:
Vraag mij af waar de grens voor de “massa” zal liggen. Ik schat zo in dat €100/$100 wel eens een grens zou kunnen zijn.
Ik heb in 2013 de collectors edition nog overwogen. Die was destijds 150 euro... was me uiteindelijk iets te veel. Is de special edition van 80 euro geworden. Ik geloof dat ik in het topic destijds veel mensen met hetzelfde dilemma heb gezien.

We zijn nu 12/13 jaar en een heleboel inflatie verder. Ik denk echt dat voor best veel mensen (die het kunnen betalen) de prijs maar een kleine factor is in de beslissing om het spel te kopen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Family Guy schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:49:
En als je dat niet wil, doe je dat niet. Maar we leven (nog) in een vrij land en daarin mag iedereen voor zichzelf bepalen of hij spel één, twee of nul keer koopt. Of drie keer. Doe eens gek.
Dit is een nulargument, want ik heb nooit beweerd dat het verboden is om een spel meerdere keren te kopen.
Ik heb alleen aangegeven dat dit:

1. Geldverspilling is.
2. Jij hiermee een hebberige gigant die een overduidelijke uitperstruc toepast beloont met extra geld.

Beiden zijn gewoon toegestaan. Jij mág jouw eigen geld over de balk smijten. Jij mág hebberige giganten spekken. Jij mág in overduidelijke uitpersingstrucs trappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:37
markwiering schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:25:
[...]

Dit is een nulargument, want ik heb nooit beweerd dat het verboden is om een spel meerdere keren te kopen.

1. Geldverspilling is.
2. Jij hiermee een hebberige gigant die een overduidelijke uitperstruc toepast beloont met extra geld.

Beiden zijn gewoon toegestaan. Jij mág jouw eigen geld over de balk smijten. Jij mág hebberige giganten spekken. Jij mág in overduidelijke uitpersingstrucs trappen.
Je presenteert meningen als feiten. Wie bepaalt dat het geldverspilling is? Ik heb GTA V ook 3x gekocht (Xbox 360, PS4 en PS5, nooit voor de hoofdprijs) en heb me er iedere keer weer mee vermaakt.

Geldverspilling is geld uitgeven aan iets dat je niet gebruikt.

Ik weet niet wat je inkomen is, maar een paar tientjes aan een spelletje uitgeven noem ik niet direct geld over de balk smijten. Maar snap dat dat relatief kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markwiering
maussert schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:29:
[...]

Je presenteert meningen als feiten.
Goed punt. Dat had ik niet moeten doen. Ik had moeten schrijven: ik vind dit geldverspilling. :)
Wie bepaalt dat het geldverspilling is? Ik heb GTA V ook 3x gekocht (Xbox 360, PS4 en PS5, nooit voor de hoofdprijs) en heb me er iedere keer weer mee vermaakt.

Geldverspilling is geld uitgeven aan iets dat je niet gebruikt.
Als jij het op die manier bekijkt, is het inderdaad géén geldverspilling. Jij hebt jou daadwerkelijk vermaakt met al jouw aankopen. Ik ben blij dat ervan genoten hebt! :*)

Hopelijk geniet jij net zo veel (of nog meer) van GTA 6. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
markwiering schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:25:
[...]

1. Geldverspilling is.

Hoezo zou het dan als nog geldverspilling zijn, dat ik gta5 op de ps3 heb gekocht. en later op de ps4 is dus geldverspilling?.
Er zullen er genoeg zijn naast mij, die hun ps3 + games verkocht hebben. Dus er weer wat geld aan verdiend hebben.
En van dit geld weer bijgelegd hebben voor de ps4, en een enkel spel uiteindelijk ook.

Ik ga echt niet mijn consoles bewaren voor een spel, al mijn consoles gaan de deur uit als de opvolger er is.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Orangelights23
Ik snap dat het nog lang wachten is, maar mensen… kom op. Ga deze zinloze discussie lekker in DM’s voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:38

ettie1990

PSN:ettiesick

Orangelights23 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:43:
Ik snap dat het nog lang wachten is, maar mensen… kom op. Ga deze zinloze discussie lekker in DM’s voeren.
Echt hè, kende helemaal niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Carlos0_0 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 08:29:
[...]
Ik ga echt niet mijn consoles bewaren voor een spel, al mijn consoles gaan de deur uit als de opvolger er is.
Ik gooi nooit een computer weg als hij nog werkt. Ik heb in de schuur zelfs nog een computer staan uit 1999 en een computer uit 2001 die het allebei nog prima doen. Ideaal om RedCat of A2 Racer op te spelen! O+

Wij hebben ook een Nintendo Wii, met allerlei leuke spellen ervoor waarbij jij moet bewegen, zoals Wii Fit Plus. Hier is nooit een opvolger voor gekomen. Ik dacht dat Wii U de nieuwe Wii was, maar dat bleek iets heel anders te zijn. Dat is gewoon een draagbare spelcomputer waarbij jij evengoed stilzit tijdens het spelen.

Een kameraad van mij heeft twee PlayStations 3. Hij weigert versie 4 of 5 aan te schaffen, omdat jij volgens hem niet gratis online kunt spelen op een PlayStation 4. "Daarvoor moet jij een abonnement afsluiten bij Sony.", zei hij.

Er kunnen dus hele goede redenen zijn om een spelcomputer te blijven gebruiken. Soms er is geen vervanger voor. Soms komt de vervanging met onacceptabele beperkingen die jouw huidige apparaat niet heeft. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Mog schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:22:

Welke geruchten? Er zijn nooit geruchten geweest
Het enige dat er ooit is gebeurd

Is dat een onafhankelijke analist heeft gezegd dat 'de industrie' hoopt dat Rockstar de game 100$ maakt, want dan kan de rest van de industrie daarop aansluiten.

Er is 0,0 maar dan ook nul noppes nada indicatie dat het spel 100$\€ gaat kosten, dat is puur iets wat een onafhankelijke analist heeft lopen verkondigden.

Maar natuurlijk is het door alle grote outlets opgepakt als zijnde GTA VI GONNA COST 100$!?!?!

[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 14-07-2025 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
James Pond schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Er is 0,0 maar dan ook nul noppes nada indicatie dat het spel 100$\€ gaat kosten, dat is puur iets wat een onafhankelijke analist heeft lopen verkondigden.
Dit wist ik niet. Ik las inderdaad de berichten van die outlets. Een goede nuance, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Mog schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Dit wist ik niet. Ik las inderdaad de berichten van die outlets. Een goede nuance, thanks.
Np, maar gezien hoeveel mensen ik heb zien zeggen dat ze 100€ ook wel prima zouden vinden zou het me ook niet verbazen als Rockstar zegt ja oké doen we dat toch :D

En ja ik verwacht eigenlijk gewoon 70€, want dan pakken ze de meeste mensen ook voor Online. Hoe goedkoper de base game goe sneller mensen daarin stromen.

Al kan het goed zijn dat er een standalone versie komt, maar ik verwacht niet bij launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik denk ook niet dat het 100 euro snel gaat zijn, spellen zijn sinds een tijdje al verhoogt in prijs.
Waar het sinds jaar en dag 60 euro was, is dit sinds een tijdje nu langzaam 70 aan het zijn.

Ook Nintendo is mee gegaan nu in de prijs verhoging, dus nu zo snel weer verhogen. Zodat de industrie mee zou kunnen nee denk ik niet.

Maar goed we gaan het mee maken, het gaat sowieso nog even duren voor we kunnen pre orderen(en de prijs dus weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

James Pond schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Np, maar gezien hoeveel mensen ik heb zien zeggen dat ze 100€ ook wel prima zouden vinden zou het me ook niet verbazen als Rockstar zegt ja oké doen we dat toch :D

En ja ik verwacht eigenlijk gewoon 70€, want dan pakken ze de meeste mensen ook voor Online. Hoe goedkoper de base game goe sneller mensen daarin stromen.

Al kan het goed zijn dat er een standalone versie komt, maar ik verwacht niet bij launch.
Enige wat ik weet is dat het 'officiele' vanuit Rockstar was 'dat mensen er vast wel 70eu voor betalen':
According to Strauss Zelnick, CEO of Take-Two Interactive (Rockstar's parent company), they believe in providing a high-value proposition compared to the hours of gameplay on offer. He cited the example that if you can pay $150 for a two-hour concert, you can surely pay $70 for games spanning hundreds of hours, such as Red Dead Redemption 2 and GTA V. This indicates that GTA 6 would also be released for $70 providing a tremendous value proposition to its fans.
https://eloboss.net/blog/...ta-6-cost-price-explained

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sony is al een paar jaar naar € 79,99 voor de first party titels (voor zover die er zijn deze generatie :+ ). Nintendo is nu ook omhoog. Rockstar zou wel gek zijn om niet naar (minimaal) hetzelfde te gaan., € 70,- zie ik daarom niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
Je hebt je punt gemaakt, je hoeft niet door te gaan met proberen om anderen daarvan te overtuigen. Daar wordt het topic niet leuker van.

[ Voor 106% gewijzigd door Bart ® op 15-07-2025 10:05 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:21

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik stel voor dat we het pas weer over de prijs van de game gaan hebben, als daar daadwerkelijk iets zinnigs over te zeggen is :).

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:57
SgtElPotato schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Dat is een van de eerste, zo niet het eerste spel wat boven de 100€ zou gaan kosten.. Nou is EFT / Tarkov ook gigantisch duur maar totaal niet te vergelijken.

Het is nog steeds een instant buy hoor, maar wel duur
Als kost het 150 euro. Je weer wat je ervoor krijgt. Instant buy ook voor nij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:24
Blijkbaar gaan ze straks ook achter VI aan.
Tot nu toe speculatief.

https://www.thegamer.com/...am-itch-collective-shout/

En gezien hun succes met Visa/Paypal e.d. zou dit hun ook lukken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wordt je toch doodmoe van . :N :r

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwiering
In zo een beetje alle gemeenschappen die ik bezoek (Tweakers, Feesboek, meerdere kletsplekken op Discord, YouTube enzovoort) zie ik alleen maar woede en verontwaardiging tegenover het besluit van Visa en Mastercard. Er is dusdanig veel tegengas dat ik denk dat Visa en Mastercard ofwel overstag zullen gaan, of er komt een nieuwe, alternatieve betaaldienst die Visa en Mastercard inhaalt qua populariteit.

Hoe dan ook: Visa en Mastercard komen hier niet mee weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
markwiering schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:58:
In zo een beetje alle gemeenschappen die ik bezoek (Tweakers, Feesboek, meerdere kletsplekken op Discord, YouTube enzovoort) zie ik alleen maar woede en verontwaardiging tegenover het besluit van Visa en Mastercard. Er is dusdanig veel tegengas dat ik denk dat Visa en Mastercard ofwel overstag zullen gaan, of er komt een nieuwe, alternatieve betaaldienst die Visa en Mastercard inhaalt qua populariteit.

Jawel hoor, er zijn namelijk geen schaalbare alternatieven. Dit soort dingen doen ze al jaren (heb vaak met ze on de tafel gezeten), nu is het toevallig in de gameindustrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23
markwiering schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:58:

Allemaal momentopnames, ene jaar is het X, jaar erop Y, nu weer de route 'adult content', volgend jaar rond deze tijd zullen ze weer nieuwe munitie hebben gevonden om zulke games 'aan te vallen'. En hey, misschien in een ironische twist wordt de game achter een 18+ ID check gegooid, die hebben we op dit moment natuurlijk ook nog rondhuppelen :P

Buiten de absolute omvang (en invloed) van de GTA series, zullen er behooooorlijk wat games afhankelijk zijn hoe deze game (en rockstar) de 'slechterikken' te lijf zal gaan met zulke acties. En daarom hoop ik dat deze game gewoon alle middelvingers opsteekt tegen alles en iedereen die maar ergens iets vind te zeggen te hebben over zaken waar een ieder prima eigen mening/keuze in kan vormen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!

Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Dagen tot Grand Theft Auto VI release: