Ongekend hoeveel details er te zien zijn. Dit is echt absurd
Ik wacht met liefde nog een jaartje. Dikke prima!
Het detail dat mij meeste opviel was de fluid physics in de bierflesjes. 
Ik moet als ik die details zie, wel terug denken aan hoe geniaal Kojima eigenlijk was met de kleine details in MGS2 in 2001 al was. Emmer met ijsblokjes omschieten en kijken hoe ijsklontjes langzaam smelten.
Ik moet als ik die details zie, wel terug denken aan hoe geniaal Kojima eigenlijk was met de kleine details in MGS2 in 2001 al was. Emmer met ijsblokjes omschieten en kijken hoe ijsklontjes langzaam smelten.
Prima trailer.Keuze van muziek doet Rockstar altijd goed.
[ Voor 14% gewijzigd door jori040 op 06-05-2025 18:10 ]
Hele vette trailer, zo te zien vooral gameplay danwel in game beelden. Bijna onvoorstelbaar dat zo'n best wel.gedetailerde trailer een jaar vantevoren uitbrengen, voelt niet als Rockstar. Volgens mij heeft GTA5 destijds maar 2 trailers gehad, een aankondiging en een release trailer.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Man, ff door die site lopen scrollen en 'geprobeerd' om alles een beetje aan elkaar te knopen voor zover mogelijk. Gigantische map, hoop leven en dingen te doen. Deze hypetrain is laaaaaaang!!
Voor de grap even de V trailers bekeken. Toen waren we daar al super hyped over, echt een giga vooruitgang alleen in de trailer al, moet je nagaan dat de game ten tijde van V beter was dan de trailers!!Chaoss schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:47:
Hele vette trailer, zo te zien vooral gameplay danwel in game beelden. Bijna onvoorstelbaar dat zo'n best wel.gedetailerde trailer een jaar vantevoren uitbrengen, voelt niet als Rockstar. Volgens mij heeft GTA5 destijds maar 2 trailers gehad, een aankondiging en een release trailer.
[ Voor 60% gewijzigd door SgtElPotato op 06-05-2025 18:59 ]
Zucht...
Zieke trailer hoor
jammer dat we nog steeds geen gameplay tussendoor zagen
maar damn ik ben alsnog weer hyped haha
Man man man wat een trailer hè, dit gaat zo onwijs tof worden. Alleen die releasedatum is wel erg confronterend zo in de trailer

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 06-05-2025 19:32 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit gaat echt niet op de Switch2 uitkomen en als dat zou gebeuren al helemaal niet in de vorm die je net in de trailer gezien hebt.Zeror schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:29:
Het zou toch wel fijn zijn als er duidelijkheid gaat komen of ze de game ook gepland hebben voor Nintendo Switch 2. Het is niet dat die console het niet aankan ofzo, want Xbox Series S, welke dacht ik vergelijkbare specs heeft, krijgt hem wel.
Nintendo dit zelf wil aankondigen? Nintendo is helemaal niet aan zet als het daarop aankomt, het is Rockstar die de dingen bepaaldZeror schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:45:
[...]
Ja, of we weten het nu nog niet, omdat Nintendo wil het zelf aankondigen in een Direct van hun.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 06-05-2025 19:30 ]
Ik denk dat mensen dit vaak echt onderschatten. Kijk hoe groot en uitgebreid de wereld is in GTA VI. In ieder object wat je ziet is veel tijd gestoken. Maar daarvoor moet nog helemaal uitgedacht worden hoe omgevingen eruit zien etc. Voordat jij begint met een boompje te maken ben je al een aardige tijd verder.markwiering schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:12:
Als jij zelf videospelletjes probeert te maken, kom jij er vanzelf achter waarom videospellen zo vaak uitgesteld worden.
Er zit gewoon ongelofelijk veel tijd in. Jij maakt in Blender een simpel automodel of een simpele animatie, maar om het een beetje knap in het spel te krijgen zonder onwenselijke neveneffecten ben jij zo een week kwijt. En dan heb jij nog niet eens de basis van het spel, maar alleen één speelelement.
Maar, het is wel leuk. Het is enorm bevredigend om eindelijk een simpele 3D-opzet (personage die zich correct gedraagt, camera die het personage goed volgt en een paar platformen) te hebben die precies functioneert naar behoren!
offtopic:
Met een erg basic game die ik met klasgenoten heb ontwikkeld zijn we zo'n 3 maanden bezig geweest. En dan hebben we erg weinig details in de game zitten. Paar simpele huisjes en obstakels en that's it.
Met een erg basic game die ik met klasgenoten heb ontwikkeld zijn we zo'n 3 maanden bezig geweest. En dan hebben we erg weinig details in de game zitten. Paar simpele huisjes en obstakels en that's it.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Danielson schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:29:
[...]
Dat kun je wel vergeten, een switch 2 is bij verre niet krachtig genoeg.
Carlos0_0 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:03:
[...]
Rockstar kennende, reken er maar gewoon niet op.
Zouden het wel willen als GTA VI naar Nintendo zou komen? Berichten hierboven hebben toch wel wat afkeer naar Nintendo toe. Beetje jammer.Donstil schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:28:
[...]
Dit gaat echt niet op de Switch2 uitkomen en als dat zou gebeuren al helemaal niet in de vorm die je net in de trailer gezien hebt.
[...]
Nintendo dit zelf wil aankondigen? Nintendo is helemaal niet aan zet als het daarop aankomt, het is Rockstar die de dingen bepaald
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
De game komt sowieso eerst op de PS5 en Series X/S.Als GTA5 de komende maanden niet naar de Switch2 komt dan gaat dit zeker niet gebeuren.
Ik denk ook dat de Switch2 dit niet kan draaien.Denk dat we blij mogen zijn als het fatsoenlijk op een PS5/Xbox draait.
Ik denk ook dat de Switch2 dit niet kan draaien.Denk dat we blij mogen zijn als het fatsoenlijk op een PS5/Xbox draait.
[ Voor 15% gewijzigd door jori040 op 06-05-2025 20:03 ]
Haha wat een onzin! Ik heb de switch2 in bestelling en heb een switch1, alles behalve afkeer naar Nintendo, je oordeel, dat is pas een beetje jammer.Zeror schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:47:
[...]
[...]
[...]
Berichten hierboven hebben toch wel wat afkeer naar Nintendo toe. Beetje jammer.
Maar we moeten onze liefde voor Nintendo ook niet overdrijven. Waarom zou Nintendo in vredesnaam zelf mogen aankondigen als GTA6 naar de switch2 zou komen? Daar is toch helemaal geen reden voor behalve dat Nintendo liefhebbers Nintendo op een voetstuk hebben staan.
Verwacht maar niet dat een oude game nu nog naar de Switch 2 komt. Dan is het verstandiger om alle resources in GTA VI te steken.jori040 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:01:
De game komt sowieso eerst op de PS5 en Series X/S.Als GTA5 de komende maanden niet naar de Switch2 komt dan gaat dit zeker niet gebeuren.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Nou ik zie dat nog wel gebeuren, er zijn al best wat games aangekondigd die wat ouder zijn maar niet op de switch1 konden draaien. Neem een Cyberpunk als voorbeeld.RobinNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:04:
[...]
Verwacht maar niet dat een oude game nu nog naar de Switch 2 komt. Dan is het verstandiger om alle resources in GTA VI te steken.
Nintendo Only gamers hebben GTA5 nog niet kunnen spelen natuurlijk, dus daar zijn nog wel wat sales te halen schat ik zo in. Kan GTA6 mooi naar de Switch3.
Maar hebben Switch gamers niet vaak nog een console (of PC) in bezit?Donstil schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:07:
[...]
Nou ik zie dat nog wel gebeuren, er zijn al best wat games aangekondigd die wat ouder zijn paar niet op de switch1 konden draaien. Neem een Cyberpunk als voorbeeld.
Nintendo Only gamers hebben GTA5 nog niet kunnen spelen natuurlijk, dus daar zijn nog wel wat sales te halen schat ik zo in. Kan GTA6 mooi naar de Switch3.
Ik zou als ik Rockstar was alle resources in de nieuwe game steken (waar het grote geld geld zit) en niet een team een oudere game wat laten strippen om geschikt te maken voor een nieuwe handheld.
Maar dat ben ik.
Nah weet ik niet, ik ken wel een paar families die altijd alleen de Nintendo console in huis hebben. Daarom zei ik ook bewust “Nintendo only gamers”.RobinNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:10:
[...]
Maar hebben Switch gamers niet vaak nog een console (of PC) in bezit?
Ik zou als ik Rockstar was alle resources in de nieuwe game steken (waar het grote geld geld zit) en niet een team een oudere game wat laten strippen om geschikt te maken voor een nieuwe handheld.
Maar dat ben ik.
Verder denk ik niet dat het werkt zoals jij denkt dat het werkt. Als RedDead uitkomt voor de switch zoals vorigjaar, betekend dat niet dat ze al die developers van GTA6 afgehaald hebben. Dat zijn gewoon verschillende teams die verschillende zaken doen.
Als dat zo zou zijn speelde we allang GTA6 en niet al 3 generaties lang GTA5...RobinNL schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:10:
[...]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Heel vet.
Alleen zijn jullie niet bang dat het te "serieus" wordt? Ik vind de trailer vrij serieus over komen.
Alleen zijn jullie niet bang dat het te "serieus" wordt? Ik vind de trailer vrij serieus over komen.
Vaak bu'j te bang!
Oké tijd om te gaan slapen, na 3 uurtjes werk heb ik het meeste in de TS weten te krijgen. Ga er morgen wel weer mee verder
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het ziet er ontzettend goed uit, maar ik vraag me wel echt af hoe ze dit draaiende zullen krijgen op de XSX en PS5. Ik ben nu toevallig GTAV aan het herspelen, de enhanced edition op (een high end) PC. Dat is echt een wereld van verschil met de originele release op PS3 en 360. GTA 6 lijkt echter van een compleet andere orde, ook t.o.v. bijvoorbeeld CP2077. Ik kan bijna niet geloven dat het er straks zo goed uit ziet én stabiel draait op de huidige generatie. Daarnaast natuurlijk jammer dat een PC release altijd op zich laat wachten met Rockstar…
30fps, lage resolutie met upscaling, geen RT, bepaalde effecten weglaten, minder karakters op het scherm, minder auto’s, etc.Thomas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:09:
Het ziet er ontzettend goed uit, maar ik vraag me wel echt af hoe ze dit draaiende zullen krijgen op de XSX en PS5.
Minder karakters en auto’s dan waar ?Tk55 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:24:
[...]
30fps, lage resolutie met upscaling, geen RT, bepaalde effecten weglaten, minder karakters op het scherm, minder auto’s, etc.
De ps4 heeft 1,84 flops en de ps5 heeft er 10,3. Dat is ruim 5,5x zoveel.Thomas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:09:
Het ziet er ontzettend goed uit, maar ik vraag me wel echt af hoe ze dit draaiende zullen krijgen op de XSX en PS5. Ik ben nu toevallig GTAV aan het herspelen, de enhanced edition op (een high end) PC. Dat is echt een wereld van verschil met de originele release op PS3 en 360. GTA 6 lijkt echter van een compleet andere orde, ook t.o.v. bijvoorbeeld CP2077. Ik kan bijna niet geloven dat het er straks zo goed uit ziet én stabiel draait op de huidige generatie. Daarnaast natuurlijk jammer dat een PC release altijd op zich laat wachten met Rockstar…
Het is diep en diep triest als je ziet waar we de afgelopen 4+ jaar mee afgescheept worden op grafisch gebied. Dit terwijl je dus een console hebt die gewoon ruim 5x krachtiger is. Remasters van ps4 spellen laten eigenlijk ook steeds weer zien hoe goed dit soort spellen eruit kunnen zien met een fantastische performance. Speel Uncharted 4, Last of Us 2, Days Gone, God of War, etc. in 2025 op een ps5 en het doet nauwelijks onder voor de mooiste “native” ps5 spellen. Met als verschil dat de native resolutie tegen 4k aanziet, het rock solid 60fps is, etc.
Heel simpel gezegd: de huidige optimalisatie is gewoon ruk. Als er echt geoptimaliseerd wordt dan is het echt wel mogelijk dat dit soort dingen op een console kunnen komen die 5,5x zo krachtig is. Kijk naar Red Dead Redemption 2. Op een basis ps4 loopt het fantastisch stabiel op 30 fps met (nog steeds) de meeste gedetailleerde wereld die er in een game bestaat.
GTA 6 gaat ons laten zien hoe het “ook kan”….
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dit verwacht ik ook, maar de trailers laten wel RT reflecties zien + andere behoorlijk zware effecten zoals hele realistische haar en textielsimulatie. Daarnaast extreme dichtheid qua NPC’s/voertuigen/dieren. Om die dichtheid te simuleren heb je echt een krachtige CPU nodig en dat is nou net waar de huidige generatie (inclusief PS5 Pro) echt op achterloopt. Ik ben benieuwd naar de Digital Foundry analyse.Tk55 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:24:
[...]
30fps, lage resolutie met upscaling, geen RT, bepaalde effecten weglaten, minder karakters op het scherm, minder auto’s, etc.
Precies. De enhanced edition voor de PS7 is hoe de game echt bedoeld isTk55 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:24:
[...]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
:strip_exif()/f/image/IOWvZLDA5ykptL8Umo7uyZBP.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar..
Hiermee gaan we toch wel een dragrace houden?
Vind het super tof dat ze een scootmobiel hebben toegevoegd
Denk je echt dat we maar 3 generaties krijgen voor GTA 7? Ik bewonder je positiviteitMog schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:08:
[...]
Precies. De enhanced edition voor de PS7 is hoe de game echt bedoeld is
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb helemaal geen afkeer naar Nintendo, volgens mij wil jij gewoon, maar iets te graag dat het spel naar de Switch2 komt.Zeror schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:47:
[...]
[...]
[...]
Zouden het wel willen als GTA VI naar Nintendo zou komen? Berichten hierboven hebben toch wel wat afkeer naar Nintendo toe. Beetje jammer.
En wil je liever niet inzien dat dit niet gaat gebeuren, dit spel is al 10 jaar in ontwikkeling. En Gemaakt voor de consoles die er nu zijn uiteindelijk(Al een aantal jaar ook al weer).
Hier komt niet even snel een portje bij voor de Switch2 dan(Die echt net aangekondigd is), dat kan je toch wel snappen lijkt mij?.
Als die al op de Switch2 komt dan gaat het veel later zijn, want de Switch2 is zelfs nog minder krachtiger dan de huidige xbox series S.
Hier moet dus een heel team weer voor gaan zitten. Om te kijken of dit technisch mogelijk gaat zijn hoe hun dat willen.
Dus niet om vervelend te doen tegen Nintendo, ik heb een Switch en wil ook nog wel een keer een Switch2. Maar nee het spel komt sowieso niet uit volgend jaar Mei op de Switch2.
Inmiddels zit de trailer bijna op 52 miljoen weergaven, gaat echt ongelooflijk hard

Dus realistisch denken is gelijk afkeer hebben aan iets? Ik lees namelijk nergens een afkeer jegens Nintendo maar gewoon mensen die realistisch zijn. Is GTA V al uit op de Switch?Zeror schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:47:
[...]
[...]
[...]
Zouden het wel willen als GTA VI naar Nintendo zou komen? Berichten hierboven hebben toch wel wat afkeer naar Nintendo toe. Beetje jammer.
Je ziet ook dat de trailer niet op 120fps loopt maar ergens tussen de 30-60fps denk ik.Thomas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:10:
[...]
Dit verwacht ik ook, maar de trailers laten wel RT reflecties zien + andere behoorlijk zware effecten zoals hele realistische haar en textielsimulatie. Daarnaast extreme dichtheid qua NPC’s/voertuigen/dieren. Om die dichtheid te simuleren heb je echt een krachtige CPU nodig en dat is nou net waar de huidige generatie (inclusief PS5 Pro) echt op achterloopt. Ik ben benieuwd naar de Digital Foundry analyse.
Ik gok een beetje op hetzelfde als wat we bij V zagen. Release op PS3 wat meer dan prima was, tot je de PC versie enkele maanden later zag. In mijn mening een mooie evolutie.
Ik heb me uitermate goed vermaakt met V op alle consoles en op de PC (tot voor kort nog steeds op de PS5 Pro). En ik verwacht dat het met VI niet anders zal zijn.
Onder de streep ben ik niet bang dat het tegen gaat vallen en heb ik 100% vertrouwen in Rockstar.
Zucht...
Vind het niet zo erg om op PC iets langer te moeten wachten. Liever een goede port en alvast wat bugs gefixed dan haastige spoed.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
80% van alle kopers zou dat een worst wezen.Persoonlijk vind ik 30fps vandaag de dag niet meer kunnen.Tk55 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 06:24:
[...]
Hoop ook dat de mechanics/besturing een beetje van deze tijd zijn.Bij GTA5 voelt dat nog steeds als PS2 tijdperk.
Ik denk heel realistisch gezien dat het op zich wel logisch gaat zijn dat de huidige consoles dit spel op 30fps zal gaan draaien en pas de volgende generatie de 60fps zal gaan krijgen, maar dan moet Rockstar die update wel uitbrengen tegen die tijd en niet zoals bij Red Dead Redemption 2 geen enkele 60fps update.
Maar ik hou natuurlijk nog altijd wel een beetje die valse hoop dat Rockstar wel die 60fps voor elkaar weet te krijgen gezien de tijd die ze nemen voor Grand Theft Auto VI
Maar ik hou natuurlijk nog altijd wel een beetje die valse hoop dat Rockstar wel die 60fps voor elkaar weet te krijgen gezien de tijd die ze nemen voor Grand Theft Auto VI
Dat ze voor Red Dead 2 geen 60fps update doen vind ik schandalig.Misschien dat GTA6 op een Pro 60 gaat draaien maar ben er bang voor.G_Dragon schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:50:
Ik denk heel realistisch gezien dat het op zich wel logisch gaat zijn dat de huidige consoles dit spel op 30fps zal gaan draaien en pas de volgende generatie de 60fps zal gaan krijgen, maar dan moet Rockstar die update wel uitbrengen tegen die tijd en niet zoals bij Red Dead Redemption 2 geen enkele 60fps update.
Nee daar heb ik ook weinig hoop in, zoveel krachtiger is die Pro nou ook weer niet om het verschil tussen 30fps en 60fps te kunnen maken. Denk realistisch gezien echt dat we pas die hoop kunnen hebben bij Next-Gen en dan krijgen we hopelijk een gratis upgradejori040 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:59:
[...]
Dat ze voor Red Dead 2 geen 60fps update doen vind ik schandalig.Misschien dat GTA6 op een Pro 60 gaat draaien maar ben er bang voor.
deze gta heeft een hoge 'saints-row' gehalte. de eerste gta die me nog niet trekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 07-05-2025 09:20 ]
Denk dat Rockstar puur voor mooie plaatjes[hoge resolutie] wil gaan.Beetje hoe Todd Howard het voor ogen had met Starfield.G_Dragon schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:04:
[...]
Nee daar heb ik ook weinig hoop in, zoveel krachtiger is die Pro nou ook weer niet om het verschil tussen 30fps en 60fps te kunnen maken. Denk realistisch gezien echt dat wel pas die hoop kunnen hebben bij Next-Gen en dan krijgen we hopelijk een gratis upgrade
En in welke zin bedoel je dat?Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:08:
deze gta heeft nog teveel 'saints-row' gehalte. de eerste gta die me nog niet trekt.
Zucht...
Weet niet, Rockstar heeft tot nu toe altijd nog wel bewezen dat spellen er mooier uitzien bij release dan hoe je ze in de trailers ziet. Dus zou me niet verbazen dat ze net zoals bij Red Dead Redemption 2 en Grand Theft Auto V het spel nog mooier uitbrengen dan we nu zagen, ondanks het haast niet mooier kanjori040 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:08:
[...]
Denk dat Rockstar puur voor mooie plaatjes[hoge resolutie] wil gaan.Beetje hoe Todd Howard het voor ogen had met Starfield.
Moet het voor jou serieuzer ?Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:08:
deze gta heeft nog teveel 'saints-row' gehalte. de eerste gta die me nog niet trekt.
Die gekheid die er in zit maakt het juist zo tof.
Hmm, ik voel het nog niet. Mij geeft het ook meer een Saints Row gehalte. Ik zie geen verhaal maar telkens shots met veel personages, keer op keer, en de nadruk op chicks in bikini. Niet verkeerd maar een beetje cheap.
De meeste mensen die dit spel gaan kopen zijn niet bezig met de framerate.Ergens snap ik ook wel dat mooie beelden voor Rockstar belangrijker zijn dan een hoge framerate.G_Dragon schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:10:
[...]
Weet niet, Rockstar heeft tot nu toe altijd nog wel bewezen dat spellen er mooier uitzien bij release dan hoe je ze in de trailers ziet. Dus zou me niet verbazen dat ze net zoals bij Red Dead Redemption 2 en Grand Theft Auto V het spel nog mooier uitbrengen dan we nu zagen, ondanks het haast niet mooier kan
Trailer ziet er hartstikke mooi uit maar even gebaseerd op de trailer, ook niet echt excited, de karakters vind ik weinig boeiend en iets te veel hillbilly/redneck gehalte..
Maargoed dat is even snel gebaseerd op de trailer, wellicht denk ik er anders over zodra game uitkomt.
Gok verder op 30fps 1440p/4k, 60fps.. one can hope maar dat is voor de ps6 lijkt me
Maargoed dat is even snel gebaseerd op de trailer, wellicht denk ik er anders over zodra game uitkomt.
Gok verder op 30fps 1440p/4k, 60fps.. one can hope maar dat is voor de ps6 lijkt me
[ Voor 13% gewijzigd door BigF25 op 07-05-2025 09:28 ]
Nou stiekem hoop ik toch echt niet weer te moeten downgraden naar 30FPS, komend van GTA5 dat eerst 30FPS was en toen zoveel beter speelde met hoger FPS op de PS5.jori040 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:16:
[...]
De meeste mensen die dit spel gaan kopen zijn niet bezig met de framerate.Ergens snap ik ook wel dat mooie beelden voor Rockstar belangrijker zijn dan een hoge framerate.
zijn jullie trouwens niet een beetje klaar met de houterige gameplay van GTA en RDR? komt hier eindelijk een veeg in? ik hoop dat de engine compleet veranderd.
Welke houterige gameplay ?Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:27:
zijn jullie trouwens niet een beetje klaar met de houterige gameplay van GTA en RDR? komt hier eindelijk een veeg in? ik hoop dat de engine compleet veranderd.
Toevallig de V trailers nog een keer bekeken?Westland1940 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:15:
Hmm, ik voel het nog niet. Mij geeft het ook meer een Saints Row gehalte. Ik zie geen verhaal maar telkens shots met veel personages, keer op keer, en de nadruk op chicks in bikini. Niet verkeerd maar een beetje cheap.

Zucht...
Daar ben ik wel klaar mee ja.Heb het deze morgen al gepost.Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:27:
Rijden en schieten voelt nooit vet in GTA.
De omgevingen zijn next-gen, maar de gameplay komt uit een PS2 tijdperk. verschrikkelijk.jori040 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:31:
[...]
Daar ben ik wel klaar mee ja.Heb het deze morgen al gepost.
Rijden en schieten voelt nooit vet in GTA.
Ik hoor/lees hier wel vaker kritiek op en ik snap het totaal niet. Ik vind GTA V en RDR2 perfect qua gameplayFarabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:27:
Vette trailer, lijkt qua open world weer een nieuw stap te nemen. Hopelijk is de interactie met NPC's sterk verbeterd, maar het liefst gewoon een gave singleplayer ervaring.
GTA is vanaf deel 1 al controversieel (gewelddadig) geweest, maar neemt zichzelf ook niet al te serieus door de aanwezige satirische ondertoon en parodieert en bekritiseert allerlei aspecten van de Amerikaanse maatschappij. Als ze dat weer goed doen in deeltje VI (bv met de woke-cultuur), dan wordt het weer een prachtspel.-tom-562 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:57:
Heel vet.
Precies dat.Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:32:
[...]
De omgevingen zijn next-gen, maar de gameplay komt uit een PS2 tijdperk. verschrikkelijk.
Speelt totaal niet houterig het bewegen etc, het is helemaal niet iets wat nog uit het ps2 tijdperk ofzo komt(Dat is echt al lang veranderd).Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:29:
[...]
het poppetje dat houterig speelt. springen, schieten, rennen, allemaal dramatisch.
je hoeft het natuurlijk niet letterlijk te nemen. ik overdrijf om begrepen te worden.Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:35:
[...]
Speelt totaal niet houterig het bewegen etc, het is helemaal niet iets wat nog uit het ps2 tijdperk ofzo komt(Dat is echt al lang veranderd).
GTA is de enige serie waar ik altijd problemen heb met de besturing.Het voelt op een bepaalde manier gedateerd.
Hillbily/redneck gehalte hoog?BigF25 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:24:
Trailer ziet er hartstikke mooi uit maar even gebaseerd op de trailer, ook niet echt excited, de karakters vind ik weinig boeiend en iets te veel hillbilly/redneck gehalte..

Steam ID = Ackerfiets
Haha, niks tegen trevor!Family Guy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:39:
[...]
Hillbily/redneck gehalte hoog?
[Afbeelding]
Mijn vorige nickname hier was TrevorPhilips
Blijft een van de leukste gamepersonages ooit vind ik.
Emphasis mineThomas schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:10:
[...]
Dit verwacht ik ook, maar de trailers laten wel RT reflecties zien + andere behoorlijk zware effecten zoals hele realistische haar en textielsimulatie. Daarnaast extreme dichtheid qua NPC’s/voertuigen/dieren. Om die dichtheid te simuleren heb je echt een krachtige CPU nodig en dat is nou net waar de huidige generatie (inclusief PS5 Pro) echt op achterloopt. Ik ben benieuwd naar de Digital Foundry analyse.
Uiteraard niet, doe mij maar meer van dat.
Of van het San Andreas Grove Str. Ghetto Gangster gehalte, dat was ook gruwelijk!
Steam ID = Ackerfiets
Ik voel em ook nog niet. Ik vind het vooral sfeer ontbreken tijdens de trailer. De muziek laat even op zich wachten en de soundtrack die ze dan gebruiken is wat te generiek jaren 80 dat het weinig doet en de rest van de trailer doet mij ook niet zoveel. Vooral veel van hetzelfde wat we al kennen uit de franchise en naast de grafische pracht zit er weinig nieuws in de engine (zo op het oog). De fysieke interactie tussen karakters en/of objecten is nog steeds wat muf bijvoorbeeld.
Ik krijg nog niet echt het gevoel van dat ik de game echt nu wil spelen. Sure ik ga mij er wel mee vermaken, maar ik zie vooral een game die zichzelf te serieus lijkt te nemen en een diepgaand verhaal wil gaan vertellen, waar dat met GTA eigenlijk nooit het idee was. Dat draaide toch vooral om lol trappen en het onverwachtte. Vooral dat lijkt voor mij persoonlijk wel te ontbreken.
Ik krijg nog niet echt het gevoel van dat ik de game echt nu wil spelen. Sure ik ga mij er wel mee vermaken, maar ik zie vooral een game die zichzelf te serieus lijkt te nemen en een diepgaand verhaal wil gaan vertellen, waar dat met GTA eigenlijk nooit het idee was. Dat draaide toch vooral om lol trappen en het onverwachtte. Vooral dat lijkt voor mij persoonlijk wel te ontbreken.
Het is Florida…BigF25 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:24:
iets te veel hillbilly/redneck gehalte..
Ik ben nooit in de VS geweest maar de hele zuidkust is toch hillbilly/redneck?? Van Florida tot Texas
yep guess so.. en heb daar niet veel meeTk55 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:00:
[...]
Het is Florida…
Ik ben nooit in de VS geweest maar de hele zuidkust is toch hillbilly/redneck?? Van Florida tot Texas
Geheel mee eens! Ik denk dat de characters van GTA VI niet eens zijn schoenen mogen strikken...ArthurMorgan schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:57:
[...]
Mijn vorige nickname hier was TrevorPhilips
Blijft een van de leukste gamepersonages ooit vind ik.
Ik weet gewoon dat het een fantastische game wordt. Al kost die €150,- dan koop ik hem nog. Dit is één van de spellen waar ik zoveel uur in stop.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik wil denk ik wel een collectors edition oid! Liefst met een steel case zoals ik dat met GTA V en RDR 2 ook gedaan heb. Meestal krijg je nog wat leuke items erbij. Voor GTA ben ik niet bang om die te pre orderen...Agent47 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:44:
Ik weet gewoon dat het een fantastische game wordt. Al kost die €150,- dan koop ik hem nog. Dit is één van de spellen waar ik zoveel uur in stop.
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga hier waarschijnlijk speciaal een PS5 (pro) voor aanschaffenAgent47 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:44:

Steam ID = Ackerfiets
En om eerlijk te zijn vind ik dat helemaal primaMartinspire schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:59:
Ik voel em ook nog niet. Ik vind het vooral sfeer ontbreken tijdens de trailer.
[…]
Ik krijg nog niet echt het gevoel van dat ik de game echt nu wil spelen.
Als het me op de hype train had laten springen had ik nu al gaan twijfelen over een Xbox/PS ergens vandaan halen en dat ding had ik dan voor 1-2 games gebruikt. Zonde van het geld en de grondstoffen. Nu kan ik lekker rustig wachten zonder enige spanning of hype te voelen en merk ik vanzelf wel wanneer hij voor pc uit komt of wanneer de PS6/Xboxnogwat er is.
Het ziet er allemaal prachtig uit en het is GTA dus het zal gerust leuk zijn, maar ik denk dat ik nu gewoon te oud ben om me nog door dat soort dingen te laten inpakken.
Als het echt jeukt kan ik nog wel een keer door IV of V heen en RDR2 blijft ook nog wel jaren een van de beste games op de markt. N.a.v. de trailer zou ik het helemaal prima vinden om nog 5 jaar niet naar VI te kijken.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
GTA5 was tergend op de PS3, een verschrikkelijke ervaring op een console die al lang en breed technisch gedateerd was op dat moment. In mijn ogen was het onspeelbaar. Migraine materiaal.SgtElPotato schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:39:
[...]Release op PS3 wat meer dan prima was, tot je de PC versie enkele maanden later zag. In mijn mening een mooie evolutie.
Ik heb me uitermate goed vermaakt met V op alle consoles en op de PC (tot voor kort nog steeds op de PS5 Pro). En ik verwacht dat het met VI niet anders zal zijn.
Onder de streep ben ik niet bang dat het tegen gaat vallen en heb ik 100% vertrouwen in Rockstar.
Hoe zeer ik ook naar deze game uitkijk, dit wil ik enkel op de PC spelen met alle toeters en bellen aan en een fatsoenlijke (hoge) framerate. Een kwakellende 30fps verpest de ervaring volledig, niet meer van deze tijd.
GTA V heeft in totaal 5 trailers gehad, 3 normale en 2 gameplay trailers (welke toen zelfs een primeur waren voor de GTA-games)Chaoss schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:47:
Dat is toch exact de doelgroep?Westland1940 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:15:
Mensen om uit te melken met shark cards
Tieners die alleen maar "lekkere wijven" willen zien
Zelf vind ik de trailer er geweldig uit zien, maar is het weer de cliche "spierbundel" main character met stoere vrouw erbij. Dat vond ik juist aan de eerdere delen een stuk leuker, je was in veel gevallen echt een "normaal" persoon met een discutabel verleden. De huidige MC heeft een hoog gymbro gehalte. En daar heb ik echt niks mee. Maar goed, eerst afwachten wat de game gaat worden
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja het is gewoon even wachten op een gameplay trailer, dan ga je pas echt zien hoe de omgeving etc en personages zijn.
Nu had je shots aan elkaar gemaakt, wellicht kleine stukjes van alles snel. Waardoor je alleen een wauw, wat mooi effect krijgt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een trailer met alleen gameplay, hopelijk komt die nog dit jaar.
Niet dat Rockstart nu denkt, we hebben zoveel online gezet. Zijn ze tot het einde van het jaar wel zoet mee nu
.
Wat we nu zagen zag er allemaal mooi uit, maar verder zegt het nog vrij weinig.
Nu had je shots aan elkaar gemaakt, wellicht kleine stukjes van alles snel. Waardoor je alleen een wauw, wat mooi effect krijgt.
Ik ben ook wel benieuwd naar een trailer met alleen gameplay, hopelijk komt die nog dit jaar.
Niet dat Rockstart nu denkt, we hebben zoveel online gezet. Zijn ze tot het einde van het jaar wel zoet mee nu
Grote kans dat je dat gespierde lichaam moet onderhouden net zoals in San Andreascorset schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:40:
[...]
Dat is toch exact de doelgroep?
Mensen om uit te melken met shark cards
Tieners die alleen maar "lekkere wijven" willen zien
Zelf vind ik de trailer er geweldig uit zien, maar is het weer de cliche "spierbundel" main character met stoere vrouw erbij. Dat vond ik juist aan de eerdere delen een stuk leuker, je was in veel gevallen echt een "normaal" persoon met een discutabel verleden. De huidige MC heeft een hoog gymbro gehalte. En daar heb ik echt niks mee. Maar goed, eerst afwachten wat de game gaat worden
Ik heb me op een gegeven moment suf gegeten als Artur Morgan in RDR 2Pvt.Zaitsev schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:53:
[...]
Grote kans dat je dat gespierde lichaam moet onderhouden net zoals in San Andreas
Van mij mogen dat soort dingen er best in zitten, en ook een klein beetje invloed hebben op je mogelijkheden. Maar het moet niet overheersen.
Ik zit ook met dat dilemma , hopelijk komt er snel een upgrade van beide consoles , rockstar kennende moeten we ook een upgrade van het spel aanschaffenFamily Guy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga hier waarschijnlijk speciaal een PS5 (pro) voor aanschaffen

Walking on the bright side of life
Het zegt inderdaad niks. Ik heb liever gameplay waarin we kunnen zien hoe het speelt. Zelf zou ik graag zien;Carlos0_0 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:45:
Ja het is gewoon even wachten op een gameplay trailer, dan ga je pas echt zien hoe de omgeving etc en personages zijn.
Niet dat Rockstart nu denkt, we hebben zoveel online gezet. Zijn ze tot het einde van het jaar wel zoet mee nu.
skills (running, swimming etc)
meer ruimte om te experimenteren tijdens missies (Stealth/guns blazing)
meer variatie in kleding stijlen (Punk, Grunge, Metal, smart casual etc)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik vind dat nogal selectief. Ik zie genoeg diverse en niet aantrekkelijke lichamen. Sterker nog, volgens mij zijn die in de meerderheid. Het zal per regio verschillen, net zoals je in het echt ook voldoende "bikini chicks" op Miami Beach hebt liggen.Westland1940 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:15:
Had er geen problemen mee. Het deed voor mij iig niks af van de ervaring die V bood destijds.Dhrax schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:12:
[...]
GTA5 was tergend op de PS3, een verschrikkelijke ervaring op een console die al lang en breed technisch gedateerd was op dat moment. In mijn ogen was het onspeelbaar. Migraine materiaal.
Hoe zeer ik ook naar deze game uitkijk, dit wil ik enkel op de PC spelen met alle toeters en bellen aan en een fatsoenlijke (hoge) framerate. Een kwakellende 30fps verpest de ervaring volledig, niet meer van deze tijd.
En uiteraard ieder zijn ding, ik ga er weer van genieten volgend jaar op de PS5 Pro. En daarna op de PC en vervolgens ook weer op de PS6 gok ik.
Zucht...
De karakters en wat er allemaal gebeurt in de trailers zegt mij niet zoveel. Maar ik vind dat eigenlijk niet erg, ik speelde GTA V ook niet voor het verhaal. Als ik in deel VI hetzelfde kan doen als in V, maar dan met nog vettere graphics en misschien nog meer variatie in activiteiten, dan ben ik al lang blij en mogen ze mijn centen hebben.
Wat ik erg vet zou vinden, is als je in VI bijvoorbeeld meer gebouwen in kan, vooral in Online. Dat gevechten met griefers zich bijvoorbeeld kunnen verplaatsen naar een supermarkt of iets dergelijks. Dat neemt het voordeel weg van overpowered voertuigen. Ook meer passief inkomen zou ik verwelkomen, niet alleen in de vorm van criminele activiteiten, maar daarnaast ook kunnen investeren in (en verdienen aan) vastgoed, horeca, etc.
Wat ik erg vet zou vinden, is als je in VI bijvoorbeeld meer gebouwen in kan, vooral in Online. Dat gevechten met griefers zich bijvoorbeeld kunnen verplaatsen naar een supermarkt of iets dergelijks. Dat neemt het voordeel weg van overpowered voertuigen. Ook meer passief inkomen zou ik verwelkomen, niet alleen in de vorm van criminele activiteiten, maar daarnaast ook kunnen investeren in (en verdienen aan) vastgoed, horeca, etc.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Het verhaal van V vond ik leuk, maar ik kan me niet echt meer herinneren waar het over ging. Het verhaal van RDR2 daarentegen vind ik een van de beste verhalen in games ooit. Ik hoop dat GTA VI net zo memorabel wordt.Fanta schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:11:
De karakters en wat er allemaal gebeurt in de trailers zegt mij niet zoveel. Maar ik vind dat eigenlijk niet erg, ik speelde GTA V ook niet voor het verhaal. Als ik in deel VI hetzelfde kan doen als in V, maar dan met nog vettere graphics en misschien nog meer variatie in activiteiten, dan ben ik al lang blij en mogen ze mijn centen hebben.
Ja, in IV en V miste ik een beetje de uitgebreide mogelijkheden van San Andreas. Passief inkomen, gang wars, eten, fitness etc. Ik hoop dat dat in VI terugkeert.Wat ik erg vet zou vinden, is als je in VI bijvoorbeeld meer gebouwen in kan, vooral in Online. Dat gevechten met griefers zich bijvoorbeeld kunnen verplaatsen naar een supermarkt of iets dergelijks. Dat neemt het voordeel weg van overpowered voertuigen. Ook meer passief inkomen zou ik verwelkomen, niet alleen in de vorm van criminele activiteiten, maar daarnaast ook kunnen investeren in (en verdienen aan) vastgoed, horeca, etc.
Ik hoop dat je weer wat kan verdienen wanneer je een bus jat en je de buslijn gaat rijden + mensen gaat vervoeren. Kan je gelijk genieten van de omgeving.Mog schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Het verhaal van V vond ik leuk, maar ik kan me niet echt meer herinneren waar het over ging. Het verhaal van RDR2 daarentegen vind ik een van de beste verhalen in games ooit. Ik hoop dat GTA VI net zo memorabel wordt.
[...]
Ja, in IV en V miste ik een beetje de uitgebreide mogelijkheden van San Andreas. Passief inkomen, gang wars, eten, fitness etc. Ik hoop dat dat in VI terugkeert.
[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 07-05-2025 12:18 ]
Kon dat in een eerder deel? Dat wist ik nietRobinNL schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:18:
[...]
Ik hoop dat je weer wat kan verdienen wanneer je een bus jat en je de buslijn gaat rijden + mensen gaat vervoeren. Kan je gelijk genieten van de omgeving.

Vice City volgens mij, daarna niet meer zover ik weet. Of het echt zo is... Idk. Het is echt te lang geleden daarvoor.Mog schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:19:
[...]
Kon dat in een eerder deel? Dat wist ik nietDat soort dingen zouden heel vet zijn!
Edit: Gevonden! https://gta.fandom.com/wiki/Vicefree_Bus_Line
There is an undocumented and largely unknown bus driving minigame in GTA Vice City: If the player hijacks a coach and stops at bus stops, pedestrians will board the bus. The player is awarded $5 for each passenger that they pick up. An easy way to make money is to leave the game running while stopped at a bus stop, and passengers will continue to board as they walk past.
[ Voor 52% gewijzigd door RobinNL op 07-05-2025 12:21 ]
Was dit al niet mogelijk in GTA 2? Of althans rondrijden en passagiers oppakken, daarom niet geld verdienen.
Haha ik zat ook een beetje in die hoek, eerst dacht ik “PS5 Pro te duur voor die marginale upgrade tov ps5/XSX”. Nu denk ik “fuck het elke GTA6 frame extra is er eentje”Family Guy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik ga hier waarschijnlijk speciaal een PS5 (pro) voor aanschaffen

En olievlekken kopen en willekeurig op straat dumpen voor andere auto's/politie.kayjay schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:21:
Was dit al niet mogelijk in GTA 2? Of althans rondrijden en passagiers oppakken, daarom niet geld verdienen.
Missies opstarten door een telefoon op te nemen via telefooncel
spoiler:
gouranga
[ Voor 10% gewijzigd door Megupe op 07-05-2025 13:10 ]
Rockstar / de trailer laat ook zien dat dit allemaal van de PS5 afkomt. Niet duidelijk of het de Pro is of niet, maar het zou me niks verbazen dat ze alvast de Pro hebben gebruikt?
Zucht...
Er waren geruchten dat de PS6 in 2026 komt, dus misschien dat daar e.e.a. op aansluit?
Steam ID = Ackerfiets
Mogelijk wel, maar dat weten we niet zeker helaas. Het zou wel mooi zijn als het wel de 'normale' PS5 is, dan zit er zelfs nog meer in het vat!SgtElPotato schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:09:
Rockstar / de trailer laat ook zien dat dit allemaal van de PS5 afkomt. Niet duidelijk of het de Pro is of niet, maar het zou me niks verbazen dat ze alvast de Pro hebben gebruikt?
Ik heb in ieder geval weer een Series X gekocht om voor te bereiden op volgend jaar en nu weer wat eerder gespeelde games op te pakken
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is
Zou niet weten waarom Sony daar al zo'n haast mee zou hebben.Op zij vroegst denk ik eind 2027.Family Guy schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:11:
Er waren geruchten dat de PS6 in 2026 komt, dus misschien dat daar e.e.a. op aansluit?
Kan me niet voorstellen. Ik vond Trevor vrij 1 dimensionaal, het is meer dat het goed werkte naast de "saaie" Michael.spijkerhoofd schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:09:
[...]
Geheel mee eens! Ik denk dat de characters van GTA VI niet eens zijn schoenen mogen strikken...
I served in a company of heroes.
Zo meteen een livestream van Broughy1322 waarin hij alle voertuigen uit de trailers en screenshot gaat behandelen:
Let op:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Dagen tot Grand Theft Auto VI release:
Denk eraan leaks en spoilers tussen spoilertags te plaatsen!
Veranderingen met betrekking tot een game serie: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Dagen tot Grand Theft Auto VI release: