Ik hoop van niet. Elke euro kan je maar 1x uitgeven. Als GTA VI €100 euro zou kosten, zou ik persoonlijk een andere game (misschien van de ontwikkelaar die hoopt dat GTA VI €100 gaat kosten) wel kopen tijdens een sale. Dan verdient die ontwikkelaar misschien juist minder. Gamers gaan GTA VI over het algemeen toch wel halen. De tijd zal het leren.Linksquest schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:34:
[...]
Het zal me niet verwonderen als dat wel gaat gebeuren, 2 weken geleden zag ik anders genoeg artikelen voorbij zien komen dat men verwacht dat de game tussen de €100,00 en €120,00 gaat kosten. Er zouden zelfs ontwikkelaars zijn geweest die hopen dat hij €100,00 gaat kosten.
Als je mij vraagt of het realistisch is? Dan weet ik daar geen eerlijk antwoord op te geven. Inmiddels zijn de standaard prijzen al €80,00 voor de meeste release games, en ja dat is veel geld. Ik weet ook nog goed bij de release van de Playstation 3 dat Resistance Fall of Men toen al €69,99 kosten. Maar als we kijken hoeveel ontslagen er vallen en hoeveel studio's het financieel lastig binnen te krijgen, dan zie ik het wel langzaam die kant opgaan.
Het geluk dat we met GTA wel hebben is dat hij Multi platform is, en niet exclusief, want dat is ook iets waar uitgevers vaker over klagen, kijk maar naar Square Enix.
Ik merk zelf ook wel dat wanneer ik een game koop voor de volledige prijs, ik daarna vrij lang geen andere game koop. Maar dat ben ik.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x