XpanD schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:06:
[...]
Huh, dat is vreemd. Ik krijg hier wel een duidelijke klik met de goedkopere Corsair-kabel en een Inno3D RTX 4080 X3, hoorbaar en voelbaar. Ben benieuwd waar het verschil in zit.
(overigens verder helemaal mee eens, denk dat ik ondertussen maar moet gaan kijken naar een nieuwe kast om zo min mogelijk risico te lopen...)
Ik heb toevallig een CM H500p Mesh, ruimte zat zelfs voor een vervloekt breede ROG kaart.
Maar dat is een uitzondering op de regel, recent nog met iemand lopen zoeken naar een kaart die in zijn kast past en max 155mm is inclusief de kabel (AMD is geen optie aangezien hij CUDA nodig heeft)
Dat maakt het niet makkelijker.
Wat de klik betreft, ik hoorde het niet maar ik zag de clip wel bewegen en in positie terug schieten, dus het zou erin moeten zitten ook al hoorde ik niks.
(de stekkers van de Seasonic kabel die in de voeding aangesloten moesten worden, gaven wel een overduidelijke klik)
INNO3D schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:06:
[...]
Kan jullie wel vertellen dat op onze EU rma afdeling we pas 2 meldingen hebben gehad van gesmolten kabels/connector en in beide gevallen leek het er erg op of er zijwaartste kracht was gegeven op de kabel.
Die hele connector en Nvidia kaarten geven mij ook een enorm "babysitten" gevoel.
Mijn kast is ruim genoeg, en mijn huidige kabel ligt vrij los in de kast (dus niet al te strak of gebogen) en ik heb nog enkele millimeters aan vrije ruimte tussen de stekker en de glazen plaat, zonder dat ik de kabel aan de stekker zijde meer dan aanbevolen moest buigen.
Maar ik heb ook een ruime kast, veel mensen hebben dat niet en moeten dan de kabel of te veel buigen of een CableMod adapter gebruiken.
Zoals ik net boven zei, recent zocht een kennis van mij naar een GPU en dat moest een Nvidia wezen, en waar te veel van die kaarten ook nog absurd breed zijn, gelukkig zijn merken als Inno3d of PNY nog vrij smal (de 4070 Ti van mijn partner is maar 119mm breed bijvoorbeeld)
Ik blijf erbij dat ze dit nodig moeten verbeteren of terug naar de oude situatie gaan, niet iedere vooruitgang is eentje die goed is, en in mijn ogen valt deze connector onder een faal.