Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 21:10
schumi1986 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:26:
[...]

Voor mijn gevoel draait de 4090 ook een stuk fijner. 100fps met de 7900XTX voelde toch minder soepel dan 100fps met de 4090.

En de 4090 blijft heerlijk koel terwijl de 7900xtx vaak richting de 85-90 graden ging.
Had je wel DDU gebruikt/windows opnieuw geinstalleerd? Ik had wat instabiele FPS problemen met een 7900XTX, maar dat was na een schone windows installatie compleet opgelost. Waarschijnlijk wat elementen wat niet goed was opgeruimd, zelfs na DDU.

Ook heb je het qua temperatuur waarschijnlijk over de hotspot/junction, en dat is gewoon een prima temperatuur. Dat is niet 1-op-1 vergelijkbaar met Nvidia (ligt er maar net aan waar de sensoren liggen in de chip).

[ Voor 12% gewijzigd door Raphire op 18-05-2023 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03:11
Raphire schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Had je wel DDU gebruikt/windows opnieuw geinstalleerd? Ik had wat instabiele FPS problemen met een 7900XTX, maar dat was na een schone windows installatie compleet opgelost. Waarschijnlijk wat elementen wat niet goed was opgeruimd, zelfs na DDU.

Ook heb je het qua temperatuur waarschijnlijk over de hotspot/junction, en dat is gewoon een prima temperatuur. Dat is niet 1-op-1 vergelijkbaar met Nvidia (ligt er maar net aan waar de sensoren liggen in de chip).
Ik had een schone Windows installatie gedaan dus daar lag het niet aan.

hotspot/junction ging vaak naar 100-105. De 4090 is ECHT een stuk koeler.

Wat @NosferatuX zegt, ik wilde ook eens een AMD kaart omdat ik eigenlijk altijd NVIDIA had maar na het terug sturen van mijn 7900XTX vanwege hele erge coil whine voelt een RTX 4090 als thuis komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
schumi1986 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:11:
[...]

Ik had een schone Windows installatie gedaan dus daar lag het niet aan.

hotspot/junction ging vaak naar 100-105. De 4090 is ECHT een stuk koeler.

Wat @NosferatuX zegt, ik wilde ook eens een AMD kaart omdat ik eigenlijk altijd NVIDIA had maar na het terug sturen van mijn 7900XTX vanwege hele erge coil whine voelt een RTX 4090 als thuis komen :)
In dat geval zijn dat temperaturen die zeker niet normaal zijn. Dan is het wel goed dat je die terug hebt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Raphire schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:21:
[...]

In dat geval zijn dat temperaturen die zeker niet normaal zijn. Dan is het wel goed dat je die terug hebt gestuurd.
Toevallig zag ik gisteren een nieuws artikel over de 7900XTX Red Devil (die had ik) dat de koelpasta niet goed was aangebracht en daardoor hoge temps hebben, deze kaart is ook berucht om het hebben van coil whine. Ik had dus IMO de mooiste 7900xtx gekocht maar dit was wellicht niet de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 07:53
Ludewig schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:30:
De 4090 connectoren smelten zelfs met een volledig ingeplugde 90 graden adapter:

[YouTube: 4090 FE Connector melted with Cablemod Adapter installed. 40 series cards should be recalled]

Dus geen sprake van een kabel die half in de connector zit of een kabel waar kracht op gezet wordt. Toch gaat het mis.
Slechte kwaliteit dus die cablemod 90 graden adapter. Dat ding is helemaal versmolten, zo erg dat het er niet uit te krijgen is. Daarom altijd oppassen met onofficiële power adapters/kabels.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:42:
[...]
Slechte kwaliteit dus die cablemod 90 graden adapter. Dat ding is helemaal versmolten, zo erg dat het er niet uit te krijgen is. Daarom altijd oppassen met onofficiële power adapters/kabels.
Waarom ga je er vanuit dat de adapter de schuldige is en niet de connector op de kaart? We zien het probleem ook bij elke kabel die gebruikt wordt. Het enige wat bij elke keer dat dit fout aanwezig is, is de connector op de kaart.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 07:53
Ludewig schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:54:
[...]

Waarom ga je er vanuit dat de adapter de schuldige is en niet de connector op de kaart? We zien het probleem ook bij elke kabel die gebruikt wordt. Het enige wat bij elke keer dat dit fout aanwezig is, is de connector op de kaart.
Bij alle normale kabels waar dit geconstateerd is, is het altijd te wijten geweest aan niet goed aangesloten te zijn geweest. GN, Igorslab, der8auer hebben dat allemaal geconstateerd.
Daarbij komt dat niemand nog heeft gezien dat een kabel zo was gesmolten, dat het niet los te krijgen was. Dan is de conclusie wel te maken dat het aan de adapter moet liggen.

Sowieso is het het beste om zo min mogelijk koppelstukken te gebruiken met stroom aansluitingen. Dan is er altijd een extra risico op doorbranden e.d.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Het blijkt trouwens dat de kaarten die kort na elkaar bij deze reparateur zijn aangeboden allemaal van Cablemod komen. Die koopt de kaarten over van klanten wanneer de leverancier geen RMA wil doen. De gerepareerde kaarten geven ze dan weer weg.

Dus daardoor dacht deze reparateur dat er in korte tijd heel veel problemen waren, maar dat is dus niet representatief.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ludewig schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:03:
Het blijkt trouwens dat de kaarten die kort na elkaar bij deze reparateur zijn aangeboden allemaal van Cablemod komen. Die koopt de kaarten over van klanten wanneer de leverancier geen RMA wil doen. De gerepareerde kaarten geven ze dan weer weg.

Dus daardoor dacht deze reparateur dat er in korte tijd heel veel problemen waren, maar dat is dus niet representatief.
Maar die kaarten komen uiteindelijk gewoon van end-users en zijn nog altijd acht kaarten teveel.

Je zou kunnen denken dat de cablemod connector de oorzaak is maar de fix guy is van mening dat dit niet het geval is. En hij heeft meer dan 250 kaarten waiting to fix die niet van cablemod komen. Dit zijn zowel 4080 als 4090 kaarten. Al die mensen zullen dan wel de connector maar half in hun peperdure kaart gestopt hebben .

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:55:
[...]

Maar die kaarten komen uiteindelijk gewoon van end-users en zijn nog altijd acht kaarten teveel.
Maar als Cablemod de kaarten met een probleem op hun Amerikaanse hoofdkwartier verzameld en ze vervolgens allemaal naar deze reparateur stuurt, dan gaat hij wel een sterk vertekent beeld krijgen vergeleken met zijn normale reparaties die grotendeels uit de regio zullen komen ipv uit de hele VS.

Wat mij vooral interesseert is dat de Cablemod adapter volledig ingeplugd zat toen de reparateur hem kreeg en ook was vastgesmolten aan de connector van de kaart. Dat betekent of dat de adapter er dus volledig inzat, of dat de gebruiker hem er volledig ingedrukt heeft toen hij merkte dat het mis ging en toen het plastic van de connector nog zacht was. Ik zou graag de analyse van de failure analysis lab die Gamers Nexus gebruikt zien, want die kunnen vermoedelijk wel vaststellen hoe het gegaan is.

Maar uiteindelijk vind ik ook dat dit echt te vaak lijkt te gebeuren en alleen dat al geeft aan dat er een design-probleem is, wat ook kan inhouden dat het design de gebruiker het idee geeft dat de connector er volledig in zit terwijl dit niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
Help!!!! schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:55:
En hij heeft meer dan 250 kaarten waiting to fix die niet van cablemod komen. Dit zijn zowel 4080 als 4090 kaarten. Al die mensen zullen dan wel de connector maar half in hun peperdure kaart gestopt hebben .
Niet dat het moeilijk is om die connector verkeerd aan te sluiten, met de oude methode voel je een duidelijke klik en dan zit de kabel 99% van de tijd ook echt in, en dat nog terzijde dat er minder stroom doorheen gaat ook.

Tot nu toe 3 keer de nieuwe Nvidia connector moeten aansluiten, 2x van de adapter en 1x van een Seasonic kabel, de klik voelde ik gewoon niet zelfs als ik gefocust erop ging letten.

Dus vooral visueel goed nagekeken of de kabel er echt in zit, dan nog de laatste duw geven en nog eens nakijken.

Maar ik ben sowieso nooit een fan van die kabel geweest, er gaat te veel stroom erdoorheen, je mag deze niet te veel buigen (minder dan de oude kabels) en er is een risico dat je deze verkeerd aansluit en alles vrolijk mis gaat.

Wat mij betreft dumpen ze dit hele ontwerp met spoed, maar dat zie ik helaas niet gebeuren.

Dus ik hoop dat men het verbeterd, want er kan gewoon te veel mis gaan met deze kabels met en zonder de schuld van de gebruiker.

je mag de kabel niet te ver buigen en dan zijn al die kaarten ook nog breder geworden ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:36
Mizgala28 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:20:
[...]
Tot nu toe 3 keer de nieuwe Nvidia connector moeten aansluiten, 2x van de adapter en 1x van een Seasonic kabel, de klik voelde ik gewoon niet zelfs als ik gefocust erop ging letten.
Huh, dat is vreemd. Ik krijg hier wel een duidelijke klik met de goedkopere Corsair-kabel en een Inno3D RTX 4080 X3, hoorbaar en voelbaar. Ben benieuwd waar het verschil in zit.

(overigens verder helemaal mee eens, denk dat ik ondertussen maar moet gaan kijken naar een nieuwe kast om zo min mogelijk risico te lopen...)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• INNO3D
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-05 19:18

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
XpanD schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:06:
[...]

Huh, dat is vreemd. Ik krijg hier wel een duidelijke klik met de goedkopere Corsair-kabel en een Inno3D RTX 4080 X3, hoorbaar en voelbaar. Ben benieuwd waar het verschil in zit.

(overigens verder helemaal mee eens, denk dat ik ondertussen maar moet gaan kijken naar een nieuwe kast om zo min mogelijk risico te lopen...)
Kan jullie wel vertellen dat op onze EU rma afdeling we pas 2 meldingen hebben gehad van gesmolten kabels/connector en in beide gevallen leek het er erg op of er zijwaartste kracht was gegeven op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:55
Ik heb een cablemod PCIE 3x8 naar 12VHPWR kabel besteld, maar die is nog niet binnen.

Kan ik een 4070Ti/4080 met de PCIE 8naar8 en PCIE Y (8naar2x8) kabel aansluiten? Met adapter 3x8naar12VHPWR?

Tijdelijk tot m’n cablemod kabel met 90degree adapter binnen is? En dan misschien wachten met gamen, tot die kabel er is en alleen wat office en webbrowsen doen, omdat dat weinig stroom vraagt.

(Had achteraf gezien beter 13600K kunnen nemen, ipv 13600KF, dan kon ik tijdelijk Intel graphics gebruiken)

[ Voor 31% gewijzigd door SuperVeloce op 22-05-2023 09:52 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
S_Chief schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:32:
Heeft iemand ervaring met de uitvoering: Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2? Overwoog een uitvoering: ASUS Dual GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X, maar deze is nu dik 60 euro goedkoper. Lees alleen wisselende (oude) ervaringen over Inno3D.
Hoi, ik heb de INNO3D 4070 Twin X2 kaart gekocht een week of 2 geleden. Heel erg tevreden mee. Vooral omdat de fans niet draaien wanneer ik niet game :)

Dat de kaart ook een "normale" voeding aansluiting heeft ben ik blij mee.

[ Voor 6% gewijzigd door maniak op 22-05-2023 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
XpanD schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:06:
[...]

Ik heb toevallig een CM H500p Mesh, ruimte zat zelfs voor een vervloekt breede ROG kaart.

Maar dat is een uitzondering op de regel, recent nog met iemand lopen zoeken naar een kaart die in zijn kast past en max 155mm is inclusief de kabel (AMD is geen optie aangezien hij CUDA nodig heeft)

Dat maakt het niet makkelijker.

Wat de klik betreft, ik hoorde het niet maar ik zag de clip wel bewegen en in positie terug schieten, dus het zou erin moeten zitten ook al hoorde ik niks.

(de stekkers van de Seasonic kabel die in de voeding aangesloten moesten worden, gaven wel een overduidelijke klik)
INNO3D schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:06:
[...]

Kan jullie wel vertellen dat op onze EU rma afdeling we pas 2 meldingen hebben gehad van gesmolten kabels/connector en in beide gevallen leek het er erg op of er zijwaartste kracht was gegeven op de kabel.
Die hele connector en Nvidia kaarten geven mij ook een enorm "babysitten" gevoel.

Mijn kast is ruim genoeg, en mijn huidige kabel ligt vrij los in de kast (dus niet al te strak of gebogen) en ik heb nog enkele millimeters aan vrije ruimte tussen de stekker en de glazen plaat, zonder dat ik de kabel aan de stekker zijde meer dan aanbevolen moest buigen.

Maar ik heb ook een ruime kast, veel mensen hebben dat niet en moeten dan de kabel of te veel buigen of een CableMod adapter gebruiken.

Zoals ik net boven zei, recent zocht een kennis van mij naar een GPU en dat moest een Nvidia wezen, en waar te veel van die kaarten ook nog absurd breed zijn, gelukkig zijn merken als Inno3d of PNY nog vrij smal (de 4070 Ti van mijn partner is maar 119mm breed bijvoorbeeld)

Ik blijf erbij dat ze dit nodig moeten verbeteren of terug naar de oude situatie gaan, niet iedere vooruitgang is eentje die goed is, en in mijn ogen valt deze connector onder een faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:22

star-saber

Ryzen

Mizgala28 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 18:44:
Seasonic kabel eindelijk binnen, ziet er veel beter uit dan de adapter die met de GPU meegeleverd was

[Afbeelding]

Valt mij alleen op dat de minimale wattage voor de kabel anders op het doosje vermeld staat, dan op Seasonic hun website.

[Afbeelding]
verpakking

[Afbeelding]
website

Al herinner ik mij (kan fout zitten) dat in het begin op hun website ook minimaal 850 watt vermeld stond, terwijl dat nu 650 watt is.

Aan de andere kant, sommige 4070 modellen hebben die nieuwe aansluiting ook, daar heb je echt geen 850 watt voor nodig.

Alles werkt naar behoren in ieder geval en de kabel ging een stuk makkelijker in de GPU dan de adapter ervoor, en zonder extra te buigen heb ik nog ongeveer 3 a 4mm vrije ruimte over tot de kabel mijn zijpaneel aanraakt.

Ook viel mij op dat ik nu de wattage van de GPU in software kan zien, vond ik vrij apart dat die met de adapter op alle 5 stats 0 watt toonde de hele tijd.

[Afbeelding]

en nu hoop ik dat ik de komende maanden de PC niet meer open hoef te halen

En ja de plastic is van de GPU af, was dat de vorige keer vergeten.
Waar heb je die kabel vandaan ?
Ziet er netter uit dan de Asus kabel die ik kreeg bij mijn Thor (is ook seasonic)

Edit: Staat gewoon in pricewatch |:(
https://tweakers.net/pric...-12vhpwr-cable-zwart.html

[ Voor 3% gewijzigd door star-saber op 22-05-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
star-saber schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:51:
[...]

Waar heb je die kabel vandaan ?
Ziet er netter uit dan de Asus kabel die ik kreeg bij mijn Thor (is ook seasonic)

Edit: Staat gewoon in pricewatch |:(
https://tweakers.net/pric...-12vhpwr-cable-zwart.html
Megekko was het (zelfde prijs nog steeds), moest alleen weekje wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 22-05-2023 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen waarom een 4090 suprim 300 euro duurde ris dan een inno3d? Is die zoveel beter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 12:36
Smeltende kabels, te dunne/slappe geheugenpads, niet goed werkende vaporchambers, extreem grote en dikke koelers, 400+ watts stroomverbruik, bizarre coilwine en torenhoge prijzen.

Het zijn mooie tijden met NV en AMD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Cobiwan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:23:
Kan iemand mij vertellen waarom een 4090 suprim 300 euro duurde ris dan een inno3d? Is die zoveel beter?
De Suprim (verbastering van supreme) is het topmodel van MSI, met een erg goede koeler. Er zit ook een erg goede stroomvoorziening op, al is de maximale power limiet die je mag instellen vrij laag, dus voor serieuze overclockers is dat onvoldoende, tenzij je gaat shunt modden.

Maar de prijsverschillen zijn veel groter dan het verschil dat je gaat merken, dus deze kaart is voor zo'n prijsverschil slechts aan te raden als je heel rijk bent of als je een heel specifieke use case hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ludewig schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:42:
[...]

De Suprim (verbastering van supreme) is het topmodel van MSI, met een erg goede koeler. Er zit ook een erg goede stroomvoorziening op, al is de maximale power limiet die je mag instellen vrij laag, dus voor serieuze overclockers is dat onvoldoende, tenzij je gaat shunt modden.

Maar de prijsverschillen zijn veel groter dan het verschil dat je gaat merken, dus deze kaart is voor zo'n prijsverschil slechts aan te raden als je heel rijk bent of als je een heel specifieke use case hebt.
Dank. Als ik een dergelijke kaart zou nemen zou hij vooral stil moeten zijn. Mijn 3080 aorus master is erg stil en dat zou ik bij een opvolger zo willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Cobiwan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Dank. Als ik een dergelijke kaart zou nemen zou hij vooral stil moeten zijn. Mijn 3080 aorus master is erg stil en dat zou ik bij een opvolger zo willen houden.
Ik zou dan vooral adviseren om de power limiet te verlagen, want deze kaarten zijn vrij agressief ingesteld. Bij een power limiet van 60-70% is hij slechts een klein beetje langzamer, maar veel zuiniger en stiller.

De Inno3D 4090 is zeker al geen lawaaiige kaart en als je hem op 60-70% zet is hij ongetwijfeld stiller dan de Suprim, terwijl je dan allereerst flink bespaart op de aanschafkosten van de kaart en ook nog eens bespaart op je elektriciteitsrekening.

Zie ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dit is trouwens een mooi overzicht van de verbetering ten opzichte van de vorige generatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8syWydhx2kVjxubHfdp_czzzDEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9GAe8ZH3X93HhUYiEb8gDrEN.png?f=fotoalbum_large

Dit geeft ook precies aan waarom de 4090 zoveel hype veroorzaakte, want deze kaart had een 60% hogere prijs/prestatie-verhouding dan de 3090. Dit terwijl de 4080 juist een 13% slechtere prijs/prestatie-verhouding had dan de 3080.

Uiteraard moet hierbij wel de kanttekening geplaatst worden dat de 3090 een erg slechte prijs/prestatie-verhouding had en de 3080 juist een erg goede. Dus als je van de 3080 overstapt naar de 4090 is de situatie minder rooskleurig.

Overigens zijn dit de MSRP-prijzen en aangezien de winkelprijzen al gedaald zijn, is de situatie nu wel beter dan deze grafiek aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Zoals verwacht zijn vandaag de reviews uitgekomen van de 4060 Ti DOA edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Cobiwan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:23:
Gebrek aan goede informatie bij marktpartijen (in dit geval: de consumenten) zorgt er voor dat de markt van videokaarten maar beperkt transparant is. In dit geval is Inno3D betrouwbaarder, en heeft bijvoorbeeld een rep op Tweakers. MSI is slecht betrouwbaar en heeft geen rep op Tweakers. Dat weten niet alle consumenten. Daardoor zijn hogere prijzen dan de laagste mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
1.5 uur na het uitkomen van de reviews en hier totaal geen discussie. Dat geeft wat mij betreft wel aan hoe groot het enthousiasme is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INNO3D

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
icall5s schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:30:
[...]

Gebrek aan goede informatie bij marktpartijen (in dit geval: de consumenten) zorgt er voor dat de markt van videokaarten maar beperkt transparant is. In dit geval is Inno3D betrouwbaarder, en heeft bijvoorbeeld een rep op Tweakers. MSI is slecht betrouwbaar en heeft geen rep op Tweakers. Dat weten niet alle consumenten. Daardoor zijn hogere prijzen dan de laagste mogelijk.
Jup Jup, en stel vooral vragen richting ons mag via de pm of via een post wel even taggen dan dit forum is groot:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
20 Euro voor zo'n kabel? Er is weer een nieuw verdienmodel gevonden volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Cobiwan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:17:
[...]

Als je een stille kaart wilt zou ik iig Asus en MSI links laten liggen, deze kaarten staan bekend om het hebben van coil whine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PP_Sound schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:12:
[...]

20 Euro voor zo'n kabel? Er is weer een nieuw verdienmodel gevonden volgens mij.
Die kabel is ook vooral bedoelt voor mensen die een oudere voeding hebben die wel deze kan gebruiken (zoals mijn GX 750 uit 2019)

Bij bepaalde modellen kon je eentje gratis aanvragen bij Seasonic vorig jaar (mijn model viel buiten de boot).

Maar met nieuwe ATX 3.0 voedingen zit het wel standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubrix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-03 19:29
Mizgala28 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:42:
[...]
Zoals ik net boven zei, recent zocht een kennis van mij naar een GPU en dat moest een Nvidia wezen, en waar te veel van die kaarten ook nog absurd breed zijn, gelukkig zijn merken als Inno3d of PNY nog vrij smal (de 4070 Ti van mijn partner is maar 119mm breed bijvoorbeeld)

Ik blijf erbij dat ze dit nodig moeten verbeteren of terug naar de oude situatie gaan, niet iedere vooruitgang is eentje die goed is, en in mijn ogen valt deze connector onder een faal.
Sowieso een vreemde keuze om die powerconnector aan de 'lange zijkant' van de kaart te plaatsen ipv aan het korte uiteinde, maar daar zal vast een goede reden voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:05
Kubrix schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:02:
[...]

Sowieso een vreemde keuze om die powerconnector aan de 'lange zijkant' van de kaart te plaatsen ipv aan het korte uiteinde, maar daar zal vast een goede reden voor zijn.
Ik vermoed omdat de printplaat maar doorloopt tot ongeveer 2/3e van de koeler. Dat maakt het moeilijk om de power connector langs achter te voorzien.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubrix
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-03 19:29
Ik zie bij de reviews dat er best veel Tweakersleden zijn die het instapmodel van de INNO3D RTX 4090 hebben gekocht; hoe is de ervaring met deze kaart over langere tijd, voor degenen die er een hebben en dit topic volgen?

Ik vind hem interessant qua prijs en zou niet van plan zijn om te gaan overclocken, zie juist eerder wat in undervolten, hoewel ik daar geen verstand van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05 16:29
Ik ga eind van de week (wanneer het vakantiegeld + salaris wordt overgemaakt) voor een nieuwe build en moet zeggen dat ik wel blij ben met de huidige prijsdalingen! Heb oog voor de MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO WHITE bij Alternate, wanneer ik hem aan de configuratie tool toevoegde 2 weken geleden was ie 1449 en nu is ie naar 1349 gegaan binnen 2 weken (gister nog van 1389 naar 1349)

Laat wel zien dat de verkopen waarschijnlijk aardig tegenvallen voor Nvidia, waarschijnlijk is het handig nog langer af te wachten.. maarja na 6 jaar ben ik klaar voor een upgrade! :P

Edit: oeps zie nu dat er een andere thread was voor prijzen..

[ Voor 5% gewijzigd door Slicey op 24-05-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelblom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-03 17:28
*knip* spam

[ Voor 96% gewijzigd door br00ky op 25-05-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 09:21
Als mensen nou verstandig zijn, laten ze deze kaarten massaal links liggen.

[ Voor 56% gewijzigd door br00ky op 25-05-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Saekerhett schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:10:
[...]
Als mensen nou verstandig zijn, laten ze deze kaarten massaal links liggen.
Volgens MLID wijst alles er al op dat dit gebeurd. De winkeliers (in de VS) die hij bevraagt geven aan dat geen klant bij ze heeft gevraagd wanneer deze kaarten beschikbaar komen (wat normaliter wel gebeurd bij populaire kaarten). Winkeliers kopen ook heel weinig kaarten in en er zijn ook geen resupplies gepland. Dat alles wijst erop dat iedereen verwacht dat deze kaart nauwelijks verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Der8auer heeft de 4060 Ti getest op PCIe 3.0. Het lijkt niet veel uit te maken:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Mogelijke oplossing voor het probleem van de niet volledig ingeplugde 12-pin connectoren:

Supersimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
De 4070 onder 600 euro zou mooi zijn. Dat is naar mijn bescheiden mening het echte instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
YangWenli schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:57:
De 4070 onder 600 euro zou mooi zijn. Dat is naar mijn bescheiden mening het echte instapmodel.
AMD heeft een meer toekomstvast instapmodel vanaf 350 euro, dus daar zit nu wel een groot gat tussen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:55
Cablemod 90degree adapter en 3x PCIe-8 naar 12VHPWR kabel geplaatst, stuk beter zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jls14LJPdsdOXbqcFdHdWvQ--nY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6sYLVCBwwhfrrAf3rKFR7NH.jpg?f=fotoalbum_large

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchRookie007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-05 11:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCRBDZs4TvHwR4A5VBayxgrPaVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lUqamSAcctshxpqu1cSc5kI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpkfixLKEZpbSjJpJrMBgCjQ5uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZOHCSCxcedpWEQUCbxgV7K1.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit een betere positie voor de 12vhpwr stekker? Of worden de problemen schromelijk overdreven? Ik had nog een PCI-E Riser van Phanteks liggen. Helaas wel een PCI-E 3.0 dat wel een paar frames zal kosten. Maar zo zal toch het hele probleem met deze stekker opgelost zijn?

[ Voor 37% gewijzigd door DutchRookie007 op 03-06-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raphire
DutchRookie007 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dit een betere positie voor de 12vhpwr stekker? Of worden de problemen schromelijk overdreven? Ik had nog een PCI-E Riser van Phanteks liggen. Helaas wel een PCI-E 3.0 dat wel een paar frames zal kosten. Maar zo zal toch het hele probleem met deze stekker opgelost zijn?
Zolang de kabel er goed ingedrukt is en de kabel niet teveel zijwaards wordt getrokken zit je goed. Deze setup lijkt me prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:40
DutchRookie007 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja dit is prima en ja die worden schromelijk overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:20
Ik heb sinds dit weekend een uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4070 EAGLE OC 12G ter vervanging van mijn uitvoering: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G. Installatie verliep vlot. Na circa 1-2 minuten werd de kaart herkend en stond mijn resolutie en Hz weer goed. Heb geen driver (her)installatie gedaan. De kaart doet circa 2820 Mhz op een graad of 60 en ik hoor hem eigenlijk niet tijdens het gamen. De kaart is een klap sneller en verbruikt meestal rond de 140W in gaming loads. Ik game overigens op 3440x1440. Dat zit tussen 4K en 1440p in.

Als ik userbenchmark mag geloven is het echter geen topper; https://www.userbenchmark.com/UserRun/61887059 haal circa 55% terwijl mijn RTX 2070 op 97% zat https://www.userbenchmark.com/UserRun/15552018.

Iemand tip voor een andere benchmark waar ik even mee kan checken of de kaart wel naar behoren functioneert?

[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 06-06-2023 15:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:03
Zou je geen driver (her)installatie doen? Afhankelijk van welke driver je had kan dat wel een verschil maken. Je blijft bij NVIDIA, dus DDU lijkt in eerste plaats niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 21:08
sdk1985 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:12:
Ik heb sinds dit weekend een uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4070 EAGLE OC 12G ter vervanging van mijn uitvoering: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G. Installatie verliep vlot. Na circa 1-2 minuten werd de kaart herkend en stond mijn resolutie en Hz weer goed. Heb geen driver (her)installatie gedaan. De kaart doet circa 2820 Mhz op een graad of 60 en ik hoor hem eigenlijk niet tijdens het gamen. De kaart is een klap sneller en verbruikt meestal rond de 140W in gaming loads. Ik game overigens op 3440x1440. Dat zit tussen 4K en 1440p in.

Als ik userbenchmark mag geloven is het echter geen topper; https://www.userbenchmark.com/UserRun/61887059 haal circa 55% terwijl mijn RTX 2070 op 97% zat https://www.userbenchmark.com/UserRun/15552018.

Iemand tip voor een andere benchmark waar ik even mee kan checken of de kaart wel naar behoren functioneert?
je cpu zal het probleem zijn een 8700 is wel een behoorlijke bottleneck voor die 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
freaky35 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:57:
[...]

je cpu zal het probleem zijn een 8700 is wel een behoorlijke bottleneck voor die 4070
In userbenchmark zou dat niet uit moeten maken lijkt me.

Kan hem eventueel testen in mijn andere pc met een 5600 maar die is slechts een paar procent sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
manzonderdas schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:52:
Zou je geen driver (her)installatie doen? Afhankelijk van welke driver je had kan dat wel een verschil maken. Je blijft bij NVIDIA, dus DDU lijkt in eerste plaats niet nodig.
Kan het proberen. Zie ondertussen dat mijn 2070 ook geen hoogvlieger meer is. Dus ik zal die test met de 2070 die zo hoog uitviel waarschijnlijk met oc hebben gedaan.

Als iemand ook een stock 4070 heeft dan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:36
sdk1985 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Kan hem eventueel testen in mijn andere pc met een 5600 maar die is slechts een paar procent sneller.
Weet niet hoe het bij UserBenchmark is, maar ik zag hier wel grote verschillen met een 4080 i.c.m. een Ryzen 7 1700 en later een 5800X3D:

https://www.3dmark.com/compare/spy/38948460/spy/37033693

28.9% verschil in de grafische score! Dit met hetzelfde moederbord en dezelfde Windows-installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
sdk1985 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Test ook maar eens met 3d mark,ik gok dat je daarmee ook een veel lagere score krijgt als wat normaal voor die kaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19
Zou de Super-series van de 4000-series werkelijk meer geheugen gaan krijgen?
https://www.pcgamesn.com/nvidia/rtx-4000-super-leaked-specs

Dat betekent wel meer geheugenkanalen DUS andere chips dan de originele.

Aan de andere kant, gezien de grote hoeveelheid kritiek op het VRAM van de nVidia kaarten, kan dit wellicht wel een goede reactie zijn.

Wat denken jullie?

TLDR:
4060 Super: 12 GB 192-bit bus (ipv 8 GB en 128-bit)
4070 Super: 16 GB 256-bit bus (ipv 12 GB en 192-bit)
4080 Super: 20 GB 320-bit bus (ipv 16 GB en 256-bit)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Nogal ongeloofwaardig, met name het idee dat ze nu al hebben besloten om de 4060 te vervangen, terwijl we nog niet eens weten hoe goed die gaat verkopen.

De YouTuber die het beweerd heeft ook totaal geen track record van ook maar enigszins betrouwbare leaks. Geen enkele van de meer betrouwbare leakers zegt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:04
GarBaGe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:19:
Zou de Super-series van de 4000-series werkelijk meer geheugen gaan krijgen?
https://www.pcgamesn.com/nvidia/rtx-4000-super-leaked-specs

Dat betekent wel meer geheugenkanalen DUS andere chips dan de originele.

Aan de andere kant, gezien de grote hoeveelheid kritiek op het VRAM van de nVidia kaarten, kan dit wellicht wel een goede reactie zijn.

Wat denken jullie?

TLDR:
4060 Super: 12 GB 192-bit bus (ipv 8 GB en 128-bit)
4070 Super: 16 GB 256-bit bus (ipv 12 GB en 192-bit)
4080 Super: 20 GB 320-bit bus (ipv 16 GB en 256-bit)
De huidige kaarten verkopen niet eens en dat ligt vooral aan de prijs niet eens zozeer de performance. Kunnen ze beter hun marges wat verlagen op de huidige kaarten. Pas als de performance van AMD kaarten een echte bedreiging gaan vormen zullen ze misschien wel met een super komen.

Als die leak van kopite7kimi zou afkomen was het een ander verhaal geweest maar dit is gewoon wishful thinking van die youtuber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19
Cloggs schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:29:
[...]

De huidige kaarten verkopen niet eens en dat ligt vooral aan de prijs niet eens zozeer de performance. Kunnen ze beter hun marges wat verlagen op de huidige kaarten. ...
Ja, de prijs/performance verhouding is praktisch vergelijkbaar met de vorige generatie.
Wel sneller, maar minimaal net zoveel duurder.
Zeker in de lagere klasse, zoals de 4060 en 4060Ti...

Dit is een beetje dezelfde streek die nVidia ook deed van de 1000-series naar de 2000-series.
De 3000-series was wel goed geprijst, alleen niet te krijgen voor die prijzen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
freaky35 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Test ook maar eens met 3d mark,ik gok dat je daarmee ook een veel lagere score krijgt als wat normaal voor die kaart
Hmm 3dmark kost tegenwoordig 33 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
GarBaGe schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Ja, de prijs/performance verhouding is praktisch vergelijkbaar met de vorige generatie.
Wel sneller, maar minimaal net zoveel duurder.
Zeker in de lagere klasse, zoals de 4060 en 4060Ti...

Dit is een beetje dezelfde streek die nVidia ook deed van de 1000-series naar de 2000-series.
De 3000-series was wel goed geprijst, alleen niet te krijgen voor die prijzen.
Tja eigenlijk is het ook precies dezelfde situatie; een nieuwe generatie net na een mining hype.

Overigens heeft de 4070 wel een betere prijs/peformance dan de 3080 (laten we zeggen 15%?) en het stroom verbruik is énorm verbeterd. Overigens krijg je bij de 4070 zowel Diablo 4 (60 euro) en 40 euro steam tegoed.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 07-06-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
freaky35 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 18:00:
[...]

Ok lijkt niks aan de hand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-opsSS-UohbmOPkSstv5ugB6hqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m3WguGDPmSPtuaIN8v0ruzzi.png?f=fotoalbum_large

https://www.3dmark.com/3dm/95328623?

Verschil in gpu score tov andere systemen met een 8700K is nihiel (rank 31) en verschil tov vrije cpu keuze is ook erg beperkt. Nummer 100 heeft een 13900K en haalt dan iets van 18600 punten, ik haal er 600 minder. Dat is met een stock kaart dus zonder overclock/overvolt.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 07-06-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
XpanD schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:54:
[...]

Weet niet hoe het bij UserBenchmark is, maar ik zag hier wel grote verschillen met een 4080 i.c.m. een Ryzen 7 1700 en later een 5800X3D:

https://www.3dmark.com/compare/spy/38948460/spy/37033693

28.9% verschil in de grafische score! Dit met hetzelfde moederbord en dezelfde Windows-installatie.
Flink verschil! Je temperatuur was ook maar 50 graden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Lekker dan:

[ Voor 16% gewijzigd door Help!!!! op 10-06-2023 13:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00
Wel grappig is dat ik al jaren kaarten van Gigabyte koop, maar dit keer toevallig een Asus 4070TI heb gekocht :).

Maar in alle eerlijkheid, in de loop der jaren tot 2x toe een bad flash gehad op videokaarten van Gigabyte en daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan en werd netjes opnieuw door hun geflashed en gratis terug gestuurd. Ben dus best wel verbaasd over deze houding van Gigabyte.

[ Voor 27% gewijzigd door Rhodan op 11-06-2023 12:45 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1339482

*knip* offtopic hiervoor kan je een topic aanmaken in Componenten koopadvies

[ Voor 146% gewijzigd door br00ky op 12-06-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
*knip* offtopic

[ Voor 115% gewijzigd door br00ky op 12-06-2023 11:43 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ludewig op 12-06-2023 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepijnK
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 15:01
Ik heb sinds een paar weken een uitvoering: Inno3D GeForce RTX 4070 iChill X3 in combinatie met een Alphacool Eisblock 4070Ti Reference

Dit werkt bij deze specifieke uitvoering omdat die dezelfde koeler gebruikt als de andere 4070Ti iChill en de 4080 iChill.

Een foto van de kale GPU, mocht iemand layout willen kunnen vergelijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkPdWBUZVCnrWN1I5TuBWvHcRc4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYhBr8ghvKX4vBxaS93Yb1QJ.png?f=fotoalbum_large

Met waterblok
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySd5E_5cK3Y3aiUV-6aAzrmjiO4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/esvvt768vARaW8EF9mQgk5Aw.png?f=fotoalbum_large

De temperaturen zijn eigenlijk gewoon wat ik gewend was van de OC'd GTX970 die hem voor ging. Alleen omdat de 4070 een TBP van 220W heeft, versus de 266W die mijn 970 trok, zijn de piek temperaturen wel behoorlijk lager.
Volgens AquaSuite blijft de GPU hotspot in de meeste games zo rond de 42C, idle zit diezelfde hotspot op 40C, maar dat komt door de manier waarop ik mijn loop aanstuur. Alleen in benchmarks heb ik hotspot temperaturen boven de 50C gezien.
sdk1985 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 15:32:
[...]
https://www.3dmark.com/3dm/95328623?

Verschil in gpu score tov andere systemen met een 8700K is nihiel (rank 31) en verschil tov vrije cpu keuze is ook erg beperkt. Nummer 100 heeft een 13900K en haalt dan iets van 18600 punten, ik haal er 600 minder. Dat is met een stock kaart dus zonder overclock/overvolt.
https://www.3dmark.com/spy/39196759

Ik scoor ook gewoon in de 18200 op mijn 4070 in combinatie met een 11400. Dus ik zou inderdaad niet direct zeggen dat je met die 8700K raar laag uitkomt. Mijn CPU score is 9% hoger dan de jouwe, maar ik zie dat niet direct terug in de GPU score.
In games zie ik in de benchmarks in mijn systeem in ieder geval niet terug dat mijn CPU een bottleneck zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:40

Skyline GT-R

RB26DETT

Een kleine testrun. CPU en GPU nog op luchtkoeling.
Deze run was op Win10, score had dus zeker hoger geweest op Win11, die geeft een iets lagere cpu score maar een veel hogere gpu score..
Naja, alvast een leuk begin denk ik zo :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YGnWFdoS9ngyq5YXRcT3DDc9KE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0kQmPU6qDloLA7S978kdgz6A.png?f=fotoalbum_large

https://www.3dmark.com/spy/39773101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Dank je! Ik had Gigabyte na koelerproblemen jaren geleden al volledig afgeschreven (never nooit meer Gigabyte), en was toch bijna van plan tóch maar weer eens voor Gigabyte te gaan. Nee dus.

Maar welke dan wel, dat weet ik nog niet. Erg jammer dat de MSI's niet gewoon een vapor chamber hebben en die kaarten veel koeler houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Yordi- schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Dank je! Ik had Gigabyte na koelerproblemen jaren geleden al volledig afgeschreven (never nooit meer Gigabyte), en was toch bijna van plan tóch maar weer eens voor Gigabyte te gaan. Nee dus.

Maar welke dan wel, dat weet ik nog niet. Erg jammer dat de MSI's niet gewoon een vapor chamber hebben en die kaarten veel koeler houden.
Dat heeft de MSI Suprim toch wel? De Gaming Trio heeft dat inderdaad niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Skyline GT-R schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Dat heeft de MSI Suprim toch wel? De Gaming Trio heeft dat inderdaad niet.
Ja, klopt, maar die vind ik toch weer wat te duur gezien ik verder geen overclock ambities heb. Ik wil gewoon een rustige koele kaart die uit de doos gewoon prima draait. Nooit gedacht, maar ik lijk nu naar inno3d, de x3 ichill te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Yordi- op 04-07-2023 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Yordi- schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:56:
[...]

Ja, klopt, maar die vind ik toch weer wat te duur gezien ik verder geen overclock ambities heb. Ik wil gewoon een rustige koele kaart die uit de doos gewoon prima draait. Nooit gedacht, maar ik lijk nu naar inno3d, de x3 ichill te gaan.
Dat snap ik volledig. De FE is dan ook een leuke kaart. Ook PNY heeft goede kaarten voor de RTX 4000 reeks :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Yordi- schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 21:56:
[...]
Nooit gedacht, maar ik lijk nu naar inno3d, de x3 ichill te gaan.
Je moet je ook niet blindstaren op oude merken die vrij lui zijn geworden, zoals Gigabyte. Inno3D doet tenminste hun best, wat je ook kunt zien aan hun support-man die hier op het forum actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Ludewig schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:19:
[...]

Je moet je ook niet blindstaren op oude merken die vrij lui zijn geworden, zoals Gigabyte. Inno3D doet tenminste hun best, wat je ook kunt zien aan hun support-man die hier op het forum actief is.
Ik was ook voor inno3d gegaan, maar opeens heeft Megekko de 4090 uit het assortiment gehaald. Of hij is uitverkocht. Mijn besparingsdrang trekt het dan weer niet om ineens 70 euro meer uit te geven :+. Ik ga voor PNY of inno3d! Ik lees alleen maar goede dingen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik ben zeer benieuwd naar wat het is geworden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
TheDeeGee schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:16:
Hij is klaar, de PNY X Noctua RTX 4070 Ti.
  • Capped 60: ±39C @ 500 RPM
  • Capped 120: ±52C @ 700 RPM
  • Uncapped: ±63C @ 750 RPM
Foto's van binnen in de kast volgen nog wel een keer, heb de kabel van CableMod niet, die komt pas ergens in Maart denk ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jullie hadden nog foto's te goed van hoe het eruit ziet in de PC zelf :)

CableMod kabel is nooit wat van gekomen, gebruik nu de kabel van Seasonic zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8l1O14b4eiJNLsb2BmzYJZJ8Qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPbW8QcNMmXqzG18yfW0seKU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE0eQ6lfkS4ZW__awGRm2fC78ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rp1UaknfUZ8LCRa940vXD6Jt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05

Neelon

FOR PONY!!!

Ik ben me aan het orienteren naar een nieuwe videokaart, en dan met name een Geforce 4090. Ik heb mn oog laten vallen (voorlopig) op de Inno3D GeForce RTX 4090 X3 OC, mede door reacties van anderen hier, de aanwezigheid van @INNO3D hier, het niet schreeuwerige uiterlijk, en vooral de (relatief lage) prijs.

Ik kan alleen niks vinden over de eigenschappen van de fans, en dan met name de lagering hiervan. Bij veel hogere segment kaarten staat vaak aangegeven dat er kogellagers in zitten, en ik heb gelezen dat de "laagste" model van Gigabyte schijnbaar glij-lagers bevat, zou ik graag willen weten hoe dat zit met deze Inno3D kaart.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Vraagje ik wil deze kopen
INNO3D GeForce RTX 4090 X3 OC 24GB Maar ik Lees en hoor veel over de stekker problemen
Is dat nou echt een probleem of valt dat wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 12:36
syberjunky schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:08:
INNO3D GeForce RTX 4090 X3 OC 24GB Maar ik Lees en hoor veel over de stekker problemen
Kabel niet te krap ombuigen en de stekker stevig aandrukken en checken of hij er echt helemaal in zit, dan valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INNO3D

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
syberjunky schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:08:
Hey Inderdaad, wat @meljor zegt goed aandrukken en proberen geen strakke bocht te maken is er niks aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• INNO3D

INNO3D

Bedrijfsaccount INNO3D
Neelon schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:45:
Ik ben me aan het orienteren naar een nieuwe videokaart, en dan met name een Geforce 4090. Ik heb mn oog laten vallen (voorlopig) op de Inno3D GeForce RTX 4090 X3 OC, mede door reacties van anderen hier, de aanwezigheid van @INNO3D hier, het niet schreeuwerige uiterlijk, en vooral de (relatief lage) prijs.

Ik kan alleen niks vinden over de eigenschappen van de fans, en dan met name de lagering hiervan. Bij veel hogere segment kaarten staat vaak aangegeven dat er kogellagers in zitten, en ik heb gelezen dat de "laagste" model van Gigabyte schijnbaar glij-lagers bevat, zou ik graag willen weten hoe dat zit met deze Inno3D kaart.
Hey Onze kaarten Gebruiken Fluid lagers wat we zelf als voordeel zien want kogel lagers kunnen gaan slijten,
als onze fans geluid gaan maken kun je deze los halen van de motor en er wat vet/olie in doen en zijn ze gloed nieuw, je kunt me een pm sturen als je geïnteresseerd bent om een video te zien hoe je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Dankjewel voor de hulp ga de kaart bestellen
Wou eerst voor de ASUS Strix gaan maar vind het prijs verschil van bijna 400 een beetje te ver gaan en ben ook geen OC type

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
syberjunky schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:19:
Wou eerst voor de ASUS Strix gaan maar vind het prijs verschil van bijna 400 een beetje te ver gaan en ben ook geen OC type
De Strix is nu vrij nutteloos omdat er deze generatie bij Nvidia structureel sprake is van zware koelers op de goedkopere modellen.

Dit lijkt twee oorzaken te hebben, allereerst een verkeerde inschatting bij Nvidia van hoe sterk de AMD-kaarten zouden worden, waardoor ze van plan waren om absurd hoge wattages door de kaarten te duwen. Toen dat tegenviel gingen de wattages omlaag, maar waren de koelers al ontworpen.

Daarnaast is de concurrentie nu zo hevig, ook doordat de AIBs keihard worden afgeknepen door Nvidia, dat ze het zich niet meer kunnen veroorloven om alleen zware koelers uit te brengen voor de hele dure topmodellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik vind de grote koelers juist perfect passen bij de RTX 4090. Het is in lijn met de vorige generatie's videokaarten als het gaat om de koelprestaties en geluidsproductie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
3DEXP schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:57:
Ik vind de grote koelers juist perfect passen bij de RTX 4090. Het is in lijn met de vorige generatie's videokaarten als het gaat om de koelprestaties en geluidsproductie.
Het is inderdaad prettig dat de fabrikanten nu ook op de goedkopere modellen een zeer stevige koeler zetten, maar daardoor is de meerprijs van een Strix eigenlijk totaal absurd geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DEXP
De redenen van 600w koelers
But where does the rumored high TBP of 600 watts come from and the associated necessity to adequately cool this huge amount of waste heat and to have to buy a new power supply? And why is it now suddenly only 450 watts, as is reported everywhere? The answer is simple, but unfortunately the reason has never been openly communicated. NVIDIA could certainly have saved itself a lot of gloating and ridicule in the process. I’ll have to go a bit further, because I’ve already written a few articles on the topic of power consumption and waste heat.

The real reason for the originally set 600 watt default power limit is Samsung and the very inefficient, old 8 nm node, for which Ada was planned for its part. This is exactly the amount of energy that would have been required to achieve the increases in clock speed needed to boost performance. And because you have to plan graphics cards for the long term and of course get all the parties involved, such as the entire board partners (AIC), on board in advance, the entire key data is of course always the worst-case scenario including all the necessary reserves.

If NVIDIA had really had to manufacture the new generation at Samsung in the 8 nm process, this article would of course have been superfluous today. All designs and components were developed to match the 600 watts of power consumption, because the necessary lead time of a few months was needed. Well, and then TSMC came along. The switch from Samsung to TSMC’s much better 4 nm process is the absolute turning point here, including the (positive) consequences that no one could have foreseen.
https://www.igorslab.de/e...y-the-cards-are-so-giant/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syberjunky
Ludewig schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:31:
[...]

De Strix is nu vrij nutteloos omdat er deze generatie bij Nvidia structureel sprake is van zware koelers op de goedkopere modellen.

Dit lijkt twee oorzaken te hebben, allereerst een verkeerde inschatting bij Nvidia van hoe sterk de AMD-kaarten zouden worden, waardoor ze van plan waren om absurd hoge wattages door de kaarten te duwen. Toen dat tegenviel gingen de wattages omlaag, maar waren de koelers al ontworpen.

Daarnaast is de concurrentie nu zo hevig, ook doordat de AIBs keihard worden afgeknepen door Nvidia, dat ze het zich niet meer kunnen veroorloven om alleen zware koelers uit te brengen voor de hele dure topmodellen.
Normaal kocht ik altijd ASUS kaarten maar vond het prijsverschil van 400,- toch wel veel dat kan ik mooi opzijzetten voor een 4k monitor en uit de testen die ik vond van inno3d rtx 4090 x3 oc zit er eigenlijk bijna geen verschil tussen de ASUS en de inno3d kwa prestatie. Al de rtx 4090 presteren bijna allemaal gelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door syberjunky op 17-07-2023 10:02 . Reden: Typ fout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
3DEXP schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:57:
Absoluut ik vind het alleen maar een stap voorwaarts, je wilt ehm toch zo koel en stil mogelijk hebben.
Dat lukt perfect met deze oversized koelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 13:10
TheDeeGee schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:13:
[...]

Jullie hadden nog foto's te goed van hoe het eruit ziet in de PC zelf :)

CableMod kabel is nooit wat van gekomen, gebruik nu de kabel van Seasonic zelf.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi en leuk gedaan!

Louter uit interesse; heb je die Noctua fans er enkel opgezet om de GPU stiller te maken? En hoe zitten die fans vast gemaakt op het koelblok van de GPU? edit* je hebt het al eerder toegelicht in januari

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

INNO3D schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:17:
[...]

Hey Onze kaarten Gebruiken Fluid lagers wat we zelf als voordeel zien want kogel lagers kunnen gaan slijten,
als onze fans geluid gaan maken kun je deze los halen van de motor en er wat vet/olie in doen en zijn ze gloed nieuw, je kunt me een pm sturen als je geïnteresseerd bent om een video te zien hoe je dit doet.
Hey, bedankt voor de verduidelijking. (y)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
meljor schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:31:
[...]

Kabel niet te krap ombuigen en de stekker stevig aandrukken en checken of hij er echt helemaal in zit, dan valt het wel mee.
Idd en zeker als alles vast en in elkaar zit nog eens extra erop duwen dat die niet losgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 03:05
syberjunky schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:19:
Heb nu 1 jaar die Asus Strix draaien met de kabel van mijn Corsair PSU.
Heb zeer goede ervaring met deze kaart en gelukkig hoor ik de kaart nooit.

Heb er geen spijt van. Mijn 11900K haalt niet alles uit die strix als ik mijn scores vergelijk met andere 4090 kaarten. Maar goed ik koop wel een 14de generatie CPU.

Ik adviseer wel om de stroom kabel van je PSU maker te kopen als die er al niet bijgeleverd zit d:)b

Asus RTX 4090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syberjunky
mmxmmx schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:08:
[...]

Heb nu 1 jaar die Asus Strix draaien met de kabel van mijn Corsair PSU.
Heb zeer goede ervaring met deze kaart en gelukkig hoor ik de kaart nooit.

Heb er geen spijt van. Mijn 11900K haalt niet alles uit die strix als ik mijn scores vergelijk met andere 4090 kaarten. Maar goed ik koop wel een 14de generatie CPU.

Ik adviseer wel om de stroom kabel van je PSU maker te kopen als die er al niet bijgeleverd zit d:)b
Bij de corsair psu die ik heb zit die nieuwe kabel die ga ik ook gebruiken daar had ik de voeding ook op gekocht . Ben kort geleden van Intel i7 9800x naar de amd 7800x3d over gestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Nou, hij zit er in, ruimte genoeg in de kast, alleen vertikale mount + luchtkoeling gaat m nu echt niet meer worden (dit is mn eerste keer met waterkoeling). Nu nog wat experimenteren met wattages, voltages etc om het allemaal zuinig, en zo stil en koel mogelijk te laten lopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WVWhJYe.jpg

Eerste indruk is iig positief (mag ook wel voor die smak geld), nu alleen nog een batch bestand in de windows opstart zetten zodat bij een herinstallatie van de drivers mn monitoren niet meer als geluidsapparaat gebruikt worden (nieuw apparaat mn neus...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:58
Hoe zit het in feite met coil whine in de 4000 reeks, en dan in het bijzonder de 4070 en 4080 lijnen? Komt het meer of minder voor in vergelijking met andere reeksen, zoals de oudere Nvidia kaarten of de recentere AMD kaarten? Of hangt het echt af van model tot model en van kaart tot kaart? en zijn er dan merken of modellen die er overwegend meer of minder last van hebben?

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Ik speel op het moment TW3 en ik merk dat door driver updates of game updates dat framegenerator niet meer veel extra vertraging toevoegt. De extra vertraging met 60FPS zit nu onder de 30ms dat is beter dan 40fps zonder frame generator. Ook 99% fps ligt een stuk hoger in Novigrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 22:08
nzall schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:57:
Hoe zit het in feite met coil whine in de 4000 reeks, en dan in het bijzonder de 4070 en 4080 lijnen? Komt het meer of minder voor in vergelijking met andere reeksen, zoals de oudere Nvidia kaarten of de recentere AMD kaarten? Of hangt het echt af van model tot model en van kaart tot kaart? en zijn er dan merken of modellen die er overwegend meer of minder last van hebben?
Lastig te beantwoorden vraag denk ik, omdat de meesten niet meer dan één of twee kaarten zullen hebben (gehad). Mijn MSI 4080 Gaming X heeft in ieder geen last van coil whine, in mijn systeem. In alle reviews en ervaringen die ik voor aankoop (begin dit jaar) heb doorgenomen waren het met name het de ASUS (Strix)-kaarten waarbij vaker coil whine werd gemeld (4080 en 4090). Al kan het soms ook liggen aan de combinatie GPU en voeding. Ik had hiervoor een 6900 XT zonder coil whine in mijn systeem, maar de Tweaker die mijn kaart had overgenomen meldde wel weer merkbare coil whine waar te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

nzall schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:57:
Coil whine is een beetje hit & mis denk ik. Ik heb sinds een week of 2 een Inno3D 4090 in mn systeem zitten, en merk een hele licht coil whine op mits ik de kaart vol op z'n staart trap. Een koptelefoon is eigenlijk al genoeg om het nagenoeg onmerkbaar te maken als er geen geluid speelt, en helemaal onmerkbaar als er iets afspeelt. De kaart is aangesloten met een 12VHPWR kabel die bij mn voeding zat. Anderen zeggen weer geen whine te hebben met dezelfde kaart. Het is een beetje als met CPU's, een silicone lottery. Ze doen in principe allemaal wat ze moeten doen, alleen doet de een het wat beter/stiller/koeler dan de ander.

Nu heb ik zelf een aantal software aanpassingen gedaan. Ik heb de kaart ten eerste een power limit van 80% gegeven, en een undervolt naar 950mV, dit doet niks af aan de prestaties en maakt de kaart een stuk zuiniger, en dan is de coil whine al weg. Tevens heb ik in de Nvidia control panel een maximale FPS van 144 ingesteld voor alle applicaties, mijn monitor kan toch niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:22
Neelon schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Coil whine is een beetje hit & mis denk ik. Ik heb sinds een week of 2 een Inno3D 4090 in mn systeem zitten, en merk een hele licht coil whine op mits ik de kaart vol op z'n staart trap. Een koptelefoon is eigenlijk al genoeg om het nagenoeg onmerkbaar te maken als er geen geluid speelt, en helemaal onmerkbaar als er iets afspeelt. De kaart is aangesloten met een 12VHPWR kabel die bij mn voeding zat. Anderen zeggen weer geen whine te hebben met dezelfde kaart. Het is een beetje als met CPU's, een silicone lottery. Ze doen in principe allemaal wat ze moeten doen, alleen doet de een het wat beter/stiller/koeler dan de ander.

Nu heb ik zelf een aantal software aanpassingen gedaan. Ik heb de kaart ten eerste een power limit van 80% gegeven, en een undervolt naar 950mV, dit doet niks af aan de prestaties en maakt de kaart een stuk zuiniger, en dan is de coil whine al weg. Tevens heb ik in de Nvidia control panel een maximale FPS van 144 ingesteld voor alle applicaties, mijn monitor kan toch niet meer aan.
Wanneer je de PL op 80% zet merk je dst zeker wel in de prestaties. Draai maar is een 3dmark port royal op stock en met 80% PL dan zal je zien dat die volledig inzakt doordat de kaart niet genoeg power beschikbaar heeft!
Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om ervaringen te delen over RTX 40xx kaarten, of om over de achterliggende techniek te praten. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (prijzen, levertijden, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor levertijden en prijzen: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord