Ik hoorde dat de wedstrijd Diepzeedammen niet doorgaat wegens ruimtegebrek op de bodem van de Zwarte Zeegise schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:02:
Als alternatief op de Olympische spelen heeft Rusland nu de BRICS games in het leven geroepen.
[Embed]
24 uur brandend olie depot in omgeving Rostov:
https://www.threads.net/@noelreports/post/C8Yvd53N4-0?hl=enThe fire at the oil depot in Azov could not be extinguished for at least a day. This is evidenced by videos from the scene that appeared at night.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 19-06-2024 10:04 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Heel even dacht ik dat ik in het kleine oorlogsmemes topic zatgise schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:02:
Als alternatief op de Olympische spelen heeft Rusland nu de BRICS games in het leven geroepen.
[Embed]

Wat een knakenland.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ik neem aan dat dat meer gaat om draaibanken en freesmachines dan om een accuboor. Die kunnen ze in china van redelijke kwaliteit ook wel nieuw kopen lijkt me.Yakolev schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:20:
Ik heb nog wel wat Bosch powertools over mochten ze interesse hebben. Ik accepteer geen roebels.
Russia scours China for second-hand machine tools
Shadowy buyers for Moscow’s defence industry source old western-made machinery
https://www.ft.com/conten...9d-4746-9695-fe5b15230bd8
[...]
It's time to play the music, it's time to light the lights
Ik kan Parkside aanraden, kunnen ze gewoon zelf kopen in de Lidl.Yakolev schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:20:
Ik heb nog wel wat Bosch powertools over mochten ze interesse hebben. Ik accepteer geen roebels.
Russia scours China for second-hand machine tools
Shadowy buyers for Moscow’s defence industry source old western-made machinery
https://www.ft.com/conten...9d-4746-9695-fe5b15230bd8
[...]
Ze zijn wel erg afgezakt, dat ze nu zelfs blij zijn met steun van Noord Korea.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
“Up to 5 explosions were heard as drones hit the Afip Oil Refinery in Krasnodar Krai, Russia as Ukraine strategically takes out Russias oil infrastructure”
Video: https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/ubZrJ65JCQ
Suchomimusgise schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:44:
“Up to 5 explosions were heard as drones hit the Afip Oil Refinery in Krasnodar Krai, Russia as Ukraine strategically takes out Russias oil infrastructure”
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
na 48 uur:YakuzA schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:02:
24 uur brandend olie depot in omgeving Rostov:
[...]
https://www.threads.net/@noelreports/post/C8Yvd53N4-0?hl=en
🔥👀 Meanwhile, an oil depot has been burning in Azov for the third day! pic.twitter.com/AGNKDaoLvh
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 20 juni 2024
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ze zullen wel druk zijn met blussen:
PSN
Die lamellen op de 2de foto. Niemand die ook even de moeite neemt dat een beetje recht te hangen.
Het valt me meer op wat een klein manneke dat het is. Zelfs in Azie is hij een klein mannekeManiacsHouse schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:07:
[...]
Die lamellen op de 2de foto. Niemand die ook even de moeite neemt dat een beetje recht te hangen.
/▌
Mag ik hier aan toevoegen dat het enige grote aan hem zijn waanzin is? (sorry mod's)Marzman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 06:29:
[...]
Het valt me meer op wat een klein manneke dat het is. Zelfs in Azie is hij een klein manneke
Man man man, wat een comedy show. Putin en Kim Jong Un die elkaar gedag zwaaien.
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/W9k6FhebfP
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/W9k6FhebfP
'Conditions will change' Maar niet in zijn voordeel.
🤪 "Our conditions will change depending on the situation on the ground", - Putin on negotiations with Ukraine. pic.twitter.com/qtGXx5JuFq
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 22 juni 2024
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LTMbhTn6uS5dfFVwuwefu7w2.jpg?f=user_large)
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Er is weer iets aan de hand..
WATCH: Synagogue on fire after attack by gunmen in Derbent, Russia. Reports of casualties pic.twitter.com/wENAhf4LXQ
— BNO News (@BNONews) 23 juni 2024
In Dagestan, Russia, unknown persons fired at a synagogue and a church, shot two policemen. There are also reports of shooting at a checkpoint in Makhachkala. pic.twitter.com/iqc8RWlu46
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 23 juni 2024
Het is nog steeds gaande, lijkt een aanval vanuit de extremistische islamitische hoek. Een flinke ook.
I am the great Cornholio!
Dit zal nog wel vaker gebeuren. Hoe meer Russen en materieel wordt gesloopt in Oekraine, hoe minder er overblijft om de rest van de federatie te onderdrukken.HaterFrame schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:49:
Het is nog steeds gaande, lijkt een aanval vanuit de extremistische islamitische hoek. Een flinke ook.
De Volkskrant meldt het voorval ook. Omdat die artikelen niet onverkort gedeeld kunnen worden wat relevante fragmenten eruit:
Aanvallen op twee gebedshuizen in Derbent
Hierover lijkt nog weinig bekend. Makhachkala ligt op 125 km ten noorden van Derbent.
Implicaties
Aanvallen op twee gebedshuizen in Derbent
Gewapende mannen openden het vuur op de synagoge in Derbent, die daarna in brand vloog. Bij de aanval zouden zes politieagenten om het leven zijn gekomen, meldt het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken. Twaalf anderen raakten gewond
Vuurgevecht in MakhachkalaBij een vuurgevecht elders in de stad, in een orthodoxe kerk, zou een priester zijn gedood. Ook de kerk zou in brand staan.
Hierover lijkt nog weinig bekend. Makhachkala ligt op 125 km ten noorden van Derbent.
SpecialEurasia komt met de volgende info:Beide steden liggen in Dagestan, de zuidelijkste provincie van Rusland, grenzend aan de Kaspische Zee. De inwoners van Dagestan zijn grotendeels islamitisch.
DerbentOn June 23rd, 2024, violent attacks targeted law enforcement and religious sites in Derbent and Makhachkala, Dagestan. Law enforcement agencies reported that the terrorist attacks killed six police officers and wounded 23 others.
The recent violent attacks in the major cities of the Republic of Dagestan in the North Caucasus highlight the substantial terrorist risk in the region and, more broadly, in the Russian Federation.
MakhachkalaIn Derbent, known for its Jewish community within a predominantly Muslim region, assailants attacked a synagogue. Russian sources also reported that the attackers also fired on two nearby Orthodox churches, killing a police officer and a priest.
Footage from Derbent showed gunmen in a gunfight with police. Officials confirmed the offenders had set the synagogue on fire, and video footage showed flames engulfing the UNESCO heritage site.
AchtergrondSimultaneously, in Makhachkala, Dagestan’s capital, another group of gunmen opened fire on police. Authorities reported at least one police officer killed and six others injured. Russian media footage from Makhachkala showed intense gunfire and a burning police vehicle. Security forces subsequently eliminated the militants involved in the Makhachkala attack, confirming the deaths of two terrorists and the detention of another two.
The authorities have launched criminal cases regarding the terrorist acts and declared a counter-terrorist operation regime in the republic. The identities of the eliminated militants are being established.
Laten we aannemen dat die enhanced terrorist measures nog niet in uitvoering waren gebracht.The North Caucasian republic has also experienced antisemitic incidents, including a mob storming the airport in Makhachkala last year, targeting Jewish passengers from Israel. The escalation in both terrorist and antisemitic activities highlights the volatile security situation in Dagestan.
On June 19th, 2024, the National Anti-Terrorism Committee (NAC) held a meeting in Dagestan to discuss enhancing anti-terrorist protection measures. Deputy Director of the FSB of Russia and Deputy Chairman of the NAC, Igor Sirotkin, chaired the meeting. The session focused on increasing the effectiveness of security measures at transport facilities, hotels, and other high-traffic areas. Sirotkin emphasised Dagestan’s growing popularity as a tourist destination, with 1.7 million tourists visiting in 2023 and an expected increase in 2024.
Implicaties
Dat Dagestan zo kwetsbaar blijkt kan dus veroorzaakt worden door de door Oekraïne zwaar belastte FSB capaciteit. Een soort van negatief waterbed effect. Een vraag is of Rusland momenteel aan die vraag kan beantwoorden.The recent attacks underscore a significant challenge for Dagestan’s security apparatus. The simultaneous targeting of law enforcement and religious sites shows a high level of coordination and planning among the militants. These events suggest a potential distraction or resource allocation issue within Russia’s extensive security agencies, possibly because of the ongoing conflict in Ukraine and internal suppression of anti-war dissent.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
- iedereen blijft gewoon staan en over straat lopen als er hevig geschoten wordt
- exact 1 jaar na de Wagner coup poging
- het schijnt dat hier sprake is van een soort verzetsbesweging, de Free Inguschetia Army
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Rookongeval in High tech bedrijf regio Moskou
:strip_exif()/f/image/UaXSpZW6wXlVs9sgGPE26rMQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet niet of er al een damage report langsgekomen was. Aanval op basis bij Yeysk. Trainingcentrum voor drone operators.
~20 Shahed-136
~50 Lancet
~40 ZALA
en instructeurs en tech personeel.
https://platanlab.com/Our international group performs research in various areas of science, including but not limited to:
– thin film deposition and nanoparticle (NP) formation under vacuum and low-temperature plasma conditions;
– resistive switching in nanofluids for neuromorphic applications;
– hybrid nanomaterials for laser-driven ion acceleration and proton-boron fusion;
– NP-assembled mesoporous coatings for photoelectrochemical water splitting;
– plasmonic and photoluminescent metal/semiconductor nanoparticles;
– optically active nanofluids;
– nanomaterials with regenerative and antimicrobial activity for wound healing;
– phase separation and nanoconfinement in homo- and copolymer thin films;
– solution plasma processing of natural polymers;
– plasma agriculture.
:strip_exif()/f/image/UaXSpZW6wXlVs9sgGPE26rMQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet niet of er al een damage report langsgekomen was. Aanval op basis bij Yeysk. Trainingcentrum voor drone operators.
~20 Shahed-136
~50 Lancet
~40 ZALA
en instructeurs en tech personeel.
Juicy.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 24 juni 2024
On June 21, 2024, a strike was carried out on the 726th Air Defense Training Center in Yeysk, Krasnodar Krai, by two cruise missiles, likely R-360 "Neptune." The center, which trains personnel to use various UAVs, suffered significant damage. The strike killed… pic.twitter.com/qGwcsQRnX8
[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 24-06-2024 15:13 ]
Alleen de foto bij de claim is een Russische Supercam.Russian propaganda claims downing of Ukrainian drone in Belgorod
https://defence-blog.com/...ainian-drone-in-belgorod/
У БНР почали збивати російські дрони, щоб вони не завдавали шкоди місцевим.
— Serhii Sternenko ✙ (@sternenko) 24 juni 2024
На першому зображенні російський розвідувальний БПЛА Supercam. pic.twitter.com/YJUrGw56wp
google vertaal:
In the BNR, Russian drones began to be shot down so that they would not harm local people.
The first image shows the Russian reconnaissance UAV Supercam.
Ook AD haalt correspondent uit Rusland: 'Kan niet instaan voor zijn veiligheid'
Het betreft Joost Bosman.
Artikel haalt ook andere voorbeelden aan van journalisten die (al dan niet noodgedwongen) Rusland hebben verlaten. Met voormalig NOS Rusland correspondent Iris de Graaf is het gelukkig goed gekomen als presentatrice van NOS journaal.
Het betreft Joost Bosman.
Artikel haalt ook andere voorbeelden aan van journalisten die (al dan niet noodgedwongen) Rusland hebben verlaten. Met voormalig NOS Rusland correspondent Iris de Graaf is het gelukkig goed gekomen als presentatrice van NOS journaal.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
https://nos.nl/artikel/25...zakking-bijna-50-gewonden
Trein ontsporing in de Komi deelrepubliek, bijna 50 gewonden.
Rusland is een groot land. Ik vraag me af of men hier ook over zou berichten als Rusland geen agressieve oorlog aan het voeren was. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Rusland is een groot land. Ik vraag me af of men hier ook over zou berichten als Rusland geen agressieve oorlog aan het voeren was. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Zo te zien weggespoeld stuk railbed, geen aanslag, alleen gewonden. Hooguit de krant op pagina zes of zo.Br00d schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:33:
https://nos.nl/artikel/25...zakking-bijna-50-gewonden
Kan in Spanje ook gebeuren. De grond onder het spoor wordt daar ook weggespoeld (klimate change zeggen ze).Tens schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:37:
[...]
Zo te zien weggespoeld stuk railbed, geen aanslag, alleen gewonden. Hooguit de krant op pagina zes of zo.
/▌
Met dit verschil dat Spanje geen 40 artilleriestukken per dag heeft te vervangen of te repareren omdat het land in oorlog is met OekraïneMarzman schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:31:
[...]
Kan in Spanje ook gebeuren. De grond onder het spoor wordt daar ook weggespoeld (klimate change zeggen ze).
Ieder kapot spoor in Rusland biedt hierom een kans en heeft wat dat betreft vanuit de context van die oorlog ook wel nieuwswaarde.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Nieuw Russisch immigratiebeleid:
Chairman of the Investigative Committee of the Russian Federation, Alexander Bastrykin, announced that authorities have begun enforcing laws requiring new Russian citizens to register for military service. Over 30,000 migrants who recently obtained Russian citizenship have been… pic.twitter.com/41cPcu7m0b
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 27 juni 2024
Ik zie het hier niet gebeuren, maar ik vind het eigenlijk niet zo gek als je de juiste leeftijd hebt en Russisch bent geworden uit vrije wil dat je opgeroepen kan worden. Dat hoort er een beetje bij als je een nationaliteit aanneemt. En als ze een voetballer nodig hebben en je kunt goed voetballen dan kunnen ze je daar opstellen.
/▌
Er is een kleine nuance natuurlijk. Gelokt worden met een baan en een paspoort en dan opgepakt worden en naar het front gestuurd is wat anders dan opgeroepen.Marzman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:17:
[...]
Ik zie het hier niet gebeuren, maar ik vind het eigenlijk niet zo gek als je de juiste leeftijd hebt en Russisch bent geworden uit vrije wil dat je opgeroepen kan worden. Dat hoort er een beetje bij als je een nationaliteit aanneemt. En als ze een voetballer nodig hebben en je kunt goed voetballen dan kunnen ze je daar opstellen.
Overigens vind ik 30.000 nieuwe Russen wel erg veel, al is 'recently' ook weer multi interpretabel
Over 30,000 migrants who recently obtained Russian citizenship have been caught and registered, with 10,000 of them already sent to the front lines in Ukraine.
30.000 nieuwe russen veel?Tens schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:26:
[...]
Er is een kleine nuance natuurlijk. Gelokt worden met een baan en een paspoort en dan opgepakt worden en naar het front gestuurd is wat anders dan opgeroepen.
Overigens vind ik 30.000 nieuwe Russen wel erg veel, al is 'recently' ook weer multi interpretabel
[...]
Dat is heel weinig vind ik
Miljoenen niet russen werken legaal if illegaal in rusland. Ik weet niet (denk niemand) die weet hoeveel per jaar er bij komen. Zeker in deze oorlogs jaren is het lastig te meten.
Echter, dat hier rusland als een lachertje word gezien, betekend niet dat de omliggende landen rusland niet als een "droombestemming" zien. In grote russische stad is beter vertoeven dan op platteland en of bergen ergens in centraal azie waar een ander type dictator de scepter zwaait.
Dat je dan opeens naar front word geroepen is dan risico die er bij hoort.(overigens verplichte militaire service hoort bij veel landen in regio centraal azie)
Dus tja. Hoe triest het ook is. Leven in rusland is voor vele miljoenen mensen in de wereld nog steeds een grote stap vooruit.
Het grote probleem is niet het aantal, maar dat dat aantal uit de groep komt die voor de toekomst moet zorgen. En als je er daar jaarlijks honderd-duizenden van kwijt raakt, gaat je dat op de lange termijn toch opbreken.sikkwittet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:00:
[...]
30.000 nieuwe russen veel?
Miljoenen niet russen werken legaal if illegaal in rusland. Ik weet niet (denk niemand) die weet hoeveel per jaar er bij komen. Zeker in deze oorlogs jaren is het lastig te meten.
Echter, dat hier rusland als een lachertje word gezien, betekend niet dat de omliggende landen rusland niet als een "droombestemming" zien. In grote russische stad is beter vertoeven dan op platteland en of bergen ergens in centraal azie waar een ander type dictator de scepter zwaait.
Dat je dan opeens naar front word geroepen is dan risico die er bij hoort.(overigens verplichte militaire service hoort bij veel landen in regio centraal azie)
Dus tja. Hoe triest het ook is. Leven in rusland is voor vele miljoenen mensen in de wereld nog steeds een grote stap vooruit.
Voor de rest is er een reden dat er niet geronseld wordt in de grotere steden. Dat zijn degenen die het al beter hebben, maar ook degenen die kunnen gaan klagen en problemen veroorzaken als ze opgeroepen worden. Daar willen ze dus juist de schijn ophouden dat er weinig aan de hand is.
[removed]
Ik vind het ook niet veel, en iedereen weet toch wat Rusland nu doet. Dus als je hun nationaliteit kiest dan weet je toch waar je voor kiest.sikkwittet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:00:
[...]
30.000 nieuwe russen veel?
Als je nu Oekrainer wordt kan dat ook gebeuren.
/▌
Ik vind het gekker dat de Russen in de grote steden dit accepteren. Ze worden dan (nog) niet opgeroepen maar zien toch wel dat Rusland van een redelijk normaal land vervallen is naar een land dat alleen maar op zoek is naar instabiliteit in de wereld (als een soort Hamas of Noord Korea, zelfs China wil dit niet).redwing schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:12:
[...]
Het grote probleem is niet het aantal, maar dat dat aantal uit de groep komt die voor de toekomst moet zorgen. En als je er daar jaarlijks honderd-duizenden van kwijt raakt, gaat je dat op de lange termijn toch opbreken.
Voor de rest is er een reden dat er niet geronseld wordt in de grotere steden. Dat zijn degenen die het al beter hebben, maar ook degenen die kunnen gaan klagen en problemen veroorzaken als ze opgeroepen worden. Daar willen ze dus juist de schijn ophouden dat er weinig aan de hand is.
/▌
Waarom zouden ze het niet accepteren? In de steden hebben ze een prima leven, en wat er buiten de steden gebeurt is niet interessant. Pak daarbij dat rusland niets anders doet dan ze al heel wat jaren doen. Helaas lukt het in Oekraine wat minder goed, maar zulke aanvallen doen ze hun hele geschiedenis al.Marzman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Ik vind het gekker dat de Russen in de grote steden dit accepteren. Ze worden dan (nog) niet opgeroepen maar zien toch wel dat Rusland van een redelijk normaal land vervallen is naar een land dat alleen maar op zoek is naar instabiliteit in de wereld (als een soort Hamas of Noord Korea, zelfs China wil dit niet).
Precies hierom wordt de oorlog zoveel mogelijk bij de steden weg gehouden, zolang ze er daar weinig van merken zullen ze ook niet gaan klagen.
[removed]
Nou, in niet zo'n lang verleden handelden ze gewoon met ons, dus om nou te zeggen dat ze hetzelfde doen als vroeger. Ze zijn nu blij met hulp van Noord Korea.redwing schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:37:
[...]
Waarom zouden ze het niet accepteren? In de steden hebben ze een prima leven, en wat er buiten de steden gebeurt is niet interessant. Pak daarbij dat rusland niets anders doet dan ze al heel wat jaren doen. Helaas lukt het in Oekraine wat minder goed, maar zulke aanvallen doen ze hun hele geschiedenis al.
Precies hierom wordt de oorlog zoveel mogelijk bij de steden weg gehouden, zolang ze er daar weinig van merken zullen ze ook niet gaan klagen.
/▌
Als je naar de geschiedenis kijkt zie je dat dit niet de eerste keer is. De relaties die rusland aangaat zijn voor eigen gewin en niet omdat ze een duurzame relatie willen opbouwen. Wat er nu gebeurd is voor rusland dan ook niet apart en daar zal ook niemand over gaan klagen zolang de mensen in de grote steden er maar niets van merken. Zolang de oorlog daar wordt weg gehouden, zal er in rusland niets veranderen. De mindset is gewoon anders dan die van het westen en daarmee is het lastig om je in de situatie daar in te leven.Marzman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Nou, in niet zo'n lang verleden handelden ze gewoon met ons, dus om nou te zeggen dat ze hetzelfde doen als vroeger. Ze zijn nu blij met hulp van Noord Korea.
[removed]
Is dit niet een goede reden om extra zware sancties op te leggen? Volgens mij is handel verboden mbt elektronica, machines en beperkt voor energie. Maar als we gewoon alles stoppen qua handel? Ook geen eten meer de grens over?Marzman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Nou, in niet zo'n lang verleden handelden ze gewoon met ons, dus om nou te zeggen dat ze hetzelfde doen als vroeger. Ze zijn nu blij met hulp van Noord Korea.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Vergeet niet dat de inwoners van de geannexeerde ook gedwongen gerussificeerd worden en hiermee dus gedwongen worden om te vechten en sterven tegen hun eigen land....Marzman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:17:
[...]
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Na het lezen van bovenstaande posts kwam de volgende gedachte bij mij op welke misschien wel relevant is als het om de mensen in grote steden gaat.
Wat mij in alle jaren dat ik daar kwam is bijgebleven is dat de mindset van de gemiddelde Rus totaal anders is dan hier als het om sociaal denken gaat. Ik denk dat na het communisme , waarbij (op papier en veelal gedwongen) alles in het teken van de gemeenschap stond de gemiddelde Rus een 180 graden draai heeft gemaakt.
Ik vond daar vooral de mentaliteit van “ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken” overheersen.
In veel grotere mate nog dan hier of in de VS. Dat verklaart mijns inziens ook veel van wat we op het slagveld zien (gebrek aan kamaraadschap), corruptie in de samenleving daar, tot aan a-sociale Russen in Turkse hotels. Om maar een paar zaken te nemen.
Punt is dat zolang het met de Rus goed gaat hij dingen die niet goed gaan om hem heen wel door de vingers ziet. Dus zolang Putin de mensen die tevreden moeten blijven tevreden houdt (mensen in de machtcentra zoals Moskou/St. Petersburg), is er vrij weinig aan de hand.
En zelfs als dat niet meer zo is is er altijd de propaganda en repressie nog.
Wat mij in alle jaren dat ik daar kwam is bijgebleven is dat de mindset van de gemiddelde Rus totaal anders is dan hier als het om sociaal denken gaat. Ik denk dat na het communisme , waarbij (op papier en veelal gedwongen) alles in het teken van de gemeenschap stond de gemiddelde Rus een 180 graden draai heeft gemaakt.
Ik vond daar vooral de mentaliteit van “ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken” overheersen.
In veel grotere mate nog dan hier of in de VS. Dat verklaart mijns inziens ook veel van wat we op het slagveld zien (gebrek aan kamaraadschap), corruptie in de samenleving daar, tot aan a-sociale Russen in Turkse hotels. Om maar een paar zaken te nemen.
Punt is dat zolang het met de Rus goed gaat hij dingen die niet goed gaan om hem heen wel door de vingers ziet. Dus zolang Putin de mensen die tevreden moeten blijven tevreden houdt (mensen in de machtcentra zoals Moskou/St. Petersburg), is er vrij weinig aan de hand.
Dat betekent, stam + t .
Exact dit, als ik het goed heb kan me wat er om mee heen gebeurt niets schelen.Apache4u schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:49:
Na het lezen van bovenstaande posts kwam de volgende gedachte bij mij op welke misschien wel relevant is als het om de mensen in grote steden gaat.
I am the great Cornholio!
De inwoners van de Krim hebben gekozen voor Rusland. Het is een beetje onzin, maar Rusland heeft daar een referendum gehouden toen het nog van Oekraine was. Tom Waes in Reizen Waes is daar geweest (voor deze oorlog maar na 2014) in een aflevering en die mensen geven dat ook gewoon toe.Freakertje schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 18:51:
[...]
Vergeet niet dat de inwoners van de geannexeerde ook gedwongen gerussificeerd worden en hiermee dus gedwongen worden om te vechten en sterven tegen hun eigen land....
/▌
110% voor stemmers met Russische militairen in je kieshokje?Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:53:
[...]
De inwoners van de Krim hebben gekozen voor Rusland. Het is een beetje onzin, maar Rusland heeft daar een referendum gehouden toen het nog van Oekraine was. Tom Waes in Reizen Waes is daar geweest (voor deze oorlog maar na 2014) in een aflevering en die mensen geven dat ook gewoon toe.
PSN
Zo'n referendum zou natuurlijk alleen geldig is als Oekraïne het georganiseerd had. Nu heeft rusland de Krim eerst bezet. Dan kan je referendums houden tot je een ons weegt, het blijft een illegale bezetting.YakuzA schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:59:
[...]
110% voor stemmers met Russische militairen in je kieshokje?
Als je het aan de huidige Russen in Georgië vraagt dan zullen ze vast hetzelfde kunnen zeggen, maar dat maakt van Georgië geen Rusland en geeft hen niet het recht om met een paar procent de rest van het land te laten annexeren.Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:53:
[...]
De inwoners van de Krim hebben gekozen voor Rusland. Het is een beetje onzin, maar Rusland heeft daar een referendum gehouden toen het nog van Oekraine was. Tom Waes in Reizen Waes is daar geweest (voor deze oorlog maar na 2014) in een aflevering en die mensen geven dat ook gewoon toe.
Edit: het ligt overigens wel wat complexer voor de Krim, maar nog steeds geen goede reden voor een annexatie:
The number of Crimean residents who consider Ukraine their motherland increased sharply from 32% to 71.3% from 2008 through 2011; according to a poll by Razumkov Center in March 2011,[25] although this is the lowest number in all Ukraine (93% on average across the country).[25] Surveys of regional identities in Ukraine have shown that around 30% of Crimean residents claim to have retained a self-identified "Soviet identity".[26]
Since the independence of Ukraine in 1991, 3.8 million former citizens of Russia have applied for Ukrainian citizenship.[27]
[ Voor 34% gewijzigd door Stukfruit op 29-06-2024 10:28 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als ze zo'n referendum in Kaliningrad zouden houden. Als ik onderstaand filmpje moet geloven is daar ook niet alles koek en ei:phicoh schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:16:
[...]
Zo'n referendum zou natuurlijk alleen geldig is als Oekraïne het georganiseerd had. Nu heeft rusland de Krim eerst bezet. Dan kan je referendums houden tot je een ons weegt, het blijft een illegale bezetting.
Je noemt specifiek de inwoners van de Krim, maar je vergeet daarbij de inwoners van Zaporizhzhia, Donetsk, Luhansk en Kherson....Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:53:
[...]
Totale Modjesgekte
Het enige erkende en dus geldige referendum heeft in 1991 plaatsgevonden en ging over het feit of UA onafhankelijk moest worden. Zelfs de Krim stemde in meerderheid voor onafhankelijkheid:Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:53:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sbVX2Apz0T7wj4ibWjL522fI.jpg?f=user_large)
Dat betekent, stam + t .
Nou ja het is natuurlijk geen echt onderzoek en maar een persoon, maar in reizen Waes sprak hij met een inwoner die toegaf dat ze zelf voor Rusland gekozen hadden.YakuzA schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:59:
[...]
110% voor stemmers met Russische militairen in je kieshokje?
En een referendum in een ander land houden slaat ook nergens op, maar dat was niet het punt. Het punt is dat de mensen zelf gekozen hebben voor Rusland in een ongeldig referendum. Als ze dan naar het front gestuurd zouden worden is dat het gevolg van hun eigen keuze.
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 29-06-2024 11:50 ]
/▌
Nogmaals zelf gekozen moet je zo niet zien..er zat een behoorlijke dwang achter net zoals ze zelf 'gekozen' hebben voor een Russisch paspoort bijvoorbeeld.Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:46:
[...]
Nou ja het is natuurlijk geen echt onderzoek en maar een persoon, maar in reizen Waes sprak hij met een inwoner die toegaf dat ze zelf voor Rusland gekozen hadden.
En een referendum in een ander land houden slaat ook nergens op, maar dat was niet het punt. Het punt is dat de mensen zelf gekozen hebben voor Rusland in een ongeldig referendum. Als ze dan naar het front gestuurd zouden worden is dat het gevolg van hun eigen keuze.
Dat is ook het probleem met referenda, zeker voor beladen onderwerpen waar de voor en tegenstanders dicht bij elkaar liggen. Het kan letterlijk aan het weer liggen wat de uitkomst word met verstrekkende gevolgenApache4u schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:55:
[...]
Het enige erkende en dus geldige referendum heeft in 1991 plaatsgevonden en ging over het feit of UA onafhankelijk moest worden. Zelfs de Krim stemde in meerderheid voor onafhankelijkheid:
[Afbeelding]
*Klop* *klop*Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:46:
[...]
Nou ja het is natuurlijk geen echt onderzoek en maar een persoon, maar in reizen Waes sprak hij met een inwoner die toegaf dat ze zelf voor Rusland gekozen hadden.
- Goedmorgen meneer formaat Jean Claude van Damme in militair uniform en een indrukwekkend machinegeweer...
* Goedemorgen inwoner van het door ons geannexeerde Krim! Hier is uw stembiljet, daar is uw hokje dat u VOOR annexatie bent. Hier is uw potlood, nu gelijk even tekenen, zodat ik het kan zien. Wij zorgen er daarna voor dat uw stem democratisch geteld zal worden! Samen met alle formulieren die wij zelf ook nog even invullen.
Sterke jongen als jij dan TEGEN in durft te vullen.
Totale Modjesgekte
Jullie moeten die aflevering maar eens terugkijken waar ik het over heb. Dat ziet er anders uit dan het scenario in jullie hoofd op de krim. Tom Waes was ook een beetje verbaasd.Freakertje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 11:22:
[...]
*Klop* *klop*
- Goedmorgen meneer formaat Jean Claude van Damme in militair uniform en een indrukwekkend machinegeweer...
* Goedemorgen inwoner van het door ons geannexeerde Krim! Hier is uw stembiljet, daar is uw hokje dat u VOOR annexatie bent. Hier is uw potlood, nu gelijk even tekenen, zodat ik het kan zien. Wij zorgen er daarna voor dat uw stem democratisch geteld zal worden! Samen met alle formulieren die wij zelf ook nog even invullen.
Sterke jongen als jij dan TEGEN in durft te vullen.
https://www.vrt.be/vrtmax...reizen-waes-s4a8-de-krim/
In een andere aflevering is hij in de gebieden geweest waar nu het front van de oorlog is en dat ging er toen al minder vriendelijk aan toe. Officieel was er een wapenstilstand, maar ze lagen daar (hij ook) in loopgraven en schoten af en toe op elkaar (dus dat was allemaal tussen 2014 en de start van de invasie).
/▌
Ik geloof je best dat het wel oprecht leek, maar als dat al decennia russen worden neergezet, dan is het niet gek dat "ze" uiteindelijk een pro-russische koers kunnen gaan varen.Marzman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:03:
[...]
Jullie moeten die aflevering maar eens terugkijken waar ik het over heb. Dat ziet er anders uit dan het scenario in jullie hoofd op de krim. Tom Waes was ook een beetje verbaasd.
In een andere aflevering is hij in de gebieden geweest waar nu het front van de oorlog is en dat ging er toen al minder vriendelijk aan toe. Officieel was er een wapenstilstand, maar ze lagen daar (hij ook) in loopgraven en schoten af en toe op elkaar (dus dat was allemaal tussen 2014 en de start van de invasie).
Lees nu je eigen argumentatie is na. 1 documentaire die 1 persoon spreekt in 1 oblast die toegeeft dat 'ze' voor Rusland hebben gekozen. Het is mij niet eens duidelijk of die persoon vóór de annexatie überhaupt al wel inwoner was van de Krim. Mooi voorbeeld als die er pas na de annexatie is komen wonen.Marzman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:03:
[...]
Jullie moeten die aflevering maar eens terugkijken waar ik het over heb. Dat ziet er anders uit dan het scenario in jullie hoofd op de krim. Tom Waes was ook een beetje verbaasd.
Dus gefeliciteerd, je hebt een N=1 dus N=alles drogredenatie gebruikt.
Ongetwijfeld dat er genoeg mensen rondlopen op de Krim (dan wel door Rusland erheen gezonden, dan wel geïndoctrineerd, dan wel bang gemaakt) die voor de camera zullen zeggen dat Rusland goed is, dat ze er zelf voor gekozen hebben.
Neemt niet weg dat er nog genoeg mensen zijn die wél bij Oekraïne hadden willen blijven, die (in stilte en onder de radar) kotsen op Rusland en die gedwongen gerussificeerd zijn, die nu gedwongen worden opgeroepen om voor levende kogelvanger te gaan spelen. En dus niet alleen op de Krim zoals jij aanhaalt, maar ook (in misschien wel vooral) in de andere vier oblasten.
Jij stelt dat je er zelf voor gekozen hebt om opgeroepen te worden als je de Russische nationaliteit hebt aangenomen, ik stel dat voor een flink aantal Oekraïners het echt niet zo'n vrije keuze was.
Totale Modjesgekte
Stel dat dit plaatje hypothetisch gezien van 2014 zou zijn, dan heb je alsnog 45% van de Krim inwoners die mogelijk wèl voor annexatie zouden stemmen. Dat je zo iemand vindt en kan interviewen is dus helemaal niet zo gek.Apache4u schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 10:55:
[...]
Het enige erkende en dus geldige referendum heeft in 1991 plaatsgevonden en ging over het feit of UA onafhankelijk moest worden. Zelfs de Krim stemde in meerderheid voor onafhankelijkheid:
[Afbeelding]
De Krim heeft een voorgeschiedenis van russificatie en deportatie van oorspronkelijke bevolking (de veelal islamitische Krim-Tataren). Allebei die 'ingrepen' zijn door - juist ja - de Russen in gang gezet. Bij de ontbinding van de Sovjet-Unie In 1954 hebben de Sovjets dan de Krim aan Oekraïne 'geschonken', waarschijnlijk als Wiedergutmachung voor de hongersnood onder Stalin. (Het ontbreekt de Russen dus niet permanent aan perspectief.) De Krim claimen past in Poetin zijn verhaal van het door het westen stiefmoederlijk behandelde Rusland. Eeuwig benadeeld, minderwaardig geschat, met de nek aangekeken.
@Marzman Vreemd dat jij je op een lichtvoetige documentaire van een voormalige buitenwipper baseert om je wereldbeeld te vormen. Tom Waes mag dan een sympathieke jongen zijn, het is geen historicus of wetenschapper. Een anekdote legt zelden patronen bloot. Tijd om wat kritischer te kijken.
Schijnreferenda zijn van alle tijden en komen recht uit het handboek van de Russische geheime diensten.
@Marzman Vreemd dat jij je op een lichtvoetige documentaire van een voormalige buitenwipper baseert om je wereldbeeld te vormen. Tom Waes mag dan een sympathieke jongen zijn, het is geen historicus of wetenschapper. Een anekdote legt zelden patronen bloot. Tijd om wat kritischer te kijken.
Schijnreferenda zijn van alle tijden en komen recht uit het handboek van de Russische geheime diensten.
[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 01-07-2024 08:25 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verhaal klopt niet helemaal. De voormalige Sovjet deelstaat Oekraïne heeft de Krim gekregen van de voormalige Sovjet deelstaat Rusland. Dus al veel eerder dan bij de ontbinding van de Sovjet-Unie. Na de ontbinding van de Sovjet-Unie is dit nog eens bevestigd door Rusland.Borromini schreef op maandag 1 juli 2024 @ 05:11:
De Krim heeft een voorgeschiedenis van russificatie en deportatie van oorspronkelijke bevolking (de veelal islamitische Krim-Tataren). Allebei die 'ingrepen' zijn door - juist ja - de Russen in gang gezet. Bij de ontbinding van de Sovjet-Unie hebben de Russen dan de Krim aan Oekraïne 'geschonken', waarschijnlijk als Wiedergutmachung voor de hongersnood onder Stalin. (Het ontbreekt de Russen dus niet permanent aan perspectief.) De Krim claimen past in Poetin zijn verhaal van het door het westen stiefmoederlijk behandelde Rusland. Eeuwig benadeeld, minderwaardig geschat, met de nek aangekeken.
Dat gaf ik zelf ook al aan, zo begint mijn post.Freakertje schreef op zondag 30 juni 2024 @ 23:29:
[...]
Lees nu je eigen argumentatie is na. 1 documentaire die 1 persoon spreekt in 1 oblast die toegeeft dat 'ze' voor Rusland hebben gekozen.
/▌
Bedankt, heb het aangepast.vincent_1971 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:01:
[...]
Verhaal klopt niet helemaal. De voormalige Sovjet deelstaat Oekraïne heeft de Krim gekregen van de voormalige Sovjet deelstaat Rusland. Dus al veel eerder dan bij de ontbinding van de Sovjet-Unie. Na de ontbinding van de Sovjet-Unie is dit nog eens bevestigd door Rusland.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
De verkiezing kan er heel democratich uitzien, maar dat wil niet zeggen dat er van dwang geen sprake is. Politieke en sociale dwang spelen volgens mij een zeer grote rol. Hoe anti-Russisch kun je zijn als je buren je zomaar kunnen verlinken?Marzman schreef op zondag 30 juni 2024 @ 13:03:
[...]
https://www.washingtonpos...-glide-bomb-belgorod-fab/Russia’s devastating glide bombs keep falling on its own territory
At least 38 of the bombs, which have been credited with helping drive Russia’s recent territorial advances, crashed into the Belgorod region on the border with Ukraine between April 2023 and April 2024, according to the document obtained by The Washington Post, though most did not detonate.
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2024 11:36 ]
PSN
Die laatste zin is wel opvallend, "though most did not detonate." Is dat een defect, of hoort dat zo omdat ze van de pylons afvallen en daardoor dus niet kunnen armen?
https://www.ukrinform.net...s-naval-drone-attack.html
https://www.threads.net/@noelreports/post/C88wmVwK7EN?hl=en
Ik wist niet dat ze dat al qua range konden halen?Authorities in Novorossiysk, where the bulk of the Russian Black Sea Fleet is based, said the city was attacked by unmanned boats.
ASTRA Telegram channel reported this, Ukrinform reports.
"There are explosions in Novorossiysk, the mayor announced the repulsion of an attack by unmanned boats," the message says.
https://www.threads.net/@noelreports/post/C88wmVwK7EN?hl=en
The port in Novorossiysk, where Russia hides its naval fleet, was attacked by naval drones overnight. Locals reported hearing explosions and sirens, and authorities have banned staying near the coast.
[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2024 10:20 ]
PSN
In onderstaande video vraagt iemand uit het publiek of een staakt-het-vuren mogelijk is en onderhandelingen met Oekraïne mogelijk zijn zonder daar voorwaarden vooraf aan te stellen.
Antwoord van Putin is dat dat niet mogelijk is omdat de beloftes van Kyiv en het westen niet betrouwbaar blijken.
Toen de Russen bij Kyiv stonden kregen ze het urgente verzoek vanuit het westen om te stoppen met hun aanvallen, de Russen gaven hier gehoor aan maar de Oekraïnse troepen niet, ook omdat deze niet het gezag en orders van hoger af zouden opvolgen - aldus Putin.
Propaganda als waarheid hier posten is niet toegestaan, maar ik denk dat het toch interessant is om zulke video’s te bekijken, uiteraard hebben wij als gewone burgers geen inzicht in de diplomatieke communicaties waarmee we dit verhaal kunnen ontkrachten maar we kunnen er rijkelijk vanuit gaan dat dit verhaal niet klopt.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/Rb436zPqu2
Antwoord van Putin is dat dat niet mogelijk is omdat de beloftes van Kyiv en het westen niet betrouwbaar blijken.
Toen de Russen bij Kyiv stonden kregen ze het urgente verzoek vanuit het westen om te stoppen met hun aanvallen, de Russen gaven hier gehoor aan maar de Oekraïnse troepen niet, ook omdat deze niet het gezag en orders van hoger af zouden opvolgen - aldus Putin.
Propaganda als waarheid hier posten is niet toegestaan, maar ik denk dat het toch interessant is om zulke video’s te bekijken, uiteraard hebben wij als gewone burgers geen inzicht in de diplomatieke communicaties waarmee we dit verhaal kunnen ontkrachten maar we kunnen er rijkelijk vanuit gaan dat dit verhaal niet klopt.
*knip* Liever niet zo
[ Voor 97% gewijzigd door teacup op 04-07-2024 20:48 ]
Dit kan best nog wel kloppen, ze schieten al sinds 2014 op elkaar (Oekraine en de pro russische seperatisten) en er was toen ook een 'wapenstilstand. Dan kom ik met een andere Tom Waes aflevering en dan zal ik wel afgeschoten worden dat ik daar mijn nieuws uit haal, maar het is niet dat ik daar mijn nieuws uit haal maar die man is daar geweest en ik denk niet dat hij die dingen anders in beeld heeft gebracht dan dat hij het heeft meegemaakt. Ik denk ook niet dat dit gestopt is na de inval van Rusland.gise schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:00:
In onderstaande video vraagt iemand uit het publiek of een staakt-het-vuren mogelijk is en onderhandelingen met Oekraïne mogelijk zijn zonder daar voorwaarden vooraf aan te stellen.
/▌
Sorry, maar er is voor zover ik weet geen wapenstilstand geweest sinds de full scale invasie die twee jaar geleden begon.Marzman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:55:
[...]
Dit kan best nog wel kloppen, ze schieten al sinds 2014 op elkaar (Oekraine en de pro russische seperatisten) en er was toen ook een 'wapenstilstand. Dan kom ik met een andere Tom Waes aflevering en dan zal ik wel afgeschoten worden dat ik daar mijn nieuws uit haal, maar het is niet dat ik daar mijn nieuws uit haal maar die man is daar geweest en ik denk niet dat hij die dingen anders in beeld heeft gebracht dan dat hij het heeft meegemaakt. Ik denk ook niet dat dit gestopt is na de inval van Rusland.
De Russen hebben Kyiv niet kunnen innemen door het falen van hun plan bij het vliegveld, de ‘domme pech’ die ze hadden met banden van hun voertuigen en de kolonnne van tientallen kilometers die daardoor niet vooruit kwam en vervolgens onder vuur kwam te liggen.
Ook hebben Oekraïeners gebieden onder water gezet om die opmars tegen te houden.
Ik zie zeker in de acties vanuit Rusland geen enkel bewijs voor de eenzijdige staakt-het-vuren in die periode en gebieden, ook als we kijken naar wat Rusland gedaan heeft in Bucha
Wederom, een enkele persoon interviewen door Tom zonder bewijs voor de beweringen (feitelijk of mening) heeft niet veel waarde. Bovenstaande gelinkte docu is zeker dan nog even aan te raden om te kijken
[ Voor 7% gewijzigd door gise op 04-07-2024 21:08 ]
Dus ondanks alle westerse waarschuwingen vooraf valt Rusland toch de Oekraïne binnen. Wordt richting Kiev volledig in de kiem gesmoord en besluit dan, vanwege westerse verzoeken, toch maar huiswaarts te gaan. Geloofwaardig verhaal.gise schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:00:
En Rusland gaat vervolgens lekker Oekraïnse burgers vermoorden. Ook vanwege hun morele gelijk waarschijnlijk.
tldr: het is de schuld van een ander.
Lees voor de grap ook eens de reactie van de Duitsers over de Nederlandse weerstand in 1940. Ook het gevolg van geallieerde samenspanningen.
YouTube: Propagandafilm Sprung in den Feind | Duitse inval in Nederland
[ Voor 12% gewijzigd door blissard op 04-07-2024 21:11 ]
Er is nooit een wapenstilstand geweest en rusland heeft nog nooit naar het westen geluisterd (anders waren ze niet eens Oekraïne binnen gevallen). Complete onzin dus, puur bedoeld om de boel weer eens om te draaien. De enige reden dat rusland bij Kiev weg is gegaan is omdat ze daar ingemaakt werden omdat ze de linies niet konden bevoorraden en het plan dat ze hadden mislukt was.Marzman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:55:
[...]
Dit kan best nog wel kloppen, ze schieten al sinds 2014 op elkaar (Oekraine en de pro russische seperatisten) en er was toen ook een 'wapenstilstand.
Sinds 2014 wordt daar al gevochten, alleen was het toen niet zo actief als nu. Daarom kon je op veel plekken ook dicht bij de linies komen en dat is iets dat Tom ook gedaan heeft. Er is alleen nooit een wapenstilstand afgesproken of geweest. Dat is ook lastig als je vijand iemand is die zegt dat ie je komt bevrijden.....Dan kom ik met een andere Tom Waes aflevering en dan zal ik wel afgeschoten worden dat ik daar mijn nieuws uit haal, maar het is niet dat ik daar mijn nieuws uit haal maar die man is daar geweest en ik denk niet dat hij die dingen anders in beeld heeft gebracht dan dat hij het heeft meegemaakt. Ik denk ook niet dat dit gestopt is na de inval van Rusland.
[removed]
Volgens Rusland wel, er is wel nieuws geweest over wapenstilstanden. En ook nieuws van Oekraine dat Rusland zich hier niet aan hield.gise schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:04:
[...]
Sorry, maar er is voor zover ik weet geen wapenstilstand geweest sinds de full scale invasie die twee jaar geleden begon.
De Russen hebben Kyiv niet kunnen innemen door het falen van hun plan bij het vliegveld, de ‘domme pech’ die ze hadden met banden van hun voertuigen en de kolonnne van tientallen kilometers die daardoor niet vooruit kwam en vervolgens onder vuur kwam te liggen.
Ook hebben Oekraïeners gebieden onder water gezet om die opmars tegen te houden.
Ik zie zeker in de acties vanuit Rusland geen enkel bewijs voor de eenzijdige staakt-het-vuren in die periode en gebieden, ook als we kijken naar wat Rusland gedaan heeft in Bucha
Wederom, een enkele persoon interviewen door Tom zonder bewijs voor de beweringen (feitelijk of mening) heeft niet veel waarde. Bovenstaande gelinkte docu is zeker dan nog even aan te raden om te kijken
Van Tom Waes was geen interview, hij lag daar in de loopgraven met Oekrainers tijdens een wapenstilstand.
/▌
Maar heb je het dan over wapenstilstanden in de periode vóór 24 Februari 2022, of erna?Marzman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:21:
[...]
Volgens Rusland wel, er is wel nieuws geweest over wapenstilstanden. En ook nieuws van Oekraine dat Rusland zich hier niet aan hield.
Van Tom Waes was geen interview, hij lag daar in de loopgraven met Oekrainers tijdens een wapenstilstand.
Want nogmaals, volgens mij is er daarna geen wapenstilstand geweest. Er zijn wel onderhandelingen geweest in Wit-Rusland tussen Oekraïne en Rusland, maar daar is niks uitgekomen.
En “volgens Rusland wel”; Rusland kan zoveel zeggen, maar als de werkelijkheid en acties niet overeenkomen met wat ze zeggen..
All drones intercepted:
PSN
Dat is vranyo, een leugen zo groot maken dat jij weet dat ik lieg, ik weet dat jij weet dat ik lieg, jij weet dat ik weet dat jij weet dat ik lieg,... Zoiets als de hond heeft mijn huiswerk opgegeten.gise schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:00:
Met de nodige projectie erbij. rusland is altijd al onbetrouwbaar geweest en beetje sterke russische man gebruikt een deal/verdrag alleen maar om tijd te kopen totdat die z'n zwakte kan corrigeren om zo snel en spectaculair mogelijk een deal/verdrag op te blazen. Dus ze verzinnen maar een verhaaltje om de boel om te draaien. Beschuldig de anderen maar van alles wat je verkeerd doet.
De Wagner muiterij en Wagner een jaar later
De Wagner muiterij was ruim een week al weer een jaar terug. Was de afgelopen dagen bezig om wat informatie te verzamelen. Want Wagner was van mijn vizier en ik had de status niet op de kaart. Door Wagner@Africa nam dit wat meer tijd in beslag. De informatie over Afrika groeide zo aan dat dit een eigen post in het Afrika topic verdient. Die post volgt later.De Muiterij zelf
Voor de Muiterij stond Poetin met Wagner voor een dilemma.- Enerzijds stond hij onder druk om zijn gezag te herstellen door de Wagner-opstandelingen te bestraffen voor hun opmars richting Moskou, waarbij ze Russische commandocentra bezetten, helikopters neerhaalden en militairen doodschoten.
- Anderzijds had Poetin er belang bij om de slagkracht van Wagner – ooit een troepenmacht van zo’n 40 duizend man – te behouden voor Russische operaties in Afrika, Syrië en de oorlog tegen Oekraïne.
Aanpak voor de bühne
Bronnen:- BBC - A year after mutiny, Kremlin controls Wagner remnants
https://www.bbc.com/news/articles/c4nn1p81q59o - De Volkskrant - Een jaar na Prigozjins mislukte muiterij vechten Wagner-strijders door in Oekraïne en Afrika
https://www.volkskrant.nl...raine-en-afrika~ba4b8976/ - Meduza - One year after Prigozhin’s mutiny, the Wagner Group’s tactical legacy still influences the battlefield in Ukraine
https://meduza.io/en/feat...he-battlefield-in-ukraine
Hoe dan ook, op 24 Juni, na onderhandelingen met het Kremlin, met Lukashenko als mediator, hief Prigozhin zijn opstand op. Hiermee tekende hij effectief zijn doodvonnis, en ondergroef hij het voortbestaan van zijn Wagner organisatie.
Ondanks dat zijn opstand in eerste instantie veel support genoot waren de methoden van Prigozhin ongepast. Veel Russische officieren waren ontevreden over de aansturing vanuit het Russische Ministerie van Defensie. Door zijn aanpak werd Prigozhin uiteindelijk niet geaccepteerd leider van de oppositie binnen de Russische strijdkrachten.While much of the short-lived mutiny was captured on video, what happened next remains largely unknown. The details of Yevgeny Prigozhin’s negotiations with the Kremlin are known only through Belarusian President Alexander Lukashenko’s account, which can hardly be considered reliable. Whatever the particulars may be, by the evening of June 24, after negotiating directly with the Kremlin and through Lukashenko as a mediator, Prigozhin abandoned his rebellion, effectively signing a death sentence for himself and his private military company.
Prigozhin werd tijdens de opstand gesteund door zijn harde Wagner kern. Dit gaat over een paar duizend huurlingen waarmee Wagner was begonnen. Haar maximale grootte had Wagner te danken aan de aanwas van voormalige gevangenen. Ten tijde van die opstand waren veel van de contracten van die gevangenen al beëindigd. Prigozhin hoopte bij de aanvang van zijn mars dat legeronderdelen zich bij Wagner zouden aansluiten. Dat viel nogal tegen. Steun van het Russische leger bleef uit. Medusa spreekt het vermoeden uit dat extra steun buiten de harde kern van huurlingen van invloed is geweest op vroegtijdige beëindiging van de opstand.When Prigozhin set off for Moscow, he was clearly counting on sympathy for his cause within the army. However, much of this support evaporated before the “march of justice” concluded. While many officers were dissatisfied with their commanders in the Defense Ministry and the General Staff, Prigozhin’s methods seemed inappropriate to them. And when Sergey Shoigu was removed from his post as defense minister almost a year after the rebellion, this seemed to quell internal opposition among the officers.
However, it’s important to recall that most of these former prisoners weren’t part of the June 2023 march on Moscow. Their contracts had expired, and they’d already left Prigozhin’s army. Only a few thousand mercenaries, who had been the core of the Wagner Group before the prison recruitments, joined him in the mutiny. It’s likely that the lack of forces and the absence of expected support from the army led Prigozhin’s rebellion to its early end.
Impact Anniversary
Bron: BBC - A year after mutiny, Kremlin controls Wagner remnantshttps://www.bbc.com/news/articles/c4nn1p81q59o
De verjaardag van de Wagner opstand heeft in Rusland eigenlijk geen rimpeltje opgeleverd
Sunday's anniversary largely passed without incident in Russia. Prigozhin's legacy mostly lay with those aligned with the Kremlin. "Generally speaking the Wagner mutiny hasn’t had much, if any, real grassroots support for there to be, say, mass rallies marking the anniversary - perhaps because it had no genuine anti-war messaging," "There are people who organise protests in Russia, but they’re focused on anti-war activism and don’t have anything to do with [Prigozhin]."
Werkelijke aanpak
Bron: Al Jazeera - Wagner’s Prigozhin hailed a hero, 40 days after death in plane crashhttps://www.aljazeera.com...fter-death-in-plane-crash
In dat eindakkoord is Poetin aan zet en deze brengt een plan tot uitvoering. Hij rekende af met Prigozjin en diens vertrouwelingen door hun vliegtuig te laten opblazen met een bom. De Wagner-structuren liet Poetin onder controle stellen door de Russische autoriteiten.
Bij de “Russische autoriteiten” moeten we aan de geheime diensten denken. In grote lijnen nam de binnenlandse veiligheidsdienst FSB Prigozjins zakenimperium in Rusland over. De militaire veiligheidsdienst GROe ontfermde zich over Wagners buitenlandse bases. (Al Jazeera)Prigozhin was killed when his private jet crashed on its way from Moscow to St Petersburg on August 23, two months after he led a failed mutiny on Moscow.
Two other top Wagner commanders, Prigozhin’s four bodyguards and the plane’s three crew were also killed in the still-unexplained crash.
There was no coverage on Russian state television or any official tributes.
Met de overname van Wagner is het Kremlin uit de schaduw gestapt. ‘Het lijkt erop dat Rusland eindelijk heeft besloten het internationale systeem openlijk aan te vallen in plaats van te doen alsof het zich daaraan houdt (Rusi).
Prigozhin’s mutiny, which followed months of expletive-laden videos insulting Russia’s top military officials, was arguably the biggest challenge to Russian President Vladimir Putin’s rule since the former KGB spy rose to power in 1999.
Wat is er van Wagner over?
Bronnen:- BBC - A year after mutiny, Kremlin controls Wagner remnants
https://www.bbc.com/news/articles/c4nn1p81q59o - De Volkskrant - Een jaar na Prigozjins mislukte muiterij vechten Wagner-strijders door in Oekraïne en Afrika
https://www.volkskrant.nl...raine-en-afrika~ba4b8976/ - Meduza - One year after Prigozhin’s mutiny, the Wagner Group’s tactical legacy still influences the battlefield in Ukraine
https://meduza.io/en/feat...he-battlefield-in-ukraine
Ex-Wagner troops had fragmented across the Russian state. Wagner may not exist in exactly the form it did previously, but a version - or even versions - of it continue to exist. There's been this sort of dispersal amongst the Russian state so there is no one overall controller.
Wagner’s operations in Ukraine have been subsumed by other Russian state and paramilitary units.
Wat gebeurde er met de Wagner eenheden na het beëindigen van de muiterij?Some of the group's infantry units have been subsumed by the Rosgvardia, or National Guard. Elements of the Wagner Group started coming under the National Guard’s control in October 2023. Referred to as “volunteer formations”, the ex-Wagner troops were to be deployed to Ukraine on six-month contracts and to Africa on nine-month contracts. The “incorporation of former Wagner.
- De meesten hebben contracten getekend bij de opvolgers van Wagner. Zo hebben huurlingen zich aangesloten bij Redut, een huurlingenleger in handen van het ministerie van Defensie.
- Enkele van de huurlingen hebben contracten afgesloten met het Russische Ministerie van Defensie en gaan, deel uitmakend van het Russische leger, weer de strijd in Oekraïne aan.
- Huurlingen die om wat voor reden dan ook niet door het Russische Ministerie van Defensie werden geaccepteerd zijn opgenomen in speciaal daarvoor gecreëerde Nationale garde eenheden. Die eenheden vormen een soort van vrijwilligerskorps. Dit korps vecht mee aan het front en is bezig uit te breiden naar achttienduizend strijders. Die Nationale garde staat onder leiding van Poetins oud-bodyguard Viktor Zolotov en wordt ook wel Poetins priveleger genoemd.
- Wagner eenheden in Afrika blijven opereren, maar dan wel onder directe controle van het Russische Ministerie van Defensie. Alleen in de Centraal Afrikaanse Republiek blijven Wagner eenheden onder eigen vaandel opereren.
- Ook is een kleine groep van enkele tientallen Wagner-strijders overgestapt naar een Tsjetsjeense eenheid die tegen Oekraïne vecht, zo meldde de Russische dienst van de BBC afgelopen week. In andere bronnen is sprake geweest over grote aantallen (….duizenden) die zich zouden hebben gevoegd bij het Tsjetsjeense Akhmat battaljon. Medusa heeft geen bewijs gevonden dat het ook maar in de buurt van deze aantallen zou komen.
- Duizenden andere strijders kozen ervoor om terug te keren naar huis in Rusland en plegen daar geregeld zware misdaden. Het gros van de Wagner-strijders heeft een verleden in de gevangenis, waar ze door Poetin en Prigozjin zijn vrijgelaten in ruil voor een halfjaar bij Wagner aan het front in Oekraïne. Na hun terugkeer naar huis zijn honderden teruggekeerde Wagner-strijders in verband gebracht met nieuwe moorden, verkrachtingen en andere geweldplegingen.
Afrika
Bron: Rusi - Where Next for Wagner Group in Africa?https://rusi.org/explore-...-next-wagner-group-africa
Zoals al gemeld, is Wagner nog actief in Afrika. In het Afrika topic zal ik daar nog met meer detail op in gaan. Vooral de informatie over Soedan en Syrië heeft wel detail. Soedan zal ook goed inzicht geven in de Russische aanpak. Hier laat ik het bij een korte opsomming:
- Central African Republic (CAR) - Wagner still operating in any shadow of its former shape, allegedly controlled by Prigozhin’s son Pavel.
- Mali – In Mali since 2021, Wagner has propped up the military government with force and crafted strategic communication campaigns that helped to exacerbate anti-French sentiment. Kremlin zelf heeft relatie overgenomen - De deal is hetzelfde gebleven: een ‘overlevingspakket’ voor het regime in ruil voor grondstoffen.
- Burkina Faso – Kremlin zelf heeft relatie overgenomen - De deal is hetzelfde gebleven: een ‘overlevingspakket’ voor het regime in ruil voor grondstoffen.
- Sudan - The Wagner Group had a modest presence in Sudan before the war, where it was heavily involved in the exploitation of gold in Darfur. Currently the Russian Wagner Group supplies one of the fractions involved in the war in Sudan.
- Libia - The Wagner Group has had a foothold in Libya since 2018. However Russia is about to step up efforts even further in the form of an "Entente Roscolonial'' — a group of states that actively seek to assist Russia — in the Middle East and Africa.
- Mozambique - In 2019 an ill-fated Wagner deployment to Mozambique saw company fighters bested by an Islamist insurgency.
Legacy
Bron: Meduza - One year after Prigozhin’s mutiny, the Wagner Group’s tactical legacy still influences the battlefield in Ukrainehttps://meduza.io/en/feat...he-battlefield-in-ukraine
Ondanks alles heeft Wagner wel haar stempel op de strijd in Oekraïne achtergelaten. De volgende tactieken zouden volgens Medusa door de legers van Rusland en Oekraïne zijn geadopteerd. Bij deze claim moest ik even fronzen, omdat ik eraan twijfel of al die tactieken inderdaad door Oekraïne worden toegepast. De ethiek van de Oekraïense strijdkrachten is anders. Ook is niet uit te sluiten dat er andere Invloedsfactoren zijn die verantwoordelijk kunnen zijn voor de adoptie van de veranderde tactieken.
De vraag die ik hierbij heb is of die conclusie wel exclusief is toe te wijzen aan Wagner. Drones dwongen alle eenheden hun tactiek te veranderen, niet alleen Wagner.
- Both armies now increasingly rely on small infantry assault groups operating closely with artillery, rather than on armored vehicles, which are too vulnerable in drone-dominated skies.
- These tactics — often referred to as “meat assaults” — make it possible to capture fortified positions and disrupt enemy logistics and command. However, they’re also slow (as the advance is conducted on foot) and result in extremely heavy casualties for the assault groups.
- Wagner Group addressed the resulting manpower issues by recruiting inmates from Russian prisons. Both the Russian and Ukrainian armies have tried to replicate this recruitment method but haven’t reached the scale of Prigozhin’s campaign, which reportedly saw more than 50,000 prisoners recruited and deployed in one wave.
Andere bronnen
- BBC - Wagner in Africa: How the Russian mercenary group has rebranded
https://www.bbc.com/news/world-africa-68322230 - De Volkskrant - Zoon van omgekomen Wagnerleider Prigozjin neemt zijn huurlingenleger over
https://www.volkskrant.nl...-er-van-over-is~b3a3714b/ - Rusi - Russia's Wagner group has rebranded under the shady spy chief behind Salisbury poisonings and is offering African 'regime survival packages' in return
https://rusi.org/news-and...y-poisonings-and-offering
Hout sprokkelen is ook al gevaarlijk:
Russian media: The head of a district in the Kursk region of Russia was killed by a fallen tree while he was chopping wood for the needs of the military at the front.
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 5 juli 2024
“This morning, during work on collecting firewood for the needs of the Northern Military District, a tragic… pic.twitter.com/KrgP1aE8dK
Rusland zal het ontkennen, en tegen de tijd dat ze er niet onderuit kunnen zijn er uiteraard geen Indiërs meer te vinden.
NEW DELHI, July 5 (Reuters) - The early discharge sought by India of its nationals who were "misled" into serving in the Russian army is expected to be discussed during Prime Minister Narendra Modi's visit to Moscow next week, his foreign secretary said on Friday.
Several cases of Indians who were lured to Russia with the promise of lucrative jobs or education and ended up fighting against Ukraine have emerged over the last few months, and Indian police in May arrested four people linked to a human trafficking network behind the practice.
India is increasingly open regarding its displeasure that Russia uses nationals from the subcontinent in its cannon fodder tactics in Ukraine, demanding the return of Indians.
— (((Tendar))) (@Tendar) 6 juli 2024
Source: https://t.co/ShtqPzKjcy pic.twitter.com/0MaXpQEQXB
Ben nog bezig met Wagner@Afrika. Een van de rapporten waar ik nu naar kijk heeft alleen op zichzelf staand aandacht nodig. Het handelt over de onconventionele operaties van Rusland (denk geheime diensten, Intelligence, Special Services). Twee links, de abstract en de onverkorte PDF zelf.
The Threat from Russia’s Unconventional Warfare Beyond Ukraine, 2022–24
The Threat from Russia’s Unconventional Warfare Beyond Ukraine, 2022–24
- https://www.rusi.org/expl...re-beyond-ukraine-2022-24
- https://static.rusi.org/S...nal-Weapons-final-web.pdf
- In 2016, the 161 Centre was responsible for cohering an attempted coup in Montenegro,22 aimed at preventing the country’s accession to NATO.23 Part of the operation’s premise was that organised criminal elements working as recruited agents under GRU control would provide the basis for the seizure of Montenegrin government buildings, allowing for a seizure of power by several opposition politicians.
- The second example of the process is Ukraine in February 2022. The idea behind Russia’s invasion was that protests would provide the basis for polarisation and thereafter escalation of fighting inside Ukraine, sparked by provocations. This would justify Russian military intervention, aided by collaborators within the Ukrainian government, clearing the path for Russian agents recruited inside the Ukrainian parliament and state to seize power.
- The third example are two Russian attempts to destabilise Moldova, first during Victory Day on 9 May 2022, and the second in February 2023. Russia’s original plan had been to militarily occupy Moldova after concluding its operations in Ukraine.
Ga niet het hele rapport uitmeten. Een voor ons actueel stuk wil ik jullie alleen niet onthouden:These instances are important to highlight for two reasons. First, the consistency of the forms and methods show that this is a policy tool that Russia continues to employ. Second, all these attempts were unsuccessful. The reasons for failure were consistent: poor operational security leading to the exposure of the plan to domestic security services and the disruption of its implementation; and inaccurate assessment by the Russian special services as to the extent of their influence in these countries. A further factor constraining Russian capabilities (despite a continued policy interest in using these techniques in the Kremlin) is that mass expulsions of Russian special services personnel across Europe following the full-scale invasion of Ukraine disrupted the support apparatus through which Russia conducts many of its operations.
Russia also has an active interest in destabilising Ukraine’s partners, and with a slew of elections forthcoming across Europe there is a wide range of opportunities to exacerbate polarisation. Moreover, with its conventional forces (so often used to coerce others) fixed by the fighting in Ukraine, the significance of unconventional operations as a lever of influence increases. This is especially important with the collapse of Russian overt diplomatic access across target countries. In short, because of the measures described in this chapter to rebuild its vanguard, Russia poses a serious and sustained threat.
Information operations are a critical enabler of Russia’s destabilisation and subversion efforts and are therefore rightly scrutinised. What is often ignored, however, is that the public (and the manipulation of public sentiment) is a vehicle to mobilise or paralyse constituencies who service factions of a country’s elite.
Europa is zwak voor deze benadering, zoals we nu merken, Afrika is alleen nog factoren zwakker:The Russian theory of change is not premised on convincing a majority, but rather on empowering politicians in the target country who will spearhead the implementation of policy favourable to Russia. The objective is elite capture. The use of violent provocation to exacerbate political crisis is a consistent part of the process.
European statesmust remain vigilant in their counterintelligence activities even as the GRU seeks to adapt. The process of elite capture may be contested in Europe, but has proven much easier in Africa, where the GRU has made significant gains since Russia’s invasion of Ukraine.
Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:53:
[...]
Volgens Wikipedia: 2014 Crimean status referendum was de uitkomst vervalst, dus de stelling "de bewoners hebben gekozen" gaat niet op. Alles wat uit het Kremlin komt is veelal desinformatie, dus ook de uitslagen van referenda.Marzman schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:46:
[...]
Het zou nogal sneu zijn om mensen naar het front te sturen op basis van een vervalst referendum.
En wat Waes betreft, na de annexatie in 2014 zijn honderdduizenden Oekraïners gevlucht uit de Krim. Voor anderen gold een arrestatiebevel, dat is dezelfde reden waarom de gids van Waes niet meekon naar de Krim (want dan wordt hij opgepakt). Maar stel eens de vraag aan een inwoner van toen of hij/zij voor of tegen Rusland stemde.
Olie depot geraakt in Kalach-na-Donu.
/1. This morning a Russian oil depot in Kalach-na-Donu, Volgograd region, was attacked by drones. 400km from the frontline. pic.twitter.com/D8iUNekXlC
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 9 juli 2024
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
'tijdelijke' contracten automatisch verlengen, ook een manier om genoeg mensen aan het front te houden:
Turns out that among the Russian soldiers who came to Ukraine to “earn extra money”, there are many who think that they can return home at any time as soon as their “contract” ends. Russian blogger and volunteer Anastasia Kashevarova speaks about this misconception.
— WarTranslated (Dmitri) (@wartranslated) 9 juli 2024
According… pic.twitter.com/Q2JJs8HZpb
/f/image/KiU0Y1McMluJsug9I17DcEiy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Tens op 09-07-2024 10:45 ]
WOUNDED VETERANS, WOUNDED ECONOMY: THE PERSONNEL COSTS OF RUSSIA’S WAR
https://warontherocks.com...nel-costs-of-russias-war/
https://warontherocks.com...nel-costs-of-russias-war/
Artikel probeert een schatting te maken van de kosten van gewonden en troepen die terugkeren met PTSD. Tegelijkertijd gaat het over wat het Kremlin probeert te doen, en ook hoe het tekort schiet.Throughout its history, Russia has rarely cared for its soldiers, on or off the battlefield. The Kremlin’s current attempt to do right by its veterans looks to be simultaneously insufficient and unaffordable, destined to leave behind armies of broken men while draining state coffers. After nearly two and a half years of grinding warfare, both Ukraine and Russia have taken horrendous casualties and spent hundreds of billions of dollars. Despite such a price, the conflict is unlikely to end soon, with both sides believing they have more to gain. This price is not just paid on the battlefield. Even if the fighting were to end today, the economic and demographic impact felt by the Russians would be generation-shaping.
Through open source information on the costs of health care and the state of the Russian medical system, alongside historical scholarship and medical publications, we examine the crushing economic damage of the war on Russia from the lens of military personnel. We conclude that the state is logistically, fiscally, and culturally unprepared for the tremendous burden of supporting veterans and their families, presenting serious questions about state capacity going forward.
Above all else, the Russian state has to financially support the families of fallen soldiers in perpetuity. Many of the wounded (to say nothing of the dead) will permanently be out of the workforce, and even those who return to it will require lifelong mental and physical health care. And the numbers of dead or wounded servicemembers will only worsen the negative demographic trends in Russia. These challenges will grow larger as the war continues and the bodies pile up.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Da's inderdaad een interessant probleem, maar de auteurs nemen aan dat Russische soldaten net zo goed behandeld worden als Amerikaanse, en dat de overheid daadwerkelijk uitbetaalt. Ik betwijfel beide ten zeerste, en daarmee is het probleem niet weg (verre van), maar drukken de kosten minder direct op de staatskas.
Zoals het er nu voor lijkt te staan betaalt de Russische overheid helemaal niks als je overlijdt, hooguit je salaris, en misschien de zak aardappels die we een paar keer in het nieuws zagen. Ook PTSS lijkt volledig genegeerd te worden, en daarmee zijn de kosten niet in roebels, maar in andere mishandelde mensen uit te drukken. Die kosten de staat alleen indirect geld, want nog altijd geldt daar dat je toch op een of andere manier brood op de plank moet hebben, en er dus belasting geheven kan worden. Uitkeringen zijn er niet, dus je hobbelt door, best you can. Kwaliteit van leven (waar we hier zo hard aan gehecht zijn) is daar niet iets waar de staat (of medeburger, for that matter) erg op let.
Zoals het er nu voor lijkt te staan betaalt de Russische overheid helemaal niks als je overlijdt, hooguit je salaris, en misschien de zak aardappels die we een paar keer in het nieuws zagen. Ook PTSS lijkt volledig genegeerd te worden, en daarmee zijn de kosten niet in roebels, maar in andere mishandelde mensen uit te drukken. Die kosten de staat alleen indirect geld, want nog altijd geldt daar dat je toch op een of andere manier brood op de plank moet hebben, en er dus belasting geheven kan worden. Uitkeringen zijn er niet, dus je hobbelt door, best you can. Kwaliteit van leven (waar we hier zo hard aan gehecht zijn) is daar niet iets waar de staat (of medeburger, for that matter) erg op let.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Voor de Russen met ptsd was vodka toch juist uitgevonden? Artikel gaat hier ook aan voor, het nummer 1 medicijn in Rusland voor de meeste psychische aandoeningen. Bovendien worden mannen over het algemeen niet al te oud, dus het probleem is met een paar vanzelf weer opgelost.
Lege doos, de goedkoopste versie blijkbaar.
gister nog beelden van een houten vulling van een kogelwerend vest.
Ukrainian FPVs hit the Russian vehicles. Then Russians disassembled one of the anti drone jammers and found that it was empty.https://t.co/gjJkoQNmFN pic.twitter.com/1RpWH3Pl2p
— 𝔗𝔥𝔢 𝔇𝔢𝔞𝔡 𝔇𝔦𝔰𝔱𝔯𝔦𝔠𝔱 🇬🇪🇺🇦🇺🇲🇬🇷 (@TheDeadDistrict) 10 juli 2024
gister nog beelden van een houten vulling van een kogelwerend vest.
[ Voor 23% gewijzigd door Tens op 10-07-2024 08:56 ]
Een nieuwe permanente basis voor de Russische vloot. Sevastopol is te gevaarlijk, Novorossiysk is te bereiken door Oekraïne. Dit biedt wat veiligere onderdak.
First Russian Navy Ship Seen At Base In Abkhazia Separatist Region Of Georgia
https://www.navalnews.com...ratist-region-of-georgia/
***BREAKING***
— H I Sutton (@CovertShores) 10 juli 2024
First #Russian Navy ship docks at naval base in Ochamchire, Abkhazi Separatist Region Of Georgia#OSINT
Nod @YorukIsik for imageshttps://t.co/XBOKkSxklJ
https://www.navalnews.com...ratist-region-of-georgia/
A Russian Navy Ship has been observed in Ochamchire, in the Abkhazi separatist region. The Black Sea port may become an important base for the Russian Navy, acting as a safe refuge from the Ukrainian surface drones. It is officially Georgian territory however, making the move politically bold, and complicated.
In a new development, a Russian Navy ship normally based in Novorossiysk, has docked in the port of Ochamchire in Georgia. The port is in the Abkhazia region which is controlled by Russia. The local Russian-backed administration has claimed that the Russian Navy would establish a permanent base at the port.
Eh uit jouw bericht:Yakolev schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:35:
Een nieuwe permanente basis voor de Russische vloot. Sevastopol is te gevaarlijk, Novorossiysk is te bereiken door Oekraïne. Dit biedt wat veiligere onderdak.
klinkt niet meteen als definitief/permanent en erg veilig. Autonome republiek Abchazië noemt Rusland het, Georgië denkt er anders over. Het zal beter zijn dan Sebastopol, maar zoveel zeemijlen meer dan naar Novorossiysk is het ook niet.The Black Sea port may become an important base for the Russian Navy, acting as a safe refuge from the Ukrainian surface drones.
The local Russian-backed administration has claimed
[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 10-07-2024 18:39 ]
Volgens berichten eerste vlucht na reparatie:
✈️🔥 Sukhoi Superjet 100NEW-95 crushed near Moscow.
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 12 juli 2024
☠️ According to Russians, three member of crew died. pic.twitter.com/Kl3Oxy2S0I
Ter verduidelijking: de "superjet" is een civiel vliegtuig, vergelijkbaar met de A220 of 737, en is (was?) de beoogde oplossing voor sancties / gebrek aan onderdelen en certification Westerse toestellen.Tens schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:18:
Volgens berichten eerste vlucht na reparatie:
[Twitter]
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Niet de meest nette manier om te vermelden dat er 3 burgers zijn omgekomen, die bovenstaande tweet.
https://simpleflying.com/sukohi-superjet-100-crash-russia/The Ministry of Civil Defence, Emergencies and Disaster Relief of Russia (Министерство Российской Федерации по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий, МЧС России) confirmed the incident on its Telegram page. The Ministry added that the Sukhoi Superjet 100 crashed in a forest with no other casualties resulting from the incident on the ground.
In a post on Telegram, Alexander Grechishchev, the head of Kolomensky District, confirmed that emergency services found the crash site. The aircraft went down near the village of Bolshoe Karasevo, south of Moscow, Russia.
According to the news agency, the aircraft belonged to the Russian gas company Gazprom. The three flight crew members onboard worked for Sukhoi and operated a test flight following maintenance.
Die kwam wel vlug naar beneden:
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Weer eens wat anders dan iemand die bij Gazprom de trap af valt. Dit keer komt de hele jet naar beneden. Had iemand een waarschuwing nodig?
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
begrijp het niet helemaal,Yakolev schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:36:
Niet de meest nette manier om te vermelden dat er 3 burgers zijn omgekomen, die bovenstaande tweet.
https://simpleflying.com/sukohi-superjet-100-crash-russia/
Is toch gewoon een correcte weergave van gebeurtenissen?Sukohi Superjet 100 Crashes In Russia: 3 Crew Members Confirmed Dead
(vermelden dat het Sukhoi personeel was had er bij gekund)
Lijkt me wel een enorme domper voor een bedrijf als Sukhoi, 3 waardevolle piloten down the drain.Tens schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 18:44:
[...]
begrijp het niet helemaal,
[...]
Is toch gewoon een correcte weergave van gebeurtenissen?
(vermelden dat het Sukhoi personeel was had er bij gekund)
Gelukkig beschikt rusland over zeer krachtige collectieve zelfreflectie en zullen ze hiervan niet snel de schuld bij keuzes van externe partijen (zoals sancties van het Westen) leggen, maar vooral intern gericht gaan onderzoeken hoe deze bikkelharde consequenties van eigen handelen tot stand hebben kunnen komen. /s
De zoveelste slachtoffers, u aangeboden door de denazificerende antifascistische operatie van de dekolonialistische, anti-imperialistische en multiculturele federatie.
Maar laten we er idd wel zeer betreurend en uiterst respectvol over Twitteren.
Het gaat tenslotte om de vorm en niet om de inhoud.
En helaas voor Sukhoi is dit niet de eerste crash:FrambozenTaart schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:32:
[...]
Lijkt me wel een enorme domper voor een bedrijf als Sukhoi, 3 waardevolle piloten down the drain.
Wikipedia: 2012 Mount Salak Sukhoi Superjet crash
Nog steeds minder crashes dan de 737 MaxXWB schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 16:40:
[...]
En helaas voor Sukhoi is dit niet de eerste crash:
Wikipedia: 2012 Mount Salak Sukhoi Superjet crash
PSN
Voor sommige regio's is de oorlog prima business.
How the war in Ukraine is reviving Russia’s rustbelt
Poor regions such as Chuvashia experience a boom as Soviet factories are fired up again for the military
https://www.ft.com/conten...dc-4eaa-a1d1-ebccf179d747
How the war in Ukraine is reviving Russia’s rustbelt
Poor regions such as Chuvashia experience a boom as Soviet factories are fired up again for the military
https://www.ft.com/conten...dc-4eaa-a1d1-ebccf179d747
Looking at his pay cheque, which has tripled since 2022, Russian factory worker Anton does not know whether to laugh or cry.
The 37-year old is painfully aware that the rise is the result of President Vladimir Putin’s decision to invade Ukraine and turn Russia into a war economy.
“On the one hand, it’s war, and people — even my relatives — are dying,” said Anton, whose uncle was killed in Ukraine.
“But then . . . there is this rebirth of manufacturing,” he said, with the war having a “genuinely positive effect” on people’s quality of life in his region. “Have we ever had a period like this, in the history of our country, when us ‘proles’ have earned this much?” he added.
As Russia braces for a long war, state orders to arm, fuel, feed and clothe the army are injecting vast sums of money into the economy.
Het russische systeem blijft me toch elke keer weer verbazen, denken dat je met een oproep op internet aan Putin (diezelfde die je daarheen heeft gestuurd) zin heeft.
https://www.threads.net/@noelreports/post/C9e7SANtLoE?hl=enRussian soldiers from the 7th Separate Guards Motorized Rifle Regiment in Ukraine reported dire conditions and deceptive practices. Initially promised to serve on the second and third lines, they found themselves in frontline assaults. They endured a month without food, water, or proper living conditions, with only 25 out of 110 soldiers remaining. They expressed disillusionment, feeling betrayed and mistreated, and called on President Vladimir Putin and the public for intervention.
PSN
Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
Wat willen we beslist niet zien:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
AWM / themaforum beleidstopic:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:
Wat we vooral willen zien:
- Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
- Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
- Respect voor elkaars mening.
Wat willen we beslist niet zien:
- Inzet van kernwapens erbij halen.
- Rants.
- Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
- Wegzetten van bevolkingsgroepen.
- Ongefundeerde oneliners.
- Linkdrops zonder duiding.
- Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
- Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
- Geen ongefundeerde speculaties over WW3
- Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
- Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
- Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
- Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
AWM / themaforum beleidstopic: