Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Aragnut schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:25:
[...]

wat kort rond snuffelen lijkt het erop dat dit te maken heeft met het proberen weren van westerse muziek, en tegelijk ruimte houden voor de eigen traditionele muziek (die zal dan wel tussen deze waardes vallen qua snelheid). Overigens saillant detail: het Russische volkslied is iets van 76 BPM en dus verboden volgens deze nieuwe wet.
En het volkslied van de Soviet Unie mag dan ook niet meer, die is iets van 69 BPM :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Qwerty-273

Meukposter

YakuzA schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:25:
Die te langzame of te snelle muziek is natuurlijk bloed irritant voor Kadyrov :+
Als je nog een oude LP speler hebt staan waar je bij het draaien van een golden oldie, per ongeluk met je elleboog het toerental van 33⅓ stoot naar 45 of 78. Tot ziens in de rechtbank (of erger)!

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ondertussen hebben de Russen weer een Amerikaanse spion te pakken:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GKo4zYtXQAAbFVU?format=jpg&name=large
Of nou ja, ze hebben genoeg dingen meegebracht toen ze diegene gingen arresteren om te claimen dat het een spion is.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 08-04-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Zo netjes een mooi plaatje bij getekend en dan nog spelfouten :D Moet wel echt Amerikaans zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 00:41
asing schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:02:
Na de stadsverwarming afgelopen winter maakt de Russische bevolking nu kennis met een nieuw fenomeen, dammen die doorbreken.

Deze kenden we al:
[Twitter]

Maar vandaag kwam de volgende erbij:
[Twitter]

De overstroming in Orsk (de eerste) heeft ook gevolgen voor de oorlogsvoering van de Russen. De lokale raffinaderij is één van de grootste en moest stoppen vanwege al het water.

[Twitter]
Op NRC staat er inmiddels ook een artikel over. Klein stukje uit het artikel
Door een dubbele damdoorbraak in de Russische stad Orsk bij de grens met Kazachstan staan 10.400 woningen onder water. Sinds vrijdag waren al tienduizenden mensen in Rusland en ook Kazachstan geëvacueerd nadat de dam in de rivier Oeral doorbrak. Maandagmiddag vond een nieuwe doorbraak plaats, melden persbureaus. Water bereikt daardoor het nabije dorp Lezotorgovyj, dat nu ook geëvacueerd wordt.

De doorbraken zijn het gevolg van uitzonderlijk hoge waterstanden in de Oeral door grote hoeveelheden smeltwater. De rivier trad vrijdag binnen uren enkele meters buiten de oevers en in de dam ontstonden barsten. Het gaat niet om volledige doorbraken, waardoor overstromingen zich relatief langzaam voltrekken. Er zijn geen doden gevallen. Wel zijn volgens staatsomroep TASS zes volwassenen en drie kinderen in het ziekenhuis opgenomen. Zij zijn buiten levensgevaar.

Naar verwachting gaat het waterpeil van de Oeral nog verder stijgen. Maandag bereikte het waterpeil een hoogte van 8,72 meter, komende dagen kan die een recordhoogte bereiken. Het Russische ministerie van Noodsituaties verwacht dat het water volgende week ook Orenburg zal bereiken, een stad met ruim 500.000 inwoners. In meerdere regio’s is de noodtoestand afgekondigd. Het Kremlin meldt dat president Vladimir Poetin een speciale commissie laat oprichten om de gebieden te steunen.
Overigens word in het artikel niets vermeld over oorlog, Oekraine of een gebrek aan mankracht/onderdelen/etc.

https://www.nrc.nl/nieuws...ngen-onder-water-a4195402

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:40
Liveuamap (nog geen verdere bronnen gevonden):
29 minutes ago - 55°11′N 34°18′E
Bridge collapsed at highway in Vyazma of Smolensk region of Russia. Railways blocked
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyEMDRPHgD2QW-HymO1N7buIdqg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BqiKLTwHH87j6dVcTrk8xiEk.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 08-04-2024 16:47 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 20:56
Muncher schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:36:
[...]

Op NRC staat er inmiddels ook een artikel over. Klein stukje uit het artikel

[...]

Overigens word in het artikel niets vermeld over oorlog, Oekraine of een gebrek aan mankracht/onderdelen/etc.

https://www.nrc.nl/nieuws...ngen-onder-water-a4195402
Dit is het gevolg van heel veel neerslag. Dus hier kan Oekraïne niks in doen. Het regende gewoon heel veel. Het heeft verder ook niets met de oorlog te maken maar feit is wel dat er een grote raffinaderij stil ligt omdat ook deze onder water staat. Dat maakt de produktie van benzine en diesel weer wat moeilijker.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:19
Tens schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:46:
Liveuamap (nog geen verdere bronnen gevonden):
[...]

[Afbeelding]
Een bron;

Main transport route between Belarus and russia.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
mir4dor schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:08:
[...]

Een bron;
[Twitter]
Ik zag net een filmpje voorbij komen op telegram,
Vrachtwagen met een hoop mazzel terwijl hij inzakt.
Die chauffeur zal eerst wel even een borrel nodig hebben tegen de schrik...

Ik weet niet of die link zo werkt.
https://t.me/WW3INFO/37944

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 08-04-2024 17:59 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ronald.42 schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:58:
[...]

Ik zag net een filmpje voorbij komen op telegram,
Vrachtwagen met een hoop mazzel terwijl hij inzakt.
Die chauffeur zal eerst wel even een borrel nodig hebben tegen de schrik...

Ik weet niet of die link zo werkt.
https://t.me/WW3INFO/37944
Werkt! :)

Behalve dat de chauffeur een schone onderbroek nodig heeft mogen ze nu aan de slag om én de burg én de onderliggende spoorlijn op te ruimen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Cheezus

Luiaard

Die knakker die onder (net naast) de brug stond heeft waarschijnlijk nog een veel spannender middagje beleefd ..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:25
Sissors schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:05:
[Twitter]
[Afbeelding]
Of nou ja, ze hebben genoeg dingen meegebracht toen ze diegene gingen arresteren om te claimen dat het een spion is.
We gaan zo geheimzinnig mogelijk een land infiltreren. Laten we een vlag meenemen, en ons volkslied, met USA er onder geschreven.

Ja, dat is wat een spion doet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:17
Als Europeaan of andere niet-Russische westerling moet je tegenwoordig wel ballen hebben om in Rusland te verblijven. Ik las dat Poetin daar begonnen lijkt te zijn met het 'sparen' van (deels) Amerikaanse gevangenen om ze te kunnen ruilen.

Ik kan de exacte bron die dat stelde niet meer vinden, maar deze geeft wat meer info: https://www.bbc.com/news/world-68555627. Lekker frisse figuur proberen ze weer terug naar Rusland te halen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
WEBGAMING schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:09:
[...]

We gaan zo geheimzinnig mogelijk een land infiltreren. Laten we een vlag meenemen, en ons volkslied, met USA er onder geschreven.

The SIMS was zeker uitverkocht..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
WEBGAMING schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:09:
[...]

Ken eigenlijk vrij weinig Amerikanen die dat volkslied niet vanbuiten kennen....

Echt geen enkele na vraag bij mijn collega's :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:28
Sissors schreef op maandag 8 april 2024 @ 16:05:
[Twitter]
[Afbeelding]
Een echte die-hard patriot die de moeite neemt het volkslied in een schriftje te schrijven, er dik USA onder te tekenen, en dan het verkeerde aantal sterren teveel tekent...
Als ik Amerika was had ik gevraagd: "Rusland... is onze relatie nog wat waard? het is alsof je ons niet eens meer kent... :'( " als de FSB niet eens meer de moeite wilt doen om even te kijken hoeveel sterren er op de vlag staan, 1 voor iedere staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]

Een bron;
[Twitter]
5 gewonden, 1 dode inmiddels. De brug zou vorig jaar een inspectie hebben moeten ondergaan. Dat is of niet gebeurd, of niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Een bron;
[Twitter]
Eerst een dam en nu een brug. Gekoppeld met andere zaken zoals stadsverwarming.

Als ik een hypothese zou opstellen hierover zou ik zeggen dat door het corrupte regime alles al op het minimum van controle en kwaliteit zat onder Poetins regime. Met het uitbreken van de oorlog zijn er problemen ontstaan zoals goede mensen voor controle te handhaven in combinatie met minder goed materiaal en slechtere financiering. Als een brug omhoog wordt gehouden door spreekwoordelijk karton in normale tijden dan stort die gewoon in tijdens oorlogstijd.

Dit is natuurlijk niet het einde maar het gaat een serieus probleem worden voor het functioneren van de staat als dit aan de lopende band gebeurd bovenop de aanvallen van Oekraïne (en nu dus ook IS).

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Auredium schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:42:
[...]

Als ik een hypothese zou opstellen hierover zou ik zeggen dat door het corrupte regime alles al op het minimum van controle en kwaliteit zat onder Poetins regime.
Dat soort controles zullen in dit soort omgevingen vaak alleen op papier worden uitgevoerd.
Waarom zou je moeite doen voor een fysieke inspectie als je veel makkelijker het geld van achter een buro'tje ergens anders heen kan sluizen zonder effort te doen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
[...]

Als ik een hypothese zou opstellen hierover zou ik zeggen dat door het corrupte regime alles al op het minimum van controle en kwaliteit zat onder Poetins regime. Met het uitbreken van de oorlog zijn er problemen ontstaan zoals goede mensen voor controle te handhaven in combinatie met minder goed materiaal en slechtere financiering. Als een brug omhoog wordt gehouden door spreekwoordelijk karton in normale tijden dan stort die gewoon in tijdens oorlogstijd.

Dit is natuurlijk niet het einde maar het gaat een serieus probleem worden voor het functioneren van de staat als dit aan de lopende band gebeurd bovenop de aanvallen van Oekraïne (en nu dus ook IS).
Grote vraag is; krijgen wij alles te zien/horen. Ik kan me zo voorstellen dat er meer gebeurt met gebrekkige infrastructuur zo links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

mir4dor schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:14:
[...]

Grote vraag is; krijgen wij alles te zien/horen. Ik kan me zo voorstellen dat er meer gebeurt met gebrekkige infrastructuur zo links en rechts.
Waarschijnlijk niet. Ik kan mij voorstellen dat een hoop van de verharde wegen in Rusland momenteel betere tijden hebben gekend. Tenzij het een autosnelweg is zal de gemiddelde verharde weg daar wel de nodige putten hebben in het wegdek en waarschijnlijk geen uitzicht op reparatie.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Het overgrote deel van de publieke infra stamt nog uit de tijd van de USSR. Dat houdt het lang vol, maar er komt een keer een eind aan. Dat is ongeveer nu zeg maar. Dus als je niet investeert in vervanging gaat het mis.

Het is overigens niet alleen een Russisch probleem. Een groot deel van onze bruggen stamt ook uit de jaren 50 en is dringend aan groot onderhoud toe. De Galecoper brug bij Utrecht (recht onder de kantine van Riujkswaterstaat) staat eigenlijk altijd in de steigers. De brug van de A12 bij Arnhem ook al jaren. En zo zijn er meer bruggen.

Onze overheid doet er dan wat aan, maar de Russen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Auredium schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:33:
Waarschijnlijk niet. Ik kan mij voorstellen dat een hoop van de verharde wegen in Rusland momenteel betere tijden hebben gekend. Tenzij het een autosnelweg is zal de gemiddelde verharde weg daar wel de nodige putten hebben in het wegdek en waarschijnlijk geen uitzicht op reparatie.
Een laatste stuk van de "snelweg" tussen Moskou en Jakoetsk is onverhard. Een waar feestfestijn in de natte zomermaanden waar het één en al blubber is. De rest van het jaar is het koud en bruikbaar(der). En dat is dan een federale snelweg....
https://maps.app.goo.gl/t54hTYJefmcNhuR8A
YouTube: Russia - Yakutsk Mirnyi part of Vilyui highway/ Вилюйский тракт, Яку...

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-MOB
  • Nu online
Qwerty-273 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:47:
[...]

Een laatste stuk van de "snelweg" tussen Moskou en Jakoetsk is onverhard. Een waar feestfestijn in de natte zomermaanden waar het één en al blubber is. De rest van het jaar is het koud en bruikbaar(der). En dat is dan een federale snelweg....
https://maps.app.goo.gl/t54hTYJefmcNhuR8A
YouTube: Russia - Yakutsk Mirnyi part of Vilyui highway/ Вилюйский тракт, Яку...
Jakoetië is een gebied zo groot als 6x Frankrijk met nog geen miljoen inwoners. Ik vind het niet gek dat je daar geen asfalt vindt. Onze snelwegen zijn ook wel ontzettend decadent, met om de 100 meter een bordje waar je bent.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Kamil Galeev, Peter Zeihan,... hebben over het einde van de russische infrastructuur geschreven/gesproken.

Na de val van de Sovjet Unie verdween de kwalitatief goede technisch onderwijs en de ingenieurs werden slechter betaald. Zowel niet goed nieuwe ingenieurs kunnen opleiden als de mensen niet in het beroep kunnen houden, zorgen ervoor dat er geen capabele mensen zijn die voor de onderhoud, beheer,... van infrastructuur is. De laatste lichting oude ingenieurs uit de Sovjet tijden, naderen de mannelijke levensverwachting in rusland. De oorlog en brain drain verergeren het.

Er kon buitenlandse expertise ingehuurd worden en buitenlandse ducttape hield alles samen. Nu de toegang tot buitenlandse expertise weggevallen is, dan scheuren riolen open, stadsverwarming valt uit, hier en daar schiet iets in brand of ontploft,...

De vraag is of de dam en de brug het begin van een sneeuwbaleffect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:55
@rapture ik denk dat dat een fundamenteel misverstand is over hoe de Russische economie werkt.

Ja, men wint internationale expertise in. Maar, alleen als er geld kan worden verdiend. Zo is er ongelofelijk veel internationale expertise ingewonnen in de petrochemische industrie. A propos, Rusland heeft het na de wende zelf geprobeerd - maar dat is uitgelopen op een farce. Rusland weet dat dit een investering is die uit kan.

Infrastructuur, daarentegen, is vooral een middel om overheidsgelden te veranderen in villa's en superjachten. Ja, er wordt onderhoud gepleegd. Maar, het doel is niet: voorkomen van verval. Het doel is eerder: Gunning aan een bevriende ondernemer, die werk tegen een veel te hoge prijs wegzet, om vervolgens lokale politici financieel te belonen uit de gefactureerde werkzaamheden; de rest zo veel mogelijk in eigen zak te steken - en dan een beetje te doen alsof er onderhoud gepleegd wordt.

En, ja. Als je geluk hebt, dan is cosmetisch onderhoud voldoende. Als je pech hebt dan loopt de hele voivode onder. C'est la vie.

We hebben geen oorlog nodig om deze dijkdoorbraken te verklaren. Sterker: Als dit "onderhoud" om financiële redenen niet plaats kan vinden, dan zijn er heel veel politici en ondernemers die daar bijzonder ontevreden over gaan zijn. En dit zijn precies niet de mensen die je ontevreden wilt hebben...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:07
Volgens mij was deze nog niet voor bij gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3yetiwnLMD2RBiBK_vOLL7AflU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zB9HuoP7l7DzmNbgHmxq8Cfg.png?f=fotoalbum_large

Dit lijkt op typische Russische propaganda, hoogstwaarschijnlijk met afgedwongen bekentenissen. Ik vraag me af hoe ze dit verder gaan misbruiken. Het lijkt erop dat ze alles in het werk stellen om interne problemen te verdoezelen en dit tegen het Westen en Oekraïne te gebruiken...?

Bron: https://www.ad.nl/buitenl...tijdens-verhoor~a8d8850d/

[ Voor 12% gewijzigd door Riptide op 09-04-2024 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Riptide schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:45:
Volgens mij was deze nog niet voor bij gekomen. Ze doen er alles aan om het verhaal te manipuleren.

[Afbeelding]

Dit lijkt Russische propaganda te zijn, hoogstwaarschijnlijk met afgedwongen bekentenissen. Ik vraag me af hoe ze dit verder gaan uitbuiten. Alles om het interne debacle te verdoezelen...?

Bron: https://www.ad.nl/buitenl...tijdens-verhoor~a8d8850d/
Allen de reeds geïndoctrineerde Ruslandvolgers zullen dit in het westen geloven.
Het neemt ook niet weg dat IS gewoon door zal gaan met aanslagen plegen (niet alleen in Rusland maar ook gewoon in Rusland.

Uiteindelijk veranderd het vrij weinig in zowel het westen als in Rusland. Het is hooguit van belang voor Rusland intern omdat daar het problematisch zou zijn als IS een andere fractie was dan die fractie waar ze al mee in oorlog zijn.

Ik zie het als een afgemaakte zaak. IS en Oekraïne staan los van elkaar en alles wat Rusland zegt over die zaak is een leugen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Lokale Russische journalist, Antonida Smolina, uit Vologda plaats de volgende foto op één van haar socials:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elYobnSrwveWNaLC1vqAO3exDVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tm82RdpwJ4cZND7lsWqnSdlr.jpg?f=fotoalbum_large
Vervolgens krijgt ze bezoek van de politie omdat er een klacht is ingediend over deze foto:
and there she was photographed in a yellow down jacket against the blue sky, thereby causing associations with enemy symbols, discrediting the authorities and our army...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Helixes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:23:
@rapture ik denk dat dat een fundamenteel misverstand is over hoe de Russische economie werkt.

Ja, men wint internationale expertise in. Maar, alleen als er geld kan worden verdiend. Zo is er ongelofelijk veel internationale expertise ingewonnen in de petrochemische industrie. A propos, Rusland heeft het na de wende zelf geprobeerd - maar dat is uitgelopen op een farce. Rusland weet dat dit een investering is die uit kan.

Infrastructuur, daarentegen, is vooral een middel om overheidsgelden te veranderen in villa's en superjachten. Ja, er wordt onderhoud gepleegd. Maar, het doel is niet: voorkomen van verval. Het doel is eerder: Gunning aan een bevriende ondernemer, die werk tegen een veel te hoge prijs wegzet, om vervolgens lokale politici financieel te belonen uit de gefactureerde werkzaamheden; de rest zo veel mogelijk in eigen zak te steken - en dan een beetje te doen alsof er onderhoud gepleegd wordt.

En, ja. Als je geluk hebt, dan is cosmetisch onderhoud voldoende. Als je pech hebt dan loopt de hele voivode onder. C'est la vie.

We hebben geen oorlog nodig om deze dijkdoorbraken te verklaren. Sterker: Als dit "onderhoud" om financiële redenen niet plaats kan vinden, dan zijn er heel veel politici en ondernemers die daar bijzonder ontevreden over gaan zijn. En dit zijn precies niet de mensen die je ontevreden wilt hebben...
Ik ging ervan uit dat de corruptie, waarom je werk doen als je een rapportje kan schrijven waarin staat dat je het werk gedaan hebt, waarom in the field informatie verzamelen als je gewoon kan schrijven wat je opdrachtgever wilt lezen,... en alles jatten dat niet vastgeschroefd is (not bolted down) algemeen geweten en default van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:27:
Lokale Russische journalist, Antonida Smolina, uit Vologda plaats de volgende foto op één van haar socials:
[Afbeelding]
Vervolgens krijgt ze bezoek van de politie omdat er een klacht is ingediend over deze foto:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://www.aivd.nl/binaries/large/content/gallery/aivd_nl/content-afbeeldingen/nieuwsberichten/mivd-aivd-samen-vierkant.jpg

RKC Waalwijk.

Zo kunnen we nog uren doorgaan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:32
Qwerty-273 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:27:
[Afbeelding]

[...]
Waarbij het natuurlijk aannemelijk is dat ze een target is omdat ze een journalist is en een stok om mee te slaan snel gevonden is. Voor je eigen veiligheid is het onverstandig om journalist te zijn in een totalitair regime, tenzij je direct op de loonlijst van de staat staat - en zelfs dan loop je risico als de waarheid bij nader inzien anders moest zijn en je naam wel nog boven de oude, voorheen goedgekeurde berichten staat.

Er gebeuren gerust dwaze dingen onder die wet, maar dit lijkt me echt niet random.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Russische priesters vliegen biddend over gebieden die mogelijk ook gaan overstromen. Best adequaat en zo kun je het geld voor de oorlog gebruiken.
Ik ga die russen nooit begrijpen |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Na tien weken reparatie toch weer opgestart, tijd voor de volgende ronde.
4 hours ago - 48°30′N 44°36′E
Lukoil reports re-launching processing unit at Volgograd refinery after it was attacked by drones on 4th February. Unit at Nizhniy Novgorod refinery set to relaunch 2nd quarter

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Wel Starlinks, maar geen verbinding. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCzZBIpSURkAmryMM1v7rc3QkOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjHQdtKgRZ4rfCLWcDquPQQO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Nog een stukje kwa update rond de overstromingen, wel met de opmerking dat deze bron soms ook wat extra drama aan de berichten toevoegt. Het is lastig te beoordelen in hoeverre dat ook hier van toepassing is.

https://t.me/vchkogpu/47377
There are two Ministry of Emergency Situations in the country: one is on-screen, the second is real. The first Ministry of Emergency Situations - the one on the Russia-24 channel, bravely saves grandmothers, dogs and cats, advertises the heroic actions to save old women personally by Minister Kurenkov and Governor Pasler, and inspires confidence that the Ministry of Emergency Situations can still save, warn and help. The second Ministry of Emergency Situations is the one that is real, criminally misleading the country's leadership and personally the President of the Russian Federation about the scale and consequences of the flood, allowing the development of a banal and long-awaited flood into a catastrophic phenomenon, unprofessional and therefore unsuccessfully trying to eliminate the consequences of the flood, blaming its failures on regional and local authorities. Since Sunday, many media outlets have been inclining public opinion to the idea that the regions and municipalities that are “sinking” with all their industrial, energy and military infrastructure are themselves to blame. Well, and the population too. That they don’t evacuate on time and worry about lost property. Let's try to honestly report to the President about what happened - in case he reads it. In our country, only the Ministry of Emergency Situations has (well, it used to have, at least) the expertise and authority to prevent and respond to floods, forest fires and other troubles of this kind. Floods are a seasonal phenomenon and quite common. The Ministry of Emergency Situations was warned a MONTH AGO by the Ministry of Natural Resources about the timing and scale of the expected flood phenomena. After receiving a warning with such negative forecasts, the National Center for Emergency Situations of the Ministry of Emergency Situations had to predict the development of the flood situation (they declare that they have this kind of forecast models), gather emergency commissions five times a month in the territories of regions or municipalities located in the danger zone, bring increased readiness of forces and means (well, or at least understand their presence and composition), organize a gradual release of water from reservoirs (in the case of the Orenburg region, this is the Iriklinskoye reservoir), strengthen the protection of the territory in advance by installing additional protective structures (water-filling mobile protective dams , sectional dams, whatever) and much more. None of this was done; a powerful discharge was allowed from the Iriklinsky reservoir, which led to catastrophic consequences. The Ministry of Emergency Situations, knowing the scale of what was happening in the Orenburg region, did not declare a federal emergency for THREE DAYS and did not put its forces and resources on alert, allowing municipalities and the population to literally deal with the consequences of the disaster themselves. Time was lost, the minister’s arrival did not change the situation, which today is generally sad. There is no professional command - the favorite adviser to the Minister of Emergency Situations, Martynov, who was again in charge and in the fight against flooding, does not count (although it was he who was left to Governor Pasler as the head of the Ministry of Emergency Situations group). There is no necessary equipment capable of pumping out water. There is no required number of specialists. There is no necessary special rescue equipment (there are simply no people left who know what equipment is needed and can be used in such situations). GIMS funds have not been mobilized, so rescuers travel through populated areas in rubber boats, half of which have already fallen into disrepair. There is no information about the population that remained not evacuated. There is no information about the forces and means that would be appropriate to mobilize. There is no expertise on how to control the surge wave - everyone is stupidly waiting for the water to subside, having previously destroyed not only the houses and living creatures of the residents, but also a lot of economic facilities. There is a threat of food and water shortages. There is a threat of disease. There is a threat of mass power outages. There is a threat of mass heat outages. There is a threat to military installations. And there is also a question: what needs to be done to prevent the situation from repeating itself in the Tyumen and Kurgan regions that is being done now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, dat is een beetje het risico als Musk de baas is over het internetverkeer. Het is beter als Starlink met providers gaat werken (willen ze ook doen dacht ik ergens gehoord te hebben).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marzman schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:44:
[...]

Tja, dat is een beetje het risico als Musk de baas is over het internetverkeer. Het is beter als Starlink met providers gaat werken (willen ze ook doen dacht ik ergens gehoord te hebben).
Voor in Oekraine was de verantwoordelijkheid na de vorige keer dat er ongewenste zaken gebeurden van Startlink naar het US MoD verschoven dacht ik.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
Marzman schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:44:
[...]

Volgens mij lees je het bericht niet goed, het zijn toch juist de Russen die problemen ervaren omdat ze hun terminal niet kunnen unlocken. Dit staat los van dat musk de baas is van Starlink.
Dit is juist gedaan zodat de Oekraïners wel Starlink kunnen gaan gebruiken en de Russen niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Laat mij op mijn kleinste viool spelen hiervoor.
Het is goed dat Starlink een U.S. bedrijf is want dat betekend dat Elon zich uiteindelijk moet verantwoorden aan de Amerikaanse staat. De vraag is natuurlijk wat er gebeurd als Trump daar oit nog president wordt (hoop van niet) maar het is wat naïef van de Russen om te verwachten dat technologie geproduceerd door hun aartsvijand zou zijn te gebruiken op dat niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Girkin zat al een tijdje vast in Rusland meen ik, hij wordt nu naar het front in Oekraïne gestuurd, maar krijgt daar wel de leiding over een platoon.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Shabbaman

Got love?

Die damdoorbraak he... nou... daar staat dus een fabriek waar ze BMP-3 en 4 bouwen:

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Nox

Noxiuz

Shabbaman schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:25:
Die damdoorbraak he... nou... daar staat dus een fabriek waar ze BMP-3 en 4 bouwen:

[Twitter]
De enige fabriek volgens de tweet zelfs.

14 april verwachten ze de hoogste waterstand. Fingers crossed, als die fabriek goed onder water staat is er een hoop spul stuk. Die BMP's die er staan zijn vast niet amfibisch (wel zodanig ontworpen vziw maar in de praktijk niet). Plus dat je hele fabriek wel weken, maanden niet meer inzetbaar is.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

[Twitter]
Laat de geïmporteerde CNC-machines goed verzuipen en zorg dat er geen nieuwe lading reserveonderdelen eraan kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:29

Garyu

WW

[Twitter]
Goed moment voor de Oekraiense geheime dienst om hier nog een handje mee te helpen nu ze met andere dingen bezig zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Moskou is nog steeds niet veilig:
Vasily Prozorov, a former Ukrainian National Security Service official who defected to Russia in 2019 was blown up in his car in Moscow. He is reportedly hospitalized with severe injuries.Prozorov collaborated with Russia and shared Ukrainian security intel since 2014.
https://www.threads.net/@noelreports?hl=en

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Overstromingen in bijbelsche proporties?
Russia Kazakhstan floods: 'Colossal' floods heading for Kurgan

A "colossal" amount of water is moving towards the Russian city of Kurgan, the region's governor has said.

Vadim Shumkov said that the swollen Tobol river and its tributaries had produced water levels twice those of the last major flood in 1994.

Floods over the past two weeks have forced evacuations of tens of thousands of people from northern Kazakhstan and bordering areas of Russia.
https://bbc.com/news/world-europe-68824882
They are caused by the rapid melting of snow and ice combined with heavy rain.

On his Telegram channel, Mr Shumkov urged everyone in areas threatened by flooding to leave their houses immediately, with waters expected to rise as high as 11m (36ft) above normal.

Kurgan - a city with more than 300,000 inhabitants - is the location of the military factory Kurganmashzavod, whose production includes infantry fighting vehicles and light tanks. There has been speculation by foreign defence media that it may at some point be in the flood zone.
Twee keren hoger dan de vorige keer, 11 meter hoger dan normaal.

Is dat "what it takes" om een pantservoertuigenfabriek (BMP 1, 2 en 3) te laten verzuipen? Een Redditor zag in Google Earth 10 meter hoogteverschil en de elfde meter is echt wel nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 17-04-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

rapture schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:19:
Overstromingen in bijbelsche proporties?

[...]

https://bbc.com/news/world-europe-68824882

[...]

Twee keren hoger dan de vorige keer, 11 meter hoger dan normaal.

Is dat "what it takes" om een pantservoertuigenfabriek (BMP 1, 2 en 3) te laten verzuipen?
Ik zou het wel mooi vinden als Oekraïne aanbiedt om noodhulp te komen brengen. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

GUR drones reportedly attacked an aircraft factory in Tatarstan this morning. The target was the aircraft factory in Kazan, where Russia manufactures and repairs Tu-22M and Tu-160M ​​bombers.This morning, footage emerged of the air alarm being active in Tatarstan.
https://www.threads.net/@noelreports/post/C53FbOVtsgx?hl=en

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer drones vannacht:
⚡🔥 At night, SBU drones attacked oil refineries in the Smolensk region and Voronezh.

❗️UAVs also attacked the Lipetsk Tractor Plant, which produces, among other things, chassis for military equipment. The extent of damage to the plant is currently unknown.
https://www.threads.net/@maks_23_ua/post/C6IZtzeqUyD?hl=en

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Nog niet in het draadje gezien. Timur Ivanov is gearresteerd en zal voorlopig voor 2 maanden achter de tralies zitten als minimaal voorarrest. Hij kan gezien worden als de rechterhand van Shoigu.

https://rucriminal.info/e...u-shoygu-otpravili-v-sizo
On Tuesday evening in Moscow, Deputy Defense Minister Timur Ivanov was detained on suspicion of taking a bribe. A source from the Cheka-OGPU commented on this event: “A catastrophic blow to Shoigu. If he doesn’t survive, he’ll sit next to him. This is 100 percent just his man. They’ve been together since 2010.”
BBC: Russian deputy defence minister Timur Ivanov accused of taking bribes
Een iets ouder onderzoek naar de financiële handel en wandel: DC: Deputy Minister's wallet: How the chief builder of the Ministry of Defense Timur Ivanov makes money in war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Qwerty-273 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:08:
Nog niet in het draadje gezien. Timur Ivanov is gearresteerd en zal voorlopig voor 2 maanden achter de tralies zitten als minimaal voorarrest. Hij kan gezien worden als de rechterhand van Shoigu.

https://rucriminal.info/e...u-shoygu-otpravili-v-sizo

[...]

BBC: Russian deputy defence minister Timur Ivanov accused of taking bribes
Een iets ouder onderzoek naar de financiële handel en wandel: DC: Deputy Minister's wallet: How the chief builder of the Ministry of Defense Timur Ivanov makes money in war
Zoals bekend valt iedereen daar aan de top voor corruptie te arresteren, de arrestaties gebeuren pas op een politiek opportuun moment.

Blijkbaar een waarschuwing richting Shoigu idd.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Het is inderdaad weer een erg opvallende zet in de al gespannen belangen van de elite in Rusland.

Hier zien we Timur Ivanov op de foto met zijn destijds vrouw (tegenwoordig ex-vrouw) Svetlana Zakharova (die eerder nog getrouwd was met Mikhail Maniovich). Innig met een wel erg bekende andere persoon in de elite.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEJjmqAlxFBNkCymRtyyPfm09KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1CEtImmbuJgV2MUVYlQxADdG.jpg?f=fotoalbum_large

Tegenwoordig zou Ivanov een relatie hebben met Maria Kitaeva. Zij is een adviseur in de groep rond Shoigu. En Ivanov is ook een van de mensen van Gennady Timchenko, weer allemaal mensen en schaakstukken van de elite.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tens
de rookwolk van de dag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hxjYlsnxZk4AeQGlYNRyrtWRfk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0IUpnL5RbOmVMxANs49GfVgi.jpg?f=user_large

[ Voor 53% gewijzigd door Tens op 25-04-2024 16:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
The Sun (questionable source?) heeft een artikel geplaatst waarin ze aangeven dat Putin de militaire parade van Victory Day zou hebben geannuleerd uit angst voor aanvallen van Oekraïense drones.

https://www.the-sun.com/n...ampaign=sunyoutubestories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

gise schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:20:
The Sun (questionable source?) heeft een artikel geplaatst waarin ze aangeven dat Putin de militaire parade van Victory Day zou hebben geannuleerd uit angst voor aanvallen van Oekraïense drones.

Het laatste dat hij op de russische TV wilt tonen, is Oekraïense air superiority met honderden drones boven de parade en het regent overal granaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
gise schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 13:20:

kom wel dit tegen:
Russia has decided to cancel the traditional Immortal Regiment march in 2024, usually held on Victory Day [Victory Day is a Russian holiday commemorating the Soviet victory over Nazi Germany in 1945, celebrated on 9 May – ed.].

Source: Kremlin-aligned Russian news agency RIA Novosti

Details: This was stated by Elena Tsunaeva, the First Deputy Chairman of the State Duma Committee on Labour, Social Policy and Veterans' Affairs.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/04/23/7452535/

Is wat anders dan de 9 mei Victory Day parade.
van wiki:
The Immortal Regiment (Russian: Бессмертный полк, romanized: Bessmertnyy polk) is a massive civil event in major cities in Russia and around the world every 9 May during the Victory Day celebrations. It is also a public non-profit organization, created in Russia on a voluntary basis with the aim of "immortalizing" the memory of home front workers, armed forces service personnel, partisans, personnel of resistance organizations, and personnel of law enforcement and emergency services. It involves people carrying on the memory of war veterans, with participants carrying pictures of relatives and/or family friends who served in the country's labor sector, paramilitary units, the Soviet Armed Forces and law enforcement organizations during the Second World War.
Mogelijk toch iets met liever geen foto's van slachtoffers van de SMO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
Claim: Russische KA-32 heli op Moskou vliegveld vernietigd

Beelden, niet te zien wat er brandt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
lekker opzwepend liedje heel geschikt voor Russische rekrutering. :?
(geen idee of de ondertiteling de echte vertaling is btw, maar komt van @JuliaDavisNews )

YouTube: Morning show features an uplifting song

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Nu ook voor cages op depots in Rusland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIyqjvqMTqFKmSmtU0Tj4F10H5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNqmsybBcLhZ1Jf8an21YP2I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Om te voorkomen dat betrouwbare informatie goed kan worden verzameld en zomaar Rusland kan verlaten is een westerse Journalist onder huisarrest geplaatst:

Russische journalist van Forbes onder huisarrest geplaatst
Volkskrant Liveblog
10:55
Een journalist van de Russische editie van Forbes, Sergej Mingazov, is onder huisarrest geplaatst. Dat meldt het Russische staatspersbureau RIA. Hij wordt beschuldigd van het verspreiden van desinformatie over het Russische leger. Volgens Forbes werd Mingazov vrijdag opgepakt door de Russische autoriteiten.
De advocaat van Mingazov, Konstantin Bubon, zegt in een bericht op Facebook dat de reden voor de arrestatie berichten zijn die Mingazov op Telegram heeft geplaatst over Boetsja. In die stad, in de buurt van de hoofdstad Kyiv, richtte het Russische leger kort na de invasie van Oekraïne een slachtpartij aan. Mingazov kan een gevangenisstraf van maximaal 10 jaar krijgen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Telegram, Twitter, Discord, Facebook, vKontakte zijn semi-open bronnen. Ze zijn niet geheel open want walled garden waar je account voor nodig hebt. Maar voor OSINT onderzoek is het prima.

Wat betreft Discord is een dataset te koop aangeboden met alle berichten gescraped van veel (grote) servers. Indien dat aan een subject gelinkt kan worden, dan is dat een schat aan informatie. Ook hierbij was het niet de vraag of maar wanneer. Dat moet je meenemen in je OPSEC.

In het vrije Westen wil je als journalist in vrijheid attributie krijgen voor je werk zodat je reputatie op kunt bouwen. In autoritaire samenlevingen kan dat vervelende consequenties hebben, vooral als je tegen de gevestigde orde werkt. Vanuit mijn ervaring vroeger binnen links-activistische kringen kan ik bevestigen dat dit aldaar ook de MO is, inclusief 'legale' supportgroepen die duidelijk binnen de kaders van de wet blijven. Niet mijn expertise maar ik neem aan dat rechts-activisme (inmiddels), ondermijning, en anti-institutioneel activisme ook zo te werk gaat. Of je nou een nertsenfokkerij, synagoge, moskee of politiebureau in de fik zet, je wil in zo'n geval geen directe attributie. In die hoedanigheid zullen Russische journalisten ook te werk moeten gaan. Met een caveat: de techniek van tegenwoordig heeft als nadeel dat iemand's identiteit makkelijker te achterhalen is. Daarom zie je dat activisme tegenwoordig primair online plaatsvindt, maar dat heeft dus ook nadelen ofwel biedt opsporingskansen (afhankelijk van je belangen).

Bovendien hebben we het over hindsight 20/20. Probleem is namelijk dat kritische mensen in Rusland die niet zijn vertrokken een data trail achter hebben gelaten. Die kunnen de Russische autoriteiten enerzijds oppakken en monddood maken en anderzijds als leverage (vervangers uitruil Navalny) pogen in te zetten.

Kortom, topje van de ijsberg. Waarom ze dit niet meer doen is mij een raadsel. Als ik moet gokken capaciteitsprobleem. Dat geeft in dit geval de burger moed.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Rusland is bezig met de aanleg van een nieuw (militair?) vliegveld in de Belgorod regio, 70km van de grens van Oekraïne. De aanleg begon in 2023 met het maken van een weg, en daarna een start/landingsbaan.

Waarschijnlijk toen werd begonnen met de aanleg had Oekraïene nog niet de long-range wapens die ze inmiddels gemaakt hebben, ben dus benieuwd hoe “veilig” het vliegveld is en of deze in gebruik genomen gaat worden.

Zie post met satellietfoto’s: https://mil.in.ua/en/news...d-in-the-belgorod-region/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Rusland heeft wat buitgemaakte westerse equipment opgesteld op een plein voor een expositie.

Leopard, Bradley, etc.

Ze moeten er alleen niet té goed uit zien, het blijft natuurlijk de NAVO equipment die zo makkelijk brand en welke ze zo makkelijk aan puin schieten.

Daarom wordt als voorbereiding nog even de loop van de leopard gesloopt, zie video:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/jpyEzv6tvS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
gise schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:24:
Rusland heeft wat buitgemaakte westerse equipment opgesteld op een plein voor een expositie.

Leopard, Bradley, etc.

Ze moeten er alleen niet té goed uit zien, het blijft natuurlijk de NAVO equipment die zo makkelijk brand en welke ze zo makkelijk aan puin schieten.

Daarom wordt als voorbereiding nog even de loop van de leopard gesloopt, zie video:
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/jpyEzv6tvS
Wanneer hebben ze een Leo 2a6 buitgemaakt? Dat heb ik even gemist. Zeker dat ie nog in zo'n goede staat is verbaast me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Avalaxy schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:46:
[...]

Wanneer hebben ze een Leo 2a6 buitgemaakt? Dat heb ik even gemist. Zeker dat ie nog in zo'n goede staat is verbaast me.
Ik zag em pas ergens op YouTube langs komen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:46:
[...]

Weet niet of het allemaal 1 en dezelfde Leo is of dat ze er meerdere hebben buitgemaakt, maar:

1 maand geleden gepost, Rus bij een abandoned Leopard:
https://www.reddit.com/r/TankPorn/s/wpGxXkuudv

9 dagen geleden gepost, wegslepen van een Leopard door RU:
https://www.reddit.com/r/TankPorn/s/cU0oIaXj73

2 dagen geleden gepost: leopard op transport in Rusland:
https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/s/4CRRKjplnP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

gise schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 08:24:
Het is een rare tentoonstelling van geroofde spullen. Een beetje “kijk eens wat nu weer gejat hebben van de buren” waar je ook nog eens de hogere tech laat zien die gemiddeld in de eigen gelederen gebruikt wordt.
https://t.me/sotaproject/79802
An exhibition of Ukrainian captured equipment is being prepared for the opening day after tomorrow on Poklonnaya Hill in Moscow.

It includes the Leopard tank, Marder, Bradley infantry fighting vehicles and other examples of military assistance to Ukraine from Western countries.
en ook ergens anders in Moskou staat een kapot geschoten tram uit Marioepol om te bewonderen.
https://t.me/astrapress/54306
A tram riddled with shrapnel from occupied Mariupol was brought to Moscow

A photo from the field kitchen festival in the Moscow Museum of Technology by Vadim Zadorozhny was published by Msk1.ru
(foto’s via de linkjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
Waarschijnlijk aan het eind van de tentoonstelling een draft lokaaltje waar je je vrijwillig kan inschrijven voor het leger. In Moskou natuurlijk nog geen verplichte mobilisatie aan de gang, maar als mensen zich vrijwillig opgeven zijn ze van harte welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 21:38
Randfiguur schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:43:
Als Europeaan of andere niet-Russische westerling moet je tegenwoordig wel ballen hebben om in Rusland te verblijven. Ik las dat Poetin daar begonnen lijkt te zijn met het 'sparen' van (deels) Amerikaanse gevangenen om ze te kunnen ruilen.

Ik kan de exacte bron die dat stelde niet meer vinden, maar deze geeft wat meer info: https://www.bbc.com/news/world-68555627. Lekker frisse figuur proberen ze weer terug naar Rusland te halen...
Dit valt eigenlijk best wel mee. (Of ik heb grote ballen).
Ben nu 1,5 week in Rusland met de gehele familie, vrouw en 2 kinderen. En behalve dat het hier komen met een redelijke omweg gaat, merk ik er hier lokaal niks of maar heel weinig van.
Leven gaat in Moskou gewoon door, sommige producten zijn wat lastiger te krijgen en veel is wat duurder geworden. Maar verder krijg ik hier niks mee. Ook buiten Moskou, paar 100 km van Moskou vandaan merk ik ook niks.
Lastige is voornamelijk voor ons als westerse, betalen. Genoeg euro’s mee nemen om hier te wisselen. Mensen hier willen graag voor je euro’s wisselen.
Verder internet censuur vind ik wel een dingetje. Veel Europese websites of Amerikaanse zijn niet te bereiken, ook vpn word je enorm lastig gemaakt. Veel vpn providers werken niet, heb verschillende geprobeerd maar er wordt actief geblokkeerd. Zeker via mobiele netwerken. Via vaste netwerk (breedband) is iets beter op een of andere manier.

Heb ook compleet geen onveilig gevoel gehad hier, niet anders dan afgelopen keren.

[ Voor 13% gewijzigd door The Fatal op 01-05-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:12
The Fatal schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 08:57:
[...]

Dit valt eigenlijk best wel mee. (Of ik heb grote ballen).
Ben nu 1,5 week in Rusland met de gehele familie, vrouw en 2 kinderen. En behalve dat het hier komen met een redelijke omweg gaat, merk ik er hier lokaal niks of maar heel weinig van.
Leven gaat in Moskou gewoon door, sommige producten zijn wat lastiger te krijgen en veel is wat duurder geworden. Maar verder krijg ik hier niks mee. Ook buiten Moskou, paar 100 km van Moskou vandaan merk ik ook niks.
Lastige is voornamelijk voor ons als westerse, betalen. Genoeg euro’s mee nemen om hier te wisselen. Mensen hier willen graag voor je euro’s wisselen.
Verder internet censuur vind ik wel een dingetje. Veel Europese websites of Amerikaanse zijn niet te bereiken, ook vpn word je enorm lastig gemaakt. Veel vpn providers werken niet, heb verschillende geprobeerd maar er wordt actief geblokkeerd. Zeker via mobiele netwerken. Via vaste netwerk (breedband) is iets beter op een of andere manier.

Heb ook compleet geen onveilig gevoel gehad hier, niet anders dan afgelopen keren.
Het valt ook altijd mee, totdat het mis gaat. Ik wil niet zeggen dat je een enorm risico loopt, maar als Putin in een hoek gedreven wordt kan hij opeens gijzelaars nodig hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
R.van.M schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:44:
[...]

Het valt ook altijd mee, totdat het mis gaat. Ik wil niet zeggen dat je een enorm risico loopt, maar als Putin in een hoek gedreven wordt kan hij opeens gijzelaars nodig hebben
Eens. Situatie kan zo veranderen.
Denk ook wel dat het een beetje aan plek/locatie ligt.
Zolang je de protesten, grote evenementen etc niet op zoekt. Dan sta je al heel wat minder in de picture om het zo maar te zeggen.

Wij zijn hier voor familie bezoek. Dus dat is sowieso al een stuk rustiger op dat gebied.

Moet ook eerlijk zeggen, we hebben ons deze keer ook niet bij de Nederlandse ambassade aangemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:50
Ja, ik geloof zo dat je op de gemiddelde plek in Rusland net zo veel merkt als op de gemiddelde plek in Europa. Zal bij een Poolse grens wat spannender zijn dan ergens in Groningen, maar de gemiddelde Rus merkt net zo veel van deze oorlog als de gemiddelde Europeaan. De prijzen zijn iets omhoog, net als in Europa. Misschien waren dingen wat lastiger te krijgen, net zoals hier de Chinese depots van Rusland naar Polen en Spanje moesten worden verplaatst. Onderhand is niemand in Europa hier nog echt bewust mee bezig in het dagelijks leven. Een paar autisten op Tweakers die elke dag de statistieken willen zien is geen realistische afspiegeling van de maatschappij :P

Ik merk wel dat ik het lastig vind. De opa van mijn vriendin is op bezoek. Hij woont nog in Rusland en spreekt ook bijna alleen Russisch. Elke keer dat we proberen te communiceren zonder tolk gaat het eigenlijk ook alleen maar over hoe mooi Rusland is, hoe groot het is, wat de natuur toch divers is, hoe veel mooier de kust van de Zwarte Zee wel niet is dan die hier. “Oh, die oorlog tegen de nazi’s? Ja, verschrikkelijk, maar het zal wel noodzakelijk zijn. Europa zou moeten stoppen, heb je die afschuwelijke berichten over mensen die hun gasrekening niet kunnen betalen niet gezien? Europa staat alleen en maakt met iedereen ruzie. Europa gaat hier aan ten onder, let maar op.”

Ze hebben daar 25 jaar aan propaganda gehad en in het dagelijks leven daar merk je geen nadelen. Natuurlijk klapt het een keer, maar vooralsnog onderschat het westen deze oorlog en kan Rusland nog héél lang de schone schijn ophouden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ample Energy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:51:
Ja, ik geloof zo dat je op de gemiddelde plek in Rusland net zo veel merkt als op de gemiddelde plek in Europa. Zal bij een Poolse grens wat spannender zijn dan ergens in Groningen, maar de gemiddelde Rus merkt net zo veel van deze oorlog als de gemiddelde Europeaan. De prijzen zijn iets omhoog, net als in Europa. Misschien waren dingen wat lastiger te krijgen, net zoals hier de Chinese depots van Rusland naar Polen en Spanje moesten worden verplaatst. Onderhand is niemand in Europa hier nog echt bewust mee bezig in het dagelijks leven. Een paar autisten op Tweakers die elke dag de statistieken willen zien is geen realistische afspiegeling van de maatschappij :P

Ik merk wel dat ik het lastig vind. De opa van mijn vriendin is op bezoek. Hij woont nog in Rusland en spreekt ook bijna alleen Russisch. Elke keer dat we proberen te communiceren zonder tolk gaat het eigenlijk ook alleen maar over hoe mooi Rusland is, hoe groot het is, wat de natuur toch divers is, hoe veel mooier de kust van de Zwarte Zee wel niet is dan die hier. “Oh, die oorlog tegen de nazi’s? Ja, verschrikkelijk, maar het zal wel noodzakelijk zijn. Europa zou moeten stoppen, heb je die afschuwelijke berichten over mensen die hun gasrekening niet kunnen betalen niet gezien? Europa staat alleen en maakt met iedereen ruzie. Europa gaat hier aan ten onder, let maar op.”

Ze hebben daar 25 jaar aan propaganda gehad en in het dagelijks leven daar merk je geen nadelen. Natuurlijk klapt het een keer, maar vooralsnog onderschat het westen deze oorlog en kan Rusland nog héél lang de schone schijn ophouden.
De mooiste stukken Zwarte zee kust die ze van Georgië en Oekraine hebben gestolen zeker ;)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
Ample Energy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:51:

Schoonouders spreken hier heel gebrekkig Engels.
Dus herken dat wel. Zeker de oudere generatie is nog steeds positief en hoe mooi en goed alles is. Ze hebben immers een dak boven hun hoofd, eten en werk.

De grens Polen die wij gehad hadden viel wel mee. Ook geen extreme beveiliging of iets dergelijks gezien. Duurde een goed uur en 20 min voordat we de grens over waren. Hoop dat de terug reis net zo makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:04
The Fatal schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Schoonouders spreken hier heel gebrekkig Engels.
Dus herken dat wel. Zeker de oudere generatie is nog steeds positief en hoe mooi en goed alles is. Ze hebben immers een dak boven hun hoofd, eten en werk.

De grens Polen die wij gehad hadden viel wel mee. Ook geen extreme beveiliging of iets dergelijks gezien. Duurde een goed uur en 20 min voordat we de grens over waren. Hoop dat de terug reis net zo makkelijk gaat.
Grens met Polen? Hoe ben je naar Rusland gereisd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27
Sjoerd001 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Kan alleen maar Koningsbergen zijn lijkt me.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
Sjoerd001 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Via kaliningrad. Vanuit daar kan je verder vliegen.
Aparte is wel. Je vliegt niet over Europa maar alleen over de zee. Dus wat normaal uurtje vliegen ofzo zou zijn. Duurde nu 2:40 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:16

Spotmatic

Ken sent me

The Fatal schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Via kaliningrad. Vanuit daar kan je verder vliegen.
Aparte is wel. Je vliegt niet over Europa maar alleen over de zee. Dus wat normaal uurtje vliegen ofzo zou zijn. Duurde nu 2:40 ofzo.
Durfde je dat wel aan, gezien het onderhoudsniveau van de Russische vliegtuigen? Of was het een niet-Russische maatschappij?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Fatal
Spotmatic schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:35:
[...]

Durfde je dat wel aan, gezien het onderhoudsniveau van de Russische vliegtuigen? Of was het een niet-Russische maatschappij?
Zijn met Aeroflot gevlogen. Grappige was dat overal nog skyteam labels hangen. Zelfs de rode priorities kleedjes lagen er nog en in gebruik.
Was met een Airbus A321. Geen problemen ervaren. Was gewoon “normaal”.
Vond wel, zeker op SVO dat er veel vliegtuigen stonden die ook half afgedekt stonden. Dus al langer niet in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The Fatal schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:45:
[...]

Zijn met Aeroflot gevlogen. Grappige was dat overal nog skyteam labels hangen. Zelfs de rode priorities kleedjes lagen er nog en in gebruik.
Was met een Airbus A321. Geen problemen ervaren. Was gewoon “normaal”.
Vond wel, zeker op SVO dat er veel vliegtuigen stonden die ook half afgedekt stonden. Dus al langer niet in gebruik.
Het aantal routes dat ze nog kunnen vliegen is natuurlijk flink beperkt, dus ook een stuk minder nodig.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
De tentoonstelling van Westers materiaal in Moskou is van start:

https://nos.nl/l/2518908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

gise schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:48:

Het zal vast wel niet kunnen/niet mogen/niet wenselijk zijn/niet slim zijn/niet ethisch zijn etc. Maar van mij mag Oekraïne hier wel een paar kruisraketten op gooien...

Gaat niet gebeuren natuurlijk. Dan de Krimbrug maar, liefst volgende week vrijdag of zo. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41
Fiber schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 00:02:
[...]

Het zal vast wel niet kunnen/niet mogen/niet wenselijk zijn/niet slim zijn/niet ethisch zijn etc. Maar van mij mag Oekraïne hier wel een paar kruisraketten op gooien...

Gaat niet gebeuren natuurlijk. Dan de Krimbrug maar, liefst volgende week vrijdag of zo. O-)
Jij wilt dat een of meerdere plekken waar burgers komen geraakt gaan worden. Want?

Er komen ook schoolklassen langs dit soort verplichten nummertjes.

Als oekraine dat zou doen, zou Rusland met nog meer macht terug Oekraïense burgers gaan bestoken.

Dus idiote wens van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Leuk voor ze. Laten ze ook maar ff de lichamen zien van mensen die het leger in gedwongen zijn.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik vind het wel grappig om dit te zien. Het toont aan dat wat Oekraïne heeft gedaan met Russisch materiaal de Russen echt pijn heeft gedaan in hun imago. Want wat de Russen hier doen is niets anders dan copy-cat gedrag wat je alleen doet als iets effectief heeft gewerkt.

Principieel veranderd het niets; Russische wapen export en imago van wapens is door het toilet. Daar zal deze tentoonstelling van Rusland niet veel aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent

Ik moet dan toch denken aan van die musea die sommige dictators erop na houden waar ze buitenlandse giften tentoonstellen. Heeft iets triestigs in zijn primitiefheid om bevestiging te krijgen welke wijze dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41
Brent schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:08:
[...]

Ik moet dan toch denken aan van die musea die sommige dictators erop na houden waar ze buitenlandse giften tentoonstellen. Heeft iets triestigs in zijn primitiefheid om bevestiging te krijgen welke wijze dan ook.
Hoe is dit anders dan het materiaal van de Russen dat in Kiev is tentoongesteld geweest? https://www.reuters.com/w...-central-kyiv-2023-08-21/

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
tc982 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:25:
[...]

Hoe is dit anders dan het materiaal van de Russen dat in Kiev is tentoongesteld geweest? https://www.reuters.com/w...-central-kyiv-2023-08-21/
Ik zie op die foto daar geen heel event eromheen georganiseerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
Brent schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:26:
[...]

Ik zie op die foto daar geen heel event eromheen georganiseerd worden?
Tuurlijk wel, iedereen doet aan propaganda, Russen, Oekraïniers en Europeanen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:55

Fanta

FordPerformance™️

tc982 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Vanwaar deze bothsidesism? Wat wil je er precies mee zeggen?

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gise
  • Niet online
tc982 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:25:
[...]

Er is ook een Russische tank tentoongesteld geweest in Amsterdam nadat hij volgens mij ook in Berlijn was geweest, volgens mij ook nog een aan gort geschoten ambulance of iets.

Natuurlijk hebben we in Kiev, en elders in Europa ook exposities gehad inderdaad, maar de strekking is wel iets anders, hier is het meer om te laten zien hoe dichtbij deze oorlog hier nu is en om meer iets tastbaars/zichtbaar te hebben.
In Rusland past het goed binnen de “RF vs NATO” propaganda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

sikkwittet schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:15:
[...]

Jij wilt dat een of meerdere plekken waar burgers komen geraakt gaan worden. Want?

Als oekraine dat zou doen, zou Rusland met nog meer macht terug Oekraïense burgers gaan bestoken.

Dus idiote wens van je
Lijkt me in principe best een legitiem doelwit, immers kan je willen voorkomen dat deze voertuigen en de technologie nog meer worden misbruikt door de vijand. En het is militair materieel.

Dus eigenlijk moeten die burgers daar gewoon niet lopen als ze safe willen zijn. Daarbij geven de Russen toch niets om de levens van burgers, daar zijn in Oekraïne meer dan genoeg voorbeelden van.

Maar ik zie het ze niet doen overigens, de "winst" van zo'n actie is beperkt en zal vooral tot veel verontwaardiging leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:54
sikkwittet schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:15:
[...]

Dus idiote wens van je
Er zijn toch genoeg momenten in de week dat daar weinig tot geen burgers (horen te) zijn? Laat staan schoolklassen. Midden in de nacht bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

gise schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:11:
In Rusland past het goed binnen de “RF vs NATO” propaganda.
Met daarbij ook een waarschuwing tegen het leveren van modern materieel door het Westen. Want Rusland kan dan (makkelijk) die technologie in handen krijgen (in een zo volledig werkende staat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:41
Ze gooien wat gevangen meuk neer, en gaan erna pas op onderzoek uit denk je?

En vergeldings acties waarbij je over en weer expres burgerslachtoffers gaat maken leidt tot nog meer dood, verderf en haat. Dus dat nu aanmoedigen is mij erg vreemd. Zeker in de situatie die oekraine in zit, bij einde levering westerse wapens dan is het snel gedaan namelijk. Dan wil je niet dat er nog wat extra rekeningen te vereffenen zijn.

Verder denk ik ook niet dat het oekraine goed zou doen met oog op garanties van wapen leveringen om burgers te raken. Weet je nog hoe bang men was in westen om levering van f16's om maar geen verdere escalatie te hebben....

Tja midden in de nacht, of via drones die lokaal geleid worden zonder burger slachtoffers...dat zou een goede pr stunt zijn ondanks dat het erg risicovol zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
tc982 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:40:
[...]

Wat zijn volgens jou de verhoudingen tussen deze drie partijen qua propagandagehalte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Jerie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Wat zijn volgens jou de verhoudingen tussen deze drie partijen qua propagandagehalte?
Daar gaat het niet om. Ik besef maar al te goed dat Rusland hier veel verder in gaan. Maar de reacties hier zijn van die aard dat het precies een belediging is. We doen het allemaal en ik begrijp de verontwaardiging gewoon niet. Van alle zaken die gebeurd zijn is dit nu eens echt het minst merkwaardige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
Fanta schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:43:
[...]

Vanwaar deze bothsidesism? Wat wil je er precies mee zeggen?
Man man, dat woord moest ik even opzoeken: bothsidesism. Weer eens wat bijgeleerd. Wat ik ermee wil zeggen is dat alle kanten gebruik maken van middelen om hun standpunt bij te zetten en dat het tentoonstellen van overwonnen materiaal aan beide kanten gebeurd.

Ik vind de reacties op zoiets banaal als een tentoonstelling van gevangen oorlogstuig onmerkwaardig bizar ten opzichte van wat de Oekraïners dagelijks te verduren hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ze moeten toch wel laten zien dat Westers materiaal niet onsterfelijk is.

Who cares dat russisch/Sovjet materiaal niet 1000 meter ver kan zien en een Westerse tank kan 3 à 4 km ver zien, target locken, schieten,...

Meanwhile in Ukraine, een russische soldaat vertelt wat een Oekraïense Baba Yaga drone met een russische BTR-82A gedaan heeft.
https://www.reddit.com/r/...viceman_a_ukrainian_baba/

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 02-05-2024 19:22 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: