Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Update van de geverifieerde doden. Met een kaartje met de regio’s: https://en.zona.media/article/2022/05/11/casualties_eng

Dit is natuurlijk lang niet alles, maar geeft wel wat beeld over de spreiding.
Het lijkt erop dat langzamerhand het westen van Rusland wat meer geraakt wordt. Als is de bevolkingsdichtheid daar ook een stuk hoger.

[ Voor 46% gewijzigd door SiErRa op 22-12-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:35
XWB schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:57:
[...]
Het doel is al lang niet meer om Oekraïne volledig te bezetten. Putin's doelstellingen zijn de volledige Donbas innemen, maar aan het huidige tempo duurt dat nog 20 jaar.
Zoveel mensen heeft Rusland niet.
Als je kijkt hoeveel mensen er dagelijks uitgeschakeld worden en dat naar 20 jaar extrapoleerd, dan kom je op 5 miljoen mensen. Dat is een belachelijk groot aantal, zeker voor een "speciale missie, dit is geen oorlog". Dan zouden de russen allang in opstand komen.
Of ze houden er al rekening mee en vragen daarom nu om kinderen te maken. Dan kunnen die over 18 jaar voor de overwinning zorgen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SPee schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 13:47:
[...]

Zoveel mensen heeft Rusland niet.
Als je kijkt hoeveel mensen er dagelijks uitgeschakeld worden en dat naar 20 jaar extrapoleerd, dan kom je op 5 miljoen mensen. Dat is een belachelijk groot aantal, zeker voor een "speciale missie, dit is geen oorlog". Dan zouden de russen allang in opstand komen.
Of ze houden er al rekening mee en vragen daarom nu om kinderen te maken. Dan kunnen die over 18 jaar voor de overwinning zorgen.
Geboortecijfers zijn aardig omlaag gedoken sinds de SMO begon dacht ik.
Zal eens zoeken of daar ergens stats over rondzwerven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 09:54
YakuzA schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:00:
[...]

Dat is niet meer dan logisch. Bedenk welk deel van de bevolking normaliter zou zorgen voor het verwekken van babies en welk deel van de bevolking Putin de SMO in stuurt. Als je daar een venn diagram van maakt dan zal je behoorlijke overlap zien. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

YakuzA schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:00:
[...]

Sinds 2013 al aan het dalen, maar het laatste jaar minder hard dan ik dacht:
https://www.macrotrends.net/countries/RUS/russia/birth-rate

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 15-09 14:35
YakuzA schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:17:
[...]
Sinds 2013 al aan het dalen, maar het laatste jaar minder hard dan ik dacht:
https://www.macrotrends.net/countries/RUS/russia/birth-rate
Dit is niet alleen in Rusland zo. In China, USA, NL. Volgens mij bijna overal, behalve in Afrika.
Alleen Rusland en China hebben het erover en proberen er wat aan te doen. *knip* Laat die laatste observatie maar achterwege, offtopic en niet onderbouwd

[/offtopic]

[ Voor 10% gewijzigd door teacup op 22-12-2023 17:25 ]

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
SPee schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:50:
[...]

Dit is niet alleen in Rusland zo. In China, USA, NL. Volgens mij bijna overal, behalve in Afrika.
Alleen Rusland en China hebben het erover en proberen er wat aan te doen. *knip*

[/offtopic]
*knip* Offtopic discussie, reactie liever achterwege laten

[ Voor 41% gewijzigd door teacup op 22-12-2023 17:26 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:32

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12
Nieuws of onverwacht?, ach eigenlijk niet:
NOS Nieuws•vandaag, 12:44
Kandidate die Poetin wilde uitdagen uitgesloten van verkiezingen
https://nos.nl/artikel/25...gesloten-van-verkiezingen

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:57
Uiteraard met een gegronde reden 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXTxYbrUmunCoYCgoY4w-uRybic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4J9NpvBb427cpFDzNfn5O1aM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Rot361SFqL0U2gaOduymqr7bQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bi6BZwpoSAM0Kj4CNU8PCY8N.png?f=fotoalbum_large

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
okejjjjjjj, dus als je een "kat" tekent op het stembiljet in de Put... lijst, is hij gediskwalificeerd ? >:)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Een zekere Ivan heeft staan roken op een nucleair scheepje;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Toch wat ondergrondse protesten die loskomen?
https://nos.nl/l/2502756
Protest in Rusland is een zeldzaamheid geworden, maar de afgelopen weken is er steeds vaker een opvallend tegengeluid te horen. Het komt van vrouwen als Ina, die zich zorgen maken over hun man, zoon of vader in het leger. Zij eisen de terugkeer naar huis.
De vrouwen kiezen hun woorden zorgvuldig. Het protest richt zich niet tegen de oorlog zelf, of tegen oorlogsmisdaden die worden begaan. De vrouwen willen vooral dat hun geliefdes worden vervangen door een nieuwe rekruut. In de video's zijn opvallend veel verhalen te horen van gewonde mannen die worden gedwongen door te vechten.

[ Voor 99% gewijzigd door YakuzA op 25-12-2023 08:11 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:42
Ik vraag mij toch echt af of Poetin echt geen nieuws krijgt van het front en van al zijn verliezen.

Ja ik ken de geruchten van zijn datastroom.
Maar dat kan toch echt niet. Hij is niet de meest domme persoon.
Hij zal toch of zelf andere manieren hebben/kunnen gebruiken tot extra info;
Of iemand in zijn omgeving die andere info (of hints) zal geven.

We hebben het hier wel over ruim 2 jaar oorlogvoering en extra mobilisaties en bedelen bij Noord Korea.

Die man moet toch onderhand wel gewoon meer weten.

Ik zou zo graag zijn gezicht willen zien bij het nieuws van 5 verloren vliegtuigen (KIA!) door dat dom Oekraïnse volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 20:07
NeutraleTeun schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:07:
Ik vraag mij toch echt af of Poetin echt geen nieuws krijgt van het front en van al zijn verliezen.

Ja ik ken de geruchten van zijn datastroom.
Maar dat kan toch echt niet. Hij is niet de meest domme persoon.
Hij zal toch of zelf andere manieren hebben/kunnen gebruiken tot extra info;
Of iemand in zijn omgeving die andere info (of hints) zal geven.

We hebben het hier wel over ruim 2 jaar oorlogvoering en extra mobilisaties en bedelen bij Noord Korea.

Die man moet toch onderhand wel gewoon meer weten.

Ik zou zo graag zijn gezicht willen zien bij het nieuws van 5 verloren vliegtuigen (KIA!) door dat dom Oekraïnse volk.
Ik vraag me ook al heel lang af of Putin niet toch wel alles weet. Zou hij echt alleen maar gehoord hebben dat Rusland 4 F16’s van Oekraine uit de lucht heeft geknald (aldus de minister van defensie) ipv dat Rusland juist 3 of 4 bombers is verloren? Kan me niet voorstellen dat mensen Putin durven voor te liegen. De bevolking moet echter wel dom gehouden worden. Dat wil Putin ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:30
technoaddict schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:10:
[...]

Ik vraag me ook al heel lang af of Putin niet toch wel alles weet. Zou hij echt alleen maar gehoord hebben dat Rusland 4 F16’s van Oekraine uit de lucht heeft geknald (aldus de minister van defensie) ipv dat Rusland juist 3 of 4 bombers is verloren? Kan me niet voorstellen dat mensen Putin durven voor te liegen. De bevolking moet echter wel dom gehouden worden. Dat wil Putin ook.
Tuurlijk weet hij dat, de verhalen dat hij dit soort dingen niet weet is pure propaganda.

De verliezen maken hem alleen niks uit, dat is iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Navalny weer terecht na een paar weken transport naar de poolcirkel:
https://nos.nl/l/2502792
De Russische oppositieleider Aleksej Navalny, van wie al wekenlang elk teken van leven ontbrak, is terecht. Zijn advocaten hebben hem vandaag kunnen bezoeken in een strafkolonie in het hoge noorden van Rusland, op de rand van de poolcirkel.

[ Voor 58% gewijzigd door YakuzA op 26-12-2023 10:05 ]

PSN

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 22:13
2 Russen zijn veroordeeld tot 5 en 7 jaar gevangenisstraf, voor het voorlezen van gedichten
Two Russian men have been sentenced to long prison terms for reading poems criticising Russia’s military assault on Ukraine.

Artyom Kamardin was sentenced to seven years and Yegor Shtovba to five years and six months to cries of “Shame!” from their supporters in the courtroom, according to Agence France-Presse.

Kamardin, 33, said his detention in September 2022 was violent, claiming officers raped him and forced him to film an apology video while threatening his then girlfriend Alexandra Popova, now his wife.
https://www.theguardian.c...-658d54f18f08eff61a0b1719

Het 'contract sociale' met de burgerij;
"Als burgers zich niet met de macht bemoeien, bemoeit de macht zich niet met het privé-leven van de burger", lijkt definitief opgezegd.
In Moskou aardig wat ophef over een 'Russisch influencer incrowd' feestje, waar iedereen 'schaars gekleed' diende te komen.
De rapper die alleen 1 sok droeg tijdens zijn optreden, is al veroordeeld wegens 'gay propaganda'.
Verschillende bekende bezoekers, zoals Xenia Sobchak, vermoede Peet dochter van Poetin, hebben maar excuus aangeboden, nadat de propaganda-tv/Solovyov schuimbekkend zijn verslag heeft gedaan.
The scantily clad stars wore flesh-coloured mesh, lace, and lingerie, with one rapper attending in nothing but a sock, in what appeared to be a tribute to the famous 1987 Red Hot Chili Peppers album cover.

“Everyone was having a good time, no one could imagine what a mess this would all become,” said one person who attended the party who asked not to be named.
Footage of the party quickly spread across Russian social media, causing outrage among pro-war commentators and nationalist officials.

“There is a war going on in the country, but these beasts, scum are organising all this, these brutes who don’t care what’s going on,” said Vladimir Solovyov, Russia’s most prominent television propagandist, in a Telegram post.
https://www.theguardian.c...party-at-moscow-nightclub

Trekpop-minister BuZa Lavrov heeft in Moskouse 'double speak' gesproken over het mislukken van de door het Westen gewenste 'strategische nederlaag' van Rusland.
Altijd interessant als de Russen zelf als eerste terminologie gaan gebruiken, om daarna meteen heel hard te ontkennen dat er sprake is, van wat ze zelf als eerste hebben benoemd.
Russia is resolved to achieve its goals in its military operations in Ukraine, its foreign minister, Sergei Lavrov, has said, adding that what he called the west’s strategy to inflict a strategic defeat on Russia had “completely failed”.

The G7 countries intend to discuss a “peace formula” proposed by the Ukrainian president, Volodymyr Zelenskiy, which they agreed on at a “secret summit” held about 10 days ago, Lavrov said in an interview with Russian state media.
Blijkbaar zit het Kremlin dringend verlegen om 'wisselgeld' van hun gefinancierde Europese 'Putin-pijpers'; Baudet, Orban, Wilders et cetera.
https://www.theguardian.c...-658d382c8f08eff61a0b167a

[ Voor 20% gewijzigd door Baserk op 28-12-2023 19:00 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:09

Fiber

Beaches are for storming.

Baserk schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:33:
2 Russen zijn veroordeeld tot 5 en 7 jaar gevangenisstraf, voor het voorlezen van gedichten

[...]

https://www.theguardian.c...-658d54f18f08eff61a0b1719

Het 'contract sociale' met de burgerij;
"Als burgers zich niet met de macht bemoeien, bemoeit de macht zich niet met het privé-leven van de burger", lijkt definitief opgezegd.
In Moskou aardig wat ophef over een 'Russisch influencer incrowd' feestje, waar iedereen 'schaars gekleed' diende te komen.
De rapper die alleen 1 sok droeg tijdens zijn optreden, is al veroordeeld wegens 'gay propaganda'.
Verschillende bekende bezoekers, zoals Xenia Sobchak, vermoede Peet dochter van Poetin, hebben maar excuus aangeboden, nadat de propaganda-tv/Solovyov schuimbekkend zijn verslag heeft gedaan.

[...]

[...]

https://www.theguardian.c...party-at-moscow-nightclub

Trekpop-minister BuZa Lavrov heeft in Moskouse 'double speak' gesproken over het mislukken van de door het Westen gewenste 'strategische nederlaag' van Rusland.
Altijd interessant als de Russen zelf als eerste terminologie gaan gebruiken, om daarna meteen heel hard te ontkennen dat er sprake is, van wat ze zelf als eerste hebben benoemd.

[...]

Blijkbaar zit het Kremlin dringend verlegen om 'wisselgeld' van hun gefinancierde Europese 'Putin-pijpers'; Baudet, Orban, Wilders et cetera.
https://www.theguardian.c...-658d382c8f08eff61a0b167a
Voor wie liever Nederlands leest heeft de NOS er ook een verhaal over: https://nos.nl/artikel/25...erren-kritiek-en-straffen

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Er is weer een invloedrijke Rus uit een raam gevallen:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:01
q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:48:
The Russian authorities are investigating what caused his death
*knip* Grappen svp. achterwege laten

[ Voor 23% gewijzigd door teacup op 29-12-2023 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Momenteel onrustig in Belgorod;

Inmiddels vier doden.

Ik vraag me wel af of dit de juiste manier is ivm internationale steun voor UA. Ik kan me de wraak gevoelens wel voorstellen.

[ Voor 48% gewijzigd door mir4dor op 30-12-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
mir4dor schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:33:
[Twitter]

Inmiddels vier doden.
[Twitter]
Ik vraag me wel af of dit de juiste manier is ivm internationale steun voor UA. Ik kan me de wraak gevoelens wel voorstellen.
Heeft Oekraine al gereageerd? Zie Rusland er wel voor aan om zelf doelen in eigen te bestoken en Oekraine de schuld te geven. Met als uiteindelijke doel grotere mobilisatie en steun laten toenemen binnen eigen bevolking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
technoaddict schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 14:50:
[...]

Heeft Oekraine al gereageerd? Zie Rusland er wel voor aan om zelf doelen in eigen te bestoken en Oekraine de schuld te geven. Met als uiteindelijke doel grotere mobilisatie en steun laten toenemen binnen eigen bevolking.
Dank je, ik dacht even hardop.
Onderstaande tweet is eigenlijk wat jij zegt;

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:01
Deze moest ik wel even delen, geeft wel aan dat het beeld wat we hebben hoe het er in Rusland aan toe gaat toch wel aardig klopt.
Deze dame op leeftijd verwoord perfect hoe de gedachte gang van de gemiddelde rus is.
Hulde voor deze vrouw, _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Russian lady tells everything like there's no tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mir4dor schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 13:33:
[Twitter]

Inmiddels vier doden.
[Twitter]
Eindelijk. Het is jammer dat het bij Belgorod blijft, ik had gehoopt op een grotere aanval gezien de geruchten dat ze grote aantallen Shahed-achtige drones hadden geproduceerd. Wellicht komt dat nog een keer.

rusland weet nu dat Oekraïne reageert bij raketaanvallen, het zal ze niet weerhouden, maar het is wel iets dat ze moeten incalculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rusland is niet geamuseerd. Er komt straks een vergadering van de Veiligheidsraad voor de grove misdaad om onschuldige burgers te beschieten en vermoorden. Oh wacht...
https://www.irishtimes.co...-air-strikes-on-belgorod/

https://mstdn.social/@noelreports/111670191654150154

En het plaatsen van luchtafweer om je burgers te beschermen, dat mag ook niet hoor. :>
https://mstdn.social/@noelreports/111668986321324817

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zmp_W3w2wxQ3tCEz1CeAaAijSuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJMsGuUujR6GNEVK3lbs2GZq.jpg?f=fotoalbum_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mir4dor
Nieuwjaars kadootje voor ru van UA;

Google Translate:
Oekraïense cyberexperts hebben een ISP in de Russische Federatie gehackt en Poetins waarlijk waarheidsgetrouwe toespraak gelanceerd

Hackers, vermoedelijk gerelateerd aan de SBU, hebben de grote internetprovider Siberian Bear gehackt. Dus keken ze in zeven regio’s van de Russische Federatie, van Saratov tot Novosibirsk, in plaats van Poetins toespraak op het ritme van de klokken, naar een video die feitelijk door de dictator van het Kremlin geschreven zou kunnen zijn: er werd gesproken over grote verliezen, krankzinnige uitgaven aan oorlog, migratiebeleid, en nog veel meer.

Afgaande op de reactie van de Russen waren zij enigszins verrast door de openhartigheid van Poetin.

Weer even wachten op meerdere bronnen maar wat zou dit heerlijk zijn :+

[ Voor 76% gewijzigd door mir4dor op 01-01-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
what AA doing? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
Er is ook een raket in een Russische wijk neergekomen. Meerdere huizen totally kapoet. Zag eerder vanochtend een filmpje op Telegram. Dat mag wel vaker gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:16

Snow_King

Konijn is stoer!

technoaddict schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:59:
[...]

Er is ook een raket in een Russische wijk neergekomen. Meerdere huizen totally kapoet. Zag eerder vanochtend een filmpje op Telegram. Dat mag wel vaker gebeuren.
Deze bedoel je wellicht:

Mag wat mij betreft vaker! Komen de Russen wellicht in opstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42

ZenTex

Doet maar wat.

Snow_King schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Deze bedoel je wellicht:

[Twitter]

Mag wat mij betreft vaker! Komen de Russen wellicht in opstand.
Nah. De Russen geven gewoon Oekraïne de schuld en de bevolking slikt het voor zoete koek of houdt hun mond dicht.
En dan komen de propaganda filmpjes online met de schade, en ”zie je wel, Oekraïne is een nazi staat " oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ZenTex schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:28:
[...]
Nah. De Russen geven gewoon Oekraïne de schuld en de bevolking slikt het voor zoete koek of houdt hun mond dicht.
En dan komen de propaganda filmpjes online met de schade, en ”zie je wel, Oekraïne is een nazi staat " oid
Ja, deze is duidelijk gebombardeerd met Tsjechische wapens :+

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een zeldzaam geval van iemand in Rusland, die de situatie wel begrijpt. :Y
[VIDEO=,,"Russian lady tells everything like there's no tomorrow"]https://www.youtube.com/watch?v=h_LMdoCuSRM[/VIDEO]

edit: Was al gedeeld...
motogp in "De situatie binnen Rusland"

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-01-2024 13:55 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dapper

Vraag mezelf wel af wat er nu met haar gebeurd. Ze zal vast niet gewoon haar leven ongestoord verder kunnen leiden. Slaat wel de spijker op de kop.

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-01-2024 12:00 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
AndereKoekoek schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 11:59:
[...]

Dapper

Vraag mezelf wel af wat er nu met haar gebeurd. Ze zal vast niet gewoon haar leven ongestoord verder kunnen leiden. Slaat wel de spijker op de kop.
Denk dat ze op een leeftijd en in een situatie is, dat het haar eigenlijk maar weinig meer boeit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mir4dor
Paniek weer in Belgorod. Zelfs een AA deel in een woonhuis geland;

[ Voor 24% gewijzigd door mir4dor op 02-01-2024 21:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Een politieke partij met zijn eigen PMC, totaal niet absurd toch? :+

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
YakuzA schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:37:
[Twitter]
Dat idee heeft Putin gepikt uit Nederland. Wij hadden dat 45 jaar geleden al: YouTube: Sportclub Wodan van de Tegenpartij - Van Kooten en De Bie (Maar oke, dat was toen satire...)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 22:13
YakuzA schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:37:
[Twitter]
Gemeengoed in Servië, een paar decennia geleden, tijdens de oorlogen in Kroatië en Bosnië destijds.
Bijvoorbeeld de 'Witte Adelaars' van toenmalige leider Seselj, én huidig president Vucic van Servië.
Vnl. bedoelt om hooligans achter de macht te scharen, en zo te voorkomen dat ze zich wellicht luidruchtig tegen de 'grote leider' keren.
Zie bijv. achtergrond artikel;
https://pulitzercenter.or...-underworld-house-horrors.

Himars M30A1's met de 182.000 tungsten balletjes erop graag.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 08:23

Qwerty-273

Meukposter

Politieke knokploegen zijn natuurlijk niet vreemd in de geschiedenis, je zou daar eventueel ook nog de vrijkorpsen (of Freikorpse in het Duits) van de 18de tot 20ste eeuw aan toe kunnen voegen. De scheidingslijn tussen een knokploeg van een politieke partij of gewoon een stel huurlingen of "vrijwilligers" zoals de Fedayeen is dun.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Brand in Moskou waardoor meerdere hoge gebouwen geen stroom meer hebben terwijl het -27C is.

Prima, laat hen daar ook maar voelen wat hun regering doet in UA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Laatst online: 11:36

hneel

denkt er het zijne van

Oekiejoekie schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 00:22:
[...]

Dat idee heeft Putin gepikt uit Nederland. Wij hadden dat 45 jaar geleden al: YouTube: Sportclub Wodan van de Tegenpartij - Van Kooten en De Bie (Maar oke, dat was toen satire...)
Dat was uiteraard gebaseerd op de W.A.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Weer een brandje op een militaire support basis in RU:

PSN

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:49

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Afgelopen vrijdag had de Volkskrant een goed artikel over hoe Rusland aan nieuwe aanwas voor zijn invasieleger komt.

Centraal-Azië is de nieuwe voedingsbodem van het Russische invasieleger in Oekraïne
Volkskrant

Omdat dit ons de nodige detailinformatie biedt hieronder daarover wat meer. Weer paywalled artikel, daarom in mij eigen woorden en samengevat tot de feitelijke info. Hierbij puntsgewijs de algemene info die uit het artikel is te destilleren.
  • Centraal Aziatische migranten worden in Rusland massaal opgepakt om de oorlog in te sturen.
  • Onder Centraal Azie wordt verstaan: Kirgizië, Tadzjikistan, Oezbekistan en Kazachstan.
  • Deze vier republieken hebben hun burgers gewaarschuwd zich niet aan te sluiten bij de strijdkrachten van Poetin.
  • Wie is opgepakt wordt onder druk gezet om een contract te tekenen met het Russische Leger of met een van de huurlingenlegers.

Waarom Centraal-Aziaten?

• Pijn van de invasie verleggen van Russen naar Aziaten.
  • Centraal-Aziatische migranten bevinden zich onderaan de maatschappelijke ladder in de Russische samenleving, net boven die van gevangenen.
  • Centraal-Aziaten zijn daarom de meest kwetsbare groep mensen in de Russsiche samenleving, vaak zonder Russisch paspoort of structurele inkomsten.
  • De wervingscampagne in de Russische gevangenissen levert onvoldoende manschappen op om de gigantische verliezen aan het front te compenseren.
  • Er is een groot belang in Rusland een nieuwe mobilisatiegolf te voorkomen.

De “rekruteringscamgagne” richt zich nu op Centraal-Aziatische migranten

In gevangenissen
  • Waar mogelijk worden ook in gevangenissen nog Centraal-Aziaten geronseld.
  • De grote tekorten heeft de aandacht van de Russiche overheid nu naar buiten de gevangenissien doen verschuiven en worden Centraal-Aziatische migranten massaal opgepakt.
  • Weigeren Centraal-Aziatische gedetineerden een contract te tekenen dan kunnen ze worden gemarteld om ze over te halen. Zo kunnen ze opgesloten blijven in hun cel en kan hun eten worden ontzegd.
Buiten gevangenissen
Invallen worden in heel Rusland gedaan op plekken waar Centraal-Aziaten zich in Rusland ophouden, zoals moskeeen en markten. Concrete informatie is er over:
  • moskeeen in Moskou
  • een groentemarkt in St. Petersburg
  • een markt in Tsjeljabinsk
  • een distributiecentrum in Tsjoevasjië
Aantallen blijven onduidelijk, maar het gaat om grote aantallen. Alleen al op Oudejaarsdag in St. Petersburg gaat het om 3000 Centraal Aziaten (bron: nieuwssite Fontanka).

Geen methode wordt geschuwd om de migranten te overreden. Verleiding- of afschrikkingstactieken, maar ook de bureaucratische trukendoos gaat open.
  • Centraal-Aziatische migranten kunnen een Russisch paspoort bezitten. In dit geval wordt hun gevraagd hun land te dienen.
  • Migranten worden gelokt met de belofte van een paspoort na de oorlog.
  • Ook dreigen met celstraffen en deportatie is niet van de lucht.
  • Weigeraars geven aan dat de Russische politie geweld gebruikt om ze onder druk te zetten. Van een man kwam het verhaal dat hij in een bos werd gemarteld.
  • Overspoel migranten in registratiekantoren met dikke pakken papier die snel moeten worden ondertekend. Een verschil in verwachtingspatroon doet dan de rest. De migranten denken te tekenen voor een werkvergunning, wat dan in werkelijkheid toetreding tot het Russische leger blijkt te zijn.

Effectiviteit wervingscampagne Centraal Aziaten

• Duizenden Centraal-Aziatische arbeidsmigranten lijken zich, tegen het advies van hun overheden in, te hebben aangemeld.
  • Migranten denken een jaarcontract te tekenen. Dat een nieuwe wet alle contracten omzet naar “tot het einde van de militaire operatie” wordt niet verteld.

Verhullen van de effecten van de speciale militaire operatie.

Rusland houdt informatie over verliezen geheim. Het is onduidelijk hoeveel Centraal Aziaten inmiddels zijn overleden.

Mensen die in Russische krijgsdienst zijn geweest en het overleven zijn in de republieken strafbaar (vreemde krijgsdienst) en kunnen thuis in de gevangenis terecht komen.

In Kirgizië Tadzjikistan, Oezbekistan en Kazachstan (in mindere mate) arriveren inmiddels ook de kisten van overledenen. In principe hebben nabestaanden recht op een nabestaanden vergoeding of repatriëring vanuit Rusland. Maar dan wel met de volgende bepalingen, bepalingen die zijn vastgelegd in de contracten met de strijders:
  • Komen er al kisten terug, dan zijn deze verzegeld. Wie dat zegel verbreekt en in de kist kijkt verliest het recht op nabestaanden vergoeding. Dit gaat zo ver dat (sic) een video moet worden opgestuurd van het begraven van de verzegelde kist.
  • Zwijgplicht: Er mag niet met de media gesproken worden over het gevallen familielid.
Zelfs al wordt aan deze voorwaarden voldaan dan is er nog geen garantie dat die repatriëring plaatsvindt of dat een vergoeding wordt ontvangen. Veel strijders raken verloren op het slagveld, worden niet meegenomen of kwamen op een Wagner begraafplaats terecht. Van een familie is bekend dat hun familielid op zo’n Wagner begraafplaats is teruggevonden. Die laat de kist opgraven en thuis herbegraven.

Als dan wel stoffelijke resten worden ontvangen, dan is de kist verzegeld. Om de behoefte van de familie te begrijpen om de kist te openen is wat context nodig. Volgens islamitisch gebruik worden overledenen gewikkeld in een lijkwade met het hoofd richting Mekka begraven. Een islamitische familie wil graag aan dat gebruik een gevolg geven. Een familie heeft ondanks de restricties daarom dat zegel verbroken en de kist geopend. Ze vonden een verzameling resten die ze niet konden herkennen. Die familie laat nu een DNA analyse uitvoeren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tens
op meerdere plekken worden problemen met stadsverwarming gemld:
4 hours ago - 42°47′N 132°51′E
Issues with heat supply reported in Nizhniy Novgorod, Yekaterinburg and Nakhodka
dit treinongeluk was ook nog niet gemeld dacht ik:
20 hours ago - 52°39′N 117°10′E
On the Aleur-Bushuley section of the Trans-Baikal Railway, 27 carriages of a freight train derailed; no injuries were reported, Russian Railways reported

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Tens schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:37:
op meerdere plekken worden problemen met stadsverwarming gemld:
Artur Rehi had dat gisteren ook al in een filmpje. "Probleem" is een understatement. Het ding valt uit en doordat er geen water meer wordt rondgepompt koelt het af. In de buurt van Moskou is het nu -20C (en wij maar code geel hebben vanmorgen .... :9 ) waardoor het binnen ook hard gaat vriezen. Soit, extra deken. Maar water heeft een natuurkundige eigenschap om bij faseverandering van vloeistof naar vast ook nog eens uit te zetten. Met andere woorden, de leidingen en radiatoren in de flats barsten open.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mir4dor
Twitter staat vol met dit soort berichten en filmpjes/foto's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

mir4dor schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:11:
[Twitter]
Prachtig! Nu maar hopen dat men ook in opstand komt tegen Putin. Laat de onrust maar groeien.

Tijd dat de Russen tegengas gaan geven tegen Putin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Prosac schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Denk dat ze op een leeftijd en in een situatie is, dat het haar eigenlijk maar weinig meer boeit.
En de economische afstort kan na putin's "herverkiezing" beginnen. De vooraf vastgelegde uitkomst mag niet te nep eruit zien en er wordt een toneelstuk opgevoerd om het zo legitiem mogelijk eruit te laten zien. Als het plaatje niet klopt, dan kunnen de mensen te gemakkelijk erdoor kijken en tegen de gemanipuleerde resultaten betogen.

Naast de koers van de roebel manipuleren, wordt de prijs en beschikbaarheid van eieren gemanipuleerd. De import van te dure Turkse eieren subsidiëren om de bevolking te kalmeren met genoeg eieren voor iedereen en normale prijzen. Repressie wordt nu toegepast op wie verdacht van het dealen of scalpen van eieren.

YouTube: Konstantin Samoilov - Egg Shortages and Food Queues - Will 2024 be a...

Na maart kunnen de jaren 90 herhaald worden en voor veel russen kan dat betekenen "Nog liever dood dan de jaren 90 opnieuw doen".

Wanneer de voedselprijzen meerdere keren per dag stijgen, dan gaan de distributiecentra twijfelen over op het juiste moment en bij de juiste prijzen voedsel vrijgegeven. Je krijgt steeds meer en meer geld voor je spullen. Lege winkelrekken, want iedereen is voedsel aan het HODL'en alsof dat je GME aan het vasthouden (buy and don't sell) bent voor de MOASS.

De russen kunnen nog herinneren hoe ze met hun loon zo snel mogelijk eten kopen voordat het geld verdampt.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 09-01-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
Snow_King schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:23:
[...]

Prachtig! Nu maar hopen dat men ook in opstand komt tegen Putin. Laat de onrust maar groeien.

Tijd dat de Russen tegengas gaan geven tegen Putin.
Het lijkt er inderdaad steeds meer op. Je mag hopen dat dit geklaag een beetje wordt verspreid onder de bevolking.

Behalve de memes en andere onzin in de comments nog meer beeldmateriaal.
Als ik het zo begrijp gaat deze ellende echt om tienduizenden huishoudens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:55

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

mir4dor schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:42:

Het lijkt er inderdaad steeds meer op. Je mag hopen dat dit geklaag een beetje wordt verspreid onder de bevolking.

Als ik het zo begrijp gaat deze ellende echt om tienduizenden huishoudens.
Conclusie van mij: miljoenen huishoudens hebben nog nergens last van, en gaan echt niet protesteren. Dat vind ik altijd het interessante aan nieuws dat X duizend mensen getroffen zijn door Y. Miljoenen zijn dat niet, en het zal ze volkomen worst wezen. Dat zie je ook in Rusland nu, waar er (honderd)duizenden doden rustig geabsorbeerd worden door de bevolking, zonder al te veel protest.

De vraag is nu wat er moet gebeuren om die mensen wel en masse in beweging te krijgen, en liefst zonder dat ze allemaal alleen maar de grens over willen. Gezien de gebeurtenissen tot nu toe voorzie ik weinig, behalve een jaren durende mega-inflatie, en zelfs dat kan met grof geweld prima onderdrukt worden. Het is niet alsof Putin bang is voor wat doden. De protesten in Iran van afgelopen jaar zijn wat dat betreft ook zoiets, de regering wordt flink gehaat, maar niet voldoende om daadwerkelijk een revolutie op poten te krijgen. Wit-Rusland idem. Je zou haast denken dat met massamedia, massa-repressie en voldoende digitale spionage een revolutie onmogelijk gemaakt wordt (hoewel de geschiedenis leert dat dat onwaarschijnlijk is).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
asing schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:02:
[...]

Artur Rehi had dat gisteren ook al in een filmpje. "Probleem" is een understatement. Het ding valt uit en doordat er geen water meer wordt rondgepompt koelt het af. In de buurt van Moskou is het nu -20C (en wij maar code geel hebben vanmorgen .... :9 ) waardoor het binnen ook hard gaat vriezen. Soit, extra deken. Maar water heeft een natuurkundige eigenschap om bij faseverandering van vloeistof naar vast ook nog eens uit te zetten. Met andere woorden, de leidingen en radiatoren in de flats barsten open.
De eerste problemen waren er al een tijdje terug:
Tens in "De situatie binnen Rusland"
Emergency situation declared in Elektrostal of Moscow region as eastern districts of the city are without heat since November

[ Voor 9% gewijzigd door Tens op 09-01-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
FreezeXJ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Conclusie van mij: miljoenen huishoudens hebben nog nergens last van, en gaan echt niet protesteren. Dat vind ik altijd het interessante aan nieuws dat X duizend mensen getroffen zijn door Y. Miljoenen zijn dat niet, en het zal ze volkomen worst wezen. Dat zie je ook in Rusland nu, waar er (honderd)duizenden doden rustig geabsorbeerd worden door de bevolking, zonder al te veel protest.

De vraag is nu wat er moet gebeuren om die mensen wel en masse in beweging te krijgen, en liefst zonder dat ze allemaal alleen maar de grens over willen. Gezien de gebeurtenissen tot nu toe voorzie ik weinig, behalve een jaren durende mega-inflatie, en zelfs dat kan met grof geweld prima onderdrukt worden. Het is niet alsof Putin bang is voor wat doden. De protesten in Iran van afgelopen jaar zijn wat dat betreft ook zoiets, de regering wordt flink gehaat, maar niet voldoende om daadwerkelijk een revolutie op poten te krijgen. Wit-Rusland idem. Je zou haast denken dat met massamedia, massa-repressie en voldoende digitale spionage een revolutie onmogelijk gemaakt wordt (hoewel de geschiedenis leert dat dat onwaarschijnlijk is).
Zeker eens met een groot deel van je verhaal en je laatste zin, tussen haakjes, gaat een keer uitkomen.
Natuurlijk zijn "protesten" nog op kleine schaal maar ik ben ervan overtuigd dat er toch wat aan het verschuiven is.
Zo zijn er de vrouwen en moeders van gemobiliseerde soldaten die zich beginnen te roeren en het Kremlin doet daar nog even niets mee.
De betreffende post kan ik niet meer vinden maar er werd al een vergelijk gemaakt met de moeders in Argentinië destijds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
FreezeXJ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Ik denk zelf dat de huidige "groot" dictators allemaal het NoordKorea draaiboek willen en gáán volgen.

Mondje open ? doodschieten
Familie? die gaan er dan óók aan, tot in meerdere familie banden, dat zal ze leren /afschrikken.

Het volk maken tot "werkmieren" /slaven, en de opbrengsten gaan naar het leger, dus dáár moet je wezen.

Zijn ze sterk genoeg? dan landje pik,
want ze hebben nucleaire wapens, en kijken we dus gewoon de andere kant uit.

Xi is ook al even bezig met dit draaiboek, wetjes aanpassen, dingen verbieden, stapje voor stapje, en daarbij steeds meer grip op Rusland aan het verwerven.

En het gros van de mensen? willen de support aan Ukraine afbouwen,
want intelligentie over de gevolgen zit NIET in het mobieltje, en de influencers vieren hoogtij, met of zonder "sponsors" van dubieuze oorsprong.

Nee, we gaan een slechte tijd tegemoet, en het ergste gaat het worden voor de mobieltjes-jeugd
(van zowel de goede landen als de slechte landen) én de categorie er net boven, die maken geen schijn van kans op een mooie toekomst.

Óf...
ze zouden op tijd wakker moeten worden (de goede mensen), én met een revolutie niet alleen in Rusland,
maar ook in China, Iran, zolang dat nog kans maakt, maar dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
they were shot down and fell on the territory of the airfield
Vrij vertaald betekent het meestal dat er wel schade is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
Hansieo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:22:
[...]
Ik denk zelf dat de huidige "groot" dictators allemaal het NoordKorea draaiboek willen en gáán volgen.
[...]
Dan moeten ze eerst de landgrenzen hermetisch afsluiten anders hebben ze geen bevolking meer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
Caelorum schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Dan moeten ze eerst de landgrenzen hermetisch afsluiten anders hebben ze geen bevolking meer over.
Ik denk dat dát mee gaat vallen, wat je nu al ziet is dat de Russen (maar ook de Chinese bevolking) steeds meer gewoon lijdzaam toekijken /accepteren dat steeds meer en meer "eventjes" aangepast gaat worden, of het nu de grondwet is of wat dan ook...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het mysterieuze vuur slaat weer toe bij Moskou:

Mysterieus vuur #2:

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 11-01-2024 11:14 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tens
Zelfs hun duurste 'soldaten' moeten zelf maar verwarming regelen.
Russian military aviators ask for aid as freezing temperatures
Despite being part of a military force with one of the world’s largest budgets, these aviators find themselves struggling with harsh winter conditions, resorting to social media for aid in acquiring firewood to heat their airfield quarters.
https://defence-blog.com/...as-freezing-temperatures/
11 hours ago - 54°59′N 82°49′E
2 districts in Novosibirsk left without heat after accident at pipeline

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 11-01-2024 18:41 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:40
Vorig weekend plaatse Gazet Van Antwerpen een plus-artikel, type interview met Mark Galeotti, over de toestand in Rusland.
https://m.gva.be/cnt/dmf20240107_95326952

Mark Galeotti is een Brits historicus, politicoloog en Rusland-kenner, verbonden geweest aan de de universiteit van New York, Praag en Keele.

Deze man ziet het somber in voor Poetin.
Enkele opmerkelijke zaken uit het artikel
Gaat Rusland weer chaotische, gevaarlijke tijden tegemoet?
“Ik zie spanningen in de Russische onderwereld, het geweld is duidelijk toegenomen. Maar ik geloof niet dat Rusland terugkeert naar de anarchie van de jaren 90.
...
Maar toch merk ik dat er iets aan het veranderen is: de jarenlange verstandhouding tussen de boven- en de onderwereld vertoont barsten, de consensus van de afgelopen twintig jaar is verbroken."
Wat heeft de oorlog in Oekraïne daarmee te maken?
“Vroeger waren de Oekraïense en Russische onderwereld nauw met elkaar verweven. De grote Russische misdaadgroepen smokkelden via Oekraïne onder meer drugs naar Europa, waar veel geld kon worden verdiend. De Oekraïens-Russische samenwerking was vitaal voor die trafiek.
...
Na de invasie van februari 2022, verbraken de Oekraïners de banden, deels uit patriottisme, deels uit angst voor represailles van de Oekraïense geheime dienst. De frontlijn en de mijnenvelden maakten fysiek contact sowieso onmogelijk. Dat had tot gevolg dat de grote Russische misdaadbendes, die het dichtst aanleunden bij de regering en jarenlang konden gedijen in een status quo met het regime, irrelevant werden. Nieuwe groepen zetten via Wit-Rusland, Armenië of Azer­beidzjan andere smokkelroutes op.”
...
Tegelijk kunnen de binnenlandse veiligheidsdiensten hun werk niet meer naar behoren doen. Het regime stelt andere prioriteiten: critici oppakken is belangrijker dan de georganiseerde misdaad bestrijden. De politie is onderbemand en kan geen nieuwe mensen aantrekken, deels omdat haar imago zo slecht is geworden, deels omdat het deel van de bevolking waar ze traditioneel rekruteerde nu kiest voor het leger. Agenten kunnen bijverdienen als ze deals sluiten met smokkelaars die cruciale onderdelen voor de defensie-industrie binnenbrengen. Misdaadbendes krijgen een vrijbrief om drugs het land uit te smokkelen als ze microchips binnenbrengen. De federale veiligheidsdienst FSB kijkt de andere kant uit.”
Als de machtsverhoudingen in de misdaadwereld veranderen, betekent dat gewoonlijk veel bloed.
“Klopt, en dat wil de overheid vermijden. De laatste tijd zijn enkele vintage criminelen uit de jaren 90 gearresteerd. Voor mij is dat een teken dat de regering wil aangeven dat ze nog altijd de baas is. Maar ze doet dat zo voorzichtig dat ze eigenlijk geen kant kiest.
...
Op lokaal vlak zie je meer wapengeweld en overvallen dan vroeger, vooral in de grensregio’s, maar ook in Moskou. Er is veel meer competitie tussen de misdaadclans.
...
In al die jaren dat Poetin aan de macht is, zie je hetzelfde patroon: hij beschouwt de georganiseerde misdaad niet als een veiligheidsprobleem. Zolang de spelregels worden gevolgd en het primaat van de staat wordt erkend, zolang schietpartijen en bomaanslagen uitblijven, wat de staat als een zwakke instelling zou doen overkomen, laat Poetin de georganiseerde misdaad begaan.
...
De vraag is alleen: wanneer wordt het een probleem? Wanneer zullen de bendes het overnemen?
...
Ik vermoed dat er bij de veiligheids- en ordediensten mensen zijn die zich zorgen maken en gevaarlijke scenario’s aan de horizon zien. Maar Poetin ziet ze niet. Hij kijkt waarschijnlijk alleen naar de evoluties aan het front. Bovendien: wie zal hem inlichten over de gevaren in eigen land? Dit is geen regime waarin mensen slecht nieuws brengen in het kantoor van de president.
...
Onrust bij de etnische minderheden maakt hen bezorgd. We hebben in het verleden vaker gezien, vooral in de Noord-Kaukasusregio, dat de grens tussen opstandelingen en criminelen zeer dun en onduidelijk is. Aan het front zitten nu proportioneel meer mannen uit die regio.
Als binnenkort tienduizenden gehavende mannen terug naar huis komen, kan het oude verbond tussen opstandelingen en criminelen daar weer de kop opsteken.
Poetin lijkt voor buitenstaanders nog altijd de absolute chef. Heeft de dodelijke aanslag op Wagner-chef Jevgeni Prigozjin de relaties in het Kremlin veranderd?
Heeft dat Poetin versterkt of verzwakt?

“Hij heeft een fout gemaakt. Zijn macht bestaat uit ‘verdeel en heers’, hij speelt aan zijn hof mensen tegen elkaar uit. Zijn voornaamste taak bestaat erin om de onderlinge twisten op te lossen: hij beslist wie wint en wie verliest. Dat is het geheim van zijn macht.
...
Prigozjins muiterij toonde aan dat Poetin de controle kwijt was. Om het probleem zo snel mogelijk op te lossen, kwam hij met de slechte deal om Wagner naar Wit-Rusland te sturen en pardon te geven.Sinds Poetin besliste om de deal op te blazen en Prigozjin op te ruimen, is iedereen in en rond het Kremlin zeer, zeer voorzichtig. Plots denken ze: ‘God, deze man is gevaarlijk.’ Ze beseffen nu dat je geen vertrouwen mag hebben in een deal met Poetin. Dat is niet goed voor Poetins legitimiteit.
...
Poetin wordt ouder en verliest steeds meer het contact met zijn land. Jaren geleden, toen ik nog in Rusland binnen mocht, noemden veel Russen hem al een oude man. Hij is zijn aantrekkingskracht kwijt. De muiterij heeft bovendien aangetoond dat de veiligheidsdiensten niet optraden. Ze kozen de kant van Prigozjin niet, maar ze wilden hem ook niet tegenhouden. Dat wordt een van de vragen: in hoeverre willen de veiligheidsdiensten de bevelen opvolgen als Poetin hen zou willen inzetten om zijn eigen hachje te redden?"

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mir4dor
Kun je eindelijk weer eens wat eieren kopen, blijkt 20% niet echt geschikt te zijn voor consumptie;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Rusland zou een FPV drone simulator game hebben gemaakt waar de spelers als missies equipment van Oekraïne moet slopen.

De game zou mogelijk ook gebruikt worden om (goede) spelers recruten.

Bron: https://russiavsworld.org...-fpv-war-drone-simulator/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
gise schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:56:
Rusland zou een FPV drone simulator game hebben gemaakt waar de spelers als missies equipment van Oekraïne moet slopen.

De game zou mogelijk ook gebruikt worden om (goede) spelers recruten.

Bron: https://russiavsworld.org...-fpv-war-drone-simulator/
Zoiets was er al voor UA: Death From Above

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mir4dor schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 17:11:
[Twitter]
Het blijft toch bijzonder dat alles waar het Kremlin andere landen van beschuldigd of verwenst, later in Rusland gebeurd. Het is inmiddels bijna alsof ze zo aan het waarschuwen zijn, wat er nu weer aan zit te komen in Rusland. :z

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
st Petersburg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKZG0FkZsyjq6hkthf615mcqIEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctV8iSNqBiEyjWUkdzdp2eN0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Das geen witte sneeuw idd.
Die andere foto’s zijn nog apocalyptischer. Geen idee wat daar ligt, maar het brand hard:

Op andere plek ook een vliegtuig repair locatie geraakt:

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 13-01-2024 11:27 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
YakuzA schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:05:
[...]

Das geen witte sneeuw idd.
Die andere foto’s zijn nog apocalyptischer. Geen idee wat daar ligt, maar het brand hard:
[Embed]
Hier meer info en beelden.
Er wordt ook gesuggereerd dat het in brand is gestoken door medewerkers in reactie op een inval door de autoriteiten, die zouden mensen hebben gezocht die naar Oekraïne moeten om te vechten. Maar ik weet niet hoe serieus dat te nemen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:20
En als je de berichtgeving er rond mag geloven, dan zou deze brand door werknemers gesticht zijn vanwege de onvrijwillige inlijving van sommigen ervan in het Russisch leger.

Als dit waar is, dan beginnen de barsten toch wel groter en groter te worden.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 10:07

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat lijkt mij toch een hele rare reden om je eigen werkplek in de hens te zetten. Ze komen mensen 'recruteren' en dan steek je de toko maar in de fik :?

Voordat je de toko in de fik stak had je nog een excuus want onmisbaar voor de bedrijfsvoering. Nu is er geen bedrijf meer dus ben je overtallig. :w

Maar ik snap wel vaker de Russische geest niet. Dus het ligt ongetwijfeld aan mij :+

Het geeft wel weer te denken over de berichten dat gesprekken tussen Moskouse artsen en hun patienten opgenomen worden "Voor het verbeteren van de kwaliteit". Dat klinkt eerder als "Voorkomen dat artsen steekpenningen aannemen om mensen ongeschikt voor militaire dienst te verklaren"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:47
Mwoah, als je werk je al "vrijwillig" heeft aangeboden om in Oekraine te gaan vechten, dan kan ik mij voorstellen dat je je werk daar graag even op deze manier voor bedankt.
Het bedrijf moet de mensen uitzoeken welk "vrijwillig"die kant op moeten had ik gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:09

Fiber

Beaches are for storming.

CrazyOne schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 13:57:
Mwoah, als je werk je al "vrijwillig" heeft aangeboden om in Oekraine te gaan vechten, dan kan ik mij voorstellen dat je je werk daar graag even op deze manier voor bedankt.
Het bedrijf moet de mensen uitzoeken welk "vrijwillig"die kant op moeten had ik gehoord.
En dat zijn dan echt niet de mensen die al generaties in Sint Petersburg wonen en kantoor/managementfuncties hebben, maar migranten en gastarbeiders uit verre delen van het land die nu in het magazijn orders pikken en zo... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mir4dor
Putin wil eigenlijk meer gevangenen naar het front sturen maar hoe? Gewoon, je zet de verwarming uit bij -35°. Dan gaan ze liever naar het front.

Waarom verbaasd mij dit niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Sancties werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Hier heb ik Peter Zeihan al vaker over horen spreken. De Russische Olid & Gas industrie is afhankelijk van Westerse componenten. Ze doen het nog, maar zodra spul kapot begint te gaan kunnen de Russen het niet meer repareren.

Het duurt nog echter jaren alvorens het spul echt, echt, echt kapot is. Maar dit soort signalen zullen we vaker blijven zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:04
mir4dor schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:41:
Putin wil eigenlijk meer gevangenen naar het front sturen maar hoe? Gewoon, je zet de verwarming uit bij -35°. Dan gaan ze liever naar het front.
[Twitter]
Waarom verbaasd mij dit niet.
Want daar hebben ze wel verwarming???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Snow_King schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Hier heb ik Peter Zeihan al vaker over horen spreken. De Russische Olid & Gas industrie is afhankelijk van Westerse componenten. Ze doen het nog, maar zodra spul kapot begint te gaan kunnen de Russen het niet meer repareren.

Het duurt nog echter jaren alvorens het spul echt, echt, echt kapot is. Maar dit soort signalen zullen we vaker blijven zien.
Helaas is de export van o.a. Duitsland richting Turkmenistan etc met 2000% gestegen, en worden ook dit soort onderdelen nog verkocht aan 'Turkmenistan' etc.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
olafmol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:23:
[...]

russische logica? De tweet komt niet van mijn hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Snow_King schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:11:
[...]

De tweet niet gelezen zeker :) ?
De Nizhegorodskyi-olieraffinaderij van Lukoil (de grootste Russische olieraffinaderij) heeft de productie van benzine met een hoog octaangehalte gehalveerd. Deze olieraffinaderij heeft twee eenheden voor katalytisch kraken met behulp van westerse compressoren, die beide vorig jaar kapot zijn gegaan. Sinds 10 januari heeft Lukoil de verkoop van AI-95-benzine opgeschort.
Westerse compressoren stuk, geen vervanging meer en nu is de AI-95 benzine "uit het assortiment" omdat ze het niet meer kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

olafmol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:23:
[...]

RU "logica" :).....het vertaald naar de volgende keuze:

Gegarandeerd doodvriezen in je cel of de gok nemen op een retourtje* front.

*Na je inzet als je het overleefd blijf je vrij.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
“Russia’s borders do not end anywhere.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Kq2qTgQM4gl5urhe-36iSSoNto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wTauR4J1rCHTAIXv7z0YQbO6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

On January 11, Deputy Chair of the Russian Security Council Dmitry Medvedev claimed that 500,000 people had joined the Russian armed forces in 2023. At the same time, British intelligence believes that this figure has been significantly inflated.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

asing schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:20:
[...]

De tweet niet gelezen zeker :) ?

[...]

Westerse compressoren stuk, geen vervanging meer en nu is de AI-95 benzine "uit het assortiment" omdat ze het niet meer kunnen maken.
Ja, die heb ik gelezen. We zeggen toch beide het zelfde of mis ik iets?

Als er spul kapot gaat in RU dan kunnen ze het niet meer repareren of heel erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Snow_King schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:16:
[...]

Ja, die heb ik gelezen. We zeggen toch beide het zelfde of mis ik iets?

Als er spul kapot gaat in RU dan kunnen ze het niet meer repareren of heel erg lastig.
Excuus. Ik zat even verkeerd met mijn gedachtes. @Tens was min of meer de trigger die schreef dat sancties niet werken om vervolgens een tweet te posten die laat zien dat ze in dat geval wél werken.

Daarna las en interpreteerde ik jouw bericht verkeerd. :o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, in principe loopt een grens in een ´rondje´. Altijd lastig om een begin en eind te definiëren :P

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:41
YakuzA schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:27:
Helaas is de export van o.a. Duitsland richting Turkmenistan etc met 2000% gestegen, en worden ook dit soort onderdelen nog verkocht aan 'Turkmenistan' etc.
Is natuurlijk wel een behoorlijke complicerende factor in je supply chain. Niet dat het niet werkt, maar je loopt natuurlijk vrij snel een paar weken vertraging op. Iets wat je liever niet hebt - om down time te voorkomen.

Er is ook een ander probleem specifiek in de peteo industrie. Niet alleen materiaal - ook kennis werd gretig ingekocht door Rusland. Een ingenieur op afroep invliegen om je sputterende distillator te troubleshooten is niet ongebruikelijk in die branche. Doe dat maar eens als die gesanctioneerd zijn.

Kortom: ja. Om al deze problemen zijn geitepaadjes te leggen. Maar die kosten niet alleen veel geld - ze kosten vooral ook heel veel tijd. En tijd is geld in die industrie :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:51
Helixes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Is natuurlijk wel een behoorlijke complicerende factor in je supply chain. Niet dat het niet werkt, maar je loopt natuurlijk vrij snel een paar weken vertraging op. Iets wat je liever niet hebt - om down time te voorkomen.

Er is ook een ander probleem specifiek in de peteo industrie. Niet alleen materiaal - ook kennis werd gretig ingekocht door Rusland. Een ingenieur op afroep invliegen om je sputterende distillator te troubleshooten is niet ongebruikelijk in die branche. Doe dat maar eens als die gesanctioneerd zijn.

Kortom: ja. Om al deze problemen zijn geitepaadjes te leggen. Maar die kosten niet alleen veel geld - ze kosten vooral ook heel veel tijd. En tijd is geld in die industrie :Y)
Uiteindelijk is er ook gewoon een grens wat je kan oplossen met geitenpaadjes. Je hoeft alleen maar te kijken naar landen die al langere tijd gebukt gaan onder sancties, zoals Iran, Venezuela, Noord-Korea etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Hielko schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:43:
Uiteindelijk is er ook gewoon een grens wat je kan oplossen met geitenpaadjes. Je hoeft alleen maar te kijken naar landen die al langere tijd gebukt gaan onder sancties, zoals Iran, Venezuela, Noord-Korea etc.
Ik begrijp dat Iran nog met F-15 gevechtsvliegtuigen rondvliegt, uit de tijd dat het land nog als Persië door het leven ging. Het is een beetje wat het je waard is. Voor Iran zijn die dingen bijna onvervangbaar.

Dat geldt niet voor de petribranche, waar de kosten uiteindelijk niet tegen de baten opwegen. Maar je kunt dus wel een heel eind komen....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:51
Helixes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:47:
[...]

Ik begrijp dat Iran nog met F-15 gevechtsvliegtuigen rondvliegt, uit de tijd dat het land nog als Persië door het leven ging. Het is een beetje wat het je waard is. Voor Iran zijn die dingen bijna onvervangbaar.

Dat geldt niet voor de petribranche, waar de kosten uiteindelijk niet tegen de baten opwegen. Maar je kunt dus wel een heel eind komen....
Het is wat je een heel eind wilt noemen. Ja, op relatief kleine schaal zijn veel dingen oplosbaar. Maar het feit dat die dingen tegelijkertijd bijna onvervangbaar zijn zegt ook genoeg. Want oude troep op beperkte schaal in de lucht houden is een aantal hele significante stappen verwijderd van op industriële schaal next gen materiaal fabriceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Helixes schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:47:

F-14 bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Excuses. F-14.

Ik ben geen vliegtuigspotter, sorry...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Gelukkig heeft Tom Cruise er inmiddels 1 gestolen, dat scheelt weer :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:14
Zit weer iemand te roken op plekken waar dat niet handig is:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
Eh, aanval op drie vliegtuigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmepuCViz9KcMaEiT-r0NIEuP6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvgg4HKY7Zm8xTbFDrLaSK9R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Veel Russen kampen door de oorlog met depressies en andere mentale problemen.

Een stukje uit een lang artikel:
De verhalen die patiënten bij haar neerleggen, komen vaak overeen, vertelt Lajsjeva. “Ze proberen zich bijvoorbeeld aan hun oude leven vast te klampen, terwijl het leven van voor de oorlog niet meer als dusdanig bestaat. Hun toekomstplannen liggen overhoop doordat de oorlog elk perspectief weg heeft geblazen. Tegelijkertijd voelen ze zich in de steek gelaten. Door het land als geheel, maar ook door familie en vrienden die massaal naar het buitenland vertrekken. Of ze hebben het gevoel dat ze meer hadden moeten doen om dit te voorkomen.”

Het leidt tot een breed scala aan psychische klachten, weet de psychologe. “Veel mensen kunnen de veranderende omstandigheden waarin ze leven maar moeilijk managen. Dat geldt voor emigrés die vaak tegen wil en dank een nieuw leven moeten opbouwen in het buitenland, maar zeker ook voor de mensen die nog in Rusland wonen en hun weg moeten vinden in een maatschappij die steeds grimmiger wordt. Ze voelen zich verloren. Maar ook eenzaamheid, woede en radeloosheid zijn bij veel cliënten terugkerende thema’s. Onvermijdelijk gaat dit hand in hand met een enorme stijging van het aantal depressies en angststoornissen.”

De cijfers ondersteunen haar woorden. Want hoewel officiële statistieken over depressiegevallen ontbreken, stelde een onderzoek van de medische Sechenov Universiteit in Moskou in het najaar van 2022 dat een op de drie Russen met angsten of depressieve klachten kampt. Daarnaast toonden cijfers van het Center for the Development of Advanced Technologies in Moskou dat Russen tussen januari en september 2022 zeventig procent meer antidepressiva kochten dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ook de vraag naar kalmeringsmiddelen steeg met bijna vijftig procent.
Door een tekort aan medicatie is er nu ook een zwarte markt met antidepressiva, of worden ze door familieleden in het buitenland per post gestuurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tens
iets met brandweer voorschriften:

In Bashkortostan, één van de Russische koloniën/wingewesten:

Protests continue in the republic of Bashkiria (Bashkortostan) and authorities continue censorship. Two popular Telegram channels covering the protests in real time have been blocked
WhatsApp crashed in several regions of Russia. Residents of Bashkortostan are experiencing the greatest problems with the messenger: this is probably due to the rally in Baymak
https://t.me/bazabazon/24593?single

[ Voor 86% gewijzigd door Tens op 17-01-2024 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
Tens schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:32:
iets met brandweer voorschriften:

[Twitter]

In Bashkortostan, één van de Russische koloniën/wingewesten:

[Twitter]
Brawls broke out, snowballs were thrown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
technoaddict schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:40:
[...]

Brawls broke out, snowballs were thrown.
:+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tens
-1 mi-8, en een hoogspanningsleiding kapot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTal0-4ZFvCRpbYPHdpdJNVHrNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WREjMXbSUVp4DSpqYg18LqMj.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 60 ... 95 Laatste

Let op:
Dit is een topic met een gevoelig onderwerp dat bij veel van ons emoties oproept. Om die reden hanteren de we volgende topic regels:

Wat we vooral willen zien:
  • Een topic met onderbouwde argumenten, voor of tegen.
  • Bij voorkeur worden post onderbouwd met goed onderzochte bronnen.
  • Respect voor elkaars mening.

Wat willen we beslist niet zien:
  • Inzet van kernwapens erbij halen.
  • Rants.
  • Generaliserende, denigrerende en/of racistische opmerkingen.
  • Wegzetten van bevolkingsgroepen.
  • Ongefundeerde oneliners.
  • Linkdrops zonder duiding.
  • Persoonlijke aanvallen op voor- en tegenstanders.
  • Reacties op slechte berichten. Slechte berichten melden we met een issue report.

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Specifieke topic regels
  • Geen ongefundeerde speculaties over WW3
  • Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
  • Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
  • Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
  • Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.

AWM / themaforum beleidstopic: