Phomer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:45:
@
henkzelf
Daar heb je een punt. Maargoed niemand kan in de toekomst kijken.. Lees net dat Nederland bijdraagt aan de oorlog met 100 tanks.. wie weet wat Puttin voor consequenties daaraan gaat hangen..
Wat is dan jouw overweging om het niet te doen? De tarieven zijn beter dan wat ik bij andere op dit forum zie bijvoorbeeld.
Als ik nu kijk betalen we ruim het dubbele en als ik komend jaar gegarandeerd ben van deze tarieven gaan wij er sowieso op vooruit..
En als ik dit aanbod goed lees, lees ik dat we een heeel jaar dit tarief vast zet.. dus ook jan, feb en mrt 2024.
Vooropgesteld ik heb ook geen glazen bol, maar gevoelsmatig is de energiemarkt uitstelgedrag aan het vertonen, immers 1 april gaat de nieuwe stijl opzegvergoeding in voor nieuwe contracten waardoor het duurder wordt een contract voortijdig op te zeggen. Ik verwacht dat na april en tijdens de zomer er meer en betere aanbiedingen komen en daarmee het risico dat deze aanbieding toch niet zo goed blijkt te zijn.
Indien je deze aanbieding kan laten ingaat voor 1 april val je nog onder de oude opzegvergoeding en indien er een betere aanbieding voorbij komt kan je nog voor 5 tientjes de overeenkomst voortijdig opzeggen en overstappen. Of als je geen gedoe wilt nog twee maandjes door bikkelen.
Andere optie is overstappen naar goedkoper flexibel of dynamisch contract dat maandelijks opzegbaar is en indien het er een interessante aanbieding langskomt weer overstappen. Persoonlijk ben dynamisch gegaan toen mijn vast contract afliep en Eneco mij
probeerde af te zetten de nieuwe tarieven voorstelde. Het is maandelijks opzegbaar en het mooiste is dat ik over Januari gemiddeld 30 cent voor een kWh heb betaald, wat minder is dan de voorgestelde 70 cent (met 9 procent btw en verlaagde energiebelasting) wat ik bij Eneco had moeten afrekenen. Mocht er een interessante aanbieding langskomen voor een vast contract kan ik zo overstappen en als deze niet komt blijf ik gewoon dynamisch. Ik heb nu misschien weinig zekerheid, maar tot op heden heeft het mij geen windeieren gelegd.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.