Ben net via Pricewise overgestapt naar EnergieDirect. Nadat ik alle gegevens had ingevuld op de site van Pricewise en de aanvraag had ingestuurd kreeg ik van hun direct een email waarin wordt verteld dat de aanvraag is ingediend. Bijgevoegd bij de mail is een pdf met alle informatie m.b.t de aanvraag inclusief NAW gegevens en de exacte tarieven die je gaat betalen. Echter, het bedrag van de welkomstbonus staat daar niet op aangegeven. Is dat gebruikelijk? Het is sowieso vreemd in mijn ogen dat dit stukje informatie ontbreekt in zo'n overzicht. De website van Pricewise biedt ook geen uitkomst hierover en zelfs een chatrobot is op die site niet te vinden.
Binnen een week moet er een bevestiging volgen van EnergieDirect per email. Hopelijk staat daar dan ook de welkomstbonus in bevestigd...
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: ook in het bevestigingsmailtje van ED werd de cashbonus niet vermeld, dus heb ik mijn overstap telefonisch weer geannuleerd. Dat ging gelukkig soepel en ik heb de bevestiging per email al binnen.
Mijn analyse is dat het misgaat bij de Pricewise website. Wanneer je bijv. je huisnummer aanpast (bijv. van toevoeging A naar B ) dan krijg je andere aanbiedingen te zien. Wanneer je vervolgens je huisnummer weer corrigeert naar het juiste nummer/toevoeging dan staat een bepaalde leverancier wel nog steeds bovenaan in het lijstje met goedkoopste aanbiedingen, maar wanneer een aanbieding niet geldig is op jouw specifieke adres dan blijkt de cashbonus niet van toepassing. Wanneer je dan niet goed nagaat of die cashbonus ergens contractueel staat vermeld kun je dus zomaar ongemerkt het schip in gaan met een aanbieding die eigenlijk geen speciale aanbieding is.
Waarom het adres op bijv. adres 33B wel de aanbieding met cashbonus kan krijgen en de ander op 33C niet, is onduidelijk (het ingevulde verbruik is voor beide adressen hetzelfde, dus daar kan het niet aan liggen). Mogelijk heeft te maken met Essent-dochterbedrijven die niet met het moederbedrijf mogen concurreren op adressen van huidige Essent klanten.
[
Voor 44% gewijzigd door
choogen op 11-08-2023 13:49
]