Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Ik vind het ook vreemd dat de ene provider de compensatie eerst stort en normaal het maandbedrag incasseert, en de ander het verrekend met het maandbedrag.

Maar misschien is het voor sommige providers eenvoudiger om de incasso's gewoon door te laten lopen, en 2x eenmalig die extra administratiehandeling uit te voeren d.m.v. een extra storting.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:45
Onbekend schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:41:
Ik vind het ook vreemd dat de ene provider de compensatie eerst stort en normaal het maandbedrag incasseert, en de ander het verrekend met het maandbedrag.

Maar misschien is het voor sommige providers eenvoudiger om de incasso's gewoon door te laten lopen, en 2x eenmalig die extra administratiehandeling uit te voeren d.m.v. een extra storting.
Het is heel simpel, alle systemen zijn geautomatiseerd. Hier zit geen handwerk meer in. Dus afhankelijk van hoe het systeem in elkaar zit is het makkelijk of moeilijk om een “eenmalige” vergoeding erin te zetten.

Soms is dat dus zoveel administratie dat apart uitbetalen goedkoper en makkelijker is en bij andere zal het makkelijk bij het voorschotbedrag verrekend kunnen worden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:53
Onbekend schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:41:

De enige eis hierbij van de overheid is dat de toelage daadwerkelijk in november en december bij de huishoudens terechtkomt. Het is een draconische maatregel om zo snel mogelijk liquiditeit te brengen bij huishoudens. eerdere plannen om deze compensatie bij de jaarafrekening te verrekenen kan dan ook niet. En de keuze voor direct storten of verrekenen met voorschot is ongetwijfeld een proces/systeemkeuze bij de maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-09 17:35
BlazeMuis schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:14:
Slechte zaak dat ze het niet gewoon gaan verrekenen met de eind afrekening. Veel mensen kunnen niet omgaan met geld, waardoor ze hier weer andere dingen van gaan kopen.

Maar goed.. Dat is mijn mening.
Kunnen ze ook gebruiken voor wat eten van te kopen. Dat begint ook al onbetaalbaar te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 19:21
Hoe zie je de korting terug?

Tussen half en eind november ontvang je het bedrag via je rekeningnummer dat bij ons bekend is. Hetzelfde geldt voor december. De bevestiging hiervan zie je in de Oxxio App bij Menu > Nota’s en in Mijn Oxxio bij Mijn nota’s. Je hoeft dus niets te doen.

Heb je op de laatste dag van de maand nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Goed om te weten
Het termijnbedrag van november en december wordt gewoon in rekening gebracht. De korting wordt dus niet met je termijnbedrag verrekend.

Zo doet Oxxio het.
Dus de eindafrekening blijft hoog. Er zullen er genoeg zijn die daarvoor die 380 euro al opgemaakt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Mike-Nikon schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:55:

Dus de eindafrekening blijft hoog. Er zullen er genoeg zijn die daarvoor die 380 euro al opgemaakt hebben.
En waarschijnlijk daarna een betalingsregeling moeten starten... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:19
hardware-lover schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:55:
[...]

Die ik ook heb ontvangen. @MrBas geen mail gehad?
Ik denk dat ik anders niet bericht had dat er nog niks geconmuniceerd is naar de klanten :). Hier inderdaad nog geen email binnen nee.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
t14wo schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:29:
[...]

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar overweeg om (een deel van) de toelage aan bijvoorbeeld de voedselbank te doneren. Zo doe je iets goeds met het geld, maar jaagt niet de inflatie aan. En je zorgt er indirect voor dat de toelage bij de groep terecht komt die het hard nodig heeft.

Hier ook 2x 190 euro die we niet nodig hebben vanwege een goedkoop vast contract. Die van ons gaat o.a. naar de voedselbank. De kledingbank is ook een goed ander doel.
Het feit dat je dat geld krijgt van de geldscheppende overheid is de aanjager van inflatie. Dat jij het naar een goed doel overmaakt heeft net zoveel invloed op de inflatie als iemand die er een PS5 van koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 02:54
Wolly schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:45:
[...]

Het feit dat je dat geld krijgt van de geldscheppende overheid is de een aanjager van inflatie. Dat jij het naar een goed doel overmaakt heeft net zoveel invloed op de inflatie als iemand die er een PS5 van koopt.
Dat en een ontembare hebzucht van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Leaseplan Energy - De 190 euro korting:

Wij ontvangen al veel vragen over de € 190,- korting op de energierekening over de maanden november en december van dit jaar. Alle energieleveranciers moeten een subsidie aanvraag bij de overheid indienen voor het aantal kleinverbruik aansluitingen aan wie zij leveren per 1 november 2022. Zodra wij de subsidie ontvangen, kunnen wij de korting verrekenen. Dit zal eind november zijn. We sturen je in de loop van november een mail met hoe en wanneer je de korting ontvangt.

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47

d0s

sssst

format5 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:02:
Ik kreeg van greenchoice een mail met daarin deze link https://www.greenchoice.n...wikkelingen-energiemarkt/

Daar staat het 190 euro gebeuren bij GC

190 mindering op de rekening, is je maandbedrag lager wordt het op je rekening gestort.
Dat staat niet op die site overigens.. maar is wel de meest logische route :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:50

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Zit zelf bij Greenchoice en de 2X €190 word dus verrekend met de termijn bedragen van november en december.

Ik zie het alleen al helemaal gebeuren dat ze bij de eindafrekening heel simpel de betaalde termijn bedragen bij elkaar op tellen en dan verrekenen met het daadwerkelijke gebruik. Wat dus betekend dat er 2X €190 te weinig was geïncasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• format5
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 21:36
d0s schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Dat stond er wel.
Nu staat er alleen nog maar:
Tegemoetkoming op energierekening
Naast het prijsplafond compenseert de overheid door een vaste tegemoetkoming dit najaar. In november en december ontvang je deze tegemoetkoming als korting op je energierekening. Dit is een korting van 190 euro per maand. Wij informeren jou voor 1 november over wat dit betekent voor jouw termijnbedrag.

Daarmee kan je min of meer hetzelfde interpreteren...

30x SF175 NW - STP6000 Live PVoutput Nibe F2120-16 warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Woodsy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Ik sluit me graag aan bij @BlazeMuis dat ik niet begrijp waarom een tegemoetkoming voor de energierekening niet met de energierekening wordt verrekend. Zeker niet als de insteek is om die mensen die beschermen die het al niet breed hebben. Het is geen generieke bonus maar bedoeld als compensatie voor hoge energieprijzen. Ik ben bang dat het probleem dan wordt opgeschoven. Nu krijg je opeens 190 euro op je rekening vlak voor kerst. Overigens kan ik het de mensen niet kwalijk nemen. Als je het al niet breed hebt en kinderen hebt... dan is de keuze snel gemaakt om de problemen van de energierekening op te schuiven. Zeker rond kerst.

Sowieso snap ik meerdere dingen niet, maar dat terzijde. Zo hebben wij een negatieve energierekening en krijgen alsnog 2x 190 euro. Onbegrijpelijk en onnodig vind ik.
Ene kant onnodig, maar je hebt er wel een investering voor gedaan.
Er is toch nergens aan jou rekening te zien of jij geld uit een lening hebt of het allang betaald hebt uit andere middelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ze hadden het simpel moeten houden.
Verekenen met je voorschot over deze beide maanden.
Blijft er een tegoed staan, vereken je dit bij je komende eind afrekening.
Ook indien je in de loop van 2023 de eind afrekening krijgt.

Nu wordt het helaas vaak (deels) op je betaal rekening gestort, met als gevolg dat het veelal voor heel andere zaken wordt uitgegeven, dan oorspronkelijk de opzet van deze compensatie is.
Wat ook al veel gebeurd is met de eerdere uitgekeerde bedrag als compensatie voor de hogere energie rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
WishmasterNL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:00:
Ik zie het alleen al helemaal gebeuren dat ze bij de eindafrekening heel simpel de betaalde termijn bedragen bij elkaar op tellen en dan verrekenen met het daadwerkelijke gebruik. Wat dus betekend dat er 2X €190 te weinig was geïncasseerd.
Het lijkt mij dat de leveranciers, die de compensatie gaan verrekenen met het termijnbedrag (of andere openstaande facturen), de compensatie (€ 190) in hun administratie zullen verwerken als een ontvangen betaling. Zodoende weten ze wat er overblijft van het termijnbedrag: incasso-bedrag bijstellen naar beneden (en bij <€ 0 gewoon overmaken).

Ik vermoed dat de bedrijven de argwaan van de klanten vaak genoeg hebben gehoord mbt dit onderwerp - dit kan/mag niet fout gaan. Mocht het onverhoopt wel fout gaan, dan zie je zo in één oogopslag dat de compensatie niet is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
dinandkus schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:16:

Nu wordt het helaas vaak (deels) op je betaal rekening gestort, met als gevolg dat het veelal voor heel andere zaken wordt uitgegeven, dan oorspronkelijk de opzet van deze compensatie is.
Wat ook al veel gebeurd is met de eerdere uitgekeerde bedrag als compensatie voor de hogere energie rekening.
Leuk, maar ik krijg helemaal geen jaar/eindafrekening.

Ze hebben het op deze manier gewoon zo simpel mogelijk proberen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

dinandus schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:16:
Simpel is natuurlijk ook vrij subjectief, want gewoon dat geld overmaken naar de gebruiker is héél erg simpel.
Die mensen hebben inmiddels toch ook allemaal een hoog maandbedrag? Volgens mij is het niet zo dat mensen nog een kunstmatig laag gehouden maandbedrag kunnen hebben? Of heb ik dat verkeerd? Hoe dan ook, mensen die echt niet goed met (hun) geld om kunnen springen blijf je houden. Ik weet niet of je alles daar volledig op in moet richten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 08:54
Woodsy schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Ik sluit me graag aan bij @BlazeMuis dat ik niet begrijp waarom een tegemoetkoming voor de energierekening niet met de energierekening wordt verrekend. Zeker niet als de insteek is om die mensen die beschermen die het al niet breed hebben. Het is geen generieke bonus maar bedoeld als compensatie voor hoge energieprijzen. Ik ben bang dat het probleem dan wordt opgeschoven. Nu krijg je opeens 190 euro op je rekening vlak voor kerst. Overigens kan ik het de mensen niet kwalijk nemen. Als je het al niet breed hebt en kinderen hebt... dan is de keuze snel gemaakt om de problemen van de energierekening op te schuiven. Zeker rond kerst.

Sowieso snap ik meerdere dingen niet, maar dat terzijde. Zo hebben wij een negatieve energierekening en krijgen alsnog 2x 190 euro. Onbegrijpelijk en onnodig vind ik.
De keuze voor deze oplossing is zodat het geld direct op de bankrekening wordt gestort zodat mensen met dit 190 euro hogere banksaldo meer in staat worden gesteld de wekelijkse boodschappen te kunnen betalen. Deze bijschrijving het liefst met de datum van afschrijving tegelijk met het voorschotbedrag maar als dat niet haalbaar is zo snel mogelijk.

Anderzijds is het cru om het ontvangen van dit geld uit te stellen omdat je als overheid bang bent dat het aan verkeerde dingen wordt uitgegeven.

Het is niet mogelijk om individuele situaties te beoordelen. Uitzonderingen maken voor mensen met een negatieve energierekening is te complex om uit te voeren voor de belastingdienst en we willen geen nieuwe affaire.

Dat mensen dit geld krijgen terwijl ze het niet nodig hebben is inderdaad onnodig maar is niet anders. Hopelijk wordt dit geld uitgegeven aan energie-besparingsmaatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:06
Even denken, sorry als ik het helemaal fout heb, maar volgens mij kan je toch zo doen:

Budget Energie is voor mij €2,89 per kuub in november. Ik kan toch overstappen naar EnergyZero waar je €1 per kuub betaalt ongeveer nu.

En intussen ga ik af en toe offertes opvragen en ga ik steeds binnen 14 dagen bedenktermijn annuleren zolang de dagprijzen van EnergyZero lager zijn. Anders ga ik een offerte activeren.

Kan toch? Correct me if I'm wrong

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-09 11:41
De energietarieven dalen in december bij Budget energie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/McdjcyAUakq0R9wt_xhMYHCKw-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIKrlKbFI06i60xeDFoVpeXz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
mrVroom schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:17:
De energietarieven dalen in december bij Budget energie [Afbeelding]
Het zou handig zijn als je de vorige tarieven er naast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:49
Ik krijg op het internet niet gevonden of de compensatie per huishouden of per aansluiting is. Heb namelijk ivm verhuizing / verbouwing 2 huizen dus krijg ik dan ook 2x de compensatie?

Heb beide aansluitingen wel via Essent waar ik nog een gunstig contract heb wat ik mee kan verhuizen.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:11
Wolly schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:28:
[...]
Het zou handig zijn als je de vorige tarieven er naast zet.
Variabele tarieven bij Budget in november: €0,82 (normaal) en €0,78 (dal)

Zou dan een flinke daling zijn als ze in december zakken naar €0,59 en €0,56.. Oktober zitten de tarieven bij ons op €0,75 en €0,69.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:06
Hun gas is vrij weinig gedaald.

November: €2,89
December: €2,41

De grap is, als je nu instapt bij ze, zit je op €2,241...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoan
Tinusvolkel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:49:
Ik krijg op het internet niet gevonden of de compensatie per huishouden of per aansluiting is. Heb namelijk ivm verhuizing / verbouwing 2 huizen dus krijg ik dan ook 2x de compensatie?

Heb beide aansluitingen wel via Essent waar ik nog een gunstig contract heb wat ik mee kan verhuizen.
Het gaat per stroomaansluiting. Dus jij krijgt 2x de compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Treveo schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:12:
Even denken, sorry als ik het helemaal fout heb, maar volgens mij kan je toch zo doen:

Budget Energie is voor mij €2,89 per kuub in november. Ik kan toch overstappen naar EnergyZero waar je €1 per kuub betaalt ongeveer nu.

En intussen ga ik af en toe offertes opvragen en ga ik steeds binnen 14 dagen bedenktermijn annuleren zolang de dagprijzen van EnergyZero lager zijn. Anders ga ik een offerte activeren.

Kan toch? Correct me if I'm wrong
Ik zit ongeveer op dezelfde gedachte eigenlijk... Op dit moment zijn die dynamische contracten op het eerste gezicht een stuk voordeliger. Voor zowel elektriciteit als gas.

De winterperiode hebben wij geen of amper 'overproductie' van onze zonnepanelen, dus het direct salderen bij zo'n dynamische aanbieder heeft dan relatief weinig nadelig effect. Het risico van een dynamisch tarief wordt vanaf januari ook nog eens gedempt door het prijsplafond.
Zodra de opbrengst van onze zonnepanelen weer structureel hoger wordt dan ons verbruik (rond maart ongeveer) wordt het tijd om te kijken welke partij dan het beste uit de bus komt wat betreft tarieven en salderen.

Of mis ik dan een cruciaal punt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 08:54
Tinusvolkel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:49:

Ik neem aan dat je dan ook 2 contracten hebt? De vergoeding is per aansluiting je hebt tenslotte ook 2 huizen te stoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:04
Merijn. schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Ik zit ongeveer op dezelfde gedachte eigenlijk... Op dit moment zijn die dynamische contracten op het eerste gezicht een stuk voordeliger. Voor zowel elektriciteit als gas.

De winterperiode hebben wij geen of amper 'overproductie' van onze zonnepanelen, dus het direct salderen bij zo'n dynamische aanbieder heeft dan relatief weinig nadelig effect. Het risico van een dynamisch tarief wordt vanaf januari ook nog eens gedempt door het prijsplafond.
Zodra de opbrengst van onze zonnepanelen weer structureel hoger wordt dan ons verbruik (rond maart ongeveer) wordt het tijd om te kijken welke partij dan het beste uit de bus komt wat betreft tarieven en salderen.

Zelf over naar EnergyZero vanwege de korte 2 weken termijn waarop dit kan.
Zelf ook PV en die doet inderdaad niet veel in de wintermaanden echter krijg je het uurtarief. Dus lever je zoals vandaag tussen 9-10 1 kWh aan het net a 15 ct dan kun je komende nacht tussen 0 - 6hr voor 10ct kWh dus 1,5kwh terug kopen… over die 0,5 extra kWh betaal je wel btw,ODE en energiebelasting want dat mag je alleen over eerste kWh tegen elkaar weg salderen… ohja en die gratis kWh stop je in je accu in de nacht (EV, elektrische fiets)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

d0s schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:52:
Het staat er nu wel? https://www.greenchoice.nl/klantenservice/prijsplafond/

Verrekening termijnbedrag
De Energiekorting overheid (CEK22) is een compensatie voor je energierekening en wordt daarom verrekend met je termijnbedrag in november en december. Is je termijnbedrag lager dan 190 euro? Dan wordt het resterende bedrag op je rekening gestort in de maanden november en december.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-07 09:31
Merijn. schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Precies zo ga ik het ook doen, nu goedkoop autoladen en tegen maart maar weer eens kijken wat de variable prijzen doen ivm salderen ;) .

[ Voor 25% gewijzigd door Zamunda-01 op 27-10-2022 15:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online

Ik heb liever mijn buffer op eigen rekening staan dan op die van de energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• format5
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 21:36
hardware-lover schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:11:
[...]

Het staat er nu wel? https://www.greenchoice.nl/klantenservice/prijsplafond/

Verrekening termijnbedrag
De Energiekorting overheid (CEK22) is een compensatie voor je energierekening en wordt daarom verrekend met je termijnbedrag in november en december. Is je termijnbedrag lager dan 190 euro? Dan wordt het resterende bedrag op je rekening gestort in de maanden november en december.
Dat is dus precies de tekst waar ik eerder naar refereerde.. Welke vanochtend in eens weer weg was.

30x SF175 NW - STP6000 Live PVoutput Nibe F2120-16 warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47

d0s

sssst

format5 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

Dat is dus precies de tekst waar ik eerder naar refereerde.. Welke vanochtend in eens weer weg was.
Nu staat het er inderdaad wel. Fijn dat ze het direct verrekenen met de incasso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:10
Eneco stuurde gister dit:

Hoe zie je de korting terug?
Tussen half en eind november ontvang je het bedrag op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Hetzelfde geldt voor december. Onder het kopje nota’s in de app of Mijn Eneco zie je de bevestiging hiervan. Je hoeft dus niets te doen.

Heb je op de laatste dag van de maand nog niets ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Goed om te weten: het termijnbedrag van november en december wordt gewoon in rekening gebracht. De korting wordt dus niet met je termijnbedrag verrekend.

Krijgen alle Eneco klanten hem uitbetaald of hebben andere Eneco klanten een andere mail gehad?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
d0s schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Nu staat het er inderdaad wel. Fijn dat ze het direct verrekenen met de incasso's.
Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het zit voor mensen die in die maanden overstappen. Vattenfall kijkt naar de 1e van de maand. Hoe gaat GC hier mee om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:11
Lassy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe het zit voor mensen die in die maanden overstappen. Vattenfall kijkt naar de 1e van de maand. Hoe gaat GC hier mee om?
Zie:
https://www.rijksoverheid...g-in-november-en-december

Elke energy maatschappij gaat dus uit van 1 nov en 1 dec.

Stap je 15 november over naar een ander? Dan krijg je de eerste 190 van je huidige en de tweede 190 van jouw nieuwe energie maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Laatst online: 23-09 10:52
nalletje schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:34:
[...]

Zie:

Stap je 15 november over naar een ander? Dan krijg je de eerste 190 van je huidige en de tweede 190 van jouw nieuwe energie maatschappij
8)7 En ik er maar vanuit gaan dat Greenchoice dit ook zou communiceren >:) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel bij de meeste energie providers verrekend met niet geïncasseerde/gestoneerde rekeningen die achterstallig zijn, ik hoop dat dit er relatief weinig zijn maar deze noodgevallen worden mogelijk toch deze mensen hiermee wat uit de brand geholpen (al is negatieve cashflow/stoneren helaas sowieso denk ik wel breder probleem)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
[...]

Zie:

Dit kan door per maand:
  • € 190 aan u over te maken;
  • € 190 van uw voorschot- of eindnota voor elektriciteit af te halen;
  • een deel van de € 190 aan u over te maken. En het andere deel van uw voorschot- of eindnota voor elektriciteit af te halen;
  • € 190 van een openstaande rekening of betalingsregeling af te halen;
  • € 190 aan u over te maken nadat u het contract beëindigt.
Laaste is zorgelijk! Energiebedrijven houden het geld en geven het (mits ze niet falliet gaan) pas nadat het contract is beëindigt :(

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:25:
Laaste is zorgelijk! Energiebedrijven houden het geld en geven het (mits ze niet falliet gaan) pas nadat het contract is beëindigt :(
Het moet nog steeds binnen 30 dagen worden uitbetaald. Zie

U compenseert de eindgebruiker binnen 30 dagen nadat de subsidie is verleend.

Wij stappen per 8 november over van Oxxio naar EnergyZero. Ik verwacht die eerste 190 euro op de eindafrekening en niet als aparte creditnota eind november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:44

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik wil toch eventjes een compliment geven aan innova , ik was al klant, maar ben verhuisd, echter maak ik nu ook gebruik van de gasaansluiting. Was alleen vergeten dit te regelen, maar na contact met de klantenservice heb ik toch nog op korte termijn een contract. (nog vòòr november)

klantenservice was ook goed bereikbaar dus dikke d:)b

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:46
[...]

Zie:

Peildatum is de 1e van de maand. Uitgangspunt is dat je op een van die data bij een energieleverancier zit. Is dat niet het geval en sluit je aan per 2 november (of 14 november, zoals in mijn geval na terugkeer uit het buitenland), dan heb je helaas pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:00
Maand December 2022 1 maand voor het ingaan van het prijsplafond: De prijzen zijn iets gezakt en ook voor gas.

Op 15 november en 15 december krijg ik via Budget Energie 2× €190 terug op mijn rekening totaal €380;-. Ik ben erg benieuwd naar het prijsplafond en daarover krijgen we in december meer informatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ixT0MrhPDIGg_eXpYlcefrCt4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9VFDEHr3aigEAfop77oRQmP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 28-10-2022 14:39 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:05
"(Bijna) alle leveranciers op een rij: zo krijg jij 2 x 190 euro energiecompensatie."

https://www.rtlnieuws.nl/...e-eneco-vattenfall-essent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLebowski
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-04 17:34
Hallo allemaal,

Eerlijk gezegd voel ik me zelfs schuldig om dit te schrijven als ik zie hoe mensen worstelen met energie:

Ik woon in een "groen huis" dat volledig zelfvoorzienend is qua energieproductie. Volgens de Greenchoice app zijn ze me momenteel EUR 509,32 schuldig van 1 januari tot vandaag. Ook is mijn "termijnbedrag" EUR 0,00.

Lees ik goed dat zelfs ik recht heb op de korting van EUR 190? En dat zij mij dat moeten betalen omdat mijn netto verbruik negatief is? Zijn er uitzonderingen?

Dat wilde ik even weten want, eerlijk gezegd, als dat zo is, is dit een volkomen domme beslissing die mensen weer eens gelijk behandelt terwijl de omstandigheden beslist niet gelijk zijn. Ik weet niet wanneer we als samenleving zijn opgehouden te geloven in zowel het concept van proportionele belasting als proportionele welvaart. Heeft geen zin - zo inefficiënt en oneerlijk.

"Gratis" geld is altijd goed maar als dat het geval is overweeg ik het bedrag dat ik zal ontvangen te doneren. Ik wilde alleen even controleren of mijn veronderstelling juist is omdat ik Greenchoice in het weekend niet kan bereiken.
Lisadr schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:25:
[...]

Dit kan door per maand:
  • € 190 aan u over te maken;
  • € 190 van uw voorschot- of eindnota voor elektriciteit af te halen;
  • een deel van de € 190 aan u over te maken. En het andere deel van uw voorschot- of eindnota voor elektriciteit af te halen;
  • € 190 van een openstaande rekening of betalingsregeling af te halen;
  • € 190 aan u over te maken nadat u het contract beëindigt.
Betwijfel of dit iets zal worden, want als een bedrijf dat doet zullen ze te maken krijgen met een uittocht van klanten.

[ Voor 27% gewijzigd door BigLebowski op 29-10-2022 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
BigLebowski schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:53:
Hallo allemaal,

Eerlijk gezegd voel ik me zelfs schuldig om dit te schrijven als ik zie hoe mensen worstelen met energie:

Ik woon in een "groen huis" dat volledig zelfvoorzienend is qua energieproductie. Volgens de Greenchoice app zijn ze me momenteel EUR 509,32 schuldig van 1 januari tot vandaag. Ook is mijn "termijnbedrag" EUR 0,00.

Lees ik goed dat zelfs ik recht heb op de korting van EUR 190? En dat zij mij dat moeten betalen omdat mijn netto verbruik negatief is? Zijn er uitzonderingen?

Dat wilde ik even weten want, eerlijk gezegd, als dat zo is, is dit een volkomen domme beslissing die mensen weer eens gelijk behandelt terwijl de omstandigheden beslist niet gelijk zijn. Ik weet niet wanneer we als samenleving zijn opgehouden te geloven in zowel het concept van proportionele belasting als proportionele welvaart. Heeft geen zin - zo inefficiënt en oneerlijk.

"Gratis" geld is altijd goed maar als dat het geval is overweeg ik het bedrag dat ik zal ontvangen te doneren. Ik wilde alleen even controleren of mijn veronderstelling juist is omdat ik Greenchoice in het weekend niet kan bereiken.
Ja dat is hier hetzelfde ik zit op ongeveer 1000 euro tegoed en mag komende maanden nog 380 euro ontvangen omdat we het zo zwaar hebben....

Maar gratis geld vind ik welkom, ik heb dit jaar ongeveer 10K geïnvesteerd in een warmtepomp een warmtepompboiler en nog extra zonnepanelen dus ergens vind ik dat wel een mooie tegemoetkoming.

Desalniettemin deel ik wel het gevoel dat er mensen zijn die het een stuk beter kunnen gebruiken dan wij.
En geeft dit dan de kans om eventueel ergens wat steun te bieden waar ik dat nodig vind.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:33

Dennis1812

Amateur prutser

Ja jullie krijgen 2x 190.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigLebowski
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-04 17:34
Ronald.42 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Ja dat is hier hetzelfde ik zit op ongeveer 1000 euro tegoed en mag komende maanden nog 380 euro ontvangen omdat we het zo zwaar hebben....

Maar gratis geld vind ik welkom, ik heb dit jaar ongeveer 10K geïnvesteerd in een warmtepomp een warmtepompboiler en nog extra zonnepanelen dus ergens vind ik dat wel een mooie tegemoetkoming.

Desalniettemin deel ik wel het gevoel dat er mensen zijn die het een stuk beter kunnen gebruiken dan wij.
En geeft dit dan de kans om eventueel ergens wat steun te bieden waar ik dat nodig vind.
In mijn geval is het nog gekker... Ik woon nu zo'n 4 jaar in een huurhuis en in de voorwaarden van het contract heb ik direct voordeel van de zonnepanelen. En, gelukkig heeft dit huis altijd een "redelijke" (relatief gezien) huurprijs gehad. Heb nu al 4 jaar geen energie betaald.

Ik denk dat ik in een niche van een niche zit... dus ik maak het goed. Ik wou echter dat ik het niet zelf hoefde te doen. Maar aan de andere kant heb je gelijk, ik zie wel waar ik direct het verschil kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door BigLebowski op 29-10-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curs_r
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
De e-mail van GC met uitleg over de energietoeslag in november en december:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqqbbZtBJg85bNgs5npe-m0mEek=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZzBdP45kHisxYNmqlASxa9e7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:58
Hallo allemaal,

[...]

Betwijfel of dit iets zal worden, want als een bedrijf dat doet zullen ze te maken krijgen met een uittocht van klanten.
Ja dat klopt. De actie moest te snel opgetuigd worden om verschil te maken in mensen die t wel en niet nodig hebben. Dus dan maar iedereen.

Wij gaan de 2x 190 euro doneren aan een goed doel.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 17:49
R0181 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:47:
"(Bijna) alle leveranciers op een rij: zo krijg jij 2 x 190 euro energiecompensatie."

https://www.rtlnieuws.nl/...e-eneco-vattenfall-essent
Klopt niet helemaal, Essent gaat bij mij die 190e zo overmaken elke maand, Ik betaal dan ook maar 10 p/m, verrekenen wordt alleen gedaan als het mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 29-10-2022 18:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 22:48
Makrolon schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:29:
[...]

Ja dat klopt. De actie moest te snel opgetuigd worden om verschil te maken in mensen die t wel en niet nodig hebben. Dus dan maar iedereen.

Wij gaan de 2x 190 euro doneren aan een goed doel.
Dit is ook precies wat er mis is met het hele gebeuren. Wij betalen (doordat wij bij welkom energie zaten, zie het eigen topic daarover)nu 250 in de maand, dat is omdat we ons gasverbruik enorm hebben doen afnemen en het elektra verbruik ook enigszins anders zouden we 460 moeten betalen. Gas is van 1600 kuub naar 900 kuub gegaan over een heel jaar. En stroom van 3700 naar ongeveer 3000Kwh. Hiervoor hebben we (vooralsnog) goedkoop wat geïsoleerd met raamfolie en de deur wat meer laten afstellen en op aanraden van een adviseur laten we bij koud weer de slaapkamers luchten eventjes in de ochtend (we slapen wel met de ramen open), maar houden we de ramen en deuren op de bovenverdieping verder dicht zodat er daar niet veel koude lucht binnen komt.
Daarnaast douchen zelfs de kinderen in ong. 5 minuten ipv het eerdere kwartier. Ten slotte zitten we in de avond (overdag soms ook) als het frisser wordt met een dekentje op de bank, en als het echt kouder wordt (onder de 17;graden) dan doen we de verwarming aan tot het weer aangenaam is.
Zo hebben we met investeringen van nog geen 200 euro wat gedaan en verder eigenlijk vooral door slim met dingen omgaan heel wat bespaard al. In december komt er vloerisolatie en einde winter een nieuwe (maar wel geïsoleerde) voorgevel. Gelukkig kunnen we dat betalen, maar er is echt wel veel te doen zonder enorme investeringen.

Dit laatste zat er al heel lang aan te komen, maar voor het zomerreces vind men het in Den Haag niet belangrijk genoeg en erna eerst ook het, tot het een echt groot probleem werd, dus toen moest er snel wat gedaan worden.

Dit doen ze elke keer, als het kalf al half verdronken is, probeert men dat nog te voorkomen door het alsnog te dempen, of het kalf weer uit de put te laten kruipen door dit met terugwerkende kracht te doen.
Daar zouden ze niets aan kunnen doen als de signalen niet al zo overduidelijk aanwezig waren, naar die waren er juist wel en hebben ze gewoon straal genegeerd.
En dan kijken we in eerste instantie niet naar andere landen (waar de winsten van energie maatschappijen worden bevroren zeg maar en die landen hebben er meer dan een weekend over gedacht hoe dit aan te pakken) ,maar denken ze een heel generieke/ simpele oplossing uit, waar iedereen voordeel bij heeft (vooral de energiemaatschappijen) zodat het geld eruit vliegt en we dit allemaal via verhoogde belasting terug moeten betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door jbdeiman op 29-10-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
jbdeiman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Dit is ook precies wat er mis is met het hele gebeuren. Wij betalen (doordat wij bij welkom energie zaten, zie het eigen topic daarover)nu 250 in de maand, dat is omdat we ons gasverbruik enorm hebben doen afnemen en het elektra verbruik ook enigszins anders zouden we 460 moeten betalen. Dit laatste zat er al heel lang aan te komen, maar voor het zomerreces vind men het in Den Haag niet belangrijk genoeg en erna eerst ook het, tot het een echt groot probleem werd, dus toen moest er snel wat gedaan worden.

Dit doen ze elke keer, als het kalf al half verdronken is, probeert men dat nog te voorkomen door het alsnog te dempen, of het kalf weer uit de put te laten kruipen door dit met terugwerkende kracht te doen.
Daar zouden ze niets aan kunnen doen als de signalen niet al zo overduidelijk aanwezig waren, naar die waren er juist wel en hebben ze gewoon straal genegeerd.
En dan kijken we in eerste instantie niet naar andere landen (waar de winsten van energie maatschappijen worden bevroren zeg maar en die landen hebben er meer dan een weekend over gedacht hoe dit aan te pakken) ,maar denken ze een heel generieke/ simpele oplossing uit, waar iedereen voordeel bij heeft (vooral de energiemaatschappijen) zodat het geld eruit vliegt en we dit allemaal via verhoogde belasting terug moeten betalen.
Er gaat een hoop niet goed. Maar het is wel lekker makkelijk om vanaf de zijlijn te schreeuwen hoe het beter had gekund, ook nog achteraf.

Voor veel beslissingen van t kabinet geld ook dat ze er nooit iedereen blij mee kunnen maken.

Ik denk dat we niet mogen klagen in Nederland over de meeste dingen..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Makrolon schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:42:
[...]

Er gaat een hoop niet goed. Maar het is wel lekker makkelijk om vanaf de zijlijn te schreeuwen hoe het beter had gekund, ook nog achteraf.

Voor veel beslissingen van t kabinet geld ook dat ze er nooit iedereen blij mee kunnen maken.

Ik denk dat we niet mogen klagen in Nederland over de meeste dingen..
Dat klopt, helemaal goed doen kan ook niet, maar ze maken zich er (i.m.o.) gewoon erg gemakkelijk vanaf onder het mom van, er is geen tijd om dit beter uit te denken. Tja, dat gaat altijd op als je wacht tot het 5 voor 12 is, terwijl je het uren van tevoren al wist dat het eraan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:34
mr_evil08 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:33:
[...]

Klopt niet helemaal, Essent gaat bij mij die 190e zo overmaken elke maand, Ik betaal dan ook maar 10 p/m, verrekenen wordt alleen gedaan als het mogelijk is.
Dan verrekent Essent het met je maandbedrag, dus maken ze 180 naar jou over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:57
Hallo allemaal,

[...]

Klopt, ook ik dacht in eerste instantie “ik geef het aan iemand anders die het hard nodig heeft of een goed doel”

Maar uiteindelijk is het wel gemeenschapsgeld. En linksom of rechtsom zal dit dan dus ook weer (door mijzelf) betaald moeten worden?

Ben er voor mijzelf nog niet over uit wat ermee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 17:49
gerritjan schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

Dan verrekent Essent het met je maandbedrag, dus maken ze 180 naar jou over.
Nee ze maken het volledige bedrag over als je maandbedrag lager dan 190 is en niks open staat, er wordt dan niet verrekend.
https://www.essent.nl/ene...nergieprijzen#prinsjesdag

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:34
mr_evil08 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:13:
[...]

Nee ze maken het volledige bedrag over als je maandbedrag lager dan 190 is en niks open staat, er wordt dan niet verrekend.
https://www.essent.nl/ene...nergieprijzen#prinsjesdag
Dit lees ik als ik op jouw link klik:

Mijn termijnbedrag is lager dan € 190. Krijg ik geld terug?
Ja, als er verder geen bedragen openstaan. We verrekenen eerst € 190 met je termijnbedrag. Het bedrag dat na de verrekening overblijft staat uiterlijk aan het eind van de maanden november en december op je rekening."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 24-09 17:35
BekSide schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Klopt, ook ik dacht in eerste instantie “ik geef het aan iemand anders die het hard nodig heeft of een goed doel”

Maar uiteindelijk is het wel gemeenschapsgeld. En linksom of rechtsom zal dit dan dus ook weer (door mijzelf) betaald moeten worden?

Ben er voor mijzelf nog niet over uit wat ermee te doen.
Tsja waarom, de kosten van boodschappen en brandstof zijn ook enorm aan het stijgen. Gebruik ik het daar wel voor. De brie van de aldi is inmiddels van 0,99 euro naar 1,49 euro gestegen zag ik vanmorgen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:53
Er zijn diverse organisaties actief waar je je energietoeslag aan kunt doneren, die zorgen dat ze de juiste gezinnen / mensen steunen.

Bijvoorbeeld
https://www.ad.nl/geld/en...et-je-op-letten~ae745868/

Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:53
[...]

Mooie tegemoetkoming náást de niet misselijke subsidie die je al ontvangen hebt op je warmtepomp. ;)
Hallo allemaal,

[...]

Jouw aanname is zowel triest als waar. Helaas krijgt ieder huishouden 400 euro voor 2 maanden energie… zo goed heeft men er over nagedacht in Den Haag.

Het zou mensen inderdaad sieren om die 400 euro te doneren, maar ik vermoed dat de hebzuchtigheid van 98% ervoor zorgt dat ze het zelf opmaken. Het is tegen die tijd immers de dure decembermaand en een gratis PS5 voor de kinders is toch ook wel leuk.

/rant off

Wij zitten in dezelfde situatie en doneren het. Ik hoop dat iedereen in dezelfde situatie dat doet. Maar de Nederlander weet over het algemeen dit soort regelingen feilloos naar zichzelf toe te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 19:49

Gerco-M

mijn tornado res.

jbdeiman schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:49:
[...]

Dat klopt, helemaal goed doen kan ook niet, maar ze maken zich er (i.m.o.) gewoon erg gemakkelijk vanaf onder het mom van, er is geen tijd om dit beter uit te denken. Tja, dat gaat altijd op als je wacht tot het 5 voor 12 is, terwijl je het uren van tevoren al wist dat het eraan zat te komen.
Tja in de polder model politiek in Nederland is er altijd wel iemand die ergens over kan klagen en waar weer regels en procedures en uitzonderingen voor bedacht dienen te worden. Zo blijf je bezig, zo wordt het vanzelf 5 voor 12. En dan duurd het te lang, en wordt uiteindelijk niemand geholpen. Dat is ook niet goed, dus vandaar nu deze simpele regel.

Vind je dat jij er geen recht op hebt, dan niet klagen, maar doneer het aan een van de vele goede doelen hiervoor. En doorlopen mensen, niets te zien hier ;)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
t14wo schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Mooie tegemoetkoming náást de niet misselijke subsidie die je al ontvangen hebt op je warmtepomp. ;)
Correct 3750 waarvan ik nog wacht op de 750 euro.
Wat mijn investering terugbrengt naar 6250 euro.

Ik had er ook voor kunnen kiezen om een dikkere auto te kopen natuurlijk...

Dat is een stuk beter te zien voor de omgeving :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 19:49

Gerco-M

mijn tornado res.

Ronald.42 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:31:
[...]

Correct 3750 waarvan ik nog wacht op de 750 euro.
Wat mijn investering terugbrengt naar 6250 euro.

Ik had er ook voor kunnen kiezen om een dikkere auto te kopen natuurlijk...

Dat is een stuk beter te zien voor de omgeving :+
Met alle besparingen op energie komt die dikkere auto er op termijn uiteindelijk toch wel denk ik? Wel een leuke EV kopen he!

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gerco-M schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Tja in de polder model politiek in Nederland is er altijd wel iemand die ergens over kan klagen en waar weer regels en procedures en uitzonderingen voor bedacht dienen te worden. Zo blijf je bezig, zo wordt het vanzelf 5 voor 12. En dan duurd het te lang, en wordt uiteindelijk niemand geholpen. Dat is ook niet goed, dus vandaar nu deze simpele regel.

Vind je dat jij er geen recht op hebt, dan niet klagen, maar doneer het aan een van de vele goede doelen hiervoor. En doorlopen mensen, niets te zien hier ;)
En daarvan zeg ik dus dat ik dat het eigenlijke probleem vind, want door dat oeverloze gel*l komt er niets van de grond, tot het (weer) te laat is en er snelle keuzes gemaakt moeten worden, alleen zijn die keuzes echt minder goed uitgedacht dan de keuzes, die daarvoor toen e.e.a. nog wat meer vloeibaar was, gemaakt hadden kunnen worden.
Dat is gewoon een feitelijke constatering nu ik er zo over nadenk, het was voor het zomerreces al bekend, maar er gebeurde niets tot het moest en toen kwam er een snelle keuze. Dat is erg jammer en dat is ook een van de grote mankementen van de huidige politieke structuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Gerco-M schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:36:
[...]

Met alle besparingen op energie komt die dikkere auto er op termijn uiteindelijk toch wel denk ik? Wel een leuke EV kopen he!
Mjah ik heb niet zoveel met auto's dus dat was toch al niet aan ons besteed.
Slechtste investering ooit in mijn optiek we moeten van A naar B en dan op de minst irritatie opwekkende manier en voor weinig.
Dus ik hobbel wat rond in een Picanto en dan hebben we nog een Mondeo station voor de aanhanger en andere ritjes.
EV is in aanschaf het mij nog niet waard.

We doen tegenwoordig wel veel op de E-fietsen dit jaar 2 nieuwe gekocht en dat is best wel ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Ronald.42 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Mjah ik heb niet zoveel met auto's dus dat was toch al niet aan ons besteed.
Slechtste investering ooit in mijn optiek we moeten van A naar B en dan op de minst irritatie opwekkende manier en voor weinig.
Dus ik hobbel wat rond in een Picanto en dan hebben we nog een Mondeo station voor de aanhanger en andere ritjes.
EV is in aanschaf het mij nog niet waard.

We doen tegenwoordig wel veel op de E-fietsen dit jaar 2 nieuwe gekocht en dat is best wel ideaal.
En dan ook nog zeggen dat je wel vind dat je die 2x 190e goed kan gebruiken want oh wat heb je net een grote investering gedaan.

Prima hoor, moet je zelf weten. Je mag het houden, maar gebruik dan niet zon kul argument om een tegemoetkoming te houden die eigenlijk bedoeld is om mensen te helpen die anders hun energie of boodschappen of huur niet meer kunnen betalen. En er dan ook nog trots achteraan vertellen dat je net 2 nieuwe ebikes hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

@Makrolon lees de laatse regel van dit bericht dan ook even voor je me ophangt.

Stoethaspel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Makrolon schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Prima hoor, moet je zelf weten. Je mag het houden, maar gebruik dan niet zon kul argument om een tegemoetkoming te houden die eigenlijk bedoeld is om mensen te helpen die anders hun energie of boodschappen of huur niet meer kunnen betalen. En er dan ook nog trots achteraan vertellen dat je net 2 nieuwe ebikes hebt gekocht.
Die tegemoetkoming is juist bedoeld voor rust en koopkracht.
"We willen dat mensen zekerheid en rust hebben en weten wat ze volgend jaar kwijt zijn", zegt Jetten. "En dat de koopkracht volgend jaar echt verbetert."
https://nos.nl/l/2447047

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Al die emotie over de "onterechte" tegemoetkoming... Er zijn zoveel dingen oneerlijk in het belasting- en toeslagenstelsel, dan lijkt me dit maar een klein punt.

[ Voor 4% gewijzigd door henkebek op 29-10-2022 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hallo allemaal,

[...]

Je voelt je schuldig omdat je 380 euro 'krijgt' van de overheid?!
Heb je dat gevoel ook als per 1/1/23 de eerste belastingschijf daalt waardoor je minder belasting betaalt ?
Want daar hoor ik niemand over terwijl er zat mensen zijn die dat niet per se nodig hebben.

Voor mezelf sprekend: ik heb het ook niet nodig (ondanks grote vrijstaande woning met hoog verbruik), idem met de belasting verlaging, hra, kinderopvangtoeslag, enz.. Maarja zo is het belastingstelsel nou eenmaal.
Onderaan de streep betaal ik veel meer belasting dan dat er binnen komt, dus draag mijn steentje wel bij :).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 29-10-2022 22:43 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praliwi
  • Laatst online: 22-09 10:55
henkebek schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:32:
Al die emotie over de "onterechte" tegemoetkoming... Er zijn zoveel dingen oneerlijk in het belasting- en toeslagenstelsel, dan lijkt me dit maar een klein punt.
Ik snap ook niet dat mensen op dit punt ineens zo denken. De kinderbijslag of kinderopvangtoeslag die je krijgt kan een ander ook vast veel beter gebruiken? Om maar eens wat te noemen. Gaat om veel grotere bedragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Mwah makrolon was begin dit jaar nog bezig met een keuken voor 27,5K dus die emotie zal wel meevallen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Benieuwd welke keuze hier gemaakt zou worden.. Zit nu variabel bij BudgetEnergie. En heb denk ik een paar opties
- blijven zitten en afwachten. (De 'veilige' optie)
- overstappen naar andere variabele aanbieder (lijkt me het minst logisch)
- de wintermaanden een gokje wagen met dynamische tarieven. (En in het voorjaar kijken hoe de situatie dan is, aangezien we in de zomer ruimschoots hogere opbrengst van onze zonnepanelen hebben dan verbruik en een hogere teruglever vergoeding dan juist weer interessant lijkt?)

Ons verbruik afgelopen jaar is als volgt:
Electra verbruik 800 normaal / 1300 dal ("netto", dus echt op de meter)
Teruglevering: 2.500 normaal / 1.000 dal
Gas: 1.800 m³.

[ Voor 25% gewijzigd door Merijn. op 29-10-2022 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hvdbnl
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:47
Procentueel gezien zijn de mensen die het 'onterecht' krijgen te verwaarlozen.
Het kost veel meer om dit eruit te filteren dan dat het oplevert. (En laten we de toeslagen affaire niet vergeten, zodra je gaat filteren heb je altijd kans op zulke problemen)

Plus dat, hoewel het via de energie maatschappij gaat, een koopkracht compensatie is. (Waarbij energie grootste struikelblok is)
Het gaat enkel via de energie maatschappijen omdat de overheid zoiets niet kan doen op zo'n 'korte' termijn.

P.s. uiteindelijk betalen we dit natuurlijk gewoon zelf...

[ Voor 3% gewijzigd door Hvdbnl op 29-10-2022 23:36 ]

All electric | 6500Wp zon | 15kWh accu | 54 kWh E-2008 | 3x MP2 3000 | Hewalex & spaarpomp | Hewalex 300L Boiler | Proxmox & Home automation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Laatst online: 20-09 21:04
Meer mensen die bij Oxxio zitten? Per 30 oktober gaan wij 85ct per kWh betalen. In de app wordt nu sinds vandaag plotseling gerekend met 92ct/kWh?
Bovendien hebben ze die opgehoogde prijs ook maar toegepast op voorgaande maanden, waardoor je dus helemaal niet meer weet wat je moet betalen :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PHPResource schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:53:
Meer mensen die bij Oxxio zitten? Per 30 oktober gaan wij 85ct per kWh betalen. In de app wordt nu sinds vandaag plotseling gerekend met 92ct/kWh?
Bovendien hebben ze die opgehoogde prijs ook maar toegepast op voorgaande maanden, waardoor je dus helemaal niet meer weet wat je moet betalen :/
Bij mij staan de oude tarieven nog in de app, maar bovenop die 85 cent per kWh moet je toch ook nog de de energiebelasting per kWh stroom (0,04) en opslag duurzame energie per kWh (0,03) rekenen? Dan klopt die 92 cent wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Als het een troost mag zijn betreft de energietoeslagen: in België is het net zo. Mijn energierekening zal nog nooit zo laag geweest zijn als dit jaar.

Aan de andere kant zullen er waarschijnlijk de komende jaren andere vormen van belastingen (auto?) wel wat meer stijgen en zullen andere subsidies (publieke dienstverlening?) dan wel weer wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Ronald.42 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:40:
[...]

Mwah makrolon was begin dit jaar nog bezig met een keuken voor 27,5K dus die emotie zal wel meevallen denk ik zo.
Ik vind ook dat ik t niet nodig heb he, snap niet zo goed welk punt je nu probeert te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Bianca schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:11:
[...]

Bij mij staan de oude tarieven nog in de app, maar bovenop die 85 cent per kWh moet je toch ook nog de de energiebelasting per kWh stroom (0,04) en opslag duurzame energie per kWh (0,03) rekenen? Dan klopt die 92 cent wel.
Je hebt gelijk. Dankje.
Wel vreemd dat ze de nieuwe tarieven ook met terugwerkende kracht doorvoeren op gepasseerde maanden. Ik ga de jaarafrekening volledig doorspitten in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Hier een artikel wat aangeeft dat de energieleveranciers uiteindelijk het meest gaan profiteren van het prijsplafond per 1-1-'23.
https://www.energievergel...arschuwen%20de%20economen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

R0181 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 13:36:
Hier een artikel wat aangeeft dat de energieleveranciers uiteindelijk het meest gaan profiteren van het prijsplafond per 1-1-'23.
https://www.energievergel...arschuwen%20de%20economen.
Die winsten worden toch afgeroomd door de overheid? Dan heeft het toch geen zin om de prijs 5x over de kop te laten gaan?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Glashelder schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:13:
[...]
Die winsten worden toch afgeroomd door de overheid? Dan heeft het toch geen zin om de prijs 5x over de kop te laten gaan?
De 1 gaat winst maken boven €2,= per m3 en de ander met meer kosten pas boven de €2,50m3 hoe gaat de overheid hier controle op uitoefenen? Het artikel van mijn link staat in het Financieele Dagblad, dat is een serieuze krant die niet zomaar iets plaatst wat ongegrond is en als verschillende hoogleraren en economen hier op wijzen zal er toch wel iets van waarheid inzitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Ronald.42 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:40:
[...]

Serieus? Hahaha en dan die toon hier doorvoeren

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

R0181 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

De 1 gaat winst maken boven €2,= per m3 en de ander met meer kosten pas boven de €2,50m3 hoe gaat de overheid hier controle op uitoefenen? Het artikel van mijn link staat in het Financieele Dagblad, dat is een serieuze krant die niet zomaar iets plaats wat ongegrond is en als verschillende hoogleraren en economen hier op wijzen zal er toch wel iets van waarheid inzitten?
Het is een opiniestuk waar met geen woord gerept wordt over het afromen van winsten.

Ik heb de waarheid ook niet in pacht, maar ik denk dat dit stuk iets teveel opinie is en iets te weinig 'journalistiek'.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laten we het oordelen over elkaar achterwege houden. Het voegt niets toe aan de discussie.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Glashelder schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
Het is een opiniestuk waar met geen woord gerept wordt over het afromen van winsten.

Ik heb de waarheid ook niet in pacht, maar ik denk dat dit stuk iets teveel opinie is en iets te weinig 'journalistiek'.
Klopt, maar over het afromen is dan ook niet veel te vinden en als het uitvoerbaar wordt, geldt het dan voor de energieproducenten, maar niet voor energieleveranciers die zelf geen energie opwekken, maar slechts doorverkopen? Volgens een artikel in de Volkskrant wordt dat afromen onuitvoerbaar. https://www.volkskrant.nl...2C%20is%20klein.%E2%80%99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

R0181 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Klopt, maar over het afromen is dan ook niet veel te vinden en als het uitvoerbaar wordt, geldt het dan voor de energieproducenten, maar niet voor energieleveranciers die zelf geen energie opwekken, maar slechts doorverkopen? Volgens een artikel in de Volkskrant wordt dat afromen onuitvoerbaar. https://www.volkskrant.nl...2C%20is%20klein.%E2%80%99
Dat is woensdag de reactie van Nederlandse investeerders en producenten die met wind- en zonnestroom hun geld verdienen.
We zullen het zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49

backupdevice

No Risk , Full Push

PHPResource schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Je hebt gelijk. Dankje.
Wel vreemd dat ze de nieuwe tarieven ook met terugwerkende kracht doorvoeren op gepasseerde maanden. Ik ga de jaarafrekening volledig doorspitten in ieder geval!
Ja dat viel mij ook op. En wat een verschil als je nu bijv naar een Shell of Budget variable gaat. Scheelt bijna 30 cent op een kWh stroom en 1 euro op een M3 gas.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Merijn. schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:53:
Benieuwd welke keuze hier gemaakt zou worden.. Zit nu variabel bij BudgetEnergie. En heb denk ik een paar opties
- de wintermaanden een gokje wagen met dynamische tarieven. (En in het voorjaar kijken hoe de situatie dan is, aangezien we in de zomer ruimschoots hogere opbrengst van onze zonnepanelen hebben dan verbruik en een hogere teruglever vergoeding dan juist weer interessant lijkt?)

Met zonnepanelen blijven zitten bij Budget Energie met variabel is per saldo nadelig en dus niet de veilige optie.

https://radar.avrotros.nl...-en-maandelijks-salderen/

https://radar.avrotros.nl...chter-bij-energieprijzen/ (zie het filmpje voor de werkwijze van BE)

[ Voor 7% gewijzigd door tokjah op 31-10-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 21:39
is er al wat beked mbt piek en dal per 1 jan?

heb net gebeld en kreeg te horen dat de regering daar nog mee bezig is.
uiterlijk de 2e week pas van dec zou daar duidelijkheid over moeten zijn of eerder

vraag me af als voor 2023 deze het hele jaar 40 cent is ook voor piek en dal wat ze dan gaan doen met extra kosten voor de piek en dal meter

kant best dat die mensen alsnog meer gaan betalen dus 45 cent piek en 35 cent dal of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:33

Dennis1812

Amateur prutser

Maxwp schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:06:
is er al wat beked mbt piek en dal per 1 jan?

heb net gebeld en kreeg te horen dat de regering daar nog mee bezig is.
uiterlijk de 2e week pas van dec zou daar duidelijkheid over moeten zijn of eerder

vraag me af als voor 2023 deze het hele jaar 40 cent is ook voor piek en dal wat ze dan gaan doen met extra kosten voor de piek en dal meter

kant best dat die mensen alsnog meer gaan betalen dus 45 cent piek en 35 cent dal of zo.
Je vraagt en geeft zelf het antwoord.

Het is nog onbekend, niemand hier weet het.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
backupdevice schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:53:
[...]

Ja dat viel mij ook op. En wat een verschil als je nu bijv naar een Shell of Budget variable gaat. Scheelt bijna 30 cent op een kWh stroom en 1 euro op een M3 gas.
Echt hoor. Als dit in Januari nog zo is, ga ik overstappen. Even goed vergelijken met het prijsplafond erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Je hebt gelijk. Dankje.
Hoe bedoel je met terugwerkende kracht? Dat mag toch helemaal niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Navi op 31-10-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Navi schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:16:
[...]

Hoe bedoel je met terugwerkende kracht? Dat mag toch helemaal niet?
In de app hebben ze nu voorgaande maanden ook gerekend met de nieuwe tarieven. Dus wij gingen per 1 november omhoog in prijs per kWh maar in de app is dit dus op alle maanden toegepast. Prutsers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
PHPResource schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

In de app hebben ze nu voorgaande maanden ook gerekend met de nieuwe tarieven. Dus wij gingen per 1 november omhoog in prijs per kWh maar in de app is dit dus op alle maanden toegepast. Prutsers :/
99% kans dat nergens in de requirements van de app is opgenomen dat er met meerdere tarieven gerekend moet worden. :+ Neem het historisch verbruik in € in de app met een korreltje berg zout.

Wanneer je je jaarnota ontvangt hoef je in principe enkel te kijken of het verbruik is opgesplitst in meerdere periodes.
[...]
Ik ga de jaarafrekening volledig doorspitten in ieder geval!
Het is sowieso verstandig om ontvangen (en niet-ontvangen) rekeningen te controleren. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 31-10-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:50
PHPResource schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 07:53:
Ik per 29 november.

Wat een boeven daar bij Oxxio. Verhogen nog even de tarieven voor de maand december voordat het prijsplafond in gaat in 2023. Nog even in december harken bij iedereen die LosVast heeft.

Leveringstarief stroom per kWh - normaal € 0,78842
Leveringstarief stroom per kWh - dal € 0,61792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:43
Mawlana schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:30:
[...]

99% kans dat nergens in de requirements van de app is opgenomen dat er met meerdere tarieven gerekend moet worden. :+ Neem het historisch verbruik in € in de app met een korreltje berg zout.

Wanneer je je jaarnota ontvangt hoef je in principe enkel te kijken of het verbruik is opgesplitst in meerdere periodes.

[...]

Het is sowieso verstandig om ontvangen (en niet-ontvangen) rekeningen te controleren. ;)
Ik ga ervanuit dat het op de jaarafrekening wel goed gaat. Zal het in ieder geval goed narekenen.

Maar het is wel super irritant dat ik in mijn Eneco app nu niet mn vebruik in euro’s kan terugzien over het lopende jaar. Ik ben wel benieuwd waar ik sta in mijn euro verbruik van voorschotten. Maar enige optie hiervoor is om zelf in Excel aan de slag te gaan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:48
Merijn. schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:53:

Het beste ga je je overschot gebruiken om je gas verbruik te verminderen. Met infrarood panelen, elecktrische kachels of nog beter een airco unit.
Pagina: 1 ... 31 ... 154 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden