Dit dus. Per 10-11 aanstaande van Eneco naar EasyEnergie.henkebek schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:31:
[...]
De trend is al weer weken dalend. En 3,17 per m3 is nog steeds bijna 2,5x zo duur als het spotmarkttarief dat je op dit moment bij dynamische aanbieders betaalt (namelijk zo rond de 1,30 per m3)....
Ik zou het gokje wel aandurven om dynamisch te gaan als ik bij Eneco zou zitten.
Verbazingwekkend dat de pers niet oppikt hoe schofterig hoog de opslagen/marges van Eneco zijn én er voor januari en februari (imo) misbruik gemaakt wordt van het prijsplafond. Eneco haalt dadelijk woekerwinsten met dank aan het kabinet en over de rug van de belastingbetaler.
1=n, maar hoeveel mensen ik in mijn omgeving wel niet hoor dat ze bij Eneco/Vattenfall zitten én pas in maart maar weer gaan kijken wat ze gaan doen. Het probleem is tm februari 2023 toch opgelost (door EUR 190,- per maand gratis geld en invoering prijsplafond).
De overheid zou er wat mij betreft goed aan doen om met de energieleveranciers een maximale vaste opslag af te spreken over de tarieven gedurende de ondersteuningsperiode. Er is nu geen enkele prikkel naar de energieleverancier om "eerlijke" tarieven te handhaven