Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-09 00:10
t14wo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:17:
[...]

Dat is niet zo bijzonder. Bedrijven met hoog verbruik betalen een veel lager tarief. En ook de belasting gaat in staffels naar beneden. Alles samen maakt dat die prijzen gewoon lager kunnen zijn. Wel gek zo op het eerste gezicht. ‘Vroeger’ was thuis laden altijd goedkoper.
Ja precies maar ik ben geen bedrijf, gewoon simpele particulier… een beetje prijsverschil snap ik maar dit is het dubbele, lijkt me sterk dat dit door staffelkorting en belasting komt…
Inderdaad was ‘vroeger’ thuisladen goedkoper… nu lijkt het er voor mij op dat de energie maatschappijen denken nou tot 2400kwh kunnen we vragen wat we willen van de overheid compenseert toch wel die particulier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:20

Sebazzz

3dp

Ik heb nog lang met gas op €1,22/m3 gezeten met Eneco variabel van februari dit jaar maar mijn gastarief gaat nu omhoog naar €3,39/m3. Ik heb alleen nog gas bij Eneco, en elektra bij vandebron. Heeft iemand nog recente gasprijzen van vandebron, wellicht is het interessant om over te stappen voor mij.

edit: Dat is €3,46 - overstappen heeft dus geen nut

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 01-10-2022 10:56 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Justie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:19:
Ik krijg met geen mogelijkheid contact met energiedirect. Je kunt ze niet bellen. Op email reageren ze (nog) niet en via chat robot is het ondoenlijk om medewerker te spreken.

Voor zover ik begreep heeft energiedirect de prijzen per 1 oktober verhoogd (of hebben zij ook niet aan de 30 dagen gehouden?). Ik weet het niet want ik heb nog een vast contract tot half oktober.

Ik zag in de chatrobot staan dat energiedirect per 7 november de variabele tarieven gaat verhogen.....is dit nou vanwege uitstel 1 oktober of opnieuw een prijsverhoging?
Die informatie staat bij ED op hun website, daar niet gekeken?

https://www.energiedirect...ende-energieprijzen#intro

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:19
E.D. schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Ja precies maar ik ben geen bedrijf, gewoon simpele particulier… een beetje prijsverschil snap ik maar dit is het dubbele, lijkt me sterk dat dit door staffelkorting en belasting komt…
Inderdaad was ‘vroeger’ thuisladen goedkoper… nu lijkt het er voor mij op dat de energie maatschappijen denken nou tot 2400kwh kunnen we vragen wat we willen van de overheid compenseert toch wel die particulier…
Openbaar laden zit subsidie op, vandaar goedkoper dan thuis.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:42
Njinje schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 06:45:
Nieuwe tarieven van NLE gekregen (wordt binnenkort Budget Energie) We worden weer eens keihard genaaid..

[Afbeelding]

Iemand nog een goede leverancier om op over te stappen? Ik nei naar super variabel te gaan.. EasyEnergy of Zonneplan Energie🥲 Dan lijkt het tenminste een keuze wanneer ik verbruik
De tarieven van Budget Energie variabel per 1 november 2022: Heeft Budget Energie jullie energiemaatschappij overgenomen?

Overal zo'n beetje hetzelfde. Ik wilde gaan vergelijken met anderen energiemaatschappij maar was niet mogelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9rIt5ojaUM_kj9wQqcBeJLpd2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZT6kvZwLNRbNEB52G9iYO8YO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 01-10-2022 11:28 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:27

The Executer

Lekker belangrijk!

Sebazzz schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:53:
Ik heb nog lang met gas op €1,22/m3 gezeten met Eneco variabel van februari dit jaar maar mijn gastarief gaat nu omhoog naar €3,39/m3. Ik heb alleen nog gas bij Eneco, en elektra bij vandebron. Heeft iemand nog recente gasprijzen van vandebron, wellicht is het interessant om over te stappen voor mij.

edit: Dat is €3,46 - overstappen heeft dus geen nut
Ik heb een aanbod van €3,33/m3:
The Executer schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:24:
[...]

Dit is de prijs die ik door heb gekregen van Vandebron:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van €120 naar €240 naar €500 / maand :-(

Wijziging afgelopen nacht in de mailbox gekregen, gaat in per 1/10.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
reneeke1970 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Openbaar laden zit subsidie op, vandaar goedkoper dan thuis.
Subsidie van wie?

Gemeenten krijgen juist geld per afgenomen kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR17If52nKdzyZTdwar3igE1efY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w7zgWWkM3HG5Cf2IETCwUQ5p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Er zit een bug(?) in de Oxxio app bij het instellen van het termijn bedrag. Je kunt deze zoals het lijkt niet verder verlagen dan een bepaald bedrag binnen een bepaalde prijs range.

Echter, als je deze verlaging opslaat en weer terug keert naar het termijn bedrag kun je dit wederom verlagen.

Zojuist mijn termijn bedrag van onze nieuwe woning flink verlaagd. We zijn aan het verbouwen en de CV staat uit en is afgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Wolly schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Subsidie van wie?

Gemeenten krijgen juist geld per afgenomen kWh.
Geen idee, moet ik ook aan google vragen.
Ik vermoed regering, vanwege het promoten elektrische auto word de prijs voor openbare laad palen laag gehouden.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:58
hoihoi66 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 00:34:
Weet niet of het al benoemd is maar:

Energiebedrijven moeten wijziging terugleververgoeding ook 30 dagen van tevoren communiceren

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) stelt dat energiebedrijven niet alleen een verhoging van de energietarieven, maar ook de wijziging van de terugleververgoeding 30 dagen van tevoren moeten bekendmaken.
Verdraaid, ik meldde hier dat ik gisteren van Eneco netjes 30 dagen van tevoren de nieuwe tarieven heb ontvangen via de mail, maar ik zie nu pas dat ze daarin niets zeggen over de terugleververgoeding (TLV). Dat kan (lees: mag) dus alleen maar betekenen dat deze ongewijzigd blijft (in mijn geval 9 cent). Maar toch jammer dat dit niet benoemd wordt in de mail, het blijft nu onduidelijk.
Overstappen is voor mij nu mogelijk toch interessant geworden. Bijv. naar Vattenfall. Die hanteren weliswaar hogere stroom- en gastarieven in hun modelcontract dan Eneco in mijn aanbod, maar bieden ook een hogere TLV. Ik had niet verwacht dat overstappen zou kunnen lonen maar het kan zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 12:26
reneeke1970 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Geen idee, moet ik ook aan google vragen.
Ik vermoed regering, vanwege het promoten elektrische auto word de prijs voor openbare laad palen laag gehouden.
Een aansluiting waaraan alleen een of meerdere laadpalen zijn aangesloten krijgt een korting op de energiebelasting. Daardoor was de inkoopprijs ongeveer 5 cent goedkoper per kWh. Echter door de verlaging van de EB voor particulieren dit jaar is dat voordeel weg. Volgend jaar gaat die korting voor laadpalen er af en ook de korting voor particulieren. Subsidie zit er verder niet op. Sommige gemeenten hebben bij de aanbesteding van de openbare palen een maximum tarief bedongen en vaak willen ze ook nog eens een vergoeding per kWh die via een paal verkocht wordt.

Er zijn palen waar je inmiddels 70+ cent betaald per kWh en waar je 44 cent betaald. Dat heeft te maken met het energiecontract dat er op die paal zit. Heeft de uitbater van die laadpaal nog een goedkoop energiecontract dan kan het tarief daar lager zijn.

Overigens betaalde ik vanochtend 9 cent per kWh voor de stroom thuis en dan is thuis laden toch echt goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idree
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 15:34
0,09 cent betaal je alleen als je je “overschot” aan opgewekte stroom verbruikt.

Ik verkoop dat nu aan Engie 0,60 :) en laad hier aan de openbare paal voor 28 cent bij Engie/Equans SGZH palen xD

Ik zit op ongeveer 1000kwh wat ik per jaar te veel opwek, is toch 320 piek extra :)

Ik verdien nu meer door stroom te verkopen dan toen ik zat te minen met mijn overschot. Tenminste tot voor kort met de overstap naar Eth pos. In het begin was het wel gunstiger te minen met mijn overschot.

Zit overigens in een nieuwbouwwoning opgeleverd in januari 2021 met een warmtepomp & zonnepanelen.

[ Voor 53% gewijzigd door Idree op 01-10-2022 14:35 ]

Fintech/Banks ervaring: Rabobank, ING, SNS, ABN AMRO, Sumitomo Mitsui (三井住友銀行), Shinsei Bank (新生銀行), LeaseplanBank, KNAB, N26, N26 Business, Revolut, Monese, Bunq, Curve, Bitwala, Moneyou GO, Openbank, ICS Visa, American Express, Crypto.com, Plutus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
s_schimmel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Een aansluiting waaraan alleen een of meerdere laadpalen zijn aangesloten krijgt een korting op de energiebelasting. Daardoor was de inkoopprijs ongeveer 5 cent goedkoper per kWh. Echter door de verlaging van de EB voor particulieren dit jaar is dat voordeel weg. Volgend jaar gaat die korting voor laadpalen er af en ook de korting voor particulieren. Subsidie zit er verder niet op. Sommige gemeenten hebben bij de aanbesteding van de openbare palen een maximum tarief bedongen en vaak willen ze ook nog eens een vergoeding per kWh die via een paal verkocht wordt.

Er zijn palen waar je inmiddels 70+ cent betaald per kWh en waar je 44 cent betaald. Dat heeft te maken met het energiecontract dat er op die paal zit. Heeft de uitbater van die laadpaal nog een goedkoop energiecontract dan kan het tarief daar lager zijn.

Overigens betaalde ik vanochtend 9 cent per kWh voor de stroom thuis en dan is thuis laden toch echt goedkoper :)
Met een variabele uurprijs lukt dat soms wel ja, maar nog niet zo heel veel mensen gebruiken dit.
Wat eigenlijk best raar is want als nu je jaar contract eindigd is het toch de goedkoopste oplossing denk ik.

Verder bedankt voor de info laadpaal, ik zat toch een beetje in de buurt ahum....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
Idree schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:21:
0,09 cent betaal je alleen als je je “overschot” aan opgewekte stroom verbruikt.
9 cent betaalde ik vanochtend twee uur lang voor de import van het net toen mijn zonnepanelen nog niks deden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0MMt1IbAKoj_4aeLiQTK6wscXg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OTN0kOhsvwCx5fDSbd4yA1Q4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsJ
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-06-2023
Kraakhelder schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:43:
[...]

Dat schatten ze op basis van historisch verbruik.
Ga er maar niet vanuit dat ze dat zomaar aanpassen.
Gewoonenergie gebeld, werd meteen opgenomen. En zonder enige moeite hebben ze het aangepast naar 2400kwh en 1100m3 gas en termijnbedrag rond de 250 euro gezet. Prima service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GijsJ schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:22:
Gewoonenergie gebeld, werd meteen opgenomen. En zonder enige moeite hebben ze het aangepast naar 2400kwh en 1100m3 gas en termijnbedrag rond de 250 euro gezet. Prima service.
En ik ga er vanuit dat ze dit voor mij ook zullen doen, mijn huidige situatie is totaal niet te vergelijken met voorgaande jaren. Mijn "historisch hoge" verbruik slaat nu als een tang op een ......, dus een termijnbedrag daarop gebaseerd zal ik niet accepteren, in geen enkel geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsJ
  • Laatst online: 01-06-2023
hardware-lover schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

En ik ga er vanuit dat ze dit voor mij ook zullen doen, mijn huidige situatie is totaal niet te vergelijken met voorgaande jaren. Mijn "historisch hoge" verbruik slaat als een tang op een ......, dus een termijnbedrag daarop gebaseerd zal ik niet accepteren, in geen enkel geval.
Schrok er zelf van hoe snel ze opnamen en hoe makkelijk ze me hielpen. Dus zou zeggen bel even. Bij je algemene voorwaarden staat op pagina 16 een telefoonnummer, geen idee of dat het standaard nummer is maar ik had dit in ieder geval gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GijsJ schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:35:
Schrok er zelf van hoe snel ze opnamen en hoe makkelijk ze me hielpen. Dus zou zeggen bel even. Bij je algemene voorwaarden staat op pagina 16 een telefoonnummer, geen idee of dat het standaard nummer is maar ik had dit in ieder geval gebeld.
Ik ben nog niet toe aan aangepaste tarieven, per 01-01-'23 loopt mijn huidige contract af. Ik neem voor die tijd nog wel even contact op als het allemaal een beetje duidelijker is wat het gaat worden met de plafondtarieven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:15
Als ik al deze prijzen zo langs zie komen, ben ik voor mijn kantoor echt heel blij dat het vaste contract nog doorloopt tot 03-2027. Net voor de grote prijsverhogingen nog een 5 jarig contract genomen, terwijl ik normaal ieder jaar shop. Ik ben erg voor groene stroom, maar momenteel maakt het mij even niet uit waar het vandaan komt :X

Dit is gewoon een klein zakelijk contract, en daarmee vergelijkbaar met de thuisaansluiting van 3x25A.
Zit nu op € 0,235 per kWh totaal inclusief BTW voor enkeltarief, en de komende jaren nog eens 10% per jaar omlaag.

Maar thuis is het helaas wel te merken met € 0,35 - 0,40 of meer per kWh en gas richting de € 2,- per m3.
Dus ja, ik leef wel mee met iedereen met hoge prijzen.

De algemene hoop is natuurlijk wel dat deze belachelijk hoge energieprijzen binnen niet al te lange tijd flink gaan dalen. Maar of we nog teruggaan naar de oude prijzen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 13:56
Will_M schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:03:
[...]

Zo duidelijk is dat "Gewoon Energie" niet, vind ik persoonlijk. Ik kan nérgens vinden wát ze me feitelijk gaan berekenen per kuub gas / kWh zónder dat ik persoonlijke gegevens ga opgeven.

En bellen kun je ze ook niet.... Alléén maar 'digitaal contact'? NEWSFLASH.... VOIP is Digitaal >:)
Ik heb wel de nummer van de klantenservice. Ooit uit de gecached versie van de website geplukt.

Als je die nog wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
John767 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:45:
Als ik al deze prijzen zo langs zie komen, ben ik voor mijn kantoor echt heel blij dat het vaste contract nog doorloopt tot 03-2027. Net voor de grote prijsverhogingen nog een 5 jarig contract genomen, terwijl ik normaal ieder jaar shop. Ik ben erg voor groene stroom, maar momenteel maakt het mij even niet uit waar het vandaan komt :X

Dit is gewoon een klein zakelijk contract, en daarmee vergelijkbaar met de thuisaansluiting van 3x25A.
Zit nu op € 0,235 per kWh totaal inclusief BTW voor enkeltarief, en de komende jaren nog eens 10% per jaar omlaag.

Maar thuis is het helaas wel te merken met € 0,35 - 0,40 of meer per kWh en gas richting de € 2,- per m3.
Dus ja, ik leef wel mee met iedereen met hoge prijzen.

De algemene hoop is natuurlijk wel dat deze belachelijk hoge energieprijzen binnen niet al te lange tijd flink gaan dalen. Maar of we nog teruggaan naar de oude prijzen....
Ja ik heb ook mazzel. Eind 2021 voor februari vastgezet op 17c de kwh en 80c de kuub tot 2025.

Hiervoor had ik een variabel contract met klantvoordeel can essent.

Als het zo doorgaat kan ik mijn stroom gaan verkopen gewoon 40c per kwh vragen XD. kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
John767 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:45:

Oude prijzen kan je de komende x jaar wel vergeten, gas per boot is nu eenmaal veel duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E.D.
s_schimmel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

9 cent betaalde ik vanochtend twee uur lang voor de import van het net toen mijn zonnepanelen nog niks deden.

[Afbeelding]
Beste schimmel, ik heb ook zonnepanelen circa 6000wp maar icm auto verbruik ik per jaar meer dan dat ik opwek. Wat is voor jou de reden geweest om dynamisch contract te nemen? Bedoel je krijgt dan in de zomer relatief weinig voor je kWh die je in de winter weer duur terug moet kopen? Wat is jou idee hier achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
niels-mas schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Toevallig de HomeWizard plugs? Die kan je zo instellen dat ze uitvallen na een betaalde tijd als het verbruik onder een bepaald wattage komt, dan vallen ze dus niet uit als de TV nog aanstaat bijvoorbeeld.
En als je dan je tv weer aan wilt zetten moet je die slimme stekker via de app bedienen? Bedoel in stand-by staat ie ook niet meer dan, dus je kunt tv niet zo weer aan zetten… of zet je die vermogens modus ook op een tijdschema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
Wolly schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

Oude prijzen kan je de komende x jaar wel vergeten, gas per boot is nu eenmaal veel duurder.
Het plan is dat er in die komende jaren een mogelijkheid is gekomen voor zonnepanelen om dat verbruik af te dekken. Dak is groot genoeg, maar iets met VVE ;)

Thuis is er te weinig plek voor panelen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:12
Vanavond mailtje van Oxxio van nieuwe tarieven:
€2,66/m³ gas en €0,79/kWh

Mijn zus gaat bij ED vanaf 1 november €1,98/m³ en €0,58/kWh betalen.

Dat vind ik echt wel een enorm verschil. En belachelijk dat je in deze markt niet gewoon kan overstappen want gegarandeerd dat ED niet die tarieven aan mij kan leveren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Turralyon schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:54:
En belachelijk dat je in deze markt niet gewoon kan overstappen want gegarandeerd dat ED niet die tarieven aan mij kan leveren.
Tot 2 jaar geleden kreeg je een overstapbonus. Klanten die hun leverancier trouw bleven, kregen bijna geen voordeeltjes, en daar werd vaak over geklaagd.
Nu krijgen de klanten die blijven een lagere prijs aangeboden (korting dus), terwijl nieuwe klanten nu geen voordeel krijgen.

Het is dus eigenlijk nooit goed. 8)7

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
Turralyon schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:54:
Vanavond mailtje van Oxxio van nieuwe tarieven:
€2,66/m³ gas en €0,79/kWh
Mijn tarieven bij Oxxio per 3 oktober (of 30 dagen verder als de ACM nog wat voor elkaar krijgt) €0,856/kwh en €2,888/m3
Die onderlinge verschillen bij dezelfde energie-mafiosie vind ik zo vaag, is ook geen pijl op te trekken waarom iemand veel/weinig veel/heel veel betaald voor z'n flex-contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:15
E.D. schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

En als je dan je tv weer aan wilt zetten moet je die slimme stekker via de app bedienen? Bedoel in stand-by staat ie ook niet meer dan, dus je kunt tv niet zo weer aan zetten… of zet je die vermogens modus ook op een tijdschema?
Kan.
Zelf heb ik 2 regels.
Uit, tussen 2200 en 0700 indien vermogen langer dan 2 minuten onder de 40w is.

Aan, om 0705.

Het is maar 10w in standby hier, had meer verwacht, maar alle kleintjes helpen? Stekker heeft zo wel een tvt van 1 jaar.

Plasma tv, xbox, soundbar, 2 lampen, shield en een harmony.

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-10-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
NeutraleTeun schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Kan.
Zelf heb ik 2 regels.
Uit, tussen 2200 en 0700 indien vermogen langer dan 2 minuten onder de 40w is.

Aan, om 0705.

Het is maar 10w in standby hier, had meer verwacht, maar alle kleintjes helpen? Stekker heeft zo wel een tvt van 1 jaar.

Plasma tv, xbox, soundbar, 2 lampen, shield en een harmony.
Ik heb bij hornbach een grote stekkerdoos met voet schakelaar gehaald, TV uit, druk op de knop en klaar, weg standby van 40 watt

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:58
reneeke1970 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:04:
[...]

Ik heb bij hornbach een grote stekkerdoos met voet schakelaar gehaald, TV uit, druk op de knop en klaar, weg standby van 40 watt
Is het dan niet zo dat de tv wel sneller kapot zal gaan, omdat het uitschakelen eigenlijk niet goed is voor de hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:49
Website en app van Greenchoice liggen eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lassy schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:22:
Website en app van Greenchoice liggen eruit...
Dat gebeurd de laatste tijd meer dan eens. Niet alleen bij Greenchoice trouwens.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
President schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Is het dan niet zo dat de tv wel sneller kapot zal gaan, omdat het uitschakelen eigenlijk niet goed is voor de hardware?
Ik schakel alles hard uit, al zeker 10 jaar. Nog nooit iets kapot gegaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:40

FlashBang

Hoi.

Arjantje72 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Ik schakel alles hard uit, al zeker 10 jaar. Nog nooit iets kapot gegaan :)
Alleen niet doen bij een OLED TV die pixel refreshes draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:13
FlashBang schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Alleen niet doen bij een OLED TV die pixel refreshes draait.
Dat heb ik inderdaad ook gehoord, ik heb geen oled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mienjoossen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
Wij zitten momenteel bij Eneco, maar hebben een huis gekocht waar de komende tijd verbouwd gaat worden. We hebben dan dus bijna een half jaar dubbele lasten (🥲), nu moeten we voor het koophuis een energieleverancier zoeken. Er zal vrij weinig gas/energie verbruikt worden omdat we er niet wonen, maargoed daar zullen ze bij het voorschotbedrag wel geen rekening mee houden. Ons huidige tarief bij Eneco is rond €2,24 per m3. Als ik op hun website kijk staat er nu € 4,63 per m3 😭 Als ik kijk naar alternatieven zie ik bijv. Van de Bron voor €3,46. Essent, Vattenfall zitten daar boven. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mienjoossen schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:59:
Wij zitten momenteel bij Eneco, maar hebben een huis gekocht waar de komende tijd verbouwd gaat worden. We hebben dan dus bijna een half jaar dubbele lasten (🥲), nu moeten we voor het koophuis een energieleverancier zoeken. Er zal vrij weinig gas/energie verbruikt worden omdat we er niet wonen, maargoed daar zullen ze bij het voorschotbedrag wel geen rekening mee houden. Ons huidige tarief bij Eneco is rond €2,24 per m3. Als ik op hun website kijk staat er nu € 4,63 per m3 😭 Als ik kijk naar alternatieven zie ik bijv. Van de Bron voor €3,46. Essent, Vattenfall zitten daar boven. Iemand nog tips?
Kun je je huidige contract niet meeverhuizen? Tijdelijk 2 adressen is geen probleem, ik weet alleen niet of 6mnd onder 'tijdelijk' valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mienjoossen
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-05-2023
dragon2 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Kun je je huidige contract niet meeverhuizen? Tijdelijk 2 adressen is geen probleem, ik weet alleen niet of 6mnd onder 'tijdelijk' valt.
Oh zou dat een mogelijkheid zijn? Ik heb hier echt geen verstand van. Ik zou Eneco eens kunnen bellen om het te vragen (als ik ze te pakken krijg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 20:05
Mienjoossen schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Oh zou dat een mogelijkheid zijn? Ik heb hier echt geen verstand van. Ik zou Eneco eens kunnen bellen om het te vragen (als ik ze te pakken krijg)
Een contract is persoonsgebonden en niet adres gebonden. Je kan beide woningen dus in je contract op laten nemen, ook achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
besteller2019 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Een contract is persoonsgebonden en niet adres gebonden. Je kan beide woningen dus in je contract op laten nemen, ook achteraf.
Bij mij wilden ze daar bij Greenchoice niet meer aan. M'n contract verhuist naar tijdelijke adres en de verbouwing een variabel contract.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 29-07 20:26
E.D. schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

Ja ik zet hem uit na 11 uur en hij gaat automatisch weer aan om 8 uur s'ochtens.

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Misschien is een dynamisch contract dan iets voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon je verhuizing doorgeven aan Eneco. Dit is normaal hoor. Hier ook gedurende 2maanden twee huizen in het contract meegenomen.

https://www.eneco.nl/klan...en-verhuizen/extra-adres/

[ Voor 4% gewijzigd door Enforcer op 02-10-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:41
hardware-lover schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Dat gebeurd de laatste tijd meer dan eens. Niet alleen bij Greenchoice trouwens.
Weet je hoeveel stroom het kost om al die servers te laten draaien.... oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:01
Bushie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:39:
[...]

Mijn tarieven bij Oxxio per 3 oktober (of 30 dagen verder als de ACM nog wat voor elkaar krijgt) €0,856/kwh en €2,888/m3
Die onderlinge verschillen bij dezelfde energie-mafiosie vind ik zo vaag, is ook geen pijl op te trekken waarom iemand veel/weinig veel/heel veel betaald voor z'n flex-contract
Vanaf 30 oktober ga ik bij Oxxio zelfs naar €3,37891/m3.
Er is waarschijnlijk wel een reden voor, maar hoe dat precies in elkaar zit gaan we niet achter komen. Dat is allemaal intern beleid en risicomanagement.

Ik kan me er in mijn geval wel iets bij voorstellen. Elke klant krijgt een specifiek risico-profiel en ik ben zelf via een veiling (Vereniging Eigen Huis) klant geworden met een 1-jarig contract. In de normale marktsituatie is 80% van de veiling-klanten ook meteen weer weg na de contractperiode, daarbij reken je dus niet op een langdurige klantrelatie.
Na mijn contractjaar (17-1-2022) heb ik nog wel een tijd een relatief aantrekkelijk tarief gekregen, maar die goedkoop ingekochte energievoorraad is er inmiddels wel doorheen. Of als er nog wat te verdelen valt doe je dat liever onder de klanten met een trouwer profiel. De kans dat ik zo snel mogelijk weg ben zodra de markt verbeterd is namelijk ontzettend groot volgens mijn profiel, aan mij is weinig geld te verdienen.
En dat klopt, want binnen een kwartier nadat ik de nieuwe tarieven gemaild kreeg was mijn nieuwe contract bij een ander al afgesloten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
E.D. schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Beste schimmel, ik heb ook zonnepanelen circa 6000wp maar icm auto verbruik ik per jaar meer dan dat ik opwek. Wat is voor jou de reden geweest om dynamisch contract te nemen? Bedoel je krijgt dan in de zomer relatief weinig voor je kWh die je in de winter weer duur terug moet kopen? Wat is jou idee hier achter?
De reden voor dynamisch zijn de goedkopere tarieven. Oxxio bood mij €0,86 / €0,63 per kWh aan. Bij Tibber betaal ik vandaag €0,28 gemiddeld per kWh en morgen €0,43. Ja daar zit een risico dat de tarieven deze winter door het dak gaan maar in dat geval gaan al die variabele contracten die er nu zijn ook meteen omhoog. Als ik dan nu lees dat Essent bijv. de komende maanden iedere maand de tarieven omhoog gaan gooien terwijl ze al rond de 90 cent zitten dan heb ik nog best wat ruimte in de dynamische tarieven voordat ik daar duurder uit ben.

De thuis accu is onderweg zodat ik de duurdere uren kan overbruggen met goedkopere elektriciteit waardoor mijn gemiddelde nog verder zal zakken. De auto hoef ik niet iedere dag te laden waardoor ik de goedkope momenten in de week zoals gisteren en vandaag uit kan zoeken.

Zodra volgend jaar de opwek het verbruik weer gaat overstijgen kijk ik dan wel wat financieel het meest interessant is. Hoewel dynamische tarieven mij ook wel charmeren omdat ik dan niet over de rug van een andere klant zonder PV veel geld binnenhark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
s_schimmel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

[Afbeelding]
Interessant! Waarom tibber als ik vragen mag? ANWB en easy energy zaten rond dezelfde tijd op 0,02 ct/kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:52
E.D. schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Interessant! Waarom tibber als ik vragen mag? ANWB en easy energy zaten rond dezelfde tijd op 0,02 ct/kWh
De screenshot is inclusief belasting, de website van Easy Energy exclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:47
Wat ik me wel afvraag met komend plafond: worden de selecties voor welke maatschappij ook niet anders?

Voorbeeld: engie is laag in energiekosten, teruglevering is kale prijs. Daardoor zijn ze voor ons vaak het goedkoopst.

Echter liggen hun vaste leveringskosten wel veel hoger dak andere partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakhelder
  • Laatst online: 11-08 09:31
twowheeler schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:32:
Wat ik me wel afvraag met komend plafond: worden de selecties voor welke maatschappij ook niet anders?

Voorbeeld: engie is laag in energiekosten, teruglevering is kale prijs. Daardoor zijn ze voor ons vaak het goedkoopst.

Echter liggen hun vaste leveringskosten wel veel hoger dak andere partijen.
De details zijn nog helemaal niet bekend, dus dit soort dingen zijn onmogelijk nu al in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
hoe lang denken jullie eigenlijk dat de prijzen zo hoog blijven? Ik ben misschien een beetje een doemdenker maar ik zie niet echt een reden hoe het snel weer omlaag zal kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:00
Ik lees verschillende verhalen dat mensen via de Vastenlastenbond zijn overgestapt naar GewoonEnergie en dat is nu niet meer mogelijk. Maar ik kan op de website van GewoonEnergie wel een aanvraag invullen. Weet iemand wat het verschil is?

Voor mij zou het nu heel interessant zijn om naar GE over te stappen want ik zit nu bij Oxxio en ik ga per 1-11 voor stroom 0.87kWh betalen en 3,37 voor gas en bij GE 0,78kWh en 2,63(NVM, kleine letters vergeten te lezen. prijs is 3,36 voor gas). Ik heb zonnepanelen dus stroom is niet zo heel interessant voor mij. (wel de TLV uiteraard, welke ook veel hoger is bij GE)

[ Voor 5% gewijzigd door SkylerNL op 02-10-2022 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Hrugnir schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:45:
hoe lang denken jullie eigenlijk dat de prijzen zo hoog blijven? Ik ben misschien een beetje een doemdenker maar ik zie niet echt een reden hoe het snel weer omlaag zal kunnen gaan.
met name deze winter. Nu was het (relatief) onverwacht en niet meer mogelijk hier goed op te anticiperen. Volgend jaar is er meer tijd om alternatieven te zoeken. Verwacht niet dat we onder de 1 eur per m3 gaan, maar het zal echt zeker geen 4+ meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraakhelder
  • Laatst online: 11-08 09:31
SkylerNL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:03:
Ik lees verschillende verhalen dat mensen via de Vastenlastenbond zijn overgestapt naar GewoonEnergie en dat is nu niet meer mogelijk. Maar ik kan op de website van GewoonEnergie wel een aanvraag invullen. Weet iemand wat het verschil is?

Voor mij zou het nu heel interessant zijn om naar GE over te stappen want ik zit nu bij Oxxio en ik ga per 1-11 voor stroom 0.87kWh betalen en 3,37 voor gas en bij GE 0,78kWh en 2,63 voor gas. Ik heb zonnepanelen dus stroom is niet zo heel interessant voor mij. (wel de TLV uiteraard, welke ook veel hoger is bij GE)
Verschil is een ingekochte aanbieding vanuit de VLB die nu niet meer af te sluiten is. Op de site zelf ga je ook geen jaarcontract vinden, of iig niet tegen die voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Laatst online: 14:00
Kraakhelder schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:18:
[...]

Verschil is een ingekochte aanbieding vanuit de VLB die nu niet meer af te sluiten is. Op de site zelf ga je ook geen jaarcontract vinden, of iig niet tegen die voorwaarden.
Aah okee. Er staat wel dat dit om een jaar contract gaat. Morgen maar is even bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Johan Bogle schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
met name deze winter. Nu was het (relatief) onverwacht en niet meer mogelijk hier goed op te anticiperen. Volgend jaar is er meer tijd om alternatieven te zoeken. Verwacht niet dat we onder de 1 eur per m3 gaan, maar het zal echt zeker geen 4+ meer zijn.
Ja en nee, enerzijds lijkt de opgave voor volgend jaar niet kleiner (afhankelijk van hoeveel we verbruiken en aanvullen deze winter). Dit jaar is er toch nog het nodige uit Rusland gekomen, voor volgend jaar waarschijnlijk 0. Anderzijds zou er inderdaad meer tijd moeten zijn, zou het speculatieve element in theorie moeten dalen. echter aangezien de marktprijs nu ook fluctueert met volle bergingen, lijkt de prijsbepaling op de markt zich daar ook weer niet al te veel van aan te trekken en de eindprijs bij onze eindleveranciers nog wel het minste.

Mijn koffiedik is van te matige kwaliteit dat er veel in te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23

Pindamann

Human

Ik zie veel Oxxio en Essent voorbij komen. Deze leveren veel grijze energie. Overweeg ook om te kijken of je over kunt stappen naar een groenere leverancier:
https://www.consumentenbo...oenste-energieleverancier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fS54JDbdCCJ8a1tzqjOB3JDuTYE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y2WWsSdeUM9Zcniv16VCFFmH.png?f=fotoalbum_large

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
gekkie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:25:
[...]

Ja en nee, enerzijds lijkt de opgave voor volgend jaar niet kleiner (afhankelijk van hoeveel we verbruiken en aanvullen deze winter). Dit jaar is er toch nog het nodige uit Rusland gekomen, voor volgend jaar waarschijnlijk 0. Anderzijds zou er inderdaad meer tijd moeten zijn, zou het speculatieve element in theorie moeten dalen. echter aangezien de marktprijs nu ook fluctueert met volle bergingen, lijkt de prijsbepaling op de markt zich daar ook weer niet al te veel van aan te trekken en de eindprijs bij onze eindleveranciers nog wel het minste.

Mijn koffiedik is van te matige kwaliteit dat er veel in te zien is.
Deze extreme prijzen zijn onzekerheid en speculatie. Beide factoren zijn volgende winter minder. Die voorraden zijn overigens minder een garantie dat alles goed komt dit jaar dan iedereen denkt. Een maandje of twee echt koud en ze zijn leeg. Dit is niet voldoende voor een strenge winter. (Volgend jaar zullen er vele extra opslagen zijn gebouwd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:43
Pindamann schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:26:
Ik zie veel Oxxio en Essent voorbij komen. Deze leveren veel grijze energie. Overweeg ook om te kijken of je over kunt stappen naar een groenere leverancier:

[Afbeelding]
Ik vraag me af of dit nog relevant is. Iedereen wil nu groene energie, gewoon omdat het goedkoper is.

Dus als het goed is zijn de groene leveranciers uit dit tabel nu goedkoper dan de grijze. Maar ik heb het in de prijzen nog niet terug gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767

[Afbeelding]
Om heel eerlijk te zijn, maakt het mij momenteel niet uit waar het vandaan komt als de prijs slechts 1/3e is van de huidige prijzen. Mijn aandeel om groener te gaan is gas de deur uit (gedaan), en zonnepanelen (work in progress).

Maar met overproductie van zonne-energie, of het echt willen, zou ik ook zeggen om voor groener te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 17:02
TimDJ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Bij mij wilden ze daar bij Greenchoice niet meer aan. M'n contract verhuist naar tijdelijke adres en de verbouwing een variabel contract.
Op zich wel logisch, anders kun je een goede vriend met een slecht contract als tweede huis bij laten schrijven op jouw vaste contract. Vruuger maakte dat niet veel uit, maar in deze tijd, ik snap de keuze wel, 1 contract, 1 huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Johan Bogle schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:29:
[...]
Deze extreme prijzen zijn onzekerheid en speculatie. Beide factoren zijn volgende winter minder. Die voorraden zijn overigens minder een garantie dat alles goed komt dit jaar dan iedereen denkt. Een maandje of twee echt koud en ze zijn leeg. Dit is niet voldoende voor een strenge winter. (Volgend jaar zullen er vele extra opslagen zijn gebouwd)
Dan zijn die "vele extra opslagen", als die al afgebouwd zijn en gevuld kunnen worden (inkoop en transport), ook niet echt afdoende lijkt me. En der halve lijkt me dan dat dat gaat lukken en dat het afdoende zal zijn, me ook speculatief en weinig garanties bieden dat de prijs daardoor omlaag zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:57

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ben op zoek naar een leverancier met grijze stroom. Volgens gaslight.com leveren ze allemaal groene stroom.... ja vast :')

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.D.
pvcholten schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:58:
[...]

De screenshot is inclusief belasting, de website van Easy Energy exclusief.
Ok goed punt, over het hoofd gezien…alhoewel anwb wel prijzen inclusief btw geeft, maar dan ex ODE en energiebelasting…
maar dan nog waarom tibber? Omdat ze over het hele jaar salderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
Melkunie schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Vanaf 30 oktober ga ik bij Oxxio zelfs naar €3,37891/m3.
Er is waarschijnlijk wel een reden voor, maar hoe dat precies in elkaar zit gaan we niet achter komen. Dat is allemaal intern beleid en risicomanagement.

Ik kan me er in mijn geval wel iets bij voorstellen. Elke klant krijgt een specifiek risico-profiel en ik ben zelf via een veiling (Vereniging Eigen Huis) klant geworden met een 1-jarig contract. In de normale marktsituatie is 80% van de veiling-klanten ook meteen weer weg na de contractperiode, daarbij reken je dus niet op een langdurige klantrelatie.
Na mijn contractjaar (17-1-2022) heb ik nog wel een tijd een relatief aantrekkelijk tarief gekregen, maar die goedkoop ingekochte energievoorraad is er inmiddels wel doorheen. Of als er nog wat te verdelen valt doe je dat liever onder de klanten met een trouwer profiel. De kans dat ik zo snel mogelijk weg ben zodra de markt verbeterd is namelijk ontzettend groot volgens mijn profiel, aan mij is weinig geld te verdienen.
En dat klopt, want binnen een kwartier nadat ik de nieuwe tarieven gemaild kreeg was mijn nieuwe contract bij een ander al afgesloten :+
Waar ga je naartoe en wat zijn de tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:24
Hier ook de nieuwe tarieven van PowerPeers bekend vanaf 1-10
Gas per m³ 1,726364 > 2,483587
Elektra per kWh 0,354677 > 0,530167

Maandtarief van € 394,20 naar € 771,03 :') Tot vorig jaar zat ik nog op 240 euro met vast contract, totdat Welkom Energie omviel...

Sinds 2 dagen is elektra grotendeels opgelost met 22 zonnepanelen icm Enphase systeem.

Het gas verbruik zal ook verlaagd worden CV ketel temperatuur omlaag gebracht en ivm vloerverwarming hou ik nu contstant 19c graden aan. Daarnaast heb ik nog een houtkachel welke ik normaliter incidenteel gebruik. Maar ga nu flink hout stoken (nog een paar kuub hout liggen) en hout briketten om het warm te houden binnenhuis.

Verstook normaliter 1800m³ per jaar met een vrijstaande woning uit 1990. Dat was met koude dagen 22c graden de verwarming aan en uitgebreid douchen etc, maar dat doe ik tegenwoordig ook enkel ijskoud Wim Hof style :P . Dat zal komend jaar een stuk lager worden met bovenstaande stappen.

Ik ben ook heel benieuwd naar de ontwikkeling komende maanden bij oa de brandweer met oa niet onderhouden schoorstenen en petroleum kachels.

En sinds vandaag een diesel kachel voor in de garage, gebruik deze niet dagelijks maar incidenteel als ik wil klussen. Overwoog een houtkachel maar met deze gekte is dat ook een nogo.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 23:10

mhe59

ID.5 Pro Performance

Hari-Bo schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:27:
Hier ook de nieuwe tarieven van PowerPeers bekend vanaf 1-10
Gas per m³ 1,726364 > 2,483587
Elektra per kWh 0,354677 >
Ik zie op de site van Power Peers toch hogere tarieven staan.

Echter vergelijkbaar met GE, of is PP toch goedkoper omdat PP met 21% btw rekent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
niels-mas schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Toevallig de HomeWizard plugs? Die kan je zo instellen dat ze uitvallen na een betaalde tijd als het verbruik onder een bepaald wattage komt, dan vallen ze dus niet uit als de TV nog aanstaat bijvoorbeeld.
Zit te denken om ook zoiets te gaan gebruiken. De sluip verbruik bij ons thuis ik 500w volgens onze P1 meter.
Mijn vind het nogal gedoe om alles uit te zetten. De electrische kachels heb ik als proef gisteren helemaal uit gezet, dus niet op standby, en de verbruik daalde van 500 naar 250. Dat scheelt al een hoop.
Ik heb zitten zoeken maar de homewizard stekkers zijn uitverkocht. En alternativen maken gebruik van google of alexa, heb zero iot dingen in huis en wil het ook zo houden. Is er een alternatief die euuhh redelijk dom is,dus geen wifi verbinding nodig heeft? Gewoon x tijd tot x tijd geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Mimi89 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:18:
[...]Gewoon x tijd tot x tijd geen stroom.
Deze zijn zo bijna net zo oud als de weg naar Rome:

https://www.bol.com/nl/nl...BKtg.4_13.18.ProductTitle

of soortgelijk natuurlijk, geen ervaring met deze of een andere specifiek :)

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 03-10-2022 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:54
Mimi89 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:18:
[...]

Zit te denken om ook zoiets te gaan gebruiken. De sluip verbruik bij ons thuis ik 500w volgens onze P1 meter.
Mijn vind het nogal gedoe om alles uit te zetten. De electrische kachels heb ik als proef gisteren helemaal uit gezet, dus niet op standby, en de verbruik daalde van 500 naar 250. Dat scheelt al een hoop.
Ik heb zitten zoeken maar de homewizard stekkers zijn uitverkocht. En alternativen maken gebruik van google of alexa, heb zero iot dingen in huis en wil het ook zo houden. Is er een alternatief die euuhh redelijk dom is,dus geen wifi verbinding nodig heeft? Gewoon x tijd tot x tijd geen stroom.
Ik gebruik dit:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

[Afbeelding]
Sorry maar dit is als de mensen in de rij bij de voedselbank roepen dat ze wel alleen biologisch of duurzaam geteeld willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
We gaan in november in ons nieuwe huis over, dus het wordt nu echt tijd om energie af te sluiten.

Paar beginners vragen:
Ik zie op gaslicht.com hier en daar "leverancier bepaalt termijnbedrag" staan. Dit gebeurt toch altijd?

Ook vraag ik me af hoeveel het nu uitmaakt gezien we overal maandelijks kunnen opzeggen.

Edit: en voor m'n eigen idee. Het had toch niks uitgemaakt als ik dit 2 maanden terug had geregeld? Alle contracten zijn toch variabel.

[ Voor 17% gewijzigd door twowheeler op 03-10-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mimi89 inderdaad zo'n klik-aan-klik-uit schakelaar werkt nog 'old school' via radiogolven dus niks geen WiFi, je kunt overigens ook volledig tijdgeschakeld doen met tijdschakelaar van bijvoorbeeld Gamma

Is leuk voor een buitenlamp maar persoonlijk voor de woonkamer vind ik zelf controle fijner, had zelf tijdje tijdgeschakeld maar als je een keertje later dan 'gepland' op bent wil je niet plots om x0 uur in donker/kou zitten en naar alle stopcontacten lopen om handmatig aan te zetten.

Daarom beter zo'n klik aan/uit heb je meteen je hele woonkamer op één afstandbediening en kunt ook eentje ophangen bij hal/trap om alles aan te zetten bij binnenkomst.

offtopic:
Trouwens hebben die dingen wel paar kWh per jaar sluipverbruik (een handmatige schakelaar gebruikt 0 watt) maar vergeleken met constant 500w sluipverbruik lijkt me dat overkombaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wie heeft het voorschot bedrag eigenlijk aangepast naar de suggestie van de energie maatschappij? Mijn gevoel met Essent is, dat ze in een maand of 8 je totale jaar verbruik proberen binnen te harken. Ik heb nu dan ook mijn maandbedrag niet ingesteld op de extreme suggestie. Ik spaar wel en dan zie ik bij de jaar afrekening wel wat ik moet bijlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:01

[Afbeelding]
In het geval van overstappen is die tabel niet echt relevant. De Consumentenbond kijkt naar de complete klantbase van de leveranciers waarvan de meeste al járen klant zijn (nog ruim voordat groene energie überhaupt een ding begon te worden) en die zitten veelal nog op grijs. Dat ze daarnaar kijken is voor hun rapport terecht, want daarin beoordelen ze de totale 'groenheid' van de leveranciers.
Voor nieuwe klanten kan echter in bijna alle gevallen alleen nog maar voor groen worden gekozen, zeker in het geval van Oxxio en Essent.

Je zou nog het argument kunnen maken dat je je groene geld niet wilt besteden aan een leverancier die niet de moeite lijkt te nemen om de enorme hoeveelheid bestaande klanten over te zetten naar groen, maar dat gaat ook aardig mank. De manier waarop de Consumentenbond de boel beoordeelt werkt daar namelijk niet voor. Zo zijn voor de transitie natuurlijk enorme investeringen nodig. Wat geven ze Essent voor cijfer voor het onderdeel investeringen? Een dikke vette 10. Goed bezig dus, maar de wegingsfactor die ze er vervolgens aan geven... 1%...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21

BertV

Handgemaakt

wolly_a schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:49:
Wie heeft het voorschot bedrag eigenlijk aangepast naar de suggestie van de energie maatschappij? Mijn gevoel met Essent is, dat ze in een maand of 8 je totale jaar verbruik proberen binnen te harken. Ik heb nu dan ook mijn maandbedrag niet ingesteld op de extreme suggestie. Ik spaar wel en dan zie ik bij de jaar afrekening wel wat ik moet bijlappen.
Ik heb het voorschot zo laag mogelijk gezet.
Sparen kan ik zelf wel, liever niet bij een partij zonder bankvergunning.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
ben al bekend met klik-aan-klik-uit systeem gebruik hem voor de trap verlichting en de hotelschakeling in onze woonkamer en slaap kamer.

Maar deze kan ik niet op tijd zetten, dus moet ik elke nacht aan denken, wat ik 100% ga vergeten. 8)7
zal even met mijn man overleggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89

[Afbeelding]
Eerlijk gezegd kan het meeste mensen nu aan de aars roesten waar hun energie vandaan komt, en ik geef ze groot gelijk!.
Naast dat veel energie maatschappijen keihard liegen over de % "duurzame" energie. We kopen met z'n allen keihard meer groenestroom dan we ooit kunnen opwekken , ra ra ra hoe kan dat?

Enige manier dat ik een uitzondering zou maken is als Atoomstroom weer gaat leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Hoe kunnen we nog vergelijken?

Elke vergelijkingssite zegt wat anders. Ga je vervolgens bij de leverancier zelf kijken is de prijs weer anders.

Ik twijfel nu zelf tussen vandebron en Engie. Budgetenergie durf ik niet zo.

Verder: Echt grote verschillen lijken er niet meer te zijn als je een kleine selectie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Mimi89 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

ben al bekend met klik-aan-klik-uit systeem gebruik hem voor de trap verlichting en de hotelschakeling in onze woonkamer en slaap kamer.

Maar deze kan ik niet op tijd zetten, dus moet ik elke nacht aan denken, wat ik 100% ga vergeten. 8)7
zal even met mijn man overleggen :)
Kijk eens naar een sonof op Ali, leuke dingen voor lage stromen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidoo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:14
Ik hoop dat ik in het juiste topic zit.

Omdat energieleveranciers momenteel lastig te bereiken zijn vraag ik het hier maar even. Ik heb/had een inmiddels variabel contract voor stroom en gas bij Budget Energie. Nu heb ik bij een andere leverancier een contract afgesloten voor alleen stroom, gas wil ik van Budget Energie blijven afnemen. Nu krijg ik echter een afscheidsmail van Budget Energie. Iemand hier ervaring mee? Hoe ging dit bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sidoo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:37:

Omdat energieleveranciers momenteel lastig te bereiken zijn vraag ik het hier maar even. Ik heb/had een inmiddels variabel contract voor stroom en gas bij Budget Energie. Nu heb ik bij een andere leverancier een contract afgesloten voor alleen stroom, gas wil ik van Budget Energie blijven afnemen. Nu krijg ik echter een afscheidsmail van Budget Energie. Iemand hier ervaring mee? Hoe ging dit bij jullie?
Dat is wel typisch iets wat snel verkeerd kan gaan.

Op zich klopt het dat je contract stroom+gas stopt, dus een (geautomatiseerde) afscheidsmail vind ik niet vreemd. Je zal dus een nieuw contract voor alleen gas moeten afsluiten bij Budget Energie. Mogelijk is dit tegen ongunstigere tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:11
Even ter bevestiging,
Mijn ouders contract is nu afgelopen en kunnen overstappen indien goedkoper. Aangezien alle contracten momenteel variabel zijn betekend dat:
- Je elk moment op kan zeggen en over kan stappen?
- Of zit er toch een opzegtermijn aan?

Ik kan dit niet duidelijk terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sidoo schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:37:

Ik heb dit in februari ook gedaan, en ik heb van Budget Energie geen afscheidsmail gehad.

Ik heb dan ook bij BE geen nieuw contract af hoeven sluiten, dat liep (en loopt) nog steeds gewoon door. Ik zou dat zeker vermijden, dat gaat waarschijnlijk hogere tarieven opleveren :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Mimi89 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:24:
[...]
Maar deze kan ik niet op tijd zetten
Kan vaak wel, als je een kaku bridge hebt. Ligt er een beetje aan welke Kaku en welke bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sidoo
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19:14
Bedankt voor de reacties. Ik heb na 3 mislukte pogingen toch via de chat contact met Budget Energie gekregen. Er is bevestigd dat het contract voor gas gewoon door loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
Michieas schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:52:
Even ter bevestiging,
Mijn ouders contract is nu afgelopen en kunnen overstappen indien goedkoper. Aangezien alle contracten momenteel variabel zijn betekend dat:
- Je elk moment op kan zeggen en over kan stappen?
- Of zit er toch een opzegtermijn aan?

Ik kan dit niet duidelijk terugvinden.
Je bent wel verbonden aan de 30 dagen opzegtermijn, verder gaat het dat je geen overstapboete kunt krijgen.

Echter zijn de prijzen voor bestaande klanten lager dan voor nieuwe klanten. Dus overstappen loont niet altijd. Advies is bellen met meerdere maatschappijen en de tarieven voor nieuwe klanten vragen. Veel bedrijven zijn inmiddels niet op de vergelijkingssites te vinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:54
Mimi89 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Je bent wel verbonden aan de 30 dagen opzegtermijn, verder gaat het dat je geen overstapboete kunt krijgen.

Echter zijn de prijzen voor bestaande klanten lager dan voor nieuwe klanten. Dus overstappen loont niet altijd. Advies is bellen met meerdere maatschappijen en de tarieven voor nieuwe klanten vragen. Veel bedrijven zijn inmiddels niet op de vergelijkingssites te vinen.
Bij Eneco is de opzegtermijn van een variabel contract 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:23

Pindamann

Human

Barrycade schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:32:
[...]

Sorry maar dit is als de mensen in de rij bij de voedselbank roepen dat ze wel alleen biologisch of duurzaam geteeld willen.
Ik weet niet wat de situatie nu precies is, maar voor de hoge prijzen was Greenchoice bijvoorbeeld niet duurder dan grijze stroomleveranciers. Uiteindelijk is het een persoonlijk keuze uiteraard, maar zelf ben ik dan ook wel erg idealistisch ingesteld :)

Iets anders waar je evt iets mee kan is sluipverbruik. Ik heb dat eens in kaart gebracht bij onze woning en sommige apparaten verbruiken op jaarbasis nog best wat. Een apparaat van 10w kost bij een tarief van 70 cent per kWh 60 euro per jaar.
Ik zelf had zonder enige aanpassing 280w sluipverbruik door vloerverwarmingspompen die altijd draaiden voor 75w per stuk. Die schakelen nu alleen nog aan bij warmtevraag. Dat bespaart me meer dan 1000kWh per jaar :F

[ Voor 31% gewijzigd door Pindamann op 03-10-2022 12:44 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:28
Eind augustus had ik een jaarcontract bij innova afgesloten, termijnbedrag zou 5 euro per maand zijn volgens de site. In de contractbevestiging stond echter een bedrag van 201 euro. Ik hoor juist meer dan 2000 euro van hen te krijgen op jaarbasis dus dat leek me niet wat. Daarop gebeld met de vraag of dit aangepast kon worden, en dat zouden ze doen. Dit is nog steeds niet gedaan dus vandaag maar eens weer gebeld. Nu word me verteld dat ze het termijnbedrag niet meer mogen verlagen. Ik kan het alleen een aantal procent verlagen via de website maar dan moet ik alsnog 150 euro per maand betalen terwijl ik juist geld van hen moet krijgen uiteindelijk (circa 3000kwh over op jaarbasis).

Is het iemand anders wel gelukt om het maandbedrag omlaag te krijgen bij Innova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_schimmel
reiniero schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:31:
Eind augustus had ik een jaarcontract bij innova afgesloten, termijnbedrag zou 5 euro per maand zijn volgens de site. In de contractbevestiging stond echter een bedrag van 201 euro. Ik hoor juist meer dan 2000 euro van hen te krijgen op jaarbasis dus dat leek me niet wat. Daarop gebeld met de vraag of dit aangepast kon worden, en dat zouden ze doen. Dit is nog steeds niet gedaan dus vandaag maar eens weer gebeld. Nu word me verteld dat ze het termijnbedrag niet meer mogen verlagen. Ik kan het alleen een aantal procent verlagen via de website maar dan moet ik alsnog 150 euro per maand betalen terwijl ik juist geld van hen moet krijgen uiteindelijk (circa 3000kwh over op jaarbasis).

Is het iemand anders wel gelukt om het maandbedrag omlaag te krijgen bij Innova?
Niet zo gek op zich. Eigenlijk vraag je ze om jouw afname in de winter voor te financieren. Daar moeten ze de middelen maar voor hebben. Door toch een voorschot te rekenen betaal je zelf de stroom die je in de winter afneemt en over een half jaar pas begint terug te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Laatst online: 12:31
Ons jaar contract van PowerPeers loopt de 27e af (28 okt 2021 - 27 okt 2022), nu zeggen ze dat we een openstaand saldo hebben en dus kunnen we het termijnbedrag niet veranderen (voor de laatste afschrijving). :?

Volgens mijn berekening op basis van de meterstanden, waarmee ik nog rekening heb gehouden met de oude situatie namelijk 21% btw ipv de verlaagde 9% en de oorspronkelijke vermindering energiebelasting i.p.v. de nieuwe hogere vermindering krijg ik ten minste €1100 terug, waarvan ook nog eens €200 welkomstbonus, ik verwacht uiteraard meer door de verlagingen.

We hadden het maandbedrag hoog staan omdat ik nog niet wist wat de zonnepanelen precies gingen opwekken en de L/L precies ging verbruiken.

Met bellen kom ik er niet door, verbruiksgegevens op de website klopt ook voor geen ene meter 8)7. Meterstanden in die periode zijn leidend neem ik aan.

Verder heb ik wel een mail gehad waar devariabele kosten vanaf de 28e in staan, anderen PP ook dezelfde prijs?

Stroom: €0,588532 per kWh (21% btw).
Gas: €2,757009 per m3 (21% btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

OMD

Dit is vast al eerder gevraagd maar kan het zo 123 niet vinden.

Bij mij zijn de stroomkosten bij Vattenfall per 1 oktober een stuk omlaag gegaan. Ik ben van 0,39 per kw gezakt naar 0,27. Was dit aangekondigd? Variabel contract.

[ Voor 4% gewijzigd door OMD op 03-10-2022 13:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
twowheeler schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 08:42:
We gaan in november in ons nieuwe huis over, dus het wordt nu echt tijd om energie af te sluiten.

Paar beginners vragen:
Ik zie op gaslicht.com hier en daar "leverancier bepaalt termijnbedrag" staan. Dit gebeurt toch altijd?

Ook vraag ik me af hoeveel het nu uitmaakt gezien we overal maandelijks kunnen opzeggen.

Edit: en voor m'n eigen idee. Het had toch niks uitgemaakt als ik dit 2 maanden terug had geregeld? Alle contracten zijn toch variabel.
Probleem is dat de huidige voorschot bedragen zeer hoog kunnen zijn (door historisch gebruik van de vorige bewoners) en dat je daar pas na X maanden dit kan verlagen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
ArcticWolf schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Probleem is dat de huidige voorschot bedragen zeer hoog kunnen zijn (door historisch gebruik van de vorige bewoners) en dat je daar pas na X maanden dit kan verlagen bijv.
Snap ik nu ook. Heb een aanvraag gedaan bij Vandebron. Hierna gebeld en blijkt dat ik hem met 20% mag verlagen, maar ze ook pas na 4 maanden meer kunnen zeggen over verbruik. Aangezien wij pas in November naar dit huis gaan vraag ik me af of dit nut heeft.

Meteen gebeld dat ik van enkel naar dubbel tarief wil. Ik vraag me echter af of dit verstandig is. We hebben (10) zonnepanelen en werken zowel op kantoor als thuis. Nu begrijp ik wel dat ik dit elk moment vrij straffeloos kan aanpassen. Ik dacht dat dubbel beter is icm zonnepanelen?

Nu wellicht nog bij Engie aanvragen en dan de keuze maken. Wat ik tot nu toe zie is energie en gas bij engie goedkoper, maar het vaste bedrag veel hoger.

[ Voor 11% gewijzigd door twowheeler op 03-10-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
OMD schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:43:
Dit is vast al eerder gevraagd maar kan het zo 123 niet vinden.

Bij mij zijn de stroomkosten bij Vattenfall per 1 oktober een stuk omlaag gegaan. Ik ben van 0,39 per kw gezakt naar 0,27. Was dit aangekondigd? Variabel contract.
heb nog geen bericht gehad of ik heb het gemist dat kan ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:48
BlazeMuis schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:26:
Verder heb ik wel een mail gehad waar devariabele kosten vanaf de 28e in staan, anderen PP ook dezelfde prijs?

Stroom: €0,588532 per kWh (21% btw).
Gas: €2,757009 per m3 (21% btw).
Ha. Bedankt voor deze, wederom moest ik het mailtje uit de spamfolder plukken (bij de provider, erg irritant -- moet kijken hoe ik dit op de whitelist krijg).

Ik heb 13-09 een mailtje ontvangen met het nieuwe tarief voor stroom vanaf 01-10: 0,530167/kWh (9% BTW). Het tarief a 21% stond er niet in maar dat is dus 0,588532 (met enig afronden).

Op 01-10 heb ik een nieuw mailtje ontvangen dat de tarieven pas ingaan vanaf 16-10 (iets met de termijn van 30 dagen, kuch kuch). Dit blijven dezelfde tarieven en die kun je ook terugvinden op https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden (kopje "bestaande klanten").

Gas heb ik niet en kan ik dus niet bevestigen, maar ook dat komt overeen met wat op de site staat, dus je bent hier geen uitzondering in.

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:28
s_schimmel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Niet zo gek op zich. Eigenlijk vraag je ze om jouw afname in de winter voor te financieren. Daar moeten ze de middelen maar voor hebben. Door toch een voorschot te rekenen betaal je zelf de stroom die je in de winter afneemt en over een half jaar pas begint terug te leveren.
Eigenlijk wel gek. Ik moet hun 1800 voorfinancieren en na een jaar 4500 terug krijgen? Vind ik gekker dan 5 euro voor financieren. Helemaal als dat al 2x telefonisch besproken is en zwart op wit in de mail staat.
Pagina: 1 ... 19 ... 154 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden