Los van dat dat hele plan nog niet eens uitgewerkt, het gaat om een prijsplafond. Het is een maximumprijs (tot een bepaalde hoeveelheid afgenomen energie). Vooralsnog hoef je niet uit solidariteit méér te betalen als je een gunstiger tarief hebt.PhrancK schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:01:
Ik gooi m er hier even aan aangezien ik het (zo snel) nergens zwart-op-wit kan vinden. ik zit in de situatie dat ik het “ geluk” heb net voor de Oekraïne oorlog een contract te hebben afgesloten voor 5 jaar met relatief lage prijzen. Lager zelfs dan de prijzen waarmee het aankomende prijsplafond rekent. Hebben jullie een idee hoe dit prijs plafond in zijn werk gaat?
1. Geldt straks voor iedereen standaard de genoemde prijzen,los van of dit hoger of lager dan je contract prijs is en 2. Hoe zit het met het bedrag boven de 1200m3, rekenen ze dan met je contractprijs of een standaard prijs per m3 voor iedereen?
Dank
NB: ik heb “geluk” zolang mijn leverancier niet omvalt… het is een nogal kleine namelijk
Het zou me niets verbazen als de overheid besluit naast ODE nog een toeslag toe te voegen: solidariteitstoeslag.