De boete hangt volgens mij heel erg af of de leverancier denkt verlies op jouw te lijden.Hongy schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:02:
[...]
Ja in dit geval wel. Er zijn wel scenario's waarbij hoge cashback en hoger tarief m3 wel gunstiger uitkomt zie ik nu;
Zoals Energiedirect met € 300 cashback en € 1,34758/m3 tov Vatttenfall € 75 cashback en € 1,21254/m3
Op 1100m3 is er toch een gunstiger totaal bij Energiedirect. 200m3 eronder of boven de geschatte verbruik is ook nog steeds in voordeel van de hoge cashback en hoger tarief.
Hierbij wel gezegd hebbende dat je het contract uitdient wat de meesten zullen doen, aangezien als de m3 tarieven zodanig dalen dat de consument toch een opzegboete krijgt die dat voordeel teniet doet om over te stappen.
Enige tip die ik je kan geven: kijk alleen naar je verbruik en het leveringstarief (per m3 en de leveringskosten). De cashback is mooi meegenomen maar linksom of rechtsom heb je het dan over 10tje's uiteindelijk.
De hogere cashback is puur ingecalculeerd in het tarief dus in principe betaal je die zelf.
Variabel nu het goedkoopst en bijzonder genoeg redelijk stabiel, maar die prijs is afhankelijk van de grillige markt. Zoals het er nu uitziet lijkt die redelijk stabiel, maar de winter is nog niet begonnen... Dus kan zo maar zijn dat die in de winter net als vorig jaar omhoog knalt.
Stel je zelf de vraag: Wat is mij nu meer waard en wat kan ik betalen? Wil je weten wat je gaat betalen voor een X periode (met een iets hoger tarief met afgekocht risico) of het onbekende met een iets lager tarief nu maar niet weten waar je aan toe bent over een paar maanden?
ikzelf heb 3 jaar vast bij Oxxio afgenomen voor 1,227 euro per/m3 omdat ik dan weet waar ik aan toe ben
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 11-09-2023 19:21 ]
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC