Eneco Tarieven?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 27.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Snuurtje schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:44:
Iemand hier toevallig ook meegemaakt dat je je tarieven niet tijdig door krijgt?

Eind oktober liep mijn vaste contract af. Half oktober heb ik gevraagd wanneer ik mijn nieuwe tarieven door zou krijgen. Krijg nu net antwoord dat ik per 1 oktober een mail gehad moet hebben, wat helemaal niet waar is. Heb ze nu gevraagd om die mail.

Maar ondertussen zit ik nu met torenhoge nieuwe tarieven en een 10 daagse opzegtermijn. Beetje in doubt wat ik het beste kan doen.
Plus op de website/app is er niks over terug te vinden, alleen je actieve producten. Maar niks over toekomende producten. Een e-mail is geen gegarandeerde aankomst. Spam, netwerk hickup, whatever. Je afdoen met 1 enkele e-mail, voor een best wel dure verplichting...

De customer facing IT is simpelweg 1 grote cluster fuck bij Eneco.

Wat mij er aan doet herinneren, zijn er al mensen die de 190,- hebben ontvangen? Ik heb nog niks gezien... zou per 1 nov en 1 dec overgemaakt worden toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 03-11-2022 06:14 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:45

paQ

Samplex schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:33:
Via de eneco app niet meer maar via de website wel zie het nog wel.
Heb hier hetzelfde als @sverzijl
Eergister telefonisch mijn gas opgezegd, zonder bevestiging, kon ik gister niet meer bij mijn gas gegevens (historisch) in de app, en sinds vandaag compleet verdwenen online.
Gewoon helemaal weg.
Verbruiksgegevens gedownload, nergens gas te bekennen.

8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45

Sport_Life

Solvitur ambulando

paQ schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:05:
[...]

Heb hier hetzelfde als @sverzijl
Eergister telefonisch mijn gas opgezegd, zonder bevestiging, kon ik gister niet meer bij mijn gas gegevens (historisch) in de app, en sinds vandaag compleet verdwenen online.
Gewoon helemaal weg.
Verbruiksgegevens gedownload, nergens gas te bekennen.

8)7
Voor 30 euro koop je een p1 meter van homewizard, ideaal :).

HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 03-11-2022 09:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Sport_Life schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:23:
[...]

Voor 30 euro koop je een p1 meter van homewizard, ideaal :).

HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma
Dat heb ik allemaal, maar het is weer de zoveelste onbegrijpelijke zet van die toko :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-09 17:56
Motrax schreef op donderdag 3 november 2022 @ 06:13:
[...]
Wat mij er aan doet herinneren, zijn er al mensen die de 190,- hebben ontvangen? Ik heb nog niks gezien... zou per 1 nov en 1 dec overgemaakt worden toch?
Eneco maakt de 190,- euro over tussen 20e en de 30e van de maand.

Quote uit een mail "Je ontvangt de eerste korting tussen half november en eind november."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan14
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-05 06:27
Mulderjari schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:40:
Heb mijn stroom bij Eneco en inmiddels overgezet naar zonneplan. Gas heb ik nog bij Essent maar begin nu toch wel te twijfelen om deze ook maar om te zetten naar zonneplan…

Ja, ik heb trouwens ook zonnepanelen.
Nog overgestapt naar een ander mbt het gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:56

ComPeter

iddqd idkfa

DE algemene voorwaarden op Mijn.Eneco

Terugleververgoeding

Je terugleververgoeding voor het salderen is altijd gelijk aan je all-in leveringstarief zoals dat op je overeenkomst staat. Het all-in-tarief bestaat uit: tarief per kWh stroom, overheidsheffingen (opslag duurzame energie en energiebelasting) en 21% btw.

Goed om te weten: van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt een verlaagd btw-tarief van 9% op energie (stroom en gas). Dit wordt automatisch doorberekend en verrekend op je jaarnota.

Als je meer teruglevert dan je verbruikt, noemen we dat 'een overschot aan teruglevering'. Je ontvangt dan van ons een terugleververgoeding van € 0,09 per kWh. Hier wordt geen btw, energiebelasting en opslag duurzame energie over vergoed. Op je jaarnota kun je dit allemaal terugzien. Heb je een overschot aan teruglevering? Dan zie je een negatief saldo op je jaarnota en krijg je geld van ons terug.

Heb je een variabel contract? Dan geldt een terugleververgoeding van € 0,09 per kWh (exclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie).
Heb je een contract met vaste prijs? Dan geldt de eerder afgesproken vergoeding tot aan het einde van de looptijd van het contract.

Toch staat op de portal mijn vergoeding nog op 9 cent, dit klopt dus niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Hip4jkboflsEoXs-Ky2qylF4Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzwBI5PVRb9GsuDJmc0fLXuw.jpg?f=fotoalbum_large

iddqd idkfa

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ComPeter schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:29:
DE algemene voorwaarden op Mijn.Eneco

Terugleververgoeding

Je terugleververgoeding voor het salderen is altijd gelijk aan je all-in leveringstarief zoals dat op je overeenkomst staat. Het all-in-tarief bestaat uit: tarief per kWh stroom, overheidsheffingen (opslag duurzame energie en energiebelasting) en 21% btw.

Goed om te weten: van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt een verlaagd btw-tarief van 9% op energie (stroom en gas). Dit wordt automatisch doorberekend en verrekend op je jaarnota.

Als je meer teruglevert dan je verbruikt, noemen we dat 'een overschot aan teruglevering'. Je ontvangt dan van ons een terugleververgoeding van € 0,09 per kWh. Hier wordt geen btw, energiebelasting en opslag duurzame energie over vergoed. Op je jaarnota kun je dit allemaal terugzien. Heb je een overschot aan teruglevering? Dan zie je een negatief saldo op je jaarnota en krijg je geld van ons terug.

Heb je een variabel contract? Dan geldt een terugleververgoeding van € 0,09 per kWh (exclusief btw, energiebelasting en opslag duurzame energie).
Heb je een contract met vaste prijs? Dan geldt de eerder afgesproken vergoeding tot aan het einde van de looptijd van het contract.

Toch staat op de portal mijn vergoeding nog op 9 cent, dit klopt dus niet

[Afbeelding]
Je valt in de herhaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_pG6HZbsEk7iILmKKcNaVEwT0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AZpNNDsdJD3S3NFuHKsQHg54.png?f=fotoalbum_large

Op mijn Eneco staat nog dat ik 9 cent per terugeleverde Kw krijg.
Op het maandoverzicht van oktober valt te berekenen dat ik 13 cent per KW krijg, dat is dus gelijk aan het Normaaltarief

Met een teruglevering van ongeveer 1100 kw zal dit 143 euro op jaarbasis zijn.

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:14
paQ schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:14:
pff ben die tent zo zat :|

overigens ook mailtje ontvangen met de zoveelste tariefverhoging (3e keer in 8 maanden tijd)
Gas gaat nu naar 3,17, maar ben sinds vorige week gasloos, dus boeie.

Stroom gaat naar 87/70 cent (van 21, naar 45, naar 51, naar 87), dat is al factor 4 tov februari.
zit wel in dubio. Ik heb nog ca 3500 kWh te salderen, of uit te laten betalen (samen ca 900 euro waard, wat neer komt op ca 26 cent / kWh) en dan over te stappen naar ANWB day ahead.
Daar loopt het al weken tussen de 6 en 24 cent zie ik.

Het lijkt er op dat het op dit moment netto netto allemaal niet meer zoveel uit maakt kostentechnisch voor me. Maar zou erg blij zijn als ik van Eneco af ben. Ik heb na PV ca 1-1.5 MW te kort, dus die moet ik zelf inkopen.
Even uitvissen of ik met salderen nou weg kom met een dynamisch contract.
Uit ervaring, geen anwb en Frank , Tibber veeeeel beter als je allen de stroom heeft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ComPeter schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:22:
[Afbeelding]

Op mijn Eneco staat nog dat ik 9 cent per terugeleverde Kw krijg.
Op het maandoverzicht van oktober valt te berekenen dat ik 13 cent per KW krijg, dat is dus gelijk aan het Normaaltarief

Met een teruglevering van ongeveer 1100 kw zal dit 143 euro op jaarbasis zijn.
Dat werkt zo niet (bij Eneco)
In wezen salderen zij (0 voorbij) negatief.

Salderen doe je in eenheden, niet in geld, en salderen staat daarnaast los van een TLV.
Overigens moeten daar nog BTW en heffingen af.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 08-11-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

marcink schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:32:
[...]

Uit ervaring, geen anwb en Frank , Tibber veeeeel beter als je allen de stroom heeft 😉
over 10 dagen, tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-09 14:14
Als je wil heb ik de Pulse gratis ,( 2 gekregen ) , is bijna de zelfde als home wizard maar veel beter geïmplementeerd in de tibber app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:27

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@ComPeter de ** en *** vertellen je dat dit de waarde is bij salderen, en niet je teruglevertarief is. Je kan er dus geen rechten aan ontlenen, reken je niet rijk.

Misschien wil je ook je ean blurren.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

marcink schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:40:
[...]

Als je wil heb ik de Pulse gratis ,( 2 gekregen ) , is bijna de zelfde als home wizard maar veel beter geïmplementeerd in de tibber app
oe *D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Ik ben sowieso een beetje zoek met mijn energie verbruikt

2019 Mei: Huidige woning gekocht (rijtjeswoning van 2 huizen 😉)
2019 Juni: Benedenverdieping voorzien vloerverwarmingen, radiatoren verwijderd, alle thermosstaatkranen op de overige radiator vervangen door Zigbee thermosstaatkranen (regeling via Domoticz), hele huis voorzien van Hue lampen en bewegings sensoren.
2020 Oktober: Keuken vervangen, koken op inductie, warm/heet water uit de Grohe Red (soort Qooker).
2021 April: HR++ glas laten plaatsen in alle ramen (met uitzondering vna WC raampje)
2021 April: zonnepanelen 6x230 wattpiek verwijderd
2021 Augustus: 2x8 350 wattpiek (oost west) zonnenpanelen geplaatst
2022 Januari: Aanbouw geplaatst van 2 meter met schuifpui van 5 meter (op het oosten), Extra groep aan vloerverwarming.
2022 April: Alle tochttrips in buitendeuren en ramen vervangen (sluit nu echt beter af)

Voor het plaatsen van de uitbouw hadden wij in de wintermaanden aan de achterkant geen zonneschijn in de woning, nu merk ja dat bij een geringe zonneschijn warmte binnenkomt (in de zomer is dit een nadeel)

Vanaf mei 2022 is mijn nul meting qua energieverbruik gestart!

[ Voor 11% gewijzigd door ComPeter op 08-11-2022 16:55 ]

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Misschien wil je ook je ean blurren.
Wat mag ik blurren?

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 10:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

EAN code halverwege je scherm in de groene balken, dat is de unieke code van je meter :P

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 08-11-2022 16:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Wat wil je met die code gaan doen! Overnemen in jouw meter oid

iddqd idkfa

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:37
Misschien kenden jullie deze al, maar als Eneco-verlater vond ik deze wel handig. Je uurlijks/dagelijks/maandelijks verbruik blijft dan inzichtelijk onafhankelijk bij welke energieleverancier je nu en in de toekomst zit.

https://slimmemeterportal.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComPeter

ComPeter

iddqd idkfa

Ik heb donderdag de 190 euro van Eneco ontvangen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB-JsufQjzgIR4JNzCivzNbtSZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIxTRfD8rA3LqupCpSnJ53kT.jpg?f=fotoalbum_large

Vast contract tot juni 2024, zeer lage tarieven!
Verlaging energiebelasting
Verlaging BTW naar 9%
2x 190 tegemoetkoming

Energie wordt voor mij alleen maar goedkoper.

iddqd idkfa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Dit topic dubbelt met de reeds bestaande energietopics. Vandaar een slotje.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.