[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kaasdipje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:56:
Morgen kunnen we het zelf gaan zien. Ik hoop een beetje begin van de avond zodat ik er lekker de tijd voor kan nemen.
If memory serves komen beta's van FM meestal rond 18:00-19:00 onze tijd uit. Garantie tot de voordeur uiteraard, het kan in principe op elke tijd uitkomen, maar meestal is het rond die tijd geweest in het verleden.
Laat maar komen!
Jep, heb er ook al flink zin in. Morgenavond een eerste beginnetje maken met het opzetten van mijn game en dit weekend echt flink los gaan denk ik.

Intentie is iig om net als FM24 ook in FM26 meteen in de beta-fase al mijn carrieregame te starten en die blijven gebruiken (in FM24 heb ik 2 jaar met dezelfde save gedaan, en ben uiteindelijk einde seizoen 2081/2082 gestopt op 106 jarige leeftijd).

Dit was de eindstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KbED7zBxtz4Jxo6rTVDjvlBl0lo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/He9cIu63OFlcdbeNPOYg3KAs.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 22-10-2025 09:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
stomley schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Waarschijnlijk tijdje terug opgenomen, maar zit je met dat het nog niet vrijgegeven mag worden?
Ik ben ook benieuwd wat de release gaat worden..
Het was een live stream!
En ik kan echt maar 2 redenen verzinnen waarom SI de alpha versie nu nog beschikbaar stelt aan streamers

1: de beta versie is nog niet af (2 dagen voor release 8)7 )
2: dit is vrijwel gelijk aan de beta versie, maar omdat SI weet dat er er problemen mee zijn en noemt het een alpha versie als excuus voor de problemen met de build. De problemen zijn behoorlijk overigens: denk aan ontbrekende textures en ik heb zelf zwevend publiek gezien zonder stadion. De game engine die tot onder 10fps duikt. En dan is het nog echt onbekend of de vernieuwde game engine naar behoren werkt en of het uberhaubt de moeite is om nu al een gebalanceerde save te spelen.

En het is al opmerkelijk dat er nu nog gebruikt gemaakt wordt van een alpha build terwijl deze game al een jaar geleden uit moest komen.

Het heeft er dus alle schijn van dat de game niet af is. Misschien komt het goed (ben er bang voor), maar ik ga dit bijvoorbeeld niet pre-orderen.

[ Voor 14% gewijzigd door friketje1 op 22-10-2025 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:59
friketje1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:55:
[...]
En het is al opmerkelijk dat er nu nog gebruikt gemaakt wordt van een alpha build terwijl deze game al een jaar geleden uit moest komen.
Ongeacht de status van het spel, doen ze dit ieder jaar. Het heet een Alpha wanneer de streamers er mee mogen spelen, een Beta (of nu Advanced Access Beta) wanneer het voor iedereen open gezet wordt.
Dit is bijvoorbeeld voor 24 een lijst met videos waar ze het een alpha build noemen:
https://www.youtube.com/p...oGbIOu6YCY6c4fsNLUxDDCmYz

Tot nu toe valt het me allemaal reuze mee. Er zal genoeg mis mee zijn maar ik maak me nog niet echt zorgen.

Ik denk dat ik de Beta met FC Twente ga spelen en dat ik daarna een Youth Only Challenge ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:57

^^0nMe

Got Babana's?

Ik sla deze versie toch maar over zoals gepland, aangezien ik vooraf al had verwacht dat die minder feature complete zal zijn dan FM24 en bepaalde (gui) zaken een beetje aanvoelen als dumbing down voor de console crowd. De belangrijkste nieuwe feature, een formatie met en zonder bal, is een beetje een wassen neus zolang ze de match-engine met name op het gebied van ruimtes verdedigen/dribbelen met ruimte niet rigoreus hebben aangepakt.

Enige lichtpuntje is dat de match-engine technisch schijnbaar met dezelfde files werkt als FM24, dus het team van FM Labs die een aantal ME/training mods hebben uitgebracht en DaveIncid van de Realism mod hebben waarschijnlijk genoeg 'technische erfenis' om vrij vlot met hun imho cruciale add-ons te komen voor FM26.

Nu beiden de DEF versie van hun mods hebben uitgebracht voor FM24, ga ik daarmee maar eens een gloednieuwe longsave starten nu mijn huidige zojuist succesvol is voltooid (USA WC met 14 van mijn spelers op anabole steroiden, uitgerekend tegen NL in de finale :D)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 16:45
Kaasdipje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:35:
[...]

Ongeacht de status van het spel, doen ze dit ieder jaar. Het heet een Alpha wanneer de streamers er mee mogen spelen, een Beta (of nu Advanced Access Beta) wanneer het voor iedereen open gezet wordt.
Dit is bijvoorbeeld voor 24 een lijst met videos waar ze het een alpha build noemen:
https://www.youtube.com/p...oGbIOu6YCY6c4fsNLUxDDCmYz

Tot nu toe valt het me allemaal reuze mee. Er zal genoeg mis mee zijn maar ik maak me nog niet echt zorgen.

Ik denk dat ik de Beta met FC Twente ga spelen en dat ik daarna een Youth Only Challenge ga proberen.
Dat is wel een vreemde definitie van een Alpha, maar goed.

Dat het meevalt ben ik echt niet met je eens. Vooral de 3d engine is niet af (ontbrekende en buggy textures, framedrops onder de 10, afwezige stadions met zwevend publiek) De interface zou nog niet goed zijn hoewel dat op de content die te zien is wel mee lijkt te vallen. En dan is de match engine ook nog behoorlijk aangepakt, het is maar te hopen dat dat goed is gegaan.
De game is ook niet feature complete. En er komen nog 2 of 3 content updates. Dat is wel echt een teken dat er tijdnood is.

Ze mogen mij verrassen, maar het heeft er alle schijn van dat de game niet af is en dat dit bij release (4 nov) eerder een early acces build is dan een echte release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
friketje1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:28:
[...]

Dat is wel een vreemde definitie van een Alpha, maar goed.

Dat het meevalt ben ik echt niet met je eens. Vooral de 3d engine is niet af (ontbrekende en buggy textures, framedrops onder de 10, afwezige stadions met zwevend publiek) De interface zou nog niet goed zijn hoewel dat op de content die te zien is wel mee lijkt te vallen. En dan is de match engine ook nog behoorlijk aangepakt, het is maar te hopen dat dat goed is gegaan.
De game is ook niet feature complete. En er komen nog 2 of 3 content updates. Dat is wel echt een teken dat er tijdnood is.

Ze mogen mij verrassen, maar het heeft er alle schijn van dat de game niet af is en dat dit bij release (4 nov) eerder een early acces build is dan een echte release.
Ik denk dat ik het eerder toepasselijk op mijn situatie had moeten schetsen:
De problemen die ik tot nu toe gezien heb, zullen niet per definitie mijn eigen spelplezier om zeep helpen.
Ik speel LLM en stadions en publiek zijn niet bepaald mijn grootste zorgen. De kans is aanwezig dat ik gewoon 2d speel voor een groot deel.

Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen uiteraard, ik snap het heel goed als je er voor kiest om hem over te slaan. Ik heb er zelf gewoon zin in :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kaasdipje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat ik het eerder toepasselijk op mijn situatie had moeten schetsen:
De problemen die ik tot nu toe gezien heb, zullen niet per definitie mijn eigen spelplezier om zeep helpen.
Ik speel LLM en stadions en publiek zijn niet bepaald mijn grootste zorgen. De kans is aanwezig dat ik gewoon 2d speel voor een groot deel.

Dat mag een ieder voor zichzelf bepalen uiteraard, ik snap het heel goed als je er voor kiest om hem over te slaan. Ik heb er zelf gewoon zin in :9
Zo zit ik er ook in. Elke FM-versie heeft fors wat bugs bij de release, en al helemaal in de Beta, dat is al zo sinds CM93/94.

In slechts één geval (ik dacht ergens FM10/FM11 of ergens in die buurt, weet niet precies meer) was dit echt een zodanig ernstige bug dat de game de facto niet speelbaar was. Als ik me goed herinner een defensie die nauwelijks iets tegenhield.

In alle andere gevallen was er best mee te leven, hooguit vervelend, maar niets game-brekends. Dat zal hier denk ik ook niet enorm veel anders zijn.

Imho wordt er door sommigen net iets teveel gezocht naar spijkers op laag water, en elke mug opgeblazen tot een olifant.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 22-10-2025 14:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-10 21:08
Uberhaupt wordt het spel pas leuker en leuker wanneer duidelijk is hoe alles in FM26 loopt en jongens als davincid met Realism-packs komen :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor wie het toch leuk vindt om te weten wat het resultaat van mijn tests is, hoever je kunt gaan met doelpunten en doelsaldo:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QDuDMsK.png

Veldbezetting is een rechttoe rechtaan 4-3-3 opstelling.
Wat de maker eventueel voor bijzonders met de instructies gedaan heeft, heb ik niet gecheckt..

Zo meteen maar weer eens een andere challenge bedenken met wat ik nog wil bereiken in FM24.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 22-10-2025 20:44 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

Zo zit ik er ook in. Elke FM-versie heeft fors wat bugs bij de release, en al helemaal in de Beta, dat is al zo sinds CM93/94.

In slechts één geval (ik dacht ergens FM10/FM11 of ergens in die buurt, weet niet precies meer) was dit echt een zodanig ernstige bug dat de game de facto niet speelbaar was. Als ik me goed herinner een defensie die nauwelijks iets tegenhield.

In alle andere gevallen was er best mee te leven, hooguit vervelend, maar niets game-brekends. Dat zal hier denk ik ook niet enorm veel anders zijn.

Imho wordt er door sommigen net iets teveel gezocht naar spijkers op laag water, en elke mug opgeblazen tot een olifant.
Dat denk ik ook. En elk jaar maakte SI er met de daaropvolgende updates uiteindelijk een prima game van. Perfect? Nee. Zeer goed én ongeëvenaard? Absoluut. Ik ben nog nooit ook maar enige voetbalmanagementsim tegengekomen die in de buurt kwam. Ook als FM nog een boel te verbeteren had.

Dat is ook de reden dat ik zelden al in oktober/november begin. Meestal koop ik pas rond maart als alle grote bugs eruit zijn en je er vrij zeker van kunt zijn dat je savegame stabiel draait voor vele seizoenen.

Plezier ermee heb ik toch wel. Deze editie gaat namelijk ook lekker:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QVgxUDc.png

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:21
Ik heb preorder gekocht van FM26 via FMScout. Op welke manier kan je later vandaag het spel dan downloaden? In de library staat dat ie vanaf de reguliere releasedatum (4 nov) beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
SuperCrisz schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:01:
Ik heb preorder gekocht van FM26 via FMScout. Op welke manier kan je later vandaag het spel dan downloaden? In de library staat dat ie vanaf de reguliere releasedatum (4 nov) beschikbaar is.
Hij is gewoon te downloaden vanaf vanmiddag/vanavond. Hier hoef je niks bijzonders voor te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt. Nu kun en hoef je niets te doen. Pas als SI de boel vrijgeeft komt er idd een "Download" / "Install" knop die je kunt gebruiken. Vermoedelijk pas ergens na 18:00 vanavond.

Je moet wel via een SEGA-approved reseller gekocht hebben om de Advanced Access te krijgen, non-approved sellers krijgen alleen de full release (en de demo, die ook op 4 november uit komt). Maar als je bij FMScout hebt gekocht is dat goed, die zijn approved.

Die 4 november mag je in dit geval negeren, dat is puur de full release datum.

Let wel op dat de game editor vanavond vermoedelijk nog niet uit zal komen, zoals altijd komt die waarschijnlijk pas bij de full release beschikbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Geen idee hoe waar dit is, maar ik zag dit op Reddit voorbij komen
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/25buj64nlhwf1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Extigo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:26:
[Afbeelding]
Klinkt plausibel, want het is in het verleden altijd wel een beetje in die regionen geweest, rekening houdend met timezones etc (SI zit immers in de UK, dus GMT tijd).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:52
Aangeschaft via Fanatical.com
UIteindelijk € 46,- (na gebruik CARROT26 discountcode)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Why SI... WHY?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYHnfc935PyxeKufR-tMkuRGVwY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3B0FwzBxgkmEcxtZUtb1LnTv.png?f=user_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Laatst online: 13:16
Extigo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:26:
[Afbeelding]
Heb het gevoel dat het eerder komt.

We hebben nog daglicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 15:19
Hi,
Ik heb even een vraagje.
Ik zit te kijken voor een nieuwe MAC book Air, maar mijn vraag is kan ik hierop ook gewoon Football manager 26 spelen?
Normaal ben ik gewoon een windows laptop gewend en hierop heb je natuurlijk gewoon steam. Maar hoe werkt dit op een MACbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Ik ga m ook kopen, maar vanavond nog geen tijd om te spelen. Dat wordt morgen en de rest van het weekend waarschijnlijk. :D

Zin in!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10 22:25
MrGizMo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Heb het gevoel dat het eerder komt.

We hebben nog daglicht ;)
Ik help het je hopen. Met die storm heb ik wel zin om al lekker vroeg te beginnen en de hele einde van de middag en avond te FMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
joey1990 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:23:
Hi,
Ik heb even een vraagje.
Ik zit te kijken voor een nieuwe MAC book Air, maar mijn vraag is kan ik hierop ook gewoon Football manager 26 spelen?
Normaal ben ik gewoon een windows laptop gewend en hierop heb je natuurlijk gewoon steam. Maar hoe werkt dit op een MACbook?
Op de steam pagina(https://store.steampowere...1340/Football_Manager_26/) is een tabje bij System Requirements te vinden voor Mac, dus als je mac hier aan voldoet, dan zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 15:19
Terranova schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:31:
[...]

Op de steam pagina(https://store.steampowere...1340/Football_Manager_26/) is een tabje bij System Requirements te vinden voor Mac, dus als je mac hier aan voldoet, dan zou het moeten werken
Oke, dat zag ik ook inderdaad. maar is er dan een steam app ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
joey1990 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:32:
[...]

Ja, al zou ik je niet kunnen zeggen hoe je die kan vinden. Vast via een app store oid op Mac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
joey1990 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:23:
Hi,
Ik heb even een vraagje.
Ja hoor. Speel al sinds jaar en dag op een Mac.
joey1990 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:32:
[...]

Simpelweg downloaden van de Steam website. Je krijgt dan automatisch het installatiebestand voor macOS.

[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2025 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Iedereen al een idee met welk team ze beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MrGizMo schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:48:
Ik zit eraan te denken om met een club te beginnen uit het laagst speelbare niveau van Spanje of Italië maar ik heb nog geen concrete club op het oog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
In het vrouwenvoetbal. En dan kijken hoe ver ik kom en uiteindelik de stap naar de mannen. Kijken hoe groot het verschil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nou, de verwachte 18:00 release (5PM UK) is dus niet het geval zo lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
8PM release in UK. Dus 21:00 hier.
FFS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrSKiXcHhgSYDaQHPwqDIPaYfbQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8pAWrMi05AW7sGDHUhU4sbFh.png?f=user_large

[ Voor 68% gewijzigd door Rivanov op 23-10-2025 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Wauw dat getroll van ze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan ga ik denk ik morgen pas beginnen, dit is te laat voor me, moet morgen weer vroeg aan het werk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
"Subject to final build checks"

Brr....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:05
Ik begin meestal clubloos en zonder ervaring en dan na een halfjaar komt er wel wat op je pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:08

Zyron

BWRAAAAP

Zweedse club uit dorpje met duizend inwoners zorgt voor sensatie met landstitel https://www.nu.nl/voetbal...satie-met-landstitel.html

Ik ga kijken of ik dit sprookje kan recreëren als eerste uitdaging. :)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
Zyron schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:47:
Zweedse club uit dorpje met duizend inwoners zorgt voor sensatie met landstitel https://www.nu.nl/voetbal...satie-met-landstitel.html

Ik ga kijken of ik dit sprookje kan recreëren als eerste uitdaging. :)
Of een Europa League sprookje met Go Ahead Eagles. Gewoon 2-1 voor tegen Aston Villa 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
uhm... het zou 21 uur online zijn die beta.. ik zie nog niets... staat nog steeds "beschikbaar vanaf 4 nov"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Even Steam herstart en ik heb een INSTALL-button

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
yes, hier nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SskUEM564kfc2ZDeauLxstU6Pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrhcRQj61ulfGNeltQHs42oP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
De UI is echt hopeloos, zo compleet onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:24

Player1S

Probably out in the dark

Heb geen beta maar denk dat ik met Twente ga beginnen en zodra de vrouwen eredivisie er is als mod en ik de nieuwe game beetje door heb en eerste patches zijn geweest begin ik een non-league to legends. Dus 0 ervaring, 0 badges en werkeloos.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
De UI is echt zo erg dat ik maar gewoon gestopt ben. Twijfel over een refund, dit is echt gemaakt door een stagair, en niet eens een design stagair, maar gewoon eentje van accounting ofzo.

Ze gebruiken amper best practices, het ziet er niet uit en alles zit vol met bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wausser
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:46
De UI is echt mega wennen. Ik probeer het wat tijd te geven. Echter doet de ''Verdergaan'' knop het niet bij mij. Ik kan er op blijven klikken. Maar er gebeurd niks.. Eén van de basisfunctionaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
Heb ook een begin gemaakt met Twente, bijna 2 uur gespeeld, en morgen weer verder kijken.

Ik kan me zeker vinden in de UI kritiek. Alles is lastiger te vinden of er is overlap in teksten of zelfs spelers-posities. Speelde heel even in het Nederlands en daar was het nog erger. Het sorteren van de spelerslijst in het tactiek scherm werkte niet goed (pas nadat je de assistent een keer de opstelling had laten maken).

Ik denk dat er nog flink wat werk aan de winkel is voordat dit een prettige ervaring gaat worden. Toch zal ik morgen rustig aan de eerste wedstrijden beginnen te spelen en rustig aan rond gaan kijken, er is nog zat te zien en te leren. Ik heb er vertrouwen in dat ze snel genoeg bezig gaan met de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:08

Zyron

BWRAAAAP

Ook hier de eerste twee uurtjes erin zitten. UI is absoluut wennen maar om nu aan een refund te denken.. nee. Alles went en waarschijnlijk zullen er t.z.t. wel mods verschijnen die de UI ook weer de kop gooien.

Elke nieuwe start is moeilijk, denk ik..

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nou, ga er eens aan beginnen. De eerste indrukken online zijn niet mals. De game wordt compleet afgeslacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:58
Voor de mensen die moeite hebben met de nieuwe UI en niets meer kunnen vinden, de zoek functie is echt een aanrader nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik ben net begonnen, en de keus is gevallen op Club Deportivo Artístico Navalcarnero, in de 4e divisie van Spanje (laagst speelbare). Media prediction is 14e (van 18 teams), dus dat is een mooie uitdaging. Wel goede trainingsfaciliteiten en average youth facilities.

Ook meteen de realname fix toegepast uiteraard.

Ik moet zeggen dat de UI idd nogal..... wennen is, zeg maar. Ik zoek me echt rot. Maar na een halfuurtje bladeren kan ik iig voor de belangrijkste dingen nu wel mijn weg vinden. Zitten nog wel wat irritante zaken in, zoals teveel scroll-balken, en teveel informatie op een te klein oppervlak, waardoor het nogal onrustig wordt. Ook de animaties (in- en uit-faden) mogen nog wel wat vloeiender.

Ook zitten er nog wel wat glitches in (die zijn al gemeld op het forum zag ik), zoals positionering van tekst etc die niet goed uitgelijnd is. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel gefixed worden.

Vsn mij persoonlijk hoeven al die tegeltjes ook niet zonodig, dat is me iets teveel console-achtig, maargoed, dat is een kwestie van smaak en niet per definitie goed of fout. En het is sowieso een trend in de gamewereld geloof ik, om steeds meer richting console-interfaces te gaan.

Wat wel knap irritant is (is ook al meerdere keren gemeld op het forum zag ik) is dat de Back-knop nogal onvoorspelbaar is. Soms gaat hij netjes terug naar het vorige scherm zoals het hoort, maar soms springt hij wel 4-5 stappen terug. Ook dat zal ongetwijfeld nog wel gefixed worden.

Ook een nadeel vind ik dat de Training en de Staff schermen imho nogal onoverzichtelijk zijn. Hier moet ik duidelijk nog iets meer induiken.

Wel positief vind ik dat je de tactiek nu veel beter kunt tweaken, met het onderscheid tussen In Posession en Out of Posession.

Matches heb ik nog niet gespeeld (zover ben ik nog niet gekomen :P), maar dat doe ik vanmiddag wel, moet nu gaan werken.

Eerste indruk is dat er dus nog wel wat glitches zijn, met name in de UI, maar als men die tijdig weet te fixen zie ik er zeker wel potentie in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:05
Spatiebalk rammen is niet meer, weet niet of het door de Unity-engine komt of mogelijk omdat het nog een Beta-versie is. Een simpele voortgang die voorheen instant was, toont nu standaard een laadscherm en duurt 1 á 2 secondes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe hebben ze dit spel zo kunnen vern**ken. Ho-ly shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:58
Zyron schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 00:33:
Ook hier de eerste twee uurtjes erin zitten. UI is absoluut wennen maar om nu aan een refund te denken.. nee. Alles went en waarschijnlijk zullen er t.z.t. wel mods verschijnen die de UI ook weer de kop gooien.

Elke nieuwe start is moeilijk, denk ik..
Dit, maar ook zoals voor mij dat je in de afgelopen 20 jaar er iets van 15k uur in hebt zitten waarbij de ui nooit zo hard (zover ik mij herinner) is aangepast dan is het gewoon ook wennen.

Het is nog veel te vroeg om het gelijk af te schrijven. In de vorige versies zaten ook genoeg dingen in de ui die irriteerde maar daar hebben we mee leren leven over de jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
stomley schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:51:
[...]

Dit, maar ook zoals voor mij dat je in de afgelopen 20 jaar er iets van 15k uur in hebt zitten waarbij de ui nooit zo hard (zover ik mij herinner) is aangepast dan is het gewoon ook wennen.

Het is nog veel te vroeg om het gelijk af te schrijven. In de vorige versies zaten ook genoeg dingen in de ui die irriteerde maar daar hebben we mee leren leven over de jaren.
Precies zit. Sure, er zitten nog best wel wat problemen in, dat ontkent ook niemand. In deze stand zoals het nu is moet men het niet uitbrengen nee. Zie mijn vorige post hierboven waar ik al een aantal punten benoem, en ik ben er vast nog meer niet tegengekomen.

Maar ik zag op het forum al iemand die na 5 (!) minuten spelen ging refunden, want het was allemaal kut en weet ik wat. No offence maar als je na 5 minuten al afhaakt ben je zelf ook niet helemaal fris bezig. Alle wijzigingen vereisen gewenning, ook in vorige versies veranderde genoeg (denk aan de invoer van de DataHub, wat een drama was dat in het begin zeg, en 'dit is kut ik wil de oude FM terug!'-opmerkingen....). Als je alles bij het oude wil houden, blijf dan lekker bij CM93/94 of FM05 ofzo.

Sure, als je 10 uur gespeeld hebt en het nog niks vind, dan is dat prima en kritiek an sich is ook prima. Maar om na lrap 5 minuten al de hele game af te schrijven vind ik een beetje extreem en kortzichtig. Dan heb je net je database opgestart.

Ik ben iig wel van plan om het dit weekend een serieuze kans te geven. Wellicht als het niet bevalt dat ik dan even tot 4 november wacht, maar ik ga het iig niet op voorhand afschieten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Het is niet alleen de UI.. het is de complete UX en de sluggishnes. Damn, het voelt als dikke stroop.
Ultrawide 3440x1440 is niet te doen. Zet je 'm op Windowed 2560x1440 dan zie je het onderste deel van het scherm niet op macOS, omdat je door de menubar bovenin het scherm niet helemaal in beeld krijgt.

En het lijkt wel geupscaled vanaf 720p.

[ Voor 55% gewijzigd door Rivanov op 24-10-2025 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Die UI is op zich nog wel aan te wennen, maar de hoeveelheid bugs is idioot hoog. Heb er nu 2,5 uur in zitten en heb de volgende al meegemaakt:
- Continue button niet klikbaar. Uiteindelijk eerst de highlights van mijn vorige wedstrijd gestart, direct weer afgesloten en toen werkte de knop weer
- Wisselen van geblesseerde speler werkt niet. Blijf de melding krijgen dat er een geblesseerde speler op het veld staat
- Meerdere soft locks op schermen die meestal alleen met een herstart op te lossen zijn. Al gehad tijdens een transfer en tijdens het maken van een tactiek

En dan nog de UI bugs als kleuren die ineens anders zijn, overlappende tekst en niet werkende schaling met kleinere tekst.

Verder voelt de game wel goed aan, maar ze moeten deze zaken eerst gaan fixen voordat ik er echt meer tijd in ga steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
@Extigo die bug van die Continue knop is btw idd al als Known Issue bevestigd en wordt met de hoogste priorieit opgepakt door de developer zag ik.

Het schijnt idd te helpen om even de save te herladen of voor 1 dag op holiday te gaan als workaround.

Heb het zelf niet gehad, het lijkt niet bij iedereen te gebeuren, in de meldingen heb ik geen patroon kunnen ontdekken wat het probleem triggert iig.

Dat van die wisselspelers idem dito, wordt ook met hoogste prioriteit opgepakt. Ook hier is geen patroon bekend, lang niet iedereen lijkt het iig te hebben.

Dat van die kleuren is idd erg irrant net als uitlijnproblemen met tekst.

Die scaling problemen die jij noemt vind ik idd ook een knap irritant ding. Ik heb een ultrawidescreen monitor, en de UI schaalt helemaal niet, ik zit met enorme lege vlakken. Functioneel maakt het uiteraard niet uit, maar het ziet er niet fraai en evenwichtig uit nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Baal ervan dat ik de game via Fanatical heb gekocht i.p.v. Steam. Refund kan nu niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Heb gister toch even een klein uurtje kunnen kijken. De UI is wennen, kon bv nergens vinden waar je attribute masking uit kon zetten bij een nieuwe game. Of waar je een vriendschappelijke wedstrijd kan annuleren.

Ook al snel wat visuele bugs gezien met overlappende tekst idd.

Vanavond maar eens wat uitgebreider kijken wat ik tegenkom.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
On_E schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:09:
Heb gister toch even een klein uurtje kunnen kijken. De UI is wennen, kon bv nergens vinden waar je attribute masking uit kon zetten bij een nieuwe game. Of waar je een vriendschappelijke wedstrijd kan annuleren.

Ook al snel wat visuele bugs gezien met overlappende tekst idd.

Vanavond maar eens wat uitgebreider kijken wat ik tegenkom.
Advanced Settings / Preferences in het scherm waar je de competities selecteert (aan de rechterzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
wildhagen schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:07:
@Extigo die bug van die Continue knop is btw idd al als Known Issue bevestigd en wordt met de hoogste priorieit opgepakt door de developer zag ik.

Het schijnt idd te helpen om even de save te herladen of voor 1 dag op holiday te gaan als workaround.

Heb het zelf niet gehad, het lijkt niet bij iedereen te gebeuren, in de meldingen heb ik geen patroon kunnen ontdekken wat het probleem triggert iig.

Dat van die wisselspelers idem dito, wordt ook met hoogste prioriteit opgepakt. Ook hier is geen patroon bekend, lang niet iedereen lijkt het iig te hebben.

Dat van die kleuren is idd erg irrant net als uitlijnproblemen met tekst.

Die scaling problemen die jij noemt vind ik idd ook een knap irritant ding. Ik heb een ultrawidescreen monitor, en de UI schaalt helemaal niet, ik zit met enorme lege vlakken. Functioneel maakt het uiteraard niet uit, maar het ziet er niet fraai en evenwichtig uit nee.
Positieve was dat het inladen van een database nog sneller is dan fm24 welke echt al 100x sneller was dan bijvoorbeeld fm22.

Had nu een database van 526k spelers en was binnen 2 minuten ofzo ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
stomley schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:25:
[...]

Positieve was dat het inladen van een database nog sneller is dan fm24 welke echt al 100x sneller was dan bijvoorbeeld fm22.

Had nu een database van 526k spelers en was binnen 2 minuten ofzo ingeladen.
Klopt viel me ook al op ja, de snelheid van laden maar ook saven is echt gigantisch verbeterd tov FM24.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waarom kan ik geen rugnummer toewijzen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6luhe3eqPI0OQHdqCLbx_zcqQy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LlKiG8wSvcA3n1ziTOQNXE9d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Rivanov schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:38:
Waarom kan ik geen rugnummer toewijzen?

[Afbeelding]
Is die niet uitgeleend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:37
Het is echt even zoeken en wennen, maar ik vind het wel verfrissend om echt een nieuwe game te spelen. Wat dat betreft kan EA een voorbeeld nemen aan FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
En daar is de volgende bug. Had mijn selectie leeggemaakt om even schoon te beginnen en nu kan ik, vlak voor de wedstrijd, niemand een plek geven in mijn tactiek... Damn, de bugs zijn echt erg dit jaar.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste