Ik ben net begonnen, en de keus is gevallen op
Club Deportivo Artístico Navalcarnero, in de 4e divisie van Spanje (laagst speelbare). Media prediction is 14e (van 18 teams), dus dat is een mooie uitdaging. Wel goede trainingsfaciliteiten en average youth facilities.
Ook meteen de realname fix toegepast uiteraard.
Ik moet zeggen dat de UI idd nogal..... wennen is, zeg maar. Ik zoek me echt rot. Maar na een halfuurtje bladeren kan ik iig voor de belangrijkste dingen nu wel mijn weg vinden. Zitten nog wel wat irritante zaken in, zoals teveel scroll-balken, en teveel informatie op een te klein oppervlak, waardoor het nogal onrustig wordt. Ook de animaties (in- en uit-faden) mogen nog wel wat vloeiender.
Ook zitten er nog wel wat glitches in (die zijn al gemeld op het forum zag ik), zoals positionering van tekst etc die niet goed uitgelijnd is. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel gefixed worden.
Vsn mij persoonlijk hoeven al die tegeltjes ook niet zonodig, dat is me iets teveel console-achtig, maargoed, dat is een kwestie van smaak en niet per definitie goed of fout. En het is sowieso een trend in de gamewereld geloof ik, om steeds meer richting console-interfaces te gaan.
Wat wel knap irritant is (is ook al meerdere keren gemeld op het forum zag ik) is dat de Back-knop nogal onvoorspelbaar is. Soms gaat hij netjes terug naar het vorige scherm zoals het hoort, maar soms springt hij wel 4-5 stappen terug. Ook dat zal ongetwijfeld nog wel gefixed worden.
Ook een nadeel vind ik dat de Training en de Staff schermen imho nogal onoverzichtelijk zijn. Hier moet ik duidelijk nog iets meer induiken.
Wel positief vind ik dat je de tactiek nu veel beter kunt tweaken, met het onderscheid tussen In Posession en Out of Posession.
Matches heb ik nog niet gespeeld (zover ben ik nog niet gekomen

), maar dat doe ik vanmiddag wel, moet nu gaan werken.
Eerste indruk is dat er dus nog wel wat glitches zijn, met name in de UI, maar als men die tijdig weet te fixen zie ik er zeker wel potentie in.