Serie A? Foggia is namelijk nu Serie cwildhagen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:50:
Over absurde scores gesproken, telt dit ook mee?
[Afbeelding]
12-0 voor AS Roma tegen Foggia
Serie A idd, was een reguliere competitiewedstrijd.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:10:
[...]
Serie A? Foggia is namelijk nu Serie c
Het is hier inmiddels februari 2059, en Foggia zit al een seizoen of 10 ofzo in de Serie A. Eigenlijk altijd in het rechterrijtje en vaak net iets boven de degradatieplekken.
Zo ook dit (nog lopende) seizoen, ze staan nu op de 16e plek, met 2/3e van de competitie gespeeld:
:strip_exif()/f/image/k9CIX7fDVWLHbuzXr1s6aclg.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
Zeer mooie uitslag met dominant voetbal.wildhagen schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:50:
Over absurde scores gesproken, telt dit ook mee?
[Afbeelding]
12-0 voor AS Roma tegen Foggia
edit:
Weet iemand of je het aantal dagen tot naturalisatie ook aan een kolom in het selectie/squad scherm kunt toevoegen? Ik heb zelf fijne views gemaakt met statistieken, contractverlenging, etc. Ik kan alleen nergens de optie vinden om naturalisatiecounters toe te voegen. Wellicht bestaan die ook niet, maar het zou het een stuk makkelijker maken om in 1 oogopslag te kunnen zien of je een buitenlandse speler een nieuw contract wilt geven, wilt verhuren of nog niet, etc.
[ Voor 41% gewijzigd door Jorgen op 26-10-2024 17:59 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zo, Derby begon sterk, zwalkte eventjes en toen klikte de strategie bij spelers. Zijn als 5e geëindigd en via extra plek spelen we komend seizoen CL.
Wel steeds meer klaar met de AI in het spel.
Verzoek aan board: Afgewezen maar mag in gesprek. Tijdens gesprek gelijk "je doet het zo goed, we willigen je verzoek graag in".
Denk niet dat we al klaar zijn om echt potten te breken in de CL maar hopelijk leuke inkomsten en niet teveel 2nd season syndrome.
Maar misschien moet ik Barca eens in de gaten houden. Club legt het vaak af tegen Real Madrid en ook geen recente CL winst maar wel 1.2 miljard op de bank en schuldenvrij.
Wel steeds meer klaar met de AI in het spel.
Verzoek aan board: Afgewezen maar mag in gesprek. Tijdens gesprek gelijk "je doet het zo goed, we willigen je verzoek graag in".
Denk niet dat we al klaar zijn om echt potten te breken in de CL maar hopelijk leuke inkomsten en niet teveel 2nd season syndrome.
Maar misschien moet ik Barca eens in de gaten houden. Club legt het vaak af tegen Real Madrid en ook geen recente CL winst maar wel 1.2 miljard op de bank en schuldenvrij.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Seizoen 2058/2059 voor AS Roma zit erop. En het was wéér een fantastisch seizoen!
Om te beginnen met de transfers. Hier heb ik het erg rustig gehouden dit jaar: omdat er een AMR bij mij vertrokken was heb ik van Real Madrid een goede AMR gehuurd. Deze beviel zó enorm goed (17 goals, 13 assists, daar doe ik het voor!) dat ik hem halverwege het seizoen op een free transfer heb vastgelegd, ook al is hij al 31 jaar. Dit is hem:
:strip_exif()/f/image/oDWUtrYFQKQCchtzzMrwyoXN.png?f=user_large)
Verder gaat mijn primaire keeper weg (helaas op een free transfer), dus ter vervanging heb ik een 20-jarig Oostenrijks talent gehaald van Red Bull Salzburg, voor 8.75 miljoen euro
Dat was eigenlijk al het nieuws wel op het front van transfers. Dus door naar de competities.
Het begon met de UEFA Super Cup. Hier moest ik aantreden tegen Fulham, met 5-2 versloeg ik hen vrij eenvoudig, waardoor de eerste prijs meteen binnen was.
De volgende competitie was de Champions League. Ik had een vrij pittige loting, maar zeker niet ondoenlijk. Dit was het resultaat:
:strip_exif()/f/image/9jsAxtRkYl14QFyEZN6Gt2ZP.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:strip_exif()/f/image/2OXRRBv9brIGYiUp9KWhbKC1.png?f=user_large)
Doordat ik me direct kwalificeerde hoefde ik geen playoff te spelen, maar ging ik meteen naar de achtste finale. Hier trof ik Atletico Madrid. Uit verloor ik in een thriller met 2-3, maar thuis versloeg ik ze met 3-0 eenvoudig, dus ik ging naar de kwartfinales. Hier wachtte Real Madrid op me. Uit verloor ik in een waardeloze wedstrijd met 0-1, en thuis stond ik al snel met 2-0 achter. Maar toen stortten ze blijkbaar helemaal in en scoorde ik 3x in 20 minuten, waarna er met 3-3 verlengd moest worden. Hier werd niet meer gescoord, en de penalties nam ik met 5-4 net iets beter, dus ik mocht in de halve finale gaan spelen. Hier trof ik Arsenal. Uit won in ik in een spannende wedstrijd met 2-1, en thuis met maar liefst 3-0, dus ik ging naar de finale. Hier wachtte landgenoot AC Milan op me. In een matige wedstrijd, scoorde ik in de 84e minuut via een kopbal het enige doelpunt. Met 0-1 was ik voor het tweede jaar op rij winnaar van de Champions League. De Double was dus binnen.
De Supercoppia Italiana. Met 3-1 versloeg ik in de halve finale Fiorentina vrij eenvoudig. Helaas verloor ik in de finale kansloos met 2-1 van AC Milan.
Gaan we door met de Coppa Italia. In de derde ronde trof ik Catanzaro, uit Serie B, die ik met 2-1 vrij eenovudig versloeg. In de kwartfinale wachtte Atalanta op mij, ook die versloeg ik met 2-1. De halve finale wachtte, waar ik aartsrivaal Lazio trof. De eerste wedstrijd ging met 1-0 verloren, in de tweede wedstrijd kwam ik niet verder dan 1-1, dus hier verloor ik helaas.
Last but not least de Serie A. Hier liep het ook fantastisch, ik heb eigenlijk de hele competitie bovenin meegedraaid, en slechts 2 (!) wedstrijden verloren: een 3-0 verlies uit tegen Atlanta, en een 1-2 verlies thuis tegen Inter. Kan ik mee leven!
Uiteindelijk dus na één jaar AC Milan weer de Serie A gewonnen voor de tweede keer in 3 jaar. De Treble was dus binnen!
Competitieverloop:
:strip_exif()/f/image/2WNInlGqoRxLR8KYQG1QRmrP.png?f=user_large)
Eindstand competitie:
:strip_exif()/f/image/16yJmDzhKc4WkrLcKlZsONoq.png?f=user_large)
102 punten ,een doelsaldo van +86... bizar!
Cosenza, Venezia en Sassuolo degraderen en worden ingeruild voor UC Sampdoria (Serie B-winnaar), Empoli (runner-up) en Pescara (winnaar playoffs).
Topscorer, tevens speler met beste rating:
:strip_exif()/f/image/eOp4ZBbw5gYjq0NDtI1foAWR.png?f=user_large)
---
En de situatie in Nederland, in de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/5NAR9zrrUT7kX227sbCWKRt7.png?f=user_large)
en de KKD:
Om te beginnen met de transfers. Hier heb ik het erg rustig gehouden dit jaar: omdat er een AMR bij mij vertrokken was heb ik van Real Madrid een goede AMR gehuurd. Deze beviel zó enorm goed (17 goals, 13 assists, daar doe ik het voor!) dat ik hem halverwege het seizoen op een free transfer heb vastgelegd, ook al is hij al 31 jaar. Dit is hem:
:strip_exif()/f/image/oDWUtrYFQKQCchtzzMrwyoXN.png?f=user_large)
Verder gaat mijn primaire keeper weg (helaas op een free transfer), dus ter vervanging heb ik een 20-jarig Oostenrijks talent gehaald van Red Bull Salzburg, voor 8.75 miljoen euro
Dat was eigenlijk al het nieuws wel op het front van transfers. Dus door naar de competities.
Het begon met de UEFA Super Cup. Hier moest ik aantreden tegen Fulham, met 5-2 versloeg ik hen vrij eenvoudig, waardoor de eerste prijs meteen binnen was.
De volgende competitie was de Champions League. Ik had een vrij pittige loting, maar zeker niet ondoenlijk. Dit was het resultaat:
:strip_exif()/f/image/9jsAxtRkYl14QFyEZN6Gt2ZP.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:strip_exif()/f/image/2OXRRBv9brIGYiUp9KWhbKC1.png?f=user_large)
Doordat ik me direct kwalificeerde hoefde ik geen playoff te spelen, maar ging ik meteen naar de achtste finale. Hier trof ik Atletico Madrid. Uit verloor ik in een thriller met 2-3, maar thuis versloeg ik ze met 3-0 eenvoudig, dus ik ging naar de kwartfinales. Hier wachtte Real Madrid op me. Uit verloor ik in een waardeloze wedstrijd met 0-1, en thuis stond ik al snel met 2-0 achter. Maar toen stortten ze blijkbaar helemaal in en scoorde ik 3x in 20 minuten, waarna er met 3-3 verlengd moest worden. Hier werd niet meer gescoord, en de penalties nam ik met 5-4 net iets beter, dus ik mocht in de halve finale gaan spelen. Hier trof ik Arsenal. Uit won in ik in een spannende wedstrijd met 2-1, en thuis met maar liefst 3-0, dus ik ging naar de finale. Hier wachtte landgenoot AC Milan op me. In een matige wedstrijd, scoorde ik in de 84e minuut via een kopbal het enige doelpunt. Met 0-1 was ik voor het tweede jaar op rij winnaar van de Champions League. De Double was dus binnen.
De Supercoppia Italiana. Met 3-1 versloeg ik in de halve finale Fiorentina vrij eenvoudig. Helaas verloor ik in de finale kansloos met 2-1 van AC Milan.
Gaan we door met de Coppa Italia. In de derde ronde trof ik Catanzaro, uit Serie B, die ik met 2-1 vrij eenovudig versloeg. In de kwartfinale wachtte Atalanta op mij, ook die versloeg ik met 2-1. De halve finale wachtte, waar ik aartsrivaal Lazio trof. De eerste wedstrijd ging met 1-0 verloren, in de tweede wedstrijd kwam ik niet verder dan 1-1, dus hier verloor ik helaas.
Last but not least de Serie A. Hier liep het ook fantastisch, ik heb eigenlijk de hele competitie bovenin meegedraaid, en slechts 2 (!) wedstrijden verloren: een 3-0 verlies uit tegen Atlanta, en een 1-2 verlies thuis tegen Inter. Kan ik mee leven!
Uiteindelijk dus na één jaar AC Milan weer de Serie A gewonnen voor de tweede keer in 3 jaar. De Treble was dus binnen!
Competitieverloop:
:strip_exif()/f/image/2WNInlGqoRxLR8KYQG1QRmrP.png?f=user_large)
Eindstand competitie:
:strip_exif()/f/image/16yJmDzhKc4WkrLcKlZsONoq.png?f=user_large)
Cosenza, Venezia en Sassuolo degraderen en worden ingeruild voor UC Sampdoria (Serie B-winnaar), Empoli (runner-up) en Pescara (winnaar playoffs).
:strip_exif()/f/image/eOp4ZBbw5gYjq0NDtI1foAWR.png?f=user_large)
---
:strip_exif()/f/image/5NAR9zrrUT7kX227sbCWKRt7.png?f=user_large)
en de KKD:
:strip_exif()/f/image/AooWIsJTEq38MsAeMuTyt28y.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
Wederom een mooi seizoen dus! Veel punten en een goed saldo!wildhagen schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:59:
Seizoen 2058/2059 voor AS Roma zit erop. En het was wéér een fantastisch seizoen!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eindstand League Phase:
[Afbeelding]
Competitieverloop:
[Afbeelding]
Eindstand competitie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
---
[Afbeelding]
en de KKD:
[Afbeelding]
De tusssenstand tot nu toe:

71 competities en 200 bekers
Het is jammer dat in een simulation game alle credits naar de assistent gaan en datzelfde geldt voor het aantal gespeelde wedstrijden. Resources Capital is nu de club waar ik het langste actief ben (ruim 28 jaar) en ik heb bijna evenveel prijzen behaald als tijdens mijn tijd bij Everton.
We hebben flink afstand genomen van de concurrentie en zwemmen qua titels nu in niemandsland.

Op het laatste WK (2242) schakelde IJsland achtereenvolgens Uruguay, Brazilië en Nederland uit, waarna de finale gespeeld werd tussen Tsjechië en Zuid-Korea, waarbij de Aziaten er met de cup vandoor gingen.

71 competities en 200 bekers
Het is jammer dat in een simulation game alle credits naar de assistent gaan en datzelfde geldt voor het aantal gespeelde wedstrijden. Resources Capital is nu de club waar ik het langste actief ben (ruim 28 jaar) en ik heb bijna evenveel prijzen behaald als tijdens mijn tijd bij Everton.
We hebben flink afstand genomen van de concurrentie en zwemmen qua titels nu in niemandsland.

Op het laatste WK (2242) schakelde IJsland achtereenvolgens Uruguay, Brazilië en Nederland uit, waarna de finale gespeeld werd tussen Tsjechië en Zuid-Korea, waarbij de Aziaten er met de cup vandoor gingen.
[ Voor 31% gewijzigd door Jorgen op 29-10-2024 12:17 ]
Toch ook wel weer enigszins (potentieel) te verklaren. Gezien zijn jonge leeftijd vind hij het wellicht niet prettig om in het buitenland te wonen (aan de naam te zien is het een Nederlander).
Of hij denkt dat hij bij Willem II meer speeltijd zal krijgen dan bij Paris SG vanwege minder concurrentie (wat vrij logisch klinkt).
Of hij heeft wat 'favorite personnel' bij Willem II, of hij is zelf fan van die club.
Virussen? Scan ze hier!
Das wel een "bug" die vaker voorkomt.wildhagen schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:29:
[...]
Toch ook wel weer enigszins (potentieel) te verklaren. Gezien zijn jonge leeftijd vind hij het wellicht niet prettig om in het buitenland te wonen (aan de naam te zien is het een Nederlander).
Of hij denkt dat hij bij Willem II meer speeltijd zal krijgen dan bij Paris SG vanwege minder concurrentie (wat vrij logisch klinkt).
Of hij heeft wat 'favorite personnel' bij Willem II, of hij is zelf fan van die club.
Had het laatst ook: Real bied samen met een Englese middenmotor(genre Fulham/palace) En hij wou liever naar de Engelse subtop ipv Real
Vind het wel opvallend om te zien, maar vind het niet extreem raar, ik stel me inderdaad voor dat squadsterkte en dus speelkansen een factor kunnen spelen, zeker bij spelers met een hoge ambitie.
Al is het maar de vraag wat op de achtergrond voor ambitie belangrijker wordt gezien, kans op speeltijd of clubrep..
Al is het maar de vraag wat op de achtergrond voor ambitie belangrijker wordt gezien, kans op speeltijd of clubrep..
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Na bijna 10 jaar bondscoach van Hongkong te zijn, mogen we eindelijk een prijs bijschrijven. Met een derde plaats in 2241 en 2243 stonden we al op het laagste trapje van het podium. In 2245 mochten we de beker van de EAFF E-1 Football Championship voor het eerst in de geschiedenis mee naar huis nemen. 
Normaal gesproken kwalificeren Japan, Zuid-Korea en China zich automatisch en moeten Taiwan, Noord-Korea, Noordelijke Marianen Eilanden, Guam, Hongkong, Macau en Mongolië zich eerst plaatsen. In FM zie ik geen voorronde, dus het is me niet helemaal duidelijk waarom soms Noord-Korea een hele periode meedoet, terwijl dat nu voor Hongkong geldt.
Uiteindelijk maakt het ook niet uit, want ik heb toch maar mooi weer een prijs toegevoegd aan mijn palmares.

Er zijn nog 8 toernooien die ik moet winnen om deze savegame te voltooien:
Azië:
Normaal gesproken kwalificeren Japan, Zuid-Korea en China zich automatisch en moeten Taiwan, Noord-Korea, Noordelijke Marianen Eilanden, Guam, Hongkong, Macau en Mongolië zich eerst plaatsen. In FM zie ik geen voorronde, dus het is me niet helemaal duidelijk waarom soms Noord-Korea een hele periode meedoet, terwijl dat nu voor Hongkong geldt.
Uiteindelijk maakt het ook niet uit, want ik heb toch maar mooi weer een prijs toegevoegd aan mijn palmares.

Er zijn nog 8 toernooien die ik moet winnen om deze savegame te voltooien:
Azië:
- AFC Cup (vergelijkbaar met Europa League)
- AFC Asian Cup (vergelijkbaar met Europees Kampioenschap)
- AFF Mitsubishi Electric Cup (regionaal kampioenschap Zuid-Oost Azië)
- South Asian Football Federation Championship (idem voor Zuid-Azië)
- West Asian Football Federation Championship (idem voor West Azië)
- Asian Games (continentale spelen)
- Campeones Beker (supercup tussen kampioenen van MEX en USA)
- Leagues Cup (regionale cup met alle MLS en Liga MX clubs; is ook voorronde voor CONCACAF CL)
[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 02-11-2024 03:53 ]
Nice! Leuk om te zien dat je ook al ver in de save bent. Met welke clubs won je nog meer de CL?Chelseamarre123 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 15:15:
1e seizoen met Barcelona afgerond, en of het een succes was. Alles gewonnen met als kers op de taart de CL voor de 4de keer gewonnen met verschillende clubs.
[Afbeelding]
Hier hebben we nog altijd nul seizoenskaarten verkocht en staat er niemand op de wachtlijst.
Dat we inmiddels vaak de kwartfinale van de CL halen en inmiddels 24 landstitels en 64 bekers in de kast hebben staan, maakt kennelijk niks uit.
Ik heb net mijn grootste prestatie tot nu toe gehaald met dit kleine clubje. Met Resources Capital tweede geworden in de AFC Champions League. 3-2 verloren over 2 wedstrijden. Waar ik een aantal seizoenen terug nog dacht om te stoppen, wil ik nu toch nog wel even blijven om te zien of ik het toch een keer kan redden om met een club uit Hongkong de beste van heel Azië te worden.
Ulsan: 50 finales, 16 x CL gwonnen
Gyeongnam: 9 finales, 3 x CL gewonnen
Rongcheng: 21 finales, 3 x CL gewonnen
Al Nassr: 47 finales, 39 x CL gewonnen

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 02-11-2024 17:57 ]
2x Juve en 1x Dortmund.Jorgen schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:10:
[...]
Nice! Leuk om te zien dat je ook al ver in de save bent. Met welke clubs won je nog meer de CL?
Hier hebben we nog altijd nul seizoenskaarten verkocht en staat er niemand op de wachtlijst.
Dat we inmiddels vaak de kwartfinale van de CL halen en inmiddels 24 landstitels en 64 bekers in de kast hebben staan, maakt kennelijk niks uit.
Best grappig, ik won de cl vroeg met Dortmund en vrij onverwacht als outsider. Daarna de Duitse competitie gedomineerd een jaar of 7 maar Europees lukte niks meer.
Nu 1 jaar bij Barça en meteen de winst
Dan is het altijd extra fijn als het weer wel lukt. Soms gaat het van een leien dakje. Soms lukt er gewoon echt jaren niks meer. Mooi rijtje ook met Juve, Dortmund en Barça.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:52:
[...]
2x Juve en 1x Dortmund.
Best grappig, ik won de cl vroeg met Dortmund en vrij onverwacht als outsider. Daarna de Duitse competitie gedomineerd een jaar of 7 maar Europees lukte niks meer.
Nu 1 jaar bij Barça en meteen de winst
Ik heb net een tweede plek in de AFC CL behaald. (zie edit van post hierboven)
Inmiddels ben ik de langst zittende manager allertijden; die nog actief is in de game

Ik heb 555 spelers gekocht en 556 speler gekocht, dus dat is mooi in balans.
De Hongkong Premier League heb ik nu 20 x op rij

Aangezien ik na een motivatiedipje bij deze club, toch wel weer gemotiveerd ben om ze verder te laten groeien, heb ik nog 2 doelen hier: alle competities minstens 20 x gewonnen hebben en in de komende jaren nog een keer vol voor de AFC CL te gaan
Hopelijk komt het nog zover.

Ik heb 555 spelers gekocht en 556 speler gekocht, dus dat is mooi in balans.
De Hongkong Premier League heb ik nu 20 x op rij

Aangezien ik na een motivatiedipje bij deze club, toch wel weer gemotiveerd ben om ze verder te laten groeien, heb ik nog 2 doelen hier: alle competities minstens 20 x gewonnen hebben en in de komende jaren nog een keer vol voor de AFC CL te gaan
[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 05-11-2024 01:27 ]
De club heeft ambitie! In augustus 2255 verhuizen we van de Jorgen Arena (11.596) naar het Jorgen Stadion (21165) Dat is voor zo'n clubje wel echt een flinke stap voorwaarts
Lekker bezig, toch wel een milestone als je er zo lang zit dat een nieuw stadion naar je vernoemd wordt om dan die vervangen te zien worden door een nieuwe die ook je naam draagt!Jorgen schreef op donderdag 7 november 2024 @ 02:02:
De club heeft ambitie! In augustus 2255 verhuizen we van de Jorgen Arena (11.596) naar het Jorgen Stadion (21165) Dat is voor zo'n clubje wel echt een flinke stap voorwaarts
scheelt wel dat je al immortal bent natuurlijk
Haha, ja dat ben ik inmiddels wel. Ik ben het fossiele stadium inmiddels ruim voorbijColdStone schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:20:
[...]
Lekker bezig, toch wel een milestone als je er zo lang zit dat een nieuw stadion naar je vernoemd wordt om dan die vervangen te zien worden door een nieuwe die ook je naam draagt!
scheelt wel dat je al immortal bent natuurlijk
Fixture congestion? (De game probeert dan nog ergens wedstrijden te plannen, maar dat lukt niet altijd.)Chelseamarre123 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:49:
Huidige tussenstand half maart. Ongeloofelijk zo veel verschil in gespeelde wedstrijden
[Afbeelding]
Hebben de andere teams nog Europese wedstrijden of bekerwedstrijden waarin ze nog meedoen (Real, jij) of liggen ze er overal al uit (Vallecano, Getafe, Sociedad)?
Dit is mijn 2de seizoen in Spanje en had enkel de 2 hoogste divisies geselecteerd, na seizoen 1 heb ik er ook nog 2 extra lagere divisies toegevoegd. Sindsdien is er ook een beker bijgekomen en lijkt dat de game daar niet mee overweg kan. (Copa Federacion) Lijkt een cup die enkel voor lage divisie clubs is maar plots doet elke Spaanse club mee waardoor de topclubs een pak meer wedstrijden kregen.Jorgen schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:51:
[...]
Fixture congestion? (De game probeert dan nog ergens wedstrijden te plannen, maar dat lukt niet altijd.)
Hebben de andere teams nog Europese wedstrijden of bekerwedstrijden waarin ze nog meedoen (Real, jij) of liggen ze er overal al uit (Vallecano, Getafe, Sociedad)?
Ook die supercup in Januari is iets vaag, de game houd hier geen rekening mee en plant tegelijk wedstrijden in La Liga, dus die worden dan uitgesteld.
Real is dus net als mij ver geraakt in alles en ook nog is een 2de ronde in de CL moeten spelen.
Nu komt er een leuke week aan:
Zaterdag tegen Girona(4de), Dinsdag Monaco (Kwart CL), donderdag Espanyol(18e) en Zaterdag finale Copa Del Rey tegen Real

/f/image/LLSe14VPXU9rV2lTPYB1O6K4.png?f=fotoalbum_large)
Haha. Dat is best wel veel inderdaad; maar wees blij dat je game nog ruimte gevonden heeft. Soms lopen competities niet meer door als er te weinig ruimte is.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 19:43:
[...]
Dit is mijn 2de seizoen in Spanje en had enkel de 2 hoogste divisies geselecteerd, na seizoen 1 heb ik er ook nog 2 extra lagere divisies toegevoegd. Sindsdien is er ook een beker bijgekomen en lijkt dat de game daar niet mee overweg kan. (Copa Federacion) Lijkt een cup die enkel voor lage divisie clubs is maar plots doet elke Spaanse club mee waardoor de topclubs een pak meer wedstrijden kregen.
Ook die supercup in Januari is iets vaag, de game houd hier geen rekening mee en plant tegelijk wedstrijden in La Liga, dus die worden dan uitgesteld.
Real is dus net als mij ver geraakt in alles en ook nog is een 2de ronde in de CL moeten spelen.
Nu komt er een leuke week aan:
Zaterdag tegen Girona(4de), Dinsdag Monaco (Kwart CL), donderdag Espanyol(18e) en Zaterdag finale Copa Del Rey tegen Real![]()
![]()
[Afbeelding]
Er komen nog steeds nieuwe meldingen

Die 2e had ik eerder ook al, volgens mij.
Ontmoet Harsh Dias, de allerslechtste speler van de wereld. Hij heeft een CA van 1 en kan op zijn jonge leeftijd nog altijd 2 x zo goed worden, want zijn PA staat op 2.

Daartegenover staat Filip Čížek, de allerbeste speler van de wereld, met een CA en PA van 199

[ Voor 16% gewijzigd door Jorgen op 09-11-2024 03:24 ]
Zo, seizoen 2059/2060 zit er voor AS Roma weer op. En wederom een heel succesvol, maar niet perfect, seizoen!
Allereerst de transfers. Ook dit jaar heb ik me redelijk koest gehouden: uit ging een GK, een DC/DM en een MC. In kwamen een GK, een AMR, een DRC en een DM/MC. Uit mijn reserves heb ik een DC gepromoveerd, en die maakt al de nodige minuten dit seizoen, en ontwikkelt zich naar tevredenheid.
Helaas ga ik wel 3 belangrijke spelers verliezen. Een DM/MC gaat met pensioen, en mijn beste DL (en tevens captain en Team Leader) wil op een free transfer vertrekken. Ook een goede DR heb ik moeten verkopen omdat hij niet meer wilde verlengen. Voor de laatste 2 heb ik al twee vervanger aangetrokken (moeten nog komen), voor de DM/MC ben ik nog druk aan het scouten, want ik heb in mijn eigen reserves geen speler met op dit moment de kwaliteiten om hem op te volgen. Wel een beloftevolle speler voor die posities, maar die is nog net even te jong met 18 jaar en moet nog een seizoen groeien.
Dan de competities. Beginnend met de UEFA Supercup. Hier trof ik mijn oude club Cardiff City, en die versloeg ik vrij eenvoudig met 2-0. De eerste prijs was dus meteen al binnen!
Next up was de Champions League. Ik had best een pittige loting, en het liep dan ook niet heel erg soepel:
:strip_exif()/f/image/g6ctT3DdscIiXNe6c1Pu6nvs.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:strip_exif()/f/image/ZdzZmA0CANLvzs8ivGYGRLqp.png?f=user_large)
Omdat ik me dus niet direct wist te kwalificeren, moest ik eerst een play-off spelen. Hier trof ik Bayern Munchen. Uit wist ik het op 2-2 te houden met moeite, maar uit won ik vrij eenvoudig met 2-0, waardoor ik doorstroomde naar de achtste finales. Daar wachtte Atletico Madrid op me. Deze wist ik zowel thuis (4-2) als uit (3-2) met enige moete te verslaan, waardoor de kwartfinales mijn volgende station werden. Hier trof ik aartsrivaal en landgenoot AC Milan. Uit werd het een bloedeloze 0-0, en thuis had ik wel een verlenging nodig, maar won ik daarin wel met 1-0. Op naar de halve finales, waar Arsenal op me wachtte. Die vernederde ik thuis met een 4-0 overwinning. In de return heb ik mijn primaire spelers rust gegeven, en zelfs met mijn tweede keus qua selectie versloeg ik ze nog met 3-2. Door naar de finale dus! Hier trof ik Borussia Dortmund. Ik kwam vrij snel op 1-0 voorsprong, maar toen gaf ik het weg, waardoor ik opeens 1-2 achterstond. Ik heb met een shout even laten weten wat ik daarvan vond, en kennelijk hielp dat, wamt net voor het eindsignaal maakte ik de gelijkmaker. In de verlenging scoorde ik nogmaals, waardoor ik met 3-2 alsnog won. De Champions League was dus de 2e prijs die ik pakte, al voor het derde seioen op rij!
De volgende competitie was de Supercoppa Italiana. Hier trof ik in de halve finale meteen aartsrivaal en stadgenoot Lazio Roma en in een matige wedstrijd ging ik hier met 1-0 onderuit. Ik stroomde dus door naar de 3rd place playoff, waar ik Inter Milaan trof. In een wat bizarre wedstrijd stond het na 90 minuten 2-2, maar in de verlenging wist ik 4x (!) te scoren, waardoor ik met 6-2 uiteindelijk derde in de Supercoppa werd.
Dan de Coppa de Italia. In de derde ronde (waar ik in stroom) won ik met 4-0 vrij eenvoudig van Venezia die in de Serie N uitkomen. De volgende ronde was qua tegenstander iets pittiger, want ik mocht aantreden tegen Juventus. Toch wist ik die relatief eenvoudig met 4-2 te verslaan waardoor ik al snel de halve finale had bereikt. Hier trof ik wederom aartsrivaal en stadgenoot Lazio Roma. Dit keer wist ik ze thuis wel makkelijk te verslaan met 4-1. Uit werd het 1-1, dus ik was door naar de finale. Hier wachtte AC Milan weer eens op me. In een bloedeloze wedstrijd bleef het 0-0, en ook in de verlenging bleef het heel lang 0-0, waardoor het leek alsof het op penalties aan ging komen. Gelukkig scoorde ik in de 119e en dus laatste minuut via een leip kopballetje, waardoor ik met 1-0 ook de Coppa de Italia won. De derde prijs was dus binnen!
Als laatste de reguliere Serie A. Het begon wat aarzelend, maar al snel nestelde ik me in de top-3 en daar ben ik het hele seizoen ook gebleven:
:strip_exif()/f/image/73grpJkRSprX9ST73v7C8MaA.png?f=user_large)
Helaas was AC Milan net even wat sterker, waardoor ik 'slechts' 2e werd. De board en supporters waren hier niet happy mee, maar ik kan er mee leven hoor. Zo groot was de achterstand op AC Milan nu ook weer niet, slechts 3 punten. En een doelsaldo van +99 (!) daar teken ik ook voor....
Eindstand competitie:
:strip_exif()/f/image/gMXEJ7eCn1vakRyapLpXr0ao.png?f=user_large)
Torino, UC Sampdoria en Pescara degraderen, en worden opgevolgd door Brescia (Serie B winnaar), Vicenza (runner up) en Cosenza (winnaar playoffs).
Topscorer:
:strip_exif()/f/image/2xrH5tz8YV9WtasswtpDCczL.png?f=user_large)
Beste speler qua rating:
:strip_exif()/f/image/5pqWLA479bzsLKIBrXKbAAQV.png?f=user_large)
---
En als toetje de situatie in Nederland, in de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/9vLSRowT9M4Wfs6Xiujy1ire.png?f=user_large)
En de KKD:
Allereerst de transfers. Ook dit jaar heb ik me redelijk koest gehouden: uit ging een GK, een DC/DM en een MC. In kwamen een GK, een AMR, een DRC en een DM/MC. Uit mijn reserves heb ik een DC gepromoveerd, en die maakt al de nodige minuten dit seizoen, en ontwikkelt zich naar tevredenheid.
Helaas ga ik wel 3 belangrijke spelers verliezen. Een DM/MC gaat met pensioen, en mijn beste DL (en tevens captain en Team Leader) wil op een free transfer vertrekken. Ook een goede DR heb ik moeten verkopen omdat hij niet meer wilde verlengen. Voor de laatste 2 heb ik al twee vervanger aangetrokken (moeten nog komen), voor de DM/MC ben ik nog druk aan het scouten, want ik heb in mijn eigen reserves geen speler met op dit moment de kwaliteiten om hem op te volgen. Wel een beloftevolle speler voor die posities, maar die is nog net even te jong met 18 jaar en moet nog een seizoen groeien.
Dan de competities. Beginnend met de UEFA Supercup. Hier trof ik mijn oude club Cardiff City, en die versloeg ik vrij eenvoudig met 2-0. De eerste prijs was dus meteen al binnen!
Next up was de Champions League. Ik had best een pittige loting, en het liep dan ook niet heel erg soepel:
:strip_exif()/f/image/g6ctT3DdscIiXNe6c1Pu6nvs.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:strip_exif()/f/image/ZdzZmA0CANLvzs8ivGYGRLqp.png?f=user_large)
Omdat ik me dus niet direct wist te kwalificeren, moest ik eerst een play-off spelen. Hier trof ik Bayern Munchen. Uit wist ik het op 2-2 te houden met moeite, maar uit won ik vrij eenvoudig met 2-0, waardoor ik doorstroomde naar de achtste finales. Daar wachtte Atletico Madrid op me. Deze wist ik zowel thuis (4-2) als uit (3-2) met enige moete te verslaan, waardoor de kwartfinales mijn volgende station werden. Hier trof ik aartsrivaal en landgenoot AC Milan. Uit werd het een bloedeloze 0-0, en thuis had ik wel een verlenging nodig, maar won ik daarin wel met 1-0. Op naar de halve finales, waar Arsenal op me wachtte. Die vernederde ik thuis met een 4-0 overwinning. In de return heb ik mijn primaire spelers rust gegeven, en zelfs met mijn tweede keus qua selectie versloeg ik ze nog met 3-2. Door naar de finale dus! Hier trof ik Borussia Dortmund. Ik kwam vrij snel op 1-0 voorsprong, maar toen gaf ik het weg, waardoor ik opeens 1-2 achterstond. Ik heb met een shout even laten weten wat ik daarvan vond, en kennelijk hielp dat, wamt net voor het eindsignaal maakte ik de gelijkmaker. In de verlenging scoorde ik nogmaals, waardoor ik met 3-2 alsnog won. De Champions League was dus de 2e prijs die ik pakte, al voor het derde seioen op rij!
De volgende competitie was de Supercoppa Italiana. Hier trof ik in de halve finale meteen aartsrivaal en stadgenoot Lazio Roma en in een matige wedstrijd ging ik hier met 1-0 onderuit. Ik stroomde dus door naar de 3rd place playoff, waar ik Inter Milaan trof. In een wat bizarre wedstrijd stond het na 90 minuten 2-2, maar in de verlenging wist ik 4x (!) te scoren, waardoor ik met 6-2 uiteindelijk derde in de Supercoppa werd.
Dan de Coppa de Italia. In de derde ronde (waar ik in stroom) won ik met 4-0 vrij eenvoudig van Venezia die in de Serie N uitkomen. De volgende ronde was qua tegenstander iets pittiger, want ik mocht aantreden tegen Juventus. Toch wist ik die relatief eenvoudig met 4-2 te verslaan waardoor ik al snel de halve finale had bereikt. Hier trof ik wederom aartsrivaal en stadgenoot Lazio Roma. Dit keer wist ik ze thuis wel makkelijk te verslaan met 4-1. Uit werd het 1-1, dus ik was door naar de finale. Hier wachtte AC Milan weer eens op me. In een bloedeloze wedstrijd bleef het 0-0, en ook in de verlenging bleef het heel lang 0-0, waardoor het leek alsof het op penalties aan ging komen. Gelukkig scoorde ik in de 119e en dus laatste minuut via een leip kopballetje, waardoor ik met 1-0 ook de Coppa de Italia won. De derde prijs was dus binnen!
Als laatste de reguliere Serie A. Het begon wat aarzelend, maar al snel nestelde ik me in de top-3 en daar ben ik het hele seizoen ook gebleven:
:strip_exif()/f/image/73grpJkRSprX9ST73v7C8MaA.png?f=user_large)
Helaas was AC Milan net even wat sterker, waardoor ik 'slechts' 2e werd. De board en supporters waren hier niet happy mee, maar ik kan er mee leven hoor. Zo groot was de achterstand op AC Milan nu ook weer niet, slechts 3 punten. En een doelsaldo van +99 (!) daar teken ik ook voor....
Eindstand competitie:
:strip_exif()/f/image/gMXEJ7eCn1vakRyapLpXr0ao.png?f=user_large)
Torino, UC Sampdoria en Pescara degraderen, en worden opgevolgd door Brescia (Serie B winnaar), Vicenza (runner up) en Cosenza (winnaar playoffs).
Topscorer:
:strip_exif()/f/image/2xrH5tz8YV9WtasswtpDCczL.png?f=user_large)
Beste speler qua rating:
:strip_exif()/f/image/5pqWLA479bzsLKIBrXKbAAQV.png?f=user_large)
---
En als toetje de situatie in Nederland, in de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/9vLSRowT9M4Wfs6Xiujy1ire.png?f=user_large)
En de KKD:
:strip_exif()/f/image/y6msDnUHbOPCunbddmsuEy4v.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
Zo 97 punten voor Ac Milan is inderdaad moeilijk te verslaan. Alsnog de CL binnengehaald en 2de is een prima seizoen
@wildhagen Dat is een heel mooi seizoen! Zeker die 3e CL op rij! Dat is in Europa ook het beste wat mij gelukt is.
Sommige spelers zijn gewoon gemaakt om verdediger of keeper te worden:
Sommige spelers zijn gewoon gemaakt om verdediger of keeper te worden:

:strip_exif()/f/image/nRO0RIHFvZPgI1XCxvZ9g9Fi.png?f=user_large)
Ik heb wel eens minder fraaie scores gehad. Twee spelers met 4 goals per man
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb besloten om na precies 25 jaar mijn ontslag in te dienen als manager van Hongkong. Met 4 competities gewonnen (2x EAFF E1; 1x Toulon; 1x Asian Cup under 20) en een 71% winstpercentage heb ik het daar best aardig gedaan, denk ik zo.
Ik ga nog 1 x vol ertegenaan met Resources Capital in de hoop dat ik nog een paar nationale bekers kan winnen én een gooi kan doen naar de AFC CL. Als dat niet lukt, dan houd ik het daar ook voor gezien en ga ik een ander Aziatisch land proberen.
Ik ga nog 1 x vol ertegenaan met Resources Capital in de hoop dat ik nog een paar nationale bekers kan winnen én een gooi kan doen naar de AFC CL. Als dat niet lukt, dan houd ik het daar ook voor gezien en ga ik een ander Aziatisch land proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 09-11-2024 23:09 ]
Mijn FM verslaving kwam ineens weer naar boven dus heb weer FM20 Touch geinstalleerd.
Weet iemand of je FM24 in de buurt van touch kan krijgen qua snelheid? Ik vind FM20 touch fijner omdat je redelijk snel door de seizoenen heen kan en er minder micro management is en minder berichten in je inbox komen.
Weet iemand of je FM24 in de buurt van touch kan krijgen qua snelheid? Ik vind FM20 touch fijner omdat je redelijk snel door de seizoenen heen kan en er minder micro management is en minder berichten in je inbox komen.
[ Voor 7% gewijzigd door BroWohsEdis op 09-11-2024 23:13 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Je kunt om de game sneller te spelen allerlei dingen proberen:BroWohsEdis schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:12:
Mijn FM verslaving kwam ineens weer naar boven dus heb weer FM20 Touch geinstalleerd.
- toernooien en competities met minder detail laten simuleren
- auto-continue timers gebruiken
- minder spelers laden
- minder competities tegelijk laden
- competities die je wel wilt zien/simuleren op view only zetten
- op vakantie gaan / simulation game spelen
- zoveel mogelijk door je staf laten overnemen
- het aantal items dat je volgt verminderen
- social media berichten uitzetten
- interviews door stafleden laten doen
- skin met instant result knop gebruiken en wedstrijden met 1 klik simuleren
- competities met een korter seizoen spelen (minder wedstrijden)
[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 10-11-2024 00:45 ]
Thanks, ik ga 24 kopen en even kijken. Het gaat mij vooral om inbox berichten die weinig toevoegen en het social media gebeuren. Ik wil gewoon mijn talentjes zien groeien en geld zien opleverenJorgen schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:38:
[...]
Je kunt om de game sneller te spelen allerlei dingen proberen:
- toernooien en competities met minder detail laten simuleren
- auto-continue timers gebruiken
- minder spelers laden
- minder competities tegelijk laden
- competities die je wel wilt zien/simuleren op view only zetten
- op vakantie gaan / simulation game spelen
- zoveel mogelijk door je staf laten overnemen
- interviews door stafleden laten doen
- competities met een korter seizoen spelen (minder wedstrijden)
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Dat kan ook nog verminderd worden, inderdaad. Je kunt het aantal dingen dat je volgt instellen en alle social media berichten uitzetten. En wedstrijden simuleren met instant result (via een skin die dat ondersteunt). Ik heb het lijstje meteen aangevuld.BroWohsEdis schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:50:
[...]
Thanks, ik ga 24 kopen en even kijken. Het gaat mij vooral om inbox berichten die weinig toevoegen en het social media gebeuren. Ik wil gewoon mijn talentjes zien groeien en geld zien opleveren
Ik heb een jonge talentvolle keeper 2 in-game dagen geleden gekocht. Volgens het selectieadvies moet hij meteen spelen, want "hij is heel bekend met de tactische aanpak van het team". Naast dat deze superman dus kennelijk een snelle leerling is, geeft dat ook te denken over hoe bekend de rest van het team er dan mee is.... FM blijft me verbazen. 🤷♂️🤦🏻♂️😂
[ Voor 37% gewijzigd door Jorgen op 10-11-2024 05:11 ]
Je kan bij voorkeuren heel veel overdragen aan je staff en zoek ook eens naar een instant result skin.BroWohsEdis schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 23:50:
[...]
Thanks, ik ga 24 kopen en even kijken. Het gaat mij vooral om inbox berichten die weinig toevoegen en het social media gebeuren. Ik wil gewoon mijn talentjes zien groeien en geld zien opleveren
Dan kan je wedstrijden simuleren zonder ze uit te zitten maar maak je wel de opstelling.
Helaas geen berichten in mijn postvak; en ook geen nieuwe prestaties vrijgespeeld. Evengoed ben ik wel trots op mijn kleine clubje: onze 100e beker is binnengehaald 

Er is altijd nog een nieuw doel te stellen; het volgende tiental landstitels of bekerwinsten; toch nog die ACL Champions League, of een mooie datum om te stoppen. Maar na precies 51 jaar heb ik er wel uitgehaald wat erin zit. De AFC CL is heel erg moeilijk om te winnen. Allereerst omdat de teams uit Japan en Zuid-Korea allemaal veel rijker zijn en veel sterkere selecties hebben. Daarnaast omdat je in de finale vrijwel zonder uitzondering tegen het grote geld uit Saoedi-Arabië de strijd aan moet binden. Het toernooi wordt namelijk gespeeld als 2 simultane toernooien. Groep A t/m E en alle daarop volgende rondes tot de halve finale spelen zich af in West-Azie; groep F t.m J en alle andere daarop volgende rondes tot de halve finale spelen zich af in Oost-Azië. Met 1 finaleplaats (verloren) en verschillende halve finales heb ik al buitengewoon goed gepresteerd met dit Hongkongse clubje. Na 51 seizoenen is het tijd voor een andere club in een ander land.

De nieuwe werkgever is inmiddels ook bekend:
Dus we zeggen Resources Capital vaarwel en verhuizen naar het immer gezellige Shillong Lajong FC in India.

Precies anderhalve maand na mijn aanstelling mochten we de Durand Cup mee naar huis nemen. Doel: AFC Cup! Dat is de laatste club cup die ik in Azië nog kan winnen.
OH MY.... Eerste seizoen werden we meteen kampioen en ik dacht dat ik daarmee al meteen onze eigen glazen had ingegooid. India zou namelijk 3 continentale plaatsen te verdelen hebben; landskampioen naar de AFC CL en nrs 2 en 3 naar de AFC Cup. Kennelijk mocht ik toch meedoen aan de AFC Cup en de groepsronde bleek een makkie. De clubs uit Nepal, de Maldiven en Bangladesh maakten geen kans tegen ons.

Vervolgens kom je terecht in een soort carrousel van wedstrijden waarbij play-offs / finales tegen de andere groepswinnaars speelt, vervolgens interzone wedstrijden speelt en als je daar de finale wint, mag je het opnemen voor de felbegeerde cup.
Onderweg wonnen we van landgenoten uit Calcutta.Zij zitten überhaupt niet in onze competitie. Ik vermoed dat zij gekwalificeerd zijn via de 2e topleague in het land; de Super League. Gezien die echter niet in de game actief is, is dat een aanname. In real life spelen ze daar in elk geval en dat geeft de game ook aan op hun profielpagina. Verder kan ik er niks van zien, helaas.

Vervolgens kwamen de wedstrijden tegen Bangkok (Thailand, via Zone Oost-Azië); Sydney (Australië, via ASEAN Zone) en uiteindelijk FC AGMK (Oezbekistan).

Na al dat heen en weer gereis trokken wij aan het langste eind en mag ik nu ook het laatst overgebleven continentale toernooi van het Aziatische continent aan mijn palmares bijschrijven. Sinds 2250/51 was dat voor deze club al de 4e keer, maar dat had ik niet gezien toen ik manager werd. Het gaf wel goede hoop dat een club uit India zou kunnen winnen.
Al met al een prima cupavontuur dus!

Aangezien ik daarmee alles wat je in India winnen kunt (en beschikbaar is in FM) al gewonnen heb in deze 2 seizoenen (landskampioen, 2 bekers), mag ik nu al verder kijken naar de rest van mijn challenge. Dat had ik niet zo snel al verwacht na 51 jaar in Hongkong

Er is altijd nog een nieuw doel te stellen; het volgende tiental landstitels of bekerwinsten; toch nog die ACL Champions League, of een mooie datum om te stoppen. Maar na precies 51 jaar heb ik er wel uitgehaald wat erin zit. De AFC CL is heel erg moeilijk om te winnen. Allereerst omdat de teams uit Japan en Zuid-Korea allemaal veel rijker zijn en veel sterkere selecties hebben. Daarnaast omdat je in de finale vrijwel zonder uitzondering tegen het grote geld uit Saoedi-Arabië de strijd aan moet binden. Het toernooi wordt namelijk gespeeld als 2 simultane toernooien. Groep A t/m E en alle daarop volgende rondes tot de halve finale spelen zich af in West-Azie; groep F t.m J en alle andere daarop volgende rondes tot de halve finale spelen zich af in Oost-Azië. Met 1 finaleplaats (verloren) en verschillende halve finales heb ik al buitengewoon goed gepresteerd met dit Hongkongse clubje. Na 51 seizoenen is het tijd voor een andere club in een ander land.

De nieuwe werkgever is inmiddels ook bekend:
Dus we zeggen Resources Capital vaarwel en verhuizen naar het immer gezellige Shillong Lajong FC in India.
Precies anderhalve maand na mijn aanstelling mochten we de Durand Cup mee naar huis nemen. Doel: AFC Cup! Dat is de laatste club cup die ik in Azië nog kan winnen.
OH MY.... Eerste seizoen werden we meteen kampioen en ik dacht dat ik daarmee al meteen onze eigen glazen had ingegooid. India zou namelijk 3 continentale plaatsen te verdelen hebben; landskampioen naar de AFC CL en nrs 2 en 3 naar de AFC Cup. Kennelijk mocht ik toch meedoen aan de AFC Cup en de groepsronde bleek een makkie. De clubs uit Nepal, de Maldiven en Bangladesh maakten geen kans tegen ons.

Vervolgens kom je terecht in een soort carrousel van wedstrijden waarbij play-offs / finales tegen de andere groepswinnaars speelt, vervolgens interzone wedstrijden speelt en als je daar de finale wint, mag je het opnemen voor de felbegeerde cup.
Onderweg wonnen we van landgenoten uit Calcutta.Zij zitten überhaupt niet in onze competitie. Ik vermoed dat zij gekwalificeerd zijn via de 2e topleague in het land; de Super League. Gezien die echter niet in de game actief is, is dat een aanname. In real life spelen ze daar in elk geval en dat geeft de game ook aan op hun profielpagina. Verder kan ik er niks van zien, helaas.

Vervolgens kwamen de wedstrijden tegen Bangkok (Thailand, via Zone Oost-Azië); Sydney (Australië, via ASEAN Zone) en uiteindelijk FC AGMK (Oezbekistan).

Na al dat heen en weer gereis trokken wij aan het langste eind en mag ik nu ook het laatst overgebleven continentale toernooi van het Aziatische continent aan mijn palmares bijschrijven. Sinds 2250/51 was dat voor deze club al de 4e keer, maar dat had ik niet gezien toen ik manager werd. Het gaf wel goede hoop dat een club uit India zou kunnen winnen.
Al met al een prima cupavontuur dus!

Aangezien ik daarmee alles wat je in India winnen kunt (en beschikbaar is in FM) al gewonnen heb in deze 2 seizoenen (landskampioen, 2 bekers), mag ik nu al verder kijken naar de rest van mijn challenge. Dat had ik niet zo snel al verwacht na 51 jaar in Hongkong
[ Voor 125% gewijzigd door Jorgen op 11-11-2024 11:34 ]
Hoppa! Na een mislukte poging bij Atlanta United in de MLS ging ik aan de slag bij Chivas Guadalajara in Mexico. Daar won ik de Apertura en Clausura van de Liga MX en ook de Campeon de Campeones. De 2e x zelfs volledig gratis want als je zowel de Apertura en Clausura in hetzelfde seizoen wint, hoef je niet tegen jezelf te spelen.
Doordat het nationaal zo goed ging mochten we meedoen aan de CONCACAF Champions League. Die bleek echt een walk in the park voor deze club; dus mocht ik deze voor de tweede keer deze carrière aan mijn palmares bijschrijven.

Daarna wachtten er nog 2 internationale toernooien. Eerst de Leagues Cup waaraan alle toplevel teams van Mexico en de Verenigde Staten deelenemen. Deze beker is verdeeld in 4 regio's. Als kampioen van Mexico mochten we in de regionale kwartfinale starten. Zowel de regioplay-offs én de uiteindelijke finaleronde gingen van een leien dakje!
Met deze overwinning mogen we weer een internationale beker van het lijstje halen. 1 down, 1 to go.

Als laatste op de wensenlijst hebben we nog de Campeones Cup (niet te verwarren met die vorige beker in Mexico zelf) waar we Charlotte United naar huis stuurden. Met deze overwinning konden we ook de laatste clubcup in FM24 van een vinkje voorzien

Officieel zitten er nóg 2 actieve internationale club cups in (Central American Cup en Caribbean Cup), maar aangezien ik geen extra leagues heb geladen met teams die daaraan mee kunnen doen, zijn deze niet haalbaar in deze save. En er moet natuurlijk nog iets te wensen overblijven voor mijn volgende save game
Dat maakt in elk geval dat ik álle internationale clubtoernooien gewonnen heb
Aangezien de FIFA Club World Cup over 8 maanden start, blijf ik nog even aan om te kijken wat we hier kunnen presteren.
To-do-list:
AFC Asian Cup
AFF Mitsubishi Electric Cup
South Asian Football Federation Championship
West Asian Football Federation Championship
Asian Games
Voor het West Asian Football Federation Championship geldt wel dat ik moet hopen dat er voldoende spelers uit West-Azië in de database beschikbaar zijn. Anders is dit mogelijk de derde beker die wel actief is, maar niet speelbaar.
Subdoel 250 seizoenen behaald ✅

Ik heb net bij SI / SEGA een ticket ingediend voor een herhalende crash. Inmiddels ben ik in juni 2276 aanbeland en de game crasht steeds als ik verder wil gaan. Dat gebeurt zowel bij zelf op doorgaan klikken én bij holidaying. Het gebeurt ook bij een andere autosave. Het is telkens op een andere datum (14, 19 en 21 juni) en gebeurt dus telkens opnieuw. Iemand tips?
Doordat het nationaal zo goed ging mochten we meedoen aan de CONCACAF Champions League. Die bleek echt een walk in the park voor deze club; dus mocht ik deze voor de tweede keer deze carrière aan mijn palmares bijschrijven.

Daarna wachtten er nog 2 internationale toernooien. Eerst de Leagues Cup waaraan alle toplevel teams van Mexico en de Verenigde Staten deelenemen. Deze beker is verdeeld in 4 regio's. Als kampioen van Mexico mochten we in de regionale kwartfinale starten. Zowel de regioplay-offs én de uiteindelijke finaleronde gingen van een leien dakje!

Als laatste op de wensenlijst hebben we nog de Campeones Cup (niet te verwarren met die vorige beker in Mexico zelf) waar we Charlotte United naar huis stuurden. Met deze overwinning konden we ook de laatste clubcup in FM24 van een vinkje voorzien

Officieel zitten er nóg 2 actieve internationale club cups in (Central American Cup en Caribbean Cup), maar aangezien ik geen extra leagues heb geladen met teams die daaraan mee kunnen doen, zijn deze niet haalbaar in deze save. En er moet natuurlijk nog iets te wensen overblijven voor mijn volgende save game
Dat maakt in elk geval dat ik álle internationale clubtoernooien gewonnen heb
Aangezien de FIFA Club World Cup over 8 maanden start, blijf ik nog even aan om te kijken wat we hier kunnen presteren.
To-do-list:
AFC Asian Cup
AFF Mitsubishi Electric Cup
South Asian Football Federation Championship
West Asian Football Federation Championship
Asian Games
Voor het West Asian Football Federation Championship geldt wel dat ik moet hopen dat er voldoende spelers uit West-Azië in de database beschikbaar zijn. Anders is dit mogelijk de derde beker die wel actief is, maar niet speelbaar.
Subdoel 250 seizoenen behaald ✅

Ik heb net bij SI / SEGA een ticket ingediend voor een herhalende crash. Inmiddels ben ik in juni 2276 aanbeland en de game crasht steeds als ik verder wil gaan. Dat gebeurt zowel bij zelf op doorgaan klikken én bij holidaying. Het gebeurt ook bij een andere autosave. Het is telkens op een andere datum (14, 19 en 21 juni) en gebeurt dus telkens opnieuw. Iemand tips?
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 14-11-2024 02:24 ]
Ik post deze vraag nog een keer:
Ik heb net bij SI / SEGA een ticket ingediend voor een herhalende crash. Inmiddels ben ik in juni 2276 aanbeland en de game crasht steeds als ik verder wil gaan. Dat gebeurt zowel bij zelf op doorgaan klikken én bij holidaying. Het gebeurt ook bij een eerdere autosave van deze savegame. Het is telkens op een andere datum (14, 19 en 21 juni) en gebeurt dus telkens opnieuw. Iemand tips?
Op dit moment ga ik al mijn oudere autosaves nog proberen. Zou zo zonde zijn als ik deze save niet kan voltooien nu ik zo dichtbij het einde ben.
Edit: Het is gelukt! Gelukkig!
Edit 2: te vroeg gejuicht
Ik heb net bij SI / SEGA een ticket ingediend voor een herhalende crash. Inmiddels ben ik in juni 2276 aanbeland en de game crasht steeds als ik verder wil gaan. Dat gebeurt zowel bij zelf op doorgaan klikken én bij holidaying. Het gebeurt ook bij een eerdere autosave van deze savegame. Het is telkens op een andere datum (14, 19 en 21 juni) en gebeurt dus telkens opnieuw. Iemand tips?
Op dit moment ga ik al mijn oudere autosaves nog proberen. Zou zo zonde zijn als ik deze save niet kan voltooien nu ik zo dichtbij het einde ben.
Edit: Het is gelukt! Gelukkig!
Edit 2: te vroeg gejuicht
[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2024 11:02 ]
Klote hoor, altijd kut bij dit soort lange saves.Jorgen schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:27:
Ik post deze vraag nog een keer:
Wat gebeurt er juist bij de crash? Ergens een foutmelding?
Alleen dat de game gecrasht is en dat ik een foutrapport kan opsturen. Met mijn rolling autosave deel 3 was het al begin juni ipv de tweede helft van de maand. Kennelijk is er dus niet perse een datum die iets triggert.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:08:
[...]
Klote hoor, altijd kut bij dit soort lange saves.
Wat gebeurt er juist bij de crash? Ergens een foutmelding?
Nu vond Genie Scout het ook al steeds moeilijker om de gamedata te lezen, want het laden van een spelerprofiel kostte minuten. Later wilde GS überhaupt geen savegames meer lezen, ongeacht deze save; een andere savegame, of een verse nieuwe save.
Dus mogelijk ergens een bug / gecrashte file in de installatie?
Op de SI forums mag je volgens mij geen bugtopics meer starten en moet alles via het ticketsysteem. Maar gezien die druk zijn met FM25 weer op de rails krigjen verwacht ik niet echt een antwoord op dit moment.
Vermoed dat je ook al gegoogeld hebt op fm crashes? Heb je geen crash file?Jorgen schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:12:
[...]
Alleen dat de game gecrasht is en dat ik een foutrapport kan opsturen. Met mijn rolling autosave deel 3 was het al begin juni ipv de tweede helft van de maand. Kennelijk is er dus niet perse een datum die iets triggert.
Nu vond Genie Scout het ook al steeds moeilijker om de gamedata te lezen, want het laden van een spelerprofiel kostte minuten. Later wilde GS überhaupt geen savegames meer lezen, ongeacht deze save; een andere savegame, of een verse nieuwe save.
Dus mogelijk ergens een bug / gecrashte file in de installatie?
Op de SI forums mag je volgens mij geen bugtopics meer starten en moet alles via het ticketsysteem. Maar gezien die druk zijn met FM25 weer op de rails krigjen verwacht ik niet echt een antwoord op dit moment.
Ook al getest met ontslag te nemen en zo te omzeilen
Yes, ik ben telkens aan het zoeken naar wat er mogelijk is, maar kom nog niet echt verder.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:23:
[...]
Vermoed dat je ook al gegoogeld hebt op fm crashes? Heb je geen crash file?
Ook al getest met ontslag te nemen en zo te omzeilen
Crashfiles heb ik er nu meerdere van. Die heb ik ook ingediend in het ticketsysteem. Je kunt ze openen met Kladblok/Notepad maar dan is het abracadabra.
edit: Het kostte me een CONCACAF Champions League, maar ik heb een save gevonden die voorbij de crash-maand kwam. Hopelijk is mijn save weer betrouwbaar nu.
Edit 2: helaas is de bug/crash toch niet opgelost. Vanmorgen zag ik dat hij vannacht weer gecrasht was. Ik ga eerst weer oudere rolling saves proberen en anders andere opties zoals ontslag nemen, herinstallatie, etc.
[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2024 11:07 ]
Zo, moet je eens kijken wat ik nu in mijn youth intake bij AS Roma aantref:
:strip_exif()/f/image/S4x3kls1iB3tGPxs2wtwkItL.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mNe9Dw8GCNt9X9H3RJ7X6dTm.png?f=user_large)
Als je op je 16e/17e al dit soort stats hebt heb je iig potentie. Of het eruit komt is een tweede, maar ik ga deze twee spelers héél nauw monitoren hoe ze zich ontwikkelen.... vooral die DL zie ik wel zitten.
:strip_exif()/f/image/S4x3kls1iB3tGPxs2wtwkItL.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mNe9Dw8GCNt9X9H3RJ7X6dTm.png?f=user_large)
Als je op je 16e/17e al dit soort stats hebt heb je iig potentie. Of het eruit komt is een tweede, maar ik ga deze twee spelers héél nauw monitoren hoe ze zich ontwikkelen.... vooral die DL zie ik wel zitten.
Virussen? Scan ze hier!
Dat zijn meer dan behoorlijke stats voor zulke jonge spelers. Hopelijk zit er een goede PA achter!wildhagen schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:34:
Zo, moet je eens kijken wat ik nu in mijn youth intake bij AS Roma aantref:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In ander nieuws: de crash is weer voorbij door wederom een oudere rolling save te gebruiken. Lang leve die optie
[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2024 17:54 ]
OK. Het probleem is vele malen erger dan ik dacht. Er worden geen nieuwe spelers meer geboren en de jongste speler in mijn game is nu 25. Dat merkte ik niet omdat ik mijn DoF alle transfers laat doen bij deze club.
Ik heb er een topic over aangemaakt op de officiële SI Forums https://community.sports-...ng-far-far-in-the-future/
Veel spelers zijn dus niet klikbaar en het lijkt erop dat de FM-mensheid binnenkort zal sterven.
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Edit: aangezien ik nergens vergelijkbare problemen kon vinden heb ik ChatGPT eens gevraagd wat er aan de hand kon zijn. Deze noemde database uitputting als mogelijke oorzaak waardoor newgens niet meer gecreëerd worden en je alleen nog greyed out players en placeholder names ziet. Een van de mogelijke oplossingen is het toevoegen van compeitites in de hoop dat de newgen-generatie daar weer mee opgestart wordt. Een andere oplossing is om een in-game editor te gebruiken om spelers te creëren en competities te resetten. Ik ga nu eerst een heleboel landen erbij laden zodat ik van 37.000 naar 93.000 spelers ga. Hopelijk brengt dat de boel weer op gang.
Database uitputting... daar mag ook wel een achievement voor komen 😁😂😅
Ik heb er een topic over aangemaakt op de officiële SI Forums https://community.sports-...ng-far-far-in-the-future/
Veel spelers zijn dus niet klikbaar en het lijkt erop dat de FM-mensheid binnenkort zal sterven.
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Edit: aangezien ik nergens vergelijkbare problemen kon vinden heb ik ChatGPT eens gevraagd wat er aan de hand kon zijn. Deze noemde database uitputting als mogelijke oorzaak waardoor newgens niet meer gecreëerd worden en je alleen nog greyed out players en placeholder names ziet. Een van de mogelijke oplossingen is het toevoegen van compeitites in de hoop dat de newgen-generatie daar weer mee opgestart wordt. Een andere oplossing is om een in-game editor te gebruiken om spelers te creëren en competities te resetten. Ik ga nu eerst een heleboel landen erbij laden zodat ik van 37.000 naar 93.000 spelers ga. Hopelijk brengt dat de boel weer op gang.
Database uitputting... daar mag ook wel een achievement voor komen 😁😂😅
[ Voor 57% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2024 23:11 ]
Even een vraag aan de fantiekelingen. Ik speelde voorheen heel veel fifa waarbij ik vooral het team bouwen, speler inkopen, spelers scouten, trainen het leukste vond. Eigenlijk simuleerde ik het merendeel van de wedstrijden. Nu wat jaren later vind ik Fifa eigenlijk niet meer zo interessant. Is FM een alternatief waar je snel plezier uit kan halen of zit er een stevige leercurve in?
ALs je meteen alle opties wil benutten is de leercurve best scherp.
Maar je kan ook rustig aan beginnen door veel van de taken aan je staff te delegeren en alleen die dingen te doen die je leuk vind. En dan steeds verder opbouwen met taken naar je toetrekken enzo.
Als ik het zo hoor zoek je meer een management-spel dan een voetbal-spel (zoals FIFA), en dan is FM denk ik wel wat voor jou. Het gaat vooral om het managen van je spelers, je team, de tactieken, de training etc etc.
Je zou eens kunnen kijken of het wat is door bijvoorbeeld een wat oudere FM (FM18-FM20 ofzo) ergens op de kop te tikken, die kosten maar weinig meer. Mocht het je bevallen kan je altijd nog naar FM24 (met een iets hogere prijs) gaan. De verschillen zijn niet zó enorm tussen de laatste paar versies. Dingen als Data Hub etc zul je dan wel missen (die zijn recenter pas ingevoerd) maar dat is niet onoverkomelijk.
Maar je kan ook rustig aan beginnen door veel van de taken aan je staff te delegeren en alleen die dingen te doen die je leuk vind. En dan steeds verder opbouwen met taken naar je toetrekken enzo.
Als ik het zo hoor zoek je meer een management-spel dan een voetbal-spel (zoals FIFA), en dan is FM denk ik wel wat voor jou. Het gaat vooral om het managen van je spelers, je team, de tactieken, de training etc etc.
Je zou eens kunnen kijken of het wat is door bijvoorbeeld een wat oudere FM (FM18-FM20 ofzo) ergens op de kop te tikken, die kosten maar weinig meer. Mocht het je bevallen kan je altijd nog naar FM24 (met een iets hogere prijs) gaan. De verschillen zijn niet zó enorm tussen de laatste paar versies. Dingen als Data Hub etc zul je dan wel missen (die zijn recenter pas ingevoerd) maar dat is niet onoverkomelijk.
Virussen? Scan ze hier!
Zo ziet het gemiddelde team er nu helaas uit

Toevoegen van veel grote competities hielp helaas niet en wachten op de youth intake ook niet.

Toevoegen van veel grote competities hielp helaas niet en wachten op de youth intake ook niet.
Dat is wel irritant zeg. Wat gebeurt er als je een league verwijdert en daarna toevoegt? Zal je wel eerst een heel seizoen moeten simuleren...
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik heb net een hele zwik landen toegevoegd. Er gebeurde niks toen ze actief werden en ook niet na de youth intake.Shabbaman schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:06:
Dat is wel irritant zeg. Wat gebeurt er als je een league verwijdert en daarna toevoegt? Zal je wel eerst een heel seizoen moeten simuleren...
@Chelseamarre123 Dat is een flinke afstraffing... 😅
De database mag dan helemaal in de war zijn, alles loopt nog wel gewoon door:
Vitesse wint de CL versus Shakhtar
Feyenoord wint de EL versus Westerlo
Trnava wint de ECL versus Ludogorets
Ajax en Hapoel Be'er-Sheva pakken voor Nederland en Israël de extra continentale plekken.
Iemand ervaring met FMRTE of de ingame editor van SI? Wel eens een competitie mee opgestart; jeugd mee toegevoegd of greyed out spelers mee actief gemaakt?
De database mag dan helemaal in de war zijn, alles loopt nog wel gewoon door:
Vitesse wint de CL versus Shakhtar
Feyenoord wint de EL versus Westerlo
Trnava wint de ECL versus Ludogorets
Ajax en Hapoel Be'er-Sheva pakken voor Nederland en Israël de extra continentale plekken.
Iemand ervaring met FMRTE of de ingame editor van SI? Wel eens een competitie mee opgestart; jeugd mee toegevoegd of greyed out spelers mee actief gemaakt?
[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 22-11-2024 03:44 ]
@Jorgen Heb wel ervaring met FMRTE. Spelers toevoegen of greyed out spelers toevoegen werkt hier wel niet mee. Competitie's aanpassen gaat ook zeer beperkt, soms kan je he taantal wisselspelers en dergelijke aanpassen maar daar stopt het.
Ooit eens die Non Eu /brexit regels er mee proberen aan te passen maar werkt ook zeer moeizaam.
Ooit eens die Non Eu /brexit regels er mee proberen aan te passen maar werkt ook zeer moeizaam.
ChatGPT suggereerde dat ik vele spelers tegelijk zou kunnen aanmaken. Bijv. met 100 of meer per keer. Dan zou je in elk geval in een competitie een nieuwe lichting spelers kunnen maken. Of bijv een youth intake triggeren. Als dat niet, of maar beperkt kan, dan heb ik er weinig aan.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:06:
@Jorgen Heb wel ervaring met FMRTE. Spelers toevoegen of greyed out spelers toevoegen werkt hier wel niet mee. Competitie's aanpassen gaat ook zeer beperkt, soms kan je he taantal wisselspelers en dergelijke aanpassen maar daar stopt het.
Dan wordt het waarschijnlijk toch maar capituleren en een nieuw avontuur starten.
Bij dezen het overzicht van alle internationale prijzen die ik tot en met 24 juni 2291 gewonnen heb. Het was een fantastische save in elk geval!

Edit: ik gooi de save nog niet weg. Wie weet kan ik hem nog laden in FM25 in de hoop dat de crashes niet mee verhuizen. Als iemand nog dingen wil weten over deze savegame-wereld, dan check ik het graag voor je.
Bij dezen het overzicht van alle internationale prijzen die ik tot en met 24 juni 2291 gewonnen heb. Het was een fantastische save in elk geval!

Edit: ik gooi de save nog niet weg. Wie weet kan ik hem nog laden in FM25 in de hoop dat de crashes niet mee verhuizen. Als iemand nog dingen wil weten over deze savegame-wereld, dan check ik het graag voor je.
[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 22-11-2024 22:45 ]
:strip_exif()/f/image/xQbfiYAfpyssV5kLQnQDdJtr.png?f=user_large)
Echt he, als ik dit soort score-verloop zie, vraag ik me altijd af hoe dat kan. Zet je als tegenstander dan een stel 75-jarigen met een rollator in het veld?

Virussen? Scan ze hier!
Ik kreeg zojuist via Steam een onverwachte update, maar:
Geen idee wat er exact gewijzigd is, maar dit zal wel weer iets met mods verkloten.We are pleased to confirm that Football Manager 2024 will remain available across all platforms until the release of Football Manager 25.
FM24 will also remain available on storefronts up to the same point, including Steam, Epic, Microsoft Store, PlayStation Store and the Nintendo eShop.
We want to thank our licensors and platform partners for their support in making this happen for the millions of players still writing their stories in FM24.
Please note that while the vast majority of our FM24 licenses have been extended for this period, some individual club rights were unavailable for extension. As such, [b]we’ve rolled out a small update across most platforms to remove some assets from those clubs.[/b]
We thank you for your continued patience and support.
Ik vermoed dat dit vooral zal gaan om logo's van clubs en/of competities, facepacks van spelers, en eventueel het gebruik van club/competitienamen etc.
Zal geen grote spelbrekende zaken zijn denk ik maar vooral cosmetische zaken.
En tsja het is niet alsof Sports Interactive hier heel veel keuze heeft. Als de partijen de licentie niet willen verlengen, en SI blijft ze toch gebruiken hebben ze een serieus juridisch en financieel probleem.
Zal geen grote spelbrekende zaken zijn denk ik maar vooral cosmetische zaken.
En tsja het is niet alsof Sports Interactive hier heel veel keuze heeft. Als de partijen de licentie niet willen verlengen, en SI blijft ze toch gebruiken hebben ze een serieus juridisch en financieel probleem.
Virussen? Scan ze hier!
Ik zie tot nu toe in mijn save 2 kleine wijzigingen: Blu-Neri voor Inter Milan en Cascianogiets voor AC, verder nog niets ontdekt.
Ik neem het ze ook niet kwalijk. Volgens mij is dit normaliter geen probleem omdat ze tegen de tijd dat de licentie verloopt ze het spel ook niet meer verkopen.wildhagen schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:44:
Er zijn meer wijzigingen: ik heb dit hieronder elders gepost om het op te lossen:
I too had the problem yesterday that I could not save the game. Today, after the update, I found out that the player faces are gone, the skin was not applied and selectable and that the game was saved elsewhere.
What is the cause? Previously everything was saved in c:\Users\<username>\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2024\ but after the update the game reads c:\Users\<username>\Sports Interactive\Football Manager 2024\
Solution: move everything over from the first one to the second 🙂
I too had the problem yesterday that I could not save the game. Today, after the update, I found out that the player faces are gone, the skin was not applied and selectable and that the game was saved elsewhere.
What is the cause? Previously everything was saved in c:\Users\<username>\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2024\ but after the update the game reads c:\Users\<username>\Sports Interactive\Football Manager 2024\
Solution: move everything over from the first one to the second 🙂
Nieuw seizoen afgerond. Geindigd met weer een treble, super dominant geweest dit seizoen. Cl met overmacht gewonnen met een 5-0 winst in de finale tegen Bayern.
Nu een nachtje slapen over wat ik ga doen. Begint wat saai te worden. In 4 jaar Barcelona heb ik 4 titels, 4 bekers en 3x de CL gewonnen.
/f/image/yCQtkOIIG9uRm683yBWx1ViI.png?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn spits, een screentje waard. Scoorde lekker veel dit seizoen. Topschuter in La liga en in de CL met maar liefst 21 doelpunten!
/f/image/LvG6NTUiHTCl88gywFjmRc6M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hrKL7aOy1256fuXKbxLCcTz3.png?f=fotoalbum_large)
Hallo Cristiano
Nu een nachtje slapen over wat ik ga doen. Begint wat saai te worden. In 4 jaar Barcelona heb ik 4 titels, 4 bekers en 3x de CL gewonnen.
/f/image/yCQtkOIIG9uRm683yBWx1ViI.png?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn spits, een screentje waard. Scoorde lekker veel dit seizoen. Topschuter in La liga en in de CL met maar liefst 21 doelpunten!
/f/image/LvG6NTUiHTCl88gywFjmRc6M.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hrKL7aOy1256fuXKbxLCcTz3.png?f=fotoalbum_large)
Hallo Cristiano

/f/image/d0uQTSktmxUwjtk4VFsZ29KU.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door Chelseamarre123 op 06-12-2024 22:03 ]
Zo he, volgens mij heb ik de lotings-goden boos gemaakt ofzo. Dit is mijn straf:
:strip_exif()/f/image/zt01CexWNN0BzzDT6gHUxaAH.png?f=user_large)
Een nóg zwaardere loting is ongeveer niet mogelijk zou je zeggen
Opvallend dat ik tegen maar liefst 4 Engelse ploegen moet trouwens...
:strip_exif()/f/image/zt01CexWNN0BzzDT6gHUxaAH.png?f=user_large)

Virussen? Scan ze hier!
Manchester City staat niet zo hoog op de coëfficiëntenlijst in elk gevalwildhagen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:33:
Zo he, volgens mij heb ik de lotings-goden boos gemaakt ofzo. Dit is mijn straf:
[Afbeelding]
Klopt, ze hebben een paar jaren gehad dat ze minder gedraaid hebben.Jorgen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 21:40:
[...]
Manchester City staat niet zo hoog op de coëfficiëntenlijst in elk geval
Maar een jaar of twee geleden zijn ze overgenomen door een Saudier die er miljarden ingepompt heeft en sindsdien draaien ze weer mee in de top.
Virussen? Scan ze hier!
In mijn save was Real Madrid nergens meer. 80 keer géén kampioen in honderd jaar tijd. En ineens waren ze weer terug aan de top.wildhagen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:24:
[...]
Klopt, ze hebben een paar jaren gehad dat ze minder gedraaid hebben.
Maar een jaar of twee geleden zijn ze overgenomen door een Saudier die er miljarden ingepompt heeft en sindsdien draaien ze weer mee in de top.
Ik ben een beetje out-of-the-loop aangezien dit begin vorige maand al is 'ontdekt' mbt hoe training in FM werkt:
https://fm-arena.com/thre...e-number-of-tests/page-1/
Het komt erop neer dat training, zowel individueel als in groepsverband, in de huidige FM niet helemaal (helemaal niet!) werkt zoals al 20 jaar gedacht, namelijk training maximaliseren op zoveel mogelijk onderdelen/sessies in een week zonder dat je kapot gaat aan blessures. Sterker nog, training doet helemaal niks, nada voor spelersgroei en is alleen maar een verdeelsleutel voor natuurlijke groei + groei speelminuten in echte wedstrijden + professionaliteit. Een van de betere trainingsschema's bijvoorbeeld is 1 blok Physical, 1 blok Match Practice en de rest allemaal op Rest (als je aanhanger bent van het feit dat alleen fysieke attributen grote impact hebben op de matchengine).
Ik ben niet zo'n fan van zo veel mogelijk fysieke spelers aangezien ik in de matchengine leuke acties wil zien, maar als training min-maxer doen de implicaties toch wel heel veel pijn. Het komt er feitelijk erop neer dat ik al die jaren mijn geliefde jeugdspelers en talentjes maximaal aan het belasten was om hun potentiele vaardigheden te verwateren met meer blessurekans ook nog eens op de koop toe..
Nu kan ik in de praktijk deze kennis wel goed inzetten voor niche spelers ontwikkelen zonder de match engine helemaal dood te min-maxen op fysiek, maar dit voelt als speler toch wel heel slecht aan en ik vermoed dat ik de komen 2 versies van FM maar even oversla.
Het komt erop neer dat training, zowel individueel als in groepsverband, in de huidige FM niet helemaal (helemaal niet!) werkt zoals al 20 jaar gedacht, namelijk training maximaliseren op zoveel mogelijk onderdelen/sessies in een week zonder dat je kapot gaat aan blessures. Sterker nog, training doet helemaal niks, nada voor spelersgroei en is alleen maar een verdeelsleutel voor natuurlijke groei + groei speelminuten in echte wedstrijden + professionaliteit. Een van de betere trainingsschema's bijvoorbeeld is 1 blok Physical, 1 blok Match Practice en de rest allemaal op Rest (als je aanhanger bent van het feit dat alleen fysieke attributen grote impact hebben op de matchengine).
Ik ben niet zo'n fan van zo veel mogelijk fysieke spelers aangezien ik in de matchengine leuke acties wil zien, maar als training min-maxer doen de implicaties toch wel heel veel pijn. Het komt er feitelijk erop neer dat ik al die jaren mijn geliefde jeugdspelers en talentjes maximaal aan het belasten was om hun potentiele vaardigheden te verwateren met meer blessurekans ook nog eens op de koop toe..
Nu kan ik in de praktijk deze kennis wel goed inzetten voor niche spelers ontwikkelen zonder de match engine helemaal dood te min-maxen op fysiek, maar dit voelt als speler toch wel heel slecht aan en ik vermoed dat ik de komen 2 versies van FM maar even oversla.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Dus alleen maar laten chillen? holy peep..^^0nMe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:04:
Ik ben een beetje out-of-the-loop aangezien dit begin vorige maand al is 'ontdekt' mbt hoe training in FM werkt:
Ja, je moet je wekelijkse weegfactor maximaliseren en voor de rest hoef je niks te doen. Dus stel dat je wekelijks 1 CA punt erbij kunt trainen dan kun je dat voor fysiek al maximaliseren door 1 blok Physical, individuele focus op pace/acc en double training intensity te trainen en voor de rest niks, ook geen role!El Capitan schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:02:
[...]
Dus alleen maar laten chillen? holy peep..
Dan hou je zelfs meer ademruimte over om een speler 3x per week te laten spelen om ook die groei te min-maxen.
Je technische en mentale stats stagneren of dalen dan wel en mensen hebben geloof ik ook daarvoor een optimale schema uitgevogeld met in totaal 9 trainings blokken en verder niks.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Niet heel veel gespeeld, maar ondertussen heb ik er weer eentje:Shabbaman schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:58:
Ìk heb er weer eentje:
[Afbeelding]
Het was eigenlijk maar een matige wedstrijd, waar mijn spits en AM in de zak zaten van de dubbele DM's van Bayern. In de 65e minuut haalde ik ze er allebei af en wisselde naar een systeem met een extra centrale middenvelder. Die scoort vervolgens ook gelijk. Helaas valt Hartman aan het eind van de wedstrijd uit en had ik geen wissels meer, en uiteraard doen de Duitsers wat Duitsers doen. Met de extra wissel in de verlenging kon ik het gelukkig toch weer rechttrekken met een cornervariant: korte corner, ingedribbeld, BAM.
Newgen update: drie ingevallen newgens. Volgend seizoen kunnen er wel een paar starten, dus het gaat de goede kant op.
Nog een leuk feitje: blijkbaar een nieuw CL-doelpuntenrecord.
:strip_exif()/f/image/2cZRec359HxnUhtfbLbQsD29.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze wedstrijd ging een stuk makkelijker, voor een groot deel omdat ik nu met de opstelling startte waarmee ik de vorige finale eindigde. Een heel suffe 4-3-3... ok, met een inzakkende spits, twee vleugels die naar binnen komen, een halfback en twee aanvallende centrale middenvelders. Die twee centrale middenvelders zijn ook de twee newgens die in de basis stonden, eentje uit m'n eigen jeugd en een Argentijn. De eigen jeugd scoort ook twee keer: kiezen voor de jeugdopleiding werkt, en opstellingen jatten van De Zerbi werkt.
Wat ook werkt: mijn mislukte transferbeleid. Zowel Schlotterbeck als Barco (50 miljoen, pffft) speelden, en de eerste was ook gewoon een steunpilaar dit hele seizoen. Barco groeit niet echt, misschien is hij gewoon te oud. Maar gemiddeld boven de 7 dit seizoen. Zijn probleem (en mijn probleem) is dat mijn vleugelverdedigers nooit een goede wedstrijdrating krijgen, dan is die 7 nog wel aardig.
Voor volgend seizoen ben ik eigenlijk ook al klaar, er staat een hele batterij newgens te trappelen om naar 3 1/2 ster te groeien. Het seizoen daarna moet een opstelling met 100% newgen wel lukken. Grote manco nu is de halfback-positie... en dat ik nu 10 spelers in de basis heb die "goed genoeg" tot "gewoon goed" zijn. Die laten zich niet uit de basis spelen.
EDIT: finale trouwens tegen Newcastle, dat was wel weer wat anders. Geen moment in de problemen geweest. En weer een nieuw doelpuntenrecord.
Ondertussen ontslag genomen bij Barcelona. Na paar maandjes verlof in november/december ingestapt bij Stade Rennes. Subtopper in Frankrijk met goede jeugdwerking en weinig geld.
Laatste seizoenen schommelen ze tussen CL voetbal en Europa League met als laagtepunt een 7de plaats.
Aan mij om deze club de eerste titel ooit te bezorgen.
Laatste seizoenen schommelen ze tussen CL voetbal en Europa League met als laagtepunt een 7de plaats.
Aan mij om deze club de eerste titel ooit te bezorgen.
/f/image/ER8Tv7ICTyChTEObNe9CN0Bh.png?f=fotoalbum_large)
En seizoen 1 afgesloten met een prijs. De beker ging voor het eerst in 20 jaar nog eens naar Rennes. En zo gaan we alsnog Europa in.
In de competitie was het vooral experimenteren aangezien ik instapte toen ze 16e stonden en er toen al een gigantisch gat op de Europese plaatsten. Wat wisselvallige resultaten hier waardoor we uiteindelijk 10e worden.
In de competitie was het vooral experimenteren aangezien ik instapte toen ze 16e stonden en er toen al een gigantisch gat op de Europese plaatsten. Wat wisselvallige resultaten hier waardoor we uiteindelijk 10e worden.
/f/image/cHKexuMa9d3c1c87Jh0MoHrM.png?f=fotoalbum_large)
Ander nieuws: ik zag net dat ik sinds 2 weken geleden al 20 jaar lid van de SI Community forums ben
:strip_exif()/f/image/O7dvUXukhMfgsGrSpE3nJmQJ.png?f=user_large)
53 schoten, waarvan 28 op doel, met slechts één luizig tegenschot. En een dubbele hattrick. Plus 70 procent posession, én 27 corners...
Dit is dus in de League Phase van de Champions League, AS Roma tegen Duna Streda uit Slowakijke.
Volgens mij is dit wel een redelijk record

Virussen? Scan ze hier!
Hier vandaag openingswedstrijd van mijn 1e volle seizoen met Rennes. Ook een monsterscore, helaas geen 9 0 maar wel minder kansen gemist als jijwildhagen schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:56:
[Afbeelding]
53 schoten, waarvan 28 op doel, met slechts één luizig tegenschot. En een dubbele hattrick. Plus 70 procent posession, én 27 corners...
Dit is dus in de League Phase van de Champions League, AS Roma tegen Duna Streda uit Slowakijke.
Volgens mij is dit wel een redelijk record
/f/image/wGYg5W1JhQtDHCAwZJXrHjUp.png?f=fotoalbum_large)
Fijne Kerst FM'ers! 🎄
Fijne kerst managers! Ik ben benieuwd wat jullie nu veelal spelen aangezien er geen FM25 is uitgekomen. Gaan jullie gewoon door met je save in 24? Of is er een update van seizoen 24/25 voor FM25 die jullie spelen? Ben benieuwd!
Ik ga gewoon door met mijn FM24 Save. Zit inmiddels in 2066/2067 en al 16 seizoenen bij AS Roma. Bevalt me nog altijd prima.J93 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:55:
Fijne kerst managers! Ik ben benieuwd wat jullie nu veelal spelen aangezien er geen FM25 is uitgekomen. Gaan jullie gewoon door met je save in 24? Of is er een update van seizoen 24/25 voor FM25 die jullie spelen? Ben benieuwd!
Virussen? Scan ze hier!
Ben bezig met een challenge die WorkTheSpace doet op Youtube met een database met de Wanderers FC en die mogen alleen spelers contracteren met een Engelse nationaliteit. Zit momenteel in seizoen 2028-2029 en tweede jaar premier league met door een wonder de EFL cup gewonnen en daardoor in de conference league.J93 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 13:55:
@J93 Ik wil deze week weer starten met een nieuwe journeysave. Sowieso nog de dubbele heptagon (6 continentale toernooien en het WK; 6 CL's en de CWC), want die had ik bijna voordat m'n game crashte. En managen in zoveel mogelijk landen. Meestal speel ik met een up to date database van https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update maar in the middle of nowhere (Salomoneilanden, Afghanistan, Nigeria, Hongkong, etc) maakt dat minder uit. Zeker gezien mijn saves tientallen of honderden jaren kunnen duren.
@jlena deze? YouTube: Park to Prem... But I Can Only Sign English Players. #1
@jlena deze? YouTube: Park to Prem... But I Can Only Sign English Players. #1
Einde volledige seizoen met Rennes, weer een succesje, voor het eerst deze save de Europa League gewonnen. In de competitie een mooie derde plek behaald. Eerste seizoenshelft ging matig en was een groot gat op de europese plaatsen. Maar na een goeie winterstop werd bijna alles gewonnen vanaf Januari.
/f/image/mWdjj0PsYk5ONuiwx47rX4hT.png?f=fotoalbum_large)
Stand na 17 speeldagen
/f/image/BA0eREjA7fHMUPVTtm14FpUU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i7sZljLeouvyihtpuBHXc2L2.png?f=fotoalbum_large)
Allemaal newgens uiteraard maar best veel transfers kunnen doen door de grote transfer inkomsten. Vooral de 2 grote uitgaande had ik niet willen verkopen maar kon ik niet weigeren.
/f/image/mWdjj0PsYk5ONuiwx47rX4hT.png?f=fotoalbum_large)
Stand na 17 speeldagen
/f/image/BA0eREjA7fHMUPVTtm14FpUU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i7sZljLeouvyihtpuBHXc2L2.png?f=fotoalbum_large)
Allemaal newgens uiteraard maar best veel transfers kunnen doen door de grote transfer inkomsten. Vooral de 2 grote uitgaande had ik niet willen verkopen maar kon ik niet weigeren.
/f/image/rYhyLFZBPrMizS1IidQV5PmZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Chelseamarre123 op 27-12-2024 15:19 ]
Zo, seizoen 2066/2067 zit er weer op voor AS Roma, en het was een mooi seizoen!
Allereerst de expectations van de board:
Supercoppa Italiana: be competitive
Coppa Italia: challenge for the cup
Champions League: Reach the latter stages
Serie A: Win the Serie A.
Qua transfers valt er weinig te melden. Paar extra spelers gehaald, grotendeels voor de diepte, maar ook een wonderkid voor de diepte. Een paar spelers verkocht omdat ze of te oud, of niet goed genoeg waren. En twee spelers die met pensioen gingen.
Dan de Champions League. Ik stroomde direct in de League Phase in, en had best een pittige loting met o.a. FC Barcelona, RB Leipzig en Benfica. Toch liep het eigenlijk best lekker, zoals je hieronder kan zien. Vooral de 6-1 vernedering van Barcelona smaakte goed:
:strip_exif()/f/image/StHYX6Eo2XBW1SKx5LA15NLe.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:strip_exif()/f/image/3LQOWAr1xyFN73kplMgtt29g.png?f=user_large)
Ik ging dus door naar de achtste finales. Hier trof ik het Duitse TGG 1899 Hoffenheim. Laat dat nou net een angstgegner zijn: de laatste 6 keer dat AS Roma tegen hen speelde verloor ik 5 keer en speelde ik 1 keer gelijk. Uit verloor ik met 0-1. Thuis won ik weliswaar met 1-0 (in de 89e minuut...), maar in de verlenging werd niet gescoord. Het kwam dus aan op penalties en met 9-8 (!) verloor ik die helaas nipt, en lag ik dus uit de Champions League....
Dan de Suppercoppa Italiana. In de halve finale trof ik Juventus, die ik met 3-2 versloeg. Door naar de finale, waar Inter Milan op me wachtte. Daar had ik geen enkele moeite mee, met een 3-0 overwinning had ik mijn eerste prijs dit seizoen binnen.
Dan de Coppa Italia: ik stroomde zoals altijd in in de derde ronde, waar ik Serie B-ploeg Catanzaro met 6-1 eenvoudig vernederde. In de kwartfinale versloeg ik SS Napoli met 3-09, waarna ik dus in de halve finale stond. Hier trof ik wederom Inter Milaan, en wederom versloeg ik thuis eenvoudig met 3-1. Uit verloor ik dan weer kansloos met 0-2. De verlenging werd wederom niet benut, waardoor ook hier penalties het resultaat moesten bepalen. Helaas verloor ik deze met 4-2 en lag ik dus ook uit de Cup.
Als laatste de Serie A. Hier liep het echt als een trein. Ik heb diverse records gebroken:
- Een doelsaldo van +111 (!), ruim 2x zo goed als de volgende (Inter met +52).
- Record aantal goals voor: 127 stuks, waarvan 42 (!) door mijn topscorer!
- Record aantal minste tegengoals: slechts 16 stuks!
- 104 punten (!). Een nieuw Serie A record (vorige was Juventus met 102 punten)
- 34 overwinningen in een seizoen, wat een Serie A record is (was 33 van Juventus)
- slechts 2 gelijke spelen (0-0 tegen AC Milan en 1-1 tegen Inter) en 2 verliespartijen (0-1 tegen Inter en 2-4 tegen Bologna)
Eindstand Serie A:
:strip_exif()/f/image/FDQRNC4NqZMmP1zbioHnv5xf.png?f=user_large)
Competitieverloop:
:strip_exif()/f/image/7Q0lM7oaQDwRCf3HJsfXQMul.png?f=user_large)
Mijn topscorer. Let op, 55 goals (waarvan 42 in de competitie). Bizar!
:strip_exif()/f/image/WE8OioYixTOURa9anEICioHI.png?f=user_large)
Dit supertalent mag ook een erevermelding krijgen, voor slechts 12 miljoen euro opgepikt, en nu al 100+ miljoen waard!:
:strip_exif()/f/image/dRqUwdzVFwycmz5gSpFUzilI.png?f=user_large)
Superstats, en hij scoort regelmatig. Maar bovenal is het een assists-monster. Deze speler in combinatie met mijn topscorer is dodelijk op het veld.
----
En als toetje de situatie in Nederland anno 2066/2067, in de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/iultScilsvmzHVQPwIXsXLU0.png?f=user_large)
En de KKD:
Allereerst de expectations van de board:
Supercoppa Italiana: be competitive
Coppa Italia: challenge for the cup
Champions League: Reach the latter stages
Serie A: Win the Serie A.
Qua transfers valt er weinig te melden. Paar extra spelers gehaald, grotendeels voor de diepte, maar ook een wonderkid voor de diepte. Een paar spelers verkocht omdat ze of te oud, of niet goed genoeg waren. En twee spelers die met pensioen gingen.
Dan de Champions League. Ik stroomde direct in de League Phase in, en had best een pittige loting met o.a. FC Barcelona, RB Leipzig en Benfica. Toch liep het eigenlijk best lekker, zoals je hieronder kan zien. Vooral de 6-1 vernedering van Barcelona smaakte goed:
:strip_exif()/f/image/StHYX6Eo2XBW1SKx5LA15NLe.png?f=user_large)
Eindstand League Phase:
:strip_exif()/f/image/3LQOWAr1xyFN73kplMgtt29g.png?f=user_large)
Ik ging dus door naar de achtste finales. Hier trof ik het Duitse TGG 1899 Hoffenheim. Laat dat nou net een angstgegner zijn: de laatste 6 keer dat AS Roma tegen hen speelde verloor ik 5 keer en speelde ik 1 keer gelijk. Uit verloor ik met 0-1. Thuis won ik weliswaar met 1-0 (in de 89e minuut...), maar in de verlenging werd niet gescoord. Het kwam dus aan op penalties en met 9-8 (!) verloor ik die helaas nipt, en lag ik dus uit de Champions League....
Dan de Suppercoppa Italiana. In de halve finale trof ik Juventus, die ik met 3-2 versloeg. Door naar de finale, waar Inter Milan op me wachtte. Daar had ik geen enkele moeite mee, met een 3-0 overwinning had ik mijn eerste prijs dit seizoen binnen.
Dan de Coppa Italia: ik stroomde zoals altijd in in de derde ronde, waar ik Serie B-ploeg Catanzaro met 6-1 eenvoudig vernederde. In de kwartfinale versloeg ik SS Napoli met 3-09, waarna ik dus in de halve finale stond. Hier trof ik wederom Inter Milaan, en wederom versloeg ik thuis eenvoudig met 3-1. Uit verloor ik dan weer kansloos met 0-2. De verlenging werd wederom niet benut, waardoor ook hier penalties het resultaat moesten bepalen. Helaas verloor ik deze met 4-2 en lag ik dus ook uit de Cup.
Als laatste de Serie A. Hier liep het echt als een trein. Ik heb diverse records gebroken:
- Een doelsaldo van +111 (!), ruim 2x zo goed als de volgende (Inter met +52).
- Record aantal goals voor: 127 stuks, waarvan 42 (!) door mijn topscorer!
- Record aantal minste tegengoals: slechts 16 stuks!
- 104 punten (!). Een nieuw Serie A record (vorige was Juventus met 102 punten)
- 34 overwinningen in een seizoen, wat een Serie A record is (was 33 van Juventus)
- slechts 2 gelijke spelen (0-0 tegen AC Milan en 1-1 tegen Inter) en 2 verliespartijen (0-1 tegen Inter en 2-4 tegen Bologna)
Eindstand Serie A:
:strip_exif()/f/image/FDQRNC4NqZMmP1zbioHnv5xf.png?f=user_large)
Competitieverloop:
:strip_exif()/f/image/7Q0lM7oaQDwRCf3HJsfXQMul.png?f=user_large)
Mijn topscorer. Let op, 55 goals (waarvan 42 in de competitie). Bizar!
:strip_exif()/f/image/WE8OioYixTOURa9anEICioHI.png?f=user_large)
Dit supertalent mag ook een erevermelding krijgen, voor slechts 12 miljoen euro opgepikt, en nu al 100+ miljoen waard!:
:strip_exif()/f/image/dRqUwdzVFwycmz5gSpFUzilI.png?f=user_large)
Superstats, en hij scoort regelmatig. Maar bovenal is het een assists-monster. Deze speler in combinatie met mijn topscorer is dodelijk op het veld.
----
En als toetje de situatie in Nederland anno 2066/2067, in de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/iultScilsvmzHVQPwIXsXLU0.png?f=user_large)
En de KKD:
:strip_exif()/f/image/xuUQ1ByS9wqgrwWsARUhP3H7.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
Klinkt alsof je op penalties moet trainen
Haha, ja ik heb het ook als focus staan maar heel veel helpt het niet. Ik heb helaas maar 2 spelers (waaronder mijn topscorer) die 10+ hebben voor penalites.
En mijn keeper is, ook al is hij overall heel goed, ook niet heel sterk in het stoppen van penalties...
Virussen? Scan ze hier!
Penalty ratings is iets dat me ook al enkele edities opvalt. Heel weinig newgens krijgen een hoge score op penalty nemen. 14 is al vrij hoog.wildhagen schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:34:
[...]
Haha, ja ik heb het ook als focus staan maar heel veel helpt het niet. Ik heb helaas maar 2 spelers (waaronder mijn topscorer) die 10+ hebben voor penalites.
En mijn keeper is, ook al is hij overall heel goed, ook niet heel sterk in het stoppen van penalties...
:strip_exif()/f/image/GnBx3Xu3lVIxMMOQMuKsIoTU.png?f=user_large)
Misschien ben ik nog dronken van afgelopen jaarwisseling hoor, maar this makes no sense to me....
Virussen? Scan ze hier!
Dat budget zal dan wel exploderen zodra je de doelstellingen voor komend seizoen overeengekomen bent.wildhagen schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:03:
[Afbeelding]
Misschien ben ik nog dronken van afgelopen jaarwisseling hoor, maar this makes no sense to me....
Zou kunnen idd, hoewel ik zo'n verzoek tot meer transfergeld wel vaker ingediend heb en toegewezen gekregen, toen stond er wel een normaal bedrag bij ipv 0 euro.
Virussen? Scan ze hier!
20% meer van niks is nog steeds niks?wildhagen schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:03:
[Afbeelding]
Na 9 seizoenen eindelijk de CL gewonnen met Heerenveen. Natuurlijk in typische FM stijl tegen Man City,, een 3-3 gelijkmaker in de 89ste minuut, een afgekeurd doelpunt in de verlengingen en de eerste penalty gemist.
Dus die save zit er wel op. Heb niet direct zin om een nieuwe te starten. Ik heb niet echt een goed oog op FM25 ook niet, mar misschien dat de zin tegen dan terugkomt.
Dus die save zit er wel op. Heb niet direct zin om een nieuwe te starten. Ik heb niet echt een goed oog op FM25 ook niet, mar misschien dat de zin tegen dan terugkomt.
Wat is eigenlijk het plan met FM 25 en FM 26 qua release.
Zoals het er nu naar uit ziet komt 25 in Maart.
Lijkt me sterk dat ze dan rond oktober/november zoals normaal 26 gaan uitbrengen.
Zoals het er nu naar uit ziet komt 25 in Maart.
Lijkt me sterk dat ze dan rond oktober/november zoals normaal 26 gaan uitbrengen.
Is zover ik weet nog niets over bekend gemaakt.
Zou me niet verbazen als ze FM26 wel degelijk op het normale tijdstip uit gaan brengen (om de normale release-cyclus te herstellen), maar bijvoorbeeld tegen gereduceerd tarief uitbrengen. Alternatief zou kunnen zijn om FM26 als "Major Patch" op FM25 uit te brengen.
Wat ook een optie zou kunnen zijn is FM26 helemaal skippen, en dan dus FM25 ook 1.5 jaar (give or take) mee laten lopen, en dan met FM27 weer het normale ritme herstellen. Weet alleen niet hoe dit licentie-technisch zit, en of Sega (als uitgever) dat wel ziet zitten.
Zou me niet verbazen als ze FM26 wel degelijk op het normale tijdstip uit gaan brengen (om de normale release-cyclus te herstellen), maar bijvoorbeeld tegen gereduceerd tarief uitbrengen. Alternatief zou kunnen zijn om FM26 als "Major Patch" op FM25 uit te brengen.
Wat ook een optie zou kunnen zijn is FM26 helemaal skippen, en dan dus FM25 ook 1.5 jaar (give or take) mee laten lopen, en dan met FM27 weer het normale ritme herstellen. Weet alleen niet hoe dit licentie-technisch zit, en of Sega (als uitgever) dat wel ziet zitten.
Virussen? Scan ze hier!
Ja het probleem is idd volledige radiostilte. We zijn 3 maand van release en het enige wat we weten is wat er niet in gaat zitten...
Het is wel waarschijnlijk dat Sega zal pushen om zowel een FM25 als 26 gereleased te krijgen volgend (financieel) jaar. Onder andere die licentiekosten zijn daar een reden voor, SEGA kan elk inkomen gebruiken na hun Hyenas fiasco., en een normale release cyclus terugkrijgen is ook beter qua Marketing
Het enthousiasme ligt wel ver onder het vriespunt merk ik van de FM discords en content creators die ik volg. En daar helpt die radiostilte absoluut niet bij
Het is wel waarschijnlijk dat Sega zal pushen om zowel een FM25 als 26 gereleased te krijgen volgend (financieel) jaar. Onder andere die licentiekosten zijn daar een reden voor, SEGA kan elk inkomen gebruiken na hun Hyenas fiasco., en een normale release cyclus terugkrijgen is ook beter qua Marketing
Het enthousiasme ligt wel ver onder het vriespunt merk ik van de FM discords en content creators die ik volg. En daar helpt die radiostilte absoluut niet bij
seizoen 2067/2068 voor AS Roma zit er weer op. En het was een nóg fraaier seizoen dan het vorige!
Eerst de transfers: er gingen helaas nogal wat spelers weg omdat ze een aflopend contract hadden dat ze niet wilden verlengen en ik dus maar gecashed heb op ze (2 MC's, 1 DM/MC, 1 DR, 2 DC's en een ST). Ook waren er enkelen die zo'n goed bod kregen dat ik ze heb laten gaan (1 GK, 1 DL, 1 AML, 1 DL/DR en 1 ST), of die simpelweg niet goed genoeg waren (1 GK, 1 DC en 1 DR).
Hier tegenover stond de komst van twee nieuwe MC's, 1 AML/AMR, 1 AMR, 1 DRLC en 1 DRC). Helaas was met name mijn DL en mijn AMR positie hiermee nog altijd vrij zwak bezet. Hiervoor heb ik een DL gehuurd van Cardiff en een MC/MR/AMR van Tottenham. Die DL beviel zo goed dat ik hem uiteindelijk heb overgenomen (komt nog bij het team). De MC/MR/AMR mag na afloop van zijn loan vertrekken.
Ook komt er nog een AMR/ST bij mijn team voor wat extra diepte, en als laatste komt er binnenkort ook een 19-jarig Argentijns wonderkid over van Real Madrid die uit de voeten kan als DC, DM én MC (ik zal hem vooral als DC gaan spelen).
Dan de competities, te beginnen bij de Suppercoppa Italiana. In de halve finale trof ik Ternana, waar ik met 4-0 korte metten mee maakte. In de finale wachtte AC Milan, en die stuurde ik met 3-0 terug naar Milaan. Eerste prijs dus binnen!
Dan de Coppa Italia. In de derde ronde moest ik tegen Brescia, die ik met 4-0 eenvoudig versloeg. In de kwartfinale trof ik AC Monza, en met 3-1 werden die eenvoudig opzij gezet. In de halve finake trof ik Juventus. Thuis won ik nog relatief eenvoudig met 3-1, maar uit verloor ik kansloos met 1-4. Dit met name door een waslijst aan blessures en overbelaste/vermoeide spelers, plus een paar schorsingen.
Vervolgens de Champions League. Hier had ik het geluk dat ik een aanzienlijk minder zware loting had dan vorig seizoen:
:strip_exif()/f/image/I3Gr0tZ4LpE09pJggmjHIc7M.png?f=user_large)
Ik kwalificeerde me dus direct voor de achtste finales vanwege deze eindstand in de League Phase:
:strip_exif()/f/image/Q8s6eQ4uXOI9322txkMTk2j7.png?f=user_large)
In die achtste finales trof ik Inter Milaan. Uit verloor ik nipt met 2-1, maar thuis versloeg ik ze eenvoudig met 5-0, en ging ik dus naar de kwartfinales.
Hier kwam ik TSG 1899 Hoffenheim tegen. Dit is een angstgegner van AS Roma, want ik verlies bijna altijd tegen hun. En jawel, uit werd er met 1-2 verloren, hoewel dit wel een erg spannende wedstrijd was. De thuiswedstrijd was ronduit bizar te noemen. Bij een uitslag van 5-5 (!) kan dat ook bija niet anders. Like I said: bizard wedstrijdverloop.
Het kwam uiteindelijk neer op penalties. Nadat ik 112 had gebeld vanwege mijn hartstilstand (ik en penalties is water en vuur) werd er overgegaan tot het nemen ervan. En wat schetst mijn verbazing? Weliswaar miste één van mijn spelers zijn penaltie, maar de tegenstander miste er twéé (1 naast geschoten, 1 gestopt door mijn GK), waardoor ik met 4-3 toch doorging naar de halve finale. Hier trof ik Cardiff City. Dit verliep met een 2-0 winst (uit) en 3-1 winst (thuis) aanzienlijk beter, ik stond dus in de Finale!
Hier trof ik AC Milan. Ik was met 2-0 te sterk, dus de Champions League was ook binnen als tweede prijs!
Als laatste de competitie/Serie A. Dit liep net als vorig jaar bizar lekker. Van de 38 wedstrijden won ik er 35 (!), één meer dan vorig vaar dus. Met slechts 1 gelijkspel (1-1 tegen Inter, meteen 1e wedstrijd van het seizoen) en 2 verliezen (1-4 tegen Bologna en 0-2 tegen Juventus) kon dit niet beter.
Wel was mijn doelsaldor met 105 net iets slechter dan vorig jaar (111), ik maakte weliswaar 129 doelpunten (128 vorig jaar), maar kreeg ook 24 doelpunten tegen (vorig jaar slechts 16).
Wel heb ik met 106 punten 2 punten meer dan vorig jaar (104).
En dit voltooide dus de Treble van Suppercoppa, Serie A en Champions League! Volgende doal is de Quadruple te halen door ook de Coppa Italia te pakken.
Eindstand competitie:
:strip_exif()/f/image/6aeJCVcskJeS02NFfwje0TkY.png?f=user_large)
Competitieverloop:
:strip_exif()/f/image/FYznpPzrGrmpMOORVdNCCMoj.png?f=user_large)
Degradatie is een feit voor Empoli, Brescia en US Lecce, in hun plaats komen Frosinone (Serie B winnaar), Cosenza (runner up) en Salernitana (winnar playoffs).
Mijn topscorer (dit keer 'slechts' 50 doelpunten ipv de 55 van vorig jaar):
:strip_exif()/f/image/40Z5XFZrgGnvqWhmm9ZZY6mA.png?f=user_large)
Als toetje de situatie in Nederland, de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/pJlB4VmsEofb0EqTNflrghLL.png?f=user_large)
en de KKD:
:strip_exif()/f/image/oLJpWKQ5L8Oi5W2Dg49mZvvB.png?f=user_large)
Als extra toetje de Premier League waar Tottenham en Manchester United ietwat underperformen en Chelsea zelfs met moeite degradatie (!) wist te voorkmen:
Eerst de transfers: er gingen helaas nogal wat spelers weg omdat ze een aflopend contract hadden dat ze niet wilden verlengen en ik dus maar gecashed heb op ze (2 MC's, 1 DM/MC, 1 DR, 2 DC's en een ST). Ook waren er enkelen die zo'n goed bod kregen dat ik ze heb laten gaan (1 GK, 1 DL, 1 AML, 1 DL/DR en 1 ST), of die simpelweg niet goed genoeg waren (1 GK, 1 DC en 1 DR).
Hier tegenover stond de komst van twee nieuwe MC's, 1 AML/AMR, 1 AMR, 1 DRLC en 1 DRC). Helaas was met name mijn DL en mijn AMR positie hiermee nog altijd vrij zwak bezet. Hiervoor heb ik een DL gehuurd van Cardiff en een MC/MR/AMR van Tottenham. Die DL beviel zo goed dat ik hem uiteindelijk heb overgenomen (komt nog bij het team). De MC/MR/AMR mag na afloop van zijn loan vertrekken.
Ook komt er nog een AMR/ST bij mijn team voor wat extra diepte, en als laatste komt er binnenkort ook een 19-jarig Argentijns wonderkid over van Real Madrid die uit de voeten kan als DC, DM én MC (ik zal hem vooral als DC gaan spelen).
Dan de competities, te beginnen bij de Suppercoppa Italiana. In de halve finale trof ik Ternana, waar ik met 4-0 korte metten mee maakte. In de finale wachtte AC Milan, en die stuurde ik met 3-0 terug naar Milaan. Eerste prijs dus binnen!
Dan de Coppa Italia. In de derde ronde moest ik tegen Brescia, die ik met 4-0 eenvoudig versloeg. In de kwartfinale trof ik AC Monza, en met 3-1 werden die eenvoudig opzij gezet. In de halve finake trof ik Juventus. Thuis won ik nog relatief eenvoudig met 3-1, maar uit verloor ik kansloos met 1-4. Dit met name door een waslijst aan blessures en overbelaste/vermoeide spelers, plus een paar schorsingen.
Vervolgens de Champions League. Hier had ik het geluk dat ik een aanzienlijk minder zware loting had dan vorig seizoen:
:strip_exif()/f/image/I3Gr0tZ4LpE09pJggmjHIc7M.png?f=user_large)
Ik kwalificeerde me dus direct voor de achtste finales vanwege deze eindstand in de League Phase:
:strip_exif()/f/image/Q8s6eQ4uXOI9322txkMTk2j7.png?f=user_large)
In die achtste finales trof ik Inter Milaan. Uit verloor ik nipt met 2-1, maar thuis versloeg ik ze eenvoudig met 5-0, en ging ik dus naar de kwartfinales.
Hier kwam ik TSG 1899 Hoffenheim tegen. Dit is een angstgegner van AS Roma, want ik verlies bijna altijd tegen hun. En jawel, uit werd er met 1-2 verloren, hoewel dit wel een erg spannende wedstrijd was. De thuiswedstrijd was ronduit bizar te noemen. Bij een uitslag van 5-5 (!) kan dat ook bija niet anders. Like I said: bizard wedstrijdverloop.
Het kwam uiteindelijk neer op penalties. Nadat ik 112 had gebeld vanwege mijn hartstilstand (ik en penalties is water en vuur) werd er overgegaan tot het nemen ervan. En wat schetst mijn verbazing? Weliswaar miste één van mijn spelers zijn penaltie, maar de tegenstander miste er twéé (1 naast geschoten, 1 gestopt door mijn GK), waardoor ik met 4-3 toch doorging naar de halve finale. Hier trof ik Cardiff City. Dit verliep met een 2-0 winst (uit) en 3-1 winst (thuis) aanzienlijk beter, ik stond dus in de Finale!
Hier trof ik AC Milan. Ik was met 2-0 te sterk, dus de Champions League was ook binnen als tweede prijs!
Als laatste de competitie/Serie A. Dit liep net als vorig jaar bizar lekker. Van de 38 wedstrijden won ik er 35 (!), één meer dan vorig vaar dus. Met slechts 1 gelijkspel (1-1 tegen Inter, meteen 1e wedstrijd van het seizoen) en 2 verliezen (1-4 tegen Bologna en 0-2 tegen Juventus) kon dit niet beter.
Wel was mijn doelsaldor met 105 net iets slechter dan vorig jaar (111), ik maakte weliswaar 129 doelpunten (128 vorig jaar), maar kreeg ook 24 doelpunten tegen (vorig jaar slechts 16).
Wel heb ik met 106 punten 2 punten meer dan vorig jaar (104).
En dit voltooide dus de Treble van Suppercoppa, Serie A en Champions League! Volgende doal is de Quadruple te halen door ook de Coppa Italia te pakken.
Eindstand competitie:
:strip_exif()/f/image/6aeJCVcskJeS02NFfwje0TkY.png?f=user_large)
Competitieverloop:
:strip_exif()/f/image/FYznpPzrGrmpMOORVdNCCMoj.png?f=user_large)
Degradatie is een feit voor Empoli, Brescia en US Lecce, in hun plaats komen Frosinone (Serie B winnaar), Cosenza (runner up) en Salernitana (winnar playoffs).
Mijn topscorer (dit keer 'slechts' 50 doelpunten ipv de 55 van vorig jaar):
:strip_exif()/f/image/40Z5XFZrgGnvqWhmm9ZZY6mA.png?f=user_large)
Als toetje de situatie in Nederland, de Eredivisie:
:strip_exif()/f/image/pJlB4VmsEofb0EqTNflrghLL.png?f=user_large)
en de KKD:
:strip_exif()/f/image/oLJpWKQ5L8Oi5W2Dg49mZvvB.png?f=user_large)
Als extra toetje de Premier League waar Tottenham en Manchester United ietwat underperformen en Chelsea zelfs met moeite degradatie (!) wist te voorkmen:
:strip_exif()/f/image/eS58xg8Imov3Wo4u3eOBLTTN.png?f=user_large)
Virussen? Scan ze hier!
Met Ajax begonnen zonder de "Mislintat handicap" (geen transfers die in het echt plaatsvinden op een datum later dan je begint) en nu de Champions League gewonnen in 27/28. Niet heeeel moeilijk met Ajax + een "redelijk team", maar toch:
:strip_exif()/f/image/n8fGziYoOGl83sltqN9onwpw.png?f=user_large)
Voorhoede van 250+ miljoen.
/f/image/W5EVV86NqLNoi0D6dHj65UGv.png?f=fotoalbum_large)
Vooral het tweeluik met Man City was episch met een 3-1 achterstand omgebogen naar een 4-3 overwinning in de tweede wedstrijd, en een gelijkmaker in de 93ste minuut in de eerste wedstrijd.
Voor de rest alle landelijke prijzen gewonnen (beetje standaard tot nu toe), met Utrecht als voornaamste "belager". Ze hebben onder andere Douvikas voor 95 (!) miljoen verkocht en zijn dus erg kapitaalkrachtig (ik heb ze ook nog 30 miljoen gegeven voor Den Boggende). De rest hangt er een beetje bij en doen voornamelijk brakke aankopen van 20-30 miljoen zodra ze geld hebben.
:strip_exif()/f/image/n8fGziYoOGl83sltqN9onwpw.png?f=user_large)
Voorhoede van 250+ miljoen.
/f/image/W5EVV86NqLNoi0D6dHj65UGv.png?f=fotoalbum_large)
Vooral het tweeluik met Man City was episch met een 3-1 achterstand omgebogen naar een 4-3 overwinning in de tweede wedstrijd, en een gelijkmaker in de 93ste minuut in de eerste wedstrijd.
Voor de rest alle landelijke prijzen gewonnen (beetje standaard tot nu toe), met Utrecht als voornaamste "belager". Ze hebben onder andere Douvikas voor 95 (!) miljoen verkocht en zijn dus erg kapitaalkrachtig (ik heb ze ook nog 30 miljoen gegeven voor Den Boggende). De rest hangt er een beetje bij en doen voornamelijk brakke aankopen van 20-30 miljoen zodra ze geld hebben.
/f/image/ID7VvwMC7Ds1ynxtJwIy22X6.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
@Gundogan Hoezo haal je Yamal al zo snel in de game
Huren met een 91 miljoen clausule. Elke wedstrijd aai over de bol geven en clausule activeren.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:39:
@Gundogan Hoezo haal je Yamal al zo snel in de game
"Samu" Omorodion was 116 miljoen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB