[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:49
Gundogan schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:47:
[...]

Huren met een 91 miljoen clausule. Elke wedstrijd aai over de bol geven en clausule activeren. 8)

"Samu" Omorodion was 116 miljoen. :X
Ha zo kan je hem overtuigen inderdaad. Heb hem eens met Juventus gehaald als die rond de 26 was. Denk voor rond de 200 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
wildhagen schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 12:53:

Als toetje de situatie in Nederland, de Eredivisie:

[Afbeelding]

en de KKD:

[Afbeelding]

Als extra toetje de Premier League waar Tottenham en Manchester United ietwat underperformen en Chelsea zelfs met moeite degradatie (!) wist te voorkmen:

[Afbeelding]
Jaaa! Mijn cluppie kampioen. Ben maar 83 als dit dus gebeurt. Heeft van Persie mooi de basis voor gelegd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
soskes schreef op zondag 5 januari 2025 @ 05:47:
[...]

Jaaa! Mijn cluppie kampioen. Ben maar 83 als dit dus gebeurt. Heeft van Persie mooi de basis voor gelegd :p.
Ze zijn al vaker kampioen geweest hoor. Sterker nog, de laatste jaren zijn ze bijna elk jaar kampioen geworden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etGD37KiAkiqtWqXEnAqGki-NK8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/A1EONNbnLiSQszzl6TZZzwFy.png?f=user_large

Ook Europees is Heerenveen erg sterk, ze halen vrijwel elk jaar de kwartfinales, en soms zelfs de halve finale, van de Champions League.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:29
soskes schreef op zondag 5 januari 2025 @ 05:47:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UnLWSdhOLkrAM6Ts6lcJVB9IKU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wNgyihIR2GSagFaZowB11blJ.png?f=fotoalbum_large

Hoe oud ben je in 2033?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
WTF is die naam van van die derde goal-scorer van Heerenveen? Degene die dat in één keer zonder zijn tong te breken uit kan spreken wint de hoofdprijs....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntiChrist7
wildhagen schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:14:
[...]

WTF is die naam van van die derde goal-scorer van Heerenveen? Degene die dat in één keer zonder zijn tong te breken uit kan spreken wint de hoofdprijs....
sri lankees wonderkid waarvoor ik 80miljoen heb neergelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3H9S0QBr13c-kPqXcapxck217g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mevHsJjp1Rs23Lsq3RZCF5KF.png?f=fotoalbum_large

Enja, de naam was een van de redenen van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hier maar weer eens een game begonnen, ik verveelde me vorige week.
Deze keer met West Brom, de enige Engelse club waar ik ooit een wedstrijd in het echt heb gezien (in Engeland dan).

1e seizoen kampioen Championship
2e seizoen bijna best of the rest (7e dus) en FA cup gewonnen, 2-1 na extra tijd tegen Chelsea
Nu net het 3e seizoen afgerond.
In de competitie ging het wat minder. Doelstelling was linkerrijtje, wat echt net niet gelukt is. 10e geworden, 1 punt achter Brighton (vorig seizoen ook al). In de FA cup verloren van Liverpool, in de League cup verloren van Liverpool, de Charity Shield zowaar wel gewonnen van.. Liverpool :D
En dan de Europa League, waar ik aan mee mocht doen wegens de FA cup winst van het 2e seizoen.
Wat een succes... Team na team verslagen, o.a. AZ in de halve finale, en uiteindelijk gewoon de EL gewonnen en dus volgend seizoen Champions League :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64lIp6JdB3Gw0DW4gg592p1JET4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aCJlx4VsavGkU9crE8CFddKk.png?f=user_large

Hopelijk gaat nu eindelijk de reputatie van m'n clubje ver genoeg omhoog dat ik eindelijk eens een kneiter van een spits kan halen.

En dit alles met deze tactiek, aangezien ik eens wat anders wilde dan een 4-2-3-1 variant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcS-Rzt7pmEF4a6pWVJ8-jXReFQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/37oGhbAMCpUPxs447wjt5jsW.png?f=user_large

De selectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCjdB9zP5hDBCTKaeP7pi5iK-4I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UOkwvVEA9Sr6SPORD6xCrgMq.png?f=user_large

En naar mijn mening verreweg de beste speler (al was Laporte, die ik gratis op kon halen nadat z'n contract in de zandbak afgelopen was, ook niet verkeerd):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQ0i5ecDdgpLjloOeYGWJ0In8Tc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kwqwcBQzLe0vBMU4htVdI9jm.png?f=user_large

Voor de volledigheid nog de samenvatting van alle competities:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeYhqhUn0_TromGGEgLQ18JmZFk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bwiwh09qtpTw8VrSnDP8ZDE9.png?f=user_large

Als bonus heeft het bestuur ook nog eens z'n akkoord gegeven om plannen voor een nieuw stadion uit te werken. Vorig seizoen al 20k wachtrij voor seizoenskaarten, die zal nu nog wel wat langer zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Oh en wat me nu pas opvalt in m'n savegame, Mourinho is bondscoach van NL nadat Koeman het voor elkaar gekregen heeft om NL niet te kwalificeren voor het WK 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:36
toolkist schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:59:
Oh en wat me nu pas opvalt in m'n savegame, Mourinho is bondscoach van NL nadat Koeman het voor elkaar gekregen heeft om NL niet te kwalificeren voor het WK 2026.
Dat kan, als je met de gewone database speelt, want SI heeft niet de rechten van het Nederlands elftal dus spelen die met grijze namen spelers en kwalificeren ze zich niet vaak voor EK's en WK's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jlena schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 06:16:
[...]

Dat kan, als je met de gewone database speelt, want SI heeft niet de rechten van het Nederlands elftal dus spelen die met grijze namen spelers en kwalificeren ze zich niet vaak voor EK's en WK's.
Dat was toch alleen in oudere versies? Anyway, ik gebruik al jaren die fixes van fmscout daarvoor en ik heb het vaker zien gebeuren dat NL het EK/WK wint dan dat ze zich helemaal niet kwalificeerde.

Ook een leuke, ik heb Demiral (48.5m release clause zoals ook in 1 van de screenshot staat) net voor 60m verkocht, door gebruik te maken van de zaakwaarnemer die wel een club wist die dat wilde betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Doen jullie wel eens een Athletic Bilbao / Guadalajara stijl save waarin je enkel spelers met de juiste nationaliteit / regio of uit de jeugd gebruikt?

Ik ben nu de manager van FC Südtirol uit Bozen / Bolzano, gelegen in het Italiaanse deel van Tirol en daarmee het Duitstalige deel van Italië. De fans willen graag dat ik spelers van Italiaanse of Oostenrijkse afkomst koop. In 10 seizoenen lukt dat aardig, aangezien ik nog maar mijn tweede niet-Italiaanse-of-Oostenrijkse speler gekocht heb. Nu is selecteren op nationaliteit in het scoutingscherm of in een scoutingtool niet zo moeilijk natuurlijk. Maar eigenlijk wil ik de regio nog verder verkleinen naar Tirol en de directe omgeving van Tirol. Elke keer opzoeken of een club waarvan ik de speler koop regionaal is; of dat de speler daadwerkelijk in Tirol en omstreken geboren is, is veel te veel gedoe. Hoe doen jullie zoiets?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:20

Shabbaman

Got love?

Ik denk dat dat voor Baskenland nog wel te doen is door op taalbeheersing te selecteren. In jouw geval ... Italianen of Slovenen die ook Duits spreken?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:50:
Doen jullie wel eens een Athletic Bilbao / Guadalajara stijl save waarin je enkel spelers met de juiste nationaliteit / regio of uit de jeugd gebruikt?

Ik ben nu de manager van FC Südtirol uit Bozen / Bolzano, gelegen in het Italiaanse deel van Tirol en daarmee het Duitstalige deel van Italië. De fans willen graag dat ik spelers van Italiaanse of Oostenrijkse afkomst koop. In 10 seizoenen lukt dat aardig, aangezien ik nog maar mijn tweede niet-Italiaanse-of-Oostenrijkse speler gekocht heb. Nu is selecteren op nationaliteit in het scoutingscherm of in een scoutingtool niet zo moeilijk natuurlijk. Maar eigenlijk wil ik de regio nog verder verkleinen naar Tirol en de directe omgeving van Tirol. Elke keer opzoeken of een club waarvan ik de speler koop regionaal is; of dat de speler daadwerkelijk in Tirol en omstreken geboren is, is veel te veel gedoe. Hoe doen jullie zoiets?
Is iets wat al lang op mijn lijstje staat maar er nooit van komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Shabbaman schreef op zondag 19 januari 2025 @ 17:30:
Ik denk dat dat voor Baskenland nog wel te doen is door op taalbeheersing te selecteren. In jouw geval ... Italianen of Slovenen die ook Duits spreken?
Dat helpt al een beetje. Dan krijg je ook van naastgelegen provincies of voetballers die al jaren bij Mainz of Bayern spelen. Maar het is een begin. Het zou gewoon mooi zijn als je de opties had 'spelend in regio' en 'geboren in regio'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Jorgen schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:33:
Het zou gewoon mooi zijn als je de opties had 'spelend in regio' en 'geboren in regio'.
Ik vind het wel een leuk idee, het zou wel een mogelijkheid zijn die nieuwe mogelijkheden biedt voor een save. Dan zouden ze wel aan iedere club een nieuw kenmerk moeten toevoegen. Er zit (lijkt mij...) wel een afstandscriterium in, dat wordt gebruikt als je oefenwedstrijden wil organiseren en voor de geboorteplaats van newgens. Alleen kan je daar niet op filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Kan je als coach van Bilbao ook andere nationaliteiten halen of is dit allemaal afgeblokt in het spel zoals in het echte leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:20

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Chelseamarre123 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:11:
Kan je als coach van Bilbao ook andere nationaliteiten halen of is dit allemaal afgeblokt in het spel zoals in het echte leven.
Is afgeblokt, dus alleen Basken (en dus ook Franse Basken). Ik ben na mijn champions league winst met Ajax naar Bilbao gegaan. Wel een leuke restrictie, maar lastig soms om spelers te vinden omdat je volgens mij niet kan filteren op Basken (of ik zie iets over het hoofd).

Vroeger kon je ook Real Sociedad (en Osasuna?) proberen. Toen kon je wel niet-Basken halen zolang ze niet Spaans zijn.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Gundogan schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:57:
[...]

Is afgeblokt, dus alleen Basken (en dus ook Franse Basken). Ik ben na mijn champions league winst met Ajax naar Bilbao gegaan. Wel een leuke restrictie, maar lastig soms om spelers te vinden omdat je volgens mij niet kan filteren op Basken (of ik zie iets over het hoofd).

Vroeger kon je ook Real Sociedad (en Osasuna?) proberen. Toen kon je wel niet-Basken halen zolang ze niet Spaans zijn.
psst, zoeken op spaanse nationaliteit, in de resultaten de colom second nationality toevoegen en dan sorteren daarop. Dan vind je alle basken. en met shift+click kan je een 2e sortering toevoegen. Dus 1e sortering op 2e nationaliteit en dan de shift+click op ability/waarde etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:28:
[...]

psst, zoeken op spaanse nationaliteit, in de resultaten de colom second nationality toevoegen en dan sorteren daarop. Dan vind je alle basken. en met shift+click kan je een 2e sortering toevoegen. Dus 1e sortering op 2e nationaliteit en dan de shift+click op ability/waarde etc
Er zijn toch ook Franse Basken, zoals Laporte? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nou de fun was van korte duur. Ik maak een stabiele middenmotor in de Serie A van Südtirol en bouw langzaam aan steeds betere spelers en grotere transfers. Met zoveel goede clubs is het moeilijk om snel door te stoten naar de landstitel. Bij vorige seizoenen waar het wat minder liep, was dat geen probleem, maar dit seizoen besluiten de alwetende leiders van de club om me eruit te zetten. Dat vind ik echt heel erg jammer, want ik wilde hier graag een dynastie opbouwen en de Italië/Oostenrijk transferpolicy die de fans graag willen vond ik erg leuk. Ook overwinterde ik al een paar seizoen met gemakt in de Europa League en Conference League. Dan nu maar op zoek naar een andere ploeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/omEZjsr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NyHOM7t.png

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 20-01-2025 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:43:
[...]

Er zijn toch ook Franse Basken, zoals Laporte? ;)
werkt hetzelfde haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 16:09

^^0nMe

Got Babana's?

Dit soort saves worden vroeg of laat jeugd-only saves omdat de AI op de lange termijn heel slecht is in het ontwikkelen van spelers, dus je moet je eigen kweekvijver maken en blijven onderhouden. Ik had in FM18 een 4e profclub in Rdam aangemaakt met als doel om alleen 'Rotterdammers' (eigen jeugd of echt geboren in de stad) op te stellen.

De truc is om dan alle (semi-) profclubs in de regio te shortlisten en ieder jaar de nieuwe jeugdlichting van die clubs te doorlopen om alle spelers met minimaal 2* potentieel en geboren in de regio op een lijstje te zetten en zsm binnen te halen. Die lijst kun je rustig laten staan, want wanneer je ze hebt ontwikkelend bij je club en ze worden daarna weggekocht, dan is dat ook meteen je hele potentiële aankopen lijst voor in de toekomst. Gelukkig kan je in de nieuwere FMs de optie uitzetten dat je scouts deze short-list up to date houdt, ik had toen voor een lijst met 200+ namen ooit 30 scouts in dienst om uberhaupt wat werk gedaan te krijgen naast onderhouden...

Het is mij toen zelfs gelukt om 14 Rotterdammers het NL elftal in te krijgen, maar de bondscoach is helaas te koppig om er 11 in de startopstelling te zetten, zelfs wanneer ik met diezelfde basis 11 de CL heb gewonnen...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:34

Je kunt op "place of birth" zoeken. Als je dan de wat grotere steden opzoekt dan moet je wel wat kunnen vinden. Ideaal is het niet natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0Wx40pGhVUWwADSlEj0Fp7sVuM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Q5T6FgEBE3wvLo0K83tozwhL.png?f=user_large

2026

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEle9Qs5ACFaGBaXoHDAvt8BaWI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/o2gz9E4s9RFAQfE7qXVezVeC.png?f=user_large

2029

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SqfLrk6pm53AKwAPopXm9E5IUQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i4VrtUuYOur0ryAuoz9NGbON.png?f=user_large

Het kan toch haast niet anders dan dat City en Utd langzaamaan in de financiële problemen komen...
Bij City zit het er iig al aan te komen als je naar wages tov turnover kijkt eind vorig seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqV1tRNlZIfmKIj1I0Mn5s-SwCU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pD7e4QmOTMVnWirpXHFvtS60.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
@toolkist waarom zouden ze in problemen komen? Comerciele inkomsten is niet het enige. Er zijn nog andere sponsorinkomsten, eigenaars kunnen ook geld toestoppen(City), transfers, prijzengeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:01:
@toolkist waarom zouden ze in problemen komen? Comerciele inkomsten is niet het enige. Er zijn nog andere sponsorinkomsten, eigenaars kunnen ook geld toestoppen(City), transfers, prijzengeld...
Ja ok, maar toch staan hun financiën nu op okay, en eigenaren mogen maar een x-bedrag investeren volgens FFP (104m in 3 jaar voor PL, 25m in 3 jaar voor CL). En die sponsorinkomsten etc zijn dus juist die inkomsten in uit m'n screenies, en uit de onderste balk blijkt wel dat alle inkomsten samen zowat al opgaan aan salarissen. Dus misschien is het ijdele hoop, maar ik hoop ze iig eens te zien dat ze op insecure ofzo komen te staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Leuk man, al die blessures uit het niks :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TajQRnDBNCYXJoJwCVkSuhCYt9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dPkE09YhvL53VtzlXUzD2R3K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
nog 24u voor SI om hun eigen deadline te halen ivm FM25 nieuws.

het voelt een beetje aan als toen ik vroeger een boekbespreking moest doen voor school, daar een maand voor kreeg, en met twee dagen te gaan amper was begonnen met lezen... het resultaat was meestal niet echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:36:
nog 24u voor SI om hun eigen deadline te halen ivm FM25 nieuws.

het voelt een beetje aan als toen ik vroeger een boekbespreking moest doen voor school, daar een maand voor kreeg, en met twee dagen te gaan amper was begonnen met lezen... het resultaat was meestal niet echt goed
Haha, en dan het besef dat je 2 maand later de volgende boekbespreking moet afhebben(FM26)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Toch bizar dat ze hun 30+ jaar lange goede reputatie zo te grabbel gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:55:
Toch bizar dat ze hun 30+ jaar lange goede reputatie zo te grabbel gooien.
Dat is ook wel wat overdreven. Wat dacht je dat er gebeurt, zoals jullie willen, als ze overhaast alles op de markt dumpen om de deadline maar te halen, en de hele game zit ramvol met bugs, crashes, incomplete features etc.

De backlash die dat oplevert zou veel rampzaliger voor de franchise zijn dan wat uitstel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
wildhagen schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:57:
[...]

Dat is ook wel wat overdreven. Wat dacht je dat er gebeurt, zoals jullie willen, als ze overhaast alles op de markt dumpen om de deadline maar te halen, en de hele game zit ramvol met bugs, crashes, incomplete features etc.

De backlash die dat oplevert zou veel rampzaliger voor de franchise zijn dan wat uitstel.
Gewoon een game overslaan ipv halverwege het jaar een niet werkende game uitbrengen. Waarom zou je nu 25 kopen als 26 weer gewoon in oktober/november komt.

En wat ik eigenlijk nog erger vind, is dat ze nu alles simplificeren om console spelers te kunnen laten spelen en dus de bestaande spelers van het spel eigenlijk negeren voor meer spelers/geld.

[ Voor 14% gewijzigd door Terranova op 31-01-2025 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Gewoon een game overslaan ipv halverwege het jaar een niet werkende game uitbrengen. Waarom zou je nu 25 kopen als 26 weer gewoon in oktober/november komt.
Alleen kan SI dat helemaal niet zomaar besluiten. Dat is iets wat de uitgever (SEGA) moet besluiten, daar zitten namelijk wel juridische, contractuele, en licentie-kwesties aan vast. En die licenties zijn, zacht gezegd, niet goedkoop.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
wildhagen schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Alleen kan SI dat helemaal niet zomaar besluiten. Dat is iets wat de uitgever (SEGA) moet besluiten, daar zitten namelijk wel juridische, contractuele, en licentie-kwesties aan vast. En die licenties zijn, zacht gezegd, niet goedkoop.
Dat klopt, maar ze hebben zichzelf wel in deze positie gebracht door veel te veel tegelijk te willen doen. Dus het is niet dat ze er helemaal niets aan hebben kunnen doen.

Daarnaast is het gebrek aan communicatie en het overduidelijk voorliegen van spelers ook een ding.

Als het spel nu nog niet klaar is, hoe kan je dan eerst zeggen dat het eind vorig jaar al klaar zou zijn en preorders starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Terranova schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Dat klopt, maar ze hebben zichzelf wel in deze positie gebracht door veel te veel tegelijk te willen doen. Dus het is niet dat ze er helemaal niets aan hebben kunnen doen.

Daarnaast is het gebrek aan communicatie en het overduidelijk voorliegen van spelers ook een ding.

Als het spel nu nog niet klaar is, hoe kan je dan eerst zeggen dat het eind vorig jaar al klaar zou zijn en preorders starten.
Wat is teveel willen doen. Ik denk dat er grote problemen zijn om de match engine in te bouwen in de graphische engine. Ze hebben FM 25 al helemaal uitgekleed dus wat is teveel. En als je bedoeld dat ze vrouwen voetbal aan toegevoegd hebben en dat veel problemen geeft is denk ik niet waar. Van alle oude fm's in het verleden waren de match engine en graphische engine een perfect fit. Ze zijn al meerdere jaren intern bezig om het om te zetten naar Unity en ik denk dat daar de pijn punten liggen.

Over communicatie ben ik het eens dat kan beter al hebben ze al het recht om niks te melden. Is dat leuk nee maar ze zijn ons niks verschuldigd.

En preorders dat is de nieuwe mode, je hoeft dat niet te doen, 1 dag voor early access kan je de game ook kopen of zelfs wanneer ea is ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
jlena schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:07:
[...]

Wat is teveel willen doen. Ik denk dat er grote problemen zijn om de match engine in te bouwen in de graphische engine. Ze hebben FM 25 al helemaal uitgekleed dus wat is teveel. En als je bedoeld dat ze vrouwen voetbal aan toegevoegd hebben en dat veel problemen geeft is denk ik niet waar. Van alle oude fm's in het verleden waren de match engine en graphische engine een perfect fit. Ze zijn al meerdere jaren intern bezig om het om te zetten naar Unity en ik denk dat daar de pijn punten liggen.

Over communicatie ben ik het eens dat kan beter al hebben ze al het recht om niks te melden. Is dat leuk nee maar ze zijn ons niks verschuldigd.

En preorders dat is de nieuwe mode, je hoeft dat niet te doen, 1 dag voor early access kan je de game ook kopen of zelfs wanneer ea is ingegaan.
Vrouwenvoetbal bedoel ik onder andere inderdaad. Een nieuwe engine is al moeilijk genoeg, om dan ook nog keer je workload te verdubbelen op bepaalde vlakker is gewoon te veel. Hadden ze gewoon een jaar daarmee gewacht dan was het minder een probleem geweest.

Komt er voor mij persoonlijk nog eens bij dat ik er niets om geef. Het had in de game gezeten en het had niets vertraagd, dan helemaal prima, zullen genoeg mensen blij van worden. Maar nu het bijdraagt aan de vertraging(de engine zelf is de grootste reden natuurlijk) had het van mij nog niet gehoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
wildhagen schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Er zijn toch wel fouten of inschattingsfouten gemaakt om die nieuwe engine te lanceren.
En elk jaar een nieuwe game uitbrengen kan dan wel verplicht zijn contractueel maar komt niet goed over en gaat ook geen succes editie worden.

Ik hoop toch ook wel dat mensen die 25 nog kopen 1 of andere korting krijgen voor FM26 als die al in November gaat uitkomen.
En wat gaan de verschillen zijn tussen 25 en 26? Een game die qua release niet ver uit mekaar ligt. 1 editie overslaan was gewoon het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Vrouwenvoetbal bedoel ik onder andere inderdaad. Een nieuwe engine is al moeilijk genoeg, om dan ook nog keer je workload te verdubbelen op bepaalde vlakker is gewoon te veel. Hadden ze gewoon een jaar daarmee gewacht dan was het minder een probleem geweest.

Komt er voor mij persoonlijk nog eens bij dat ik er niets om geef. Het had in de game gezeten en het had niets vertraagd, dan helemaal prima, zullen genoeg mensen blij van worden. Maar nu het bijdraagt aan de vertraging(de engine zelf is de grootste reden natuurlijk) had het van mij nog niet gehoeven.
Workload verdubbelen is maar heel selectief, en ik gok niet op de plekken waar het nu wringt qua resources. De gehele UI blijft gelijk of het nou om de mannen of vrouwen gaat, de match engine hoeft niks anders te doen, etc etc. Tis alleen wat database werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Idd. Ik denk dat veel mensen een beetje onderschatten wat het betekent om van complete engine (Unity) te wisselen.

Dit is niet een "normale upgrade" naar een nieuwe versie, dit is een vrijwel complete rewrite van de hele codebase. Daar zit 30 jaar aan development-historie in die je helemaal opnieuw moet schrijven.

Dit is een nog grotere overstap dan destijds van het toenmalige Championship Manager 03/04 naar Football Manager 2005 (de eerste FM-versie).

Ga er maar aan staan. Dit is geen klus die je even in een maandje klaart.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:56:
[...]

Workload verdubbelen is maar heel selectief, en ik gok niet op de plekken waar het nu wringt qua resources. De gehele UI blijft gelijk of het nou om de mannen of vrouwen gaat, de match engine hoeft niks anders te doen, etc etc. Tis alleen wat database werk.
Uhh echt niet. Er zijn al meerdere animaties voor mannelijk spelers per actie op het veld. Dat zal nu verdubbeld worden. De matchengine zelf moet ook aangepast worden om het realistisch te krijgen voor vrouwen. Anders heb je het idee dat je naar mannenvoetbal zit te kijken met over het algemeen kleinere spelers. Dus de berekingen van wat er gebeurd moeten er op ingesteld worden dat de fysiek van vrouwen anders is en dus ook speelstijlen etc.

Tenzij ze dat allemaal niet doen en dan gaat het sowieso een hele slechte implementatie worden en zou er ook minder reden moeten zijn voor uitstel.

Voor het database werk hebben ze trouwens een nieuw team speciaal voor vrouwenvoetbal, maar programmeer werk kan je dingen niet zo schalen. Sommige dingen kunnen letterlijk maar door 1 persoon tegelijk gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik denk dat we rond 23u59 een tweet krijgen in de trend van

'sorry, geen FM25. tot in november"

en dan terug 6 maand radiostilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 14:11:
[...]

Uhh echt niet. Er zijn al meerdere animaties voor mannelijk spelers per actie op het veld. Dat zal nu verdubbeld worden. De matchengine zelf moet ook aangepast worden om het realistisch te krijgen voor vrouwen. Anders heb je het idee dat je naar mannenvoetbal zit te kijken met over het algemeen kleinere spelers. Dus de berekingen van wat er gebeurd moeten er op ingesteld worden dat de fysiek van vrouwen anders is en dus ook speelstijlen etc.

Tenzij ze dat allemaal niet doen en dan gaat het sowieso een hele slechte implementatie worden en zou er ook minder reden moeten zijn voor uitstel.

Voor het database werk hebben ze trouwens een nieuw team speciaal voor vrouwenvoetbal, maar programmeer werk kan je dingen niet zo schalen. Sommige dingen kunnen letterlijk maar door 1 persoon tegelijk gedaan worden.
Ik kan me niet voorstellen dat ze de match engine zo gaan maken dat een vrouwelijke keeper een doeltrap bv maar net over de middenlijn krijgt. Ja ze zullen wat vrouwelijke poppetjes moeten maken voor de match engine, maar verder?

En als ik dat dan toch zou onderschatten, dan denk ik dat daar meteen de oplossing is voor FM.. FM2025 alleen mannenvoetbal, en FM2026 waar ze dan het vrouwenvoetbal introduceren. Trekt waarschijnlijk toch grotendeels een heel ander publiek dus dan is een 2e release (desnoods tegen gereduceerd tarief) binnen een half jaar ook geen ramp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Na 5 jaar bij Rennes eindelijk de titel kunnen pakken. Met overwicht (93 punten, 31X winst en 3x verloren)
Ook als toetje de CL kunnen pakken, had enorm gemakkelijke loting.
Porto, Sporting, Cirty en in de finale Liverpool.

CL zege nummer 7 in deze save 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mh9tUJQz8rr19hm0ll2vy2ZHPYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35vAM0oWb25Pl3tJA0EYttWl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMl70e15G4k85GL0b2-7d22eFRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t3baA5CdPsso0KyN4juGnxKW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

toolkist schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:25:
Ja ze zullen wat vrouwelijke poppetjes moeten maken voor de match engine, maar verder?
Plus de database uitbreiden en extra competities met eigen regels toevoegen. Misschien is dat niet complex, maar het is wel gewoon werk. Je moet daar wel de mensen voor hebben, en die mensen kunnen niet tegelijkertijd andere shit oplossen.

Maar goed, het is allemaal speculatie. Laat ze maar eens communiceren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Shabbaman schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Plus de database uitbreiden en extra competities met eigen regels toevoegen. Misschien is dat niet complex, maar het is wel gewoon werk. Je moet daar wel de mensen voor hebben, en die mensen kunnen niet tegelijkertijd andere shit oplossen.

Maar goed, het is allemaal speculatie. Laat ze maar eens communiceren...
Mensen die data inputten/verzamelen is heus niet hetzelfde werk als coderen van een match engine. Je krijgt dat argument soms wanneer een shooter skins uitbrengt terwijl er nog bugs zijn die gefixt moeten worden. Wel dat is omdat het art-team niet doet aan bugfixing en vice versa

SI heeft de laatste jaren ook veel mensen aangenomen, dus ik denk niet dat het een probleem van capaciteit is, maar gewoon van pure kunde. Ze teren al jaren op de oude match engine, en nu moeten ze die vanaf het begin opnieuw opbouwen en dat hebben ze duidelijk onderschat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:25:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze de match engine zo gaan maken dat een vrouwelijke keeper een doeltrap bv maar net over de middenlijn krijgt. Ja ze zullen wat vrouwelijke poppetjes moeten maken voor de match engine, maar verder?

En als ik dat dan toch zou onderschatten, dan denk ik dat daar meteen de oplossing is voor FM.. FM2025 alleen mannenvoetbal, en FM2026 waar ze dan het vrouwenvoetbal introduceren. Trekt waarschijnlijk toch grotendeels een heel ander publiek dus dan is een 2e release (desnoods tegen gereduceerd tarief) binnen een half jaar ook geen ramp.
Vziw wordt alles aangepast op het gebied van vrouwenvoetbal. Gewicht, lengte, animaties, volledige stats, matchengine, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 03:30:
[...]

Vziw wordt alles aangepast op het gebied van vrouwenvoetbal. Gewicht, lengte, animaties, volledige stats, matchengine, etc.
Er zijn ook kleinere mannen, of lichtere, dus de match engine aanpassen omdat vrouwen over het algemeen kleiner en lichter zijn? Lijkt me sterk, die poppetjes bestaan dus al.
Stats, gaan ze dan nu ineens.... tja wat voor stat die er nu nog niet is zouden ze dan ineens voor vrouwen moeten introduceren die ook nog eens impact heeft op de match engine?
En gaan ze dan nu voorzetten inkorten omdat vrouwen een minder krachtige trap hebben?
Ik zie het gewoon echt niet gebeuren.
Gewicht/lengte/stats klinken dus meer als database zaken en daar hebben ze zo enorm veel mensen voor met al die scouts over de wereld, dat hoeven degene(n) die de match engine bouwen niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:15:
[...]

Er zijn ook kleinere mannen, of lichtere, dus de match engine aanpassen omdat vrouwen over het algemeen kleiner en lichter zijn? Lijkt me sterk, die poppetjes bestaan dus al.
Stats, gaan ze dan nu ineens.... tja wat voor stat die er nu nog niet is zouden ze dan ineens voor vrouwen moeten introduceren die ook nog eens impact heeft op de match engine?
En gaan ze dan nu voorzetten inkorten omdat vrouwen een minder krachtige trap hebben?
Ik zie het gewoon echt niet gebeuren.
Gewicht/lengte/stats klinken dus meer als database zaken en daar hebben ze zo enorm veel mensen voor met al die scouts over de wereld, dat hoeven degene(n) die de match engine bouwen niet te doen.
Van wat ik begreep moeten ze vanwege de fysieke kenmerken van vrouwen anders kijken naar de ratings en ook alle teksten moeten veranderd worden.

Een tijdje terug schreef Miles dit: https://www.footballmanag...football-football-manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maversne
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-05 14:02
Fm25 Officieel gecanceled. Zie net officiele statement tweet

PC Specification

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jammer. Maar als de game niet goed genoeg is qua QA/QC en nog teveel bugs bevat, dan liever maar helemaal skippen en concentreren op de volgende release, met wel de verwachte kwaliteit.

Beter dat dan overhaast een buggy game uitbrengen en die steeds patchen, daar wordt ook niemand vrolijk van.

Ik vermaak me iig nog altijd prima met FM24 en zit inmiddels in seizoen 2070/2071 met AS Roma, als 95-jarige trainer :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
maversne schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 03:50:
Fm25 Officieel gecanceled. Zie net officiele statement tweet
Das jammer, geef me eindelijk wel een kans om me backlog op steam wat kleiner te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 21:03

Zyron

BWRAAAAP

Jammer, maar ik denk dat het een goed besluit is. Nu fingers crossed voor oktober/november.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

Christiano007

Ich bin der champion

Zyron schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:59:
Jammer, maar ik denk dat het een goed besluit is. Nu fingers crossed voor oktober/november.
Het zou me niets verbazen als ze nu alle spellen pas rond Maart uitbrengen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
dat lag wel in de lijn der verwachtingen.... Toch ongeloofelijk hoe een bedrijf zonder echte concurrentie zichzelf zo in de voet schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05 13:03

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jammer, maar eigenlijk ben ik er wel blij mee.

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:50
Ik vind het een dapper besluit ze weten ook als ze hadden uitgebracht dat veel mensen wel hadden gekocht en dan lopen klagen!

Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 17:11

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Heel januari stil blijven was al geen goed teken. Hopelijk wordt FM26 de beste ooit. Maar ik wacht met pre-orderen dit keer.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Christiano007 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Het zou me niets verbazen als ze nu alle spellen pas rond Maart uitbrengen.
Lijkt me absoluut niet logisch, 'part of the charm" is toch om zo dicht mogelijk tegen de start van het seizoen te beginnen met de nieuwe spelers etc. Niet als de competities zowat alweer beslist zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Joostje123 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:39:
Ik vind het een dapper besluit ze weten ook als ze hadden uitgebracht dat veel mensen wel hadden gekocht en dan lopen klagen!

Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.
Hier kunnen veel ontwikkelaars/uitgevers een voorbeeld aan nemen. Al heeft SI natuurlijk wel de luxe dat ze geen volwaardige concurrenten hebben die hier nu van kunnen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
toolkist schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Hier kunnen veel ontwikkelaars/uitgevers een voorbeeld aan nemen. Al heeft SI natuurlijk wel de luxe dat ze geen volwaardige concurrenten hebben die hier nu van kunnen profiteren.
Dat is de hoofdreden. Als er een deftige concurrent was geweest was er wel meer gepusht geweest om iets uit te brengen. Nu ga je geen spelers verliezen, ze kunnen toch nergens naartoe... de carriere mode van fifa is een lachtertje

Het gebrek aan goede concurrentie is de lange termijn dood voor elke game serie. Kijk maar naar de historische TW games.

Edit: het is ook al tot BBC geraakt
https://www.bbc.com/news/articles/ckg0pm8k49ro

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-02-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:31:
[...]

Dat is de hoofdreden. Als er een deftige concurrent was geweest was er wel meer gepusht geweest om iets uit te brengen. Nu ga je geen spelers verliezen, ze kunnen toch nergens naartoe... de carriere mode van fifa is een lachtertje

Het gebrek aan goede concurrentie is de lange termijn dood voor elke game serie. Kijk maar naar de historische TW games.

Edit: het is ook al tot BBC geraakt
https://www.bbc.com/news/articles/ckg0pm8k49ro
Ik denk dat ze wel degelijk spelers verliezen, namelijk aan FM24. Ik had ooit bij de release van FM24 al voorspeld dat deze hoogstwaarschijnlijk de meest complete FM zal zijn de komende 5 jaar, puur omdat de overstap naar een nieuwe engine zorgt voor een verlies aan features/modes en tijd om nieuwe te implementeren vs modders die FM24 verder blijven ondersteunen. En dat was nog voor de eerste aankondiging dat ze de deadline van nov niet gingen halen en daadwerkelijk dingen gingen schrappen.

Nu blijkt dat een paar slimme Chinezen en Koreanen de match engine files hebben weten te kraken (https://fm-arena.com/thre...physical-constraints-jsb/, zie ik FM24 wel de kant op gaan van Pro Evolution Soccer waar fans de laatste goede versie jaarlijks door blijven ontwikkelen en gratis publiceren...

Ben zelf nu 1,5 seizoen verder met de Chinese match engine mod en het is toch verbazingwekkend om te zien hoe ogenschijnlijk makkelijk ze onder andere het grote probleem hebben opgelost dat wingers met ruimte voor zich niet rechtdoor en/of naar binnen dribbelen maar altijd naar buiten worden gedreven door een eenzame verdediger... Ook over de Koreanse mod hoor ik goede verhalen, met name dat verdedigers niet meer zo dom reageren en verdedigen.

Daar ben ik en mogelijk een deel van de fanbase de komende 2 jaar wel zoet mee en ik denk dat het realistisch is dat FM26 en 27 ook relatief arm zullen zijn in content en features en dus niet goed verkocht zullen worden --> mindere playerbase --> minder support vanuit de mod community etc.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Uhm, ok. Hoezo, monsterzege?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/997qijfRl7mYRDousMN50qLZOKA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jMDykYfmulYihZMQrqx5x68B.png?f=user_large

Scoreverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8k2RBG0RR1aU7y1_bREdqpQ__XI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jfeVMiJXAfoaKjy7trTItNYu.png?f=user_large

Ik zou niet graag trainer van Bodo/Glimt zijn op dit moment....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

14 doelpunten uit 21 schoten op doel is ook wel effectief. Hadden ze wel een keeper opgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Shabbaman schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:41:
14 doelpunten uit 21 schoten op doel is ook wel effectief. Hadden ze wel een keeper opgesteld?
Ja, maar wel een grijze speler.

Ik heb namelijk de Noorse competitie niet meedraaien, dus vrijwel het hele efltal zijn grijze spelers. Er is maar één niet-grijze speler en dat is een spits (en niet eens zo'n beroerde overigens).

Dit was ook niet mijn enige mega-score, de wedstrijd ervoor, tegen Slovan Bratislava was ook al een slachtpartij, hoewel ik daar de dubbele cijfers net niet haalde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZU-X8A8TUV35JmwWoGmknWqFzuE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ORi8hBzyvMBreSvMncMtT6hd.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kj16ylr7qmhe1.jpeg

Geen verrassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

wildhagen schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:49:
[...]

Ja, maar wel een grijze speler.
Oh ja, dat vergeet ik steeds. Ik kom nooit zo enorm ver, ik zit nu "pas" in december 2028. Ik ben enorm aan het micromanagen namelijk. Van m'n vorige save (in FM21) weet ik dat nog wel: als ik dan een competitie toevoegde kreeg ik gelijk een hele lading newgens erbij... inclusief nieuwe wereldtoppers voor Oranje. Dus dat zat me niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dat was gisteren dus ook al gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:56:
[...]

dat was gisteren dus ook al gepost ;)
Oeps haha. Blijft wel heel kut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Waar ik vooral voor vrees, is dat het niet het schokeffect/koersverandering zal hebben die FM nodig heeft. De kwaliteit stagneert al jaren en er zit veel fluff in die niet nodig is of niet werkt. Zo gaven ze zelf al toe dat zijlijn shouts eigl niet werken. Dynamic youth rating? nope werkt eigl ook niet. En zo zijn er wel meer dingen waar jaren niets aan gedaan is: internationaal management, spelersinteracties,...

En dit is dan nog game gerelateerd. SI communicatie laat al jaren te wensen over. Maarja, als je geen concurrent hebt waar de klant naartoe kan gaan...Het zou me niets verbazen dat de eerst volgende nieuws update oktober zal zijn.

Het is een solide 8/10 game maar kan met wat goede wil makkelijk een 9.5 zijn. En daar hou ik Miles wel verantwoodelijk voor.(samen met al het bovenstaande). Maar ik vrees dat die nog niet weg is en die koerswijziging ijdele hoop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48

Christiano007

Ich bin der champion

Het hele probleem is ook niet het stopzetten van de game, maar de communicatie. Ze wisten al lang dat het niet haalbaar was, toch pre-orders erdoor tyfen vanwege waarschijnlijk contractuele verplichtingen e.d.

Maar ze hadden gewoon kunnen aangeven dat ze inhoudelijk geen mededelingen kunnen doen tot een bepaalde deadline periode vanwege verplichtingen. Dan weet je dat er iets is, maar dat ze het nog niet mogen vertellen.

Miles is ook gewoon een titje, die normaal super actief is op X maar na veel kritiek gewoon wegloopt onder het mom "abuse".

Nee ik koop dit spel al sinds 97, maar de laatste tijd wordt het niet echt aantrekkelijk om dit spel nog te kopen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 22:45
^^0nMe schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat ze wel degelijk spelers verliezen, namelijk aan FM24. Ik had ooit bij de release van FM24 al voorspeld dat deze hoogstwaarschijnlijk de meest complete FM zal zijn de komende 5 jaar, puur omdat de overstap naar een nieuwe engine zorgt voor een verlies aan features/modes en tijd om nieuwe te implementeren vs modders die FM24 verder blijven ondersteunen. En dat was nog voor de eerste aankondiging dat ze de deadline van nov niet gingen halen en daadwerkelijk dingen gingen schrappen.

Nu blijkt dat een paar slimme Chinezen en Koreanen de match engine files hebben weten te kraken (https://fm-arena.com/thre...physical-constraints-jsb/, zie ik FM24 wel de kant op gaan van Pro Evolution Soccer waar fans de laatste goede versie jaarlijks door blijven ontwikkelen en gratis publiceren...

Ben zelf nu 1,5 seizoen verder met de Chinese match engine mod en het is toch verbazingwekkend om te zien hoe ogenschijnlijk makkelijk ze onder andere het grote probleem hebben opgelost dat wingers met ruimte voor zich niet rechtdoor en/of naar binnen dribbelen maar altijd naar buiten worden gedreven door een eenzame verdediger... Ook over de Koreanse mod hoor ik goede verhalen, met name dat verdedigers niet meer zo dom reageren en verdedigen.

Daar ben ik en mogelijk een deel van de fanbase de komende 2 jaar wel zoet mee en ik denk dat het realistisch is dat FM26 en 27 ook relatief arm zullen zijn in content en features en dus niet goed verkocht zullen worden --> mindere playerbase --> minder support vanuit de mod community etc.
Zag die Chinese/Koreaanse match engine ook voorbij komen op reddit, aangezien er voorlopig geen nieuwe versie komt wel interessant om naar te kijken.

Hoe bevalt die andere match engine na enkele seizoenen (als je al zo ver bent)? En hoe voeren ze deze door, is dit enkel editor data?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

joostmakaay schreef op zondag 9 februari 2025 @ 03:39:
[...]

Zag die Chinese/Koreaanse match engine ook voorbij komen op reddit, aangezien er voorlopig geen nieuwe versie komt wel interessant om naar te kijken.

Hoe bevalt die andere match engine na enkele seizoenen (als je al zo ver bent)? En hoe voeren ze deze door, is dit enkel editor data?
Ben nu 2,5 seizoen onderweg en vooral qua kijkplezier en taktische voldoening scoort die Chinese mod erg goed. Het zijn veranderingen in de parameters van de physics van de ME, dus je vervangt alleen dat simatch.fmf bestandje en al je bestaande en nieuwe save files werken dan direct met de mod.

Volgens de maker van de mod heeft ie de balsnelheid verhoogd, de voorspellende gave van keepers uitgezet (doken in de basisversie al naar de juiste hoek voordat het schot was afgevuurd) en ingevoerd dat verdedigers meer duels aangaan/happen, met ook meer potentiele missers tot gevolg.

Sommigen spelers geven aan dat ze significant meer goals in wedstrijden zien, wat op papier best logisch is als je naar de wijzigingen kijkt, maar dat hangt vermoedelijk sterk van je speelwijze en spelerskwaliteit af. Ik merk zelf tot nu toe weinig extra goals in de meeste wedstrijden, tenzij jij of jouw tegenstander heel veel ruimte weggeeft. En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld als je speelt met 2 aanvallende wingbacks en maar 2 verdedigers als 'restverdediging' aanhoudt en de zijkanten helemaal open liggen.

Met die Chinese mod wordt je dan genadeloos afgestraft omdat er meer ballen de diepte in worden gespeeld en wingers met ruimte niet meer als een schijterd naar buiten worden gedreven maar hun man gewoon opzoeken. Soms maken ze zelfs acties naar binnen toe met dubbele of driedubbele dekking (en raken dan in een trechter de bal kwijt), maar dat WIL ik juist als ik met inside forwards speel voor die ene keer dat ze er wel doorheen komen! :P Omgekeerd werkt een 'low block' ingraaftaktiek nu ook een stuk beter en je maakt ook vaker kans om zelf te scoren als het taktisch niet goed staat bij de tegenstander.

Ik verwacht dat die ME files op een gegeven moment helemaal ontcijferd worden zodat je elk element kunt tweaken en modden, dan heb je echt een basis voor een soort jaarlijkse 'opensource FM'.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Christiano007 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:08:
Het hele probleem is ook niet het stopzetten van de game, maar de communicatie. Ze wisten al lang dat het niet haalbaar was, toch pre-orders erdoor tyfen vanwege waarschijnlijk contractuele verplichtingen e.d.
Ol denk dat het voor Sega wel een probleem(pje) is ;) Je hebt een gegarandeerd inkomen van 12 miljoen spelers die wegvallen dit fiscaal jaar. Nu ok, ze kopen het niet allemaal aan volle prijs, en steam/epic nemen een percentage, etc... Maar je spreekt toch makkelijk over enkele tientallen miljoenen verlies. (en dan heb ik de ontwikkelingskosten voor de nieuwe engine nog niet meegerekend.) Tel daarbij dat het aandeel nog eens 4% zakte na de bekendmaking.

Als dat niet voldoende is om buiten gegooid te worden....

Anyway, maar op zoek dan naar een nieuwe save

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 13:32

amahusu

taking over the world!

^^0nMe schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:31:
[...]

Ben nu 2,5 seizoen onderweg en vooral qua kijkplezier en taktische voldoening scoort die Chinese mod erg goed. Het zijn veranderingen in de parameters van de physics van de ME, dus je vervangt alleen dat simatch.fmf bestandje en al je bestaande en nieuwe save files werken dan direct met de mod.

Volgens de maker van de mod heeft ie de balsnelheid verhoogd, de voorspellende gave van keepers uitgezet (doken in de basisversie al naar de juiste hoek voordat het schot was afgevuurd) en ingevoerd dat verdedigers meer duels aangaan/happen, met ook meer potentiele missers tot gevolg.

Sommigen spelers geven aan dat ze significant meer goals in wedstrijden zien, wat op papier best logisch is als je naar de wijzigingen kijkt, maar dat hangt vermoedelijk sterk van je speelwijze en spelerskwaliteit af. Ik merk zelf tot nu toe weinig extra goals in de meeste wedstrijden, tenzij jij of jouw tegenstander heel veel ruimte weggeeft. En daarmee bedoel ik bijvoorbeeld als je speelt met 2 aanvallende wingbacks en maar 2 verdedigers als 'restverdediging' aanhoudt en de zijkanten helemaal open liggen.

Met die Chinese mod wordt je dan genadeloos afgestraft omdat er meer ballen de diepte in worden gespeeld en wingers met ruimte niet meer als een schijterd naar buiten worden gedreven maar hun man gewoon opzoeken. Soms maken ze zelfs acties naar binnen toe met dubbele of driedubbele dekking (en raken dan in een trechter de bal kwijt), maar dat WIL ik juist als ik met inside forwards speel voor die ene keer dat ze er wel doorheen komen! :P Omgekeerd werkt een 'low block' ingraaftaktiek nu ook een stuk beter en je maakt ook vaker kans om zelf te scoren als het taktisch niet goed staat bij de tegenstander.

Ik verwacht dat die ME files op een gegeven moment helemaal ontcijferd worden zodat je elk element kunt tweaken en modden, dan heb je echt een basis voor een soort jaarlijkse 'opensource FM'.
whoa, dit is echt een game changer! Speel FM24 nu al een tijdje heb en heb nu eindelijk m'n tactiek getweaked zodat ik elke wedstrijd minimaal 2 goals scoor (3 spitsen systeem, met 3 boomlange en fysiek sterke spitsen die worden aangevoerd door de WB's, zonder wingers of iwf's). Tegelijkertijd ook altijd wel een tegendoelpunt (want WB's staan hoog)

Ik begon me eraan te storen dat m'n wingbacks vaak niet gebruik maken van de ruimtes in de hoeken van de final third, maar bijv. de bal dan vaak terugpassen richting een DC op de middenlijn. Met deze mod stomen ze echt goed op en wordt de bal vaker vooruit gespeeld (ofwel hoge bal richting de 16 ofwel lage pass richting randje 16). Dus dat is een stuk realistischer, maar ook tegelijkertijd ben ik weer kwetsbaarder omdat de tegenstander de ruimtes achter mijn WB's beter benutten.

edit: gisteravond een stuk of 10 wedstrijden uit een save van vorig seizoen nog een keer gespeeld, alleen dan met deze mod. Met de normale match engine had ik al deze wedstrijden vrij simpel gewonnen met 2 tot 3 doelpunten per wedstrijd. Met de aangepaste match engine ligt het wat dichter bij elkaar, de tegenstander komt in de laatste 20 minuten vaker langszij en scoort dus vaker. Waarbij dus inderdaad de tegengoals vrijwel allemaal vallen uit een tegenaanval vanaf de flanken.

Gemiddeld aantal tegendoelpunten zonder mod: 4, met mod: 10 :+

[ Voor 8% gewijzigd door amahusu op 14-02-2025 10:28 ]

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, ik ben klaar met AS Roma!

Na ongeveer 18 jaar (!) als trainer had ik even minder motivatie. Ik ben eens rond gaan kijken en kwam uiteindelijk uit in Engeland, na sollicatie bij diverse clubs werd ik aangenomen bij Burnley. We zitten inmiddels in juni 2072.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubYaMD9LD78kMSCkhtYqkvd5vsY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0D8lsHrIKGlrSt8OfKYcmRVU.png?f=user_large

Ik wist dat dit een uitdaging zou worden want die waren net (samen met Liverpool) failliet verklaard. Daarom hadden beide clubs 9 punten aftrek gekregen én veel spelers werden verkocht.

Ze stonden ook niet al te best in de Premier League:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y00mCbtMMW9S6PSNP34rjIe6hhI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2EeQt8X6FnhZ2Pjkdj2P2Aan.png?f=user_large

Qua selectie was het ook erg dramatisch. Ik had alleen genoeg dekking (1 goede speler + minimaal 1 goede backup) voor de AMR en ST posities. Voor GK, AML en DL/DC/DR had ik wel 1 goede speler, maar hooguit matige backups. In het middenveld had ik geen enkele écht goede speler, alleen redelijke spelers.

Wel deden ze nog mee in de Champions League en de FA Cup. In de Carabao Cup waren ze al wel uitgeschakeld voor ik aantrad (in de 4e ronde uitgeschakeld door Cardiff: 2-2, met verlies op penalties).

In de Champions League was men al gekwalificeerd voor de tussenronde. Hier trof ik het Slowaakse Crvena Zvezda, die ik met 2-0 (uit) en 2-1 (thuis) vrij eenvoudig wist te verslaan. In de achtste finales trof ik Barcelona. Die hadden een off-day denk ik, want ik won met 2-0 (thuis) en 3-1 (uit) vrij eenvoudig. Ik stroomde dus door naar de kwartfinale waar ik Liverpool trof. Thuis verloor ik volledig kansloos met 1-4, en uit won ik weliswaar met 2-1, maar dat was dus niet genoeg, ik lag eruit.

In de FA Cup zat men inmiddels in de 4e ronde toen ik aantrad. Hier trof ik Mansfield Town (uitkomende in de Championship), die ik met veel moeite met 1-0 wist te verslaan. In de 5e ronde wachtte me Bournemouth, deze werden met 3-1 relatief eenvoudig opzij gezet, waardoor ik de kwartfinales bereikte. Hier moest ik tegen Southampton, en die werden met 2-0 verslagen. In de halve finale trof ik Plymouth. Hiet had ik best moeite mee, na 00 minuten was het nog 0-0. In een knotsgekke verlenging won ik uiteindelijk met een goal in de allerlaatste secondes met 2-1. Door naar de finale dus! Hier wachtte West Ham op me. Die versloeg ik met 3-0 eenvoudig, dus de FA Cup was binnen. Dit zou heel belangrijk blijken!

In de competitie had ik de pech dat ik tegen bijna de volledige top-8 moest spelen (alleen niet meer tegen Fulham), en ik veel blessures en oververmoeide spelers had door een te krappe selectie. Ik eindigde dus op een teleurstellende 11e plek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bW1DX_cQVz1Qhavwgp-YfeZiiMA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bWppLb2YCo2kkgrNWs7rR8TE.png?f=user_large

Aangezien de board als expectation 'Qualify for the Europa League' had, was die FA Cup-winst dus mijn enige ticket Europa in.....

Dit is iig mijn topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ayNw7HFAV7pMpM6oSkvFfqP1_c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/885b7ko2epFzT967tjOSLYep.png?f=user_large

Nottingham Forest, Bournemouth en Leeds United degraderen dus, en worden vervangen door Southampton (winnaar Championship), Bristol City (runner up) en Mansfield Town (winnaar playoffs).

Voor volgend jaar moet ik echt enorm veel versterkingen hebben, anders ga ik het nooit van zijn leven redden om in het linkerrijtje te komen, laat staan Europees voetbal te halen (ze verwachten wederom Europa League-kwalificatie).

Al gecontracteerd zijn, allemaal op een free transfer:

- een DC van Galatasaray
- een AML/AMR van Chelsea
- een DR/DL van AS Roma
- een DC / DM / MC van Hamburger SV
- een DM / MC / AMC van Athletic Bilbao
- een MC / AMC van 1.FC Kaiserslautern
- een MC / ST van AS Roma

Ik ben nog bezig met een DC/DM/MC van VfL Wolfsburg. Als die komt wil ik daarna liefst nog één DL/DC, één AML en één MC voor wat extra diepte op die posities.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Soms is het gewoon grappig. Echeverri was blijkbaar boos dat ik hem niet had opgesteld: ik breng hem in in de 72e minuut en hij maakt spontaan een hattrick.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNwyovMcHe6i_RV8AZC5uSscC3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7AkzMrclXIWKthhNW7O8by8.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de uitslag te zien lekker op koers voor prolongatie. EDIT: sorry @Jorgen dat ik na de laatste update nog niet de teamnaamfix heb geinstalleerd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Shabbaman op 10-03-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Shabbaman schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:00:
Soms is het gewoon grappig. Echeverri was blijkbaar boos dat ik hem niet had opgesteld: ik breng hem in in de 72e minuut en hij maakt spontaan een hattrick.

[Afbeelding]

Aan de uitslag te zien lekker op koers voor prolongatie. EDIT: sorry @Jorgen dat ik na de laatste update nog niet de teamnaamfix heb geinstalleerd ;)
Je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen 😉
Ik vind het alleen zelf verschrikkelijk zonder fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
[/quote]
En ook geen logo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 00:20
Wellicht dat jullie het weten: ik speelde FM op mijn laptop, sloeg aan het eind de savegame in de cloud op. Op mijn desktop, als ik daar dus verder wil, dan zie ik die savegame niet in de cloud staan. Andersom op desktop een savegame opslaan in de cloud, is ook niet op de laptop vanuit de cloud te laden. Beide FM-versies zijn van Epic games... Iemand idee wat er mis gaat?
Het lijkt mij geweldig om één savegame te hebben en die op elk willekeurig device verder te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Chelseamarre123 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:00:
[/quote]
En ook geen logo's :P
Logo's vind ik ook niet zo irritant. Vooral die drieletterige afkortingen voor Braziliaanse clubs drijven me tot waanzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:30
Vads schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:31:
Wellicht dat jullie het weten: ik speelde FM op mijn laptop, sloeg aan het eind de savegame in de cloud op. Op mijn desktop, als ik daar dus verder wil, dan zie ik die savegame niet in de cloud staan. Andersom op desktop een savegame opslaan in de cloud, is ook niet op de laptop vanuit de cloud te laden. Beide FM-versies zijn van Epic games... Iemand idee wat er mis gaat?
Het lijkt mij geweldig om één savegame te hebben en die op elk willekeurig device verder te kunnen spelen.
Zo te zien is dit nog niet opgelost. Ik had hetzelfde probleem en had het voor mezelf opgelost door de save op de iCloud Drive op te slaan.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Shabbaman schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:37:
[...]

Logo's vind ik ook niet zo irritant. Vooral die drieletterige afkortingen voor Braziliaanse clubs drijven me tot waanzin.
Daar is een oplossing voor... 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, seizoen 2072/2073 voor Burnley zit erop. Mijn eerste volledige seizoen bij deze club.

Aangezien ik in-game inmiddels 97 jaar oud ben coach ik inmiddels vanuit het verzorgingshuis ;)

Eerst maar eens de transfers. In mijn vorige post gaf ik al aan een erg magere selectie te hebben, dus ik heb de daar genoemde versterkingen gehaald. Daarbovenop nog een speler gehuurd van Manchester City voor wat extra diepte op de AML positie, en een tweede speler gehuurd van Liverpool voor extra diepte op de DM/MC positie.

De board expectations voor dit jaar:

- Premier League: Qualify forthe Europa League
- Europa League: Reach quarter final
- FA Cup: Reach quarter final
- Carabao Cup: be competitive
- Community Shield: Win the Community Shield

Allereerst die Community Shield. Hier moest ik, als bekerwinnaar van vorig jaar, tegen Cardiff City. Een fraaie wedstrijd was het niet, maar ik won wel met 1-0, dus de eerste prijs van het seizoen was meteen binnen.

Vervolgens de Carabao Cup. Deze verliep rampzalig. Ik moest hier in de derde ronde (waar ik instroomde) tegen Mansfield Town en ondanks dat ik op een 1-0 voorsprong kwam, verloor ik toch met 1-2 door wat geblunder van mijn keeper en mijn verdediging. Dit was snel over dus...

Dan de FA Cup. Dit verliep aanzienlijk beter. In de derde speelronde, waar ik instroomde, moest ik tegen Tranmere Rovers, die meedraaien in de sutop van de Championship. Ik kwam niet verder dan een 1-1, dus een replay was nodig. Die won ik gelukkig met 6-2 (!), waana ik doorging naar de vierde ronde. Hier trof ik Wrexham (de latere winnaar van de Championship), met enige moeite versloeg ik die met 3-2. In de vijfde ronde wachtte Leicester City, die meedraaiden in de subtop van de Championship. Met 5-0 waren die geen partij voor me, dus ik stond in de kwartfinale. Dit was ook meteen het eindstation, want Liverpool was met 1-0 nipt te sterk voor me. Maar doelstelling van de board was dus bereikt.

Dan de Europa Leaguw. Ik had het geluk dat ik een relatief gunstige loting had, de enige pittige tegenstander was Paris SG. Ik kwam dus ook zonder verlies en met alleen een gelijkspel tegen Paris SG (wat geen schande is) door de League Phase heen als winnaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSEl0X_rXUyap6529c47y1Rcd5Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/D2yOSHPyuIxgsGC4o56nWHr3.png?f=user_large

Eindstand League Phase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8i3toYE-hH6RMtkLU6mkub3_oo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U5OTVleTh4AGu9xCo6m7IcdH.png?f=user_large

In de achtste finale trof ik 1.FC Kaiserslautern, die ik met 1-1 (uit) en 4-0 (thuis) relatief eenvoudig versloeg. In de kwartfinale trof ik het Turkse Antalyaspor, en die versloeg ik met 7-1 (thuis) en 2-0 (uit) zeer eenvoudig. De halve finale was een ander pak koekjes, want hier trof ik AC Milan. Uit verloor ik (volledig terecht) met 2-0, maar thuis hadden ze kennelijk een off-day, want ik versloeg ze met maar liefst 4-0. Dus de finale was een feit. Hier trof ik Paris SG, die ik dus in de League Phase ook al trof. Helaas waren ze met 2-1 net te sterk voor me maar het was een wedstrijd die beide kanten op kon gaan.

Als laatste de Premier League. Hier verliep het bovengemiddeld goed. Ik heb eigenlijk het hele seizoen meegedraaid in de top, en heb zelfs nog een hele tijd 1e gestaan. Nou was dat niet echt realistisch maar toch. Uiteindelijk heb ik de 3e plek behaald, en me dus voor Champions League gekwalificeerd, dus de doelstelling van de board om de Europa League te halen was ruimschoots overtroffen.

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rsdDEaxCkEjIU6qOKoEDd8XHtNo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M1S1MqoIK6lRrP0Po8Kvz4gT.png?f=user_large

(de reden dat West Brom naar de Conference League gaat is omdat zij de Carabao Cup gewonnen hebben)

Competitie verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw0kUsEt7Uav56bYbnC_vbS9Ts0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qZfQftjdU2qlpkxzw5HoNLY8.png?f=user_large

Southampton, Bristol City en Mansfield Town degraderen dus, en worden omgeruild voor Wrexham (winnaar Championship), Leicester City (runner-up) en Newcastle United (winnaar playoffs)

Mijn topscorer. Deze heb ik overgenomen van mijn oude club AS Roma, waar hij een aflopend contract niet wilde verlengen omdat hij een nieuwe uitdaging zocht (dat was al zo toen ik nog bij AS Roma zat), en die vond hij bij mij blijkbaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NM1nhTQXFynuR2m6xDfQ38vM5SE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nB3NrFmM6sH0kmMdg2bXoMOU.png?f=user_large

Als toegift de situatie in Nederland anno 2073 in de Eredivisie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Diz7ay4vjV3VznTLT90yyCD6z0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HM4efxLduW3Ih27zCpwnrLVc.png?f=user_large

En de KKD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/658tsFdRYg7JlEv76P0keH3SSHc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i0gkMOhggqjFZYMuk2AKGZB3.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben eens bij Al-Nassr aan de slag gegaan om te zien wat Ronaldo nog kan.
Eerste seizoen 66 wedstrijden, 66 goals. Tweede seizoen 55 wedstrijden, 59 goals.
In zijn derde en laatste seizoen zelfs nog 38 wedstrijden en 41 goals.
Niet normaal wat die man presteert.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 16-03-2025 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
En dan plots willen mijn 2 beste spelers in de winterstop vertrekken en komen er 2 monster aanbiedingen die ik maar geaccepteerd heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QYG1U6UvXGiKFg1ySwJQpxlNhw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RzvO20tyS1DdABDPRrvIAsY1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sinds kort heb ik plots (sinds een update?) terug vreemde namen in het Italiaanse voetbal.
Nog meer mensen last van?

Gaat om Inter, en AC Milan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hier geen last van met mijn bestaande save. Is het een nieuwe save of al een langer lopende?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
wildhagen schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:28:
Hier geen last van met mijn bestaande save. Is het een nieuwe save of al een langer lopende?
Een lange save, had ook al een name fix lopen hierin. Best bizar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Chelseamarre123 Is een bestaand probleem nadat de licenties verlopen waren volgens mij. Met een nieuwe save of het toepassen van de workaround voor bestaande saves is het zo weer opgelost. https://sortitoutsi.net/content/63651/fm24-real-name-fix

Gotta love FM... Ik wordt met FK Kaysar voor het eerst in hun geschiedenis kampioen van Kazachstan (ja ik zit weer eens lekker ver weg) en haal meteen de dubbel door ook de beker te winnen. Nu wil het bestuur dat ik competitief ben in de Champions League... Echt... beste mensen, misschien moeten we gewoon blij zijn als we in een buitenlands stadion mogen spelen.

Mijn topscorer heeft in 24 competitie wedstrijden 45 keer gescoord _/-\o_
En in 30 wedstrijden in het hele seizoen, zelfs 54 keer. O+

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 13-04-2025 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zondag 13 april 2025 @ 23:48:
@Chelseamarre123 Is een bestaand probleem nadat de licenties verlopen waren volgens mij. Met een nieuwe save of het toepassen van de workaround voor bestaande saves is het zo weer opgelost. https://sortitoutsi.net/content/63651/fm24-real-name-fix

Heb via reddit een fix gevonden. Was inderdaad iets met licenties die verlopen waren. 3 bestandjes te verwijderen ergens in de db/2300 map
Gefixed nu, ben nogal gevoelig voor foute namen ingame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor de tweede keer sinds de start van deze save doen we mee aan de competitiefase van de Europa Conference League. Vorige keer bereikten we de play-offfase. Maar eens zien wat we nu kunnen.

Via Champions League Champions Path 1e kwalificatieronde (gewonnen van KR uit IJsland) en Champions League Champions Path 2e kwalificatieronde (verloren van Saburtalo uit Georgië) overgestapt naar de Europa League Champions Path 3e kwalificatie ronde (gewonnen van Levski uit Bulgarije) en vervolgens Play-off van de Europa League (verloren van HJK uit Finland) en zo uiteindelijk de competitiefase van de Europa League bereikt.

Hier mogen we aantreden tegen Dudelange (Luxemburg); Zrinjski Mostar (Bosnië); Partizan (Servië); Olimpija Ljubljana (Slovenië); Beitar Jeruzalem (Israël) en Sporting Braga (Portugal). Braga treffen we uit. Vanaf Qyzylorda Kazachtstan naar Portugal is het 7200 km en 80 uur met de auto.

Met een 15e plaats in deze fase, deden we het uitstekend en mochten we door naar de tussenronde. Daar versloegen mijn Kazachse vrienden Hajduk Split (Kroatië). In de ronde daarna moesten we tegen Dinamo Kiev (Oekraïne) waar we na 5-5 over 2 wedstrijden op penalty's het veld moesten ruimen.

Al met al een grandioze prestatie voor FK Kaysar uit Kazachstan.

Seizoen erna weer de via-via route naar de Conference League genomen. Ziet er toch leuk uit dat je aan alle drie de toernooien hebt meegedaan. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XsaC9th.png

Dit keer van de Champions League via Prishtina (Kosovo) ✅ en Shakhtar Donetsk (OekraÏne) ❌ naar de Europa League met Zalgiris (Litouwen) ✅ en Maccabi Tel-Aviv (Israël) ❌ uiteindelijk weer naar de competitiefase van de Conference League 🏆❤

Daar mogen we aantreden tegen: Budućnost Podgorica (Montenegro); APOEL Nicosia (Cyprus); Olympiakos Piraeus (Griekenland); Debreceni VSC (Hongarije); Hajduk Split (Kroatië) en het altijd zonnige Malmö FF (Zweden) wat een kleine 5000 kilometer verderop ligt. Dat is maar 60 uur met de auto, dus al een heel stuk dichterbij voor de meereizende fans.

Helaas konden we geen potten breken dit keer en werden we een na laatste in de eindstand.

Inmiddels heb ik in Kazachstan 25 miljoen transferbudget beschikbaar en nog een kleine 3 ton aan salarisruimte over.

Dit zie ik ook niet zo vaak in mijn saves. In de cup tegen je eigen O21-team. Gelukkig wonnen we met 8-1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9OYwct2.png

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 19-04-2025 03:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand deze melding wel eens gehad?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v1C6u2l.png

Verandert er nog iets specifieks dan?

We hebben groeistuipen in Europa. Van keiharde oorwassingen tot eclatante overwinningen. Alles lijkt mogelijk op dit moment.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HX3J1Dy.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fxJzG6e.png

[ Voor 48% gewijzigd door Jorgen op 20-04-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Iemand een leuk save idee? Zou graag iets long term doen buiten de betere competities (wel nog in europa), maar niet zo dat je een periode hebt van 5jaar pure dominantie in je eigen competitie voor je naar kwartfinale van de CL raakt.

Portugal vond ik wel leuk omdat je daar die drie clubs hebt die je een lange tijd het leven moeilijk maken, maar ben op zoek naar een wat lager aangeschreven competitie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De lagere divisies van landen als Polen, Wit-Rusland, Tsjechie, Slowakije, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Roemenië, Bulgarije en Griekenland zouden volgens mij voldoende uitdaging moeten bieden op dat vlak? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:49:
Iemand een leuk save idee? Zou graag iets long term doen buiten de betere competities (wel nog in europa), maar niet zo dat je een periode hebt van 5jaar pure dominantie in je eigen competitie voor je naar kwartfinale van de CL raakt.

Portugal vond ik wel leuk omdat je daar die drie clubs hebt die je een lange tijd het leven moeilijk maken, maar ben op zoek naar een wat lager aangeschreven competitie
Ik vind zelf Zweden altijd leuk, lagere divisies, dan begin je vaak amateur of semiprof en moet je dus ook echt je club opbouwen tot prof niveau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ColdStone schreef op maandag 21 april 2025 @ 11:37:
[...]

Ik vind zelf Zweden altijd leuk, lagere divisies, dan begin je vaak amateur of semiprof en moet je dus ook echt je club opbouwen tot prof niveau..
Ik heb nooit scandinavie gedaan, grotendeels omdat de kalender ivm europa een boeltje is, is dat niet zo?
wildhagen schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:56:
De lagere divisies van landen als Polen, Wit-Rusland, Tsjechie, Slowakije, Slovenië, Kroatië, Hongarije, Roemenië, Bulgarije en Griekenland zouden volgens mij voldoende uitdaging moeten bieden op dat vlak? :)
Mja het probleem daar is wat ik al beschreef. Er zijn niet echt teams die een gigantisch voordeel hebben, dus eenmaal je wat hebt opgebouwd is de competitie een cakewalk terwijl je nog zit te ploeteren in europa. Lagere divisies moet niet perse

Al is het in griekenland wel wat anders met de topclubs daar, dat is geen slechte suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op maandag 21 april 2025 @ 11:46:
[...]

Ik heb nooit scandinavie gedaan, grotendeels omdat de kalender ivm europa een boeltje is, is dat niet zo?

[...]
Mwhoa looptijd is inderdaad compleet anders, maar op zich kwestie van wennen, na 1 seizoen weet je wel hoe of wat. ik vond zelf het lastige vooral dat in de lage regiones je begint met amateurspelers die steeds een 1 jaar contract willen, dus na een jaar ben je ze ineens kwijt.. Clubreputatie opbouwen wordt dan ineens belangrijk, steeds een goed team bouwen, tegen de tijd dat je semipro structuur krijgt op jeugd inzetten en dan doorbouwen tot een stabiele pro club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AntiChrist7 schreef op maandag 21 april 2025 @ 09:49:

Tsjechië, Slowakije, Polen, Roemenië, Bulgarije, Griekenland, Servië, en Kroatië hebben allemaal clubs die nationaal heel sterk zijn en waar je eerst langs moet. Vervolgens moet je langzaam groeien om interessant te worden voor buitenlandse spelers. Daarna pas een enkele topspelers. Langzaam maar zeker de groepsfase bereiken, dan af en toe overwinteren.

Of meer obscuur: download een competitie en probeer datzelfde in nog kleinere voetballanden zoals Kosovo, Albanië, Kazachstan en Malta.

Of wat makkelijker: België, Oekraïne en Rusland (alhoewel Rusland niet Europees speelt tenzij je een aangepaste competitie download)

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste