[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:02

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Laatste jaren ook grotendeels op cdkeys gekocht inderdaad.. Nu wil ik hem eigenlijk niet preorderen en een tijdje wachten, maar de ervaring leert dat het dan vaak na release eerst weer duurder wordt en 35 euro is geen gekke prijs inderdaad..

offtopic
Gister op een verjaardag uitgebreid over de game weer gehad, mijn neefje die is 12 en krijgt nu de kriebel om naast FC het FM te proberen dus die was nu uit de gamepass begonnen aan FM24.. dan wordt het vlammetje toch gelijk weer aangewakkerd :P

[ Voor 34% gewijzigd door ColdStone op 07-10-2024 18:04 ]

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:38
wildhagen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:56:
Ah top. Ik denk dat ik deze week de preorder op CDKeys ga plaatsen.

Daar haal ik hem eigenlijk elk jaar. Meestal één van de goedkoopste sites voor FM, en heb goede ervaringen met het bestellen en leveren daar.

35 euro is een mooie prijs voor één game waar ik 1000+ uur op jaarbasis in stop.
goedkoper dan 35 wordt het voorlopig ook niet denk ik

misschien februari/ maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kan me niet herinneren dat ik ooit een 15-jarige speler met zulke stats uit m'n eigen youth intake heb gezien...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vka1_JusAl2JkwfM4CC6lxUEalo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iTT45b0l0rotBcfFKEffxEtu.png?f=user_large
Hype hype...

Dus ik was wel eens benieuwd naar z'n PA...
spoiler:
En weg was de hype..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGVkErFtJLKmvHgak-tF0Gas5so=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sbqKACUFYxwfeUlFt617IRMV.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
AntiChrist7 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:33:
Welke van deze drie is de leukste voor een save die gefocust is op jeugd (en dus al wat talentjes heeft) voor FM24? NEC, Heerenveen of Sparta?

En zelfde vraag voor FM25. weet nog niet of ik het ga kopen maar moest ik het doen wil ik niet twee maal dezelfde club spelen. Ik volg de eredivisie maar half
Ik ben een tijdje geleden gestart met NEC. Wat mij betreft een absolute aanrader. Ik speel lang niet zo snel als mensen hier dus zit nu in seizoen 5 en net overgestapt naar Lyon maar NEC heeft een hele leuke basis om verder op door te bouwen. Seizoen 1 en 2 leuke, vaak binnenlandse, transfers gedaan. Genoeg reputatie om leuke spelers aan te trekken maar lang niet om al die 'usual suspects' binnen te hengelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:48

Player1S

Probably out in the dark

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat tijdens het spelen een bericht komt dat club X een coach zoekt en je eigenlijk de club niet echt kent dus er even op klikt om te kijken en dan denkt "goh, dit zou best een interessante club zijn voor een vervolgstap of een toekomstige save"?

In mijn huidige save ben ik er al 2 tegen gekomen.

Kreeg op gegeven moment bericht dat FC Halifax coach zocht. Zitten in de National League in Engeland maar hebben stadion voor 14.000 man met uitbreidingsmogelijkheden.
Blijkbaar een phoenix club van failliete club die rond League One speelde.
Vaak heb je met zulke lower league clubs dat stadion mega klein is en je dus daar tegen die beperking aan loopt. Te weinig uitbreidingsmogelijkheden en nog te klein en arm om nieuw te bouwen.
Dus dit leek mij wel een leuke toekomstige save.

Van de week kreeg ik bericht over Coventry City. Zitten in de Championship maar beetje grijze muis daar. Maar wel stadion van 32.000 met mogelijkheid om naar 38.000 te gaan.
Dus ook daar al stadion wat potentie bied.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het bestuur is blij met de behaalde Champions League. Maakt ze niks uit dat dat aan mijn voorganger ligt, maar soit. Ik krijg de credits ;)

De CL wordt wel erg mooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOX6N6S.png

Twee van mijn vorige teams, Elche en Everton, en dan ook nog een Real Madrid dat wel erg ver gezakt is de afgelopen decennia. Ben benieuw wat ik met mijn Dunfermline Athletic bereiken kan.

Qua transfers doen we lekker mee!
Overigens verdiende ik € 442 miljoen met de verkoop, dus dat zit wel goed. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2ReyyEN.png

Eindtotaal van deze transferperiode

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uYdiRcK.png

De groepsfase was de CLwas helaas niet zo gelukkig

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BpkFRFH.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xvIc8VJ.png

Toch was het zeker een heel succesvol seizoen met de natioinale treble; de Cinch Premier League, Scottish Cup en Scottish League Cup om toe te voegen aan onze prijzenkast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QyW8ecl.png

Ik was nog even bang dat met zoveel personele wisselingen het wel eens een of twee jaar zou kunnen duren, maar die zorg bleek niet nodig. We wonnen de landstitel met overmacht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KoS9N3a.png

OK... eerst had ik hier nog iets staat als "wie wil er RSI"

Nu is het dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oCd8ydO.png

:w

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 10-10-2024 04:39 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:53:
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat tijdens het spelen een bericht komt dat club X een coach zoekt en je eigenlijk de club niet echt kent dus er even op klikt om te kijken en dan denkt "goh, dit zou best een interessante club zijn voor een vervolgstap of een toekomstige save"?

In mijn huidige save ben ik er al 2 tegen gekomen.

Kreeg op gegeven moment bericht dat FC Halifax coach zocht. Zitten in de National League in Engeland maar hebben stadion voor 14.000 man met uitbreidingsmogelijkheden.
Blijkbaar een phoenix club van failliete club die rond League One speelde.
Vaak heb je met zulke lower league clubs dat stadion mega klein is en je dus daar tegen die beperking aan loopt. Te weinig uitbreidingsmogelijkheden en nog te klein en arm om nieuw te bouwen.
Dus dit leek mij wel een leuke toekomstige save.

Van de week kreeg ik bericht over Coventry City. Zitten in de Championship maar beetje grijze muis daar. Maar wel stadion van 32.000 met mogelijkheid om naar 38.000 te gaan.
Dus ook daar al stadion wat potentie bied.
Soms zitten er leuke clubs tussen inderdaad. Zo kwam ik bij Dunfermline terwijl ik eigenlijk hoopte op Hibernian, Azië of Noord-Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:11:

OK... eerst had ik hier nog iets staat als "wie wil er RSI"

Nu is het dit:

[Afbeelding]

:w
Ik interpreteer dit als veel "value for money" van deze game :P

Kende die club die je nu hebt niet, moest gelijk denken aan een keer dat ik in Ierland had gecoached, zal wel door de naam komen ofzo..
Was ook wel geinig daar zitten er semi-prof teams in de hoogste divisie. Een competitie zonder reputatie en dus lastig spelers te halen.. maar als je eenmaal een oke team hebt en de club wat op orde dan ben je heer en meester in de competitie, kun je daar focusen op jeugd en groei en proberen te performen in Europa..
Na lang zwoegen toen de Eufa cup gewonnen met pijn en moeite..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

pffff ik ga in Brazilie nog problemen krijgen met fitheid van de spelers.

Seizoen begint met de State championship. Competitie van 16 clubs waarin je 12 wedstrijden speelt (dus niet iedereen) Daarna speelt top 4 een halve finale wat bestaat uit 2 wedstrijden en dan nog een finale. Ook 2 wedstrijden.

Dan volgt de competitie. Bestaande uit 20 teams welke elkaar 2x aan doen dus 38 wedstrijden.
Komt de beker er bog bij wat ook steeds over 2 wedstrijden gaat.

En nu zit ik dus in de Copa Liberatos waar ik in de poulefase al 6 wedstrijden heb moeten spelen en nu komen de vervolg rondes wat weer steeds 2 wedstrijden is.

Heb finale bereikt van de State championship (en gewonnen) en de poulefase CL overleefd (met gemak). En al 2 rondes beker gehad.
Dus al zou ik nu uitgeschakeld worden in CL en beker kom ik sowieso al aan 66 wedstrijden. En dan neem ik de interlands nog niet eens mee.

Maar vooralsnog gaat het uitstekend. Zelfs in de competitie. Alles lijkt te klikken en hebben de eerste paar wedstrijden gewonnen. Ook van paar top teams.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
https://www.footballmanag...-delayed-until-march-2025

Dit is echt geen goeie look voor SI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jammer, maar als het nodig is om de kwaliteit hoog te houden, heb ik dit liever dan een te vroege release die tjokvol bugs zit. Dat is nog véél slechter voor hun reputatie.

En de mensen die riepen dat er geen beta zou zijn zaten dus idd een beetje negatief te wezen, want die komt er gewoon:
. We can confirm Advanced Access will be available ahead of the new release date

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Toch een te grote overgang naar unity backend dus..
Nu wel blij dat ik hem niet heb gepreorderd afgelopen week, want het kriebelde wel heel erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:18:
Jammer, maar als het nodig is om de kwaliteit hoog te houden, heb ik dit liever dan een te vroege release die tjokvol bugs zit. Dat is nog véél slechter voor hun reputatie.

En de mensen die riepen dat er geen beta waren zaten dus idd een beetje negatief te wezen, want die komt er gewoon:

[...]
De vraag is alleen wanneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Beta is meestal 2-2.5 week voor de final release, het varieert een beetje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Beta is meestal 2-2.5 week voor de final release, het varieert een beetje.
precies dus januari/februari afhankelijk van of ze beta- of zelfs alpha doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ColdStone schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Nu wel blij dat ik hem niet heb gepreorderd afgelopen week, want het kriebelde wel heel erg :)
Niet nodig.

Uitstel van 2 weken naar 4 maand is echt wel verontrustend. Je dacht iets te kunnen fixen in twee weken, maar het duurt plotseling 8 keer zo lang?

[ Voor 26% gewijzigd door Mog op 10-10-2024 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:31
Release in maart is wel killing, vrij snel daarna loopt het voetbalseizoen ten einde en de tijd naar FM26 is dan ook maar kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Iedereen die gepreorderd heeft op basis van 4 screenshots is echt een dombo, sorry dat ik het zo stel.
Het is nou doorgaans niet echt een nieuwe game he ;)
Dus je weet in principe wat je globaal kunt verwachten.

Bij een hele nieuwe game zou ik dat ook niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ColdStone schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:25:
[...]

Het is nou doorgaans niet echt een nieuwe game he ;)
Dus je weet in principe wat je kunt globaal kunt verwachten.

Bij een hele nieuwe game zou ik dat ook niet doen.
Wel dat is het hem juist. met de overgang naar unity is het praktisch een nieuwe game.
En je kan toch ook niet zeggen dat FM24 zo geweldig is? Ondanks dat ze stelden dat het de final goodbye zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:24:
[...]

Iedereen die gepreorderd heeft op basis van 4 screenshots is echt een dombo, sorry dat ik het zo stel.

Uitstel van 2 weken naar 4 maand is echt wel verontrustend. Je dacht iets te kunnen fixen in twee weken, maar het duurt plotseling 8 keer zo lang?
Ik weet niet hoor, maar gezien je diverse posts heb je een behoorlijke hekel aan FM. Waarom speel je het dan, als jer zo'n hekel aan hebt?

En om nou mensen met een andere mening dan de jouwe meteen voor 'dombo' uit te maken is ook, zacht gezegd, niet netjes.

En wat als ze het hadden gereleased op 26 november en het zak tjokvol bugs? Dan ga je zeker weer vol los op 'waarom het niet uitgesteld was'?

Iets minder negatief mag allemaal ook wel weer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Wel dat is het hem juist. met de overgang naar unity is het praktisch een nieuwe game.
En je kan toch ook niet zeggen dat FM24 zo geweldig is? Ondanks dat ze stelden dat het de final goodbye zou zijn.
Backend, misschien look and feel ook, maar Football manager blijft Football manager wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ColdStone schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:28:
[...]

Backend, misschien look and feel ook, maar Football manager blijft Football manager wat mij betreft.
Precies. En met FM24 is weinig mis, het is een prima iteratie van FM. Is het de beste? Nee. Maar het is by far ook niet de minste versie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:27:
[...]

Ik weet niet hoor, maar gezien je diverse posts heb je een behoorlijke hekel aan FM. Waarom speel je het dan, als jer zo'n hekel aan hebt?

En om nou mensen met een andere mening dan de jouwe meteen voor 'dombo' uit te maken is ook, zacht gezegd, niet netjes.

En wat als ze het hadden gereleased op 26 november en het zak tjokvol bugs? Dan ga je zeker weer vol los op 'waarom het niet uitgesteld was'?

Iets minder negatief mag allemaal ook wel weer.
Ok, kan je nu een niet ad hominem argument gebruyiken? dan doe ik wel moeite om erop te replyen

Enja, i kvind iedereen die pre-ordert zonder iets gezien te hebben niet van de slimste, of dat nu FM is, Civ 6 of AC. Shoot me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Ok, kan je nu een niet ad hominem argument gebruyiken? dan doe ik wel moeite om erop te replyen

Enja, i kvind iedereen die pre-ordert zonder iets gezien te hebben niet van de slimste, of dat nu FM is, Civ 6 of AC. Shoot me
Nutteloze wel of niet pre-order discussie dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:56
Ze geven de - niet aanwezige - concurrentie zo wel alle ruimte om op te komen.

Ik ploeg lekker door in FM 23. Ben wel benieuwd naar die nieuwe engine. Hopelijk wel dezelfde feel als de oudere delen.

Lang geleden vond ik USM '98 een mooi spelletje hoor. Beetje minder diepgang maar wel vermakelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ColdStone schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Al trollerig en k nog
scgkftm
Nutteloze wel of niet pre-order discussie dus :)
Inderdaad. Mensen dombo noemen omdat
ze preorderen is nogal trollerig en onbeschoft.

Iedereen moet zelf bepalen of men wil preorderen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:35:
[...]

Inderdaad. Mensen dombo noemen omdat
ze preorderen is nogal trollerig en onbeschoft.

Iedereen moet zelf bepalen of men wil preorderen.
Geef op zijn minst de juiste context. mensen die pre-orderen zonder er iets van te zien te hebben noem ik dom. Dat is een heel verschil. Ik heb zelf ook al dingen gepre-ordert, maar alleen omdat ik er goed veel informatie over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07

On_E

Housemusic

dutchgio schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:25:
Release in maart is wel killing, vrij snel daarna loopt het voetbalseizoen ten einde en de tijd naar FM26 is dan ook maar kort.
FM26 zal wel een roster update worden.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:14:
[...]

FM26 zal wel een roster update worden.
Dat, of wellicht skippen ze die helemaal en gaan ze van 25 naar 27. Hoewel ik niet weet of SEGA (als publisher) dat commercieel ziet zitten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07

On_E

Housemusic

wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:19:
[...]

Dat, of wellicht skippen ze die helemaal en gaan ze van 25 naar 27. Hoewel ik niet weet of SEGA (als publisher) dat commercieel ziet zitten.
FM25/26 uitbrengen in maart, met gratis update in september 2025.

Dan FM27 ‘gewoon’ weer in okt/nov 2026. :)

Denk i.i.g. dat uitstellen beter is dan in een slechte staat releasen, zeker met een nieuwe engine wil je een goede eerste indruk maken.

Wel bizar want volgens mij heb ik geen jaar gemist sinds CM97/98..

[ Voor 21% gewijzigd door On_E op 10-10-2024 17:24 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:07
Ze moeten wel iets. Wie gaat nu een voetbalgame kopen in maart als het seizoen 2maand later uitkomt.

Dikke fail van Si. Dit hadden ze toch zien aankomen al heel lang dan dat ze plots de release een halfjaar uitstellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

Aan de ene kant denk ik stel de game dan maar gewoon uit tot okt/nov 25 en fine tune het als fm26, en breng eventueel nog een officiele database update uit voor fm24.

aan de andere kant de vorige keer dat ze zoveel uit moesten stellen.
Championship Manager 4 was released on 28 March 2003, and broke all records on its release becoming, at that time, the fastest-selling PC game on its first day of release

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
odan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:04:
Aan de ene kant denk ik stel de game dan maar gewoon uit tot okt/nov 25 en fine tune het als fm26, en breng eventueel nog een officiele database update uit voor fm24.

aan de andere kant de vorige keer dat ze zoveel uit moesten stellen.

[...]
Ook Championship Manager 3 kwam pas laat (26 maart 1999)uit: Wikipedia: Championship Manager 3

En de eerste versie van de franchise, Championship Manager kwam zelfs pas op 15 mei 1992 uit.

Dát is pas een delay :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Wtf
Dat kan echt niet voor een seizoensuitgave

Mogen er wel wat nieuwe functies in komen en gratis update voor nieuw seizoen

Dit gaat ze de das om doen ben ik bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
wildhagen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:09:
[...]

Ook Championship Manager 3 kwam pas laat (26 maart 1999)uit: Wikipedia: Championship Manager 3

En de eerste versie van de franchise, Championship Manager kwam zelfs pas op 15 mei 1992 uit.

Dát is pas een delay :P
Die kwam toen ook niet elk jaar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmm Hopelijk blijft FM24 tot die tijd wel gewoon in de gamepass. Ik ga niet straks alsnog FM24 aanschaffen om de tijd te overbruggen.
Al ben ik vanaf volgende maand toch occupied met Farming Sim 25.

Hopelijk betekend het gewoon dat de game straks ook af is.
Als het SI de das om zou doen ontstaat er wel een gigantisch gat in de voetbal management genre. Er is momenteel niks (naar mijn weten) wat in de buurt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

boyette schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:44:
[...]

Wtf
Dat kan echt niet voor een seizoensuitgave

Mogen er wel wat nieuwe functies in komen en gratis update voor nieuw seizoen

Dit gaat ze de das om doen ben ik bang voor
Een nieuwe engine en de database herschrijven voor damesvoetbal; dat lijken me genoeg redenen om dit geen seizoensupdate te noemen.

Ik heb net weer de Schotse dubbel gewonnen. Dit keer met 100 punten kampioen. Zag dat enkele seizoenen terug Hibernian zelfs 111 punten wist te halen (37 W, 0 G, 1 V) en daarmee bijna 40 !!! punten voorsprong had op de nummer 2.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 10-10-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Een nieuwe engine en de database herschrijven voor damesvoetbal; dat lijken me genoeg redenen om dit geen seizoensupdate te noemen.

Ik heb net weer de Schotse dubbel gewonnen. Dit keer met 100 punten kampioen. Zag dat enkele seizoenen terug Hibernian zelfs 111 punten wist te halen (37 W, 0 G, 1 V) en daarmee bijna 40 !!! punten voorsprong had op de nummer 2.
Maar wie zit er te wachten op damesvoetbal in de game. Beter draait eerst het mannenvoetbal soepel op de nieuwe engine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Maar wie zit er te wachten op damesvoetbal in de game. Beter draait eerst het mannenvoetbal soepel op de nieuwe engine.
Ik. Absoluut. Ik speel vermoedelijk sinds Championship Manager 97/98, heb alle belangrijke dingen gewonnen en gedaan die je kunt doen en vind het leuk dat er weer een nieuw deel van de speelwereld bijkomt.

Daarnaast denk ik dat je een hele schare nieuwe vrouwelijke fans kunt bereiken als ook dames en meisjes deel uit gaan maken van de games. Dat zorgt er voor dat FM niet alleen relevant blijft, maar ook dat er geld binnen blijft komen voor de opties die jij graag verbeterd wilt zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:48:
[...]

Hoewel ik het er mee eens ben dat zowel nieuwe engine als dames voetbal in dezelfde release mogelijk te veel hooi op de vork is denk ik dat je nogal denigrerend over vrouwenvoetbal praat.
In andere landen is het al veel verder. Denk dat er ook genoeg vrouwelijke FM spelers zijn die het graag zien. En zelf zie ik er ook een leuke nieuwe start unemployed optie in.

Als je al zag hoeveel gegevens ze hadden over hoe weinig bepaalde geschrapte functies gebruikt werden mag je gerust aannemen dat hier ook gedegen onderzoek achter zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 18:56:
mmm Hopelijk blijft FM24 tot die tijd wel gewoon in de gamepass. Ik ga niet straks alsnog FM24 aanschaffen om de tijd te overbruggen.
Al ben ik vanaf volgende maand toch occupied met Farming Sim 25.

Hopelijk betekend het gewoon dat de game straks ook af is.
Als het SI de das om zou doen ontstaat er wel een gigantisch gat in de voetbal management genre. Er is momenteel niks (naar mijn weten) wat in de buurt komt.
Ik vermoed dat het aantal fans dat de game straks in maart oppakt gewoon groot is. Het forum leeft ook nog steeds met tactics en mods tot aan de laatste dagen voor de release van een nieuwe game. Dus denk dat iedereen die dat wil nog wel genoeg te doen heeft. Ook al haal ik veel plezier uit mijn savegame, ik denk ook al weken na over een nieuwe save en verzamel de mods die ik daarvoor nodig ga hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Player1S schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:07:
[...]

Hoewel ik het er mee eens ben dat zowel nieuwe engine als dames voetbal in dezelfde release mogelijk te veel hooi op de vork is denk ik dat je nogal denigrerend over vrouwenvoetbal praat.
In andere landen is het al veel verder. Denk dat er ook genoeg vrouwelijke FM spelers zijn die het graag zien. En zelf zie ik er ook een leuke nieuwe start unemployed optie in.

Als je al zag hoeveel gegevens ze hadden over hoe weinig bepaalde geschrapte functies gebruikt werden mag je gerust aannemen dat hier ook gedegen onderzoek achter zit.
Goh denigrerend? Feit is toch dat vrouwenvoetbal amper wat voorstelt qua niveau maar dat is misschien wat offtopic.

Fifa heeft het jaren geleden ook geïmplementeerd maar de meeste spelen gewoon met mannen.

Als je een nieuwe engine erin steekt verwacht ik gewoon dat de basis af is, dan moet je niet met extra dingen aankomen en dan het spel uit stellen met een halfjaar(!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ColdStone schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

2-3 dagen geleden pre order geplaatst by instant gaming, nu dus maar kijken of ik die kan annuleren. Als het al tot maart gaat duren voor ie uitkomt kan ik net zo goed een seizoen overslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:50:
[...]

Geef op zijn minst de juiste context. mensen die pre-orderen zonder er iets van te zien te hebben noem ik dom. Dat is een heel verschil. Ik heb zelf ook al dingen gepre-ordert, maar alleen omdat ik er goed veel informatie over had.
Is het dom om vertrouwen te hebben in een game die al jaren op rij gewoon elk jaar een prima spel released?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 22:57:
[...]

Is het dom om vertrouwen te hebben in een game die al jaren op rij gewoon elk jaar een prima spel released?
Ik heb elk jaar sinds mijn geboorte al overleefd. Daaruit kunnen we dus extrapoleren dat ik elk komend jaar ga overleven en dus onsterfelijk ben...

CA bracht ook jarenlang prima games uit, en dan dropten ze de drol die rome 2 was... en zo zijn er tal van voorbeelden...

Normaal zou ik je gelijk geven voor een game als FM, maar SI zegt zelf dat ze grotendeels van 0 moesten beginnen... dus het is praktisch een nieuwe game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De backend ja, maar de frontend zou dat niet hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
AntiChrist7 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:23:
[...]

ja probleem daarmee is dat er totaal geen indicatie is dat er een beta zal zijn....

dat ze twee maanden voor release nog niets hebben getoond van hun grootste nieuwe feature is zorgwekkend vind ik persoonlijk. Als je ziet hoeveel firaxis al heeft getoond van civ 7 en dat is nog 5 maand weg
Gisteren officieel bevestigd dat er wel een beta komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zolang we dan nog FM24 (of ouder) spelen; zijn er nog mods of savegames waar jullie naar uitkijken?

In mijn huidige save heb ik een relatief klein aantal editor files geladen, maar ik wil nog een keer dit doen: https://community.sports-...ld-tour/#comment-14511990

Verder kijk ik uit naar deze specifieke retro database over de wereld zoals die was in de jaren 80: https://community.sports-...-rebuild-it-it-will-come/

Een volledig nieuwe spelwereld: https://community.sports-...ld-historical-divergence/

En deze legends database https://community.sports-...0th-anniversary-addition/

Qua dingen om te proberen die ik nog niet bereikt heb in al die jaren:
  • UEFA CL winnen met een team uit een klein land: San Marino, Andorra of Gibraltar
  • UEFA CL winnen met een team uit Liechtenstein via Conference League → Europa League → Champions League
  • De dubbele hexagon (6 CL en 6 'EK's') (Daarmee ben ik nu flink op weg dus die is mogelijk over een tijdje voltooid)
  • Youth intake only CL winnen. Cruzeiro had de beste jeugdopleiding die ik ooit heb meegemaakt. Met zo'n team is het mogelijk.
  • Hexagon voltooien met teams uit landen die nog nooit wat gewonnen hebben, zoals Finland, Malawi en Venezuela
  • speler met 1000 wedstrijden voor mijn club
  • savegame van 250+ seizoenen (huidige save 152 seizoenen)
  • Meer dan 200 competitiedoelpunten scoren in 1 seizoen in een competitie van normale/gemiddelde lengte
  • CONCACAF CL winnen met een club die begint in de Caribbean Shield en via Caribbean Cup naar CONCACAF CL (net als de Liechtenstein-route)
  • build a nation met een klein land en dan naast CL ook het WK winnen. Met Filipijnse club Stallion Laguna bleef ik 5 jaar ongeslagen in de competitie, maar we konden geen potten breken in de AFC CL en Azië Cup, dus de wens om met een klein land deze cups te winnen is er ook nog
Veel van deze dingen hebben overlap en zijn derhalve prima te combineren in 1 save of zelfs bij 1 club, dus voorlopig heb ik nog genoeg doelen

Om te beginnen met de rest van FM24 was dit alvast weer een leuk seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NM6mBLv.png

De 11e UEFA Champions League, en de eerste met deze club :)
Het was ook de tweede finale op rij, waarbij de eerste nog verloren ging tegen PSG

Elk jaar streven we verbetering na tov het voorgaande seizoen. In de competitie staan we met nog 9 wedstrijden te gaan 27 punten voor. We hebben nog maar 1 puntje nodig voor de landstitel :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4MH2k1N.png

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 12-10-2024 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 08:33
boyette schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 05:01:
[...]

Gisteren officieel bevestigd dat er wel een beta komt
Klopt alleen die zal waarschijnlijk gewoon weer 2 weken van te voren komen zoiets. Dus we mogen nog even gaan wachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat overleven we ook wel weer.

Ik vermaak me nog altijd uitstekend met FM24. Heb er inmiddels 1400 (!) uur in zitten en nog een halfjaar houd ik echt wel vol, met plezier zelfs :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kanonnen wat ik nou toch voor een staff regen tegenkom:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKMjGeQ1Tbn-mSRALBtMB_Y0jPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yq439eOgxIkG4xmsWedyPVVO.png?f=user_large

En die is echt helemaal vers, heb 3 weken eerder een nieuwe hoofd jeugdopleiding gehaald doordat m'n vorige met pensioen ging.
Daarvoor heb ik inmiddels een vervanger en 20 op working with youngers, judging player ability en potential, dus deze regen mag mooi eens mijn nieuwe assistent worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 08:33
wildhagen schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:55:
Dat overleven we ook wel weer.

Ik vermaak me nog altijd uitstekend met FM24. Heb er inmiddels 1400 (!) uur in zitten en nog een halfjaar houd ik echt wel vol, met plezier zelfs :)
Same. Zit inmiddels op 1600 uur maar ondertussen ook nog een game met 2 vrienden in fm20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hier bijna 1770 uur inmiddels. Of ik weer over de 4000 uur heen ga, weet ik niet, maar die 2000 verwacht ik ook wel te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De meest actuele status:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JcAnXURElPBVOKxfxu88pzjM4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JFoZyImySfsVkZoJwQgZeGXV.png?f=user_large

Steam geeft er dan dit aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9Fe2Vc-E2WsY0euZfDAIdwU7Cc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/158MwiF92LRhHhIotprYF7b6.png?f=user_large

En ik zit in januari 2057, nog altijd met AS Roma, en het loopt niet onaardig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IUbqvDEs2MMJcJufxdv0GkY1HM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dqtxr2fEuSKH41or7d1e5F1v.png?f=user_large

Wat er in Milaan aan de hand is weet ik niet, maar zowel Inter Milan als AC Milan zijn meer met koekenbakken bezig dan met voetballen volgens mij.

En dan heeft AC Milan een budget dat ruim 3 (!) keer zo groot is als AS Roma, en dan krijg je dit resultaat....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit was het meest succesvolle seizoen in de geschiedenis van Dunfermline Athletic. We wonnen de quintuple
met de Premier League, beide cups, CL en UEFA Supercup Helaas wonnen we niet het FIFA CWC.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rHr8k8l.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XOV8QbA.png

@wildhagen Mooie voortgang! Vroeger vond ik het helemaal niet leuk als alle sterren inmiddels met pensioen waren, maar nu is elk jaar verder in de toekomst juist heel leuk doordat het zo organisch en dynamisch verandert allemaal. Bij mij maken Ranges en Celtic er afwisselend een zooitje van en ook Real Madrid staat geregeld op instorten. Soms winnen ze een Europese Cup of een landstitel maar ze zijn ook al heel veel jaar ver weg van Galacticos niveau.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QFbESTg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cZfHsJW.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5MOQVde.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-09 12:27
Jorgen schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:59:
Zolang we dan nog FM24 (of ouder) spelen; zijn er nog mods of savegames waar jullie naar uitkijken?

In mijn huidige save heb ik een relatief klein aantal editor files geladen, maar ik wil nog een keer dit doen: https://community.sports-...ld-tour/#comment-14511990

Verder kijk ik uit naar deze specifieke retro database over de wereld zoals die was in de jaren 80: https://community.sports-...-rebuild-it-it-will-come/

Een volledig nieuwe spelwereld: https://community.sports-...ld-historical-divergence/

En deze legends database https://community.sports-...0th-anniversary-addition/

Qua dingen om te proberen die ik nog niet bereikt heb in al die jaren:
  • UEFA CL winnen met een team uit een klein land: San Marino, Andorra of Gibraltar
  • UEFA CL winnen met een team uit Liechtenstein via Conference League → Europa League → Champions League
  • De dubbele hexagon (6 CL en 6 'EK's') (Daarmee ben ik nu flink op weg dus die is mogelijk over een tijdje voltooid)
  • Youth intake only CL winnen. Cruzeiro had de beste jeugdopleiding die ik ooit heb meegemaakt. Met zo'n team is het mogelijk.
  • Hexagon voltooien met teams uit landen die nog nooit wat gewonnen hebben, zoals Finland, Malawi en Venezuela
  • speler met 1000 wedstrijden voor mijn club
  • savegame van 250+ seizoenen (huidige save 152 seizoenen)
  • Meer dan 200 competitiedoelpunten scoren in 1 seizoen in een competitie van normale/gemiddelde lengte
  • CONCACAF CL winnen met een club die begint in de Caribbean Shield en via Caribbean Cup naar CONCACAF CL (net als de Liechtenstein-route)
  • build a nation met een klein land en dan naast CL ook het WK winnen. Met Filipijnse club Stallion Laguna bleef ik 5 jaar ongeslagen in de competitie, maar we konden geen potten breken in de AFC CL en Azië Cup, dus de wens om met een klein land deze cups te winnen is er ook nog
Veel van deze dingen hebben overlap en zijn derhalve prima te combineren in 1 save of zelfs bij 1 club, dus voorlopig heb ik nog genoeg doelen

Om te beginnen met de rest van FM24 was dit alvast weer een leuk seizoen:

[Afbeelding]

De 11e UEFA Champions League, en de eerste met deze club :)
Het was ook de tweede finale op rij, waarbij de eerste nog verloren ging tegen PSG

Elk jaar streven we verbetering na tov het voorgaande seizoen. In de competitie staan we met nog 9 wedstrijden te gaan 27 punten voor. We hebben nog maar 1 puntje nodig voor de landstitel :)

[Afbeelding]
Heb je zelf ook ervaring met editten om tot bepaalde scenarios te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Citizen.Erased schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:06:
[...]

Heb je zelf ook ervaring met editten om tot bepaalde scenarios te komen?
De meeste ervaring heb ik met transfers en clubreputaties editen toen ik nog aan eigen mods werkte, zelf of samen met anderen. Tegenwoordig maak ik echter weinig edits nog zelf en gebruik ik andermans werk in mijn games. Daar heb ik wel heel veel ervaring mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heeft iemand al eens de Olympische Spelen gewonnen of überhaupt een land gemanaged op de OS? Bij team GB komt die baan volgens mij pas een paar maanden van te voren beschikbaar als vacature en hij verdwijnt weer na afloop van de Spelen. Maar hoe gaat dat met alle andere landen? Het is 1 van de weinige toernooien die ik in deze safe nog niet gewonnen heb, dus hij staat hoog bovenaan mijn wensenlijstje.

Edit: net na het stellen van de vraag, kwam het toernooi eindelijk voorbij en mocht ik meedoen aan de loting. Ook team GB stelde eind mei een coach aan. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/67MI2iF.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ClZHvr6.png

Weer een mooi voorbeeld van de dynamische FM-wereld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OZibXux.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OoDVsFO.png

Naast de usual suspects, is er ook veel ruimte voor andere clubs om de CL te winnen of tweede te worden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6TVmYqe.png

NB. Ik heb zo snel kunnen opschieten omdat ik ontslag heb genomen bij Dunfermline Athletic en daarna alleen nationale ploegen heb gemanaged (Zweden, Noorwegen, Servië en nu Mexico) zodat ik nu de missende cups kan gaan proberen te winnen.

Jaaa! Voor zover ik het me kan herinneren heb ik voor het eerst sinds ik FM speel de Olympische Spelen gewonnen! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7KeKs8s.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aqecN5L.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SiCcdjH.png

Voor de dubbele hexagon moet ik nog maar 1 prijs:
  • de AFC Asian Cup
Omdat ik ondertussen ook probeer om alle andere relevante internationale toernooien te winnen (meeste jeugddingen niet meegeteld) ben ik ook daarmee bijna klaar. Op de wensenlijst staan nog:
  • Campeones Beker
  • Leagues Cup
  • EAFF E-1 Football Championship
  • AFF Mitsubishi Electric Cup
  • South Asian Football Federation Championship
  • West Asian Football Federation Championship
  • Asian Games
  • AFC Cup
Voortgang tot nu toe (wit = behaald, lichtoranje moet nog)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v4F0ix1.png

Mijn periode bij Mexico was de succesvolste als bondscoach tot nu toe. Alle belangrijke prijzen die je kon winnen werden aan onze palmares toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/62ts2as.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LoCpZPV.png

[ Voor 88% gewijzigd door Jorgen op 14-10-2024 04:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, seizoen 2056/2057 zit er op voor AS Roma. En het was een super seizoen!

Qua transfers is er dit seizoen niet veel gebeurd: ik heb een AMR gehuurd van Real Madrid, en wat beloften voor de toekomst gehaald. Plus een aantal spelers uit de jeugd gepromoveerd. Weinig spectaculairs allemaal.

De verwachtingen van de board waren ook niet spectaculair: ik moest met kwalificeren voor de Europa League. En in zowel de Coppa Italia als de Europa League moest ik 'be competitive' zijn. Nou, dat is deels gelukt.... read on!

Om te beginnen de Coppa Italia. Dit was de minste voor mij dit jaar. In de 3e ronde (waar ik instroomde) kwam ik met 3-1 makkelijk voorbij Cosenza. Dus ik was al vrij snel naar de kwartfinale. Hier was Fiorentina helaas veel te sterk voor me met 0-2.

Maar na deze teleurstelling ging het alleen maar beter!

In de Europa League had ik een relatief eenvoudige loting. Op één wedstrijd tegen Shakhtar Donetsk na heb ik alle (ruim) gewonnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MN2m8jbhOSSbBdxwxfrlMd7Yq44=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nlIzI6bRHGoXmJX7j8C2VDV1.png?f=user_large

Eindstand League Phase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMTPHNftS38Lkm9wG3QtCkpEFF8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e0ki2Vahp3As3eXqOt7MRiIT.png?f=user_large

Doordat ik me direct kwalificeerde voor de achtste finales hoefde ik geen playoff ronde te spelen, maar ging ik direct naar de achtste finales, waar ik Besiktas trof. Met 4-1 winst (uit) en 4-0 winst (thuis) waren die geen partij voor me, dus ik stond snel in de kwartfinales. Hier wachtte VfB Stuttgart op me. Deze waren aanzienlijk sterker, maar met een 1-0 overwinning (thuis) en 0-0 gelijkspel (uit) stuurde ik ze toch naar huis, en ging ik naar de halve finale, waar ik Getafe CF trof. Met zowel een overwinning thuis (3-1) als uit (1-0) werden ook zij opzijgezet, en voor ik wist stond ik in de finale. Hier wachtte Wolverhampton Wanderers op me. In een zeer spannende wedstrijd werd het 2-2, e n in de verlenging werd niet gescoord, dus het kwam aan op penalties! Gelukkig nam ik die nét iets beter met 5-4, waardoor ik de Europa League won. Voor het eerst voor AS Roma sinds 1961, dus zowel board als fans waren happy.

Dan de competitie. Hier liep het ook superieur, ik heb eigenlijk de hele competitie bovenaan gestaan, zie dit verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1g--t6uxApozAZ4zrZo3VD7rm8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bK13HhR6FLVDC0yI5BDwYIaK.png?f=user_large

Die dip in het begin kwam doordat ik maar 2 wedstrijden had gespeeld en sommige andere teams al 4, dus zegt niets over de prestaties van het team.

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyv_uKdAreOBaRQ16PRsdquHV5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rf84mkuA7RSQhMUnR7ucoCEk.png?f=user_large

Salarnitana, Pescara en Bologna degraderen en worden vervangen door Venezia (winnaar Serie B ), UC Sampdoria (runner-up) en Frosinone (winnaar playoffs).

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVTpbX-cIkRutysyCaycn6R3G9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/59pmmuHOUdabOtZk5uEX3wqo.png?f=user_large

Beste speler qua rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw3SW5a_gb3sunRyC2Kf1dWpGZA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YUovnucWDQx1karcMGoJaZzM.png?f=user_large

En als bonus de situatie in Nederland anno 2056/2057 in de Eredivisie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SWL7rrolD4NOfpRLcQGJF89gpmE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tdhMCWM8dS0HosHhyz0j0xYT.png?f=user_large

En de KKD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46cTDx-08kPhadKucP6Bps2SfF0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t46GBcNnJTYa1U7fPYJ4AA1N.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wildhagen Dat is weer een prima seizoen voor Roma! :)

Ik ga maar weer eens wat geks doen: ben manager geworden van Negeri Sembilan FC in Maleisië ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gMmvWYX.png

Edit: nou.... dit was mijn kortste baan in tijden. Ik neem het team over in degradatiepositie, win en passant nog even een beker en dan is het seizoen over. Ik word ontslagen omdat ze denken dat degradatie voorkomen had moeten worden en dat ik niet de juiste persoon ben om te promoveren.

Nu had ik de tweede divisie van Maleisië niet geladen, dus wellicht is dit de manier van FM24 om aan te geven dat ik gewoon niet verder kon gaan, maar aangezien het laden van divisie 2 over 4 dagen gewoon voltooid had geweest had er ook een melding kunnen komen in de trant van "uw game kan op 2 manieren verder gaan (a) ontslag omdat de divisie niet geladen is of (b) verplicht laden van het 2e niveau, zodat u door kunt gaan"

Nu is het 46 dagen, 1 prijs en weg baan. :(

Edit: maar even navraag gedaan bij SI hoe dit zit en de suggestie gedaan om dit duidelijker te maken in-game.

In ander nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nHJEC9e.png

Uiteindelijk vond ik werk bij een andere Maleisische club. Het is toegestaan om buitenlandse spelers te kopen. Ik moest mijn game even instellen op Engels om te zien dat ik kennelijk geen Zuid-Amerikaanse spelers mag kopen lager dan level 3. Dat geldt schijnbaar dus ook voor het aantrekken van clubloze spelers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KSatVQM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m0amBbC.png

:'( ;)

[ Voor 131% gewijzigd door Jorgen op 15-10-2024 03:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Corinthians is kampioen van Brazilie en Zuid Amerika. (en ook nog Sao Paulo state champion en beker).

Dus tijd om rond te kijken. Geen aansprekende clubs beschikbaar die vrijwel direct voor CL zou kunnen gaan.

Wel Getafe met tycoon, Derby en Kaiserslauteren.
Waarbij Derby mijn voorkeur had ondanks beperkte budgetten. Derby is mijn tweede buitenlandse liefde door een andere football manager. Daar altijd begonnen bij Chesterfield (eerste buitenlandse liefde) om daarna de boel te domineren bij Derby.

Dus de taak aangegrepen en erachter gekomen dat het misschien niet de beste keuze was.
Transfer budget van 3 miljoen wat ik gelijk richting salaris kon sturen want current spending 900K op een budget van 600K 8)7

Bungel ook nog in de onderste regionen en playoffs wordt lastig om te behalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Gesolliciteerd bij Barcelona, krijg aardig wat budget 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtPAU65LXo-Ml76RgNhG3nfl3so=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OtTO4NTgg7qIsfraT62RIzLH.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:37:
Gesolliciteerd bij Barcelona, krijg aardig wat budget 8)7

[Afbeelding]
Gigantisch! Dat is het hoogste bedrag dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:30:
[...]

Gigantisch! Dat is het hoogste bedrag dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen volgens mij.
Inderdaad, ik ook. Maar ze geven al jaren netto niks uit aan transfers.
Idem met Real die ook zo'n gigantische berg geld hebben zag ik via de editor.

Aanbod maar aanvaard, na 8 jaar Dortmund tijd voor een nieuwe uitdaging en de dominantie van Real proberen te stoppen. Ook al een jaar of 30 geen CL gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Chelseamarre123 In welk jaar zit je nu? Bij mij is Real decennia weg en maar af en toe kort succesvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:47:
@Chelseamarre123 In welk jaar zit je nu? Bij mij is Real decennia weg en maar af en toe kort succesvol.
2043
Barca en Real verdelen de titels. Wel in het eerste decenia 2023-2033, barcelona 7x en Real 3x. Daarna 8x Real en 2x Barcelona. Real deze save ook 2 CL bekers erbij en Barca niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Bizar dit, 1 van mijn beste middenvelders bij Dortmund ging voor een gigantich bedrag naar City toen ik er weg was. 2 wedstrijdjes gespeeld en nu verhuurd met aankoopoptie van 98 miljoen. (Lyon heeft wel recent de CL gewonnen)

Zeer frustrerend ook dat ik nu 1 jaar wegben bij Dortmund en ze alles verkocht hebben ver onder de prijs. In 3 transferperiodes voor in totaal 700 miljoen verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qbmlncqy1zZuui-2wWfjBLkHT44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7GGADjij2UsDttpUEU5XJopD.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSQPYCxX_FpJcEFVst_GVF5BHas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eiAAR2hoaeruj2CHYPpleLfB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Aardig begonnen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1A3AvXgvhE_46sQL9mssaycTE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WvQTF7NX5XXdoMfvlITlRFYV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
Ik ben gisteren overgegaan op Windows 11 (zelfde PC) nu 'lagt' FM, met name in de wedstrijden maar ook in de menu's. Iemand hier last van gehad en eventueel een oplossing voorhanden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gn2VdYa.png

De prijzenkast is goed gevuld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

haha volgens mij zijn andere managers poeslief als jij zelf een echte top manager bent

Gister paar keer dat manager klaagde dat hun speler die ik leende te weinig speelde. Interactie ging als volgt

hij: speler X speelt te weinig en/of verkeerde plek. Dat was niet de afspraak
ik: hij speelt genoeg.
hij: ok, leuk je gesproken te hebben. Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Player1S Zo zei ik in FM18 tegen iedere speler met een vertrekwens hoe fijn de club was en hoe goed de sfeer/band met z'n medespelers is. Wie alsnog weg wilde mocht direct vertrekken. Wie wilde blijven, bleef bij deze opmerking telkens opnieuw zonder problemen bij de club.

Ben inmiddels aan de slag bij Resource Capital in Hongkong om daar te proberen de AFC Cup te winnen. De Champions League van Azië is al lang binnen, maar de tweede beker is lastig.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1d/RCFC_crest_2021.png

We groeien langzaam maar gestaag. De eerste binnenlandse prijs is binnen en hopelijk eindigen we binnenkort een keer op een positie die deelname aan de continentale competities garandeert.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9nd9fmV.png

[ Voor 51% gewijzigd door Jorgen op 18-10-2024 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Zijn hier mensen met problemen bij steam? Fm23 is ook uit de shop verwijderd.
Kom er überhaupt niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

El Capitan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:01:
Staat bij mij nog in de lijst van games. Wat voor problemen heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Jorgen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:13:
[...]

Staat bij mij nog in de lijst van games. Wat voor problemen heb je dan?
Ik kom heel steam niet meer in. Met een nieuwe account kan ik fm23 überhaupt niet meer in de lijst terugvinden. To be continued :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

El Capitan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:01:
Dat die niet in de shop staat is logisch. Dat gebeurd elk jaar na de release van de nieuwste verdwijnt de vorige uit de steamstore. Op steam kan je dus enkel de nieuwste kopen over het algemeen. (helaas want ik mis FM12 :P)

Ik zie hem nog gewoon en kan hem installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uji8e6d3ex1ggwUyQ8wb19Va2pk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3cCuoW0av1Uchn2evhNqbfSw.jpg?f=user_large

Maar dit klinkt als een steamaccount en/of key issue op je account.
Dus of je steamaccount is locked of je key is deactivated.. Waar had je je key gekocht? Want als dit een greyseller was kan die revoked worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
ColdStone schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:12:
[...]

Dat die niet in de shop staat is logisch. Dat gebeurd elk jaar na de release van de nieuwste verdwijnt de vorige uit de steamstore. Op steam kan je dus enkel de nieuwste kopen over het algemeen. (helaas want ik mis FM12 :P)

Ik zie hem nog gewoon en kan hem installeren.
[Afbeelding]

Maar dit klinkt als een steamaccount en/of key issue op je account.
Dus of je steamaccount is locked of je key is deactivated.. Waar had je je key gekocht? Want als dit een greyseller was kan die revoked worden..
ah ja, thnx. Key kwam via een platform als kinguin. Kan goed dat de key niet meer werkt maar aan de andere kant.. een key uit 2022 revoked ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
El Capitan schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

Ik kom heel steam niet meer in. Met een nieuwe account kan ik fm23 überhaupt niet meer in de lijst terugvinden. To be continued :-(
Als je heel steam niet inkomt is er toch iets met je account mis lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 09:43:
[...]

Als je heel steam niet inkomt is er toch iets met je account mis lijkt me.
Accounts kunnen een tempban krijgen als er issue's zijn met een key.
Maar stap 1 is in ieder geval account retrieval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:22
Volgens mij kunnen oude fms niet meer worden verkocht door licentie issues. Is al jaren zo. Dus je kan ze misschien nog wel vinden via keysites, maar via een steam oid kan het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Terranova schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 11:49:
Volgens mij kunnen oude fms niet meer worden verkocht door licentie issues. Is al jaren zo. Dus je kan ze misschien nog wel vinden via keysites, maar via een steam oid kan het niet meer.
Klopt, er worden geen keys meer uitgegeven voor oudere versies. enige FM12 keys die ik nog vind zijn 60 euro of meer, beetje zonde voor de +1 in mijn steamlibrary.. die is blijkbaar schaars, andere versies zijn eurotjes werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De voetbalwereld bestaat ook uit opportunisten die enkel de dingen onthouden waarop ze je kunnen pakken.
Ik won 22 Champions Leagues en 2 WK's, maar na het winnen van de Hongkongse Premier League wordt ik toch ook vooral herinnerd vanwege een bekerverlies in Maleisië...

Aangezien Resources Capital in deze save nog nooit hoger dan de 3e plaats was geëindigd, is dit meteen hun beste seizoen ooit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0oe2e1O.png

Het verschil met South China, Lee Man en vooral Kitchee is gigantisch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yWJdJW1.png

Weer mooie coëfficiëntenplekken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GUUp5K0.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JSelWj0.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wMBW4PC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3DrbKaW.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KiWxG2O.png

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2024 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 19:22:
De voetbalwereld bestaat ook uit opportunisten die enkel de dingen onthouden waarop ze je kunnen pakken.
Ik won 22 Champions Leagues en 2 WK's, maar na het winnen van de Hongkongse Premier League wordt ik toch ook vooral herinnerd vanwege een bekerverlies in Maleisië...

Aangezien Resources Capital in deze save nog nooit hoger dan de 3e plaats was geëindigd, is dit meteen hun beste seizoen ooit.

[Afbeelding]

Het verschil met South China, Lee Man en vooral Kitchee is gigantisch

[Afbeelding]

Weer mooie coëfficiëntenplekken

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow Zweden! hoe cool, en tevens een leuk land om in te managen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ColdStone schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:11:
[...]

Wow Zweden! hoe cool, en tevens een leuk land om in te managen
Ja, tof hè?! Ik ben natuurlijk ook super ver in het spel nu, en ben blij dat de voetbalwereld hierdoor interessant blijft. Sommige van deze landen had ik een tijdje speelbaar omdat ik naar nieuwe clubs en uitdagingen zocht, maar andere landen hebben dit geheel op eigen kracht gedaan. :)

Het risico van spelen in heel kleine competities, is dat je voetballers niet zo goed zijn...
15 voor koppen en afmaken, 2 voor concentratie en 1 voor uithoudingsvermogen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DY3idfM.png

Mijn eerste spits is gelukkig wel een stukje beter. Met 42 goals in 44 wedstrijden was hij van groot belang in het succes van dit jaar. Dit soort spelers blijft evenwel onvergelijkbaar met wat je in Europa en Brazilië kunt aantrekken voor je club.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rjuDBxx.png

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2024 13:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is vrijdag 22-2-2222. Welkom in de toekomst! :)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.filmtotaal.nl/images/original/oa9amn8l3jot_hero.jpg

De teams in de Engelse Premier League zien en redelijk normaal uit, maar Manchester United is weer de helderste ster aan het firmament. Aan het begin ging de meeste titels tussen Chelsea en City; daarna nam mijn Everton de troon over en nu zijn de Mancunians de baas in Engeland.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/miAq4kf.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nOmbVEd.png

Datzelfde geldt voor de teams in de Bundesliga, maar Bayern is niet langer de koning van Duitsland. Na decennia van overheersing, is de heerschappij overgenomen door RB Leipzig, Schalke 04 en Borussia Dortmund. Als je kampioen wilt worden, dan moet je de mannen uit Gelsenkirchen verslaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HCgVJo4.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HMzkabh.png

In Italië lijkt de Serie A al wat meer opgeschud te zijn met nieuwe teams. Napoli is in geen velden of wegen te bekennen als het om kampioenschappen gaat. De Italiaanse landstitel gaat het vaakst naar Inter. Zij zijn stabiel goed. Milan probeert af en toe de heerschappij te doorbreken van hun stadiongenoot maar alleen Juventus lukt dat in bepaalde periodes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HGIl6p5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jIXpZI1.png

In Frankrijk was PSG bijna 170 jaar vrijwel ongenaakbaar, waar maar een handvol titels naar Marseille, Lyon en Monaco gingen en het gros door PSG op het palmares gezet kon worden. De laatste 3 decennia gaan de titels 50/50 naar Lyon en Parijs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VWX5cvm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYeZEna.png

De grootste opschudding vond plaats in Spanje, waarschijnlijk mede omdat die competitie het langst speelbaar is geweest in mijn save. Laat je niet van de wijs brengen door het succes van Real Madrid. Zij zijn in sinds het einde van het vorige millennium weer terug waar we ze verwachten, maar hebben tussen de 2050's en 2170's maar een stuk of 20 titels gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EzK5Yu5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EKJRaUQ.png

De Eredivisie in Nederland is tegenwoordig vooral een Arnhems feestje waar Vitesse de macht heeft gegrepen. Ajax heeft met afstand de meeste landstitels en de langste periodes van dominatie. De clubs hebben veel succes in Europa gehad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HeWshSJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xv9jneK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HNP2egx.png

De UEFA Champions League is geweldig, met een dominatie van Malmö FF de laatste jaren. 4 Finales in 6 jaar, waarvan de laatste 3 jaar op rij gekroond tot de koning van Europa. Naast mijn Dunfermline en Everton zijn er een boel andere teams die goed presteerden en veel titels haalden: Borussia Dortmund, Chelsea, Bayern, Porto, Inter, Malmö (5 in totaal), Schalke, Leipzig, Paris, etc. Zelfs Vitesse, Lyon, Napoli, RB Salzburg, Tenerife, Valencia Eintracht Frankfurt, Sociedad en Girona waren een keer de beste.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VO93XyY.png

De Europa League en Conference League zijn inmiddels een feestje voor iedereen en dat is een mooie verandering. Elk team, ongeacht het land heeft de kans om hier de prijzenkast aan te vullen. De EL ging onder andere naar Ajax (4x, real life niet meegeteld), Feyenoord (7x, real life niet meegeteld) Bodø/Glimt, Bochum, Brentford, Brighton, Celtic, Dundee, Eintracht, FC København, Freiburg, Koper, Partick Thistle, Trelleborg, etc. Vitesse won zelfs 8x.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DbLQlK0.png

De ECL was voor Atalanta, Antwerp, Augsburg, AZ (1), Brøndby, Club Brugge, (mijn) Elche, Farul Constanţa, Gent, HJK (Finalnds enige Europese titel ooit), IFK Göteborg. LASK, Lech, PAOK, PSV (twee keer) RKC (1), Heerenveen (1) en Vitesse (1)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MfjpMbf.png

Op het EK gingen de meeste titels eerst naar Frankrijk maar in de decennia daarna gevolgd door Spanje en België (5 titels). De laatste 50 jaar gaan de prijzen vooral naar Scandinavië en de Britse Eilanden. Nederland behaalde maar 1 nieuwe titel in 2212.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gMjtqo0.png

Op het WK deden we het toch een stuk beter met 3 Wereldkampioenschappen in 2018, 2102 en 2122. Die laatste is dus alweer 100 jaar geleden. Ook hier doen België (8 ) en Spanje (12 nieuwe titels) goed mee. Amerika, Mexico en Servië waren een ook keer de beste. Opvallend: Duitsland heeft géén enkele nieuwe titel behaald en dus is hun overwinning in 2014 de laatste keer. De Duitsers wachten dus al dubbel zolang als wij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Venk2Lh.png

Voor wie specifieke wensen heeft om iets te zien, laat het vooral weten. Veel leagues zijn niet speelbaar op dit moment, maar kan ik aan het einde van het seizoen in Hongkong wel laden.

Dit was mijn spreekbeurt :) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Heerlijke post Jorgen. Hoezo is Malmö zo succesvol of heb je daar gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:20:
Heerlijke post Jorgen. Hoezo is Malmö zo succesvol of heb je daar gewerkt?
Dankjewel en graag gedaan :) :) d:)b

Nee, ik heb niks met Malmö gedaan en überhaupt niet in Zweden gespeeld. Wel heb ik de competitie een aantal seizoenen speelbaar gehad omdat ik op zoek was naar een team waar ik de Conference League mee zou kunnen winnen. Ben ooit nog even 2 seizoenen bondscoach geweest, maar ik weet niet meer of dat gelijktijdig was. En de invloed in een simulation game die ik dan persoonlijk zou hebben gehad is nihil. Zweden is al heel lang niet speelbaar meer (alleen Hongkong, India, Mexico en Zuid-Korea op dit moment) dus Malmö doet alles op eigen kracht.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2024 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 19:12
Gaaf. Leuk om dat te zien.
Wel een paar onrealistische ploegen die iets winnen met een uitgangspunt van het heden... Maarja, in die tijd kan er zoveel veranderen.

Heeft Elon Musk Malmö gekocht en daar een paar miljard in geinvesteerd?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Loft schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:15:
Gaaf. Leuk om dat te zien.
Wel een paar onrealistische ploegen die iets winnen met een uitgangspunt van het heden... Maarja, in die tijd kan er zoveel veranderen.

Heeft Elon Musk Malmö gekocht en daar een paar miljard in geinvesteerd?
Vergeleken bij nu klopt dat ook niet natuurlijk. Tegelijkertijd verandert de FM-spelwereld eigenlijk heel organisch en daardoor is hij op een reële manier dynamisch. Ik heb geen real time editor dus ik kan niet alles inzien, maar in Genie Scout zie ik de volgende dingen:

Alle clubs met een reputatie boven 8000

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZBLFpHf.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZyFEUQH.png

Alle clubs met meer dan 80 miljoen pond (96 miljoen euro) op de bankrekening

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SuJ8dyg.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tDOjQgW.png

Alle clubs met een goed jeugdopleiding en goede faciliteiten (18, 19, 20 rating)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wXYhSpL.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kow56Lw.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v2S7aDT.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AhJt2tX.png

Real Madrid, Villarreal, Valencia en Vitesse hebben de meeste spelers met een PA van 160 of meer.
Met 10 van zulke spelers, 739M GBP (887M Euro) en bijna perfecte faciliteiten is FC Baník Ostrava een team om in de gaten te houden. Ulsan, Kobe, Rongcheng, Salzburg en Malmö hebben 180M+ GBP (216M euro) en zijn ook zeer sterk. Daarvan hebben Salzburg en Malmö het grootste aantal goede spelers.

Gezien de voortreffelijke recente prestaties, een geweldige hoofd jeugdopleiding, uitmuntende faciliteiten, een groot stadion en een berg geld, is Malmö FF misschien wel de beste club van de wereld op dit moment. Ze hebben geen manager, dus wie weet ga ik er nog wel aan de slag.

De grootste transfers in de geschiedenis

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5oYMIHf.png

Na het maken van alle screenshots ging het avontuur natuurlijk verder. Inmiddels duurt deze save 200 jaar én 1 week :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7bj6TMV.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X4ifFUZ.png

Mijn Algerijns-Hongkongse (genaturaliseerde) speler is inmiddels 30 en doet het prima in deze kleine competitie. Kennelijk trekt dat toch de aandacht want zowel Young Boys Bern, Lille én Marseille hebben een bod uitgebracht. Dat had ik totaal niet verwacht, want zo goed is hij helemaal niet. Uiteindelijk heeft hij besloten om voor Lille te kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HZsEeP6.png

Af en toe is mijn beste spits topscorer van de AFC Champions League terwijl we al vroeg uitgeschakeld worden. Als ik mijn team nog verder op rails krijg en we maken nog een stap, dan kunnen we mogelijk eens voorbij de kwartfinale komen.

Met ruim 48 miljoen transferbudget mogen we ook steeds vaker in een andere vijver vissen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D4bEiyD.png

Hij heeft besloten om voor mijn team te kiezen 😁😁

In de competitie hebben we een perfect jaar gedraaid

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3KIJa97.png

Op basis van 22 wedstrijden, hebben we dus gemiddeld elke wedstrijd iets meer dan 1 punt voorsprong gepakt :)

[ Voor 65% gewijzigd door Jorgen op 21-10-2024 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, seizoen 2057/2058 zit er voor AS Roma weer op. En wederom een zeer goed seizoen, maar wel anders dan vorig jaar.

Ik ga beginnen met de transfers. Een aantal oudere (33-35 jaar) spelers wilden of niet meer verlengen, of ik wilde ze vanwege hun leeftijd niet meer vanwege slechtere prestaties, dus daar heb ik afscheid van genomen. Deels voor een kleine vergoeding, deels helaas ook op een free transfer laten gaan. Dit was vooral in mijn verdediging het geval. Daarom ook daar de meeste versterkingen gehaald.

Hier staat de aankoop van een 30-jarige Italiaanse routinier (MC/MR/AMR, Free Transfer van Real Sociedad) tegenover, evenals een (toen) 21-jarige Kroatische AML (5.75 miljoen van Osijek). Vooral die laatste zou heel erg belangrijk blijken. Ook heb ik een Britse MC op voor 29 miljoen op kunnen pikken, die zowel als DM als MC kan functioneren. Deze speler kende ik nog uit mijn tijd bij Liverpool, hij is inmiddels wel 31 jaar, maar kan nog altijd prima mee. Ook deze twee spelers werden meteen dragende krachten.

Verder heb ik nog een 32-jarige DC/DM/MC overgenomen van mijn oude club Cardiff, op een Free Transfer. Ook nog een 21-jarige Nederlandse DC met "Wonderkid"-potentie voor 33 miljoen weggekaapt bij Fortuna Sittard (en ex-Feyenoord, mijn grootste aankoop dit seizoen), en een 19-jarig Portugees Wonderkid voor 4.3 miljoen bij Trnava (in Slowakije) opgepikt, die als DRC inzetbaar is en zich goed ontwikkelt. Als laatste kwamen er nog 2 Urugayanen van een van mijn affiliates: een 21 jarige DL (7.25 miljoen) en een 24 jarige MC (5 miljoen). Beiden voornamelijk voor wat extra diepte, hoewel ze beiden al flink meedraaien en het prima doen.

Verder heb ik 2 jeugdspelers gepromoveerd naar het eerste elftal: een toen 19-jarige Italiaanse DLC (die ook redelijk als DR uit de voeten kan) en een 17-jarige Nigeriaanse DRC met potentie. Met name de DLC doet het uitstekend, de DRC heb ik uitgeleend om nog wat extra ervaring op te doen. En ik heb nog de nodige talenten in de jeugd rondlopen, volgend jaar kan ik er denk ik weer 3 of misschien zelfs wel 4 promoveren, zowel in de verdediging als op het middenveld dit keer.

Al die extra diepte had ik ook echt wel nodig, want het aantal wedstrijden dit seizoen was echt volstrekt krankzinnig: ik heb geteld dat ik maar liefst 75 wedstrijden (!) heb af moeten werken. En dan tel ik de internationale call-ups van diverse spelers nog niet eens mee...

Ik deed namelijk mee aan de volgende competities:

- Serie A (obviously...)
- Coppa Italia (idem)
- Supercoppa Italiana
- UEFA Super Cup
- UEFA Champions League
- Club World Championships
- European/South American Club Challenge (hier had ik nog nooit van gehoord....)
- Diverse friendlies pre-season

Laten we beginnen met de Club World Championships. Die volgde namelijk als eerste, vrijwel direct na het sluiten van de competitie/ Ik werd geloot in een relatief eenvoudige groep, met Al Ahly (Egypte, 3-0 winst), Al Hilal (Saudi-Arabië, 4-2 winst) en Aston Villa (4-2 winst). In de tweede ronde trof ik Atletico Madrid, die ik met 1-0 nipt versloeg. In de kwartfinale verloor ik helaas met 0-1 van FC Nantes (de latere verliezend finalist).

Daarna volgde de zomerstop, en de nodige friendlies. Tijdens deze friendlies moest ik ook de voor mij totaal onbekende "European/South American Club Challenge" afwerken, die 'slechts' één wedstrijd lijkt te zijn. Ik moest hier tegen het Braziliaanse Atletico Mineiro, die ik met 4-1 eenvoudig versloeg

Next up was de UEFA Super Cup, waar ik tegen RB Leipzig moest aantreden. Dat werdt met 6-2 een vernedering voor de Duitsers....

Hierna begon de Serie A, maar daar kom ik later op. De eerstvolgende competitie was de Champions League, waar ik eem redelijk pittige loting had:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0c3PCJAmk2gbtjjJ22eVehcOAXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ipGyRrIqmma6vUsBsYtawOtN.png?f=user_large

Maar de campagne ging eigenlijk beter dan gedacht. Ik kwalificeerde me zelfs direct voor de 8e finales, dus zonder een playoff te moeten spelen. Einde League Phase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6pevrhVHqDvfDL1g154p38aJN0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rsBTv1Q5EkVnQBDyRsLj8C2f.png?f=user_large

In die achtste finale trof ik een oude bekende, mijn oude club Cardiff City. Ik wist ze met 1-0 (uit) en 3-0 (thuis) te verslaan, waardoor ik door ging naar de kwartfinales. Hier wachte Bayern Munchen op me. Uit won ik nipt met 1-0, thuis won ik eenvoudiger met 2-0. Door naar de halve finale dus. Thuis verloor ik volkomen terecht met 1-2, dus ik dacht al uitgeschakeld te zijn. Tot ik ze uit opeens met 0-3 volledig verpulverde. Ik ging dus naar de finale! Hier wachte Paris SG op me (de winnaar van de laatste 2 Champions Leagues). De wedstrijd begon rampzalig, de eerste helft was dramatisch slecht en ik kwam al snel 1-0 achter. In de tweede helft, na de nodige wissels. herpakte ik me en met dank aan o.a. een eigen goal van Fransen won ik uiteindelik met 3-1 de Champions League won!

Dan de Supercoppa Italiana. In de halve finale trof ik Inter, die in een slechte vorm waren op dat moment. Ik won met maar liefst 5-0 en ging dus naar de finale, waar aartsrivaal Lazio Roma op me wachten. In een heel spannende wedstrijd won ik met 1-0, dus deze prijs was ook binnen.

Hiermee was de Quadruple binnen, en zowel de board als de supporters waren exctatisch.

Dan de Coppa Italia. De derde ronden was een makkie: met 6-0 werd Cosenza eenvoudig opgerold. Ook in de kwartfinale was ik met 5-0 veel te sterk voor Salernitana. Pas in de halve finale trof ik een serieuze tegenstander met SSC Napoli. Thuis wist ik ze in een bloedstollende thriller nog op 2-2 te houden, maar uit verloor ik helaas kansloos met 0-1.

Als laatste de Serie A. Het begin was eigenlijk best grillig, vooral door vormcrisis van een aantal spelers en een aantal blessures. Ik wist me ecchter te herstellen, waardoor ik uiteindelijk na de eerste competitiehelft eigenlijk continue in de top-3 heb gestaan. Fiorentina en (vooral AC Milan waren echter té machtig.

Competitie verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9nkMBQJ2sEO8MNG4pzNrwn8lr8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kLLzU67UtTjZGcISbmA83oEK.png?f=user_large

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzVyDeUebLzZjldOFGzgo9t66lo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VT6ntcoEsKEulI2lmh7umyiM.png?f=user_large

UC Sampdoria, Empoli en Frosinone degraderen en worden ingeruild voor Bologna (Serie B winnaar), Torino (runner up) en Salernitana (winnaar playoffs).

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8FA6BQO1IiJNO4znu5ggG6wTDY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mbEGvNXVA0vWF7Aylr64Ru9P.png?f=user_large

Beste speler qua rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDX7kPzAQ3ct21KqsNlrmraA3eM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7A3wYr4laDHkzPvWnemNUFUq.png?f=user_large

---

En als toetje nog de situatie in Nederland, in de Eredisivie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3DQsOUrXecKQjU_cbK-RYMu5Eo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vRIuojN9uIDro31UbOs72gQo.png?f=user_large

En de KKD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xz8LFRJKVD_eRiCucfQSaiSrZI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GKzBe5W3mtWfxfgchcK1axP3.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gepromoveerd met Derby via playoffs. Geen mega budget tot mijn beschikking maar paar leuke spelers voor nu en de toekomst kunnen aantrekken.

En toen kwam bericht dat een tycoon de boel wou overnemen. Dat had mijn zegen..... tot de huidige eigenaar zei "nee dank je" -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik koop een verdediger voor 12,25 miljoen, wat een gigantisch bedrag is in Hongkong. Bestuur besluit om de beste man weer voor 2,7 miljoen te verkopen. 😭

Na 20 seizoenen in Hongkong is het wel weer tijd voor wat nieuws. De club is zodanig gegroeid dat we altijd eerste of tweede worden en inmiddels hebben we 4 kwalificatieplaatsen voor de ACL, waardoor we sowieso hier geen kans meer hebben op de AFC Cup.

Met meerdere kwartfinales en een halve finale kwamen we nog in de buurt om met dit kleine clubje een ACL te winnen, maar de stap om van Saoedische, Japanse en Zuid-Koreaanse clubs te winnen is nog te groot. Aangezien ik telkens maar een kleine selectie heb (minder dan 30 spelers) omdat de rest gewoon niet goed genoeg is en naturalisatie ook jaren duurt, is het te lastig om die laatste stap te maken.

Wellicht dat Resources Capital als ik straks weg ben, ineens een continentale cup wint, maar hier onder mijn leiding heb ik er wel aardig uitgehaald wat erin zit, vermoed ik.

Ik voltooi dit seizoen bij de club met alle nationale prijzen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yIbOoIX.png

Continentaal heeft de competitie door ons succes ook flinke groei doorgemaakt. Dat geldt zowel voor mijn prestaties in de ACL en de prestaties van de andere Hongkongse clubs in de AFC Cup.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gqr3KYz.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yp20q9j.png

Misschien heb ik te weinig geduld en is die laatste stap wel heel dichtbij.
Ik ga eerst een nacht slapen en dan morgen de knoop doorhakken of ik er nog een keer vol voor ga, of toch deze baan aan de wilgen hang.

[ Voor 82% gewijzigd door Jorgen op 22-10-2024 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:45
Jorgen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:25:
[...]

Wat bedoelen ze in deze context met assets?
De database voor 2024-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Genoeg custom databases voor het huidige seizoen lijkt me gemaakt door de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Opmerkelijke degradatie in mijn save van Arsenal. Uit het niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfY9-Gipv-ak13dahnxoCUuz6jY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iUh8IsC5kUB6KOHiFQumtWu2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

Chelseamarre123 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 23:10:
Opmerkelijke degradatie in mijn save van Arsenal. Uit het niks.

[Afbeelding]
Schulden? compleet team met pensioen/verkocht zonder dat er nieuw is gekocht?

Een slecht jaar kan altijd maar dat is idd een giga drop.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

UGH!! Ik hoop dat FM25 toch echt betere AI krijgt.

Met Derby in de PL is de doelstelling dapper strijden tegen degradatie. Dus maw: alles boven degradatie is geweldig en degraderen is geen ramp.

We stonden op moment van dit incident 14e. Wel met een reeks gelijke spelen en verliezen tegen clubs waar we van mogen verliezen. Dus lijkt mij uitstekend aan de doelstelling voldoen.

Vraag ik iets aan het bestuur krijg ik nee. Ga je in discussie krijg je te horen "je recente resultaten zijn bar slecht dus nee!"

Gast, we doen het gewoon ver boven verwachting. Men verwachtte een herhaling van 2007-2008 maar we doen het gewoon goed!

Anyways, ondertussen wel boel bij gedraaid en zitten we in de top 10 met paar goede overwinningen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Over absurde scores gesproken, telt dit ook mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/5qgOcGrKW8n3t52D8PEMO2EQ.png

12-0 voor AS Roma tegen Foggia :X

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste