[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:25

Player1S

Probably out in the dark

Toch heeft FM rare ontwikkelingen ten opzichte van de echte wereld.
Zo heb ik op gegeven moment Thijs van Leeuwen gratis opgehaald bij Top Oss. In het echt geen speler waarvoor je naar het stadion komt maar bij mij een Goede Eredivisie speler die 30x gescoord heeft in 84 wedstrijden voor mij. En qua ratings eerste seizoen 6.81 gemiddeld en daarna 7.26, 7.4 en momenteel 7.5

En halverwege vorig seizoen wat blessure leed linksachter dus uit nood Kik Pierie opgehaald bij Excelsior waar hij in 2026 nog steeds speelde. In januari gehaald en wordt bestempeld als leading eredivisie speler. En behaald ook nette cijfers.

Maar ook een Maxim Gullit bloeide bij mij uit tot een goede basis klant. Al is hij inmiddels wel 3e of 4e keuze geworden omdat ik nog betere spelers heb kunnen aantrekken.

edit:
grrrrrr wat een frustrerend spel is het ook soms. In de competitie gelijk tegen Ajax, PSV en een mid-table Fortuna Sittard..... Zeker die laatste had ik gewoon moeten winnen IMHO.

Kom je in de CL tegenover Manchester City en bereid je je voor op een dik verlies, win je met 5-0 8)7

Had ik toch liever die 2 tegen PSV en Fortuna gewonnen want dan stond ik nog steeds 1e op doelsaldo ten opzichte van Ajax :(

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 04-03-2024 20:13 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:46:
Die transfers blijven toch vaak een drama hoor, ook in FM 24. Verhuur je een speler aan Aston Villa met doel interesse wekken, want geen plannen voor hem in mijn team. Speelt 37 potjes, 14 goals, 15 assist.

Interesse? Nul, noppes, nada. Ook via een agent is er geen interesse.

Sowieso vind ik de interesse in (goed spelende) spelers maar heen matig, bij de AI en bij mijzelf
Hmm die ervaring heb ik helemaal niet. Elk seizoen met Honved raakte ik m'n beste spelers in no time kwijt. Zelfs de prutsers die niet meer meekonden kon ik vaak nog wel voor wat centen kwijt.
Hoeveel competities heb je draaien? Misschien te weinig ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcW2IQPMQPVZeesLLP9AUcF4c80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KSmoKT3kO2oxbN2CCioG8Bix.png?f=user_large

you gotta be kidding me :|

En ik wil een nieuw bestuur. :(
Structureel stadion uitverkocht.
De laatste keren dat we uitweken naar AZ stadion voor CL, stijf uitverkocht. Laatst tegen Bayern, 17.092 thuis toeschouwers.

Bestuur: Nee, we hebben geen groter stadion nodig om onze ambitie te bereiken. |:(

En gewoon al tot 2x toe mogelijke overname welke steeds af ketst.

[ Voor 44% gewijzigd door Player1S op 04-03-2024 21:34 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-10 17:06

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Leuk scenario met een degeraderend AZ.. laat inderdaad eens weten wie er dan voor terug komt..
is trouwens ook wel een leuke stap om te zetten AZ in de KKD en dan bouwen..

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zal het vanavond even posten wie er in de plek komt van Jong AZ. Zit nu op mijn werk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ColdStone schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:54:
Leuk scenario met een degeraderend AZ.. laat inderdaad eens weten wie er dan voor terug komt..
Daar is toch maar weinig bouwen aan? 100% promotie het seizoen erop en de financien, fanbasis en faciliteiten zijn dermate dat je het seizoen erop weer in de top 5 ofzo meedoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

toolkist schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Daar is toch maar weinig bouwen aan? 100% promotie het seizoen erop en de financien, fanbasis en faciliteiten zijn dermate dat je het seizoen erop weer in de top 5 ofzo meedoet.
Is maar de vraag natuurlijk, faciliteiten en rep heb je dus dat is mooi. maar hij zit in 2030 en met een AI die vaak oude dure spelers haalt zit je waarschijnlijk met een flop team die overbetaald is, mogelijk een financiële last. Vind het zelf altijd wel leuk om het dan weer naar een gedegen club met vooral eigen jeugd te brengen.

Promotie moet wel gelijk te doen zijn, maar dan doorbouwen en stabiel groeien is best oke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-10 22:19
wildhagen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:29:
Ok dan, mijn eerste volledige seizoen met FC Volendam, seizoen 2030/2031, zit er op.

De doelstelling van de board was "Avoid a relegation battle". Wel, dat is gelukt. Sterker nog: FC Volendam gaat Europa in! Stay tuned, en lees verder....

Qua transfers is het een beetje mager: ik kon letterlijk NIEMAND aantrekken. Zelfs op free transfer wilde niemand naar mij toe komen. Ik had wel wat loan-spelers gepolst, en die wilden op zich best komen, maar hun clubs eisten wel wat geld. En dat had ik dus niet, dus ook dát ging niet door.

Dit voelde ik net name in de verdediging, en dan vooral op de DR positie en in iets mindere mate ook op de DL-positie. Die was érg dun bezet, met maar één goede speler (2 voor DL), en één redelijke backup (voor zowel DL als DR). God zij dank is die DR nauwelijks geblesseerd geweest....

Wel heb ik een zéér veelbelovende AMR/ST uit de jeugd gepromoveerd naar het eerste: Jamian Sambo is slechts 18 jaar, maar heeft nu al een aardig aantal matches gespeeld: 28 stuks maar liefst dit seizoen, waarvan 14 in de basis en 14 als invaller. Primair als ST overigens, als AMR is hij minder goed. In deze 28 speelbeurten legde hij 7 goals in het net en verleende hij ook nog eens 3 assists. Dit wordt een vaste waarde denk ik...

Ik had een vrij dunne selectie:

[Afbeelding]

Gelukkig had ik de mazzel dat er geen langdurige blessures zijn geweest, de meesten waren enkele dagen tot maximaal een week of 4-5 ofzo, daardoor heb ik het met deze selectie het hele seizoen kunnen volhouden.

Wel heb ik van iedereen met een aflopend contract deze kunnen verlengen (waar ik dit wilde uiteraard), dus dat is alvast positief, het zal niet nóg verder leeglopen.

Hier tegenover stonden 2 spelers die met pensioen gingen, en 2 spelers (plus 2 reserve-spelers) die ik vanwege gebrek aan kwaliteit heb verkocht (allen aan eerste divisie-clubs).

Dan de beker. Ik had hier de mazzel van een relatief gunstige loting. In de eerste ronde trof ik de amateurs van VV Hollandia, die met 4-0 eenvoudig gepasseerd werden. De tweede ronde werd ik werderom geloot tegen amateurs, in dit geval De Treffers. Ook deze werden met 2-0 richting huis gestuurd door mijn B-elftal (meestal A-spelers gaf ik even rust). In de derde ronde trof ik het slecht presterende FC Dordrecht (toen stijf onderaan in de KKD), met moeite wist ik die met 1-0 te verslaan, waardoor ik de kwartfinale bereikte.

Hier was FC Utrecht de tegenstander, en met 2-0 verlies stuurde ik die naar huis, waardoor ik aan mocht treden in de halve finale. Helaas was Ajax hier met 1-0 te sterk voor me, en dit had ook zó 3-0 of 4-0 kunnen zijn....

In de competitie liep het echt bizar lekker, maar of dit realistisch is? Sommige ploegen vielen ietwat tegen. Ik bedoel, AZ en FC Twente als twee laatste ploegen en dus directe degradatie?? NEC en FC Volendam in de Champions League en Europa League? PSV wat met moeite de Conference League haalt? :P

Maar mij hoor je niet klagen, dit wordt financieel lekker binnen lopen. Nu is dat nieuwe stadion van 16.500 mensen opeens wél interessant, financieel gezien :)

In ieder geval waren zowel Board als Supporters in extase, ik werd door beiden nog nét niet heilig verklaard, maar veel scheelde het niet...

Eindstand competitie:

[Afbeelding]

Competitie verloop:

[Afbeelding]

Voor volgend jaar moet ik écht wat versterking hebben, want met deze selectie ga ik in de Europa League niet ver komen vrees ik....

En omdat AZ degradeert, degradeert Jong AZ ook direct uit de KeukenKampioen Divisie, want die mogen uiteraard niet in dezelfde competitie spelen:

[Afbeelding]
Een kort vraagje: Hoe kan je in 3 dagen een heel seizoen hebben afgerond? :? Zijn da bepaalde instellingen (die ik dan volledig verkeerd heb staan) of zit je iedere dag 20uur te FM-en? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:44:
Oh dan ben ik wel benieuwd wie er voor Jong AZ terug in de plaatst komt. Wist niet eens dat de game dat daadwerkelijk ook als regel heeft.
ColdStone schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:54:
Amsterdamsche Football Club (AFC) is kennelijk in de plek gekomen van Jong AZ:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zd31hnYX5e7OZkwGNbb5mMf69Fg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FoJUjGvRaWHmOeAyoTNxZrno.png?f=user_large

Ze komen uit de Tweede Divisie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-ToXZNHXhUdbnkGDHoJwfPAvhA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/j7i21OEBLyGpKPHAVgk396BL.png?f=user_large
Prins32 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Een kort vraagje: Hoe kan je in 3 dagen een heel seizoen hebben afgerond? :? Zijn da bepaalde instellingen (die ik dan volledig verkeerd heb staan) of zit je iedere dag 20uur te FM-en? :P
Ik had dit weekend nogal wat tijd over ja. Meestal haal ik dit soort snelheden niet hoor, dit was een uitzondering :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:51
Prins32 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Instant result skin gebruiken voor wedstrijden en er is een setting die elke paar seconden automatisch op volgende klikt zodat het spel sneller gaat. (Stopt dan alleen als er interactie van je nodig is zoals een blessure team registratie etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-10 10:39

odan

The dark side is within all!

wildhagen schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:11:
[...]
Amsterdamsche Football Club (AFC) is kennelijk in de plek gekomen van Jong AZ:
Waar speelt jong az nu dan? 2e divisie of zijn ze rechtstreeks naar de reserve competities gegaan?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
odan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:51:
[...]

Waar speelt jong az nu dan? 2e divisie of zijn ze rechtstreeks naar de reserve competities gegaan?
Ze zitten nu in de Tweede Divisie zie ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrrrrr na domme rode kaart in de 17e minuut kan ik ongeslagen seizoen wel vergeten..... resulteerde in 5-4 verlies tegen Almere dat op dat moment 17e stond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WTF? Speler is boos dat ie niet in de CL selectie zit (is ie simpelweg niet goed genoeg voor) komt ie bij mij om te zeggen dat ie weg wil.

mijn keuzes:
aantal convince to stay
aantal dismiss
1x treaten to sell

Waarom niet gewoon ook een agree to sell zonder te dreigen met wat ie wil? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben na 9 seizoenen Sassuolo overgestapt naar AS Monaco. In het eerste seizoen stonden we even bovenaan, maar eindigden we uiteindelijk als derde. Monaco kwam vanaf een 9e plaats in het voorgaande seizoen toen ik het overnam. Maar eens zien of we de stijgende lijn kunnen doorzetten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

fffuuuuuuuuuuuuu

Geen 2e keer kampioen! Ajax bleef maar winnen. Alleen de laatste wedstrijd tegen AZ verloren ze maar toen waren ze al kampioen omdat ik zelf ook 1x verloren had maar wel vaker gelijk had gespeeld.

Wel de beker gepakt. Vitesse makkelijk verslagen.

En gaat bestuur EINDELIJK akkoord met nieuw stadion, komt dat weer on-hold vanwege overname welke vervolgens weer afketst. En nu is eigenaar open voor een bod en nog steeds geen actie over nieuw stadion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 06:14

^^0nMe

Got Babana's?

Ik ben (alweer) klaar met mijn zoveelste save in FM24. Vrijwel vanaf de release zie ik steeds dezelfde patronen terugkeren:
-Begin bij nieuwe club met nieuwe taktiek en nieuwe spelers
-Oude garde kan/wil niet mee in de nieuwe taktiek en presteren als een drol
-Zijn 'confused' als nieuwe spelers in de basis starten en 'confused by teamtalks' wanneer het niet loopt en ze terecht op hun donder krijgen.
-Als je het dan nog wilt omdraaien heb je de keuze om die ouwe gasten op te blijven stellen terwijl ze nog in hun natte krant fase zitten, of je gooit ze er allemaal uit en haalt eigen gasten die wel hun mond houden bij een klein beetje tegenslag.

Ik wacht wel even op de volgende update van de realism mod voordat ik een nieuwe save met eigen club start.
Ondertussen vermaak ik me wel met We Are Football 2024, een soort Duitse spirituele opvolger van LLM / Premier Manager met ouderwetse sterren ratings, iets meer arcade skilltree, stadion/faciliteiten bouwen (!!), zelf sponsoring, merch en marketing regelen (!!). Alleen de in-game engine is wel een soort 3D versie van Sensible Soccer, maarja alles eromheen voelt nu wel fantastisch nieuw, zelfs in de 4e BuLi.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:26
^^0nMe schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:30:
Ik ben (alweer) klaar met mijn zoveelste save in FM24. Vrijwel vanaf de release zie ik steeds dezelfde patronen terugkeren:
-Zijn 'confused' als nieuwe spelers in de basis starten en 'confused by teamtalks' wanneer het niet loopt en ze terecht op hun donder krijgen.
-Als je het dan nog wilt omdraaien heb je de keuze om die ouwe gasten op te blijven stellen terwijl ze nog in hun natte krant fase zitten, of je gooit ze er allemaal uit en haalt eigen gasten die wel hun mond houden bij een klein beetje tegenslag.

Ik wacht wel even op de volgende update van de realism mod voordat ik een nieuwe save met eigen club start.
Ondertussen vermaak ik me wel met We Are Football 2024, een soort Duitse spirituele opvolger van LLM / Premier Manager met ouderwetse sterren ratings, iets meer arcade skilltree, stadion/faciliteiten bouwen (!!), zelf sponsoring, merch en marketing regelen (!!). Alleen de in-game engine is wel een soort 3D versie van Sensible Soccer, maarja alles eromheen voelt nu wel fantastisch nieuw, zelfs in de 4e BuLi.
We Are Football 2024 krijg ik USM '98 vibes van. Die ga ik een keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

El Capitan schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 13:34:
[...]

We Are Football 2024 krijg ik USM '98 vibes van. Die ga ik een keer proberen!
De developers hebben zeker bewust hier en daar inspiratie opgedaan en hebben eerder ook gewerkt aan FIFA Manager (sim engine was niet best, alles eromheen was ongeevenaard tot heden). Ze hebben net als de klassiekers geen licenties, dus dat wordt wachten op mods, maar ik vind voorlopig spelen met fictieve namen ook prima aangezien ik toch geen spelers ken in de lagere divisies.

Ben ook wel benieuwd wat FM25 hier tegenover kan zetten straks, want ik geloof er niks van dat ze al hun rotzooi in 1x hebben opgeruimd en nog eens tijd hebben gehad om alles eromheen uitgewerkt te hebben ala WAF24, maar wie weet...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Klinkt echt totaal niet herkenbaar en ik heb er toch heel wat uren FM op zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online

Ik ben die game wat vaagjes in de gaten aan het houden. Ik stoor me ook teveel aan bugs en zaken die er al jaren inzitten en waar SI niets aan doet. Vooral player interaction en de club AI gaat echt niet vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na een aanvankelijke 3e plaats lukt het niet zo goed bij Monaco en werd ik ontslagen. Daarna mocht ik bij Middlesbrough aan de slag. We zijn nog bezig met het seizoen, maar dat is vanwege onze prestaties in de Carabao Cup sowieso al succesvol. Achtereenvolgens versloegen we namelijk Bromley, Shrewsbury, Wolves, Liverpool en Manchester City om pas in de halve final met 5-4 onderuit te gaan tegen Newcastle, de latere winnaar. Maar eens zien of we dit hoopvolle begin in Engeland kunnen doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 17:17:
[...]

Ik ben die game wat vaagjes in de gaten aan het houden. Ik stoor me ook teveel aan bugs en zaken die er al jaren inzitten en waar SI niets aan doet. Vooral player interaction en de club AI gaat echt niet vooruit
Ja, mijn probleem zit hem vooral in het feit dat ze player interaction iedere editie en vooral in FM24 steeds belangrijker maken (promises, targets, etc) en dat is in theorie prima want realistisch. Maar zorg er dan wel voor dat het niet zo buggy is als nu, want zodra je er gebruik van wil maken loop je tegen allerlei vreemde issues aan. Nu is mijn oplossing om gewoon het hele systeem te omzeilen door de people pleaser te acteren en vooral je aanvoerder mee te hebben en bij de eerstvolgende transferwindow alle muiters eruit te trappen.

Club AI (squadbuilding) is met de realism mod wel zo goed als opgelost in long saves en eigenlijk de enige reden waarom ik FM nog speel aangezien de game engine wel dik in orde is nu.
Alleen de manier waarop zie ik SI straks nooit doen tenzij ze Dave zelf inhuren...

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
^^0nMe schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 06:08:
[...]

Ja, mijn probleem zit hem vooral in het feit dat ze player interaction iedere editie en vooral in FM24 steeds belangrijker maken (promises, targets, etc) en dat is in theorie prima want realistisch. Maar zorg er dan wel voor dat het niet zo buggy is als nu, want zodra je er gebruik van wil maken loop je tegen allerlei vreemde issues aan. Nu is mijn oplossing om gewoon het hele systeem te omzeilen door de people pleaser te acteren en vooral je aanvoerder mee te hebben en bij de eerstvolgende transferwindow alle muiters eruit te trappen.

Club AI (squadbuilding) is met de realism mod wel zo goed als opgelost in long saves en eigenlijk de enige reden waarom ik FM nog speel aangezien de game engine wel dik in orde is nu.
Alleen de manier waarop zie ik SI straks nooit doen tenzij ze Dave zelf inhuren...
Ik gebruik de editor om de meeste bullshit weg te werken, maarja die kost ook natuurlijk extra. Het is voor mij een combinatie van allerhande zaken dat begint op te lopen. De player interactions is er een van (waar ze zogezegd op gefocust hebben), de AI squad building ook, maar dat je er vooral geen progressie in ziet stoort me. Heb al franchises gedropt daarvoor en als het nodig is doe ik dat ook met FM.

Merk vooral dat er minder en minder longevity in mijn saves zitten. Ik deed nog een 20j career save met chelmsford in FM21, in FM23 raakte ik niet verder dan 14j. De AI die niet meekan is zeker een factor, maar ook gewoon de stommiteit die je ziet. Transfers storen me heel erg. Je moet je altijd blauw betalen, maar de AI zal maar zelden de value betalen. Als ze al spelers kopen... in die 14j save had ik 3 gevallen waar spelers die gewild waren, ook effectief op geboden werd. Zelfs tweevoudig topschutter in de championship raakte ik eenmaal in de Prem aan de straatstenen niet kwijt.

Combineer dat met spelers die zeuren van "waarom vraag je 5M voor me, dat is teveel!", en dan een akkoord maken voor 7M... tja dan denk je soms of ze wel code kunnen schrijven bij SI. En de meeste van mijn issues gaan echt niet allemaal opgelost zijn met een nieuwe match engine (die ongetwijfeld zelf kinderziektes gaat hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Transfers wat je zegt klopt heel erg, heel herkenbaar. Je moet echt heel goed scouten om redelijke spelers voor een normale prijs te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
Ben het ook wel eens met betrekking tot transfers. Heb het gevoel dat de geschatte waarde die bij spelers staat zelden klopt of ook maar in de buurt komt.

Voorbeeld: afgelopen seizoen (2032/2033) zat ik bij Bayern München. Ik had een centrale verdediger Pacho (30-jaar, 2-jarig contract). Ik had problemen met financiën en hij was zogenaamd 95-110m waard. Ik wilde hem op de transferlijst zetten en club stelde waarde van 111m voor (zijn 'transferwaarde'). Vervolgens krijg ik uit Saudie-Arabië een bod van 22m. Ik in gesprek met de speler en zelf vond hij 60m realistischer. Voor 60m erop gezet, kreeg nog steeds maar aanbiedingen rond de 25m, terwijl hij mijn beste verdediger was dat seizoen.

Ben overigens kampioen geworden met Bayern, maar ben na 1 seizoen alweer door naar Real Madrid. Normaal speel ik nooit met zulke grote clubs, maar ik heb nu als doel om in alle 5 de grote competities kampioen te worden en dan stop ik met deze save. Ik wilde eigenlijk naar Atletico of Betis of iets dergelijks, maar alleen Real was beschikbaar. Zal dus wel snel mijn doel gaan halen vermoed ik en dan kan ik door naar de laatste competitie: Ligue 1. Hopelijk kan ik dan naar Monaco of Lyon of iets dergelijks, nog een laatste uitdaging. Dit seizoen al de focus meer liggen op proberen (nog een keer) de CL te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:24:
[...]

Merk vooral dat er minder en minder longevity in mijn saves zitten.
Dit! 10 jaar terug honderden uren op 1 save.. nu raak ik toch echt wel sneller uitgekeken..
Maar misschien worden we gewoon oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08

Vos

AFCA

toolkist schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:14:
[...]

Hmm die ervaring heb ik helemaal niet. Elk seizoen met Honved raakte ik m'n beste spelers in no time kwijt. Zelfs de prutsers die niet meer meekonden kon ik vaak nog wel voor wat centen kwijt.
Hoeveel competities heb je draaien? Misschien te weinig ofzo?
Ik draai de 8 grootste competities, dat kan het niet zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het Monaco-bestuur is gek geworden. Ze namen me aan na mijn fantastische prestaties bij Sassuolo en verwachtten dat ik hetzelfde neer zou zetten bij de Monegasken. Midden in het proces waarbij ik met de bezem door de selectie ging werd ik ontslagen. Nu laat ik dezelfde progressie bij Middlesbrough zien en raad eens wie er op de stoep staan met een uitnodiging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

Shabbaman

Got love?

DennisCle schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 11:33:
Voorbeeld: afgelopen seizoen (2032/2033) zat ik bij Bayern München. Ik had een centrale verdediger Pacho (30-jaar, 2-jarig contract). Ik had problemen met financiën en hij was zogenaamd 95-110m waard. Ik wilde hem op de transferlijst zetten en club stelde waarde van 111m voor (zijn 'transferwaarde'). Vervolgens krijg ik uit Saudie-Arabië een bod van 22m. Ik in gesprek met de speler en zelf vond hij 60m realistischer. Voor 60m erop gezet, kreeg nog steeds maar aanbiedingen rond de 25m, terwijl hij mijn beste verdediger was dat seizoen.
Het is toch vrij normaal dat als je een speler op de transferlijst krijgt je een lager bod krijgt dan wat je als waarde opgeeft?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Shabbaman schreef op zondag 10 maart 2024 @ 17:23:
[...]

Het is toch vrij normaal dat als je een speler op de transferlijst krijgt je een lager bod krijgt dan wat je als waarde opgeeft?
Klopt het is de kunst om ze niet op de transferlijst te zetten. Anders zijn de aanbiedingen te laag.

Wat soms helpt is zijn speler status als reserve te zetten, zo is die ontevreden en kan die zelf een vertrek forceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kennelijk moet ik dit seizoen bij Middlesbrough 2 heel belangrijke vereiste dingen voor elkaar krijgen:

* Bereik de Champions League
* Degradeer niet uit de Premier League

🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J93
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-10 22:16

J93

Al jarenlang volg ik Ascoli Calcio, serie B, en vind ik hun stadion/sfeer geweldig. Nu was de tijd rijp om een carrière met hen te starten in FM! Een oude selectie, geen geld en veel gehuurde spelers. Wel grappig dat Botteghin daar tegenwoordig speelt.

1e seizoen op plek 13 geëindigd. Einde seizoen de helft van de selectie vervangen met jonge talenten of spelers met een krasje die transfervrij op te pikken waren. Toch een aantal huurspelers voor de breedte of als ze een directe versterking waren.

2e seizoen de doelstelling genomen om met de vernieuwde selectie in de top 8 te eindigen die recht geeft op deelname aan de Play-Offs voor promotie. Helaas, de allerlaatste speeldag gezakt naar plek 9. Maar voorzichtig aan waarde gecreeërd en met gerichte aankopen eiste ik van mijzelf dat ik nu wel de play-offs zal gaan bereiken.

3e seizoen, we begonnen fantastisch met lastige uitwedstrijden bij Parma, Lecce en Spezia ongeslagen te blijven. Tacktiek iets veranderd naar 4-1-2-2-1 (ook wel 433 met punt naar achter, hoge backs en vleugel spelers). Onder andere David Kinsombi voor 30K gehaald voor de balans op het middenveld met de punt naar achter. We bleven winnen.. 18 wedstrijden op rij ongeslagen, in de beker gewonnen (met goed en aanvallend spel) bij Serie A deelnemers Torino en Fiorentina (beide 0-1). Uiteindelijk na verlenging verloren bij Sassuolo. De laatste 6 wedstrijden kwam de klad erin.. we verspeelden punten, maar uiteindelijk de laatste speeldag bij Como wonnen we met 1-2 en werden we KAMPIOEN! van de Serie B. Tegen alle verwachtingen van mijzelf en het bestuur in.

Nadeel van het succes (maar ook wel mooi): Daniel Maldini gratis opgehaald, nu voor 10 miljoen verkocht aan Atlanta United. Al mijn topspelers staan in de belangstelling, dus het wordt een opgaaf om een representatief elftal voor de Serie A bij elkaar te sprokkelen. De eerste aanwinst is al wel alvast binnen: Melayro Bogarde komt transfervrij over van TSG Hoffenheim.

Hoe we het gaan doen in de Serie A? Ik ben heel benieuwd en zal dolgelukkig zijn met handhaving... To be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

yay....... mijn Telstar save kon binnenkort nog wel eens klaar zijn.
Na ellenlang gedraai lijkt de club nu echt verkocht te worden. Heb transfer embargo gekregen tot het rond is. Was bij eerdere geruchten niet.

Volgende email gaf aan dat 2 consortiums vechten om de club waarbij 1 mij wil vervangen!
Gast, ik heb voor het eerst in 40+ jaar Eredivisie behaald en vervolgens een 4e, 2x 2e en een titel behaald. Europees goed mee gedraaid en gezorgd dat de club 92 miljoen op de bank rekening heeft staan.... Volgens mij maak je jezelf dan gelijk immens impopulair bij de fans als je mij eruit zou knikkeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Shit...... volgens mij is mijn save bugged.

Tijdje terug keurde bestuur eindelijk nieuw stadion goed maar paar dagen later werd alles in de ijskast gezet vanwege potentiele overname. Die overname ketste af maar de eigenaar bleef openstaan voor een bod. Daardoor was er geen 5-jaren plan en ook aanvraag stadion was verdwenen uit de lijst.

Na lange tijd is de club dan eindelijk overgenomen en stond nieuw stadion niet op de lijst maar kon wel om nieuw stadion vragen. Echter staat ie nog steeds niet op de lijst als pending of afgewezen. Andere aanvragen komen er wel op en ook met goedkeuring dus dit bestuur wil wel wat.

Vrees dat ik dus nog in stadion limbo zit :(
En dat is eigenlijk laatste checkmark die ik realistisch kan behalen met Telstar. Ze achterlaten met goede toekomst en groot stadion dat vol zit.
Europees succes lijkt me bijna onmogelijk zo lang ik steeds in de CL speel en er geen terugvloei richting EL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 19:16
Vandaag mijn seizoen afgesloten met Ajax en zoals altijd aan het einde van het seizoen kijk ik naar de cijfertjes.
Zijn de inkomsten omhoog gegaan, ben ik qua salarissen binnen mijn zelf gestelde cap.

Geen rare stijgingen qua onkosten etc.

Maar zag al snel dat ik meer dan 20mln minder aan kaart verkoop en 2mln seizoen kaart minder.

Zou dus zeggen dat we flink wat wedstrijden zonder publiek gezeten zouden hebben.

Maar we hebben dacht ik 2 extra thuis wedstrijden gehad in de cl en als ik kijk naar de wedstrijden hebben we elke wedstrijd 60k+ gehad en vorig seizoen slechts 55k.

Kan dus niet zien waarom we zoveel minder opgehaald hebben.

Iemand een idee? Minder stoeltjes vanwege uitbreiding zou je toch terug moeten zien bij de wedstrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Deadsy schreef op maandag 11 maart 2024 @ 23:55:
Vandaag mijn seizoen afgesloten met Ajax en zoals altijd aan het einde van het seizoen kijk ik naar de cijfertjes.
Zijn de inkomsten omhoog gegaan, ben ik qua salarissen binnen mijn zelf gestelde cap.

Geen rare stijgingen qua onkosten etc.

Maar zag al snel dat ik meer dan 20mln minder aan kaart verkoop en 2mln seizoen kaart minder.

Zou dus zeggen dat we flink wat wedstrijden zonder publiek gezeten zouden hebben.

Maar we hebben dacht ik 2 extra thuis wedstrijden gehad in de cl en als ik kijk naar de wedstrijden hebben we elke wedstrijd 60k+ gehad en vorig seizoen slechts 55k.

Kan dus niet zien waarom we zoveel minder opgehaald hebben.

Iemand een idee? Minder stoeltjes vanwege uitbreiding zou je toch terug moeten zien bij de wedstrijden?
Speel je met een patch of mods? Kan zijn dat daar een bug zit met aanpassingsfactor van ticketprijzen als je zeker weet dat je meer toeschouwers en wedstrijden hebt (vorig jaar geen extra CL/Europa voorrondes, Club World Cup, bekerwedstrijden, oefenwedstrijden etc?). Friendly tours in USA kunnen ook flink wat geld opleveren heb ik gemerkt door te sparren met andere grote clubs die ook in de buurt touren.

In vanilla kan dat sowieso niet, seizoenskaart prijzen kunnen daar alleen omhoog en niet omlaag (tenzij degradatie) en daar kun je als kleine club misbruik van maken door zo lang mogelijk te wachten met je stadion uitbreiden. Doordat de vraag veel groter is dan het aanbod stijgen de per ticket prijzen jaar op jaar net zolang tot je zelfs hogere prijzen hebt dan Prem clubs met een mega stadion die ze niet vol krijgen. Als je dan je stadionuitbreiding doet, betalen alle nieuwe leden die hoge prijs van toen er nog schaarste was, ook al is je stadion niet geheel uitverkocht.
Heb je alleen wat aan in long saves van 20-50 seizoenen en mischien hebben ze dit wel na FM22 gefixed, maar gezien hun track record... :+

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 19:16
Nee geen mods etc.

Na wat rond kijken heb ik het gevoel dat het probleem niet is dat ik afgelopen seizoen (27-28) te weinig ontvangen heb maar dat ik in 26-27 bizar veel ontvangen heb qua kaart verkoop.

in 27-28 heb ik meer ontvangen dan in 25-26, een sprong die te verwachten is aangezien ik meer CL wedstrijden had en het stadion iets groter is.
Maar in 26-27 heb ik bizar veel verdient aan kaart verkoop. Als ik de grafiek goed zie is het vooral december 2026 en januari 2027 geweest.
Een periode waar we veel uitwedstrijden hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na mijn allereerste Conference League gewonnen te hebben met Sassuolo, was het precies dat team wat ik jaren later trof in de Europa League finale. Gelukkig ging mijn Middlesbrough team er met de prijzen van door, waardoor ik ook dat toernooi voor het eerst gewonnen heb :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YmAZF2g.png

De overwinning in de EL garandeert deelname aan de CL, die ik anders op een haar na zou zijn misgelopen. Met een leaguepositie boven Manchester United, Chelsea en Liverpool hebben we het goed gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5QNbG39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Krijg ik bericht dat lokale autoriteiten de geplande stadion uitbreiding heeft tegen gehouden. -O-

Kan vragen om uitbreiding en die wordt goed gekeurd door bestuur *O*

van 6.300 naar 7.724 -O-

Uitbreiding pas klaar in september 2030 -O-
(zitten nu in 2029)

Wel vreemd dat die eerste uitbreiding die tegen gehouden werd nergens vermeld stond. Mogelijk dus toch deels een bug en was dat het nieuwe stadion wat er zou komen.

Ook vreemd dat huidig stadion al de in-game limiet van 6.300 had bereikt en nu opeens uitgebreid kan worden naar 7.800 8)7

Nog steeds nutteloze uitbreiding als we in de CL gewoon het AZ stadion (19.500) vol kunnen krijgen. 7(8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 12-03-2024 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vind het leuk om te zien hoe sommige clubs evolueren tijdens een save. Neem nu in deze save bijv West Ham United.

Champions League in 2041 (runner up 2034)
Europa League in 2037 (runner up 2033)
Conference League in 2040 (runner up in 2032) (en 2023 in het echt natuurlijki)

Dat zijn 6 finales in 21 seizoenen sinds de start van deze savegame; telkens 1x runner up en 1x winnaar. Daardoor zijn ze op dit moment de beste club van Europa op basis van hun coëfficiënten. Als ik kijk naar de wereld, dan is Torino de grootste club (1 Europa League, 1 Supercup, 1 Conference League)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EyTNlBw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/APHwB6s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook al probeer ik om clubs uit zoveel mogelijk verschillende (nog niet eerder gekozen) landen/regio's te trainen, kreeg ik de kans om nu al trainer van Barcelona te worden. Die kon ik toch niet laten liggen :-)

Het eerste seizoen werden we op een haar na kampioen. Vanwege het onderlinge resultaat mag Real Madrid zich tot kampioen kronen. Wel hebben we het hoogste gemiddelde bezoekers aantal (101k) en het hoogste aantal doelpunten uit de geschiedenis van de club.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AvoAuZv.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok. Even een recap. Zo ben je 6 jaar actief in Japan met Fukushima United, je brengt ze van het derde naar het eerste niveau, en wordt daar een stabiele middenmotor.

Dan stap je over naar FC Volendam, en je haalt daar de Europea League mee. In die Europa League doe je het in je tweede seizoen erg goed (playoff plaats gehaald).

Dan krijg je opeens dit voor je snufferd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9_ECDuEArQgDFTeFCr8gQ2JzWY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ac0w7dMEMrlM6RPLJzPzQzIG.png?f=user_large

Ok dan, lekker realistisch? :P

Maargoed, ik ga het interview in, met de verwachting dat ik het toch niet zal worden. En dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxaMPcUZOj_8aM1C_ghBQuhfh_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kp1IGwd72k1248vwu32JAWd8.png?f=user_large

Oeps? Lekker realistisch? :P

Maar met zo'n club hoef ik er niet lang over na te denken natuurlijk, dus volgde dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxKAK_gi1H8h3Lo2LIhOdbEGGRc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L6SqnGYLCxMYuX05ECC20Za4.png?f=user_large

Er was slechts één klein probleem: Liverpool had een schuld van 640 miljoen euro (!), en het wagebudget was 275.000 euro, maar actual wages zaten op 6.9 miljoen. Dat wordt lastig.

Maar geen nood, dan krijg je al vrij snel dit bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CpjAYPsusdXvkPfn0KMPkoEMf8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AkGmZrkV10kfK7xryzD0v381.png?f=user_large

Na tig keer ontkennen door de board, en uitstel etc, is het dan toch doorgegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRGPYcKq8mWRg73jUIMd8ybEwJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/woAUxPgeHGy5myWj8idfUYZp.png?f=user_large

Dat scheelt dus aanzienlijk, want ik had werkelijk geen idee hoe ik een shuld van 640 miljoen had moeten wegwerken....

Anyway. De selectie is aardig op orde voor wat betreft keepers, middenvelders en aanvallers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1E8IkMYGbD1ceU1m2-1yuTxUks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xe529jX8W6vJUiXbrzstLMrv.png?f=user_large

Qua verdedigers is de situatie wel penibel. Voor de DL heb ik maar één fatsoenlijke spelers, en één redelijke backup. Maar die backup is ook één van mijn primaire DC's, waar ik er óók maar 3 van heb, plus nog 2 over-aged matige backups. Ook DR heb ik maar 2 redelijke spelers. Dit wordt dus mijn primaire focus voor versterkingen komend seizoen.

Eerst de competities. Liverpool zat nog in alle competities waarin ze meededen: Premier League, FA Cup, Carabao Cup en Champions League.

Eerst de FA Cup. De eerste wedstrijd was nog onder mijn voorganger, ik stond aan de zijlijn voor de 54 ronde, en trof hier Wolverhampton Wanderers. Uit werd het 0-0 en in de replay thuis werd het 1-1, dat werden dus penalties. Die nam ik met 5-4 net iets beter. Daarna mocht ik in de 5e ronde tegen Reading. Dit verloor ik kansloos met 1-0 in een waardeloze wedstrijd, waarin de goal in de laatste seconden viel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x92dQQZY5O4EbYbeAOD8Jx6ZbcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YU7TR7wnospSkcrwEEjevtww.png?f=user_large

De Carabao Cup was een ander verhaal. Ik stond al in de kwartfinale toen ik aantrad, waar ik Middlesborough met enige moeite naar huis stuurde met 2-1 (thuis) en 3-2 (uit). In de finale trof ik Leeds United, en die overklaste ik eenvoudig met 3-1. De eerste prijs was dus binnen, hoewel dit voor de board geen prioriteit was, waren ze wel happy. Voordeel was wel dat ik op die manier al in februari Europees voetbal veilig stelde. Weliswaar slechts de Conference League (waar de winnaar van de Carabao Cup instroomt), maar toch. Dit zou nog heel belangrijk blijken later, lees verder....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXP_NQ7Q8iz2BdsuuCVo00tWhks=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yf26Dsu7TDtx77eaOlWq4vnV.png?f=user_large

In de Champions League was Liverpool ook al een heel eind:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r3h4bht0Sbw5IUWRD2hLA91oSg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b7nTtG99t5AwRFdiAsYmPuwi.png?f=user_large

Ze zaten in de League Phase, en alleen de laatste 2 wedsteijden (tegen Pogon en Hoffenheim) stonden onder mijn leiding, en beiden won ik.

In de achtste finales trof ik Juventus, en ik dacht na de 2-0 nederlaag al uitgeschakeld te zijn, maar op bizarre wijze won ik de return dan weer met 3-0. Op naar de kwartfinale, waar ik Inter Milaan trof. Met een 1-0 nederlaag uit, en een 2-0 overwinning thuis bereikte ik daarna de halve finale, waar Real Madrid wachtte. Met name de uitwedstrijd (3-2 verlies) was zeer spannend, thuis kwam ik er met een 2-1 nederlaag (en die ene goal was een eigen doelpunt...) niet aan te pas. Geen schande uiteraard. Ze verloren zelf in de finale van Paris SG (2-2, 4-2 in penalty shoot-out).

Als laatste de Premier League. Toen ik aantrad stonden ze op de 7e plek, en rond die plek ben ik grotendeels ook blijven staan. Helaas had ik door fixture congestion wel veel last van oververmoeide spelers tegen het einde van de competitie, en het helpt dan ook niet mee dat je een paar van de zwaarste tegenstanders treft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOF0Dy7TyINpfvbWbXuWP4eMdOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MwBQ4s5fuYHDbkjk6xBYQ0bQ.png?f=user_large

Hierdoor ben ik uiteindelijk op een uiterst teleurstellende 9e plek geeindigd, en doe ik 'slechts' aan de Conference League mee, beetje teleurstellend. Voor volgend jaar moet ik absoluut de verdediging op orde brengen, en voor de overige posities meer spelers aantrekken voor extra diepte, anders loopt dit niet goed af vrees ik...

Eindstand Premier League:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lABQfj9A3qeRUT0ow1Qn4lOvls8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mcFxPBkxPXtlpe5QxOKhmBX4.png?f=user_large

Mijn absolute topspeler, tevens topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8wmIIer40_jCgZkAbgmiTB8r30=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WPXeYEV6Y8RDZeGfrioRwjbY.png?f=user_large

Fulham, Blackburn en Middlesbrough degraderen en worden ingeruild door Hull City (winnaar Championship), Norwich (runner-up) en Luton Town (winnaar playoffs).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:31

On_E

Housemusic

Ik ben na een succesvolle periode bij Fiorentina naar Tottenham gegaan in juni 2027.

Transferperiode net gedaan en grote schoonmaak gehouden. Voor 390 miljoen aan spelers gekocht en voor 604 miljoen verkocht, een record voor mij denk ik. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit zie je toch ook niet zo vaak:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sQk25Zj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

On_E schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 23:50:
Ik ben na een succesvolle periode bij Fiorentina naar Tottenham gegaan in juni 2027.

Transferperiode net gedaan en grote schoonmaak gehouden. Voor 390 miljoen aan spelers gekocht en voor 604 miljoen verkocht, een record voor mij denk ik. :D
Ik heb afgelopen seizoen voor 735 miljoen gekocht.. 😁😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 05:38:
[...]

Ik heb afgelopen seizoen voor 735 miljoen gekocht.. 😁😅
Baas boven baas. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Haha, ja. Dat was ook voor het eerst sinds ik FM speel dat ik zoveel heb uitgegeven. Bij Barcelona hebben we niet te klagen over het geld en ze wilden dat ik bijna alles uitgaf. Jouw verkooprecords is wel weer veel hoger dan het mijne :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 15-03-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:34:
[...]

Haha, ja. Dat was ook voor het eerst sinds ik FM speel dat ik zoveel heb uitgegeven. Bij Barcelona hebben we niet te klagen over het geld en ze wilden dat ik bijna alles uitgaf. Jouw verkooprecords is wel weer veel hoger dan het mijne :)
Alle sterspelers wilden weg om CL te kunnen spelen dus ik heb met het brandhout meegerekend 28 spelers verkocht.

Tottenham was 8e geworden met die ‘sterren’, dus doei. :D

Hele zooi aan talenten voor binnengehaald, ook veel te dure Engelsen, maar geld was geen issue meer natuurlijk en ik hou van een kern spelers met de nationaliteit van het land waar ik zit.

Wel benieuwd of die compleet nieuwe selectie het gaat doen voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

Shabbaman

Got love?

Vraagje over traits. Ik heb een spits met de traits places shots en tries first-time shots. Nu las ik dat deze twee traits elkaar tegenwerken. Heeft iemand daar ervaring mee?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Shabbaman schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 11:45:
Vraagje over traits. Ik heb een spits met de traits places shots en tries first-time shots. Nu las ik dat deze twee traits elkaar tegenwerken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nee, dat zijn over het algemeen prima traits (even uitgaande dat je FM24 speelt) voor een spits om beiden te hebben.

Beide leunen namelijk sterk op 'finishing' en 'technique', dus ze zijn of beiden niet goed op de betreffende spits of beiden wel aangezien een hoge waarde in beide stats bijna altijd hand in hand gaan.

Het enige 'nadeel' kan zijn dat als je spits goed kan dribbelen (vaak ook hoog bij spelers met goede technique), deze nu door 'tries first-time shots' minder vaak met de bal (het strafschopgebied in) loopt en dus minder vaak gebruik maakt van 'places shots' omdat ie simpelweg minder in die positie komt. Ook kan het zijn dat je spits normaal beter afrondt doordat hij vaker eerst de bal aanneemt en de tijd neemt om een beter schot te plaatsen, en nu dus niet meer. Aan de andere kant heb ik veel liever dat een spits in het strafschopgebied de bal in 1x op doel schiet ipv hem aan te nemen, die extra seconde scheelt in de latere FMs te vaak of een keeper of def nét genoeg tijd krijgt om de bal te blocken.

Enige discussiepunt mbt tegenwerkende traits vs places shots is 'round keeper'. Normaal gesproken leer je die alleen aan wanneer een speler niet zo goed is in 'finishing', maar in FM22 (en misschien 20-21) waren de keepers zo sterk getuned in shot stopping dat je beter die kon nemen en 'places shots' liever niet kunt nemen. Ik heb in FM24 het idee dat je 'round keeper' nu weer beter achterwege kunt laten, spelers scoren nu makkelijker uit moeilijke hoeken met 'places shots', dus dan is het zonde om met de bal te lopen als het niet hoeft.

Als je echt voor de min-max strats gaat, dan zou ik 'tries first-time' shots liever niet nemen op counter-spitsen die goed kunnen dribbelen en bij grote kansen vaak veel tijd/ruimte hebben (type Mbappe) en alleen op spitsen die in een dominante ploeg spelen waar tijd in de box een schaarste is (type Haaland)

[ Voor 10% gewijzigd door ^^0nMe op 15-03-2024 13:36 ]

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Soms kan ik mij zo ergeren aan FM he

In de CL 3 gespeeld, 3 gewonnen. 4-1 van PAOK, 4-1 van Marseille en 4-0 van Bayern Munchen.

In de Eredivisie Gelijk tegen PSV(2e), Almere City(6e) en Willem II(7e) en verloren van Utrecht(5e).

Goed, op zich allemaal clubs uit het bovenste rijtje Eredivisie maar misschien muv PSV zeker niet beter dan een Marseille of Bayern 8)7
Ga dus al weer hard op weg naar 3e seizoen op rij dat ik net te kort ga komen omdat ik slecht begin. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ga gewoon nooit nieuw stadion krijgen bij Telstar :(

Mijn stadion kon officieel niet groter dan 6.300 maar plots kon dat tot 7.800. Die uitbreiding komt er nu wel maar zet geen zoden aan de dijk.

Had wel aanvraag gedaan voor nieuw stadion maar club wordt mogelijk opnieuw over genomen dus staat alles weer on hold

Wel titel binnen geharkt. In de finale de beker verloren van Ajax en in de CL kwart finales bereikt. Uit 3-1 verloren van Man City en "thuis" (AZ Stadion) 2-1 gewonnen. Dus echt net verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gezien de frustratie mbt het 'echte voetbal', dan zelf maar laten zien hoe het moet in de simwereld ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgdMF4SNioFJ63octuQokE6tAHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Q8tDd4H8j5l9ooMCCMJ0Gwl.png?f=user_large

Echt in geen enkele game waar ik bakken met geld over heb mag die gast ooit vertrekken... en nu staat ie in de 1e winter transferperiode te koop doordat ie geen verbeterd contract kreeg.
50m budget, dus echt max gegaan qua uitgesteld betalen maar dat moet wel goedkomen. Enige jammere is de (tijdelijke) release clause van 159m dus als het echt tegen zit maak ik max 19m winst op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:26
toolkist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:31:
Gezien de frustratie mbt het 'echte voetbal', dan zelf maar laten zien hoe het moet in de simwereld ;)

[Afbeelding]

Echt in geen enkele game waar ik bakken met geld over heb mag die gast ooit vertrekken... en nu staat ie in de 1e winter transferperiode te koop doordat ie geen verbeterd contract kreeg.
50m budget, dus echt max gegaan qua uitgesteld betalen maar dat moet wel goedkomen. Enige jammere is de (tijdelijke) release clause van 159m dus als het echt tegen zit maak ik max 19m winst op hem.
game gehad in Italië waar hij uit zijn contract liep en niet wilde verlengen bij Napoli. Hemel en aarde bewogen om hem bij mijn clubje Messina te krijgen. Niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hier verdient ie nu 'maar' 95k per week ofzo. Niet eens de duurste speler. Hopelijk wil ie tegen de zomer verlengen zonder die clausule ;)

Overigens, in z'n 1e wedstrijd meteen een hattrick en een assist...

[ Voor 20% gewijzigd door toolkist op 21-03-2024 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:08

Vos

AFCA

toolkist schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:31:

[Afbeelding]

Ik heb hem in ik meen seizoen 5 transfervrij overgenomen met Ajax :D . Wilde niet verlengen en er was 0 interesse in hem 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

- Krijg bod van Real Madrid op sterspeler onder zijn release clause. Dus weiger ik het
- Speler teleurgesteld maar ik hou vast aan de clausule.
- Spelers boos dat ik hem niet een transfer naar Real Madrid gunde
- Ik geef in en zeg ze dat ik hem dan wel laat gaan
- Kom deal van 70 miljoen overeen met RM
- Spelers boos dat ik hem heb laten gaan

FM Logics 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, mijn eerste volledige seizoen met Liverpool zit erop, seizoen 2032/2033. En het was een lekker seizoen!

Allereerst de transfers. Zoals gezegd had ik vooral in de verdediging echt versterking nodig. Ik heb een DC, een DRC, een DRLC, een DR/DM en een DC/DM weten te halen. De DC en DC/DM zijn wat meer ervaren jongens, de DRC, DR/DM en DRLC zijn jonge talenten die al wel in de basis staan, maar nog volop kunnen groeien. Verder nog een DC gehaald en meteen terugverhuurd aan zijn oude club, dit is echt een speler die op dit moment nog te licht is, maar wel enorme potentie heeft.

In mijn zoektoch naar nieuw talent kwam ik ook nog een uitermate talentvolle 20-jarige AMRL/ST tegen, die ik voor net 10 miljoen euro in Argentinië op kon pikken, die kans kon ik niet voorbij laten gaan.

Verder wat reservespelers verkocht en helaas ging er ook één van mijn betere DC's op een free transfer weg, hij wilde niet meer verlengen en ik kon hem ook niet verkocht krijgen.

Dan de competities. Zoals gezegd had ik me gekwalificeerd voor de Conference League, waar ik instroomde in de 4e kwalificatieronde, en ik tegen Zulte Waregemen moest, die ik makkelijk wist te verslaan.

Daarna had ik in de League Phase een vrij gunstige loting, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Ot9khbNEn_X7ooAzNCHOaDzPIE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jNwwYSsVgjCotAUYRBDE79qx.png?f=user_large

Vooral die 11-0 (!) tegen Vikingur springt er wel bovenuit... ik ging dus al snel door naar de achtste finales, en het bleef maar lekker lopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTfRa3I7DC8ADcG6kO3m3ZykL68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WKuRJpnZ08U1fNbuuxEsOhg6.png?f=user_large

Uiteindelijk dus met 1-0 winst op Borussia Monchengladbach de Conference League binnen gehaald. Board helemaal happy, supporters ook :)

Dan naar de domestic cups, om te beginnen de Carabao Cup, die ik vorig seizoen dus won. Dit werd een ware deceptie. De tweede ronde tegen Everton kwam ik met 3-0 makkelijk door, maar in de derde ronde ging ik met 1-2 kansloos onderuit tegen AFC Bournemouth in een waardeloze wedstrijd.

In de FA Cup wist ik het relatief eenvoudig te schoppen tot de halve finale. Hier was Chelsea met 2-3 te sterk, maar dat is geen schande natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHLyeSN3qIzWNgJ9NNUsFP6Q-JA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IzFBouadpF4yxaRaV2MYGDo2.png?f=user_large

Dan als laatste de Premier League. Hier liep het echt heel erg lekker. De Grote Drie (Arsenal, Chelsea en Manchester City) waren echt te pittig, maar los van die drie heb ik me eigenlijk het hele seizoen in de top tot subtop begeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5JRkVyB8shPoPF-rqxQu9BydGI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5yaOB1yc51F6tK9EcPu5gh6l.png?f=user_large

(Dat ik in de eerste 10 speelrondes hier steeds lager sta kwam vooral door de Conference League wedstrijden, waardoor ik steeds 2-3 wedstrijden minder had gespeeld in de Premier League dan de concurrenten).

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVLaFnHtvP5Ia_cK3OvPclXUiWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WdGdXYEsN6THVtzCjTwSJPtB.png?f=user_large

Ik heb dus de Champions League gehaald, dat is meer dan de board en supporters verwachtten, want die hoopten op de Europa League.

Burnley, Luton en Leicester degraderen, en worden omgeruild voor Middlesbrough (winnaar Championship_), Nottingham Forest (runner-up) en Blackburn Rovers (winnaar playoffs).

Voor volgend seizoen is mijn selectie eigenlijk wel goed genoeg, ik denk niet dat ik noemenswaardige versterkingen ga halen, hoeewel ik wel langzamerhand moet nadenken over vervaning voor een van mijn beste DC's en een DR, omdat die al op leeftijd beginnen te raken (respectievelijk 34 en 33 jaar).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hebben jullie wel eens een pentagon (de 5 in-game continenten) of hexagon (inclusief Oceanië) challenge gedaan door het winnen van alle Champions Leagues?

Ik doe weer een poging. Tot dusver heb ik 2x de OFC CL gewonnen met Auckland City uit Nieuw-Zeeland en 5x de CAF CL met Cape Town Spurs (het voormalige Ajax Cape Town) uit Zuid-Afrika. Ik moet nog 1 nationale prijs in Zuid-Afrika, voordat ik verder ga naar het volgende continent.

edit: Na by far de meest succesvolle periode van deze club, of van eender welke club uit Zuid-Afrika had ik een slecht seizoen waarbij we als 7e eindigden en vond het bestuur het genoeg. Kennelijk is het winnen van 2 CAF Confederation Cups en 5 CAF Champions Leagues geen garantie om een beetje krediet te krijgen als het moeilijk is, want ik werd zonder pardon ontslagen. Ik won alles wat er te winnen viel muv de Telkom Knockout. Jammer, maar aangezien het me uiteindelijk vooral op de 6 CL's te doen is en ik die van Afrika inmiddels 5 x had gewonnen, is het ook wel tijd om door te gaan. Met Shandong in China vond ik een nieuwe werkgever. We mogen meteen meedoen aan de voorronde van de AFC CL dus we kunnen ons gelijk meten met Aziës finest

[ Voor 46% gewijzigd door Jorgen op 24-03-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrrrrr mijn affiliate club heeft mijn perfect season om zeep geholpen.

2-1 verloren van RKC. En ja, RKC is een affiliate van SC Telstar in mijn safe.

Vooralsnog goed januari doorlopen. Werd wel getrokken aan wat spelers maar slechts 1 hoeven te verkopen maar wel meteen mega bedrag ontvangen van Manchester City.
Heb flink wat talenten uit Zuid Amerika rond lopen die allemaal op de nxtx gen lijst komen en ook de top plekken.

CL gaat uitstekend tot nu toe, met nog 1 te gaan 1e in de poulefase en al zeker van final 16.
Qua geld 100 miljoen op de bank en onlangs in de CL in de Arena gespeeld met 47.000 thuis bezoekers maar stom bestuur vind ons stadion van 8.100 ruim voldoende nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Player1S schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:36:
Grrrrrr mijn affiliate club heeft mijn perfect season om zeep geholpen.

2-1 verloren van RKC. En ja, RKC is een affiliate van SC Telstar in mijn safe.

Vooralsnog goed januari doorlopen. Werd wel getrokken aan wat spelers maar slechts 1 hoeven te verkopen maar wel meteen mega bedrag ontvangen van Manchester City.
Heb flink wat talenten uit Zuid Amerika rond lopen die allemaal op de nxtx gen lijst komen en ook de top plekken.

CL gaat uitstekend tot nu toe, met nog 1 te gaan 1e in de poulefase en al zeker van final 16.
Qua geld 100 miljoen op de bank en onlangs in de CL in de Arena gespeeld met 47.000 thuis bezoekers maar stom bestuur vind ons stadion van 8.100 ruim voldoende nog 8)7
In de beker neem ik aan? Want je kan volgens mij geen satelite club hebben in dezelfde competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ColdStone schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:09:
[...]

In de beker neem ik aan? Want je kan volgens mij geen satelite club hebben in dezelfde competitie.
Nee zijn zitten gewoon in de Eredivisie. Vorig jaar gepromoveerd en nu op Europese koers. Normaal wordt het dan inderdaad verbroken maar was nu niet het geval.
Zelf gelukkig nog los van Ajax met wedstrijd minder dus nog geen paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zo, spannend maar goed seizoen gedraaid met SC Telstar.

De JC Schaal helaas af moeten staan aan Ajax.
In de beker paar keer met de hakken over de sloot maar uiteindelijk gewonnen van Heerenveen in de finale.
Ajax bleef mooi in het spoor en hebben zelf paar keer voorsprong uit handen gegeven maar uiteindelijk op doelsaldo de titel gepakt.

De CL ging helemaal geweldig. In de poulefase 7x gewonnen en 1x gelijk wat resulteerde in p1 in deze fase. Vervolg paar keer met de hakken over de sloot maar in de finale 5-2 gewonnen van Barcelona.

Bestuur is nog steeds niet bereidwillig om nieuw stadion te bouwen. Ook al hadden we in de CL 47.000 man in de Arena kunnen proppen. Maar nee, bestuur vind stadion van 8.100 voldoende. Ook al staat er 125 miljoen op de bank.

Tussen de laatste wedstrijd en CL Finale kwam opeens het bericht dat de eigenaar er mee stopt in juli. Dus club is weer te koop en een tycoon zou interesse hebben die in de faciliteiten wil investeren.
Nu is het trainingscomplex al state of the art dus hopelijk willen zij wel nieuw stadion. Valt de tycoon deal in het water of wil die ook geen nieuw stadion dan is het IMHO klaar bij Telstar. Ben inmiddels een legend dus weinig uitdaging om nog te blijven.
Met een tycoon en nieuw stadion wil ik nog wel even kijken of club wk wat gaat opleveren en of we nog wat titels erbij kunnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:41:
Hebben jullie wel eens een pentagon (de 5 in-game continenten) of hexagon (inclusief Oceanië) challenge gedaan door het winnen van alle Champions Leagues?
Nee eigenlijk niet, maar ben wel bezig om in een save in de 4 grote competities kampioen en CL winnaar te worden. Italië (Fiorentina) en Engeland (Tottenham) zitten er al op en ben nu in Spanje bij Sevilla aan de slag.

Denk wel dat dit wat moeilijker gaat worden want Real Madrid is echt heel erg goed.

Misschien dat ik hierna eens voor die challenge ga. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmm inmiddels met Telstar ook beetje "Build a nation" aan het doen. Nederland is naar plek 5 gestegen in coefficient lijst. Vanaf seizoen 32/33 mogen 3 clubs rechtstreeks CL in en 1 playoffs. EL mogen straks 2 clubs aan mee doen. en dan nog 1 playoff Conf. league.

Bestuur is wel van padje af. 180 miljoen op de bank maar negatief transfer budget. Maar mag ook weer 90% van de inkomsten houden...
Wederom om een stadion gevraagd maar nog geen reactie gehad.

edit: En stom bestuur heeft het nieuwe stadion stiekem afgewezen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Player1S op 27-03-2024 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpWU-iXGvoUvBMonT13be3vcupU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/csy7Sbb2kUuTj0Kw2TPx0JzN.png?f=user_large

Zo wat een loting voor de CL. Kampioen van Frankrijk, Engeland en Italie en de nr's 2 (Union) en 4 van Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

On_E schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:00:
[...]

Nee eigenlijk niet, maar ben wel bezig om in een save in de 4 grote competities kampioen en CL winnaar te worden. Italië (Fiorentina) en Engeland (Tottenham) zitten er al op en ben nu in Spanje bij Sevilla aan de slag.

Denk wel dat dit wat moeilijker gaat worden want Real Madrid is echt heel erg goed.

Misschien dat ik hierna eens voor die challenge ga. :)
Ik vond Italië erg moeilijk om er überhaupt kampioen te worden. Kostte me een heleboel seizoenen met Sassuolo.

Proberen om alle CL's te winnen vind ik erg leuk. Na 2 continenten voltooid te hebben en vervolgens 2 x ontslagen te worden, is er nog genoeg ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En seizoen 2033/2034 zit er voor Liverpool weer op. En het was uiteindelijk een behoorlijk succesvol seizoen, maar het liep niet erg soepel. Read on....

Allereerst de transfers. Ik heb een belangrijke MC verkocht aan Al Hilal in Saudi-Arabië. Deze was toch al 32 jaar en nogal erg blessuregevoelig, en ze boden 54 miljoen. Ze kregen er een mooie roze strik omheen en succes. Verder nog een AMRL die nét te licht was voor 11 miljoen verkocht aan Brentford, en een DR uit de eigen jeugd voor 2 miljoen aan Hull.

Daar tegenover stond de komst van Phil Foden (een bekende naam toch, IRL zit hij bij Man Cityvan Al-Ittihad, die ik op een Free Transfer kon oppikken. Ondanks dat hij al 33 jaar was voegt hij zeker nog wel waarde toe. Dan had ik een DC/DM die ik vorig jaar huurde gekocht (via een huur-koop clausule) voor 22.5 miljoen, deze werd als "Wonderkid" beschouwd. Tevens nog Jérémy Lemaire overgenomen van AS Monaco voor 70 miljoen. Deze speelt als DM/MC, en heeft eveens de classificatie "Wonderkid". En als laatste nog een 22-jarige Kroatische AMR met de classificatie "Wonderkid" van Feyenoord overgenomen voor 54 miljoen euro.

Dan de competities, en de verwachtingen. De board en supporters verwachtten "Qualify for the Europa League", in de Carabao Cup verwachtten ze minimaal de 4e ronde te behalen, en in zowel de FA Cup als de Champions League wilden ze dat ik minstens de kwartfinales behaalde. Nou, al die doelen zijn gelukt, en meer!

Te beginnen met de Carabao Cup. Ik stroomde in in de derde ronde, waar ik tegen Sunderland moest, die in de Championship uit komen. Met wat moeite wist ik die met 2-1 te verslaan, waardoor ik de vereiste vierde ronde bereikte. Hier blameerde ik me met een 1-4 nederland bij Blackburn Rovers in een waardeloze wedstrijd. Maargoed, doel van de board bereikt.

Als volgende de FA Cup. In de 3e ronde, waar ik instroomde, moest ik tegen Birmingham City uit de Championship. Dat werd een eenvoudige 4-0 overwinning, waarna ik mocht aantreden tegen Southampton (eveneens Championship). Ook die werden met 3-0 relatief eenvoudig verslagen, dus ik mocht naar de vijfde ronde. Hier trof ik Wolverhampton Wanderers die net als ik in de Premier League uitkomen. Met wat moeite wist ik die met 3-2 te verslaan, dus ik stond in de door de board verwachtte kwartfinales. Hier trof ik Manchester City, en daar verloor ik helaas nipt van met 1-0. Geen schande op zich.

Dan de Champions League. Ik stroomde meteen in de League Phase in, en ik had toch een vrij pittige loting, met o.a. Bayern Munchen, Paris SG, Tottemham en PSV, maar toch wist ik bijna al die wedstrijden te winnen, alleen Paris SG was met 0-2 net te sterk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruSZin9XOBvrszzUKHtyoa0DXGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HhPtIDhVNb3fKVrtXBBg9CzH.png?f=user_large

Daardoor was dit de League Phase eindstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-SLXg4yOxIsKEFUzCWng_3N1Xc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JdR9lYHwuB8enEOc4ZaasE7w.png?f=user_large

Als je dacht dat dat al pittig was, dream on! In de achtste finales mocht ik tegen AC Milan. Geheel onverwacht versloeg ik die 2x (3-0 en 2-0), waardoor ik de vereiste kwartfinales bereikte. Hier werd het met FC Barcelona ook pittig en uit verloor ik ook kansloos met 0-2. Maar kennelijk stortten ze daarna in, want thuis knalde ik ze met 5-0 (!) eruit, waardoor ik de halve finale bereikte. Hier trof ik wederom Paris SG, en dit keer versloeg ik ze wel 2x: 2-0 thuis, 3-0 uit. Door naar de finale dus. Dit werd pittig, want ik mocht aantreden tegen Real Madrid. Dat was toch net een maatje te groot, en ik verloor met 1-3. Geen schande!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9RHcPbqPenw_dwyil9g167Spyk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CoCSwhsSVtji3BFc2j324zvq.png?f=user_large

Als laatste de Premier League. Ik begon behoorlijk aardig, maar al vrij snel kreeg ik te maken met een vorm-dip, als gevolg van een combinatie van factoren: veel blessures, fixture congestion en als gevolg daarvan oververmoeide spelers, en ik had ook best wel veel internationale call-ups, waardoor ik soms belangrijke spelers mistte. Ik zakte uiteindelijk terug naar de 8e/9e plek en dat beviel met name de supporters niet. Gelukkig ging het op het eind weer beter, omdat veel geblesseerde spelers toen terugkwamen. Uiteindelijk ben ik toch nog op een 5e plek geeindigd, en heb ik me dus wederom voor de Champions League gekwalificeerd.

Competitie verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/499cT3I3MkywaHQmsQHN-oHANZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2PUXFZXnoqxmPDA70YIe4cIm.png?f=user_large

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saSEvy6ZWjdqcUGpUiKttGs2iw0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tv2zO5D5thgEb5t7VnCcNWXb.png?f=user_large

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fXkWWEPH1R-6hr_oZiywnBJ-m4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BDRP9IW5ZqU66zr5se8O6Gh.png?f=user_large

Beste speler qua overall rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fXkWWEPH1R-6hr_oZiywnBJ-m4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BDRP9IW5ZqU66zr5se8O6Gh.png?f=user_large

Brighton, Nottingham Forest en Hull degraderen en worden ingewisseld voor Sunderland (winnaar Championship), West Brom (runner-up) en Southampton (winnaar playoffs).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dang kun jij 950k per week aan salaris bieden? :D

Hier een eindstand in de poulefase CL waar NL alleen maar van kan dromen in het echt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65eugZ0dermV9fJUbXbK8JH2dwM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xvYiMFosnQ3ZaNpsDmB8ZiUt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:55:

Hier een eindstand in de poulefase CL waar NL alleen maar van kan dromen in het echt..
[Afbeelding]
Leuke financiële injectie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hier mijn 3de seizoen beëindigd met Chelsea in 2037.

Financieel echt zeer moeilijk om gezond te blijven. Club is overgenomen in 2033 van Boelhy, huidige voorzitter trok zich financiël terug nadat ik 1jaar in dienst was, hierdoor altijd in het rood ondanks ik elk seizoen voor meer verkoop dan ik inkoop. (+80, +50 en - 40)
Ook alle grootverdieners( 700K+ per week verkocht)

Sportief wel op rails gekregen. Chelsea was een subtop/middenmoot club geworden met af en toe wel een Europa League winst en bekerwinst. Maar in de competitie zelden top 4 gehaald.
Seizoen 1 was een echt overgangseizoen met op het eind gelukkig plaatting voor de Europa League.
Seizoen 2 de titel behaald na een jaar of 20 en ook de Europa League behaald.
Seizoen 3 deden we goed mee om alles maar door het drukke schema in maart een slechte reeks gehad. Uit de Fa cup, uit de CL en van plek 1 naar plek 3 gezakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt5txQiUV5lnu7k7iGOuHOZBiqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qEsRhzlznSbqIJrtXEbqWt8b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:55:
Ik kan salarissen tot 1.4 miljoen euro per week geven, maar probeer het wel een beetje binnen de perken te houden...

Dit is ook wel meteen mijn meest verdienende speler overigens, en ook één van mijn beste, hij is het waard.

Ik schrok me net de pleuris:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytvDgzu7KwELOXti1RupusKXI1s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lo0c8zl6lysneLpq68TBAKBt.png?f=user_large

Argh, ik had de hele datum niet gezien :X :P

Vroeg me ook al af hoe ik een niet-opstelbare speler opgesteld kon hebben, je moet in de Champions League immers op voorhand je selectie submitten....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wildhagen schreef op maandag 1 april 2024 @ 07:00:
[...]

Ik kan salarissen tot 1.4 miljoen euro per week geven, maar probeer het wel een beetje binnen de perken te houden...

Dit is ook wel meteen mijn meest verdienende speler overigens, en ook één van mijn beste, hij is het waard.

Ik schrok me net de pleuris:

[Afbeelding]

Argh, ik had de hele datum niet gezien :X :P

Vroeg me ook al af hoe ik een niet-opstelbare speler opgesteld kon hebben, je moet in de Champions League immers op voorhand je selectie submitten....
Haha mooie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, seizoen 2034/2035 zit er voor Liverpool weer op, en ik mag wel zeggen een behoorlijk succesvol seizoen!

Allereerst de transfers. Vorig jaar had ik Phil Foden op een free transfer gehaald. Maar ik kreeg van Al-Ittihad in Saudi-Arabië een bod van maar liefst 48 miljoen (!) euro, plus nog wat clausules. Aangezien Foden al 33 jaar was en serieus begon te verslechteren, heb ik meteen gecashed en hem laten gaan. Verder nog een AMR/ST sie nauwelijks aan spelen toekwam verkocht voor 38 miljoen euro aan Barcelona, en een jonge DR die niet doorgroeide voor 2.5 miljoen verkocht naar Southampton.

Verder beginnen diverse belangrijke spelers nu serieus op leeftijd te raken: 32-34 jaar. Ik heb dus alvast wat nieuwe inkopen voor de toekomst gedaan: een 23-jarige DC (Wonderkid), een eveneens 23-jarige DL, een 23-jarig Wonderkid van Feyenoord voor AMR, en twee iets meer ervaren krachten: een 27-jarige keeper en een 26-jarige DM/MC (Wonderkid).

Voor de toekomst heb ik ook nog 2 19-jarige talenten gehaald, een Mexicaanse DRC van Club America (5.5 miljoen euro), en een Oekrainse ST van Dynamo Kyiv (8 miljoen). Beiden met de classificatie 'Wonderkid', hoewel de DRC wel het meeste talent lijkt te hebben. De ST wordt overigens meteen via een loan-back constructie nog een jaar bij Dynamo Kyiv gestald om te groeien. De DRC joined wel meteen.

Ik wil eigenlijk nog één extra MC, één extra AML en één extra DR voor wat meer diepte de komende jaren als mijn primaire spelers voor die posities ook wat ouder worden, maar die hebben iets minder prioriteit op dit moment.

Dan de competities, en de verwachtingen. De board en supporters verwachtten "Qualify for the Champions League", in de Carabao Cup verwachtten ze minimaal de 4e ronde te behalen, en in zowel de FA Cup als de Champions League wilden ze dat ik minstens de kwartfinales behaalde. Nou, al die doelen zijn gelukt, en meer!

Te beginnen met de Carabao Cup. Hier begon ik in de derde ronde tegen Aston Villa, die ik met 2-1 versloeg. Vervolgens trof ik Newcastle, en die gingen met 3-1 terug naar huis. De kwartfinale moest ik tegen aartsrivalen Manchester City. Nou, die hadden kennelijk een off-day, want ik beukte ze met 4-0 van de mat, en ging dus naar de halve finale, waar ik Wolverhampton Wanderers trof. Thuis versloeg ik ze nipt met 1-0, maar uit verloor ik in een waardeloze wedstrijd met 1-3. Maargoed, doel ruimschoots bereikt dus!

Dan de FA Cup. Hier had ik dit jaar een pittige loting met in de 3e ronde meteen Middlesbrough uit de Premier League. In een soort thriller werden die met 5-4 (!) verslagen, waardoor ik naar de vierde ronde ging. Hier trof ik Everton, uit de Championship, die ik met 3-0 redelijk eenovuidg versloeg en dus naar de 5e ronde ging. Hier werd ik geloot tegen West Brom, die ik met 2-0 vrij eenvoudig versloeg. Door naar de kwartfinale, hier trof ik Chelsea. Slik... dit werd echt een thriller. Na de reguliere speeltijd was het 2-2, en na verlenging 3-3. Dat werden dus penalties! Gelukkig nam ik die met 4-2 net iets beter, dus ik ging naar de halve finale. Hier wachtte Arsenal op me, en ook dit werden penalties, want na de verlenging stond het nog altijd 0-0. Helaas was ik dit keer iets minder gelukkig, want met 5-3 won Arsenal... en ok, zij bleken uiteindelijk ook de winnaar van de FA Cup, door een 3-0 overwinning op Tottenham Hotspur in de finale, dus geen schande.

Dan de Champions League. Hier stroomde ik in de League Phase in, en ik had een loting die gelukkig niet al te extreem was. Sure, Juventus en Barcelona waren heftig, maar het had erger gekund. Op een 0-0 gelijkspel tegen RB Leipzig na heb ik alle wedstrijden gewonnen, dus ik had me direct gekwalificeerd voor de achtste finales.

Uitslagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvzH8duZMQYwiH0-GmXdkrCsgjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2uGThm54KBoGpXxb3ItyPNjM.png?f=user_large

Eindstand League Phase:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Sb9fwa-SKyZnQ-ieAdv1LCHiUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vxO5GU4b2hrSPHnI5Tg4cIcq.png?f=user_large

In de achtste finales trof ik Galatasaray die ik in de League Phase ook al trof. Met 2-0 (uit) en 3-1 (thuis) wist ik die te passeren, waardoor ik de kwartfinales bereikte. Hier trof ik aartsrivalen Manchester United. Thuis wist ik die nog op 0-0 te houden, maar uit verloor ik vrij kansloos met 0-2. Uitgeschakeld dus, maar de kwartfinales waren de wens van de board, dus ook hier heb ik voldaan.

Dan de competitie. Dit verliep eigenlijk supergoed, ik heb zo'n beetje de hele competitie in de (sub)top meegedraaid. Bizarre is dat het voor mijn gevoel eigenlijk veel minder ging, maar kennelijk deed ik het toch goed. Op 4 wedstrijden voor het einde bereikte ik zelfs de 1e plek, en die wist ik te behouden, met name door een fraaie 3-2 overwinning op Chelsea (thuis) en 3-0 overwinning op Bournemouth (uit).

De board en de fans waren helemaal happy!

Competitieverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzPeLZixu4X4D_4FPRdYh6CgCXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F7qT8WX9fKTWgtZTwcOeSvFL.png?f=user_large

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMxwGUqRz6cMrOPUZCJU96CGLhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Srhgn4tuT6Hg0t4oybVxBYQX.png?f=user_large

Topscorer. Dit keer eens niet Mendes (die heeft 2 keer een vrij lange blessure gehad), maar Van Persie (zoon van denk ik? Hij is wel Brits, ipv Nederlands....):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3t-82Bn1VTc8buf1M02Kks4am0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lrDfN7QLfNeoxTmoHCol6F8M.png?f=user_large

Leeds United, West Ham United en Southampton degraderen naar de Championship, en worden opgevolgd door Fulham (winnaar Championship), Leicester City (runner-up) en Ipswich Town (winnaar playoffs).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lekker man, maar is het niet eens tijd voor een logo pack? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WTF!! ik ben nu wel keer klaar met het Telstar bestuur.

Elke wedstrijd stijf uitverkocht (8.100 plekken). Wachtlijst wat stadion anderhalf keer zou vullen. En vraag ik om stadion uit te breiden staat het even op de lijst als pending maar vervolgens verdwijnt het helemaal. Ook geen bericht dat het afgewezen is of dat ik met bestuur er over kan praten. Helemaal niks.

Ondertussen kan ik wel 86 miljoen per jaar uitgeven aan salarissen tegenover de 77,5 van Ajax.

Op RKC na, kleinste stadion maar wel 3 titels met 4e op komst), een CL en UEFA Super cup en 2 bekers en 2 JC schalen.

En geld is ook geen issue, hebben 133 miljoen op de bank en geen enkele lening.
Ook Transfer debt is "slechts" 10 miljoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 07-04-2024 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hoe dan |:( :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WV29kelBehs4f4nzhQHfoljdKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GvpCeKjC6dRp9bDVYXPcBQ3G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij heb ik de game gebroken :+

Seizoen ten einde en krijg opeens email dat de gemeente de plannen voor het uitbreiden van het stadion heeft geblokkeerd.
Wel kan huidig stadion uitgebreid worden naar 9.300 en daartoe kon ik verzoek indienen.

Let wel
1: Ik had niet om uitbreiding gevraagd maar een nieuw stadion
2: verzoek tot nieuw stadion was al helemaal verdwenen
3: stadion was al keer uitgebreid naar 8.100 omdat ik soortgelijk bericht had ontvangen.
4. de uitbreiding naar 8.100 was eigenlijk al onmogelijk omdat ik al aan de max zat wat het stadion uitgebreid kon worden

blijkbaar is het dus spontaan mogelijk om stadion met 1.200 stoeltjes te vergroten terwijl het eigenlijk helemaal niet mogelijk was. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@wildhagen SvP is inderdaad de zoon van RvP.

@Player1S soms is het bestuur onnavolgbaar 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 02:25:

@Player1S soms is het bestuur onnavolgbaar 🤷🏻‍♂️
Zeg dat wel.

Vind het sowieso wel bizar. Ik heb blijkbaar een deal voor stadion naam voor 15miljoen/jaar. Dat is gewoon bijna 2000 per stoeltje. 8)7
Ook krijg ik het meeste sponsorgeld binnen van de ED. Met matige business faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Player1S schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:08:
[...]

Zeg dat wel.

Vind het sowieso wel bizar. Ik heb blijkbaar een deal voor stadion naam voor 15miljoen/jaar. Dat is gewoon bijna 2000 per stoeltje. 8)7
Ook krijg ik het meeste sponsorgeld binnen van de ED. Met matige business faciliteiten.
Ik moest een tijdje terug niet degraderen én Champions League voetbal halen.😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:55:
[...]

Ik moest een tijdje terug niet degraderen én Champions League voetbal halen.😂
Wat als je dan de Europa League wint en degradeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:36:
[...]

Da's een heel goede vraag 😉
Dit was in Afrika overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hoe is jullie ervaring met penalty shoot outs in deze FM? Ik verlies ze gewoon allemaal lijkt het.
Ook lijken er zelden regens te zijn met goede penalty capaciteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:36:
[...]

Haha! dit zou iemand eens moeten testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 06:17:
Hoe is jullie ervaring met penalty shoot outs in deze FM? Ik verlies ze gewoon allemaal lijkt het.
Ook lijken er zelden regens te zijn met goede penalty capaciteiten.
Bij mij wisselt winst en verlies van penalty shoot outs zich af, denk redelijk 50/50, gevoelsmatig klopt het aardig qua balans.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De 1998 1998 retro database is wel erg leuk. Zeker met al die spelers die doorkomen in de jeugdopleiding.

Ik heb Barthez gekocht voor op doel en Marcelinho Carioca voor op de flank. Litmanen is fantastisch. En ik heb mijn allereerste favoriete spits in CM/FM kunnen kopen: Guilherme Cassio Alves

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XRmcTZw.png

Komend jaar komen oa Cristiano Ronaldo en Luka Modric over om bij Ajax in de jeugd te gaan voetballen.

Edit: Parma heeft in seizoen 1 de UEFA Cup gewonnen en nu 2x de Champions League achter elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 15-04-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook leukl Kevin Hofland is 2 jaar lang de duurste speler van de wereld geweest met 158 miljoen

De top 3 in deze save:

1 Robbie Fowler van Liverpool naar Bayern voor 295 miljoen
2 Kevin Hofland van Middlesbrough naar Liverpool voor 158 miljoen
3 Roque Santa Cruz van Fiorentina naar West Ham voor 154 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:21:
Ook leukl Kevin Hofland is 2 jaar lang de duurste speler van de wereld geweest met 158 miljoen

De top 3 in deze save:

1 Robbie Fowler van Liverpool naar Bayern voor 295 miljoen
2 Kevin Hofland van Middlesbrough naar Liverpool voor 158 miljoen
3 Roque Santa Cruz van Fiorentina naar West Ham voor 154 miljoen
Database houd dus geen rekening met inflatie lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op maandag 15 april 2024 @ 21:24:
[...]

Database houd dus geen rekening met inflatie lijkt me
Eerste paar jaar zijn de transferbedragen heel bescheiden, maar dat wordt daarna al snel veel meer.
Ik vind wel dat de Eredivisie daardoor in verhouding lang ondergewaardeerd wordt. Ik heb maar 7 uitgaande transfers boven de 15 miljoen waarvan 1 boven de 30; in 7 seizoenen tijd.j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:00
In tegenstelling tot eerdere versies (ik koop dit spel eens in de paar jaar) valt het mij op dat in FM23 er maar weinig toppers worden weggekocht. Eerder werd vrijwel ieder jaar wel een topspeler van je weggekocht. Mij hoor je niet klagen, daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-10 22:19
Ik vind FM24 de eerste 2/3 seizoenen best wel leuk, maar de prijzen die je moet betalen voor een wat betere speler is absurd. Daar tegenover komen clubs bij je aankloppen met prijzen ver onder de marktwaarde voor spelers, waardoor deze weer ontevreden worden en dreigen gratis te vertrekken en het hele team met zich mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Prins32 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:27:
Ik vind FM24 de eerste 2/3 seizoenen best wel leuk, maar de prijzen die je moet betalen voor een wat betere speler is absurd. Daar tegenover komen clubs bij je aankloppen met prijzen ver onder de marktwaarde voor spelers, waardoor deze weer ontevreden worden en dreigen gratis te vertrekken en het hele team met zich mee krijgt.
Dat is het overkoepelde probleem/gevoel dat ik heb bij de recentere FMs. De eerste jaren zijn leuk, maar de game mist balans en finetuning om echt lange carrieres te hebben. Het lijkt alsof ze de game maken voor zij die vooral spelen met tactieken en na 2-3j een nieuwe game beginnen. En betwijfel of een nieuwe match engine en vrouwenvoetbal daar iets aan gaan verhelpen

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-04-2024 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ondertussen in Duitsland anno 2039.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBZxPplnlf_BugewVWRMuE6xoOQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G21DbgtyLJ5wmSnm3GKV5Ifo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:27
AntiChrist7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:07:
[...]

Dat is het overkoepelde probleem/gevoel dat ik heb bij de recentere FMs. De eerste jaren zijn leuk, maar de game mist balans en finetuning om echt lange carrieres te hebben. Het lijkt alsof ze de game maken voor zij die vooral spelen met tactieken en na 2-3j een nieuwe game beginnen. En betwijfel of een nieuwe match engine en vrouwenvoetbal daar iets aan gaan verhelpen
Dat heb ik nu voor het eerst bij deze versie. De langste save was 9 jaar met FC United of Manchester maar al me andere saves 3/4 jaar hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 20:07:
[...]

Op zich ook niet heel raar, de gemiddelde speler zal geen 100en uren op 1 save spelen in een journeyman of nationbuilding...
Al zou ik het zelf ook liever anders zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Niks veranderd dus :) PSG evenredig waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Mijn club is (eindelijk) overgenomen.
Had gehoopt op een soort Sugar daddy maar is een eigenaar geworden die de club naar de beurs wilt gaan.

Iemand dit soort eigenaar al gehad? Levert dit extra inkomen op of totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ook zo iets irritant in de game: managers die veel te lang bij hun club blijven.

Xavi zit nog steeds bij Barcelona in 2039, In Spanje doet Barcelona amper mee.
2 titels gewonnen waarvan de laatste 8jaar geleden.
Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste