Seizoen 2035/2036 zit er voor Liverpool op. En ik mag wel zeggen, een fantastisch seizoen!
Qua transfers was het rustig: ik heb slechts één 36-jarige DC verloren, die wilde zijn contract niet meer verlengen en tekende voor Al-Riyad in Saudi-Arabië. In ruil hiervoor heb ik een 29-jarige Chileense DC opgepikt bij Real Sociedad. Verder wat spelers uit de reserves gepromoveerd, waarvan de 2 belangrijkste een 20-jarige Colombiaanse DR en een Engelse 23-jarige MC zijn. Beiden hebben dit seizoen ook de nodige minuten gemaakt.
Helaas gaat een van mijn beste MC's met pensioen, Dominik Szoboszlai. Deze is weliswaar al 35 jaar, maar is nog steeds enorm belangrijk voor het team, zoals je aan zijn statistieken kunt zien:
Heb hem gevraagd om zijn pensioen te heroverwegen, maar helaas.... in zijn plaats heb ik een 18-jarig Braziliaanse 'Wonderkid' gehaald van Gremio (komt over paar weken bij het team), die zeker potentie heeft.
Los van deze aankomende versterking heb ik eigenlijk geen echte versterking meer nodig voor komend seizoen, de selectie is behoorlijk op oorlogssterkte en stabiel.
Dan de competities. Laat ik beginnen met de expectations:
- Premier League: Qualify for the Champions League
- Champions League: Reach Quarter Final
- Emirates FA Cup: Reache Quarter Final
- Carabao Cup: Reach Fourth Rounsd
- FA Community Shield: Win the Community Shield
Laat ik het maar meteen melden: op de laatste (Community Shield) na heb ik alle expectations ver overschreden!
Laat ik meteen maar met het slechte beginnen, de Community Shield. Aangezien ik vorig jaar kampioen was, mocht ik aantreden tegen de FA Cup winnaar, dat was Arsenal.
Na 90 minuten stond het 1-1, dus het werden penalties. Helaas nam Arsenal die aanzienlijk beter dan mij...:
Dan de Carabao Cup. In de derde ronde trof ik Bournemouth. Ook hier werd het na reguliere tijd 0-0, dus moest ik weer penalties nemen. Deze won ik gelukkig wel, waardoor ik naar de vierde ronde ging. Hier trof ik Millwall die ik met 3-0 relatief eenvoudig versloeg. In de kwartfinale wachtte Tottenham, die met 2-0 naar huis werden gestuurd. In de halve finale trof ik alweer Arsenal. Uit wist ik het op 1-1 te houden, thuis verloor ik helaas met 1-2.
In de FA Cup had ik een relatief niet al te zware loting. Via overwinningen op Cardiff (2-1), Barnsley (3-0) en Bristol Rovers (5-0) bereikte ik relatief eenvoudig de kwartfinales. Hier trof ik Leeds die met 4-1 naar huis mochten. In de halve finale wachtte de eerste serieuze tegenstander, namelijk Sunderland. Met moeite wist ik met 1-0 te winnen, dus op naar de finale. Hier trof ik Bournemouth, die ik met 3-0 versloeg. De eerste prijs was dus binnen!
Dan de Champions League. Hier stroomde ik meteen in in de League Phase met een loting die heel veel slechter had gekund:
Eindstand League Phase:
In de achtste finale trof ik Olympique Marseille. Uit werd het 1-1, thuis versloeg ik ze met 3-0, waardoor ik naar de kwartinfale ging. Hier wachtte Atheltico Madrid. Thuis werd het wederom 1-1, en uit bleef het op 0-0, dus weer mocht ik penalties nemen. Gelukkig deed ik dat iets beter dan Athletico:
Door naar de halve finale! Hier trof ik aartsrivaal Chelsea. Uit werd het in een soort van "WK Houthakken" een 3-1 verlies, dus ik verwachtte al uitschakeling. Gelukkig mepte ik ze thuis met 4-1 van het veld, dus ik ging naar de finale. Hier wachtte FC Barcelona. In een draak van een wedstrijd won ik met 2-1, maar het was niet aan zien. Maargoed, de Champions League was dus ook gewonnen, tweede prijs binnen!
Als laatste de competitie. Dit begon echt fantastisch. Ik heb bijna het hele seizoen bovenaan gestaan:
Op het eind werd het wel wat lastig door fixture congestion (één week moest ik 4 wedstrijden in 7 dagen spelen....) en blessures. Uiteindelijk op de laatste dag op doelsaldo kampioen geworden na een 3-1 overwinning op Middlesbrough, terwijl nummer 2 Arsenal met 2-0 bij Sunderland won. Dus voor de tweede keer op rij Engels kampioen geworden, én de Treble binnen gehaald!!!
Eindstand competitie:
Topscorer:
Eervolle vermelding voor Van Persie (die nu wel 4-5 maanden geblesseerd is...):
Leicester, Middlesbrough en Fulham degraderen en worden vervangen door West Ham (winnaar Championship), Brighton (runner-up) en Luton Town (winnaar playoffs).