[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-10 21:05
Het tweede seizoen met Brentford zit er net op.

Het was een fantastisch seizoen geworden. Uiteindelijk in de groepsfase CL zes gewonnen (Kopenhagen, Ajax, Dinamo Zagreb, Milan, Dortmund, PSG) een verloren (Barcelona) en een gelijk (Napoli). In de eerste knockout ronde twee keer gewonnen van Juventus. In de kwartfinale de eerste wedstrijd 3-2 verloren van Chelsea om vervolgens met 3-2 de verlenging af te dwingen en uiteindelijk 5-3 te winnen in de return. In de halve finale was City helaas een maat te groot. De heenwedstrijd met geluk 2-1 gewonnen (qua xG was het geloof ik 1-3) en in de uitwedstrijd 2-1 verloren en daarna in de verlenging werd het 3-1. Ook die wedstrijd had ik eigenlijk geen kans.

In de competitie uiteindelijk net 4e geworden, drie punten boven Liverpool. De hele competitie waren de nummers 3-7 heel dicht bij elkaar. Ik begon de tweede seizoenshelft op de vijfde plek, maar nog net een plek kunnen stijgen. Helaas City weer kampioen, Newcastle kwam 3 punten tekort.

Door het succes weer een seizoen in de CL en het bestuur heeft zelfstandig besloten het stadion uit te breiden van 17.000 naar 24.250. Dat verzoek werd al twee jaar geweigerd door de financiële situatie. Hopelijk kan ik ook eindelijk mijn jeugd en trainingscomplex verbeteren, die niet eens PL-waardig zijn (was hij Standard beter). Van Persie zal hoe dan ook voor €100m+ worden verkocht dus als ik eindig met een positief saldo kan het misschien eindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:23
^^0nMe schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:32:
[...]

Dat is al sinds FM21 een nieuwe 'bug/feature'. Als er maar iets gebeurt (slechte resultaten, rode cijfers, gerommel in selectie) is het eerste wat het bestuur doet je coaches 1 voor 1 afpakken. Sindsdien zorg ik ervoor dat al mijn coaches minimaal 2 jaar contractduur over hebben, zodat je tijd hebt om resultaten te boeken om je coaches cap weer op te krikken. Spaar al je pogingen om extra coaches te vragen dan ook op tot vlak na een beoordelingsronde (en A+ score), anders is het vrij kansloos om het uberhaupt te vragen.

Ook voor de nieuwe zeikerds in FM24 heb ik na 3 moeizame saves een universele oplossing gevonden: keihard de club uit treiteren! Het heeft geen zin om die spelers nog te proberen aan jouw kant te krijgen tenzij je ze hebt gehaald of laten debuteren. Degene die verhaal komt halen is altijd een speler met een zwakke/slechte persoonlijkheid, de rest van het groepje zijn slechts meelopers die nog wel te redden zijn. Dat weet ik zeker omdat een van die meelopers mijn editor speler was met 20 Prof/Loyalty.
Gewoon eerst (schijn) excuses aanbieden, maar daarna zet je hem gewoon 'toevallig' op dubbele training intensity + nieuwe positie + nieuwe trait >:) Zodra die met een dubbele hernia in de lappenmand zit, verander je zijn speeltijd naar 'fringe player' en voila je bent hem vrij vlotjes kwijt zonder gezeik van je spelersgroep....
Ik heb nog nooit gehad dat ze mijn coaches minderen hoor. Eerder willen ze extra staf of hoger salaris geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 06:14

^^0nMe

Got Babana's?

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 18:22:
[...]

Ik heb nog nooit gehad dat ze mijn coaches minderen hoor. Eerder willen ze extra staf of hoger salaris geven
Hangt er vanaf hoeveel je er hebt. Als je met 4-5 begint, dan zal je in de hoogste divisies niet zo snel een mindering krijgen. Maar ik had mijn coachingstaf na ieder jaar zeuren uitgebreid tot 10+ man (dacht op de top 12) en dan pakken ze er meteen 2 af als je even slechter presteert dan verwacht. Maar ik heb in de 3e BuLi ook meegemaakt dat ik maar 2 coaches max mocht en die naar 1 ging omdat de club in 'zware financiele nood' zou zitten terwijl ik over een gehele seizoen wel ruim zwarte cijfers schreef na toekomstige transfers/TV-gelden etc...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben met een nieuwe game begonnen, ik wilde namelijk met name de Realism mod van Daveinc en de nieuwste database gaan gebruiken.

En ik ben begonnen in Japan voor de verandering, een voor mij compleet onbekende competitie de pas in FM24 officieel speelbaar is (out of the box).

Eerst de leagues maar eens.

Je hebt drie lagen, ze zijn heel origineel genummerd: J1 League, J2 League en J3 League. Iemand was heel creatief daar...

JLeague 1 bevat in dit seizoen 18 teams, en alleen de nr 18 degradeert (direct)
JLeague 2 bevat 22 teams. De eerste 2 promoveren direct, de nummers 3-6 strijden in een onderlinge playoff voor de derde promotieplek. De nr's 21 en 22 degraderen direct.
JLeague 3 bevat 20 teams, de bovenste 2 promoveren direct. Het 20e team degradeert direct, het 19e team speelt een playoff tegen een ploeg uit het vierde niveau (de Nippon Soccer League) om handhaving.

Dit is een tijdelijke situatie. Vanaf volgend seizoen bevatten alledrie de leagues 20 teams.

Qua cups heeft Japan drie cups, plus een Super Cup (iig in FM): The Emperor's Cup is de 'hoofdbeker'. Alle leden van de Japan Football Association doen hieraan mee, van J1 tot J3, maar ook de lagere divisies, regionale divisies etc etc. De winnaar van deze cup kwalificeert zich voor de AFC Champions League.

Dan heb je ook nog de J League Cup, ook bekend als "YBC Levain Cup" (om sponsorredenen), op dit moment doen hier alleen ploegen uit J1 en J2 aan mee, vanaf 2024 mag ook J3 hieraan meedoen. Deze cup is een beetje te vergelijken met de League Cup in Engeland.

Als laatste heb je nog de All Japan Senior Football Championship. Deze is te vergelijken met de FA Trophy/FA Vase in Engeland, en is alleen voor non-league clubs, J1-J3 clubs doen hier dus niet aan mee.

Ik ben begonnen met Fukushima United FC. Waarom? Was de enige naam in J3 die ik herkende, iets met kerncentrale-ongeval enzo :P

Deze komen uit in de J3 League, en doen dus dit jaar alleen mee in The Emperor's Cup.

Verwachting was een midtable finish. Nou, dat is niet gelukt.... lees verder!

De selectie was erg dun, ik had welgeteld 15 spelers, dat is ook het minimum wat vereist is. Je mag een maximale squad van 25 spelers hebben, waarvan er minimaal 2 homegrown moeten zijn. Er is geen limiet op buitenlandse spelers. Om een idee te geven: ik had precies één (1) speler die (enigszins fatsoenlijk) als DC kon spelen.....

Ik heb dus als een gek heel veel huurlingen moeten halen, want voor vaste mensen had ik nauwelijks budget.

Mijn selectie is ook heel erg oud, mijn keeper is bijvoorbeeld 38 (!), mijn beste DL is eveneens 37, mijn beste DR en captain is 36, en ik heb er een hoop die 30-32 jaar zijn....

Met een wagebudget van 12.800 euro per week, weet je ongeveer welk niveau je kan verwachten ;) Redelijkerwijs mag je ze inschatten op het niveau van de Vanorama National League in Engeland.

Toch is het wel een leuke competitie vind ik. Ik begon erg goed, en stond al snel ruimschoots in de top. Daarna kreeg ik met de nodige blessures te maken, en dan nekt zo'n kleine selectie je wel. Daardoor verloor ik op het eind best wel de nodige wedstrijden, imho ook onnodig.

Uiteidelijk is die midtable finish dus niet gelukt.... ik eindigde namelijk op de 4e plek :P

In The Emperor's Cup, waar de board alleen 'be competitive' verwachtte, startte ik met een 3-1 overwinning in de eerste ronde tegen Hachinobe, en in de tweede ronde stuurde ik Sagamihara naar huis met 4-1, beiden net als mij clubs uit J3. In de derde ronde trof ik Sendai, die in de J2 spelen, en met 1-2 waren die helaas net te sterk voor me, hoewel de wedstrijd best gelijk op ging tot de laatste 20 minuten.

Competitie eindstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5Bx_kk9YuiPgEMMvroT4yC3gRU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2DV0yNgkHzpmmRHycrnWnwKK.png?f=user_large

Competitie verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct6iJlu_VhDEeWuRR63b119dYkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qsspfLHf3LmYeVmZDVobICx9.png?f=user_large

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWr31QhY7JXDwTv4phTMp0enO5c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/42FMDHFHZtdilEseiIcxItR8.png?f=user_large

Mijn 3 oudste spelers, eerst de DL:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ul3DJFvZR3iOjPHhTiAnmbqc4g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tHIDA3yZlwqGSn7HESeKAaQL.png?f=user_large

Daarna de GK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaSKltP1dUPTcLnBTrO4hPX7Mk8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K0MK0MrpVQ4XfoXhjAqXKU2A.png?f=user_large

en mijn captain, een DR:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWhrXC2LMZ5VYUZEU_bx3SQiz8A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YfQ6ONbIjSbEVAxDGC4a8hzY.png?f=user_large

Al met al vind ik de competitie wel erg leuk eigenlijk, ik denk dat ik hier wel even blijf hangen....

Wel moet het team volgend jaar echt versterkt worden, met name de defensie is af en toe net een Zwitserse/Japanse gatenkaas. Ik heb al 1 speler aangetrokken, maar daar moeten er nog minstens 2 bijkomen volgend jaar. Het middenveld, en zeker de aanval, zijn qua bezetting eigenlijk best wel op orde.

Tevens heb ik 3 loan-players (een DC, een AMR en een DM) in vaste dienst kunnen nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Zo. titel #4 is ook binnen. Na slechte start waar we tijdelijk zelfs 8e stonden, klommen we op naar P1 maar Elfsborg bleef lang bij. Als wij punten lieten liggen, lieten zij weer punten liggen. Pas op het laatst haakte Elfsborg af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oa7PqxfIBwIf12thDc7kCV2NV_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dct2efK22ibicErVu57NLSEB.png?f=user_large

Daags na de titel kreeg ik uitnodiging om bij Real San Sebastian op gesprek te komen. Uiteindelijk ook aanbieding gekregen maar deze week uitgesteld. Weet niet of ik daar naar toe wil. Qua geld wel. Ze spelen Europa League maar staan momenteel slechts 19e.

Zelf nog even gesolliciteerd bij Bayer 04.
Maar eerlijk gezegd spreken beide me niet echt aan.

edit: Nou, San Sebastian afgewezen maar Bayer uiteindelijk geaccepteerd. Een transfer budget van 134m kon ik niet negeren.
Club wil ook nieuw stadion bouwen. met bijna 50k op de wachtlijst en slechts 30k stadion is dat niet zo'n heel gek idee,

[ Voor 13% gewijzigd door Player1S op 21-01-2024 20:37 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Häcken naar Bayer is toch een fantastische stap @Player1S? Ik zou Bayer ook wel een toffe stap vinden.

Zit nu bij Brentford halverwege het derde volledige seizoen en ben nek aan nek met City voor de eerste plaats. Ook de Champions League gaat goed, na 5 wedstrijden al de Play-offs binnen, wel kansloos verloren van Real. Sta na 19 wedstrijden 1 punt achter. Ik denk wel dat dit mijn laatste seizoen zal worden bij Brentford. De concurrentie met City is haast niet te doen en de transferbedragen zijn vrij bizar (€400m uit, €350m in afgelopen zomer). Leuk om een nieuwe competitie te proberen te winnen hierna. Hopelijk komt Milan beschikbaar, of Atletico (maar die kwam deze winter al), of anders Bayer zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:27
Ik ben met FC United back to back gepromoveerd naar de Vanarama National League en nu toch na een kwart seizoen wat moeilijker. Maar hoop de play-offs te halen dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

DennisCle schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:48:
Häcken naar Bayer is toch een fantastische stap @Player1S? Ik zou Bayer ook wel een toffe stap vinden.
Op zich wel maar ik raak vaak te attached aan clubs die ik manage. Als ik dan zie dat mijn opvolger er nu al weer een potje van maakt. Uitgeschakeld in de beker terwijl poule-fase appeltje eitje zou moeten zijn. In de competitie matig bezig is :X

En heb al een save in Duitsland gedaan (1860 Munchen). En in 23 had ik ook al 1 seizoen Bayer onder mijn hoede en stapte toen over omdat ik Twente wou redden (waren gedegradeerd en lijken in deze save wederom te degraderen ;( ).

Maar goed, ik ben nu dus wel aan de slag bij Bayer en heb gelijk maar even grootste probleem opgelost. Onze keepers waren 2 sterren met hooguit 2.5 ster potentie en werden als decent Bunderliga bestempeld. Nu 1 aangetrokken die 2.5 ster is met 4 ster potentie en als potentieel leading bundersliga heeft.

De spelers hier zeiken wel veel meer zeg. Amper 2 wedstrijden gespeeld en begonnen een paar al te klagen dat ze nooit speelden |:(

Ondertussen wel van onderkant middenmoot terug naar P4 met oog op P2 als de resultaten mijn kant op vallen.
CL uitgeschakeld door Real Madrid. Thuis 2-1 verloren en uit 6-3 aan de broek omdat mijn goede keeper zo nodig geblesseerd moest raken voor de wedstrijd :'(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Goed. Uiteindelijk P3 behaald in Duitsland. Mainz heeft het laten liggen en op de laatste dag moesten we tegen elkaar maar P3 was de week ervoor al veilig gesteld dus kon ik experimenteren met nieuwe tactiek.

De huidige had maar 1 echte spits maar ik heb eigenlijk 2-3 goede spitsen dus wou iets proberen met 2. En nog gewonnen.

Kreeg ook bericht dat de bouw van het nieuwe stadion was begonnen. Duurt echter nog 3 jaar voor het klaar is helaas :(

En nu gaan we even spelletje spelen.

Huidig stadion heeft plek voor 30.210 mensen. We hebben 25.180 jaarkaart houders. Volgens supporters overzicht is er een wachtlijst van 51.707.
Hoe groot denk je dat nieuwe stadion wordt?

spoiler: antwoord
41.762 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jezus, deze versie van FM is echt insane qua blessures en speel al met een mod van Daveinc die 50% blessures verminderd.

10 blessures op dit moment in Februari

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47fh8JmI-uVsrT8i9kKnoUeeaYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2YEE7kikiPcH4Mwvf0ftGU3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Ik sta 3e met Bayer. Bayern is redelijk uit zicht, 11 punten verschil. Zijn gewoon te goed. Dortmund staat 7 voor op mij en wij staan 4 punten los van p4.

In de CL gaat het meh: Gewonnen van Lens en Tottenham. Gelijk tegen Barca maar tevens verloren van Juventus, Newcastle en Dortmund.

In de beker in de 2e ronde uit tegen Bayern geloot maar zowaar 3-1 gewonnen. In de kwart finale mogen we tegen Union Berlin.

Aantal wonderkids kunnen contracteren waarvan paar al gewoon volop mee spelen. Waaronder een Argentijnse spits die er al 8 in heeft liggen.

Maar heb het totaal niet naar mijn zin. Spelers blijven mekkeren. Zowel in CL en competitie gewoon kansloos omdat je een Bayern enzo erbij hebt.
En omdat we direct in de CL komen en er geen weg meer richting EL is na groepsfase in de nieuwe setup ook geen kans om daar door te gaan.
Nieuw stadion duurt nog 3 jaar en is nauwelijks groter maar hebben eigenlijk financiele boost nodig om volgende stap te kunnen zetten.

Heb het zo niet naar mijn zin dat ik weer bij Hacken heb gesolliciteerd nadat ze de coach eruit hebben gedaan nadat ie "slechts" als 4e eindigde.
Hoefde niet eens op gesprek te komen maar ze konden er niet met Bayer uit komen over de afkoopsom. Heb toen maar geëist dat ze in de jeugd moesten investeren als ze me vast wouden houden. Wat ze dan ook gedaan hebben. Hebben nu wel de beste jeugd opleiding van Duitsland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:13

Shabbaman

Got love?

Laat ik eens wat delen, want soms verbaas ik me over wat er gebeurt in mijn save. En dit is er wel eentje.

Ik ben in november begonnen aan Feyenoord, en anders dan @Traeces een paar posts terug lukte het mij wel om het contract van Geertruida te verlengen. Anderhalf seizoen verder vroeg zelfs Gimenez om een verbeterd en verlengd contract. Wel heb ik Bijlow verkocht aan de zandbak voor 69 miljoen. Verder bijna het hele B-team verkocht. Veel geld, maar ik kan het nauwelijks uitgeven. Mijn doel is om ooit Europa te domineren met newgens (dus ik heb nog wel even), alleen als ik eens een wonderkind in de dop heb ontdekt willen ze niet naar mijn club. Ik vermoed dat ik de reputatie van de club nog wat moet oppoetsen door wat meer te winnen. Op zich gaat dat wel goed, het eerste seizoen met twee vingers in de neus kampioen geworden.

De verkoop van Bijlow geeft me wel de ruimte in het salarisbudget om de goede spelers binnen te houden. De club had al wat talentjes die ik prima in het eerste kan laten spelen, zoals Van Persie (shaq attack) en Kleijn. De -19 heeft nu wel wat newgen-talenten. Van Persie zit in het tweede seizoen al op drie sterren, en met spelers als Wieffer en Timber op het middenveld zit het wel even goed (al kunnen ze geen bal tussen de palen krijgen, maar goed). Wat ik mis is kwaliteit op de vleugels, en daar zou ik het liefst nog een talent willen naast Sauer. Uiteraard heb ik wel een nieuwe keeper gehaald: Ugurcan van Trabzonspor. Hij was wel wat veeleisend, maar de supporters zijn er blij mee en hij houdt zowaar ook ballen tegen. En daarnaast Matip opgepikt bij PSG als tijdelijke upgrade van Trauner en vooral als mentor. Ik heb voor de toekomst ook Echeverri gehaald, een van de weinige spelers die wel wou komen. En nu draait het als een tierelier.

Zesde wedstrijd in de CL nieuwe stijl, thuis tegen RB Leipzig:

Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2295214079195801883/FC92EFCD0DE87213CFDCCFDB33F34EFAE8884DA0/?imw=5000&imh=5000&ima=fit&impolicy=Letterbox&imcolor=%23000000&letterbox=false

Vorig seizoen twee keer een doelpuntrijk gelijkspel tegen Leipzig, nu met een nieuwe keeper en een betere verdediger...0 schoten???

De winterstop komt eraan, ik ben benieuwd wie er nu aan m'n spelers gaat trekken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:22:
Jezus, deze versie van FM is echt insane qua blessures en speel al met een mod van Daveinc die 50% blessures verminderd.

10 blessures op dit moment in Februari

[Afbeelding]
laat je je assistent trainingschema doen? Want dat is vaak "hebben we een drukke periode? tijd voor zware physical training!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:19:
[...]

laat je je assistent trainingschema doen? Want dat is vaak "hebben we een drukke periode? tijd voor zware physical training!"
Soort van beide. Word automatisch opgesteld maar bekijk het meestal eens en pas dan de schema's aan naar het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10:48
Ik speel FM24 met PSV en heb er last van dat ik al 2 seizoenen op rij de transferperiode mag beginnen met een negatief budget van 10 miljoen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

In de afgelopen vier seizoenen is mijn netto transferresultaat +191 miljoen, dus geld zat. Op de balans staat inmiddels 270 miljoen. Het salarisbudget is 113 miljoen per jaar, met kosten van 40 miljoen, schuiven van budget richting transfers wordt niet toegestaan. Financieel gaat het dus voor de wind, maar toch begin ik iedere keer met een transferbudget van -10 miljoen aan het nieuwe seizoen. Ik begin er inmiddels wel genoeg van te krijgen en het plezier in deze game te verliezen, ondanks dat er een hele lading toptalentjes uit de eigen opleiding aan zit te komen.

Sowieso gaat het de Eredivisie financieel best lekker trouwens. Feyenoord verkocht afgelopen seizoen voor bijna 380 miljoen en gaf zef 330 miljoen uit. Best betaalde speler verdient bijna 8 miljoen per jaar. Utrecht heeft, zomer 2027, 2 spelers op de loonlijst staan die ieder 4,5 miljoen per jaar verdienen. Bij Ajax verdient Kenneth Taylor bijna 9 miljoen per jaar hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

@Insert01 Ik zit met Ajax in ik meen seizoen 4 maar herken je problemen niet, wel heel vervelend en gek.

Als je een speler verkoopt krijg je dan dat geld wel (100%?) bij je transferbudget op?

@Chelseamarre123 ik herken je blessure problemen gelukkig niet. Heb wel zo nu en dan blessures maar dat voelt wel realistisch. Ik gebruik overigens custom trainingsschema's die ik ergens gedownload heb.

[ Voor 64% gewijzigd door Vos op 26-01-2024 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert01
Vos schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:57:
@Insert01 Ik zit met Ajax in ik meen seizoen 4 maar herken je problemen niet, wel heel vervelend en gek.

Als je een speler verkoopt krijg je dan dat geld wel (100%?) bij je transferbudget op?

@Chelseamarre123 ik herken je blessure problemen gelukkig niet. Heb wel zo nu en dan blessures maar dat voelt wel realistisch. Ik gebruik overigens custom trainingsschema's die ik ergens gedownload heb.
Ja, dat wel. Aparte is overigens dat zodra het transferbudget dan weer boven de 0 komt, door verkopen, ik wel budget mag verschuiven van het salarispotje naar transfers..

Oke, geitenpaadje gevonden: voor volgend seizoen was het transferbudget begroot op 0, ondanks inmiddels een balans van 340 miljoen :+ . Aanvraag gedaan om die te verhogen, dat is gehonoreerd. Dus in ieder geval 40 miljoen beschikbaar. Tussentijds ook geschoven met het salarisbudget en daardoor nu voor dit seizoen 80 miljoen beschikbaar, was 30 miljoen na verkoop van een speler.

[ Voor 21% gewijzigd door Insert01 op 26-01-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, het seizoen 2024 zit er op voor Fukushima United FC! (In Japan valt een seizoen gelijk met een volledig kalenderjaar). En het was weer een knaller!

Allereerst de verwachting van board en supporters: voor de competitie verwachtte men een 'top half position', en voor zowel de Emperor's Cup en de Levain Cup was het 'be competitive'. Alledrie is gelukt.

Dan de transfers. Ik verloor helaas best wel wat spelers, en niet alleen loan-players die niet wilden verlengen. In totaal raakte ik 2 van mijn 3 GK's kwijt, 2 DC's, 1 DRL, 1 DM/MC, 1 AMR en 1 AML. Ik moest dus flink gaan shoppen.

Deels heb ik dit kunnen opvullen met loan-players (1 GK, 1 DC, 1 AMR/L), en deels met aangekochte spelers (1 GK, 1 DC, 1 DL, 1 DRC, 1 MC en 1 AMR). De aangekochte DC en AMR waren eerst huurspelers, maar kon ik later overnemen. En ik heb één ST uit mijn jeugd gepromoveerd. Helaas was in Japan maar weinig te vinden qua players die voor me wlden tekenen (alleen de huur-GK, 1 DC en de AMR zijn Japaners, net als de gepromoveerde ST), dus ik ben rond moeten shoppen. De overige spelers zijn met name Brazilianen en Argentijnen die voor Europa te licht zijn, maar het hier erg goed doen, en één van de 2 GK's komt uit Yemen (of all places...).

Zou eigenlijk graag nog een extra DC willen, al is het maar voor de diepte, maar helaas mag je in de J3 League maar 25 spelers registreren, en daar zit ik nu dus al op....

Helaas gaan binnenkort mijn primaire GK (een 39-jarige (!) Japanner) en mijn captain (38-jarige (!) Japanse DR) met pensioen, en ik vermoed dat mijn vice-captain, een Japanse 37-jarige DL, binnenkort zijn pensioen ook aan gaat kondigen. Dus ik heb nog meer shopping te doen.

Helaas geldt er vanaf dit jaar wel een nieuwe regel, dat er niet meer dan 4 buitenlandse spelers in de wedstrijdselectie mogen zitten, dus ik moet mijn spelers wat rouleren, want ik heb er dus in totaal 6 nu. Op zich geen probleem, dan krijgen ze ook wat rust.

Dan de competitie. Eigenlijk begon die best lekker en bleef dat de eerste helft zo. Ongeveer halverwege begon het iets stroever te lopen, wat dor een combinatie van factoren kwam: fixture congestion (speelde soms wel 3 wedstrijden per week...), de nodige blessures (ook niet geholpen dor die waanzinnige aantal wedstrijden) en enkele internationale call-ups waardoor ik soms belangrijke spelers moest missen. Daardoor zakte ik een paar plekken, maar uiteindelijk heb ik dan toch nog een mooie positie gehaald, de 5e plek, die recht geeft op de promotie playoffs (plekken 2 tot en met 6).

Helaas verloor ik hier meteen volkomen kansloos met 1-3 tegen FC Osaka, dus ook volgend jaar zit ik nog in de J3.

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyF2ZzssmxLoVDs36bo_F9f6hpg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pM0sZFykCmWaZyZCa7GVfmpj.png?f=user_large

Competitie verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR83kiXXp-DuDDuLGPRpxM9FJUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SeghyX2TSsqUfrfm33obPIA5.png?f=user_large

Dan de cups. Om te beginnen de Levain Cup, waar ik vanaf dit jaar voor het eerst mee mocht doen (voorheen mocht alleen J1 en J2 League hierin meedoen, vanaf dit seizoen ook de J3). In de eerste ronde moest ik tegen Thespakusatsu Gunma, die in de J2 uitkomen. Uit verloor ik met 0-1, maar thuis wist ik mooi met 3-1 te winnen. In de tweede ronde tegen Tokyo Verdy, die ook in de J2 zitten. Met een 0-1 verlies uit en 1-1 thuis verloor ik hier dus, exit Levain Cup. Maargoed, de board was happy.

Dan de Emperor's Cup. In de eerste ronde versloeg ik Kataller Toyama (net als mij uit de J3 League) eenvoudig met 3-0, waarna ik in de tweede ronde Tokushima Vortis uit de J2 trof. In een krankzinnige wedstrijd was het na reguliere speeltijd 3-3, nadat ik terugkwam van een 1-3 achterstand. In de verlenging troffen mijn spelers opeens 2x binnen 2 minuten doel, en won ik dus met 5-3. In de derde ronde trof ik Yokohama FC, en hier verloor ik kansloos met 1-4. Geen schande, want Yokohama speelt in de J1 en is de nummer 3 van de competitie, op slechts vier punten achter landskampioen Urawa. Ook hier was de board weer happy.

Mijn topscorer (tevens topscorer van de J3 league).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R61dthg8nG5sQf-ZJ3knSjYb93U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HKg0NBij8ES8kIN9oPNcY49r.png?f=user_large

Een andere goede spits (dit is niet de gepromoveerde ST):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61cJfD8snXjloQLmiZ_ovZOFKWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l6GLha20mFYqTZVC7Y4jP1Dv.png?f=user_large

Mijn speler met de beste rating (na de 2 bovenstaande ST's), dit is de ex-gehuurde AMR die ik in vaste dienst heb genomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvMBQTtMQ0_wJ804k_Uz7YFoiNQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0JH1RmqFH9owaTZwLGBGetLY.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10 19:16
weer wat jaren verder etc.
Heb begin vorig seizoen Martial gratis opgepikt, 55k p/w en voor de Eredivisie gewoon een hele leuke speler.
Vorige winter De Vrij gratis gehaald en wilde hem in de winter al dus 1.4mln betaald. Geen wereld topper meer maar voor de Eredivisie geweldig en brengt ervaring als mentor.

Heb een jong team, dus ben veel bezig met het halen van ervaring.
Hierdoor wel 1 kleine fout gemaakt. Taylor voor 58mln weg, en voor iets minder de oude Ceballos gehaald.
Voor Ajax heb ik veel te veel betaald, maar wilde een ervaren middenvelder hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

AAAARGH!!! Krijg bod op speler waarop ik met speler praat en in dat gesprek geeft ie aan weg te willen. Dus verkoop hem en wens hem succes in zn nieuwe avontuur.... Speler: F you! Ik wou blijven

En Bayern naait mij even flink op slot transfer window :(
Zag dat de Ligt mogelijk beschikbaar was dus dacht doe gek, doe een bod. Werd geaccepteerd op voorwaarde dat zij vervanger konden aantrekken.
Krijg ik eerst bericht dat deal mislukt is omdat ze niemand hebben kunnen aantrekken, vervolgens bieden ze release clause voor een centrale verdediger van mij -O-

[ Voor 48% gewijzigd door Player1S op 31-01-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Player1S schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:13:
AAAARGH!!! Krijg bod op speler waarop ik met speler praat en in dat gesprek geeft ie aan weg te willen. Dus verkoop hem en wens hem succes in zn nieuwe avontuur.... Speler: F you! Ik wou blijven
Heb ik dus ook met een speler, wilt die weg weigert die alle aanbiedingen. Heeft nu nog maar 6 maand contract en gaat dus waarschijnlijk gratis weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Heb mijn groningen career terug opgenomen. Gaan voor derde titel op rij.

Had gehoopt op dit jaar een makkelijkere CL poule. maar nee, Napoli, Real madrid, dortmund, chelsea en lyon,...

letterlijk moeilijker dan vorig jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-10 17:06

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Player1S schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:13:
Jup speler interactie blijft een ding..
Chelseamarre123 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:33:
[...]

Heb ik dus ook met een speler, wilt die weg weigert die alle aanbiedingen. Heeft nu nog maar 6 maand contract en gaat dus waarschijnlijk gratis weg.
Dit lijkt opvallend vaak te gebeuren dit jaar.. tenminste in mijn beleving heb ik dit nog niet zo extreem meegemaakt.
Ik verlies in mijn derde seizoen bij groningen nu Hove en Suslov omdat ze niet willen verlengen en elke club die zich meld afwijzen.. want opties verkennen..
Uiteindelijk in de laatste 6 maand ze beide maar met een tussenpersoon geprobeerd te dumpen voor een habbekrats.. uiteindelijk Hove verkocht. voor Suslov kreeg ik nog een bod van 2 miljoen 6 maand voor het einde van zijn contract blokkeert het bestuur de verkoop want 'bedrag te laag'
Nu loopt die gratis weg sukkels...
AntiChrist7 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:44:
Heb mijn groningen career terug opgenomen. Gaan voor derde titel op rij.

Had gehoopt op dit jaar een makkelijkere CL poule. maar nee, Napoli, Real madrid, dortmund, chelsea en lyon,...

letterlijk moeilijker dan vorig jaar....
Lekker in welk jaar zit je nu?

Ben zelf ook met Groningen bezig, na een succesvol eerste seizoen terug gepromoveerd naar de ED.
In het tweede seizoen vriend en vijand verrast door de Beker te winnen en 2e te worden in de competitie..
Zit nu in het 3e seizoen en schommel wat tussen de 4e en 2e plaats, met wederom een Ajax op gigantische voorsprong op de rest.
Dit seizoen wel voor het eerst CL en daar 7 punten verzameld, toch nog 2 wins en 1 gelijk ik klaag niet.. leuk voor de financiën maar meer ook niet op dit moment.

Wel behoorlijk geïnvesteerd training en jeugdcomplex omhoog en het bestuur is akkoord met de bouw van een nieuw stadion. dus vanaf 2027 gaan we naar 31500 zitplaatsen.
Qua team is het nog wat puzzelen. Ik heb ingezet op een opleidingsclub dus behoorlijk geïnvesteerd in nieuwe jeugdspelers (heb er nu eigenlijk teveel) en dan eens kijken of ik dat kan opbouwen tot een structurele titel uitdager maar dan op een klein budget..

Meest opvallende transfer afgelopen periode was Neymar die bij Feyenoord is neergestreken.. hoge verwachten weinig performance maar dat komt waarschijnlijk omdat ze hem laten spelen als hangende LM..

Dit seizoen in ieder geval CL kwalificatie proberen af te dwingen en dan als de rust is teruggekeerd met weglopende spelers en instromende jeugd eens kijken of we kunnen stabiliseren..

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ColdStone schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:59:

Lekker in welk jaar zit je nu?

Ben zelf ook met Groningen bezig, na een succesvol eerste seizoen terug gepromoveerd naar de ED.
In het tweede seizoen vriend en vijand verrast door de Beker te winnen en 2e te worden in de competitie..
Zit nu in het 3e seizoen en schommel wat tussen de 4e en 2e plaats, met wederom een Ajax op gigantische voorsprong op de rest.
Dit seizoen wel voor het eerst CL en daar 7 punten verzameld, toch nog 2 wins en 1 gelijk ik klaag niet.. leuk voor de financiën maar meer ook niet op dit moment.

Wel behoorlijk geïnvesteerd training en jeugdcomplex omhoog en het bestuur is akkoord met de bouw van een nieuw stadion. dus vanaf 2027 gaan we naar 31500 zitplaatsen.
Qua team is het nog wat puzzelen. Ik heb ingezet op een opleidingsclub dus behoorlijk geïnvesteerd in nieuwe jeugdspelers (heb er nu eigenlijk teveel) en dan eens kijken of ik dat kan opbouwen tot een structurele titel uitdager maar dan op een klein budget..

Meest opvallende transfer afgelopen periode was Neymar die bij Feyenoord is neergestreken.. hoge verwachten weinig performance maar dat komt waarschijnlijk omdat ze hem laten spelen als hangende LM..

Dit seizoen in ieder geval CL kwalificatie proberen af te dwingen en dan als de rust is teruggekeerd met weglopende spelers en instromende jeugd eens kijken of we kunnen stabiliseren..
FM23 bij mij, dus heb me geen zorgen moeten maken om de degradatie. Zit in seizoen 27-28, dus 6de jaar.
Eerste titel was vrij onverwacht omdat Ajax 8 punten liet liggen op de laatste drie speeldagen, maar de tweede was al iets zekerder. Wil deze career eindelijk eens de CL winnen, want dat heb ik nog niet gedaan deze FM. Al veel ploegen kampioen gemaakt (heerenveen, zulte waregem, boavista, chelmsford), maar echt lange careers grijpen me nog niet deze FM. Deels omdat de Ai squad building meh is, maar ook dat nieuwe CL formaat is een gedrocht.

Dus nu met Groningen wel eens proberen. Eredivisie heeft nogal een groot gat tussen de top en de rest, dus is goed om jonge spelers te laten ontwikkelen. En ze starten inderdaad met goeie faciliteiten.

Alleen wilt het bestuur niet meer dan 8 coaches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Ook het derde seizoen met Brentford zit erop. Weer een episch seizoen. Behoorlijk veel geld geïnvesteerd in het team en de faciliteiten. Ook geëindigd met een balans van -€200m. Desondanks geen moment echt aansprak gemaakt op het kampioenschap en derde geëindigd. Op enig moment rond speelronde 20 op 2 punten van de koploper gestaan, maar teveel kleine wedstrijden verloren om kampioen te worden. Arsenal wel weer een keer kampioen na 3x City op rij. Ik ben derde geworden, vlak boven United.

In de Champions League ging het een stuk beter. Weer 6 wedstrijden gewonnen in de groepsfase, en 2 verloren. In de 16e finale nog een makkelijke ronde tegen Toulouse. In de kwartfinale Inter was een stuk moeilijker. Eerste pot verloren met 1-3, maar daarna 3-0 gewonnen tot mijn verbazing (eerste wedstrijd echt kansloos). Toen in de halve finale tegen Barca, eerste wedstrijd 1-0 verloren, maar heenwedstrijd 2-0 gewonnen. Uiteindelijk mocht ik mij opmaken voor de finale tegen PSG, een ploeg waar ik de groepsfase tegen had verloren. Ik kwam al vroeg op 1-0 achter, maar maakte in de tweede helft gelijk. In de 98e minuut zelfs een penalty gekregen, maar gemist. In de verlenging uiteindelijk 1 minuut voor tijd uit een corner gescoord en mocht ik voor het eerst met Brentford de CL omhoog houden. Heel tof einde van het seizoen en een dramatische conclusie.

Nu op zoek naar de volgende ploeg. Hoop dat AC Milan, Napoli, Dortmund of Villareal beschikbaar komt, maar momenteel geen toffe clubs beschikbaar. Dan maar beginnen met het 4e seizoen en ogen open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Loopt bij jullie de nieuwe "groepsfase" in de CL ook door tot eind Januari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:23:
Loopt bij jullie de nieuwe "groepsfase" in de CL ook door tot eind Januari?
ja komt omdat je 8 wedstrijden hebt tov 6 vroeger.

Er is wel geen watervalsysteem meer naar de Europa league, dus voor veel ploegen uit kleinere competities zit het europees seizoen erop in februari. Dat vind ik er het meeste ruk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:30:
[...]

ja komt omdat je 8 wedstrijden hebt tov 6 vroeger.

Er is wel geen watervalsysteem meer naar de Europa league, dus voor veel ploegen uit kleinere competities zit het europees seizoen erop in februari. Dat vind ik er het meeste ruk aan
Oh ja inderdaad, zijn er nu 8. Wel ruk omdat je dan in volle transferperiode zit en zo nog snel wat spelers kan kopen of erger verliezen.

Watervalsysteem naar Europa League is inderdaad ook een jammere, zo kan je haast nooit meer de Europa League winnen als je in de top speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Zo wat een onverwacht seizoen einde..
Na lang in de competitie wisselend op de 2e tot 4e plaats gestaan te hebben in de laatste weken losgekomen van Feyenoord en PSV om na wat punten verlies Ajax in de 33e wedstrijd van het seizoen Ajax zelf te winnen en gelijk te komen qua punten maar achter op doelsaldo..

Laatste wedstrijd, alles of niets vol op de aanval. Speel ik 3-3 tegen PEC zwolle maar Ajax verliest 2-1 dus onverwachts is het eerste Kampioenschap voor FC Groningen een feit.

In de CL ook boven verwachting, met de hakjes over de sloot naar de playoffs waar ik wist te winnen van AC Milan (2-2 en 1-0) om daarna helaas uitgeschakeld te worden door Arsenal.. Niet erg was vooral financieel erg fijn!

Het nieuwe stadion heeft een definitieve Go gekregen en Arjan Robben wordt vereeuwigd..
Wel opvallend positieve balans van 40mil door de CL gaan ze alles lenen.. (note bene 10mil meer dan de kosten), kan niet wachten op de belastingsaanslag...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ShxlXfwWylVrgTYKtazaiW9qjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Oj8VrXW8aENTYQEK4e1ffWpx.png?f=fotoalbum_large

Benieuwd wat volgend seizoen brengt!

[ Voor 16% gewijzigd door ColdStone op 04-02-2024 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Leningen kan je afschrijven tegenover de belastingen he :p Wel grappig dat nieuw stadion, mijn bestuur is ook aan hetzoeken, geplande capaciteit - 31156. Kans is groot dat het ook naar Robben zal vernoemd worden, aangezien hij een legende is bij de club. Liever dat dan "chelmsford city stadium", dat ik in een vorige carriere had...

Ben goed op weg voor de derde titel op rij. tien punten los na 18 speeldagen. Voor de CL al geplaatst voor de playoff, maar moet nog tegen dortmund en chelsea.

Heb niet direct spelers nodig (al heb ik mijn spelmaker wel beloofd dat ik hem verkoop bij 100M), maar toen kwam er een buitenkansje voor 16M.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjkEtEIvGEKf5tZLgdpZ4c58Bxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PN2gnDp4WDmeswalpCz5CKUT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Zit dus te twijfelen om een oudje met een hoge Worldrep te halen gewoon als mentor en shirtjes boost maar weer niet of het uit kan. Na de titelwinst zijn er in ieder geval meer gegadigden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Doe ik ook altijd wel graag. Deed het bv met een 34jarige Tomori in een england career. En in deze heb ik Donny van de Beek en ook even Davy Klaassen gehad.
Ik dacht even aan Virgil, maar hij gaat op pensioen :p

Net mijn Sterspeler (die ik had beloofd voor 100M te verkopen) contract verlengd. Maar ga wel een grote kuis houden in de zomer. een beetje teveel talenten opgehaald die nu ook moeten renderen, en ook wel spelers die al hadden moeten vertrekken.

Wat wel leuk is aan managen in Nederland is dat de kalendar niet overvol is (zeker vergeleken met belgie), en er is een redelijk groot niveau verschil met de top en de rest, dus goeie plek voor al eens een oungster op te gooien

[ Voor 56% gewijzigd door AntiChrist7 op 04-02-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

AntiChrist7 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:03:
Doe ik ook altijd wel graag. Deed het bv met een 34jarige Tomori in een england career. En in deze heb ik Donny van de Beek en ook even Davy Klaassen gehad.
Ik dacht even aan Virgil, maar hij gaat op pensioen :p

Net mijn Sterspeler (die ik had beloofd voor 100M te verkopen) contract verlengd. Maar ga wel een grote kuis houden in de zomer. een beetje teveel talenten opgehaald die nu ook moeten renderen, en ook wel spelers die al hadden moeten vertrekken.

Wat wel leuk is aan managen in Nederland is dat de kalendar niet overvol is (zeker vergeleken met belgie), en er is een redelijk groot niveau verschil met de top en de rest, dus goeie plek voor al eens een oungster op te gooien
Virgil zit in de zandbak voor een salaris van 6.9miljoen per maand.. denk niet dat die naar de FC terug komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

ColdStone schreef op zondag 4 februari 2024 @ 16:29:
Zit dus te twijfelen om een oudje met een hoge Worldrep te halen gewoon als mentor en shirtjes boost maar weer niet of het uit kan. Na de titelwinst zijn er in ieder geval meer gegadigden..
Ik heb een 34-jarige De Ligt weg gehaald bij Bayern. Bayern heeft me daarin nog wel genaaid. Op slotdag zomer transfer periode accepteerden ze een deal waarin zij eerst vervanger moesten aantrekken. Met uur te gaan wordt de deal gecanceld omdat ze geen vervanger hebben kunnen aantrekken maar bieden vervolgens direct transfer clausule voor verdediger van mij.

Uiteindelijk kwam hij in de winter.

Hele seizoen leek het tussen Bayern, Leipzig en ons (Bayer 04) te gaan. Stuivertje wisselen bovenaan. Als wij punten lieten liggen, deed de ander dat ook. Op gegeven moment leek het echter dat Hoffenheim er mee vandoor zou gaan.

Mede door blessures werd het spannend. We deden op 3 fronten nog mee. Uiteindelijk ook finale CL en DFB Pokal behaald.

Was even billen knijpen want de treble was in handbereik maar ik vreesde voor een mega bottlejob.

Toch uiteindelijk de titel veilig kunnen stellen. Officieel op de laatste dag maar met een veel beter doelsaldo had ik met dikke cijfers moeten verliezen en Bayern met dikke cijfers moeten winnen.
Dus de eerste titel voor Bayer 04 is een feit. *O*

In de beker finale moesten we het opnemen tegen Borussia Dortmund. Met een 5e plek in de competitie en daarmee slechts Europa League was er enkel eer te behalen voor ze. Helaas voor hun was de mogelijkheid tot de double voldoende voor ons om ze 4-2 te verslaan. Met oa een doelpunt van de Ligt.

Wat nog rest is de Champions League finale. Hier moesten we het opnemen tegen Chelsea. Met een 3e plek in de Premier League waren zij ook al gegarandeerd voor de CL komend seizoen.
De finale wordt In Kyiv gespeeld. In 2034 is het daar blijkbaar weer veilig genoeg om zo'n grote wedstrijd te houden.
Een wedstrijd die gelijk op ging. Beide 10 schoten. Chelsea 5 op doel en wij 4. Een xG van 1.12 voor Chelsea en 1.75 voor ons. Balbezit 60% voor Chelsea.
Alleen was onze keeper beter. Resultaat 3-0 gewonnen *O*

Beste seizoen ooit voor Bayer 04. Eerste titel ooit, eerste Champions League winst ooit en voor de 3e keer beker.
Nu hopen dat ik niet helemaal leeg gekocht ga worden. Al hebben de meeste sterren gigantische afkoopsommen en komen er al weer wat wonderkids binnen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Met South Shields 4x kampioen geworden na elkaar en nu momenteel 11e in de Championship. Het vreemde is dat ik nog nergens uitgenodigd ben voor een interview bij een andere club. Als er dan iets vrijkomt dan worden er vrije managers of zelfs managers uit lagere reeksen gekozen.

Mijn reputatie is reeds 3 sterren en heb geen zwaar contract. Momenteel bezig met studeren voor continental A license.

Enig idee waarom niemand komt polsen ? Het is een non League to legend save, dus zelf niet solliciteren of interesse tonen in ploegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stijninho schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:19:
Met South Shields 4x kampioen geworden na elkaar en nu momenteel 11e in de Championship. Het vreemde is dat ik nog nergens uitgenodigd ben voor een interview bij een andere club. Als er dan iets vrijkomt dan worden er vrije managers of zelfs managers uit lagere reeksen gekozen.

Mijn reputatie is reeds 3 sterren en heb geen zwaar contract. Momenteel bezig met studeren voor continental A license.

Enig idee waarom niemand komt polsen ? Het is een non League to legend save, dus zelf niet solliciteren of interesse tonen in ploegen
Heb je een lang contract?
Als ik wacht met bijtekenen krijg ik meestal wel wat aanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Chelseamarre123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:01:
[...]

Heb je een lang contract?
Als ik wacht met bijtekenen krijg ik meestal wel wat aanbiedingen
Nog anderhalf jaar (had 3 jaar bijgetekend). Dat was idd iets dat ik ook al dacht. Maar mij afkopen zal wel zo duur niet zijn. Verdien 2100 euro/week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Dus ook Arjen Robben park hier :p wel nog 3jaar voor het af is, weet niet of deze career het zolang trekt. 71M voor 32500 plaatsen.

Nu tijd voor een grote opkuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Stijninho schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:19:

Lijkt in FM24 sowieso minder snel te gebeuren dat club zich voor jou meld. In mijn save 4x achter elkaar kampioen in Zweden voordat ook maar 1 ploeg zich meldde.
Ik reageer dan zelf wel als ik iets leuk vind en weg wil al deed ik dat bij BK Hacken niet totdat ik reageerde op Bayer 04. Maar had toen al aanbieding van Real San Sebastian.

YouTuber die ik volg krijgt ook geen aanbiedingen terwijl hij in het echt van alle kanten aanbiedingen zou krijgen. (in de zin: als hij in het echt zo goed bezig was met een klein team dan wouden grotere clubs hem zeker ook hebben)

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 05-02-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Komt grotendeels omdat het reputationbased is. reputatie gaat maaar traag vooruit, vandaar het gebrek aan aanbiedingen. het verklaat ook voor een deel waarom de AI je altijd wilt bedotten bij transfers als je als een kleinere club bent begonnen.

ik zei daarnet nog grote kuis houden en ik geef al meteen 10m voor een wonderkid :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zit aan het begin van m'n 3e seizoen in Hongarije met Budapest Honvéd Fc.. 2x kampioen geworden(2e divisie en nu 1e divisie), dus ik mag de voorrondes CL in.
Misschien dat ik de 1e voorronde normaliter nooit echt oplet als ik met grotere clubs speel, maar wat ik nou toch voorbij zie komen aan scores...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lqi0bzz0W849T6rrgJBfbwSZ0Gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6LJqZZF0dQC9pfGzXWY8AxY3.png?f=user_large

17-0, 15-0, 4-8.... wat een uitslagen. Hopelijk loot ik een beetje gunstig zodat ik iig de play offs bereik, ik heb echt wat reputatie nodig want de spelers die nu willen komen en die ook maar een klein beetje niveau hebben vragen allemaal al 8 a 10k per week, terwijl ik een salarisbudget van 120k heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stijninho schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Nog anderhalf jaar (had 3 jaar bijgetekend). Dat was idd iets dat ik ook al dacht. Maar mij afkopen zal wel zo duur niet zijn. Verdien 2100 euro/week
Volg je ook trainerscursussen?

Hier gestart zonder ervaring/diploma werkloos. Aan de slag gegaan in Belgische 3de divisie, na paar jaar naar de Zwitserse competitie gegaan bij Zurich. Kampioen gespeeld en dan in mijn laatste contract jaar kreeg ik eerst een aanbieding van Atletic Bilbao, later Manchester United wat ik heel bizar vond.
En ook Villareal, uiteindelijk op hun aanbod ingegaan. (rond December)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
We're rich!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRtC4oKEpWn4sfd1w4sEeEgzx7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1fXmVb27lIEaCB25u1J0amHf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90puQBs10fyyiN3v_lDbAX01v3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/acZqYZfWMEgMj55G4RidCjSb.png?f=user_large

[edit] beetje jammer van de loting alleen, had wel op wat grotere teams gehoopt aangezien we toch enorm kansloos zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9Z-6cvR-RvLjf7isLmHARNMtAs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LGGkH4vmSuad6XBhJ5ZRNZcc.png?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door toolkist op 05-02-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

toolkist schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:48:
We're rich!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[edit] beetje jammer van de loting alleen, had wel op wat grotere teams gehoopt aangezien we toch enorm kansloos zijn.
[Afbeelding]
Ach ja daarentegen blijven de fans er niet om weg, want tegenstander met grotere reputatie en bij elke punt die je pakt rinkelt de kassa ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stijninho
Chelseamarre123 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:44:
[...]

Volg je ook trainerscursussen?

Hier gestart zonder ervaring/diploma werkloos. Aan de slag gegaan in Belgische 3de divisie, na paar jaar naar de Zwitserse competitie gegaan bij Zurich. Kampioen gespeeld en dan in mijn laatste contract jaar kreeg ik eerst een aanbieding van Atletic Bilbao, later Manchester United wat ik heel bizar vond.
En ook Villareal, uiteindelijk op hun aanbod ingegaan. (rond December)
Ja telkens als ik kan vraag ik om een cursus te volgen. Maar af en toe lieten ze het niet toe omdat ze schrik hadden mij kwijt te geraken aan een grotere club. Ben ook met de laagste diploma’s begonnen. Ik begin straks aan mijn laatste contractjaar dus ik ga ervan uit dat ik dan wel aanbiedingen zal krijgen. Verlengen doe ik niet meer. En ondertussen opgeklommen naar plaats 4 met nog kans op promotie. Dus verveel me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR4bChF_oKOMuysalJNmOTGNjy4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c4Cm4yef99g0XghRrYUzN3CI.png?f=user_large

dus.. een uitwedstrijd waar mijn club schijnbaar meer supporters meeneemt dan er thuis supporters aanwezig gaan zijn?
ColdStone schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:09:
[...]

Ach ja daarentegen blijven de fans er niet om weg, want tegenstander met grotere reputatie en bij elke punt die je pakt rinkelt de kassa ;)
Mag 3 punten ook? Young Boys uit met 3-5 verslagen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Speeldag 3: Spits van 20 jaar die 1 maal gestart heeft en 2 keer ingevallen met een gemiddelde van 6.5.
"Ik wil meer kansen" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert01
Owusu-Oduro wilde graag een salarisverhoging. Hoeveel hij dan wil. 25 miljoen per jaar :+ Toch maar zijn zin geven en verkopen dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Ben halverwege mijn 4e seizoen met Brentford overgestapt naar Roma. Was in de zomer weinig interessants beschikbaar en dit was de meest interessante in de winterstop. Van de CL winnen en derde staan in de PL naar 12e in de Serie A. Wel een mooie uitdaging met een matige en oude selectie.

Blijven wel rare dingen gebeuren. Selectie wilde een gesprek omdat ze zich zorgen maakte om de kwaliteit op de keeper's positie. Ik beloof versterking. Mijn eerste keeper is mijn meest waardevolle speler in de selectie, maar wat erachter zit is drama. Ik had 8 miljoen te besteden in de winter en ik mocht slechts 30% vd inkomsten weer besteden. Ik verkoop mijn 31-jarige CV voor 30miljoen en spendeer 14 miljoen aan een tweede keepr, bijna mijn hele budget, maar de selectie blijft 'wachten' op de versterking. Uiteindelijk wil mijn beste veldspeler weg omdat ik de belofte heb gebroken...

Nou goed, we zien wel hoe het zich ontwikkelt richting de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Net nieuwe save gestart met de prijsloze Telstar met als doel de prijzenkast daar goed te vullen.

Moest daar halve staf bij elkaar zoeken nog waaronder chief scout. Ik advertentie plaatsen en 1 van de mensen die reageerde en ook dolgraag de baan wou was Carles Puyol :o

Needless to say, die kreeg gelijk een contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

mmmmm eerste seizoen met Telstar en ben hard op weg om de eerste prijzen in de club historie al mis te lopen.

In de beker door Cambuur eruit geknikkerd dus die pakken we dit seizoen niet.
Na wisselvallige start werden we 2e in de 2e periode achter Willem II die ook al de 1e hadden gewonnen dus plekje in de playoffs veilig gesteld.

Ondertussen op 2 punten van plek 2 en 14 van plek 1. Willem II is oppermachtig dus titel pakken lukt niet tenzij Willem II letterlijk instort.
Plek 2 is echter wel mogelijk en dat betekend automatische promotie maar geen prijs. :X

Hoop eigenlijk op 1 extra seizoen KKD om 2e seizoen echt te gaan vlammen en de titel te pakken.

Ondertussen trouwens wel probleem met mn keepers. Eerst raakt Koeman langdurig geblesseerd (7+ maand). Ik vervanger aangetrokken want had maar 2 keepers. Vervolgens raakt Joey Houweling paar maand geblesseerd dus weer vervanger moeten aantrekken zodat ik ten minste 2 keepers had

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 12-02-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Onverwachts in 28-29 de CL finale gehaald met Groningen. Gorter was teveel aan het prutsen en na volgend seizoen liep zijn contract af, dus eind februari in de reserves gezwierd.Zijn backup pakt meteen een penalty van Haaland. Nadien ook Chelsea, Bayern en PSG uitgeschakeld, maar in de finale toch 3-2 onderuit tegen Barcelona. Verdiend, maar had na 3 minuten zo'n gigantische kans dat het heel anders had kunnen lopen.

Nadien nog dat idiote WK voor clubs waar ik blij was dat ik op 1juli er al uit lag. Nieuwe keeper al gekocht, maar meeste van mijn topspelers zitten maar tussen 35-40k. Het is moeilijk om dan nog betaalbare kwaliteit te vinden, die je echt een stap vooruit helpen. Frenkie de jong en Gavi samen zouden mijn hele loonbudget opsouperen, om maar een vergelijking te maken.
Ga even een break nemen van deze save om wat anders te spelen, had al wat gezocht maar vond niet direct de LW speler die ik echt wel nodig heb waarvan ik dacht "ja die wil ik". En na 3j tripple JC, beker en eredivisie is het daar ook wat saai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Zo seizoen 2030/2031 met Roma zit erop. Halverwege het seizoen ingestroomd toen ze bijna door waren naar de knockout fase van de CL, maar wel 10e stonden in de competitie.

In de competitie direct de weg omhoog ingezet, maar de grote ploegen bleken een brug te ver, dus het leek er lange tijd op dat ik 5e/6e zou worden en CL net mis zou grijpen. Lazio en Fiorentina zaten in een lange winstreeks terwijl ik tegen de grote ploegen punten liet liggen, maar ik bleef in het kielzog en in de laatste twee speeldagen lieten ze allebei punten liggen en ging ik met de hakken over de sloot toch de CL in.

De CL was echt een rollercoaster. In de 16e finale makkelijk gewonnen van Lens. In de 8e finale trof ik Inter die te sterk was voor mij in de competitie. In de CL ook de eerste wedstrijd 1-3 verloren, maar de return uiteindelijk 5-2 gewonnen in de verlenging. Daarna kwam Barcelona in de kwartfinale en ook van hen de eerste wedstrijd verloren, maar de tweede wedstrijd verrassend gewonnen. In de halve finale was het de beurt aan Real Madrid, maar daar was ik twee wedstrijden kansloos tegen.

Wel de Coppa Italia gewonnen, waar ik ook Inter trof in de halve finale en ook de eerste wedstrijd verloor. In de finale vervolgens Juventus finaal te kijk gezet.

Voor de financiën was de mooie run in de CL en de plaatsing voor volgend seizoen een fijne boost. In de winter een saldo van -€50m en met goeie verkopen in de zomer en de CL-financiën nu op een gezonde +€100m. Helaas mocht ik door het slechte vertrekpunt slechts 35% van de transferinkomsten herinvesteren en was het startbudget in de zomer €8m. Veel oude spelers verkocht en voor 10-15m per stuk nieuwe talentvolle spelers gehaald. Op de laatste dag van de transferperiode was mijn transferbudget op en heb ik alsnog het bestuur gevraagd te onderhandelen over een RB van Fiorentina die ik graag wilde maar 30m kostte. Zowaar hebben ze dat ingewilligd en heb ik nu een behoorlijk talentvolle RB van 23 jaar aangetrokken.

Al met al is de selectie niet heel bijzonder, maar wel verjongd en ververst met spelers die in potentie veel geld waard gaan zijn. Wel even wennen qua situatie t.o.v. de afgelopen 3,5 seizoenen bij Brentford, waar ik spelers van 60-100m kon aantrekken. Nu kijk ik niet hoger dan €25m en vaak lager, ondanks dure verkopen.

Nieuwe seizoen is inmiddels ook van start en met deze degelijke, maar niet heel bijzondere selectie ben ik na 14 wedstrijden in de competitie nog ongeslagen (wel 2x verloren in de CL) maar Inter ook dus ik sta tweede. Zou tof zijn om kampioen te worden met Roma. Is me bij Brentford niet gelukt (CL wel 1x) terwijl ik daarvoor bij Standard 3x op rij kampioen werd. Zou leuk zijn om dat weer te halen. Dan laat ik daarna de save en FM denk ik even liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door DennisCle op 15-02-2024 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Nou, in mijn Telstar save is Willem II dus ingestort. Maar niet genoeg.

Gat van 14 punten kunnen slinken naar 1 met 2 te gaan. Laatste wedstrijd was directe titelstrijd tussen ons 2 mits wij niet de voorlaatste wedstrijd gelijk speelden. Hierdoor kwamen we op 3 achter en zouden we tenminste met 5 doelpunten verschil moeten winnen uit bij ze.
Helaas werd dat ook gelijkspel en was Willem II kampioen en wij 2e (wat al veilig was). Dus geen prijzen nog.

In de zomer behoorlijk gebonden aan het budget en zit er ook inmiddels overheen met een krappe selectie die op papier direct eruit zou moeten vliegen. Vooralsnog pakken we wel onze punten en zijn bijna op 1/3e van fe normaal veilige 35 punten.
Hopelijk blijven we zo door gaan en consolideren we het seizoen en kunnen met meer geld het 2e seizoen in de Eredivisie aan gaan.

Hopelijk willen ze komende zomer wel trainingscomplex aanpakken. En stadion mag nu ook wel groter. Heb bijna 1.000 jaarkaarthouders erbij en vooralsnog elke thuiswedstrijd stijf uitverkocht (3.300 man).

• Chelseamarre123
Er is dus een transferbug gevonden. Je kan elke speler halen als je een bepaalt offer doet.
Zelf niet getest of het effectief werkt maar lees er genoeg over op reddit/FB

https://www.pcgamer.com/f...ss-than-1-of-their-value/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJ9oes292SzPORPfDzQ5ULchtZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYI0fejvhR7ejRMFn7vyNR2p.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Chelseamarre123 op 15-02-2024 12:10 ]

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:18

odan

The dark side is within all!

Chelseamarre123 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:09:
Er is dus een transferbug gevonden. Je kan elke speler halen als je een bepaalt offer doet.
Zelf niet getest of het effectief werkt maar lees er genoeg over op reddit/FB

https://www.pcgamer.com/f...ss-than-1-of-their-value/

[Afbeelding]
Het is niet dat je elke speler kunt halen, je bod op elke speler wordt geaccepteerd, daarna moet je er nog met de speler uitkomen.

En hoewel man city misschien je bod op haaland wel gaat accepteren zal erling toch echt nee zeggen tegen je clubje in de 6e divisie in willekeurig land.

Pulse mee voor GoT!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

odan schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:28:
[...]

Het is niet dat je elke speler kunt halen, je bod op elke speler wordt geaccepteerd, daarna moet je er nog met de speler uitkomen.

En hoewel man city misschien je bod op haaland wel gaat accepteren zal erling toch echt nee zeggen tegen je clubje in de 6e divisie in willekeurig land.
En je moet nog steeds het salaris kunnen betalen :+

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Winnen van de Champions League, voor en tegen:

Voor:
- winnen van de Champions League
- kwalificeren voor de wereldkampioenschappen

Tegen:
- kwalificeren voor de wereldkampioenschappen terwijl al je spelers op vakantie gaan

EDIT: hoort een plaatje bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqy8knhOmiO2Y95cCm_6AW7aNj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi9sfbnPnILbeiiELzFjDPoD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Shabbaman op 16-02-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Je zou toch maar deze carrière hebben...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFS6hgRCLAiRrOOr-YSu4gS0wZA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wjDtmiwHh3P9BuF4BbYUETPr.png?f=user_large

Van Man Utd naar Hongarije in 3 jaar... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Shabbaman schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:06:
Winnen van de Champions League, voor en tegen:

Voor:
- winnen van de Champions League
- kwalificeren voor de wereldkampioenschappen

Tegen:
- kwalificeren voor de wereldkampioenschappen terwijl al je spelers op vakantie gaan

EDIT: hoort een plaatje bij
[Afbeelding]
Welk seizoen is dit ? Ben door PSG in seizoen 2024/2025 nog als speelbal gebruikt met
Feyenoord :+

De blessures zijn wel heel erg dit jaar in fm. Heb van ellende op de laatste speeldag Arnautovic als spits gehuurd, omdat van persie geblesseerd raakte. Nu weer Wieffer, Roony, Timber en Ivanusec geblesseerd. Belasting let ik ook enorm
Goed op, dus dat kan het ook niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 06:14

^^0nMe

Got Babana's?

Traeces schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:20:
[...]

Welk seizoen is dit ? Ben door PSG in seizoen 2024/2025 nog als speelbal gebruikt met
Feyenoord :+

De blessures zijn wel heel erg dit jaar in fm. Heb van ellende op de laatste speeldag Arnautovic als spits gehuurd, omdat van persie geblesseerd raakte. Nu weer Wieffer, Roony, Timber en Ivanusec geblesseerd. Belasting let ik ook enorm
Goed op, dus dat kan het ook niet zijn.
Gebruik je de realism mod (+25% blessurekans oid) en doe je ook je eigen trainingsweek instellen? Ik heb FM24 eerst 3 seizoenen zonder mod gespeeld en het is op die keepersbug na nog steeds heel makkelijk om het maximale qua training te halen zonder blessures MITS je zelf je training doet ipv overlaten aan assistenten.

Je hoeft niet eens allerlei schema's te downloaden zolang je zelf een schema maakt met een blok recovery + blok teambonding na een matchday en voor een matchday alleen tactical en/of setpiece routines traint. De overige dagen kun je zelf invullen zolang je niet boven de 65% intensity voor een linie/unit uitkomt en een unit niet 2 dagen achterelkaar zwaar belast.

Overigens kon ik me in mijn hele korte FEY save herinneren dat ze vrij veel blessure gevoelige spelers hadden (above average of hoger). Oa Trauner, Bijlow, enz, daar doe je niet zoveel tegen behalve verkopen of nooit meer dan 60 min laten spelen per wedstrijd.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
^^0nMe schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Gebruik je de realism mod (+25% blessurekans oid) en doe je ook je eigen trainingsweek instellen? Ik heb FM24 eerst 3 seizoenen zonder mod gespeeld en het is op die keepersbug na nog steeds heel makkelijk om het maximale qua training te halen zonder blessures MITS je zelf je training doet ipv overlaten aan assistenten.

Je hoeft niet eens allerlei schema's te downloaden zolang je zelf een schema maakt met een blok recovery + blok teambonding na een matchday en voor een matchday alleen tactical en/of setpiece routines traint. De overige dagen kun je zelf invullen zolang je niet boven de 65% intensity voor een linie/unit uitkomt en een unit niet 2 dagen achterelkaar zwaar belast.

Overigens kon ik me in mijn hele korte FEY save herinneren dat ze vrij veel blessure gevoelige spelers hadden (above average of hoger). Oa Trauner, Bijlow, enz, daar doe je niet zoveel tegen behalve verkopen of nooit meer dan 60 min laten spelen per wedstrijd.
Thanks voor de tip. Dat eens proberen. Momenteel doet mijn assistent de trainingen.

Het zijn juist continu verschillende spelers, in het eerste seizoen vrijwel geen blessures met een kleinere selectie. Bijlow en Trauner zijn eigenlijk nooit geblesseerd. Trauner speelt overigens maar 50% van de wedstrijden, laat een jong talent veel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Eerste seizoen eredivisie met Telstar sinds 1978 is heel goed verlopen. Uiteindelijk 4e mogen eindigen en dus Europa League binnen gehengeld.

nadeel, club wil trainings complex niet updaten. Stadion wordt wel uitgebreid en we wijken tijdelijk uit naar "stadion" De Vlotter in Heemskerk. Welke, in game, gewoon groter is dan Telstar stadion 8)7 (4.500 vs 3.300)

Grootste nadeel is dat ik 80k/week heb voor spelers salarissen en begon met een negatief transfer budget van -1,32 miljoen. Op onverklaarbare wijze heeft de club dat echter weg gepoetst tot 0 euro. Kopen is dus nog steeds geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Well, fuck me I guess.

Speler die ik in seizoen 1 verkocht had met terughuur en in seizoen 2 weer had gehuurd en in seizoen 3 terug had gehaald en in de 2 seizoenen erg belangrijk was breekt z'n been tijdens de training en mist 6-7 maand......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Zo, seizoen 2031/2032 zit erop. Mijn eerste volledige seizoen met Roma.

In de zomer heb ik de selectie wat verjongd en breder gemaakt (voordeel dat je in Italië 15 wissels mag hebben). Het bleef een uitdaging met een beperking van 50% herinvesteren van transferrechten, dus ik moest creatief zijn.

Het seizoen begon ijzersterk in de competitie. Ruim 15 wedstrijden ongeslagen en bijna alles gewonnen voor de winterstop. Daardoor begon ik toch te hopen op een titel. Inter bleef me echter de hele tijd op de hielen, soms een punt voor, soms drie punten achter.

In de winter daarom de selectie nog wat breder gemaakt, omdat ik veel last had van blessures van belangrijke spelers. Ik moest flink investeren om deze strijd vol te houden. Uiteindelijk een 30-jarige Ranocchia als oudgediende van mijn eerste seizoenen bij Standard voor €30m gehaald om gaten te vullen op het middenveld en een buitenkansje als derde spits van mijn oude club Brentford voor €10m, tot slot mijn 32-jarige CAM Lindstrom verkocht voor €30m aan Galatasaray en een jonge Braziliaanse CAM gehaald (die op de 32e speeldag zijn kruisband scheurde).

In de tweede seizoenshelft liet ik hier en daar onnodig punten vallen, maar Inter ook. Richting het einde van de competitie begon ik uit te lopen op Inter en had ik een voorsprong van 6 punten. Op de laatste speeldag moest ik thuis tegen Inter, en verloor ik kansloos 4-2, maar gelukkig had ik het kampioenschap de speelronde ervoor veiliggesteld. Inter had een doelsaldo van +70 en ik +50, dus op doelsaldo had ik de trofee niet mogen optillen. Uiteindelijk kampioen geworden met een recordhoeveelheid overwinningen (29/38) en punten (92, oude record was 87).

De Champions League verliep minder succesvol dan het jaar ervoor. In de 8e finale won ik vrij eenvoudig van Leipzig, maar in de kwartfinale ging ik twee keer roemloos onderuit tegen Dortmund (die ook kampioen werden in Duitsland dit seizoen). Ook de Coppa Italia kon ik niet prolongeren en was Juventus in de halve finale twee keer te sterk. Ondanks het kampioenschap dus toch financieel flink minder succes en met de investeringen in de winter ook de balans van +50m naar -30m aan het einde van het seizoen, maar dat was de investering waard om voor het eerst sinds 2001 kampioen van Italië te worden.

De successen bij Roma in anderhalf seizoen hebben mij wel een mooie transfer opgeleverd naar Bayern München, waar de trainer was ontslagen na het behalen van de derde plek en een matige prestatie in de CL. De financiële situatie bij Bayern is voor hun doen vrij belabberd (zomertransferbudget van €20m) en de smalle selectie zit vol met 32+ers. Ook weinig grote talenten in de selectie of de O19. Mooie uitdaging dus om deze club weer aan de titel te helpen. Het plan is om een aantal dure oude spelers te verkopen aan de zandbak en daar jonge talenten voor terug te kopen en de weinige talenten in de O19 te integreren in de selectie.

[ Voor 7% gewijzigd door DennisCle op 21-02-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Grrrr. Ook in mijn 3e seizoen met Telstar blijven de prijzen uit.

Met uitzondering van Ajax lag de Eredivisie erg dicht bij elkaar en was plek 2 t/m 5 hele seizoen stuivertje wisselen met PSV, Heerenveen, AZ ons en tot bijna het einde Almere City. Uiteindelijk eindigden wij als 2e dus CL gegarandeerd.
Ajax met ruime voorsprong kampioen.

De Europa League begon zeer goed met paar verrassende overwinningen maar stagneerde later beetje. Ondanks dat wel de groepsfase overleefd. Uiteindelijk stranden we in de kwart finales tegen Manchester United.

De beker was dit jaar onze grootste kans op een prijs. In de halve finale schakelde PSV Ajax uit en wonnen wij van Excelsior. Helaas wist PSV in de verlenging de 3-2 erin te prikken.

Financieel ging het wel uitstekend. Door Europees succes was de kas goed gespekt. Dit resulteerde in 2 upgrades voor mijn trainingscomplex en 1 voor het jeugd complex.
Stadion verbouwing was al bezig en is nu klaar.
Ook de staf flink kunnen uitbreiden van 4 coaches naar 9. heb nu ook de beste trainers staf van de Eredivisie.

Hopelijk volgend seizoen eindelijk eens prijs pakken. Grootste kansen liggen in de competitie en beker want CL ga ik nog niet redden en helaas ook geen mogelijkheid om na de groepsfase nog in de Europa League te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNaK9TR814CLFyn_b0C4N-v5uHM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mep4XvzX14JMSYOH2CT5gwVH.png?f=user_large

Met Gala thuis, Leverkusen uit (mazzeltje), Celtic uit en Braga thuis (weer een mazzeltje) zowaar de playoffs gehaald. Barca thuis 1-3 en Arsenal uit 2-3 verloren, met nog PSG uit en Aston Villa thuis te gaan lijkt het me sterk dat ik nog direct ga kwalificeren dus dan maar vast hopen op een makkelijke tegenstander in de play offs... Maar weinig kans natuurlijk :)
Overigens begin ik nu wel tegen het probleem te lopen dat ik harder groei dan dat er kwalitatief goede Hongaarse spelers beschikbaar zijn.. Dus home-grown regel behalen wordt steeds lastiger.
Ik investeer wel als een malle in de jeugdopleiding, maar of daar nou echt wat uit gaat komen binnen afzienbare tijd?

[ Voor 21% gewijzigd door toolkist op 23-02-2024 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:46:
[Afbeelding]

Met Gala thuis, Leverkusen uit (mazzeltje), Celtic uit en Braga thuis (weer een mazzeltje) zowaar de playoffs gehaald. Barca thuis 1-3 en Arsenal uit 2-3 verloren, met nog PSG uit en Aston Villa thuis te gaan lijkt het me sterk dat ik nog direct ga kwalificeren dus dan maar vast hopen op een makkelijke tegenstander in de play offs... Maar weinig kans natuurlijk :)
Overigens begin ik nu wel tegen het probleem te lopen dat ik harder groei dan dat er kwalitatief goede Hongaarse spelers beschikbaar zijn.. Dus home-grown regel behalen wordt steeds lastiger.
Ik investeer wel als een malle in de jeugdopleiding, maar of daar nou echt wat uit gaat komen binnen afzienbare tijd?
Sommige dingen groeien echt voor geen meter mee in FM.
Krijg je speler met huidige ability 2e divisie en potentiele ability Eerste divisie en dan label "Must buy". Gast, we gaan de CL in..... ik wel spelers die tenminste middenmoot Eredivisie aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:28:
[...]

Sommige dingen groeien echt voor geen meter mee in FM.
Krijg je speler met huidige ability 2e divisie en potentiele ability Eerste divisie en dan label "Must buy". Gast, we gaan de CL in..... ik wel spelers die tenminste middenmoot Eredivisie aankunnen.
Dat komt doordat de reputatie van je club zo langzaam omhoog gaat.
Die zal nu waarschijnlijk nog niet eens hoger zijn dan die van de "top"clubs in de KKD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Honved-Villa 2-1 :D :D :D
5 teams die me nog in kunnen halen met nog 1 wedstrijd te gaan, maar zo lang het er niet meer dan 2 zijn die dat doen kwalificeer ik me zowaar rechtstreeks voor volgende ronde CL.
Aan het programma te zien vrees ik alleen dat het er net 3 worden.

[edit[ Milan choket uit tegen Gala dus we worden precies 8e :D

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 23-02-2024 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Dat komt doordat de reputatie van je club zo langzaam omhoog gaat.
Die zal nu waarschijnlijk nog niet eens hoger zijn dan die van de "top"clubs in de KKD?
IMHO is dat ook een tekortkoming in de game.

In het echt is Almere City ook geen Eredivisie grootmacht maar de scouts komen ook niet aanzetten met middenmoot KKD spelers en zeggen tegen Pastoor dat ie die echt moet halen.

wat dan wel weer positief is dat ik 2x trainer van het jaar ben want vanwege de lage reputatie overperform ik uiteraard :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou, we zijn terug op aarde.
Volgende ronde CL Liverpool geloot. Heen wedstrijd na 7 minuten met 10 man, werd maar 8-1 voor Liverpool :D
Terugwedstrijd zowaar nog 3-2 gewonnen, maar waar je zou denken dat een kwartfinale CL tegen Liverpool wel voor een vol huis (10k) toeschouwers zou zorgen heb ik blijkbaar een stel mooi weer supporters... 3.3k kwamen er kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In 97 competitiewedstrijden in de hoogste divisie 5x verliezen (waarvan 4x in 1e seizoen ) wordt toch wat saai, dus ik ben maar eens aan het kijken voor een nieuwe baan. Ook omdat talenten niet echt door lijken te groeien door de geringe weerstand hier.

2 ideeën op basis van de beschikbare posities..
Met Sporting Gijon de standaard Spaanse top 3 bestrijden (nu nog middenmoot 2e divisie), of met Stoke (mid table Championship) terug naar het ouderwetste "Tony Pullis" tijdperk. Oftewel, een stel lantaarnpalen kopen, tactiek die de ballen naar voren ramt en strijden met die handel. De match engine lijkt dit jaar wat bias te hebben richting snelle/krachtige spelers, dus dat moet best "te doen" zijn... Ik ga gewoon bij allebei solliciteren en dan kijken wie me wil, op basis van de reputatie zouden ze allebei moeten kunnen.

Desnoods maar even een wheel of fortune raadplegen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 26-02-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Nou, eerste record met Telstar is binnen.....

Met 6.300 man laagste bezoekersaantal in de Champions League :')

Tja, bestuur durft het nog niet aan om groot stadion te bouwen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:03:

Da's nog altijd 3k meer dan mijn laagte record in de CL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
toolkist schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:10:
In 97 competitiewedstrijden in de hoogste divisie 5x verliezen (waarvan 4x in 1e seizoen ) wordt toch wat saai, dus ik ben maar eens aan het kijken voor een nieuwe baan. Ook omdat talenten niet echt door lijken te groeien door de geringe weerstand hier.

2 ideeën op basis van de beschikbare posities..
Met Sporting Gijon de standaard Spaanse top 3 bestrijden (nu nog middenmoot 2e divisie), of met Stoke (mid table Championship) terug naar het ouderwetste "Tony Pullis" tijdperk. Oftewel, een stel lantaarnpalen kopen, tactiek die de ballen naar voren ramt en strijden met die handel. De match engine lijkt dit jaar wat bias te hebben richting snelle/krachtige spelers, dus dat moet best "te doen" zijn... Ik ga gewoon bij allebei solliciteren en dan kijken wie me wil, op basis van de reputatie zouden ze allebei moeten kunnen.

Desnoods maar even een wheel of fortune raadplegen ;)
Stoke toch ;) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik twijfel nog steeds.. Heb dus 2 saves gemaakt, 1 waarbij ik een aanbieding van Gijon heb en 1 met een aanbieding van Stoke.
Engeland heb ik al zo vaak gedaan dat een keer Spanje misschien wel een leuke afwisseling is.
Maar, dat grote mannen lange ballen vooruit voetbal idee trekt me vooralsnog meer (ookal hebben ze bij aanstelling als visie aanvallend voetbal met balbezit als harde eis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Player1S schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:03:

Ik weet niet wat voor ondoorgrondelijk mechanisme hier de basis voor is, maar ik kan me wel voorstellen dat het aantal fans daar een rol speelt. Volgens mij is dat aantal niet zo flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Shabbaman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:25:
[...]

Ik weet niet wat voor ondoorgrondelijk mechanisme hier de basis voor is, maar ik kan me wel voorstellen dat het aantal fans daar een rol speelt. Volgens mij is dat aantal niet zo flexibel.
zat een hele formule achter meen ik, landrep, clubrep en verborgen factoren (economiescore en bevolkingsscore land ect..)

zelfde soort mechanisme wordt gebruikt voor landreputatie mbt jeugdtalenten. je kan luxemburg wel tot wereldkampioen brengen qua land en qua clubs maar je zal nooit de fantastische intake qua jeugd krijgen als de top landen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Shabbaman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:25:
[...]

Stomme is dat ik met 6.300 gewoon elke week stijf uitverkocht ben. Hooguit uit vak zit niet vol.
Staat wel tegenover dat er "slechts" 3.365 jaarkaarten verkocht zijn met 0 wachtende.

Nadeel van dit soort saves, zeker als je bijvoorbeeld laag in Engeland begint, is dat het stadion een bottleneck word.
Club wil eerst niet nieuw bouwen en als ze het doen is het nog steeds relatief klein stadion en met weinig kans om op korte termijn flink uit te breiden.

Ook nu met Telstar, I speel mijn CL wedstrijden in AZ Stadion. Ook gewoon uitverkocht.
Dus de potentie is er wel maar club durft het nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Yep, ik zat tot in de championship in een stadium van 5k

En wanneer ze een nieuw bouwden noemden ze het saaiweg "name of place" city stadium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

AntiChrist7 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:36:
Yep, ik zat tot in de championship in een stadium van 5k

En wanneer ze een nieuw bouwden noemden ze het saaiweg "name of place" city stadium
Mja naam is dan nog te accepteren maar laat ze dan iig stadion bouwen met goede uitbreidingsmogelijkheden.

Stel dat ik nu bijvoorbeeld stadion voor 12.000 zou krijgen is dat voor nu leuk maar moet het niet over 2-3 jaar al weer te klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Gaat het weer een seizoen zonder prijs worden??

In de CL slechts 1x gewonnen en 2x gelijk. Baal er van dat er geen weg richting EL is in de nieuwe setup.

De beker was de kwart finale herhaling van de finale van vorig seizoen. Weer PSV tegen ons en weer verloren we.

In de competitie ruim 11 punten voorsprong gehad maar gaat nu best ruk en in de laatste 5 rondes mag ik tegen de nr's 16, 7, 3, 6 en 2.
Heerenveen, op p4, daarentegen, mag tegen de nrs 2, 15, 14, 18 en 5.

De nrs 2 en 3 hebben ook relatief simpel programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:42:
Gaat het weer een seizoen zonder prijs worden??

In de CL slechts 1x gewonnen en 2x gelijk. Baal er van dat er geen weg richting EL is in de nieuwe setup.

De beker was de kwart finale herhaling van de finale van vorig seizoen. Weer PSV tegen ons en weer verloren we.

In de competitie ruim 11 punten voorsprong gehad maar gaat nu best ruk en in de laatste 5 rondes mag ik tegen de nr's 16, 7, 3, 6 en 2.
Heerenveen, op p4, daarentegen, mag tegen de nrs 2, 15, 14, 18 en 5.

De nrs 2 en 3 hebben ook relatief simpel programma.
Nou ja, de nr 2 moet tegen de nr 1 en nr 4 dan dus ;)

• Chelseamarre123
Die nieuwe CL setup is niet ideaal inderdaad. Vind het maar rommelig

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Nou ja, de nr 2 moet tegen de nr 1 en nr 4 dan dus ;)
Ja, maar mijn voorsprong is niet meer de 11 punten maar hooguit 4-5 op de nr 3 en 4.

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

Die transfers blijven toch vaak een drama hoor, ook in FM 24. Verhuur je een speler aan Aston Villa met doel interesse wekken, want geen plannen voor hem in mijn team. Speelt 37 potjes, 14 goals, 15 assist.

Interesse? Nul, noppes, nada. Ook via een agent is er geen interesse.

Sowieso vind ik de interesse in (goed spelende) spelers maar heen matig, bij de AI en bij mijzelf

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 29-02-2024 16:46 ]

• Chelseamarre123
Soms is het echt vaag inderdaad. Ik kocht als Villareal zijnde een 20jarige Bulgaar met veel talent maar had nog wat tijd nodig.
Wil ik hem verhuren aan een middenmoter komen er alleen topteams op hem af, uiteindelijk aan Arsenal verhuurd waar die alles speelde zonder goed te spelen

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

zooooo wat een einde van het seizoen.
Slechts 7 punten uit de laatste 5 wedstrijden. Ruim van Groningen gewonnen. Daarna nipt gewonnen van Willem II.
Toen de kraker tegen PSV uit verloren met 3-4. Ajax besloot toen af te haken door gelijk te spelen tegen Groningen en vervolgens te verliezen van Willem II.
Utrecht won met 2-3 van ons en PSV won haar pot waardoor zij met 1 punt voorsprong de laatste speelronde in gingen.

Utrecht zette echter hun goede vorm door en won op de laatste dag met 2-1 van PSV en Ajax prikte in de 94e minuut de 1-1 binnen waardoor we weliswaar gelijk speelden maar vanwege beter doelsaldo was dat ene punt genoeg om de allereerste prijs ooit voor SC Telstar te pakken. *O*

• AntiChrist7
  • Nu online
Vos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:46:
Die transfers blijven toch vaak een drama hoor, ook in FM 24. Verhuur je een speler aan Aston Villa met doel interesse wekken, want geen plannen voor hem in mijn team. Speelt 37 potjes, 14 goals, 15 assist.

Interesse? Nul, noppes, nada. Ook via een agent is er geen interesse.

Sowieso vind ik de interesse in (goed spelende) spelers maar heen matig, bij de AI en bij mijzelf
Dat is omdat reputatie belangrijker is dan effectieve resultaten/stats...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Het hele transfersysteem is fucked up met de Saudische clubs imo. Is een keer leuk om 50 tot 100 miljoen te krijgen voor bejaarde spelers net over de 30 maar na een tijdje niet leuk meer.
Zoals @Vos zegt merk het toch ook hoor. Ik heb 5jaar Villareal achter de rug met steeds top4 en 1x de titel en geen enkele keer werd er door een andere Europese club echt een bod gedaan op mijn spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Nu online

Vos

AFCA

AntiChrist7 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:10:
[...]

Dat is omdat reputatie belangrijker is dan effectieve resultaten/stats...
Hij is ook Portugees international. Ik speel met Ajax al jaren mee in Europese top. Dus reputatie lijkt me geen probleem. Er zou 'altijd' interesse moeten zijn in spelers imo, hetzij een topclub hetzij een middenmotor in dit geval bij zo'n speler.

Heb in fm23 ook wel eens met een editor wat waardes aangepast. Reputatie heel hoog gezet bijvoorbeeld, maakte geen verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat moment dat je op ronde 37 nog eerste staat in de Serie A met 90 punten en 2 meer dan je concurrent en je vervolgens in wedstrijd 38 nog vroeg op voorsprong komt, daarna de gelijkmaker toestaat en in de ultieme dying seconds van het seizoen, in de 96e minuut alsnog verliest, terwijl de nummer 2 wel wint en je nu zonder landstitel zit 😭😭

Ik heb dat voor jullie getest.
Geen aanrader 🤷🏻‍♂️😭

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e5dKl53.png

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2024 12:31 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-10 22:19
Die bug om een speler spotgoedkoop te kopen is er nu uitgehaald na de update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, ben ik weer. Ik ben van club veranderd.

Na 6 jaar in Japan, waar ik in 3 jaar Fukushima United van J3 naar J1 heb gekregen en daar al 2.5 jaar een stabiele middenmotor was, had ik geen motivatie meer, en zin in iets nieuws.

Ik ben dus wat rond gaan solliciteren. Bij de meeste clubs werd ik het niet, maar FC Volendam zag het wel met me zitten blijkbaar.

Ze stonden er niet zo lekker voor, met nog 3 wedstrijden (toen ik aantrad) voor het einde stonden ze 16e in de Eredivisie, dus ze stevenden af op de nacompetitie.

Door een overwinning (thuis, 2-0) op Roda JC, een gelijkspoel (0-0) thuis tegen Fortuna Sittard, en een 2-2 gelijkspel (uit) tegen FC Twente bleven ze daar ook, puur op doelsaldo ging Cambuur terug naar de Eerste Divisie.

Op naar de nacompetitie dus! In de 2e ronde trof ik hier NAC Breda. Zowel uit als thuis werd het een 0-0 gelijkspel, dus het werden penalties. Dit werd redelijk spannend, maar met 8-7 nam ik die net iets beter. Door naar de 3e en laatste ronde dus, waar ik Almere City trof. Uit werd het wederom 0-0, en thuis stond het na 90 minuten óók 0-0 (daar heeft Volendam patent op blijkbaar...). In de verlenging scoorde zowel ik als Almere beiden één keer, dus het werden wederom penalties. Ook deze penalty-serie won ik, dit keer met 5-4. Dus lijfsbehoud in de Eredivisie ws veiliggesteld.

In de beker waren ze al uitgeschakeld voor ik aantrad, ze bereikten daar wel netjes de kwartinale, waar Feyenoord met 3-0 een maatje te groot was. Wel hebben ze Ajax uit de beker geknikkerd in de derde ronde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjjT-g-uMy3HslYkh1_-xrnQ7FE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8jJqGrE1cuiIlDvKSzdlKxOf.png?f=user_large

Qua selectie is die eigenlijk helemaal niet eens zo slecht. Wel kan ik voor met name de DL- en DR-posities wat betere spelers gebruiken, en wat extra diepte voor de DC en ST posities zouden ook geen kwaad kunnen, maar het is zeker een bruikbare selectie.

Probleem is wel dat ik een negatief transfer-budget heb, dus ik zal het voor komend seizoen moeten doen met free transfers en huurspelers, want in de jeugd zitten geen speleers die op dit moment klaar zijn voor eerste-team voetbal. Zitten wel paar beloften tussen., maar die moeten nog 1-3 jaar rijpen grotendeels. Gelukkig heb ik wel voldoende wage-budget.

De selectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IlT30FmtgifqH1hH9JWeaQZlD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vm9b9pEV13bBrBtw2OAI50kT.png?f=user_large

De beste speler:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2X9kk0Vr2zSvoCz677-6dFRj1RE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LXYmrCgIjdCct4Cp8W1ajsEJ.png?f=user_large

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XX3xF9MWg5I_oESUZJQTBSIavs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x3qiQq6dVMByBxKP5EqCzYFS.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cvqk4ffX1JInwWkHz-htD34tJwI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V3Z6bCnwP8ONUGAKhKTzvB93.png?f=user_large

Euh, ok? Kennelijk liep dit plan al voor ik aantrad, heb er namelijk niet om gevraagd. Een capaciteit van 16.000 lijkt me voor een club als Volendam ook wat overkill, we hebben gemiddeld iets van 7000-7500 bezoekers ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de categorie toevalligheden: PSG had afgelopen seizoen Kyle Walker (City) én Kyle Walker-Peters (Southampton) onder contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In mijn vorige saven met Auckland City en ook nu in mijn huidige save met Sassuolo kom ik maar niet tot het landskampioenschap. Mijn Auckland City save heb ik inmiddels verwijderd en met Sassuolo wil ik nog wel verder, maar ik denk erover om een andere baan aan te nemen. Is het gewoon moeilijker geworden in FM24 tov vorige eidities? Ik heb prima spelers, goede scouts en trainers (koop alleen maar spelers met minimaal 4 sterren potentie en een 8,5 of hoger) een tactiek waarmee ik 1 Conference League en 1 Coppa Italia heb gewonnen en ik ben 1x 6e, 2x 3e en 3x 2e geworden in de Serie A. Moet je dan toch maar spelers voor 50 miljoen en hoger kopen? Ik koop ze meestal <23 en voor maximaal 15 miljoen. In voorgaande FM's ging het me toch wat makkelijker af om de top aan te vallen.

Edit: ik sta nu met nog 6 wedstrijden te gaan 4 punten achter op Internazionale en ook 4 punten voor op Juventus. Mijn programma is wel wat makkelijker dan dat van Inter en Juventus.

Edit 2: dat seizoen lukte het ook niet helaas, maar even later gelukkig wel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JOaAYwO.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xzYBUl4.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AIvnUuo.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xQP74gD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tnU3SPk.png

Nu maar eens zien of ik nog voor een tiende seizoen bij Sassuolo ga, of eens ga kijken of het gras bij de buren misschien groener is.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 04-03-2024 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ok dan, mijn eerste volledige seizoen met FC Volendam, seizoen 2030/2031, zit er op.

De doelstelling van de board was "Avoid a relegation battle". Wel, dat is gelukt. Sterker nog: FC Volendam gaat Europa in! Stay tuned, en lees verder....

Qua transfers is het een beetje mager: ik kon letterlijk NIEMAND aantrekken. Zelfs op free transfer wilde niemand naar mij toe komen. Ik had wel wat loan-spelers gepolst, en die wilden op zich best komen, maar hun clubs eisten wel wat geld. En dat had ik dus niet, dus ook dát ging niet door.

Dit voelde ik net name in de verdediging, en dan vooral op de DR positie en in iets mindere mate ook op de DL-positie. Die was érg dun bezet, met maar één goede speler (2 voor DL), en één redelijke backup (voor zowel DL als DR). God zij dank is die DR nauwelijks geblesseerd geweest....

Wel heb ik een zéér veelbelovende AMR/ST uit de jeugd gepromoveerd naar het eerste: Jamian Sambo is slechts 18 jaar, maar heeft nu al een aardig aantal matches gespeeld: 28 stuks maar liefst dit seizoen, waarvan 14 in de basis en 14 als invaller. Primair als ST overigens, als AMR is hij minder goed. In deze 28 speelbeurten legde hij 7 goals in het net en verleende hij ook nog eens 3 assists. Dit wordt een vaste waarde denk ik...

Ik had een vrij dunne selectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcnSQbd9LCvdaI-CFtBm2kGC9PE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g2VyVlWKKQWRk33ClO1CHpOC.png?f=user_large

Gelukkig had ik de mazzel dat er geen langdurige blessures zijn geweest, de meesten waren enkele dagen tot maximaal een week of 4-5 ofzo, daardoor heb ik het met deze selectie het hele seizoen kunnen volhouden.

Wel heb ik van iedereen met een aflopend contract deze kunnen verlengen (waar ik dit wilde uiteraard), dus dat is alvast positief, het zal niet nóg verder leeglopen.

Hier tegenover stonden 2 spelers die met pensioen gingen, en 2 spelers (plus 2 reserve-spelers) die ik vanwege gebrek aan kwaliteit heb verkocht (allen aan eerste divisie-clubs).

Dan de beker. Ik had hier de mazzel van een relatief gunstige loting. In de eerste ronde trof ik de amateurs van VV Hollandia, die met 4-0 eenvoudig gepasseerd werden. De tweede ronde werd ik werderom geloot tegen amateurs, in dit geval De Treffers. Ook deze werden met 2-0 richting huis gestuurd door mijn B-elftal (meestal A-spelers gaf ik even rust). In de derde ronde trof ik het slecht presterende FC Dordrecht (toen stijf onderaan in de KKD), met moeite wist ik die met 1-0 te verslaan, waardoor ik de kwartfinale bereikte.

Hier was FC Utrecht de tegenstander, en met 2-0 verlies stuurde ik die naar huis, waardoor ik aan mocht treden in de halve finale. Helaas was Ajax hier met 1-0 te sterk voor me, en dit had ook zó 3-0 of 4-0 kunnen zijn....

In de competitie liep het echt bizar lekker, maar of dit realistisch is? Sommige ploegen vielen ietwat tegen. Ik bedoel, AZ en FC Twente als twee laatste ploegen en dus directe degradatie?? NEC en FC Volendam in de Champions League en Europa League? PSV wat met moeite de Conference League haalt? :P

Maar mij hoor je niet klagen, dit wordt financieel lekker binnen lopen. Nu is dat nieuwe stadion van 16.500 mensen opeens wél interessant, financieel gezien :)

In ieder geval waren zowel Board als Supporters in extase, ik werd door beiden nog nét niet heilig verklaard, maar veel scheelde het niet...

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljbQr0OmPglfl4ELo_uGgOiCnN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X9nnJiRawgkY2gVm6ajgaJXe.png?f=user_large

Competitie verloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyACQiS3ClAbayo7F7P_gzo79Cs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hUe6IgZ5SfYc36kL1VTHqBxM.png?f=user_large

Voor volgend jaar moet ik écht wat versterking hebben, want met deze selectie ga ik in de Europa League niet ver komen vrees ik....

En omdat AZ degradeert, degradeert Jong AZ ook direct uit de KeukenKampioen Divisie, want die mogen uiteraard niet in dezelfde competitie spelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAVz8WJ_dswv4noYs2c9aAred4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Oy72DyMv8vNalbtHhMgpk3P.png?f=user_large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Oh dan ben ik wel benieuwd wie er voor Jong AZ terug in de plaatst komt. Wist niet eens dat de game dat daadwerkelijk ook als regel heeft.

Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste