[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

J93 schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:10:
Hmm, helaas in een behoorlijke FM 24 dip geraakt:

Zowel bij TOP Oss als Ascoli Calcio (serie B ) ontslagen in de winterstop omdat het totaal niet liep. Diverse tactieken geprobeerd, maar werkelijk helemaal niks sloeg aan..

Toen begonnen bij Union Berlin om diverse tactieken te testen, maar u raad het al, ook daar op plek 16. Ik krijg het allemaal niet aan de praat bij FM 24 en ben daardoor eigenlijk nu even in een flinke FM dip helaas. Ik weet dat een team tijd nodig heeft voor een tactiek, dus ik wissel echt niet elke wedstrijd. Ook heb ik al diverse artikelen gelezen maar helaas...

Wat is jullie uitgangspunt en hoe bepalen jullie een tactiek? Ik ben er wellicht ook niet zo goed in maar toch, ik ontvang graag jullie tips want ik zou graag weer het plezier terugkrijgen.
Ik cheat. Ik download gewoon tactiek van FMScout of Sortitoutsi :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

Zowel bij TOP Oss als Ascoli Calcio (serie B ) ontslagen in de winterstop omdat het totaal niet liep. Diverse tactieken geprobeerd, maar werkelijk helemaal niks sloeg aan..

Toen begonnen bij Union Berlin om diverse tactieken te testen, maar u raad het al, ook daar op plek 16. Ik krijg het allemaal niet aan de praat bij FM 24 en ben daardoor eigenlijk nu even in een flinke FM dip helaas. Ik weet dat een team tijd nodig heeft voor een tactiek, dus ik wissel echt niet elke wedstrijd. Ook heb ik al diverse artikelen gelezen maar helaas...

Wat is jullie uitgangspunt en hoe bepalen jullie een tactiek? Ik ben er wellicht ook niet zo goed in maar toch, ik ontvang graag jullie tips want ik zou graag weer het plezier terugkrijgen.
Ik bepaal een tactiek aan de hand van de selectie.
Wie zijn je beste spelers en op welke positie spelen die? Heb je bv een aantal goede centrumspitsen dan kun je kiezen voor een 2 spitsen systeem. Heb je een paar goede buitenspelers dan kies je voor 3 aanvallers. Heb je een top verdedigende middenvelder, zorg je dat je daar een plek voor inruimt in je tactiek etc.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik gebruik al jaren de tactieken van knap (forumgebruiker op de officiële SI Community forums)
Ik ben er zelf niet zo heel goed in om wat werkbaars te maken.

Misschien heb je hier wat aan:

YouTube: 7 Football Manager Tips You Wish You Knew Sooner

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 11-12-2023 13:35 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13-09 22:37
Jorgen schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:45:
[...]

Ik gebruik al jaren de tactieken van knap (forumgebruiker op de officiële SI Community forums)

Op de begin pagina van Knap op SI staan ook zijn 3 trainingsschema’s, bij 0,1 of 2 matchen. Gebruik je deze ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Luigi1981 schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:38:
[...]

Op de begin pagina van Knap op SI staan ook zijn 3 trainingsschema’s, bij 0,1 of 2 matchen. Gebruik je deze ook?
Ik gebruikte EBTS (Evidence Based Training Schedules) die hij in zijn topic steeds noemt.
Echter doe ik nu een simulation savegame waarbij ik alleen de aankopen/verkopen/contracten en de tactiek instel. De rest laat ik tijdens deze savegame dus geheel over aan mijn staf.

In vorige saves gebruikte ik die EBTS dus wel, maar dan voor het hele jaar dezelfde, ongeacht het aantal wedstrijden, ongeacht vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J93
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:41

J93

On_E schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:33:
[...]

Ik bepaal een tactiek aan de hand van de selectie.
Wie zijn je beste spelers en op welke positie spelen die? Heb je bv een aantal goede centrumspitsen dan kun je kiezen voor een 2 spitsen systeem. Heb je een paar goede buitenspelers dan kies je voor 3 aanvallers. Heb je een top verdedigende middenvelder, zorg je dat je daar een plek voor inruimt in je tactiek etc.
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Bij TOP Oss waren mijn beste spelers twee buitenspelers. Dus toen ben ik 4-3-3 gaan spelen zodat zij in hun kracht kwamen. Voetballend uitverdedigen, korte passes omdat de kwaliteit natuurlijk niet al te best is, en de buitenspelers kregen de vrijheid voor hun beste kwaliteiten. Helaas geen resultaat :(
Jorgen schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:45:
[...]

Dank ik ga eens kijken! Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik de trainingen aan mijn assistent overlaat. Merk vooral dat ik het samenstellen van de selectie veel leuker vind bijv.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 11:40

^^0nMe

Got Babana's?

Heb inmiddels een aantal seizoenen in FM24 erop zitten met wat taktische 'vonsten' testen tov FM22. In het algemeen viel me het volgende op:
-Afstandsschoten zijn sinds de laatste patch weer terug de grond in generfed, ik zou daar niet meer een taktiek erom heen bouwen tenzij je echt weet wat je doet.
-Lage voorzetten zijn extreem sterk aangezien verdedigende middenvelders relatief vaak niet doordekken.
-De omschakeling is nu verschikkelijk sterk (zoals het hoort!). Ik zou bij voorkeur niet meer altijd met 2 aanvallende (wing)backs spelen tenzij je je restverdediging op orde hebt. Ook is het geen schande om soms op 'balanced' te spelen ipv positive/attacking, het is qua restverdediging vaak goed merkbaar.
-Hoog druk zetten met 4 aanvallers is nog steeds erg sterk zolang je spelers het aan kunnen. Je kunt ook met 3 aanvallers druk zetten en 1 slechte opbouwer vrij laten door in je taktiek je aanvallers standaard een positie te laten schaduwen (mark position->LB , mark RB, mark LCD/RCD).

Ik zou simpel beginnen met een taktiek waarmee je over de vleugels aanvalt (4-3-3 / 5 -3 -2) en zorgen dat je 1 CM(A) opstelt met scorend vermogen aangezien die slecht gedekt worden. En daarna langzaam per koppeltje (beide CD, duo/trio mids, LB-LW, etc) gaan tweaken totdat ze in game doen wat je wilt zien.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

J93 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:07:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd. Bij TOP Oss waren mijn beste spelers twee buitenspelers. Dus toen ben ik 4-3-3 gaan spelen zodat zij in hun kracht kwamen. Voetballend uitverdedigen, korte passes omdat de kwaliteit natuurlijk niet al te best is, en de buitenspelers kregen de vrijheid voor hun beste kwaliteiten. Helaas geen resultaat :(

[...]

Dank ik ga eens kijken! Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik de trainingen aan mijn assistent overlaat. Merk vooral dat ik het samenstellen van de selectie veel leuker vind bijv.
Dat is ook een van de dingen die ik zo leuk vindt aan FM: je kunt het indelen en spelen zoals je zelf wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

J93 schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:07:
[...]

Als de kwaliteit niet goed is ga ik juist voor direct spel en lange ballen ipv korte passing. Dat laatste is voor als je veel goede passers hebt.

Hoe lager de kwaliteit, hoe simpeler de tactiek. :)

(En alsnog nooit garanties, het blijft wel FM natuurlijk, met 33 schoten VS 1 en dan 0-1 verliezen. :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 11-12-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
^^0nMe schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:21:
[...]

Heb inmiddels een aantal seizoenen in FM24 erop zitten met wat taktische 'vonsten' testen tov FM22. In het algemeen viel me het volgende op:
-Afstandsschoten zijn sinds de laatste patch weer terug de grond in generfed, ik zou daar niet meer een taktiek erom heen bouwen tenzij je echt weet wat je doet.
-Lage voorzetten zijn extreem sterk aangezien verdedigende middenvelders relatief vaak niet doordekken.
-De omschakeling is nu verschikkelijk sterk (zoals het hoort!). Ik zou bij voorkeur niet meer altijd met 2 aanvallende (wing)backs spelen tenzij je je restverdediging op orde hebt. Ook is het geen schande om soms op 'balanced' te spelen ipv positive/attacking, het is qua restverdediging vaak goed merkbaar.
-Hoog druk zetten met 4 aanvallers is nog steeds erg sterk zolang je spelers het aan kunnen. Je kunt ook met 3 aanvallers druk zetten en 1 slechte opbouwer vrij laten door in je taktiek je aanvallers standaard een positie te laten schaduwen (mark position->LB , mark RB, mark LCD/RCD).

Ik zou simpel beginnen met een taktiek waarmee je over de vleugels aanvalt (4-3-3 / 5 -3 -2) en zorgen dat je 1 CM(A) opstelt met scorend vermogen aangezien die slecht gedekt worden. En daarna langzaam per koppeltje (beide CD, duo/trio mids, LB-LW, etc) gaan tweaken totdat ze in game doen wat je wilt zien.
Hoe speelt 532/541 in deze fm? In 22 hadden de wingbacks het fysiek knap lastig en moest ik ze te vaak wisselen/rouleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Chelseamarre123 schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:11:
[...]

Hoe speelt 532/541 in deze fm? In 22 hadden de wingbacks het fysiek knap lastig en moest ik ze te vaak wisselen/rouleren.
Je moet nog steeds 2 wissels reserveren om je wingbacks het einde van de wedstrijd te laten halen, maar het is nu heel lastig om ze af te stoppen met verdedigers en de voorzet eruit te halen. In de game engine lijkt het erop dat ze vaak net genoeg kort versnellen om hun man kwijt te raken voor een voorzet. Dat in tegenstelling tot FM22 waar ze heel vaak een voorzet tegen een verdediger op schoten. Idem met vleugelspelers die naar binnen trekken eigenlijk, mandekkers zijn vaak niet snel genoeg om te ze bij te houden om een schot te voorkomen, daarom is het centrum dichtmetselen met 3 CD's best een goed idee.

Als de realism mod een paar updates heeft gehad start ik een nieuwe save met zoveel mogelijk dribbelaars in de basis :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 21:24
Inmiddels spelen we in het jaar 2026 met Wrexham en staan we 3e in de Championship.

We moeten het vooral hebben van spelers halen waarbij het contract verloopt of verlopen is, maar lijkt tot nu toe te werken. We hebben 1 spits gekocht voor 2 mil (was heel het transferbudget), omdat Mullin opeens 30k wilt verdienen per week als 30/31 jarige spits.

Kijken of we het kunnen volhouden om mee te doen met de top in de championship. Doel is niet degraderen dus dat moeten we wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Mijn derde seizoen met Standard zit er op. Afgesloten met een derde kampioenschap op rij, maar dit jaar ging het een stuk minder glansrijk en minder uitblinkers. Met de hakken over de sloot uiteindelijk kampioen, maar in de CL kansloos (tweede seizoen nog playoffs) en beker ook eerste ronde (eigenlijk dus zesde) die ik instroomde eruit. De verkoop van mijn sterspeler de spits opgevangen met de back-up Noah Ohio (Nederlander) die er 18 inschoot, maar desondanks slechts €2-4m waard blijft.

Wel echt een fantastische zomer achter de rug qua transfers. 4 spelers transfervrij opgepikt:
GK: De Wolf, trnasfervrij over van Antwerp, back-up
CM: Ekkelenkamp, transfervrij over van Antwerp, nu 23-29m waard
AML: Stefanovic, transfervrij toptalent van City, nu 5-6m waard
Spits: Kuol, transfervrij toptalent van Newcastle, nu 20-26m waard en loopt 1 op 1.

Daarnaast twee defensieve versterkingen
LA: Mika Faye (Senegal, Barca) gekocht voor 6,5m, waarde 29-38m
RCV: Sadick (Nigeria, RCV, Genk) gekocht voor 5m, waarde 11-13,5m

In de winter een AMC uit Argentinië transfervrij opgepikt, die is zelfs 38-48m waard en geeft aan de lopende band assists, maar is wel een badboy die hele tijd klaagt over van alles.

Met dit team nog maar een seizoen de Champions League in. Qua waarde is mijn team significant gestegen. Rannochia twee seizoenen geleden gekocht voor 700k en nu 21m waard als voorbeeld.

Heb dus wel hoop dat we eindelijk een keer uit de groepsfase van de CL komen. Wilde eigenlijk na 3 seizoenen vertrekken, maar de beste ploeg waar ik terecht kon was Luton die zijn gedegradeerd naar de Championship. Ik had Man Utd en Milan geprobeerd, maar daar werd ik niet op gesprek uitgenodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Wat is het vrijetrappen/hoekschoppen systeem een drama. Vind er echt mijn weg niet in om snel mijn hoekschopnemers te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mijn 2e seizoen met de Young Reds (Antwerp U23) zit er ook op. Als 5e geëindigd waar strijden tegen degradatie gevraagd was.

Wil nu eigenlijk wel heel graag weg want zeker tegen einde seizoen worden de betere spelers als wissel meegenomen voor het eerste elftal. Op het laatst dus ook paar keer flink onderuit gegaan en daarmee een 2e plek verspeeld.

Zit te azen op een club in de Scandinavische landen maar tot nu toe wil niemand me. Mocht niemand mij willen blijf ik nog wel jaartje plakken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 13 december 2023 @ 17:49:
Mijn 2e seizoen met de Young Reds (Antwerp U23) zit er ook op. Als 5e geëindigd waar strijden tegen degradatie gevraagd was.

Wil nu eigenlijk wel heel graag weg want zeker tegen einde seizoen worden de betere spelers als wissel meegenomen voor het eerste elftal. Op het laatst dus ook paar keer flink onderuit gegaan en daarmee een 2e plek verspeeld.

Zit te azen op een club in de Scandinavische landen maar tot nu toe wil niemand me. Mocht niemand mij willen blijf ik nog wel jaartje plakken.
Kan je zelf spelers kopen of moet je het doen met wat antwerp koopt/opleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chelseamarre123 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:02:
[...]

Kan je zelf spelers kopen of moet je het doen met wat antwerp koopt/opleid?
Kopen niet want je hebt totaal geen transfer budget. Je kunt wel transfervrije spelers oppikken. Ik heb echter ook zo ingesteld dat de TD alles doet want dat vind ik wel zo realistisch in deze situatie.

Als je als onervaren trainer een save begint vind ik dit wel leuke opstap richting een trainers carrière.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:29
Is de squad planner nog altijd zo slecht in fm24? ik gebruik gewoon excel :p

Wat me het meeste stoort is dat je bv op next season zit, je klikt op een speler, gaat terug, en dan ben je weer op current season...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
AntiChrist7 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:20:
Is de squad planner nog altijd zo slecht in fm24? ik gebruik gewoon excel :p

Wat me het meeste stoort is dat je bv op next season zit, je klikt op een speler, gaat terug, en dan ben je weer op current season...
Excel? Wat modern, ik heb gewoon een kladblokje en een pen. Gebruik ik al jaren en blijf ik nog jaren doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Goed, mijn volgende stap is AC Oulo uit Finland.
Moet strijden tegen degradatie uit de Veikausliiga (hoogste niveau) dus flinke uitdaging en niet lang te gaan. Hopen op het beste en anders volgend seizoen gewoon voor de titel gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 13 december 2023 @ 19:07:
[...]

Kopen niet want je hebt totaal geen transfer budget. Je kunt wel transfervrije spelers oppikken. Ik heb echter ook zo ingesteld dat de TD alles doet want dat vind ik wel zo realistisch in deze situatie.

Als je als onervaren trainer een save begint vind ik dit wel leuke opstap richting een trainers carrière.
Ha opzich nog jammer, had beter geweest dat de "moederclub" de transfers deed.
Zit zelf in dezelfde league, inderdaad enkel transfervrije spelers halen is nodig.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Helaas, degradatie niet kunnen afwenden. Zat al in de degradatiegroep en stond op de laatste plek (12e). Door paar gelijke spelen klom ik op naar de 11e plek wat playoff zou opleveren voor lijfsbehoud maar helaas verloren van de club onder mij die vervolgens over mij heen ging. Zodoende niet meer kunnen redden.

Wordt nog wel uitdaging qua budget want zit nu al over wage budget heen en dat wordt nog lager.
Elftal lijkt niet eens zo heel slecht. Heb alleen betere keeper nodig. Maar wat ik tot nu toe tegen kwam wil weer teveel geld.
En spelers die ik zou kunnen betalen als full-time willen een part-time contract waar ik maar 6/w mag geven dus weer te weinig voor ze.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:43
Hebben jullie ook last van een ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR als jullie naar https://fmscout.com gaan? Ik kom de website niet meer op. Wel nog via mijn mobiel maar niet meer via mijn PC. Zowel Firefox als Chrome geven dit probleem.

Steam

• Chelseamarre123
  • Nu online
Extigo schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:46:
Hebben jullie ook last van een ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR als jullie naar https://fmscout.com gaan? Ik kom de website niet meer op. Wel nog via mijn mobiel maar niet meer via mijn PC. Zowel Firefox als Chrome geven dit probleem.
Werkt gewoon hier?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

OOOEEEF!!! Zag er even heel slecht uit voor me bij AC Oulo. We waren dus al gedegradeerd. Dus minder inkomsten en bestuur besluit om weer semi-pro te worden.

Was al over wage budget heen en kon geen drol voor mn spelers krijgen als iemand ze al wou. Dus momenteel nog steeds dik 2.5k/w erover.

Wat ik verkocht leverde gezeik op met de spelers tot op een punt dat ze me nog net niet zelf de deur uit schopten maar zat er heel dicht tegenaan.

Iets erbij lukte ook nauwelijks omdat ik niks kon bieden omdat ik al over budget heen zat. Gelukkig paar goede spelers gratis kunnen huren.

Gelukkig heeft Finland een soort toernooi voor het seizoen begint voor clubs op het 2e niveau. Hier goed gepresteerd en beker gepakt. Draaide de boel gelukkig om.

Nu richten op de competitie. Voorspelling is dat we 2e worden achter het enige professionele team in de competitie. Hopelijk kunnen we een promotie eruit trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 14-12-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Uiteindelijk blijft het natuurlijk een verslavend spel. Ik zit nog altijd op FM23, deels omdat ik haast altijd een versie oversla. Maar ook omdat ik heb gehoord dat de upgrade eigenlijk zijn geld niet waard is. game zou ook te makkelijk zijn, oa door dat Saudi geld.

Andere reden is omdat ik Tonali en CDK nog bij Milan wilde hebben :p Ik speel altijd met kleine clubs tot middenmotors (bv Heerenveen of boavista), maar dacht om er terug in te komen na 4 maand eens wat grotere club die ik goed ken.

Eerste seizoen naast de tital gegrepen, teveel punten laten liggen tegen kleinere ploegen, maar wel beker (penalty van bijna 42j Ibra) en supercup. Ook zoals irl halve finale CL, dus lekker geld verdienen. Hebdat geld ook direct uitgegeven. Oa diaz optie gelicht en scalvini gekocht (voor de homegrown, waar ik echt moeite mee had).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Dg94NaHnNo1tsiosueGAiDANs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8KXIDmdVKdmAepFktbB7AUv.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste match was wel direct statement :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gb-IZJ0geOjrWut6xEJl8320yqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ESxrMFjaUC1TG3avHiujz58.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sIS5oC55H7skzwJtCl1An_67ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzrNw3nGJ11bD5fi8LBB4bOi.jpg?f=fotoalbum_large

Ga wss maar 2 max 3 seizoenen extra doen.

heb wel al volgende career gevonden: FC groningen. Iemand die kort kan toelichten wat er misliep vorig seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Eerste volledige seizoen in Finland is klaar.

AC Oulo bleef 20 competitie wedstrijden ongeslagen (14x winst, 6x gelijk). Helaas de laatste 2 verloren waarna we op p2 stonden. Dan ga je een promotie groep in. Hier 3x gewonnen, 1x gelijk en 1x verloren waardoor F Haka kampioen werd en direct promoveerde en ik de promotie playoffs in ging.

Doordat ik als 2e eindigde mocht ik ronde overslaan. In de halve finale nipt (1-0) gewonnen van TPV. Daarna DE wedstrijd tegen VPS. De winnaar mag komend seizoen uitkomen op het hoogste niveau.

Uit wonnen we dik, 0-4. Thuis de schade beperkt gehouden door 1-2 te verliezen. Uiteindelijk dus gepromoveerd en spelen we komend seizoen weer in de Veikkausliiga.

Tussen al dat geweld ook nog goed gedaan in de beker maar helaas 2-1 uit verloren bij KuPS. Welke zelf van de latere winnar FF Jaro verloren in de halve finale.
Had graag de beker gewonnen want dan had ik komend seizoen al Conference league. Kon die inkomsten heel goed gebruiken. We staan behoorlijk rood en geen idee hoe ik het recht kan trekken. Spelers leveren nog steeds geen drol op.

Kan zelfs geen cursus voor mij van af. Hopelijk komend seizoen succes op hoogste niveau en kunnen we Europees halen of ik ergens anders een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iets raars in mijn Champions League in 2044. (in FM23)

Het maximum aantal teams dat een land kan hebben in de CL is 4; of 5 wanneer je de vorige editie wint.
Toch hebben 2 landen 5 teams die gewoon 4 kwalificatieplaatsen hebben én geen toernooi gewonnen. Komt dat dan door die extra coëfficiënten die je winnen kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08

odan

The dark side is within all!

Jorgen schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:02:
Iets raars in mijn Champions League in 2044. (in FM23)

Het maximum aantal teams dat een land kan hebben in de CL is 4; of 5 wanneer je de vorige editie wint.
Toch hebben 2 landen 5 teams die gewoon 4 kwalificatieplaatsen hebben én geen toernooi gewonnen. Komt dat dan door die extra coëfficiënten die je winnen kunt?
best presterende 2 competities in europa krijgen een extra plek.in 21-22 zou nederland die zelfs hebben gekregen als het toen al in gebruik was geweest.

https://www.espn.co.uk/fo...-seasons-champions-league

bovendien is de max dan toch 7 deelnemers aan de CL? 4 via competitie 1 extra door goed resultaat jaar ervoor, 1 via winst CL en 1 via winst EL.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

odan schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:36:
[...]

best presterende 2 competities in europa krijgen een extra plek.in 21-22 zou nederland die zelfs hebben gekregen als het toen al in gebruik was geweest.

https://www.espn.co.uk/fo...-seasons-champions-league

bovendien is de max dan toch 7 deelnemers aan de CL? 4 via competitie 1 extra door goed resultaat jaar ervoor, 1 via winst CL en 1 via winst EL.
Volgens de UEFA zef max 5 (https://documents.uefa.co...or-the-competition-Online). Als zowel de CL en EL winnaar uit datzelfde land komen en deze al 4 andere deelnemers levert via de competitie, dan verliest de nr 4 zijn toegangsbewijs en gaat deze nr 4 naar de EL.

Ik kon zo snel niet de regel vinden vwb de extra coëfficiënten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 17-12-2023 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
FM24 blijkt helaas veel te makkelijk.
- begonnen als werkloze zonder diploma.
- halverwege eerste seizoen ingestapt in de Belgische 3de divisie. Stond net boven degradatie en hebben redelijk eenvoudig degradatie afgehouden.
- Jaar erop heel eenvoudig kampioen in de 3de divisie.
- Dit seizoen nog gemakkelijker kampioen geworden in de 3de divisie, ook in de beker tegen Antwerp en Anderlecht gewonnen. Uiteindelijk eruit in de kwartfinale.

Opzich lijkt dit fantastisch maar vind het toch wat onrealistisch, heb niet echt een goed team, degelijke transfers gedaan maar ook geen toppers gekocht ofzo.
Gebruikte een tactiek van FMscout, halverwege het seizoen maar eens een minder bekende tactiek getest maar ook hier bleef ik mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik won net in de kwartfinale van de Champions League van regerend kampioen Ajax. Dat is sinds ik daar vertrok nog steeds het beste team van de wereld. Heb ze in Amsterdam met 0-4 op de pijnbank gelegd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 17-12-2023 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Streamer die ik volg heeft in 4 jar tijd van 3 bundesliga naar hoogste niveau gegaan en eerste seizoen comfortabel midtable daar ook. Dus heb ook wel de indurk dat het te makkelijk is. Zeker als er bij sommige dat Saudi geld bijkomt.

Spelerinteracties zijn toch echt wel... iets

Club biedt op een 20jarige die ik uitleen. Ik weet dat iepotentieel heeft maar het geld is niet slecht en hij wordt tch nooit mijn eerste keus. Hij zegt ook dat het zijn voorkeur heeft. Endan bij het afscheid zeg ik "veel succes," - "dude ik was veel liever hier gebleven"... ja teken het contract niet he... of had niet gezegd dat je interesse had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

AntiChrist7 schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:23:
Streamer die ik volg heeft in 4 jar tijd van 3 bundesliga naar hoogste niveau gegaan en eerste seizoen comfortabel midtable daar ook. Dus heb ook wel de indurk dat het te makkelijk is. Zeker als er bij sommige dat Saudi geld bijkomt.

Spelerinteracties zijn toch echt wel... iets

Club biedt op een 20jarige die ik uitleen. Ik weet dat iepotentieel heeft maar het geld is niet slecht en hij wordt tch nooit mijn eerste keus. Hij zegt ook dat het zijn voorkeur heeft. Endan bij het afscheid zeg ik "veel succes," - "dude ik was veel liever hier gebleven"... ja teken het contract niet he... of had niet gezegd dat je interesse had...
De AI moet op dat gebied echt stukken beter worden. Ook de mogelijke antwoorden op vragen.

Ik zit nog steeds in Finland en 1 van mijn spelers had goede wedstrijd. Is 1 van de antwoorden dat ik hem voor geen goud zou willen ruilen met Haaland 8)7

Idem met speler die clausule heeft en weg gekocht wordt. Iedereen pissig maar geen optie om te zeggen dat je geen keuze had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Player1S schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:36:
[...]

De AI moet op dat gebied echt stukken beter worden. Ook de mogelijke antwoorden op vragen.

Ik zit nog steeds in Finland en 1 van mijn spelers had goede wedstrijd. Is 1 van de antwoorden dat ik hem voor geen goud zou willen ruilen met Haaland 8)7

Idem met speler die clausule heeft en weg gekocht wordt. Iedereen pissig maar geen optie om te zeggen dat je geen keuze had.
Frustrerende is dat die dingen al jaren in fm zitten en niet worden aangepast.
Persconferenties zijn al jaren dramatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Goh persconferenties kan ik nog mee leven. 99% van hen zijn irl ook saai. Het kan niet altijd gennaro gattuso en ''sometimes maybe good, sometimes maybe shit" zijn.

Maar die spelerinteracties... je vraagt je af hoeveel mensen bij SI daadwerkelijk met mensen praten...

Ze gaan toch wel met heel goeie dev diaries moeten komen want dan skip ik FM25 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hopelijk kan deze voetballer wel elke zondag spelen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3cl5RfF.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kleine update van mijn save.

AC Oulo is het seizoen als 3e geëindigd wat ons recht geeft op voorronde Conference League. En dan wel de allereeste ronde 8)7

Ik geef ons weinig kans om de groepsfase te behalen maar hopelijk kom ik 1 of 2 rondes verder. Qua geld zou dat hopelijk wat opleveren.

Speel trouwens pas halverwege komend seizoen Europees want voorseizoen begint in januari met een toernooi/cup en dan rond maart het echte seizoen.

Mijn contract wel verlengt met 2 jaar. Maar denk wel dat ik na het Europese avontuur verder ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nevermind, ik las m verkeerd. :+

[ Voor 89% gewijzigd door On_E op 20-12-2023 13:31 ]

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrrrr team heeft last van second-season-syndrome!! :(

Het toernooi vooraf aan de competitie begonnen we wisselvallig maar bereikten uiteindelijk de finale waar we 4-1 aan de kloten kregen.

Vervolgens wonnen we eerste wedstrijd met 4-0 maar daarna wat het bagger. Verlies na verlies na verlies en daarna paar keer gelijkspel. Resultaat is dat we vooralsnog laatste staan.
Het moet en kan veel beter. Hopelijk keert het tij snel anders liggen we in de eerste ronde conference league er al gelijk uit.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
krijg je net dit aanbod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcIJfSTGhM7MWrlKlaxxjrp29Hw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hOBWye6G5u41c5FREVtB1jBP.png?f=user_large

ze kunnen ook wel wat hulp gebruiken, want heel denderend doen ze het niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOKAQTVyVvPoqdAhxRnuAC9a6xc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rxpyFLhvsm1Z1BHWupy9RZr4.png?f=user_large

ik denk dat ik de uitdaging aan ga en vertrek bij Estepona :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zowel in FM23 als in FM24 doet Twente het altijd heel erg slecht. Denk dat de data beheerder voor Nederland nog steeds grafhekel heeft aan Twente.

Sowieso klopt er bar weinig van de ratings. Kijk bijvoorbeeld waar een N.E.C. en Volendam staan in jouw screenshot 8)7

• Chelseamarre123
  • Nu online
Waarom staat je spel niet in het Nederlands? :>

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
heb ik ook niet, als je gewend bent aan Engels dan speelt het natuurlijker. De vertaling is soms ook niet te best trouwens

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

El Capitan schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:25:
heb ik ook niet, als je gewend bent aan Engels dan speelt het natuurlijker. De vertaling is soms ook niet te best trouwens
Hier idem dito. Ik speel alle spellen op Engels. Xbox zelfs ingesteld op Engels.
Nederlands vind ik mooie taal om te spreken maar echt een bagger taal voor games, films, series en muziek.

Zet zelfs ondertiteling waar mogelijk op Engels zodat bepaalde grappen niet vernederlands worden. Altijd zo krom als ze bijvoorbeeld in een film/serie over Babe Ruth praten en in de ondertiteling Johan Cruyff staat |:(

• wildhagen
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:23:
Waarom staat je spel niet in het Nederlands? :>
Omdat daar imho teveel kromme vertalingen tussen zitten die nergens op slaan. Engelstalig is imho veel beter en duidelijker, en gebruik ik dan al sinds CM1993/1994.

Virussen? Scan ze hier!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Interessant van jullie, vroeg het me gewoon af.
Zelf merk ik niets van foutieve vertalingen.

• wildhagen
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 21 december 2023 @ 10:08:
Zowel in FM23 als in FM24 doet Twente het altijd heel erg slecht. Denk dat de data beheerder voor Nederland nog steeds grafhekel heeft aan Twente.

Sowieso klopt er bar weinig van de ratings. Kijk bijvoorbeeld waar een N.E.C. en Volendam staan in jouw screenshot 8)7
Toch doe ik het met Twente niet zo slecht, 10 punten uit 5 wedstrijden voorlopig (maar dat was incl PSV-thuis en AZ-uit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A3mt7-ixqdRUIOrjQny7wpZbA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/egSHOBxx1GYtwVxqoMzkqSJO.png?f=user_large

Maar de selectie is wel dramatisch. Qua keepers zit ik met name met Unnerstall wel goed (maar waarom heeft FC Twente 6 (!) keepers in het eerste elftal???), en het middenveld is ook wel OK. Zowel qua kwaliteit als kwantiteit heb ik hier genoeg keuze, met Carel Eiting, Mitchell van Bergen en Mats Seuntjes als echte toppers in de selectie.

Maar qua verdedigers heb ik enorm veel dood hout in de selectie, en dan met name DL en DR is 3x niks. En de spits is niet veel beter (vrijwel alle goede spitsen zijn huurlingen, en waarom heb ik 7 (!) contract-spitsen in het eerste elftal??).

Probleem is alleen dat ik niemand verkocht krijg, niemand wil ze hebben, zelfs niet bij clubs uit de KKD...

Virussen? Scan ze hier!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:05:
[...]

Toch doe ik het met Twente niet zo slecht, 10 punten uit 5 wedstrijden voorlopig (maar dat was incl PSV-thuis en AZ-uit):
Nee, als je ze zelf managed doen ze het wel goed maar dat geld voor elke club. Maar de AI maakt er altijd een zooitje van :X

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En mijn tijd bij AC Oulo zit er op. Seizoen hebben we omgedraaid en aantal wedstrijden gewonnen.

En toen kwam BK Hacken in Zweden beschikbaar. Staan op P15 (van 16) terwijl P5 voorspelling was. Benieuwd hoe het gaat. In ieder geval bak meer geld beschikbaar

• Terranova
Haha wow, ik heb nu 4 spelers gehad die tegelijk zeggen dat ze hun contract niet gaat verlengen. En dan alle 4 ook een maand later alle 4 tegelijk vragen om een transfer naar een nieuwe club.

Blijkbaar kunnen spelers dus samenspannen. Wel realistisch en eigenlijk heel fijn, want het zijn de oudjes die ik al wilde vervangen maar club legendes waren :+

• AntiChrist7
denk dat je de AI een beetje teveel krediet heeft als je denkt dat ze samenspannen :p Spelers zijn gewoon geneigd om in bepaalde periodes (meestal juli en februari) te zeggen dat ze niet gaan verlengen

• Terranova
AntiChrist7 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:58:
denk dat je de AI een beetje teveel krediet heeft als je denkt dat ze samenspannen :p Spelers zijn gewoon geneigd om in bepaalde periodes (meestal juli en februari) te zeggen dat ze niet gaan verlengen
Ik denk jij een beetje te weinig. Bij Team Dynamic kan je sowieso al zien welke spelers tot een bepaald "groepje" horen. In de 400 uur die ik nu al in FM24 heb zitten heb ik dit nog nooit gezien. Spelers die tegelijk dit melden. Meestal gaat het 1 voor 1 over het seizoen. Deze 4 spelers zitten toevallig ook in dezelfde groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Terranova schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:47:
[...]

Ik denk jij een beetje te weinig. Bij Team Dynamic kan je sowieso al zien welke spelers tot een bepaald "groepje" horen. In de 400 uur die ik nu al in FM24 heb zitten heb ik dit nog nooit gezien. Spelers die tegelijk dit melden. Meestal gaat het 1 voor 1 over het seizoen. Deze 4 spelers zitten toevallig ook in dezelfde groep
Spelers met dezelfde persoonlijkheid (meer ambitie en minder loyaal bv) graviteren naar elkaar, dat is waar. Dat betekent niet dat ze dingen afspreken. Maar ik ben nogal skeptisch om te denken als ze samen sapennen als je ziet wat voor idiote dingen de Ai doet

-club biedt op een speler
-speler zegt "mijn voorkeur heeft die club", ik accepteer het bod
-bij afscheid nemen zeg ik "veel succes"
- speler 'ik wou helemaal niet weg, nu ben ik boos op je"

Of je maakt de belofte een speler uit te lenen. heel de zomer geen enkel bod ondanks dat je hem wekelijks aanbiedt. Je stuurt hem naar 3 affiliates, die hij alledrie weigert. 1 september dan:
-Speler: "waarom heb je me niet uitgeleend?"
-Ik: er was geen bod
-speler "jebent een leugenaar, ik weet dat er aanbiedingen zijn geweest. ik ga heel het team vertellen dat je je niet aan je belofts houdt" Stampt furieus weg.

dus nee, ik heb de spelerinteractie AI niet hoog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Weer even korte update vanuit mijn kant. Paar wedstrijden gespeeld met Hacken. 2x gelijk, 2x dik gewonnen. Opgeklommen naar p6. Blijkbaar stond het allemaal heel erg dicht bij elkaar.

Ook maar paar punten verwijderd van p4 wat CoL oplevert en nog voldoende speelrondes om dat te bereiken. Heb het volste vertrouwen erin.

Komende dagen wordt waarschijnlijk wat minder qua spelen. Heb de kinderen tot volgende week hier dus ook tijd met hun doorbrengen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:34

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Terranova schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:47:
[...]

Heb bij Groningen hetzelfde.. 3 belangrijke spelers uit zelfde groepje die tegelijk niet willen verlengen, ondanks de goede kleedkamer sfeer en resultaten.. gaat me geld kosten dit want verkoop lijkt hem ook niet te worden..
Maar is vooral toeval gok ik, geen samenzwering ofzo..

ben het wel met AnitChrist eens dat de spelersinteractie AI gewoon ruk is (volgens mij ook eerder al eens geroepen..)

[ Voor 11% gewijzigd door ColdStone op 22-12-2023 12:09 ]

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
ColdStone schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:08:
[...]

Heb bij Groningen hetzelfde.. 3 belangrijke spelers uit zelfde groepje die tegelijk niet willen verlengen, ondanks de goede kleedkamer sfeer en resultaten.. gaat me geld kosten dit want verkoop lijkt hem ook niet te worden..
Maar is vooral toeval gok ik, geen samenzwering ofzo..

ben het wel met AnitChrist eens dat de spelersinteractie AI gewoon ruk is (volgens mij ook eerder al eens geroepen..)
Die spelersinteractie is altijd al slecht geweest en heb ik nog nooit in iets positiefs zien veranderen tenzij je als manager volledig meegaat met de wensen van de speler. Is een enorm minpunt in het spel aangezien het de cohesie binnen het team vrijwel altijd aangepast. Je krijgt vaak meerdere kampen..

Zo moeilijk is het toch niet om dit goed aan te passen? Kijk naar alle voorbeelden die in de afgelopen posts voorbij komen, ze zijn erg herkenbaar denk ik voor vrijwel iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
El Capitan schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:41:
[...]

Die spelersinteractie is altijd al slecht geweest en heb ik nog nooit in iets positiefs zien veranderen tenzij je als manager volledig meegaat met de wensen van de speler. Is een enorm minpunt in het spel aangezien het de cohesie binnen het team vrijwel altijd aangepast. Je krijgt vaak meerdere kampen..

Zo moeilijk is het toch niet om dit goed aan te passen? Kijk naar alle voorbeelden die in de afgelopen posts voorbij komen, ze zijn erg herkenbaar denk ik voor vrijwel iedereen.
Probleem is als je de interacties snapt je het hele spel zo manipuleert in je voordeel.
Ik heb altijd een moraal van 100/100 na een tijd omdat ik me er in verdiept hebt wat je eigenlijk altijd moet klikken.

Geregeld spelers individuele prijzen of waarschuwen doet wonderen. Als spelers komen zeuren moet je durven hard spelen. Zeker als ze geen basisspelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pfew, dat ging nog niet zo soepel de laatste wedstrijden. Heb flink moeten sleutelen aan de tactiek, want hij sloeg niet echt aan. Maar ik ben iig in midtable geeindigd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCNKNGHWW_24EyOrpLbNZF_EKEg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f2wMiLZJOOvOqUpz3p4BeVqA.png?f=user_large

RKC Waalwijk en PEC Zwolle degraderen, en Almere City en NAC Breda promoveren.

In de beker was Twente al uitgeschakeld voor ik aantrad (2-0 verlies tegen PEC Zwolle).

De selectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxXInIpSJtn2qP7qpEz_1SZFct8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2wKY6hClWxnUu89vDXZ657es.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8-9n0QytjAOjKC6GT6hBT_t-do=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lekOxqz61pjQKkM35nVmqsya.png?f=user_large

Zoals je kan zien veel te veel spelers, met name in de defensie ook zat dood hout, ik moet hier echt gaan shoppen en verkopen voor volgend seizoen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 15:03:
[...]

Probleem is als je de interacties snapt je het hele spel zo manipuleert in je voordeel.
Ik heb altijd een moraal van 100/100 na een tijd omdat ik me er in verdiept hebt wat je eigenlijk altijd moet klikken.

Geregeld spelers individuele prijzen of waarschuwen doet wonderen. Als spelers komen zeuren moet je durven hard spelen. Zeker als ze geen basisspelers zijn.
Spelersmoraal hoog houden is idd niet zo moeilijk (te makkelijk zouden sommigen zeggen). Praise training, praise conduct. heb het nooit over hun vorm of laatste match. Praat eigenlijk zo weinig mogelijk met ze/ maak geen beloftes,...

Dus gewoon eigenlijk zo weinig mogelijk die feature gebruiken... dan is het een slechte feature. En ook niet wat een echte manager doet volgens mij...

Contract issues zijn eigenlijk ook niet zo moeilijk. als er minder dan 24 maanden op staat moet je ervanuitgaan dat ze elk moment kunnen zeggen dat zeniet willen verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou. In mijn save zitten nu een paar hele zure mensen in Stockholm :+

AIK had mij eerder uitgenodigd voor een gesprek maar uiteindelijk voor een ander gekozen voordat ik bij Häcken terecht kwam.

Häcken inmiddels 3e met een niet onoverbrugbare achterstand op eerste plek.

AIK 11e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQAqk5-1d8SEYHzeJrUAzhyucKY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RTxBHEWPgen5YCs5TpqwJjQX.png?f=user_large

WTF, 6 van deze 7 blessures kwamen in dezelfde week, en de meesten dan ook nog eens weken tot zelfs maandenlang.

En 4 van de 7 spelers (Lasme, van Bergen, Murkin en Eiting) zijn ook nog eens vaste basis-spelers ook...

Hoe verwacht je dat ik zo een fatsoenlijke competitie kan draaien??

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
wildhagen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:20:
[Afbeelding]

WTF, 6 van deze 7 blessures kwamen in dezelfde week, en de meesten dan ook nog eens weken tot zelfs maandenlang.

En 4 van de 7 spelers (Lasme, van Bergen, Murkin en Eiting) zijn ook nog eens vaste basis-spelers ook...

Hoe verwacht je dat ik zo een fatsoenlijke competitie kan draaien??
Ik speel met de increase realism mod van daveinc. Dan kan je kiezen hoe hard je blessures wil in en uitschakelen om dit soort shit niet te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HAHAHA.

Seizoen in Zweden zit er op. Voor mij dan. BK Hacken heeft de titel kunnen veilig stellen ondanks 2 gelijke spelen op het eind. Uiteindelijk op doelsaldo gewonnen.

En AIK? Die mij eerder afwezen? Die mogen nog even promotie/degradatie ronde spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nieuwe save begonnen.

Eerste match vijf keer het doelhout geraakt....
Dan heb ik al direct geen zin meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Het plan was om mijn eerste FM24 save weg te leggen zodra de volgende update van de realism mod uit is, maar nu heb ik met Atletico in 6 seizoenen de laatste 4 seizoenen op rij minimaal 2 jeugdspelers met 5* potentieel... Ook de mindere goden met 3* hebben een dusdanig goede statverdeling dat ze relatieve wereldtoppers worden in hun beperkte rol (15+ in teamwork/workrate/tackling voor BWM)
Dit heb ik nog nooit meegemaakt al die jaren FM en Spanje lijkt sowieso een beetje overtuned want Barca en Real hebben ook een heerlijke lichting die helaas te weinig speelminuten maakt.

Mijn nieuwe doelstelling is om met een heel team van eigen jeugd de titel te winnen of 11 selectiespelers in het NT te krijgen. Ik mis eigenlijk alleen een keeper en een centrum spits met wereldpotentie en heb al wat voormalige jeugdspelers teruggekocht voor veel teveel geld maarja :P

Wat is jullie ervaring tot nu toe met jeugd?

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe zit het met de bugs op dit moment? Ik wacht normaal tot maart, tot na de laatste updateronde. Is het spel op dit moment helemaal goed speelbaar of zitten er nog game-breakers tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AntiChrist7 schreef op zondag 24 december 2023 @ 21:43:
Nieuwe save begonnen.

Eerste match vijf keer het doelhout geraakt....
Dan heb ik al direct geen zin meer
Dat kan in het echt toch ook? Of is dit een bug waardoor het extra veel gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Jorgen schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:10:
[...]

Dat kan in het echt toch ook? Of is dit een bug waardoor het extra veel gebeurt?
Het gebeurt gewoon elke match minstens 2-3 keer. Sinds de winterpatch van FM23 zie je dat echt veel terug.

Ik had die match 14 schoten, waarvan een derde dus op het doelkader. Dat is dus echt niet realistisch.

Man city raakte het doelkader 24keer in 21/22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op maandag 25 december 2023 @ 20:08:
Hoe zit het met de bugs op dit moment? Ik wacht normaal tot maart, tot na de laatste updateronde. Is het spel op dit moment helemaal goed speelbaar of zitten er nog game-breakers tussen?
423 uur nu, geen enkele bug tegen gekomen. Tenminste niets groters dan wat irritants. Al is Saudi Arabië wel een "bug", maar iets wat in't echt ook zo is, dus wel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pff, wat een seizoen voor FC Twente!

De board verwachtte 'avoid a relegation battle', wat ik een beetje pessimistisch vond, ik ging zelf meer voor een middenmoot-positie. En het werd geen van beiden!

Het begon beroerd, tactiek wilde maar niet gaan lopen en ik had wat blessures. Maar gaandeweg klom ik steeds verder op, tot ik zelfs de 'europese plekken' bereikte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-TQZz8JWcw7HMUV2UKyLhNHm9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ko7rRU52UK7hVyyB7wBax5Dv.png?f=user_large

Uiteindelijk ben ik als 7e geeindigd en mocht ik dus voor de playoffs voor de Conference League strijden. Helaas was FC Utrecht hier te sterk, ik verloor met 1-0.

In de beker versloeg ik in de eerste ronde Kozakken Boys met 2-1, waarna in de volgende ronde AZ trof. Hier verloor ik kansloos met 1-3, wat geen schande is, want AZ won uiteindelijk de beker, door Feyenoord met 4-2 te verslaan in de finale.

Voor volgend jaar heb ik een uitdaging, want maar liefst 4 spelers gaan met pensioen, twee daarvan waren echt basis-spelers, waaronder mijn met afstand beste keeper, Lars Unnerstall..

Ik moet dus nog dringend de nodige versterking binnen gaan halen.

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc4jpLSXpNJtg1Be2t8T5Ab46Gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qxzgbtdMCEPXhS8DFZBFgkoe.png?f=user_large

Volendam, Almere City en Go Ahead degraden, ze worden vervangen door SC Cambuur (winnaar KKD), RKC Waalwijk (runner-up) en FC Dordrecht (winnaar playoffs).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, het seizoen 2027/2028 van FC Twente zit weer er op.

Ik speel nu 25 jaar CM/FM, en zó bizar heb ik ze zelden gezien...

Het liep in het begin echt voor geen meter, ze konden geen bal raken, en ik stond in de degradatiezone. Ik kreeg van de board ook een ultimatum: als ik niet binnen een maand verbetering liet zien kon ik vertrekken. Gelukkig begon het toen net iets beter te lopen, en uiteindelijk ben ik 10e geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KItwgSzj4gxyuONtqnEgUHjTJ0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b5pQlZ5mfA2pBsvuzMvoPeL4.png?f=user_large

Competitieverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_ju7WXGLWe6wuS5T-v8bBvHfz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kAWmBL8RklUOkg5oSV0emmcF.png?f=user_large

In de beker ging het wél goed. De eerste twee rondes werd ik tegen amateurclubs geloot. ik versloeg FC Lisse makkelijk met 8-0, en ook Excelsior Maasluis werd met 7-1 eenvoudig opgerold. In de derde ronde trof ik PEC Zwolle, en met 5-2 stuurde ik die retour. In de kwartfinale werd vervolgens Willem II met 4-0 opgerold, waarna ik de halve finale bereikte. Hier was PSV met 3-5 (!) te sterk, hoewel ik ze goed tegenstand bood, na reguliere tijd was het 3-3, maar helaas scoorde PSV 2x in de verlenging. Geen schande, want PSV won uiteindelijk de beker ook (2-1 overwinning op AZ).

Groot minpunt is dat de board mijn beste MC (en captain...) Carl Eiting verkocht, en ook één van mijn 2 beste DC's werd door de board verkocht. Dat deed wel even pijn, met name Eiting mis ik echt wel.

Als klap op de vuurpijl gaat één van mijn beste spelers die zowel AML als DL kan spelen ook nog weg op een free transfer. Damac, uit Saoedi-Arabié, bood hem 44k per week, terwijl ik niet meer dan 17.5k per week kon bieden.

Fortuna Sittard en FC Dordrecht degraderen en worden vervangen door PEC Zwolle (winnaar KKD) en Almere City (runner-up)

Ow, en kijk eens wie kanshebber is voor de 'manager of the year'-title? >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj0cj-TnbYjb3HgO-ngD_XdEjaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dlh5iZjLNYzNO2UFDnf1Ufo7.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 30-12-2023 15:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:21
Tijd vrijgemaakt om een goede save te beginnen met Feyenoord.

Zit nu net na de transfer window in de winter van het eerste seizoen. Tot nu toe gaat alles eigenlijk prima. 1ste in de competitie met een gat van 10 punten naar PSV, als eerste door in de CL in wel een zeer matige poule met Porto, Rangers en Antwerp. We zitten nog in de beker en de JC schaal gewonnen.

Genoodzaakt om Geertruida te verkopen, weigerde zijn contract te verlengen met nog maar 1,5 jaar contract duur. Bod van Arsenal geweigerd van 40 miljoen, speler en spelers groep gelijk over de zeik dat ik hem geen transfer gun. Gelukkig kwam Real Madrid met een bod van 45 miljoen, wat ik uit onderhandeld heb naar 52 miljoen. Mijn centrale verdediging dus wel zeer verzwakt, voor korte termijn versterking Bosselli gehaald en lange termijn Chadi Riad. Voor de rechtsback positie mag mijn talent Read het laten zien.

Middenveld was ook niet best bezet, gelukkig Kokcu kunnen huren omdat hij niet aan spelen toe kwam bij Benfica. In de zomer trasnfer window al Baturina kunnen kopen. Roony Bardghji stond op de transferlijst door problemen bij Kopenhagen, die zeer goedkoop op de kop getikt. Wou alleen een afkoop clausule in zijn contract, gelukkig wel 103 miljoen.

Momenteel vooral veel aandacht besteed aan mijn toptalenten, van Persie verhuurt aan Dordrecht voor meer speeltijd. Milambo en Sauer krijgen veel minuten als invallers. Read heeft zelfs een basisplek na het vertrek van Geertruida.

CL wordt een moeilijk verhaal aangezien ik AC Milan heb geloot :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZbZF5RgUQKpRBtGsi6PotLKRu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzxLaZkNlWdnus4kDY7Fsqv0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qH9dTwQsggOzsuuphbjlLttY0c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Do7K06L0CmdpCITJvAoQ34Uo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR-cwjKL0zEWkIbuIKVHbWKz_dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oH8nR0vq0TCkaPMFGuDWcJw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IckHWfu11KxnXMZSB34fOb6mXY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHaUrvR5XkX7iRiVvY8HNgWY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, seizoen 2028/2029 zit er voor FC Twente weer op.

Zo slecht als het vorig seizoen ging, zo goed ging het nu.

Allereerst de verwachtingen: de board verwachte een top-half positie, en dat leek me realistisch.

Ik heb 4 spelers gehaald: een DL die ook als AML kan spelen, een pure AML, een MC/AMC en in eerste instantie een loan player voor de DL positie, die zo goed beviel dat ik hem definitief overgenomen heb van zijn (Braziliaanse) club.

De MC/AMC is de meest bekende naam: Tijjani Reijnders, die bij AC Milan op een dood spoor was beland, ik heb hem gratis (!) op kunnen pikken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGw_2eohayyZn776bnbEqkn9fpk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iiSMWwjYvXe2aof3yvsWX77Y.png?f=user_large

Dat lijkt me geen slechte deal.... verkocht voor 21 miljoen aan AC Milan, en gratis opgepikt...

De andere noemenswaardige aanwinst is de AML die mijn scouts oppikkten bij PEC Zwolle (die toen nog in de KKD speelden), net name fysiek is hij ijzersterk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZdQmwqSjvyVU4LaSyZPsUy_tCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O3sKOd4kZJoQxSuo1R2TodzE.png?f=user_large

Voor zijn leeftijd zijn dat leuke stats!

Verder heb ik twee veelbelovende spelers uit de reserves gepromoveerd die potentie hebben, en heb ze de nodige minuten gegeven, en één heb ik er uitgeleend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCltMDqURZ4-W7dHYvvdkEY9YLg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AnNjdrKooQFOJbc9ahbD8uRg.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9338_Cv7ZXvkWPybagATXB30N0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TCWnmp98Wk2edD7FLsNW95hX.png?f=user_large

Hier tegenover stond het vertrek van enkele spelers, met name een overbodige Mexicaanse DR op leeftijd (voor 2 miljoen verkocht aan het Mexicaanse Atlas), en helaas ook mijn primaire keeper (voor 1 miljoen verkocht aan Liverpool). Deze laatste wilde ik eigenlijk niet kwijt, maar hij had helaas een release clause, dus kon het niet blokkeren. Verder nog wat reserve-spelers verkocht die niet het niveau haalden.

De beker was helaas niet zo'n succes. De eerste ronde ging nog wel, met 5-0 versloeg ik IJsselmeervogels vrij eenvoudig, in de tweede ronde had ik het tegen ADO Den Haag erg lastig: 1-1 na verlenging, 3-1 winst op penalties. In de derde ronde trof ik Vitesse en na verlenging verloor ik daar met 1-2.

De competitie ging juist wél heel lekker, alles viel precies op zijn plek, en ik heb eigenlijk continue in het linkerrijtje gestaan, en het grootste deel ook in de Europese plekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftk5zrA7E312wsW8g3K4EdJ9lJc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mvbnTQACVGhyM8UQp5ZuGkZ1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxOQgDCsUpPf6wHM3uhn8j0PLq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K44Qdss3k2WSJPl1cTFhr9gw.png?f=user_large

Helaas was directe kwalificatie voor de Europa League net iets te hoog gegrepen, maar ik haalde wél de playoffs. In de halve finale moost ik tegen SC Heerenveen, die ik met 2-0 met enige moeite versloeg. In de finale trof ik NEC, en die versloeg ik met 3-1.

In andere woorden, FC Twente gaat Europa in! Weliswaar 'slechts' de Conference League, maar he, vorig jaar zat ik te strijden tegen degradatie en ontslag, dus mij hoor je niet klagen!

Mijn topscorer, tevens topscorer van de Eredivisie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhlErpd9cYh7aeBu7mDrKnMomB8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pCgzmrfL669MADROnj2GUqcE.png?f=user_large

Mijn speler met de beste rating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufe4AKeS-deu-6IhoHL__M95aN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y0VWPTyf2TIOHAjmRXRM9GtY.png?f=user_large

Voor volgend jaar hoef ik eigenlijk niet per se nieuwe spelers te halen. Wellicht is een extra DR of AMR voor wat meer diepte nog een optie, mocht ik een goede en goedkope speler kunnen vinden, maar lukt dat niet, is mijn selectie best wel op sterkte.

Gedegradeerd zijn PEC Zwolle en Almere City, zij worden opgevolgd door Fortuna Sittard (winnaar KKD) en ADO Den Haag (runner up).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
3de seizoen met groingen (fm23) gedaan. 3de plaats en de beker. Zou je denken, goed seizoen. Maar de beker was erg nipt, en als je weet dat nrs 1 en 2 Feyenoord en Heerenveen waren, dat besef je toch wel dat je een kans op plaats 2 hebt laten ligen, zeker nu NL 2 CL plaatsen krijgt....

Eerste seizoenshelft ging nog goed (verwacht verliezen van ajax en feyenoord, maar 18/18 in conference league), Ook al was er gelijkspel tegen volendam en verlies van sparta. Maar tweede op de xg table, dus ik dacht dat we dat wel konden rechttrekken toen er een buitenkansje was op een wonderkid spits. Backup spits op uitleenbeurt gestuurd.

Man die tweede seizoenshelft ging niet beter.. Derby verloren van Heerenveen na 2-0 voor te staan.. In maart weer gelijkspelen tegen volendam. verlies tegen psv en NEC. 1-4 op mijn doos tegen lech poznan (meteen Flamingo en Bizot op de transferlijst gezwierd). Wel kunnen rechttrekken met 5-0 thuis na verlengingen, maar toch...
Dan verder nog verloren van NAC en twente. kansloos eruit in de kwartfinale van deconference ondanks dat het geen grote naam was. 1-0 billenknijpen tegen excelsior en utrecht... Een paar van die onnodge verliezen omgekeerd en ik was comfortabel tweede geweest omdat Ajax PSV en AZ zo'n offseizoen hadden

Suslov eind augustus verkocht voor 20+25m. Zijn vervanger deed het goed, maar die viel net zoals iedereen volledig stil in februari en Maart. Meeste goals in de competitie was 12 van Dalinga... dat zegt genoeg...Ook de DM die ik had gekocht viel door de mand. En heb nog niet echt de aantrekkingskracht vor de grote talenten

Eke jeugd intake tot nu toe was wel al supergoed. Dus hopelijk volgend jaar wat beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, ik ben klaar met FC Twente, en dan vooral de voorzitter.

Die knakworst ging zo ongeveer al mijn goede spelers verkopen. Zo verloor ik 2 van mijn 3 beste DC's, mijn één na beste MC, een goede DM, en een veelbelovend talent voor de AML positie. En dat allemaal in een periode van 1 maand....

Allemaal verkocht omdat het bod 'too good to refuse' was. Ammehoela! Ok, de verkoop van de DM kon ik mee leven, die was al 32 en over zijn hoogtepunt heen, maar de rest had ik echt wel willen houden.

Daarnaast had ik en negatief transferbudget, nauwelijks wage-budget, en al mijn verzoeken voor affiliates, extra coaches etc werden continue afgewezen.

Maar ondertussen verwachten ze wel dat ik de playoffs voor de Conference League ticket haal. Ja, hoe dan?

Ondanks al dat gedoe toch nog de 6e plek gehaald, maar de finale voor de Conference League plek met 2-0 verloren van Heerenveen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpYB7S_YaNACjUATn1vWxDsM09g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IveKNyS3ZOdrjguzCi7P2m4D.png?f=user_large

Ik was er zover klaar mee, dat ik weliswaar niet actief heb gesolliciteerd, maar toen ik door 3 clubs werd benaderd voor een interview heb ik dat wel gedaan. Ik had interviews met het Spaanse Osasuna, en het Duitse VfB Stuttgart en Union Berlin.

De interviews verliepen goed, en mijn favoriet was Stuttgart, omdat die als enige van de drie een aardige transfersom boden, en ook een erg sterkte selectie hadden. Helaas kozen ze toch voor een ander. Ik kreeg wel een aanbod van zowel Osasuna als Union Berlin. Ik heb toch voor de laatste gekozen, om meerdere redenen:

- Bij beiden heb ik geen transferbudget, maar bij Union Berlin zat ik nog wel ruim onder het wage budget, terwijl Osasuna daar VER boven zat
- De selectie van Osasuna is vrij oud (ruim de helft is boven de 30), terwijl dat bij Union Berlin een stuk jonger is
- De selectie van Union Berlin is ook een stuk sterker, vooral defensief en de linkervleugel.
- Het middenveld blijft wel een aandachtspunt, hier moeten echt enkele spelers bij komen. En wat extra diept in de spits en de rechtervleugel kan ook geen kwaad. De primaire spelers voor die posities zijn prima, maar de backups zijn erg jong (19-21 jaar), maar hebben zeker potentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTuHBzPaWtwkbjYIZy-7SVYWfo0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NR75QTLMo8EVJjcuJgvjm2IV.png?f=user_large

Vorig jaar was het een middenmotor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSpgsCWVX5DZEf3JLmK2bFqb2I4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JCBnnYqLRL62icmPpfhnI872.png?f=user_large

Dit jaar verwacht de board een 'safe midtable position', en ik denk dat dat haalbaar moet zijn.

Ik ben aangenomen een week voor de competitie begint, dus ik ben nog op 0 punten en kan vanaf het begin mijn selectie opbouwen en vormgeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mmmmm met BK Hacken gaat het goed maar ook niet goed.

Stonden dik rood dus bestuur heeft tot 2 keer toe geld afgepakt van wage budget. Dus zit er nu ruim boven.

In de competitie gaat het goed. 2e met wedstrijd minder. Win ik deze sta ik 1e.
In de CL ook goed. Moest 3 rondes spelen. Eerst tegen Zalgiris uit Lithouwen 7-3 over 2 wedstrijden verslagen.
Daarna Slavia Praag verslagen met 4-0. Toen kwam de echte uitdaging tegen Shamrock Rovers. Uit wonnen we met slechts 8-0 en thuis 2-1 gewonnen.

Daarmee bereikten we dus de Champions League en kregen we bijna 15 miljoen. Direct weer zwarte cijfers maar nog steeds niks te besteden.

Loting was echter een grote deceptie. Zo'n beetje elke topper die ik zou kunnen krijgen heb ik ook gekregen.
Heel heel heel misschien kansje op stunt tegen Freiburg of Toulouse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_oP6hGEmtkwKDqIrLpfU2uNbBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WI047XmGMSakIEiinEnZzWy6.png?f=fotoalbum_large

edit: Na de zak CL geld krijg ik niet meer wage budget maar bestuur gaat wel akkoord met nieuw stadion 8)7

Op zich ook wel logisch aangezien huidige stadion 6.500 man kan huisvesten en we dit nagenoeg altijd uitverkopen. En de laatste ronde CL voorronde speelden we in stadion van Goteborg en kregen we stampvol (16.600 zitplaatsen).
Dus nieuw stadion voor 12.000 is geen gek plan.
Al snap ik niet waarom ze huidige niet gewoon uitbreiden want die zou nog naar 14.000 moeten kunnen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 10-01-2024 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik blijf het grappig vinden.
Zo'n 18 maand geleden gesprek gehad bij AIK maar uiteindelijk niet geworden omdat ik geen ervaring had met winnen van titels....
Niet veel later dus bij BK Hacken terecht gekomen.

Eerste seizoen.
Hacken kampioen
AIK 14e en via nacompetitie degradatie ontlopen.

Tweede seizoen
Hacken weer kampioen
AIK 13e en op doelsaldo nacompetitie ontlopen.

In het echt zou je je toch voor de kop slaan als je dat overkomt als bestuur :+

Zoals verwacht in de CL niks in te brengen overigens. Dankzij een eigen doelpunt puntje kunnen pakken tegen Porto.

Nu proberen elftal bij elkaar te houden en het 3 op een rij te maken. Als er geen leuke club zich voor mij meld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
Met Standard drie seizoenen op rij kampioen geworden. In het vierde seizoen dus voor de derde keer CL spelen. Had er een heel leuk team van gemaakt, maar Belgische competitie begon te vervelen en CL schoot niet op dus halverwege het seizoen eens gaan solliciteren. Geen enkele CL club die geen manager had wilde mij hebben, maar Brentford - die op dat moment 17e stond - wel. Niet echt het niveau dat ik zocht, maar wel PL dus sprong gewaagd. Uiteindelijk respectabele 11e plek geëindigd (hoewel alles dicht bij elkaar lag in het rechterrijtje).

Eerste transferperiode meteen de selectie volledig op de schop. Twee sterspelers verkocht voor recordbedrag en en ook andere dure oude meuk verkocht. Veel talenten ervoor teruggehaald en een klapper gemaakt met Harvey Elliott die door Liverpool voor €70m op de transferlijst was gezet.

Eerste seizoenshelft begon redelijk, maar team moest duidelijk nog zijn weg vinden in mijn tactiek. Stond 8e halverwege het seizoen. Tweede seizoenshelft kwamen met name mijn spits (Soonsup-Bell) en linksbuiten (van Persie) los. Lang stond ik vierde op 1-3 punten van Chelsea, Utd en Arsenal. Ik hoopte dat ik niet uit de top4 geknikkerd zou worden door een van hen (City soeverein eerste), maar mijn ijzersterke vorm in de tweede seizoenshelft zorgde ervoor dat ik in de laatste 5 wedstrijden zelfs Chelsea, Utd en Newcastle versloeg en met een winreeks van 8 wedstrijden 2e eindigde omdat mijn concurrenten punten lieten vallen. Hoogste notering van Brentford ooit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CvUbwG06UEvIFub-qAbCJOj5Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nt8iDub3szMHM4fYXXoy1fgr.jpg?f=fotoalbum_large

Nu net begonnen aan tweede volledige seizoen met Brentford. Redelijk bescheiden ingekocht omdat ik erg tevreden ben met mijn team. Wel veel verkocht. Veel topspelers willen niet komen omdat de reputatie van mijn club matig is, maar door de slechte financiële situatie (ondanks 2x €40m aan transferwinst en CL inkomsten draai ik dikke rode cijfers en sta ik -€80m op de balans) kan ik de club niet verbeteren (bestuur weigert het matige trainingscomplex, jeugdscouting of stadion te verbeteren ivm financiële situatie).

Besloten dus om dit seizoen veel winst te maken met de transfers en het niet opnieuw te investeren in de hoop dat ik dan straks wel verbeteringen krijg van het bestuur.

Hopelijk kan ik dan na twee succesvolle seizoenen met Brentford in de CL een stap maken naar de absolute top en dan heb ik een mooie save gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, zoals verwacht, volledig kansloos in de Champions League. Op 2 na alles verloren. Enkel tegen Porto en Fenerbahce een gelijkspel eruit kunnen slepen.

Jammer maar helaas. komende zomer nieuwe kansen.

Trouwens wel beetje irritant dat je projected wage budget wel spelers meeneemt die binnenkort erbij komen maar dan weer niet spelers eraf haalt die binnenkort juist weg gaan.

En het plan voor nieuw stadion is al bijgewerkt van 12.000 naar 16.000 8)
Nu geld rondkrijgen en bouwen die hap.

[ Voor 43% gewijzigd door Player1S op 11-01-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
4de seizoen met groningen ging goed. Ongeslagen als je de JC en CL voorronde niet meetelt (ook wel meeste toppers thuis gespeeld) Nieuwe tactiek en donny vd beek en Klaassen teruggehaald naar nederland. Ook januari overleeft, al moest ik een speler beloven dat na volgend seizoen we CL halen.

En dan 3 februari triggeren de saudis de release clause van mijn goalkeeper (en ik zit nog op FM23). Dus geen mogelijkheid om een waardige vervanger te halen, en zijn backup doet meteen een 6.2 in zijn debuutmatch... dat wordt nog een lang seizoen. Was niet van plan om voor de titel te gaan 'ook omdat Ajax superdicht staat), maar nu vrees ik zeker voor plaats 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:28
Ben net begonnen met een nieuwe save met FC United of Manchester. Heb een database gedownload van de Engelse pyramide tot aan T 8. Kijken of deze club succesvoller kan maken dan het huidige Manchester.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo! Ik ben ook over naar FM24! De download en installatie zijn nu aan de gang :*)

[ Voor 69% gewijzigd door Jorgen op 13-01-2024 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
AntiChrist7 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 00:58:
4de seizoen met groningen ging goed. Ongeslagen als je de JC en CL voorronde niet meetelt (ook wel meeste toppers thuis gespeeld) Nieuwe tactiek en donny vd beek en Klaassen teruggehaald naar nederland. Ook januari overleeft, al moest ik een speler beloven dat na volgend seizoen we CL halen.

En dan 3 februari triggeren de saudis de release clause van mijn goalkeeper (en ik zit nog op FM23). Dus geen mogelijkheid om een waardige vervanger te halen, en zijn backup doet meteen een 6.2 in zijn debuutmatch... dat wordt nog een lang seizoen. Was niet van plan om voor de titel te gaan 'ook omdat Ajax superdicht staat), maar nu vrees ik zeker voor plaats 2....
de backup pakte nadien een rode kaart in de beker (eerste keer dat ik dat ooit zag), dus gezegd "fuck it" en 19jarige uit mijn jeugdploeg erin gezet. Resultaten waren ok, tweede plaats vastgehouden. En dan besluit Ajax hun laatste drie matchen van het seizoen te verliezen, dus eerste titel voor Trots van het Noorden

Met dank aan Davy Klaassen en Donny vd Beek :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij zit ik met BK Hacken beetje in een grijs gebied.

Omdat ik dus al 2x kampioen ben geworden spelen we Europees. Mijn spelers krijgen echter enkel aandacht van clubs die geen Europees spelen. Dus willen mijn top spelers niet zo graag weg want ze willen Europees blijven spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Net eerste seizoen met FC United afgerond en we zijn tweede geworden maar hebben de play offs gewonnen. Dus promotie naar de Vanarama National North league. Maar een paar contracten verlengt en net een heel team in mekaar gezet in de voorbereidings fase. Ben benieuwd wat dat seizoen gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
Omdat ik zag dat ik FM2024 (mobile) via Netflix kon spelen heb ik voor het eerst sinds USM98 weer een een managergame opgestart. Ik moet nog heel erg wennen aan wat ik allemaal moet doen en wat wel of niet goed is om te doen, maar ik vind het best leuk om weer eens te doen.

Ik ben met Ajax begonnen, en onder mij presteren ze best goed. O-) Sinds de winterstop sta ik bovenaan, maar helaas is Brobbey naar Bayern vertrokken. Mijn enige probleem is dat spelers wel erg snel blessures hebben of moeite hebben met het aantal wedstrijden. In 'het echt' spelen profs makkelijk een serie van 10 wedstrijden of langer zonder problemen, maar hier wordt na maximaal 5-6 wedstrijden aangegeven dat de speler echt rust nodig heeft..

En Taylor is de sterspeler.. :X

Ik kan alleen niet vinden wat bepaalde iconen betekenen. En groen recylce icoon betekent dat een andere club interesse heeft, maar ik snap niet goed waarom ik me daar zorgen over zou maken.
Weet iemand wat het betekent als een speler een blauw uitroepteken naast z'n naam heeft staan?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
Malfunctions schreef op maandag 15 januari 2024 @ 16:39:

Ik kan alleen niet vinden wat bepaalde iconen betekenen. En groen recylce icoon betekent dat een andere club interesse heeft, maar ik snap niet goed waarom ik me daar zorgen over zou maken.
Weet iemand wat het betekent als een speler een blauw uitroepteken naast z'n naam heeft staan?
Die icoontjes komen niet voor op de PC versie. Denk dat dat echt iets is voor de Netflix (mobile) versie. Dus kan je daarmee niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Met Hacken hard op weg naar 3e titel op rij. Nog 9 wedstrijden te spelen en sta 14 punten voor op #2 (die overigens 2 minder gespeeld heeft).

Blijkbaar is Zweden er wat op vooruit gegaan in Europa want waar ik vorig jaar 3 voorrondes CL moest spelen, hoefde ik er nu maar 1.
De groepsfase overleven wordt weer lastig. Telde zo'n 2 clubs waar ik eventueel punten zou kunnen pakken met wat geluk.
Maar goed, wel weer bijna 15 miljoen mogen bijschrijven. Meteen trainingscomplex op de schop laten gooien.

edit: Hebben jullie trouwens ook het gevoel dat de game nu veel minder snel interesse in jou als coach genereert? Mijn eerste 2 moves kwam doordat ik zelf op clubs reageerde maar nu heb ik nog nergens gereageerd maar er is ook nog geen enkele club geweest die interesse in mij had. En er zijn best wel clubs die mij zouden hebben kunnen benaderen.
Inmiddels 3,5 ster reputatie, 2 titels in Zweden achter elkaar (3e op komst).

Dat een topclub mij niet benaderd snap ik uiteraard maar een Groningen, ADO Den Haag of een Heideheim lijkt me toch niet zo heel gek.

Ik vermoed eigenlijk dat het ook door gebrek aan papieren is. Heb momenteel Continental B license en bezig met A.
Zouden die papieren meer betekenen dan prestaties? 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Player1S op 16-01-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ottooo

Vuurvlieg

Ik weet dat coach diploma's in het spel zitten, maar ik weet niet in hoeverre dat is doorgevoerd voor zowel de speler als de computer-managers.

In het echt heb je voor zowel de Eredivisie als de KKD een Continental Pro License nodig, dus dat is nog een niveau boven de Continental A (met een B licence mag je in NL hoogstens een Tweede klasse ploeg leiden...). Er vanuit gaande dat dat ook is doorgevoerd in het spel, zou dat het wel verklaren. Verder heb ik zelf te weinig FM24 gespeeld om te kunnen zeggen of er meer of minder interesse is voor jou als manager.

[ Voor 7% gewijzigd door Ottooo op 16-01-2024 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ottooo schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 14:38:
Ik weet dat coach diploma's in het spel zitten, maar ik weet niet in hoeverre dat is doorgevoerd voor zowel de speler als de computer-managers.

In het echt heb je voor zowel de Eredivisie als de KKD een Continental Pro License nodig, dus dat is nog een niveau boven de Continental A (met een B licence mag je in NL hoogstens een Tweede klasse ploeg leiden...). Er vanuit gaande dat dat ook is doorgevoerd in het spel, zou dat het wel verklaren. Verder heb ik zelf te weinig FM24 gespeeld om te kunnen zeggen of er meer of minder interesse is voor jou als manager.
Je hebt inderdaad de licenties maar naar mijn weten is dat nooit noodzakelijk geweest dat je ze ook daadwerkelijk hebt. Je kunt immers als ervaringsloze en papierloze trainer beginnen in Nederland als je dat wilt.

Je lees (ingame) immers ook nooit dat je niet kunt reageren of afgewezen bent vanwege ontbreken juiste licentie.

Maar misschien dat het onderwater wel een grote rol speelt. Dus nog ongeveer anderhalf jaar te gaan tot ik Pro heb want A zou over ~6 maand rond moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08

odan

The dark side is within all!

Voor zover ik weet is het enige wat de diploma's doen:
je coach abilities verhogen en een reputatie boost.

verder heeft het als het goed is geen effect in de game.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Titel #3 is binnen. Dominant seizoen. 30 gespeeld, 26 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren. Doelsaldo 64 (93 voor, 29 tegen). 22 punten voor op de #2.
(AIK, 13e en op doelsaldo degradatie playoffs ontlopen.... ik kan hier om blijven lachen :+ )

In de CL gaat het weer bagger zoals verwacht. 4 gespeeld, 4 verloren. 2-1 van Ajax, 1-0 van RB Salzburg, 3-1 van A. Madrid en 5-2 van Napoli... En dan nog Inter Milan, RB Leipzig, Mainz 05 en Shakhtar in het vooruitzicht.
Die laatste 2 leveren hopelijk puntje op.

Zit wel beetje in dubio. FC Twente beschikbaar, Eintracht Frankfurt beschikbaar, Freiburg beschikbaar, Kaiserslautern beschikbaar. In de Premier League Brighton en Crystal Palace.

Denk dat ik 1 van die clubs wel zou kunnen krijgen als ik zou reageren maar wil dat eigenlijk niet doen.

edit: Inter, 2e in de CL groepsfase......verliest 2-0 van ons 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 16-01-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
Ik ben nu bezig met mijn tweede volledige seizoen met Brentford 2028/2029.

Ik zit minder in de flow dit seizoen en spelers zijn erg vermoeid met de CL wedstrijden tussendoor. Van Persie en Soonsup-Bell zitten na een flitsende start allebei ruim boven de 10 goals, maar het droogt nu al een tijdje op. Gelukkig heb ik Moukoko op de laatste dag van de transferwindow voor €10m kunnen oppikken bij Dortmund, omdat hij daar op een zijspoor was beland.

Momenteel sta ik in de competitie 5e, maar plek 2-6 zitten binnen 4 punten van elkaar. City staat uiteraard weer soeverein bovenaan. Die 4-2-2-2 tactiek van hen is toch wel bizar, wil ik misschien ook wel naar gaan kijken voor het volgende seizoen (speel nu 4-3-3).

Mijn allereerste Champions League seizoen is wel een bizar succes tot nu toe. Heb van de 8 'competitiefase' wedstrijden er 6 gewonnen, 1 verloren (Barca) en 1 gelijk (Napels). Hoogtepunt was 0-3 achter tegen PSG na 11 minuten en 6-4 winnen uiteindelijk. In de knockout ronde geloot tegen Chelsea (staan 3e in de competitie) en eerste wedstrijd 2-3 verloren om daarna in de return met 3-2 de verlenging in te gaan in de return (na 0-2 achterstand) en zelfs de 5-3 te scoren in de verlenging. Als ik er de volgende ronde uitvlieg dan is het al een prachtavontuur geweest en veel cash gegenereerd voor mijn armlastige club (balans: -€110m).

Mijn doel nu is om 4e te worden en weer CL te spelen en om eindelijk de club uit de schulden te krijgen om eindelijk de hele matige faciliteiten te verbeteren. Nu worden mijn wensen telkens afgewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Hahaha, voor het eerst in 5 FM's en 2000+ uur ontslagen en nota bene bij mijn jeugdliefde Feyenoord!
Was qua taktiek aan het experimenteren met een Libero (editor speler) en een inverted FB icm een vrij ingewikkelde taktisch plan om 'ruimte te maken' voor de nieuwe Beckenbauer (RIP) met een kanonskogel ala Roberto Carlos.

Ondanks een veel betere selectie dan de gemiddelde ploeg liep het voor geen meter en vlak na de winterstop ben ik 2x in 1 week op het matje geroepen. De 1e keer vanwege de slechte resultaten, toen ben ik nog weggekomen met 'veel blessures' als excuus. De 2e keer had ik niet gezien dat ik van het bestuur in een interview niks mocht zeggen over bepaalde onderwerpen (is dat nieuw in FM24?) en toch per ongeluk dus gedaan :D Ook hiermee weggekomen door te roepen dat we veel jong talent hebben opgesteld...

Week later alsnog ontslagen zonder gesprek :D
Achteraf gezien heb ik het idee dat spelen met die Real-Life modus, dus dat de transfers pas binnenkomen op dagen in het echie, extra lastig is. 10+ spelers incl eigen aankopen moeten dan nog aan elkaar/taktiek wennen en ik zag heel veel confused gezichten en relatief weinig support voor mijn wedstrijd selectie zonder een sterke aanvoerder (Trauner...).

Ook zie ik niet echt voldoende voordelen van het gebruik van een Inverted fullback en Libero, een back opofferen voor puur meer defensieve zekerheid terwijl dat de meest waardevolle positie is in het spel. Ook die Libero lijkt niet helemaal te doen wat ik zou verwachten, is veel te onzelfzuchtig ondanks zijn traits om zelf te schieten.

Nu een nieuwe save bij Brighton om de klassieke Hollandse 4-4-1-1 van rond WK98 in een modern jasje te gieten met wederom de Libero en Inverted Wingbacks. Begon lek als een mandje met heel veel tegengoals, maar begin nu wat stabieler te worden door puur op balbezit te spelen ;)

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

well fuck! 4 op een rij lijkt lastig te gaan worden. In de beker ging het voortreffelijk en met gemak de finale bereikt (welke later pas gespeeld wordt).

In de competitie de eerste 2 makkelijk gewonnen (3-1 & 3-0) maar daarna verloren, gelijk, verloren en weer gelijk..... Loopt eventjes niet. Hopelijk kunnen we het omdraaien.

Edit: Ommekeer is gekomen. Inmiddels weer 2e maar wel 7 punten achter op Elfsborg die maar blijft winnen. Zelf al net zo vaak gelijk en verloren als het gehele vorige seizoen.
Wel de beker gepakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 17-01-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

zuuuuuuuucht!! Voor 3e jaar op rij weer zware loting CL. Zou leuk zijn als we keertje kansje maakten op 1 ronde verder. :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnQPxqdUA2iW5CIGm3GOqSif2bU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PbLozbll9SCn3OmXo9RDi9hK.png?f=fotoalbum_large

Competitie is wel spannend. Inmiddels 1e met 1 punt voorsprong op Elfsborg.
Zelf nog keer dik verloren van Hammarby maar Elfsborg begon ook punten te verspelen en in onderling duel thuis verslagen met 3-0.
Maar lijkt spannend tot het einde te worden. Of 1 van ons moet opeens inkakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Treble gehaaldmet groningen (JC, beker en titel), maar wel eruit in de league fase van de CL. Dus hopelijk volgend jaar dat beter. wel al elke keer goeie jeugd innames gehad. Maar denk wel dat ik in de zomer wat spelers ga kwijtraken

Maar dat bestuur, ik snap die toch echt niet. Ze willen een nieuw stadion bouwen, ik mag elke satteleietclub voortdragen die ik wil, etc... Maar zodra ik om meer dan 8 coaches vraag, staan ze strak...

Tussendoor ook aanbieding van PSG gekregen. Geven ze me 749euro om de staff aan te passen :p vriendelijk bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 19-01-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:18:

Maar dat bestuur, ik snap die toch echt niet. Ze willen een nieuw stadion bouwen, ik mag elke satteleietclub voortdragen die ik wil, etc... Maar zodra ik om meer dan 8 coaches vraag, staan ze strak...
Dat is al sinds FM21 een nieuwe 'bug/feature'. Als er maar iets gebeurt (slechte resultaten, rode cijfers, gerommel in selectie) is het eerste wat het bestuur doet je coaches 1 voor 1 afpakken. Sindsdien zorg ik ervoor dat al mijn coaches minimaal 2 jaar contractduur over hebben, zodat je tijd hebt om resultaten te boeken om je coaches cap weer op te krikken. Spaar al je pogingen om extra coaches te vragen dan ook op tot vlak na een beoordelingsronde (en A+ score), anders is het vrij kansloos om het uberhaupt te vragen.

Ook voor de nieuwe zeikerds in FM24 heb ik na 3 moeizame saves een universele oplossing gevonden: keihard de club uit treiteren! Het heeft geen zin om die spelers nog te proberen aan jouw kant te krijgen tenzij je ze hebt gehaald of laten debuteren. Degene die verhaal komt halen is altijd een speler met een zwakke/slechte persoonlijkheid, de rest van het groepje zijn slechts meelopers die nog wel te redden zijn. Dat weet ik zeker omdat een van die meelopers mijn editor speler was met 20 Prof/Loyalty.
Gewoon eerst (schijn) excuses aanbieden, maar daarna zet je hem gewoon 'toevallig' op dubbele training intensity + nieuwe positie + nieuwe trait >:) Zodra die met een dubbele hernia in de lappenmand zit, verander je zijn speeltijd naar 'fringe player' en voila je bent hem vrij vlotjes kwijt zonder gezeik van je spelersgroep....

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik weet dat als je scoutsbudget op was in vorige versies dan opeens je scouts naar 0 werden gezet. Maar hier is het idd erg raar. Meer scouts, meer physios, etc.. allemaal geen probleem. Maar dus niet meer coaches, want daarvoor is er geen budget... Maar ondertussen wel een nieuw stadion willen bouwen
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste