Het eerste seizoen met Standard als zesde de kampioenspoule ingekomen. Uiteindelijk op het allerlaatste moment met de hakken over de sloot kampioen en voor het eerst in jaren weer in de CL.
Ondanks dat succes begon mijn zomer met -10 miljoen transferbudget en de opdracht om eerst te verkopen. Vier van mijn belangrijke basisspelers waren huurspelers dus ik stond direct voor een probleem. Gelukkig had ik in de winter voor €2miljoen wel een CV kunnen aantrekken als opvolger van de gehuurde (en hele seizoen geblesseerde) Vanheusden.
Ik kwam niet heel veel verder dan Reine-Adelaide als nieuwe '10' gratis oppikken en hopen dat zijn talent er bij mij wel uitkwam. Voor rechtsbuiten kwam ik na veel omzwervingen langs toptalenten van grote ploegen (die allemaal een maandelijkse huursom wilden die ik niet kon betalen door mijn negatieve transferbudget) uit bij het huren van Baeza van Viga. Beiden bleken een gouden greep:
/f/image/QoZleVL2pKJ6k0JZU89UJFPs.png?f=fotoalbum_large)
(helaas kon ik Baeza, die een aflopend contract had, niet voldoende salaris bieden om te blijven en vertrekt hij naar Leipzig).
Daarnaast moest ik wel grote talenten doorschuiven, zoals Makembo-Ntemo en Evrard (een jeugdinstroom). Ook deze gasten hebben ontzettend goed gepresteerd, Evrard werd zelfs de jongste doelpuntenmaker in de CL geschiedenis:
Na een slome start met volle overtuiging doorgedenderd en met 10 punten afstand het reguliere seizoen geëindigd:
Het leek wel alsof het spel het me lastig wilde maken in de kampioenspoule, want ik kreeg vanuit de training blessures van 3-5 weken voorgeschoteld voor vier basisspelers: GK, RCV, Reine-Adelaide, en - mijn absolute sterspeler - mijn spits Perica:
Gelukkig uiteindelijk wel weer aan het langste eind kunnen trekken dus kampioen geworden:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8Cqay84toBVYfatsZY362OZn.png?f=user_large)
En ook de beker gepakt na een triller in de strafschoppenserie. Uiteindelijk was pas de 9e penalty de beslissende, nadat mijn keeper zijn derde penalty stopte.
Nu dan de eerste transferperiode waarin ik het team met wat budget naar mijn hand kan zetten. Gaat nog een uitdaging worden, want mijn twee meest waardevolle spelers (waaronder bovengenoemde Perica) zitten in het laatste jaar van hun contract en hebben aangegeven te willen kijken wat voor mogelijkheden ze hebben. Hopelijk geeft het wel aardig wat budget voor een mooie heropbouw van het team.
Edit: helaas ook dit seizoen weer -€ 10 miljoen transferbudget gekregen. Gelukkig nu wel wat waardevolle spelers om te verkopen, dus ik ga kijken of ik er wat van kan maken.
[
Voor 4% gewijzigd door
DennisCle op 28-11-2023 10:05
]