[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-05 18:47

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Player1S schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:36:
[...]

Qua geld op de rekening maak ik me ook niet echt zorgen. Nu 17 miljoen prijzengeld gekregen en komend seizoen sowieso 30 miljoen als ik 18e wordt.

Heb alleen het idee dat de club niet echt groeit qua financiën. Ook niet toen ik van de 3. Bundesliga naar de 2. Bundesliga ging. Vrijwel geen groei.
In 2e seizoen 2. Bundesliga was mijn sponsor inkomsten 3miljoen en tevens het laagste van allemaal.

Had gehoopt/verwacht dat ik in ieder geval paar miljoen aan transfer budget zou krijgen om iets te doen.

Wordt weer koopjes jagen. Helaas dus totaal onmogelijk om die geweldige spits te kopen die ik had gehuurd. Wouden ze 9 miljoen voor. Denk niet dat ze akkoord gaan met 0 up front en 10 miljoen on the never-never :+
Merk een vergelijkbare situatie bij Groningen, Ik vermoed dat de besturen wat voorzichter zijn geworden en de groei langzamer gaat. Angst om falliet te gaan bij degradatie waarschijnlijk.
Heb me zelf nu toegelegd op 2 betere spelers halen en 20 (mogelijke) transfervrije/extreem cheap talenten voor de toekomst nu hopen dat er een paar doorbreken tzt want mijn eerste is qua omvang behoorlijk geslonken...

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:25

Player1S

Probably out in the dark

*O* *O* *O*

Heb mijn sterspeler van afgelopen seizoen kunnen vast leggen. Had hem gehuurd van Magdeburg en was met 26 goals in cup en competitie een belangrijk onderdeel van ons succes.

Had nog steeds geen transfer budget gekregen en had iets van 900k over van 1 verkoop.

Geprobeerd hem binnen te halen door 500k vooraf te bieden en de rest op de never-never maar daar gingen ze niet mee akkoord. Toen board gevraagd om hulp en zij gingen zomaar akkoord. En het is ze dus gelukt hem binnen te halen voor 9.5m. En contract is ook niet mis. "Slechts" 13.5k/w en geen absurde bonussen of gelimiteerde transfer som.

Potentie voor goede Bundesliga speler en staat op punt zn eerste cap te krijgen voor Belgie op het WK. Dus ook nog net op tijd weten te krijgen.

FFS, heb nu wat geld in transfer budget maar overschrijd mn wage budget. Maar ik mag momenteel niet schuiven :(

edit: Aantal clubs blijven terug komen om een 15-jarige speler van mij te kopen. maar 3,5 tot mogelijk 4,5 ster potentie maar aangezien ze blijven komen, wil ik hem niet kwijt 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Player1S op 15-11-2023 21:30 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog een paar jaar verder in mijn savegame. Verrassingen zijn toch wel dat zowel Ajax (gewonnen) als PSV (verloren) een Europese finale gehaald hebben en dat in Engeland naast Aston Villa nu ook Crystal Palace meespeelt om de Europese prijzen. De allergrootste verrassing is toch wel dat PEC Zwolle de Conference League heeft gewonnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 16-11-2023 13:46 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 22:25
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5Iaq3H5.png

Ja blijf dan maar laatste worden in je WK en EK groepen als je een manager afwijst die in 5 seizoenen(+ voorbereiding) 5 titel, 5 bekers, 5 supercups en een Champions League wint.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:37:
[Afbeelding]

Ja blijf dan maar laatste worden in je WK en EK groepen als je een manager afwijst die in 5 seizoenen(+ voorbereiding) 5 titel, 5 bekers, 5 supercups en een Champions League wint.
Bij welke club zit je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Ajax, daar start ik elke game mee in de beta.

Gaat best goed, elk jaar elke nationale prijs en nu vorig seizoen de CL, na 3x eerder de halve finale gehaald te hebben.

Financieel gaat het ook wel goed :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QMaRkrS.png

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:43:
[...]

Ajax, daar start ik elke game mee in de beta.

Gaat best goed, elk jaar elke nationale prijs en nu vorig seizoen de CL, na 3x eerder de halve finale gehaald te hebben.

Financieel gaat het ook wel goed :+
[Afbeelding]
Dat ziet er heel goed uit inderdaad.
Misschien vinden ze je nog te onervaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:44:
[...]

Dat ziet er heel goed uit inderdaad.
Misschien vinden ze je nog te onervaren
Haha zou apart zijn, ik sta 1e in een hall of fame van de Eredivisie en 3e bij beste nederlandse managers.

Ach ja, dacht doe ik het ook nog eventjes bij voor een echte hall of fame push.

Ajax in FM is echt wel spelen op easy mode. Zolang je Sutalo, Hato en Taylor kan behouden zit je goed voor de komende 10 seizoenen.

Edit: Ook nog even de Europese Supercup er bij

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 16-11-2023 14:20 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:47:
[...]

Haha zou apart zijn, ik sta 1e in een hall of fame van de Eredivisie en 3e bij beste nederlandse managers.

Ach ja, dacht doe ik het ook nog eventjes bij voor een echte hall of fame push.

Ajax in FM is echt wel spelen op easy mode. Zolang je Sutalo, Hato en Taylor kan behouden zit je goed voor de komende 10 seizoenen.

Edit: Ook nog even de Europese Supercup er bij
Ik weet niet of het aan mijn simulation game ligt of niet, maar hier is Ajax nog niet makkelijk (FM23). In de afgelopen 11 jaar 4 x Eredivisie, 2 x KNVB Beker, 4 x Johan Cruijff Schaal, 1 x UEFA Europa League, 1 x UEFA Super Cup, 1 x UEFA-CONMEBOL Club Challenge. De intercontinentale prijzen zijn natuurlijk prachtig, maar in Nederland moet het veel beter.

• Terranova
Jorgen schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:54:
[...]

Ik weet niet of het aan mijn simulation game ligt of niet, maar hier is Ajax nog niet makkelijk (FM23). In de afgelopen 11 jaar 4 x Eredivisie, 2 x KNVB Beker, 4 x Johan Cruijff Schaal, 1 x UEFA Europa League, 1 x UEFA Super Cup, 1 x UEFA-CONMEBOL Club Challenge. De intercontinentale prijzen zijn natuurlijk prachtig, maar in Nederland moet het veel beter.
Dat zal de AI wel zijn dan, denk dat het als ervaren speler vrij makkelijk is om met Ajax de goede dingen te doen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:08:
[...]

Dat zal de AI wel zijn dan, denk dat het als ervaren speler vrij makkelijk is om met Ajax de goede dingen te doen.
Ja normaal heb ik dat ook. Vind het op dit moment gewoon leuk om FM eens een paar keer op deze manier te spelen. Als ik overga op FM24 zal het waarschijnlijk wel weer een 'slow game' worden.

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-04 06:35
Vraagje, weet iemand toevallig of je zonder editor of iets een -21 elftal kan maken binnen het team dat je managed.

Twente heeft zo alleen een -18 en dan de academie die ze delen met Heracles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

IamBait schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:42:
Vraagje, weet iemand toevallig of je zonder editor of iets een -21 elftal kan maken binnen het team dat je managed.

Twente heeft zo alleen een -18 en dan de academie die ze delen met Heracles.
staat me bij dat ik in het verleden het bestuur eens kon verzoeken om een jeugdteam.. maar kan me niet herinneren of dat toen een club was zonder -18 oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dus.... Mijn spits van ronde de 75 miljoen gaat in overleg met zijn zaakwaarnemer wel akkoord met een vraagprijs van 120 miljoen. Enkele dagen later wil hij in gesprek, want echt niemand wil dit voor hem betalen. Als ik dan klik op voorstel doen staat er 156 miljoen en daarmee gaat hij meteen akkoord.
🙃

Wij zijn kampioen, maar het was heel spannend tussen Feyenoord en PSV

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XYj9rue.png

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2023 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Voor mijn gevoel is het zeiken van de spelers echt een bug. Ze zeiken zo veel. Een YouTuber/Streamer die ik kijk heeft er ook mee te maken.

Gister kwam eerst speler zeiken bij mij dat ie meer wou spelen. dat gesprek liep niet goed af. Volgens Dynamics waren 0 spelers voor hem en 4 tegen hem.

Komt vervolgens groepje speler zeiken over dat ik hem geen speeltijd gunde en dat escaleerde ook met melding "je bent de kleedkamer kwijt".
Kijk ik vervolgens bij dynamics. Nog steeds 0 tegen 4 bij die speler en steun coach nog steeds goed. 8)7

Heb het maar even aan de kant gelegd en begonnen aan de nieuwe DLC van Farming Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBait
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-04 06:35
ColdStone schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:44:
[...]

staat me bij dat ik in het verleden het bestuur eens kon verzoeken om een jeugdteam.. maar kan me niet herinneren of dat toen een club was zonder -18 oid..
Nog niet kunnen vinden, hopelijk als ze er financieel wat beter voorstaan. Vindt t wel een domper om jeugd te ontwikkelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kwartfinale Champions League. Uitwedstrijd tegen Real Madrid. We verliezen met 4-1. Return, thuis in de Johan Cruijff ArenA. We hebben een goed team, maar ik verwacht dat we uit het toernooi liggen. En dan beginnen we te scoren. Johan Cruijff zou trots zijn, want we drogen de Madrilenen met 5-0 af 😄😄

Na later ook Manchester United verslagen te hebben, troffen we opnieuw Manchester City in de finale. Waar we twee jaar geleden nog kansloos van ze verloren, gingen wij er nu met de cup met de grote oren vandoor!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vXm87VY.png

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 19-11-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:27
Jorgen schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 02:32:
Dus.... Mijn spits van ronde de 75 miljoen gaat in overleg met zijn zaakwaarnemer wel akkoord met een vraagprijs van 120 miljoen. Enkele dagen later wil hij in gesprek, want echt niemand wil dit voor hem betalen. Als ik dan klik op voorstel doen staat er 156 miljoen en daarmee gaat hij meteen akkoord.
🙃
Was al vorig jaar al. Dit zou zogezegd de grote sending off moeten zijn voor deze versie van FM voor de unity overstap, maar ze hebben er (nog maar eens) een boeltje van gemaakt. Je zou denken na de kritiek die FM23 had dat het zou verbeteren, maar het lijkt dat de SEGA instructies voor Total War ook naar SI beginnen door te druppelen.
J league is niet in orde, Player interaction is nog erger, en AI squad building is ook niet verbeterd, ondanks dat deze drie hun grote verkooppunten waren... Zelfs de verontschuldiging op de forums lijkt grotendeels gekopieerd van die van vorig jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:24
In verdediging van SI met betrekking op de J league is dat de burocratie in Japan zo verschrikkelijk traag is dat ze daarop hebben zitten moeten wachten.

Voor de rest speelt het redelijk maar wordt gek van al dat moraal geneuzel (als ongegrond is dan gebruik ik de in-game editor) en dat mensen in hun prime willen gaan spelen in de zandbak omdat daar een grotere sportieve uitdaging ligt klopt geen reet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
jlena schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:45:
In verdediging van SI met betrekking op de J league is dat de burocratie in Japan zo verschrikkelijk traag is dat ze daarop hebben zitten moeten wachten.

Voor de rest speelt het redelijk maar wordt gek van al dat moraal geneuzel (als ongegrond is dan gebruik ik de in-game editor) en dat mensen in hun prime willen gaan spelen in de zandbak omdat daar een grotere sportieve uitdaging ligt klopt geen reet van.
Dat van de J-league is idd nog half begrijpbaar, ook al zou ik zeggen "kondig het niet aan als het niet in orde is"

Dat de ingame editor nodig is om het nog wat speelbaar te houden (waarvan ze vorig jaar de prijs hebben opgeslagen btw voor geen goeie reden) maakt het helemaal te gek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Seizoen 1 in de Bundesliga overleeft.

Nieuw budget is verbetering maar nog steeds de kleinste. Huidige seizoen zat ik op 275k/w wage en was daarmee #18. St Pauli was 17e met 550k/w.
Toch zijn zij gedegradeerd en ik niet :+

Nu mag ik het met 400k/w doen en 10miljoen transfer budget. Dus ben al flink aan het rondkijken en al wat gehaald wat me beter zou moeten maken.

Nadeel is wel dat elke goede speler al snel 20k/w wil en dan houd een keer op.

Ook klote. Nieuw stadion heeft 5 maand vertraging dus kunnen er pas in november in. Gaat me geld kosten want dat zijn 6000 plekken die anders gevuld hadden kunnen worden voor veel geld

[ Voor 17% gewijzigd door Player1S op 19-11-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AntiChrist7 schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:56:
[...]

Was al vorig jaar al. Dit zou zogezegd de grote sending off moeten zijn voor deze versie van FM voor de unity overstap, maar ze hebben er (nog maar eens) een boeltje van gemaakt. Je zou denken na de kritiek die FM23 had dat het zou verbeteren, maar het lijkt dat de SEGA instructies voor Total War ook naar SI beginnen door te druppelen.
J league is niet in orde, Player interaction is nog erger, en AI squad building is ook niet verbeterd, ondanks dat deze drie hun grote verkooppunten waren... Zelfs de verontschuldiging op de forums lijkt grotendeels gekopieerd van die van vorig jaar
Ik zit ook nog op FM23 hoor. Ik heb geen idee vd bugs in 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik gebruik een editor file waarbij de FIFA Club World Cup ieder jaar wordt gespeeld. Drie jaar achter elkaar de bekende kleinere variant met alleen de continentale Champions Leagues winnaars (en een club uit het gastland) en elk 4e jaar dan het uitgebreide Club World Cup. Heb het toernooi nu twee maal achter elkaar gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dH8VUBN.png

Het kleine toernooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZyoqtOy.png

Het grote toernooi:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JYEybMw.png

Ben net begonnen aan mijn 16e seizoen bij Ajax. Wellicht wordt het tijd om eens verder te kijken. Met 28 prijzen (8 Eredivisies en 20 bekers) in de kast valt er hier niet zoveel meer te winnen. De laatste Johan Cruijff Schaal zorgde meteen voor de achievement "Prijzenverzamelaar - je hebt 20 bekers gewonnen".

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OzEryMj.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1haF09n.png

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 20-11-2023 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:47

Hoogie2004

Whohooooo

@Jorgen Vet hoor. Die club world championship is nog wel een dingetje met mijn Ajax...

Ik zit inmiddels rond 2044 ergens (niet 100% zeker waar)..
Op het eerste jaar na, altijd de eredivisie gewonnen, en 5 van de laatste 8 champions leagues. Ik stop niet tot er een invincible season is :+

Ook hier nog FM23 trouwens, het is voor mij een van de beste versies van de laatste jaren (als ik speeltijd bekijk) dus ik twijfel ook heel erg of ik 24 niet oversla.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Hoogie2004 Een onoverwinnelijk seizoen, ben ik nog niet in de buurt geweest. Mijn beste seizoen is tot nu toe 4 verliespartijen over alle competities. Dat is mijn huidige seizoen, maar dat heeft nog 9 wedstrijden over (of 12 als ik de CL finale haal)

Die CL dominantie heb ik nog nooit gehad met een Europese club. Wel 2 x achter elkaar met LASK in FM18 en 2 verloren finales met Excelsior in dezelfde savegame. De laatste keer dat ik continentaal zo onoverwinnelijk was, was ergens tussen 2005 en 2011 toen ik in Zuid-Amerika speelde. Toen won ik met Once Caldas, Millonarios en America de Cali een heleboel Copa Libertadores.

Edit: @Hoogie2004 Mijn beste clubseizoenen in eerdere FM's zijn 3 seizoenen bij Barça waarin ik in totaal maar 2 wedstrijden verloren in La Liga (1 wedstrijd in seizoen 1 en 1 wedstrijd in seizoen 3) en met Stallion Laguna (Filippijnen) heb ik 5 volleidge seizoenen op rij (totaal 120 wedstrijden) niet verloren in de nationale competitie. Daarna crashte de save helaas. Als je ook continentaal meetelt, dan is het nog geen enkele keer gelukt vermoed ik.

[ Voor 80% gewijzigd door Jorgen op 21-11-2023 03:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Moet zeggen dat het me met Fc Groningen ook nog erg goed af gaat.
1e seizoen: eerste ronde beker eruit, maar 1e geworden in de KKD dus promotie. (500k tranfer budget en 500k salaris)
2e seizoen:
Aangezien de club steeds verder in het rood kwam begon ik dit seizoen met -3.5miljoen transfer budget (voor het eerst dat ik negatief zie) en 600k salaris) geen versterkingen dus in eerste instantie behalve wat transfer vrije spelers.

Wonderbaarlijke start en winterkampioen met 5 punten voorsprong op Ajax, toen raakte Postema geblesseerd voor 4 maanden en ging het berg afwaarts, hij had namelijk gouden voetjes tot dat moment met 1.4 goals gemiddeld per game. uiteindelijk genoegen moeten nemen met een tweede plaats 1 punt meer dan Feyenoord en 6 punten minder dan Ajax. Wel de beker gewonnen na strafschappen van hetzelfde Ajax dus ik klaag zeker niet, Gezien de ambitie om in de middenmoot te eindigen.

Blijkbaar een goede jeugdintake want ik heb twee jongens kunnen verkopen aan Benfica (5miljoen + 40% volgende verkoop) en Juventus (7miljoen + 40% volgende verkoop). (bestuur en fans over de zeik maar ach kan het geld goed gebruiken.)

Deze inkomsten + championsleague startgeld zorgen voor een verbetering van mijn trainingscomplex, jeugdcomplex en jeugdscouting. nu met het restant nog kijken of ik twee of drie goede spelers voor het middenveld kan halen want Hove, Bacuna en Suslov lijken transfervrij weg te gaan lopen (willen alle drie niet bijtekenen en weigeren alle aanbiedingen van clubs)..

Scouting naar wereldbreed verplaatst en mijn scouts lijken groot fan van Argentinie, op hun advies 7 jonge Argentijnen vastgelegd die over de komende anderhalfjaar aansluiten..

Op naar het 3e seizoen, vast niet zn succes maar een goed jaar om eens lekker te gaan bouwen aan een sterke toekomst. (ambitie: plaatsing europees voetbal en wat prijzengeld pakken in de CL indien mogelijk)

[ Voor 4% gewijzigd door ColdStone op 20-11-2023 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-04 20:22
FM24 veel te makkelijk momenteel. Er zitten nog veel data bugs in en de AI teambuilding trekt op de ballen na x-aantal jaren. Hopelijk lossen ze vooral de AI teambuilding op in hun jaarlijkse grote update in dec/jan want een lange carrière spelen heeft nu geen enkele voldoening. De engine en optimalisatie is wel verbeterd maar om over te stappen van FM23 is het zeker niet aantrekkelijk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Luigi1981 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:46:
FM24 veel te makkelijk momenteel. Er zitten nog veel data bugs in en de AI teambuilding trekt op de ballen na x-aantal jaren. Hopelijk lossen ze vooral de AI teambuilding op in hun jaarlijkse grote update in dec/jan want een lange carrière spelen heeft nu geen enkele voldoening. De engine en optimalisatie is wel verbeterd maar om over te stappen van FM23 is het zeker niet aantrekkelijk genoeg.
Elk zijn eigen toch ;) heb veel meer plezier dan voorheen met FM23.. zit weer uren te scouten en te grutten.
wel nog her en der wat dingetjes inderdaad maar vooralsnog mag dat de pret niet drukken.

Vond trouwens de ingaande transfers die ik bij Ajax, PSV en Feyenoord heb gezien tot dusver echt niet slecht hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door ColdStone op 20-11-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Kon het toch niet laten om FM 24 aan te schaffen.
Vanavond een start maken om Ajax uit het slop te trekken. Leuke uitdaging!

Ga vloeken in de kerk en 3-5-2 spelen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dit blijft toch wel frustrerend he. Dat de game bepaalde dingen nog niet weet terwijl het al wel zeker is.

Bijvoorbeeld dat spelers alleen voor je willen tekenen als je in de Bundesliga speelt maar je al wel promotie hebt veilig gesteld. Alleen moet dat omslag punt in-game nog even komen.

Nu ook weer een speler die graag een landgenoot erbij wil om beter thuis te voelen. Heb op zijn advies een speler gescout, gekocht en hij komt. Maar nog steeds is ie niet blij en vind dat ik meer moet doen.
JA OELEWAPPER!!! TRANSFER PERIODE IS NOG GESLOTEN MAAR HIJ KOMT!! :(

Dit is ook een mooie 8)7
Paar keer gevraagd jeugd faciliteiten te upgraden. Telkens afgewezen want moest maar spelers kopen ipv opleiden.
Nu komt board naar mij toe om te vragen wat ik er van vind, letterlijk weken na de laatste afwijzing :X
Had er letterlijk om gevraagd toen we prijzengeld ontvingen

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 20-11-2023 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Player1S schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:38:
Dit blijft toch wel frustrerend he. Dat de game bepaalde dingen nog niet weet terwijl het al wel zeker is.

Bijvoorbeeld dat spelers alleen voor je willen tekenen als je in de Bundesliga speelt maar je al wel promotie hebt veilig gesteld. Alleen moet dat omslag punt in-game nog even komen.

Nu ook weer een speler die graag een landgenoot erbij wil om beter thuis te voelen. Heb op zijn advies een speler gescout, gekocht en hij komt. Maar nog steeds is ie niet blij en vind dat ik meer moet doen.
JA OELEWAPPER!!! TRANSFER PERIODE IS NOG GESLOTEN MAAR HIJ KOMT!! :(

Dit is ook een mooie 8)7
Paar keer gevraagd jeugd faciliteiten te upgraden. Telkens afgewezen want moest maar spelers kopen ipv opleiden.
Nu komt board naar mij toe om te vragen wat ik er van vind, letterlijk weken na de laatste afwijzing :X
Had er letterlijk om gevraagd toen we prijzengeld ontvingen
jup herkenbaar, dat mis ik ook wel actuele gedachten.. zelfde met CL voetbal, heb twee spelers getekend die wilden een clausule om naar een team te mogen die europees speelde, was toen net geplaatst voor CL ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luigi1981
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-04 20:22
ColdStone schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:57:
[...]

jup herkenbaar, dat mis ik ook wel actuele gedachten.. zelfde met CL voetbal, heb twee spelers getekend die wilden een clausule om naar een team te mogen die europees speelde, was toen net geplaatst voor CL ...
Zoals ik hierboven al aangaf, nog veel dingen die de beleving breken. Nog altijd met gegenpress dat je de competitie eenvoudig nr je hand kan zetten. Zijn toch dingen die ze zouden moeten aanpakken. Volgende jaar met een nieuwe engine beloofd ook zijn kinderziektes te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Misschien ga ik een hele domme vraag stellen. Maar waar vind ik in deze editie (heb 23 ook niet gespeeld trouwens) de spelers op de transfermarkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Luigi1981 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 05:23:
[...]

Zoals ik hierboven al aangaf, nog veel dingen die de beleving breken. Nog altijd met gegenpress dat je de competitie eenvoudig nr je hand kan zetten. Zijn toch dingen die ze zouden moeten aanpakken. Volgende jaar met een nieuwe engine beloofd ook zijn kinderziektes te hebben..
Ik vraag me echt soms af wat ze bij SI een heel jaar doen. Er zijn bugs die er al jaren inzitten, waar ze niets aan doen. En dan zijn er zaken waar ze wel iets aan doen (of zeggen aan te doen), zoals spelerinteracties en AI squad building, en dat is dan nog erger dan ervoor. 80% van een nieuwe FM is data updates....

En inderdaad volgend jaar met die nieuwe engine heb ik er niet veel vertrouwen in. Ok kinderziektes kunnen altijd, maar gaan we echt voor drie jaar gaan van 'sorry, de standaard dit jaar is niet wat we ervan verwachten of waar we op mikten"? zoals we in fm23 en 24 kregen van Miles?

Als je een voorproefje wilt van hoe slecht het kan gaan, kijk maar wat Sega met Total War heeft gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij heeft de Nederlandse data persoon een grafhekel aan FC Twente. :(
Zowel in FM23 als in FM24 kunnen die geen potten breken en degraderen ze uiteindelijk.

Of het is de game die weet dat ik ze als favoriete club heb toegevoegd en probeert me zo richting hun te lokken.
Speel juist vaak met andere clubs omdat ze juist mijn team zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ColdStone schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:33:
Scouting naar wereldbreed verplaatst en mijn scouts lijken groot fan van Argentinie, op hun advies 7 jonge Argentijnen vastgelegd die over de komende anderhalfjaar aansluiten..
Dat vind ik altijd erg tricky voor een club met groeiende reputatie. Wat nu nog een 4/5* speler is is, als je reputatie bijgetrokken is na een paar jaar (bijna) kampioen worden, ineens nog maar een 2/3* speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Utrecht heeft een tycoon overname gehad. Faciliteiten wel geüpgraded maar prestaties nog niet.
Krijg ik net bericht voorgeschoteld dat ze interesse hebben in mijn top speler enneagram een mogelijke deal wel €24,5 miljoen kan gaan kosten 8)7

En speler heeft interesse want Utrecht kan hem Europees voetbal opleveren.

Schat. Ze staan 8e. Net als ons. Maar wij spelen Bundesliga

[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 21-11-2023 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
KJH is heel VVV Venlo aan het leegroven voor mijn -18 team. Geloof dat ik al 7 spelers voorbij heb zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Op zoek naar een nieuwe game om te spelen, maar geen idee met welk team...
Dus eens op zoek gegaan naar een random team generator...
En wel een leuke gevonden (https://perchance.org/pevgasxsf1)
3x "gedraaid":

optie 1:

You will manage Torns IF, initially using a 3-6-1 formation and your ultimate goal is to only sign players with low work rate (below 8 ) and develop a side that defies the odds. Pfft! You don't need to work hard to win in football! It's all about skill.

optie 2:

You will manage Club Atlético Unión de Santa Fe, initially using a 4-4-2 w. wingers formation and your ultimate goal is to have a team that excels in aggression, determination and work rate. Nothing else matters. You're going to be the new Milwall. Terrifying.

optie 3:

You will manage Balkany Zorya, initially using a 4-3-1-2 formation and your ultimate goal is to play attractive football, sticking to your guns regardless of the standard of player you have available.

3 spreekt me niet aan, dus die ga ik vervangen door

optie 4:

You will manage Southport, initially using a 4-2-2-2 formation and your ultimate goal is to to have a stadium named after you. I guess you're here for the long haul baby!

Lastig kiezen nog....

edit: Hmm, en toen kwam ik Steaua Bucurest tegen in de Roemeense 2e divisie... Terug naar de glorie tijden, dat gaat em worden voor nu. Die generator ideeen bewaar ik nog wel :)

nog een edit: of een clubje in Gibraltar, op naar de CL winst (if ever...)

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 22-11-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FFFFUUUUUU!!!!!!!!!

RB Leipzig meld zich voor mijn spits. Hij wil perse met ze praten en bedrag is niet verkeerd (in totaal gaat het over de minimum release clause) dus geaccepteerd.

Moment dat hij weg gaat andere spelers pissig ondanks dat hij zelf weg wou.

Goede vervanger op het oog maar wordt afgeschoten door bestuur want te duur ook al groot deel pas in de toekomst betalen.

Betaalbare optie gevonden maar vraag is of die gelijkwaardig is.

mijn backup spits raakt vervolgens geblesseerd. Enkel gebroken en ligt er voor de rest van het seizoen uit.
Dus zelfs met vervanger kom ik speler te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vraagje. Kun je als je poulefase CL hebt in de nieuwe setup (dus 1 grote poule) nog doorstromen naar de EL of is het helemaal klaar als je uitgeschakeld word?

Kan namelijk nog CL behalen. Volgens mij wel eerst dan een playoff wat wel recht geeft op EL.
Zit me af te vragen of het misschien niet beter is om CL te laten schieten en gelijk voor EL te kwalificeren. Denk namelijk dat we in de EL meer te zoeken hebben.
Of levert CL zoveel meer op ook al vlieg je er in de poulefase uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het is uiteindelijk CL geworden.

Bestuur weer lekker karig met salaris budget. iets van 550k/w. Dus nog steeds ruim onderaan in de Bundesliga.
Wel 35 miljoen voor transfers dus weer wat zitten schuiven en heb nu zo'n 750k/w te besteden.

Heb zowaar Shaqueel van Persie kunnen huren van Everton die hem in 2027 voor 8,25m gekocht had van Feyenoord maar nog geen minuut gespeeld heeft voor ze. Wel 1 cap voor Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004

On_E

Housemusic

Player1S schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:00:
Vraagje. Kun je als je poulefase CL hebt in de nieuwe setup (dus 1 grote poule) nog doorstromen naar de EL of is het helemaal klaar als je uitgeschakeld word?

Kan namelijk nog CL behalen. Volgens mij wel eerst dan een playoff wat wel recht geeft op EL.
Zit me af te vragen of het misschien niet beter is om CL te laten schieten en gelijk voor EL te kwalificeren. Denk namelijk dat we in de EL meer te zoeken hebben.
Of levert CL zoveel meer op ook al vlieg je er in de poulefase uit?
2,8 miljoen euro per winstpot. :P
En dan ook nog startgeld.

De CL halen is bijna cheaten, je bulkt van het geld in 1 of 2 seizoenen.

[ Voor 7% gewijzigd door On_E op 24-11-2023 13:47 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

On_E schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:46:
[...]

Als je wint ja :+

Maar goed inmiddels 1 gelijkspel en 1 winst dus vooralsnog gaat het goed.

Van Persie deed het super in de voorbereiding. Scoorde de een na de andere goal. En toen raakte hij voor weken geblesseerd |:(

En wat blijft het een frustrerend spel soms (zowel FM als voetbal). Thuis tegen het grote Bayern, 2-0 gewonnen.
Volgende pot tegen net gepromoveerd clubje. 2-2 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:45
On_E schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:46:
[...]

Promoveren naar de BPL is pas cheaten.
Begonnen met Truro, na 2 seizoenen naar Barrow, daarna weer stap gemaakt naar Swansea in de championship. Na 1 seizoen als 2e naar de BPL gepromoveerd en dan word je pas rijk :)
En dan merk je pas dat je stadion, faciliteiten, staf en feitelijk alles flink moet upgraden. |:(

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 17:38
Nadat mijn vorige save verdwenen was ,doordat mijn laptop was gecrasht. Een nieuwe save begonnen met Wrexham.

1e seizoen in de 4e divisie zijn we als 3e geëindigd door erg wisselvallig spel, maar dus promotie naar de 3e divisie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gibraltar gaat em toch niet worden.. De enige club die me aansprak (wegens de naam, Manchester 6) had 3.7k salarisbudget per week echter gaan ze zonder dat ik iets doe al verplichtingen aan voor 6k per week.
Vervolgens is een harde eis dat ik dit seizoen onder het salarisbudget blijf. Geen interesse in de "dure" spelers (300 per week max, maar goed), geen geld om 1jarige contracten af te kopen, selectie zo krom als wat (de selectie vind dat ik er nog een keeper bij moet halen, maar hoe dan???) dus.. ik geef deze toch maar op.

In plaats daarvan ga ik naar IJsland, naar Grindavik (plaatsje van 3.5k inwoners wat momenteel ontruimd is omdat er een enorme magma kamer onder het dorpje gevuld wordt en men bang is dat het dorpje totaal verzwolgen wordt als het tot een uitbarsting komt, zie ook YouTube: Irreparable Damage Already and Sadness - Grindavik Awaits the Final... op 1.24 zie je het "enorme" stadion :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

toolkist schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:08:
[...]

Dat vind ik altijd erg tricky voor een club met groeiende reputatie. Wat nu nog een 4/5* speler is is, als je reputatie bijgetrokken is na een paar jaar (bijna) kampioen worden, ineens nog maar een 2/3* speler.
Klopt, was ook een beetje een gok. jongens komen transfervrij over en voor een redelijk laag salaris, in het ergste geval wordt het een flop maar dan kom ik er nog steeds wel overheen. als er 1 doorbreekt in het eerste reken ik het als een win :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Grrr dit is toch wel meest frustrerende in FM.

Bundesliga wedstrijd tegen freiburg die 16e staan. Gelijkspel.

Champions league wedstrijd tegen Liverpool die eerste staan in premier league. 5-1 winst voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Voor FM25 mogen ze wel echt iets gaan doen aan de mogelijke antwoorden en vragen die je tijdens een interview krijgt.

Was uitgenodigd om bij Man United op gesprek te gaan en dat is nu net 1 van de teams waar ik wel oor naar zou hebben. Ik dus interview geaccepteerd en krijg ik de vraag waarom ik weg wil bij mijn huidige club.
En zo'n beetje elk antwoord is redelijk negatief of ontwijkend.

Ik wil gewoon kunnen zeggen dat ik niet perse weg wil maar gewoon even kijk of dit een mooie vervolgstap is.

Uiteindelijk niet geworden en misschien ook maar blij om want de grote clubs in Duitsland hebben een offseason. Bayern doet het wisselvallig, Zelf doen we het redelijk en maken dus kans op de titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 03:46
Het eerste seizoen met Standard als zesde de kampioenspoule ingekomen. Uiteindelijk op het allerlaatste moment met de hakken over de sloot kampioen en voor het eerst in jaren weer in de CL.

Ondanks dat succes begon mijn zomer met -10 miljoen transferbudget en de opdracht om eerst te verkopen. Vier van mijn belangrijke basisspelers waren huurspelers dus ik stond direct voor een probleem. Gelukkig had ik in de winter voor €2miljoen wel een CV kunnen aantrekken als opvolger van de gehuurde (en hele seizoen geblesseerde) Vanheusden.

Ik kwam niet heel veel verder dan Reine-Adelaide als nieuwe '10' gratis oppikken en hopen dat zijn talent er bij mij wel uitkwam. Voor rechtsbuiten kwam ik na veel omzwervingen langs toptalenten van grote ploegen (die allemaal een maandelijkse huursom wilden die ik niet kon betalen door mijn negatieve transferbudget) uit bij het huren van Baeza van Viga. Beiden bleken een gouden greep:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niROFvs5sX9e-shtBRuFLElF0x8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r8C4mBvWUnP4Zn4NvfEBYKZ0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eS1d_mUYKwjYffB1rhw0QZ4kQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QoZleVL2pKJ6k0JZU89UJFPs.png?f=fotoalbum_large
(helaas kon ik Baeza, die een aflopend contract had, niet voldoende salaris bieden om te blijven en vertrekt hij naar Leipzig).

Daarnaast moest ik wel grote talenten doorschuiven, zoals Makembo-Ntemo en Evrard (een jeugdinstroom). Ook deze gasten hebben ontzettend goed gepresteerd, Evrard werd zelfs de jongste doelpuntenmaker in de CL geschiedenis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQS4h70hu236QUiAyhRaHBQOBcA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FTYBZGqGi1DdQyJIdWvhg12j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUQT4GWhafNSAFRXvc-m56gvXgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UOj4UceEkXEnuwlPIlQX0gPu.png?f=fotoalbum_large

Na een slome start met volle overtuiging doorgedenderd en met 10 punten afstand het reguliere seizoen geëindigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uvi77XtexSdVYLrT41THj8HEfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxER0o6X857A6JEZa98iE7li.png?f=fotoalbum_large

Het leek wel alsof het spel het me lastig wilde maken in de kampioenspoule, want ik kreeg vanuit de training blessures van 3-5 weken voorgeschoteld voor vier basisspelers: GK, RCV, Reine-Adelaide, en - mijn absolute sterspeler - mijn spits Perica:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6wP5XrX4HYfYSawD5oIZ4f5u-Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G7NLyepYiJRoRwDS2igMP1Fg.png?f=fotoalbum_large

Gelukkig uiteindelijk wel weer aan het langste eind kunnen trekken dus kampioen geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSExZJYF-UZ2gQyCO_FWZFVCRt4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8Cqay84toBVYfatsZY362OZn.png?f=user_large
En ook de beker gepakt na een triller in de strafschoppenserie. Uiteindelijk was pas de 9e penalty de beslissende, nadat mijn keeper zijn derde penalty stopte.

Nu dan de eerste transferperiode waarin ik het team met wat budget naar mijn hand kan zetten. Gaat nog een uitdaging worden, want mijn twee meest waardevolle spelers (waaronder bovengenoemde Perica) zitten in het laatste jaar van hun contract en hebben aangegeven te willen kijken wat voor mogelijkheden ze hebben. Hopelijk geeft het wel aardig wat budget voor een mooie heropbouw van het team.

Edit: helaas ook dit seizoen weer -€ 10 miljoen transferbudget gekregen. Gelukkig nu wel wat waardevolle spelers om te verkopen, dus ik ga kijken of ik er wat van kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door DennisCle op 28-11-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

zucht!!! Heb net Champions League veilig gesteld voor 2e seizoen op rij. Met nog 2 te gaan hebben we de titel nog in eigen handen al moeten we op de laatste dag wel uit naar #2 Stuttgart.

Krijg transfer budget van 63 miljoen. Nice.
Wage budget: 800k/w Ben ik nog steeds 16e in de competitie mee.

Lukt me echt niet om fatsoenlijk budget op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:10
Iemand het stuk in de NRC gelezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 12:32
Een linkje was wel handig geweest @MrGizMo

Wel achter een betaalmuur: https://www.nrc.nl/nieuws...balsucces-bracht-a4182396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:10
Ja maar precies daarom gaf ik geen linkje :D _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Tip. Gebruik een RSS reader met Reader View. ;)
Dan kun je het gewoon lezen zonder de betaalmuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FHwacH6xOZQxMIvEFHR5VTxnskA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rLjlKIwe9khhAWChC45FTBZy.png?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

wooooooow Mijn board is tuig!!

Spelen komende seizoen weer in ons oude stadion omdat het nieuwe stadion al weer uitgebreid wordt.
Maar ondertussen wel alle 19.403 season tickets verkopen..... Stadion waar we komend seizoen spelen kan maar 15.000 bezoekers huisvesten.... en dan natuurlijk ook nog zo'n 1.500 gereserveerd voor uit vak. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben vorige week opnieuw begonnen, dit keer bij Blackburn Rovers. Leuke selectie met aardig wat jong talent. Promoveerde ook eenvoudig als 2e (achter Leeds) naar de Premier League en werd daar gelijk 8e waardoor ik op mocht draven in de Conference League het seizoen daarop.

Dat seizoen gisteravond afgerond en het was een leuke. Finale League Cup gehaald en verloren tegen Aston Villa. Halve finale FA Cup gehaald en wederom verloren tegen Aston Villa. Finale Conference League gehaald en gewonnen tegen Valencia. En last but not least deed ik in de competitie tot aan het einde mee om een Champions League plek, maar leek ik achter het net te vissen met een 5e plaats en dus Europa League. Maar, omdat Engeland bij de beste 2 competities zat qua coëfficiënt mocht ineens de nummer 5 ook de CL in. :D

Wat een seizoen, mijn keeper Lafont had aan het eind van de rit 64 (!) wedstrijden gespeeld. Gelukkig hoef je keepers niet te rouleren.

Grote helden de afgelopen seizoenen, Harvey Leonard, spits van beroep en in zijn eerste PL seizoen alleen Halaand voor zich op de topscorerslijst. Adam Wharton, een wonderkind CM uit de eigen opleiding, inmiddels voor 46,5 miljoen naar Liverpool. En Bruno Zapelli, die in zijn eerste seizoen nog moest wennen maar in zijn tweede op de 3e plek eindigde van beste spelers in de PL.

Op naar de Champions League, zin om vanavond verder te spelen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Oh ja.... ook leuk nadeel dat we weer tijdelijk in oude stadion spelen.
Van de 15.000 plekken zijn maar 5.941 stoeltjes. De rest is staand. En in de CL mag je alleen maar zit-plekken verkopen. Nu tegen PSG met 5.941 in het stadion 8)7

Echter wedstrijd tegen Real Sociedad wordt in in Munchner Olympiastadion gespeeld waar weer veel meer in kan. Doen dan alle CL wedstrijden daar |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28

Ottooo

Vuurvlieg

Voor als je het eens compleet anders aan wilt pakken, zie deze skin:

Ikzelf weet niet of ik het spel hiermee kan spelen (zonder attributes, etc), maar deze skin is wel een kunstwerk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
https://community.sigames...ll-manager-2024-now-live/

nieuwe patch dus sinds donderdag

zijn de spelers al wat minder zeurpieten?

Moet nog een clean install doen voor mijn pc, maar ga dan misschien nog eens fm23 opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:57:
https://community.sigames...ll-manager-2024-now-live/

nieuwe patch dus sinds donderdag

zijn de spelers al wat minder zeurpieten?

Moet nog een clean install doen voor mijn pc, maar ga dan misschien nog eens fm23 opstarten
Ik merk vooral de eerste paar major puntjes:
- Heb een speler met 15 longthrow en long flat throw trait, maar sinds patch amper goals/kansen meer daaruit. Van misschien 10-20 naar 1 hooguit over een half seizoen...
- Heb een corner taktiek voor schoten rand 16 en vanuit open spel een heel 3 mans middenveld met 14+ longshot en 2 wingers ala Robben, maar die afstandsschoten zijn nu wel duidelijk generfed naar 0 weer eens...
-Lijkt nog steeds weinig te kloppen van de mandekking, veel goals tegen uit lage voorzetten omdat middenvelders hun man laten lopen ala vBommel :D

Wat betreft zeikerds is het lastig te zeggen aangezien ik al een tijdje in people pleaser stand coach, maar ik heb wel voor het eerst meegemaakt dat een gehuurde speler met optie tot koop niet wil overkomen. Heeft 20 wedstrijden als GK in de basis gestaan, maar meneer was zo boos met zijn speeltijd achter Oblak dat ie niet eens wil onderhandelen... Lekker voor niets zoveel laten spelen ter ontwikkeling dus, ging er vanuit dat ik optie kon lichten.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Na 2 titels op rij heb ik 1860 Munchen verlaten. ManU klopte aan en het was tijd voor wat nieuws.

Wel gelijk mijn Braziliaanse wonderkid voor 90 miljoen opgehaald en Shaqueel van Persie welke net topscoorder was geworden in afgelopen seizoen.

Benieuwd wat ik hier teweeg kan brengen. Hopelijk eerste titel in 18 jaar (laatste was 2013 en zitten in seizoen 30/31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J93
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-04 11:26

J93

Managers!

Ik kan jullie hulp even goed gebruiken: ik ben een save begonnen met Ascoli Calcio in de Serie B. Nu ging ik even naar de selectie van FC Utrecht kijken en daar zie ik allemaal 'neppe' spelers. Spelers die in het echt niet bestaan. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit wijzigen? Ik heb de FMI inside pack update November nog gedownload. En kan ik dit evt. nog wijzigen in m'n seizoen of dien ik dan een nieuwe save te beginnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

J93 schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:29:
Managers!

Ik kan jullie hulp even goed gebruiken: ik ben een save begonnen met Ascoli Calcio in de Serie B. Nu ging ik even naar de selectie van FC Utrecht kijken en daar zie ik allemaal 'neppe' spelers. Spelers die in het echt niet bestaan. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit wijzigen? Ik heb de FMI inside pack update November nog gedownload. En kan ik dit evt. nog wijzigen in m'n seizoen of dien ik dan een nieuwe save te beginnen?
Heb je Nederland wel als playable league toegevoegd aan het begin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J93

J93

Player1S schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:31:
[...]

Heb je Nederland wel als playable league toegevoegd aan het begin?
Ik heb deze alleen toegevoegd met ‘alleen kijken’. Maar dan zie ik de helft van een echte selectie, en de helft nep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
View only scheelt niet veel van gewoon niet selecteren.

Je kan altijd leagues toevoegen tijdens de game, die worden meestal wel pas na het seizoen actief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J93

J93

Dus eigenlijk moet ik de competitie ipv alleen kijken op speelbaar zetten?

En wat is het verschil tussen niet selecteren en speelbaar op spelersnaam bij de teams?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er zijn een paar manieren om de game in te stellen.

Stel je wilt in Italië managen, en je wilt wel alle spelers van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ in je spel hebben, dan kun je dit doen door de competitie als speelbaar toe te voegen. In dat geval zullen alle echte spelers, inclusief die van de jeugdteams in je spel zitten. Zowel het laden van heel veel spelers, en het laden van veel competities kan invloed hebben op de snelheid en dus speelbaarheid van je save.

Door voor view only te kiezen, worden de wedstrijden wel gesimuleerd, maar minder uitgebreid dan wanneer je de competitie volledig laadt. Je krijgt dan ook een dynamischer bereik van winnaars en Europese deelnemers.

Stel nu dat het je niet uitmaakt of de competitie uitgebreid, deels, of nauwelijks berekend wordt (er gebeurt altijd wat natuurlijk) maar het is je alleen om de spelers te doen, dan ga je naar de game setup en kies je bij databasegrootte voor aangepast en selectjeer je daar welk continent (grootst mogelijk gebied) tot en met welke competitie (kleinst mogelijke gebied) je in je spel wilt hebben. Die optie geldt voor de totale tijd die je save duurt. Zo kun je bij wijze van spreken Italië als competitie kiezen, met een kleine database, maar er zeker van zijn dat alle spelers van Samoa, Tanzania, de Bundesliga en Zuid-Amerika in je spel zitten.

Wat er bij jou waarschijnlijk gebeurt is, is dat je game jouw setup heeft gelezen en bedacht heeft dat bij Utrecht en co. alleen de belangrijkste spelers noodzakelijk waren. Als je dat wilt veranderen kun je 2 dingen doen:

1) een nieuwe save starten met de juiste setup
2) in de bestaande save extra competities toevoegen met de clubs die gesimuleerd moeten worden en/of de spelers die geladen moeten worden. Die worden dan toegevoegd bij de volgende seizoensupdate van het betreffende land. Met welke 'snelheid' en 'compleetheid' spelers dan toegevoegd worden, of niet langer aangevuld worden, dan weet ik eigenlijk niet, omdat ik deze feature nog niet zo vaak zelf nodig heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In mijn FM23-save zitten er 5 Engelse clubs in de kwartfinale van de CL: Liverpoool, Arsenal, Man United, Newcastle en Villa. Man City is zelfs de vorige ronde uitgeschakeld. Engelse clubs doen het dus erg goed dit jaar. De rest van de teams is Troyes (Frankrijk), Real Madrid en wij (Ajax)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FFFFUUUUUU!!!!!!! Mijn potentiele perfect season is na 18 rondes in duigen.
Vrijwel alles overtuigend gewonnen. Man City 1-2 uit verslagen. Liverpool op 4-4 gehouden..... en dan komt Everton uit..... 4-2 verloren

Oh well, morgen weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie net in mijn save dat Bayern 291 miljoen heeft uitgegeven aan een speler van Strasbourg (voorheen Brugge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste spits scoort 52 doelpunten in de Eredivisie en 67 in totaal dit seizoen. We winnen voor de tweede keer de Champions League en daarmee ook de quadrupel. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AMEpVVP.png

Ik heb op zich nog wel zin in nog een Fifa Club World Cup. De Nederlandse teams doen het daarin sowieso best goed. Feyenoord heeft hem 1 x gewonnen nu; wij van Ajax nu 2 x en één x een tweede plaats. Daar komt dus sowieso nog een deelname bij. Daarna wordt het toch wel eens verder kijken naar een andere mooie club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Van het weekend overgestapt op FM 24. Was alweer vergeten hoeveel extra packs je moest downloaden voor je aan een save kan beginnen. Ook maar meteen de realism pack in pre release gekocht.
Na jaar of 5 de logo's,kits,faces geupdate.

Uiteindelijk werkloos begonnen zonder ervaring, in december een aanbieding gekregen uit de Belgische 3de klasse. Hopelijk degradatie voorkomen en dan volgend seizoen verder bouwen.

Wat loopt het spel wel soepel zeg, omdat ik werkloos begonnen was heb ik enorm veel competities ingeladen maar merk er niets van dat het traag gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Jorgen schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:10:
Er zijn een paar manieren om de game in te stellen.

Stel je wilt in Italië managen, en je wilt wel alle spelers van Ajax, Feyenoord, PSV en AZ in je spel hebben, dan kun je dit doen door de competitie als speelbaar toe te voegen. In dat geval zullen alle echte spelers, inclusief die van de jeugdteams in je spel zitten. Zowel het laden van heel veel spelers, en het laden van veel competities kan invloed hebben op de snelheid en dus speelbaarheid van je save.

Door voor view only te kiezen, worden de wedstrijden wel gesimuleerd, maar minder uitgebreid dan wanneer je de competitie volledig laadt. Je krijgt dan ook een dynamischer bereik van winnaars en Europese deelnemers.

Stel nu dat het je niet uitmaakt of de competitie uitgebreid, deels, of nauwelijks berekend wordt (er gebeurt altijd wat natuurlijk) maar het is je alleen om de spelers te doen, dan ga je naar de game setup en kies je bij databasegrootte voor aangepast en selectjeer je daar welk continent (grootst mogelijk gebied) tot en met welke competitie (kleinst mogelijke gebied) je in je spel wilt hebben. Die optie geldt voor de totale tijd die je save duurt. Zo kun je bij wijze van spreken Italië als competitie kiezen, met een kleine database, maar er zeker van zijn dat alle spelers van Samoa, Tanzania, de Bundesliga en Zuid-Amerika in je spel zitten.

Wat er bij jou waarschijnlijk gebeurt is, is dat je game jouw setup heeft gelezen en bedacht heeft dat bij Utrecht en co. alleen de belangrijkste spelers noodzakelijk waren. Als je dat wilt veranderen kun je 2 dingen doen:

1) een nieuwe save starten met de juiste setup
2) in de bestaande save extra competities toevoegen met de clubs die gesimuleerd moeten worden en/of de spelers die geladen moeten worden. Die worden dan toegevoegd bij de volgende seizoensupdate van het betreffende land. Met welke 'snelheid' en 'compleetheid' spelers dan toegevoegd worden, of niet langer aangevuld worden, dan weet ik eigenlijk niet, omdat ik deze feature nog niet zo vaak zelf nodig heb gehad.
Waar je wel mee moet oppassen als je begint landen/continenten waar je spelers wilt van laden, is dat als je niet veel actieve competities hebt, de markt makkelijk overzadigd wordt.

Je hebt dan bv 150k spelers geladen, maar slechts 3-4 competities speelbaar gezet, wat er dan gebeurd is dat je een over aanbod aan spelers hebt en niet zoveel actieve clubs om ze te kopen/laten spelen. Als je een laaggerankte club bent is dat leuk, extra keuze, maar het maakt het erg moeilijk om spelers te kunnen verkopen aan een degelijke prijs (al heb je nu wel de saudi's)

Aangezien FM24 beter gebruikt maakt van verschillende cores, zou ik persoonlijk gewoon sowieso top 5 landen (duitsland, engeland, frankrijk spanje italie) als speelbaar zetten, en dan ook nog wat kleinere competities (belgie, nederland, portugal), samen met brazilie en argentinie + enkele buurlanden als je ergens in bv oost europa doet.

Tenzij je op een craptop speelt, negeer dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J93

J93

Dank jullie wel allemaal voor de geweldige input, hier kan ik iets mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou, mijn huidige save gaat in de ijskast.

Zoals eerder beschreven ben ik verhuist van 1860 Munchen naar Manchester United.

Tegen alle verwachtingen in ging het seizoen extreem goed. Kampioen van Engeland met 31 wins, 2 gelijke spelen en 5 verloren. wel 13 punten voorsprong op City. Tussendoor wonnen we nog eventjes de Carabao Cup en bleven we doordenderen in de FA Cup en CL. Welke we ook nog eventjes wonnen.

Dus al met al 4 prijzen gepakt dit jaar. Uiteraard nog genoeg te winnen zoals Community Shield en the Club World Cup maar voor mij is het verhaal klaar.

Ga nu als onervaren werkeloze manager aan de slag in een nieuwe save.

edit: Game is opgezet en ben gaan solliciteren en mag nu de komende 11 maand vrezen dat Overmars per ongeluk mij appt ipv de koffiedame :+

Ben de nieuwe manager/coach van Young Reds in de Eerste klasse Amateurs in België. Oftewel, Antwerp's B team.
Wel grappig, kreeg bij de eerste wedstrijd bericht dat aantal spelers uit het eerste beschikbaar waren gesteld door Mark van Bommel.

[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 06-12-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-05 08:09

Shabbaman

Got love?

Hoe gaan jullie om met spelers die ontevreden zijn over hun training? Ik heb een verdedigende middenvelder nodig die kan scoren, en omdat ik die niet heb wil ik er eentje trainen (want mijn doel is uiteindelijk om met enkel newgens de CL te winnen). Het probleem is... al mijn verdedigende middenvelders worden chagrijnig van het trainen op shooting. Nu heb ik ook nog eens naar de trainingmodules gekeken om te kijken of er niet een training is die specifiek op schieten traint, en dat is bijvoorbeeld chance conversion. Penalties en routines niet, helaas (volgens mij in eerdere versies wel eens anders geweest). Het probleem is dat chance conversion in units gaat: de aanvallende unit tegen de verdedigende unit. En alleen de aanvallende unit traint op scoren, de verdedigers doen een beetje voor spek en bonen mee. Mijn oplossing voor nu: ik heb gewoon een jonge talentvolle DM in de aanvallende unit gezet. Benieuwd of dat werkt.

Suggesties welkom.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
raar idee, maar laat het scoren over aan spelers die daar vaker voor in postie gaan zijn? zoals aanvallende middenvelders, centrale middenvelders en spitsen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

AntiChrist7 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:36:
raar idee, maar laat het scoren over aan spelers die daar vaker voor in postie gaan zijn? zoals aanvallende middenvelders, centrale middenvelders en spitsen? :p
Dat is echt een heeeeeel raar idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 17:45
na lang wachten laatst toch maar aan Fm24 begonnen met Ajax.

Enige transfer in de zomer was Almada voor op 10.

Aan het begin liet ik regelmatig punten liggen, en kreeg in tijdens de winterstop zelfs een waarschuwing van het bestuur. Hun wilden plek 3 en we stonden daar vlak onder met een wedstrijd minder.

In de laatste ronde stonden we op de 2e plek, 1 punt achter Feyenoord.
Wij wonnen met 3-1, maar Feyenoord pakte ook de 3 punten.

Maar aangezien PSV met 4-0 wist te winnen moesten we genoegen nemen met de 3e plek.

Heb enkele spelers zoals Bergwijn, Berghuis en Rulli laten gaan en heb nu 94mln te besteden,
De enige plekken waar ik graag een versterking wil hebben is de linksback en spits positie dus dat moet wel lukken.

Als ik spelers haal moeten ze duidelijk beter zijn dan Brobbey of Sosa, als dit niet lukt ga ik met die 2 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Shabbaman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:26:
Hoe gaan jullie om met spelers die ontevreden zijn over hun training? Ik heb een verdedigende middenvelder nodig die kan scoren, en omdat ik die niet heb wil ik er eentje trainen (want mijn doel is uiteindelijk om met enkel newgens de CL te winnen). Het probleem is... al mijn verdedigende middenvelders worden chagrijnig van het trainen op shooting. Nu heb ik ook nog eens naar de trainingmodules gekeken om te kijken of er niet een training is die specifiek op schieten traint, en dat is bijvoorbeeld chance conversion. Penalties en routines niet, helaas (volgens mij in eerdere versies wel eens anders geweest). Het probleem is dat chance conversion in units gaat: de aanvallende unit tegen de verdedigende unit. En alleen de aanvallende unit traint op scoren, de verdedigers doen een beetje voor spek en bonen mee. Mijn oplossing voor nu: ik heb gewoon een jonge talentvolle DM in de aanvallende unit gezet. Benieuwd of dat werkt.

Suggesties welkom.
Raar idee idd, je kunt hem beter op zijn kwaliteiten trainen zodat hij daarin heel goed word.
Een VM met finishing 5 gaat dmv training niet ineens een spits worden met finishing 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Chelseamarre123 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:47:
[...]

Raar idee idd, je kunt hem beter op zijn kwaliteiten trainen zodat hij daarin heel goed word.
Een VM met finishing 5 gaat dmv training niet ineens een spits worden met finishing 18
Dat klopt, maar probeer met een segundo volante te spelen, en daar verwacht je wel van dat hij de bal tussen de palen kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Je zult maar van een 10+ punten voorsprong naar een 9 punten achterstand gaan :(

Soms zou ik willen dat je een "go balistic" optie had om de spelers helemaal verrot te schelden :X

Nog steeds ruim boven verwachting van het bestuur bezig maar toch

[ Voor 15% gewijzigd door Player1S op 07-12-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Player1S schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:56:
Je zult maar van een 10+ punten voorsprong naar een 9 punten achterstand gaan :(

Soms zou ik willen dat je een "go balistic" optie had om de spelers helemaal verrot te schelden :X

Nog steeds ruim boven verwachting van het bestuur bezig maar toch
dat is the throw waterbottle toch al

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Terranova schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:03:
[...]

dat is the throw waterbottle toch al
Ik will "throw waterbottle", "Kick chair", "Rip lockerroom apart" en "smash white board across the room" in een :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Player1S schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:13:
[...]

Ik will "throw waterbottle", "Kick chair", "Rip lockerroom apart" en "smash white board across the room" in een :(
dat is FM voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Shabbaman schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:43:
[...]

Dat klopt, maar probeer met een segundo volante te spelen, en daar verwacht je wel van dat hij de bal tussen de palen kan krijgen.
Segundo volante is wel een veeleisende rol, net zoals een BBM. Dus als je wilt dat hij scoort moeten zijn long shots (want hij zal eerder op de rand van de zestien zijn), composure en off the ball wel bovengemiddeld zijn.Finishing is dan iets minder belangrijk
En eigenlijk ook zijn aggressie+work rate moeten goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

AntiChrist7 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:56:
[...]

Segundo volante is wel een veeleisende rol, net zoals een BBM. Dus als je wilt dat hij scoort moeten zijn long shots (want hij zal eerder op de rand van de zestien zijn), composure en off the ball wel bovengemiddeld zijn.Finishing is dan iets minder belangrijk
En eigenlijk ook zijn aggressie+work rate moeten goed zijn
Ik ging aan mezelf twijfelen maar ik heb het even nagekeken: chance conversion traint ook long shots (net als shooting naast finishing ook long shots traint). Maar inderdaad, segundo volante vraagt wel veel van een speler, en ook in ongebruikelijke combinaties. Off the ball plus positioning, bijvoorbeeld (in een aanvallende rol).

EDIT: het trainingsblok "attacking" traint het hele team (behalve de keepers) op finishing en long shots.

[ Voor 6% gewijzigd door Shabbaman op 09-12-2023 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13

Vos

AFCA

Deadsy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:30:
na lang wachten laatst toch maar aan Fm24 begonnen met Ajax.

Enige transfer in de zomer was Almada voor op 10.

Aan het begin liet ik regelmatig punten liggen, en kreeg in tijdens de winterstop zelfs een waarschuwing van het bestuur. Hun wilden plek 3 en we stonden daar vlak onder met een wedstrijd minder.

In de laatste ronde stonden we op de 2e plek, 1 punt achter Feyenoord.
Wij wonnen met 3-1, maar Feyenoord pakte ook de 3 punten.

Maar aangezien PSV met 4-0 wist te winnen moesten we genoegen nemen met de 3e plek.

Heb enkele spelers zoals Bergwijn, Berghuis en Rulli laten gaan en heb nu 94mln te besteden,
De enige plekken waar ik graag een versterking wil hebben is de linksback en spits positie dus dat moet wel lukken.

Als ik spelers haal moeten ze duidelijk beter zijn dan Brobbey of Sosa, als dit niet lukt ga ik met die 2 verder.
Hier Josh Doig gehaald voor Sosa in zomer '24, die naar de zandbak wilde. Doet het top, veel assists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:42:
[...]

Hier Josh Doig gehaald voor Sosa in zomer '24, die naar de zandbak wilde. Doet het top, veel assists.
Ben met diverse linksbacks en spitsen bezig geweest. Allemaal wilden ze uiteindelijk niet.
Morgen maar eens naar doig kijken.

Wel nog een leuke cb gehaald omdat ik daar iets meer diepte wilde.
Probeerde eerst de vrij te halen, hij wilde graag maar dan wel graag 180k.

Psv zit hoog te mikken met hun transfers. Hebben een bank zitter van psg en probeerden nog Dier te halen.

Voorin mis ik een echte topper, heb nu alleen Almada.
Wil enkele jeugd spelers minuten geven, hoop dat ze gaar aan kunnen.
Morgen begint de competitie en de tweede wedstrijd is Feyenoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUAYKGeTj2Iv7W87GMvPT8lEe9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DilfDFT1BxnsPHqx96pn5VuA.png?f=user_large

WTF just happened here?

Ik speel op het derde niveau (net gepromoveerd van het vierde niveau), en de helft van mijn spelers is parttimer.

Real Valladolid zit in La Liga, 2 niveaus hoger, en staat daar 4e (na Real Madrid, Atletico Madrid en Barcelona), en ik tik ze uit de Spaanse Cup?

8)7

Edit: zowel de board als de supporters zijn helemaal stoned en dronken van blijdschap geloof ik :P

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 09-12-2023 15:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Iemand die weet hoe ik die lege ruimte kan wegkrijgen? 5zie paarse pijlen.) Of ligt dit aan de skin
Ik zou graag rechts meerdere kolommen invoegen maar als ik dat nu doe word het te druk en niet overzichtelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VWWST-Lyy6wK6HOyavLdB1r7kQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X2t6DBNe3v78UybiJuRYedfr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:13

Vos

AFCA

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:13:
Iemand die weet hoe ik die lege ruimte kan wegkrijgen? 5zie paarse pijlen.) Of ligt dit aan de skin
Ik zou graag rechts meerdere kolommen invoegen maar als ik dat nu doe word het te druk en niet overzichtelijk.
[Afbeelding]
Dat is naar mijn weten skin afhankelijk. Per skin kan de weergave van het spel enorm variëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:02

^^0nMe

Got Babana's?

Nog steeds bezig met mijn 1e FM24 'test-save' met Atletico totdat een redelijke versie van de realism mod uit is, hopelijk rond de jaarwisseling. Wel een heel irritante, bijna game breaking 'bug' ontdekt, die ook al in FM21 zat maar nu extra impact heeft en niet te voorkomen is:

-Zoals de meesten hier wel weten is het verhuren van spelers zonder een harde eis voor een specifieke positie waarop ze speelminuten moeten krijgen een grote zonde, want de AI manager stelt ze dan overal op wat ten koste gaat van je dure CA/PA puntjes als ze worden getrained op een positieswitch.

-Nu heb ik in FM24 een potentiele wereldtopper die van nature alleen RB kan spelen, maar qua attributes eigenlijk overal kan spelen. Mede daarom heeft de Spaanse bondscoach hem op die manier verpest door hem op 5 andere posities te laten spelen. Blijkbaar is het nu mogelijk om in 2 interlandperiodes (hooguit 4-5 matches?) een speler heel snel op te trainen tot lichtgroen (competent) op een compleet nieuwe positie. Hij is dus over de gehele linie 1-2 volle punten kwijt, 1 seizoen aan training naar de knoppen en voor mij nutteloze versatility erbij.
Ik heb even gekeken bij wat andere talenten die in hun nationale jeugdelftallen spelen en ook daar is het vaak drama: Een LB die ook als RB en LWB is 'bijgetrained', een RB die alle 4 de posities op de rechterflank erbij heeft gekregen en als verdedigende middenvelder.

Geen wonder dat de spelersontwikkeling dit jaar zo slecht is, nog afgezien van dat AI managers veel talenten niet eens tijdig opstellen. Weet ook niet of dit zomaar te fixen is, maar het is al sowieso raar dat bondscoaches opeens allemaal Louis van Gaal uithangen en op de uitvind tour zijn...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet iemand of er in FM23 ook achievements zijn voor het aantal seizoenen bij een club? Ik zit bijna op twintig en wil wel gaan wisselen nu, maar vind het ook zonde als ik straks een mooie achievement mis. Zag wel dat er één voor 10 jaar is. Mogelijk is dat de enige op dat vlak.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 10-12-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:07:
Nog steeds bezig met mijn 1e FM24 'test-save' met Atletico totdat een redelijke versie van de realism mod uit is, hopelijk rond de jaarwisseling. Wel een heel irritante, bijna game breaking 'bug' ontdekt, die ook al in FM21 zat maar nu extra impact heeft en niet te voorkomen is:

-Zoals de meesten hier wel weten is het verhuren van spelers zonder een harde eis voor een specifieke positie waarop ze speelminuten moeten krijgen een grote zonde, want de AI manager stelt ze dan overal op wat ten koste gaat van je dure CA/PA puntjes als ze worden getrained op een positieswitch.

-Nu heb ik in FM24 een potentiele wereldtopper die van nature alleen RB kan spelen, maar qua attributes eigenlijk overal kan spelen. Mede daarom heeft de Spaanse bondscoach hem op die manier verpest door hem op 5 andere posities te laten spelen. Blijkbaar is het nu mogelijk om in 2 interlandperiodes (hooguit 4-5 matches?) een speler heel snel op te trainen tot lichtgroen (competent) op een compleet nieuwe positie. Hij is dus over de gehele linie 1-2 volle punten kwijt, 1 seizoen aan training naar de knoppen en voor mij nutteloze versatility erbij.
Ik heb even gekeken bij wat andere talenten die in hun nationale jeugdelftallen spelen en ook daar is het vaak drama: Een LB die ook als RB en LWB is 'bijgetrained', een RB die alle 4 de posities op de rechterflank erbij heeft gekregen en als verdedigende middenvelder.

Geen wonder dat de spelersontwikkeling dit jaar zo slecht is, nog afgezien van dat AI managers veel talenten niet eens tijdig opstellen. Weet ook niet of dit zomaar te fixen is, maar het is al sowieso raar dat bondscoaches opeens allemaal Louis van Gaal uithangen en op de uitvind tour zijn...
Heb je deze al gemeld in het bug-forum? Als het overmatig en onlogisch is, dan moet het niet gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:42:
[...]

Sosa is er nog maar deze doig doet het best goed.

Net even de transfers van de concurrentie bekeken, en psv maakt voor de ai vrij gebruikelijke transfers.

Al dat jonge talent is verkocht en wat doen ze met dat geld? Zierikzee voor 36-44mln. En dan nog wat derde keus van Lazio, inter en psg.

Had zelf al aan hem gedacht aan het begin van de markt, kon hem krijgen voor 22mln maar besloot verder te kijken.

De transfer van Zierikzee word bekostigd met de verkoop van teze voor bijna 50mln naar Liverpool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J93

J93

Hmm, helaas in een behoorlijke FM 24 dip geraakt:

Zowel bij TOP Oss als Ascoli Calcio (serie B ) ontslagen in de winterstop omdat het totaal niet liep. Diverse tactieken geprobeerd, maar werkelijk helemaal niks sloeg aan..

Toen begonnen bij Union Berlin om diverse tactieken te testen, maar u raad het al, ook daar op plek 16. Ik krijg het allemaal niet aan de praat bij FM 24 en ben daardoor eigenlijk nu even in een flinke FM dip helaas. Ik weet dat een team tijd nodig heeft voor een tactiek, dus ik wissel echt niet elke wedstrijd. Ook heb ik al diverse artikelen gelezen maar helaas...

Wat is jullie uitgangspunt en hoe bepalen jullie een tactiek? Ik ben er wellicht ook niet zo goed in maar toch, ik ontvang graag jullie tips want ik zou graag weer het plezier terugkrijgen.
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste