[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

De officiële lijkt me, volgens mij gooien ze binnenkort nog een data update eruit ivm de laatste transferwindows

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Christiano007 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:26:
De officiële lijkt me, volgens mij gooien ze binnenkort nog een data update eruit ivm de laatste transferwindows
Oke, gedownload via Steam, echter staat er pas 6-11 beschikbaar...

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
@Mars18 Waarschijnlijk vanavond de update van de beta naar full-version.

Qua database is de standaard database gewoon 98% up-to-date. Meen me te herinneren dat er nog een keer een update komt waarin eventuele gemiste transfers aan toegevoegd worden.

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Waarschijnlijk? Gewoon zeker hoor. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeumgDNCPT8gyRbPGgVqBd-dk5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OXsLlPbuFwEQLRLauyOrepNJ.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mars18 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:03:
Ga vandaag FM 24 halen met een vriend, heb vorige deel niet gespeeld, en 22 best weinig.
Waar is vandaag gelijk een goede database te vinden met alle transfers?
https://sortitoutsi.net/ Deze wordt dagelijks geüpdatet. De laatste versie is die van 19 oktober voor FM23. Dat is de datum waarop die update gestopt is. Nu hebben ze even een korte pauze om na de officiële release van FM24 weer verder te gaan met hun dagelijkse update

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Christiano007 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:26:
Als ik het goed heb, dan zijn er de laatste jaren 2 soorten updates:

Aan het begin vd game en ergens na de winterstop krijg je een database die up to date is.
En meestal krijg je 3 patchrondes voor bugs en tweaks (soms meer, als het onverwacht nodig is)
Die twee soorten worden gecombineerd.

Bij de 24.0 game heb je de database die klopt op dat moment. Dan heb je de 24.1 en 24.2 patch met bugfixes en tweaks. En dan heb je de 24.3 patch met de nieuwste database + bugfixes en tweaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klopt, en soms nog wat minor patches als er grote dingen zijn (24.0.x, 24.1.x etc).

En vrijwel al die patches zijn savegame compatible, dus herstarten van de save is niet nodig. Uitzondering is database-wijzigingen, die worden wel pas effectief na het starten van een nieuwe save (omdat dan pas de DB ingelezen wordt). En sommige wijzigingen, met name in competitierules, worden pas effectief zodra het nieuwe seizoen start, maar zijn dus wel savegame compatible.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Wat een wedstrijd(en). :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UF5xTAC.png

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

was even wachten op de download en het plaatsen van allerlei badges e.d. maar mijn eerste save in FM24 is begonnen.

Ben ingestapt bij TSV 1890 Munchen. In FM23 ook bij begonnen maar kon toen de roep van Schalke 04 niet weerstaan. Planning is om nu langer aan te blijven en kijken of we onze grote broer kunnen verslaan en de schuld van 62 miljoen weg poetsen. Al is deel van die schuld ook weg als er nieuwe voorzitter komt want dat was in FM23 ook al zo.

Wel jammer dat ze bepaalde dingen nog niet kunnen programmeren. Een aantal transfers waren al geregeld maar tijdens de presentatie doet de pers alsof ik het geregeld had.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ook gekocht! Moet de naam van dit topic niet gewijzigd worden / moet er geen nieuw topic komen?

Reviews zijn positief ook! Eerste game - zoals ieder jaar - uiteraard met m'n eigen cluppie :D

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--n4vnA4JEdW5qD5GmO9mEmP3Gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k9MnO1RevLSYebpEs7ymYCBj.png?f=fotoalbum_large

Whait, whut 8)7 |:(

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemsen
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 06-11-2023
Dank allen voor bovenstaande antwoorden.
Nog een vraag wat is is op de xbox app op de laptop, het verschil tussen fm23/24 en fm23/24 consule.
En als ik fm23 heb gespeeld kan ik dan ook fm24 consule spelen, of alleen fm24 gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

willemsen schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:29:
Dank allen voor bovenstaande antwoorden.
Nog een vraag wat is is op de xbox app op de laptop, het verschil tussen fm23/24 en fm23/24 consule.
En als ik fm23 heb gespeeld kan ik dan ook fm24 consule spelen, of alleen fm24 gewoon
De console versie mist een aantal features.
Is ook leuk hoor en een stukje sneller, maar zelf kom ik altijd weer uit bij de PC versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Moeten we niet een keer over naar 24? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

grrrrr bij 1860 Munchen heel goed voorseizoen gedraaid. Van de 3 friendlies tegen betere clubs 2 gewonnen en 1 gelijk.
Hoopvol het seizoen in maar ipv strijden om promotie of in ieder geval doelstelling te behalen van top-half finish sta ik amper boven de degradatiestreep.

Qua budget ook niks mogelijk en beginnen de spelers te zeiken dat ik achterin moet versterken. Gelukkig met verkoop 1 speler 2 anderen kunnen aantrekken (1 transfer vrij en 1 huur van Ajax) waardoor ze weer tevreden zijn.

Moet team cohesion flink opschroeven want dat is zwaar bagger. Hopelijk vanavond meer succes.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Dit topic kan ook gewoon van naam veranderd worden naar algemeen: '[Multi] Football Manager' ? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Lijkt me wel het verstandigste. Voegt weinig toe om ieder jaar een nieuw topic te maken.
Kan iemand dat aanpassen @Gropah @Chaoss @BM

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Bij deze dan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMarcFR
  • Laatst online: 14-09 11:44
Ik wacht zelf altijd op de database van daveincid, brengt altijd net wat meer realisme naar je game :)

Hier te vinden: https://twitter.com/daveincid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
MisterMarcFR schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:46:
Ik wacht zelf altijd op de database van daveincid, brengt altijd net wat meer realisme naar je game :)

Ja vorig jaar ook een paar keer gebruikt. En toch wil je elke keer als hij een update heeft meteen weer een nieuwe save starten _O-
Van de ene kant wil ik deze keer niet wachten maar ben nu toch al beetje aan het twijfelen met welk team ik begin

In de beta had ik Vancouver FC. 2022 opgericht en in april 2023 de eerste wedstrijd in de competitie ooit. Dat kan je dus in FM helemaal zelf meemaken!

Wel kampioen geworden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
MisterMarcFR schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:46:

8 december release van zijn pack. Denk dat ik dan de overstap maak naar Fm 24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
MrGizMo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:53:
[...]

Ja vorig jaar ook een paar keer gebruikt. En toch wil je elke keer als hij een update heeft meteen weer een nieuwe save starten _O-
Van de ene kant wil ik deze keer niet wachten maar ben nu toch al beetje aan het twijfelen met welk team ik begin

In de beta had ik Vancouver FC. 2022 opgericht en in april 2023 de eerste wedstrijd in de competitie ooit. Dat kan je dus in FM helemaal zelf meemaken!

Wel kampioen geworden _O-
Heel herkenbaar haha. Ik heb ook zin om FM24 aan te schaffen en meteen een game te starten, maar nog even geduld dus tot 1 of 8 december. Dan is de public release.
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:00:
[...]

8 december release van zijn pack. Denk dat ik dan de overstap maak naar Fm 24 :)
1 december of 8 december. Laten we hopen op de eerste!

[ Voor 16% gewijzigd door MisterMarcFR op 07-11-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 10:39
Even een vraag over een newgen facepack: ik vond er net één op sortitoutsi.net met een hele beschrijving erbij hoe je het moet installeren. Het is nogal een proces. Moet je dit ieder jaar herhalen wanneer er weer newgens bij gekomen zijn?

Update: na wat research blijkt het inderdaad ieder jaar te moeten. Tsja, dit valt op zich te overleven :+ Andere vraag: heeft het nut als je het newgen facepack bij je eerste savegame in FM24 meteen installeert? Vanuit vorige games weet ik namelijk dat er best veel blanco spelers zijn in de lagere competities. Alleen zijn dit natuurlijk geen newgens, ik weet dus niet of het facepack dit ook aanpakt.

[ Voor 45% gewijzigd door Matizovic op 07-11-2023 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
@MisterMarcFR @MrGizMo

Je kan natuurlijk ook gewoon een database downloaden zoals die van Sortitoutsi, welke up-to-date is tot op de dag van vandaag, de bestanden van Davincid inladen en dan een FM23 save starten, welke je inlaad in FM24 :)

Enige nadeel is dat eventueel nieuwe spelers niet in je game zitten, maar dan heb je het voornamelijk over jeugd. Die kan je zelf ook opleiden :D

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
JoteW schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:27:
@MisterMarcFR @MrGizMo

Je kan natuurlijk ook gewoon een database downloaden zoals die van Sortitoutsi, welke up-to-date is tot op de dag van vandaag, de bestanden van Davincid inladen en dan een FM23 save starten, welke je inlaad in FM24 :)

Enige nadeel is dat eventueel nieuwe spelers niet in je game zitten, maar dan heb je het voornamelijk over jeugd. Die kan je zelf ook opleiden :D
Hehe zag idd dat die optie er was! Geen idee of het geen gezeik gaat opleveren hoe verder je in de save game zit?
Start er al niet zoveel namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
MrGizMo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:57:
[...]

Hehe zag idd dat die optie er was! Geen idee of het geen gezeik gaat opleveren hoe verder je in de save game zit?
Geen problemen, hij gebruikt gewoon de ingeladen database. Althans volgens de geleerden van SI :P

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:05
Heb fm24 mobile gedownload (gratis als je Netflix hebt) maar wat een crap besturing zeg. Merk wel dat ik dit geen spel voor een mobiel vind. De stats bekijken van spelers is drama, zoeken is drama, transfers bekijken is drama.
Dan toch maar gewoon volledig spel alvast halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
MrGizMo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:57:
[...]

Nope, gezeik is uitgesloten aldus SI :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Ottooo

Vuurvlieg

Matizovic schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:03:
Even een vraag over een newgen facepack: ik vond er net één op sortitoutsi.net met een hele beschrijving erbij hoe je het moet installeren. Het is nogal een proces. Moet je dit ieder jaar herhalen wanneer er weer newgens bij gekomen zijn?

Update: na wat research blijkt het inderdaad ieder jaar te moeten. Tsja, dit valt op zich te overleven :+ Andere vraag: heeft het nut als je het newgen facepack bij je eerste savegame in FM24 meteen installeert? Vanuit vorige games weet ik namelijk dat er best veel blanco spelers zijn in de lagere competities. Alleen zijn dit natuurlijk geen newgens, ik weet dus niet of het facepack dit ook aanpakt.
Dit is wel een enorme verbetering voor het spel. In feite heeft het alleen wel pas nut vanaf het moment dat er newgens in het spel zitten, dus als je in een Europese competitie speelt eigenlijk vanaf de youth intake in april/mei (?). Daarna hoef je het in theorie maar 1x per (speel)jaar opnieuw uit te voeren.
De spelers die jij noemt uit de lagere competities zijn zeer waarschijnlijk echte spelers en geen newgens, dus die krijgen niet zo'n gezicht.

Dit filmpje van Zealand van een paar jaar terug legt de installatie, instellingen, etc een stuk beter uit

YouTube: The Best Regen/Newgen Facepack Updated Install Guide

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

MisterMarcFR schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:10:
[...]

Heel herkenbaar haha. Ik heb ook zin om FM24 aan te schaffen en meteen een game te starten, maar nog even geduld dus tot 1 of 8 december. Dan is de public release.

[...]

1 december of 8 december. Laten we hopen op de eerste!
Ik wacht sowieso altijd op een aantal mods voordat ik 'echt' start.
Daveincid inderdaad (vorig jaar had ik via zijn PAtreon early access, misschien dat ik dat nu weer ga doen), verder zoek ik altijd de volgende mods op:

- Nik33's Agent pack: Dan komen er echte zaakwaarnemers in het spel.
- ITCH, ETCH & ATCH. Dit voegt internationale historie toe aan clubs en landen. Dit is vooral tof om de historie in het spel te hebben. FM23 versie: https://community.sigames...am-competition-histories/

En ik maak af en toe ook zelf een paar mods met de editor, bijvoorbeeld dat AC Milan en Internationale in het zelfde stadion spelen, i.p.v. beide hun eigen versie van San Siro. Of dat Oranje zijn wedstrijden verdeeld over de Arena, de Kuip en het Philips stadion, ipv alles in de Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Team heeft z’n draai gevonden maar moest toch echt afsluiten want morgen gewoon werken. Zul je zien dat morgen we alles weer verliezen :X

Leuk trouwens dat je steeds spelers aangeboden krijgt. Alleen jammer dat die dan weer 1/8e van m’n gehele budget als salaris willen 8)7

En ligt het trouwens aan mij of zijn spelers in FM24 veel meer aan het zeiken dat ze meer willen spelen of klagen over andere dingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
JoteW schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:03:
[...]

Nope, gezeik is uitgesloten aldus SI :)
Haha, ja ik ken SI ondertussen wel ;)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Player1S schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:53:
Team heeft z’n draai gevonden maar moest toch echt afsluiten want morgen gewoon werken. Zul je zien dat morgen we alles weer verliezen :X

Leuk trouwens dat je steeds spelers aangeboden krijgt. Alleen jammer dat die dan weer 1/8e van m’n gehele budget als salaris willen 8)7

En ligt het trouwens aan mij of zijn spelers in FM24 veel meer aan het zeiken dat ze meer willen spelen of klagen over andere dingen?
Ligt niet aan jou, ik heb er eentje die gemiddeld 40 wedstrijden per jaar speelt en nog zit te zeiken over meer speeltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

Ik was op zoek naar de veranderingen tussen advanced access en release, maar... blijkbaar heeft SI die informatie gewoon niet gepubliceerd... https://www.fmscout.com/a-fm24-update-24.1.0.html

Enig idee of het nuttig is om de save die ik had maar weg te gooien en een nieuwe te beginnen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:34

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

On_E schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:13:
[...]

Ligt niet aan jou, ik heb er eentje die gemiddeld 40 wedstrijden per jaar speelt en nog zit te zeiken over meer speeltijd.
Zo herkenbaar, zelfde met spelers die meer willen spelen dan in de basis starten en het dan niet eens zijn met de teamselectie... some people.. :+

https://www.footballmanag...age-football-manager-2024

Leuk dat Groningen genoemd is. Zou alleen hun advies skippen en Rente en van Veen gelijk dumpen.. :)

[ Voor 19% gewijzigd door ColdStone op 08-11-2023 09:51 ]

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jorgen schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:14:
[...]

https://sortitoutsi.net/ Deze wordt dagelijks geüpdatet. De laatste versie is die van 19 oktober voor FM23. Dat is de datum waarop die update gestopt is. Nu hebben ze even een korte pauze om na de officiële release van FM24 weer verder te gaan met hun dagelijkse update
Nieuwe game bij Feyenoord, en Lingr was alleen gehuurd?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Mars18 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:24:
[...]

Nieuwe game bij Feyenoord, en Lingr was alleen gehuurd?
Yes, met een optie tot koop.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Extigo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:38:
[...]

Yes, met een optie tot koop.
Owja, wow haha, dacht dat die direct gekocht was, hoe werkt een optie tot koop in FM :)
Santi 2 wedstrijden en direct 5 goals _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Mars18 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:50:
[...]

Owja, wow haha, dacht dat die direct gekocht was, hoe werkt een optie tot koop in FM :)
Santi 2 wedstrijden en direct 5 goals _/-\o_
Bij een huur-transfer kan je een optionele transfersom toevoegen. Als de verkopende club daarmee akkoord gaat, heb je aan het einde van de huur-periode de mogelijkheid om de speler voor de afgesproken prijs over te nemen. Ik weet alleen niet of ze dit bij Lingr ook verwerkt hebben in de game.

Santiago schoot er bij mij ook veel in, zie Extigo in "[Multi] Football Manager" Inmiddels gestopt met mijn Feyenoord Beta-save en wil ergens deze week beginnen met mijn Non-league to legend save.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Dacht ik ga eens een potje fm24 beginnen met Ajax.
En toen zag ik dat er nul staff was, denk dat ik morgen maar ga beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:37:
Dat is toch al jaren zo? Is ook geen bug oid, SI heeft simpelweg de licenties voor de Ajax-staff niet, en mogen die dus ook niet in de database stoppen.

Zover ik ooit begrepen vraagt Ajax een dermate absurd hoog bedrag voor deze licentie, wat SI er niet voor over heefr.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
wildhagen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:41:
[...]

Dat is toch al jaren zo? Is ook geen bug oid, SI heeft simpelweg de licenties voor de Ajax-staff niet, en mogen die dus ook niet in de database stoppen.

Zover ik ooit begrepen vraagt Ajax een dermate absurd hoog bedrag voor deze licentie, wat SI er niet voor over heefr.
Hoe zit dat dan met databasemakers en fixers? Is dat eigenlijk legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:45:
[...]

Hoe zit dat dan met databasemakers en fixers? Is dat eigenlijk legaal?
Goede vraag, ik weet het echt niet eerlijk gezegd. Ik weet wel dat die staff er in de custom db's vaak wel in zit, maar hoe dat juridisch zit, geen idee.

Is overigens niet alleen met Ajax-staff zo. Kijk bijvoorbeeld ook naar AS Roma die ivm geen licentie in FM "Capitoline" (oid) heet. In het verleden diverse Duitse spelers ook met fake namen etc (weet niet of dit nog zo is). Net als de Braziliaanse clubs die om licentie-redenen met 3-letter woorden in de game zitten etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Oh dat is perfect toch, ik wil ook altijd precies de perfecte staff halen. Kost nu minder tijd/moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Onverwachts promotie veilig kunnen stellen met 3 te gaan. Dus voor het eerst sinds 2017 speelt1860 Munchen weer in de 2. Bundesliga.
Theoretisch nog zelfs kans op de titel omdat RW Essen voorsprong van 13+ punten heeft gehalveerd door aantal gelijk te spelen. En nog onderling duel in het verschiet. Maar denk niet dat het gaat lukken.

Nu hopen dat mijn captain en ster-speler Jesper Verlaat zich bedenkt en toch contract wil verlengen.

well chips! Een gelijkspel vlak voor het einde tegen de #laatste heeft me uiteindelijk de titel gekost. Essen uit gewonnen en daardoor op 1 punt gekomen maar helaas wonnen ze hun laatste duel.

[ Voor 18% gewijzigd door Player1S op 08-11-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
wildhagen schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:41:
[...]

Al een tijdje niet meer actief geweest in Nederland, dus vergeten.

Wilde direct knallen met Ajax.
Om voor drie teams een staf te gaan zoeken pff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

uuuuugh!!! My grootste frustratie is toch wel dat het spel pas registreert dat je het komende seizoen in een bepaalde competitie speelt nadat de game over gaat in het nieuwe seizoen.

Ben dus gepromoveerd maar is dus nog niet "officieel" omdat je voorbij dat punt in de game moet. Ondertussen weigert speler bij mij te komen omdat ie wil dat ik eerst naar de 2. Bundesliga promoveer |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De fix voor alle licences en real names, afkomstig van Sortitoutsi lost al die dingen op. Deze mag geloof ik niet op het SI Games forum gepromoot worden, maar niemand doet er moeilijk over als het resultaat in een screenshot te zien is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:12
Heeft me een seizoen gekost maar inmiddels in seizoen 3 van de bèta save en een kampioenswaardig team opgebouwd. Seizoen 2 al kampioen geworden dus met een samengestelde staf verlies je niet veel.

Inmiddels aan mijn journeyman save begonnen en de Ajax save laat ik even voor wat hij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Shabbaman schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:42:
Ik was op zoek naar de veranderingen tussen advanced access en release, maar... blijkbaar heeft SI die informatie gewoon niet gepubliceerd... https://www.fmscout.com/a-fm24-update-24.1.0.html

Enig idee of het nuttig is om de save die ik had maar weg te gooien en een nieuwe te beginnen?
Hebben ze volgens mij nog nooit gedaan. Pas bij volgende updates doen ze het

En tja, save moet meekunnen van beta naar full

[ Voor 4% gewijzigd door MrGizMo op 09-11-2023 06:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

soskes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 03:32:
[...]

Heeft me een seizoen gekost maar inmiddels in seizoen 3 van de bèta save en een kampioenswaardig team opgebouwd. Seizoen 2 al kampioen geworden dus met een samengestelde staf verlies je niet veel.

Inmiddels aan mijn journeyman save begonnen en de Ajax save laat ik even voor wat hij is.
In mijn save werd Ajax gewoon gelijk kampioen :X
Overigens wel met de licentie fix dus had Ajax gewoon staf.

Wel spannend seizoen trouwens want na 32 speelrondes stonden Ajax, Feyenoord en PSV gelijk in punten. PSV verspilde vervolgens punten in ronde 33 en Feyenoord verloor de laatste wedstrijd tegen Excelsior waardoor PSV alsnog 2e kon worden

Heb mijn save sinds gisteravond niet meer aangeraakt maar het grote probleem van FM is dat je toch de gehele tijd loopt na te denken hoe je je team verder vooruit kunt helpen O-)

Volgens mij is mijn grootste uitdaging het stadion. Deze huur ik (9% van ticket sales). Stadion is 15.000 man groot en niet uit te breiden.
In de 3e Bundesliga was thuis gedeelte al stijf uitverkocht elke week.
En aangezien er nog lening van €60 miljoen open staat (pas terug te betalen als ik in de Bundesliga speel) vrees ik dat het bestuur voorlopig niet bereid is om nieuw stadion te bouwen.

Maar even afwachten hoe seizoen 2 loopt en hopelijk ontstaat er ook een wachtlijst voor jaarkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Player1S schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:11:
[...]

In mijn save werd Ajax gewoon gelijk kampioen :X
Overigens wel met de licentie fix dus had Ajax gewoon staf.

Wel spannend seizoen trouwens want na 32 speelrondes stonden Ajax, Feyenoord en PSV gelijk in punten. PSV verspilde vervolgens punten in ronde 33 en Feyenoord verloor de laatste wedstrijd tegen Excelsior waardoor PSV alsnog 2e kon worden

Heb mijn save sinds gisteravond niet meer aangeraakt maar het grote probleem van FM is dat je toch de gehele tijd loopt na te denken hoe je je team verder vooruit kunt helpen O-)

Volgens mij is mijn grootste uitdaging het stadion. Deze huur ik (9% van ticket sales). Stadion is 15.000 man groot en niet uit te breiden.
In de 3e Bundesliga was thuis gedeelte al stijf uitverkocht elke week.
En aangezien er nog lening van €60 miljoen open staat (pas terug te betalen als ik in de Bundesliga speel) vrees ik dat het bestuur voorlopig niet bereid is om nieuw stadion te bouwen.

Maar even afwachten hoe seizoen 2 loopt en hopelijk ontstaat er ook een wachtlijst voor jaarkaarten.
Dan hou ik dat gewoon als mijn excuus, geen staf hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:57
soskes schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:47:
[...]

Dan hou ik dat gewoon als mijn excuus, geen staf hebben :).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/85f7ik.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Jorgen schreef op donderdag 9 november 2023 @ 02:39:
De fix voor alle licences en real names, afkomstig van Sortitoutsi lost al die dingen op. Deze mag geloof ik niet op het SI Games forum gepromoot worden, maar niemand doet er moeilijk over als het resultaat in een screenshot te zien is
Dit inderdaad, die was ik in mijn eerdere post nog vergeten te noemen onder de mods die ik altijd toepas.
Alle Ajax staff worden toegevoegd, clubnamen (Juventus, Napoli, Braziliaanse clubs, etc) en nationale eftallen worden gefixed.

Op het forum van Sortitoutsi staat trouwens ook een mod die enkele jeugdspelers toevoegt bij Ajax, die officieel nog niet in het spel mogen zitten (spelers moeten op 1 oktober 2023 16 jaar of ouder zijn om in het spel te mogen zitten).

Voor de liefhebber, ik heb nu zelf 3 kleine mods gemaakt met de editor die ik voor eigen gebruik heb toegevoegd, namelijk:

- Oranje stadions - Hiermee worden de wedstrijden van oranje afgewisseld tussen de JC Arena, de Kuip, Philips stadion, afhankelijk van het belang van de wedstrijd. Dus tegen Frankrijk bijvoorbeeld in de JC en tegen Gibraltar in het Philips. Ook stadions voor de Nederlandse jeugdelftallen zijn aangepast. Daar komen meerdere stadions nu voor in aanmerking, maar het spel kiest opvallend vaak voor de Vijverberg.

- 1 San Siro - Waar ik mij al jaren aan stoor is dat er twee versies van het San Siro stadion in het spel zitten, eentje voor Milan, eentje voor Internationale (ik speel vaak de Italiaanse competitie). Als dan Milan bijv. besluit om het stadion uit te breiden, dan krijg je dus twee stadions met verschillende capaciteit. Deze mod maakt er 1 stadion van.

- Van Persie - Kleine simpele mod m.b.t. Shaqueel van Persie. Hij is in Londen geboren dus hij heeft naast de Nederlandse en Marokaanse nationaliteit ook de Engelse. Op het SI forum wordt er veel geklaagd dat altijd voor het Engelse XI kiest. Ik heb nu ingesteld dat hij niet speelgerechtigd is voor Engeland. In theorie zou hij dus ook voor Marokko kunnen kiezen, maar in mijn tests staat hij tot nu toe altijd in het Nederlands elftal onder 20 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Ottooo op 09-11-2023 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Ottooo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:35:
[...]

Dit inderdaad, die was ik in mijn eerdere post nog vergeten te noemen onder de mods die ik altijd toepas.
Alle Ajax staff worden toegevoegd, clubnamen (Juventus, Napoli, Braziliaanse clubs, etc) en nationale eftallen worden gefixed.

Op het forum van Sortitoutsi staat trouwens ook een mod die enkele jeugdspelers toevoegt bij Ajax, die officieel nog niet in het spel mogen zitten (spelers moeten op 1 oktober 2023 16 jaar of ouder zijn om in het spel te mogen zitten).
Ja en als je die van Sir Taveres pakt krijg je ook nog een hoop wonderkids bij. ook wel handig

En deze is ook wel mooi :

https://sortitoutsi.net/c...ases-faces-kits-and-logos

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
MrGizMo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:05:
[...]

Ja en als je die van Sir Taveres pakt krijg je ook nog een hoop wonderkids bij. ook wel handig

_O-
Die is inderdaad ook wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 10:39
In de laatste Football Manager die ik speelde (FM20) kreeg je altijd een notificatie wanneer een speler geblesseerd raakte. Ik merk nu dat ik die niet meer krijg. Het is namelijk al een paar keer voorgekomen dat ik er op de wedstrijddag achter kom dat een speler geblesseerd is.
Weet iemand of en hoe ik die notificaties aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

MrGizMo schreef op donderdag 9 november 2023 @ 10:05:
[...]

_O-
Is deze savegame compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Matizovic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:16:
In de laatste Football Manager die ik speelde (FM20) kreeg je altijd een notificatie wanneer een speler geblesseerd raakte. Ik merk nu dat ik die niet meer krijg. Het is namelijk al een paar keer voorgekomen dat ik er op de wedstrijddag achter kom dat een speler geblesseerd is.
Weet iemand of en hoe ik die notificaties aan kan zetten?
Wat raar, stond hier gewoon al aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
ColdStone schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:26:
[...]

Ik ga er eigenlijk vanuit dat je een nieuwe game moet beginnen! Zeker omdat het een nieuw team is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ColdStone schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:26:
[...]

Geen enkele normale mod is savegame compatible.

Hierop zijn een paar uitzonderingen:
  • graphic packs, ongeacht of het logo's, spelers, etc zijn, kun je te allen tijde toevoegen en in een bestaande save gebruiken
  • nieuwe game versies met bug fixes en feature updates zoals 24.1, 24.2 en 24.3 zijn altjid compatible met bestaande saves.
  • de licence fix van Sortitoutsi werkt voor een deel met de lnc files in de installatiemap van Football Manager. Die wijzigingen zijn ook savegame compatible
Alle andere mods die iets doen met de database - inclusief de officiële updates die SI hier zelf voor uitbrengt - vereisen altijd een nieuwe savegame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Nieuw seizoen, nieuwe kraker in de Champions League. Dit keer gestrand in de halve finale tegen Arsenal.

Eerste wedstrijd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v8ugQKD.png

Tweede wedstrijd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vugdDf8.png

Beide keren aardige rollercoasters kan ik je zeggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Oeps!! Iets te fanatiek geweest met contracten verlengen waarna mijn wage budget beetje overschreden was.

Na wat verkopen van zeikerds nog wat erbij kunnen halen maar wel erg kleine selectie van ~23 spelers en lading jeugd.

Zou nog wel 2 spelers terug kunnen halen van huur maar die hebben er meer baat bij dat ze regelmatig spelen.

Club wel akkoord met upgraden trainingscentrum.
En op paar plekken na gehele stadion (minus uitvak) verkocht aan jaarkaarten (13.265 van mogelijke 13.500)

Beker is hem niet geworden dit seizoen. Meteen eerste ronde tegen grote buurman Bayern :X 0-6 aan de kloten.
In de competitie tot nu toe 4 punten uit 3 dus op schema voor handhaving (gemiddeld 1 punt per wedstrijd)

[ Voor 18% gewijzigd door Player1S op 09-11-2023 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Mijn eerste seizoen met Standard in België was een onverwacht groot succes. Als 5e geplaatst voor de kampioenschapspoule, daarna lang 3e gestaan om op de laatste speeldag onverwacht de koppositie van Genk over te nemen. Van datzelfde Genk een week ervoor verloren in de bekerfinale.

Helaas ben ik niet echt beloond voor de eerste titel sinds 2009 en het halen van de Champions League. Het bestuur zet mijn transfer budget doodleuk op -10miljoen, terwijl al mijn sterspelers gehuurd waren en niet terug willen. Dit jaar dus starten zonder sterspelers en met een bank rechtstreeks uit mijn O18. Gelukkig is de jeugd wel top.

Ik vermoed dat top6 het hoogst haalbare is dit seizoen.

Enige echte asset die ik heb is mijn spits van 29 die topscorer is geworden en steeg in waarde van 2 naar 10 miljoen. Denk dat ik hem toch maar hou anders moet er ook een jeugdspeler in de spits gaan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door DennisCle op 09-11-2023 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

DennisCle schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:26:

Helaas ben ik niet echt beloond voor de eerste titel sinds 2009 en het halen van de Champions League. Het bestuur zet mijn transfer budget doodleuk op -10miljoen, terwijl al mijn sterspelers gehuurd waren en niet terug willen. Dit jaar dus starten zonder sterspelers en met een bank rechtstreeks uit mijn O18. Gelukkig is de jeugd wel top.
Ben nu 2 seizoenen verder en ik moet voorzichtig concluderen dat het financiële accounting deel van het bestuur nog slechter is dan de vorige versies. CL-geld komt geloof ik pas later (begin seizoen/loting poules?) binnen in de kas, dus je moet later om extra transfer geld vragen als ze het niet automatisch doen. Alleen zou ik wel heel voorzichtig zijn met uitgeven.

Bij mij gebeurde namelijk het tegenovergestelde: ik bloed iedere maand langzaam geld met Atletico om pas na het uitbetalen van het prijzengeld aan het einde vh seizoen een klein plusje te draaien. Ergens rond kerst heb ik 2 spelers verkocht voor 80 miljoen en waren de CL-gelden voor overwinteren uitbetaald en kreeg ik een verhoogd transferbudget van in totaal 120m. Als ik dat allemaal zou uitgeven + de bijbehorende salarissen, dan had ik het einde van het seizoen niet gehaald. Die 80m aan inkomsten waren namelijk verspreid over termijnen en komen nu nog niet allemaal binnen, terwijl ik nu al 3m verlies draai per maand laat staan als ik het volledige salarisbudget benut (700k p/w 'over' , dus -2.8m extra). Er is dus een gigantische lag tussen de daadwerkelijke stand van zaken en de realtime budgetten/stemming van de beleidsmakers.

Ik heb verder ook gezien dat niet alleen spelers grotere zeikerds zijn geworden, maar het bestuur ook. Standaard een C+ voor mijn eigen taktiek, terwijl die onder elke categorie 1 en meestal 2 thumbs van ze krijgt. Ook wedstrijdresultaten worden erg zuinig beoordeeld: daar kom ik niet verder dan een C+ tenzij ik met 5 goals verschil win, zelfs niet als ik 16 wedstrijden op rij ongeslagen ben...
Dat zijn dan al 2 categoriën die je gemiddelde omlaag trekken, sfeer kleedkamer en transferbeleid heb ik wel A/A+ kunnen scoren en die 5e categorie ben ik ff kwijt. Maar je kan dus relatief makkelijk ontslagen worden in deze versie en het grotere probleem voor mij nu: Ik kan niet zomaar A/A+ scoren om dingen erdoorheen te drukken bij het bestuur, zoals upgrades van faciliteiten en jeugdbudgetten naar het allerhoogste niveau, extra affiliate clubs, extra coaches, enz. Het is mijn test save, dus ik ga straks dingen naar de pers lekken om mijn zin te krijgen of ik zit straks ala Ten Hag thuis voor kerst :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Supporters kunnen er ook wat van trouwens. Was dus gepromoveerd met 1860 Munchen tegen verwachtingen in. Kreeg, muv slechte start, hele seizoen een B en later een A.

Nu in de 2. Bundesliga wordt verwacht dat we proberen tegen degradatie te strijden. Dus eigenlijk mag ik er gelijk weer uit vliegen. Echter sta ik netje in het linkerrijtje en lijkt degradatie bijna te zijn vermeden.

Supporters: C+

8)7

man man man. In het echt zou je als coach op handen gedragen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-09 18:02
Bijzondere verassing dat je verder kunt met je savegame uit FM23. Omdat ik vrij recent nog een nieuwe game was gestart toch maar geprobeerd. Alles lijkt ook gewoon juist te werken, waaronder nieuwe opties bij verkopen van spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

^^0nMe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:06:
[...]

Ben nu 2 seizoenen verder en ik moet voorzichtig concluderen dat het financiële accounting deel van het bestuur nog slechter is dan de vorige versies. CL-geld komt geloof ik pas later (begin seizoen/loting poules?) binnen in de kas, dus je moet later om extra transfer geld vragen als ze het niet automatisch doen. Alleen zou ik wel heel voorzichtig zijn met uitgeven.

Bij mij gebeurde namelijk het tegenovergestelde: ik bloed iedere maand langzaam geld met Atletico om pas na het uitbetalen van het prijzengeld aan het einde vh seizoen een klein plusje te draaien. Ergens rond kerst heb ik 2 spelers verkocht voor 80 miljoen en waren de CL-gelden voor overwinteren uitbetaald en kreeg ik een verhoogd transferbudget van in totaal 120m. Als ik dat allemaal zou uitgeven + de bijbehorende salarissen, dan had ik het einde van het seizoen niet gehaald. Die 80m aan inkomsten waren namelijk verspreid over termijnen en komen nu nog niet allemaal binnen, terwijl ik nu al 3m verlies draai per maand laat staan als ik het volledige salarisbudget benut (700k p/w 'over' , dus -2.8m extra). Er is dus een gigantische lag tussen de daadwerkelijke stand van zaken en de realtime budgetten/stemming van de beleidsmakers.

Ik heb verder ook gezien dat niet alleen spelers grotere zeikerds zijn geworden, maar het bestuur ook. Standaard een C+ voor mijn eigen taktiek, terwijl die onder elke categorie 1 en meestal 2 thumbs van ze krijgt. Ook wedstrijdresultaten worden erg zuinig beoordeeld: daar kom ik niet verder dan een C+ tenzij ik met 5 goals verschil win, zelfs niet als ik 16 wedstrijden op rij ongeslagen ben...
Dat zijn dan al 2 categoriën die je gemiddelde omlaag trekken, sfeer kleedkamer en transferbeleid heb ik wel A/A+ kunnen scoren en die 5e categorie ben ik ff kwijt. Maar je kan dus relatief makkelijk ontslagen worden in deze versie en het grotere probleem voor mij nu: Ik kan niet zomaar A/A+ scoren om dingen erdoorheen te drukken bij het bestuur, zoals upgrades van faciliteiten en jeugdbudgetten naar het allerhoogste niveau, extra affiliate clubs, extra coaches, enz. Het is mijn test save, dus ik ga straks dingen naar de pers lekken om mijn zin te krijgen of ik zit straks ala Ten Hag thuis voor kerst :D
Zit nu in mijn tweede seizoen bij Groningen, eerste seizoen KKD wil het bestuur aanvallend voetbal spelen, ik ook dus komt goed uit.. Netjes gepromoveerd en nu willen we degradatie vermijden gaan ze me dwingen om verdedigend op de counter te spelen.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

ColdStone schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:35:
[...]

Zit nu in mijn tweede seizoen bij Groningen, eerste seizoen KKD wil het bestuur aanvallend voetbal spelen, ik ook dus komt goed uit.. Netjes gepromoveerd en nu willen we degradatie vermijden gaan ze me dwingen om verdedigend op de counter te spelen.. 8)7
Is dat zo'n voorzitter die een trekpop als coach wil? :D
Da's dus die 5e pijler, club visie. Uit mijn beperkte ervaring tot nu toe kan je heel veel eisen in dit blokje negeren zolang je (ruim) aan de belangrijkste eis voldoet van binnen je salarisbudget werken (4 blokjes belang).

Maar dat betekent dus als je alles nagenoeg perfect doet, je ergens uitkomt op overall B (A/A+: sfeer, transfers , C+:taktiek, resultaten, B/A: visie.) en alleen A of hoger scoort als je met dikke uitslagen wint. In het 1e seizoen van mijn save had ik dus maar een C+ overall score na de muiterij, terwijl ik 1e stond met 7 punten voor op de rest...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Welke sites zijn goed om FM aan een korting te kopen? Kan je dan de game installeren via steam later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:32:
Welke sites zijn goed om FM aan een korting te kopen? Kan je dan de game installeren via steam later?
https://isthereanydeal.com/game/footballmanagerii0iiiv/info/

Ik pas dit jaar. De steam rating is lager dan FM23, en die vond ik al niet de beste. Van wat ik lees zijn er nog zoveel isues, inclusief dingen die ze beloofd hadden aan te pakken (AI squad building, player interactions,...). En met de Saudis lijkt het ook nog eens supermakkelijk te lopen, naast dat de game al makkelijker lijkt dan ooit. zelfs de licentie voor de japanse league is niet in orde, wat een van hun selling points was....

Ze hebben wel net een blogpost geplaatst:

https://community.sigames...ion-for-upcoming-updates/
We are also working hard on a wider list of updates with a near future target-date to address some of the other feedback we have received including:

Improvements to AI squad building and substitutions logic
Further updates to the match engine
Updates to player interactions
Quality of life improvements
Additional stability updates & bug fixes
Localisation fixes and updates
Data updates
Sorry maar dan denk ik, wat hebben jullie het hele jaar gedaan....Je tijd gestoken in manager face paint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn huidige save (FM23) kent een Aston Villa met raketkracht.

2022/2023 UEFA Conference League: Winnaar vs Fiorentina
2023/2024 UEFA Champions League: runner up vs Real Madrid
2024/2025 UEFA Europa League: runner up vs Chelsea

Premier League:
2022/2023: 3e
2023/2024: 6e
2025/2026: 2e
2027/2028: 4e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
AntiChrist7 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:36:
[...]

https://community.sigames...ion-for-upcoming-updates/

[...]

Sorry maar dan denk ik, wat hebben jullie het hele jaar gedaan....Je tijd gestoken in manager face paint?
Nou manager face paint is ook niet goed gelukt _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, mijn eerste seizoen met CD Estepona zit er op. Uitkomend in de Segunda Federaction, het vierde niveau in Spanje.

Qua selectie zat ik aardig bezet voor mijn posities, heb eigenlijk overal wel prima spelers met minstens één goede backup per positie.

Helaas wel allemaal een aflopend contract, en de meesten wilden helaas niet verlengen, hoewel een aantal dat wel deden. Maar voor volgend jaar heb ik dus wel een personele uitdaging...

Qua competitie is het simpel, ik doe niet mee aan de cups, dus heb alleen de reguliere competitie waar ik me mee bezig moet houden.

In deze competitie begon het erg lastig, ik kreeg het team maar niet aan het voetballen in de eerste wedstrijden. Gelukkig ging het daarna beter, waarna ik eigenlijk steeds in de playoff posities stond. Dit was ook de board expectation: reach the playoffs. Kampioenschap was niet realistisch, Velez CF was echt te sterk.

In de playoff moest ik in de halve finale tegen Penya Independent. In de eerste wedstrijd (thuis) was het echt een gekkenhuis, het eindigde in een 5-5 gelijkspel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eoG03F1U8DvDfrshHY7Rl6uglo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FOC44GigA6e8KXF9uO7jtC16.png?f=user_large

Na dit gekkenhuis was de return een deceptie: een matige wedstrijd, waarin ik met een lucky kopbal uit een hoekschop met 1-0 won. Op naar de finale dus!

Daar trof ik Aguilas. Thuis verloor ik met 2-1, uit werd het in een bloedstollende wedstrijd 2-3 winst, dus ik ben gepromoveerd naar de Primera Federacion!!!

Competitieverloop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JO0VKNBTl2G0bNcbM6UBSIfr2eU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NshngMBBQ2PTJHJdj5MX4CF2.png?f=user_large

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxaxIqZc-77amCinu03ZnigcXWM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q4IbKgkCriflGeeoLEUNoKb9.png?f=user_large

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCxJhllmI_tfU_NlDCEa3vOGzW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/icM8QaBP3AKU8GHoKHbt63a2.png?f=user_large

Voor volgend jaar is het probleem dat ik diep in de schulden zit, en dus niemand kan halen. Maar wellicht krijg ik een Sugar Daddy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeM3VShPz8yseWG17vOiZFTdiOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lhrJYLxWWEaizoFZMbIfIanD.png?f=user_large

En jawel, aan ambitie ontbreek het hem iig niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJ5A48CY0lxVA-o26FRbxZCUF2E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AgTyumptlXwPvHwc8sDV4MgZ.png?f=user_large

Dus ik ga eens kijken wat ik voor volgend jaar kan halen aan spelers. Ik moet serieuze versterking hebben, anders red ik het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Op livekaarten voor 40 aangeschaft gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik koop vrijwel altijd via Instant Gaming. Daar staat ook een Steam versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:28:
[...]

Ik koop vrijwel altijd via Instant Gaming. Daar staat ook een Steam versie.
Tnx deze site zocht ik maar was de naam kwijt. Zijn veel shady sites als je er naar zoekt op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:44:
[...]

Tnx deze site zocht ik maar was de naam kwijt. Zijn veel shady sites als je er naar zoekt op Google.
Ik weet ook niet precies hoe zij het doen hoor. Volgens hun FAQ kopen zij het ook in bij de officiële resellers zoals Steam en EA Origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuidJ
Vroeger haalde ik altijd bij cdkeys, maar daar is de optie om met iDeal te betalen verwijderd.

Overigens vind ik deze fm wel lekker weg spelen tot dusver. De weergave van de wedstrijden ziet er ook net wat mooier uit.

[ Voor 40% gewijzigd door ZuidJ op 11-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dit is toch wel beetje makkelijk he.

1860 Munchen had een 60 miljoen lening die pas terug betaald hoeft te worden zodra je de Bundesliga behaalt.
Echter in december 2024 vinden er verkiezingen plaats en de voorzitter besluit te stoppen. Na de verkiezingen is de lening weg. En sta ook niet opeens 60 miljoen in het rood ofzo. Gewoon weg.

Waarschijnlijk dus gekoppeld aan de voorzitter maar als die altijd stopt in 2024 hoef je die dus nooit terug te betalen want je kunt niet van 3. Bundesliga naar de Bundesliga 8)7

Voordeel is wel dat kans hopelijk nu wat groter is dat ze stadion willen bouwen. Zodra handhaving er is maar eens voorzichtig om vragen

edit: vragen om stadion kan nog even wachten :( Dacht vraag eerst nieuw contract want die loopt in de zomer af. Dacht dat P12 wel goed genoeg was voor een team waarvan ze verwachtten dat het weer zou degraderen maar het bestuur vond mijn laatste wedstrijden erg slecht. 5x gelijk, 1x winst en 2x verliezen lijkt me toch niet bizar slecht gezien de verwachtingen

[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 11-11-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik kijk elk jaar op allkeyshop naar de goedkoopste leverancier en daar koop ik dan. Ondertussen al bij 8+ verschillende leveranciers besteld en altijd op releasedate een key ontvangen. 1x een probleempje met een bestelling waarbij early access zou zitten en het uiteindelijk een paar dagen later kwam.

Waarom zou je 50 euro betalen als het ook voor 30-35 kan? En ook gewoon via steam.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

*O*

Wat een verschil een paar weken kan maken zeg! Een paar goede wedstrijden en het bestuur gaf me weer een dikke A als rating.
Gelijk nieuw contract gevraagd en gekregen. Daarna nog goede pot uit tegen de #1, Schalke 04, welke we 0-1 wonnen. Toen lef getoond en om nieuw stadion gevraagd welke ook goed gekeurd werd want huidige kan niet uitgebreid worden en past dus niet binnen de ambities.

Ga straks van 15.000 (5.941 stoeltjes) naar 21.500 all-seater. Hopelijk komt ie er snel maar zal nog wel zeker een seizoen duren

In mijn eerste seizoen trouwens ene Tristan Gooijer gehuurd van Ajax en die deed het zo goed dat de fans hem graag wouden behouden, en ik ook. Dus overgenomen van Ajax.
Die knul scoort week na week een 10.0 in trainingen. Qua spel kan het nog wel iets beter met een 6,91 gemiddeld maar speelt wel elke week. Heeft de potentie om Bundesliga standaard te worden dus hopelijk blijft ie nog even.

Edit: en natuurlijk raakt ie eerstvolgende wedstrijd geblesseerd :(

[ Voor 30% gewijzigd door Player1S op 12-11-2023 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:34
CDkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Dit moet haast wel een bug zijn.

Ajax meld zich in de zomer voor Gooijer. Er zat een terugkoop clausule in waar Ajax aan voldeed en toen ik poging nam hem te overtuigen te blijven eiste hij dat hij mocht gaan. Dus geen keuze en 2.8 miljoen totaal is ook best veel geld voor ons.

Gaan de spelers mekkeren dat ik hem verkocht heb. Ja sorry jongens, ga bij hem mekkeren.

edit: DAFUQ!! Ajax plempt hem gelijk op de transfer lijst om winst te kunnen maken 8)7
Goeie keuze jonguh! Bij mij was je onbetwist.

[ Voor 15% gewijzigd door Player1S op 12-11-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het hele Intermediary suggestion mag nog wel flink gebugfixed worden.

kreeg eerst speler aangeboden die 58k/w verdient. Nu 1 die zelfs 70k/w verdient. Mijn volledige salaris budget is 188k/w

Ja, denk dat ik wel plek heb voor ze 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Player1S schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:08:
Dit moet haast wel een bug zijn.

Ajax meld zich in de zomer voor Gooijer. Er zat een terugkoop clausule in waar Ajax aan voldeed en toen ik poging nam hem te overtuigen te blijven eiste hij dat hij mocht gaan. Dus geen keuze en 2.8 miljoen totaal is ook best veel geld voor ons.

Gaan de spelers mekkeren dat ik hem verkocht heb. Ja sorry jongens, ga bij hem mekkeren.

edit: DAFUQ!! Ajax plempt hem gelijk op de transfer lijst om winst te kunnen maken 8)7
Goeie keuze jonguh! Bij mij was je onbetwist.
Dat is geen bug hoor, dat deed PSG ook bij Xavi Simons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Terranova schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:48:
[...]

Dat is geen bug hoor, dat deed PSG ook bij Xavi Simons.
De bug refereerde dat de spelers boos op mij zijn terwijl ik geen keuze had omdat speler A: Clausule had en B: eiste verkocht te worden.

In het echt zijn beide wel bekent bij de spelers dus zullen ze weliswaar teleurgesteld zijn maar ook begrijpen dat de trainer er verder weinig aan kon doen.

Dat ie gelijk verkocht wordt vond ik gewoon een WTF momentje. Helaas vroegen ze te veel dus kon ik niks. Ook niet terug huren (had ik gelijk om moeten vragen achteraf :X )

Zit nog wel met grote uitdaging. Mijn financiën lijken niet echt te groeien.
Kreeg maar 1,5 miljoen transfer budget en ~160k/w voor salaris. Uiteindelijk grotendeel richting salarishuis geschoven en vooral transfervrij aangetrokken maar dat zijn voornamelijk oudere spelers en dat vind bestuur weer niet leuk want die willen jonge spelers.

Ook is het echt zoeken naar dat pareltje wat voor <8k/w wil komen. De meesten die echt direct wat toevoegen willen al gauw 12k/w.

Maar seizoen goed begonnen met winst en gelijkspel en voor het eerst keer geluk met de loting in de beker en dus ronde verder.

Vanavond kijken hoe het verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Zitten wel meer van dat soort dingen in. Meerdere gevallen dat spelers boos zijn op jou door iets wat duidelijk ver buiten je bereik ligt. of onzinnig is. Speler die wil spelen, opgesteld word en dan boos is dat hij vind dat hij niet in die selectie voor de wedstrijd had moeten staan.

Met zaakwaarnemers heb ik nu ook wat last ik vraag best veel naar salariseisen ook omdat veel gewoon meer vragen dan in mijn budget past. maar je hebt na z'n gesprek maar twee opties, 1) we kunnen ons erin vinden of 2) tijdrekken we denken erover na.. ik mis gewoon optie 3. eisen zijn te hoog we gaan hier niks mee doen.
Nu kies ik dus vaak 2 en na een tijdje komt de zaakwaarnemer dan zeuren dat ze graag willen opvolgen dan kan je ook alleen benaderen of 'onbeschoft' niets doen..
Je wil daar toch voor de verstandhouding netjes kunnen zeggen sorry maar je bent gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmmm dit blijft ook wel bijzonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h24zxb82qU4DZEq66BC755k0ZzQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GlWM1sF9RIaEFVRI8A7cL52L.png?f=user_large

dit is de huidige datum in game

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U53OhidMXb6nt5IK4--Wqc7sqdw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I2p510qEi6yjmhgPE6vTq3Gj.png?f=fotoalbum_large

volgens "facilities" overzicht ga ik dus 17/06/2027 over naar nieuw stadion

maar bij board request overzicht zie ik dan weer dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1YVOrJm2Clp6yManJlM8cBPLzA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ypUKrqOXUuVvj7HX5QN4jwoK.png?f=fotoalbum_large

Nu ben ik geen rekenwonder maar 9 maand later is het nog lang geen 2027 :+
Dus ben heel erg benieuwd. Zou heel blij zijn als stadion eerder beschikbaar is want is gewoon 6.500 plekken meer wat we kunnen verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij doen we het aardig, van de 7 beste spelers heb ik er 5 onder contract :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieVQWtmRFiXR_IHGhrGce5ZQhag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7r3w03wDeco4c8p7v0tPxk2N.png?f=fotoalbum_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Player1S schreef op maandag 13 november 2023 @ 20:58:
mmmm dit blijft ook wel bijzonder.

[Afbeelding]

dit is de huidige datum in game

[Afbeelding]

volgens "facilities" overzicht ga ik dus 17/06/2027 over naar nieuw stadion

maar bij board request overzicht zie ik dan weer dit
[Afbeelding]

Nu ben ik geen rekenwonder maar 9 maand later is het nog lang geen 2027 :+
Dus ben heel erg benieuwd. Zou heel blij zijn als stadion eerder beschikbaar is want is gewoon 6.500 plekken meer wat we kunnen verkopen.
Waarschijnlijk start dan de bouw. Zie je vaak als je trainingscomplex en dergelijke uitbouwt dat dit na het seizoen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:21:
[...]

Waarschijnlijk start dan de bouw. Zie je vaak als je trainingscomplex en dergelijke uitbouwt dat dit na het seizoen gebeurd.
Trainingscomplex gebeurde gewoon mid season bij mij maar denk idd dat dan de bouw begint.
We gaan het zien. Nog 7 maand te gaan en ik weet het zeker :+

Zou wel mooi uit komen trouwens want lig op promotie koers dus groter stadion in de Bundesliga zou zeker helpen met handhaving. Heb geld nodig om betere spelers te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMarcFR
Gisteren een update gekomen zag ik. Ze zijn nu nog met onderstaand bezig:

Content Update changelist – Coming soon

We are also working hard on a wider list of updates with a near future target-date to address some of the other feedback we have received including:

Data updates

Hopelijk voor eind november gefixed, wil zo snel mogelijk starten begin december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
MisterMarcFR schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:15:
Gisteren een update gekomen zag ik. Ze zijn nu nog met onderstaand bezig:

Content Update changelist – Coming soon

Data updates

Hopelijk voor eind november gefixed, wil zo snel mogelijk starten begin december :)
En dit zit er wel in nu :
Minor Update 24.1.1 changelist:

Licensing / Database*

Kit updates
Updated database to reflect real world key events
Updated some players in the Turkish data

Match Engine

Reduced frequency of injuries to goalkeepers 

Bug fixing

Stability fixes for crash issues that were reported via our Backtrace servers
Fixed an issue which causes save games that have added/removed leagues not loading.
Fixed an issue with “Lack of squad depth” unhappiness 
Fixed an issue with Determination attribute changing rapidly for new singings after being welcomed to club by a teammate
Fixed an issue where some transfer and contract clauses were being duplicated
Fixed an issue which causes AI teams to make an excessive amount of loan offers 
Fixed a bug causing imported FM23 saves staff & managers to default to a “Wing Play” strategy 
Fixed currency representation in Korean 
Fixed an issue with Korean U21 players not having games scheduled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:00
Moet zeggen dat ik mij echt verbaas over de snelheid. Heb alle landen (op azië na) ingeladen vanaf de laagste divisies met een large database en het duurde denk ik 5 minuten om de game op te zetten.

Dat is echt wel eens anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

WTF!! Halve finale DFB Pokal. 1860 Munchen (ik) vs FC Bayern. Wordt niet uitgezonden op tv. 8)7

wel mooi kut want paar rondes eerder leverde me dat 500k op :(

[ Voor 25% gewijzigd door Player1S op 14-11-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
stomley schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:41:
Moet zeggen dat ik mij echt verbaas over de snelheid. Heb alle landen (op azië na) ingeladen vanaf de laagste divisies met een large database en het duurde denk ik 5 minuten om de game op te zetten.

Dat is echt wel eens anders geweest.
Ben ik dus niet de enige die dat opviel. Ik heb ook alle landen geselecteerd tot de laagste competities + lower league database en in een record tempo was die al klaar met laden :9~

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mmmm hoewel de huidige prestaties het niet doen blijken is 1860 Munchen best wel een uitdaging.

Nadat ik promotie naar de Bundesliga veilig had gesteld kwam bestuur met nieuwe budget.
Mijn wage budget ging naar 250k/w (was oorspronkelijk 160k en had ik opgeschroefd naar 194k door transfergeld die kant op te sturen).
Niet echt veel maar ok.

Tranferbudget is echter €0. Kan dus niks kopen. Heb bestuur nog wel om meer gevraagd maar kreeg de melding dat ze het definitieve budget nog niet rond hebben en ik daar op moest wachten.

Heb best wel wat spelers die eigenlijk vervangen moeten worden met betere en de enige die ik gratis kan halen zijn ofwel niet veel beter of op leeftijd. En dan gaat het bestuur weer zeiken dat het geen spelers van 23 zijn die ik koop 8)7

Sta wel op het punt een zeikerd te verkopen die toch niet goed genoeg was voor 3.6 miljoen maar daar krijg ik dus maar 25% van :X

Zou het spel ook echt meenemen dat je in de schaduw van grote broer Bayern zit?
Club moet eigenlijk echt financiële stappen gaan maken om wat te kunnen. Maar zie zo 123 niet waar ik dat op korte termijn kan doen. Heb ook geen wonderkid die ik voor godsvermogen kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:14
Player1S schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:15:
mmmm hoewel de huidige prestaties het niet doen blijken is 1860 Munchen best wel een uitdaging.

Nadat ik promotie naar de Bundesliga veilig had gesteld kwam bestuur met nieuwe budget.
Mijn wage budget ging naar 250k/w (was oorspronkelijk 160k en had ik opgeschroefd naar 194k door transfergeld die kant op te sturen).
Niet echt veel maar ok.

Tranferbudget is echter €0. Kan dus niks kopen. Heb bestuur nog wel om meer gevraagd maar kreeg de melding dat ze het definitieve budget nog niet rond hebben en ik daar op moest wachten.

Heb best wel wat spelers die eigenlijk vervangen moeten worden met betere en de enige die ik gratis kan halen zijn ofwel niet veel beter of op leeftijd. En dan gaat het bestuur weer zeiken dat het geen spelers van 23 zijn die ik koop 8)7

Sta wel op het punt een zeikerd te verkopen die toch niet goed genoeg was voor 3.6 miljoen maar daar krijg ik dus maar 25% van :X

Zou het spel ook echt meenemen dat je in de schaduw van grote broer Bayern zit?
Club moet eigenlijk echt financiële stappen gaan maken om wat te kunnen. Maar zie zo 123 niet waar ik dat op korte termijn kan doen. Heb ook geen wonderkid die ik voor godsvermogen kan verkopen.
Nu je in de Bundesliga zit, zou ik gaan kijken naar loans uit de andere grote competities en kijken welke spelers er transfer vrij gelaten zijn/gaan worden. Maak je geen zorgen over geld naar 1 jaar bundesliga is de spaarpot van de club aardig gespecced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jlena schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:26:
[...]

Nu je in de Bundesliga zit, zou ik gaan kijken naar loans uit de andere grote competities en kijken welke spelers er transfer vrij gelaten zijn/gaan worden. Maak je geen zorgen over geld naar 1 jaar bundesliga is de spaarpot van de club aardig gespecced.
Qua geld op de rekening maak ik me ook niet echt zorgen. Nu 17 miljoen prijzengeld gekregen en komend seizoen sowieso 30 miljoen als ik 18e wordt.

Heb alleen het idee dat de club niet echt groeit qua financiën. Ook niet toen ik van de 3. Bundesliga naar de 2. Bundesliga ging. Vrijwel geen groei.
In 2e seizoen 2. Bundesliga was mijn sponsor inkomsten 3miljoen en tevens het laagste van allemaal.

Had gehoopt/verwacht dat ik in ieder geval paar miljoen aan transfer budget zou krijgen om iets te doen.

Wordt weer koopjes jagen. Helaas dus totaal onmogelijk om die geweldige spits te kopen die ik had gehuurd. Wouden ze 9 miljoen voor. Denk niet dat ze akkoord gaan met 0 up front en 10 miljoen on the never-never :+

Pagina: 1 ... 13 ... 27 Laatste