@
Jorgen Mooi vlak voor de nieuwe versie!
Ik ben een nieuwe game begonnen in de FM24 beta en afgezien van de mooie animaties en vloeiende aanvallen in de match engine heb ik toch een paar pijnlijke eerste indrukken:
-Ben begonnen met Atletico Madrid omdat ik al 10 versies niet in Spanje heb gemanaged. Maar man man man wat een puinhoop tref ik daar aan. Heb die modus aangezet dat qua transfers iedereen 'realtime' nog moet komen of vertrekken. Er gaan iets van 5 basisspelers gratis/voor peanuts weg (Felix, Lodi etc) en er komen iets van 10 bagger (jeugd)spelers terug. De selectie is allemaal bejaard en extreem zwaar overbetaald en ik heb een tekort van ruim 300k/w qua salarisbudget..
Daarnaast begin je maar met 4 coaches in totaal incl je ass man, dus iedereen loopt de kantjes ervan af! Heb het idee dat je nu meer coaches per speler nodig hebt dan FM2022 om de workload op low te houden, later nog eens beter testen.
-TransferRoom en Hire Intemediair lijken meer style over substance. Als je een Intermediair inhuurt, lijken dezelfde clubs geinteresseerd te zijn ipv andere buiten het bestaande wanted lijstje. Plus dat de eerder geinteresseerden niet meer komen met een bod maar alleen die paar die via de tussenpersoon zijn aangedragen... TransferRoom is gewoon het oude "offer to clubs", maar wat wél nieuw lijkt is dat je daarna een optie krijgt om te kunnen babbelen met de zaakwaarnemer van de speler. Als je zegt dat je 'desperate' bent, krijg je de optie om de zaakwaarnemer te vragen om een van die geintereseerde clubs een bod van x miljoen te laten doen.
-Nog meer gezeik met beloftes, doelstellingen etc. Kan zijn dat de AM selectie niet zo professioneel is als ik normaliter gewend ben, maar ze komen met vanalles nu, niet alleen salarisverhoging... Dit gaat ws weer falikant mis als je gebruik van het systeem maakt, maar eens ff zien...
-Nieuwe spelhervattingen. Voor het grootste deel van de spelers een verbetering, maar ik zie voor specifieke taktieken een flink nadeel. Als je lange spelers op niet-typische plekken hebt staan, een boomlange WTM, schaduwspits of full back, dan worden die gewoon op 1 hoop gegooid in die automatische rangschikking. Maar dat betekent ook dat ze automatisch worden gedekt door eenzelfde lijstje bij de tegenstander, terwijl ik ze in de oude FM specifiek in een rol kon neerzetten die zeer waarschijnlijk wordt afgedekt door een korte speler. Hetzelfde geldt omgekeerd voor korte spelers, als je ze in de 16 wilt hebben, dan komen ze automatisch in corner rollen terecht die 'typisch' zijn voor slechte koppers.