[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:26:
[...]

Jij hebt wel de speler gekocht die Ajax liet lopen. Stomste beslissing van afgelopen transfer window.
Was te duur he ;)

Bugje gevonden overigens, bij alle gekochte spelers staan clausules voor doorverkoop dubbel.
Zo kan ik 2x 4.2m betalen om een 15% van een toekomstige transfersom niet te hoeven betalen aan Molde.

Blijkt al bekend te zijn en onderzocht te worden, hoop dat het met terugwerkende kracht gefixed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

toolkist schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Was te duur he ;)

Bugje gevonden overigens, bij alle gekochte spelers staan clausules voor doorverkoop dubbel.
Zo kan ik 2x 4.2m betalen om een 15% van een toekomstige transfersom niet te hoeven betalen aan Molde.

Blijkt al bekend te zijn en onderzocht te worden, hoop dat het met terugwerkende kracht gefixed kan worden.
Niet helemaal mee eens. Ik denk dat hij een betere investering was geweest als de overige spelers.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
Ga sowieso nog wat weken wachten voor ik beslis, maar dat hij performance gewijs 40% sneller zou zijn dan de vorige editie is wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:19:
Ga sowieso nog wat weken wachten voor ik beslis, maar dat hij performance gewijs 40% sneller zou zijn dan de vorige editie is wel interessant
Of het 40 procent is kan ik niet zeggen, maar de processing is wel véél sneller tot nu toe ja, je vliegt er echt als een malle doorheen. Zelfs met een large database en 30+ leagues geladen in een transferperiode.

Tot nu toe ben ik heel erg te spreken over FM24 eigenlijk, hoewel ik er nog 'maar' 13 uur in heb zitten door andere verplichtingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
wildhagen schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

Of het 40 procent is kan ik niet zeggen, maar de processing is wel véél sneller tot nu toe ja, je vliegt er echt als een malle doorheen. Zelfs met een large database en 30+ leagues geladen in een transferperiode.

Tot nu toe ben ik heel erg te spreken over FM24 eigenlijk, hoewel ik er nog 'maar' 13 uur in heb zitten door andere verplichtingen.
Hopelijk blijft die zo snel als je 10 seizoenen ver bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:35:
[...]

Hopelijk blijft die zo snel als je 10 seizoenen ver bent.
Dat valt uiteraard te bezien inderdaad, maar ook in deze vroege fase was FM23 toch echt wel een stukje trager dan FM24 is. Met een vergelijkbare setup qua aantal leagues en DB-size, op dezelfde computer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hebben jullie alle verschillende Champions Leagues al eens gewonnen tijdens alle jaren dat je FM speelt?

Ik heb gisteren de één-na-laatste binnen gehaald door met CF Montréal de CONCACAF Champions Cup te winnen. Weet nog niet helemaal wat voor een save ik nu wil starten, maar de CAF Champions League heb ik nog nooit gewonnen. Dus misschien ga ik dat nu eens proberen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
wildhagen schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:28:
[...]

heb het opgevangen van Bustthenet, fm streamer en ook SI moderator. Maar officiele benchmarks zullen wss na de beta volgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Niet helemaal mee eens. Ik denk dat hij een betere investering was geweest als de overige spelers.
Kunnen wij wel vinden, maar 25-30m en bijbehorend salaris is nou net het beleid waar Ajax vanaf wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:19
Is fm24 nu al uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:53
Early Access.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:00
toolkist schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 00:12:
[...]

Kunnen wij wel vinden, maar 25-30m en bijbehorend salaris is nou net het beleid waar Ajax vanaf wilde.
Gezien we ongeveer 115mil hebben uitgegeven afgelopen transferperiode had je prima het op een andere manier kunnen inzetten bijvoorbeeld inderdaad 1 echt dure aankoop en de rest als talenten.

Nu hebben we een hoop middelmaat gehaald waarbij alleen Carlos Forbs mij nog verrast en een redelijk niveau haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Early acces gewoon nu al beschikbaar, als je preorderd via steam ? Want dan ga ik hem vanavond direct even kopen :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:53
Traeces schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Early acces gewoon nu al beschikbaar, als je preorderd via steam ? Want dan ga ik hem vanavond direct even kopen :) !
Ja. Sinds vorige week.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Traeces schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

https://www.footballmanag...ase%20on%20November%206th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hoe gedraagt de Saoedische markt zich in de nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
Valt me op dat deze versie echt veel vlotter speelt. In fm23 had ik soms last van haperende menu’s. Nu totaal niet.

Feyenoord heeft ook eindelijk een leuke basis om mee te beginnen. Trainers zijn een keer niet bagger slecht.

Scouting ben ik wel aan het doorlichten. En heb Jordi Cruijf een aanbod gedaan als hoofd jeugdopleiding 8)7

Moet wel een goed voetballende cm er bij hebben. Want middenveld is wel heel matig bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:14
Chelseamarre123 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:23:
Hoe gedraagt de Saoedische markt zich in de nieuwe versie?
Dat mogen ze down tunen. Je kan als je het goed speelt belachelijke bedragen vragen voor spelers die net gemiddeld zijn. Dus in mijn ogen net niet realistisch. Ook mogen ze de reputatie van die competitie downtunen, het kan niet zo zijn dat bijvoorbeeld een degelijke keeper van 26 jaar (Christensen van Herta BSC) het liefst wil spelen voor een club uit het midden oosten ipv een gerenomeerde premier league, la liga, serie a club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
jlena schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:53:
[...]

Dat mogen ze down tunen. Je kan als je het goed speelt belachelijke bedragen vragen voor spelers die net gemiddeld zijn. Dus in mijn ogen net niet realistisch. Ook mogen ze de reputatie van die competitie downtunen, het kan niet zo zijn dat bijvoorbeeld een degelijke keeper van 26 jaar (Christensen van Herta BSC) het liefst wil spelen voor een club uit het midden oosten ipv een gerenomeerde premier league, la liga, serie a club.
Daarmee dat ik het vraag, is moeilijk te tunen lijkt me. En wat is realistisch, dat Spaans toptalent (Veiga) van Celta ging ook naar daar.
Als je de lijst bekijkt zie je dat er in Real Life veel spelers onder de 30 naar daar gingen.
https://www.espn.co.uk/fo...ransfers-2023-deals-talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
jlena schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 06:53:
[...]

En schijnbaar zit er ook nog iets verschil in met welke mode je speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Traeces schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:05:
Valt me op dat deze versie echt veel vlotter speelt. In fm23 had ik soms last van haperende menu’s. Nu totaal niet.

Feyenoord heeft ook eindelijk een leuke basis om mee te beginnen. Trainers zijn een keer niet bagger slecht.

Scouting ben ik wel aan het doorlichten. En heb Jordi Cruijf een aanbod gedaan als hoofd jeugdopleiding 8)7

Moet wel een goed voetballende cm er bij hebben. Want middenveld is wel heel matig bezet.
De snelheid valt inderdaad op en is heel erg fijn vergeleken met FM23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
stomley schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 07:50:
[...]

De snelheid valt inderdaad op en is heel erg fijn vergeleken met FM23.
Vanavond even verder spelen. Ga even het cpu gebruik in de gaten houden. Heb nu alle grote competities ingeladen, Scandinavië, Balkan en zuid Amerika.

Bij fm23 ging dan me cpu gebruik ( 5600x ) naar 100%. Gister avond in de voorbereiding nog niet zien voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:34

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Dit weekend even kort begonnen met FC Groningen, net als in het echt een behoorlijke kluif heb ik al geschoten. Word een leuke definitieve start over een paar weken.

Had nu de grotere competities uit Europa toegevoegd plus buurlanden en Brazilie, performance wise nog niks te klagen. met een grote database 65k spelers.. beetje weinig echte game worden er meer ;)

Spel loopt wel leuk vloeiend, heb nog wel wat rare issues met scouting, alle opdrachten staan op spelers tot max 28 jaar, en alles waar mijn scouts mee terug komen is 30+ dus die hebben de memo nog niet gehad.. ^^
Ook opvallend staf kan ik qua salariseisen heel goedkoop halen. maar spelers zelfs jeugd eist extreem hogere bedragen voor mijn gevoel.

En winnen is nog niet aan de orde maar dat is deels slecht team en nog zoekende naar een leuke tactiek (suggesties welkom).

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
ColdStone schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:35:
Dit weekend even kort begonnen met FC Groningen, net als in het echt een behoorlijke kluif heb ik al geschoten. Word een leuke definitieve start over een paar weken.

Had nu de grotere competities uit Europa toegevoegd plus buurlanden en Brazilie, performance wise nog niks te klagen. met een grote database 65k spelers.. beetje weinig echte game worden er meer ;)

Spel loopt wel leuk vloeiend, heb nog wel wat rare issues met scouting, alle opdrachten staan op spelers tot max 28 jaar, en alles waar mijn scouts mee terug komen is 30+ dus die hebben de memo nog niet gehad.. ^^
Ook opvallend staf kan ik qua salariseisen heel goedkoop halen. maar spelers zelfs jeugd eist extreem hogere bedragen voor mijn gevoel.

En winnen is nog niet aan de orde maar dat is deels slecht team en nog zoekende naar een leuke tactiek (suggesties welkom).
Jeugdspelers vragen inderdaad forse salarissen vergeleken met vorige jaren. Bij mijn Feyenoord game zitten er 3 talenten in hun laatste contact jaar. Vroeg er 1 gewoon ruim 15k. De andere 2 rond de 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:55:
Hebben jullie alle verschillende Champions Leagues al eens gewonnen tijdens alle jaren dat je FM speelt?

Ik heb gisteren de één-na-laatste binnen gehaald door met CF Montréal de CONCACAF Champions Cup te winnen. Weet nog niet helemaal wat voor een save ik nu wil starten, maar de CAF Champions League heb ik nog nooit gewonnen. Dus misschien ga ik dat nu eens proberen.
En hij is in de pocket! Met Rivers United uit Nigeria heb ik een simulation game gedaan. Alleen spelers kopen, contracten regelen en de tactiek kiezen, met af en toe een paar spelers vastzetten. Na een tweede plaatse in de CAF Confederations Cup in 2028/2029 tegen FAR Rabat (uit Marokko); speelden we twee jaar later de finale van de CAF Champions League in 2030/2031.

In de voorronde versloegen we Guelleh Batal uit Djibouti over 2 wedstrijden met 14-1
De eerste ronde had nog bijna het einde kunnen betekenen van deze campagne omdat het na 2 wedstrijden 3-3 stond tegen Raja Casablanca. Gelukkig namen wij de penalty's beter.
We hadden geen makkelijke poule met ES Tunis (5 CL finales in 9 jaar; 2 x winst) en Wydad uit Marokko (winnaar CAF Super Cup, tweede in CAF Confed Cup en winnaar Arab CL) en San Pedro uit Ivoorkust. Met 12 punten uit 4 wedstrijden gingen we goed door de groepsfase, weliswaar door twee x krap van Tunis te winnen en 1 x na een kraker tegen Wydad. Ondanks dat, dus toch door naar de volgende ronde. We waren nog nooit hoger geëindigd dan derde in de groepsronde, dus dit was al een enorme prestatie!
In de kwartfinale moesten we aantreden tegen grootmacht ASEC Mimosas uit Ivoorkust (winnaar en 2e in Confed Cup, tweede in CAF Super Cup), maar met 7-4 over twee wedstrijden konden we verder bekeren.
De halve finale bestond alleen maar uit krakers: Sundows (Zuid-Afrika) tegen Tunis en Rivers tegen Pyramids (Egypte). De Tunesiërs versloegen het Zuid-Afrikaanse team (winnaar Confed Cup en tweede in CL en Super Cup) en wij versloegen de Egyptenaren (winnaar en runner-up in de CL, winnaar en runner-up in de Super Cup en winnaar Confederations Cup). Hier kwamen wel doelpuntenfestijnen aan te pas, want pas na 7-10 over 2 wedstrijden stopte de teller.
Daarna mochten we opnieuw aantreden tegen topteam ES Tunis, dit keer in de finale. Na 2-2 en penalty's stonden wij met een mooie CAF Champions League in onze handen :)

Hiermee heb ik nu álle 6 continentale Champions Leagues een keer gewonnen. Volgende uitdaging wordt om dat een keer binnen 1 savegame te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

@Jorgen Mooi vlak voor de nieuwe versie! :P

Ik ben een nieuwe game begonnen in de FM24 beta en afgezien van de mooie animaties en vloeiende aanvallen in de match engine heb ik toch een paar pijnlijke eerste indrukken:

-Ben begonnen met Atletico Madrid omdat ik al 10 versies niet in Spanje heb gemanaged. Maar man man man wat een puinhoop tref ik daar aan. Heb die modus aangezet dat qua transfers iedereen 'realtime' nog moet komen of vertrekken. Er gaan iets van 5 basisspelers gratis/voor peanuts weg (Felix, Lodi etc) en er komen iets van 10 bagger (jeugd)spelers terug. De selectie is allemaal bejaard en extreem zwaar overbetaald en ik heb een tekort van ruim 300k/w qua salarisbudget..

Daarnaast begin je maar met 4 coaches in totaal incl je ass man, dus iedereen loopt de kantjes ervan af! Heb het idee dat je nu meer coaches per speler nodig hebt dan FM2022 om de workload op low te houden, later nog eens beter testen.

-TransferRoom en Hire Intemediair lijken meer style over substance. Als je een Intermediair inhuurt, lijken dezelfde clubs geinteresseerd te zijn ipv andere buiten het bestaande wanted lijstje. Plus dat de eerder geinteresseerden niet meer komen met een bod maar alleen die paar die via de tussenpersoon zijn aangedragen... TransferRoom is gewoon het oude "offer to clubs", maar wat wél nieuw lijkt is dat je daarna een optie krijgt om te kunnen babbelen met de zaakwaarnemer van de speler. Als je zegt dat je 'desperate' bent, krijg je de optie om de zaakwaarnemer te vragen om een van die geintereseerde clubs een bod van x miljoen te laten doen.

-Nog meer gezeik met beloftes, doelstellingen etc. Kan zijn dat de AM selectie niet zo professioneel is als ik normaliter gewend ben, maar ze komen met vanalles nu, niet alleen salarisverhoging... Dit gaat ws weer falikant mis als je gebruik van het systeem maakt, maar eens ff zien...

-Nieuwe spelhervattingen. Voor het grootste deel van de spelers een verbetering, maar ik zie voor specifieke taktieken een flink nadeel. Als je lange spelers op niet-typische plekken hebt staan, een boomlange WTM, schaduwspits of full back, dan worden die gewoon op 1 hoop gegooid in die automatische rangschikking. Maar dat betekent ook dat ze automatisch worden gedekt door eenzelfde lijstje bij de tegenstander, terwijl ik ze in de oude FM specifiek in een rol kon neerzetten die zeer waarschijnlijk wordt afgedekt door een korte speler. Hetzelfde geldt omgekeerd voor korte spelers, als je ze in de 16 wilt hebben, dan komen ze automatisch in corner rollen terecht die 'typisch' zijn voor slechte koppers.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:29:

Ik ben een nieuwe game begonnen in de FM24 beta en afgezien van de mooie animaties en vloeiende aanvallen in de match engine heb ik toch een paar pijnlijke eerste indrukken:

-Ben begonnen met Atletico Madrid omdat ik al 10 versies niet in Spanje heb gemanaged. Maar man man man wat een puinhoop tref ik daar aan. Heb die modus aangezet dat qua transfers iedereen 'realtime' nog moet komen of vertrekken. Er gaan iets van 5 basisspelers gratis/voor peanuts weg (Felix, Lodi etc) en er komen iets van 10 bagger (jeugd)spelers terug. De selectie is allemaal bejaard en extreem zwaar overbetaald en ik heb een tekort van ruim 300k/w qua salarisbudget..

Daarnaast begin je maar met 4 coaches in totaal incl je ass man, dus iedereen loopt de kantjes ervan af! Heb het idee dat je nu meer coaches per speler nodig hebt dan FM2022 om de workload op low te houden, later nog eens beter testen.

-TransferRoom en Hire Intemediair lijken meer style over substance. Als je een Intermediair inhuurt, lijken dezelfde clubs geinteresseerd te zijn ipv andere buiten het bestaande wanted lijstje. Plus dat de eerder geinteresseerden niet meer komen met een bod maar alleen die paar die via de tussenpersoon zijn aangedragen... TransferRoom is gewoon het oude "offer to clubs", maar wat wél nieuw lijkt is dat je daarna een optie krijgt om te kunnen babbelen met de zaakwaarnemer van de speler. Als je zegt dat je 'desperate' bent, krijg je de optie om de zaakwaarnemer te vragen om een van die geintereseerde clubs een bod van x miljoen te laten doen.

-Nog meer gezeik met beloftes, doelstellingen etc. Kan zijn dat de AM selectie niet zo professioneel is als ik normaliter gewend ben, maar ze komen met vanalles nu, niet alleen salarisverhoging... Dit gaat ws weer falikant mis als je gebruik van het systeem maakt, maar eens ff zien...

-Nieuwe spelhervattingen. Voor het grootste deel van de spelers een verbetering, maar ik zie voor specifieke taktieken een flink nadeel. Als je lange spelers op niet-typische plekken hebt staan, een boomlange WTM, schaduwspits of full back, dan worden die gewoon op 1 hoop gegooid in die automatische rangschikking. Maar dat betekent ook dat ze automatisch worden gedekt door eenzelfde lijstje bij de tegenstander, terwijl ik ze in de oude FM specifiek in een rol kon neerzetten die zeer waarschijnlijk wordt afgedekt door een korte speler. Hetzelfde geldt omgekeerd voor korte spelers, als je ze in de 16 wilt hebben, dan komen ze automatisch in corner rollen terecht die 'typisch' zijn voor slechte koppers.
Haha, ja, precies op tijd!

Het kriebelde mij ook om voor het eerst in de CM/FM geschiedenis al de beta te proberen, maar ik denk dat ik toch nog even wacht. Wel fijn om hier en daar al de eerste indrukken te lezen! Ben benieuwd hoe die nieuwe opties na een paar maanden werken als de laatste bugs eruit zijn.

Je kunt in elk geval een mooie Atlético Rebuild gaan doen nu ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
^^0nMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:29:

maar juist dat gedeelte klopt natuurlijk wel hoe het nu verlopen is daar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

stomley schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

maar juist dat gedeelte klopt natuurlijk wel hoe het nu verlopen is daar :P
Hahah, ik heb het niet helemaal gevolgd daar in Spanje. Wist alleen dat het bij Barca een grote bende was. Ik vergat ook te zeggen dat de 'gevolgen' van de transfers ook op mijn conto komen te staan. Dus supporters lijken pissig dat basisspelers weggaan en allerlei waardeloze 1,5-2* gasten worden binnengehaald ala Ajax >:).
De D's en E's vliegen om mijn oren en ik sta er al vanaf het begin niet best op bij de spelersgroep en directie.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Haha, ja, precies op tijd!

Het kriebelde mij ook om voor het eerst in de CM/FM geschiedenis al de beta te proberen, maar ik denk dat ik toch nog even wacht. Wel fijn om hier en daar al de eerste indrukken te lezen! Ben benieuwd hoe die nieuwe opties na een paar maanden werken als de laatste bugs eruit zijn.

Je kunt in elk geval een mooie Atlético Rebuild gaan doen nu ;)
Hier ook, eerste fm die ik voor de volle mep nog eens ga halen denk ik. Maar ga toch even wat patches afwachten als ik alles zo lees.
Heb gelukkig nog een aangename save die nog wel een maandje of 2 verder kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Hier ook, eerste fm die ik voor de volle mep nog eens ga halen denk ik. Maar ga toch even wat patches afwachten als ik alles zo lees.
Welke save doe je nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dezelfde nog steeds haha, denk dat ik ergens 30 jaar ver ben ofzo. Heb nu alle top 4 competities gewonnen en moet enkel Frankrijk nog doen. Maar blijf nog een jaartje bij AS Roma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Wat is het issue op het moment dat het gamebreaking is? Beta is altijd wat chaotischer dan de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
stomley schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Wat is het issue op het moment dat het gamebreaking is? Beta is altijd wat chaotischer dan de release.
Omdat ik altijd er naar streef om lange saves te maken van meer dan 20jaar ipv nieuwe saves te maken.
Dus als er dan na 2 maand een hele hoop gefixed word pakt die dat niet mee op oude saves als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:23:
[...]

Omdat ik altijd er naar streef om lange saves te maken van meer dan 20jaar ipv nieuwe saves te maken.
Dus als er dan na 2 maand een hele hoop gefixed word pakt die dat niet mee op oude saves als ik me niet vergis.
Verwacht dat na release er weinig tot minimale fixes komen. Daarnaast is deze fm zoveel sneller in saven, volgende dag etc. Ik zou toch overwegen deze te gaan doen als je hem toch al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Is het dan niet beter om gewoon even te wachten tot nádat de game uit beta is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

De meeste fixes zijn savegame compatible en komen dus gewoon mee op bestaande saves.

Wel kan het soms tot het volgende seizoen duren voor ze effectief worden, met name bij bugfixes in de competitie rules.

Er zijn maar erg weinig bugfixes waar je een nieuwe save voor moet maken. Dat is vrijwel altijd alleen bij database wijzigingen, wat logisch is, want die wordt eenmalig ingelezen bij het starten van de save.

Overigens kan je in FM24 ook je FM23 save laden en daarmee doorspelen. Dat is een van de nieuwe mogelijkheden van FM24.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 24-10-2023 19:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
stomley schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Zit wel een probleem in Duitsland schijnbaar. Grijze spelers in teams en topscorers met 5 goals _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
wildhagen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

De meeste fixes zijn savegame compatible en komen dus gewoon mee op bestaande saves.

Wel kan het soms tot het volgende seizoen duren voor ze effectief worden, met name bij bugfixes in de competitie rules.

Er zijn maar erg weinig bugfixes waar je een nieuwe save voor moet maken. Dat is vrijwel altijd alleen bij database wijzigingen, wat logisch is, want die wordt eenmalig ingelezen bij het starten van de save.

Overigens kan je in FM24 ook je FM23 save laden en daarmee doorspelen. Dat is een van de nieuwe mogelijkheden van FM24.
Speel nog FM 22 dus die save overnemen lukt niet.
Ik dacht altijd dat je een nieuwe save moest beginnen voor de meeste updates, althans zo was het vroeger dacht ik. Eigenlijk altijd FM later gekocht hierdoor, ooit eens vage corner glitches en blessure problemen bij nieuwe versies.

Wacht nog wel even met kopen en FM 24 te spelen, aangezien ik toch geen haast heb om fm 22 neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
MrGizMo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Zit wel een probleem in Duitsland schijnbaar. Grijze spelers in teams en topscorers met 5 goals _O-
Ik heb die niet gezien en ben al met derde seizoen bezig met Herta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
jlena schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:12:
[...]

Ik heb die niet gezien en ben al met derde seizoen bezig met Herta
Kan wel zijn omdat je zelf in Duitsland zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MrGizMo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Kan wel zijn omdat je zelf in Duitsland zit :P
Ik zit niet in Duitsland, maar in Spanje. Ik zie bij Duitse teams gewoon echte spelers met normale getallen qua goals enzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
wildhagen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:24:
[...]

Ik zit niet in Duitsland, maar in Spanje. Ik zie bij Duitse teams gewoon echte spelers met normale getallen qua goals enzo.
Bug komt ook pas na meerdere seizoenen ineens. En zoals altijd met bugs niet elke savegame heeft het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Ik heb er ook een seizoen op zitten in de beta, zoals altijd met Utrecht begonnen en traditiegetrouw ook gelijk hoog geëindigd met een 2e plaats achter Feyenoord en 1 punt voor nr 3 Ajax. Geen aankopen gedaan, niets aan de staf veranderd.

FCU nog altijd overgewaardeerd dus. :+

De nieuwe features nauwelijks gebruikt, wel Isac Lidberg verkocht voor 6 ton aan een Arabische club via zo’n intermediair.

In de transferzomer naar seizoen 2 aardig wat werk gehad, er liepen veel spelers uit contract of waren gehuurd. Heb nu o.a. Vrancken en Tillman gehuurd, op de PSV toer een beetje dus. En een 19-jarige Italiaanse spits uit de jeugd van Hannover opgepikt, moet de nieuwe man worden voorin maar kan even niet op de naam komen.

Barkas voor 24 miljoen euro verkocht aan Leicester, zonder intermediair. Roefs van NEC als vervanger gehaald voor 5.

[ Voor 6% gewijzigd door On_E op 25-10-2023 12:59 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zou idd niet met een long term save in de beta beginnen. Zelfs niet op full release, maar dan zou ik eerder wachten op de eerste patch (eind november/ december). Je kan wel bugs zien in de beta, maar voor long term issues moet er veel meer getest worden. Zo bleek in FM23 that AI clubs veel meer nadruk leggen op reputatie dan op potentieel voor hun teams, waardoor youngsters bij hen nauwelijks groeieden en je met heel oude elftallen zat die sterk in kwaliteit daalden eenmaal die op pensioen. Zoiets zie je pas na 15 seizoenen.

Dus ik wacht wat long term feedback af voor ik een beslissing maak. Heb FM23 bijlange niet zoveel gespeeld als ik eigenlijk zou willen bij een FM.

-Omdat de AI erg naar reputatie kijkt/keek werd ik straal genegeerd op de transfermarkt. Ik had in mijn VNL-PL 15j save topschutters in haast elke divisie, hoge ratings etc... en ik heb in totaal 5 aanbiedingen gehad voor spelers waar de AI de eerste stap zette. Dat hebben ze nu blijkbaar "opgelost" door gewoon de Saudis op alles te laten bieden wat beweegt....

-Speler en supporter interactie is zo'n immersion breaker. Oh je hebt ons voor het eerst in ons bestaan kampioen gemaakt? C+.... Bij spelers was het nog erger. Je bekritiseert ze voor een 6.3 en ze zeggen dat je blind bent en dat het de beste match van hun carriere was...In FM24 kan je ook al niet meer beboeten, dus dat mogen ze wel opgelost hebben.....

-Een erg voorspelbare match engine en spelers die niet luisteren. Zeker na de winter update was het meer "woodwork simulator" dan wat anders. Het aantal goals dat ik tegenkreeg omdat de keeper niet naar de targetman trapte zoals zijn instructie was, maar in plaats daarvan naar een back die direct de bal kwijt is, Of als je 3 matchen op rij een penalty tegenkrijgt ondanks de "stay on feet". Dan vraag je je af hoeveel instructies er nog toe doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53

Shabbaman

Got love?

wildhagen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Dit zag ik ook net, en omdat ik nog steeds op FM21 zit heb ik er nu helemaal niks aan... maar ik zou graag met mijn save verdergaan in een nieuwe versie. Ik speel niet veel en zeker niet snel, en ik vind het vooral leuk om lang door te spelen en uiteindelijk succesvol te worden met een team zelfopgeleide newgens. Dat haal ik dus echt niet voor de volgende versie van FM uitkomt... maar na een jaar of drie wel. Mijn vorige versies waren 15, 11, 08... en daarvoor is het een beetje een blur. 05 en 02?

Ik heb trouwens tien jaar geleden wel eens aan Miles Jacobson gevraagd of ze niet eens een savegameconverter konden bouwen. Antwoord: "never" O-)

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Als je al de beta speelt, dan aub de rolling auto save aanzetten op iedere week saven. Net mijn eerste crash-to-desktop te pakken na wat alt tabben tijdens een match (dus 3d engine geladen), dus ergens toch minder stabiel dan de voorgaande release versies waar ik in 5.000 uur me geen enkele crash weet te herinneren.

Verder zijn me wel wat dingen opgevallen in de game-engine waar sommigen zich aan gaan ergeren:

-Keepers nemen soms veel teveel risico met ballen met de voet aannemen ipv weg rammen/duiken. Heb tijdens de voorbereiding al vaak gezien dat het maar net goed gaat, maar nu in de competitie heb ik al 2x meegemaakt dat ik op voorsprong kwam door een keeper die bij zijn aanname 'opendraait' naar zijn goal toe en de bal net over de lijn rolt ivm zijn matige techniek... :D

-IFs zijn terug! Heerlijk dribbelen en vervolgens de bal in de kruising rammen. Ik speel een soort NBA 'iso-ball' taktiek die veel ruimte voor 1 vleugelspits creert en als die veel beter is als zijn directe tegenstander dan is het vaak showtime. Maar afstandsschoten zijn nu misschien iets te goed, elke speler die helemaal vrij staat en daarna ook vrij kan uithalen van randje 16 schiet hem 75% van de keren ofzo op doel. Ik speel met een schaduwspits en een cornervariant met 3 spelers (dat kan nu!!) randje 16 voor afvallende ballen en heb al heel wat lekkere goals in zien vliegen.

Heb met beide puntjes zelf niet zoveel moeite mee qua realisme, maar de frequentie is misschien wat hoog en het is iets te makkelijk om de vrije man te vinden omdat de CPU vaak zone dekking toepast in open play en bij corners.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
AntiChrist7 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:17:
Zou idd niet met een long term save in de beta beginnen. Zelfs niet op full release, maar dan zou ik eerder wachten op de eerste patch (eind november/ december). Je kan wel bugs zien in de beta, maar voor long term issues moet er veel meer getest worden. Zo bleek in FM23 that AI clubs veel meer nadruk leggen op reputatie dan op potentieel voor hun teams, waardoor youngsters bij hen nauwelijks groeieden en je met heel oude elftallen zat die sterk in kwaliteit daalden eenmaal die op pensioen. Zoiets zie je pas na 15 seizoenen.
Als je het zo bekijkt kan je zelfs beter wachten tot de jan/feb update :P
Bij 23 kreeg je na de full release een update waarbij een new save game echt nodig was en normaal kan je gewoon verder gaan met je save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MrGizMo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:44:
[...]

Als je het zo bekijkt kan je zelfs beter wachten tot de jan/feb update :P
Bij 23 kreeg je na de full release een update waarbij een new save game echt nodig was en normaal kan je gewoon verder gaan met je save
Bij geen enkele patch van FM23 was een nieuwe save game nodig.

Ik ben mijn carrière game toen in de bèta gestart en die heb ik aangehouden tot Fm24 uitkwam. Was geen enkel probleem.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Taylor Booth staat op het punt om voor 42 miljoen euro naar Real Madrid of VFL Wolfsburg te verkassen, dus ik dacht Myron van Brederode op te kunnen pikken bij AZ voor een miljoen of 10.

Maar nee hoor, Myron koos voor een contract bij Al-Raed, wat nog een makkelijke keuze voor 'm was ook aangezien ''de selectie vele malen sterker is dan die van FC Utrecht''.

Zeker Myron, met sterspelers als Joris van Overeem zit het wat kwaliteit betreft wel goed daar. Kijk ik daarna naar zijn contract, verdient ie ook nog eens 10k per maand minder als ik had geboden. :D

Misschien fan van zand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
On_E schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:06:
Taylor Booth staat op het punt om voor 42 miljoen euro naar Real Madrid of VFL Wolfsburg te verkassen, dus ik dacht Myron van Brederode op te kunnen pikken bij AZ voor een miljoen of 10.

Maar nee hoor, Myron koos voor een contract bij Al-Raed, wat nog een makkelijke keuze voor 'm was ook aangezien ''de selectie vele malen sterker is dan die van FC Utrecht''.

Zeker Myron, met sterspelers als Joris van Overeem zit het wat kwaliteit betreft wel goed daar. Kijk ik daarna naar zijn contract, verdient ie ook nog eens 10k per maand minder als ik had geboden. :D

Misschien fan van zand?
Ik vind dat ze dat moeten downgraden. Er klopt geen reet van dat spelers zoals Myron liever in het zand willen spelen dan een kans maken op die leeftijd naar een Europese top club te gaan. En zo heb ik in mijn save ook achterlijke transacties gezien van spelers in hun prime die kiezen voor de zandbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

jlena schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Ik vind dat ze dat moeten downgraden. Er klopt geen reet van dat spelers zoals Myron liever in het zand willen spelen dan een kans maken op die leeftijd naar een Europese top club te gaan. En zo heb ik in mijn save ook achterlijke transacties gezien van spelers in hun prime die kiezen voor de zandbak.
Als ie nou een belachelijk hoog salaris daar had kon ik het nog wel een beetje begrijpen, maar nu sloeg het nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:46:
[...]

Speel nog FM 22 dus die save overnemen lukt niet.
Ik dacht altijd dat je een nieuwe save moest beginnen voor de meeste updates, althans zo was het vroeger dacht ik. Eigenlijk altijd FM later gekocht hierdoor, ooit eens vage corner glitches en blessure problemen bij nieuwe versies.

Wacht nog wel even met kopen en FM 24 te spelen, aangezien ik toch geen haast heb om fm 22 neer te leggen.
Voor bugfixes kon je vziw een save gewoon doorspelen. Voor echt andere functies en transferupdates moest je opnieuw beginnen.

Ik wachtte ook meestal tot na de maart patches. Dan had de game zijn laatste update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
wildhagen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 04:39:
[...]

Bij geen enkele patch van FM23 was een nieuwe save game nodig.

Ik ben mijn carrière game toen in de bèta gestart en die heb ik aangehouden tot Fm24 uitkwam. Was geen enkel probleem.
Hmm was het dan 22? Had iig te maken toen met ontwikkeling van newgens (of geheugen is helemaal kapot hier en ik weet het niet meer :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

MrGizMo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:25:
[...]

Hmm was het dan 22? Had iig te maken toen met ontwikkeling van newgens (of geheugen is helemaal kapot hier en ik weet het niet meer :+ )
Klopt wel hoor, welk editie weet ik ook niet meer, 22 of die ervoor (vorig jaar niet iig toen had ik geen early) maar ik moest ook een keer herstarten na een patch..
In theorie kon je wel doorspelen natuurlijk dus volledig restart hoeft niet, maar in een langere save meestal wel zo fijn als alles koek en ei is :)

PS welke tactief gebruiken jullie nu?
Ik heb echt moeite om Groningen stabiel draaiend te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ColdStone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

Klopt wel hoor, welk editie weet ik ook niet meer, 22 of die ervoor (vorig jaar niet iig toen had ik geen early) maar ik moest ook een keer herstarten na een patch..
In theorie kon je wel doorspelen natuurlijk dus volledig restart hoeft niet, maar in een langere save meestal wel zo fijn als alles koek en ei is :)
Die newgenbug zat idd in FM22, maar de patch daarvan werd ook effectief na het overgaan naar het nieuwe seizoen. Je zat dus één seizoen wel met slechte regens, maar na de start van het nieuwe jaar was dat probleem opgelost.

Ben ook toen gewoon door blijven spelen en heb daar nooit echt nadelige long-term gevolgen van gehad in ieder geval.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
Eerste seizoen met Feyenoord zit er inmiddels op. Nationaal alles gewonnen wat er te winnen viel en voor Giménez was belangrijk met zijn 30 doelpunten in alle competities. In de Champions League wel overwinterd, maar in de achtste finale uitgeschakeld door Real Madrid. Ik twijfel om nu nog een seizoen te doen met Feyenoord of dat ik vast ga beginnen met mijn langdurige save (non-league to legend). Ook omdat de budgetten van volgend seizoen niet echt om over naar huis te schrijven zijn. Slechts 15 miljoen transferbudget en 100k per week ruimte in het salarisbudget.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nA7DhhdcsPlQZbi2GLBUyVFMQyU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mQclfjzNQFvAlmWpNPi94bEw.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0gGrxSENJ27QK-GL7CjjCd_BBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XdHb94wjTjbNZMgR83reqIBL.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Extigo op 27-10-2023 15:27 ]

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Iemand hier had al eerder opgemerkt dat FM24 erg rap was en ik kan dit bevestigen: Binnen 5 dagen een seizoen er door gejaagd zonder instant result skin en ik kijk alle wedstrijden op extended highlights!

In mijn 1e seizoen meteen kampioen geworden door op de laatste speeldag te winnen en zodoende Real voor te blijven op onderling resultaat met beiden op 93 (!!!) punten. Dit lijkt op papier erg makkelijk, maar heb met mijn zelfgemaakt taktiek uit FM22 heel erg veel goals tegen gehad (106-36), ook tegen zwakkere tegenstanders thuis terwijl ik met 3 voor stond.

Ik had in maart 3x achterelkaar op die manier 7 punten weggegooid en toen heb ik bewust de selectie opgeblazen uit frustratie. Iedereen die had verzaakt teruggezet van Star/Important Player naar Squad Player. De hele selectie was tegen me, behalve mijn aanvoerder Koke en 4 reserve spelers. Normaal gesproken ben je dan wel klaar met je save bij de club, want iedereen op rood/arrow down moraal is niet tegen op te boksen.

Maar ik had toen met een makkelijk programma 3x gewonnen met alleen spelers die aan mijn kant stonden en heb daarna tegen mijn zin in excuses aangeboden toen de verzakers verhaal kwamen halen voor het teambelang. Precies daarna kwam namelijk de reeks Real en Barca thuis, Sevilla uit die ik allemaal moest winnen. :)

Ten opzichte van vorige versies lijkt het iets te makkelijk om het moraal vanuit de absolute bodem weer op te lappen naar lichtgroen met een paar praatsessies en slechts 1x winnen daarna. Dit betekent ook dat het heel makkelijk is om complacent te raken, weet nog niet of ik dit een verbetering vind.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Aardig begonnen aan het seizoen mijn spits. :9
13 goals in 5 wedstrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CAqrnTN9OSpqCOnNASHsLTpAmc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I65K69GgvkNef7Um7rYf9odo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, lekker dan....

De competitie in Spanje loopt lekker. Doelstelling was 'reach promotion play-offs'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkSiDVbDBmhpvuctbGhXWs7qiik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kbMiTlJgzLVcfZmLZNugrMVs.png?f=user_large

Ik heb echter één klein probleem: letterlijk ál mijn spelers hebben een aflopend contract aan het eind van dit jaar. En letterlijk niet één speler kan ik verlengen, omdat ik maximaal 300 euro per week kan betalen terwijl ze 1k-1.5k per week willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iZWVjqS8bf2bDZ2blBSXeSWzr_M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pE9w79qSzpLNMpLa5NOtUpcS.png?f=user_large

Een aantal spelers zijn helaas al weggekaapt aan het eind op een free transfer, en ik vrees dat de rest gaat volgen.

Dat wordt nog een beste uitdaging om volgend jaar een team te kunnen opstellen :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

wildhagen schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:50:
/pE9w79qSzpLNMpLa5NOtUpcS.png?f=user_large"]Afbeelding[/URL]]

Een aantal spelers zijn helaas al weggekaapt aan het eind op een free transfer, en ik vrees dat de rest gaat volgen.

Dat wordt nog een beste uitdaging om volgend jaar een team te kunnen opstellen :X
Ik geloof dat ik dit ook een keer meegemaakt had in Engeland of ander vaag land. Als je in januari aangeeft dat je niet met ze gaan verlengen (set for release), dan komt in ieder geval het salarisbudget voor komend seizoen alvast vrij. Daarmee kun je dan weer spelers verlengen of transfervrije voor terughalen.

Mijn strategie destijds was om 90% van het salarisbudget uit te geven aan 5 goede spelers (GK, 2 CD, 2 ST) met doorverkoop potentieel en de rest van de selectie op te vullen met transfervrije jeugdspelers van top divisie clubs gescout op stamina + teamwork/workrate en verder niks :D Uiteindelijk zat er in die 10% nog een paar goeie gasten die zich spectaculair hadden ontwikkeld na 1 seizoen op hoog niveau in de basis, dus onderschat die bagger niet >:)

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
On_E schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:06:

Misschien fan van zand?
Ik verkocht Sutalo aan de zandbak, die ging ff 1m per week verdienen daar.... Niet tegen te houden natuurlijk.
Hoop dat er mods komen waarmee je de zandbak competities volledig uit kunt schakelen. Of in ieder geval de achterlijke budgetten die ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
^^0nMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:27:
Iemand hier had al eerder opgemerkt dat FM24 erg rap was en ik kan dit bevestigen: Binnen 5 dagen een seizoen er door gejaagd zonder instant result skin en ik kijk alle wedstrijden op extended highlights!
Hangt denk ik altijd wel van DB settings af? Dit jaar ook nog wel game mode je gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

MrGizMo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:13:
[...]

Hangt denk ik altijd wel van DB settings af? Dit jaar ook nog wel game mode je gebruikt
Ik had toevallig hiervoor een identieke DB start in FM22 gedaan als laatste save voor de nieuwe met de top 10 comps in Europa + de B league van het land waarin ik manage. FM22 was al super snel tov de 50+ leagues die ik draaide voor long saves, maar FM24 lijkt nog net een tikje sneller.

Het zou kunnen dat transfers er wat mee te maken hebben. Heb nu 3 transferwindows achter de rug en het valt me op dat de interesse van AI (concreet bod) op mijn spelers heel erg tegen valt (veel minder actie/berekeningen op achtergrond??), zeker op deadline day. Nu zit ik met Atletico wel in een unieke situatie dat mijn spelers bizar overbetaald zijn, dus die raak je dan idd aan de straatstenen niet kwijt. Maar ik had verwacht dat er wel wat zandbak-landen langs zouden komen als je de verhalen op diverse fora leest...

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:12
toolkist schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:52:
[...]

Ik verkocht Sutalo aan de zandbak, die ging ff 1m per week verdienen daar.... Niet tegen te houden natuurlijk.
Hoop dat er mods komen waarmee je de zandbak competities volledig uit kunt schakelen. Of in ieder geval de achterlijke budgetten die ze daar hebben.
Hier ook naar Saudi-Arabië gedaan maar meer omdat ik er 66 miljoen voor kreeg in seizoen 2. Prima.
Ik heb Eric Bailly gehaald voor de korte termijn en voor komende zomer (2025) Sepp van den Berg gehaald.

Na een waardeloos eerste seizoen (3de met hoeveel veel moeite) sta ik nu 1ste na 20 wedstrijden met Ajax en speel gewoon lekker voetbal. Net na de winterstop dus de jinx zal wel snel komen maar toch.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
soskes schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:35:
[...]

Hier ook naar Saudi-Arabië gedaan maar meer omdat ik er 66 miljoen voor kreeg in seizoen 2. Prima.
Ik heb Eric Bailly gehaald voor de korte termijn en voor komende zomer (2025) Sepp van den Berg gehaald.

Na een waardeloos eerste seizoen (3de met hoeveel veel moeite) sta ik nu 1ste na 20 wedstrijden met Ajax en speel gewoon lekker voetbal. Net na de winterstop dus de jinx zal wel snel komen maar toch.... :)
Ik vond de 65m ook wel prima, ook omdat ik van Hecke al transfervrij had gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb ineens een negatief transferbudget. :D

105 miljoen euro op de bank. Lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als ik fantasie competities in elkaar wil flansen, heb ik dan een in-game editor nodig?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/47pBfnQ.png

Man man man, daar is helemaal niets tegen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Terranova schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 00:40:
[Afbeelding]

Mee eens ik vind dat SI door geschoten is met de zandbak en hoopt dat het voor launch wat gefinetuned wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

[Afbeelding]

Wow dat is wel extreem, vooralsnog 1 seizoen gespeeld en hier lijkt het qua transfers naar de zandbak nog mee te vallen maar zie wel overal en nergens hun interesse op allemaal spelers, van top tot slecht.

Ik zou wel verwachten dat het nu een influx is maar die markt zou qua spelers verzadigd moeten raken dus dan zou je verwachten dat het aantal transfers wat zakt. Maar het is wel extreem zonde als je toppers ziet vertrekken uit mooie competities.. spelers in hun nadagen oke, maar jonge talenten is gewoon jammer.

#gedachtenkronkel.. kan je niet gewoon de saudi league eruit slopen in de editor? :P

[ Voor 5% gewijzigd door ColdStone op 03-11-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ColdStone schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:28:
[...]

Wow dat is wel extreem, vooralsnog 1 seizoen gespeeld en hier lijkt het qua transfers naar de zandbak nog mee te vallen maar zie wel overal en nergens hun interesse op allemaal spelers, van top tot slecht.

Ik zou wel verwachten dat het nu een influx is maar die markt zou qua spelers verzadigd moeten raken dus dan zou je verwachten dat het aantal transfers wat zakt. Maar het is wel extreem zonde als je toppers ziet vertrekken uit mooie competities.. spelers in hun nadagen oke, maar jonge talenten is gewoon jammer.

#gedachtenkronkel.. kan je niet gewoon de saudi league eruit slopen in de editor? :P
Dit is na 't 2e seizoen.

Maar inderdaad, ik ga ze er liever uithalen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[Afbeelding]

Hier ook. Ik dacht eens een simgame te doen en te kijken wat er zoal gebeurt...
Nou dit dus, 130m transferfee en 1,5m salaris per week..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvTU6QAvYi1d-Z61z8FsM_PSMWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ThNcmsv0WxgNpb7Tq8MOC5yq.png?f=user_large

Lol John Stones zelfs 1.8m per week.
En die is zo transfervrij en gaat dan naar Villa, ben benieuwd wat ie daar nog maar gaat verdienen...

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 03-11-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Salah, 34... Betalen ze even 103m voor met 1.9m salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
toolkist schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:32:
Salah, 34... Betalen ze even 103m voor met 1.9m salaris...
Zoiets als Ronaldo naar Juventus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mog schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:53:
Als ik fantasie competities in elkaar wil flansen, heb ik dan een in-game editor nodig?
pre-game editor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
En die heeft iedereen als 't goed is(zit wel verstopt in steam).
Dan moet je bij Library op het dropdowntje met Games klikken en Tools aanvinken.

Edit: Blijkbaar komt de editor pas uit bij de echte release van de game

[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 03-11-2023 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Uiteindelijk is het geld op, of verlangen de spelers weer naar de UEFA Champions League, China duurde ook maar een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:48:
Uiteindelijk is het geld op, of verlangen de spelers weer naar de UEFA Champions League, China duurde ook maar een paar jaar.
Ik kon rond 't zelfde moment als die screenshot Neymar oppikken met Ajax voor 3 mil per jaar. Helaas koos ie voor Brentford 8)7

Dus lijkt er op dat als ze ff geharkt hebben dat de spelers misschien voor weinig geld ergens heen willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:50:
[...]

Ik kon rond 't zelfde moment als die screenshot Neymar oppikken met Ajax voor 3 mil per jaar. Helaas koos ie voor Brentford 8)7

Dus lijkt er op dat als ze ff geharkt hebben dat de spelers misschien voor weinig geld ergens heen willen
Ondanks z'n aanstellerij had dat wel leuk geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Jorgen schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:51:
[...]

Ondanks z'n aanstellerij had dat wel leuk geweest
Zeker, ik had em niet eens nodig. Maar toch maar geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Weet nog niet of ik het heel erg vind, heb met mijn Atletico save na 3 transferwindows met pijn en moeite alleen Griezman weten te lozen naar Saudi's voor 35m, ook niet bijzonder veel en ruim onder zijn geschatte marktwaarde.

Op zich wel realistisch dat als je alles hebt gewonnen OF weinig ambitie hebt, je nu en de komende jaren ertoe gaat om je helemaal te vullen. Verschil met China destijds is de enorme taal en cultuurbarriere + afstanden, terwijl je nu ala Qatar verwacht dat alles tiptop voor je geregeld wordt en het gewoon city/jetset life as usual is.

Gameplay technisch komt dit SI Games ook wel heel goed uit, want de AI heeft over het algemeen moeite met het managen en balanceren van sterren op leeftijd. Oblak (31) verdient nu 350k p/w en Saul (30) heb ik door mijn TD laten verlengen en die krijgt 300k terwijl ie dat imho niet waard is. Als je dan een heel elftal van dat soort gasten hebt, ben je binnen 5 jaar helemaal naar de klote en ironisch genoeg is ook dat niet geheel onrealistisch. Zie Real 10 jaar terug, Barca onlangs, AC Milan paar jaar terug, etc.

Nu worden dat soort mannen dus weggekocht voordat ze de kans krijgen om een club financieel te slopen, maar het is wel een semi cop-out aangezien AI squadbuilding nog steeds dramatisch lijkt. 1 bij-effect van dat transferroom en intermediair gebeuren is dat AI team geen bids op spelers (kunnen) doen wanneer de transferwindow dicht is. Dat geeft de menselijke speler een enorm voordeel en bovendien zijn de vraagprijzen een stuk lager in die periode, heb 2 belachelijk goede wonderkids uit Portugal voor 45m per stuk ofzo kunnen wegplukken terwijl hun CA al wereldtop is.

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:18:
Weet nog niet of ik het heel erg vind, heb met mijn Atletico save na 3 transferwindows met pijn en moeite alleen Griezman weten te lozen naar Saudi's voor 35m, ook niet bijzonder veel en ruim onder zijn geschatte marktwaarde.

Op zich wel realistisch dat als je alles hebt gewonnen OF weinig ambitie hebt, je nu en de komende jaren ertoe gaat om je helemaal te vullen. Verschil met China destijds is de enorme taal en cultuurbarriere + afstanden, terwijl je nu ala Qatar verwacht dat alles tiptop voor je geregeld wordt en het gewoon city/jetset life as usual is.

Gameplay technisch komt dit SI Games ook wel heel goed uit, want de AI heeft over het algemeen moeite met het managen en balanceren van sterren op leeftijd. Oblak (31) verdient nu 350k p/w en Saul (30) heb ik door mijn TD laten verlengen en die krijgt 300k terwijl ie dat imho niet waard is. Als je dan een heel elftal van dat soort gasten hebt, ben je binnen 5 jaar helemaal naar de klote en ironisch genoeg is ook dat niet geheel onrealistisch. Zie Real 10 jaar terug, Barca onlangs, AC Milan paar jaar terug, etc.

Nu worden dat soort mannen dus weggekocht voordat ze de kans krijgen om een club financieel te slopen, maar het is wel een semi cop-out aangezien AI squadbuilding nog steeds dramatisch lijkt. 1 bij-effect van dat transferroom en intermediair gebeuren is dat AI team geen bids op spelers (kunnen) doen wanneer de transferwindow dicht is. Dat geeft de menselijke speler een enorm voordeel en bovendien zijn de vraagprijzen een stuk lager in die periode, heb 2 belachelijk goede wonderkids uit Portugal voor 45m per stuk ofzo kunnen wegplukken terwijl hun CA al wereldtop is.
Ik verwacht dat die (semi)topvoetballers die toen naar China gingen ook niet allemaal Chinees spraken en de cultuur is in Arabië ook totaal anders dan bij ons. Ook daar heb je gated community's en grote wereldsteden waar je jetsetdingen doen kunt.

Ik kan me naast het geld (als grote voordeel natuurlijk) en de slechtere nationale spelers (als grote nadeel) op zich ook wel voorstellen dat spelers daarnaartoe gaan. Je hebt zoveel toppers uit verschillende competities die nu allemaal daar in S-A zijn en die je wekelijks tegenkomt op de velden, terwijl je ook nog eens kans hebt om een tweede continentale Champions League te winnen. En als je het daar na 1 of 2 jaar weer zat bent, ga je weer terug naar een mooie Europese competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:48:
In 2030 gaan ze nog steeds goed door hoor. Maar, niet alleen de zandbak clubs..
Arsenal betaalt Saka nu gewoon 1,1m per jaar..... En Rennes(wie??) betaalt in 2028 ff 193m (143+50 aan bonussen) voor een niet eens zo speciale speler...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEhoXBIrFe5pOfR31KdlljbArmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rvsU7f8p6RQrkrHvPjC6vvyV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:27:
[...]

In 2030 gaan ze nog steeds goed door hoor. Maar, niet alleen de zandbak clubs..
Arsenal betaalt Saka nu gewoon 1,1m per jaar..... En Rennes(wie??) betaalt in 2028 ff 193m (143+50 aan bonussen) voor een niet eens zo speciale speler...

[Afbeelding]
Ik bedoelde in het echte leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OT man :p

Ik denk dat in het echte leven dit ook wel wat langer blijft gaan.. Die olie clubs hebben zo enorm veel meer te besteden dan de Chinese teams, en de overheid gaat echt niet inperken nu ze in 2034 het WK mogen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:31:
OT man :p

Ik denk dat in het echte leven dit ook wel wat langer blijft gaan.. Die olie clubs hebben zo enorm veel meer te besteden dan de Chinese teams, en de overheid gaat echt niet inperken nu ze in 2034 het WK mogen organiseren.
Zou goed kunnen hoor. Het wordt denk ik pas echt interessant als ook de andere Aziatische competities sterker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Inmiddels in 2034 beland... Opvallend:
Feyenoord heeft 74m uitgegeven aan 1 speler, niet eens bijzonder qua stats...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tzlqziui6B6ArFndfWrFNgXZxT8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZDhtWKouXkK67SatJiaLj7nx.png?f=user_large

En dan die selectie van Ajax (elk jaar kampioen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6KmJKQbyNkhTLVwmBzcJuQOvuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OY0a6adU86Gq1IPnlfZ59jen.png?f=user_large

In het B team lopen nog wel wat 18-20 jarigen rond, in onder 18 is de keuze net zo klein als in de A-selectie.. ik ga maar eens een bug report aanmaken...

[edit] in dezelfde save heeft TOP Oss een selectie van 70+ spelers (club heeft geen 2e elftal of jeugd elftal)

[ Voor 7% gewijzigd door toolkist op 04-11-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teachkiller
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11-2023
Vraagje,
binnenkort komt fm24 uit. Ik heb nu fm23 via de PC Game Pass.
Maar ik weet van vorig jaar dat op een gegeven moment de oude FM dan niet meer speelbaar is.
Dat kan neem ik aan wel als ik FM23 echt koop ipv via de game pass. klopt dit?
En als ik FM23 koop kan ik de gegevens overzetten?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
FM23 blijft, als je die zelf koopt, gewoon nog vele jaren speelbaar. Er komen uiteraard geen officiele patches en updates meer uit.

En je kan je FM23 game inderdaad overnemen en ermee doorspelen in FM24.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
teachkiller schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:55:
Vraagje,
binnenkort komt fm24 uit. Ik heb nu fm23 via de PC Game Pass.
Maar ik weet van vorig jaar dat op een gegeven moment de oude FM dan niet meer speelbaar is.
Dat kan neem ik aan wel als ik FM23 echt koop ipv via de game pass. klopt dit?
En als ik FM23 koop kan ik de gegevens overzetten?
Alvast bedankt!
Dat kan maar FM24 komt ook op gamepass en dan kan je de save van FM23 overzetten naar FM24. Dus hoef je het spel niet te kopen en toch de nieuwste versie spelen met je oude save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
Nou alvast besloten om FM24 aan te schaffen. €34,49 via CDKeys betaald. Had geen early access nodig. Vanaf morgen spelen. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Wat alleen sinds de laatste jaren het geval is, is dat de (voetbal)licentie van games blijkbaar na 1 jaar al verloopt en dus niet meer te koop is op Steam of elders. Als je hem ooit heb aangeschaft, kun je hem wel altijd downloaden en spelen.

Normaliter is dit helemaal geen issue, de meeste spelers stappen ieder jaar of later ooit een keer over op de nieuwste versie. Maar in de recente geschiedenis is dit wél een issue gebleken: PES2021 is de laatste versie met Master League en content compleet, en wordt als enige nog supported door modders. Als je die nog legaal wilt spelen, dan heb je dus pech als je hem niet eerder hebt aangeschaft. (In dit geval geluk dat er zoiets als Football Life bestaat).

Voor FM24 kan iets vergelijkbaars gebeuren: FM25 draait straks op een andere engine en de kans is groot dat die qua features niet zo compleet zal zijn als FM24, en gezien hun trackrecord zal dit zelfs tot FM26 niet op hetzelfde niveau zijn als FM24. En dan heb ik het nog niet eens over (nieuwe) bugs, mod support (realism mod, player facepacks, newGAN, leagues, logo's etc.). Dat moet je allemaal maar afwachten, maar tegen die tijd dat blijkt dat de nieuwe versie niet lekker draait kan je FM24 dus al niet meer legaal kopen...

En wat betreft Gamepass: Ik geloof dat dit verschilt per game, maar de PC versie van een Gamepass game is een stand-alone variant op zich en is niet exact gelijk aan de meest recente Steam/PC versie. Qua patch history lijkt die meer op consoles en loopt die dus iets achter op de PC versie, waardoor bepaalde mods net niet helemaal compatibel zijn. Ook houd je voor zover ik weet een Gamepass game NIET in je library, dus dan ben je FM24 kwijt als FM25 uitgekomen is en heb je alsnog bovenstaande issue.

[ Voor 16% gewijzigd door ^^0nMe op 05-11-2023 12:34 ]

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:12
Een vraagje medemanagers. Als doorgewinterde FM speler heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. Echter, sinds ik de newgen realistic photo update heb gedaan is mijn assistent tijdens wedstrijden die ik speel zo actief dat hij wissels maakt en de opstelling aanpast.

Ik dacht dat ik iets verkeerds had aangeklikt en keek bij de verantwoordelijkheden. Maar daar staat alles 'normaal'. Heeft een van jullie een idee? If not ga ik kijken of ik nog de save van voordat ik de gezichten heb geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
toolkist schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het B team lopen nog wel wat 18-20 jarigen rond, in onder 18 is de keuze net zo klein als in de A-selectie.. ik ga maar eens een bug report aanmaken...

[edit] in dezelfde save heeft TOP Oss een selectie van 70+ spelers (club heeft geen 2e elftal of jeugd elftal)
Maar AI squad management/building is verbeterd nochtans volgens SI...
Speler interactie ook zogezegd, maar daar valt ook niet veel van te merken...

Zoiets is echt wel dodelijk voor lange termijnsaves

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:05
Is het niet tijd voor een fm2024 topic?
Brutale vraag van iemand die het zelf niet kan doen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

toolkist schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe heb je de Eredivisie ingeladen qua detail niveau? Zo'n kleine selectie is wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Grrr. Waarom kunnen wij gamepass spelers de game niet alvast preloaden? :(

Dat we pas om 5 uur mogen spelen snap ik maar ze kunnen toch wel vast de preload knop aanzetten?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

Wat mij opvalt , net zoals in de vorige delen, 1 seizoen zijn de prijzen van spelers een beetje normaal maar na een seizoen of 2 is zelfs de meest matige jeugdspeler al 10/20 euro in NL.
Na 3 seizoenen is een goede speler niet meer te krijgen onder de 50 miljoen euro.

Dat is totaal niet realistisch, als een speler 5 miljoen waard is, en ik bied 20 miljoen, dan gaat een club in het echt gewoon akkoord. Nu is deze speler 15 miljoen waard en moet ik 60 miljoen aftikken.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ga vandaag FM 24 halen met een vriend, heb vorige deel niet gespeeld, en 22 best weinig.
Waar is vandaag gelijk een goede database te vinden met alle transfers?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste