[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Nou eerste seizoen met ajax zit erop maar helaas 2de geworden omdat feyenoord overslaanbaar was. Gewoon teveel wisselende resultaten gehad en in wedstrijden kreeg ik de kansen wel maar Brobbey en Akpom maakte ze gewoon niet af waardoor veel 0-0 gespeeld in thuis wedstrijden voornamelijk.

Europa league groepsronde overleefd maar daarna tegen newcastle gelijk eruit. KNVB beker tegen feyenoord in halve finale eruit. Bestuur was dus wel teleurgesteld en baanzekerheid was onzeker, gesprek gehad en moest in eerste 5 volgende competitiewedstrijden van het nieuwe seizoen minimaal 8 punten halen als ultimatum.

2 spelers gehaald met nieuwe seizoen. Een spits Ibanez en verdediger Gabriel Paulista, iets oudere spelers erbij gehaald want je kan niet alles doen met talenten is in eerste seizoen gebleken. Had maar 25 miljoen budget dus kon niet veel meer doen. Heel blij met Ibanez want die schiet de kansen er nu wel in. Verder alle spelers binnenboord kunnen houden alleen wat nutteloze verkocht.

Nieuwe seizoen kwalificatie rondes moeten doen voor de champions league maar heb het wel overleefd en rangers eruit getrapt in de laatste voorronde. Eerste 4 competitie wedstrijden allemaal dik gewonnen dus het ultimatum wat ik gekregen had om 8 punten te halen in de volgende 5 wedstrijden makkelijk gehaald en mag weer wat langer aanblijven.

Kijken hoe dit seizoen weer gaat lopen en of we in een vormdip ergens gaan komen. Feyenoord blijft ook weer alles winnen dus mag geen punt morsen.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:38:
[...]

11 wedstrijden, 29 goals; en 21/46 in totaal??? Dat is echt superveel.
Toen ik bij PSG de beschikking had over Mbappé, Haaland én Sesko voelde dat al als een cheatcode, maar dit is helemaal gigantisch.
Er zitten 7 goals bij tegen amateurs in de Franse beker, maar dan nog. :D

Scoort sinds het eerste seizoen aan de lopende band, maar dit jaar begint wel heel extreem.

Benieuwd waar ie op uit gaat komen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

On_E schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Er zitten 7 goals bij tegen amateurs in de Franse beker, maar dan nog. :D

Scoort sinds het eerste seizoen aan de lopende band, maar dit jaar begint wel heel extreem.

Benieuwd waar ie op uit gaat komen.
Die ga ik ook maar eens proberen. Weghorst (gekocht door mijn voorganger) en Suarez (door mij, nostalgie) zijn beiden te oud. Dan heb ik alleen Endrick en een aantal jongens die ik liever op de vleugels zie (Asprilla, Güler, Ünüvar, Kalokoh, v. Axel Dongen, Idumbo Muzambo) Ik heb wel een aantal talentvolle spelers in de jeugd, maar die zijn ofwel nog lang niet toe aan het eerste elftal, of acht ik nog net iets te jong om het helemaal waar te maken. Brobbey staat op de transferlijst.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Die ga ik ook maar eens proberen. Weghorst (gekocht door mijn voorganger) en Suarez (door mij, nostalgie) zijn beiden te oud. Dan heb ik alleen Endrick en een aantal jongens die ik liever op de vleugels zie (Asprilla, Güler, Ünüvar, Kalokoh, v. Axel Dongen, Idumbo Muzambo) Ik heb wel een aantal talentvolle spelers in de jeugd, maar die zijn ofwel nog lang niet toe aan het eerste elftal, of acht ik nog net iets te jong om het helemaal waar te maken. Brobbey staat op de transferlijst.
Ik heb Diaby en Ez Abde op de flanken met Ponceau op 10.

Samen met Chotard op het middenveld genoeg ‘bediening’ voor het beest. :+

Benieuwd of ie ook bij jou los gaat, ik kende m niet echt tot deze OM game.

Heb t ff opgeteld, 175 officiële wedstrijden, 208 goals. :7

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 28-08-2023 19:48 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Wat een rollercoaster was deze return... Moest een 3-1 verlies in de heenpartij goed maken. Tactisch kleine wijziging gemaakt, ipv een AMC een DM gezet, voor wat meer controle t.o.v. de heen-wedstrijd.

Niet normaal, 4 afgekeurde goals en dan winnen met een pingel die gegeven wordt nadat de blessuretijd eigenlijk al afgelopen was

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yijEh5QoNeonWkCP1l13qfuItAo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7OcOrQqhvA4aWqcURAtYFAWo.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-08-2023 20:04 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

On_E schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:46:
[...]

Ik heb Diaby en Ez Abde op de flanken met Ponceau op 10.

Samen met Chotard op het middenveld genoeg ‘bediening’ voor het beest. :+

Benieuwd of ie ook bij jou los gaat, ik kende m niet echt tot deze OM game.

Heb t ff opgeteld, 175 officiële wedstrijden, 208 goals. :7
Ik ga mijn best doen ;-) Ik kende ook alleen een andere Vitinha (van PSG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Nou het 2de seizoen met Ajax zit er op en was weer een teleurstelling zeg. Feyenoord bleef maar weer winnen, de enige wedstrijd die ze hebben verloren was van mij toen ik thuis speelde en maar een paar gelijk. Weer 2de geworden dus in de competitie. Snap het af en toe ook gewoon niet, dan win je uit met 5 of 6-0 van sparta of groningen die 3de waren in de competitie maar dan speel je thuis gelijk tegen fc eindhoven en volendam die onderaan ergens staan.

Champions league was helemaal drama. Zat in groep met Bayern Munchen, Benfica en Marseille. 1ste wedstrijd al gelijk thuis afgemaakt door Bayern met 4-2, uit wel 2-2 gespeeld, Benfica 2 keer verloren en Marseillen een keer verloren en 1 gelijk. Totaal dus 4 verloren en 2 gelijk.

KNVB beker daar durf ik het niet eens over te hebben, dat was helemaal drama. Moest 1ste wedstrijd tegen Dordrecht uit en dacht kan wel 3 of 4 spelers wat speeltijd geven. Maarja dat was dus verkeerd gedacht want ging er met penalties uit :(

Bestuur was gelukkig wel blij want doel was champions league voetbal halen en niet kampioen worden. Deze keer dus geen ultimatum gekregen. Nu het team goed opbouwen voor aankomend seizoen. Heb al 2 goede spelers met 4 sterren gehaald, 1 AMC en een AML. Eentje was maar 8,75 miljoen en toen die binnen kwam bij mij was de waarde gelijk tussen de 40 en 60 miljoen, de andere voor 11,75 miljoen gehaald en die was gelijk ook rond de 60 Miljoen waar. Lijken goede aankopen te zijn dus kwa waarde in ieder geval, nu nog laten zien op het veld. Keeper Rulli ook verkocht voor 34 miljoen dus die moet ik nieuwe hebben en sowieso nog 2 verdedigers en 1 middenvelder. En kijken voor welke spelers ik nog biedingen krijg.

Op naar het 3de seizoen en hopelijk een keer kampioen worden

[ Voor 6% gewijzigd door dennis112 op 30-08-2023 09:56 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
heb mijn VNS-PL save even op hold gezet na onverwachts de prem te winnen (quadruple met europe league erbij).

Begonnen mt Boavista. Eindelijk een club die het ontwikkelen van jeugd in de visie heeft steken (het zweet brak me even uit toen er takeover geruchten waren, gelukkig niet gebeurd). De top 3 (Porto, sporting, Benfica) is moeilijk te breken, maar als er eentje een slecht seizoen heeft, zijn er wel kansen. Gebeurde ook zo in seizoen 1: sporting werd maar 5de en dankzij een derde plaats naar voorronde CL waar ik PSV en dan brugge op penalties uitschakelde - meteen 15m rijker. direct in faciliteiten en staf gestoken

In groepsfase oa man city en bayern, maar toch derde kunnen worden dus in het najaar EL.
Leuke aan boavista is dat ze een goeie mix hebben van jong en oud. Zeker hun twee spitsen zijn talentvol (Tavares en Morais). Voor de rest is het dan vooral de weggooiertjes van Porto/benfica/sporting oprapen en daarmee een degelijke ploeg proberen te vormen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Heb het oog op 2 Nederlandse talenten.
Nu komt mijn hoofd scout met het idee om hun volgende wedstrijd te bekijken vanaf de tribune zodat de spelers zien dat ik interesse heb.

-.- ik ben de bondscoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
Deadsy schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:43:
Heb het oog op 2 Nederlandse talenten.
Nu komt mijn hoofd scout met het idee om hun volgende wedstrijd te bekijken vanaf de tribune zodat de spelers zien dat ik interesse heb.

-.- ik ben de bondscoach.
Handig toch, scouten op kosten van de bond

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Mijn Newcastle-save met als doel om de meest gehate club van Engeland eo te worden is zo goed als klaar. Vooral in de laatste 3 seizoenen heb ik qua selectie een vrij compleet qua aantallen en variatie van schoppers/smeerlappen weten op te leiden, zelfs een paar aanvallers :D

De gevreesde taktiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CpyJj7iSwjD4Oxvgmj02e6uZq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vdx7BYatUyC34IXg70ktXuYw.png?f=fotoalbum_large

Met name de twee VOL en WB komen het meest in 1v1 duels en hebben samen meer dan 50 rode kaarten en 250 geel verzameld in mijn periode als trainer. Die posities zijn daarom ook driedubbel bezet aangezien je letterlijk smijt met kracht, ze vaak geschorst zijn en ik ze meestal in de rust wissel als ze geel pakken. Het is daarom niet gek dat je met deze taktiek regelmatig 0 schoten op doel tegenkrijgt. Mijn editor-made grootste-smeerlap-van-een-aanvoerder heeft in zijn eentje over 8 seizoenen in totaal 31x rood en 150x geel gepakt, waarvan in zijn recordjaar 1x rood en 30x geel (!!!).

Wat resultaat betreft: 6x op rij de EPL, 7x op rij de FA cup, 2x CL. In de eerdere seizoenen had ik minder echte schoppers maar lopers met scorend vermogen (14+ finishing) op het middenveld + 2 pijlsnelle aanvallers voor de counter en dat liep prima totdat ik wat prijzen begon te winnen en iedereen incl City zich begon in te graven tegen me (thuis). Daarna begon ik alleen uit met deze instructies/player roles te spelen en heb ik voor thuiswedstrijden dezelfde formatie maar dan met 2 false nines. En een ultra aanvallende 4-3-3 wat feitelijk het andere uiterste (1 spits en alles over de vleugels) is van deze taktiek om de AI op een verkeerd been te zetten.

Relatief gezien haal je niet direct heel vaak voldoening uit het 'uit de wedstrijd' trappen van een ster speler, want dat gebeurt zelden. Een tegenstander krijgt eerder een douw in zijn condition %/kleur, waarna de trainer hem later uit voorzorg wisselt ipv dat ie direct met een knieblessure ofzo van het veld moet.

Wat wél relatief vaak gebeurt is dat een speler (vaak aanvallende spelers) met een mega blessure van 3+ maanden van het veld moet, omdat ie te hard in was gegaan op mijn speler en zichzelf blesseerde. Dat is een oppo player instruction die jouw assistent vaak voorstelt wanneer een tegenspeler of fysiek heel zwak is (makkelijk bal afpakken) of juist tegen een stootje kan (minder kans op kaarten). Ik neem aan dat de AI dit ook doet, wat blijkbaar levensgevaarlijk kan zijn en wat ik dus voortaan niet meer klakkeloos overneem van mijn assistent.

Met name mijn WBs (behalve Livramento) zijn van beton en hebben instructies om vaak te lopen met de bal. Die trekken slachtoffers aan als honing: Mbappe (3+m, knee ligaments), Haaland (9+m, wervelkolom), Pedri (9+m, gebroken scheenbeen), allemaal slachtoffer van hun eigen tackle.

De grootste uitdaging is er nu wel vanaf, ook omdat mijn selectie qua types zo goed als perfect is nu en ik na lekken naar de pers eindelijk een nieuw stadion krijg van 69k (Nice!!). Ook opvallend dat dit volledig uit eigen kas (~600m EV) wordt betaald, had in een andere FM een miljard liggen en toen werd er toch een lening afgesloten... En schandalig dat je voor het oude stadion maar 35m krijgt, maarja.. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuUdM16u1vdqu1vsaZ8AVy-Cuz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UHEIRGSSvsqhGmtvzMnPSaUt.png?f=fotoalbum_large

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-09 13:34

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

^^0nMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:07:
Mijn Newcastle-save met als doel om de meest gehate club van Engeland eo te worden is zo goed als klaar. Vooral in de laatste 3 seizoenen heb ik qua selectie een vrij compleet qua aantallen en variatie van schoppers/smeerlappen weten op te leiden, zelfs een paar aanvallers :D

De gevreesde taktiek:

[Afbeelding]

Met name de twee VOL en WB komen het meest in 1v1 duels en hebben samen meer dan 50 rode kaarten en 250 geel verzameld in mijn periode als trainer. Die posities zijn daarom ook driedubbel bezet aangezien je letterlijk smijt met kracht, ze vaak geschorst zijn en ik ze meestal in de rust wissel als ze geel pakken. Het is daarom niet gek dat je met deze taktiek regelmatig 0 schoten op doel tegenkrijgt. Mijn editor-made grootste-smeerlap-van-een-aanvoerder heeft in zijn eentje over 8 seizoenen in totaal 31x rood en 150x geel gepakt, waarvan in zijn recordjaar 1x rood en 30x geel (!!!).

Wat resultaat betreft: 6x op rij de EPL, 7x op rij de FA cup, 2x CL. In de eerdere seizoenen had ik minder echte schoppers maar lopers met scorend vermogen (14+ finishing) op het middenveld + 2 pijlsnelle aanvallers voor de counter en dat liep prima totdat ik wat prijzen begon te winnen en iedereen incl City zich begon in te graven tegen me (thuis). Daarna begon ik alleen uit met deze instructies/player roles te spelen en heb ik voor thuiswedstrijden dezelfde formatie maar dan met 2 false nines. En een ultra aanvallende 4-3-3 wat feitelijk het andere uiterste (1 spits en alles over de vleugels) is van deze taktiek om de AI op een verkeerd been te zetten.

Relatief gezien haal je niet direct heel vaak voldoening uit het 'uit de wedstrijd' trappen van een ster speler, want dat gebeurt zelden. Een tegenstander krijgt eerder een douw in zijn condition %/kleur, waarna de trainer hem later uit voorzorg wisselt ipv dat ie direct met een knieblessure ofzo van het veld moet.

Wat wél relatief vaak gebeurt is dat een speler (vaak aanvallende spelers) met een mega blessure van 3+ maanden van het veld moet, omdat ie te hard in was gegaan op mijn speler en zichzelf blesseerde. Dat is een oppo player instruction die jouw assistent vaak voorstelt wanneer een tegenspeler of fysiek heel zwak is (makkelijk bal afpakken) of juist tegen een stootje kan (minder kans op kaarten). Ik neem aan dat de AI dit ook doet, wat blijkbaar levensgevaarlijk kan zijn en wat ik dus voortaan niet meer klakkeloos overneem van mijn assistent.

Met name mijn WBs (behalve Livramento) zijn van beton en hebben instructies om vaak te lopen met de bal. Die trekken slachtoffers aan als honing: Mbappe (3+m, knee ligaments), Haaland (9+m, wervelkolom), Pedri (9+m, gebroken scheenbeen), allemaal slachtoffer van hun eigen tackle.

De grootste uitdaging is er nu wel vanaf, ook omdat mijn selectie qua types zo goed als perfect is nu en ik na lekken naar de pers eindelijk een nieuw stadion krijg van 69k (Nice!!). Ook opvallend dat dit volledig uit eigen kas (~600m EV) wordt betaald, had in een andere FM een miljard liggen en toen werd er toch een lening afgesloten... En schandalig dat je voor het oude stadion maar 35m krijgt, maarja.. :P

[Afbeelding]
Bespaar je met deze tactiek nu ook gigiantisch op salariskosten? bij elke volgende kaart, inhouding salaris volgens het boete boekje :)

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

ColdStone schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Bespaar je met deze tactiek nu ook gigiantisch op salariskosten? bij elke volgende kaart, inhouding salaris volgens het boete boekje :)
Idd iedere week kassa voor de boetepot, had ingesteld dat je na de 1e keer rood meteen 2weken salaris mag aftikken bij de volgende. Alleen las ik ergens dat dit geld niet terugvloeit naar de clubkas (niks op balans te zien qua 'inkomsten') en in feite dus foetsie is. Dat zijn hele dure biefstukjes en flessen champagne rond kerst dus als je nagaat dat mijn aanvoerder alleen al 250k/w aan salaris krijgt. :D

Een groot nadeel is dat mijn aanvoerder dus wel een stuk braver is geworden door de jaren heen. Bij elke 2 boetes beloofde ie beterschap en als ik een editor had weet ik zeker dat hij niet meer score 1 heeft bij dirtiness en sportmanship. Dat scheelt een slok op de borrel bij het opleiden van jonge schoffelaartjes :D

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

^^0nMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Idd iedere week kassa voor de boetepot, had ingesteld dat je na de 1e keer rood meteen 2weken salaris mag aftikken bij de volgende. Alleen las ik ergens dat dit geld niet terugvloeit naar de clubkas (niks op balans te zien qua 'inkomsten') en in feite dus foetsie is. Dat zijn hele dure biefstukjes en flessen champagne rond kerst dus als je nagaat dat mijn aanvoerder alleen al 250k/w aan salaris krijgt. :D

Een groot nadeel is dat mijn aanvoerder dus wel een stuk braver is geworden door de jaren heen. Bij elke 2 boetes beloofde ie beterschap en als ik een editor had weet ik zeker dat hij niet meer score 1 heeft bij dirtiness en sportmanship. Dat scheelt een slok op de borrel bij het opleiden van jonge schoffelaartjes :D
Ik gok dat die bedragen als negatief worden afgeboekt.. dus ipv 1 miljoen salaris kosten na boete van 250k. 'slechts' 750k salaris kosten. Als het geld verdwijnt zou dat wel een hiaat zijn in het spel naar mijn idee.

• Chelseamarre123
Anno 2055 een nieuwe uitdaging aangegaan omdat het in de Belgische competitie begon te vervelen.
AS Roma is de nieuwe stap. Speelde altijd in de middenmoot, af en toe eens een uitschieter met europees voetbal maar dan terug weggezakt naar plek 10.

Helaas is de club net overgenomen door een rijke investeerder, maakt het iets te makkelijk. Had beter research werk moeten doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Na een jaar waarin ik wat oude garde heb verkocht en toch wel moeite had met consistentie met de talentvolle jeugd, toch wat verrassende resultaten. Alle competities gewonnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkmkEIYtTEmjevWkuXjOCy4i1r8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GWFUkWn4w3RviYnpSsRTB8FL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Qua budget zit het volgend jaar wel goed :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjLsv3lK-w0YMZzoXnOWHoxIXzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QTjFQ4PRHU7zoJZdTp270MMl.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

De game is nu gratis met Prime :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAfT22QwhyciD8xxqXKn0Oxgpa8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VT8x4EpZxjQHFCjZJwmjnWZM.png?f=user_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49pEMdn.png

Vraag nooit aan City een belachelijk bedrag voor je topspeler. Die gekken bieden het gewoon 8)7

160 mil totaal en nog eens 50% van de volgende transfer(niet winst, maar van 't volledige bedrag).

Ik wilde ze gewoon wegpesten uit de onderhandeling. Nu moet ik m'n topspeler gewoon verkopen, dit bod is niet af te slaan :'(

Edit: And he's gone :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 07-09-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Terranova schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:26:
[Afbeelding]

Vraag nooit aan City een belachelijk bedrag voor je topspeler. Die gekken bieden het gewoon 8)7

160 mil totaal en nog eens 50% van de volgende transfer(niet winst, maar van 't volledige bedrag).

Ik wilde ze gewoon wegpesten uit de onderhandeling. Nu moet ik m'n topspeler gewoon verkopen, dit bod is niet af te slaan :'(

Edit: And he's gone :'(
Is dit de nieuwe Neymar? Wel goed gescout als je die jong hebt binnengehaald. in ieder geval goed terug verdiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ColdStone schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:59:
[...]

Is dit de nieuwe Neymar? Wel goed gescout als je die jong hebt binnengehaald. in ieder geval goed terug verdiend ;)
Nee niet eens. Eigenlijk een verdedigende middenvelder, die ook op 10 kan. Was eigenlijk een domme aankoop aangezien 't m'n hele transferbudget was dat jaar. Maar uiteindelijk dikke winst natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/znr3WU4.png

Maar hij kan ook zeer goed op 10 natuurlijk, met 16 long shots

Mijn scoutingsmethode werkt erg goed, kost alleen ontzettend veel tijd aangezien ik alles zelf doe ipv op mn scouts te vertrouwen spelers te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Terranova op 08-09-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneeuh
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 14:09
Ik ga hem ook terug spelen denk ik: alleen heb ik een voorkeur voor goed gemaakte custom databases. Zo waren er bij de vorige editie's een degelijke BENELIGA custom league en een SUPERLEAGUE (megacompetitie met alle teams ter wereld i.p.v. competities per land).

Heeft iemand ervaring met zo'n goeie database voor deze editie? Ik vind niet echt iets in de Workshop of op FMscout dat up to date lijkt te zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wel goed idee voor percentage of next sale ipv de winst. Want daar gaan ze nooit winst op maken :p

Heb zelf een gelijkaardig issue. Mijn sterspeler/wonderkid wilt een nieuw contract dat ik nooit kan betalen, dus enkele spelers zijn ontevreden dat ik het hem niet geef (gelukkig geen belangrijke spelers). maar de situatie werd dan erger als ik net CL misliep.

nu zijn we net voor januari en seizoen draait redelijk goed, we zitten mee bovenaan. Maar die sterspeler heeft een clausule voor 25m voor CL clubs, terwijl als ik hem verkoop ik bijna het dubbele kan krijgen. Voorlopig zijn er nog geen clubs geintresseerd.

Dusja, wacht ik tot het einde van het seizoen en hoop ik op CL (want hij speelt wel goed) of probeer ik hem te verkopen voor 45m in januari en haal ik direct een vervanger. Hij telt wel als clubgrown...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
FM24 release date is aangekondigd: maandag 6 november.

Zie https://community.sigames...onfirmed-as-november-6th/

Belangrijkste nieuwe feature die nu bekend is dat je je games van FM23 mee kunt nemen naar FM24 (met uitzondering van FM Mobile)

Virussen? Scan ze hier!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Andere belangrijke nieuwe feature: FM mobile exclusief bij Netflix. Ik heb netflix dus ben blij. FM mobile vind ik ideaal, echt de oude feel en in een paar uur door een seizoen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de mensen die FM24 goedkoop aan willen schaffen: https://www.cdkeys.com/fo...ampaign=fmblogorg&irgwc=1

Is een pre-order met toegang tot de beta erbij.

Kost nu maar € 37.39 ipv € 53.99 direct op Steam. Lijkt me een prima deal...

Ik heb hem iig pre-ordered, en geactiveerd in Steam. Kan nu al bijna niet wachten, net als elk jaar :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

Christiano007

Ich bin der champion

wildhagen schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:53:
Voor de mensen die FM24 goedkoop aan willen schaffen: https://www.cdkeys.com/fo...ampaign=fmblogorg&irgwc=1

Is een pre-order met toegang tot de beta erbij.

Kost nu maar € 37.39 ipv € 53.99 direct op Steam. Lijkt me een prima deal...

Ik heb hem iig pre-ordered, en geactiveerd in Steam. Kan nu al bijna niet wachten, net als elk jaar :P
Heb hem daar net via paypal gekocht....maar ik zie nergens bij mijn orders het spel staan, ook niet bij Paypal dat ik betaald heb.

Jij?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Christiano007 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:24:
[...]

Heb hem daar net via paypal gekocht....maar ik zie nergens bij mijn orders het spel staan, ook niet bij Paypal dat ik betaald heb.

Jij?
Bij CDKeys zelf niet nee, maar bij PayPal wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-O5juJ1VJCe1idli_hWMC5OPslM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GssOJQpu89wpTk7r61eHHclw.png?f=user_large

En de code die ik van CDKeys kreeg werkt, ik kon hem succesvol in Steam importeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aakKDjSloZyxi0xIF0QxIEc5pgM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wZMAsoiknmERVL027DX9DwT9.png?f=user_large

Lijkt dus gewoon goed te gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

wildhagen schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:29:
[...]

[Afbeelding]

En de code die ik van CDKeys kreeg werkt, ik kon hem succesvol in Steam importeren:

[Afbeelding]

Zie het probleem al, het scherm gaf aan dat ze het naar je mail zouden sturen, maar dán moet je nog een keer op de bestelknop klikken.

Direct key binnen gekregen

[ Voor 10% gewijzigd door Christiano007 op 17-09-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 18:00
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is CDKEYS een grey verkoper? Ik koop in principe altijd via FMscout (gezien deze ook gewoon officiële partner is met SEGA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
stomley schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:48:
[...]

Is CDKEYS een grey verkoper? Ik koop in principe altijd via FMscout (gezien deze ook gewoon officiële partner is met SEGA).
Volgens mij wel.

Heb er in het verleden meer aankopen gedaan (FM, maar ook enkele andere niet-FM games), tot nu toe altijd prima verlopen :)

Ik kijk gewoon altijd waar ik het het goedkoopst kan krijgen, én waar ze Early Access (Beta) aanbieden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
wildhagen schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:56:
[...]

Volgens mij wel.

Heb er in het verleden meer aankopen gedaan (FM, maar ook enkele andere niet-FM games), tot nu toe altijd prima verlopen :)

Ik kijk gewoon altijd waar ik het het goedkoopst kan krijgen, én waar ze Early Access (Beta) aanbieden.
Ja grey verkopers hebben toch niet altijd een beste naam i.v.m. onduidelijkheid hoe de keys verkregen zijn.
Denk dat ik voor die 8 euro dan maar gewoon bij FMscout ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
stomley schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:00:
[...]

Ja grey verkopers hebben toch niet altijd een beste naam i.v.m. onduidelijkheid hoe de keys verkregen zijn.
Denk dat ik voor die 8 euro dan maar gewoon bij FMscout ga halen
Moet iedereen zelf weten uiteraard :)

Ik bespaar liever 8 euro door bij een leverancier te bestellen die me al ruim 7 jaar prima helpt :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ah nice, wist niet dat de key al geleverd werd, had deze pas vlak voor de release verwacht dus was van plan hem dan te kopen.. Nu maar alvast de game gekocht.. FM24 aan de library toegevoegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Laatst online: 09-09 06:57
Ga eens piepen in de gamepass eerst voor ik hem opnieuw zou kopen.
Abbo loopt toch nog een tijdje hier.

Ben meer benieuwd naar de 2025 editie hoe die gaat draaien onder Unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
KBE91 schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:42:

Ben meer benieuwd naar de 2025 editie hoe die gaat draaien onder Unity.
Kijk ik ook heel erg naar uit. Niet alleen vanwege Unity, maar ook de rework van de GUI en vooral ook de introductie van het vrouwenvoetbal, hoe ze dat gaan implementeren.

Maar eerst nog een jaar van FM24 genieten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

1e seizoen Brighton, voor de laatste speelronde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gri6mb0O2Lxr8ey-QjJUnZo9IfA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fUAqkeHY2Tdx2qepWcWUGb3a.png?f=fotoalbum_large

Na de laatste speelronde:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9paskuPdmD3Ld5pvl44IxkDe-0s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YlebGiNdFiH06LJKHqd5DrQK.png?f=fotoalbum_large

Het was een leuk seizoen :D Haaland 41 goals 7(8)7

Tesla M3LR '21

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:23
London schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:38:
1e seizoen Brighton, voor de laatste speelronde:
[Afbeelding]

Na de laatste speelronde:
[Afbeelding]

Het was een leuk seizoen :D Haaland 41 goals 7(8)7
Zo'n hekel aan Man. U. dat je hun logo hebt verwijderd? :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

vuurtjih schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:44:
[...]

Zo'n hekel aan Man. U. dat je hun logo hebt verwijderd? :+
Haha nee, licensing issue volgens mij waardoor hun logo niet in de game zit. Zelfde als dat bijv AS Roma heel anders heet en nog wat andere clubs ook.
Heb een logo pack maar dat fixed ManUtd niet. Nu boeit me dat niet zo want ik zal nimmer een game met ManUtd starten >:)

[ Voor 29% gewijzigd door London op 21-09-2023 12:17 ]

Tesla M3LR '21

• vuurtjih
London schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:12:
[...]

Haha nee, licensing issue volgens mij waardoor hun logo niet in de game zit. Zelfde als dat bijv AS Roma heel anders heet en nog wat andere clubs ook.
Tijd voor een Logopack!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ondanks jarenlange ervaring in FM er toch in geslaagd om een speler te kopen die het eerst volgende jaar niet geregistreerd kan worden |:( 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYjt6praQgHqDCVaBnRvIKum1Cw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmQ1brlQo8SLRumNwpOVGoRN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

London schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:12:
[...]

[...]

Heb een logo pack maar dat fixed ManUtd niet. Nu boeit me dat niet zo want ik zal nimmer een game met ManUtd starten >:)
Real Name Fix van Susie (SortItOutSi) gebruiken. Die fikst alle naamdingetjes.

https://sortitoutsi.net/c...censing-and-real-name-fix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ah, mijn objective halen 140 jaar voordat het een must is, altijd lekker :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtEsjCdA_XnCx_5g2_BOvM4Y7Kc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AzgkWK9itVjFBanPcAJzGAOv.png?f=fotoalbum_large

En, Ajax krijgt een nieuw stadion met mijn naam, 86.250 plaatsen :)
Het kost 491 miljoen, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Ajax had toch altijd al de beste jeugdopleiding..?

Maar in ieder geval lekker bezig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ColdStone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:43:
Ajax had toch altijd al de beste jeugdopleiding..?

Maar in ieder geval lekker bezig :P
Mijn board is na de overname compleet geschift...

Elke keer in de verwachtingen, beste jeugdopleiding, maar elke vraag voor investering daar wordt afgewezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit had ik volgens mij ook nog niet eerder gezien

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6va1lvu.png

Ipv de nr 2 mee laten doen, of automatisch winnen; "nee hoor, dan spelen we gewoon niet om deze prijs"

In werkelijkheid speelt de winnaar van de Apertura tegen de winnaar van de Clausura en als dit hetzelfde team is, dan is de beste nr 2 met de meeste punten de tegenstander.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 26-09-2023 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Jorgen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:45:
Dit had ik volgens mij ook nog niet eerder gezien

[Afbeelding]

Ipv de nr 2 mee laten doen, of automatisch winnen; "nee hoor, dan spelen we gewoon niet om deze prijs"

In werkelijkheid speelt de winnaar van de Apertura tegen de winnaar van de Clausura en als dit hetzelfde team is, dan is de beste nr 2 met de meeste punten de tegenstander.
zou inderdaad altijd de nr 2 moeten zijn, lijkt mij een programmeer foutje in deze cup ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:59:
[...]

Mijn board is na de overname compleet geschift...

Elke keer in de verwachtingen, beste jeugdopleiding, maar elke vraag voor investering daar wordt afgewezen...
lets face it, board is altijd geschift in game :)
"Nee we kunnen geen miljoen vrijmaken voor huppelup want we hebben maar 400miljoen positief saldo"... hoppa belastingsnaheffing en patsboem weg miljoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ColdStone schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:02:
[...]

lets face it, board is altijd geschift in game :)
"Nee we kunnen geen miljoen vrijmaken voor huppelup want we hebben maar 400miljoen positief saldo"... hoppa belastingsnaheffing en patsboem weg miljoen :P
Ja. Die 400+ miljoen was al weg vanwege het nieuwe stadion. Begon het seizoen met 35 miljoen positief. Inmiddels alweer rond de 200 miljoen vanwege wat verkopen en een sponsor deal rondom stadion, maar toch :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wilde eens even wat anders. Ik doe een simulation game, een beetje zoals de rebuilds van Omega Luke op YouTube. Ik koop alleen spelers, bepaal de tactiek, lock een paar spelers in de tactiek en laat daarna de assistent het seizoen uitspelen. Kijken hoever ik kom om op deze manier een champions league hexagon te doen. Tot nu toe heb ik de Oceanische OFC Champions League twee keer gewonnen met Auckland City. Daarna overgestapt naar Alajuelense in Costa Rica en net de finale van de Noord-Amerikaanse CONCACAF Champions League verloren. We stonden met 2-0 voor, maar verloren met 2-4. Ik had het punten record in het gecombineerde seizoen al op 99 (uit 44) gezet, maar dat hebben we dit seizoen ruimschoots verbeterd naar 116. Kijken of ik het voor elkaar krijg om ook die NACL in de prijzenkast te zetten.

En dat alles met een keeper die aan het begin van het seizoen nog maar 15 was

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N9AnpPA.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vV3pTux.png

De keeper werd helaas tijdens de simulatie van het volgende seizoen verkocht.voor 1,3 miljoen, wat een clubrecord is.

We hadden 5 spelers met meer dan 20 goals, waarvan 3 met meer dan 30.
(20, 20, 38, 41 en 59). Dat is wel heel mooi.

De eindstand was wederom een puntenrecord. De voorsprong op de rest van de competitie is dan ook gigantisch.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pWdkrfa.png

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 27-09-2023 04:02 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beetje apart nieuwsbericht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZXej3cX.png

Ik win namelijk wel gewoon de clausura. Weliswaar niet de apertura dit jaar, maar aangezien ik hartstikke veel voorsprong heb en minimaal 1 vd 2 play-offs gewonnen heb, ben ik gewoon kampioen van Costa Rica.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yIpmT7B.png

0 Nederlagen in de reguliere competitie is ook mooi. En maar 1 tijdens de play-offs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inmiddels seizoen 2032-2033

De statistieken zijn fenomenaal:

Liga Promerica Apertura

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Uno9Fdr.png

Liga Promerica Apertura play-offs

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/msScGzH.png

Liga Promerica Clausura

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2WYsfl6.png

Liga Promerica Clausura play-offs

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rTLxPUv.png

Liga Promerica eindstand

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zJkJBlV.png

In totaal (league + play-offs)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/abLUWGy.png

Doelpunten

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r7do38T.png

Assists

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nE9XScT.png

2038-2039. Veel minder doelpunten, maar wel een nieuw puntenrecord

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VH4eNxp.png

Opnieuw verliezend finalist in de Concacaf Champions Cup. Verschillende halve finales en nu voor de 2e keer de finale gehaald. Ik hoop dat we binnen afzienbare tijd een keer de Champions Cup kunnen winnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hbO46rB.png

En nog 2 x verliezend finalist :'( Het moet er nu toch een keer van komen hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 01-10-2023 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Ik kon het ook niet laten om vlak voor de nieuwe FM nog een splinternieuwe save te starten met AC Milan en een zelfgemaakte keeper die alle penalties, vrije trappen maar ook corners en minder kansrijke vrije trappen neemt voor extra hilariteit en highlights :D

Ik heb nu alleen maar de 8 top competities van Europa ingeladen + serie B zoals ik vroeger CM/Early FM speelde en het valt me nu pas op hoe bizar rap FM21 is met een moderne PC met 8 cores en 32GB ram. De wedstrijddagen zijn vaak sneller verwerkt dan ik op continue kan klikken en ik jaag er bijna een heel seizoen door op 1 dag.

De aangekondigde veranderingen voor spelhervattingen in FM24 zijn best aanzienlijk en toevallig nu ik mede daarom deze save ben begonnen. Als je keeper alle spelhervattingen neemt, heb je natuurlijk nooit gedoe dat de poppetjes niet goed staan na wissels en formatie veranderingen :D

Ook heb ik al vele edities van FM niet meer in Italie gespeeld door wat bugs/gedoe met die 3 buitenlanders regel, maar het viel me meteen op hoe weinig weerstand er is. Ik ben in mijn 1e seizoen al meteen kampioen geworden met een vrij matige selectie en Ibra/Giroud in de spits. Da's toch andere koek dan Engeland, Italie of Spanje, waar je in veel seizoenen echt bijna alles moet winnen om kans te maken.

Financieel is er iets ook super bizar, ik heb met AC Milan maar de 5e/7e (na sanering >:)) begroting van Italië qua salarissen, ver onder teams als Juve, Inter maar ook nog een flink stuk onder Atalanta, Napoli, AS Roma. Ik kon me niet herinneren dat het legendarische AC Milan zo ver was weggezakt, dat is bijna Anderlecht, Rangers, Ajax terrein. :P Toevallig een Milanista hier die hier meer van weet en of ze nu nog steeds zo slecht ervoor staan?

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kwam via de search niks tegen en op Reddit alleen omslachtige oplossingen. Maar heeft iemand hier ook last van het feit dat op de nieuwe Macbook's met notch FM niet correct schaalt en daardoor tekst toont onder de notch? Ben op zoek naar een fix, op dit moment maar gekozen voor de Windowed mode als ik zonder extern scherm speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Ronwiel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:39:
Kwam via de search niks tegen en op Reddit alleen omslachtige oplossingen. Maar heeft iemand hier ook last van het feit dat op de nieuwe Macbook's met notch FM niet correct schaalt en daardoor tekst toont onder de notch? Ben op zoek naar een fix, op dit moment maar gekozen voor de Windowed mode als ik zonder extern scherm speel.
Is er geen skin voor de game die die ruimte specifiek leeg laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Terranova goede tip. Zal eens gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Ik ben zo dom dat ik een prijs zou moeten krijgen.

Een club bied 240mln op mijn spits, 150 direct en de rest in haalbare opties.
Ik doe eens gek en doe een tegenbod van 260.

Hun weigeren en nu is het beste bod 89mln.

Ik heb al twee spitsen om het van hem over te nemen maar raak hem nu niet meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Deadsy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:30:

Ik heb al twee spitsen om het van hem over te nemen maar raak hem nu niet meer kwijt.
Zuur heel Zuur... Maar in alle eerlijkheid ik accepteer ook nooit het eerste bod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Deadsy schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 01:30:

Ik save altijd als ik zo'n bod krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Christiano007 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:20:
[...]

Ik save altijd als ik zo'n bod krijg.
Keuzes, ik doe dit juist niet.. is toch een element wat je dan uit de game haalt.
Alsof je voor een CL-final saved en netzo lang speelt tot je wint.

In Crusader Kings 3 zit een ironman mode, waardoor je niet zelf kan saven en reloaden. zonder die setting kan je achievements niet halen, zou een soort gelijk iets hier ook wel leuk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

ColdStone schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

Keuzes, ik doe dit juist niet.. is toch een element wat je dan uit de game haalt.
Alsof je voor een CL-final saved en netzo lang speelt tot je wint.

In Crusader Kings 3 zit een ironman mode, waardoor je niet zelf kan saven en reloaden. zonder die setting kan je achievements niet halen, zou een soort gelijk iets hier ook wel leuk vinden :)
Begrijp ik, maar de AI is dan ook niet realistisch. Als er een hele tijd tussen zit begrijp ik dat, maar vaak is het een dag later en dan kan het niet opeens zomaar de helft minder zijn.

Maar goed, ik ben een echte Save held ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Seizoen 2042/2043 is echt gruwelijk spannend...
Rond wedstrijd 10-13 verloren zowel Vitesse als wij 2 wedstrijden in 3 wedstrijden tijd, met daarna een gelijkspel tegen elkaar. De rest zijn we beiden foutloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBpQew9t6oQM63_6klgczpFhKdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/olLYhkghIaz6aMQjBJZaNDGY.png?f=fotoalbum_large

Enig puntje voor Vitesse, ze hebben hun topspits (veel te goedkoop) verkocht aan PSG deze winter...

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 16-10-2023 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Waarschijnlijk morgen de beta van FM24 :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

[ Voor 77% gewijzigd door Rivanov op 18-10-2023 15:46 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
JoteW schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 14:53:
Waarschijnlijk morgen de beta van FM24 :)
Pas maandag toch? 2 weken voor release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
stomley schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:08:
[...]

Pas maandag toch? 2 weken voor release?
Officieel wel ja. In de praktijk komt hij vaak inderdaad enkele dagen eerder uit dan die twee weken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
wildhagen schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:15:
[...]

Officieel wel ja. In de praktijk komt hij vaak inderdaad enkele dagen eerder uit dan die twee weken.
Ah ja ben nooit zo van het onthouden daarvan terwijl ik toch al 15 jaar fm speel ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hij is net uitgekomen, staat nu te installeren hier. Ruim 5 GB.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben een beetje uitgebrand op FM momenteel. Er zijn nog wel wat careers die ik wil doen in FM23, maar heb er geen zin in, en nieuwe FM gaat dat niet fixen denk ik. Ga gewoon wat andere dingen spelen, meeste content vermijden en ik kijk nog wel eens binnen 2 maand ofzo

Uiteindelijk heb ik fm21 ook het meest gespeeld in 2022 (omdat ik fm22 heb geskipt)

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 19-10-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
wildhagen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:21:
[...]

Hij is net uitgekomen, staat nu te installeren hier. Ruim 5 GB.
Idem hier :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dit wordt mijn setup denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWDG_abpC62XsnQ6qTlK4bY4M9Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qCxshi8AceWAYcS4SXW6hjJh.png?f=user_large

Ik ga beginnen met CD Estepona FS op het laagst speelbare Spaanse niveau. Waarom? Nou, omdat ik over een paar maanden op vakantie ga naar Estepona :P

Heb ook Japan geladen, wil ik ook wel eens de kans krijgen om te managen.

Uiteraard Realname fix geladen.

Ik denk dat ik, als er geen enorme showstoppende bugs in zitten, hier ook meteen mijn carriere game van maak. Net als in de beta van FM23.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Wat lees ik overal ineens over dat de game "uit" is. Had deze keer niet eens preorder staan :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:44:

[Afbeelding]

Ik ga beginnen met CD Estepona FS op het laagst speelbare Spaanse niveau. Waarom? Nou, omdat ik over een paar maanden op vakantie ga naar Estepona :P

Ik denk dat ik, als er geen enorme showstoppende bugs in zitten, hier ook meteen mijn carriere game van maak. Net als in de beta van FM23.
Ik wil ook weer eens met LLM beginnen... Ajax lijkt me dus wel geschikt al is het maar zodat ze meteen van Steijn af zijn. >:)

[edit] nice, instant result skin is alweer up to date..
https://www.fmscout.com/a...-instant-result-skin.html

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 19-10-2023 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

wildhagen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:44:

[Afbeelding]

J-League managen (officiele league) lijkt me ook wel wat, zeker omdat je hopelijk ook een echte nationale selectie dan hebt en je spelers daadwerkelijk opgeroepen kunnen worden. Heb nooit echt volle vertrouwen gehad in die databases met custom leagues ivm bugs/crashes.

Voor een carriere game of long save wacht ik graag even totdat onze grote vriend Dave zijn realism mod klaar heeft. Denk wel dat voor nu leuk is om wat taktieken en de nieuwe features te testen, maar kan pas in het weekend beginnen dus iedereen alvast veel plezier ermee!

Eerste preview van Zealand over die nieuwe set pieces editor lijkt overigens wel heel overdreven positief. Voor zover ik kan zien is het meer een grafische verduidelijking met wat kleine QoL-verbeteringen. Ik kan nog steeds niet 4 man bij de 1e paal neerzetten, een treintje ala de Valeri Lobanovski leerschool bouwen of iets met duidelijke target man zoals Van Dijk + 1-2 'screeners'.

D3-Monk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Moet de FM24 talk niet in een eigen topic? :) Wel benieuwd naar het transfer gebeuren, hopelijk kan je nu ook spelers keer kwijtraken waar echt jaar lang nul interesse voor was...zelfds voor 0 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGizMo
Vos schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:49:
Moet de FM24 talk niet in een eigen topic? :) Wel benieuwd naar het transfer gebeuren, hopelijk kan je nu ook spelers keer kwijtraken waar echt jaar lang nul interesse voor was...zelfds voor 0 euro.
Zit wel wat nieuws in ja :

https://sortitoutsi.net/content/63499/fm24-features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

-Excuus. Was erg lazy.-

[ Voor 95% gewijzigd door Mog op 19-10-2023 21:34 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:12
Savegame met Ajax opgestart. Blijkt de bug in te zitten dat je zonder staff start. Dus het eerst half uur bezig geweest met het vinden van personeel. Met alle nieuwe spelers is een vreemdelingenlwgioen in heel de club wat overdreven nu.

Wordt dus echt gewoon een bèta save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
soskes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 05:13:
Savegame met Ajax opgestart. Blijkt de bug in te zitten dat je zonder staff start. Dus het eerst half uur bezig geweest met het vinden van personeel. Met alle nieuwe spelers is een vreemdelingenlwgioen in heel de club wat overdreven nu.

Is geen bug want in FM23 heb je hetzelfde probleem. License issue volgens mij

@Rivanov dit jaar ook weer van de partij?

[ Voor 4% gewijzigd door MrGizMo op 20-10-2023 06:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
MrGizMo schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:42:
[...]

Is geen bug want in FM23 heb je hetzelfde probleem. License issue volgens mij

@Rivanov dit jaar ook weer van de partij?
Jep. Maar wacht nog even. Heb nog zoveel andere zaken liggen / te doen dat ik er nu nog even geen tijd voor heb. Pik 'm met de "officiële" release wel ergens op.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 20-10-2023 08:41 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Dat is geen bug inderdaad, maar een licentie-kwestie. SI heeft geen licenties voor de staff van Ajax.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
wildhagen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Dat is geen bug inderdaad, maar een licentie-kwestie. SI heeft geen licenties voor de staff van Ajax.
Heb je ook geen kosten met ontslaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 22:57
wildhagen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Maar mogen ze dan ook niet de staff aanvullen met niet bestaande coaches, scouts? Heb laatst FM23 via Epic gratis opgepikt, en dat was het eerste waar ik tegenaan liep. Ook al jaren niet meer gespeeld. Dus de gewoonte om de real name fix te installeren was er ook wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Game geinstalleerd, eens zien of ik dit weekend nog een beta save doe.
Meestal wacht ik met een langere save toch tot de eerste bugfixes geweest zijn.

Ondanks de twee jaarlijkse FM dip wel echt zin in dit seizoen.
Meestal probeer ik vanuit een Journeyman save bij FC Groningen te komen om deze tot successen te brengen, dit jaar mag ik van mezelf er mee starten want de FC in de KKD is ook geen gezicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Hier werkloos begonnen en uiteindelijk nu uitgekomen bij MK Dons. Zijn net gedegradeerd naar League 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:14
Beta aan de slag gegaan met Herta BSC. Kijken of ik ze terug kan brengen naar de top van de Bundesliga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
mja het klinkt allemaal mooi op papier, zoals dit:

You can now use agents, or as FM is calling them “intermediaries”, to help sell players. These guys will basically do the leg work for you in finding them a club in return for a cut capped at 10%.

Dat is nutteloos als net in FM23 clubs amper geintresseerd zijn in je spelers, ook al overperform je. Had een 15j career van VNS naar PL, en in de eerste tien jaar heb ik miss 5 aanbiedingen gehad voor spelers. Championship topschutters raakte ik nog niet kwijt aan de straatstenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Het verkopen van spelers gaat hier ook nog niet echt denderend in de nieuwe versie.

De nieuwe positie inverted fullback is wel een hele toffe, dat je backspeler naar het midden gaat als de andere back naar voren rent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

You can now use agents, or as FM is calling them “intermediaries”, to help sell players. These guys will basically do the leg work for you in finding them a club in return for a cut capped at 10%.

Dat is nutteloos als net in FM23 clubs amper geintresseerd zijn in je spelers, ook al overperform je. Had een 15j career van VNS naar PL, en in de eerste tien jaar heb ik miss 5 aanbiedingen gehad voor spelers. Championship topschutters raakte ik nog niet kwijt aan de straatstenen....
Speel je vanilla FM of met realism/reputatie mods?
Zonder mods stijgt reputatie van spelers in lagere divisies erg langzaam, waardeloos traag imho.
Dus ook al zijn ze op papier qua attributes EN/of qua statistieken (G/A/Ratings) misschien erg goed, dan schat de AI ze toch lager in dan bv een slechtere speler die wel afkomstig is van Arsenal, Prem minuten in de benen heeft of internationaal U18-21 wedstrijden heeft gespeeld. Mijn truc in LLM voor de eerste 1M+ sale is daarom ook om jeugdspelers van kleine landen te halen, denk aan Luxemburg/Finland/etc. Als die op een gegeven moment jeugdinternational worden en later ook voor het grote elftal spelen, dan pakken ze weer wat extra reputatie gains mee.

Wat ook meespeelt is de globale spelersmarkt. Als je relatief weinig (lagere) leagues hebt ingeladen, maar wel veel extra spelers (denk aan Bra/Arg zonder de competities te laden), dan heb je de eerste 10 jaar in je save meer aanbod dan vraag naar spelers. De clubs uit de inactieve leagues zijn dan veel minder actief op de transfermarkt en alle problemen druppelen tzt naar beneden tot in de bodem van de piramides aangezien die het minst geld hebben.

Al zijn die problemen het minst aanwezig in England, dus idd klote dat je zelfs in de Championship niks kunt verkopen. Ik had in de 3e BuLi met Zwickau ook veel moeite om bestaande Duitse spelers te verkopen, alleen verkoop van mijn talentjes uit eigen jeugd en die internationals liepen goed.

D3-Monk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Eerste bevindingen zover:

Positief:

- Performance is zeer goed. Volgens mij aanzienlijk sneller dan FM23 en eerdere versies
- 3D weergave tijdens wedstrijd oogt een stuk natuurlijker qua bewegingen van de spelers dan voorheen
- Set Pieces coach vind ik erg handig
- De wizard om set pieces tactiek voor team te maken (zowel Defend als Attack) vind ik erg handig.

Minder positief:

- Er zijn buitensporig veel penalties, ik heb er bijna elke wedstrijd wel één (voor én tegen)
- Het aantal blessures ligt gevoelsmatig erg hoog, zowel kleine (2-3 dagen) als langere (enkele weken) blessures
- Bal lijkt soms wat raar te reageren als hij tegen een reclamebord geschoten wordt schiet hij alle kanten op en heel erg ver (detail, maar toch)

Tot zover ben ik best positief eigenlijk, als ze die laatste puntjes nou nog wat tweaken voor de releaseday zou het helemaal ideaal zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
AntiChrist7 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Fair. Maar wat ik nu in bepaalde filmpjes heb gezien gaat het wel een stuk beter. Maar zoals al voorbij is gekomen reputatie / club telt vaak ook mee.
Moet het zelf nog uberhaupt testen maar voorlopig niet 123 tijd (zeg ik nu :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Christiano007 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:43:
Het verkopen van spelers gaat hier ook nog niet echt denderend in de nieuwe versie.

De nieuwe positie inverted fullback is wel een hele toffe, dat je backspeler naar het midden gaat als de andere back naar voren rent.
Hier zonder enige problemen Bergwijn en Berghuis verkocht (naja, verhuurd met verplichte optie tot koop) nog voor het 1e seizoen begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Geen bug, maar rechten kwestie. Ajax wil er gewoon geld voor zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik snap niet dat Steijn zoveel problemen heeft om de boel aan de gang te krijgen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mv6UAUsiJoMbXOf-b_z7kxQAY8k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uLoQEQXoK6TW7xKNPjyRRWCL.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
toolkist schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:06:
[...]

Hier zonder enige problemen Bergwijn en Berghuis verkocht (naja, verhuurd met verplichte optie tot koop) nog voor het 1e seizoen begon.
Ajax en ajax spelers hebben ook gewoon een hoge reputatie, niet echt representatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSC14kNicdqxLG0q2DMYXGm5GHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g6ZAw8Q9KuxyOzMjVfDuX6Ln.png?f=user_large

Euh ja. Heel logisch en realistisch ook. Van Basten die tekent als Director of Football voor een club op het 4e Spaanse niveau, voor 625 euro per week :P 8)7

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Ajax en ajax spelers hebben ook gewoon een hoge reputatie, niet echt representatief
De reputatie is er (zeker in het buitenland) gewoon nog hoor. 1 seizoen geen CL en 6 slechte competitie wedstrijden laten die niet ineens verdwijnen. Qua spelers is het afwachten. Kun je na 10 wedstrijden eigenlijk ook nog niet fatsoenlijk beoordelen.
En zeker als je de vertrekkende spelers vergelijkt met wat er nu rondloopt, binnen FM dus, zie je de afname in kwaliteit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

toolkist schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:28:
Ik snap niet dat Steijn zoveel problemen heeft om de boel aan de gang te krijgen...

[Afbeelding]
Jij hebt wel de speler gekocht die Ajax liet lopen. Stomste beslissing van afgelopen transfer window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
wildhagen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:18:
Eerste bevindingen zover:

Positief:

- Performance is zeer goed. Volgens mij aanzienlijk sneller dan FM23 en eerdere versies
- 3D weergave tijdens wedstrijd oogt een stuk natuurlijker qua bewegingen van de spelers dan voorheen
- Set Pieces coach vind ik erg handig
- De wizard om set pieces tactiek voor team te maken (zowel Defend als Attack) vind ik erg handig.

Minder positief:

- Er zijn buitensporig veel penalties, ik heb er bijna elke wedstrijd wel één (voor én tegen)
- Het aantal blessures ligt gevoelsmatig erg hoog, zowel kleine (2-3 dagen) als langere (enkele weken) blessures
- Bal lijkt soms wat raar te reageren als hij tegen een reclamebord geschoten wordt schiet hij alle kanten op en heel erg ver (detail, maar toch)

Tot zover ben ik best positief eigenlijk, als ze die laatste puntjes nou nog wat tweaken voor de releaseday zou het helemaal ideaal zijn.
Voor mijn idee is dat blessure verhaal elk jaar met de beta :+

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste