Wat is een Holiday Save? Een save waar je gewoon eeuwig on holiday gaat gewoon om te kijken wat er gebeurd in de voetbalwereld zonder het spel echt te spelen of zo?
Ik ga em vannacht nog eens een keer laten draaien maar dan met een wat grotere database.
@YES precies dat ja.
Ik ben gewoon clubloos, met 1 competitie actief, zet mezelf op vakantie en ga een andere game doen. Voor de snelheid ook de autosave uitgezet. Na 3 uur zit ik dan in mei 2037 (colombia begint in 2021)
@YES precies dat ja.
Ik ben gewoon clubloos, met 1 competitie actief, zet mezelf op vakantie en ga een andere game doen. Voor de snelheid ook de autosave uitgezet. Na 3 uur zit ik dan in mei 2037 (colombia begint in 2021)
[ Voor 56% gewijzigd door toolkist op 02-08-2023 13:07 ]
Op zich wel geinig. Ik deed dat eerder ook wel eens maar dan stopte ik ergens en begon dan met een nieuwe manager aan een actieve carrière. Kon ik me helemaal verliezen in het scouten van al die talentvolle regens en nieuwe wereldsterrentoolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:06:
Ik ga em vannacht nog eens een keer laten draaien maar dan met een wat grotere database.
@YES precies dat ja.
Nou, de kans bestaat dat ik dat tzt ook nog ga doen. Beginnen in het jaar 2100 ofzo.
In het jaar 2037
- heeft Ajax nog elke keer de Eredivisie gewonnen
- heeft Man City 10x de PL gewonnen
- heeft Man City de CL nog steeds niet gewonnen
- heeft Real de CL 6x gewonnen. Chelsea 4x, PSG, Juve, Arsenal en Porto 1x (en seizoen
- hebben Frankrijk, Engeland, Duitsland en Spanje elk 1x het WK gewonnen (NL 1x 3e, verder niks bijzonders)
- heeft Belgie EK 2024 gewonnen. Daarna 2x Frankrijk en 1x Italie. Belgie won het EK in Duitsland in de finale tegen Duitsland, altijd lekker.
- is dit de beste regen die ik tot nu toe gevonden krijg. Niet qua PA/CA ("maar" 190), maar wel qua stats:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aDzHaX017SBgr3k9iPp5IXJO.png?f=user_large)
Als die jumping reach toch iets hoger was....
En het mooiste.... Hij heeft z'n hele carriere bij 1 club gespeeld (Atletico Madrid dus)
- oh ja en de grootste transfer.. 180m voor Paul Wanner (een talent van Bayern die in het begin al in de game zit) van Inter naar Man Utd. Ajax staat 2x in de lijst, als verkopende partij, 1x 141m voor een regen (die ze gratis gehaald hebben en 5 jaar later dus voor 141m verkochten aan City) en... Kenneth Taylor voor 111m
PSV 2x met een regen, 131m en 113m beiden naar City. Verder geen NL inbreng qua clubs
- heeft Ajax nog elke keer de Eredivisie gewonnen
- heeft Man City 10x de PL gewonnen
- heeft Man City de CL nog steeds niet gewonnen
- heeft Real de CL 6x gewonnen. Chelsea 4x, PSG, Juve, Arsenal en Porto 1x (en seizoen
- hebben Frankrijk, Engeland, Duitsland en Spanje elk 1x het WK gewonnen (NL 1x 3e, verder niks bijzonders)
- heeft Belgie EK 2024 gewonnen. Daarna 2x Frankrijk en 1x Italie. Belgie won het EK in Duitsland in de finale tegen Duitsland, altijd lekker.
- is dit de beste regen die ik tot nu toe gevonden krijg. Niet qua PA/CA ("maar" 190), maar wel qua stats:
:fill(white):strip_exif()/f/image/aDzHaX017SBgr3k9iPp5IXJO.png?f=user_large)
Als die jumping reach toch iets hoger was....
En het mooiste.... Hij heeft z'n hele carriere bij 1 club gespeeld (Atletico Madrid dus)
- oh ja en de grootste transfer.. 180m voor Paul Wanner (een talent van Bayern die in het begin al in de game zit) van Inter naar Man Utd. Ajax staat 2x in de lijst, als verkopende partij, 1x 141m voor een regen (die ze gratis gehaald hebben en 5 jaar later dus voor 141m verkochten aan City) en... Kenneth Taylor voor 111m
PSV 2x met een regen, 131m en 113m beiden naar City. Verder geen NL inbreng qua clubs
[ Voor 18% gewijzigd door toolkist op 02-08-2023 13:24 ]
40 goals nu met nog twee potjes voor de boeg tegen de nummers 18 en 12.. Ben echt benieuwd of hij het haaltYES schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:52:
29 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie, nog 5 potjes te gaan.. Zal het record van Coen Dillen er dit seizoen dan aan gaan? In het seizoen 28/29 heeft Weiper het al geëvenaard (43 goals in 31 wedstrijden) met een ongekende vracht aan goals in de slotfase van het seizoen. Ik denk dat het mogelijk is met wedstrijden tegen vrijwel allemaal middenmoters die nergens echt meer voor mee doen
[Afbeelding]
Denk dat ik zo maar eens in de nieuwe fm een game start op deze manier. Vind persoonlijk het leukst als het allemaal regens zijn.toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:10:
Nou, de kans bestaat dat ik dat tzt ook nog ga doen. Beginnen in het jaar 2100 ofzo.
Word de save ook traag of totaal niet?
Weiper eindigt wéér op 43 treffers. Wat een legende, maar helaas nog altijd niet het record in zijn handen. Die mag nog een seizoen niet weg, Mbappé moet zich maar schikken in een rol op de vleugels
Er zijn op 20 juli 2130 best wel een aantal heel goede spelers.toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
Ik vond jouw project interessant klinken, dus inmiddels is het in mijn holiday save game 2037. Om eens te zien wat voor soort spelers er over een jaar of 30 spelen en of er een nieuwe Messi voorbij komt.
Ik heb alleen de Colombiaanse hoogste divisie draaien, met kleine database, en dat lijkt niet een heel handige instelling hiervoor. Volgens mij komen er zowat geen spelers met hoge PA bij.
191 spelers die een CA van 150 of hoger hebben
en 630 spelers met een PA van 150 of hoger (natuurlijk deels overlap met de 191, deels dertigers die al op hun retour zijn; maar ook 174 spelers van 15-21 jaar)
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ha! Die zal ik even aanpassen haha
Waarom ik de reputatie wil vervangen door iets anders, is omdat het me al jaren stoort dat clubs uit leagues die je niet laadt, na een tijdje geen nieuwe manager meer aantrekken en dat ze dan steeds minder actief worden. Dat betekent in de praktijk dat een club heel weinig transfers doet, maar ook veel minder succes in Europa heeft. Ze kunnen de Europa League en Conference League nog winnen. Zonder manager kan een club nooit de Champions League winnen en ook niet de finale bereiken. Dit is hard-coded.
De activiteit van een club wordt bepaald door (minimaal) 2 dingen:
* is de league geladen ja/nee (en speelbaar/view only)
* wat is de huidige reputatie van de club.
Die eerste staat deels vast bij je game-setup maar kun je nadien nog beïnvloeden door landen te verwijderen of toe te voegen aan je savegame.
Die tweede kan je zelf beïnvloeden door als manager goed te presteren. De game stuurt natuurlijk ook slapende teams aan. Soms kan een club toch heel langzaam groeien en weer boven de minimum reputatie uitkomen. Dan wordt er ineens een manager aangetrokken en zal deze club weer actief gaan meedraaien. Omgekeerd kan natuurlijk ook. Als een club langzaam afglijdt kan hij onder de reputatiedrempel eindigen. Als de manager opstapt, komt er dan geen nieuwe manager meer en gaat de club weer in de slaapstand.
Zo is in mijn save AIK uit Zweden in 2031 haar manager kwijtgeraakt. Pas in 2112 was ze weer groot genoeg gegroeid en heeft ze een nieuwe manager aangetrokken en sindsdien is de club weer actief. Tussentijds bereikt zo'n club natuurlijk wel eens de Europese groepsfase, maar ze zal geen Champions League winnen. Tussentijds worden er af en toe wel spelers verkocht, maar heel veel jaren zijn er geen ingaande transfers.
HJK uit Finland zo'n zelfde situatie. Deze club had in mijn save geen manager aan het begin en trekt deze voor het eerst in 2121 aan!
Nu zijn dit teams uit kleine competities. Maar het probleem doet zich overal voor.
Basel (eerste manager 2110); Anderlecht (sinds 2045 geen manager meer) Galatasaray (van 2045 tot 2100 zonder leiding) en Lyon (na 2037 niks meer) hebben allemaal hetzelfde probleem. Dan heb je mooie clubs uit betere leagues.
Maar ook in de toplanden heb je dit euvel. Ik heb alleen IJsland geladen. Dat betekent dat elk land en iedere club die niet uit IJsland afkomstig is dus volledig op reputatie (en eventuele andere factoren) draait.
Dit zijn de actieve clubs uit de top 4 competities:
Duitsland: Borussia Dortmund, FC Bayern
Engeland: Arsenal, Chelsea, Leicester, Liverpool, City, Utd
Italië: Inter, Juventus. Milan, Napoli, Roma
Spanje: Athletic, Atlético, Barcelona, Real Madrid, Sevilla, Valencia, Villarreal
Buiten de top 4: Ajax, Al-Hilal, Atletico Mineiro, Basel, Bodø/Glimt, Botafogo, Celtic, Corinthians, Dinamo Zagreb, Porto, Fehervar, Fenerbahce, Ferencvaros, Flamengo, Fluminense, Galatasaray, HJK, Internacional, Malmö, Molde, Olympiakos, Palmeiras, PSG, Rakow, Rangers, RB Salzburg, Rosenborg, Santos, Sao Paulo, SH Port, Shakhtar, Benfica, Slavia Praag, Benfica, Slovan Bratislava, Ulsan, Young Boys
We missen echt veel mooie clubs: Hertha, Schalke, Stuttgart, Leipzig, BMG, Köln, Werder, Leverkusen, Wolfsburg, Spurs, Everton, Newcastle, Aston Villa, Wolves, Lyon, Marseille, Feyenoord, PSV, Club Brugge, Standaard Luik, Gent, Genk, AEK, Panathinaikos, Lazio, Atalanta, FC Kopenhagen, Sporting Lissabon, Besiktas, Dinamo Kiev, Zenit, Boca, River Plate, Al-Ahly, Zamalek, ES Tunis, Al-Nassr, enz, enz.
Ik hoop dat als ik een ander/hoger getal in plaats van de huidige reputaties zet, dat dan in elk geval de eerste 20 jaar er meer actieve clubs zijn en dit mogelijk nog langer doorwerkt. Dat zou de transfers en de groepsfase ten goede komen qua afwisseling en zou ook ervoor kunnen zorgen dat er een grotere hoeveelheid en afwisseling in teams is die overwinteren.
Daarna blijf je toch weer beperkt tot de hard-coded grens tussen actief en slapend
Het is echter een gigantische klus om van 1000+ clubs dat aan te passen. Eigenlijk zou ik veel liever gewoon het spel spelen.
Die eerste staat deels vast bij je game-setup maar kun je nadien nog beïnvloeden door landen te verwijderen of toe te voegen aan je savegame.
Die tweede kan je zelf beïnvloeden door als manager goed te presteren. De game stuurt natuurlijk ook slapende teams aan. Soms kan een club toch heel langzaam groeien en weer boven de minimum reputatie uitkomen. Dan wordt er ineens een manager aangetrokken en zal deze club weer actief gaan meedraaien. Omgekeerd kan natuurlijk ook. Als een club langzaam afglijdt kan hij onder de reputatiedrempel eindigen. Als de manager opstapt, komt er dan geen nieuwe manager meer en gaat de club weer in de slaapstand.
Zo is in mijn save AIK uit Zweden in 2031 haar manager kwijtgeraakt. Pas in 2112 was ze weer groot genoeg gegroeid en heeft ze een nieuwe manager aangetrokken en sindsdien is de club weer actief. Tussentijds bereikt zo'n club natuurlijk wel eens de Europese groepsfase, maar ze zal geen Champions League winnen. Tussentijds worden er af en toe wel spelers verkocht, maar heel veel jaren zijn er geen ingaande transfers.
HJK uit Finland zo'n zelfde situatie. Deze club had in mijn save geen manager aan het begin en trekt deze voor het eerst in 2121 aan!
Nu zijn dit teams uit kleine competities. Maar het probleem doet zich overal voor.
Basel (eerste manager 2110); Anderlecht (sinds 2045 geen manager meer) Galatasaray (van 2045 tot 2100 zonder leiding) en Lyon (na 2037 niks meer) hebben allemaal hetzelfde probleem. Dan heb je mooie clubs uit betere leagues.
Maar ook in de toplanden heb je dit euvel. Ik heb alleen IJsland geladen. Dat betekent dat elk land en iedere club die niet uit IJsland afkomstig is dus volledig op reputatie (en eventuele andere factoren) draait.
Spanje: Athletic, Atlético, Barcelona, Real Madrid, Sevilla, Valencia, Villarreal
Buiten de top 4: Ajax, Al-Hilal, Atletico Mineiro, Basel, Bodø/Glimt, Botafogo, Celtic, Corinthians, Dinamo Zagreb, Porto, Fehervar, Fenerbahce, Ferencvaros, Flamengo, Fluminense, Galatasaray, HJK, Internacional, Malmö, Molde, Olympiakos, Palmeiras, PSG, Rakow, Rangers, RB Salzburg, Rosenborg, Santos, Sao Paulo, SH Port, Shakhtar, Benfica, Slavia Praag, Benfica, Slovan Bratislava, Ulsan, Young Boys
We missen echt veel mooie clubs: Hertha, Schalke, Stuttgart, Leipzig, BMG, Köln, Werder, Leverkusen, Wolfsburg, Spurs, Everton, Newcastle, Aston Villa, Wolves, Lyon, Marseille, Feyenoord, PSV, Club Brugge, Standaard Luik, Gent, Genk, AEK, Panathinaikos, Lazio, Atalanta, FC Kopenhagen, Sporting Lissabon, Besiktas, Dinamo Kiev, Zenit, Boca, River Plate, Al-Ahly, Zamalek, ES Tunis, Al-Nassr, enz, enz.
Ik hoop dat als ik een ander/hoger getal in plaats van de huidige reputaties zet, dat dan in elk geval de eerste 20 jaar er meer actieve clubs zijn en dit mogelijk nog langer doorwerkt. Dat zou de transfers en de groepsfase ten goede komen qua afwisseling en zou ook ervoor kunnen zorgen dat er een grotere hoeveelheid en afwisseling in teams is die overwinteren.
Daarna blijf je toch weer beperkt tot de hard-coded grens tussen actief en slapend
Het is echter een gigantische klus om van 1000+ clubs dat aan te passen. Eigenlijk zou ik veel liever gewoon het spel spelen.
@Jorgen ze zouden je goed kunnen gebruiken bij SI
Haha, thanks! Ik heb nog wel ideeën over een aantal verbeteringen. Die heb ik ook allemaal doorgegeven op het forum daar.Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:27:
@Jorgen ze zouden je goed kunnen gebruiken bij SI
/f/image/lDElNmnpjlwR6eYEwYRxVf1u.png?f=fotoalbum_large)
Hjartarson, wat een baas. Transfervrij bij mij vertrokken omdat hij na zes jaar basis (vanf zijn 18e!) Feyenoord een nieuwe uitdaging aan wilde gaan. Ik wilde hem niet kwijt en heb hem dus uit zijn contract laten lopen i.p.v. te verkopen. Nu hoop en bid ik dat hij in korte tijd als transfervrije speler toch tot inkeer komt en in onderhandeling wil. De eerste poging werd nog keihard afgeslagen dus ik vrees ervoor.
Geen idee of iemand dat al vaker gehad heeft? Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen maar dat was met een speler waar verder ook 0 interesse in was, en niet een wereldtopper zoals deze
Bij mij hebben ze 2 januari al ergens getekend danYES schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:49:
[Afbeelding]
Hjartarson, wat een baas. Transfervrij bij mij vertrokken omdat hij na zes jaar basis (vanf zijn 18e!) Feyenoord een nieuwe uitdaging aan wilde gaan. Ik wilde hem niet kwijt en heb hem dus uit zijn contract laten lopen i.p.v. te verkopen. Nu hoop en bid ik dat hij in korte tijd als transfervrije speler toch tot inkeer komt en in onderhandeling wil. De eerste poging werd nog keihard afgeslagen dus ik vrees ervoor.
Geen idee of iemand dat al vaker gehad heeft? Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen maar dat was met een speler waar verder ook 0 interesse in was, en niet een wereldtopper zoals deze
Ik heb met stijgende verbazing zitten toekijken hoe niemand een bod uitbracht. De complete Europese top had interesse maar niemand doet iets. Ook nu hij bijna een week transfervrij is, doet nog geen enkele ploeg een poging. Geen idee hoe dat zit maar interesse om weer aan te haken is er voorlopig ook nog niet denk ikChelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:22:
[...]
Bij mij hebben ze 2 januari al ergens getekend dan
@Chelseamarre123 Hjartarson tekent bij Bayern, die aardig afgezakt zijn door de jaren heen (mijn spelers geven regelmatig aan geen interesse in ze te hebben als ze bieden op hen). Hij krijgt een min. fee clause van 81 miljoen. Ik begin vast geld bij elkaar te rapen. In de winter komt geheid de eerste poging al
Lekker laten en de volgende newgen scoutenYES schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:29:
@Chelseamarre123 Hjartarson tekent bij Bayern, die aardig afgezakt zijn door de jaren heen (mijn spelers geven regelmatig aan geen interesse in ze te hebben als ze bieden op hen). Hij krijgt een min. fee clause van 81 miljoen. Ik begin vast geld bij elkaar te rapen. In de winter komt geheid de eerste poging al
Nee niks, ik ben inmiddels rijk genoeg om als een verwend rotjoch die speler weer terug te halen. En dat ga ik proberen ook. Ook omdat ik nog geen regen die net zo goed of beter is als hem heb gevonden trouwens.Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:54:
[...]
Lekker laten en de volgende newgen scouten
Nu lijkt het of er naast het grote aantal missende clubs toch nog best een hoop clubs zijn die wel een manager aantrekken. Ik weet nog niet zeker of dit altijd zo is in deze versie van FM, maar in FM18 heb ik 90+ seizoen gespeeld en daar waren er naast de speelbare leagues in totaal nog maar 16 andere clubs met een manager. Arsenal, Chelsea, City, United, Liverpool, Spurs, Inter, Juventus, Milan, Napoli, Barça, Atlético, Real, Sevilla, PSG en Benfica. Alleen de absolute top dus. (Duitsland mist in dit rijtje, omdat die speelbaar was) Ook in de andere tussenliggende FM-versies deed dit zich voor.Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 18:05:
Waarom ik de reputatie wil vervangen door iets anders, is omdat het me al jaren stoort dat clubs uit leagues die je niet laadt, na een tijdje geen nieuwe manager meer aantrekken en dat ze dan steeds minder actief worden. Dat betekent in de praktijk dat een club heel weinig transfers doet, maar ook veel minder succes in Europa heeft. Ze kunnen de Europa League en Conference League nog winnen. Zonder manager kan een club nooit de Champions League winnen en ook niet de finale bereiken. Dit is hard-coded.
Ik snap de keuze van SI om voor speelbaarheid te kiezen ten opzichte van realisme, maar veel mensen spelen graag saves van vele jaren. Als je dat van plan bent is het dus altijd van belang om een goede afweging te maken tussen snelheid en realisme zodat de balans ook op de lange duur in jouw voordeel blijft.
Nou, ook maar eens een update van mijn carriere in België. 6 jaar bij de club nu en mijn derde titel gepakt, tweede oprij en de eenvoudigste van de 3.
/f/image/DqJ3Gz6RZowbrRJHW1y57HOF.png?f=fotoalbum_large)
In de CL een heel moeilijke loting, AC Milan werd de laatste jaren 2de of eerste in Italie. En Everton heb ik zelf groot gemaakt en hebben 4CL's gewonnen. Ajax was het kneusje van de groep, zijn al wat jaren op de dool.
Uiteindelijk vrij eenvoudig overwinterd in de CL.
/f/image/tPHI7zhnSpHRIKbd9w4lkLRZ.png?f=fotoalbum_large)
In de 2de ronde helaas op penalty's uitgeschakeld tegen Atletico Madrid. Volgend jaar beter.
/f/image/SPrCoi1JQPaQrGUzadbbudNo.png?f=fotoalbum_large)
Qua (uitgaande) transfers begint het wel lekker te gaan. Saldo is 180 miljoen euro atm en zal alleen maar stijgen door toekomstige transfers.
Hoef eigenlijk niet fors te investeren want heb meestal al de volgende speler in de jeugd klaar zitten.
/f/image/VHlUOPmP8AWI4BPB4qrAZfs8.png?f=fotoalbum_large)
Deze geweldenaar een nieuw contract gegeven, speler van het jaar geworden. Clausule van 40 miljoen proberen te verhogen aangezien heel Europa belangstelling heeft.
Benieuwd of hij mijn bod accepteert.
/f/image/EIC7dHXIw3HhKqeDHAEfsIk0.png?f=fotoalbum_large)
Gezien onze goede prestaties in Europa en van Gent krijgen we een extra rechtstreeks ticket
/f/image/kmwJT0cxO90M33f8ilg2nsNn.png?f=fotoalbum_large)
Oh als extraatje is mijn slttelietclub MVV gepromoveerd met 4 huurlingen van mij naar de Eredivisie. Ga ze proberen naar de top van Nederland te brengen door er spelers heen te sturen.
/f/image/DqJ3Gz6RZowbrRJHW1y57HOF.png?f=fotoalbum_large)
In de CL een heel moeilijke loting, AC Milan werd de laatste jaren 2de of eerste in Italie. En Everton heb ik zelf groot gemaakt en hebben 4CL's gewonnen. Ajax was het kneusje van de groep, zijn al wat jaren op de dool.
Uiteindelijk vrij eenvoudig overwinterd in de CL.
/f/image/tPHI7zhnSpHRIKbd9w4lkLRZ.png?f=fotoalbum_large)
In de 2de ronde helaas op penalty's uitgeschakeld tegen Atletico Madrid. Volgend jaar beter.
/f/image/SPrCoi1JQPaQrGUzadbbudNo.png?f=fotoalbum_large)
Qua (uitgaande) transfers begint het wel lekker te gaan. Saldo is 180 miljoen euro atm en zal alleen maar stijgen door toekomstige transfers.
Hoef eigenlijk niet fors te investeren want heb meestal al de volgende speler in de jeugd klaar zitten.
/f/image/VHlUOPmP8AWI4BPB4qrAZfs8.png?f=fotoalbum_large)
Deze geweldenaar een nieuw contract gegeven, speler van het jaar geworden. Clausule van 40 miljoen proberen te verhogen aangezien heel Europa belangstelling heeft.
Benieuwd of hij mijn bod accepteert.
/f/image/EIC7dHXIw3HhKqeDHAEfsIk0.png?f=fotoalbum_large)
Gezien onze goede prestaties in Europa en van Gent krijgen we een extra rechtstreeks ticket
/f/image/kmwJT0cxO90M33f8ilg2nsNn.png?f=fotoalbum_large)
Oh als extraatje is mijn slttelietclub MVV gepromoveerd met 4 huurlingen van mij naar de Eredivisie. Ga ze proberen naar de top van Nederland te brengen door er spelers heen te sturen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OYswwDj5M70XzRZTYUhsiwey.png?f=user_large)
Mooiste is eigenlijk nog dat Borg, een jongen uit eigen jeugd, de grote man was met drie goals
[ Voor 20% gewijzigd door YES op 03-08-2023 20:53 ]
2035 was een mooi jaar, enorme overmacht omdat alle concurrenten maar punten bleven morsen. Helaas in de Champions League in de halve finale na verlenging uitgeschakeld door Liverpool.
En Cambuur gaat de Champions League in...
/f/image/bfoELgfPZHxfCyBArZvNXdcZ.png?f=fotoalbum_large)
En ik weet niet wat mijn bestuur in hun koffie doet, maar elk voorstel dat ik doe om de jeugd te verbeteren wordt afgewezen.... En dan boos zijn, idioten.
En Cambuur gaat de Champions League in...
/f/image/bfoELgfPZHxfCyBArZvNXdcZ.png?f=fotoalbum_large)
En ik weet niet wat mijn bestuur in hun koffie doet, maar elk voorstel dat ik doe om de jeugd te verbeteren wordt afgewezen.... En dan boos zijn, idioten.
/f/image/FVl2XqZYme5piI5iYfGTAPU8.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 03-08-2023 22:24 ]
Vannacht nog eens een keer een holiday save laten draaien, Eredivisie+KKD, kijk net is tot 2048 gekomen.
NEC heeft inmiddels AZ verstoten uit de top 4, verder niet heel veel schokkends.
Kijk ik naar de huidige spelers in 2048, dan valt deze me wel heel erg op. Dit is zo'n beetje Ihattaren in het kwadraat qua vergooid potentieel...
:fill(white):strip_exif()/f/image/wfMKcACvGDH8GrHlP5Clj2Wo.png?f=user_large)
Voor de niet kenners.. een potential ability van 186 is echt heel erg hoog. De max is 200, met 186 zit je op een vergelijkbaar potentieel als Salah, Bale, Benzema.
Geen vreemde blessures oid, dus hoe ie dit voor elkaar gekregen heeft?
NEC heeft inmiddels AZ verstoten uit de top 4, verder niet heel veel schokkends.
Kijk ik naar de huidige spelers in 2048, dan valt deze me wel heel erg op. Dit is zo'n beetje Ihattaren in het kwadraat qua vergooid potentieel...
:fill(white):strip_exif()/f/image/wfMKcACvGDH8GrHlP5Clj2Wo.png?f=user_large)
Voor de niet kenners.. een potential ability van 186 is echt heel erg hoog. De max is 200, met 186 zit je op een vergelijkbaar potentieel als Salah, Bale, Benzema.
pressure is 3... waarschijnlijk elke wedstrijd met druk nat gegaan... geen hoge seizoensgemiddelde gok ik zo. Ook concentratie en professionalisme zijn niet hoog, maar de samenloop van die attributen weet ik niet preciestoolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:05:
Vannacht nog eens een keer een holiday save laten draaien, Eredivisie+KKD, kijk net is tot 2048 gekomen.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ColdStone op 04-08-2023 09:07 ]
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Zucht, speler geeft aan dat ie naar de club wil die een bod doet. Nja, ik denk prima, je bent reserve hier, ga maar. Hij tekent contract, vertrekt.
Bij vertrek ga ik het gesprek aan, wens hem succes en zeg jammer dat je weggaat, is ie boos omdat ie wilde blijven. Clown...
Bij vertrek ga ik het gesprek aan, wens hem succes en zeg jammer dat je weggaat, is ie boos omdat ie wilde blijven. Clown...
6 ambitie is erg laag. combineer dat met 9 professionalisme en je hebt een speler die zichzelf niet wilt verbeteren of naar een betere club/competitie wilt.toolkist schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:05:
Ik neem ook aan dat de trainingsfaciliteiten en staff van top oss niet wereldklasse zijn/
Daarom dat een jeugdspeler als unambitious binnenkrijgen eigenlijk al bijna direct een verloren zaak is
Hij speelde pas een jaartje bij TOP Oss, daarvoor bij allerlei vergelijkbare kneut (Dordrecht enzo).AntiChrist7 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:09:
[...]
6 ambitie is erg laag. combineer dat met 9 professionalisme en je hebt een speler die zichzelf niet wilt verbeteren of naar een betere club/competitie wilt.
Ik neem ook aan dat de trainingsfaciliteiten en staff van top oss niet wereldklasse zijn/
Daarom dat een jeugdspeler als unambitious binnenkrijgen eigenlijk al bijna direct een verloren zaak is
Maar toch, je zou toch verwachten dat een speler met 186 potentieel in de jeugd al opgepikt wordt door een grote club. In dit geval dus helemaal niet.
Potentieel maakt niet uit als de speler geen drive heeft om het te bereiken. Dat weet de AI ook.Ik heb het zelf al gemerkt met jeugdspelers. Die groeien gewoon niet of amper. Je moet naar meer kijken dan gewoon Star rating
De AI zal ook wel een 4 voor important matches gezien hebben + 17 voor blessuregevoelig
De AI zal ook wel een 4 voor important matches gezien hebben + 17 voor blessuregevoelig
Dat hoeft niet perse. Ik heb wel eens spelers die na wat kritiek op hun trainingen en wedstrijden ineens een hoge ambitie rating krijgen. Maar, om eerlijk te zijn is dat wel meer uitzondering als regel.AntiChrist7 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 01:09:
[...]
6 ambitie is erg laag. combineer dat met 9 professionalisme en je hebt een speler die zichzelf niet wilt verbeteren of naar een betere club/competitie wilt.
@toolkist Gebeurd wel vaker hoor, niet elke speler haalt zijn potentieel. Voornamelijk door mentale onzichtbare stats.
Hier een screen van mijn game, gesorteerd op spelers met een PA hoger dan 160 en met een leeftijd van 25+ tot 30.
Hier een screen van mijn game, gesorteerd op spelers met een PA hoger dan 160 en met een leeftijd van 25+ tot 30.
/f/image/IuySQGJeOOhP9uuQaeJqIjs2.png?f=fotoalbum_large)
Zo, seizoen 2040/2041 zit er voor Arsenal weer op.
En het was toch weer een aardig seizoen, to put it mildly.
Allereerst de transfers. Hier is vrij weinig te melden, ik heb maar één Braziliaanse speler gehaald voor wat extra diepte op de DC en MC posities. En ik heb één speler (een Belgische AML) gepromoveerd van de reserves naar de hoofdmacht. Verder geen transfers vanuit het eerste elftal, wel enkele reservespelers verkocht die of een aflopend contract hadden of niet goed genoeg waren.
Dan de competities. Ik mocht beginnen met de FA Community Shield. Hier moest ik aantreden tegen Everton, en die maakte ik met maar liefst 7-1 af, waardoor de eerste prijs al binnen was.
Omdat ik vorig jaar de Champion League won, mocht ik ook deelnemen aan de UEFA Super Cup, waar ik Valencia (als Europa League-winnaar) trof. Ook deze prijs ging richting Londen, want ik versloeg ze met 2-1.
Dat was een mooi begin van het seizoen dus.
Vervolgens mocht ik meedoen aan de FIFA Club World Championship. In de groepsfase moest ik tegen ES Sahel uit Tunesië (8-0 winst) en CF Monterrey uit Mexico (4-0 winst). Daarna ging ik naar de kwartfinale, en hier trof ik wederom mijn aartsrivaal Tottenham, van wie ik dit keer met 2-1 verloor...
Toen kwam de EFL Cup. Via overwinningen op Southampton (4-1) en Liverpool (2-1) bereikte ik de kwartfinale. Helaas werd ik hier door Manchester City volledig afgemaakt: 5-1 verlies. Dit was wel in een deel van het seizoen met enorme fixture congestion: ik moest in die week, én de week ervoor, maar liefst 3 (!) wedstrijden per week afwerken. Ik had dus een oververmoeide, niet-fitte selectie met ook nog een aantal (weliswaar kortdurende) blessures, inclusief mijn beste keeper, middenvelder én spits.
De FA Cup was aanzienlijk succesvoller. Met overwinningen op respectievelijk QPR (6-0), Bradford City (5-1), Huddersfield (4-0), Sunderland (1-0) en Burnley (3-1) bereikte ik de finale, waar ik Chelsea trof. Helaas waren die met 1-0 nét iets te sterk.
Dan de Champions League. Ik had gelukkig in de League Phase een relatief eenvoudige loting:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cK3XFjuZEvC1ZHuEfyuNTH6b.png?f=user_large)
Hierdoor eindigde ik als eerste in de league:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UFlqc9iMAuUdAJni6LknzLTy.png?f=user_large)
In de Round of 16 mocht ik tegen Red Bull Salzburg, die ik met 5-1 (uit) en 3-0 (thuis) eenvoudig versloeg. In de kwartfinale wachte FC Porto op me. Uit werd het in een krankzinnige wedstrijd een 4-3 overwinning, nadat ik op 1-3 achterstand kwam. Thuis rolde ik ze met 6-0 makkelijk op.
De halve finale werd een treffen tegen Real Madrid. Dit keer werd het geen 12-7 (zoals vorig jaar), maar desondanks een mooie uitslag met een 5-1 overwinning voor mij thuis, en een 1-1 gelijkspel uit (waar ik een veredeld B-elftal opstelde door wederom oververmoeidheid en blessures).
In de finale trof ik onze grote aartsrivals Tottenham. Dit was niet bepaald een fraaie wedstrijd, maar toch wist ik met 2-1 te winnen. Dat was de vierde prijs dit seizoen!
Als laatste de competitie. Deze verliep eigenlijk uitstekend, hoewel ik net name de laatste paar weken nauwelijks een volledige fitte selectie kon neerzetten ivm oververmoeidheid en enkele blessures, heb ik toch maar 2 gelijke spelen en 5 verliespartijen gehad. Dit keer had ik wel stevige concurrentie van aartsrivaal Tottenham, maar ik wist ze toch voor te blijven, met 3 punten voorsprong en een doelsaldo van maar liefst +82 (!) was ik dus weer kampioen.
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/c9893LbqfsJ7WA7FP72wo6yp.png?f=user_large)
Topscorer en tevens speler met beste rating:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4QaXL0sutu5Kg11GdwbgCbSW.png?f=user_large)
Volgend jaar worden het gedegradeerde Leeds United, Hull City en West Brom opgevolgd door Bournenouth (winnaar Championship), Southampton (runner-up) en Sunderland (winnaar playoffs).
En het was toch weer een aardig seizoen, to put it mildly.
Allereerst de transfers. Hier is vrij weinig te melden, ik heb maar één Braziliaanse speler gehaald voor wat extra diepte op de DC en MC posities. En ik heb één speler (een Belgische AML) gepromoveerd van de reserves naar de hoofdmacht. Verder geen transfers vanuit het eerste elftal, wel enkele reservespelers verkocht die of een aflopend contract hadden of niet goed genoeg waren.
Dan de competities. Ik mocht beginnen met de FA Community Shield. Hier moest ik aantreden tegen Everton, en die maakte ik met maar liefst 7-1 af, waardoor de eerste prijs al binnen was.
Omdat ik vorig jaar de Champion League won, mocht ik ook deelnemen aan de UEFA Super Cup, waar ik Valencia (als Europa League-winnaar) trof. Ook deze prijs ging richting Londen, want ik versloeg ze met 2-1.
Dat was een mooi begin van het seizoen dus.
Vervolgens mocht ik meedoen aan de FIFA Club World Championship. In de groepsfase moest ik tegen ES Sahel uit Tunesië (8-0 winst) en CF Monterrey uit Mexico (4-0 winst). Daarna ging ik naar de kwartfinale, en hier trof ik wederom mijn aartsrivaal Tottenham, van wie ik dit keer met 2-1 verloor...
Toen kwam de EFL Cup. Via overwinningen op Southampton (4-1) en Liverpool (2-1) bereikte ik de kwartfinale. Helaas werd ik hier door Manchester City volledig afgemaakt: 5-1 verlies. Dit was wel in een deel van het seizoen met enorme fixture congestion: ik moest in die week, én de week ervoor, maar liefst 3 (!) wedstrijden per week afwerken. Ik had dus een oververmoeide, niet-fitte selectie met ook nog een aantal (weliswaar kortdurende) blessures, inclusief mijn beste keeper, middenvelder én spits.
De FA Cup was aanzienlijk succesvoller. Met overwinningen op respectievelijk QPR (6-0), Bradford City (5-1), Huddersfield (4-0), Sunderland (1-0) en Burnley (3-1) bereikte ik de finale, waar ik Chelsea trof. Helaas waren die met 1-0 nét iets te sterk.
Dan de Champions League. Ik had gelukkig in de League Phase een relatief eenvoudige loting:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cK3XFjuZEvC1ZHuEfyuNTH6b.png?f=user_large)
Hierdoor eindigde ik als eerste in de league:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UFlqc9iMAuUdAJni6LknzLTy.png?f=user_large)
In de Round of 16 mocht ik tegen Red Bull Salzburg, die ik met 5-1 (uit) en 3-0 (thuis) eenvoudig versloeg. In de kwartfinale wachte FC Porto op me. Uit werd het in een krankzinnige wedstrijd een 4-3 overwinning, nadat ik op 1-3 achterstand kwam. Thuis rolde ik ze met 6-0 makkelijk op.
De halve finale werd een treffen tegen Real Madrid. Dit keer werd het geen 12-7 (zoals vorig jaar), maar desondanks een mooie uitslag met een 5-1 overwinning voor mij thuis, en een 1-1 gelijkspel uit (waar ik een veredeld B-elftal opstelde door wederom oververmoeidheid en blessures).
In de finale trof ik onze grote aartsrivals Tottenham. Dit was niet bepaald een fraaie wedstrijd, maar toch wist ik met 2-1 te winnen. Dat was de vierde prijs dit seizoen!
Als laatste de competitie. Deze verliep eigenlijk uitstekend, hoewel ik net name de laatste paar weken nauwelijks een volledige fitte selectie kon neerzetten ivm oververmoeidheid en enkele blessures, heb ik toch maar 2 gelijke spelen en 5 verliespartijen gehad. Dit keer had ik wel stevige concurrentie van aartsrivaal Tottenham, maar ik wist ze toch voor te blijven, met 3 punten voorsprong en een doelsaldo van maar liefst +82 (!) was ik dus weer kampioen.
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/c9893LbqfsJ7WA7FP72wo6yp.png?f=user_large)
Topscorer en tevens speler met beste rating:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4QaXL0sutu5Kg11GdwbgCbSW.png?f=user_large)
Volgend jaar worden het gedegradeerde Leeds United, Hull City en West Brom opgevolgd door Bournenouth (winnaar Championship), Southampton (runner-up) en Sunderland (winnaar playoffs).
Virussen? Scan ze hier!
Ben nu al een paar jaar bezig met Bordeaux, mijn 2e club nadat ik de titel wist te pakken in Polen.
Frankrijk is vanwege PSG een leuke uitdaging.
Ik zit nu in 2035/36 en dit is dacht ik mijn 7e seizoen met Bordeaux.
Elk seizoen was het een stapje omhoog, paar keer 4e, toen 3e etc en uiteraard elke keer PSG kampioen.
Maar afgelopen seizoen viel alles precies goed, kampioen en verloren in de CL.
We zijn nu in de winter van het nieuwe seizoen en ik denk dat we dit seizoen weer de titel pakken.
Zo ongeveer elke aanvaller heeft een leuke club achter zich aan zitten dus ik hoop dat ze niet allemaal tegelijk vertrekken.
Het enige probleem dat ik de afgelopen jaren heb is het vinden van leuke centrale verdedigers en rechtsback.
Talenten ontwikkelen zich telkens niet zoals gehoopt, en nu had ik een speler die dit wel deed en deze loopt moeilijk te doen nadat Real Madrid zich met een lachwekkend bod had gemeld.
Heb hem (Matarazo) nu aan Real verhuurd met optie tot koop, word hij gekocht dan zal de transfer prijs vrij lekker zijn.
Heb nu deze winter een 36 jarige de Ligt voor 12mln gekocht. Zal meteen mijn beste verdediger zijn en hoop dat hij nog 2 jaar mee gaat doen en de jonge spelers beter kan maken.
Iemand anders al eens zoveel voor een bejaarde betaald?
Elk seizoen was het een stapje omhoog, paar keer 4e, toen 3e etc en uiteraard elke keer PSG kampioen.
We zijn nu in de winter van het nieuwe seizoen en ik denk dat we dit seizoen weer de titel pakken.
Zo ongeveer elke aanvaller heeft een leuke club achter zich aan zitten dus ik hoop dat ze niet allemaal tegelijk vertrekken.
Het enige probleem dat ik de afgelopen jaren heb is het vinden van leuke centrale verdedigers en rechtsback.
Talenten ontwikkelen zich telkens niet zoals gehoopt, en nu had ik een speler die dit wel deed en deze loopt moeilijk te doen nadat Real Madrid zich met een lachwekkend bod had gemeld.
Heb hem (Matarazo) nu aan Real verhuurd met optie tot koop, word hij gekocht dan zal de transfer prijs vrij lekker zijn.
Heb nu deze winter een 36 jarige de Ligt voor 12mln gekocht. Zal meteen mijn beste verdediger zijn en hoop dat hij nog 2 jaar mee gaat doen en de jonge spelers beter kan maken.
rustig aan he? ben zelf ook 36Deadsy schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:03:
Ben nu al een paar jaar bezig met Bordeaux, mijn 2e club nadat ik de titel wist te pakken in Polen.

Heb 35jarige Tomori terug naar engeland gehaald toen mijn 3de centrale verdediger zijn been brak voor een 8M. Maar vooral zijn salaris is eigenlijk te hoog voor wat hij kan bieden/zijn prestaties. Heb hem een tweejarig contract gegeven....
Vind dat ze in deze fm vrij lang goed blijven.
Net nog een 36 jarige middenvelder gehaald, gratis.
Zal deze zomer perfect coulibaly kunnen vervangen.
Coulibaly is 23, all vijf jaar basis speler en hoort al jaren tot mijn beste spelers.
Zat afgelopen zomer al lastig te doen toen ik hem niet liet vertrekken.
Nu in de winter zit hij te zeuren dat ik hem niet voor 90mln naar Everton laat gaan.
Ik wil minimaal 120 voor hem, en het is Everton. Hij kan beter.
Heb enkele jonkies waarvan ik had gehoopt dat ze hem konden vervangen maar geen van hun gaat het niveau van hem halen.
Dus hoop dat deze 36 jarige middenvelder het gat kan vullen de komende twee jaar.
Van de 120mln die in will vangen voor coulibaly ga ik in de zomer een talent halen voor max 40mln
ik vind de 32+ spelers vaak met name fysiek zo snel minder worden. tactisch veel beter dan de jonge spelers. is wel een risico met een 36 jarige speler voor twee jaarDeadsy schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:21:
[...]
Vind dat ze in deze fm vrij lang goed blijven.
Net nog een 36 jarige middenvelder gehaald, gratis.
Zal deze zomer perfect coulibaly kunnen vervangen.
Coulibaly is 23, all vijf jaar basis speler en hoort al jaren tot mijn beste spelers.
Zat afgelopen zomer al lastig te doen toen ik hem niet liet vertrekken.
Nu in de winter zit hij te zeuren dat ik hem niet voor 90mln naar Everton laat gaan.
Ik wil minimaal 120 voor hem, en het is Everton. Hij kan beter.
Heb enkele jonkies waarvan ik had gehoopt dat ze hem konden vervangen maar geen van hun gaat het niveau van hem halen.
Dus hoop dat deze 36 jarige middenvelder het gat kan vullen de komende twee jaar.
Van de 120mln die in will vangen voor coulibaly ga ik in de zomer een talent halen voor max 40mln
Ach kan ie niet mee, kun je em altijd nog als mentor gebruiken voor je grootste talenten.El Capitan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:27:
[...]
ik vind de 32+ spelers vaak met name fysiek zo snel minder worden. tactisch veel beter dan de jonge spelers. is wel een risico met een 36 jarige speler voor twee jaar
Dat is de enige reden dat ik deze zomer Tadic niet verkoop, die inmiddels 36 is. Voorbeeldprof qua instelling, dus perfect om m'n talenten met een wat mindere instelling wat bij te leren.
Yup. Zoals zijn stats nu zijn gaat hij minimaal 12 maanden basis spelen zolang hij blessure vrij blijft.toolkist schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
Ach kan ie niet mee, kun je em altijd nog als mentor gebruiken voor je grootste talenten.
Dat is de enige reden dat ik deze zomer Tadic niet verkoop, die inmiddels 36 is. Voorbeeldprof qua instelling, dus perfect om m'n talenten met een wat mindere instelling wat bij te leren.
En hij is nu al mentor voor twee leuke talenten.
Hij was trouwens nog steeds basis bij Bayern.
Deze zomer zal ik denk ik mijn hele transfer budget uitgeven aan een verdedigend talent van Ajax, kan deze in de leer bij de ligt.
Wat doe ik hier fout?
Ben nieuwe save begonnen met Wrexham. Na 3 kampioenschappen op rij en een gelukkige 3e plek in championship en winst in playoffs zit ik nu in de Premier league en draai daar aardig.
Mijn scouts komen echter nog steeds met spelers aanzetten die hooguit Championship niveau zijn.
Nu ook een, current ability = decent Sky bet Championship en potential = unlikely to improve.
Ook als ik speler op proef neem en ze max Championship zijn of zelfs maar League One (ook in potentie) dan raden ze aan om contract aan te bieden.
Mijn scouts zitten op het gemiddelde van de PL. Dus geen echte toppers maar ook geen onbenullen.
Het lijkt er echter op dat men nog steeds denkt dat wij een Championship/League One club zijn en daarvoor spelers aanbevelen.
Ben nieuwe save begonnen met Wrexham. Na 3 kampioenschappen op rij en een gelukkige 3e plek in championship en winst in playoffs zit ik nu in de Premier league en draai daar aardig.
Mijn scouts komen echter nog steeds met spelers aanzetten die hooguit Championship niveau zijn.
Nu ook een, current ability = decent Sky bet Championship en potential = unlikely to improve.
Ook als ik speler op proef neem en ze max Championship zijn of zelfs maar League One (ook in potentie) dan raden ze aan om contract aan te bieden.
Mijn scouts zitten op het gemiddelde van de PL. Dus geen echte toppers maar ook geen onbenullen.
Het lijkt er echter op dat men nog steeds denkt dat wij een Championship/League One club zijn en daarvoor spelers aanbevelen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
ja dat kan, maar zou ik niet voor twee seizoenen basis aanhoudentoolkist schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:54:
[...]
Ach kan ie niet mee, kun je em altijd nog als mentor gebruiken voor je grootste talenten.
Volgens mij staan de sterrenbeoordeling van de speler (door de scouts) rechtstreeks in verhouding tot de reputatie van je club.Player1S schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:19:
Wat doe ik hier fout?
Die zal nog enorm laag zijn (ik gok zomaar vergelijkbaar met een league one middenmoter?) dus die omhoog werken zou tot betere scout resultaten moeten leiden.
Voor nu dus scouts alleen laten rapporteren over spelers met 4,5-5 sterren
Ik ben ook eens een holiday save begonnen, maar dan in Championship Manager 3 (1998 beginjaar)
Ik ben nu in 2081, maar wil het tenminste 100 jaar laten lopen. Een wereld zonder olie en Premier League centen en zonder Messi en Cristiano Ronaldo is... interessant.
King Kazu kan in ieder geval niet tippen aan dit beest:
Ik ben nu in 2081, maar wil het tenminste 100 jaar laten lopen. Een wereld zonder olie en Premier League centen en zonder Messi en Cristiano Ronaldo is... interessant.
:fill(white):strip_exif()/f/image/iqYlCzjkKOhmeTnDTHwVmJmP.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Gundogan op 06-08-2023 15:46 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Had je die nog ergens liggen of kan je hem nog steeds voor een prikkie kopen?Gundogan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:42:
Ik ben ook eens een holiday save begonnen, maar dan in Championship Manager 3 (1998 beginjaar)![]()
[Afbeelding]
Kazu is in mijn save per ongeluk 21. Kennelijk is er iets met de gedownloade mods dat dit met hem gedaan heeft.. Die heb ik gauw aangetrokken
Mijn laatste 3 wedstrijden van het seizoen zijn tegen St. Gallen, Servette en Young Boys. (Kampioensgroep)

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 10-08-2023 17:56 ]
Nog ergens op een dvdtje gevondenJorgen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:17:
[...]
Had je die nog ergens liggen of kan je hem nog steeds voor een prikkie kopen?
Via ebay kan je het vast nog kopen, anders via "andere" wegen.
Die stokoude spelers lijkt een bug te zijn uiteraard. Lopen er nu nog wel meer rond van 120 jaar nu. Maar deze litouwer is een van de weinige die nog stug 30+ wedstrijden per jaar speelt.
Zit nu in 2108 en ben begonnen met spelen met Real Madrid. Lijkt geen spannende keuze, maar wachten nu al bijna 110 jaar (!) op een Champions League overwinning. Na het eerste seizoen (1999) alleen een keer de finale gehaald. Milan staat nu op 12 zeges met Ajax tweede met 10. Die hebben nu ook iets van 90 kampioenschappen.
Verder is Nederland meteen in 2002 wereldkampioen geworden, maar daarna niet meer. Wel nog Europees kampioen geworden en wat olympische spelen gewonnen. Italie domineert de Europese kampioenschappen (10x in totaal nu) en de wereldkampioenschappen zijn gevarieerd (2x Zweden en Servie bijvoorbeeld).
Elsborg, Salzburg (zonder Red Bull) en andere Oostenrijkse ploegen, wat Zwitserse ploegen, 2x Anderlecht zijn een greep uit de exotische Champions League winnaars. Man City en PSG hebben het 'op eigen kracht' ook gewonnen in de jaren 60 en 80 (PSG nu 4x winnaar). Feyenoord heeft het toernooi 1x gewonnen na 1998. Sparta, PSV en Groningen hebben een keer de UEFA en Europa Cup II gewonnen.
Kluivert won in het begin de gouden bal. Daarna 2x een Nederlandse regen in de jaren 60 en 90. Ronaldo (Braziliaanse uiteraard) voetbalde nog een jaar bij Feyenoord in zn nadagen. Van Nistelrooy werd topscoorder met zowel PSV als Ajax. Ook Hofland en van Bommel gingen van PSV naar Ajax. Van Nistelrooy was ook bij 80 jaar recordhouder met 28 doelpunten totdat de gouden bal regen het aan gort schoot en naar Milan ging. Verder wordt er vaak niet zo veel gescoord in de competities. Een topscoorder met 9 doelpunten komt vaak voor.
Andere wegen hoeft niet eens, zag ik net. Kennelijk is FM 97/98 inmiddels abandonware en gewoon via FMScout te downloaden. Die zullen niet snel riskeren dat ze iets verkeerd doen, aangezien ze toch een van de grootste fansites zijn. Helaas krijg ik hem onder Windows 10 nog niet aan de praat.Gundogan schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:58:
[...]
Nog ergens op een dvdtje gevonden
Via ebay kan je het vast nog kopen, anders via "andere" wegen.
9 doelpunten maar? Dat is extreem weinig. Wel leuk om te zien hoe het spel zich ontwikkelt als je het jarenlang laat doorlopen.Die stokoude spelers lijkt een bug te zijn uiteraard. Lopen er nu nog wel meer rond van 120 jaar nu. Maar deze litouwer is een van de weinige die nog stug 30+ wedstrijden per jaar speelt.
Zit nu in 2108 en ben begonnen met spelen met Real Madrid. Lijkt geen spannende keuze, maar wachten nu al bijna 110 jaar (!) op een Champions League overwinning. Na het eerste seizoen (1999) alleen een keer de finale gehaald. Milan staat nu op 12 zeges met Ajax tweede met 10. Die hebben nu ook iets van 90 kampioenschappen.
Verder is Nederland meteen in 2022 wereldkampioen geworden, maar daarna niet meer. Wel nog Europees kampioen geworden en wat olympische spelen gewonnen. Italie domineert de Europese kampioenschappen (10x in totaal nu) en de wereldkampioenschappen zijn gevarieerd (2x Zweden en Servie bijvoorbeeld).
Elsborg, Salzburg (zonder Red Bull) en andere Oostenrijkse ploegen, wat Zwitserse ploegen, 2x Anderlecht zijn een greep uit de exotische Champions League winnaars. Feyenoord heeft get toernooi 1x gewonnen na 1998. Sparta, PSV en Groningen hebben een keer de UEFA en Europa Cup II gewonnen.
Kluivert won in het begin de gouden bal. Daarna 2x een Nederlandse regen in de jaren 60 en 90. Ronaldo (Braziliaanse uiteraard) voetbalde nog een jaar bij Feyenoord in zn nadagen. Van Nistelrooy werd topscoorder met zowel PSV als Ajax. Ook Hofland en van Bommel gingen van PSV naar Ajax. Van Nistelrooy was ook bij 80 jaar recordhouder met 28 doelpunten totdat de gouden bal regen het aan gort schoot en naar Milan ging. Verder wordt er vaak niet zo veel gescoord in de competities. Een topscoorder met 9 doelpunten komt vaak voor.
Met zoveel NL, Servische en Zweedse inbreng is er in elk geval variatie
De oudere games willen nog wel eens de '40+ doelpogingen, maar 0 doelpunten en de keeper een 10' kant op gaan. Merk het nu ook met zelf spelen. De simulatie was toen nog niet zo goed.Jorgen schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:02:
[...]
9 doelpunten maar? Dat is extreem weinig. Wel leuk om te zien hoe het spel zich ontwikkelt als je het jarenlang laat doorlopen.
Met zoveel NL, Servische en Zweedse inbreng is er in elk geval variatie

Op de allerlaatste speeldag van het seizoen stonden we 3 punten achter op St. Gallen. Zij hadden aan een gelijkspel genoeg en moesten tegen een vd slechtere ploegen uit de kampioensgroep. Wij moeten winnen én waren van een verlies afhankelijk bij St. Gallen. Onze tegenstander Young Boys Bern had een groot deel van het seizoen bovenaan gestaan, dus dat zou geen sinecure zijn. Toch lukte precies dat! Lausanne won van St. Gallen en wij wonnen glansrijk van Young Boys, waardoor Basel voor het eerst sinds 2017 weer kampioen is van Zwitserland!

Wat doen jullie met staf eigelijk. Sommige rollen gebruik ik zelden tot nooit.
Analist rekrutering, verhuurmanager, 1 prestatie analist..
Analist rekrutering, verhuurmanager, 1 prestatie analist..
Recruitment Analyst gebruik ik zeker wel. Het raport van je scouts wordt er aanzienlijk nauwkeuriger van.
Performance Analyst idem, je krijgt uitgebreidere rapporten.
Een Loan Manager gebruik ik dan weer niet, zie daar de toegevoegde waarde weer niet van in.
Performance Analyst idem, je krijgt uitgebreidere rapporten.
Een Loan Manager gebruik ik dan weer niet, zie daar de toegevoegde waarde weer niet van in.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het soms wel eens leuk om alles aan de staf over te laten en zelf alleen de trainer te zijn. Wil je een speler halen? Doorgeven aan de general manager en kijken wat ie er mee doet. Of wat ie zelf aankoopt. 
Die route eens genomen met Ajax met FM2023 aangezien de normale versie ook in gamepass zit (had het idee dat alleen de console versie bij gamepass zat).
De general manager lijkt voorlopig geen diamant augen te hebben met een tweede keeper van Mainz (1 miljoen), Oliver (middenvelder, huurspeler van Sevilla, optie tot koop van 4 miljoen), Toni Martinez (spits van Porto, 9 miljoen), Bakker (7 miljoen) en Gagliardini (middenvelder van Inter, 2 miljoen) als aankopen. Speel met 3 centrale verdedigers maar die wil hij niet aankopen. Maar goed, heb de general manager ook weggeplukt bij Stockport puur op zn statistieken

Die route eens genomen met Ajax met FM2023 aangezien de normale versie ook in gamepass zit (had het idee dat alleen de console versie bij gamepass zat).
De general manager lijkt voorlopig geen diamant augen te hebben met een tweede keeper van Mainz (1 miljoen), Oliver (middenvelder, huurspeler van Sevilla, optie tot koop van 4 miljoen), Toni Martinez (spits van Porto, 9 miljoen), Bakker (7 miljoen) en Gagliardini (middenvelder van Inter, 2 miljoen) als aankopen. Speel met 3 centrale verdedigers maar die wil hij niet aankopen. Maar goed, heb de general manager ook weggeplukt bij Stockport puur op zn statistieken

[ Voor 60% gewijzigd door Gundogan op 12-08-2023 15:56 ]
Ik heb een 39-jarige Cristiano Ronaldo aangetrokken bij Fiorentina. Oudste speler en oudste doelpuntenmaker voor de club. 5 uit 5; 1 hattrick, speler van de maand september. Ook al ben je op je retour, dat betekent niet dat je niet meer de beste kunt zijn
Het is nog maar net januari 2024 maar er gaat nu al iets verkeerd bij de Italiaanse topclubs

Zo, voor Arsenal zit seizoen 2041/2042 er weer op.
En laten we maar kort zijn, het was een redelijk tegenvallend seizoen.
Ik had met name last van nogal wat blessures, die vaak ook langer duurden, en daarna kreeg ik last van zowel een vormcrisis als een extreem geval van fixture congesting, met dus oververmoeide spelers als resultaat.
En ik kreeg te maken met een take-over: de Zuid-Koreaanse eigenaar van Arsenal heeft de club aan een Chinese eigenaar verkocht, voor een kassabonntje van 296 miljoen euro. Gelukkig had dit voor mij geen gevolgen: de nieuwe eigenaar wilde me juist graag houden, en heeft de verwachtingen zelfs iets afgezwakt: waar ik onder de vorige eigenaar als requirement had "Win the Premier League", werd dit onder de Chinese eigenaar afgezwakt tot "Challenge for the Premier League", en die was Favoured, niet Required ook nog.
Qua transfers heb ik 3 spelers gehaald, allen als Wonderkids gemarkeerd door mijn scouts. De eerste is er één met een naam die ik niet kan uitspreken (Veldin Belobrajdić), dit is een MR/AMR (ik gebruik geen MR, dus zet hem in als AMR) van 19 jaar. Overgenomen voor 9.75 miljoen euro van Dinamo Zagreb.
De tweede is José Ignacio, een 20-jarige MC/ST (ik gebruik hem als MC) die ik voor 72 mijoen heb overgenome nvan het Spaanse SD Huesca.
De derde is de 18-jarige Sergio, een 18-jarige DRC die voor 4.1 miljoen euro van Real Madrid overkwam. Deze heb ik direct uitgeleend aan Vfl Wolfsburg voor een fee van 475 K per maand om wat ervaring op te doen, en hij doet het uitstekend daar.
De eerste 2 zijn bedoeld om wat oudere spelers (respectievelijk 34 en 32 jaar) op de AMR en MC posities te gaan vervangen die ik binnen één of twee seizoenen verwacht verliezen aan pensioen. Sergio is iemand voor de toekomst, want ook op de DC positie heb ik enkele mensen die nu rond de 30 zijn en dus ook niet enorm lang meer mee zullen gaan.
Daar tegenover staat dat ik mijn 2e keeper heb verkocht, en in zijn plaats iemand uit de reserves gepromoveerd heb. Ben nog wel op zoek naar een nieuwe keeper, want mijn primaire keeper is inmiddels 34 jaar. Ook een 33-jarige DC is verkocht, die kwam nauwelijks meer aan spelen toe en verdiende wel erg veel. Een andere DC is ook uit de reserves gepromoveerd naar het eerste, en doet het aardig.
Dan de competities.
Ik begon met de Community Shield, en die ging dit jaar helaas verloren: Chelsea was met 2-0 te sterk.
Daarna kwam de UEFA Super Cup. Hier mocht ik, als winnaar van de Champions League, tegen Feyenoord die vorig jaar de Europa League gewonnen hebben. Deze stuurde ik met 4-1 terug naar Rotterdam, de eerste prijs was dus binnen.
In de EFL Cup ging ik redelijk eenvoudig via overwinningen op Southampton (2-0) en Milwall (7-0) naar de kwartfinale. Hier trof ik Newcastle, en daar verloor ik helaas nipt van met 1-0.
In de FA Cup begon het voortvarend. Met overwinningen op Charlton (7-0), Cardiff (7-1), Bristol City (6-0) en Nottingham Forest (3-1) belandde ik in de halve finale tegen Manchester City. En hier was dus mijn halve elftal geblesseerd, en de andere helft oververmoeid. Ik verloor dan ook kansloos met 5-2.
Dan de Champions League. Ik had een relatief niet al te zware loting voor de League Phase:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SUIiJjpWhvcVrqcrYL5qwvX7.png?f=user_large)
Hierdoor eindigde ik als 1e in de league, en mocht ik de playoffs dus overslaan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LczhhjLSNjA1tzVAvAxWjzhR.png?f=user_large)
In de achtse finales wachtte ik een wedstrijd tegen PSV. Dit was nog altijd in mij blessure/oververmoeidheidsperiode. In Eindhoven verloor ik dan ook in een spannende wedstrijd met 2-3. Thuis wist ik echter wel met 4-0 PSV naar huis te sturen.
In de kwartfinale trof ik wederom Manchester City. Gelukkig was het ernstigste blessure leed dit keer wel voorbij. Hierdoor won ik thuis in een uiterst spannende wedstrijd met 3-2, en uit in een nóg spannendere wedstrijd met maar liefst 4-3, waardoor ik naar de halve finale ging.
Hier wachtte mijn aartsrivaal Tottenham. Die waren uit met 0-1 nipt te sterk (in een slechte wedstrijd), maar thuis wist ik met 2-0 in een redelijke wedstrijd te winnen. Door naar de finale!
Hier wachtte Paris Saint-Germain op me, die in de halve finale Real Madrid met een (aggregate) 5-1 naar huis gestuurd hadden. Ik wist ze met een 3-0 winst alle hoeken van de Eiffeltoren te laten zien, en voor de 2e keer op rij heb ik dus de Champions League gewonnen.
In de competitie ging het eigenlijk niet eens zo enorm slecht, ook al heb ik het grootste deel van het seizoen niet op de 1e plek gestaan. Dit lag niet eens aan mijn ploeg, die deden het eigenlijk best prima. Het kwam vooral omdat met name in de tweede seizoenshelft Manchester City het gewoon enorm goed deed, en ze hadden vaak ook één of twee wedstrijden meer gespeeld dan mij, door uitgestelde wedstrijden etc.
Competitieverloop:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GnELCV8Fe41rCiLyyLVEDJPu.png?f=user_large)
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tj9DR7UTxACyLoZwpSERWvxm.png?f=user_large)
Topscorer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MQLUhHwCVHpZzVjQ8tUGSzso.png?f=user_large)
Volgend jaar degraderen Cardiff, Blackburn en Sunderland dus, ze worden opgevolgd door Brentford (winnaar Championship), Brighton (runner-up) en Aston Villa (winnaar playoffs).
En laten we maar kort zijn, het was een redelijk tegenvallend seizoen.
Ik had met name last van nogal wat blessures, die vaak ook langer duurden, en daarna kreeg ik last van zowel een vormcrisis als een extreem geval van fixture congesting, met dus oververmoeide spelers als resultaat.
En ik kreeg te maken met een take-over: de Zuid-Koreaanse eigenaar van Arsenal heeft de club aan een Chinese eigenaar verkocht, voor een kassabonntje van 296 miljoen euro. Gelukkig had dit voor mij geen gevolgen: de nieuwe eigenaar wilde me juist graag houden, en heeft de verwachtingen zelfs iets afgezwakt: waar ik onder de vorige eigenaar als requirement had "Win the Premier League", werd dit onder de Chinese eigenaar afgezwakt tot "Challenge for the Premier League", en die was Favoured, niet Required ook nog.
Qua transfers heb ik 3 spelers gehaald, allen als Wonderkids gemarkeerd door mijn scouts. De eerste is er één met een naam die ik niet kan uitspreken (Veldin Belobrajdić), dit is een MR/AMR (ik gebruik geen MR, dus zet hem in als AMR) van 19 jaar. Overgenomen voor 9.75 miljoen euro van Dinamo Zagreb.
De tweede is José Ignacio, een 20-jarige MC/ST (ik gebruik hem als MC) die ik voor 72 mijoen heb overgenome nvan het Spaanse SD Huesca.
De derde is de 18-jarige Sergio, een 18-jarige DRC die voor 4.1 miljoen euro van Real Madrid overkwam. Deze heb ik direct uitgeleend aan Vfl Wolfsburg voor een fee van 475 K per maand om wat ervaring op te doen, en hij doet het uitstekend daar.
De eerste 2 zijn bedoeld om wat oudere spelers (respectievelijk 34 en 32 jaar) op de AMR en MC posities te gaan vervangen die ik binnen één of twee seizoenen verwacht verliezen aan pensioen. Sergio is iemand voor de toekomst, want ook op de DC positie heb ik enkele mensen die nu rond de 30 zijn en dus ook niet enorm lang meer mee zullen gaan.
Daar tegenover staat dat ik mijn 2e keeper heb verkocht, en in zijn plaats iemand uit de reserves gepromoveerd heb. Ben nog wel op zoek naar een nieuwe keeper, want mijn primaire keeper is inmiddels 34 jaar. Ook een 33-jarige DC is verkocht, die kwam nauwelijks meer aan spelen toe en verdiende wel erg veel. Een andere DC is ook uit de reserves gepromoveerd naar het eerste, en doet het aardig.
Dan de competities.
Ik begon met de Community Shield, en die ging dit jaar helaas verloren: Chelsea was met 2-0 te sterk.
Daarna kwam de UEFA Super Cup. Hier mocht ik, als winnaar van de Champions League, tegen Feyenoord die vorig jaar de Europa League gewonnen hebben. Deze stuurde ik met 4-1 terug naar Rotterdam, de eerste prijs was dus binnen.
In de EFL Cup ging ik redelijk eenvoudig via overwinningen op Southampton (2-0) en Milwall (7-0) naar de kwartfinale. Hier trof ik Newcastle, en daar verloor ik helaas nipt van met 1-0.
In de FA Cup begon het voortvarend. Met overwinningen op Charlton (7-0), Cardiff (7-1), Bristol City (6-0) en Nottingham Forest (3-1) belandde ik in de halve finale tegen Manchester City. En hier was dus mijn halve elftal geblesseerd, en de andere helft oververmoeid. Ik verloor dan ook kansloos met 5-2.
Dan de Champions League. Ik had een relatief niet al te zware loting voor de League Phase:
:fill(white):strip_exif()/f/image/SUIiJjpWhvcVrqcrYL5qwvX7.png?f=user_large)
Hierdoor eindigde ik als 1e in de league, en mocht ik de playoffs dus overslaan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/LczhhjLSNjA1tzVAvAxWjzhR.png?f=user_large)
In de achtse finales wachtte ik een wedstrijd tegen PSV. Dit was nog altijd in mij blessure/oververmoeidheidsperiode. In Eindhoven verloor ik dan ook in een spannende wedstrijd met 2-3. Thuis wist ik echter wel met 4-0 PSV naar huis te sturen.
In de kwartfinale trof ik wederom Manchester City. Gelukkig was het ernstigste blessure leed dit keer wel voorbij. Hierdoor won ik thuis in een uiterst spannende wedstrijd met 3-2, en uit in een nóg spannendere wedstrijd met maar liefst 4-3, waardoor ik naar de halve finale ging.
Hier wachtte mijn aartsrivaal Tottenham. Die waren uit met 0-1 nipt te sterk (in een slechte wedstrijd), maar thuis wist ik met 2-0 in een redelijke wedstrijd te winnen. Door naar de finale!
Hier wachtte Paris Saint-Germain op me, die in de halve finale Real Madrid met een (aggregate) 5-1 naar huis gestuurd hadden. Ik wist ze met een 3-0 winst alle hoeken van de Eiffeltoren te laten zien, en voor de 2e keer op rij heb ik dus de Champions League gewonnen.
In de competitie ging het eigenlijk niet eens zo enorm slecht, ook al heb ik het grootste deel van het seizoen niet op de 1e plek gestaan. Dit lag niet eens aan mijn ploeg, die deden het eigenlijk best prima. Het kwam vooral omdat met name in de tweede seizoenshelft Manchester City het gewoon enorm goed deed, en ze hadden vaak ook één of twee wedstrijden meer gespeeld dan mij, door uitgestelde wedstrijden etc.
Competitieverloop:
:fill(white):strip_exif()/f/image/GnELCV8Fe41rCiLyyLVEDJPu.png?f=user_large)
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/tj9DR7UTxACyLoZwpSERWvxm.png?f=user_large)
Topscorer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MQLUhHwCVHpZzVjQ8tUGSzso.png?f=user_large)
Volgend jaar degraderen Cardiff, Blackburn en Sunderland dus, ze worden opgevolgd door Brentford (winnaar Championship), Brighton (runner-up) en Aston Villa (winnaar playoffs).
Virussen? Scan ze hier!
Dat is een mooi seizoen @wildhagen, zo met de 2e Champions League
Ja, dat was idd het hoogtepunt van het seizoen wel. Ik probeer dit jaar een derde overwinning te pakken, maar ik wil het wel beter doen in met name de FA Cup en liefst ook weer de premier league titel te pakken.Jorgen schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:28:
Dat is een mooi seizoen @wildhagen, zo met de 2e Champions League
Virussen? Scan ze hier!
Dat is een mooi streven. Mijn max de afgelopen 5 jaar (sinds FM 2018), is 2 x verliezend finalist achter elkaar (met Excelsior) en 2 x winnaar achter elkaar (met LASK)wildhagen schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:29:
[...]
Ja, dat was idd het hoogtepunt van het seizoen wel. Ik probeer dit jaar een derde overwinning te pakken, maar ik wil het wel beter doen in met name de FA Cup en liefst ook weer de premier league titel te pakken.
Uiteindelijk kwam het voor de Italiaanse topclubs allemaal nog goed en werden wij ternauwernood 10e door in de laatste wedstrijd uit bij Atalanta met 2-0 te winnen. Cristiano Ronaldo wist daar nog een goal te maken en is op 12 doelpunten geëindigd. Volgend seizoen gaat hij als trainer aan de slag.

Als ik een bepaalde speler een vrije transfer wil geven, moet ik hem € 300 k betalen en zijn zaakwaarnemer € 2. Ja, TWEE HELE EURO'S. Nou, laat dan maar. 😂
Zo, 3e seizoen, 3e club. Door het kampioenschap met Basel, kwam ik op de radar bij Fiorentina en door de 10e plaats bij Fiorentina met veel aandacht voor jeugd, kwam ik op de verlanglijst van Ajax. Maar eens kijken wat ik daar kan bewerkstelligen tijdens deze saven. Ajax had al 4 assistent managers (Kreek, Bakkati, Maduro en Emanuelson) en ik neem er ook nog 1 mee van Fiorentina. Nu heb ik dus 5 assistent managers. Nooit geweten dat dat mogelijk was.
[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 15-08-2023 00:34 ]
Haha, ik ga ervanuit dat je die speler wel even hebt geadviseerd zijn zaakwaarnemer te ontslaan.. scheelt toch weer in de financiele huishoudingJorgen schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:54:
Als ik een bepaalde speler een vrije transfer wil geven, moet ik hem € 300 k betalen en zijn zaakwaarnemer € 2. Ja, TWEE HELE EURO'S. Nou, laat dan maar. 😂
5? Heb je nu dan ook werkelijk 5/5 op je staf balans of heb je op papier nu een overschot qua assistent managers? Kan me voorstellen dat ze 4/4 stonden (is al hoog) en dat je bij de overgang 1 kon meenemen.Jorgen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 00:27:
Zo, 3e seizoen, 3e club. Door het kampioenschap met Basel, kwam ik op de radar bij Fiorentina en door de 10e plaats bij Fiorentina met veel aandacht voor jeugd, kwam ik op de verlanglijst van Ajax. Maar eens kijken wat ik daar kan bewerkstelligen tijdens deze saven. Ajax had al 4 assistent managers (Kreek, Bakkati, Maduro en Emanuelson) en ik neem er ook nog 1 mee van Fiorentina. Nu heb ik dus 5 assistent managers. Nooit geweten dat dat mogelijk was.
Ook wel eens gehad als ik trainers meenam die enkel meewouden als assistent.
Ergens een bug in het spel
Ergens een bug in het spel
@ColdStone @Chelseamarre123
5 inderdaad. En dan nog maar 1 trainer, 1 conditietrainer en 1 keeperstrainer. Hierdoor heb ik nog maar 1 positie over 😅😂
5 inderdaad. En dan nog maar 1 trainer, 1 conditietrainer en 1 keeperstrainer. Hierdoor heb ik nog maar 1 positie over 😅😂

Ik voel een ontslagronde aankomenJorgen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:22:
@ColdStone @Chelseamarre123
[Afbeelding]
Zolang ik Witschge maar niet hoef te ontslaan. Dat was een van m'n favoriete voetballers.
Herkenbaar, zo heb ik ook vaak wat te dure namen die te weinig toevoegen gewoon door de nostalgische waarde die ik het toedichtJorgen schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:07:
[...]
Zolang ik Witschge maar niet hoef te ontslaan. Dat was een van m'n favoriete voetballers.
ja, Arjen Robben en Mesut Ozil als jeugdcoaches. haha wel waardeloze stats dat welColdStone schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:46:
[...]
Herkenbaar, zo heb ik ook vaak wat te dure namen die te weinig toevoegen gewoon door de nostalgische waarde die ik het toedicht
Het begin van de competitie is lekker spannend

Seizoen 2035/2036 zit er op. Een kneiter-goed seizoen, geteisterd door blessures in de 2e seizoenshelft, met helaas een echte off-day in de eerste wedstrijd van de halve finale van de Champions League (1-5 nederlaag tegen Man City). Dat was niet te repareren en dan ook het enige echte smetje op dit seizoen.
Het hele jaar bevatte slechts een paar niet gewonnen wedstrijden, allen in de Champions League:
2 gelijke spelen, Bayern in de groepsfase en Man City in de return van de halve finale.
En in totaal 3 verloren wedstrijden, de heen-wedstrijden in ronde van 16 (Liverpool, 2-3, return met 6-2 gewonnen), de kwartfinale (PSG, 0-2, return met 4-0 gewonnen) en de al genoemde 1-5 tegen Man City in de halve finale.
Competitie:
/f/image/cCHd8UP6QZtIMyXsPaPGmDQm.png?f=fotoalbum_large)
Overzicht:
/f/image/syoiQTBP1920KxojwQucTy14.png?f=fotoalbum_large)
Wedstrijden:
/f/image/lfwOzp6VnA1EzIbrOx7CTRKq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZZ6SjpuqN5aljEINzYVdJKXA.png?f=fotoalbum_large)
Het hele jaar bevatte slechts een paar niet gewonnen wedstrijden, allen in de Champions League:
2 gelijke spelen, Bayern in de groepsfase en Man City in de return van de halve finale.
En in totaal 3 verloren wedstrijden, de heen-wedstrijden in ronde van 16 (Liverpool, 2-3, return met 6-2 gewonnen), de kwartfinale (PSG, 0-2, return met 4-0 gewonnen) en de al genoemde 1-5 tegen Man City in de halve finale.
Competitie:
/f/image/cCHd8UP6QZtIMyXsPaPGmDQm.png?f=fotoalbum_large)
Overzicht:
/f/image/syoiQTBP1920KxojwQucTy14.png?f=fotoalbum_large)
Wedstrijden:
/f/image/lfwOzp6VnA1EzIbrOx7CTRKq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZZ6SjpuqN5aljEINzYVdJKXA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LptUMSmUDpcwUXbqOjI5o0Iw.png?f=fotoalbum_large)
Eerste seizoen met Ajax zit erop waar ik alleen maar de hoofdtrainer ben. Mijn general manager van Stockport is nogal... creatief:
/f/image/jl0ntlBAnSrR3o9S04PwbJRZ.png?f=fotoalbum_large)
Zeker naar Sven Mislintat gekeken.
Maar sommige transfers zoals de recente 33-37 miljoen voor Webster zijn redelijk gestoord. Maar goed, we leven in een wereld waar Nederland wereldkampioen is geworden en Veltman naar Real Madrid is gegaan voor 20 miljoen. Tony Martinez is trouwens wel topscoorder geworden en zijn debuut gemaakt voor Spanje, dus dat had ie goed gezien. EDIT: ook net Malen gekocht voor 14 miljoen en wil ook nog Fidalgo (Spaanse spelverdeler van America) kopen voor 10 miljoen. Iemand heeft z'n spaarpotje gevonden
Verder kampioen geworden, beker en supercup en kwartfinale CL, dus dat is redelijk standaard met Ajax.
/f/image/jl0ntlBAnSrR3o9S04PwbJRZ.png?f=fotoalbum_large)
Zeker naar Sven Mislintat gekeken.

Verder kampioen geworden, beker en supercup en kwartfinale CL, dus dat is redelijk standaard met Ajax.
[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 20-08-2023 23:47 ]
Zojuist gekocht voor de ps5.
Jaja minder dan de pc versie, maar hou wel van de wat snellere versie en lekker op de bank.
Tips voor een leuk team, niet al te moeilijk te managen?
Jaja minder dan de pc versie, maar hou wel van de wat snellere versie en lekker op de bank.
<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>
City, Liverpool voor topclubs met bakken geld in een sterke competitie. Wel eis voor presteren in de CL.daltona schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:26:
Zojuist gekocht voor de ps5.
Ajax, PSG voor topclubs in een makkelijke competitie. Presteren in de CL gewenst.
Dit jaar blijft er maar 1 nieuwe jeugdspeler bij de club. Er waren ook buitengewoon veel Noorse spelers (4) maar die mogen terug om te gaan leren skiën.
Met de KNVB Beker hebben we de tweede prijs van het seizoen binnengehaald, na bij de start ook al de Johan Cruijff Schaal gepakt te hebben. Dat succes vervolgden we met de landstitel en dus de derde prijs van het voetbaljaar.
Met de KNVB Beker hebben we de tweede prijs van het seizoen binnengehaald, na bij de start ook al de Johan Cruijff Schaal gepakt te hebben. Dat succes vervolgden we met de landstitel en dus de derde prijs van het voetbaljaar.
Na FM2018 als laatste gespeeld te hebben maar weer eens de nieuwe versie gekocht. Gelijk de transfer update's en fake name fixes geïnstalleerd van fmscout zodat het allemaal up to date is. Begonnen met ajax maar het loopt nog niet helemaal lekker, ook maar weinig goeie spelers nog over daar.
Lopen wel heel veel talenten rond en heb er ook een paar gekocht. Probeer wonderkids te vinden maar zie die beschrijving nergens meer staan in een spelersprofiel, weet iemand waar je dat kan zien of moet je hem gewoon scouten en het dan zien aan het potentieel wat die heeft?
Lopen wel heel veel talenten rond en heb er ook een paar gekocht. Probeer wonderkids te vinden maar zie die beschrijving nergens meer staan in een spelersprofiel, weet iemand waar je dat kan zien of moet je hem gewoon scouten en het dan zien aan het potentieel wat die heeft?
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
In 2054 is Noorwegen wereldkampioen voetbal geworden, na Mexico de 2de opvallende wereldkampioen in mijn save.

Wel leuk verrassende winnaars, Mexico trouwens wel vaker voorbij zien komen als WC, noorwegen daarentegen nietChelseamarre123 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:06:
In 2054 is Noorwegen wereldkampioen voetbal geworden, na Mexico de 2de opvallende wereldkampioen in mijn save.
Ook leuke runner ups en derdes.ColdStone schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:09:
[...]
Wel leuk verrassende winnaars, Mexico trouwens wel vaker voorbij zien komen als WC, noorwegen daarentegen niet
/f/image/FZ4v58IulTru1bmC2cMZCkno.png?f=fotoalbum_large)
Je kunt ook de real name fix en de transferupdate van Susie gebruiken.dennis112 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:22:
Na FM2018 als laatste gespeeld te hebben maar weer eens de nieuwe versie gekocht. Gelijk de transfer update's en fake name fixes geïnstalleerd van fmscout zodat het allemaal up to date is. Begonnen met ajax maar het loopt nog niet helemaal lekker, ook maar weinig goeie spelers nog over daar.
Hun transfers worden dagelijks geüpdatet.
Vwb. wonderkids en grote talenten, kijk dan in elk geval bij de nationale jeugdelftallen. Wie daar jonger is dan de rest, is te goed voor zijn eigen leeftijdsgroep en goed genoeg om met de oudere spelers mee te doen. Op die manier kan je al talenten spotten.
Altijd leuk zo'n Champions League. In de competitiefase ben ik met Ajax gekoppeld aan Real Madrid, Juventus, Inter en Manchester City
Hoppa, Endrick is binnen! Nog maar 20 jaar en 80 miljoen. Dat is ook meteen mijn hoogste uitgave ooit in een echte main save en al enkele jaren gevorderd in het spel, waardoor het ook daadwerkelijk uitmaakt. Vorig seizoen speelde hij al op huurbasis bij Ajax en hij klaagde nu op social media over gebrek aan speeltijd bij Real. Die wilden hem niet verkopen toen ik informeerde, maar gingen ruim onder zijn waarde al akkoord met mijn allereerste bod. Eigenlijk geef ik vrijwel nooit meer uit dan 30 miljoen, dus dit is wel een unieke splash of the cash.

Alleen tijdens een save met Man Utd heb ik direct aan het begin Declan Rice gekocht voor 106M, maar dat was toen ik nog zocht naar een club om echt langdurig mee te managen. Als ik terugkijk in de FM-topics ben ik kort daarna weer een andere savegame gestart.

Alleen tijdens een save met Man Utd heb ik direct aan het begin Declan Rice gekocht voor 106M, maar dat was toen ik nog zocht naar een club om echt langdurig mee te managen. Als ik terugkijk in de FM-topics ben ik kort daarna weer een andere savegame gestart.
[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 26-08-2023 17:49 ]
@Jorgen heb jij met PSG nou uiteindelijk de CL nog weten te winnen? Heb even snel teruggezocht maar kan het niet vinden (al is de kans even groot dat ik er overheen gelezen heb).
Ik heb de finale nu iig bereikt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CKpE0k4Ta9IgFEUvkv8xyVgU.png?f=user_large)
Helaas niet. Ik raakte een beetje op die save uitgekeken en ben toen deze gestart.YES schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 11:26:
@Jorgen heb jij met PSG nou uiteindelijk de CL nog weten te winnen? Heb even snel teruggezocht maar kan het niet vinden (al is de kans even groot dat ik er overheen gelezen heb).
[Afbeelding]
Die Vitinha is wel een beest he.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Weet iemand hoe je kan onderhandelen als er meerder huur aanbiedingen voor 1 speler tegelijk binnen komen. Lijkt erop dat je dan alleen maar kan accepteren, uitstellen of afwijzen. Als er 1 binnen komt kan ik gewoon onderhandelen maar als er meerdere tegelijk binnen komen dan lukt dat niet.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Gewoon op de prijs van het aanbod klikken zou moeten werken. Tenzij de club zelf niet over het aanbod wil onderhandelen natuurlijk.dennis112 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:43:
Weet iemand hoe je kan onderhandelen als er meerder huur aanbiedingen voor 1 speler tegelijk binnen komen. Lijkt erop dat je dan alleen maar kan accepteren, uitstellen of afwijzen. Als er 1 binnen komt kan ik gewoon onderhandelen maar als er meerdere tegelijk binnen komen dan lukt dat niet.
11 wedstrijden, 29 goals; en 21/46 in totaal??? Dat is echt superveel.
Toen ik bij PSG de beschikking had over Mbappé, Haaland én Sesko voelde dat al als een cheatcode, maar dit is helemaal gigantisch.
[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 27-08-2023 23:46 ]
Heel goed!! Ik hoop dat ik Ajax ook die kant op kan uitbouwen.
Dit is wel het meeste dat ik ooit heb gezienChelseamarre123 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:35:
Zo ook de winterse transferperiode achter de rug en weer goed verkocht. Denk dat ik nog nooit zoveel in 1 jaar heb kunnen verkopen.
Kunnen eindelijk andere talenten doorstromen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ondanks een vormdip in het derde kwart van de competitie, wisten we het aan het eind nog allemaal recht te zetten.
Eerst win ik met 2-0 thuis tegen Feyenoord voor de competitie; vervolgens winnen we van dat zelfde Feyenoord met penalty's de beker; tussendoor verslaan we Groningen en in de wedstrijd daarna vegen we met 3-0 in Amsterdam PSV van de mat waardoor we kampioen zijn geworden. Deze maand had kunnen uitlopen op een gigantische deceptie, maar uiteindelijk staan wij als overwinnaar met beide prijzen in de hand. Hierdoor heb ik in de 2 seizoenen in Amsterdam nu 2 KNVB bekers, 2 JC Schalen en 2 landstitels.
Eerst win ik met 2-0 thuis tegen Feyenoord voor de competitie; vervolgens winnen we van dat zelfde Feyenoord met penalty's de beker; tussendoor verslaan we Groningen en in de wedstrijd daarna vegen we met 3-0 in Amsterdam PSV van de mat waardoor we kampioen zijn geworden. Deze maand had kunnen uitlopen op een gigantische deceptie, maar uiteindelijk staan wij als overwinnaar met beide prijzen in de hand. Hierdoor heb ik in de 2 seizoenen in Amsterdam nu 2 KNVB bekers, 2 JC Schalen en 2 landstitels.
Heb ook wel totaal geen moeite gedaan om ze te houden. Eerste boden afwijzen en dan komen ze vanzelf terug met meerJorgen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 23:39:
[...]
Dit is wel het meeste dat ik ooit heb gezien
Zag dat er inderdaad een slotje bij stond dus ze wilden niet onderhandelen. Thnx voor de reactie