Die lost dit niet op helaas.Jorgen schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:01:
[...]
Waarom download je dan niet de licences fix van Sortitoutsi? Alles gefixt en opgelost.
Zie: FM2023 Licensing and Real Name Fix File v5.0 for FM23.5 [released on 09/05/2023]
https://sortitoutsi.net/c...censing-and-real-name-fix
Ik zal hem even opzoeken vanavond. Moet ik even goed gaan kijken wie een regen is... (kan ik dat aan iets anders zien als de foto?).toolkist schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:52:
[...]
Screenie van je beste speler (liefst een regen) svp?
Ccarrière stats.. Zat ie begin 2022 ofzo al bij een clubHoogie2004 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:16:
[...]
Ik zal hem even opzoeken vanavond. Moet ik even goed gaan kijken wie een regen is... (kan ik dat aan iets anders zien als de foto?).
Mooie blog over de toekomst van Football Manager: https://sortitoutsi.net/c...m_campaign=wwc-2023-07-11
O.a. wat we kunnen verwachten van FM24, waarvan ik dit de mooiste vind:
en de officiele bevestiging dat vrouwenvoetbal wordt geintroduceerd in FM25:and that’s the ability to transfer saved games from one version of FM to the next.
The FM25 cycle will also see the long-awaited introduction of women’s football to the Football Manager series. Before I go into the details, I want to acknowledge that since we first announced our commitment to introduce the women’s game back in July 2021, we haven’t provided any further public updates on the project which has led to speculation and some frustration.
The facts are that we’ve made really good progress in many areas, including research, the match engine and translation. But there are other areas that haven’t made enough advancements, a lot of which are legal issues. The women's game deserves to be the best it possibly can be when it is released - and the new graphics engine will help deliver that.
Supporting us in bringing this project to life are some key people from inside the women’s game, who are passionate about helping us deliver the most authentic experience possible. We look forward to announcing some of those in a future development update blog.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2023 10:54 ]
Virussen? Scan ze hier!
@Jorgen ik gebruik dat trainingsschema nu ook, waarmee je spelers zich net wat beter ontwikkelen. Maar wat doe jij met talenten die te goed voor de reserves maar derde keus in het eerste elftal zijn? Wel verhuren omdat vlieguren op hoog niveau belangrijker zijn? Of gewoon bij de reserves laten spelen en profiteren van je trainingsschema?
Mijn eerste ingeving zegt dat verhuur effectiever is mits het de juiste verhuurclub betreft maar ik weet niet niet zeker.
Mijn eerste ingeving zegt dat verhuur effectiever is mits het de juiste verhuurclub betreft maar ik weet niet niet zeker.
Gelukkig dat ze daar de tijd voor hebben genomen ipv tijd voor de normale ontwikkeling op te offeren voor een functionaliteit waar denk ik vrij weinig mensen op zitten te wachten(waaronder ikzelf). Prima oplossing zo wat mij betreft.wildhagen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:53:
Mooie blog over de toekomst van Football Manager: https://sortitoutsi.net/c...m_campaign=wwc-2023-07-11
[...]
en de officiele bevestiging dat vrouwenvoetbal wordt geintroduceerd in FM25:
[...]
In combinatie met de live update vd zelfde website is alles zoals het hoort
Your Friendly Neighborhood Moderator
@toolkist Dit is mijn beste regen denk ik:
/f/image/DdFPQgK5W1xCOzqFWZBnIn7u.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog een aantal zeer bepalende spelers (o.a. eigen jeugd regen), maar die stats zijn niet zo indrukwekkend (maar de performances wel).
Dit is een andere regen die heel erg goed bevalt:
/f/image/DdFPQgK5W1xCOzqFWZBnIn7u.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb nog een aantal zeer bepalende spelers (o.a. eigen jeugd regen), maar die stats zijn niet zo indrukwekkend (maar de performances wel).
/f/image/0AHS1nLmZCb3Tn94zGVrcFuz.png?f=fotoalbum_large)
Goddamn die regen. Al zou ik em zelf vaak in de spits zetten denk ik, zo groot en sterk en snelHoogie2004 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:40:
@toolkist Dit is mijn beste regen denk ik:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Anokhin speelt altijd AMC (voor de spits heb ik een andere regen die scoort als water, en Endrick, die ook erg veel scoort). Hij kostte 54 miljoen, maar dan heb je ook watTerranova schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:55:
[...]
Goddamn die regen. Al zou ik em zelf vaak in de spits zetten denk ik, zo groot en sterk en snel
Miljkovic staat altijd op rechts, maar heeft in zijn eerste jaar ook spits gestaan (scoorde insane veel, maar na dat eerste jaar bijna niet meer)...
De voorbereiding op het komende seizoen loopt als een zonnetje:
/f/image/6Y2EI5cjzZPpPSkzaXRnzrpv.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-07-2023 20:06 ]
Dat is soms hoe het gaat. Ik heb zelf een hele goeie spits moeten verkopen omdat ik een veeeeeeeeeel betere regen? had gevonden. Die gozer won de balon d'or op z'n 21e.Hoogie2004 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:57:
[...]
Anokhin speelt altijd AMC (voor de spits heb ik een andere regen die scoort als water, en Endrick, die ook erg veel scoort). Hij kostte 54 miljoen, maar dan heb je ook wat![]()
Miljkovic staat altijd op rechts, maar heeft in zijn eerste jaar ook spits gestaan (scoorde insane veel, maar na dat eerste jaar bijna niet meer)...
De voorbereiding op het komende seizoen loopt als een zonnetje:
[Afbeelding]
Ik heb een aantal unique ID's van stoppende spelers genoteerd en dit werkt dus niet. Ik kan geen regens met die unique ID's vinden. Bovendien zou dit sowieso conflicterend zijn met spelers die doorgaan als coach/staf, want die behouden hun unique ID.Chelseamarre123 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:36:
- Je kan ook op regens zoeken. BV als Messi op pensioen gaat komt er een regen in het spel met (ongeveer) dezelfde kwaliteiten en dezelfde CA/PA. Je moet spelers ID aanzetten om het ID van Messi te weten en dan zou je na zijn pensioen een nieuwe speler moeten vinden met hetzelfde nummer. (persoonlijk niet getest, maakt het ook wat eenvoudig zo)
Helaas, anders had ik nu de nieuwe Dybala op mijn radar gehad
[ Voor 4% gewijzigd door YES op 13-07-2023 13:07 ]
Nog een optie, wel erg intensief..
Maak een lijst van clubs die bekend staan om goeie jeugdopleiding.
River, Boca, Colo colo, Santos, Lyon, etc etc etc en scout alle jeugdspelers van die teams 1x in de zoveel tijd.
Of doe het makkelijk en download fm genie scout
River, Boca, Colo colo, Santos, Lyon, etc etc etc en scout alle jeugdspelers van die teams 1x in de zoveel tijd.
Volgens mij werkte dit vroeger zo maar in de recentere versies van FM niet meer.YES schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Ik heb een aantal unique ID's van stoppende spelers genoteerd en dit werkt dus niet. Ik kan geen regens met die unique ID's vinden. Bovendien zou dit sowieso conflicterend zijn met spelers die doorgaan als coach/staf, want die behouden hun unique ID.
Het is jammer dat dit niet kan dmv een Recruitment Focus, anders had ik dat zeker gedaantoolkist schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:25:
Nog een optie, wel erg intensief..
En die tweede optie is natuurlijk een doodzonde
Proberen te zoeken op jonge spelers met meer dan x international caps in de jeugd. Dat is soms ook wel een goede indicator.YES schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Het is jammer dat dit niet kan dmv een Recruitment Focus, anders had ik dat zeker gedaan
En die tweede optie is natuurlijk een doodzondeHeb het vroeger wel gedaan overigens, maar dat haalt echt de lol uit het spel uiteindelijk.
ik doe altijd een keer of 2 per jaar de u19 teams enzo van de bekendere landen scouten. Zo vind je er ook vaak hele goeie
Vroeger kon je nog met FaceInTheGame een zelfde lijst krijgen, wellicht werkt dat nog?YES schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Ik heb een aantal unique ID's van stoppende spelers genoteerd en dit werkt dus niet. Ik kan geen regens met die unique ID's vinden. Bovendien zou dit sowieso conflicterend zijn met spelers die doorgaan als coach/staf, want die behouden hun unique ID.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Wat voor een lijst is dit? Ik heb dit geprobeerd en er komt inderdaad een dikke lijst tevoorschijn en het lijken idd heel veel toptalenten in die lijst te zitten. Apart welvuurtjih schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:18:
[...]
Vroeger kon je nog met FaceInTheGame een zelfde lijst krijgen, wellicht werkt dat nog?
Ey, die speelt bij Ajax (bij mij althans)!YES schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:52:
Daar gaat mijn eerste 100+ miljoen transfer
[Afbeelding]
Goeie gast
Ik denk een beetje zo'n standaard-transfer voor FM dit jaar, tenminste als je met een club speelt die 15 miljoen te besteden heeft zou hij standaard op je shortlist moeten staan. Goede speler inderdaad en heeft mij dus een enorme sloot geld bezorgd.Hoogie2004 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:15:
[...]
Ey, die speelt bij Ajax (bij mij althans)!![]()
Goeie gast
Ik ga straks eens een teamverslag maken met screenshots en zo, en die hier posten.
Ik dacht een soort van Easter Egg richting alle mensen die werken aan FM.YES schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:21:
[...]
Wat voor een lijst is dit? Ik heb dit geprobeerd en er komt inderdaad een dikke lijst tevoorschijn en het lijken idd heel veel toptalenten in die lijst te zitten. Apart wel
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Er zitten ook hele slechte spelers tussen maar voor mijn gevoel relatief veel grote talenten. Voelt bijna als een soort cheat aan. Ik ga er dus ook verder niet naar kijkenvuurtjih schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:55:
[...]
Ik dacht een soort van Easter Egg richting alle mensen die werken aan FM.
Net als Vitor Roque en Endrick idd.YES schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:21:
[...]
Ik denk een beetje zo'n standaard-transfer voor FM dit jaar, tenminste als je met een club speelt die 15 miljoen te besteden heeft zou hij standaard op je shortlist moeten staan. Goede speler inderdaad en heeft mij dus een enorme sloot geld bezorgd.
Ik ga straks eens een teamverslag maken met screenshots en zo, en die hier posten.
Ik zal mijn hele ploeg eens delen
Zit nu in seizoen 28/29, nationaal ben ik vrijwel onverslaanbaar maar Europees kom ik niet verder dan de tweede ronde na de poulefase in de CL en dat is ook alweer heel wat seizoenen terug. Ik heb afgelopen zomer voor mijn gevoel erg goed ingekocht en verkocht dus hopelijk kom ik dit seizoen eens verder in de CL.
De ploeg:
/f/image/OVSTyCNJeXLVErhzmlC6w7Im.png?f=fotoalbum_large)
De tactiek + bezetting:
/f/image/XufwOjLlJyb4mXEFTxvoAGvU.png?f=fotoalbum_large)
Dit is zoals ik mijn basisploeg en wissels opstel. Hoedemaker is volgens zijn positionele informatie linksback maar is tweebenig dus ik ga hem als eerste wissel voor de rechtsback gebruiken. Oosterwolde en Vernay doen aan stuivertje wisselen op linksback want die vind ik beiden erg sterk op die positie. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Fredson en Kok.
Nu even de spelers individueel met waar nodig aanvullend commentaar
Bijlow:
/f/image/xD34plD0DAaLWYa8XZuAJBf2.png?f=fotoalbum_large)
Na 24/25 voor 70 miljoen naar Internazionale vertrokken, na twee seizoenen in de basis besefte hij zich dat er maar één club is; Feyenoord. Voor 38 miljoen teruggehaald
Jelert
/f/image/CZXUh83pKvt1bop05MH8X410.png?f=fotoalbum_large)
Al jaren een topper in mijn ploeg, mag onder geen beding vertrekken want er is geen rechtsback die bij hem in de buurt komt die haalbaar is.
Fredson
/f/image/yLCD86OCmC25gJTHJZdNxr1G.png?f=fotoalbum_large)
Talent waarvan ik me inmiddels begin af te vragen of het wel echt wereldtop wordt zoals mijn scouts me vertelden. Vooralsnog goed genoeg voor de basis maar als Kok zich blijft ontwikkelen, of ik kan een echte wereldtopper kopen, gaat ie op de schopstoel.
Van de Ven
/f/image/aI36YmX7FSzdqb62qGPYX0hy.png?f=fotoalbum_large)
Topverdediger, Nederlands, wat wil je meer. Heb alle biedingen geblokkeerd afgelopen zomer en daar was ie niet blij mee. Maar hij gaat gewoon nergens naar toe.
Oosterwolde
/f/image/jjLoVWS8Z3Ldf0SGuocCf7Wz.png?f=fotoalbum_large)
Koné
/f/image/2Yw1vARQpLq0EfhKEqgVPgVB.png?f=fotoalbum_large)
Grootste transfer van afgelopen zomer, kwaliteitsinjectie die ik denk nodig te hebben voor de CL. Zeer compleet en daarmee perfect voor mijn middenveld wat leunt op alleskunners.
Spasic
/f/image/CduarCEK7IjaeKfJIP5Old2r.png?f=fotoalbum_large)
Doak
/f/image/yEouyvMsIU7N0wIs4muJkYDH.png?f=fotoalbum_large)
Bij Liverpool opgehaald waar ie maar niet kon doorbreken, inmiddels wordt er met regelmaat 70+ miljoen voor geboden. Biedingen gaan allemaal rechtstreeks naar waar onze tegenstanders ook heen gaan, de prullenbak.
Alfaia
/f/image/bD6pdEaKn0KlZoNjCCDXXjWf.png?f=fotoalbum_large)
Dit is tot nu toe de beste aankoop die ik FM heb gedaan, al doet Hjartarson ook goed mee. Alfaia liep in zijn debuutseizoen als AMC/Shadow Striker gewoon 1 op 1 in de Eredivisie. Echt een beest op die positie en waar hij vorig seizoen nog concurreerde met Hjartarson op die plek krijgt hij dit seizoen het volledige vertrouwen op AMC
Hjartarson
/f/image/kGpUkU4bqXr0zwPcMQqMcd9R.png?f=fotoalbum_large)
Dit wordt/is een absolute wereldtopper, wat een koning. Moet het dit seizoen op linksbuiten laten zien omdat Alfaia op AMC als een beest tekeer gaat. Tot nu toe loopt Hjartarson ook gewoon 1 op 1 in goals en zitten daar ook een bak assists bij, is dus zeer veelbelovend begonnen op die andere positie.
Weiper
/f/image/uFEnXdcKVfJPWe9dobLYJGMi.png?f=fotoalbum_large)
Gevonden met een speciaal filter die zoekt op bepaalde stats (o.a. op overperformance t.o.v. xG) en dat heeft zich uitbetaald. Een spits die langzaam maar zeker gegroeid is naar wereldklasse en presteert ook wereldklasse. Vorig seizoen veel blessures gehad en daardoor ietsje minder goed seizoen gehad, maar dit seizoen is ie weer helemaal terug!
Nosko
/f/image/wzVHGp6pEBX2Od8UPc66cCqT.png?f=fotoalbum_large)
Hoedemaker
/f/image/88QXWwcZ2cEie3Dp56rMAifB.png?f=fotoalbum_large)
Vernay
/f/image/d7TEyQ1YK44AEEuEo14ZUzlS.png?f=fotoalbum_large)
Kok
/f/image/BJUIaMzWSMBIq34txg4uL0MW.png?f=fotoalbum_large)
Teguru
/f/image/4GoPJpg0fxseWznPECfR7WOy.png?f=fotoalbum_large)
Insulander
/f/image/bnb2Y0KpGVvG1xOjTAx6qSH6.png?f=fotoalbum_large)
Timber
/f/image/HbSOqjwugR57tFswnP5SMiIS.png?f=fotoalbum_large)
Hij is er nog! Maar heeft het wel moeilijk met al het geweld op het middenveld, is nu 2e keus op één van beide posities samen met Isulander. Zal genoeg minuten maken.
Moreno
/f/image/lQ5sBSrgdsb3HYcQdvLFIKtD.png?f=fotoalbum_large)
Giovani
/f/image/g1TaqPXCIsI9oKgA4zCipJpF.png?f=fotoalbum_large)
Borg
/f/image/NN4JOP33Sc8HTYOhxPEANCE3.png?f=fotoalbum_large)
Talent uit eigen jeugd. Vraag me wel af of ie ooit het niveau van een basisspeler haalt.
Onyegbule
/f/image/isFzBbHtKGZjPoVkRReMIou7.png?f=fotoalbum_large)
Zuberski
/f/image/4VDuCoXvWa0MGeM7or31TOtn.png?f=fotoalbum_large)
Met dezelfde filter als Weiper gevonden en heeft al een paar doelpuntjes meegepikt als invaller. Is wel derde keus in de spits maar zal desondanks genoeg minuten krijgen, bijvoorbeeld door basisplaatsen in de beker.
Ezeb
/f/image/BoessIPkSL4mIy5qD4Wv95yA.png?f=fotoalbum_large)
Eigen jeugd, selectievulling.
De ploeg:
/f/image/OVSTyCNJeXLVErhzmlC6w7Im.png?f=fotoalbum_large)
De tactiek + bezetting:
/f/image/XufwOjLlJyb4mXEFTxvoAGvU.png?f=fotoalbum_large)
Dit is zoals ik mijn basisploeg en wissels opstel. Hoedemaker is volgens zijn positionele informatie linksback maar is tweebenig dus ik ga hem als eerste wissel voor de rechtsback gebruiken. Oosterwolde en Vernay doen aan stuivertje wisselen op linksback want die vind ik beiden erg sterk op die positie. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Fredson en Kok.
Nu even de spelers individueel met waar nodig aanvullend commentaar
Bijlow:
/f/image/xD34plD0DAaLWYa8XZuAJBf2.png?f=fotoalbum_large)
Na 24/25 voor 70 miljoen naar Internazionale vertrokken, na twee seizoenen in de basis besefte hij zich dat er maar één club is; Feyenoord. Voor 38 miljoen teruggehaald
Jelert
/f/image/CZXUh83pKvt1bop05MH8X410.png?f=fotoalbum_large)
Al jaren een topper in mijn ploeg, mag onder geen beding vertrekken want er is geen rechtsback die bij hem in de buurt komt die haalbaar is.
Fredson
/f/image/yLCD86OCmC25gJTHJZdNxr1G.png?f=fotoalbum_large)
Talent waarvan ik me inmiddels begin af te vragen of het wel echt wereldtop wordt zoals mijn scouts me vertelden. Vooralsnog goed genoeg voor de basis maar als Kok zich blijft ontwikkelen, of ik kan een echte wereldtopper kopen, gaat ie op de schopstoel.
Van de Ven
/f/image/aI36YmX7FSzdqb62qGPYX0hy.png?f=fotoalbum_large)
Topverdediger, Nederlands, wat wil je meer. Heb alle biedingen geblokkeerd afgelopen zomer en daar was ie niet blij mee. Maar hij gaat gewoon nergens naar toe.
Oosterwolde
/f/image/jjLoVWS8Z3Ldf0SGuocCf7Wz.png?f=fotoalbum_large)
Koné
/f/image/2Yw1vARQpLq0EfhKEqgVPgVB.png?f=fotoalbum_large)
Grootste transfer van afgelopen zomer, kwaliteitsinjectie die ik denk nodig te hebben voor de CL. Zeer compleet en daarmee perfect voor mijn middenveld wat leunt op alleskunners.
Spasic
/f/image/CduarCEK7IjaeKfJIP5Old2r.png?f=fotoalbum_large)
Doak
/f/image/yEouyvMsIU7N0wIs4muJkYDH.png?f=fotoalbum_large)
Bij Liverpool opgehaald waar ie maar niet kon doorbreken, inmiddels wordt er met regelmaat 70+ miljoen voor geboden. Biedingen gaan allemaal rechtstreeks naar waar onze tegenstanders ook heen gaan, de prullenbak.
Alfaia
/f/image/bD6pdEaKn0KlZoNjCCDXXjWf.png?f=fotoalbum_large)
Dit is tot nu toe de beste aankoop die ik FM heb gedaan, al doet Hjartarson ook goed mee. Alfaia liep in zijn debuutseizoen als AMC/Shadow Striker gewoon 1 op 1 in de Eredivisie. Echt een beest op die positie en waar hij vorig seizoen nog concurreerde met Hjartarson op die plek krijgt hij dit seizoen het volledige vertrouwen op AMC
Hjartarson
/f/image/kGpUkU4bqXr0zwPcMQqMcd9R.png?f=fotoalbum_large)
Dit wordt/is een absolute wereldtopper, wat een koning. Moet het dit seizoen op linksbuiten laten zien omdat Alfaia op AMC als een beest tekeer gaat. Tot nu toe loopt Hjartarson ook gewoon 1 op 1 in goals en zitten daar ook een bak assists bij, is dus zeer veelbelovend begonnen op die andere positie.
Weiper
/f/image/uFEnXdcKVfJPWe9dobLYJGMi.png?f=fotoalbum_large)
Gevonden met een speciaal filter die zoekt op bepaalde stats (o.a. op overperformance t.o.v. xG) en dat heeft zich uitbetaald. Een spits die langzaam maar zeker gegroeid is naar wereldklasse en presteert ook wereldklasse. Vorig seizoen veel blessures gehad en daardoor ietsje minder goed seizoen gehad, maar dit seizoen is ie weer helemaal terug!
Nosko
/f/image/wzVHGp6pEBX2Od8UPc66cCqT.png?f=fotoalbum_large)
Hoedemaker
/f/image/88QXWwcZ2cEie3Dp56rMAifB.png?f=fotoalbum_large)
Vernay
/f/image/d7TEyQ1YK44AEEuEo14ZUzlS.png?f=fotoalbum_large)
Kok
/f/image/BJUIaMzWSMBIq34txg4uL0MW.png?f=fotoalbum_large)
Teguru
/f/image/4GoPJpg0fxseWznPECfR7WOy.png?f=fotoalbum_large)
Insulander
/f/image/bnb2Y0KpGVvG1xOjTAx6qSH6.png?f=fotoalbum_large)
Timber
/f/image/HbSOqjwugR57tFswnP5SMiIS.png?f=fotoalbum_large)
Hij is er nog! Maar heeft het wel moeilijk met al het geweld op het middenveld, is nu 2e keus op één van beide posities samen met Isulander. Zal genoeg minuten maken.
Moreno
/f/image/lQ5sBSrgdsb3HYcQdvLFIKtD.png?f=fotoalbum_large)
Giovani
/f/image/g1TaqPXCIsI9oKgA4zCipJpF.png?f=fotoalbum_large)
Borg
/f/image/NN4JOP33Sc8HTYOhxPEANCE3.png?f=fotoalbum_large)
Talent uit eigen jeugd. Vraag me wel af of ie ooit het niveau van een basisspeler haalt.
Onyegbule
/f/image/isFzBbHtKGZjPoVkRReMIou7.png?f=fotoalbum_large)
Zuberski
/f/image/4VDuCoXvWa0MGeM7or31TOtn.png?f=fotoalbum_large)
Met dezelfde filter als Weiper gevonden en heeft al een paar doelpuntjes meegepikt als invaller. Is wel derde keus in de spits maar zal desondanks genoeg minuten krijgen, bijvoorbeeld door basisplaatsen in de beker.
Ezeb
/f/image/BoessIPkSL4mIy5qD4Wv95yA.png?f=fotoalbum_large)
Eigen jeugd, selectievulling.
Anno 2050 teruggekeerd na een succesvolle buitenlandse carrière naar de Belgische competities.
In seizoen 3 worden plots al mijn goede scouts weggeplukt door Chelsea (CA/PA hoger dan 15).
Probleem is nu dat ik geen goede scouts meer vind of ze willen niet komen. Ondanks dat ik wel salaris kan geven en we aan de top in de competitie spelen.
In seizoen 3 worden plots al mijn goede scouts weggeplukt door Chelsea (CA/PA hoger dan 15).
Probleem is nu dat ik geen goede scouts meer vind of ze willen niet komen. Ondanks dat ik wel salaris kan geven en we aan de top in de competitie spelen.
Vooral apart dat ze door één club worden gekaapt ook. Toevallig veel scouts van dezelfde nationaliteit/met de landenkennis van het land waar de manager van Chelsea vandaan komt of zo?Chelseamarre123 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:30:
Anno 2050 teruggekeerd na een succesvolle buitenlandse carrière naar de Belgische competities.
Dacht voornamelijk Belgen. Straks eens kijken maar hun coaches hadden geen verband met mijn club dacht ik.YES schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:55:
[...]
Vooral apart dat ze door één club worden gekaapt ook. Toevallig veel scouts van dezelfde nationaliteit/met de landenkennis van het land waar de manager van Chelsea vandaan komt of zo?
Misschien ligt het aan dat ik extra competities verwijderd had om het spel te versnellen, maar nadat ik de oorzaak ergens anders vond heb ik dit terug aangezet. Misschien zijn hierdoor een hoop stafleden uit mijn save.
Merk dat in de competities die ik terug heb toegevoegd er een heel aantal nieuwe spelers van kwaliteit zijn toegevoegd maar nog maar 1jaar prof zijn op hun 28 enzo

Oh dat verwijderen en toevoegen van competities heeft wel impact op je game idd. Kan idd maar zo dat er daarom een enorm tekort aan staf is ontstaan in Engeland. Het blijft dan overigens nog steeds gek dat één club ze allemaal bij je weg probeert te trekken trouwens. Aan de andere kant, als een club een goed scoutingteam heeft en jij zoekt er één, dan haal je ze toch allemaal tegelijk op?Chelseamarre123 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:43:
[...]
Dacht voornamelijk Belgen. Straks eens kijken maar hun coaches hadden geen verband met mijn club dacht ik.
Misschien ligt het aan dat ik extra competities verwijderd had om het spel te versnellen, maar nadat ik de oorzaak ergens anders vond heb ik dit terug aangezet. Misschien zijn hierdoor een hoop stafleden uit mijn save.
Merk dat in de competities die ik terug heb toegevoegd er een heel aantal nieuwe spelers van kwaliteit zijn toegevoegd maar nog maar 1jaar prof zijn op hun 28 enzo
Dat met competities toevoegen ken ik, ineens allemaal hele goede 27 en 28 jarigen inderdaad. Ook vaak een beetje bijzondere stats meen ik. In eerdere FMs dacht ik dat het grootste deel vrij sterk in de lucht maar niet heel snel was volgens mij.
Nog even de laptop open gedaan voor het slapen. Deze stafleden zijn vertrokken. Zo goed als mijn hele scouting en de meeste waren niet zo lang in dienst. 1 belg, de rest Nederlanders en geen verband met mijn club/competitie/manager. Moet wel te maken hebben met competities toe te voegen.
Ik kan scouts geen voltijds contract aanbieden, iemand die weet hoe ik dit wel kan forceren/aanvragen. Nochtans een professionele club die europees speelt en financiële middelen heeft ondertussen
/f/image/SmMW4f8xcIb6Opv3PmO1rtsc.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan scouts geen voltijds contract aanbieden, iemand die weet hoe ik dit wel kan forceren/aanvragen. Nochtans een professionele club die europees speelt en financiële middelen heeft ondertussen
/f/image/SmMW4f8xcIb6Opv3PmO1rtsc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AVRV9NCRfN6QPWuSDo5WVFjx.png?f=fotoalbum_large)
Zo, seizoen 2039/2040 zit er weer op voor Arsenal.
Over het algemeen een goed seizoen, maar ook de nodige diepe dalen.
Allereerst de transfers. Omdat zowel mijn 2e als 3e DR werden verkocht (beiden hadden een aflopend contract en wilden niet meer verlengen), had ik met name voor de DR-positie heel dringend versterking nodig. De primaire DR wordt namelijk soms ook ingezet voor DL-werk, en is ook alweer 30 jaar, dus gaat ook geen jaren meer mee.
Helaas was het erg lastig om iemand te vinden. Dus ik heb eigenlijk toch een reservespeler gepromoveerd, ook al is die eigenlijk te licht voor het eerste elftal. Tevens heb ik een goede speler gehuurd van aartsrivaal Tottenham Hotspur, die primair een DR is, maar ook kan spelen op de DC en DL posities.
Tevens heb ik (voor 77 miljoen...) een Wonderkid (volgens mijn scouts) overgenomen van FC Utrecht, die DL en DC kon spelen. Deze heb ik inmiddels kunnen hertrainen zodat hij ook Accomplished is op DR. Deze speler heeft nu al een basisplaats veroverd, ondanks zijn slechts 20 jaar. Hiermee heb ik weer voldoende dekking.
Dit is het Wonderkid:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ioYnYSDSwzvleP7bLEbeSja6.png?f=user_large)
Als laatste heb ik nog een extra AMR/ST gehaald voor wat extra keus in de diepte.
Voor volgend jaar wil ik toch langzaam gaan zoeken naar een nieuwe keeper. Mijn huidige primaire keeper is inmiddels 33, en mijn tweede keeper (27 jaar) is eigenlijk net te licht om primaire keeper te zijn, als 2e keeper is hij wel uitstekend. De derde keeper (25 jaar) komt not even close in de buurt van first-team materiaal. Los van de keeper heb ik geen extra spelers meer nodig, de selectie kan nog vooruit.
Dan de prestaties. Of wanprestaties.
De eerste wedstrijd was de FA Community Shield. Hier moest ik tegen aartsrivaal Tottenham Hotspur. De wedstrijd eindigde na verlenging in 2-2 en was niet echt aan te zien. Helaas nam Tottenham de penalties met 5-3 net wat beter, dus verloor ik dit treffen.
Door naar de EFL Cup. Via relatief eenvoudige winst op Southampton (6-1), Norwich (3-1) en Newcastle (5-0) bereikte ik de halve finale. Hier was Everton (met 0-4 verlies uit en 1-0 winst thuis) veel te sterk. Dit terwijl de board als expectation had dat ik deze zou winnen, dit viel dus tegen.
De FA Cup was nog erger., Hier vloog ik er in de eerste speelronde (3rd Round) al met 2-1 uit bij een blamage tegen laagvlieger Blackburn Rovers. Ja, ik had veel blessures, en ja, ik had last van oververmoeidheid door fixture congestion, maar dit had ik makkelijk moeten winnen. Daar de board als expectation 'challenge for the FA Cup' had waren die terecht not happy.
De Champions League was een ander pak koekjes! De League Phase trof ik in een relatief niet al te lastige loting, dus ik was daar al snel als 1e geeindigd en dus direct gekwalificeerd voor de achtste finales:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Fb8kVyMCMoGBWKmFJOcVYcUC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TGlYmsO6xcbB9BxDsjTFqtng.png?f=user_large)
Hier trof ik Napoli. Uit verloor ik (om dezelfde reden als de FA Cup) nog kansloos met 1-3, maar thuis wist ik ze met 5-0 van de mat te spelen). in de kwartfinales trof ik Juventus. Uit werd het een moeizame 2-2 gelijkspel, thuis won ik met 3-0.
Dan de halve finale, waar ik Bayern München trof. Hierboven had ik al gedeeld dat het thuis 7-3 (!) werd, en uit 4-5 (!), voor een aggregate van 12-7. Bizar!
Dus ik stond in de finale. Hier trof ik land- en competitiegenoot Manchester United. De wedstrijd was niet om aan te zien, gruwelijk zelfs. Maar door een lucky shot van mijn top-killer N'Diaye won ik wel met 1-0, de board en supporters waren helemaal happy!
De competitie zelf verliep ook heel lekker. Met 31 overwinningen, 3 gelijke spelen en 4 verliespartijen, en een doelsaldo van +75, én 15 punten voorsprong op nummer 2 en aartsrivaal Tottenham Hotspur, had niemand hier te klagen. Ik was 6 wedstrijden voor het einde (!) al kampioen. En met 96 punten heb ik ook een record gebroken (stond ook op mijn naam, 95 punten van vorig seizoen).
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/fhqwY4sQG2XH8eRj7siLi9wP.png?f=user_large)
Topscorer met 66 (!) goalsm 13 assists, én de hoogste average rating (7.67 over 55 games!):
:fill(white):strip_exif()/f/image/KB8VUx371qFDw591VrTW5uPI.png?f=user_large)
Eervolle vermelding, met 30 goals, 22 (!) assists en een rating van 7.67 over 52 games:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XyyXVBAgddHBK3FMGjOnFWNG.png?f=user_large)
Volgend jaar degraderen dus AFC Bournemotuh, Brentford en Derby County. Deze worden opgevolgd door Hull City (winnaar Championship), Nottingham Forrest (runners-up) en Cardiff (winnaar playoffs).
Over het algemeen een goed seizoen, maar ook de nodige diepe dalen.
Allereerst de transfers. Omdat zowel mijn 2e als 3e DR werden verkocht (beiden hadden een aflopend contract en wilden niet meer verlengen), had ik met name voor de DR-positie heel dringend versterking nodig. De primaire DR wordt namelijk soms ook ingezet voor DL-werk, en is ook alweer 30 jaar, dus gaat ook geen jaren meer mee.
Helaas was het erg lastig om iemand te vinden. Dus ik heb eigenlijk toch een reservespeler gepromoveerd, ook al is die eigenlijk te licht voor het eerste elftal. Tevens heb ik een goede speler gehuurd van aartsrivaal Tottenham Hotspur, die primair een DR is, maar ook kan spelen op de DC en DL posities.
Tevens heb ik (voor 77 miljoen...) een Wonderkid (volgens mijn scouts) overgenomen van FC Utrecht, die DL en DC kon spelen. Deze heb ik inmiddels kunnen hertrainen zodat hij ook Accomplished is op DR. Deze speler heeft nu al een basisplaats veroverd, ondanks zijn slechts 20 jaar. Hiermee heb ik weer voldoende dekking.
Dit is het Wonderkid:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ioYnYSDSwzvleP7bLEbeSja6.png?f=user_large)
Als laatste heb ik nog een extra AMR/ST gehaald voor wat extra keus in de diepte.
Voor volgend jaar wil ik toch langzaam gaan zoeken naar een nieuwe keeper. Mijn huidige primaire keeper is inmiddels 33, en mijn tweede keeper (27 jaar) is eigenlijk net te licht om primaire keeper te zijn, als 2e keeper is hij wel uitstekend. De derde keeper (25 jaar) komt not even close in de buurt van first-team materiaal. Los van de keeper heb ik geen extra spelers meer nodig, de selectie kan nog vooruit.
Dan de prestaties. Of wanprestaties.
De eerste wedstrijd was de FA Community Shield. Hier moest ik tegen aartsrivaal Tottenham Hotspur. De wedstrijd eindigde na verlenging in 2-2 en was niet echt aan te zien. Helaas nam Tottenham de penalties met 5-3 net wat beter, dus verloor ik dit treffen.
Door naar de EFL Cup. Via relatief eenvoudige winst op Southampton (6-1), Norwich (3-1) en Newcastle (5-0) bereikte ik de halve finale. Hier was Everton (met 0-4 verlies uit en 1-0 winst thuis) veel te sterk. Dit terwijl de board als expectation had dat ik deze zou winnen, dit viel dus tegen.
De FA Cup was nog erger., Hier vloog ik er in de eerste speelronde (3rd Round) al met 2-1 uit bij een blamage tegen laagvlieger Blackburn Rovers. Ja, ik had veel blessures, en ja, ik had last van oververmoeidheid door fixture congestion, maar dit had ik makkelijk moeten winnen. Daar de board als expectation 'challenge for the FA Cup' had waren die terecht not happy.
De Champions League was een ander pak koekjes! De League Phase trof ik in een relatief niet al te lastige loting, dus ik was daar al snel als 1e geeindigd en dus direct gekwalificeerd voor de achtste finales:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Fb8kVyMCMoGBWKmFJOcVYcUC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/TGlYmsO6xcbB9BxDsjTFqtng.png?f=user_large)
Hier trof ik Napoli. Uit verloor ik (om dezelfde reden als de FA Cup) nog kansloos met 1-3, maar thuis wist ik ze met 5-0 van de mat te spelen). in de kwartfinales trof ik Juventus. Uit werd het een moeizame 2-2 gelijkspel, thuis won ik met 3-0.
Dan de halve finale, waar ik Bayern München trof. Hierboven had ik al gedeeld dat het thuis 7-3 (!) werd, en uit 4-5 (!), voor een aggregate van 12-7. Bizar!
Dus ik stond in de finale. Hier trof ik land- en competitiegenoot Manchester United. De wedstrijd was niet om aan te zien, gruwelijk zelfs. Maar door een lucky shot van mijn top-killer N'Diaye won ik wel met 1-0, de board en supporters waren helemaal happy!
De competitie zelf verliep ook heel lekker. Met 31 overwinningen, 3 gelijke spelen en 4 verliespartijen, en een doelsaldo van +75, én 15 punten voorsprong op nummer 2 en aartsrivaal Tottenham Hotspur, had niemand hier te klagen. Ik was 6 wedstrijden voor het einde (!) al kampioen. En met 96 punten heb ik ook een record gebroken (stond ook op mijn naam, 95 punten van vorig seizoen).
Eindstand competitie:
:fill(white):strip_exif()/f/image/fhqwY4sQG2XH8eRj7siLi9wP.png?f=user_large)
Topscorer met 66 (!) goalsm 13 assists, én de hoogste average rating (7.67 over 55 games!):
:fill(white):strip_exif()/f/image/KB8VUx371qFDw591VrTW5uPI.png?f=user_large)
Eervolle vermelding, met 30 goals, 22 (!) assists en een rating van 7.67 over 52 games:
:fill(white):strip_exif()/f/image/XyyXVBAgddHBK3FMGjOnFWNG.png?f=user_large)
Volgend jaar degraderen dus AFC Bournemotuh, Brentford en Derby County. Deze worden opgevolgd door Hull City (winnaar Championship), Nottingham Forrest (runners-up) en Cardiff (winnaar playoffs).
Virussen? Scan ze hier!
Mijn seizoen met FC Utrecht in het seizoen 2024/2025 zit er ook weer op! Toch, voor mij persoonlijk, één van de betere. Ik ben nog niet zo'n ervaren speler en in mijn eerste twee seizoenen 6e geworden, 1x play offs gewonnen en 1x verloren in de finale. Het mooie was: in mijn eerste seizoen moest ik 10 punten halen in de komende 5 wedstrijden, zo niet dan volgde ontslag. Vervolgens een eigen tactiek ontwikkeld en toen is het gaan lopen!
We zijn tweede geworden in de Eredivisie. Heel lang nek aan nek met PSV maar na een gelijkspel bij Go Ahead (0-0) moesten we afhaken.
/f/image/4AXtuJAHRuFmxSKMfS8qQg9r.png?f=fotoalbum_large)
Cupfighters! We hebben voor het eerst sinds 2004 weer eens de beker gewonnen. PEC, die spelen in de KKD, wonnen in de halve finale na penalty's van Ajax.
/f/image/eq4u4GE2yK0LxBoWOoxM0cju.png?f=fotoalbum_large)
Een geweldig seizoen voor Utrecht begrippen in Europa waarin Valencia in de return (5-0) een maatje te groot bleek! In de achtste finale schakelden we AS Roma uit, de kampioen van Italië. De halve finale was uiteindelijk het eindstation.
/f/image/aZkzCtLZBCYJIJLQIIkHc4c2.png?f=fotoalbum_large)
Douvikas presteerde prima, maar in de voorbereiding pakte deze parel uit de eigen jeugd zijn kans en hoe! Dit seizoen in totaal 53 goals in 51 wedstrijden, Golden boy award gewonnen, topscorer conference league, topscorer Eredivisie, nummer 1 in de NXTGM uitreiking en zijn contract gelukkig kunnen verlengen:
/f/image/7Drj2YPF8Re4LmGm7RIvPEOj.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk ook wat waarde op het veld kunnen creeëren. Ik mik op één grote transfer zodat we verder kunnen bouwen. De financiële situatie bij Utrecht blijft penibel dus ik moet het echt van de transfers hebben. Op naar volgend seizoen.
We zijn tweede geworden in de Eredivisie. Heel lang nek aan nek met PSV maar na een gelijkspel bij Go Ahead (0-0) moesten we afhaken.
/f/image/4AXtuJAHRuFmxSKMfS8qQg9r.png?f=fotoalbum_large)
Cupfighters! We hebben voor het eerst sinds 2004 weer eens de beker gewonnen. PEC, die spelen in de KKD, wonnen in de halve finale na penalty's van Ajax.
/f/image/eq4u4GE2yK0LxBoWOoxM0cju.png?f=fotoalbum_large)
Een geweldig seizoen voor Utrecht begrippen in Europa waarin Valencia in de return (5-0) een maatje te groot bleek! In de achtste finale schakelden we AS Roma uit, de kampioen van Italië. De halve finale was uiteindelijk het eindstation.
/f/image/aZkzCtLZBCYJIJLQIIkHc4c2.png?f=fotoalbum_large)
Douvikas presteerde prima, maar in de voorbereiding pakte deze parel uit de eigen jeugd zijn kans en hoe! Dit seizoen in totaal 53 goals in 51 wedstrijden, Golden boy award gewonnen, topscorer conference league, topscorer Eredivisie, nummer 1 in de NXTGM uitreiking en zijn contract gelukkig kunnen verlengen:
/f/image/7Drj2YPF8Re4LmGm7RIvPEOj.png?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk ook wat waarde op het veld kunnen creeëren. Ik mik op één grote transfer zodat we verder kunnen bouwen. De financiële situatie bij Utrecht blijft penibel dus ik moet het echt van de transfers hebben. Op naar volgend seizoen.
/f/image/O1xoA2DuicWjpt3CGj6klYzK.png?f=fotoalbum_large)
Endrick gaat alleen al naar Real, dus die wordt lastig. Die kun je vaak echt pas jaren later kopen en dan nog voor een stevige prijs
@YES mooie post
Het valt me op dat je cv's niet heel erg sterke defensieve stats hebben (met name tackling, marking, heading).
Het valt me op dat je cv's niet heel erg sterke defensieve stats hebben (met name tackling, marking, heading).
Bij mij zit hij al vrijwel zijn hele carriere bij mijn aartsrivaal Tottenham:toolkist schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:04:
[...]
Endrick gaat alleen al naar Real, dus die wordt lastig. Die kun je vaak echt pas jaren later kopen en dan nog voor een stevige prijs
:fill(white):strip_exif()/f/image/2ur9Lg6MQIByX418XA3M0ktE.png?f=user_large)
En die vragen er minimaal 185 miljoen euro voor, dat is zelfs voor Arsenal niet te betalen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/PRFnGEhnIHAZa1CapEzkhM0b.png?f=user_large)
Maar het is wel een beest idd. Hij zit eigenlijk elk jaar wel bij de Top-3 van aantal goals in de Premier League. Beetje stuivertje wisselen met mijn N'Diaye.
Virussen? Scan ze hier!
Klopt, ik kom ook bijzonder weinig verdedigers tegen die op dat gebied echt goed zijn, lastig!toolkist schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:20:
@YES mooie post
Mijn middenveld en aanval zijn zo ongeveer tegen de Europese top aan denk ik, maar de centrale verdediging blijft achter
Maar jouw game is natuurlijk al van voor de winter transfer updatewildhagen schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:26:
[...]
Bij mij zit hij al vrijwel zijn hele carriere bij mijn aartsrivaal Tottenham:
[Afbeelding]
En die vragen er minimaal 185 miljoen euro voor, dat is zelfs voor Arsenal niet te betalen:
[Afbeelding]
Maar het is wel een beest idd. Hij zit eigenlijk elk jaar wel bij de Top-3 van aantal goals in de Premier League. Beetje stuivertje wisselen met mijn N'Diaye.
En hoezo kan Arsenal geen 180m betalen? Ik had bij Utd een transferbudget van 300m, dankzij spelersverkopen. Sutolo kopen voor 25m en 1 seizoen later voor 60m verkopen enzo
Ik had dat met name met vleugelverdedigers, centraal nooit problemen.YES schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:29:
[...]
Klopt, ik kom ook bijzonder weinig verdedigers tegen die op dat gebied echt goed zijn, lastig!
Mijn middenveld en aanval zijn zo ongeveer tegen de Europese top aan denk ik, maar de centrale verdediging blijft achter
True, dat is waar. Ik speel nog met een game die ik in de beta-periode gestart hebtoolkist schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:39:
[...]
Maar jouw game is natuurlijk al van voor de winter transfer update
Hierom:En hoezo kan Arsenal geen 180m betalen? Ik had bij Utd een transferbudget van 300m, dankzij spelersverkopen. Sutolo kopen voor 25m en 1 seizoen later voor 60m verkopen enzo
:fill(white):strip_exif()/f/image/KuyvufWbzY2GneTvOnrdMsG7.png?f=user_large)
Ik kan die 185+ miljoen dus niet betalen. En sowieso wil ik het ook helemaal niet, hij is inmiddels 34, dus na 2, maximaal 3 jaar is hij flink in waarde verminderd.
Daarnaast heb ik al voldoende spelers voor zijn posities (3 goeden, en nog 2 bruikbaren), die allemaal jonger zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Salaris budget wat verschuiven en volgens mij kom je een heel eind richting de 180.
https://www.vi.nl/nieuws/...j-jacht-op-nieuwe-spelers
Dit blijft toch altijd mooi, even met FMScout de wonderkids zoeken, op YouTube beelden bekijken en een paar miljoen aftikken voor…
Dit blijft toch altijd mooi, even met FMScout de wonderkids zoeken, op YouTube beelden bekijken en een paar miljoen aftikken voor…
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Wat een einde van de transferwindow...
De hele window lang geruchten dat clubs x y en z interesse hebben in Kudus, maar biedingen ho maar.
Laatste dag komt Newcastle ineens aanzetten...
Normaliter zou ik dit bod nooit meer geaccepteerd hebben, ware het niet dat ik een zekere linksbuiten uit Napoli kon binnenhalen met het geld van Newcastle...
:fill(white):strip_exif()/f/image/vURdcLtuCOKqHgWhUOaN0LZ9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/z83UHnNKfttsXyXYLEyMmSC5.png?f=user_large)
Die stats....
De hele window lang geruchten dat clubs x y en z interesse hebben in Kudus, maar biedingen ho maar.
Normaliter zou ik dit bod nooit meer geaccepteerd hebben, ware het niet dat ik een zekere linksbuiten uit Napoli kon binnenhalen met het geld van Newcastle...
:fill(white):strip_exif()/f/image/vURdcLtuCOKqHgWhUOaN0LZ9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/z83UHnNKfttsXyXYLEyMmSC5.png?f=user_large)
Die stats....
:fill(white):strip_exif()/f/image/FfWQptGE3NPMV4gVRf5bKaV9.png?f=user_large)
Wauw, dat is echt een heerlijke deal, congrats!toolkist schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:10:
Wat een einde van de transferwindow...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die stats....![]()
[Afbeelding]
Nou, de tweede knockout ronde van de CL ligt in het verschiet, nu thuis nog even niet de boel weggeven 
:fill(white):strip_exif()/f/image/8xEU0PetTRWhUnRWkyi9pWk6.png?f=user_large)
Speler raakt 4 weken geblesseerd bij zijn internationaal debuut
Feliciteer ik hem nu?
Feliciteer ik hem nu?
Gefeliciteerd met je debuut, go break a leg, oh wacht..AntiChrist7 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 16:58:
Speler raakt 4 weken geblesseerd bij zijn internationaal debuut
Feliciteer ik hem nu?

Ik lig er helaas uit in de kwartfinale van de CL. 4-3 verloren over twee wedstrijden tegen PSG. Dapper weerstand geboden en er was niet eens een heel belachelijke dosis geluk nodig geweest om er een verlenging of meer uit te slepen. Jammer dat ik eruit lig maar ik ben Europees in ieder geval een flinke stap vooruit gegaan.
Nu de Eredivisie op mijn dooie akkertje maar afronden, kijken of er nog een punten of doelpuntenrecordje in zit want daar is de uitdaging wel weg eigenlijk. Kijk nu al uit naar volgend seizoen weer CL spelen
Nu de Eredivisie op mijn dooie akkertje maar afronden, kijken of er nog een punten of doelpuntenrecordje in zit want daar is de uitdaging wel weg eigenlijk. Kijk nu al uit naar volgend seizoen weer CL spelen
Ik koop een verdediger in Juli voor 10 miljoen euro. Na 24 wedstrijden en een gemiddelde wil die plots weg in Januari nadat er teams biedingen doen van 8 miljoen met nog een 4 jarig contract.
Speler ongelukkig nu
Speler ongelukkig nu

Gaat vanzelf weer over, tenminste, bij mij wel elke keer als ze nog lang genoeg contract hebbenChelseamarre123 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:45:
Ik koop een verdediger in Juli voor 10 miljoen euro. Na 24 wedstrijden en een gemiddelde wil die plots weg in Januari nadat er teams biedingen doen van 8 miljoen met nog een 4 jarig contract.
Speler ongelukkig nu
Ja weet ik, wel lullig en kut gewoon.YES schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:47:
[...]
Gaat vanzelf weer over, tenminste, bij mij wel elke keer als ze nog lang genoeg contract hebben
Als ze nu het dubbele zouden bieden, maar ze gaan nog niet tot aan zijn marktwaarde.
Zo, even het nare gevoel van de CL uitschakeling van ons af spelen 
Edit: Weiper gaat met deze 6-klapper nog een aanval doen op het record van Coen Dillen wellicht. Moet er in 3 duels dan nog wel 7 maken. Maar heeft er nu in 22 potjes al 37 inliggen dus ik acht het zowaar nog mogelijk ook!
Edit: Weiper gaat met deze 6-klapper nog een aanval doen op het record van Coen Dillen wellicht. Moet er in 3 duels dan nog wel 7 maken. Maar heeft er nu in 22 potjes al 37 inliggen dus ik acht het zowaar nog mogelijk ook!
/f/image/Tx1ghUpmKxMq6UZUyF97ueE5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door YES op 19-07-2023 19:56 ]
Deze man, deze man.. 12 goals in de laatste 4 wedstrijden waarvan één 0-0 uit bij PSV. Gewoon het record van Dillen geëvenaard, nooit eerder bereikt in de Eredivisie. Volgend seizoen gaan we voor het volledige record!
:fill(white):strip_exif()/f/image/3HyM6rPrWffUBaSMmkcl5lkl.png?f=user_large)
Altijd twijfel of het de juiste keuze is, dus voor de zekerheid vlak voor het accepteren nog maar even een aparte save gemaakt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/n2Audvnk6NnWMBSEmSvTaPuI.png?f=user_large)
1e twee acties, naast de selectie beoordelen en de nodige staff aantrekken:
Bellingham en Kimmich kopen aangezien de DM (segunde volante) posities niet echt goed bezet waren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/n2Audvnk6NnWMBSEmSvTaPuI.png?f=user_large)
Bellingham en Kimmich kopen aangezien de DM (segunde volante) posities niet echt goed bezet waren.
We krijgen, na 10 titels op rij en consistent goed presteren in de Champions League, en na 5 seizoenen zeuren van mij (elk jaar nieuw gemiddels toeschouwers record) een groter stadion!
De Amsterdam Arena wordt uitgebreid naar 65000 plaatsen
Ah dat ging bij mij al na 2 seizoenen, vlak voor ik naar PSG verhuisde startte de verbouwing.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:35:
We krijgen, na 10 titels op rij en consistent goed presteren in de Champions League, en na 5 seizoenen zeuren van mij (elk jaar nieuw gemiddels toeschouwers record) een groter stadion!
Zelfde stap heb ik ook gemaakt. Paar seizoenen Ajax en toen naar PSG.toolkist schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 00:28:
Altijd twijfel of het de juiste keuze is, dus voor de zekerheid vlak voor het accepteren nog maar even een aparte save gemaakt.
[Afbeelding]
Ik heb het aanbod van PSG afgeslagen, maar na een paar jaar (ik dacht 4) ook gehad.
Inmiddels is Ajax de grootste club ter wereld qua reputatie en hebben we momenteel de eerste plek in de europese coefficienten tabel voor clubs te pakken (resultaten afgelopen 5 seizoenen).
Met het grotere stadion wil ik de club verder laten groeien. Uiteindelijke doel is mijn seizoen repliceren met Man City van 4 jaar geleden (in FM Touch), waarin we op de europese supercup in verlenging na, echt elke wedstrijd wonnen.
/f/image/0FhtxakAdjK5JNHKv6cXc95F.png?f=fotoalbum_large)
De enige spannende wedstrijd dat seizoen was de finale Champions League:
Inmiddels is Ajax de grootste club ter wereld qua reputatie en hebben we momenteel de eerste plek in de europese coefficienten tabel voor clubs te pakken (resultaten afgelopen 5 seizoenen).
Met het grotere stadion wil ik de club verder laten groeien. Uiteindelijke doel is mijn seizoen repliceren met Man City van 4 jaar geleden (in FM Touch), waarin we op de europese supercup in verlenging na, echt elke wedstrijd wonnen.
/f/image/0FhtxakAdjK5JNHKv6cXc95F.png?f=fotoalbum_large)
De enige spannende wedstrijd dat seizoen was de finale Champions League:
/f/image/MAXoIYEIoZP1YbT5XgGV2gvR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-07-2023 14:59 ]
Bij nader inzien ga ik het denk ik toch iets anders aanpakken. Oftewel, in deze game blijf ik bij Ajax en ga ik daar doorbouwen, en ik maak een aparte PSG game waarin ik m'n favoriete elftal ga proberen samen te stellen. Daar denk ik veel seizoenen voor nodig te hebben (gaat tenslotte *veel* geld kosten, dus de 2 seizoenen die nu al voorbij zijn werken dat plan een beetje tegen.
Op deze manier kan ik toch van Ajax het grootste team maken op een 'normale' manier, zoals ik van plan was in de save die ik nu speel, en bij de PSG game gewoon grof geld uitgeven en alleen zorgen dat ik wel binnen de lijntjes van FFP blijf kleuren.
Op deze manier kan ik toch van Ajax het grootste team maken op een 'normale' manier, zoals ik van plan was in de save die ik nu speel, en bij de PSG game gewoon grof geld uitgeven en alleen zorgen dat ik wel binnen de lijntjes van FFP blijf kleuren.
Blijven, die beker moet natuurlijk geüpgraded worden naar de CLChelseamarre123 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:53:
Anno 2051 na 5 jaar bij de club een Europese beker gewonnen met een belgische club.
Ook de 2de titel behaald. Nu aan het twijfelen om te blijven of wat anders te doen.
[Afbeelding]
Echt, die youth intake ik snap er geen zak van.
Elk jaar heeft PSG briljante spelers in hun youth intake, nu ben ik een keer manager van ze krijg je dit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mjd2qH4LUJZzMFmp4cR3F4el.png?f=user_large)
Ik weet dat het o.a. met reputatie van de club, hoogte van 'youth recruitment' en de kwaliteit van de head of youth development te maken heeft, maar die zijn nog steeds allemaal prima...
Elk jaar heeft PSG briljante spelers in hun youth intake, nu ben ik een keer manager van ze krijg je dit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/mjd2qH4LUJZzMFmp4cR3F4el.png?f=user_large)
Ik weet dat het o.a. met reputatie van de club, hoogte van 'youth recruitment' en de kwaliteit van de head of youth development te maken heeft, maar die zijn nog steeds allemaal prima...
Das wel matig inderdaad. Hoeveel sterren heeft je club qua accomodaties en kan je stats van je jeugdopleiding recruiter tonen?toolkist schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:52:
Echt, die youth intake ik snap er geen zak van.
[Afbeelding]
Excellent youth recruitment (volgens mij hoogste niveau), hoofd jeugdopleiding heeft 15 voor judging player ability, 16 voor potential en 16 voor working with youngsters.Chelseamarre123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:16:
[...]
Das wel matig inderdaad. Hoeveel sterren heeft je club qua accomodaties en kan je stats van je jeugdopleiding recruiter tonen?
Nu zag ik dat een auto save 1 dag voor bekendmaking van de youth intake preview was, dus die heb ik eens opnieuw geladen om te kijken wat er dan gebeurde. Blijkt dat het alle kanten op kan. Na 5x opnieuw laden varieerde het van de halve ster uit de screenshot, tot 4,5 ster met (volgens de omschrijving) 2 toptalenten bij de middenvelders en nog 2 hele goede aanvallers.
Oftewel, gewoon pech in m'n save en hopen op betere resultaten volgend jaar.
94 doelpunten na 18 wedstrijden?
De reden dat ik nooit naar Frankrijk ga in het begin van mijn saves.
Kun je nagaan.. En dan heb ik eigenlijk pas alleen Kimmich en Ansu Fati gehaald als directe versterkingen dus ik speel nog met een veel te krappe selectie.Chelseamarre123 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:58:
94 doelpunten na 18 wedstrijden?![]()
Messi scoort er 25 in 25 wedstrijden, Mbappe 31 in 26, Marquinhos 13 uit 26....
Wel handig dat Messi meteen al een salarisverlaging accepteerde en dat Liverpool zo aardig was om 60m af te tikken voor Veratti. Nu dus eindelijk wat geld beschikbaar voor het geval 1 van de beoogde basisspelers bij de andere teams "beschikbaar" wordt.
Hopelijk qua verdedigers, want wat er nu rondloopt is veel te duur (Bernat 160k per week bijvoorbeeld). En over een maandje wordt Neymar 31 en dan ga ik eens kijken of ook hij een salarisverlaging zou accepteren. 950k is ie mij in ieder geval absoluut niet waard, dus als hij niet omlaag wil ga ik wel kijken of Chelsea hem wil
De allereerste keer dat ik een hele competitie geen punt heb laten liggen...
:fill(white):strip_exif()/f/image/PxwzqPLoP2YkeU1P8LEpFAMe.png?f=user_large)
Uiteindelijk 2x gelijk en 2x verloren.
In de groepsfase 2-2 uit tegen Sevilla en 4-2 verloren uit tegen Sporting.
In de kwarfinale CL 3-3 uit tegen Juve in de heenwedstrijd (daarna 3-0 afgemaakt).
In de halve finale CL 2-0 verloren uit tegen Real, doordat m'n spitsen geen bal op goal kregen (15 schoten, 2 op goal).
In de terugwedstrijd 3-2 winst wat net niet genoeg was. Zuur, maar hun beslissende goal was wel echt fantastisch.
:fill(white):strip_exif()/f/image/PxwzqPLoP2YkeU1P8LEpFAMe.png?f=user_large)
In de kwarfinale CL 3-3 uit tegen Juve in de heenwedstrijd (daarna 3-0 afgemaakt).
In de halve finale CL 2-0 verloren uit tegen Real, doordat m'n spitsen geen bal op goal kregen (15 schoten, 2 op goal).
In de terugwedstrijd 3-2 winst wat net niet genoeg was. Zuur, maar hun beslissende goal was wel echt fantastisch.
Super interessante competitie zo voor jetoolkist schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:39:
De allereerste keer dat ik een hele competitie geen punt heb laten liggen...
[Afbeelding]
(overigens wel mooi dat je die ultieme puntenscore behaald hebt
[ Voor 4% gewijzigd door YES op 24-07-2023 14:43 ]
Daar gaat het me ook niet om deze game. Anders speel ik natuurlijk nooit met PSG.YES schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:42:
[...]
Super interessante competitie zo voor je
(overigens wel mooi dat je die ultieme puntenscore behaald hebt)
Ik wil een keer proberen om m'n dreamteam in FM2023 bij elkaar te krijgen. Dat gaat met een klein team nooit lukken, dus moet het wel met een team als PSG of City.
De kans dat ik Haaland als PSG weg kan halen bij City acht ik groter dan dat ik Mbappe als City kan kopen, dus vandaar de keuze voor PSG.
Het was ook puur als grapje bedoelt natuurlijk. Ik snap dat de Ligue 1 niet je uitdaging/focus is als je met PSG aan de slag gaattoolkist schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:46:
[...]
Daar gaat het me ook niet om deze game. Anders speel ik natuurlijk nooit met PSG.
Ik wil een keer proberen om m'n dreamteam in FM2023 bij elkaar te krijgen. Dat gaat met een klein team nooit lukken, dus moet het wel met een team als PSG of City.
De kans dat ik Haaland als PSG weg kan halen bij City acht ik groter dan dat ik Mbappe als City kan kopen, dus vandaar de keuze voor PSG.
Verkoop ik een speler (20m pure winst. Supporters hun reactie:
"Will regret losing him if his good form in front of goal lasts"
Raad eens hoeveel goals die afgelopen seizoen maakte
"Will regret losing him if his good form in front of goal lasts"
Raad eens hoeveel goals die afgelopen seizoen maakte
spoiler:
Als je maar dan 1 zei verlies je, was een backup Centrale verdediger die 1 keer scoorde van corner
https://www.sportbible.co...th-gaming-443182-20230724
'I've spent 273 days of my life managing Dartford on Football Manager 2012 and I'm still going'
'I've spent 273 days of my life managing Dartford on Football Manager 2012 and I'm still going'
[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 31-07-2023 04:19 ]
Toch maar weer terug naar m'n Ajax game, PSG ging snel vervelen.
En dan zie je dit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/NFj2vJ6MWdrnZngub00MvLSq.png?f=user_large)
Blijft wennen
En dan zie je dit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/NFj2vJ6MWdrnZngub00MvLSq.png?f=user_large)
Blijft wennen
Wut, kun jij met Feyenoord 1.5m per maand aan salaris betalen? Hoe dan
Ik zit inmiddels in het 9e seizoen en heb ruim €500 miljoen winst gemaakt met transfers in die jaren, zo doen we dattoolkist schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:38:
[...]
Wut, kun jij met Feyenoord 1.5m per maand aan salaris betalen? Hoe dan
:fill(white):strip_exif()/f/image/rBnmEqhpqs3ioY1dotm1JfEN.png?f=user_large)
Neemt niet weg dat dit een serieuze deuk in de financiële huishouding gaat geven, maar dit is een kans die je niet snel weer krijgt in FM denk ik
Ik draai een holiday save. De hoogste transfer staat nu op 337 miljoen euro. Zo hoog heb ik het nog nooit gezien. Hebben jullie al eens een hoger bedrag betaald zien worden (of zelf betaald) voor 1 speler?
Welk seizoen zit je?Jorgen schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:02:
Ik draai een holiday save. De hoogste transfer staat nu op 337 miljoen euro. Zo hoog heb ik het nog nooit gezien. Hebben jullie al eens een hoger bedrag betaald zien worden (of zelf betaald) voor 1 speler?
Hier de hoogste amper 189 miljoen. Zelf Heb ik 130 miljoen betaald als max. (FM 22)
/f/image/p3JwVgFrPyKd2OJNQEaCCSds.png?f=fotoalbum_large)
Op dit moment is het 3 april 2091. De transfer is van 23 juli 2071. Een transfer van Inter Milan naar Bayern München.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:22:
[...]
Welk seizoen zit je?
Hier de hoogste amper 189 miljoen. Zelf Heb ik 130 miljoen betaald als max. (FM 22)
[Afbeelding]
Bij mij is Wesley Fofana in 2027 voor 231 miljoen (dat is dan wel inclusief bonussen) van Chelsea naar Inter gegaan.Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 01:08:
[...]
Op dit moment is het 3 april 2091. De transfer is van 23 juli 2071. Een transfer van Inter Milan naar Bayern München.
Is bij jou Inter ook één van de grootste clubs ter wereld? Bij mij is het dé grootste momenteel, en al een aantal jaar. Bayern is bij mij flink weggezakt, spelers van mijn ploeg zijn vaak niet eens geïnteresseerd als zij een bod uitbrengen.
De game zit nu in 2112.
Inter en Juventus zijn de grootste teams in Italië
Nieuwe titels:
Als ik alleen nieuwe titels tel, dan heeft Inter nu 2x de CL gewonnen.
Real heeft er 19 bij en staat nu op 33 Champions Leagues.
(Barcelona +11, Dortmund, PSG en City elk +10 en Liverpool en Chelsea ieder 8 erbij en Bayern 4x)
Titels totaal:
Dit zijn de beste teams per continent in de betreffende CL's, met het totaal aantal titels (oud+nieuw)

De grootste clubs qua reputatie

Qua geld zijn heel staan heel andere clubs bovenaan

Ik draai de holiday save vanaf de IJslandse competitie omdat daar weinig wedstrijden zijn.
Inter en Juventus zijn de grootste teams in Italië
Nieuwe titels:
Als ik alleen nieuwe titels tel, dan heeft Inter nu 2x de CL gewonnen.
Real heeft er 19 bij en staat nu op 33 Champions Leagues.
(Barcelona +11, Dortmund, PSG en City elk +10 en Liverpool en Chelsea ieder 8 erbij en Bayern 4x)
Titels totaal:
Dit zijn de beste teams per continent in de betreffende CL's, met het totaal aantal titels (oud+nieuw)

De grootste clubs qua reputatie

Qua geld zijn heel staan heel andere clubs bovenaan

Ik draai de holiday save vanaf de IJslandse competitie omdat daar weinig wedstrijden zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2023 09:30 ]
Kun je nog een screenie vinden van de betreffende speler? Want kanonnen zeg wat een bedragJorgen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 01:08:
[...]
Op dit moment is het 3 april 2091. De transfer is van 23 juli 2071. Een transfer van Inter Milan naar Bayern München.
@Jorgen
Wat is het plan/doel van je save?
En hoe laad je die stats uit? Met welk programma doe je dat?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:28:
Hier heb je de duurste uit mijn save in 2051, toevallig een half jaar geleden naar Inter getrokken voor 189 miljoen.toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:59:
[...]
Kun je nog een screenie vinden van de betreffende speler? Want kanonnen zeg wat een bedrag
/f/image/NHkhwSZDOORotWRihTnoCcGZ.png?f=fotoalbum_large)
FM Genie scout, te vinden op www.fmscout.comChelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:28:
@Jorgen
Zelfde tool als waarmee je het potentieel van je spelersdatabase kunt bekijken.
29 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie, nog 5 potjes te gaan.. Zal het record van Coen Dillen er dit seizoen dan aan gaan? In het seizoen 28/29 heeft Weiper het al geëvenaard (43 goals in 31 wedstrijden) met een ongekende vracht aan goals in de slotfase van het seizoen. Ik denk dat het mogelijk is met wedstrijden tegen vrijwel allemaal middenmoters die nergens echt meer voor mee doen 
/f/image/TKMcxZe6HxI4jPtTj5neCXBu.png?f=fotoalbum_large)
lijkt wel een regen van MessiChelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:37:
[...]
Hier heb je de duurste uit mijn save in 2051, toevallig een half jaar geleden naar Inter getrokken voor 189 miljoen.
[Afbeelding]
Vind zijn stats nog wel meevallen. Maar zijn CA/CP is indrukwekkend, 194/195
Ik wil kijken of ik iets in de editor aan de reputaties van de clubs kan gaan veranderen en daarvoor wil ik zien hoe de game standaard de Europese tickets en prijzen verdeeld. (Vrijwel altijd grote landen, grote clubs nu) Als ik dan de reputaties heb aangepast (vervangen door een ELO-score) hoop ik dat zowel de verdeling van clubs in de groepsfases en uiteindelijk ook de cup-winsten over meer teams en landen verspreid zijn. Nu laat ik hem honderd seizoenen of langer draaien. Dat is langer dan nodig, maar ik vind het ook gewoon leuk om te zien wat er gebeurt.Chelseamarre123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:28:
@Jorgen
@Chelseamarre123 en @YES Genie Scout inderdaadtoolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:44:
[...]
FM Genie scout, te vinden op www.fmscout.com
Zelfde tool als waarmee je het potentieel van je spelersdatabase kunt bekijken.
Nee helaas. Dat is nu 50 seizoenen geleden. Er is denk ik geen manier meer om zijn stats ergens te exporteren.toolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:59:
[...]
Kun je nog een screenie vinden van de betreffende speler? Want kanonnen zeg wat een bedrag
Dit is alles wat er nog over hem te vinden is

Het verschil in prijs (transferoverzicht vs zijn geschiedenis) zal denk ik te maken hebben met de bonussen achteraf.
[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 02-08-2023 13:02 ]
Ik vond jouw project interessant klinken, dus inmiddels is het in mijn holiday save game 2037. Om eens te zien wat voor soort spelers er over een jaar of 30 spelen en of er een nieuwe Messi voorbij komt.Jorgen schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:58:
[...]
Nee helaas. Dat is nu 50 seizoenen geleden. Er is denk ik geen manier meer om zijn stats ergens te exporteren.
Ik heb alleen de Colombiaanse hoogste divisie draaien, met kleine database, en dat lijkt niet een heel handige instelling hiervoor. Volgens mij komen er zowat geen spelers met hoge PA bij.
Ik moet nu even weg, maar ik zal straks nog een keer Genie Scout draaien in mijn save om te kijken hoe de huidige CA/PA verdeling istoolkist schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
Ik vond jouw project interessant klinken, dus inmiddels is het in mijn holiday save game 2037. Om eens te zien wat voor soort spelers er over een jaar of 30 spelen en of er een nieuwe Messi voorbij komt.
Ik heb alleen de Colombiaanse hoogste divisie draaien, met kleine database, en dat lijkt niet een heel handige instelling hiervoor. Volgens mij komen er zowat geen spelers met hoge PA bij.