[Multi] Football Manager

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Jorgen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:59:
[...]

FMT is er in elk geval voor de Nintendo Switch
Ook voor Apple Arcade zie ik net.

Ik zie wel dat console editie heel veel weg heeft van de touch versie.
Toch zeker de core functies zijn identiek.

Zal wel een reden achter zitten, maar de main versie blijft toch het beste 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

KBE91 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:07:
[...]

Ook voor Apple Arcade zie ik net.

Ik zie wel dat console editie heel veel weg heeft van de touch versie.
Toch zeker de core functies zijn identiek.

Zal wel een reden achter zitten, maar de main versie blijft toch het beste 8)
Ik heb in elk geval altijd het gevoel dat management games niet echt geschikt zijn voor consoles. Moet er in elk geval niet aan denken om FM te besturen op een playstation. Sim City en zulks ook niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KBE91
Jorgen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:08:
[...]

Ik heb in elk geval altijd het gevoel dat management games niet echt geschikt zijn voor consoles. Moet er in elk geval niet aan denken om FM te besturen op een playstation. Sim City en zulks ook niet.
Dat is gewoon de hel, al moet ik zeggen.
FM op mijn Samsung tablet ging wel goed via Xcloud.
Voelde gewoon als een mobile game uit de Play store.

Zeker omdat je met touch kon spelen en zonder controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

KBE91 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:14:
[...]

Dat is gewoon de hel, al moet ik zeggen.
FM op mijn Samsung tablet ging wel goed via Xcloud.
Voelde gewoon als een mobile game uit de Play store.

Zeker omdat je met touch kon spelen en zonder controller.
Ja met Touch lijkt me niet vervelend, maar ik zou denk ik toch de fully loaded versie missen. Zeker als je geen mods kunt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
Jorgen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:15:
[...]

Ja met Touch lijkt me niet vervelend, maar ik zou denk ik toch de fully loaded versie missen. Zeker als je geen mods kunt gebruiken
Mods maken het wel deze game klopt, zou ook niet meer zonder kunnen eigenlijk.
Nu hoop ik wel volgende versie dat ze wel iets meer aanpakken.

Het is wel letterlijk al jaren gewoon het zelfde van tactics, mogen ze wel eens aanpakken.
Velen roepen achter betere graphics, maar stoor me meer dat ik gewoon elk jaar de zelfde versie koop met minimale upgrade. Zeker voor de hoge prijs dat we mogen neertellen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

KBE91 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:17:
[...]

Mods maken het wel deze game klopt, zou ook niet meer zonder kunnen eigenlijk.
Nu hoop ik wel volgende versie dat ze wel iets meer aanpakken.

Het is wel letterlijk al jaren gewoon het zelfde van tactics, mogen ze wel eens aanpakken.
Velen roepen achter betere graphics, maar stoor me meer dat ik gewoon elk jaar de zelfde versie koop met minimale upgrade. Zeker voor de hoge prijs dat we mogen neertellen ervoor.
Daarom speel ik ook vaak jaren langer met de versies. Ik heb sinds ze in Steam zitten 12, 14, 16, 17, 18, 20, 22 en 23 gespeeld. Daarvoor denk ik 05, 07 en 10, maar dat weet ik niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Vind net een Fm23 Steam Key voor minder dan 20 EUR... zal door de kortingen vanuit SI komen. Wel heel verleidelijk... :)

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jenzo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:58:
Vind net een Fm23 Steam Key voor minder dan 20 EUR... zal door de kortingen vanuit SI komen. Wel heel verleidelijk... :)
SI verkoopt hem via Steam nu voor 30. Heb jij hem via Kinguin gevonden?
Ik heb wel ervaring met instant-gaming, daar koop ik al mijn edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En alweer meteen in de volgende ronde uit de CL geknikkerd. Dit keer door FC Bayern. Meer mensen waarbij de compeititefase van een leien dakje gaat om daarna eruit gebonjourd te worden in de eerste ronde van de knock-outfase?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:54

YES

Moderator General Chat
Jorgen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:06:
En alweer meteen in de volgende ronde uit de CL geknikkerd. Dit keer door FC Bayern. Meer mensen waarbij de compeititefase van een leien dakje gaat om daarna eruit gebonjourd te worden in de eerste ronde van de knock-outfase?
Eerste keer met Feyenoord verrassend 4e in het league gedeelte van de CL en ook nog één knockout ronde overleefd, kwartfinale eruit dus. Tweede seizoen extra kwalificatieronde voor de laatste 16 moeten spelen, die gehaald en daarna er direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
^^0nMe schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:47:
[...]

Qua scouting hanteer ik een andere aanpak dan de meesten. Je hebt in FM qua scouting-vraagstuk 2 aspecten:
1. Aantal namen die scouts ontdekken en aandragen
2. Inschatten van huidige/toekomstige potentie.

Uit eerdere testen is gebleken dat DET(ermination) + de juiste taalkennis zorgt voor de grootste aantallen ontdekte spelers en dat het iets van 12 maanden duurt voordat een scout zich een nieuwe taal eigen heeft gemaakt.

Daarom heb ik mijn scoutingapparaat ingericht met 2 topscouts met zo hoog mogelijk PA inschatting (18+ bij topclub) en voor de rest allemaal scouts met 18+ DET, de juiste taal van het land (bv Arabic, Chinese) en minimaal 10 CA/PA inschatting. De hardwerkende loopjongens komen dan in feite met een heleboel namen en ik laat mijn topscouts de spelers die op die leeftijd er al goed uitzien qua stats (hoge CA) nog een keer bekijken op potentie. Iemand anders gaf eerder al aan dat je ze moet laten scouten op de u18 competities + internationale toernooien, anders bezoeken ze allerlei troep-wedstrijden in de hoogste divisies waar eventueel jonge talentjes op de bank zitten.

Het enige wat je daarmee eventueel kan missen zijn spelers die er slecht uitzien maar een hoge CA hebben. Alleen brand ik mijn vingers liever niet aan dat soort types, want als ze zich op hun 18e (Engeland post brexit...) nog niet voldoende ontwikkeld hebben, dan halen ze dat topniveau meestal niet meer ook al hebben ze 200 PA...
Oeh, dat van Determination was ik me niet zo van bewust, terwijl het toch eigenlijk voor alles een sterke eigenschap is, of het nou een speler of een staflid is. Goeie tips en ik ga je tips zeker toepassen, ben nu al nieuwe scouts aan het aanstellen en Recruitment Focuses aan het aanpassen op jeugdcompetities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:36:
[...]

Eerste keer met Feyenoord verrassend 4e in het league gedeelte van de CL en ook nog één knockout ronde overleefd, kwartfinale eruit dus. Tweede seizoen extra kwalificatieronde voor de laatste 16 moeten spelen, die gehaald en daarna er direct uit.
Het is tot nu toe elke keer. Ook toen ik bij Ajax zo goed ging. Op de een of andere manier kan je achtereenvolgens met 4-0 van Barça, Bayern, Chelsea en Juventus winnen om vervolgens tegen een soortgelijk team van de mat geveegd te worden. Ik snap dat dit in het echt ook kan. Zo ging Ajax met 6 uit 6 overwinteren en lagen ze er tegen Benfica (als ik het goed herinner) meteen uit. Toch is het zuur, als je zo ontzettend goed draait en het dan ineens omdraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:19
Jorgen schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:06:
Yep, afgelopen seizoen eerste keer met de competitieronde. Geeindigd op een plaats voor play-offs. Uit kansloos verloren van Inter, thuis gewonnen. Maar weer 1 doelpunt teveel geincasseerd om te strijden voor de volgende ronde, dus ben zelf nog niet verder gekomen dan dit in de CL.

Wel opnieuw dik kampioen geworden, de JC en de beker gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:17
Dat is altijd een stage waar je door moet als je niet in een van de top4 (engeland duitsland spanje italie) competities speelt. Spelers die aan de top van de eredivisie of jupiler league spelen kan je wel op termijn voldoende vinden, maar je moet jezelf de vraag stellen "heb ik een paar spelers die in het eerste van Bayern of Juventus of Real zouden kunnen spelen". Als het antwoord nee is, dan zal je niet verder geraken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MrBerger schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:39:
[...]

Yep, afgelopen seizoen eerste keer met de competitieronde. Geeindigd op een plaats voor play-offs. Uit kansloos verloren van Inter, thuis gewonnen. Maar weer 1 doelpunt teveel geincasseerd om te strijden voor de volgende ronde, dus ben zelf nog niet verder gekomen dan dit in de CL.

Wel opnieuw dik kampioen geworden, de JC en de beker gewonnen.
Ik vind het contrast gewoon zo groot. Ik win met 24 punten de groepsfase, 34 doelpunten voor en maar 8 tegen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MrU3Ndi.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2R5TCH5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sDvfrYU.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8BTDHTa.png

Ik ga maar proberen om nog betere spelers te vinden en in de knock-outfase de mentaliteit aan te passen. Anders weet ik het ook niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2023 08:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo, seizoen 2038/2039 zit er weer op voor Arsenal. En was het een klapper.

Het was geen Solo, geen Double, geen Trebble, maar een Quadruple succes!

Allereerst de transfers. Ik heb dit keer gehaald een DLC (ter vervanging van een 32-jarige DC die vertrekt), nog een DLC (voor de toekomst), en een AMR voor wat diepte. Hier tegenover staat het vertrek van een 32-jarige DC (voor 11 miljoen) en wat te lichte reservespelers.

Om te beginnen de Community Shield. Hier mocht ik aantreden tegen aartsrivalen Tottenham Hotspur, en die wist ik met 3-1 te verslaan. Eerste prijs van het seizoen was binnen.

Dan de EFL Cup. Deze liep lekker. Via overwinningen op AFC Wimbledon (8-1!), West Brom (5-0), Newcastle United (3-1) belande ik al snel in de halve finale. Hier trof ik Everton. Uit verloor ik nipt met 0-1 maar thuis won ik met 3-1. In de finale trof ik Wolverhampton Wanderers, die ik met 4-2 versloeg, en de tweede prijs is dus binnen!

Dan de FA Cup. Via overwinningen op Shrewsbury Town (9-0!), Watford (3-0), Everton (3-1), Southampton (3-0), Fulham (3-0) belandde ik vrij eenvoudig in de finale. Waar ik wrderom, net als in de EFL Cup, Wolverhampton Wanderers trof. Dit keer versloeg ik ze met 2-1, dus dat was prijs nummer 3!

Dan de Champions League. In de League Phase had ik dit keer een iets minder pittige loting dan vorige keer, en ik had ook maar éen verliespartij (1-2 tegen Real Madrid):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EAqqfm1LPzvANB5dkU_qtsGXVo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qOdUWakuEP11o4JXmE9rhA9U.png?f=user_large

Dus ik was al vrij snel gekwalificeerd voor de achtste finales:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XG-q6lPopwJMuxYUxzu3YhrGNQs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kFgMLzNhR6wU7GLrwHpxTRZN.png?f=user_large

Die achtste finales waren tot nu toe altijd mijn eindstation, en ik dacht dat nu weer zou zijn, want ik moest tegen Real Madrid. En uit verloor ik ook vrij kansloos met 0-2, maar thuis gebeurde er iets bizars:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXJv-FTH9azDIKmse-b3HERjtOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZOsJxwSYHpVYIZkA7wXaTzQa.png?f=user_large

Wat er met hen aan de hand was, geen idee, maar ik was iig door naar de kwartfinale!

Daar trof ik Tottenham Hotspur. Uit verloor ik met 3-1 kansloos, maar thuis won ik juist met 3-1. Het kwam dus op penalties aan, en helaas nam Tottenham die met 5-4 net iets beter.... dit was dus ook de enige prijs die ik dit jaar niet gepakt heb.

Dan de competitie. Wat kan ik hierover zeggen? Misschien zeggen plaatjes meer dan woorden, voor de eerste helft van de competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWshxQF4-fwRwHo9e-U3kfIJ_sM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/82vdvJT0PvrJoAatu1YlXKa5.png?f=user_large

Ook de tweede helft waren bijna allemaal overwinningen, zei het dat ze minder groot waren. Vooral door overbelastinge nen fixture congestion, waardoor ik vaak reserves op moest stellen.

Ik was dus kampioen, hoewel Tottenham het wel erg spannend maakte!

Eindstand competitie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAcmwbkIptCF-fi9l6zKvZpPorw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pPTJd2MiGYdlQoWld7tdizOF.png?f=user_large

Let vooral ook op het doelsaldo: +95!

Mijn topscorer, met 57 (!) goals:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YFkXJyk_BWdpIu3TtJ1scsvKao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q2PWpe61ojlzAnS0pjkexWmY.png?f=user_large

Andere killers, met respectievelijk 30, 23, 20 en 20 goals:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcQE72nv7AgCu5BU-ZQ4eH5gsWs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tXTYFObYo13FG90aifI1owMc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCFpwtEZOXZMAJKNXdqOWBR-5NU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S67sTbi6Bi1tjSQlezYDUgq5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7o83cIgd5TlexDFEpljPRdWMQc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6m8Q5uDL6N62pJEDeObxMUSU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLuXbbFyQReER9oy__EysS6-wXI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wIT48jP9h7hpKXjILYsRldpH.png?f=user_large

Voor Volgend jaar heb ik geen extra versterkingen meer nodig, de selectie is nu voorzien van voldoende kwaliteit en diepte voor mijn gevoel.

Volgend jaar zijn Southampton, Aston Villa en Brighton dus gedegradeerd. Zij worden vervangen door West Brom (kampioen Championship), Derby County (runner-up) en Leicester City (winnaar playoffs).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Weer wat meer uurtjes erin gedaan de afgelopen weken en het is leuk, maar er blijven mij twee zaken storen.

1: Fitness van spelers, ze kunnen zelden 3 wedstrijden achter elkaar spelen zonder vermoeid te zijn. Ik laat alle trainingen over aan mijn assistent. Maar ben regelmatig bezig met enkele dagen rust geven tussen wedstrijden in.

2: Onrealistische transferbedragen. Na 2 , soms 3 seizoenen zijn spelers die in het begin 10 miljoen kosten , zo 50/60/70 miljoen. En simpele voetballers betaal je zo 20/30 miljoen voor. En dan heb ik het niet over een handje vol spelers die veel waard zijn, maar ik kan bijv. Met mijn Engelse team Tottenham ámper Engelse spelers kopen. Diegene die een beetje goed zijn kosten zo 80 miljoen. Totaal niet realistisch, en dan zijn er ik weet niet hoeveel jeugdspelers die +100 miljoen kosten. Dus ik kan amper Engelse HG spelers krijgen want voor dat geld koop ik echt geweldige spelers uit het buitenland.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Christiano007 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:09:
Weer wat meer uurtjes erin gedaan de afgelopen weken en het is leuk, maar er blijven mij twee zaken storen.

1: Fitness van spelers, ze kunnen zelden 3 wedstrijden achter elkaar spelen zonder vermoeid te zijn. Ik laat alle trainingen over aan mijn assistent. Maar ben regelmatig bezig met enkele dagen rust geven tussen wedstrijden in.

2: Onrealistische transferbedragen. Na 2 , soms 3 seizoenen zijn spelers die in het begin 10 miljoen kosten , zo 50/60/70 miljoen. En simpele voetballers betaal je zo 20/30 miljoen voor. En dan heb ik het niet over een handje vol spelers die veel waard zijn, maar ik kan bijv. Met mijn Engelse team Tottenham ámper Engelse spelers kopen. Diegene die een beetje goed zijn kosten zo 80 miljoen. Totaal niet realistisch, en dan zijn er ik weet niet hoeveel jeugdspelers die +100 miljoen kosten. Dus ik kan amper Engelse HG spelers krijgen want voor dat geld koop ik echt geweldige spelers uit het buitenland.
1) nooit training aan de assistent laten, die verkloot het gegarandeerd. Ik zie dat die vaak Physical op de planning zet in het midden van maart. Veel hangt ook af van je preseizoen

2) Engelse tax zoals ze zeggen, dat is helaas de realiteit voor engelse spelers.
Mason mount bijvoorbeeld heeft maar 1 jaar op zijn contract over, heeft niet speciaal goed gespeeld de afgelopen seizoenen, maar moet wel meer dan 60miljoen kosten. Maar Tonali, 1 van de beste spelers uit de Serie A, met nog 3 jaar contract lopend, kost newcastle amper tien miljoen meer, omdat hij niet engels is. Engelse ploegen hebben geld zat, en dus kunnen ze de prijs zetten die ze willen.

Ik ben blij dat ik voorlopig nog in de championship zit waar ik gewoon veel spelers kan lenen, want met een stadion van 5315 is het armtierig qua inkomen :p Al wilt het bestuur een nieuw bouwen, maar dat kan makkelijk 2-3 seizoenen duren

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-06-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

AntiChrist7 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:16:
[...]

1) nooit training aan de assistent laten, die verkloot het gegarandeerd. Ik zie dat die vaak Physical op de planning zet in het midden van maart. Veel hangt ook af van je preseizoen

2) Engelse tax zoals ze zeggen, dat is helaas de realiteit voor engelse spelers.
Mason mount bijvoorbeeld heeft maar 1 jaar op zijn contract over, heeft niet speciaal goed gespeeld de afgelopen seizoenen, maar moet wel meer dan 60miljoen kosten. Maar Tonali, 1 van de beste spelers uit de Serie A, met nog 3 jaar contract lopend, kost newcastle amper tien miljoen meer, omdat hij niet engels is. Engelse ploegen hebben geld zat, en dus kunnen ze de prijs zetten die ze willen.

Ik ben blij dat ik voorlopig nog in de championship zit waar ik gewoon veel spelers kan lenen, want met een stadion van 5315 is het armtierig qua inkomen :p Al wilt het bestuur een nieuw bouwen, maar dat kan makkelijk 2-3 seizoenen duren
Die Engelse Tax zit er ook op in NL als ik bijv. met Ajax speel. Het lijkt er gewoon op dat als jij dikke transfers voor elkaar krijgt waardoor je flink veel geld hebt, de rest opeens gaat denken dat je voor elke speler +50 gaat betalen. En het is totaal niet realistisch, want de duurste speler van de wereld kost 150 miljoen, maar niet 50 spelers die allemaal zoveel kosten.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor de training gebruik ik nu deze van Evidence Based Football Manager YouTube: FM23 Training Analysis 10 - IT'S HERE! Evidence Based Training Sched... de downloadlinks vind je in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Zijn er nog specifieke/simpele trucs om blessures tegen te gaan of verminderen? Ik heb het idee dat het bij mij niet heel erg is of zo, maar toch baal ik momenteel even als er in elke linie een sleutelspeler uit ligt met een flinke blessure, dus ben benieuwd of er nog algemene quick wins bekend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jorgen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:46:
Voor de training gebruik ik nu deze van Evidence Based Football Manager YouTube: FM23 Training Analysis 10 - IT'S HERE! Evidence Based Training Sched... de downloadlinks vind je in de beschrijving.
Hoe gaat zoiets eigenlijk (ik doe daar echt nooit wat mee eigenlijk, maar deze lijkt wel interessant aangezien ik vooral gericht ben op het kopen van talenten). Dien je echt elke week dat schema in te stellen of kan je iets doen waardoor elke week gewoon dit schema gebruikt wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mar101
  • Laatst online: 13-09 22:28
YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:09:
Zijn er nog specifieke/simpele trucs om blessures tegen te gaan of verminderen? Ik heb het idee dat het bij mij niet heel erg is of zo, maar toch baal ik momenteel even als er in elke linie een sleutelspeler uit ligt met een flinke blessure, dus ben benieuwd of er nog algemene quick wins bekend zijn?
Zorgen dat onder Training > Coaches de Coach Workload niet te hoog is voor elke categorie. Het liefst light, average is ook prima volgens mij. Dus meerdere coaches per categorie. Hangt ook weer van je trainingsschema af en hoeveel spelers je in je eerste team hebt. Ik denk dat betere coaches (meer sterren) ook wel zorgt voor minder blessures, al weet ik niet zeker of dat meespeelt.

Ook handig om spelers op tijd te wisselen die uitgeput zijn, ik doe meestal wat wissels rond de 60e minuut. En als je een druk speelschema hebt, wat rustdagen inplannen. Je kunt ook specifiek spelers een rustdag geven die het meest uitgeput zijn.

Ik kan me niet herinneren dat ik in de afgelopen 5 seizoenen een zware blessure heb gehad in mijn team bij een sleutelspeler. (even afkloppen... :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:09:
Wat @mar101 hier boven mij zegt + voldoende rust denk ik. In de eerste seizoenshelft liet ik mijn DoF alle trainingen doen en tegen de winterstop waren Mbappé, Haaland en Sesko geregeld moe en presteerden ze minder.. In de 2e seizoenshelft gebruikte ik de EBFM schedules en die plant heel veel rust in. Toen had ik minder vermoeidheid. Ik denk dat dit met blessures ook zo werken kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2023 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:43:
[...]

Hoe gaat zoiets eigenlijk (ik doe daar echt nooit wat mee eigenlijk, maar deze lijkt wel interessant aangezien ik vooral gericht ben op het kopen van talenten). Dien je echt elke week dat schema in te stellen of kan je iets doen waardoor elke week gewoon dit schema gebruikt wordt?
Voor zover ik weet moet je elke week dit schema invullen. Ik heb ook nog geen jaar-knop gevonden. Er is een copy-knop, maar die kan schema's soms verkeerd kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jorgen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:39:
[...]

Voor zover ik weet moet je elke week dit schema invullen. Ik heb ook nog geen jaar-knop gevonden. Er is een copy-knop, maar die kan schema's soms verkeerd kopiëren.
Hm oké, dat is toch altijd wat me tegen houd. Toch maar eens gaan proberen of ik het vol kan houden om dit per week in te blijven stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:58:
[...]

Hm oké, dat is toch altijd wat me tegen houd. Toch maar eens gaan proberen of ik het vol kan houden om dit per week in te blijven stellen.
Ik doe het gewoon 3 maanden in vooruit.

Week aanklikken, schema selecteren, klaar.

EBFM heeft een training die voor jeugd en hoofdelftal werkt, voor drukke en rustige weken. One size fits all. Dus je hoeft nergens meer op te letten. Enige weken die anders zijn, is de winterstop en zomerstop als de voetballers op vakantie zijn. Dan heb je gewoon geen schema. Ik zet wel wedstrijden spelen vast op woensdag en zaterdag. Dan heb je daar ook geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jorgen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Ik doe het gewoon 3 maanden in vooruit.

Week aanklikken, schema selecteren, klaar.

EBFM heeft een training die voor jeugd en hoofdelftal werkt, voor drukke en rustige weken. One size fits all. Dus je hoeft nergens meer op te letten. Enige weken die anders zijn, is de winterstop en zomerstop als de voetballers op vakantie zijn. Dan heb je gewoon geen schema. Ik zet wel wedstrijden spelen vast op woensdag en zaterdag. Dan heb je daar ook geen omkijken meer naar.
Ja dat heb ik nu ook gedaan, gewoon een boel achter elkaar geregeld.

Hoe bedoel je wedstrijden spelen vast op woensdag en zaterdag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:09:
[...]

Ja dat heb ik nu ook gedaan, gewoon een boel achter elkaar geregeld.

Hoe bedoel je wedstrijden spelen vast op woensdag en zaterdag?
In de game preferences kan je kiezen of wedstrijden verplaatst mogen worden voor TV, of dat ze standaard op woensdag en zaterdag gespeeld worden. Als je daarvoor kiest hoef je geen rustdagen en training aan te passen aan verplaatste wedstrijden, maar kan je iedere week dus volledig dezelfde training gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jorgen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:13:
[...]

In de game preferences kan je kiezen of wedstrijden verplaatst mogen worden voor TV, of dat ze standaard op woensdag en zaterdag gespeeld worden. Als je daarvoor kiest hoef je geen rustdagen en training aan te passen aan verplaatste wedstrijden, maar kan je iedere week dus volledig dezelfde training gebruiken
Oooh, oké. Ga ik ook instellen dan! Gemak dient de manager :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:15:
[...]

Oooh, oké. Ga ik ook instellen dan! Gemak dient de manager :D
Haha, ja precies Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/URRlNdQ.png

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 26-06-2023 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Had hem inmiddels zelf gevonden, maar toch bedankt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:21:
[...]

Had hem inmiddels zelf gevonden, maar toch bedankt d:)b
Mooi! En graag gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@Jorgen wederom de eerste ronde na de poulefase van de CL eruit, dit keer tegen PSV, beide wedstrijden zeer moeizaam maar eigenlijk duidelijk beter. Uit 1-0 verliezen en thuis een helft met 10 man spelen om op 0-0 te eindigen..

Degene die rood pakte direct na rust (Abakar Sylla), staat per direct op de nominatie om te vertrekken, deelde gewoon een lompe schop uit ergens op het middenveld, geen noodrem voor een doorgebroken man of zo. Wat een l*l

In de competitie en JC Schaal heb ik één keer gelijkgespeeld (Eredivisie, uit) en twee keer zeer soeverein gewonnen met 4-0 en 2-0. Lijkt wel alsof de AI/game engine die wedstrijden direct na de poule extra moeilijk maakt of zo :P

[ Voor 19% gewijzigd door YES op 27-06-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:02:
@Jorgen wederom de eerste ronde na de poulefase van de CL eruit, dit keer tegen PSV, beide wedstrijden zeer moeizaam maar eigenlijk duidelijk beter. Uit 1-0 verliezen en thuis een helft met 10 man spelen om op 0-0 te eindigen..

Degene die rood pakte direct na rust (Abakar Sylla), staat per direct op de nominatie om te vertrekken, deelde gewoon een lompe schop uit ergens op het middenveld, geen noodrem voor een doorgebroken man of zo. Wat een l*l

In de competitie en JC Schaal heb ik één keer gelijkgespeeld (Eredivisie, uit) en twee keer zeer soeverein gewonnen met 4-0 en 2-0. Lijkt wel alsof de AI/game engine die wedstrijden direct na de poule extra moeilijk maakt of zo :P
Dat zou kunnen natuurlijk, maar ik weet niet of dat echt zo is. Ik heb een elite team staan met Mbappé, Haaland, Šeško, Havertz, Vitinha, Neves, Mendes, Kimpembe, Skriniar, Hakimi en Donnarumma. Ik zou jaarlijks minimaal de halve finale moeten halen. Toch lukt het niet in de CL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Jorgen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:21:
[...]

Dat zou kunnen natuurlijk, maar ik weet niet of dat echt zo is. Ik heb een elite team staan met Mbappé, Haaland, Šeško, Havertz, Vitinha, Neves, Mendes, Kimpembe, Skriniar, Hakimi en Donnarumma. Ik zou jaarlijks minimaal de halve finale moeten halen. Toch lukt het niet in de CL
Wat de f***, wat een team haha. Als je daar de CL niet elke 3, 4 jaar mee wint slaat het al nergens meer op toch :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YES schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:25:
[...]

Wat de f***, wat een team haha. Als je daar de CL niet elke 3, 4 jaar mee wint slaat het al nergens meer op toch :')
Ja dat dacht ik ook. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:10
Jorgen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:42:
[...]

Ja dat dacht ik ook. 😊
Bizar dat het niet lukt in de CL dan? Hier in mijn huidige save laatst 5jaar op rij de CL gewonnen met 2 verschillende teams 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:47:
[...]

Bizar dat het niet lukt in de CL dan? Hier in mijn huidige save laatst 5jaar op rij de CL gewonnen met 2 verschillende teams 8)7
Echt? Mijn beste is 2 finales gewonnen op rij met LASK Linz en 2 finales verloren op rij met Excelsior Rotterdam (allemaal in FM18) En dan is het echt 10 jaar of meer terug om meerdere Copa Libertadores te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jorgen schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:35:
[...]

Echt? Mijn beste is 2 finales gewonnen op rij met LASK Linz en 2 finales verloren op rij met Excelsior Rotterdam (allemaal in FM18) En dan is het echt 10 jaar of meer terug om meerdere Copa Libertadores te winnen.
Jazeker, 6 keer Cl gewonnen deze save en 1 finale verloren.
Eerste maal met Everton en jaar erop verloren. Daarna naar Betis gegaan en even de tijd nodig gehad om Real nationaal van de troon te stoten en ook Europees wou het niet vlotten tot ik ineens 3x met overschot de CL won.
Daarna naar een United in verval gegaan, laatste titel was nog van onder Ferguson. Al jaren subtop in Engeland en het seizoen voor ik aankwam streden ze voor degradatie. Wel hadden ze bij wonder de Europa League gewonnen waardoor ik naar mijn 4de op rij kon gaan.

Edit: Speel nog FM22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqyxF2HYVVzZR-V4CUpYF5ZCGjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pvm6pXPedhdhELdD7LMYWguJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0XEWaRa_IE5JqUcOU-5kgSO2aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UFPSItdJPBUCLk8fZsHL2A32.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:20:
[...]

Eerste maal met Everton en jaar erop verloren. Daarna naar Betis gegaan en even de tijd nodig gehad om Real nationaal van de troon te stoten en ook Europees wou het niet vlotten tot ik ineens 3x met overschot de CL won.
Daarna naar een United in verval gegaan, laatste titel was nog van onder Ferguson. Al jaren subtop in Engeland en het seizoen voor ik aankwam streden ze voor degradatie. Wel hadden ze bij wonder de Europa League gewonnen waardoor ik naar mijn 4de op rij kon gaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, wat een schitterende carrière!
Echt heel goed gedaan zo, zeker die 5 CL's op rij dus!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat Jorgen zegt, schitterende carrière! Mooi hè, ploegen naar de top brengen waarbij je eerst andere topclubs van hun plek moet stoten? Ik vind dat de mooiste klussen, zeker als het een aantal jaren duurt voor je er langzaam overheen gaat en als je er dan voorbij bent, het ook meteen met een grote sprong is.

Ben benieuwd of en als je de overstap naar FM23 maakt, je ook zoveel CL titels weet te behalen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
Wat vinden jullie van de aankondigingen?
FM24: Vanaf dan mogelijk om saves van FM23 te migreren naar FM24
FM25: Nieuwe match engine en andere UI changes met Unity

https://www.footballmanag...hBxIWb1oxvEx-F2w3JA0xFJvU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Miss wat overdreven cynic, maar lijkt erop dat ze consolideren voor FM24 met niet al te veel te doen om dan groots uit te pakken met FM25.

Ik zie de meerwaarde van dat savegame meepakken nog niet direct, maar het lijkt wel een eerste hint naar een subscription model ipv jaarlijkse release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

On_E

Housemusic

Rorata schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:16:

Het is hoog tijd voor een gloednieuwe engine, top dat het eindelijk gaat gebeuren. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:26:
Miss wat overdreven cynic, maar lijkt erop dat ze consolideren voor FM24 met niet al te veel te doen om dan groots uit te pakken met FM25.

Ik zie de meerwaarde van dat savegame meepakken nog niet direct, maar het lijkt wel een eerste hint naar een subscription model ipv jaarlijkse release
Ik wel, fm begint bij mij pas leuk te worden na een 5 a 10 tal jaar in-game.
Veel spelers met lange saves blijven die gewoon spelen, nu geven ze een optie dat je dus met "nieuwe" features je save kan hervatten. Waardoor de fm dus sneller gekocht zal worden door die doelgroep.

Persoonlijk koop ik een nieuwe fm game als ik in mijn huidige save me aan het vervelen ben en de nieuwe fm in de afslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:39

Subscription model is niet te doen. Ze updaten de game maar 2 keer in het jaar en met een sub zullen ze meer moeten brengen dan dat. ik zie geen meer waarde voor een sub voor football manager. Ook hebben ze tijd nodig om alle data die ze van scouts krijgen te verwerken in de database. Nogmaals FM is in mijn ogen geen game voor een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Ik heb nogal mijn bedenkingen bij een aantal zaken die ik tussen de regels door lees:
-FM24 lijkt een beetje ala PES2021 een must-buy te worden voordat die versie uit de steam shop wordt gehaald en de laatste 'goede versie' voordat men overgaat op een free-to-play / sub model.

-Om die analogie met PES door te trekken: iedere keer dat Konami op een andere engine overstapte (om de 3-5 jaar) ging je qua compleetheid van features 3 stappen terug, om 2 stappen vooruit te maken qua graphics/physics. De kans is vrij groot dat we hetzelfde gaan zien: FM24 is super compleet en bij FM25 beginnen ze met een kalere versie die ze weer opnieuw moeten aankleden met content.

Ze hebben daar bij SI al een enorme trackrecord van dingen die ooit goed geimplenteerd waren maar in latere versies weer stuk gingen of zelfs nooit meer zijn gefixed: Denk aan internationaal management (in oude CM/FMs was dat prima zonder fitness bugs), rode kaarten voor keepers.., beloftesysteem icm onvoorziene omstandigheden, teammoraal zelf/tegenstander obv media optredens, etc.

-Ik kan niet blij zijn met Unity als nieuwe engine. Die heeft zo zijn sterke punten, maar als ervaringsdeskundige van diverse games in Unity lijkt een van de grootste zwakke punten performance efficiency te zijn. Van indie topdown shooters (Synthetik 2), cRPGs (Pathfinder 1-2), management sim (Cities Skyline), daar kakt de performance relatief gezien vrij hard in als je de limieten van schaalgrootte, effecten en objecten begint op te zoeken.

Nu is FM in feite een database + een grafische schil dus het kan zijn dat de performence wel goed is als je die van elkaar los koppelt, maar ik zie dat de kans groot is dat je straks in FM25 geen saves kunt doen met 20+ competities op sim zoals nu gebruikelijk is bij een realism Euro of global journeyman save.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Elke versie wordt na een nieuwe release uit de winkel gehaald (omwille van licenties), dus dat gaat er niets mee te maken hebben dat het de complete versie is. Je kan de editor voor 2022 nog kopen maar niet de basegame, bv.

Ze zeggen wel supercompleet, maar gaan dat nieuwe features zijn van hetzelfde niveau als de squad planner, supporters profiel en de CL hymne? Laat dan maar. Of gaan ze irritante bugs en onlogische dingen (player interactions zijn een pure loterij) eindelijk fixen die ze de afgelopen drie edities niet bekeken hebben? Betwijfel het. Voor mij klinkt het grotendeels als al een verontschuldiging op voorhand dat er in FM24 weer niet veel verandert.

ik neem aan dat ze al een tijdje bezig zijn met de nieuwe engine en ze hebben tot eind 2024, dus dan is er echt geen excuus meer. Maar ik maak me ook wel inderdaad zorgen over de performance met een nieuwe engine als je 20j de toekomst in wilt met een redelijke database. Zeker voor laptopgebruikers.

ik hou het nu sowieso nog op 2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

AntiChrist7 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:52:
Elke versie wordt na een nieuwe release uit de winkel gehaald (omwille van licenties), dus dat gaat er niets mee te maken hebben dat het de complete versie is. Je kan de editor voor 2022 nog kopen maar niet de basegame, bv.
Ja, maar dat is dus straks het risico dat je loopt: FM24 is de laatste, meest complete versie, waar een deel van de modders mee door kunnen gaan als FM25, 26 etc bepaalde 'features/modability' missen en zwaar tegenvallen. Als je dan FM24 destijds niet hebt gekocht, dan ben je gedwongen de piraterij versie op te zoeken of te wachten tot de nieuwe versies dezelfde features/content-niveau bereiken...
Ze zeggen wel supercompleet, maar gaan dat nieuwe features zijn van hetzelfde niveau als de squad planner, supporters profiel en de CL hymne? Laat dan maar. Of gaan ze irritante bugs en onlogische dingen (player interactions zijn een pure loterij) eindelijk fixen die ze de afgelopen drie edities niet bekeken hebben? Betwijfel het. Voor mij klinkt het grotendeels als al een verontschuldiging op voorhand dat er in FM24 weer niet veel verandert.
Ik denk juist alle irritaties, bugs die ze nog kunnen fixen in deze oude engine en halve content die ze nog kunnen bijschaven ala interlands, set-pieces, analytics assignments/reports, aka de meest gepolijste versie die ze nog kunnen opbrengen voor hun 20th anniversery ED. Grote nieuwe features zullen ze wel niet meer aan beginnen, maar ik mis dan ook niet super veel (en heb FM23 geskipped, dus dat komt goed uit om FM24 wel op te pikken ;) )
ik neem aan dat ze al een tijdje bezig zijn met de nieuwe engine en ze hebben tot eind 2024, dus dan is er echt geen excuus meer. Maar ik maak me ook wel inderdaad zorgen over de performance met een nieuwe engine als je 20j de toekomst in wilt met een redelijke database. Zeker voor laptopgebruikers.

ik hou het nu sowieso nog op 2D
Ik heb nog wel hoop dat de boel vlot draait puur tussen wedstrijd dagen door en op 2D, maar een ander 'oplossing' zou kunnen zijn dat ze complexiteit/sim-niveau gaan verlagen zodat de boel ook vlot kan draaien op mobile, ze hebben niet voor niets Unity gekozen...

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rorata schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:16:

Saves migreren? Dat zou ik denk ik wel tof vinden als ik weer zo'n save van 90+ seizoenen heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet niet wat een abonnement in zou moeten houden, maar ik kan geen FM spelen zonder mods. (Real name fix, transfer update, extra landen) Ik heb met veel interesse naar Google Stadia gekeken, maar toen bleek dat je daar net als bij de Playstation geen editor files kon laden, verloor ik alle interesse. Verder wil ik gewoon 1x per jaar eenmalig kunnen betalen en niet maandelijks. Er zijn maanden dat ik 50-100 uur in FM steek en maanden dat het nog geen 2 minuten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

^^0nMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Ja, maar dat is dus straks het risico dat je loopt: FM24 is de laatste, meest complete versie, waar een deel van de modders mee door kunnen gaan als FM25, 26 etc bepaalde 'features/modability' missen en zwaar tegenvallen. Als je dan FM24 destijds niet hebt gekocht, dan ben je gedwongen de piraterij versie op te zoeken of te wachten tot de nieuwe versies dezelfde features/content-niveau bereiken...

[...]

Ik denk juist alle irritaties, bugs die ze nog kunnen fixen in deze oude engine en halve content die ze nog kunnen bijschaven ala interlands, set-pieces, analytics assignments/reports, aka de meest gepolijste versie die ze nog kunnen opbrengen voor hun 20th anniversery ED. Grote nieuwe features zullen ze wel niet meer aan beginnen, maar ik mis dan ook niet super veel (en heb FM23 geskipped, dus dat komt goed uit om FM24 wel op te pikken ;) )

[...]

Ik heb nog wel hoop dat de boel vlot draait puur tussen wedstrijd dagen door en op 2D, maar een ander 'oplossing' zou kunnen zijn dat ze complexiteit/sim-niveau gaan verlagen zodat de boel ook vlot kan draaien op mobile, ze hebben niet voor niets Unity gekozen...
Liever niet nog een simpele versie. Daar bestaat Touch al voor. Ik wil juist zoals nu er helemaal in kunnen duiken en de taken die ik niet wil doen aan mijn staf toewijzen en de taken die ik wel wil doen zelf controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
^^0nMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Daar ligt dus het verschil. Ik denk niet dat FM24, ook al noemen ze hem "complete and final", plotseling international management interessant gaat maken. Of stilstaande fases vlotter. Of dingen zoals squad planner of supporters profiel relevant. Dat hadden ze al jaren geleden kunnen doen, en nu gaan ze dat niet plots allemaal in 1 handomdraai fixen.

als FM25 teveel mankementen vertoont dan skip ik die gewoon ook. 2 of 3 jaar met dezelfde editie mij maakt dat niet zoveel uit

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-06-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik lees dat de gemiddelde speeltijd 200-300 uur per persoon per FM is.
Daar zat ik in FM22 met 1700 en in FM18 met 4183 uur ruim boven 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 23:40
Jorgen schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:31:
Ik lees dat de gemiddelde speeltijd 200-300 uur per persoon per FM is.
Daar zat ik in FM22 met 1700 en in FM18 met 4183 uur ruim boven 😅
Is dat inclusief mensen die de game op gamepass hebben en nooit gespeeld hebben ofzo :+
200-300 uur is niets 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:13
wil je iemand zijn studie vertraging laten oplopen? koop fm voor diegene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Terranova schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:37:
[...]

Is dat inclusief mensen die de game op gamepass hebben en nooit gespeeld hebben ofzo :+
200-300 uur is niets 8)
Ik denk het. Mogelijk compenseer ik die mensen om tot een mooi gemiddelde te komen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

El Capitan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:58:
Ik speel het nu vanaf dat ik een jaar of 16 was. Ik ben nu 43. Dan moet ik inmiddels wel een allemachtige hoop vertraging opgelopen hebben, met alles 😂 :) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 29-06-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
El Capitan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:58:
hoezo? Perfect spel voor tijdens studeren. Potje spelen, hoofdstukje lezen, pot spelen hoodstukje lezen, etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:13
Terranova schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:55:
[...]

hoezo? Perfect spel voor tijdens studeren. Potje spelen, hoofdstukje lezen, pot spelen hoodstukje lezen, etc...
zo deed ik het ook inderdaad maar dat vergt wel discipline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
El Capitan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:21:
[...]

zo deed ik het ook inderdaad maar dat vergt wel discipline
dat wel, maar ik gebruikte het als beloning voor 't lezen van een hoofdstuk of zoals nu een beloning als ik iets schoongemaakt oid heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

De knockout-ronde van de Champions League 2033 was een interessante...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfviwQy9sxCFuZX87WRDQxQb1mg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wvacv22heNOHWoIFZgi1D6W5.png?f=user_large

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QSvnQOP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o6iHolj.png

Gaat weer goed!
Resultaten dit seizoen blijven wat achter, maar ze zijn nog steeds de besten van de wereld.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 02-07-2023 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan je deze CL schermen alleen zien op het moment dat ze er zijn, of kan je ze nadien ook opnieuw oproepen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4zoOo1g.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Haaland is een soort van Eddie Merckx

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/baMIcgz.png

We hebben de Supercup dit jaar verloren, maar de competitie en beker gewonnen.
In de Champions League bereikten we de finale, maar daar bleek Napoli te sterk.

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2023 02:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Dit is denk ik mijn beste aankoop tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zETjezDSgf2xMfBEO1pKGujMTow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/arnnunTS120RNvASkBFU1obR.png?f=fotoalbum_large

Voor 12,5 miljoen gekocht en een speler uit één van mijn, inmiddels beter lopende, recruitment focuses :)
Die cijfers zijn echt geniaal, helemaal voor een AMC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J93
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-09 10:41

J93

Mooi om al deze verhalen te zien en prestaties te volgen! Sommige zie ik al +2040 spelen.
Ik ben benieuwd: Hoeveel uurtjes per dag/week spelen jullie gemiddeld?
Ik probeer elke avond wel even een uurtje maar lukt helaas niet altijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

J93 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:39:
Mooi om al deze verhalen te zien en prestaties te volgen! Sommige zie ik al +2040 spelen.
Bij mij wisselt dat heel erg, maar ik kan ook maanden of zelfs jaren met 1 savegame doen. In FM18 heb ik in totaal 4183 uur gestoken, waarvan het grootste deel in 1 heel lange save van 90+ seizoenen. Ik was inmiddels het jaar 2100 gepasseerd en had er 2 echte jaren over gedaan. Volgens mij heb ik de game zelf 3 jaar gespeeld. Dan zijn er dagen dat ik hem om 10 uur 's ochtends aanzet en dat ie de hele dag aanstaat en ik af en toe wat doe; weken achter elkaar dat ik niks doe; en avonden/middagen dat ik er heel actief mee bezig ben. Een echt eerlijke gemiddelde is er niet te geven daardoor, omdat het weinig zegt over de verschillende dagen/weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Man wat is FM toch overweldigend. Ben voor 't eerst ooit begonnen met FM22 maar het is echt lastig als totale noob. Ik heb bij Senesi verkocht maar lukt met geen mogelijkheid om een vervanger te scouten. Is ergens een zeer basic tutorial voor complete nieuwkomers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
J93 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:39:
Sinds ik op laptop speel, speel ik veel (te veel).
Lekker bij een serietje of sportwedstrijd voor tv beetje fm spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
SemperFidelis schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:26:
Man wat is FM toch overweldigend. Ben voor 't eerst ooit begonnen met FM22 maar het is echt lastig als totale noob. Ik heb bij Senesi verkocht maar lukt met geen mogelijkheid om een vervanger te scouten. Is ergens een zeer basic tutorial voor complete nieuwkomers?
Er staat heel veel op Youtube. Zealand heeft zeer goede content en uitleg wat betreft FM. En ja in het begin is het allemaal overweldigend maar spelende wijs en met vallen en opstaan zal je alles wel onder de knie krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Of je kan Discords proberen zoals de Manager Seat

Lijkt erop dat ik mijn eerste seizoen in de Prem ga ik overleven, Ik hoop dat het de nodige reputatieboost met zich meebrengt, want ik heb echt wel verstekring nodig achteraan. Amper 4 cleansheets in 30 matchen voorlopig, en eigenlijk is geen enkele CD premier league waardig.
Raar genoeg toen ik in de championship zat kon ik zat leenspelers krijgen, maar nu ik in de PL zit is er amper iemand geintresseerd....

Moet ook een hoop spelers lozen die het niveau niet aankunnen, maar als ik 10% van hun waarde verdien zal het veel zijn wss (ondanks dat er bv een topschutter van de Championship tussenzit). Ik ben er 100% overtuigd van dat de speler gewoon gediscrimineerd wordt als het om transfers gaat

op een positieve noot, wel nieuw stadium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 14:32:
Of je kan Discords proberen zoals de Manager Seat
Vind die discord niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
staat in de description van elk van hun yt videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Sinds ik op laptop speel, speel ik veel (te veel).
Lekker bij een serietje of sportwedstrijd voor tv beetje fm spelen
Ja precies dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Begin langzaamaan en bouw het rustig op.
Ik zou starten met een absolute topclub in een competitie die je goed kent.
Ajax, Feyenoord, PSV in Nederland bijv
PSG in Frankrijk

In Nederland verwachten ze wel de titel, maar niet de CL. Die wordt bij PSG wel verwacht. Ga je naar de 4 sterkste competities, dat kan ook, maar dan heb je ook hevige concurrentie.

Besteed dan alle dingen uit aan je assistent of TD die je nog niet wilt doen. Bijv stafcontracten, scouting en training.

Richt je op wat je wel wilt doen, zoals speleraankopen, opstellingen en tactieken.

Lees op de officiële SI community forums of een fanforum beginners guides. Volg oa Zealand op YT.

En kijk wat werkt / niet werkt. Zo ga je stap voor stap vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:19
Ik herken het verhaal; ik ben zelf met FM23 begonnen, nadat ik ooit FM13 heb gespeeld. Ik heb inderdaad een deel van de tips van Jorgen gevolgd, daarmee gaat het spelen wat sneller en krijg ik niet over elk wissewasje een melding. En dan maar gewoon proberen. Ik speel met Ajax en tot dusverre is het me gelukt om elk seizoen kampioen te worden en de JC en beker te winnen. CL gaat waardeloos, maar niet kansloos. Verder mik ik zelf op talenten kopen. Ik merk dat ik ook nog niet zo goed ben in betere spelers kopen (ook vanwege eisen, 1 miljoen+ salaris kan ik niet betalen). En rond Januari kijken welke spelers transfer free zijn helpt me ook. Heb daarmee mijn verdediging weten te versterken en heb nu een aardig elftal met flink wat talent. Nu nog doorontwikkelen, zodat ze ook echt goed worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Wat ik altijd doe, ieder seizoen ergens rond 1 April komt altijd de NXGN Top 50 uit: 50 talenten van over de hele wereld. Ik scout ze allemaal en probeer daar alle goede/potentiele wereldtoppers van te halen. Sommige hiervan kunnen zelfs al prima als basisspeler in de Eredivisie mee.

Ja, je zit scouts zitten wel eens mis, maar dan lukt het mij altijd wel om deze voor de aankoopprijs weer door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Jorgen schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Begin langzaamaan en bouw het rustig op.
Ik zou starten met een absolute topclub in een competitie die je goed kent.
Ajax, Feyenoord, PSV in Nederland bijv
PSG in Frankrijk

In Nederland verwachten ze wel de titel, maar niet de CL. Die wordt bij PSG wel verwacht. Ga je naar de 4 sterkste competities, dat kan ook, maar dan heb je ook hevige concurrentie.

Besteed dan alle dingen uit aan je assistent of TD die je nog niet wilt doen. Bijv stafcontracten, scouting en training.

Richt je op wat je wel wilt doen, zoals speleraankopen, opstellingen en tactieken.

Lees op de officiële SI community forums of een fanforum beginners guides. Volg oa Zealand op YT.

En kijk wat werkt / niet werkt. Zo ga je stap voor stap vooruit
Ja ben begonnen met Feyenoord dus, maar in FM22 is dat wellicht wel een challenge omdat er gewoon geen geld beschikbaar is haha.

Mn tactiek geloof ik wel in, en dat is wel redelijk makkelijk te snappen. Daarnaast vind ik dan enkel nog het scouten leuk, maar zoals gezegd is dat nogal een ding. Ben dus even opnieuw begonnen met eerste transferwindow dicht, dan heb ik iig al een half seizoen voorbereiding om het scouten een beetje te snappen voor evt. verkopen.

Als je iemand scout, blijft dat scoutrapport gewoon oneindig beschikbaar? Of 'vervalt' dat weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
SemperFidelis schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:01:
[...]

Ja ben begonnen met Feyenoord dus, maar in FM22 is dat wellicht wel een challenge omdat er gewoon geen geld beschikbaar is haha.

Mn tactiek geloof ik wel in, en dat is wel redelijk makkelijk te snappen. Daarnaast vind ik dan enkel nog het scouten leuk, maar zoals gezegd is dat nogal een ding. Ben dus even opnieuw begonnen met eerste transferwindow dicht, dan heb ik iig al een half seizoen voorbereiding om het scouten een beetje te snappen voor evt. verkopen.

Als je iemand scout, blijft dat scoutrapport gewoon oneindig beschikbaar? Of 'vervalt' dat weer?
Rapport blijft enige tijd actief maar vervalt na een tijdje denk ik. Ook voor info ivm transferbedrag en mogelijk salaris moet je vaker scouten.

Wat ik altijd doe zijn shortlists maken met elke positie. (Keeper, rechtaschter, centrale verdediger, linksachter, CM, CAM, LW, RW, ST)
Alles wat mijn scouts aanbieden en eventueel interessant is voor de toekomst zet ik erop, zo heb je altijd een lijstje waar je op kan terugvallen moest je spits ofzo ineens verkocht worden
Soms zijn spelers ineens een pak goedkoper als ze hun contract gaat aflopen of als ze ontevreden zijn en willen vertrekken.
Je krijgt in december ook altijd een melding als er spelers op je shortlists uit hun contract gaan lopen en ze zo gratis kan binnenhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:31:
Ik probeer om Erling Haaland transfervrij over te nemen van Manchester City, alleen vraagt die 33 miljoen tekengeld 😅

Edit: Hij is binnen. We gaan proberen om de Ligue 1 te slopen met een voorhoede van Kylian Mbappé; Erling Haaland en Benjamin Šeško. Dat betekent wel dat ik een andere tactiek moet gaan opzoeken zodat ik of met 2 spitsen en Mbappé hangend op links kan gaan spelen; of met 3 spitsen.

Edit 2: "Dag concurrentie..." 😁😎

[Afbeelding]
Transfervrij? Mazzelaar.. In mijn game (Man Utd) tekenen zowel Mbappe als Haaland elk seizoen zowat een nieuw contract, zelfs als City (dus Haaland) geen CL speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:10:
[...]

Transfervrij? Mazzelaar.. In mijn game (Man Utd) tekenen zowel Mbappe als Haaland elk seizoen zowat een nieuw contract, zelfs als City (dus Haaland) geen CL speelt.
Ja, dat was heel fijn. Alleen verdienen die 2 echt een vermogen en besluit de eigenaar om steeds minder te investeren. Ik ga dus continu op en neer tussen winst en rode cijfers. Mbappé verdient 4,9 miljoen per maand. Haaland 2,78 M. Niet te doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wyLMxEK.png

Ik heb voldoende talentvolle jeugdspelers. Sommige verkoop ik nu met goede doorverkoopclausules, andere train ik houd ik tot ze op hun best zijn om ze dan heel duur te verkopen. Maar dat is een meerjarenplan, dus voordat we financieel heel veel gaan verdienen, moeten we dit nog wel even volhouden.

NB. de extra club-kolom gebruik ik om te zien waar ze naartoe verhuurd zijn, of als ik deze view bij het nationale team gebruik om te zien wie waarvandaan komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 08-07-2023 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ik zet verhuurde spelers altijd naar de u21 voor het overzicht te bewaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:03:
Ik zet verhuurde spelers altijd naar de u21 voor het overzicht te bewaren
Ja, dat doe ik vaak ook, maar ik heb al een paar seizoenen achter elkaar heel veel vermoeide spelers. Dan heb ik ze hard nodig, dus in mijn filter staan de reserves en jonkies vaak ook aangevinkt. Zo kan ik meteen veel jeugd laten invallen/starten wanneer het kan (of nodig is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan sta je in de halve finale van de Champions League, met Arsenal. Je moet tegen Bayern Munchen, en dan gebeurt er dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3oDJgdNjrxponKeVNIK8Q1sHkI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/isi6XIUmjHOupIAAGBD88lW7.png?f=user_large

WTF happened here? 8)7

Die 2e leg hoef ik zo alleen maar wat jeugdspelers op te stellen om de finale te halen :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
En de return:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IehwZPMbgM8zQwpRt7SiHBX-I1w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kViybaULSxDK9TG6ePCyxcCE.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/g/s/bonk.gif

12-7 on aggegrate!

En let wel, ik had een half B-elftal opgesteld....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchbo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-10-2023
Wanneer doen ze ongeveer de zomer transfer update ? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
Mitchbo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:32:
Wanneer doen ze ongeveer de zomer transfer update ? Weet iemand dat?
De officiele pas wanneer FM 24 uit gaat komen en de modable database wordt nu per dag aangepast met transfers die bevestigd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het is zover, we zijn de 'most reputable' club ter wereld :)
We zitten inmiddels in Juli 2033, en we hebben 2x de Champions League gewonnen in de laatste 4 jaar.
De enige prijs die nog ontbreekt is de Club World Championship...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrNP0xKCgpUzQCW9w6dF2UsJIk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgzvZtAPP7adTMI2dCJKFafX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 10-07-2023 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoogie2004 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:32:
We zitten inmiddels in Juli 2033, en we hebben 2x de Champions League gewonnen in de laatste 4 jaar.

[Afbeelding]
Mooi Hoogie!

Hier is het andersom. Wel de CWC, niet de CL.

========

Afgelopen tijd kwam FM Touch hier een paar keer voorbij. Inmiddels mensen die daar ervaring mee hebben en iets kunnen zeggen over hoe het speelt? Ik zit erover te denken om de Mobile versie voor € 5 uit de Play Store op te pikken, maar ik vraag me af of ik het niet heel beperkt ga vinden in vergelijk met de full fat op de laptop, ook omdat je geen mods kunt downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Jorgen Ik heb ten tijde van 2019-2021 ofzo enkele malen FM Touch gespeeld (op PC).
Het speelt wat sneller en heeft iets minder diepgang, maar dat is soms wel lekker. De laatste 2 jaar zit ik toch weer aan de volledige FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:33:
En de return:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

12-7 on aggegrate!

En let wel, ik had een half B-elftal opgesteld....
en 0-5 voor waarna je team helemaal stopt met spelen ;)
Jorgen schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Ja, dat was heel fijn. Alleen verdienen die 2 echt een vermogen en besluit de eigenaar om steeds minder te investeren. Ik ga dus continu op en neer tussen winst en rode cijfers. Mbappé verdient 4,9 miljoen per maand. Haaland 2,78 M. Niet te doen.
Ik zit met Man Utd dat ze nog even 700m aan leningen af moeten lossen, a 140m per jaar. Dus hoeveel ik ook verdien aan prijzengeld en transfers, m'n banksaldo blijft ver negatief gaan richting einde seizoen. En dan heb ik nog een transferbudget van 280m, maar geen speler beschikbaar die ik graag zou willen hebben. Allemaal onverkoopbaar.
Zo zijn Arsenal en Utd geen concurrenten meer in m'n game (kreeg een bericht erover dat dat was omdat Utd zoveel beter presteerde dan Arsenal dat er van concurrentie geen sprake meer was :D ) maar Saka verkopen, ookal bied ik 200m? Nope.
En niet dat ik Saka echt nodig heb, want met Roony Bardghji ben ik meer dan goed voorzien, maar toch, ik wil meer Engelse spelers. Chelsea kwalificeert zich meerdere keren niet voor CL, maar nog steeds weigeren ze elk bod op Reese James. Haaland was even niet blij toen City 6e eindigde, maar helaas, geen kans.
Nu komen er wel een aantal talentvolle jonkies aan, maar ik ging juist met Man Utd spelen omdat ik eens gewoon grof geld wilde kunnen uitgeven aan spelers als me dat uit kwam.

Heel wat anders, ik vraag me af of ze voor FM2024 nu als een dolle bezig zijn om de competitie van Saudi Arabie toe te voegen als speelbare competitie. Met alle grote namen die er heen gaan moeten ze haast wel lijkt me. En als ze dat gaan doen, dan ben ik weer heel benieuwd hoe ze dat allemaal gaan doen met de financiën, want om nou een competitie vol teams met unlimited cash in het spel toe te voegen? Weet niet of dat de speelbaarheid ten goede komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:32:
[...]

Klopt. Ineens vielen bij al mijn spelers de been protheses eraf, en struikelde iedereen op krukken rond.

Dan heb je het over spelers van 60+ miljoen euro die afzakken naar het niveau van het F-elftal van FC Knudde. Tikkie terug, Jaap! WHAM!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6MZFhx7XbEa0Qx5jRLwHYQe9aM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BsBrSWuXiBa5YHNIvi6Uryaq.jpg?f=user_large

Daar haakte Bayern gretig op in, maar het lukte ze niet om te winnen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:32:

[Afbeelding]
Screenie van je beste speler (liefst een regen) svp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Door die screenshot van Ajax krijg ik wel weer zin om eens een Ajax game te doen... Dus dag Man Utd voor nu, hallo nieuwe Ajax save.
Maar damn wat is dit toch altijd irritant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJb36CjF2lDXcsfG_QNuRgFfe3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RSeLKNdf6mIInAX23Ebngjfe.png?f=user_large

Schijnt een rechten dingetje te zijn, maar dan hadden ze er ook wel wat regens neer kunnen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
toolkist schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:04:
Door die screenshot van Ajax krijg ik wel weer zin om eens een Ajax game te doen... Dus dag Man Utd voor nu, hallo nieuwe Ajax save.
[Afbeelding]

Schijnt een rechten dingetje te zijn, maar dan hadden ze er ook wel wat regens neer kunnen zetten...
Is er niet een vinkje die je kan aanzetten in de game? Sowieso ben ik hier wel blij mee. Ik vervang toch meestal m'n voltallige staff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:32:
[...]

[...]

Ik zit met Man Utd dat ze nog even 700m aan leningen af moeten lossen, a 140m per jaar. Dus hoeveel ik ook verdien aan prijzengeld en transfers, m'n banksaldo blijft ver negatief gaan richting einde seizoen. En dan heb ik nog een transferbudget van 280m, maar geen speler beschikbaar die ik graag zou willen hebben. Allemaal onverkoopbaar.
Zo zijn Arsenal en Utd geen concurrenten meer in m'n game (kreeg een bericht erover dat dat was omdat Utd zoveel beter presteerde dan Arsenal dat er van concurrentie geen sprake meer was :D ) maar Saka verkopen, ookal bied ik 200m? Nope.
En niet dat ik Saka echt nodig heb, want met Roony Bardghji ben ik meer dan goed voorzien, maar toch, ik wil meer Engelse spelers. Chelsea kwalificeert zich meerdere keren niet voor CL, maar nog steeds weigeren ze elk bod op Reese James. Haaland was even niet blij toen City 6e eindigde, maar helaas, geen kans.
Nu komen er wel een aantal talentvolle jonkies aan, maar ik ging juist met Man Utd spelen omdat ik eens gewoon grof geld wilde kunnen uitgeven aan spelers als me dat uit kwam.

Heel wat anders, ik vraag me af of ze voor FM2024 nu als een dolle bezig zijn om de competitie van Saudi Arabie toe te voegen als speelbare competitie. Met alle grote namen die er heen gaan moeten ze haast wel lijkt me. En als ze dat gaan doen, dan ben ik weer heel benieuwd hoe ze dat allemaal gaan doen met de financiën, want om nou een competitie vol teams met unlimited cash in het spel toe te voegen? Weet niet of dat de speelbaarheid ten goede komt
Dat is heel lastig inderdaad. Ik merk ook dat spelers soms gewoon helemaal niet naar PSG willen komen, terwijl ik nr 1 ben bij de bookmakers om de CL te winnen. Frustrerend soms.

Ja ben ik ook benieuwd naar. Lijkt me wel leuk om daar te spelen. themodelcitizen op de SI forums heeft ook mooie Saoedi-Arabië, Qatar en VAE mods gemaakt. Dus die kant op spelen kan altijd.

Zoals ik eerder al eens meldde, hebben ze de maker van de populairste Japan mod ook als hoofdscout van Japan aangenomen. Hij (of zij) heeft ook contacten bij de Japanse bond, aangezien hij officieel toestemming heeft voor sommige mods. Hopelijk is dat ook een teken voor uitbreiding van de leagues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:04:
[Afbeelding]

Waarom download je dan niet de licences fix van Sortitoutsi? Alles gefixt en opgelost.

Zie: FM2023 Licensing and Real Name Fix File v5.0 for FM23.5 [released on 09/05/2023]

https://sortitoutsi.net/c...censing-and-real-name-fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Is er niet een vinkje die je kan aanzetten in de game? Sowieso ben ik hier wel blij mee. Ik vervang toch meestal m'n voltallige staff :+
Vinkjes staan goed, maar Ajax zit toch standaard zonder personeel als ik ermee speel.
Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste