In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Hoezo iMini??druipgrot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:53:
[...]
Ik had het ook bij “Kort erna alle iMini13-512’ers €240 duurder.” moeten laten.
Vragen aan @Dennisdn of dat dan ook ‘scalping’ was. En de cryptische info over de klantreis weglaten.
Het is gewoon een iPhone 13 mini

Hoe ervaar jij de auto brightness in zijn totaliteit? Het toestel wordt echt zo enorm gedimd in donkere ruimtes. Meer dan andere iPhone modellen. Ik moet vaak de brightness omhoog schroeven omdat het scherm zo donker is.ex87 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:41:
[...]
Ja, zowel ik als mijn vrouw hebben exact dit, vooral in de huiskamer, je ziet het na 1 seconde echt verspringen. In andere ruimtes is het me nog niet opgevallen maar het is wel specifiek een iPhone 14 ding. Ik kwam van de 12 af ook.
Gisteren de iPhone 11 en 14pro beiden op Max brightness gezet. Er is nauwelijks verschil.
Ik twijfel of ik mijn iPhone moet retourneren? Of dat dit issue met een software update verholpen is.
Tevens vind ik de iPhone iets tegenvallen qua snelheid tov andere iPhones maar dat zal waarschijnlijk meer naar boven komen tijden het spelen van games verwacht ik.
Wat zouden jullie adviseren?
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Ik heb zelf meer last van de camera’s. Mijn 12 mini schoot standaard mooie 4K video’s maar krijg niet hetzelfde beeld met de 14pro. Foto’s hetzelfde. Wat niet hoe het komt maar vaker lelijker dan 12 mini.
Het kan ook gewoon ios16 zijn of niet? Niks wijst erop dat er wat mis is met onze toestellen.
Ik teken nergens meer voor
Tja, persoonlijk geen last van. Vind het ook juist wel lekker in een donkere ruimte als het wat minder fel is. Ik vind het van de 14 wel prettig eigenlijk.cv8x schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:11:
[...]
Hoe ervaar jij de auto brightness in zijn totaliteit? Het toestel wordt echt zo enorm gedimd in donkere ruimtes. Meer dan andere iPhone modellen. Ik moet vaak de brightness omhoog schroeven omdat het scherm zo donker is.
Juist goed voor je ogenex87 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:26:
[...]
Tja, persoonlijk geen last van. Vind het ook juist wel lekker in een donkere ruimte als het wat minder fel is. Ik vind het van de 14 wel prettig eigenlijk.
Ben dol op (af)korten, vandaar de mini (als auto ook al mijn favo). En het is ook al lang veel meer dan een ‘phone’. Hier (bt/WiFi) heet ie nu zelfs nog korter de i3.dkawa schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:10:
[...]
Hoezo iMini??
Het is gewoon een iPhone 13 mini

Mijn twijfel of ik toch niet de 6” (14) Pro had moeten nemen is overigens weg. Je moet toch altijd roeien met de riemen die je hebt, ook de Pro kan beter zullen komende modellen uitwijzen.
Tweakers rocks, maar alleen technologisch.
Het swipen is een animatie. Die is op alle modellen even snel omdat het zo weinig geheugen vraagt dat je oude telefoon ook gewoon de animatie kon afspelen. Als je bij Instellingen>Toegankelijkheid> Verminder beweging aanzet, gaan de animaties uit en zie je hoe vlot de telefoon écht is.cv8x schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:34:
En hoe ervaren jullie de snelheid van de 14pro tov andere iPhone modellen? Ik vind het niet echt merkbaar. Ook niet met swipen bijvoorbeeld op je iPhone.
*Edit, ik probeer hem even uit en zie dat swipen net de énige animatie is die niet uit gaat bij deze toegankelijkheidsoptie.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 03-12-2022 13:25 ]
Hmm das minder, ervaren meerdere mensen dit? Ik ga mijn 11 Pro inruilen voor een 14 Pro met name vanwege de cameraQuakie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:47:
[…]
Ik heb zelf meer last van de camera’s. Mijn 12 mini schoot standaard mooie 4K video’s maar krijg niet hetzelfde beeld met de 14pro. Foto’s hetzelfde. Wat niet hoe het komt maar vaker lelijker dan 12 mini.
[…]

Ik kom van de 8 plus af dus ik ervaarde wel dat het allemaal wat sneller ging (ook mede door de ververs snelheid, 60hz vs 120hz). Zeker als je ze naast elkaar hield om het verschil te zien.cv8x schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:34:
En hoe ervaren jullie de snelheid van de 14pro tov andere iPhone modellen? Ik vind het niet echt merkbaar. Ook niet met swipen bijvoorbeeld op je iPhone.
Ik kom van n 12 pro, maar dit scherm is buiten echt veel feller. En ik vind ook dat de auto brightness prima werkt, op mn vorige iphones had ik het vaak uit staan, omdat het me stoorde maar nu juist aan
Klopt inderdaadNachtapotheker schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:40:
Ik heb de indruk dat hij in de volle zon feller gaat dan binnen met de slider op max. Wellicht dat de lichtsensor dat laatste ‘zetje’ geeft.
Ik kom van n 12 pro, maar dit scherm is buiten echt veel feller. En ik vind ook dat de auto brightness prima werkt, op mn vorige iphones had ik het vaak uit staan, omdat het me stoorde maar nu juist aan
Met alle toestellen is het zo dat die binnenshuis (met de slider op max) tot 3/4 van zijn volle helderheid gaat voor bescherming.
Buiten als de zon schijnt gaat die inderdaad op volle helderheid
Nu heb ik mijn gmail account toegevoegd in de mail app.
Alleen de mailtjes komen niet altijd binnen, meestal als ik het programma open...
Wat kan dit zijn? of kan ik beter de gmail app installeren?
In de Apple Mail app kan Gmail de mail niet naar je telefoon 'pushen'. Wanneer je de mail app opent gaat deze bij Google vragen of er nog mail is, dan pas komt deze naar je telefoon. Wat je kan doen is de refresh tijd verkorten naar 15 minuten Instellingen>Mail>Accounts>Nieuwe gegevens>Onder aan de pagina kan je dan de interval kiezen.Aggressor schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:06:
Ik ben overgestapt van Android naar iOS.
Alleen de mailtjes komen niet altijd binnen, meestal als ik het programma open...
Edit:
Je kan ook de Gmail app installeren, die geeft je wel direct een notificatie op het moment dat de mail binnenkomt
[ Voor 8% gewijzigd door Jaws77 op 05-12-2022 17:16 ]
Thanks, even wennen eerste keer iOS.Jaws77 schreef op maandag 5 december 2022 @ 17:15:
[...]
In de Apple Mail app kan Gmail de mail niet naar je telefoon 'pushen'. Wanneer je de mail app opent gaat deze bij Google vragen of er nog mail is, dan pas komt deze naar je telefoon. Wat je kan doen is de refresh tijd verkorten naar 15 minuten Instellingen>Mail>Accounts>Nieuwe gegevens>Onder aan de pagina kan je dan de interval kiezen.
Edit:
Je kan ook de Gmail app installeren, die geeft je wel direct een notificatie op het moment dat de mail binnenkomt
Mijn telefoon contacten laadt hij nu via mijn Gmail account.
Is het ook mogelijk om deze op mijn telefoon te krijgen of op mijn iCloud?
Dan kan mijn Gmail account eruit.
Als het goed is kun je vanuit Gmail je contacten exporteren naar vCard-formaat. Vervolgens kun je inloggen op icloud.com, ga je naar contacten en importeer je hetzelfde bestand. Vanaf dat moment zal je iPhone de contacten vanuit iCloud weergevenAggressor schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:37:
[...]
Thanks, even wennen eerste keer iOS.
Have you tried turning it off and on again?
Vraag jezelf wel even af of je dat wil. Mocht je weer een keer teruggaan naar Android/toch via gmail.com een mail willen versturen dan is het makkelijker om al je contacten in je Google account te hebbenAggressor schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:37:
[...]
Thanks, even wennen eerste keer iOS.
Mijn 14 Pro laat (helaas..) nog steeds op zich wachten maar mijn 11 Pro heeft dit al een paar keer gehad. Speelt sinds update naar IOS16Steven030 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:12:
Ik heb de iPhone 14 pro sinds release in huis, en heb er sporadisch last van hij een tijdje bevriest en nergens meer op reageert. Meestal is dit snel over, maar vanmorgen bleef het scherm een half uur zwart. Eerst dacht ik dat het aan het nieuwe iOS lag, maar nu ga ik toch maar eens contact opnemen met Apple. Meer mensen last van freezes?
Je kan in Gmail alle mail die binnenkomt automatisch doorsturen naar je Apple mailadres. Dan komt alles direct binnen.Aggressor schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:06:
Ik ben overgestapt van Android naar iOS.
Anoniem: 343919
Dit is voor het eerst dat ik een telefoon heb met de U1 chip.
https://www.iculture.nl/uitleg/ultra-wideband/
Maar mijn Airdrop menu ziet er niet zo precies uit als dit: Is dit een instelling of is dit uit iOS16 gehaald?
:fill(white):strip_exif()/f/image/WgNZDEGm6Wfz0YjMhRkEkLJh.png?f=user_large)
Dat is een foto uit 2019 toen het geïntroduceerd werd met de iPhone 11. Toen was het nog iOS 13Anoniem: 343919 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:40:
Ik heb nu sinds een weekje een iPhone 14 pro. Superblij met dat ding, grote stappen vooruit.
Dit is voor het eerst dat ik een telefoon heb met de U1 chip.
https://www.iculture.nl/uitleg/ultra-wideband/
Maar mijn Airdrop menu ziet er niet zo precies uit als dit: Is dit een instelling of is dit uit iOS16 gehaald?
[Afbeelding]
Noob questions:
1) Ik heb in iTunes 30GB aan video/foto toegevoegd en gesynchroniseerd. Ik zie op m'n telefoon ook dat Opslag 30 GB erbij heeft, maar ik kan nergens deze videos/fotos terugvinden. De app Foto's heb k inmiddels honderd keer doorzocht.
2) Is het mogelijk dat je bij een whatsapp bericht alleen het icoontje boven in de statusbalk ziet? Dus geen popup of iets dergelijks. Als ik berichtgeving/stroken etc uitschakel krijg ik niks te zien behalve een geluid/melding. Wel zo fijn als mensen meegluren terwijl ik op m'n telefoon iets laat zien.
[ Voor 28% gewijzigd door cliors op 10-12-2022 18:06 ]
Ik weet niet hoe het zit met je eerste punt, misschien kan iemand anders het beantwoorden. Bij de tweede punt is dat niet mogelijk, dat is een duidelijk verschil tussen Android en iOS. Wat je wel kan doen is bij het horen van een geluidje even je Lock Screen naar voren halen. Dit kan door links bovenaan bij de tijd omlaag te swipen (rechts is de control center). Als je bericht naar de berichtencentrum is gegaan moet je even naar boven swipen op je Lock Screen om alle berichten te zien.cliors schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:28:
Hier een Ex-Android gebruiker die na 12 jaar weer een Iphone (14 pro max) heeft gekocht.
Noob questions:
1) Ik heb in iTunes 30GB aan video/foto toegevoegd en gesynchroniseerd. Ik zie op m'n telefoon ook dat Opslag 30 GB erbij heeft, maar ik kan nergens deze videos/fotos terugvinden. De app Foto's heb k inmiddels honderd keer doorzocht.
2) Is het mogelijk dat je bij een whatsapp bericht alleen het icoontje boven in de statusbalk ziet? Dus geen popup of iets dergelijks. Als ik berichtgeving/stroken etc uitschakel krijg ik niks te zien behalve een geluid/melding. Wel zo fijn als mensen meegluren terwijl ik op m'n telefoon iets laat zien.
Wow thanks, dacht al dat er iets stuk was bij IOS16 omdat ik op mijn Apple Watch berichten zag die op mijn iPhone niet terug kwamenKorteGebruiker schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:13:
[...]
Als je bericht naar de berichtencentrum is gegaan moet je even naar boven swipen op je Lock Screen om alle berichten te zien.
Nu blijk je een extra handeling te moeten doen om ze te zien.
ThanksKorteGebruiker schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:13:
[...]
Ik weet niet hoe het zit met je eerste punt, misschien kan iemand anders het beantwoorden. Bij de tweede punt is dat niet mogelijk, dat is een duidelijk verschil tussen Android en iOS. Wat je wel kan doen is bij het horen van een geluidje even je Lock Screen naar voren halen. Dit kan door links bovenaan bij de tijd omlaag te swipen (rechts is de control center). Als je bericht naar de berichtencentrum is gegaan moet je even naar boven swipen op je Lock Screen om alle berichten te zien.
Wel jammer

Ik ben het type dat z'n telefoon vaak op niet storen zet en hooguit meldingen van "favorieten" direct willen ontvangen (popup/geluid etc). Al het overige kwam dan op de achtergrond binnen met alleen een icoontje in de statusbalk/lock screen als melding.
Ook jammer dat WhatsApp perse de afbeelding van de verzender meestuurt in de melding en op je lockscreen zet. M'n gemeenschappelijke vrienden/vriendinnen kunnen dan bijvoorbeeld aan de hand van de afbeelding zien van wie het appje komt.
Wil ik niet
Wellicht moet ik "niet storen" nog even goed uitvogelen.
Pro
- Snelheid, de apps vliegen en met dank aan meer RAM veel minder reloads
- Het scherm; groter, scherper en feller
- Dynamic Island geeft mij wel een kik. In mijn ogen ook mooier dan de notch
- Ik vind de rechte randen lelijker dan ik dacht, doet beetje ouderwets iPhone 4 aan. Heb ook een keer de zilveren genomen maar man wat is dat bling aan de zijkant… gelukkig zit er een hoesje om heen
Neemt niet weg dat de 11 Pro niet een heel klein beetje maar veel mooier is.
- De foto’s vallen me heel erg tegen, zien er vooral bij low light slechter uit dan mijn iPhone 11 Pro. Doe ik iets verkeerd?
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 13-12-2022 08:56 ]
Gelukkig zo veel verschillende mensen en even zoveel verschillende meningen
Ja kloptRicoK schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:36:
@Tomba Grappig is juist dat. Ik heb weliswaar de 13 Pro Max, maar de behuizing en het model van de 14 P(M) zijn volgens mij gelijk en ik ervaar mijn 13 PM nog altijd als veel mooier dan mijn 11 Pro Max die mijn vrouw nu gebruikt. Op zich houd ik niet zo van bling-bling, maar de 13 Pro straalt wel luxe uit. Zeker in mijn lichtblauwe kleur. En juist het model van de 4(S) vind ik nog altijd hét model van/voor de iPhone.
Gelukkig zo veel verschillende mensen en even zoveel verschillende meningen
De e-sim is een buitenlandse provider en de fysieke Vodafone NL.
Als ik Vodafone uitzet werkt de buitenlandse sim wel, maar andersom niet. Zodra ik Vodafone weer aanzet verdwijnt ook het bereik van de e-sim.
Ik heb al een reset gedaan zonder resultaat. Het heeft 2 dagen wel prima gewerkt dus snap niet zo goed wat er aan de hand is.
Iemand een idee?
Pff, ik denk dat ik het al weet. Om een telefoon, gekocht in het buitenland (Nederland), te kunnen gebruiken met een lokale sim kaart moet je hier je telefoon registeren ( met imei).
Nu zijn beide imei nummers geregistreerd en kan ik alleen lokale simkaarten gebruiken. Hopelijk krijg ik één van de imei nummers "vrij" 😪
[ Voor 23% gewijzigd door cliors op 13-12-2022 21:13 ]
Weet iemand misschien of the NS reisplanner of 9292 werkt met het Dynamic Island? Het lijkt mij wel ideaal om in de bus te zitten en via het Island te kunnen zien wanneer de overstap is etc.
Ik vind het best vervelend dat tijdens het filmen zulke verspringen ontstaan als de camera focust op objecten. Kan dat niet vloeiender?
[ Voor 9% gewijzigd door cliors op 27-12-2022 10:28 ]
Jep, komt doordat hij fysieke camera wisseltcliors schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:26:
Zijn er mensen die ook hetzelfde ervaren als in het filmpje. ( Let niet op mijn stoere sokken)
Ik vind het best vervelend dat tijdens het filmen zulke verspringen ontstaan als de camera focust op objecten. Kan dat niet vloeiender?
YouTube: 27 december 2022
Owner of DBIT Consultancy
Anoniem: 532727
Zoals hierboven aangegeven dat ie van camera wisselt. Je kan dit wel uit zetten, alleen zal ie dan niet scherp gaan stellen met die camera.cliors schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:26:
Zijn er mensen die ook hetzelfde ervaren als in het filmpje. ( Let niet op mijn stoere sokken)
[YouTube: 27 december 2022]
Hmm, jammer. Ziet er niet erg professioneel uit als je het mij vraagt.DennusB schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:28:
[...]
Jep, komt doordat hij fysieke camera wisselt

Welke instelling is dat precies?Anoniem: 532727 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:30:
[...]
Zoals hierboven aangegeven dat ie van camera wisselt. Je kan dit wel uit zetten, alleen zal ie dan niet scherp gaan stellen met die camera.
[ Voor 38% gewijzigd door cliors op 27-12-2022 10:31 ]
Ik sta op het punt om mijn 12 pro max te vervangen door de 14 pro max omdat door de update die ik gedaan heb hij toch achteruit aan het gaan is en de batterij niet meer van weleer is.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met je oude toestel inruilen via apple?
Bedankt!
Beter via bv Sobby verkopen:
https://www.sobby.nl/iPhone-12-PRO-MAX/verkopen/
Ben wel van belgie😁matthijst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:55:
Apple geeft matige inruilprijzen.
Beter via bv Sobby verkopen:
https://www.sobby.nl/iPhone-12-PRO-MAX/verkopen/
Onze voorgefrankeerde labels werken alleen in Nederland. Woon je net buiten de grens en brengt je de zending binnen op een Nederlands postkantoor dan is dat geen probleem. Anderzijds dien je zelf de verzendkosten te betalen. We kunnen wel wat extra uitbetalen om je hierin tegemoet te komen. Neem hiervoor even contact met ons op!
Iig het nakijken waard: je ziet meteen de prijs die je krijgt, dat kan je vergelijken met de prijs bij Apple en dan kijken of het uit kan.
Apple zegt: iPhone 12 Pro Max Tot € 530
Sobby komt op 590.
Sellyourapple op 646.
In Belgie zullen ze ook wel zoiets hebben? ff de reviews checken natuurlijk, heb zelf alleen ervaring met Sobby.
[ Voor 33% gewijzigd door matthijst op 27-12-2022 11:04 ]
cliors schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:30:
[...]
Hmm, jammer. Ziet er niet erg professioneel uit als je het mij vraagt.
[...]
Welke instelling is dat precies?
:strip_exif()/f/image/8Kbk66vIeJehHVmEjI7HyKgo.jpg?f=fotoalbum_large)
Sellyourapple is hier idd wel in belgie, ziebin de reviews als je hem binnen doet en het goed is,je geld na 2 dagen op de rekening staat 😉matthijst schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:01:
Uit de FAQ:
Onze voorgefrankeerde labels werken alleen in Nederland. Woon je net buiten de grens en brengt je de zending binnen op een Nederlands postkantoor dan is dat geen probleem. Anderzijds dien je zelf de verzendkosten te betalen. We kunnen wel wat extra uitbetalen om je hierin tegemoet te komen. Neem hiervoor even contact met ons op!
Iig het nakijken waard: je ziet meteen de prijs die je krijgt, dat kan je vergelijken met de prijs bij Apple en dan kijken of het uit kan.
Apple zegt: iPhone 12 Pro Max Tot € 530
Sobby komt op 590.
Sellyourapple op 646.
In Belgie zullen ze ook wel zoiets hebben? ff de reviews checken natuurlijk, heb zelf alleen ervaring met Sobby.
Ja nadat je het hebt uitgezet moet je nog deze in de camera app uitzetten.cliors schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:45:
[...]
Hmm vreemd, hij blijft verspringen. (Telefoon herstart etc)
:strip_exif()/f/image/pmunntmUPKqxpLVHdRuSYh0k.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks!Anoniem: 532727 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:51:
[...]
Ja nadat je het hebt uitgezet moet je nog deze in de camera app uitzetten.
[Afbeelding]
Kleine opmerking. Ik moet in instellingen de functie juist AANzetten zodat het icoontje in de camera app zichtbaar is en vervolgens daarmee uitgeschakeld kan worden.
Mijn locatie op de iPhone is niet Nauwkeurig
Pas na 10 minuten wordt de locatie goed
Als ik onderweg naar huis rijd
Ik hebbes locatie nodig voor o.a mijn smart lock zodat het slot wakker wordt op het juiste moment
Heb een iPhone 14 pro Max
Tmobile 5G
WiFi uit
Google maps en kaarten geven ook aan dat de locatie niet nauwkeurig is
[ Voor 11% gewijzigd door MarioMark1541 op 02-01-2023 12:26 ]
Met Wi-Fi aan kan je iPhone veel sneller en nauwkeuriger je locatie bepalen. Dat geeft hij ook aan wanneer je je locatie opvraagt terwijl Wi-Fi uit staat
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Vanavond de 14 Pro, 128 GB, dieppaars besteld. Ook maar gelijk gekozen voor het "Inkt" leren hoesje.
Levering: 11 Jan. - 18 Jan. dus dat valt mee?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Maar voorheen had ik hier nooit last van en deed dit het ook zonder WiFiJeroen O schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:00:
@MarioMark1541 En wat gebeurt er als je Wi-Fi eens aan zet?
Met Wi-Fi aan kan je iPhone veel sneller en nauwkeuriger je locatie bepalen. Dat geeft hij ook aan wanneer je je locatie opvraagt terwijl Wi-Fi uit staat
De
Nu kan ik alleen kiezen tussen 128gb en 256.
Op mijn huidige 11 verbruikte ik met opgeslagen muziek erbij zo'n 82gb, 128 lijkt me dan voldoende?
Ik ga er hopelijk weer een jaar of 3 mee doen.
Als je weinig video en foto schiet dan lukt het in 3 jaar tijd wel denk ik.Nederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:23:
Als het goed is kan ik vandaag ook 14 pro gaan halen.
Op mijn huidige 11 verbruikte ik met opgeslagen muziek erbij zo'n 82gb, 128 lijkt me dan voldoende?
Daarnaast mn lokaal opgeslagen muziek weggegooid, heb toch onbeperkte data.
Tot nu toe heb ik dan nog 60.2GB gebruikt waarvan bijna 10GB aan whatsapp, knetter dat had ik niet verwacht...
4.13GB aan foto's.
Waarschijnlijk zal ik de 14 pro wel meer gaan gebruiken voor foto's gezien mn losse camera niet helemaal je van het meer is.
Let op: als je bijvoorbeeld 4K video's wilt maken moet je de 256GB hebben omdat ProRes niet op de 128GB werkt.Nederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:23:
Als het goed is kan ik vandaag ook 14 pro gaan halen.
Dat is alleen als je ze in ProRes wil schieten toch? Je kan met de 128 toch ook "normale" 4k schieten?Dennisdn schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:44:
[...]
Let op: als je bijvoorbeeld 4K video's wilt maken moet je de 256GB hebben omdat ProRes niet op de 128GB werkt.
Ik ben wel van de hoogste resolutie pakken als ik een foto of video maak, maar ik verwacht niet na te gaan bewerken van video. Misschien her en der een keer een foto.
Ik doel inderdaad op 4K-ProRes.Nederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:45:
[...]
Dat is alleen als je ze in ProRes wil schieten toch? Je kan met de 128 toch ook "normale" 4k schieten?
Ik ben wel van de hoogste resolutie pakken als ik een foto of video maak, maar ik verwacht niet na te gaan bewerken van video. Misschien her en der een keer een foto.
Voor mij was dat de reden om voor een 256 te gaan, maar in de praktijk weet ik niet eens wat ik met een RAW foto moet, laat staan 4K-ProRes filmen, ik film nooit
Dus als je niet verwacht het te gaan gebruiken ga je het vast ook niet missen.
[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 03-01-2023 08:48 ]
Als je verwacht binnen die 3 jaar kinderen te nemen kan ik je meer opslag adviserenNederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:42:
Ik heb wel even wat opgeruimd aan apps die ik niet gebruikte, weet niet of dit heel veel verschil maakt want er stond bij een hoop al zo'n download icoontje.
Daarnaast mn lokaal opgeslagen muziek weggegooid, heb toch onbeperkte data.
Tot nu toe heb ik dan nog 60.2GB gebruikt waarvan bijna 10GB aan whatsapp, knetter dat had ik niet verwacht...
4.13GB aan foto's.
Waarschijnlijk zal ik de 14 pro wel meer gaan gebruiken voor foto's gezien mn losse camera niet helemaal je van het meer is.
:strip_exif()/f/image/wqCJOFqAJej3hKB0TJPANomG.jpg?f=fotoalbum_large)
Er loopt hier al een klein kopietje van een jaar of 6 haha!Tomba schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:31:
[...]
Als je verwacht binnen die 3 jaar kinderen te nemen kan ik je meer opslag adviseren
[Afbeelding]
Maar ook heb ik het voornemen iets meer te reizen, stedentrips e.d. dus daar zullen dan ook wel meer foto's gemaakt gaan worden.
En dan toch maar 4GB aan photos? Heb je iCloud abo?Nederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Er loopt hier al een klein kopietje van een jaar of 6 haha!
[…]
Ik heb dat family abo van iCloud ja.Tomba schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:42:
[...]
En dan toch maar 4GB aan photos? Heb je iCloud abo?
Zou dat de reden zijn? Dan slaat hij natuurlijk alles op op de iCloud en bewaart alleen een "lage resolutie variant" op je telefoon toch?
Ja correctNederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:59:
[...]
Ik heb dat family abo van iCloud ja.
Zou dat de reden zijn? Dan slaat hij natuurlijk alles op op de iCloud en bewaart alleen een "lage resolutie variant" op je telefoon toch?
Live youre Life and Enjoy every Day
Ah dat verklaart dan waarom mijn foto's zo weinig innemen haha. Ik dacht al best netjes voor duizenden foto's.Tomba schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:05:
[...]
Ja correctDan houdt ie ~4-5GB lokaal aan en de rest bij Apple in de cloud.
---------------------------------------
@jdwrist
Die specifieke case ken ik nog niet.
Wel eerder Otterbox cases gehad en zijn me altijd goed bevallen.
Ik zie dat ze aangeven dat er een screenprotector ingebouwd zit, ik weet niet precies hoe dat zit (even filmpje opzoeken misschien?)
Ja had ik gedaan maar daar word ik ook niet echt wijzer van vandaar de vraagNederlandhc schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:19:
[...]
Ah dat verklaart dan waarom mijn foto's zo weinig innemen haha. Ik dacht al best netjes voor duizenden foto's.
---------------------------------------
@jdwrist
Die specifieke case ken ik nog niet.
Wel eerder Otterbox cases gehad en zijn me altijd goed bevallen.
Ik zie dat ze aangeven dat er een screenprotector ingebouwd zit, ik weet niet precies hoe dat zit (even filmpje opzoeken misschien?)
Live youre Life and Enjoy every Day
YouTube: LifeProof FRE w/ MagSafe For iPhone 13 Pro Max Unboxing!jdwrist schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:30:
[...]
Ja had ik gedaan maar daar word ik ook niet echt wijzer van vandaar de vraag
Het is een hoesje dat zowel aan de voor als achterkant zit, een beetje zoals een etui.
Momenteel staan al mijn foto's in Google Foto's. Hebben jullie alle foto's in iCloud staan? Dat werkt natuurlijk mooi met een iPad.
Of toch bij Google of OneDrive?
Zelf heb ik alles in iCloud staan, met de optimaliseer opslag functie aan op de iPhone.Roodey schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:10:
Dit jaar gaan we de nodige herinneringen maken vanwege speciale familieaangelegenheden. Daarvoor ben ik de 14 Pro aan het overwegen. Moet erbij zeggen dat ik groot Samsung fan ben, maar de focus mode op iOS kan mij helpen focussen tijdens werkuren. Vandaar de mogelijke overstap.
Momenteel staan al mijn foto's in Google Foto's. Hebben jullie alle foto's in iCloud staan? Dat werkt natuurlijk mooi met een iPad.
Maar dit is inderdaad omdat we ze dan ook op de iPad hebben en via de computer (icloud.com) kunnen bekijken, verwijderen etc.
--------------
Mijn 14 pro 256G silver is binnen, gelijk screen protector en d3o hoesje eromheen vanaf minuut 1.
Moet zeggen komende van een "normale" 11, ja hij is sneller en heeft een wat beter scherm.
Verder merk ik er tot nu toe nog niet heel veel van. Maar gezien werk e.d. zit ik er niet continue mee natuurlijk
Komende weken eens kijken of ik meer ervan ga merken, de 11 is nu bij de wederhelft dus kunnen mooi vergelijken.
[ Voor 22% gewijzigd door Nederlandhc op 04-01-2023 10:17 ]
Ik heb zowel een Samsung als een Iphone, en beiden hebben zowel voor- als nadelen.Roodey schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:10:
Dit jaar gaan we de nodige herinneringen maken vanwege speciale familieaangelegenheden. Daarvoor ben ik de 14 Pro aan het overwegen. Moet erbij zeggen dat ik groot Samsung fan ben, maar de focus mode op iOS kan mij helpen focussen tijdens werkuren. Vandaar de mogelijke overstap.
Als de focus mode van IOS de reden zou zijn om over te stappen naar een Iphone: hoeft niet, ook Samsung OneUI heeft die (het heet Standen en Routines en werkt vergelijkbaar).
Wat betreft Google Foto's, ook dat kun je gebruiken op een Iphone om je foto's automatisch op te slaan. Als je de eigen backup van Samsung gebruikt worden je foto's opgeslagen in Onedrive, en dat werkt vergelijkbaar met IOS en Icloud. Ik moet wel zeggen dat Icloud erg prettig werkt (zeker als je ver in the Apple rabbit hole zit
Ik heb alles in NextCloud staan omdat ik niet afhankelijk wil zijn van Amerikaanse cloudpartijen die je account (met alle daaraan hangende aankopen/abonnementen/etc) zomaar kunnen sluiten als je een foto upload die hen niet aanstaat. Maakt het direct ook makkelijker om van ecosysteem te switchenRoodey schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:10:
Ik heb al OneDrive bij mijn Office 365.Of-Aaargh schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:56:
[...]
Ik heb zowel een Samsung als een Iphone, en beiden hebben zowel voor- als nadelen.
Als de focus mode van IOS de reden zou zijn om over te stappen naar een Iphone: hoeft niet, ook Samsung OneUI heeft die (het heet Standen en Routines en werkt vergelijkbaar).
Wat betreft Google Foto's, ook dat kun je gebruiken op een Iphone om je foto's automatisch op te slaan. Als je de eigen backup van Samsung gebruikt worden je foto's opgeslagen in Onedrive, en dat werkt vergelijkbaar met IOS en Icloud. Ik moet wel zeggen dat Icloud erg prettig werkt (zeker als je ver in the Apple rabbit hole zit). Icloud+ is ook goedkoper dan Google foto's of Onedrive als je meer dan 15GB of zo opslag nodig hebt. Plus je krijgt wat handige extra's (wat privacy-tools zoals veilige e-mail, en een 'VPN' tool).
Het voordeel van icloud lijkt mij het naadloos doorgaan met de volgende iphone. Heb je dat met Samsung ook icm OneDrive incl alle albums in de standaard Galerij van Samsung? De OneDrive app is niet vooruit te branden op mijn Tab S8+ tablet.
PS. Ik weet van de standen app, maar daarmee kun je niet tijdelijk notificaties uitzetten. Ze blijven binnenkomen. Alleen alles stil. Of ik moet dit nog eens beter testen.
Update standen:
Whatsapp niet toegestaan. Melding komt binnen en telefoon trilt.
[ Voor 26% gewijzigd door Roodey op 04-01-2023 13:18 . Reden: Dubbele quote weggehaald en standen test ]
Ja klopt, maar hoeft niet per definitie i.c.m. met iCloud Foto's. Een reservekopie maken kan al voldoende zijn om je instellingen, apps en overige zaken direct mee te nemen naar een nieuwe iPhone.Roodey schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:11:
[...]
Het voordeel van icloud lijkt mij het naadloos doorgaan met de volgende iphone.
Ik heb voor 50€ per jaar Office 365 plus 1TB OneDrive voor 6 accounts door ieder jaar rond Black Friday via Amazon de aanbieding te scoren. 1TB iCloud (das alleen storage dus…) kost je 9.99€ per maand. Vele malen duurder dus.Of-Aaargh schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:56:
[...]
Icloud+ is ook goedkoper dan Google foto's of Onedrive als je meer dan 15GB of zo opslag nodig hebt.
[..]
Met WiFi aan werkt het welJeroen O schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:00:
@MarioMark1541 En wat gebeurt er als je Wi-Fi eens aan zet?
Als WiFi uitvis en ik pak mijn telefoon en open bijvoorbeeld kaarten dan haalt hij meteen de locatie op
Ook als ik buiten gewoon wandel haalt hij op de achtergrond de juiste locatie (zonder WiFi)
Lijkt dus. Is te gaan als ik in de auto zit
[ Voor 13% gewijzigd door MarioMark1541 op 04-01-2023 16:21 ]
Dat klopt. Als je heel veel storage nodig hebt, en een groot gezin hebt. Maar als je als individu tussen de 15 en 50GB nodig hebt, is Icloud weer goedkoper dan Onedrive (12 euro vs 24 euro per jaar. Google Drive is ook 24 euro per jaar, voor 100GB). Je hebt wel een punt hoor, sowieso is goed vergelijken en kijken naar aanbiedingen altijd verstandig. Ik heb bv tegoed ter waarde van 150 maanden Icloud+ gekregen bij mijn laatste aankoop bij Apple (back to school actie).Tomba schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:33:
[...]
Ik heb voor 50€ per jaar Office 365 plus 1TB OneDrive voor 6 accounts door ieder jaar rond Black Friday via Amazon de aanbieding te scoren. 1TB iCloud (das alleen storage dus…) kost je 9.99€ per maand. Vele malen duurder dus.
doe Office kan je delen met 5 anderen die dan is t minder dan een tientje per jaarOf-Aaargh schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
[...]
Dat klopt. Als je heel veel storage nodig hebt, en een groot gezin hebt. Maar als je als individu tussen de 15 en 50GB nodig hebt, is Icloud weer goedkoper dan Onedrive (12 euro vs 24 euro per jaar. Google Drive is ook 24 euro per jaar, voor 100GB). Je hebt wel een punt hoor, sowieso is goed vergelijken en kijken naar aanbiedingen altijd verstandig. Ik heb bv tegoed ter waarde van 150 maanden Icloud+ gekregen bij mijn laatste aankoop bij Apple (back to school actie).
Ik heb sinds gister een nieuwe iphone 14 pro max. Met hetzelfde probleem als mijn iphone 13 pro max. kom ik vandaag achter. Terwijl de iphone 14 als nieuw is ingesteld. (Dus geen reservekopie)
Probleem:
Als ik van WiFi thuis naar buiten ga en dus op 4G kom, dan komt heel vaak (niet altijd) voor dat ik geen internet heb. En dat is niet het enige. Na een halve minuut freezed mijn telefoon en loopt compleet vast. Enige oplossing is met pijn en moeite een force restart geven. Daarna werkt de 4G weer zonder problemen.
Wat heb ik al gedaan samen met Apple en Simpel zonder resultaat:
- andere browser
- APN aangepast op verzoek Simpel naar internet.access.nl
- Nieuwe Simkaart
- Nieuwe telefoon gekocht: de Iphone 14 pro max
- Fabriekinstellingen hersteld en compleet opnieuw begonnen
- Netwerk instellingen onder instelling IPhone hersteld
- vliegtuigstand aan/uit
- ios naar laatste versie
- Waarschijnlijk nog dingen die ik nu vergeet
Simpel zegt: je moet maar een android toestel bemachtigen en testen want je hebt 2 iphones met hetzelfde probleem en waarschijnlijk ligt het daar aan. Wat bizar is want dat is een compleet ander os en hardware.
Apple: Heeft toestel uitgelezen en ziet niks fout, behalve: carrier instelling error. Verder kunnen ze niet kijken dan dat vanwege privacy.
Ik word er radeloos van. Ik heb net een prepaid kaartje gekocht om te kijken hoe een andere provider werkt.
Gekke is dat mijn vrouw dezelfde provider, telefoon en ios versie heeft en dit probleem niet heeft.
Het is vervelend dat mijn telefoon buiten geen internet heeft, maar dat hij compleet vast loopt is echt bizar. niks werkt meer en vaak zie ik alleen nog een volledig wit scherm.
En dat dus zowel op mijn iphone 13 als 14!
Wie herkend dit of kan mij een richting opsturen? Want ik weet het niet meer en zit nog 15 maand vast aan Simpel.
Misschien dat er ergens toch een 3rd party app in de weg zit en dit gedrag veroorzaakt?
Mijn vraag is dan hoe groot is je internet bundel?roT- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:39:
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting sturen.
Ik heb sinds gister een nieuwe iphone 14 pro max. Met hetzelfde probleem als mijn iphone 13 pro max. kom ik vandaag achter. Terwijl de iphone 14 als nieuw is ingesteld. (Dus geen reservekopie)
Probleem:
Als ik van WiFi thuis naar buiten ga en dus op 4G kom, dan komt heel vaak (niet altijd) voor dat ik geen internet heb. En dat is niet het enige. Na een halve minuut freezed mijn telefoon en loopt compleet vast. Enige oplossing is met pijn en moeite een force restart geven. Daarna werkt de 4G weer zonder problemen.
- andere browser
- Nieuwe Simkaart
- vliegtuigstand aan/uit
Simpel zegt: je moet maar een android toestel bemachtigen en testen want je hebt 2 iphones met hetzelfde probleem en waarschijnlijk ligt het daar aan. Wat bizar is want dat is een compleet ander os en hardware.
Apple: Heeft toestel uitgelezen en ziet niks fout, behalve: carrier instelling error. Verder kunnen ze niet kijken dan dat vanwege privacy.
Ik word er radeloos van. Ik heb net een prepaid kaartje gekocht om te kijken hoe een andere provider werkt.
Gekke is dat mijn vrouw dezelfde provider, telefoon en ios versie heeft en dit probleem niet heeft.
Het is vervelend dat mijn telefoon buiten geen internet heeft, maar dat hij compleet vast loopt is echt bizar. niks werkt meer en vaak zie ik alleen nog een volledig wit scherm.
Wie herkend dit of kan mij een richting opsturen? Want ik weet het niet meer en zit nog 15 maand vast aan Simpel.
Ik snap dat het een probleem is, maar als je niet op de wifi gaat en het gewoon uit zet en altijd op 4/5G zit dan is er geen probleem?
On topic, heb je dit ook met andere WiFi netwerken of echt alleen specifiek met jouw thuisnetwerk?
AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
@thomas1750 ja ik heb wifi absoluut thuis nodig. Beheer veel dingen thuis die wifi vereisen. Daarnaast ben ik momenteel veel thuis dus heb ik dit fenomeen tot nu toe alleen ervaren vanuit mijn eigen wifi naar 4g. Maar een iphone die compleet vastloopt omdat er geen verbinding is met provider? Dat is toch raar.
[ Voor 7% gewijzigd door roT- op 05-01-2023 20:22 ]
Instellingen - mobiel netwerk - bellen via WiFi?
Misschien dat 's uitzetten, kijken of 't helpt.
Zelf zou ik even een backup maken en wipen naar fabrieksinstellingen en dan kijken of het ook gebeurd, dan is het zoekveld al een stuk beperkter tot je eigen backupfile.
[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2023 21:23 ]
[ Voor 161% gewijzigd door roT- op 10-02-2023 20:13 ]
Andere; goedkoop kaartje van lycamobile.Nederlandhc schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:37:
Is het prepaid kaartje van dezelfde carrier of van een andere?
Heb je je iCloud ingesteld? Zo ja, zet Private Relay dan is uit. Misschien dat dit voor een probleem kan zorgen. Speel ook ff met de instelling Limit IP Address Tracking in de mobiele data instellingen.roT- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:39:
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting sturen.
Probleem:
- andere browser
- Nieuwe Simkaart
- vliegtuigstand aan/uit
Goede tip thx. Helaas heb ik al ruimschoots met deze instellingen gespeeld. Lijkt echt dieper te zitten dan de instellingen die apple me geeft. Apple leest een carrier error uit. Maar kan niet verder kijken ivm privacy wet. En APN staat goed.Anoniem: 532727 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:58:
[...]
Heb je je iCloud ingesteld? Zo ja, zet Private Relay dan is uit. Misschien dat dit voor een probleem kan zorgen. Speel ook ff met de instelling Limit IP Address Tracking in de mobiele data instellingen.
Alles wijst naar simpel. Maar goed dat gaan we uitsluiten met het simkaartje van andere provider.
Fijne provider ook dat simpel. Goede helpdesk. Maar niet heus.
Ah okay. Staat in Mobiele data Voice & Data op 4G?roT- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:32:
[...]
Goede tip thx. Helaas heb ik al ruimschoots met deze instellingen gespeeld. Lijkt echt dieper te zitten dan de instellingen die apple me geeft. Apple leest een carrier error uit. Maar kan niet verder kijken ivm privacy wet. En APN staat goed.
Alles wijst naar simpel. Maar goed dat gaan we uitsluiten met het simkaartje van andere provider.![]()
Yes. Als ook roaming uit voor nu.Anoniem: 532727 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:58:
[...]
Ah okay. Staat in Mobiele data Voice & Data op 4G?
Er moet ergens op bespaard worden heroT- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:32:
[...]
Zou je het eens met een hotspot van je vrouw kunnen proberen. Als die t daar ook doet kan je je WiFi netwerk uitsluiten en ligt het inderdaad aan de provider of telefoon..roT- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:19:
@Nederlandhc ik ga mijn apps eens kritisch bekijken en wellicht weer opnieuw beginnen. Gebruik eigenlijk weinig apps buiten die van apple. Stuk of 15
@thomas1750 ja ik heb wifi absoluut thuis nodig. Beheer veel dingen thuis die wifi vereisen. Daarnaast ben ik momenteel veel thuis dus heb ik dit fenomeen tot nu toe alleen ervaren vanuit mijn eigen wifi naar 4g. Maar een iphone die compleet vastloopt omdat er geen verbinding is met provider? Dat is toch raar.
AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB
Ik begrijp de relevantie met privacywet ook helemaal niet, maargoed, daar ben je niet mee geholpen.roT- schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:20:
@Dennisdn ja ze hebben zelfs uitgebreide testen gedaan. 3 stuks. Zoals hierboven aangegeven kwam er een carrier error uit. De rest was goed. Die carrier error konden ze verder niet analyseren vanwege privacy wet.
Misschien heb ik eroverheen gelezen maar ik mis volgens mij nog een echte crosscheck. Wat gebeurd er als je de simkaartjes wisselt van jouw vrouw en jou? Slaat haar telefoon dan vast en gaat de jouwe door?
Als laatste zou ik in ieder geval een AA-provider testen. Bij Vodafone kun je een gratis prepaid aanvragen en heb je de volgende dag al in huis. Dit kun je wel testen zonder beltegoed te hoeven kopen.
*edit: Wat je ook nog kan proberen: vraag een Esim aan, daarmee forceer je ze met een omweg om een hele nieuwe sim te geven.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2023 07:01 ]
[ Voor 100% gewijzigd door roT- op 10-02-2023 20:14 ]
Zou graag een zakelijk nummer er bij willen maar zonder data, aangezien ik privé unlimited heb.
Maar kan dat zonder problemen, of gaat dat niet werken?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Waarom zou het niet werken? Ik heb er een zakelijke sim bij in zitten maar in de settings ingesteld dat ie de privelijn moet aanhouden voor data. Eénmalig instellen en nooit meer naar omkijkenToppe schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:45:
Weet iemand dit?
Zou graag een zakelijk nummer er bij willen maar zonder data, aangezien ik privé unlimited heb.
Maar kan dat zonder problemen, of gaat dat niet werken?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2023 09:48 ]
Je kan het instellen of je 1 simkaart wil gebruiken of de andere of automatisch wisselen.
Buiten de app om werkt alles prima en ontvang ik alleen meldingen zonder de afzender etc, maar als ik in de app aan het scrollen ben krijg ik altijd een volledige statusbalk te zien 😕
[ Voor 6% gewijzigd door cliors op 06-01-2023 23:22 ]
Vooral met binnenkomende notificaties, echt super fijn...je bent dan bijna de helft van je scherm kwijt aan het Dynamic Island en de notificatie. Echt een vooruitgang!
Eigenlijk is het alleen handig om met één druk op een muziek afspelende app te komen die op de achtergrond staat…. Verder inderdaad lijkt het wat dood te bloeden…_Bailey_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:13:
denk wel dat we na ongeveer 4 maanden na release van de 14 Pro series kunnen concluderen dat eerdere voorspellingen dat Dynamic Island dezelfde kant op zou gaan als de Touch Bar op de Macbook; leuke gimmick maar verder ook niet echt (velen vonden zelfs Touch Bar alles behalve handig).
Vooral met binnenkomende notificaties, echt super fijn...je bent dan bijna de helft van je scherm kwijt aan het Dynamic Island en de notificatie. Echt een vooruitgang!
En ohja, ik had wel een klein maar in de praktijk groot extra voordeeltje. Als je een Opdracht uitvoert kwam eerst heel groot in beeld de opdracht te staan, dat is nu alleen een klein vinkje in het island. Daarmee kun je eindelijk custom app-iconen maken via shortcuts zonder dat het lelijk werkt.
Ik vind de touchbar op mijn MB Pro echt geweldig eigenlijk_Bailey_ schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:13:
denk wel dat we na ongeveer 4 maanden na release van de 14 Pro series kunnen concluderen dat eerdere voorspellingen dat Dynamic Island dezelfde kant op zou gaan als de Touch Bar op de Macbook; leuke gimmick maar verder ook niet echt (velen vonden zelfs Touch Bar alles behalve handig).
Dynamic Island ben ik ook al wel fan van, vooral met spelende muziek (long press voor mini player FTW)
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets