• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

pdavie2311 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:03:
Ik vraag het even hier hoewel het om een aan te schaffen iPhone 11 gaat voor onze jongste dochter. Ik wil een 64GB kopen nieuw, alleen gebruikt de jeugd tegenwoordig al 40GB voor TikTok aan opslag tegenwoordig. Als ik via de Cloud ga werken dat alle foto's gelijk in de cloud komen dan moet 64 GB toch wel genoeg zijn. Ik weet dat dat met Google foto's wel kan om opslag te besparen. Een nieuwe 64 GB is duur zat voor onze jonge dame, haha!
64 GB zou genoeg moeten zijn. De app zelf is een halve GB en door het opslaan van filmpjes kan dit inderdaad oplopen… maar als dat richting de 40 GB gaat, dan wordt dat toch gewoon een goede les in keuzes maken wat ze wil bewaren? ;) (Zelfde voor de foto’s natuurlijk).

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-02 15:52
pdavie2311 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:03:
Ik vraag het even hier hoewel het om een aan te schaffen iPhone 11 gaat voor onze jongste dochter. Ik wil een 64GB kopen nieuw, alleen gebruikt de jeugd tegenwoordig al 40GB voor TikTok aan opslag tegenwoordig. Als ik via de Cloud ga werken dat alle foto's gelijk in de cloud komen dan moet 64 GB toch wel genoeg zijn. Ik weet dat dat met Google foto's wel kan om opslag te besparen. Een nieuwe 64 GB is duur zat voor onze jonge dame, haha!
Ik heb ook zo’n dame. Maar die redt het niet met 64gb. Als je er een paar jaar mee wil doen, zou ik persoonlijk meer geheugen nemen. Twee jaar is lang. (als dat de bedoeling is tenminste…) En hou ook de accu capaciteit in de gaten. Deze dames zijn vaak heavy users. Succes

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
pdavie2311 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:20:
[...]

Ook daar staan ze niet meer maar het lukt nog niet helaas..
Ik heb m’n passen op drie verschillende toestellen waaronder Android en iPhone zonder problemen dus dat zal het niet zijn.

Ik kan je helaas niet verder helpen want het koppelen is zo eenvoudig dat ik geen problemen heb ondervonden. In de Rabo app je pas koppelen met Apple Pay en daarna in de Wallet je rabopas koppelen.

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33

cv8x

Tsjakkaaaa

Sinds vandaag ook in het bezit van een 14 pro. Wat mij opvalt is dat als ik het scherm uit de slaapstand haal deze zachtjes steeds helderder wordt. Dus niet meteen helder, maar langzaam aan. Is dat normaal?

Ik kom van een iPhone 12 en in mijn beleving was het scherm meteen helder tijdens inschakelen.

[Voor 19% gewijzigd door cv8x op 23-11-2022 16:35]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:16
Deze week een iPhone 14 pro besteld voor mijn vriendin. Valt mij op dat ik het Dynamic island veel meer vind opvallen dan de notch op mijn IPhone 13 Pro.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de notch.. zijn hier gebruikers die over gestapt zijn naar een 14 pro die er hetzelfde over denken?

[Voor 17% gewijzigd door schumi1986 op 23-11-2022 18:17]

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
schumi1986 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:44:
Deze week een iPhone 14 pro besteld voor mijn vriendin. Valt mij op dat ik het Dynamic island veel meer vindt opvallen dan de notch op mijn IPhone 13 Pro.

Mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de notch.. zijn hier gebruikers die over gestapt zijn naar een 14 pro die er hetzelfde over denken?
dat hele Dynamic Island vind ik een overhyped ding. Geef mij maar gewoon weer de notch met de volgende iPhone vlg jaar

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:26

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

schumi1986 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:44:
Deze week een iPhone 14 pro besteld voor mijn vriendin. Valt mij op dat ik het Dynamic island veel meer vind opvallen dan de notch op mijn IPhone 13 Pro.

Is het niet (net als de notch) een kwestie van wennen?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:39:
[...]

Is het niet (net als de notch) een kwestie van wennen?
Ik vind het ook totaal niets toevoegen en gebruik het nooit als er notificaties in verschijnen. Zie ook weinig app's die er gebruik van maken. Heeft altijd een erg lange aanloop nodig, net zoals widgets...

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Tomba

Tomba

_Bailey_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:12:
[...]

dat hele Dynamic Island vind ik een overhyped ding. Geef mij maar gewoon weer de notch met de volgende iPhone vlg jaar
Ik vind dat ze het eigenlijk wel heel chique opgelost, kijk wel uit naar deze implementatie :)

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-03 12:46
alexhooven schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:50:
Weet iemand waarom soms m’n Apple Watch netjes trilt als wekker en soms gaat ook m’n iPhone ineens keihard meedoen.

Ik probeer juist als een ninja wakker te worden voor m’n vrouw ;)
Weet je zeker dat je Apple Watch niet gelocked is tijdens je slaap doordat je b.v. te hard hebt bewogen en de pols detectie net lang genoeg ziet dat ie van je pols af is? Dan gaat de iPhone namelijk ook mee met de wekker.

Ik heb sinds een aantal maanden een single loop bandje maar daarvoor had ik hetzelfde wel eens, als ik dan de watch wou gebruiken dan merkte ik gelijk dat ik m'n passcode in moest vullen en de Watch dus gelocked was.

[Voor 8% gewijzigd door Dylan93 op 23-11-2022 19:17]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:46
_Bailey_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:12:
[...]

Toen ik zag hoe enorm het in de weg staat als je video's kijkt in landscape, was ik extra blij dat mijn 13 Pro een notch heeft.

Gewoon afwachten tot Apple of de echte punchhole ontdekt, of under display camera's (liefst dat laatste)

ik snap wel dat dynamic island zo en niet anders uitziet vanwege FaceID, maar dit kon gewoon veel beter uitgewerkt worden, tenzij Apple denkt dat niemand z'n telefoon in landscape gebruikt

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:18

pdavie2311

Live life to the fullest..

Prima te doen Dynamic Island. Spotify handig, telefoongesprekken, timers...Yep...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:15
MrXen0 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:27:
[...]

En wat zijn de eerste reacties? Ben dit jaar ook weer terug gegaan (kwam van een Huawei P30 Pro die erg goed beviel maar hé Huawei vond het nodig om moeilijk te gaan doen) en ik ben er weer erg over te spreken.

Het was wel even 2 weken ontzettende ruzie met de 'gestures', op Android werken die net anders en zat ik voor m'n gevoel dus de hele tijd de verkeerde kant op te swipen.
Inmiddels een aantal dagen met de iPhone 14pro en Watch S7 onderweg.

+ FaceID, op m'n vroegere Pixel 4XL had ik dit ook, en ik vind het toch prettiger werken dan een onscreen vingerprint.

+ Smooth, deels te wijten natuurlijk aan het 120hz scherm tov de 90hz van m'n Pixel 6. maar alles loopt echter soepel, zeer fijn.

+ Intergratie van de S7 en 14pro is subliem. stuk beter dan de connectie van de Fitbit Versa 3. die had nog weleens een connectie probleem, welke niet direct duidelijk was ''waarom''.

+ Bouwkwaliteit, formaat, de Pixel 6 vond ik niet té groot, maar ik merk wel dat het formaat van de 14pro voor mij ''perfect'' is. groot genoeg om veel te in beeld te hebben, maar net iets kleiner waardoor hij handzamer is. bouwkwaliteit is uitmuntend, maar ik had niet veel anders verwacht.

+ Veel Google apps zijn tegenwoordig goed bruikbaar. dat maakt de overstap makkelijker, niet alles moet ineens in een nieuwe omgeving te starten. maakt dat ik (mochten bepaalde Apple apps veel beter bevallen) geleidelijk kan overschakelen én de intergratie met de Google apps met mijn vrouw kan doorzetten.

+ Batterij, voor zover ik daar al een goed oordeel over kan vellen (accu zal eerste 1-2wk waarschijnlijk ook nog moeten ''groeien''), geeft de accu mij wat meer gebruikstijd dan de Pixel 6. wel viel mij op dat de accu gigantisch snel leegliep tijdens 1:20u navigatie gebruik in de auto. gevoelsmatig sneller dan de Pixel. wellicht omdat de accu nog nieuw is? of trekt Google Maps meer energie op iPhone?

+/- laadtijden/snelheid poort, op papier niet heel snel, nu ben ik het type dat elke avond z'n devices aan de lader heeft, dus heel erg vind ik het ook niet. theoretisch voornamelijk een ''gebrek'' op vakanties of dagjes weg waarbij je (veel) meer batterij gebruikt en dus niet snel even kan bijladen (in verhouding met andere toestellen iig)

+/- AOD, één van de redenen om toch voor een 14pro ipv 13pro te gaan was voor mij het AOD. altijd gehad op Android, en vind het prettig om snel te kunnen zien of er iets gaande is/tijd zien. wat ik alleen een klein beetje jammer vind; niet in te stellen dat alleen de tijd/meldingen zichtbaar zijn. het is een leuke optie dat je ook je achtergrond nog deels ziet, echter in sommige situaties geeft dat wel relatief veel licht in een donkere ruimte bijvoorbeeld. niet erg, maar ik hoop dat de optie komt dat je kan kiezen tussen beide (begreep dat dit in de Beta versie van nieuwere versie iOS het geval is).

- TrueTone, kan natuurlijk gewoon uit. maar ik snap de ''hype'' nog niet zo. ik heb het een paar keer aan gehad, toch weer uit, toch weer proberen, maar inmiddels weer uit. ik stoor mij enorm aan het feit dat mijn eigen gemaakte foto (achtergrond o.a.) totaal geel/sepia kleurt in de avonduren of bij kunstlicht. ja, het zal een natuurlijk effect zijn op basis van ''wat zou papier gedaan hebben in dit licht'' maar tot heden stoor ik mij vooral aan dat ik weet: deze kleur klopt niet.

- Indeelbaarheid homescreen, een minpunt wat ik vooraf al wist. maar ik blijf het bijzonder vinden dat je niet lege ruimtes kan hebben tussen twee apps op je homescreen. zou wat meer flexibiliteit geven aan je inrichting en makkelijke locaties geven aan apps die je veel gebruikt. wellicht komt het ooit nog haha.

- Lightning, zelfde verhaal.. bekend vooraf, en hoewel geen groot probleem, toch jammer dat ik nu weer moest investeren in nieuwe kabeltjes. de iPad Pro heeft tenslotte ook USB-C, dus weer aantal tientjes verder voor lightning kabels.

Voor de rest moet ik zeggen: het verschil tussen beide systemen is eens stuk kleiner geworden dan in het verleden. beide hebben natuurlijk hun eigen karakter en dat is ook leuk (ik wou tenslotte eens wat anders :P ) maar het is geen totaal nieuwe wereld. ik ben benieuwd in hoeverre ik in de toekomst gebruik kan/ga maken van het bekroonde eco-systeem van Apple. dat is nu nog wat te vroeg om over te oordelen.

Al met al een goede keuze gemaakt, niet dat ik ''blown away'' ben op alle fronten en het gevoel heb van ''pfoeee had ik dit maar jaren eerder gedaan/geweten'' maar wel een fijne nieuwe ervaring, die hopelijk alleen maar beter gaat worden.

Algemene indruk is: wat de iPhone doet, doet ie goed. geen problemen o.i.d. - dit is een verschil met Android soms, die experimenteren ook vaker, wat weer als voordeel heeft dat je nieuwe leuke functies wat eerder hebt, maar soms niet optimaal zijn uitgewerkt.

De intergratie met de S7 is voor mij ook erg belangrijk. daar stoorde ik mij vaker aan bij de Fitbit/Pixel 6 combi. veel mogelijkheden, mooi scherm, mooi formaat. de kleur (product red) is echt fantastisch (ben dol op rood O-) ).

Enige waar ik niet achter kom tot zover (maar dat is misschien meer voor het Watch-topic): als ik een whatsapp binnen krijg, dan toont ie dit netjes op mn S7. echter geeft ie dan heel groot in beeld wie/welke groep een appje stuurt, met daarbij de afbeelding van de appgroep/persoon. vervolgens kun je dan een tikje erop geven, en zie je wat diegene stuurt.

Zelf heb ik liever dat er direct de tekst staat van wat diegene gestuurd heeft, ipv eerst heel groot wié het heeft gestuurd. scheelt een handeling (en soms vreemde, ongepaste, groepsafbeeldingen tijdens werktijden bjvoorbeeld 8)7 :X )

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:26:
Sinds vandaag ook in het bezit van een 14 pro. Wat mij opvalt is dat als ik het scherm uit de slaapstand haal deze zachtjes steeds helderder wordt. Dus niet meteen helder, maar langzaam aan. Is dat normaal?

Ik kom van een iPhone 12 en in mijn beleving was het scherm meteen helder tijdens inschakelen.
Iemand?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik had dat wel op release, maar in nieuwe iOS-versie niet meer (draai de laatste beta).

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 17:53
oviMivo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:03:
[...]

+ Batterij, voor zover ik daar al een goed oordeel over kan vellen (accu zal eerste 1-2wk waarschijnlijk ook nog moeten ''groeien''), geeft de accu mij wat meer gebruikstijd dan de Pixel 6. wel viel mij op dat de accu gigantisch snel leegliep tijdens 1:20u navigatie gebruik in de auto. gevoelsmatig sneller dan de Pixel. wellicht omdat de accu nog nieuw is? of trekt Google Maps meer energie op iPhone?
Accu's worden niet beter naarmate ze meer gebruikt worden, in tegendeel. Ze verliezen steeds meer capaciteit naarmate de tijd verstrijkt. Wel kan het zijn dat 't OS het energiemanagement nog moet optimaliseren. Volgens mij is dit bij Android sterker het geval omdat daar niet gebruikte apps in diepe slaap worden gezet. Voor zover ik weet is IOS sowieso agressiever op dat gebied, waardoor het lerend effect bij IOS ook minder is.

Wellicht had je bij de navigatie het scherm lekker fel staan? Dan is een scherm wat heel fel kan juist een nadeel aangezien dat enorm veel energie vreet.
+/- AOD, één van de redenen om toch voor een 14pro ipv 13pro te gaan was voor mij het AOD. altijd gehad op Android, en vind het prettig om snel te kunnen zien of er iets gaande is/tijd zien. wat ik alleen een klein beetje jammer vind; niet in te stellen dat alleen de tijd/meldingen zichtbaar zijn. het is een leuke optie dat je ook je achtergrond nog deels ziet, echter in sommige situaties geeft dat wel relatief veel licht in een donkere ruimte bijvoorbeeld. niet erg, maar ik hoop dat de optie komt dat je kan kiezen tussen beide (begreep dat dit in de Beta versie van nieuwere versie iOS het geval is).
In 16.2 gaat dit inderdaad instelbaar zijn (verwacht in December)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:44
De batterij van een Iphone is over het algemeen een stuk kleiner dan vergelijkbare Android telefoons. Door de goede optimalisatie (zowel hard-als software volledig in eigen hand) merk je dat normaal niet, ook door het heel lage standby-verbruik. Maar als je applicaties gebruikt die linksom of rechtsom altijd veel stroom verbruiken (gebruik van GPS, constant helder scherm, slecht mobiel bereik), loopt de kleine batterij van een Iphone relatief sneller leeg.

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:15
PcFer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:57:
[...]

Accu's worden niet beter naarmate ze meer gebruikt worden, in tegendeel. Ze verliezen steeds meer capaciteit naarmate de tijd verstrijkt. Wel kan het zijn dat 't OS het energiemanagement nog moet optimaliseren. Volgens mij is dit bij Android sterker het geval omdat daar niet gebruikte apps in diepe slaap worden gezet. Voor zover ik weet is IOS sowieso agressiever op dat gebied, waardoor het lerend effect bij IOS ook minder is.

Wellicht had je bij de navigatie het scherm lekker fel staan? Dan is een scherm wat heel fel kan juist een nadeel aangezien dat enorm veel energie vreet.

[...]

Beetje wat ik ook wel bedoel, beetje slecht verwoord (wat betreft accu capaciteit).

Scherm helderheid is misschien een oorzaak geweest inderdaad, hoe registreert iOS dit qua verbruik? In de verbruiksmanager stond Maps namelijk heel hoog (maar misschien is dat dan verbruik van de app in combi met scherm helderheid) ik ga het eens in de gaten houden :)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
specifieke vraag voor 14 Pro mensen die zijn overgestapt van een 12 Mini / 13 Mini ;

Hoe bevalt het gewicht/grootte van de 14 Pro?
Verlang je nog (wel eens) terug naar de heerlijk handzame 12/13 Mini?

Ik wel in ieder geval ;)
Het 120Hz scherm van de 14 Pro is uiteraard erg fijn, maar genoeg momenten dat ik mijn ouwe 13 Mini mis.
Met name als ik een pantalon aan heb, wat vaak voorkomt ivm werk.

De 13 Mini verdween als het ware in mijn broekzak waar mijn 14 Pro lomp en zeer duidelijk zichtbaar is in mijn broekzak

[Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 24-11-2022 15:56]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:10
_Bailey_ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:55:
specifieke vraag voor 14 Pro mensen die zijn overgestapt van een 12 Mini / 13 Mini ;

Hoe bevalt het gewicht/grootte van de 14 Pro?
Verlang je nog (wel eens) terug naar de heerlijk handzame 12/13 Mini?

Ik wel in ieder geval ;)
Het 120Hz scherm van de 14 Pro is uiteraard erg fijn, maar genoeg momenten dat ik mijn ouwe 13 Mini mis.
Met name als ik een pantalon aan heb, wat vaak voorkomt ivm werk.

De 13 Mini verdween als het ware in mijn broekzak waar mijn 14 Pro lomp en zeer duidelijk zichtbaar is in mijn broekzak
Dat laatste vind ik wel het ergste eigenlijk, dat het een duidelijk zichtbare en zware baksteen in de zak is. In de praktijk valt me juist mee hoe snel ik weer aan een groot scherm gewend was en zou nu denk ik ook niet meer terug willen. Doe op de bank nu weer bijna alles met de phone waar ik tijdens de mini de iPad voor pakte.

Geruchten gaan dat de 15 van titanium kan worden, dat zou weer een mooie stap zijn in gewicht.

• Mizgala28
Dennisdn schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:10:

Geruchten gaan dat de 15 van titanium kan worden, dat zou weer een mooie stap zijn in gewicht.
Heeft Apple weer een reden om de Pro modellen (vooral in EU) duurder te maken :+

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

matthijst schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:48:
[...]

Ik had dat wel op release, maar in nieuwe iOS-versie niet meer (draai de laatste beta).
Ik draai op iOS 16.1. Hoort dit zo?

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:12
Voor mij trouwens sowieso niet duidelijk waarom de pro modellen perse "chirurgisch staal" moeten hebben ipv aluminium. Het maakt de telefoon alleen maar zwaarder. En om nou te zeggen dat die zijkant de zwakste plek van de telefoon is, lijkt me niet...

• Tomba

Tomba

PrimusIP schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:02:
Voor mij trouwens sowieso niet duidelijk waarom de pro modellen perse "chirurgisch staal" moeten hebben ipv aluminium. Het maakt de telefoon alleen maar zwaarder. En om nou te zeggen dat die zijkant de zwakste plek van de telefoon is, lijkt me niet...
Misschien vanwege ‘bendgate’?

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 16:44
Tomba schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:16:
[...]

Misschien vanwege ‘bendgate’?
Nee hoor, ook de gewone aluminium Iphone 14 (en 13 en 12) zijn net zo onbreekbaar als de Pro modellen. Het is vooral de luxere uitstraling van staal waarom dat voor de Pro modellen gebruikt wordt. En om daarmee onderscheid te kunnen maken in prijs.

• Tomba

Tomba

Of-Aaargh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:37:
[...]

Nee hoor, ook de gewone aluminium Iphone 14 (en 13 en 12) zijn net zo onbreekbaar als de Pro modellen. Het is vooral de luxere uitstraling van staal waarom dat voor de Pro modellen gebruikt wordt. En om daarmee onderscheid te kunnen maken in prijs.
Dan mogen ze t van mij ook wel laten ;) ding zit toch in een hoesje dus verschil zie ik niet.

• Fjeze
  • Laatst online: 17:02

Fjeze

AllesPerfect!

Tomba schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:44:
[...]

Dan mogen ze t van mij ook wel laten ;) ding zit toch in een hoesje dus verschil zie ik niet.
De telefoon wordt natuurlijk niet ontworpen voor in een hoesje...

Fly or Die

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06
Fjeze schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:56:
[...]

Inderdaad! Zonde om hoesjes te gebruiken, stickers over het scherm te plakken etc. Gebruik hier iPhones al jaren naked, de 14 pro nu ook. Dan werken ze het fijnst en eigenlijk zoals ze zijn bedoeld.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Anoniem: 343919

Fjeze schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:56:
[...]

Dat vind jij.

Ik zou toch balen als ik mijn telefoon van +1000 euro laat vallen en een barst in krijg.
Een ongeluk zit toch echt in een klein hoekje voor een apparaat wat dag in dag uit met je mee gaat.

• Mizgala28
Anoniem: 343919 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:41:
[...]

Dat vind jij.

Ik zou toch balen als ik mijn telefoon van +1000 euro laat vallen en een barst in krijg.
Een ongeluk zit toch echt in een klein hoekje voor een apparaat wat dag in dag uit met je mee gaat.
Hetzelfde hier, telefoon is een tool voor mij, een gebruiksvoorwerp die ik dagelijks gebruik, eentje waarbij de kans dat je deze laat vallen ook groter is, ook als je voorzichtig bent.

"Maar Applecare dan" zal vast wel iemand roepen, leuk hoor Applecare die ook niet bepaald goedkoop is (ik koos voor buiten de deur verzekering bij mijn verzekeraar, kwam goedkoper en beter uit met die keuze)

Ik zeg niet wat de beste methode is om een telefoon te gebruiken, ik heb liever een hoesje omdat die dingen peperduur zijn, maar als iemand zonder hoesje wil be my guest, ik kraak het niet af want dat slaat nergens op (maar tegelijk verwacht ik hetzelfde terug, kraak mijn keuze ook niet af).

even terzijde dat die staal in mijn geval mij minder grip geeft dan de aluminium model, plus beide snijden in mijn hand ook omdat het zo absurd hoekig is, maar dat is een "ik" probleem

• Tomba

Tomba

Mizgala28 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
[...]

even terzijde dat die staal in mijn geval mij minder grip geeft dan de aluminium model, plus beide snijden in mijn hand ook omdat het zo absurd hoekig is, maar dat is een "ik" probleem
Dit is voor mij ook de reden :)

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:00
PcFer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:57:
[...].

[...]

Zijn alleen toggles aan uit en info , geen brightness settings. Dus de zaklamp blijft actief

GiTS

• [rgb]
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12-2022
Cannondale schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:39:
[...] Inderdaad! Zonde om hoesjes te gebruiken, stickers over het scherm te plakken etc.[…]
Je gebruikt zelfs geen screenprotector? Ik snap de keuze voor ‘naked’ maar een dun laagje glas aan de voorkant is esthetisch toch geen bezwaar? Misschien hetzelfde op de achterkant?

• Tomba

Tomba

[rgb] schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:25:
[...]

Je gebruikt zelfs geen screenprotector? Ik snap de keuze voor ‘naked’ maar een dun laagje glas aan de voorkant is esthetisch toch geen bezwaar? Misschien hetzelfde op de achterkant?
Gezien de diepe krassen in het scherm van mijn 11 Pro (die gelukkig onder AppleCare Plus vielen...) ben ik zeker van plan weer wel een screenprotector te nemen op de 14 Pro

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:26:

Meerdere mensen die dit ervaren?

• Cannondale
Tomba schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:53:
[...]

Gezien de diepe krassen in het scherm van mijn 11 Pro (die gelukkig onder AppleCare Plus vielen...) ben ik zeker van plan weer wel een screenprotector te nemen op de 14 Pro
Je hebt ook van die plastic hoezen die je over een bankstel kan trekken, heel dun en je merkt er niks van! Zonder gekheid, heb (naast m'n privé devices) diverse iPhones van werkgevers met protectors op de voorkant gehad en vond het altijd een mindere beleving. Is persoonlijk en voor iedereen verschillend natuurlijk, ieder moet zelf weten wat 'ie doet. En de hoesjes- en protectorfabrikanten moeten er ook van leven natuurlijk.

Mijn eigen telefoons altijd zonder bescherming gebruikt. Kom van een 11 pro en die heb ik drie jaar naked gebruikt. Echt niet overdreven voorzichtig mee geweest, kinderen, feestjes, vakanties, alles. Overigens geen diepe krassen voor elkaar gekregen. Het is daarnaast een gebruiksproduct, vind ik. Het hoeft niet stuk natuurlijk, maar ik wil hem gewoon een paar jaar gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Als ik het 'peperduur' zou vinden, dan zou ik een goedkoper toestel nemen. Ik heb om bovenstaande redenen dan ook geen Rolf Benz bankstel in huis :)

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 23:07
Cannondale schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:39:
[...]

Inderdaad! Zonde om hoesjes te gebruiken, stickers over het scherm te plakken etc. Gebruik hier iPhones al jaren naked, de 14 pro nu ook. Dan werken ze het fijnst en eigenlijk zoals ze zijn bedoeld.
Dat is natuurlijk geel persoonlijk. Ik vind telefoons wat glad aanvoelen zonder hoesje. Ik gebruik altijd hoogwaardige hoesjes van otterbox. Niet zozeer vanwege valgevaar, maar vanwege comfort bij vasthouden. Anders had ik mijn horloge van bijna 50.000 euro ook wel voorzien van een beschermlaag.

Overigens bevalt de 14 pro 256gb heel goed tot nu toe. Eergisteren opgehaald, gelukkig net op tijd voor een concert. Maakt mooie filmpjes👍.

• matthijst
Heb d'r zo'n screenprotector op zitten.
Nooit eerder gehad op iPhones (begonnen met de 2G).
Nu toch blij dat ie erop zit, want pas een keer pech en meteen dikke krassen in de protector (telefoon schoof over de grond, zand oid op laminaat).
Je ziet 't ook nauwelijks zitten, tenminste, de Spigen die ik gebruik.

Achterop zo'n xtremeskin sticker om wat meer grip te hebben want die krengen zijn zo glad (ook als je ze neerlegt op stoffen oppervlak).
Semi-nude dus.

Las pas ergens dat de iPhone 15 weer afgeronde kanten aan de achterkant gaat krijgen, zou mooi zijn.

[Voor 29% gewijzigd door matthijst op 25-11-2022 21:25]

• Tomba

Tomba

Cannondale schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:19:
[...]

Je hebt ook van die plastic hoezen die je over een bankstel kan trekken, heel dun en je merkt er niks van! Zonder gekheid, heb (naast m'n privé devices) diverse iPhones van werkgevers met protectors op de voorkant gehad en vond het altijd een mindere beleving. Is persoonlijk en voor iedereen verschillend natuurlijk, ieder moet zelf weten wat 'ie doet. En de hoesjes- en protectorfabrikanten moeten er ook van leven natuurlijk.

Mijn eigen telefoons altijd zonder bescherming gebruikt. Kom van een 11 pro en die heb ik drie jaar naked gebruikt. Echt niet overdreven voorzichtig mee geweest, kinderen, feestjes, vakanties, alles. Overigens geen diepe krassen voor elkaar gekregen. Het is daarnaast een gebruiksproduct, vind ik. Het hoeft niet stuk natuurlijk, maar ik wil hem gewoon een paar jaar gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Als ik het 'peperduur' zou vinden, dan zou ik een goedkoper toestel nemen. Ik heb om bovenstaande redenen dan ook geen Rolf Benz bankstel in huis :)
Ik ben altijd heel voorzichtig met mijn spullen dus ook met mijn iPhone 11 Pro maar afgelopen zomer in een strakke korte broek gestoken op t strand en toen zijn er (neem ik aan door t zand) in de zak 2 diepe krassen ingekomen. Dusdanig diep dat je ze voelde en je nagel er gewoon in kon steken. Gelukkig had ik AppleCare plus dus de replacement heeft direct zo’n Spigen screen protector erop gekregen ;) Gevoel is inderdaad minder maar een stuk beter dan een scherm met voelbare krassen kan ik je uit eerste hand verklappen ;)

Heb voor mijn aanstaande 14 Pro (hopelijk komt ie inderdaad volgende week….) ook een leather case van Apple besteld. Ook altijd gebruikt op mijn 11 Pro en die bevallen goed. Die dingen zijn mij te glad om zonder te gebruiken, maar to each his own natuurlijk!

• Fjeze
  • Laatst online: 17:02

Fjeze

AllesPerfect!

Mizgala28 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:30:
[...]

Hetzelfde hier, telefoon is een tool voor mij, een gebruiksvoorwerp die ik dagelijks gebruik, eentje waarbij de kans dat je deze laat vallen ook groter is, ook als je voorzichtig bent.

"Maar Applecare dan" zal vast wel iemand roepen, leuk hoor Applecare die ook niet bepaald goedkoop is (ik koos voor buiten de deur verzekering bij mijn verzekeraar, kwam goedkoper en beter uit met die keuze)

Ik zeg niet wat de beste methode is om een telefoon te gebruiken, ik heb liever een hoesje omdat die dingen peperduur zijn, maar als iemand zonder hoesje wil be my guest, ik kraak het niet af want dat slaat nergens op (maar tegelijk verwacht ik hetzelfde terug, kraak mijn keuze ook niet af).

Was ook totaal niet bedoeld om iemand af te kraken, of iemand zijn keuze voor een hoesje af te kraken.
Ik wilde er alleen mee zeggen dat de telefoon is ontworpen hoe hij is, en niet is ontworpen met de gedachte er zit toch een hoesje omheen.
Dan hadden ze ook geen verschillende kleuren of dergelijke hoeven te produceren.

Fly or Die

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-03 17:14
cv8x schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:54:
[...]

Meerdere mensen die dit ervaren?
Ja dat is mij ook opgevallen idd, maar ik weet nu niet of dat door iOS 16 komt, of door overstap 12mini naar 14Pro😂
Ik heb mijn mini namelijk op 15 gehouden vlak voor verkoop.
Het lijkt overigens wel wallpaper afhankelijk.

[Voor 15% gewijzigd door Banshee op 26-11-2022 12:09]

• matthijst
Fjeze schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:49:
[...]
Ik wilde er alleen mee zeggen dat de telefoon is ontworpen hoe hij is, en niet is ontworpen met de gedachte er zit toch een hoesje omheen.
Daarom verkoopt Apple zelf ook hoesjes op maat voor elk toestel :*)

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Een prachtige functie van de iPhone vind ik dat je foto’s om te delen kunt selecteren in plaats van meteen je gehele opslag te delen met een app. Alleen, als ik een keer op een verkeerde knop druk en daarmee per ongeluk de camera activeer en daarna zeg dat de app geen toegang mag, dan is die nogal op z’n teentjes getrapt en mag ik een week geen foto’s meer delen.

Zie hier Signal:

En de instellingen van de iPhone:

Ik vraag me nu af hoe ik dit reset. Hoe kan ik er voor zorgen dat een app na een verkeerde keuze weer opnieuw naar de instellingen kijkt? Nu moet ik een X aantal dagen wachten tot hij weer door heeft dat ik een selectie wil maken en delen en niet de hele functie wil uitschakelen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
matthijst schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:47:
[...]

Daarom verkoopt Apple zelf ook hoesjes op maat voor elk toestel :*)
Dat is om geld te verdienen; waarom zou je een vraag vanuit de markt niet beantwoorden, zeker als een geldwolf als Apple?

Apple steekt daarentegen ook miljarden in het ontwerp en testen er van. Een iPhone voelt voor mij niet als iets dat is gehaast, maar iets dat is uitontwikkeld. Al het dagelijks gebruik zal wel zijn getest. Vooralsnog zijn de sporen die mijn huidolie achterlaten uit te wissen en wordt de behuizing niet bekrast als ik de iPhone over het aanrecht veeg bijvoorbeeld. Ik ga daarom zelf geen hoesje gebruiken voor dagelijks gebruik, want volgens mij is dat niet nodig en volgens mij zijn de genoemde usecases behandelt in de tests.

Als ik een dag ga werken in het bos of op het land doe ik er wel een hoesje omheen. Dan gaat er motorolie overheen en druk ik er schroeven tegenaan in mijn zak en de kans dat dat is getest is niet 100%.

Voor beide keuzes is dus wat te zeggen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:03
Het valt me sinds vandaag op dat de zwarte balk onder en boven aan heel erg trilt bij gebruik van de 2e lens. Het hoofd scherm is wel stabiel Weet iemand waar dit aan ligt ? Lens kapot? Lens 1 heeft het wat minder14 pro)

[Voor 4% gewijzigd door Kepro op 27-11-2022 16:02]

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:05
Is het normaal dat de “always on” display van de 14 Pro circa 5% van je batterij consumeert in een nacht? Circa 7 uur geslapen.

Van 69% baar 64%.

ik dacht dat het juist de bedoeling was dat het amper wat gebruikt.

[Voor 3% gewijzigd door Atsiz op 28-11-2022 07:09]

• Dennisdn
Atsiz schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:09:
Is het normaal dat de “always on” display van de 14 Pro circa 5% van je batterij consumeert in een nacht? Circa 7 uur geslapen.

Van 69% baar 64%.

ik dacht dat het juist de bedoeling was dat het amper wat gebruikt.
5% in 7 uur is een hele nette score. Als je dat doorrekend zou de telefoon bijna 140 uur op standby kunnen staan, dat zijn Nokia 3310 scores ;)

Je kunt de AOD snachts uit (laten) zetten. Bij mij is ie 's nachts altijd uit tot de eerste keer ik het toestel aanraak. Ik heb wel niet-storen aan staan snachts én een wekker gezet, weet niet naar welke van die 2 hij kijkt om het AOD uit te laten gaan.

[Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 28-11-2022 07:23]

• Atsiz
Dennisdn schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:20:
[...]

5% in 7 uur is een hele nette score. Als je dat doorrekend zou de telefoon bijna 140 uur op standby kunnen staan, dat zijn Nokia 3310 scores ;)

Je kunt de AOD snachts uit (laten) zetten. Bij mij is ie 's nachts altijd uit tot de eerste keer ik het toestel aanraak. Ik heb wel niet-storen aan staan snachts én een wekker gezet, weet niet naar welke van die 2 hij kijkt om het AOD uit te laten gaan.
Is dat alsnog niet enorm veel?

Want overdag(sochtends,smiddags en savonds) ben je wellicht 10 tot 15% kwijt ?

Indien het nou 2 of 3% was had ik nog wel OK gedacht (voor de gehele dag).

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ben ik de enige die de snelheid en prestaties van de 14pro wel mee vind vallen? Ik heb zakelijk een iphone 11 en als ik deze 2 naast elkaar leg en bijvoorbeld safari open, dan zijn ze beiden even snel. Misschien dat bij grote spellen het verschil groter is?

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Banshee schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:05:
[...]

Ja dat is mij ook opgevallen idd, maar ik weet nu niet of dat door iOS 16 komt, of door overstap 12mini naar 14Pro😂
Ik heb mijn mini namelijk op 15 gehouden vlak voor verkoop.
Het lijkt overigens wel wallpaper afhankelijk.
Ervaar jij het niet als storend? Als ik mijn iPhone inschakel is die niet meteen op "volle sterkte" Hij gaat van donker naar helder, terwijl ik gewend was om meteen helder beeld te hebben. Auto brightness staan aan.

• Banshee
  • Laatst online: 12-03 17:14
cv8x schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:18:
[...]

Ervaar jij het niet als storend? Als ik mijn iPhone inschakel is die niet meteen op "volle sterkte" Hij gaat van donker naar helder, terwijl ik gewend was om meteen helder beeld te hebben. Auto brightness staan aan.
Nou, ik probeer me er niet aan de ergeren, maar dat lukt niet altijd even goed 😂
Wellicht dat er tzt een update komt die dat recht zet. Met de opties die er nu zijn kan ik het niet beïnvloeden, behalve dat het met sommige wallpapers minder opvalt.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik vraag mij meer af of meerdere mensen dit hebben en ik geen maandag ochtend toestel heb ;) Tevens vind ik het storend dat het scherm niet meteen helder is.

[Voor 26% gewijzigd door cv8x op 28-11-2022 12:54]

• RicoK
  • Laatst online: 16:56
Atsiz schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:13:
Is dat alsnog niet enorm veel?

Want overdag(sochtends,smiddags en savonds) ben je wellicht 10 tot 15% kwijt ?

Indien het nou 2 of 3% was had ik nog wel OK gedacht (voor de gehele dag).
Gebruik jij je iPhone wel dan?

Als ik jou zo hoor, is dit je eerste smartphone nadat de accu vn je Nokia 3310 het echt niet meer trok en ben jij (nog) geen iPhone gebruiker. Ga je iPhone eens gebruiken waarvoor die bedoeld is. Dan zul je merken dat je met een smartphone, ook met een iPhone alhoewel de recente varianten echt wel goede accu’s hebben, 1 volle dag redt of 2 als je er minder mee doet met wat filmpjes kijken, muziek luisteren, navigeren en wat social media.

• Atsiz
RicoK schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:01:
[...]

Gebruik jij je iPhone wel dan?

Als ik jou zo hoor, is dit je eerste smartphone nadat de accu vn je Nokia 3310 het echt niet meer trok en ben jij (nog) geen iPhone gebruiker. Ga je iPhone eens gebruiken waarvoor die bedoeld is. Dan zul je merken dat je met een smartphone, ook met een iPhone alhoewel de recente varianten echt wel goede accu’s hebben, 1 volle dag redt of 2 als je er minder mee doet met wat filmpjes kijken, muziek luisteren, navigeren en wat social media.
Mijn vorige toestel was een iPhone 12 Pro Max.
Heb altijd een iPhone gebruikt.
Dus het ligt niet aan de toestel maar de extra feature.

Ik vind het apart dat ik 10/15% moet inleveren voor een feature genaamd "always on".

Had ik niet verwacht van Apple.

Ik heb het in ieder geval uitgezet. Het zou standaard al uit moeten staan in iOS. Want vele consumenten gaan anders klagen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:24

-SaveMe-

-klik-

Mja, ik heb heel veel zitten pielen met settings etc, maar always on is hier dus blijkbaar niet always on. gaat vak gewoon op zwart. So be it ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Atsiz
-SaveMe- schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:05:
Mja, ik heb heel veel zitten pielen met settings etc, maar always on is hier dus blijkbaar niet always on. gaat vak gewoon op zwart. So be it ...
Bij mij blijft het altijd aan.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Even voor de zekerheid aangezien er haast niemand op reageert:

Sinds vorige week donderdag heb ik een Iphone 14pro. Hiervoor had ik een iPhone 12.

Wat mij opvalt is dat als ik het scherm uit de "slaapstand" haal deze langzaam helder wordt. In tegenstelling tot de iPhone 11 en 12 waarbij de schermen meteen helder zijn.

Ik vind dit erg storend en vraag mij af of meerdere mensen dit ervaren? Ik heb auto brightness aan, always on staat uit. True tone staat aan.

Alvast dank voor de reacties!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:22
Low Power Mode aanstaan?

[Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 28-11-2022 15:53]

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:38

Quakie

quakelen

@cv8x heb ik ook, maar zag volgens mij hier een reactie dat het met beta 16.2 niet meer voorkomt. Misschien voor kerst opgelost dus.

Ik teken nergens meer voor

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Quakie schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:20:
@cv8x heb ik ook, maar zag volgens mij hier een reactie dat het met beta 16.2 niet meer voorkomt. Misschien voor kerst opgelost dus.
Dank voor je reactie. Vindt je dat niet storend dan?

Het verbaasd mij dat ik er niemand verder over hoor, maar ik vind het behoorlijk storend.

Is vooral onder TL licht valt mij op.

[Voor 4% gewijzigd door cv8x op 28-11-2022 19:52]

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Atsiz schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:16:
[...]

Bij mij blijft het altijd aan.
Ik krijg het niet voor elkaar ... :|

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nee, ook niet

• matthijst
Atsiz schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:04:
[...]

Mijn vorige toestel was een iPhone 12 Pro Max.
Heb altijd een iPhone gebruikt.
Dus het ligt niet aan de toestel maar de extra feature.

Ik vind het apart dat ik 10/15% moet inleveren voor een feature genaamd "always on". :o
Al bij instellingen - batterij gekeken welke app eventueel accu gebruikt als je ligt te snurken? Bij mij gebruikte Find My snachts steeds accu. Dus die app er maar afgegooid, scheelde aardig.

• Cannondale
Het is misschien niet zo inclusief gedacht, maar de meeste mensen moeten ergens binnen 24 uur toch een paar uurtjes slapen. Dat is of zou een uitgelezen kans zijn om de iPhone op te laden. Scheelt wellicht wat stress over hoeveel procent batterij een always on display kost in zoveel uur, ik noem maar iets. Maar to each their own natuurlijk.

• Daantsjie
  • Laatst online: 21-01 11:08
cv8x schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:35:

Sinds vorige week donderdag heb ik een Iphone 14pro. Hiervoor had ik een iPhone 12.

Wat mij opvalt is dat als ik het scherm uit de "slaapstand" haal deze langzaam helder wordt. In tegenstelling tot de iPhone 11 en 12 waarbij de schermen meteen helder zijn.

Ik vind dit erg storend en vraag mij af of meerdere mensen dit ervaren? Ik heb auto brightness aan, always on staat uit. True tone staat aan.

Gekeken bij :

Instellingen->toegankelijkheid->weergave en tekstgrootte
Bij “Pas automatisch aan” staat aan als het goed is. Het scherm past zich automatisch aan het omgevingslicht.
Normaal heb jij handmatig ingesteld denk ik.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:38

Quakie

quakelen

cv8x schreef op maandag 28 november 2022 @ 16:26:
[...]

Dank voor je reactie. Vindt je dat niet storend dan?

Het verbaasd mij dat ik er niemand verder over hoor, maar ik vind het behoorlijk storend.

Is vooral onder TL licht valt mij op.
Een beetje, maar vind het verspringen in Safari.. dus bijv aantal notificaties verspringt achter het balkje irritanter....

Ik teken nergens meer voor

• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 23:49
Of-Aaargh schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:37:
[...]

Een zwaarder toestel geeft wel meer stabiliteit met onder andere fotografie en video. Vooral op een statief is de windgevoeligheid minder

• john-hendriks
cv8x schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:40:
Ik vraag mij meer af of meerdere mensen dit hebben en ik geen maandag ochtend toestel heb ;) Tevens vind ik het storend dat het scherm niet meteen helder is.
Probeer eens met de helderheid vast te zetten.

• john-hendriks

• THE_BASE
  • Niet online
Ben je dan niet met je Apple Watch buiten bereik? Dat was hier het antwoord…

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Daantsjie schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:35:
[...]

Gekeken bij :

Instellingen->toegankelijkheid->weergave en tekstgrootte
Bij “Pas automatisch aan” staat aan als het goed is. Het scherm past zich automatisch aan het omgevingslicht.
Normaal heb jij handmatig ingesteld denk ik.
That will do the trick! Bedankt. Het gekke is wel, dat op mijn iPhone 11 (zakelijk) deze functie "aan" staat en ik nergens last van heb...

PS. Met deze instelling heb ik altijd dezelfde helderheid? Dus past zich niet aan in het donker etc?

[Voor 9% gewijzigd door cv8x op 29-11-2022 07:37]

• pdavie2311

pdavie2311

Cannondale schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:15:
Het is misschien niet zo inclusief gedacht, maar de meeste mensen moeten ergens binnen 24 uur toch een paar uurtjes slapen. Dat is of zou een uitgelezen kans zijn om de iPhone op te laden. Scheelt wellicht wat stress over hoeveel procent batterij een always on display kost in zoveel uur, ik noem maar iets. Maar to each their own natuurlijk.
Precies dit...

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

john-hendriks schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 00:37:
[...]

Probeer eens met de helderheid vast te zetten.
Hoe zet ik die vast?

• THE_BASE
  • Niet online

Ik herken het enigszins. Moet veel vaker de helderheid hoger zetten dan bij m’n vorige iPhone 12 Pro. Vaak staat de helderheid veel te laag.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

THE_BASE schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:32:
[...]

Ik herken het enigszins. Moet veel vaker de helderheid hoger zetten dan bij m’n vorige iPhone 12 Pro. Vaak staat de helderheid veel te laag.
Mijn werkplek is recht onder TL licht. Als ik dan mijn iPhone inschakel gaat het toestel van heel donker naar steeds helderder. Terwijl bij mijn vorige toestellen het scherm meteen spot on waren. Ook onder TL licht.

• matthijst
Cannondale schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:15:
Mwah, als die Find My je accu leeg trekt is dat het verschil tussen 1 of 2 dagen met een accu doen :)
Heb geen Pro Max om me druk te moeten maken of de accu wel langer dan een dag mee gaat.

• pdavie2311

pdavie2311

matthijst schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:59:
[...]

Mwah, als die Find My je accu leeg trekt is dat het verschil tussen 1 of 2 dagen met een accu doen :)
Heb geen Pro Max om me druk te moeten maken of de accu wel langer dan een dag mee gaat.
Hoef je geen Pro Max voor te hebben hoor. Ik ga naar bed met <50% accu en ruim 4,5 uur SOT. 7 uur van de lader en 2300 uur naar bed. Helemaal niks mis mee.. :+

• matthijst
pdavie2311 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:07:
[...]

Hoef je geen Pro Max voor te hebben hoor. Ik ga naar bed met <50% accu en ruim 4,5 uur SOT. 7 uur van de lader en 2300 uur naar bed. Helemaal niks mis mee.. :+
Maar heb je ook een hangende Find My die op de achtergrond meeste accu verbruikt (daar ging het mij om) ;)
Always on scherm zal wel, die heb ik ook aan staan. Vroeg me af of de poster iets anders had, want 5% in een paar uur slaap vind ik vrij veel, dacht dat het rond de 2% zat hier.

[Voor 5% gewijzigd door matthijst op 29-11-2022 08:10]

• pdavie2311

pdavie2311

matthijst schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:09:
[...]

Maar heb je ook een hangende Find My die op de achtergrond meeste accu verbruikt (daar ging het mij om) ;)
Always on scherm zal wel, die heb ik ook aan staan. Vroeg me af of de poster iets anders had, want 5% in een paar uur slaap vind ik vrij veel, dacht dat het rond de 2% zat hier.
Hij ligt hier elke nacht aan de lader dus dat boeit me niet, maar dan nog vind ik op 7 uur slaap het best mee vallen. 2% red ik ook niet hoor als ik hem toch eens een keer niet aan de lader hang. Vaak nog meer dan 5%. Dat is nog of net 1% per uur. Het is geen Nokia..

• matthijst
Naja. Apple list m als:
Audio playback: Up to 95 hours

En dan is ie wat aan het doen.

• Dennisdn
matthijst schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:59:
[...]

Totdat je je iPhone kwijt bent en denkt: FindMy was toch wel handiger geweest dan perse een beetje stroom willen besparen....

• matthijst
Dennisdn schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:29:
[...]

Totdat je je iPhone kwijt bent en denkt: FindMy was toch wel handiger geweest dan perse een beetje stroom willen besparen....
Het is de find my app, niet find my zelf ;)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nee, allemaal geprobeerd ... Enige wat ik nog kan doen is echt een kale install, maar dan moet ik all mijn apps, mail, wifi, settings, etc, etc opnieuw instellen. Daar heb ik geen zin in (ik had hem overgezet van de XR)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

THE_BASE schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:31:
[...]

Ben je dan niet met je Apple Watch buiten bereik? Dat was hier het antwoord…
Ik heb geen Watch ,...

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Vandaag zelfs een keer het scherm aangezet, true tone uit? Het is echt een irritant iets vind ik. Vooral dat langzaam helder worden uit de slaapstand. Zou dit software matig op te lossen zijn of zou ik een defect toestel hebben ontvangen?

[Voor 3% gewijzigd door cv8x op 29-11-2022 16:25]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:45
Sinds vandaag ook eindelijk eigenaar van een iPhone 14 pro na lang wachten.
Bij het uitpakken merkte ik wel direct een klein krasje op de achterkant, moeilijk zichtbaar tenzij onder juiste lichtomstandigheden (zie foto).
Ik ga er mij nu ook geen druk in maken want er komt een hoesje rond en het is ook niet echt groot, ik vroeg me wel af of anderen dit ook al hebben meegemaakt en wat jullie er dan mee hebben gedaan?

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
AppleFan2007 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:11:
Sinds vandaag ook eindelijk eigenaar van een iPhone 14 pro na lang wachten.
Bij het uitpakken merkte ik wel direct een klein krasje op de achterkant, moeilijk zichtbaar tenzij onder juiste lichtomstandigheden (zie foto).
Ik ga er mij nu ook geen druk in maken want er komt een hoesje rond en het is ook niet echt groot, ik vroeg me wel af of anderen dit ook al hebben meegemaakt en wat jullie er dan mee hebben gedaan?

[Afbeelding]
Gewoon terugsturen. Toestel is duur zat. Ook al gaat er wss een hoesje om heen.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Een aantal reacties zijn verplaatst naar de Trashcan. Dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de iPhone 14. Een flamewar starten over de Apple Watch is dus offtopic (en sowieso niet gewenst). Graag weer ontopic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Anoniem: 343919

roT- schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:27:
[...]

Gewoon terugsturen. Toestel is duur zat. Ook al gaat er wss een hoesje om heen.
Vanuit het oog van duurzaamheid, het hoesje, de huidige voorraden en het feit dat het een gebruiksvoorwerp is (waar hoe dan ook ooit een krasje op komt) en het feit dat je nu het krasje ziet in bepaalde omstandigheden zou ik het echt niet terugsturen.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26
Anoniem: 343919 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:24:
[...]

Vanuit het oog van duurzaamheid, het hoesje, de huidige voorraden en het feit dat het een gebruiksvoorwerp is (waar hoe dan ook ooit een krasje op komt) en het feit dat je nu het krasje ziet in bepaalde omstandigheden zou ik het echt niet terugsturen.
Snap ik helemaal. Echter zou het mij buggen dat ik een kapitaal uitgeef aan een telefoon die een kras heeft. Voor dat geld moet dat ding helemaal perfect zijn.

Trouwens, als er een hoesje om heen gaat komen er ook geen krassen op. Althans bij mij nog niet gebeurd..

Mocht deze telefoon VA ooit opgaan wordt dit wel een issue waarmee de waarde iets omlaag gaat.

• Daantsjie
  • Laatst online: 21-01 11:08
cv8x schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:58:
[...]

Vandaag zelfs een keer het scherm aangezet, true tone uit? Het is echt een irritant iets vind ik. Vooral dat langzaam helder worden uit de slaapstand. Zou dit software matig op te lossen zijn of zou ik een defect toestel hebben ontvangen?
Dat je toestel defect is, geloof ik niet. Je scherm wordt aangepast aan het omgevingslicht. Als jij je regelscherm bij het beginscherm zit (beginscherm en dan met je vinger naar beneden over het hele scherm, waar je helderheid en geluid kunt aanpassen) dan kun je je helderheid handmatig aanpassen. Dan moet je iPhone niet te donker zijn en past hij alleen aan als je in de felle zon zit.

Als ik hem handmatig aanpast, wordt hij niet donkerder. Als ik naar instellingen->toegankelijkheid->weergave en tekstgrootte ga en "pas automatisch" uit en weer aan zet, wordt het scherm donkerder en past hij helemaal aan het omgevingslicht. Dat heb ik ook bij mijn iPad Pro ondervonden.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:50
Daantsjie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:28:
[...]

Dat je toestel defect is, geloof ik niet. Je scherm wordt aangepast aan het omgevingslicht. Als jij je regelscherm bij het beginscherm zit (beginscherm en dan met je vinger naar beneden over het hele scherm, waar je helderheid en geluid kunt aanpassen) dan kun je je helderheid handmatig aanpassen. Dan moet je iPhone niet te donker zijn en past hij alleen aan als je in de felle zon zit.

Als ik hem handmatig aanpast, wordt hij niet donkerder. Als ik naar instellingen->toegankelijkheid->weergave en tekstgrootte ga en "pas automatisch" uit en weer aan zet, wordt het scherm donkerder en past hij helemaal aan het omgevingslicht. Dat heb ik ook bij mijn iPad Pro ondervonden.
Ik weet niet of het een software iets zou kunnen zijn, maar normaal lijkt het me ook niet. Is me in elk geval nog nooit opgevallen, of ik nou buiten of in het donker bij wakker worden de telefoon pak.

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Zag vanochtend iPhone14Pro 128GB €1.150,- bij Bol, eenmaal óp Bol: €1.300,- … wat is daar kebeurt.
Heb nu net 13 ‘mini’ in huis, tja ‘mini’ t.o.v. de SEII/III maar zoveel groter dan mijn favo SEl/iPhone5-maat
dat ik denk, dan kan ik net zo goed naar de 6”… daarom ging ik er eens kijken. Kent u die 5,4-6” twijfel? 8)

https://www.hpdetijd.nl/2015-12-28/het-stalacpijporgel-van-luray/

• Dennisdn
druipgrot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:19:
Zag vanochtend iPhone14Pro 128GB €1.150,- bij Bol, eenmaal óp Bol: €1.300,- … wat is daar kebeurt.
Heb nu net 13 ‘mini’ in huis, tja ‘mini’ t.o.v. de SEII/III maar zoveel groter dan mijn favo SEl/iPhone5-maat
dat ik denk, dan kan ik net zo goed naar de 6”… daarom ging ik er eens kijken. Kent u die 5,4-6” twijfel? 8)
Dat was een retourdeal van Bol.com zelf.

https://tweakers.net/i/9sXM0eE4CugyX_QAmNaMc_H_JAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BYrCeSSeTgxoCs3O8UcMeZHE.jpg?f=user_large

Als je op de link drukt kom je op een nieuwe uit van een wederverkoper. Maar als je omlaag gaat staan daar verschillende andere retourdeals (al is die van 1149 alweer weg).

Overigens wel schandalig dat Bol.com nu zelf ook aan scalpen is begonnen:

[Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 30-11-2022 11:27]

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Dennisdn schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:23:
[...]

Dat was een retourdeal van Bol.com zelf.

[Afbeelding]

Als je op de link drukt kom je op een nieuwe uit van een wederverkoper. Maar als je omlaag gaat staan daar verschillende andere retourdeals (al is die van 1149 alweer weg).

Overigens wel schandalig dat Bol.com nu zelf ook aan scalpen is begonnen:

[Afbeelding]
Scalpen, kende het woord niet, dit mijn 1e BF/CM aankoop, pas voor het eerst bewust meegemaakt.
Blijkens de jeuk aan mijn virtuele zool ben ik ergens ingetrapt, was het de €1000 grens?
- iMini13-voor de minimumapplecashbackmini13prijs e140 extra (€760) leek me aanvaardbaar
- maar de zo’n-grote-smak-dán-net-zo-goed-nog die extra-e140wind was nog niet geluwd.
- e140 extra voor 512GB mobi opslag diende zich aan, kietelde <€1000 me meer dan ik bewust was?
- €899 ‘OP=OP’, nèt onder mijn ogen: weg! Was toch wit. Maar Wat O Ja Yes! n blauwe! Ik niet meer te houwe. Kort erna alle iMini13-512’ers €240 duurder. Maar. Voelt niet zo onder de radar als de iPhone5/SEgen1.
Alleen voor een fotograaf als ik geldt dat de beste-camera-is-de-camera-die-je bij-je-hebtcamera
Niet alleen geen telelens, maar ik zag dat de ultragroothoek ook nogal verfisheyevormt
Dat wordt naar mooie groothoekjes vissen.

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Southern Sun schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:42:
[...]

Ik weet niet of het een software iets zou kunnen zijn, maar normaal lijkt het me ook niet. Is me in elk geval nog nooit opgevallen, of ik nou buiten of in het donker bij wakker worden de telefoon pak.
Het is vooral op mijn werkplek. Onder TL Licht. Maar mijn iPhone 11 heeft dat niet. Zelfde instellingen.

Hier moeten toch meerdere mensen hinder van ondervinden? Dat de iPhone uit slaapstand niet meteen helder wordt? Ik twijfel echt om het toestel terug te sturen, maar ik kan er nergens iets over vinden.

[Voor 18% gewijzigd door cv8x op 30-11-2022 13:13]

• matthijst
druipgrot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:36:
[...]

Scalpen, kende het woord niet, dit mijn 1e BF/CM aankoop, pas voor het eerst bewust meegemaakt.
Blijkens de jeuk aan mijn virtuele zool ben ik ergens ingetrapt, was het de €1000 grens?
- iMini13-voor de minimumapplecashbackmini13prijs e140 extra (€760) leek me aanvaardbaar
- maar de zo’n-grote-smak-dán-net-zo-goed-nog die extra-e140wind was nog niet geluwd.
- e140 extra voor 512GB mobi opslag diende zich aan, kietelde <€1000 me meer dan ik bewust was?
- €899 ‘OP=OP’, nèt onder mijn ogen: weg! Was toch wit. Maar Wat O Ja Yes! n blauwe! Ik niet meer te houwe. Kort erna alle iMini13-512’ers €240 duurder. Maar. Voelt niet zo onder de radar als de iPhone5/SEgen1.
Alleen voor een fotograaf als ik geldt dat de beste-camera-is-de-camera-die-je bij-je-hebtcamera
Niet alleen geen telelens, maar ik zag dat de ultragroothoek ook nogal verfisheyevormt
Dat wordt naar mooie groothoekjes vissen.
Ik heb ook wat nieuws: na 3x lezen snap ik een tekst nog steeds niet 8)7

• druipgrot
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

matthijst schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb ook wat nieuws: na 3x lezen snap ik een tekst nog steeds niet 8)7
Ik had het ook bij “Kort erna alle iMini13-512’ers €240 duurder.” moeten laten.
Vragen aan @Dennisdn of dat dan ook ‘scalping’ was. En de cryptische info over de klantreis weglaten.

• Dennisdn
druipgrot schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:53:
[...]

Ik had het ook bij “Kort erna alle iMini13-512’ers €240 duurder.” moeten laten.
Vragen aan @Dennisdn of dat dan ook ‘scalping’ was. En de cryptische info over de klantreis weglaten.
Scalpen is financieel profiteren van vraag- en aanbod en de prijs te verhogen. De 13Mini is gewoon goed verkrijgbaar voor de retailprijs dus heeft scalpen weinig zin.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-03 11:32

Ja, zowel ik als mijn vrouw hebben exact dit, vooral in de huiskamer, je ziet het na 1 seconde echt verspringen. In andere ruimtes is het me nog niet opgevallen maar het is wel specifiek een iPhone 14 ding. Ik kwam van de 12 af ook.
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee