Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:45
Quakie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:30:

@Steeffoon teleurstelling is misschien te zwaar, maar had wel wat meer verwacht. Ik persoonlijk verwacht gewoon 2 dagen te doen als je de telefoon niet intensief gebruikt.
Dan is je verwachtingspatroon te hoog. Apple heeft je maar één dag verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvLR3N2zswzt5Ngt8ius0RjCMgA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nnzze3Y9BmoOa2JCPnFohiiS.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 28-10-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35

Quakie

quakelen

@Dennisdn had hem verwacht, maar zegt niet zoveel. Als ik hem non stop gebruik en hij is na zes uur leeg heb ik met jouw voorbeeld recht van klagen. Want 6 uur is geen hele dag.

Zie ook gebruiker ervoor die makkelijk 2-2,5 dag haalt.

En zoals gezegd zijn er diverse mensen waar het tegenvalt.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Quakie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:09:
Als ik hem non stop gebruik en hij is na zes uur leeg heb ik met jouw voorbeeld recht van klagen. Want 6 uur is geen hele dag.
Dat is geen normaal gebruik en voor die gevallen staat er op dezelfde pagina een disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier doe ik met gemak 36 uur of langer met een volle accu. Ik haal hem rond 8 uur van de lader en 's avonds rond 23 uur is hij dan op ongeveer 50%. De volgende dag wil ik graag weer een volle accu, dus op de lader. Maar ik zou dan tot 15 uur 's middags nog prima uit de voeten kunnen. Met normaal gebruik.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

japjaan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:46:
ik heb sinds een paar weken de iPhone 14 pro in gebruik en kwam toch wel een paar hele gekke foto's tegen tijdens m'n vakantie.. heb even een crop gemaakt vandaar de gekke resolutie

iemand enig idee wat hier allemaal misgaat en hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet weer gebeurt? persoon is helemaal noisy, onscherp, gekke lijnen naast en op lichaam, gekke lensflare op been ofzo

lijkt eigenlijk alleen te gebeuren met tegenlicht.. gezicht even geblurred maar ook daar veel noise en zelfs een dubbele neus :?

format: heic
live uit
raw uit
night uit
geen zoom gebruikt

[Afbeelding]

edit: ik zie dat de kwaliteit van mensen op mijn foto's sowieso echt belabberd is.. zelfs vergeleken met mijn oude xiaomi mi 9t.. die foto's zijn vele malen scherper.. misschien een "kapotte" camera module?
Ben je er al achter of dit een kapotte camera module is?

Ik heb momenteel een Samsung S21 en ben aan het overwegen om weer een keer over te stappen naar iPhone 14 pro. Wanneer ik reviews lees dan wordt de iPhone vergeleken met de de S22 Ultra. En je kan bijna objectief stellen dat de Samsung betere foto's maakt. Terwijl de iPhone er beter uitspringt bij videos. Echter, wanneer ik dit alles vergelijk met mijn S21. Dan lijkt het dat mijn Samsung betere foto's maakt dan de 14 pro.

De 14 pro is minder scherp. Foto's zijn waziger. Minder goed met inzoomen. Bokeh werkt minder goed. En de kleuren zijn veel te warm/geel afgesteld. Althans dit is wat ik opmaak uit de reviews.

Dus ik snap niet zo goed waarom het algemeen beeld is dat de 14 pro zulke goede foto's maakt. En als er dan een opmerking erover komt. Dan is het argument. Je kan er niet teveel van verwachten want het is een telefoon camera.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
aex351 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Ben je er al achter of dit een kapotte camera module is?

Ik heb momenteel een Samsung S21 en ben aan het overwegen om weer een keer over te stappen naar iPhone 14 pro. Wanneer ik reviews lees dan wordt de iPhone vergeleken met de de S22 Ultra. En je kan bijna objectief stellen dat de Samsung betere foto's maakt. Terwijl de iPhone er beter uitspringt bij videos. Echter, wanneer ik dit alles vergelijk met mijn S21. Dan lijkt het dat mijn Samsung betere foto's maakt dan de 14 pro.

De 14 pro is minder scherp. Foto's zijn waziger. Minder goed met inzoomen. Bokeh werkt minder goed. En de kleuren zijn veel te warm/geel afgesteld. Althans dit is wat ik opmaak uit de reviews.

Dus ik snap niet zo goed waarom het algemeen beeld is dat de 14 pro zulke goede foto's maakt. En als er dan een opmerking erover komt. Dan is het argument. Je kan er niet teveel van verwachten want het is een telefoon camera.
Nog niet. Ik wil het nog een goede kans geven maar ben er nog niet aan toegekomen om het te testen. Zo had ik bijvoorbeeld kwaliteit op HEIC staan, en wil ik eens kijken hoe het met JPG is en ook RAW moet ik nog goed testen. Ik dacht als ik ga retourneren kan ik weer een eeuw wachten op een nieuwe. Ik hou je op de hoogte maar kan niets beloven wanneer ik hier wat meer over kan zeggen. Ben er stiekem bang voor dat hij gewoon niet zo goed is als verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

BarendBotje schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:20:
[...]

Mobiel netwerk gebruik ik alleen onderweg (2x 30min), op kantoor en thuis gewoon wifi. Kan me voorstellen dat wanneer 5g intensief gebruikt wordt de batterij het wat zwaarder te verduren krijgt :)
Absoluut. Dat is ook wel waarvoor ik hem wil gaan gebruiken, aangezien ik veel onderweg ben of in ieder geval op wisselende locaties veel mobiel netwerk gebruik :) Eventueel ben ik daarin best bereid hem terug te zetten op 4G, dat verschil merk ik toch nauwelijks tot niet.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:10
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:10 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:16:
[...]

Dit is precies de reden waarom ik mijn iPhone 14 Pro terug heb gestuurd. Sommige exemplaren hebben het wel, sommige weer niet.
Ook maar express replacement opgestart, wat een geneuzel zeg, lijkt wel of er geen producten meer worden gemaakt die in 1 keer goed zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 16:07
Heb de Ryan London zwarte hoes gekocht voor de iPhone 14 Pro Max. En de AirPods Pro 2 case (Dark Brown).
Bevallen heel goed, De iPhone hoes had ik van verwacht dat 'ie de telefoon gelijk een heel stuk zwaarder en bulky zou laten aanvoelen. Maar dat valt heel erg mee.
De Airpods worden wel wat bulky moet ik zeggen. Maar beter dan dat ik met een Airpods case vol met krassen zit. De eerste generatie die ik had zat ook vol met krasjes, dan ziet het er toch soort van slonzig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 10:00
Hoe zit het met garantie na 1 jaar ?

Zelf zit ik nog te kijken welke ik ga kopen maar verwachten jullie met blackfriday nog een aanbieding van de providers?

op dit moment krijg je bij Tele2 / Mobiel.nl per maand 26 euro (10gig plus onbeperkt bellen) plus 961 euro toestel een Iphone pro 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:30
aex351 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:30:
Als je verwacht dat je met tegenlicht (zon), glazen gebouw, waterweerspiegeling, bewegende persoon,.. een goed resultaat krijgt met een smartphone, dan is je verwachtingspatroon te hoog. Een beetje geoefende fotograaf met (semi)-professioneel materiaal zal hier ook niet met 1 shot spot-on zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qet
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-10-2022

Qet

*snip* zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 92% gewijzigd door Microkid op 28-10-2022 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Klein vraagje, kan het niet zo snel vinden, krijg je bij een express replacement eigenlijk altijd een nieuw toestel of kan het ook een refurbished zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Doorgaans veelal refurbished. Wel met een nieuwe behuizing en batterij, dus in die zin niet van nieuw te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Ik heb de 14 pro nu een week in bezit.
Wederom met een esim genomen van provider tmobile.
Toestel draait op 16.2. Maar wat een enorm slecht bereik heb ik. Op plekken waar ik eerst voldoende bereik had valt het nu compleet weg.
Ligt het aan esim en is een kaart nemen de oplossing? Of zou het aan de software liggen?

Hoe is jullie ervaring hiermee
(Mijn vorig toestel was een 12pro met esim en daar totaal geen problemen mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Maxow schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:17:
Doorgaans veelal refurbished. Wel met een nieuwe behuizing en batterij, dus in die zin niet van nieuw te onderscheiden.
Zullen ze van de 14 dan al veel refurbished hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
richards3 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:51:
[...]

Nee zo in het begin is het veelal nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:11
richards3 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Ook maar express replacement opgestart, wat een geneuzel zeg, lijkt wel of er geen producten meer worden gemaakt die in 1 keer goed zijn…
Balen man, ik ken de pijn. Hopelijk is je replacement wel goed! Succes ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:29
richards3 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:51:
[...]

Mogelijk worden hiervoor ook de retour verzonden exemplaren gebruikt?
Er zijn toch best veel mensen vind ik die meerdere kleuren bestellen en dan eentje houden en de andere terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:05

pdavie2311

Live life to the fullest..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olz88aYn5Y6KtbIm_Ad_10GITF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rynq5aaDiNFzbRHGWuSAl3Pe.jpg?f=fotoalbum_large

Wat verklaart de bovenste? Kan dat mijn nog fysieke sim zijn die er nog in zit icm geactiveerde esim? Deze stond namelijk niet actief. Heb hem er nu uitgehaald en draai alleen op de esim. 5G ook uitgezet, kan dat het ook zijn? Toch raar dat dat 1 van de grootverbruikers is qua batterij...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
@pdavie2311 Als ervaringsdeskundige (in mijn vorige woonplaats): slecht bereik, waardoor je telefoon harder moet werken om een verbinding tot stand te houden. Trekt echt je batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

ex87 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:56:
@pdavie2311 Als ervaringsdeskundige (in mijn vorige woonplaats): slecht bereik, waardoor je telefoon harder moet werken om een verbinding tot stand te houden. Trekt echt je batterij leeg.
Maar woon hier al sinds geboorte! 😂 Nooit dit gezien eerder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:04
pdavie2311 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Maar woon hier al sinds geboorte! 😂 Nooit dit gezien eerder
Misschien werkzaamheden aan de gsm mast of us die verplaatst. Kan vaak invloed zijn.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Had net black screen of death. Half uurtje geleden deed me telefoon het nog, ligt gewoon op me buro en als ik hem weer pak compleet unresponsive.
Na veel gedoe toch hard reset kunnen geven en na reboot werkte die weer.
Baal een beetje van de kwaliteit van het toestel, voordeel is dat die toch morgen vervangen wordt vanwege slecht functionerende volumeknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:04
richards3 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 21:24:
Had net black screen of death. Half uurtje geleden deed me telefoon het nog, ligt gewoon op me buro en als ik hem weer pak compleet unresponsive.
Baal een beetje van de kwaliteit van het toestel, voordeel is dat die toch morgen vervangen wordt vanwege slecht functionerende volumeknop.
Heb het ook al gehad, maar vrees dat het een software issue en niet specifiek 14 hardware. Sinds ik always on heb uitgezet geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 19-09 17:54
Met elke iPhone wel eens gehad. Gewoon een reset en niks aan t handje.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Batterijduur van de 14 Pro valt me wat tegen. Lijkt toch stuk minder dan mijn oude XR.

Vraagje over het always on display; dat gaat in low brightness, ook als ik de uit knop indruk. Maar tijd enzo blijft zichtbaar. Erg fijn! Echter, na een tijdje gaat het scherm alsnog op zwart. Is dat een instelling ergens?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:29
-SaveMe- schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:55:
Batterijduur van de 14 Pro valt me wat tegen. Lijkt toch stuk minder dan mijn oude XR.
Dan die je toch echts iets is raars. Kom zelf ook van een XR, welke vanaf het begin al lastig was (lees vrijwel onmogelijk) om een lange dag zonder bijladen te halen.

Nu met de 14 Pro haal ik makkelijk een hele dag, zonder bijladen, maak daarbij meer gebruik van de camera (dat is nu weer leuk) en houd 30%-40% over na een lange dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

don spike schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Dan die je toch echts iets is raars. Kom zelf ook van een XR, welke vanaf het begin al lastig was (lees vrijwel onmogelijk) om een lange dag zonder bijladen te halen.

Nu met de 14 Pro haal ik makkelijk een hele dag, zonder bijladen, maak daarbij meer gebruik van de camera (dat is nu weer leuk) en houd 30%-40% over na een lange dag.
Ik heb precies de omgekeerde ervaring. Mijn XR hield het makkelijk twee dagen vol en laadde ik dus om de dag op. Mijn 14 Pro is na een dag matig gebruik al zo'n 60% leeg. Spotify gebruik lijkt ook veel meer te slurpen (gewoon afspelen, scherm uit), maar dat ga ik nog eens echt meten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alekz87 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:53:
[...]

Met elke iPhone wel eens gehad. Gewoon een reset en niks aan t handje.
Dit inderdaad maar het lijkt met iOS16 wel iets erger geworden (ook op mijn 13 pro hiervoor).
Edit: Overigens sinds 16.0.3 niet meer gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 31-10-2022 08:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huh veel gedoe, reageerde het toestel ook niet op: Volume omhoog > volume omlaag > Powerknop ingedrukt houden tot appeltje verschijnt dan (wat overigens geen hard reset is maar een soft reset)? Want dat heb ik nog geen enkele keer ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 31-10-2022 08:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:30
Wat zuur dit, vandaag de paarse en zwarte binnen gekregen. Ik kon niet kiezen qua kleur, uiteindelijk voor de zwarte gekozen, Wil ik de Spigen protector erop zetten constateer ik dat er een beschadiging op het scherm zit. Kan retour dus...

Ik vind de paarse wel heel gaaf maar ben bang dat ik die kleur over een jaar niets meer vind.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:03

aex351

I am the one

RigolleM schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:44:
[...]

Als je verwacht dat je met tegenlicht (zon), glazen gebouw, waterweerspiegeling, bewegende persoon,.. een goed resultaat krijgt met een smartphone, dan is je verwachtingspatroon te hoog. Een beetje geoefende fotograaf met (semi)-professioneel materiaal zal hier ook niet met 1 shot spot-on zijn ;)
Nee, want mijn Samsung S21 doet dit juist heel goed. Dit mede vanwege de AI/digitale processing. Wanneer ik dit vergelijk met een S20 welke ook goede camera heeft maar zonder de AI/digitale processing. Dan zie je in bepaalde scenario's toch wel verschillen.

Nu adverteert Apple ook met AI/digitale processing voor de 14 pro. Alleen dan los van dit alles wanneer je in deze thread foto's voorbij ziet komen waarbij mensen rode lijnen in de vorm van een belijning om zich heen hebben. Dan is dat toch best vreemd te noemen. De verwachting is een 14 pro minimaal even goede foto's kan maken als een oudere samsung S21.

Dus dat heeft niets te maken met dat dit slechts een telefoon camera is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Telt always on mee in schermtijd? :+
Vroeg me af waarom de batterij al zo leeg was, was even schrikken..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBVrCDYxfykMRWUAXTtcNwmvPQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mp3QHxA1cm7p5Ex2gYZ5czNX.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Famous schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:10:
Telt always on mee in schermtijd? :+
Vroeg me af waarom de batterij al zo leeg was, was even schrikken..

[Afbeelding]
Ik denk dat je het antwoord wel weet :P
Wat heb je de hele tijd zitten doen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mack80 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:33:
Ik heb de 14 pro nu een week in bezit.
Wederom met een esim genomen van provider tmobile.
Toestel draait op 16.2. Maar wat een enorm slecht bereik heb ik. Op plekken waar ik eerst voldoende bereik had valt het nu compleet weg.
Ligt het aan esim en is een kaart nemen de oplossing? Of zou het aan de software liggen?

Hoe is jullie ervaring hiermee
(Mijn vorig toestel was een 12pro met esim en daar totaal geen problemen mee gehad)
Fysieke SIM of eSIM maakt niets uit voor het bereik. Het is alleen maar een identificatiemiddel. Het bereik is afhankelijk van de antenne en die is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

-SaveMe- schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 07:55:
Vraagje over het always on display; dat gaat in low brightness, ook als ik de uit knop indruk. Maar tijd enzo blijft zichtbaar. Erg fijn! Echter, na een tijdje gaat het scherm alsnog op zwart. Is dat een instelling ergens?
Weet iemand it? Is dit normaal of moet ik ergens iets instellen om het scherm echt always on te laten zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
-SaveMe- schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:27:
[...]
Weet iemand it? Is dit normaal of moet ik ergens iets instellen om het scherm echt always on te laten zijn ?
In principe zou het AOD altijd aan moeten blijven. Tenzij je met een Apple Watch om weg loopt van de telefoon, dan gaat ie uit. Of als je niet-storen aan hebt staan. (Bij de focus Slaap misschien ook? Die heb ik niet dus weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dennisdn schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:44:
[...]

In principe zou het AOD altijd aan moeten blijven. Tenzij je met een Apple Watch om weg loopt van de telefoon, dan gaat ie uit. Of als je niet-storen aan hebt staan. (Bij de focus Slaap misschien ook? Die heb ik niet dus weet ik niet zeker).
Dat is een goede, zal eens naar de focus instellingen kijken, die zijn overgenomen van de oude telefoon (XR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
Is die paarse variant heel erg paars? Of zo goed als zwart met een paarse gloed bij helder licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

[...]

Zie https://support.apple.com/en-gb/HT213435, AOD gaat ook uit als je de telefoon een tijdje niet gebruikt.
Hij leert wel het gebruik, dus misschien als je deze wat vaker oppakt, dat ie dat inleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

Low power modus schakelt AOD ook uit. Als je die vanuit een vorig model iPhone met slechtere accu dmv een automatisering bij een bepaald percentage eerder laat ingaan. Dan gaat die ook eerder uit. Bij mij voorbeeld bij 40% (oude shortcut)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 23:43
Hann1BaL schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:07:
[...]

Fysieke SIM of eSIM maakt niets uit voor het bereik. Het is alleen maar een identificatiemiddel. Het bereik is afhankelijk van de antenne en die is niet anders.
Dank voor je antwoord.
Dat is dan een beste tegenvaller wel. Bereik is echt zo’n stuk slechter dan de 12 (zonder case)
Hopelijk met een update op te lossen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

fisherman schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:58:
Is die paarse variant heel erg paars? Of zo goed als zwart met een paarse gloed bij helder licht?
Dat laatste.

Het valt wel op, krijg er wel complimenten over maar het is geen fel paars. Zeker als er niet teveel licht is, is die goed donker.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Poll: Moet @pdavie2311 z'n iPhone houden of voor de Pixel 7 (Pro) gaan?
iPhone 14
Pixel 7
Pixel 7 Pro
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404981&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
aex351 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:08:
[...]

Nee, want mijn Samsung S21 doet dit juist heel goed. Dit mede vanwege de AI/digitale processing. Wanneer ik dit vergelijk met een S20 welke ook goede camera heeft maar zonder de AI/digitale processing. Dan zie je in bepaalde scenario's toch wel verschillen.

Nu adverteert Apple ook met AI/digitale processing voor de 14 pro. Alleen dan los van dit alles wanneer je in deze thread foto's voorbij ziet komen waarbij mensen rode lijnen in de vorm van een belijning om zich heen hebben. Dan is dat toch best vreemd te noemen. De verwachting is een 14 pro minimaal even goede foto's kan maken als een oudere samsung S21.

Dus dat heeft niets te maken met dat dit slechts een telefoon camera is.
Elke telefoon heeft weer een andere HDR processing. De iPhone in het algemeen is veel minder agressief om ‘highlights’ te verminderen. De Google Pixel en Samsung is hier weer heel agressief mee. Soms vind ik het wel mooi dat fel zonlicht niet helemaal weggefilterd wordt zodat het wat realistischer overkomt maar soms ook weer niet en heb je last van de zogenoemde ‘blown highlights’ wat een foto compleet verpest.

Zo heeft elke camera wel weer wat en is het ook een beetje afhankelijk van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb sinds het begin dat ik iPhone 14 Pro heb al iets wat op een bug lijkt van iOS 16, maar kan er de vinger niet op leggen. iPhone 14 Pro van m’n man doet precies hetzelfde.

Wat er gebeurt is dat het scherm van een app heel lichtjes verspringt, een paar pixels meer ruimte. Ik merk het met Safari (daar schieten de folders van favorieten een paar pixels omhoog, maar zojuist ook bij de instellingen in Spotify (naar beneden). Het is best irritant, vraag me af of anderen dit ook herkennen, denk dat het met het Dynamic Island te maken heeft.

Edit: filmpje toegevoegd ter verduidelijking (24 uur zichtbaar):
https://www.veed.io/view/...dd1e3?sharingWidget=false
[/quote]

[ Voor 60% gewijzigd door THE_BASE op 06-11-2022 08:54 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dit ging fout. :)

[ Voor 97% gewijzigd door THE_BASE op 06-11-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-09 14:24
THE_BASE schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:37:
Ik heb sinds het begin dat ik iPhone 14 Pro heb al iets wat op een bug lijkt van iOS 16, maar kan er de vinger niet op leggen. iPhone 14 Pro van m’n man doet precies hetzelfde.

Wat er gebeurt is dat het scherm van een app heel lichtjes verspringt, een paar pixels meer ruimte. Ik merk het met Safari (daar schieten de folders van favorieten een paar pixels omhoog, maar zojuist ook bij de instellingen in Spotify (naar beneden). Het is best irritant, vraag me af of anderen dit ook herkennen, denk dat het met het Dynamic Island te maken heeft.

[/quote]
Zoals ik het zie lijkt het alsof het scherm de schaal aanpast. lijkt mij een software dingetje vanuit iOS maar dat weet ik niet zeker.

Het is ook in spotify ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

THE_BASE schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:37:

[/quote]
Even getest en mijn iPhone 11 Pro met iOS 16.1 doet exact hetzelfde in de Spotify settings.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
thomas1750 schreef op zondag 6 november 2022 @ 08:59:
[...]

Zoals ik het zie lijkt het alsof het scherm de schaal aanpast. lijkt mij een software dingetje vanuit iOS maar dat weet ik niet zeker.

Het is ook in spotify ofniet?
Het gebeurt in Spotify, maar ook in Safari. En dat is natuurlijk een eigen app. Hoop dat ze er nog wat aan doen, wat het is vrij irriterend. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35

Quakie

quakelen

Bij mij ook, maar ik vind het irritanter bij Tweakers via safari.. Hij doet dit dan ook als je op belletje wilt drukken.. Verspringt het beeld ook continue en verdwijnt belletje achter balkje...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 22:03
Sinds een paar dagen staat er regelmatig ‘Reageren niet’, bij mijn lampen in de Woning widget. Als ik er op klik kom ik gewoon in de Woning app en werkt alles normaal. Ik kan dan gewoon alle lampen bedienen dus. Als ik dan de Woning app heb geopend, geeft de Woning widget wel weer even de juiste info weer. Meer mensen met dit “probleem”? Ik heb de widget al verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, zonder resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vk5cOtAUcU6OkSnujbY31w-5gpg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vma2b9ebOpxe4epNzY5EooRQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffsG8MTjROm1Z5Oij60N1nDPCUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UIwLjoYfTVsc3ifQ0EoEFwI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
sijbren schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:32:
Sinds een paar dagen staat er regelmatig ‘Reageren niet’, bij mijn lampen in de Woning widget. Als ik er op klik kom ik gewoon in de Woning app en werkt alles normaal. Ik kan dan gewoon alle lampen bedienen dus. Als ik dan de Woning app heb geopend, geeft de Woning widget wel weer even de juiste info weer. Meer mensen met dit “probleem”? Ik heb de widget al verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, zonder resultaat.

[Afbeelding][Afbeelding]
Niet bij HomeKit widget, die gebruik ik niet. Wel bij de weer widget. Krijg vaker de melding ‘niet beschikbaar’.
Misschien dat er onderliggend bij de widgets iets niet goed loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke

[Afbeelding][Afbeelding]
Telefoon al opnieuw opgestart? Misschien dat dat helpt. Heb ik tenminste ooit gehad met een andere widget op het lockscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sijbren
TheKerremenke schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:37:
[...]

Telefoon al opnieuw opgestart? Misschien dat dat helpt. Heb ik tenminste ooit gehad met een andere widget op het lockscreen
Ja had ik al gedaan. Blijft hetzelfde. Maar toch bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sijbren

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie nu bij mijn werktelefoon (iPhone 12) hetzelde probleem. Dus het ligt niet aan de 14.

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
Sinds de iPhone 14 pro heb ik een dingetje met dynamic island. We hebben een paar homepods in huis. Op zich vind ik het wel handig als de info van de homepods in de woonkamer in het eiland komt.

Maar nu staat bij mijn zoon radio aan op zijn homepod en heb ik constant die info in het eiland staan. Is hier iets aan te doen??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7sCVuwP0h2EzjVA-RAKtvNTPzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c96Lea4VnBziJM15DUwo1nPm.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: ook op lockscreen zie ik nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
thomastvd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:30:
Sinds de iPhone 14 pro heb ik een dingetje met dynamic island. We hebben een paar homepods in huis. Op zich vind ik het wel handig als de info van de homepods in de woonkamer in het eiland komt.

Maar nu staat bij mijn zoon radio aan op zijn homepod en heb ik constant die info in het eiland staan. Is hier iets aan te doen??

[Afbeelding]

Wachten tot je zoon uit huis is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
thomastvd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:30:

[Afbeelding]

Op zich is het een feature dat je met elk device een pod kunt bedienen, maar dan moet er wel ergens een link zijn. Of hetzelfde Apple ID of ze zijn in Homekit aan elkaar gekoppeld o.i.d. De pod die mijn vriendin op haar werkkamer gebruikt komt bij mij niét in beeld. Die van haar is dan ook niet gekoppeld aan de andere en heeft een eigen AppleID en ook nergens een koppeling met mijn iCloud. Anders zou je in een studentenhuis ofzo ook niets aan pods hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-11-2022 07:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:28
Ook vandaag maar de Iphone 14 Pro besteld. Ben benieuwd!!

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Focusinstellingen of slapen, kan invloed hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:09
hoe hou je battery health het langst zo hoog mogelijk?
regelmatig zie ik iphones te koop met 88% ofso ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Aggressor schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:30:
Niet gebruiken. Heel slecht voor de batterij om een gebruiksproduct te gebruiken.

Apple was zo dom nog niet om al dit soort informatie te verbergen. De gedragsreacties van mensen op een percentage zijn mijn inziens bizar bij een gebruiksproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
giantgiantus schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:42:
[...]

Niet gebruiken. Heel slecht voor de batterij om een gebruiksproduct te gebruiken.

Apple was zo dom nog niet om al dit soort informatie te verbergen. De gedragsreacties van mensen op een percentage zijn mijn inziens bizar bij een gebruiksproduct.
tsja.. als je hem bv de hele nacht aan de lader hangt.. zal wel slechter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Aggressor schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:48:
[...]

tsja.. als je hem bv de hele nacht aan de lader hangt.. zal wel slechter zijn?
iOS (en Android) hebben om die reden dan ook geoptimaliseerd laden.

Ik laad mijn apparaten indien nodig, en als ze door omstandigheden te lang aan de lader hangen dan is dat maar zo.

Mensen hechten ook veel te veel waarde aan die batterij gezondheid valt mij op, mijn 13 Pro ging na ongeveer 2 weken al van 100% naar 99%, en het duurde tot de iOS 16.1 update voordat het van 99% naar 98% is gezakt.

Als je accu slechter wordt is merk je het vanzelf wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 14-11-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:29
Blij als een kind, na een uitstapje naar de overkant,Samsung s22,heb ik mijn lesje geleerd en na precies 1(EEN) week heb ik een 14 Pro gekocht. Leuk en aardig, maar dat ding trok mijn powerbank van 20.000 binnen anderhalve dag leeg.

Ik begrijp nu ook dat de Iphone aan BiJNA al mijn wensen voldoet. Dus we blijven gewoon Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

sennalonso1981 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:03:
Blij als een kind, na een uitstapje naar de overkant,Samsung s22,heb ik mijn lesje geleerd en na precies 1(EEN) week heb ik een 14 Pro gekocht. Leuk en aardig, maar dat ding trok mijn powerbank van 20.000 binnen anderhalve dag leeg.

Ik begrijp nu ook dat de Iphone aan BiJNA al mijn wensen voldoet. Dus we blijven gewoon Iphone.
Wat beviel je niet goed? En wat heeft, naast de accuduur, er jou juist toe bewogen om toch weer voor een iPhone te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hier ook weer helemaal dedicated Apple! Een tijdje de Pixel 7 Pro geprobeerd icm Watch 5 Pro. Echt geen verkeerde combi maar Apple blijft trekken en hoe alles werkt tussen de apparaten staat gewoon ver boven Android. Met Airpods Pro, 2 iPads in huis en de kids straks ook aan de iPhone, wellicht ook beter om bij iOs te blijven. Neemt niet weg dat ik de foto's van de Pixel echt gruwelijk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
pdavie2311 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:00:
Hier ook weer helemaal dedicated Apple! Een tijdje de Pixel 7 Pro geprobeerd icm Watch 5 Pro. Echt geen verkeerde combi maar Apple blijft trekken en hoe alles werkt tussen de apparaten staat gewoon ver boven Android. Met Airpods Pro, 2 iPads in huis en de kids straks ook aan de iPhone, wellicht ook beter om bij iOs te blijven. Neemt niet weg dat ik de foto's van de Pixel echt gruwelijk vindt!
De iphone 14 maakt toch ook mooie foto's?
of is de pixel 7 pro veel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Aggressor schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:56:
[...]

De iphone 14 maakt toch ook mooie foto's?
of is de pixel 7 pro veel beter?
Zeker niet slecht maar de Pixel vind ik persoonlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
Uniciteit schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:08:
[...]

Wat beviel je niet goed? En wat heeft, naast de accuduur, er jou juist toe bewogen om toch weer voor een iPhone te gaan?
Slechte batterij,slechte fingerprint sensor, trage camera met shutter lag. Oja, en SLECHTE batterij.

En de UI van IOS is gewoon vertrouwelijker voor mij, ik zal however de customization missen, maar goed Apple gaat de juiste richting met dat dus even blijven wachten en opletten haha.

Ook de algehele feeling in de hand is “luxer” met de 14 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12
Aggressor schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:30:
Ik heb mijn 13 Pro Max onlangs na 11 maanden verkocht: de gezondheid van de batterij was nog 99%. Iedere nacht (draadloos) aan een langzame lader opgeladen. Altijd van compleet vol in de ochtend naar in de avond tussen de 30% en 50%. Het moet ook een beetje werkbaar blijven. Ik kan me voorstellen dat vooral het snelle opladen impact heeft op de gezondheid, vandaar dat ik 'm rustig op laat laden, ik heb toch de hele nacht de tijd.

Het zorgt wel voor een streepje voor bij de verkoop: 95% van de geïnteresseerden vroeg ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
BobB schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:44:
[...]

Ik heb mijn 13 Pro Max onlangs na 11 maanden verkocht: de gezondheid van de batterij was nog 99%. Iedere nacht (draadloos) aan een langzame lader opgeladen. Altijd van compleet vol in de ochtend naar in de avond tussen de 30% en 50%. Het moet ook een beetje werkbaar blijven. Ik kan me voorstellen dat vooral het snelle opladen impact heeft op de gezondheid, vandaar dat ik 'm rustig op laat laden, ik heb toch de hele nacht de tijd.

Het zorgt wel voor een streepje voor bij de verkoop: 95% van de geïnteresseerden vroeg ernaar.
hoeveel watt laad hij op? of welke heb je?
In android kan je bij instellingen "langzaam laden" aanzetten.
In ios toch niet?
Ik heb zelf nog geen iphone.. altijd android gehad.....

uitvoering: Apple USB-C lichtnetadapter van 20W (iPhone 12 Pro iPhone 12 Pro ... kan deze eventueel ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:12
Aggressor schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:52:
[...]

hoeveel watt laad hij op? of welke heb je?
In android kan je bij instellingen "langzaam laden" aanzetten.
In ios toch niet?
Ik heb zelf nog geen iphone.. altijd android gehad.....

uitvoering: Apple USB-C lichtnetadapter van 20W (iPhone 12 Pro iPhone 12 Pro ... kan deze eventueel ook?
Dat kan. Ik heb zelf een Anker 511 adapter gekocht, daarmee heb ik in bijna alle gevallen de iPhone 13 mee opgeladen. De kabel is ook van Anker en het charging padje is een Samsung van een paar jaar oud, ik denk 15W. Verder belast ik de telefoon(batterij) niet veel tegelijkertijd. Geen uren navigeren in de brandende zon, bijvoorbeeld. Misschien heeft dat ook nog invloed, misschien wel helemaal niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:20
Mijn iPhone 13 Pro Max, over twee weken een jaar oud, heeft nog altijd een batterijpercentage van 99%. Ik gebruik de krachtige Apple lader van 20W. Ik laat de iPhone nooit lang aan de lader hangen. Wel hang ik dagelijks mijn iPhone in de auto direct aan de kabel voor Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Mijn iPhone haalt te laat de locatie op op de achtergrond

Komt dit door het netwerk (T-Mobile) of is dit een bug in m’n iPhone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
De nieuwe versie van IOS bevat opties voor de AOD om de achtergrond uit te zetten. Staat momenteel uit dus dat wordt aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Laatst online: 10-09 22:29
Vraagje voor de IPhone 14 (pro) gebruikers:

Hebben jullie automatische aanpassing van de helderheid ingeschakeld of uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Daantsjie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:54:

Hebben jullie automatische aanpassing van de helderheid ingeschakeld of uitgeschakeld?
Uitgeschakeld, vind het vrij hinderlijk (om het netjes te houden) als het scherm automatisch zich aanpast zodra ik bijvoorbeeld in een omgeving zit waar toevallig licht van buitenaf of iets dergelijks op de telefoon schijnt en het helderder maakt terwijl dat totaal niet nodig is. Ik weet dat je de helderheid kan aanpassen in de control center/bedieningspaneel en een enigszins learning curve erin zit maar ik heb geen zin om het telkens aan te passen.

Heb het trouwens nooit aangehad. Op mijn vorige iPhone niet en ook niet op mijn Android toestellen die ik ervoor heb gehad. Wel geprobeerd overigens maar na nog geen 2 minuten al weer uitgezet vanwege bovenstaande.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:50

Altijd al ingeschakeld gehad. Hoef het bijna nooit handmatig aan te passen. Werkt perfect.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:33

Ingeschakeld, vind het echt heel goed werken. Stuk soepeler en subtieler ook dan op m’n vorige Android toestel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87

Altijd aan. Net als truetone. Al die functies zijn ontzettend goed gedaan door Apple. Vind het zonde om van m’n smartphone een dumbphone te maken door allerhande opties uit te schakelen. Veel doen dat ik het kader van “batterijbesparen”. Maar zet m dan gewoon uit ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Alekz87
[quote]Alekz87 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:16:
[...]

Foutje

[ Voor 53% gewijzigd door Alekz87 op 17-11-2022 08:18 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Ook al in Apple Pay topic maar toch even vragen hier ook. Mensen met 14 Pro icm Apple Pay / Rabo? Krijg net geen mogelijkheid de pinpas gekoppeld aan mijn Rabo. Kan dus niet betalen met de Watch momenteel. App al verwijderd, gebeld met Rabo en Apple. Heb echt geen zin om alles naar fabrieksinstellingen te zetten en helemaal weer opnieuw te beginnen. Want als ik de huidige reservekopie terug zet zit ik met hetzelfde probleem ben ik bang? Rare is dat ik de CC wel kan koppelen.

• pdavie2311

pdavie2311

Bedoel je automatisch licht/donker? Of True tone?
Ik heb standaard donker thema aan en true tone aan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7v09H1yRGMLxuNzBwAwHcvitaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8M4v6S4XWfFESvzS8IxBW9Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door pdavie2311 op 17-11-2022 08:22 ]

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:19:
Ook al in Apple Pay topic maar toch even vragen hier ook. Mensen met 14 Pro icm Apple Pay / Rabo? Krijg net geen mogelijkheid de pinpas gekoppeld aan mijn Rabo. Kan dus niet betalen met de Watch momenteel. App al verwijderd, gebeld met Rabo en Apple. Heb echt geen zin om alles naar fabrieksinstellingen te zetten en helemaal weer opnieuw te beginnen. Want als ik de huidige reservekopie terug zet zit ik met hetzelfde probleem ben ik bang? Rare is dat ik de CC wel kan koppelen.
Ja ik, alleen ik heb niet de problemen die jij beschrijft zover ik kan zien. De pas staat gewoon in de wallet app bij mij.

• hk12nl
Hier geen problemen met apple pay incl rabo. Heb 2 kaarten + een credit card geinstalleerd op zowel mijn iphone 14 pro als watch s7.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

hk12nl schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:47:
[...]

Hier geen problemen met apple pay incl rabo. Heb 2 kaarten + een credit card geinstalleerd op zowel mijn iphone 14 pro als watch s7.
Echt frustrerend. Ze hebben er de ballen verstand van bij de Rabo.

• Daantsjie
  • Laatst online: 10-09 22:29
pdavie2311 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:22:
[...]

Bedoel je automatisch licht/donker? Of True tone?
Ik heb standaard donker thema aan en true tone aan..

[Afbeelding]
Nee, ik bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-urj2DqR_Asjl_UPwxdFS9-4lVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YI4IDU8mVZkKD2rZUTVnYq2y.jpg?f=fotoalbum_large

• CoolHead621
  • Laatst online: 17-09 11:26

CoolHead621

Enjoy every moment

Heb je toevallig nog aan je Google Pay gekoppeld?

Ik kreeg ze op de Pixel niet aan de praat omdat ze gekoppeld waren aan mijn Apple Pay.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

CoolHead621 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:22:
[...]

Heb je toevallig nog aan je Google Pay gekoppeld?

Ik kreeg ze op de Pixel niet aan de praat omdat ze gekoppeld waren aan mijn Apple Pay.
Ook daar staan ze niet meer maar het lukt nog niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:00
Sinds deze week een 14 pro. Was een beetje spooked na alle verhalen hier rondom slecht leverbaar zijn van de 14 pro. Bij belsimpel had ik een zwarte 512GB 's avonds besteld en de volgende dag in huis }:O . Heb alle inhoud en instellingen vanaf m'n oude 11 pro automatisch over laten zetten naar de 14. Het enige is dat ik nu geen notificaties meer krijg van nieuwe mail. Alles al geprobeerd, opnieuw opstarten, notificaties aan en uit zetten etc. Notificaties van andere apps doen het wel. Iemand dit al eens gehad? Verder super toestel trouwens, erg blij mee.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Cannondale schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:53:
Sinds deze week een 14 pro. Was een beetje spooked na alle verhalen hier rondom slecht leverbaar zijn van de 14 pro. Bij belsimpel had ik een zwarte 512GB 's avonds besteld en de volgende dag in huis }:O . Heb alle inhoud en instellingen vanaf m'n oude 11 pro automatisch over laten zetten naar de 14. Het enige is dat ik nu geen notificaties meer krijg van nieuwe mail. Alles al geprobeerd, opnieuw opstarten, notificaties aan en uit zetten etc. Notificaties van andere apps doen het wel. Iemand dit al eens gehad? Verder super toestel trouwens, erg blij mee.
Even naar instellingen, mail, meldingen, pas meldingen aan, iCloud en daar de juiste vinkjes aanzetten

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Zojuist de knoop doorgehakt. Ook (voor het eerst) een iPhone besteld.

Lang fervent Android gebruiker (Pixels vooral), maar toch erg nieuwsgierig naar de beleving die zo geroemd is bij Apple. Van de zomer hebben we al een iPad Pro 12.9 gekocht, en die bevalt erg goed, vandaar ook de nieuwschierigheid naar de iPhone.

Om het compleet te maken ook direct een rode Apple Watch Series 7 besteld, de 8 vond ik qua features niet boeiend genoeg voor 150€ extra.

Morgen komt het spul (als het goed is) binnen!

Heb gekozen voor een paarse versie overigens!

Edit: de 14 pro voor de duidelijkheid ;)

[ Voor 3% gewijzigd door oviMivo op 19-11-2022 17:31 ]

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:00
hk12nl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:37:
[...]

Even naar instellingen, mail, meldingen, pas meldingen aan, iCloud en daar de juiste vinkjes aanzetten
Thx! Heb ik ook gedaan daar, aan / uit herstarten na de vinkjes you name it. Geen verschil.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 09:29
oviMivo schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:18:
Zojuist de knoop doorgehakt. Ook (voor het eerst) een iPhone besteld.

Lang fervent Android gebruiker (Pixels vooral), maar toch erg nieuwsgierig naar de beleving die zo geroemd is bij Apple. Van de zomer hebben we al een iPad Pro 12.9 gekocht, en die bevalt erg goed, vandaar ook de nieuwschierigheid naar de iPhone.

Om het compleet te maken ook direct een rode Apple Watch Series 7 besteld, de 8 vond ik qua features niet boeiend genoeg voor 150€ extra.

Morgen komt het spul (als het goed is) binnen!

Heb gekozen voor een paarse versie overigens!

Edit: de 14 pro voor de duidelijkheid ;)
En wat zijn de eerste reacties? Ben dit jaar ook weer terug gegaan (kwam van een Huawei P30 Pro die erg goed beviel maar hé Huawei vond het nodig om moeilijk te gaan doen) en ik ben er weer erg over te spreken.

Het was wel even 2 weken ontzettende ruzie met de 'gestures', op Android werken die net anders en zat ik voor m'n gevoel dus de hele tijd de verkeerde kant op te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
MrXen0 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:27:
[...]

En wat zijn de eerste reacties? Ben dit jaar ook weer terug gegaan (kwam van een Huawei P30 Pro die erg goed beviel maar hé Huawei vond het nodig om moeilijk te gaan doen) en ik ben er weer erg over te spreken.

Het was wel even 2 weken ontzettende ruzie met de 'gestures', op Android werken die net anders en zat ik voor m'n gevoel dus de hele tijd de verkeerde kant op te swipen.
Ik moet nog even geduld bewaren haha. Vanmiddag komt het spul binnen als het goed is.

Ik werk met mijn Pixel6 ook met gestures, en viel mij juist op (testen in de winkel, en met de iPad) dat het minder verschillend is dan ik had verwacht.

Wellicht in dagelijks gebruik straks wel even "ruzie" maar vaak is het een paar dagen acclimatiseren :)

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik vraag het even hier hoewel het om een aan te schaffen iPhone 11 gaat voor onze jongste dochter. Ik wil een 64GB kopen nieuw, alleen gebruikt de jeugd tegenwoordig al 40GB voor TikTok aan opslag tegenwoordig. Als ik via de Cloud ga werken dat alle foto's gelijk in de cloud komen dan moet 64 GB toch wel genoeg zijn. Ik weet dat dat met Google foto's wel kan om opslag te besparen. Een nieuwe 64 GB is duur zat voor onze jonge dame, haha!

Pagina: 1 ... 34 ... 44 Laatste