Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 09:58
Gr4mpyC3t schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Dat komt misschien ook omdat het een toestel is met een identiteitscrisis. De iPhone 14 (non-Pro) is op zichzelf al niet echt een upgrade waard als je al een recentere iPhone had. Ja er zijn wat dingetjes beter, maar eigenlijk gewoon precies hetzelfde als een iPhone 13.

Ze zijn weer een nieuwe doelgroep aan het aanspreken met die Plus. Want gebruikers met een Mini ga je never nooit aan een Plus krijgen en de trend is dat er toch meer voor een Max gekozen wordt dan een Plus. Ik wil geen 'standaard' iPhone meer vanwege het gebrek aan ProMotion bijvoorbeeld.

Vanaf launch zijn ze ook goed beschikbaar bij verschillende toko's. Zegt iets over de populariteit denk ik. :D
Hiervoor 90hz scherm gewend (Oneplus7T) en sinds kort eigenaar van een ‘standaard’ iPhone 13. Je ziet wel wat verschil, maar het is zeker geen 300 euro extra of meer waard vind ik.Tenzij je veel foto’s maakt dan misschien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

elaho schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:18:
Zijn er nog mensen die problemen hebben gehad met 14 pro/max met overzetten van gegevens? Las hier tijd terug dat de 14 pro dan ineens nergens meer op reageerde en zwart scherm kreeg. Hoop dat Apple die bug heeft opgelost.
Dit zou in een van de iOS updates opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Hebben jullie dat ook dat bij sommige filmpjes op bijvoorbeeld instagram soort van oplichten? Weet niet of het een instagram bug is of een iphone 14 series bug. Het laten zien via een screenshot of een opname wordt lastig aangezien het scherm dan niet oplicht en als normaal laat zien.

Gebeurt bijvoorbeeld oa bij dit filmpje: https://www.instagram.com...gygC/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 22:23
KorteGebruiker schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:00:
Hebben jullie dat ook dat bij sommige filmpjes op bijvoorbeeld instagram soort van oplichten? Weet niet of het een instagram bug is of een iphone 14 series bug. Het laten zien via een screenshot of een opname wordt lastig aangezien het scherm dan niet oplicht en als normaal laat zien.

Gebeurt bijvoorbeeld oa bij dit filmpje: https://www.instagram.com...gygC/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Ja, dat is HDR-video! Je ziet het duidelijk aan de video die erg vel is, en de UI wat minder fel lijkt dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Fuwor schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:04:
[...]

Ja, dat is HDR-video! Je ziet het duidelijk aan de video die erg vel is, en de UI wat minder fel lijkt dan normaal.
Ah dat verklaard het! Bedankt, vond het zo hinderlijk dat het scherm ineens zo helder wordt tijdens het scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:01
Sjuuls92 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Hiervoor 90hz scherm gewend (Oneplus7T) en sinds kort eigenaar van een ‘standaard’ iPhone 13. Je ziet wel wat verschil, maar het is zeker geen 300 euro extra of meer waard vind ik.Tenzij je veel foto’s maakt dan misschien wel.
Nee precies, dat vind ik dus ook niet. Dus dan blijft (in combinatie met mijn eerdere opmerking) eigenlijk één ding over: Vasthouden aan je huidige iPhone, want het is het extra geld voor een iPhone Pro niet waard.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

Quakie

quakelen

Sinds upgrade naar 14 pro heb ik last van trage upload van Photos in iCloud. Zelfde provider en 5g. Upload is buiten 8 a 9MB dus dat kan het niet zijn. Zodra ik binnen op WiFi zit gaat upload gelijk rap en is een video zo gesynct.

Meer mensen hier last van ?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
styx1 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:32:
Ik lees helemaal geen ervaringen over de 14 Plus. Heb nu een 12 mini en ik wil upgraden naar een 14 Plus.
Waarom een Plus en geen Pro Max? Accuduur is gelijk, maar het gewicht is een stuk beter.

Ben alleen niet uit over de kleur :) kan ook nog niet uit echte gebruikersfoto's vinden hoe ze er in het echt uit zien. Normaal ben ik altijd van zwart/grijs, maar dat hebben ze niet in de plus lijn. Midnight lijkt erg blauw te zijn in yt video's.
Ik heb de Plus een week oid gehad. Nu een Pro Max, vanwege de camera.
De Plus is aanmerkelijk lichter. Zelfde als de 8 Plus die ik tot nu toe had (hoofdpijn van OLED, jaarlijks bestel en return feest). Dat vond ik wel heel fijn aan de 14. Maar goed, had de 14 Pro ook gehad en die camera's zijn voor mij dé reden om toch voor de Max te gaan.
Ik had overigens ook de midnight en vond 'm mooi donker weinig blauw aan te zien.
Bij Apple kan je 'm bestellen en binnen 14 dagen gratis terugsturen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
matthijst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:44:
[...]
Bij Apple kan je 'm bestellen en binnen 14 dagen gratis terugsturen.
Dat kan bij elke webshop. Staat in de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
GoEV6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Klopt, maar bij Apple weet ik zeker dat ze nooit moeilijk doen (3 toestellen terug gestuurd afgelopen weken) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:23
Always in display gaat dat automatisch uit s’nacht of is daar een instelling voor. Ik heb al wel nightshift aan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

elaho schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:37:
Always in display gaat dat automatisch uit s’nacht of is daar een instelling voor. Ik heb al wel nightshift aan staan.
als je slaap modus aan hebt gaat het scherm uit als slaap modus aan gaat

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:23
Waar kan ik slaapmodus vinden om aan te zetten? Ik ben al aan het zoeken.😊

[ Voor 24% gewijzigd door elaho op 18-10-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Bijzonder. De nieuwe iPad komt met Wi-Fi 6E ondersteuning en deze maand oude iPhone 14 niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoEV6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Dat terugsturen gratis is staat niet in de wet, officieel is de koper verantwoordelijke voor de retour kosten. Webshops die dat voor je betalen (zoals Apple) doen dit als een service.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:50:
[...]

Dat terugsturen gratis is staat niet in de wet, officieel is de koper verantwoordelijke voor de retour kosten. Webshops die dat voor je betalen (zoals Apple) doen dit als een service.
Klopt. Er zijn genoeg bedrijven die verzendkosten rekenen. Sterker nog, er zijn zelfs bedrijven die een percentage van het aankoopbedrag aftrekken. Ik weet dat Azerty dat bijvoorbeeld doet.

Overigens zijn er zelfs heel wat bedrijven die overwegen om gratis retourneren af te schaffen en dat je als koper altijd de retourkosten betaalt. Zo moet zomaar iets bestellen en weer retourneren iets lastiger worden. Dan denk je wel twee keer na voordat je iets bestelt.

https://www.rtlnieuws.nl/...inkels-retouren-hm-kosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisweb schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:18:
[...]

Klopt. Er zijn genoeg bedrijven die verzendkosten rekenen. Sterker nog, er zijn zelfs bedrijven die een percentage van het aankoopbedrag aftrekken. Ik weet dat Azerty dat bijvoorbeeld doet.

Overigens zijn er zelfs heel wat bedrijven die overwegen om gratis retourneren af te schaffen en dat je als koper altijd de retourkosten betaalt. Zo moet zomaar iets bestellen en weer retourneren iets lastiger worden. Dan denk je wel twee keer na voordat je iets bestelt.

https://www.rtlnieuws.nl/...inkels-retouren-hm-kosten
Ik heb de wet niet helemaal helder dus eigenlijk geen idee of een percentage aftrekken van de prijs door de beugel kan maar voelt niet alsof dat zomaar mag.

De retourzending zelf betalen zou ik overigens geen enkele moeite mee hebben. Dat is doorgaans niet duurder dan dat ik zelf naar de stad moet rijden, parkeren, enz.

Edit:
“De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.”

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 18-10-2022 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 12:02
Donstil schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:27:
[...]

Ik heb de wet niet helemaal helder dus eigenlijk geen idee of een percentage aftrekken van de prijs door de beugel kan maar voelt niet alsof dat zomaar mag.

De retourzending zelf betalen zou ik overigens geen enkele moeite mee hebben. Dat is doorgaans niet duurder dan dat ik zelf naar de stad moet rijden, parkeren, enz.

Edit:

[...]
https://www.consuwijzer.n...wanneer-heb-ik-bedenktijd

Als een verkoper in zijn voorwaarden heeft staan dat de retourkosten voor de koper zijn dan mag dat. De originele leveringskosten moeten ze wel vergoeden.

Vwb percentage van de prijs afhalen, dat mag. Je mag in principe alleen hetzelfde doen onder wet op afstand als in de winkel. Neem je het product in gebruik (wat veel mensen doen) en wordt het daardoor minder waard, dan mag er waarde vermindering in rekening gebracht worden. Dus je nieuwe iPhone mag je uit het doosje halen, bekijken, maar niet een week gebruiken om te kijken of hij bevalt. Dat kun je ook niet in de mediamarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Was overigens niet mijn bedoeling om een discussie over het retourbeleid te beginnen. Dus hoop dat we ‘t nu weer over de iPhone kunnen hebben.

Over dingen die je gebruikt hebt terugsturen en de ethiek daarvan hebben we het al eens gehad en de conclusie was dat het topic er niet leuker van werd. :+ Overigens snap ik wel dat het testen van een toestel in zeker de MediaMarkt erg lastig kan zijn. Heb ook wel eens smartphones getest daar. De camera testen kun je vergeten. Dan gaat het alarm meteen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
elaho schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:43:
Die zit in Gezondheid.

Moest laatst ook even zoeken. In de handleiding op Apple.com die bovenaan stond bij een zoekopdracht bleven ze het maar hebben over de wekker-app… :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45
elaho schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:43:
Rechter bovenhoek naar beneden swipen en dan de focus knop.

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 19-10-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ample Energy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:55:
[...]

Die zit in Gezondheid.

Moest laatst ook even zoeken. In de handleiding op Apple.com die bovenaan stond bij een zoekopdracht bleven ze het maar hebben over de wekker-app… :P
Daar zit ie ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJzbQr6LYfu0hIf_sQNAZhE5t7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J9wU6fGLq1bDWzR39m8rFsTk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Kan je op een iphone zoals bij een samsung afzonderlijk het meldingsgeluid,beltoon en media regelen qua volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Ook als Slaap nog uit staat in Gezondheid? Kan me niet voorstellen dat ik er over heen heb gekeken, maar nu staat het bij mij ook groot in de wekker-app.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Ample Energy schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Ook als Slaap nog uit staat in Gezondheid? Kan me niet voorstellen dat ik er over heen heb gekeken, maar nu staat het bij mij ook groot in de wekker-app.
Ik heb Slaap nog nooit gebruikt. Ik heb hem snachts alleen op niet-storen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 19-10-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 15:09
CoolHead621 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Geen idee wat het probleem is, maar Slowmotion is volgens mij al 5 jaar niet meer geupdate. Niet alleen bij Apple maar bij meerdere fabrikanten.
Dus een bug lijkt mij sterk.

Ik gebruik het af en toe, wat ik wel heb uitstaan is dat de framerate automatisch is in de camera settings.
Je kan daar kiezen wat je voorkeur heeft.

Ik heb nog nooit framedrops gezien.
Heb je het ook al afgespeeld op een computer?
Wat betreft Focus, De iPhone heeft dacht ik de beste auto focus wat er te krijgen is.
Dus misschien iets mis met je telefoon?

Een herstart gedaan?
Anders goed testen en aanmelden voor garantie als het probleem blijft bestaan
Volgens mij is automatische framerates alleen in te stellen op 30 en 30/60 fps.
Dus lijkt me dat niet van toepassing op slomo omdat daar de frames op 240fps gaan.
Maar afspelen op een PC lijkt me een handige tip, dat heb ik nog niet gedaan.

there's no place like cloudbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 17:54
Weet iemand waarom soms m’n Apple Watch netjes trilt als wekker en soms gaat ook m’n iPhone ineens keihard meedoen.

Ik probeer juist als een ninja wakker te worden voor m’n vrouw ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Je phone stookt waarschijnlijk graag in een goed huwelijk, das is waarschijnlijk de 'iDivorce' setting die je aan hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Kecin schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:29:
Meer mensen die last hebben met de originele lederen Apple hoes voor de 14 Pro Max? Bij mij zit die steeds wat lossig. De bovenkant zit dan ver naar voren. Ook heb ik het gevoel dat bij op tafel leggen de lensen echt wel enorm uitsteken. Kom van een iPhone 11 Pro Max waar die altijd lekker inzat. Toch wel wennen... Ook echt veel meer een stoftrekker dit toestel.

Voor de rest zeer tevreden :).
Dit heb ik ook, maar dan met mijn 14 Pro (en de linker onderkant). De telefoon 'popt' er dan net uit in dat hoekje en meer dan eens kan ik vanaf de zijkant daar dan ook een stukje van het staal zien. Betreft de Forest Green Leather case trouwens.

Ik ga 'm er om terug sturen, voor dat bedrag moet ie gewoon vast zitten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Ik baal ook wel dat t lederen hoesje een dikke camera bult heeft achterop.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06
Vraagje; ik heb een foto gemaakt in RAW met m'n 14 Pro en op mijn PC staat deze in de i-Cloudmap met een extensie .DNG.
Ik heb Photoshop 2014 maar deze kan het bestand niet openen omdat het niet herkend wordt. Met welk programma zou dat wel lukken? Hopelijk iets wat ik al heb want om nou weer opnieuw iets te installeren voor één type bestand vind ik wel een beetje te gortig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
omgwtfbbq schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Dit heb ik ook, maar dan met mijn 14 Pro (en de linker onderkant). De telefoon 'popt' er dan net uit in dat hoekje en meer dan eens kan ik vanaf de zijkant daar dan ook een stukje van het staal zien. Betreft de Forest Green Leather case trouwens.

Ik ga 'm er om terug sturen, voor dat bedrag moet ie gewoon vast zitten wat mij betreft.
Ik heb net bij een Amac eenzelfde Leather Case gekocht, deze zit er inmiddels omheen en heeft dit probleem niet. Ik denk dat de kwaliteit(scontrole) van de cases niet helemaal in orde is.

Gelijk een wallet in Golden Brown er bij gekocht, en die bevalt ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Mijn Pro Max is net binnen en had al de Leather Case liggen, Za vanavond direct kijken hoe die past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Laatst online: 19-09 22:16
[...]

Ik heb de zwarte (midnight) voor de 14 pro en zit perfect. Wat me wel opvalt is dat geen van de leather hoesjes echt zwart zijn. Volgens Apple is midnight meer zwart en Ink blauw maar ook midnight oogt naast space black een blauwe tint. Stoor me niet heel erg eraan en het heeft op zich wel wat maar toch apart

[ Voor 4% gewijzigd door thisisjazz op 20-10-2022 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:56
thisisjazz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Ik heb de zwarte (midnight) voor de 14 pro en zit perfect. Wat me wel opvalt is dat geen van de leather hoesjes echt zwart zijn. Volgens Apple is midnight meer zwart en Ink blauw maar ook midnight oogt naast space black een blauwe tint. Stoor me niet heel erg eraan en het heeft op zich wel wat maar toch apart
Ik heb nu 2 weken de “ink” hoes in gebruik en moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben. Over zowel de kleur als de hoes zelf. Gebruik al 10 jaar een leren hoes van Apple zelf en nooit ontevreden geweest. Altijd zwart gehad. De ink is echt leuk omdat het onder verschillende hoeken een andere tint geeft. Blij mee! 8)

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33
Een ordinaire cross post uit het iOS16 topic maar op deze manier wordt ik toch wel heel blij van ‘het eiland’. Werkt echt top zo. Ben benieuwd wat ze er nog meer van kunnen maken. 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BxxukEu0OZRHwVbConyjRdT3_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ly2Rcf9kmognZs5JyDpPASt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9-MSrq2a518f6GFqDsutgtS8hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntEx3q2tK7QdjiTPiiW2GgaY.jpg?f=fotoalbum_large

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Telefoon binnen, alles overgezet. vervolgens KPN Esim geinstalleerd via de app en op mijn oude toestel de fysieke eruit gehaald. Hij is al een hele tijd in mobile data op 'activating' iemand een een idee hoe lang dit kan duren doorgaan of is er iets fout gegaan?

Edit:
Laat maar ook, lukte voor geen meter, meerdere foutmeldingen dat het niet lukte, dus gewoon de Simkaart er weer in gedaan en klaar ermee :P

[ Voor 21% gewijzigd door Vildhjarta op 20-10-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Vildhjarta schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:30:
Telefoon binnen, alles overgezet. vervolgens KPN Esim geinstalleerd via de app en op mijn oude toestel de fysieke eruit gehaald. Hij is al een hele tijd in mobile data op 'activating' iemand een een idee hoe lang dit kan duren doorgaan of is er iets fout gegaan?

Edit:
Laat maar ook, lukte voor geen meter, meerdere foutmeldingen dat het niet lukte, dus gewoon de Simkaart er weer in gedaan en klaar ermee :P
Lukte bij mij (vodafone) ook niet meteen. Ff gebeld en het was meteen gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
thisisjazz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:25:
[...]

Lukte bij mij (vodafone) ook niet meteen. Ff gebeld en het was meteen gefixt
Nu doet ook de fyieke sim het niet meer zo te zien ... nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:08
[...]

Ik heb dit bij de leren Omber case voor de 14 pro max, alsook de linker onderkant. Gekocht bij Apple.be , alleen vind ik de verpakking van het hoesje niet meer, dus retour sturen zal niet gaan vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Vildhjarta schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Nu doet ook de fyieke sim het niet meer zo te zien ... nice!
Dan zou je e-sim het nu moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
thisisjazz schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:43:
[...]

Dan zou je e-sim het nu moeten doen
Ja, helaas doet niets het meer nu qua kpn. E-Sim niet en fysiek niet. Morgen maar direct klantenservice bellen. Rete irritant wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Gisteren e-sim toegevoegd (Simyo) voor prive en simcard KPN voor zakelijk, activatie was zo gebeurd!

Maar het uitzoeken voor de juiste werking was nou niet bepaalt gemakkelijk …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
Vildhjarta schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 01:02:
[...]

Ja, helaas doet niets het meer nu qua kpn. E-Sim niet en fysiek niet. Morgen maar direct klantenservice bellen. Rete irritant wel
Ik herken het... even bellen is vaak de oplossing. Altijd jammer dat je het dan probeert als de klantenservice dicht is. Kan wel wat beter vanuit de aanbieders. Had ik ook 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
thisisjazz schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

Ik herken het... even bellen is vaak de oplossing. Altijd jammer dat je het dan probeert als de klantenservice dicht is. Kan wel wat beter vanuit de aanbieders. Had ik ook 8)7
Net even langs de KPN store gelopen en binnen 2 minuten nieuwe simkaart gekregen dus werkt weer: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ferret schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:13:
Vraagje; ik heb een foto gemaakt in RAW met m'n 14 Pro en op mijn PC staat deze in de i-Cloudmap met een extensie .DNG.
Ik heb Photoshop 2014 maar deze kan het bestand niet openen omdat het niet herkend wordt. Met welk programma zou dat wel lukken? Hopelijk iets wat ik al heb want om nou weer opnieuw iets te installeren voor één type bestand vind ik wel een beetje te gortig...
Niemand? Of vraag ik echt iets stoms?... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
Ferret schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

Niemand? Of vraag ik echt iets stoms?... :/
Misschien is het Iphone 14-forum niet de juiste plek, je krijgt misschien wel antwoord in een fotografie-forum.
Het lijkt me stug dat jouw Photoshop DNG niet ondersteunt. Het is nota bene door Adobe zelf ontwikkeld als het standaard RAW formaat voor Photoshop. Maar misschien is Photoshop 2014 te oud. Volgens Adobe zelf kun je DNG bestanden openen in Adobe Photoshop, Adobe Photoshop Lightroom en Photoshop Elements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 08:05
Of-Aaargh schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Misschien is het Iphone 14-forum niet de juiste plek, je krijgt misschien wel antwoord in een fotografie-forum.
Het lijkt me stug dat jouw Photoshop DNG niet ondersteunt. Het is nota bene door Adobe zelf ontwikkeld als het standaard RAW formaat voor Photoshop. Maar misschien is Photoshop 2014 te oud. Volgens Adobe zelf kun je DNG bestanden openen in Adobe Photoshop, Adobe Photoshop Lightroom en Photoshop Elements.
Als ik het goed heb, zitten er ook nog verschillen in DNG's.
Deze kunnen ook nog toestelafhankelijk zijn en daarom niet door alle programma's te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dank voor de reacties! Ik ga verder zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Begrijp ik goed dat je alleen als geregistreerde developer via een bèta-versie van iOS bugreports kunt doen? Ik vind dat er e.e.a. mis is met de Zoek mijn-app, maar ik kan niet achterhalen hoe ik als normale klant mijn bevindingen kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Is het mogelijk om downloads van de iPhone over te zetten naar een pc zonder gebruik te maken van iCloud? Bij iTunes heb je alleen vaste categorieën zoals Muziek en Films, maar op mijn iPhone heb ik alleen een map Downloads.

Edit: Contact opgenomen met Apple en je moet inderdaad een betaald abonnement op iCloud afnemen voordat je bestanden kunt overzetten van een iPhone naar pc en omgekeerd. Volgens mij is dit koppelverkoop, dus ik heb Consuwijzer gevraagd hier naar te kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Ample Energy op 23-10-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Je kunt ook gewoon iCloud voor Windows installeren op je PC. Staat gewoon in de Microsoft Store en dan heb je de keuze welke mappen je in je verkenner kunt zien. Standaard is dat iCloud Fotos en iCloud Drive. Wellicht dat je daar wat mee kunt? En een betaald abbo op iCloud kost een drol; € 0,99 voor 50Gb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt voor de ProRaw foto’s van de iPhone’s een nieuwere Adobe RAW versie nodig dan bij Photoshop 2014 zit, oftewel je moet je Photoshop en Adobe RAW upgraden om verder te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:00
Last van mobiel data gebruik.
Heb met mijn iPhone 14 pro Max 1Tb een data slurp probleem. Sinds dat ik de nieuwe pro Max heb, vliegt mijn mobiele data bundel erdoor. En kan geen oorzaak vinden. Kan wel zien wie de data gebruikt maar vind geen oorzaak. iTunes mediavoorzieningen gebruikt mega veel mobiele data. Maar waarvoor dan?
Heb de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen. En daarna via iCloud de backup teruggezet. Maar doet het nog steeds.
Iemand een idee?
Enige mogelijkheid die ik nog heb is om op mijn pc via iTunes een backup te maken, telefoon weer opnieuw naar fabrieksinstellingen en dan nogmaals de backup erop.
Luister alleen Q-Music via AirPods. Meer niet.

Update. Het lijkt erop dat het mobiele data verbruik nu normaal is. Wel wordt er nog steeds veel geheugen van de telefoon gebruikt. Maar dat zou normaal kunnen zijn, na het terugzetten van een backup.
Dat liep ook steeds vol tot bijna 1TB!!!. Niet normaal. Nu allemaal wat rustiger. Ik blijft het de komende dagen monitoren... :z

Update 2. Toch te vroeg gejuicht. Mobiele dat loopt weer op, geheugen loopt weer vol. Toch maar even contact opnemen met Apple... 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Ruud0012 op 24-10-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:21

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik heb een clean install gisteren gedaan op de 14 Pro alleen nu lukt mij niet meer om mijn pinpas toe te voegen in Wallet, Apple Pay middels de Rabo App. Rabobank helpt, snapt er ook niets van. Lang gechat, zonder oplossing.

Ik draai inmiddels iOS 16.1. Kan ik nu de iPhone weer resetten en dan kiezen om een oude backup terug te zetten? Er staan 2 in van medio en eind september zie ik maar deze draaien dus een oudere iOS.

Nooit geen problemen gehad met Apple Pay en hoop door een oude reservekopie terug te zetten dat het wel weer lukt. Zo deed ik het altijd, alleen nu dus een keer een clean install. Nooit moeten doen ben ik bang.

Rare is dat hij wel de CC ziet en die lukt wel om toe te voegen maar dus niet mijn pinpas. En laat ik die nu net dagelijks gebruiken op de Ultra..

[ Voor 10% gewijzigd door pdavie2311 op 25-10-2022 07:23 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
pdavie2311 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:22:

Er staan 2 in van medio en eind september zie ik maar deze draaien dus een oudere iOS.
Van een oud iOS naar nieuw is geen probleem, andersom wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
Donstil schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:51:
[...]

Je hebt voor de ProRaw foto’s van de iPhone’s een nieuwere Adobe RAW versie nodig dan bij Photoshop 2014 zit, oftewel je moet je Photoshop en Adobe RAW upgraden om verder te kunnen.
Ik heb inmiddels PS versie 2023 en daar werkt het wel in. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Dennisdn schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:30:
[...]

Van een oud iOS naar nieuw is geen probleem, andersom wel.
Gelukt! Maar wederom neemt hij mijn betaalpas niet mee en kan ik deze niet meer toevoegen in Wallet.
Erg vervelend dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
pdavie2311 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:12:
[...]

Gelukt! Maar wederom neemt hij mijn betaalpas niet mee en kan ik deze niet meer toevoegen in Wallet.
Erg vervelend dit!
Initieer je het proces vanuit de rabo app of de wallet app? Wellicht maakt dat nog een verschil in uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Nachtapotheker schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:49:
[...]

Initieer je het proces vanuit de rabo app of de wallet app? Wellicht maakt dat nog een verschil in uitkomst.
Beide geprobeerd al zo vaak.

Gebeld..Storing vanaf iOS 16 met toevoegen betaalpas

[ Voor 9% gewijzigd door pdavie2311 op 25-10-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
pdavie2311 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Vervelend, ik zie wel als ik zelf in de rabo app kijk dat applepay overzicht voor betaalrekeningen erg traag reageert, voor cc is het wel vlot. Mogelijk treed er een timeout op waardoor het toevoegen niet lukt. Ik zou nogmaals contact zoeken met de Rabo en vragen of ze het doorzetten naar het verantwoordelijke IT team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
pdavie2311 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Gebeld..Storing vanaf iOS 16 met toevoegen betaalpas
Staat net een nieuwe Rabo app klaar in de App Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
ik heb sinds een paar weken de iPhone 14 pro in gebruik en kwam toch wel een paar hele gekke foto's tegen tijdens m'n vakantie.. heb even een crop gemaakt vandaar de gekke resolutie

iemand enig idee wat hier allemaal misgaat en hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet weer gebeurt? persoon is helemaal noisy, onscherp, gekke lijnen naast en op lichaam, gekke lensflare op been ofzo

lijkt eigenlijk alleen te gebeuren met tegenlicht.. gezicht even geblurred maar ook daar veel noise en zelfs een dubbele neus :?

format: heic
live uit
raw uit
night uit
geen zoom gebruikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xbGCmHP2DGgpO6B2fqVdKS72x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJkxr4tzUUaIMYp4pXwTQCJj.jpg?f=fotoalbum_large

edit: ik zie dat de kwaliteit van mensen op mijn foto's sowieso echt belabberd is.. zelfs vergeleken met mijn oude xiaomi mi 9t.. die foto's zijn vele malen scherper.. misschien een "kapotte" camera module?

[ Voor 9% gewijzigd door japjaan op 25-10-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 11:15
Wat zijn jullie ervaringen met True Tone? Zetten jullie het uit of laten jullie het aanstaan? Volgens mij staat het default op aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
SnoopBok schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:52:
Wat zijn jullie ervaringen met True Tone? Zetten jullie het uit of laten jullie het aanstaan? Volgens mij staat het default op aan?
Ik vind het lelijk, ik stel zelfs mijn schermen standaard wat cooler in omdat ik het standaard ook te gelig vind bij de meeste iPhones die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 11:15
Vildhjarta schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Ik vind het lelijk, ik stel zelfs mijn schermen standaard wat cooler in omdat ik het standaard ook te gelig vind bij de meeste iPhones die ik gehad heb.
Waar kun je het cooler maken in de settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
japjaan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:46:
iemand enig idee wat hier allemaal misgaat en hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet weer gebeurt? persoon is helemaal noisy, onscherp, gekke lijnen naast en op lichaam, gekke lensflare op been ofzo
Ik denk dat uw verwachtingen van een smartphone foto een beetje te hoog gegrepen zijn.
Noisy, onscherp, gekke lijnen naast en op het lichaam: allemaal zaken die te maken hebben met beweging van het object (bewegingsonscherpte). Het water is wel scherp, dus de persoon die je fotografeerde stond blijkbaar niet stil. Sluitertijd moest omhoog om de persoon te bevriezen, maar je wenst een tegenlicht foto te capteren, dus koos de iPhone voor een lange sluitertijd.

Edit: lens flares is normaal als je in tegenlicht fotografeert, kan je weghalen met bepaalde foto apps. Op mijn toestel zet ik meestal een lenskap op :+
lijkt eigenlijk alleen te gebeuren met tegenlicht.. gezicht even geblurred maar ook daar veel noise en zelfs een dubbele neus :?
Hiermee bevestig je wat ik hierboven probeer te verklaren.
edit: ik zie dat de kwaliteit van mensen op mijn foto's sowieso echt belabberd is.. zelfs vergeleken met mijn oude xiaomi mi 9t.. die foto's zijn vele malen scherper.. misschien een "kapotte" camera module?
Uw Xiaomi fotografeert standaard op korte sluitertijd en de iPhone houdt meer rekening met de lichtsituaties en kiest voor andere (lees langere) sluitertijden. Volgens mij niks mis met de hardware van uw iPhone.

[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 25-10-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
SnoopBok schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Waar kun je het cooler maken in de settings?
Onder toegankelijkheid. Weergave. Kleur filters.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
SnoopBok schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:52:
Ik kan niet meer zonder. Zodra ik het uitzet voel ik dat het veel meer moeite kost om naar m’n scherm te kijken. En True Tone past zich continu aan. Ik vind het prachtig staaltje techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer via Lightroom, op iPad bijvoorbeeld, om te zetten naar een raw-formaat wat de versie 2014 wel kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar weken de iPhone 14 pro in gebruik en kwam toch wel een paar hele gekke foto's tegen tijdens m'n vakantie.. heb even een crop gemaakt vandaar de gekke resolutie

live uit
raw uit
night uit
geen zoom gebruikt

[Afbeelding]

Maak de foto met 48 Mp op zoomstand 2. Dan maak je gebruik van de optimale instellingen. Aan het licht kan het niet liggen, tenzij er veel tl-buizen in de buurt branden. Stel korte sluitertijd in. Daarna kun je de helderheid makkelijk aanpassen. Zo te zien is er ook niet op het juiste punt scherp gesteld. Altijd lastig met water en spiegels in de buurt. Specifiek op de dame instellen. Probeer met Procamera of Halide Mark 2.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Marcel_1973
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-09 21:07
Ruud0012 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:50:
Last van mobiel data gebruik.
Heb met mijn iPhone 14 pro Max 1Tb een data slurp probleem. Sinds dat ik de nieuwe pro Max heb, vliegt mijn mobiele data bundel erdoor. En kan geen oorzaak vinden. Kan wel zien wie de data gebruikt maar vind geen oorzaak. iTunes mediavoorzieningen gebruikt mega veel mobiele data. Maar waarvoor dan?
Heb de telefoon al teruggezet naar fabrieksinstellingen. En daarna via iCloud de backup teruggezet. Maar doet het nog steeds.
Iemand een idee?
Enige mogelijkheid die ik nog heb is om op mijn pc via iTunes een backup te maken, telefoon weer opnieuw naar fabrieksinstellingen en dan nogmaals de backup erop.
Luister alleen Q-Music via AirPods. Meer niet.

Update. Het lijkt erop dat het mobiele data verbruik nu normaal is. Wel wordt er nog steeds veel geheugen van de telefoon gebruikt. Maar dat zou normaal kunnen zijn, na het terugzetten van een backup.
Dat liep ook steeds vol tot bijna 1TB!!!. Niet normaal. Nu allemaal wat rustiger. Ik blijft het de komende dagen monitoren... :z

Update 2. Toch te vroeg gejuicht. Mobiele dat loopt weer op, geheugen loopt weer vol. Toch maar even contact opnemen met Apple... 8)7
Laat je de telefoon syncen via mobiel netwerk?

Als je bijv foto’s maakt en laat syncen met icloud via mobiele data… kijk maar eens hoe groot zo’n foto is.
En zo syncen meer dingen, dat kost een hoop data.

Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:33:
[...]

Probeer via Lightroom, op iPad bijvoorbeeld, om te zetten naar een raw-formaat wat de versie 2014 wel kent
Waar stel je korte sluitertijd in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icer
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-05-2024

live uit
raw uit
night uit
geen zoom gebruikt

[Afbeelding]

De foto die je post is sowieso gemaakt met flink wat tegenlicht. Dat is nooit ideaal. Verder loopt de dame op de foto en wellicht beweeg je zelf ook iets tijdens het nemen van de foto.

De camera is niet de enige factor. De omstandigheden hoe en waarin je een foto neemt wegen net zo zwaar. En uiteraard de gekozen instellingen met betrekking tot die factoren.

Een lens flare is met die omstandigheden (tegenlicht, reflectie water, glas enz) ook niet heel raar.

Apple schept hele hoge verwachtingen van het camera systeem. Waardoor mensen superieure kwaliteit verwachten. Maar zelfs met de duurste spiegelreflex camera van bijv. Nikon komt wat vakmanschap kijken om het perfecte plaatje te maken.

Met de foto die je post is weinig mis. In die zin dat er zeker niks mis is met het camerasysteem. Als dat defect zou zijn krijg je niet eens zulke foto's.
En scherpte is ook een brede definitie. Sommige goedkope camera's hebben van die lelijke bijna kunstmatige scherpte. Dat effect wat je ook in Photoshop hebt als je het onscherp masker gebruikt. Dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45

live uit
raw uit
night uit
geen zoom gebruikt

[Afbeelding]

Ik vind die lijnen om haar lichaam ook vreemd hoor. Heb zelf de afgelopen dagen op vakantie flink wat foto’s gekomen, ook mensen die bewegen en met tegenlicht en niet zoiets gezien. Wel de lens flare, maar dat is niet zo gek idd.

Deze trip was voor mij wel extra bevestiging dat ik blij ben met de iPhone. Bijna alle foto’s komen precies zo uit als ik het gewoon graag zie. Veel wireless car play gebruikt in de huurauto, ging ook goed. Ook AirPlay nog ontdekt, werkte ook top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Southern Sun schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Ik vind die lijnen om haar lichaam ook vreemd hoor. Heb zelf de afgelopen dagen op vakantie flink wat foto’s gekomen, ook mensen die bewegen en met tegenlicht en niet zoiets gezien. Wel de lens flare, maar dat is niet zo gek idd.

Deze trip was voor mij wel extra bevestiging dat ik blij ben met de iPhone. Bijna alle foto’s komen precies zo uit als ik het gewoon graag zie. Veel wireless car play gebruikt in de huurauto, ging ook goed. Ook AirPlay nog ontdekt, werkte ook top.
Ja volgens mij gaat er gewoon iets niet goed. Ik heb zelf 10 jaar ervaring met fotograferen zowel amateur als professioneel met DSLR etc en weet prima hoe ik foto's moet maken en ik snap het verschil tussen echt onscherpe foto's en oversharpening wat sommige toestellen doen. Overige foto's kan ik helaas ivm privacy niet posten maar ik zie heel veel onscherpte, ruis en beweging, waar het imo gewoon niet nodig/logisch is. Ik snap dus gewoon niet zo goed wat er aan de hand is. Iedereen is tevreden maar mijn foto's zijn vaak slechter dan die van een 3 jaar oude budget telefoon.

Ik kan me dus niet voorstellen dat dit mogelijk is dus dan denk ik dat er iets mis is met de iPhone die ik heb, maar dat lijkt ook weer onlogisch :? Maar als ik nu terugkijk naar foto's van een andere vakantie die nog met de Xiaomi 9T Pro geschoten zijn, zou ik die 100% verkiezen boven die van de iPhone 14 wat natuurlijk echt niet moet kunnen imo. Er zitten gewoon zo ontzettend veel onscherpe foto's tussen.. echt zonde.

Morgen is de laatste dag dat ie retour kan, dus misschien dat toch maar doen en een andere proberen. Verder namelijk best wel tevreden over hoe 'ie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
_Marcel_1973 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

Laat je de telefoon syncen via mobiel netwerk?

Als je bijv foto’s maakt en laat syncen met icloud via mobiele data… kijk maar eens hoe groot zo’n foto is.
En zo syncen meer dingen, dat kost een hoop data.
Via mobiel netwerk sync ik niet. Het was iets in de software. Ik maak alleen een backup in iCloud. Dat doe ik via WiFi nachts.
Gisteren was de update 16.1 en hoe raar het ook is, het verbruik is weer normaal. Heel vreemd. Ook mijn geheugen van de iPhone blijft op normaal niveau.
Ra ra, hoe kan dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ds3yUjmcT9MnDXfetQC4bnBuNU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j3wjYCfc7pGqW1pK9vRqGg40.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:35

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben (stiekem) aan het twijfelen om misschien te gaan voor de iPhone 14 Pro of de 14 Pro Max (waarschijnlijk de normale Pro in dat geval). Ik zoek namelijk een smartphone met een uitstekende accu en uitstekende batterij. Ben gewoon aan het rondkijken, en hou alle opties open.

Omdat ik veel onderweg ben, is voor mij het batterijverbruik onder WiFi niet heel belangrijk, maar voornamelijk bij het gebruik van buitenshuis (dus met scherm in daglicht ook) op het mobiele netwerk. Wat kunnen jullie daarover vertellen uit ervaring, en hoeveel schermtijd noteren jullie daarmee?

Heel benieuwd naar de ervaringen en de verschillen tussen de Pro en de Max. Heb me al veel ingelezen, maar hoor graag ook de ervaringen van gebruikers zelf.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Grote verschil is de schermgrootte en het gewicht, dus dat moet je gewoon in een winkel gaan proberen.
Accuduur is bij beide meer dan prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:22
Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:11:
Heel benieuwd naar de ervaringen en de verschillen tussen de Pro en de Max. Heb me al veel ingelezen, maar hoor graag ook de ervaringen van gebruikers zelf.
Van de batterijduur weet ik het niet, dacht dat die van de max versie iets beter is. Maar qua hardware zijn de 14 pro en de pro max identiek.
Maar bij deze dingen zou ik als eerst ook kijken naar welk formaat je prettig vindt. Dat is de echte 'feature'.
Zelf heb ik geen Max (ik heb een 13 pro, dus geen 14, maar formaat is zelfde), omdat ik de telefoon graag in mijn broekzak wil kunnen stoppen. Verder is de gewone al niet altijd prettig met één hand te bedienen, maar het kan nog wel. Met max zou dat voor mij wel ophouden.
Anderzijds, groot scherm is extra fijn, zeker bij foto's maken of dingen te lezen. Als het beetje formaat voorkomt dat je een tablet nodig hebt, lijkt me dat zeker een winst.
Is altijd een lastige, waar ligt de balans tussen groot scherm en handzaamheid. Uiteindelijk is dat heel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

14 plus is lichter dan de 14 pro en heeft de beste langste batterijduur en is goedkoper..

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dank voor jullie input. Ik ben inderdaad bekend met dat er vrijwel geen verschillen zijn, behalve het formaat en de accu.
Heb vrij grote handen, dus dat zit wel snor. Neig wel vanwege het formaat naar de Pro in dat geval.

Heb nu Android, dus wordt sowieso een happening (hoewel hier wel de iPad Air 2022 heb) en merk dat het batterijverbruik voor mij vaak niet toereikend is. Ik vind verder een zoomlens (3x bij 14 Pro en Max) belangrijk, dus de andere 14 modellen vallen af.

Tevens kwam ik op Reddit hier en daar topics tegen met een tegenvallende batterijduur van de 14 Pro. Is dat een bekend iets hier?

Vandaar dat ik echt zoek naar ervaringen van gebruikers in de praktijk:)

[ Voor 10% gewijzigd door Steeffoon op 27-10-2022 18:36 . Reden: Reddit stukje toegevoegd. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:47:

Heb nu Android, dus wordt sowieso een happening..
Ga je dan ook je handtekening onder je forumberichtjes aanpassen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48
Even een vraagje; was de Spigen GlastR EZ Fit iPhone 14 Pro glazen screenprotector of de Spigen GlastR iPhone 14 Pro edge to edge glazen screenprotector nou de go to scherm protector van Spigen?

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
Kepro schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:57:
Even een vraagje; was de Spigen GlastR EZ Fit iPhone 14 Pro glazen screenprotector of de Spigen GlastR iPhone 14 Pro edge to edge glazen screenprotector nou de go to scherm protector van Spigen?
Ik heb zelf de EZ fit, daar zit zo'n plastic ding bij, waarmee je hem er perfect op kan plakken. Bij die andere niet als ik de beschrijving zo lees en afbeeldingen zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Gr4mpyC3t schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:53:
[...]

Ga je dan ook je handtekening onder je forumberichtjes aanpassen? :9
Hahaha, dat valt nog te bezien. Hier trouwens nog genoeg Android toestellen, alleen als daily driver wil ik toch eens verder kijken :) vandaar dat ik benieuwd ben :P

[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 27-10-2022 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Nachtapotheker schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Ik heb zelf de EZ fit, daar zit zo'n plastic ding bij, waarmee je hem er perfect op kan plakken. Bij die andere niet als ik de beschrijving zo lees en afbeeldingen zie.
Ook Ez-Fit, prima tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had ook een EZ-Fit, maar eerste keer dat die viel was zowel de protector als het scherm kapot.
Ik gebruik nu me iphone naakt, en mijn enige protectie is nu applecare+,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
richards3 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:33:
Ik had ook een EZ-Fit, maar eerste keer dat die viel was zowel de protector als het scherm kapot.
Ik gebruik nu me iphone naakt, en mijn enige protectie is nu applecare+,
Het beschermt ook niet tegen vallen :+ meer tegen krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:14:
[...]

Het beschermt ook niet tegen vallen :+ meer tegen krassen.
Je moet ook geluk hebben. Meestal blijft je scherm heel en is alleen je screen-protector kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb nu het "probleem" op me 14 pro dat me volumeknop voor harder niet lekker lijkt te werken. Zachter geeft een duidelijke klik en duwt makkelijk in.
De harder knop werkt stugger en zompiger met een minder duidelijke klik.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dit is precies de reden waarom ik mijn iPhone 14 Pro terug heb gestuurd. Sommige exemplaren hebben het wel, sommige weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:47:
Dank voor jullie input. Ik ben inderdaad bekend met dat er vrijwel geen verschillen zijn, behalve het formaat en de accu.
Heb vrij grote handen, dus dat zit wel snor. Neig wel vanwege het formaat naar de Pro in dat geval.

Heb nu Android, dus wordt sowieso een happening (hoewel hier wel de iPad Air 2022 heb) en merk dat het batterijverbruik voor mij vaak niet toereikend is. Ik vind verder een zoomlens (3x bij 14 Pro en Max) belangrijk, dus de andere 14 modellen vallen af.

Tevens kwam ik op Reddit hier en daar topics tegen met een tegenvallende batterijduur van de 14 Pro. Is dat een bekend iets hier?

Vandaar dat ik echt zoek naar ervaringen van gebruikers in de praktijk:)
.

Hier z’n gebruiker. Helaas heeft 16.1 niks uitgehaald qua batterij duur. Als ik hem in low power modus gebruik is het wel oké. Wil niet gelijk always on scherm de schuld geven maar verdenk die wel het meeste. Ik haal een dag op een batterij maar dat deed ik ook met mijn 12 mini. Gebruik hem niet intensief. Ik denk dat ik wel twee dagen haal op low power stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Quakie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:32:
[...]
.

Hier z’n gebruiker. Helaas heeft 16.1 niks uitgehaald qua batterij duur. Als ik hem in low power modus gebruik is het wel oké. Wil niet gelijk always on scherm de schuld geven maar verdenk die wel het meeste. Ik haal een dag op een batterij maar dat deed ik ook met mijn 12 mini. Gebruik hem niet intensief. Ik denk dat ik wel twee dagen haal op low power stand.
Is het echt zo teleurstellend?
Denk dat ik zelf het AOD niet ga gebruiken, doe ik nu op Android ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Quakie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:32:
[...]
.

En hier gisteren om 7.15 van lader, kleine 3,5 uur SOT en nog ruim 40% over om 2300 uur. AOD aan..14 Pro! Batterij sinds 16.1 wel aanzienlijk beter dus hier…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@pdavie2311 Misschien moet ik een keer maar herstellen naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen..
Neem aan dat je SOT telt per uur? en niet wat telefoon aangeeft?

@Steeffoon teleurstelling is misschien te zwaar, maar had wel wat meer verwacht. Ik persoonlijk verwacht gewoon 2 dagen te doen als je de telefoon niet intensief gebruikt. Als je pdavie2311 voorbeeld pakt is het beter dan bij mij, maar is het nog niet extreem en heb je er eigenlijk ook nog niks aan.. Ik verlies zelf 8% in de nacht, dan zou ik dus met 32% in de ochtend vertrekken.. Hierdoor moet je hem alsnog opladen...

Ik ben zelf wel afgestapt van in de nacht laden.. ik laad hem nu via snelladen op.. soms tot 100%, soms tot 80%..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:30:
@pdavie2311 Misschien moet ik een keer maar herstellen naar fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen..
Neem aan dat je SOT telt per uur? en niet wat telefoon aangeeft?

@Steeffoon teleurstelling is misschien te zwaar, maar had wel wat meer verwacht. Ik persoonlijk verwacht gewoon 2 dagen te doen als je de telefoon niet intensief gebruikt. Als je pdavie2311 voorbeeld pakt is het beter dan bij mij, maar is het nog niet extreem en heb je er eigenlijk ook nog niks aan.. Ik verlies zelf 8% in de nacht, dan zou ik dus met 32% in de ochtend vertrekken.. Hierdoor moet je hem alsnog opladen...

Ik ben zelf wel afgestapt van in de nacht laden.. ik laad hem nu via snelladen op.. soms tot 100%, soms tot 80%..
Mijn 14 pro heb ik woensdag avond van de lader gehaald op 100% en die heeft nu nog 68% over. Haal dus makkelijk 2-2.5 dagen, dan heb ik wel het AOD uit staan en na 20:00 gaat hij op energie saving met lage helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BarendBotje schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:49:
[...]

Mijn 14 pro heb ik woensdag avond van de lader gehaald op 100% en die heeft nu nog 68% over. Haal dus makkelijk 2-2.5 dagen, dan heb ik wel het AOD uit staan en na 20:00 gaat hij op energie saving met lage helderheid.
Dat is netjes! En is dat vooral buitenshuis gebruik, met mobiel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Dat is netjes! En is dat vooral buitenshuis gebruik, met mobiel netwerk?
Mobiel netwerk gebruik ik alleen onderweg (2x 30min), op kantoor en thuis gewoon wifi. Kan me voorstellen dat wanneer 5g intensief gebruikt wordt de batterij het wat zwaarder te verduren krijgt :)
Pagina: 1 ... 33 ... 44 Laatste