Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 06:52
Dynamic island zal wat beter worden na verloop van tijd, maar het stoort zeker meer dan alleen een klein camera gat of de balk die aan de bovenkant zat. Veel content word nu tot onder de notch geduwd en bij fullscreen content zit het met regelmaat in de weg. Ook bij tekst selecteren bovenaan het scherm, zie je de uitvergroting niet.

Ik ga er van uit dat het nog word verbeterd en hier en daar voegt het ook wat daadwerkelijk toe. Ik denk dat het vooral aangeeft waar Apple naar toe gaat met mini widgets boven aan je scherm of misschien wel onderaan als de notch helemaal weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:52
Martinus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:16:
ff beetje fashion poll: ik ben mss wel weer zat van mn paarse.... meer mensen die het toch net niks vinden?
Ik ga dit weekend de zwarte en paarse bestellen. In de winkel viel de paarse me tegen maar misschien als ik thuis wat meer tijd heb / minder gehaast ben ik er anders naar kijk.

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-05 22:34
Kepro schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Ik ga dit weekend de zwarte en paarse bestellen. In de winkel viel de paarse me tegen maar misschien als ik thuis wat meer tijd heb / minder gehaast ben ik er anders naar kijk.
Dus je gaat er twee bestellen waarvan je er een terug gaat sturen :? Het is geen paar schoenen, waar gaat deze wereld naar toe 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:01
Mad Wally schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:58:
[...]

Dus je gaat er twee bestellen waarvan je er een terug gaat sturen :? Het is geen paar schoenen, waar gaat deze wereld naar toe 8)7
Levertijden topic gemist rondom de releasedag? :+ Heb zelf een hekel aan iets retour moeten sturen, maar 2 of 3 telefoons bestellen om te vergelijken is niet ongebruikelijk blijkbaar.

Kwam er vandaag achter dat de oude iPhone lader die ik hier heb een 5W exemplaar is 8)7 Dacht al, wat gaat dat traag! Dus toch maar een 20W lader gekocht. Uiteraad pas daarna bedacht ik me iets....zou ik ook mijn oude OnePlus lader kunnen gebruiken? Volgens mij is die 30W. Of is dat weer minder ideaal voor de accu.
Jaymone schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Zeker als ik het nu vergelijk met de vorige notch, lijkt ineens zo oubollig
Vooral dit ja. Toen ik de nieuwe video van de 14 Plus zag was ik ook weer blij geen notch meer te hebben. Alleen in full screen zit het nu meer in de weg, maar aangezien je dan ook weer wat content van de video uit beeld hebt zoom ik eigenlijk ook vrijwel nooit in en dan valt het dus weer niet op.

[ Voor 26% gewijzigd door Southern Sun op 06-10-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 20:13
Southern Sun schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Levertijden topic gemist rondom de releasedag? :+ Heb zelf een hekel aan iets retour moeten sturen, maar 2 of 3 telefoons bestellen om te vergelijken is niet ongebruikelijk blijkbaar.

Kwam er vandaag achter dat de oude iPhone lader die ik hier heb een 5W exemplaar is 8)7 Dacht al, wat gaat dat traag! Dus toch maar een 20W lader gekocht. Uiteraad pas daarna bedacht ik me iets....zou ik ook mijn oude OnePlus lader kunnen gebruiken? Volgens mij is die 30W. Of is dat weer minder ideaal voor de accu.
[...]
afhankelijk van het laadprotocol. PD gebruikt apple als ik me heug, dus als je oplader QC is van je oneplus, doet die niks behalve 5 watt/7,5 als je mazzel hebt. Mn Xiaomi 67watt doet bv maar 15 op PD en dus okay-ish.

sommige goede laders, niet fabrikant gebonden, doen beide technieken. Dan gaat alles snel.

en hoe je laat is wat mij betreft BS. heb een jaar lang mn tel opgeladen in de auto, 15 watt... de 5 watt voor de nacht gebruikt, de 29/67watt snellader als ik juicy nu nodig had. Battery is nog 100%.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49
[...]

Heb ik ook gedaan hoor. Twijfelde tussen SpaceBlack en Deep Purple. Dus op release dag twee iPhone 14 Pro’s ontvangen. Vooraf mailtje op kantoor rondgestuurd met de mededeling dat er een iPhone 14 Pro beschikbaar zou zijn. Kleur in afwachting wat ik zelf zou kiezen. M’n baas nam de SpaceBlack graag van mij over.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-05 20:41
Mijn begin/toegangscherm staat op het 2 de hoogste van batterij verbruik. Iemand een idee wat dit kan zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vy7S12UD_wYsK_0l0dmlpgPUrhM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4rHU0dtyn78WhXv32fvD1543.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 61% gewijzigd door svenn15 op 07-10-2022 05:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:23
Kepro schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Je kunt toch ook gewoon een winkel binnenstappen waar ze liggen en dan kijken? Ik vind het persoonlijk een beetje snobbig om het te doen zoal jij het gaat doen. Alsof je twee truien koopt bij de Wehkamp en eentje retourneert...
Maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:32:
[...]
Je kunt toch ook gewoon een winkel binnenstappen waar ze liggen en dan kijken? Ik vind het persoonlijk een beetje snobbig om het te doen zoal jij het gaat doen. Alsof je twee truien koopt bij de Wehkamp en eentje retourneert...
Maar goed, ieder zijn ding.
Er is natuurlijk wat van te zeggen in het kader van duurzaamheid enzo. Maar je geeft al een mooi voorbeeld. Aan een trui wil je soms ook even proeven en ruiken, laat staan een device van 1000+. In het kort: blijkbaar kan het uit, anders zouden ze de producten niet aanbieden onder de Nederlandse terugstuur-wetgeving. Bij de retailers heeft iemand anders een gelukje met een 2e kans-product o.i.d. En het verbaast mij altijd hoe snel Apple al een bak refurbisched beschikbaar heeft, denk dat zij ze daarvoor inzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 07-10-2022 06:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -NRG-
Dennisdn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 06:39:
[...]

Er is natuurlijk wat van te zeggen in het kader van duurzaamheid enzo. Maar je geeft al een mooi voorbeeld. Aan een trui wil je soms ook even proeven en ruiken, laat staan een device van 1000+. In het kort: blijkbaar kan het uit, anders zouden ze de producten niet aanbieden onder de Nederlandse terugstuur-wetgeving. Iemand anders heeft een gelukje met een 2e kans-product o.i.d. En het verbaast mij altijd hoe snel Apple al een bak refurbisched beschikbaar heeft, denk dat zij ze daarvoor inzetten.
Ik vind het wel een beetje jammer dat mensen denken omdat het kan en mag dat het goed is. Het kost een bedrijf heel veel geld. Dat moet links of rechts om terug verdiend worden. Bij kleding word goedkope kleding zelfs vernietigd omdat het te duur is om opnieuw te verkopen. Zeker bij een iPhone waar er in het begin tekorten van zijn ontneem je een ander de lol van het uitpakken van een nieuw toestel of dat ze langer moeten wachten. De mensen die het in eerste instantie tweede hands kopen zullen het eerder doen om de wachttijd en niet om die paar euro te bespraken bij zo’n duur toestel.

Daarnaast zegt de wet ook dat een consument zelf goed vooronderzoek moet doen, dat weegt alleen gerechts-technisch niet op tegen het consumenten belang en daarom hoor je hier niet zoveel over. Het zou me door de hoeveelheid misbruik niet verbazen als de regelgeving in de toekomst nog word aangescherpt (vooral vanwege het milieu).

Daarnaast ben ik benieuwd hoe je de smaak van truien omschrijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-NRG- schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 07:19:
[...]
Het zou me door de hoeveelheid misbruik niet verbazen als de regelgeving in de toekomst nog word aangescherpt (vooral vanwege het milieu).
Daar zal zeker wat in moeten veranderen. Het kan allemaal uit omdat kleding voor een kwartje wordt gemaakt maar voor 9 euro aan een hanger hangt. Aanpakken van Fast Fashion is de eerste grote klap. Dié retouren komen op een bult in een woestijn terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
En? Liggen er al mensen bij de deuren van 1 van de 3 Apple Stores in Nederland voor de felbegeerde iPhone 14 Plus die vanaf vandaag te bestellen en op te halen is?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

_Bailey_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:42:
En? Liggen er al mensen bij de deuren van 1 van de 3 Apple Stores in Nederland voor de felbegeerde iPhone 14 Plus die vanaf vandaag te bestellen en op te halen is?!
Nee, maar hier wel aan het F5'en om vandaag nog een Pro op te halen ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:58
_Bailey_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:42:
Volgens mij overigens een spannendere telefoon dat de 14; het enige wat hem minder spannend maakt is het feit dat je dan beter ergens een 13 pro max kan opsnorren; de plus is veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54

Quakie

quakelen

svenn15 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 05:50:
Mijn begin/toegangscherm staat op het 2 de hoogste van batterij verbruik. Iemand een idee wat dit kan zijn ?

[Afbeelding]
Neem aan dat je een 14 pro hebt ? Dan is het o.a. nl je always on scherm.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirJonn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-03 10:37
Mijn 14 pro camera heeft moeite met avond binnen fotos wanneer mijn lampen een warme tint geven. De wit balans raakt van slag en de tint is veel te koud, vaak helemaal wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8ZQwRTcb_CSDv2sTnyqINNktn8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SVwylEDKkyA31zxrbP9LRw8E.png?f=user_large

Beide fotos van de 14 pro, links is de werkelijke kleur (en hoe de 11 pro altijd schiet) maar de 14 doet in 90% van de gavallen de rechter maar af en toe plots de linker (of weer veel warmer). Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
svenn15 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 05:50:

[Afbeelding]
Het lock-screen en alle functies die daarbij horen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
AirJonn schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:28:
Mijn 14 pro camera heeft moeite met avond binnen fotos wanneer mijn lampen een warme tint geven. De wit balans raakt van slag en de tint is veel te koud, vaak helemaal wit.

[Afbeelding]

Beide fotos van de 14 pro, links is de werkelijke kleur (en hoe de 11 pro altijd schiet) maar de 14 doet in 90% van de gavallen de rechter maar af en toe plots de linker (of weer veel warmer). Is hier iets aan te doen?
Viel me gisteren ook op. Bij mij begint het vrij geel (bijna te) en dan zie je het veranderen naar minder warm.
Verder krijg ik buiten nu een aantal keer teveel exposure op de lucht in plaats van dat je details tussen de wolken ziet. Ik moet nog wel wat meer de camera testen, maar nu bekruipt me het gevoel er een beetje teveel van te hebben verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, eindelijk iets gevonden dat ik blij ben met het magische eiland.

Om het homescreen rustig te houden was er al een kunstje om de app's allemaal in één kleur en symbool-stijl te hebben, door een shortcut te maken om een app te openen. Maar voorheen gebruikte ik dat niet omdat er een hele animatie en bovenin dikke balk in beeld kwam wat geen gezicht was én extra tijd kostte. Nu start ie echt meteen door en laat ie alleen een subtiel v'tje zien naast het eiland. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 07-10-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hoi heb zonet een 14 pro max, vraagje, besturingssysteem gewoon updaten of het toestel volledig als nieuw installeren? (beetje zoals een nieuwe pc)

Met mijn vorige deed ik af en toe DFU mode en dan zo volledig opnieuw installeren van het OS, dit enkel bij grote updates zoals van 15 naar 16....

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 21:33
Ik heb de iPhone 14 pro en vraag mij af of meer mensen problemen hebben met de beeld in beeld functie? Ik kijk een serie op HBOmax en heb het idee dat het met het naar beeld in beeld naar het dynamic island gaat alsof er audio afgespeeld wordt. Dat is niet wat ik wil. Misschien doe ik iets verkeerd? Iemand tips of info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Quakie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Neem aan dat je een 14 pro hebt ? Dan is het o.a. nl je always on scherm.
Nee.. want ik heb AOD uitstaan en bij mij staan Home- & Lockscreen ook vrij bovenin het batterijverbruik. Zal de weatherwidget mogelijk wel zijn.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:40
Hier hetzelfde hoor. AOD staat uit, maar begin/toegangsscherm is toch minimaal 5% elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 23-05 12:41
Ik heb precies dit probleem.
Zien andere gebruikers dit ook?

Slo-mo video at 240fps not recording at full 240 frames on iPhone 14 pro Max.
Is this normal?

I see only between 182/185 fps when looking into the info of the recording.
When the iPhone is restarted it’s 240FPS again.
However after some time it’s back again at 182/185 fps.
Or even lower.

Even with full sunshine it’s around 180 fps..
Another restart of the iPhone fixes it again but only for some time.

Read about this behavior on the iPhone 13 pro.
Never had this on my iPhone 12 and older.

Anyone seeing this when there IPhone 14 pro is already up and running for some time and record a slowmotion on 240FPS and only records at around 180 fps !

Precies dit probleem :

https://discussions.apple.com/thread/253507601

[ Voor 4% gewijzigd door EdvanAl op 07-10-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk-bVBAiAdNoYRBwx0FNZs8NybM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6RRJmgm0537Jj3ZSxAVCUMR0.png?f=fotoalbum_large

Dit was mijn batterij stats gisteren avond.
Lijkt dit wat oke ? Gaat over iphone 14 pro max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Batterij kan met nog niet bekoren Idd..vanmorgen 8.15 van lader en nu al op 81%..Was de 13 Pro toch echt beter volgens mij. Met update nog aan te passen hopelijk? AOD heb ik uit staan..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:39
@pdavie2311 het schijnt met iOS 16 sowieso niet zo’n feest te zijn als het om batterijduur gaat. Ook niet op andere iPhones.

Denk dat er in de 16.1 wel wat optimalisaties zitten

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:29

RnB

Redden jullie geen volle dag op de accu?

Afgelopen week gaat mijn iPhone 6u van de lader en tussen 22:00 en 22:30 weer aan de lader met 30% over.

AOD aan en gevarieerd gebruik gedurende de dag.

Dit met een 14 Pro Max wel. De 13 Pro Max stond einde dag misschien nog op 40%, maar ja. Beide trokken een werkdag dus makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-05 12:59
Hangt ook maar net wat je zo’n dag met je telefoon doet( en hoe oud je accu is). Ik ging gisternacht mijn 13 pro aan de oplader met 65%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Het valt me nu op dat ik in Chrome regelmatig 2 keer moet klikken om een link zoals dit topic te openen. Is hier een oplossing voor of toch beter Safari gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:45:
Batterij kan met nog niet bekoren Idd..vanmorgen 8.15 van lader en nu al op 81%..Was de 13 Pro toch echt beter volgens mij. Met update nog aan te passen hopelijk? AOD heb ik uit staan..
hier ook zo.

het beta traject van 16 tijdens mijn 13 Pro was prima, met name aan het einde van het beta traject.

16.0.2 op m'n 14 Pro is waardeloos.
Maar macrumors en reddit staan er ook vol mee. Hopelijk snel een fix.
Heb zelfs het idee dat een 13 Mini met 15.7 nog een veel betere batterijduur heeft dan nu de 14 Pro met 16.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 15:22
Wanneer is de verwachting dat iOS16.1 komt eigenlijk?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:09:

Afgelopen week gaat mijn iPhone 6u van de lader en tussen 22:00 en 22:30 weer aan de lader met 30% over.

Dit met een 14 Pro Max wel. De 13 Pro Max stond einde dag misschien nog op 40%, maar ja. Beide trokken een werkdag dus makkelijk.
Nee maar dat doe ik al jaren niet meer eigenlijk.
Meestal rond 20:00 leeg als ik niet eerder op de dag even bijlaad.

Vond ik vroeger heel onhandig maar even 15 of 20 minuutjes aan de lader is meestal wel voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 12:43:
Wanneer is de verwachting dat iOS16.1 komt eigenlijk?
Build nummer heeft al een C, dat is meestal wel een tekenen dat we redelijk ver in het traject zitten.

Dus nog 1 beta en dan final ofz.

Edit: Accu op 16.1 beta is overigens wel veel beter dan met 16.0.2

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-10-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Laat de telefoon even "leren". Week of 2 moet het beter gaan met de batterij (Android gebruiker hier, maar iPhone heeft dit zelfde als Android... Denk zelfs een stapje beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50
Southern Sun schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Viel me gisteren ook op. Bij mij begint het vrij geel (bijna te) en dan zie je het veranderen naar minder warm.
Verder krijg ik buiten nu een aantal keer teveel exposure op de lucht in plaats van dat je details tussen de wolken ziet. Ik moet nog wel wat meer de camera testen, maar nu bekruipt me het gevoel er een beetje teveel van te hebben verwacht.
Ja ik moet zeggen dat het mij ook allemaal tegenvalt de nieuwe camera (14 pro max) tov de 13 pro max. Amper beter en soms gewoon minder. 4k cinema mode en action mode is dan wel weer nice. Maar de 14 pro max is toch wel een beetje mijn fomo miskoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

keepitfrosty schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Ja ik moet zeggen dat het mij ook allemaal tegenvalt de nieuwe camera (14 pro max) tov de 13 pro max. Amper beter en soms gewoon minder. 4k cinema mode en action mode is dan wel weer nice. Maar de 14 pro max is toch wel een beetje mijn fomo miskoop
De 14 Pro is echter veel beter op proraw mode.
Dan zie je echt verschil.

De rest is gewoon vergelijkbaar met de 13 Pro.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik smorgens mijn 14pro van de lader pakte en ik mijn toegangscode moest invullen omdat het toestel opnieuw was opgestart. Zal wellicht ook een iOS16 dingetje zijn maar meer mensen hier last van?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
hk12nl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:14:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik smorgens mijn 14pro van de lader pakte en ik mijn toegangscode moest invullen omdat het toestel opnieuw was opgestart. Zal wellicht ook een iOS16 dingetje zijn maar meer mensen hier last van?
Nee, dat probleem niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 17:22
Ben van een iPhone 11 overgestapt naar een 14 Pro. Echter merk ik niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16
Sunri5e schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 06:16:
Ben van een iPhone 11 overgestapt naar een 14 Pro. Echter merk ik niet zoveel verschil.
En is dat goed of slecht nieuws voor je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenn15
Bijna elke morgend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50
CoolHead621 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:49:
[...]

De 14 Pro is echter veel beter op proraw mode.
Dan zie je echt verschil.

De rest is gewoon vergelijkbaar met de 13 Pro.
Ja op zich logisch met 48mp maar goed daar schiet ik weinig op. De rest is gewoon hetzelfde en soms minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Ik snap zelf de compressie ook niet zo goed. De raw foto’s zijn ontzettend goed. Als ik ze met een app omzet naar jpg dan krijg ik kleinere bestanden met 48mp dan de 12mp jpg van Apple zelf met nauwelijks kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 21:25
keepitfrosty schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Snap helemaal wat je bedoelt. 14 pro is maar een kleine stap vooruit. De stap oogt groter omdat het design een beetje is veranderd. Maar tov de 13 pro is het allemaal niet wereldschokkend. Neemt niet weg gaat het een heerlijk apparaat is. Voor mij is het een hebbeding, kom af van een 13p en ben voor een 14pm gegaan. Die stap is wat groter qua ervaring gezien het formaat van het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenn15
Vandaag om 7 uur vertrokken voor een wandeling.
Activiteit opgezet op de apple watch.
Met airpods spotify opgezet.
4 uur later was de batterij nog maar 35%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is hij dan ook echt opnieuw gestart, als in moet je ook je eventuele Sim-pin opnieuw ingeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
RnB schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 11:09:

Ik redt met normaal gebruik makkelijk 1,5 dag met m’n 14 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Maar is hij dan ook echt opnieuw gestart, als in moet je ook je eventuele Sim-pin opnieuw ingeven?
Goeie. Nee dat niet. Maar ik heb door de iPhone jaren ook wel eens een vast loper/restart gehad en toen hoefde dat ook niet. Net als bij een force restart.

Uiteindelijk weet ik idd niet of hij echt een restart gehad heeft. Alleen de tekst geeft weer van wel.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 14:08:
[...]
Goeie. Nee dat niet. Maar ik heb door de iPhone jaren ook wel eens een vast loper/restart gehad en toen hoefde dat ook niet. Net als bij een force restart.

Uiteindelijk weet ik idd niet of hij echt een restart gehad heeft. Alleen de tekst geeft weer van wel.
Niet helemaal zeker, maar volgens mij zou de wekker ook niet af gaan als ie echt helemaal uitlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:38
EdvanAl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:12:
Ik heb precies dit probleem.
Zien andere gebruikers dit ook?

Slo-mo video at 240fps not recording at full 240 frames on iPhone 14 pro Max.
Is this normal?

I see only between 182/185 fps when looking into the info of the recording.
When the iPhone is restarted it’s 240FPS again.
However after some time it’s back again at 182/185 fps.
Or even lower.

Even with full sunshine it’s around 180 fps..
Another restart of the iPhone fixes it again but only for some time.

Read about this behavior on the iPhone 13 pro.
Never had this on my iPhone 12 and older.

Anyone seeing this when there IPhone 14 pro is already up and running for some time and record a slowmotion on 240FPS and only records at around 180 fps !

Precies dit probleem :

https://discussions.apple.com/thread/253507601
Ja heb dit ook.
Kwam zelfs niet verder dan 148fps.
Na restart wel weer 240fps.
Rare bug hopelijk wordt dit gefixed in 16.1

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 23-05 12:41
rmr1 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Ja heb dit ook.
Kwam zelfs niet verder dan 148fps.
Na restart wel weer 240fps.
Rare bug hopelijk wordt dit gefixed in 16.1
Overigens zelfs met genoeg licht zie ik ook rare dingen met de optie Auto FPS in de camera opname instellingen.

60FPS en volop zon maakt de iphone 14 pro gewoon 43 FPS van.
Wat moet ik met 43FPS!!!
Kies juist 60 FPS voor vloeiende panning shots.

Enfin met auto fps uit ben ik weer de baas wat betreft FPS instellingen.

Dit staat overigens los van de slowmotion bug (die er dus al in de iphone 13 pro in zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 10:42
Ik heb volgens mij ook een bug te pakken.
Zodra ik uit de auto stap blijft bij mijn 14pro de hotspot aan staan (ook het Hotspot icoontje naast het eiland).
Kwam er achter dat dit in een halve/drie kwart dag je batterij op vreet.

Nu maar een automation aangemaakt die de Hotspot uit zet als CarPlay stopt.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soepie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:43:
Ik heb volgens mij ook een big te pakken.
Zodra ik uit de auto stap blijft bij mijn 14pro de hotspot aan staan (ook het Hotspot icoontje naast het eiland).

Heb hem ook. Nog link ook, want als ik buiten de deur hotspot heb gehad voor laptop, gaat ie er thuis mee verder. Das niet handig met grote downloads.

Het gekke is, hij doet dat als ik hem via een shortcut activeer. Vanuit het control center sluit ie wel zodra de verbinding is verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Hmzzz. Dat is wel een goede om even te checken van de week.
Zal die automation even killen en weer handmatig proberen, thnx voor deze hint.

Ik kom er op terug.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soepie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:43:
Ik heb volgens mij ook een big te pakken.

Maar waarom heb je hotspot nodig met CarPlay dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
Omdat mijn auto tussen de klokken dan ook de verkeersinformatie weer kan geven en omdat alle software updates ook OTA komen. (Volvo V60)
Op het moment dat je alleen maar CarPlay gebruikt komen er dus geen software updates.

Dus het is niet persee nodig, maar wel handig.

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soepie schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:41:
Omdat mijn auto tussen de klokken dan ook de verkeersinformatie weerman geven en omdat alle software updates ook OTA komen. (Volvo V60)
Op het moment dat je alleen maar CarPlay gebruikt komen er dus geen software updates.

Dus het is niet persee nodig, maar wel handig.
Aah zo got it. Je verbind je auto met de hotspot dus, ik dacht CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
[...]

Idd… kan me hier ook echt aan storen… Ikke Ikke mentaliteit 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:10 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 14:07
SgtElPotato schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:00:
[...]

Ik snap niet waarom het wel geaccepteerd zou worden bij kleding of schoenen bijvoorbeeld maar dat het bij een iPhone ineens een kwalijke zaak is of een bepaalde mentaliteit.
Denk dat mensen het vooral kwalijk vinden omdat het een product is wat snel uitverkocht raakt / niet leverbaar is.

Mochten de iPhones overal lekker makkelijk op te halen zijn (zoals bij kleding/schoenen) dan hoor je dit meestal veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alcides schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:08:
[...]

Denk dat mensen het vooral kwalijk vinden omdat het een product is wat snel uitverkocht raakt / niet leverbaar is.
Dat zijn dan wel de mensen die vooral geen zin hebben om enige moeite te doen. Net als met de PS5 kun je met een dagje online opletten hem binnen een dag of 2 makkelijk in handen hebben. Hou een paar uur het levertijdentopic in de gaten en de voorraden poppen links en rechts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Het is een mooie functie maar dit is wel serieus en pijnlijk: The iPhone 14 keeps calling 911 on rollercoasters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
SgtElPotato schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:00:
[...]

Ik snap niet waarom het wel geaccepteerd zou worden bij kleding of schoenen bijvoorbeeld maar dat het bij een iPhone ineens een kwalijke zaak is of een bepaalde mentaliteit.
Ik heb maat 49 en een moeilijke voet. Ik kan dus nergens passen in een echte winkel en ben dus aangewezen op webshops. Nog afgezien van of de maat goed is moet ook de pasvorm kloppen. Ik heb er dus geen moeite mee om een paar wat niet goed zit retour te sturen, maar doe dit altijd zo netjes dat ze weer gelijk de voorraad in kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Mad Wally schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:44:
[...]

Ik heb maat 49 en een moeilijke voet. Ik kan dus nergens passen in een echte winkel en ben dus aangewezen op webshops. Nog afgezien van of de maat goed is moet ook de pasvorm kloppen. Ik heb er dus geen moeite mee om een paar wat niet goed zit retour te sturen, maar doe dit altijd zo netjes dat ze weer gelijk de voorraad in kunnen.
Dus de letterlijke paar schoenen gaat voor jou wel op? Die mogen wel terug, netjes, maar een iPhone van +1000,- niet? Onzin. Je wilt juist een goede keuze maken op zo een dure telefoon en je hebt in NL het recht om te bekijken/proberen thuis dus waarom de moraalridder uithangen door dit niet te doen?

Wel ben ik van mening dat de telefoon gewoon als nieuw terug moet, oplader zelfs nog ongebruikt bijvoorbeeld etc. Als het ding gebruikerssporen heeft mogen ze dit best in rekening gaan brengen vind ik.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mad Wally
Alcides schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 00:08:
[...]

Mochten de iPhones overal lekker makkelijk op te halen zijn (zoals bij kleding/schoenen) dan hoor je dit meestal veel minder.
Nee, dat is het niet. Het is een kostbare aankoop en als je twijfelt doe je gedegen vooronderzoek. Je gaat naar een winkel en bekijkt hem in het echt en je kijkt video's.
Zomaar twee kopen, de seal verbreken en weer terug sturen vind ik misbruik maken van de wet vanuit je eigen gemakzucht waarbij je het voor iedereen verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:15
Mad Wally schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:54:
[...]

Nee, dat is het niet. Het is een kostbare aankoop en als je twijfelt doe je gedegen vooronderzoek. Je gaat naar een winkel en bekijkt hem in het echt en je kijkt video's.
Zomaar twee kopen, de seal verbreken en weer terug sturen vind ik misbruik maken van de wet vanuit je eigen gemakzucht waarbij je het voor iedereen verpest.
Kunt de vraag ook andersom stellen. Bestel je twee auto’s tegelijkertijd of twee dure oled tv’s om te proberen en bekijken. Alvorens er een terug te sturen.. :+ }:O

Persoonlijk vind ik het niet netjes. Zowel niet met auto’s, kleding als iPhones. Er zijn winkels om ze te bekijken, kost misschien meer moeite. Maar het kan wel. Anders gezegd, ikzelf doe het niet. Wat een ander doet, moet die zelf weten. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 20:10
Ja, toch maar even crash detection uitzetten in Disneyland deze week.. :D

nieuws: Crash Detection-functie in iPhones en Apple Watch belt hulpdiensten i...

[ Voor 31% gewijzigd door ex87 op 10-10-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:51:
[...]
Als het ding gebruikerssporen heeft mogen ze dit best in rekening gaan brengen vind ik.
Daarin vind ik de wetgeving zelfs erg vriendelijk. Ik heb ook geen moeite met terugsturen, maar als er een gebruiksspoor op zit mag het van mij wel gewoon verplichte afname zijn. Best bizar als je bij Coolblue wel eens ziet welke schades worden beschreven bij een 2ekans product of hoe ze dat allemaal ook noemen. Zag een keer een MacBook onder de krassen dat ik me echt afvroeg: hoe krijg je het voor elkaar tijdens even proberen, proeven en ruiken aan het product, want dat is de essentie van de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi altijd hoe alle reaguurders op Tweakers direct weten hoe je dit oplost. Als die nou eens allemaal bij Apple zouden werken hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje vreemd alleen dat hij zegt dat ze allemaal “brand new” zijn alleen er eentje is die notificaties krijgt.

Als je dit goed wilt testen moet je ze eigenlijk allemaal niet of juist precies hetzelfde configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In alle communicatie over dat crash gebeuren zie ik altijd 911. Maar heb nog nergens iets gelezen of het ook buiten VS met bij ons bijvoorbeeld 112 werkt. Of heb ik dat gewoon gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Mooi altijd hoe alle reaguurders op Tweakers direct weten hoe je dit oplost. Als die nou eens allemaal bij Apple zouden werken hè :+
Nah dit is wel echt knullig op z'n zachts gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1835258 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

Nah dit is wel echt knullig op z'n zachts gezegd...
Nou niemand ontkent dat het misschien beter getest had moeten worden maar dat was mijn punt dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:27:
In alle communicatie over dat crash gebeuren zie ik altijd 911. Maar heb nog nergens iets gelezen of het ook buiten VS met bij ons bijvoorbeeld 112 werkt. Of heb ik dat gewoon gemist?
Werkt ook hier. Zie in de reacties al iemand op een grasmaaier waar het af gaat. Of iemand met een Garmin fiets horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

Werkt ook hier. Zie in de reacties al iemand op een grasmaaier waar het af gaat. Of iemand met een Garmin fiets horloge.
Eigenlijk best bijzonder dat de hulpdiensten dat aan Apple overlaten. Dan hebben ze wel vertrouwen. Bij mijn auto zit er eerst nog een callcenter betaald door VW tussen die wat vragen stelt voordat ze de hulpdiensten inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:36:
[...]
Eigenlijk best bijzonder dat de hulpdiensten dat aan Apple overlaten. Dan hebben ze wel vertrouwen. Bij mijn auto zit er eerst nog een callcenter betaald door VW tussen die wat vragen stelt voordat ze de hulpdiensten inschakelen.
Ja idd, kennelijk wordt er bij dit soort devices (want je hebt het niet alleen op Apple) wel rechtstreeks gebeld.

Eigenlijk geen idee hoe mijn auto dat doet, of die eerst met een callcenter van de fabrikant belt of rechtstreeks met alarmcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
TheKerremenke schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:59:
[...]

Kunt de vraag ook andersom stellen. Bestel je twee auto’s tegelijkertijd of twee dure oled tv’s om te proberen en bekijken. Alvorens er een terug te sturen.. :+ }:O

Persoonlijk vind ik het niet netjes. Zowel niet met auto’s, kleding als iPhones. Er zijn winkels om ze te bekijken, kost misschien meer moeite. Maar het kan wel. Anders gezegd, ikzelf doe het niet. Wat een ander doet, moet die zelf weten. ;)
Bekijk het ook eens vanuit de andere kant en die van Apple bijv.

Ik denk dat Apple hier (met deze coulance/wetgeving) ook profijt van heeft doordat het op deze manier voor de klant een lagere drempel is om een iPhone aan te schaffen/testen/vergelijken en de kans voor Apple om er 1 te verkopen aanzienlijk groter wordt. Ik denk echt dat beide partijen er uiteindelijk profijt van hebben. Dit geldt natuurlijk voor alle producten/leveranciers.

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:39:
[...]
Ja idd, kennelijk wordt er bij dit soort devices (want je hebt het niet alleen op Apple) wel rechtstreeks gebeld.

Eigenlijk geen idee hoe mijn auto dat doet, of die eerst met een callcenter van de fabrikant belt of rechtstreeks met alarmcentrale.
Heb het eens geforceerd om uit te proberen. Kreeg een Duitse mevrouw aan de lijn, die heeeeel slecht Engels kon. Ik dacht nog: ok, dus als je geen Engels of Duits kunt schiet het nog niet op ook.

*edit: bedenk me net dat ik wel een onwelwording heb gesimuleerd (niet reageren op piepen van stuur totdat ie stil staat en gaat bellen). Dat zou nog een andere centrale kunnen zijn dan de crash detection.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 10-10-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Heb het eens geforceerd om uit te proberen. Kreeg een Duitse mevrouw aan de lijn, die heeeeel slecht Engels kon. Ik dacht nog: ok, dus als je geen Engels of Duits kunt schiet het nog niet op ook.

*edit: bedenk me net dat ik wel een onwelwording heb gesimuleerd (niet reageren op piepen van stuur totdat ie stil staat en gaat bellen). Dat zou nog een andere centrale kunnen zijn dan de crash detection.
Dan zit er maar een ding op, tegen een boom ermee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:16:
[...]

Dan zit er maar een ding op, tegen een boom ermee :+
Volgende week staat m’n nieuwe auto klaar dus dan mag het. Zal het even overleggen of de leasemaatschappij ook graag het antwoord heeft 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 20:10
Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:27:
Ik ben een keer hard gevallen tijdens het snowboarden en kan bevestigen dat 112 gebeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ex87 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Ik ben een keer hard gevallen tijdens het snowboarden en kan bevestigen dat 112 gebeld wordt.
Grappig, precies dat voorbeeld haalde ik voor de release al eens aan als potentieel probleem. Wij snowboarders maken nog wel eens wat klappertjes 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:38
Ik heb een probleempje met meldingen/notificaties, maar ik weet niet precies hoe ik het moet reproduceren. Maar bijvoorbeeld nu heb ik berichten in verschillende apps A en B gekregen en die stonden op het vergrendelscherm. Ik heb alleen de iPhone in de tussentijd gebruikt voor browsen en een andere app C en nu staan de meldingen van A en B niet meer op het vergrendelscherm. Is dat de bedoeling, een bug of moet ik een actie uitvoeren om de berichten terug te krijgen op het vergrendelscherm? Ik vind het heel vervelend dat ik niet in 1 overzicht berichten kan lezen wanneer ik wil en dat ik steeds een rijtje apps langs moet om te zien waar wat en wanneer binnen is gekomen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
naast Sleep Mode, binnenkort dus ook ThemePark Mode.

gok release met iOS 16.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:28:
naast Sleep Mode, binnenkort dus ook ThemePark Mode.

gok release met iOS 16.4
Dan moet je hem nog steeds zelf activeren. Ik neem aan dat ze het met locatiedata gaan oplossen.

Geloof dat ik het nu echt in elke nationale en internationale nieuwsbron voorbij heb zien komen als voorpaginanieuws. Je zou denken dat er grotere wereldproblemen zijn op dit moment 😂

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 10-10-2022 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Geloof dat ik het nu echt in elke nationale en internationale nieuwsbron voorbij heb zien komen als voorpaginanieuws. Je zou denken dat er grotere wereldproblemen zijn op dit moment 😂
Maar het is Apple hè. Dat zijn makkelijke clicks die je natuurlijk niet wilt missen als “nieuws medium”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54

Quakie

quakelen

Ample Energy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:09:
Ik heb een probleempje met meldingen/notificaties, maar ik weet niet precies hoe ik het moet reproduceren. Maar bijvoorbeeld nu heb ik berichten in verschillende apps A en B gekregen en die stonden op het vergrendelscherm. Ik heb alleen de iPhone in de tussentijd gebruikt voor browsen en een andere app C en nu staan de meldingen van A en B niet meer op het vergrendelscherm. Is dat de bedoeling, een bug of moet ik een actie uitvoeren om de berichten terug te krijgen op het vergrendelscherm? Ik vind het heel vervelend dat ik niet in 1 overzicht berichten kan lezen wanneer ik wil en dat ik steeds een rijtje apps langs moet om te zien waar wat en wanneer binnen is gekomen.
In vergrendel scherm naar boven swipen (te hoogte van meldingen) geeft ook niks ?

Ik denk als je naar instellingen dan naar Meldingen en dan lijst selecteert i.p.v. stapel dat je waarschijnlijk geholpen bent.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:38
Quakie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

In vergrendel scherm naar boven swipen (te hoogte van meldingen) geeft ook niks ?

Ik denk als je naar instellingen dan naar Meldingen en dan lijst selecteert i.p.v. stapel dat je waarschijnlijk geholpen bent.
Dat eerste lukt ook niet meer zodra de meldingen zijn verdwenen.

Lijst in plaats van stapel lijkt me inderdaad veel beter, bedankt voor de tip.

Maar ik zag daar in de instellingen ook geplande aflevering van meldingen! Dat klinkt helemaal geweldig, want dan kan ik plannen wanneer de onbelangrijke meldingen komen en heb ik überhaupt niet meer het probleem van dingen moeten laten staan tot ik er tijd voor heb en mag de iPhone ook lekker meedenken in plaats van dat hij me afleidt.

Bedankt voor je reactie! Nog elke week word ik blijer van de iPhone :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ample Energy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:09:
Aah ik heb dat ook. Apps staan in de stack, open ik een notificatie van app1 dan zijn de notificaties van app2 nergens meer te bekennen. Is sinds de eerste beta van iOS16 zo dus lijkt “by design” maar ik vind het onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Ik vind de speakers best indrukwekkend! Daar zijn in de loop der jaren toch ook goede stappen in gezet.

Is eigenlijk de scroll snelheid ook aan te passen? In de ideale wereld zou ik net iets verder op een pagina willen komen met 1x scrollen. Dit zijn van die dingetjes waar ik na een week gebruik nog een beetje aan moet wennen merk ik. Verder voelt het al aardig thuis op iOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-01 23:03
Southern Sun schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:43:
Ik vind de speakers best indrukwekkend! Daar zijn in de loop der jaren toch ook goede stappen in gezet.

Is eigenlijk de scroll snelheid ook aan te passen? In de ideale wereld zou ik net iets verder op een pagina willen komen met 1x scrollen. Dit zijn van die dingetjes waar ik na een week gebruik nog een beetje aan moet wennen merk ik. Verder voelt het al aardig thuis op iOS :)
Grappig, speakers vielen mij ook al op, komende van een iPhone 12 Pro Max. Klinkt goed en zelfs op zacht volume komt er aardig wat geluid uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:28:
Net een 1/2 uur met Apple aan de lijn gezeten:

Bellen vanuit de auto met carplay is nog steeds niet te doen (allemaal leuk hoor die dynamic island AOD etc. maar gewoon bellen kan nog steeds niet....), de apple medewerker geeft allerlei mogelijke oplossingen die niet werken uiteindelijk moet ik maar wachten op een software update en hopen dat het probleem dan opgelost is.

Ook maar even nagevraagd wat nu eigenlijk een volledige backup is, in de "volledige" backup zit heel veel niet zoals (niet gekochte) muziek, voortgang in games, oude apps etc. ik denk in het vervolg nog wel even na voor ik weer overstap....
https://forums.macrumors....-levels-and-more.2364758/

Misschien is dit een fix? Apple Releases iOS 16.0.3 With Fixes for Notification Delays, CarPlay Microphone Levels, and More

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:02
Dennisdn schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:35:
[...]

Grappig, precies dat voorbeeld haalde ik voor de release al eens aan als potentieel probleem. Wij snowboarders maken nog wel eens wat klappertjes 😂
Als de snowboarders met heli van de piste verwijderd worden is het wel een top functie 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Als de snowboarders met heli van de piste verwijderd worden is het wel een top functie 😂
Heli’s gebruiken wij alleen om uit te springen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Voor mensen met batterij twijfels is misschien deze video of enkele anderen van hun kanaal wel interessant.
Komen een aantal zaken voorbij die je uit kunt zetten welke wellicht wat batterij besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste melding van een crash in Nederland 😁

https://www.gelderlander....t-eerder-gezien~acd2fc3b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:39
Jammer van de paywall :'(

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik kan het artikel hier wel plaatsen maar dat mag waarschijnlijk niet :+
Pagina: 1 ... 31 ... 44 Laatste