• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kepro schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:37:
Zouden jullie eerder bij Amac bestellen of bij Apple zelf? Zijn er voordelen om rechtstreeks bij Apple te bestellen? Ik ben wel verbaast over de levertijd. Had het niet verwacht.
Amac staat niet goed bekend om hun service, vooral als je in het 2de jaar garantie e.d. wilt claimen.

Dagelijks de levertijden in de gaten houden. Soms heb je geluk en kan je dezelfde dag nog ophalen.
PrimusIP schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:50:
[...]

Ik zie ook geen voordelen van het bestellen bij Amac. Ik zowel Apple als Amac best duur, je kunt het elders vaak wel goedkoper vinden.
Maanden na release misschien een paar tientjes maar nu niet. Alles zit logischerwijs nog op adviesprijs.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:04
Tot nu toe vind ik het always on niet echt een meerwaarde als je een apple watch draagt.

• svenn15
De recente fotos die met de nieuwe gsm getrokken zijn kan ik nog niet terug vinden op icloud.Staat wel juist ingesteld.
svenn15 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:29:
De recente fotos die met de nieuwe gsm getrokken zijn kan ik nog niet terug vinden op icloud.Staat wel juist ingesteld.
Kan zijn dat hij nog bezig is. Je kunt de status zien door in het overzicht “recent” helemaal naar beneden te scrollen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAObJ9RpSnPlxhLoqwOZG5bSndY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ad5JWyiUdTO30Pb2ZtQ982th.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 04-10-2022 21:49 ]

Dit is dan wel weer jammer:

iOS 16.1 Beta Adds More Pronounced Gray Border Around Dynamic Island When Using Black Wallpapers or in Dark Mode

Had het persoonlijk mooier gevonden als het naadloos zou zijn.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-12 08:51

pdavie2311

Live life to the fullest..

Erg jammer dit! Juist een zwarte achtergrond hiervoor genomen..Hmmm...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• svenn15
Bedankt icloud fotos oke.
Tot nu toe nog niet echt onder de indruk over de batterij. Om 5 uur van de lader en nu 95% met amper gebruik.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:23
Hoe is bij jullie het bereik qua mobiel netwerk? Ik heb hier de hele tijd 1 of 2 streepjes in huis waar ik voorheen een volle balk had. Nog steeds KPN, zelfde simkaart ook.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Met ‘Always on display’ aan kun je ‘raise to wake’ uitschakelen.
Met AOD ingeschakeld, kun je dìrect je lockscreen ontgrendelen door omhoog te swipen (dus je scherm hoeft niet eerst aan)
Ik vind het eigenlijk ook wel fraaier zo met AOD aan en raise to wake uit, die laatste heeft wat mij betreft met de iPhone 14 Pro geen nut meer

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 05-10-2022 07:59 ]

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 20:37
Er is een dingetje waar ik niet uitkom. In de slaapfocus instellingen kun je bij opties ‘toon tijd’ aanzetten. De schakelaar staan aan, maar in de slaapfocus blijft het scherm gewoon zwart. Zie ik iets over het hoofd?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:06
svenn15 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:24:
Bedankt icloud fotos oke.
Tot nu toe nog niet echt onder de indruk over de batterij. Om 5 uur van de lader en nu 95% met amper gebruik.
Ik denk dat er nog indexering plaatsvindt.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-11 17:14
henkna schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:41:
Er is een dingetje waar ik niet uitkom. In de slaapfocus instellingen kun je bij opties ‘toon tijd’ aanzetten. De schakelaar staan aan, maar in de slaapfocus blijft het scherm gewoon zwart. Zie ik iets over het hoofd?
Je kan er voor kiezen om geen tijd te laten zien wanneer je het scherm aanzet door te tikken of powerknop in te drukken.

Het is niet een schakelaar om altijd de tijd te weergeven a la AoD.

• turkeyhakan
  • Laatst online: 08:38
Ik zou eigenlijk het liefst willen dat je AOD kunt uitschakelen op middels een shortcut. Bij het instellen van de slaapfocus heb je die optie wel.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 11:58
_Bailey_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:58:
Met ‘Always on display’ aan kun je ‘raise to wake’ uitschakelen.
Met AOD ingeschakeld, kun je dìrect je lockscreen ontgrendelen door omhoog te swipen (dus je scherm hoeft niet eerst aan)
Ik vind het eigenlijk ook wel fraaier zo met AOD aan en raise to wake uit, die laatste heeft wat mij betreft met de iPhone 14 Pro geen nut meer
Hmmm, interessant. Ook even uitgezet. Nu je het er over hebt voelde dat onbewust inderdaad dubbel. Kijken of met 'raise to wake' uit dit beter voelt.

©2004

Maar de camera en flashlight knop op het lockscreen verdwijnen toch als het display in AlwaysOn mode staat?

Want dan zou je net Raise to wake uit eerst weer moeten tikken op je scherm om die te gebruiken. Dat is toch juist onhandig?

Of als je alleen even naar de inhoud van je notificaties wilt kijken zonder te unlocken?

Voelt niet alsof raise to wake overbodig is geworden nu we AoD hebben.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-12 20:37
Tartarus schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Je kan er voor kiezen om geen tijd te laten zien wanneer je het scherm aanzet door te tikken of powerknop in te drukken.

Het is niet een schakelaar om altijd de tijd te weergeven a la AoD.
Helder! Thanx

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-11 08:33
Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:01:
Maar de camera en flashlight knop op het lockscreen verdwijnen toch als het display in AlwaysOn mode staat?

Want dan zou je net Raise to wake uit eerst weer moeten tikken op je scherm om die te gebruiken. Dat is toch juist onhandig?

Of als je alleen even naar de inhoud van je notificaties wilt kijken zonder te unlocken?

Ja dan moet je op het scherm tikken

Het is weer bijna September 2026 :)

Jaymone schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

Ja dan moet je op het scherm tikken
Huh oké, dan snap ik niet waarom je het uit zou zetten eigenlijk.

• Jaymone
Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Huh oké, dan snap ik niet waarom je het uit zou zetten eigenlijk.
Dan geef ik je ook gelijk en heeft het idd geen nut om het uit te zetten. Of je moet echt zelf controle willen houden door te tikken, andere smaak ken ik ook niet

• Southern Sun
Idd als je niet op je scherm wilt hoeven te tikken.

AOD gebruik ik niet, maar raise to wake was ik aan het overwegen wel in te schakelen. Activeert dit niet veel vaker het scherm? Of is dat voldoende geïmplementeerd dat niet continue het scherm aan gaat bij beweging in je broekzak bijv.
Southern Sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Idd als je niet op je scherm wilt hoeven te tikken.

AOD gebruik ik niet, maar raise to wake was ik aan het overwegen wel in te schakelen. Activeert dit niet veel vaker het scherm? Of is dat voldoende geïmplementeerd dat niet continue het scherm aan gaat bij beweging in je broekzak bijv.
Ik heb daar met alle iPhones die dit ondersteunen nooit last van gehad eigenlijk, dus kan mij niet voorstellen dat dit een ding is maar in mijn broekzak kijken kan ik natuurlijk ook niet dus zeker weten doe ik het niet :P

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:21
Mijn fantastische "wetenschappelijke" experiment:

Ik heb de camera sensors afgedekt en het scherm gaat inderdaad aan als je de telefoon kantelt. Vervolgens gaat het scherm ook weer snel uit. Het scherm blijft uit terwijl ik de telefoon beweeg en schut, totdat ik hem weer plat op tafel leg.

Dus ja, het kost vast meer stroom. Maar tijdens het wandelen met je telefoon in je broekzak zal hij denk ik niet aan gaan. Misschien dat wanneer je gaat zitten en later weer opstaat het scherm een seconde aan is.
Ik betwijfel dat je in de praktijk daar iets van gaat merken qua accuduur.

• Southern Sun
Lol tnx :+ Die paar procenten zullen ook wel loslopen. Merk dat het toch wel lekkerder is dan eerst een tik op het scherm hoeven te geven (hoe zoiets kleins toch al moeite kan kosten af en toe).

[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 05-10-2022 11:27 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Net een 1/2 uur met Apple aan de lijn gezeten:

Bellen vanuit de auto met carplay is nog steeds niet te doen (allemaal leuk hoor die dynamic island AOD etc. maar gewoon bellen kan nog steeds niet....), de apple medewerker geeft allerlei mogelijke oplossingen die niet werken uiteindelijk moet ik maar wachten op een software update en hopen dat het probleem dan opgelost is.

Ook maar even nagevraagd wat nu eigenlijk een volledige backup is, in de "volledige" backup zit heel veel niet zoals (niet gekochte) muziek, voortgang in games, oude apps etc. ik denk in het vervolg nog wel even na voor ik weer overstap....
Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:28:

Bellen vanuit de auto met carplay is nog steeds niet te doen (allemaal leuk hoor die dynamic island AOD etc. maar gewoon bellen kan nog steeds niet....), de apple medewerker geeft allerlei mogelijke oplossingen die niet werken uiteindelijk moet ik maar wachten op een software update en hopen dat het probleem dan opgelost is.
Ik heb eigenlijk nog geen CarPlay problemen gehoord in mijn omgeving, wat is het probleem dan?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Ook maar even nagevraagd wat nu eigenlijk een volledige backup is, in de "volledige" backup zit heel veel niet zoals (niet gekochte) muziek, voortgang in games, oude apps etc. ik denk in het vervolg nog wel even na voor ik weer overstap....
Ligt t niet gewoon aan je auto? CarPlay werkt hier top in elke auto waar ik bij instap

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Ik heb eigenlijk nog geen CarPlay problemen gehoord in mijn omgeving, wat is het probleem dan?
Ik ben compleet onverstaanbaar zie ook:

https://discussions.apple.com/thread/254213002

Heel handig de duurste massa productie telefoon ooit waarmee je niet kan bellen vanuit de auto 8)7

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-11 19:00

Het beste maak je een back-up in iTunes en zet je die op je nieuwe telefoon. Er gaat dan veel meer informatie mee vanuit apps zoals inderdaad voortgang in games. Wel slecht dat die info niet mee komt bij de geadviseerde methode van naast elkaar leggen en code scannen.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Mad Wally schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

Het beste maak je een back-up in iTunes en zet je die op je nieuwe telefoon. Er gaat dan veel meer informatie mee vanuit apps zoals inderdaad voortgang in games. Wel slecht dat die info niet mee komt bij de geadviseerde methode van naast elkaar leggen en code scannen.
Dit is niet correct, juist zo heb ik het gedaan, alle info van games (wanneer je geen gamecenter gebruikt, of games die geen gamecenter ondersteunen) gaat verloren.

Je muziek terugzetten kan ook alleen maar door alles weer via Itunes toe te voegen, heel handig als je geen ruimte meer hebt op je mac maar wel op je telefoon...

Het is echt te treurig voor woorden dat een volledige backup! eigenlijk een samenvatting is....

• Dennisdn
  • Laatst online: 08:35
Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Heel handig de duurste massa productie telefoon ooit waarmee je niet kan bellen vanuit de auto 8)7
Misschien nuanceren tot: ik heb een probleem met Carplay.
In hetzelfde topic staat ook een workarround. Werkt die niet?
Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:41:
[...]

Ooh vreemd, als het een breed probleem is dan komt er idd heus wel een fix. Tot die tijd wel klote idd.
Maar niet iedereen lijkt dat te hebben dan, misschien in combinatie met het CarPlay product ofz?

Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:50:
[...]

Dit is niet correct, juist zo heb ik het gedaan, alle info van games (wanneer je geen gamecenter gebruikt, of games die geen gamecenter ondersteunen) gaat verloren.

Je muziek terugzetten kan ook alleen maar door alles weer via Itunes toe te voegen, heel handig als je geen ruimte meer hebt op je mac maar wel op je telefoon...

Het is echt te treurig voor woorden dat een volledige backup! eigenlijk een samenvatting is....
Heb je wel de versleutelde back-up gebruikt? Want dat is een vereiste wil je ook de inhoud van apps etc terug zetten.

Welke MacOS versie gebruik je? Want iTunes is er al een tijdje uit natuurlijk.

• _Bailey_
  • Niet online

Je hebt helemaal gelijk, te voorbarig v mijn kant.
Mea culpa! ;)

Maar moet eerlijk bekennen dat ik Camera en Flash echt zelden gebruik vanaf het lockscreen

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 10:27
Southern Sun schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 07:55:
Hoe is bij jullie het bereik qua mobiel netwerk? Ik heb hier de hele tijd 1 of 2 streepjes in huis waar ik voorheen een volle balk had. Nog steeds KPN, zelfde simkaart ook.
Ja nu je het zegt.... voorheen twee op mijn SE2020 en nu één op mijn 14Pro.

there's no place like cloudbase

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Heb je wel de versleutelde back-up gebruikt? Want dat is een vereiste wil je ook de inhoud van apps etc terug zetten.

Welke MacOS versie gebruik je? Want iTunes is er al een tijdje uit natuurlijk.
Op de Mac de laatste versie, omdat daar geen ruimte is moet ik mijn media via een windows pc toevoegen daar zit ik toch echt nog vast aan Itunes, wanneer ik daarna toch mijn mac weer aansluit gaat alle muziek weer verloren wanneer je niet erg goed oppast....

Volgens Apple gaan alleen deze gegevens niet mee:

Met de optie 'Versleutel lokale reservekopieën' in de Finder of in iTunes vergrendelt en codeert u uw gegevens. Versleutelde reservekopieën kunnen informatie bevatten die onversleutelde reservekopieën niet hebben:

Bewaarde wachtwoorden
Wifi-instellingen
Bezochte websites
Gegevens van de Gezondheid-app
Gespreksgeschiedenis

Het is echt niet meer van deze tijd dat je niet gewoon muziek rechtstreeks aan de telefoon kan toevoegen.. maar goed ik verwacht van Apple wel dat ze basisfunctionaliteit zoals bellen vanuit de auto goed testen gezien het aantal klachten is dit niet het geval.
_Bailey_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, te voorbarig v mijn kant.
Mea culpa! ;)

Maar moet eerlijk bekennen dat ik Camera en Flash echt zelden gebruik vanaf het lockscreen
Ooh echt, ik gebruik de camera vanaf het lockscreen juist erg veel, dan blijft mijn toestel gelocked en dat is weer fijn als je foto’s maakt op plekken waar je de situatie niet kent (vakantie drukte, zakkenrollers gebieden, etc)

• antonyv
Weet iemand dit?

Ik had een app iTalk op mijn vorige. Nu gaat ie niet meer naar mijn nieuwe. Reden, hij bestaat niet meer in de Appstore.
Nu heb ik in het verleden wel eens iets geëxperimenteerd met oude Apps terug zetten als een nieuwe App-update niet mee op te starten was, men kon een bestandje uit de iTunes backup in de nieuwe Backup slepen en dan syncen en voila, het werkte weer. Maar zou dat ook werken met dit probleem?

Ik wil graag de geluidsopnames (aiff) behouden in mijn nieuwe mobiel vandaar. Ik zou niet weten hoe ik die anders in mijn nieuwe mobiel krijg, dus tips wat dat betreft ook welkom.

antonyv schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:21:
Weet iemand dit?

Ik had een app iTalk op mijn vorige. Nu gaat ie niet emer naar mijn nieuwe. Reden, hij bestaat niet mer in de Appstore.
Nu heb ik in het verleden wel eens iets geëxperimenteerd met oude Apps terug zetten als een nieuwe App-update niet mee op te starten was, men kon een bestandje3 uit de iTunes backup in de nieuwe Backup slepen en dan syncen en voila, het werkte weer. Maar zou dat ook werken met dit probleem?
Ik wil graag de geluidsopnames (aiff) behouden in mijn nieuwe mobiel vandaar. Ik zou niet weten hoe ik die anders in mijn nieuwe mobiel krijg, dus tips wat dat betreft ook welkom.
Dat kan alleen als je de IPA nog hebt.

• antonyv
Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:22:
[...]

Dat kan alleen als je de IPA nog hebt.
Ik hoop dan dat het werkt van iOS 15.7 naar iOS16.0.2

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:58
Vandaag even naar Amac geweest om de paarse kleur even goed te bekijken maar in het echt valt die me toch wat tegen tov van de zwarte. Ik heb nog wat foto’s gemaakt maar het paars komt er dan heel anders uit.
Toch jammer omdat ik er op de foto’s helemaal weg van ben (paars).

[ Voor 14% gewijzigd door Kepro op 05-10-2022 14:05 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• Volkan1984
Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:05:
[...]
Het is echt niet meer van deze tijd dat je niet gewoon muziek rechtstreeks aan de telefoon kan toevoegen..
Ik pik even dit specifieke deel van je verhaal eruit om op te reageren:
Dit heeft nooit gekund. Niet gek ook, Apple heeft de iTunes Store waar je muziek kunt kopen en Apple Music waarmee je muziek kan streamen. Muziek toevoegen aan een telefoon vind ik ook niet echt meer van deze tijd.

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Volkan1984 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:15:
[...]

Muziek toevoegen aan een telefoon vind ik ook niet echt meer van deze tijd.
Ik luister ook nog heel veel muziek die gewoon niet te vinden is op spotify of apple music.
Dus ik vind het ook nog steeds handig dat ik dit soort muziek zelf op mijn iphone kan toevoegen.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

[...]

Dit heeft nooit gekund. Niet gek ook, Apple heeft de iTunes Store waar je muziek kunt kopen en Apple Music waarmee je muziek kan streamen. Muziek toevoegen aan een telefoon vind ik ook niet echt meer van deze tijd.
Telefoon dient toch ook als player? Helaas kan je niet alle muziek digitaal kopen en of streamen, de enige optie is dan toch om het op je device te zetten...of raad je dan een walk/disc man aan?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:23
Jur schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:36:
[...]

Telefoon dient toch ook als player? Helaas kan je niet alle muziek digitaal kopen en of streamen, de enige optie is dan toch om het op je device te zetten...of raad je dan een walk/disc man aan?
Een Ipod, natuurlijk! Oh wacht...

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
[...]

Werkt dit niet?(meer?)

https://support.apple.com/en-gb/guide/music/mus2935/mac

Moet hierbij zeggen dat ik al jaren alleen nog maar stream dus geen idee :P

nb werkt iig als je een Apple Music Abbo hebt en anders een Itunes match abbo oid

Ben overigens wel benieuwd wat voor obscure dingen je luistert die op Music niet te vinden zijn :P

[ Voor 25% gewijzigd door Vildhjarta op 05-10-2022 14:55 ]

• Volkan1984
[...]

Ja. Ik gebruik ‘m ook als muziekspeler. Alleen kan ik alles vinden wat ik wil op Apple Music.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Pfff jarenlang gedaan zonder enige schade aan me telefoon, nu al twee keer me 14 pro laten vallen. Eerste keer alleen schade aan screenprotector maar deze keer helaas screen protector en scherm kapot. Van een spigen had ik toch meer verwacht.
Nu is met scherm vervanging hopelijk me toestel weer als nieuw.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:38
Marc19700 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Ik luister ook nog heel veel muziek die gewoon niet te vinden is op spotify of apple music.
Dat dus, alle 3000 liedjes die lokaal op mijn iPhone staan zijn *niet beschikbaar op een streaming service.

verkapte radio edits tel ik niet mee want ik wil de volledige versie, hetzelfde geldt voor regio beperkingen waardoor bepaalde liedjes niet in bepaalde landen beschikbaar zijn, want dat bestaat ook nog steeds

Ik gebruik voor de rest Spotify.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 05-10-2022 15:50 ]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Vildhjarta schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:47:
[...]

Werkt dit niet?(meer?)

https://support.apple.com/en-gb/guide/music/mus2935/mac

Moet hierbij zeggen dat ik al jaren alleen nog maar stream dus geen idee :P

nb werkt iig als je een Apple Music Abbo hebt en anders een Itunes match abbo oid

Ben overigens wel benieuwd wat voor obscure dingen je luistert die op Music niet te vinden zijn :P
Nou er is zoveel niet te vinden , er staat bijv. maar 1 schamel album van The Comsat Angels op Apple music en Spotify, en dan heb ik het niet eens over oude mix albums of eigen mix brouwsels die je natuurlijk gewoon "eenvoudig" op je device zou moeten kunnen zetten....

• Dennisdn
richards3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:37:
Pfff jarenlang gedaan zonder enige schade aan me telefoon, nu al twee keer me 14 pro laten vallen. Eerste keer alleen schade aan screenprotector maar deze keer helaas screen protector en scherm kapot. Van een spigen had ik toch meer verwacht.
Kleine troost waar je nu echt helemaal niets aan hebt... Maar ik denk dat de Spigen wel het glas van de achterkant heeft gered. Als die is gebroken ben je volgens mij verder van huis dan het scherm.

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:41
[...]

Daarnaast zijn er nog genoeg manieren middels een NAS of externe hard disk gekoppeld aan een router om middels Plex, Roon of een andere media server die je zelf opzet te streamen. Je eigen muziek op je eigen server. Echt een tweakers oplossing toch? >:) :Y

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• richards3
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Kleine troost waar je nu echt helemaal niets aan hebt... Maar ik denk dat de Spigen wel het glas van de achterkant heeft gered. Als die is gebroken ben je volgens mij verder van huis dan het scherm.
Eens, gelukkig dit keer maar besloten (vanwege de achterlijk hoge prijs) maar AppleCare+ te nemen, lijkt nu al goede beslissing.

• Dennisdn
richards3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Eens, gelukkig dit keer maar besloten (vanwege de achterlijk hoge prijs) maar AppleCare+ te nemen, lijkt nu al goede beslissing.
Dan een extra troost. Volgens mij heb je de Apple Care met 1 schermreparatie al terugverdiend.

• richards3
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:11:
[...]

Dan een extra troost. Volgens mij heb je de Apple Care met 1 scherm reparatie al (zo goed als) terugverdiend.
ff gechecked, scherm is normaal 405 euro, -29 euro eigen risico en -260 euro applecare+ en inderdaad er alweer uit.
Maar wat is een normale scherm vervanging vreselijk duur zeg.

• Dennisdn
richards3 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:13:
[...]

ff gechecked, scherm is normaal 405 euro, -29 euro eigen risico en -260 euro applecare+ en inderdaad er alweer uit.
Maar wat is een normale scherm vervanging vreselijk duur zeg.
Gelijk even gekeken wat de achterkant had gekost…599 zelfs.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11 22:43
antonyv schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Ja nu je het zegt.... voorheen twee op mijn SE2020 en nu één op mijn 14Pro.
Ik heb een 12 pro en kwa verbinding is het minder stabiel dan het was…
En dit topic op KPN vond ik wel opvallend
https://forum.kpn.com/mob...ia-4g-op-iphone-11-569833

• Volkan1984
TheKerremenke schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Daarnaast zijn er nog genoeg manieren middels een NAS of externe hard disk gekoppeld aan een router om middels Plex, Roon of een andere media server die je zelf opzet te streamen. Je eigen muziek op je eigen server. Echt een tweakers oplossing toch? >:) :Y
Inderdaad. Er zijn vele manieren. Heb je nog meer opslagruimte ook.
Pictures or it didn't happen :P

• richards3
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:28:
[...]

Pictures or it didn't happen :P
GRRRRR ;w

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-12 14:10
Wil geen taalpolitie zijn, maar het is toch echt mijn iPhone. :+

• svenn15
De kwaliteit van de camera is enorm goed,echter slagen mijn fotos ook op via icloud.
Als ik deze dan terug bekijk via de ipad merk ik dat de kwaliteit minder is.
Hoe kan ik de zelfde kwaliteit terug bekijken dan op de gsm ?
svenn15 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:47:
De kwaliteit van de camera is enorm goed,echter slagen mijn fotos ook op via icloud.
Als ik deze dan terug bekijk via de ipad merk ik dat de kwaliteit minder is.
Hoe kan ik de zelfde kwaliteit terug bekijken dan op de gsm ?
Mm dat zou niet mogen, misschien dat de iPad de foto dan nog even moet ophalen en alleen de lage resolutie laat zien?

• Volkan1984
WouterL schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Nee het is zijn/ haar iPhone :P

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volkan1984 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Nee het is zijn/ haar iPhone :P
Nee, het kan ook hen iPhone zijn. ;)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 23:59
THE_BASE schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:17:
[...]

Nee, het kan ook hen iPhone zijn. ;)
Hun iPhone.
De iPhone is van hen.

Als we toch bezig zijn ;)

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26
Hullie!

Sinds 2 dagen van een 12 pro Max naar een 14 pro.
Het is even wennen maar het formaat is toch eigenlijk wel beter handelbaar.

Voor mijn gevoel is de 14 toch echt wel sneller maar dat kan prima door 120hz komen.
Minder zwaar vind ik in ieder geval wel echt lekker.

Al met al ben ik tot nu toe heel erg tevreden.

Gewoon spullen

• Dennisdn
Vildhjarta schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Hun iPhone.
De iPhone is van hen.
Of die van hunnie
hunnie is sowieso goed :P

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 19:10
WouterL schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Terechte opmerking vind ik.
Me in plaats van mijn of is in plaats van eens. Het zijn van die veel gemaakte taalfouten waardoor je mensen al snel (wellicht onterecht) in een MBO of lager hokje zou willen stoppen. Zeker als je de persoon erachter niet persoonlijk kent ben je daartoe ook eerder geneigd dat te doen. Ik weet het, het kan heel anders zijn in werkelijkheid, maar dit is hoe het op anderen over kan komen. Wees je ervan bewust. Alsjeblieft, een gratis tip. Beschouw het niet als een aanval als je je aangesproken voelt.

O ja, heeft iemand enig idee wanneer de 14 pro gewoon in een winkel te koop is? Ik heb geen zin om er een te bestellen en te moeten wachten.
fisherman schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:13:
O ja, heeft iemand enig idee wanneer de 14 pro gewoon in een winkel te koop is? Ik heb geen zin om er een te bestellen en te moeten wachten.
Best regelmatig via Apple beschikbaar voor pick-up in een van de stores, even de website ik de gaten houden en je hebt er snel eentje.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Dennisdn
[...]
Het zijn van die veel gemaakte taalfouten waardoor je mensen al snel (wellicht onterecht) in een MBO of lager hokje zou willen stoppen.
Ik vind (bewust) een taalfoutje maken minder erg dan doen alsof MBO minderwaardig is.

• Rivanov

The Verge: Apple iPhone 14 Plus review: a big deal

[ Voor 40% gewijzigd door Rivanov op 06-10-2022 06:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• richards3
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:10:
[...]

Ik vind (bewust) een taalfoutje maken minder erg dan doen alsof MBO minderwaardig is.
Eens, aan de andere kant als ik mensen gelukkig kan maken omdat ze door mijn foutje kunnen laten zien dat ze een grammatica regel goed door hebben, dan gun ik ze dat van harte. Maak mensen graag blij.

• Martinus
  • Laatst online: 01-12 10:20
Iemand ook het gevoel dat er ergens van tijd tot tijd een kleine "freeze" is? Mn 13 max lijkt op ios15 soepeler.
bedoel met name, dat als je de app afsluit. ff kleine hapering.

no comment

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

. Het zijn van die veel gemaakte taalfouten waardoor je mensen al snel (wellicht onterecht) in een MBO of lager hokje zou willen stoppen.
totaal offtopic;

maar ken genoeg mensen in mijn omgeving (prive/werk) met een HBO of WO achtergrond die de ene na de andere taalvaut laten zien in mails en/of WhatsApp gesprekken.
Is dus niet opleidingsgebonden.
Vreemde conclusie dus...

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-11 19:00
_Bailey_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

totaal offtopic;

maar ken genoeg mensen in mijn omgeving (prive/werk) met een HBO of WO achtergrond die de ene na de andere taalvaut laten zien in mails en/of WhatsApp gesprekken.
Vreemde conclusie dus...
Op een forum ken je elkaar niet irl dus het enige aan de hand waarvan je iemand kunt beoordelen is wat ze typen. Als dat vol staat met (forse) taalfouten geeft dat toch een bepaald beeld. Een keer een d in plaats van dt is tot daar aan toe, maar me in plaats van mijn kijk ik niet zo snel overheen.

• svenn15
Tot nu toe nog niet zo tevreden over de batterij.
Collega van mij trekt de iphone samen om half 5 de iphone van de lader en heeft op dit moment ook 90% batterij. Gebruik ongeveer zelfde en zei heeft een iphone 13.
svenn15 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:43:
Collega van mij trekt de iphone samen om half 5 de iphone van de lader en heeft op dit moment ook 90% batterij. Gebruik ongeveer zelfde en zei heeft een iphone 13.
Je bericht is niet helemaal duidelijk maar jullie halen alle twee de iPhone van de lader om 04:30 bedoel je?

Want dan lijkt SoT en gebruikte apps mij veel interessanter dan een batterij percentage om een bepaald tijdstip.

• fisherman
Donstil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:21:
[...]

Best regelmatig via Apple beschikbaar voor pick-up in een van de stores, even de website ik de gaten houden en je hebt er snel eentje.
Die zitten helaas niet zo echt om de hoek. Normaal gesproken zijn ze rond november wel goed verkrijgbaar bij andere winkels zoals mediamarkt. Die zit wel in de buurt. Maar het hangt natuurlijk af van hoe populair de 14 pro is. Providers gaan altijd voor op de rest, dus als die een tekort hebben, dan krijgen we winkels sowieso niets volgens mij.

• fisherman
_Bailey_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:15:
[...]

totaal offtopic;

Vreemde conclusie dus...
Het is maar net hoe je wil dat de buitenwereld je ziet. Taalfouten zijn slordig en zorgen voor een heel negatief beeld, zeker als je een persoon niet persoonlijk kent. Typefouten zijn natuurlijk iets heel anders, maar dat verschil zie je heel duidelijk.

• TheKerremenke
  • Laatst online: 08:41
svenn15 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:43:
Dus die haalt hem van de oplader op het moment dat die aftopt van 80% naar 100%. Of zie ik dat verkeerd?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 16:13
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:13 ]

Zucht...

• svenn15
TheKerremenke schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

Dus die haalt hem van de oplader op het moment dat die aftopt van 80% naar 100%. Of zie ik dat verkeerd?
Bij allebij is de batterij 100% na afnema van de oplader.
Opvallend is dat haar batterij even snel of traag leeg gaat dan de mijne.
svenn15 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Dat zegt niets, alleen als jullie alle twee precies hetzelfde doen kan je die conclusie trekken.

• loeberce
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Dat zegt niets, alleen als jullie alle twee precies hetzelfde doen kan je die conclusie trekken.
Dat zegt zelfs dan niet altijd hetzelfde. Andere provider en dus andere GSM-mast kan ook al verschil in batterij verklaren. Er zijn teveel variabelen die van invloed zijn op batterij-gebruik om er zo iets zinnigs over te zeggen. Wellicht als je ze op de vliegtuigstand zet sluit je al eea uit, maar nog steeds zijn er verschillende apps die ander batterijgebruik veroorzaken per telefoon.
loeberce schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Dat zegt zelfs dan niet altijd hetzelfde. Andere provider en dus andere GSM-mast kan ook al verschil in batterij verklaren. Er zijn teveel variabelen die van invloed zijn op batterij-gebruik om er zo iets zinnigs over te zeggen. Wellicht als je ze op de vliegtuigstand zet sluit je al eea uit, maar nog steeds zijn er verschillende apps die ander batterijgebruik veroorzaken per telefoon.
Ja dat ook nog eens inderdaad.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:21
Nu jullie een tijdje met het dynamische eiland hebben kunnen spelen ben ik benieuwd hoe het bevalt.

Vinden jullie het een 'game changer', nice to have, of juist vervelend?

• svenn15
PrimusIP schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:02:
Nu jullie een tijdje met het dynamische eiland hebben kunnen spelen ben ik benieuwd hoe het bevalt.

Bij mij valt het al niet meer op. Het is leuk maar een game changer zou ik het niet noemen

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
idd, valt verre van op, leuke gimmick imo niet meer niet minder

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-12 20:29
Merk er inderdaad weinig van, weinig apps doen er (tot nu toe) wat mee.

• Southern Sun
Dit. Wel leuk dat het niet een vast gebied is voor de afwisseling, maar geen noodzakelijke functies.

• Rivanov
Martinus schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 08:57:
Iemand ook het gevoel dat er ergens van tijd tot tijd een kleine "freeze" is? Mn 13 max lijkt op ios15 soepeler.
bedoel met name, dat als je de app afsluit. ff kleine hapering.
Idem op mijn 14 Pro. Niet bij iedere app overigens. Maar komt regelmatig voor.

• Volkan1984
svenn15 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Doe gewoon een batterijtest via Apple Support/ Store. Die kunnen wellicht iets zinnigs hierover zeggen.

• Martinus
  • Laatst online: 01-12 10:20
ff beetje fashion poll: ik ben mss wel weer zat van mn paarse.... meer mensen die het toch net niks vinden?

no comment

• Jaymone
PrimusIP schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:02:

Ik vind het wel wat hebben: Fris design en switchen tussen bepaalde apps en straks meer met andere apps erbij. Zeker als ik het nu vergelijk met de vorige notch, lijkt ineens zo oubollig

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:57

Quakie

quakelen

Persoonlijk heb ik er (nu) meer last van, dan dat het wat oplevert. Zoveel apps die nog aangepast moeten worden, omdat nu een deel van content weg valt. Bijv Garmin Connect of mijn Food app.

Ik teken nergens meer voor

Jaymone schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Ik vind het wel wat hebben: Fris design en switchen tussen bepaalde apps en straks meer met andere apps erbij. Zeker als ik het nu vergelijk met de vorige notch, lijkt ineens zo oubollig
Ja dat had ik ook wel een beetje. Oogt frisser dat eiland en het software potentieel vind ik persoonlijk ook wel Interessant.

Maar dat er nu al een paar hierboven zeggen “het valt niet meer op” stemt mij ook wel positief, want rond release hoorde je juist veel dat mensen het storender vonden dan de notch.

Pagina: 1 ... 30 ... 44 Laatste