Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Alcides schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:45:
Iemand ervaring met het overzetten van eSim via Tmobile?

Net netjes alles volgens het boekje gedaan (QR code opvragen op oud toestel, inscannen op de nieuwe iPhone) maar na een tijdje geeft de iPhone aan dat het activeren niet gelukt is.

Nu probeer ik weer een nieuwe QR aan te vragen maar dan krijg ik een foutmelding: Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw. De oude QR ben ik kwijt cq. is niet meer via de tmobile app op te vragen.
Exact zelfde meegemaakt.
T-Mobile is er van op de hoogte en ze zijn er mee bezig. Duurt echter al ruim 10 dagen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Marc19700 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:09:
Worden de nieuwe iphone 14 (pro) toestellen die nu geleverd worden nog steeds standard geleverd met IOS16.0.0 en moet men eerst updaten naar 16.0.1 vooraleer men het toestel kan gebruiken?
Of zijn die nu ondertussen al standard voorzien van de nieuwste versie?
Want de toestellen die tijdens de release op 16 sept werden geleverd moesten dus eerst worden geupdate naar IOS16.0.1 vooraleer men kon starten met het instellen van het toestel.
Gisteren mijn nieuwe zilveren 14 Pro ingesteld en hij vraagt gelijk om update tijdens begin installatie. Geen probleem dus!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
pdavie2311 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:36:
[...]

Gisteren mijn nieuwe zilveren 14 Pro ingesteld en hij vraagt gelijk om update tijdens begin installatie. Geen probleem dus!
Thanks, mijn iphone 14 pro max wordt komende maandag geleverd. Dan zal het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tartarus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 05:52:
[...]

Exact zelfde meegemaakt.
T-Mobile is er van op de hoogte en ze zijn er mee bezig. Duurt echter al ruim 10 dagen nu.
Als er een T-Shop in de buurt is, zou ik daar gewoon even een nieuwe eSim ophalen. Vaak werkt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Verwijderd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:40:
[...]

Als er een T-Shop in de buurt is, zou ik daar gewoon even een nieuwe eSim ophalen. Vaak werkt dat wel.
Eerste wat me werd geadviseerd inderdaad toen ik klantenservice belde.
Medewerkster aldaar gaf aan dat ook zij daar hetzelfde probleem hadden. Ik kreeg daarom kosteloos een fysieke SIM mee.

Nu is het wel zo dat ik volgend maand op vakantie ga en heel graag dual SIM wil hebben, zoals ik de afgelopen 2 jaar ook heb gehad.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Mij is verteld dat ik een bericht zou krijgen als ik weet een eSIM kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tartarus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Eerste wat me werd geadviseerd inderdaad toen ik klantenservice belde.
Medewerkster aldaar gaf aan dat ook zij daar hetzelfde probleem hadden. Ik kreeg daarom kosteloos een fysieke SIM mee.

Nu is het wel zo dat ik volgend maand op vakantie ga en heel graag dual SIM wil hebben, zoals ik de afgelopen 2 jaar ook heb gehad.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Mij is verteld dat ik een bericht zou krijgen als ik weet een eSIM kon bestellen.
Ah dat is wel klote.

Al gekeken of in het land waar je op vakantie gaat een van de providers eSim aanbiedt?

Was in juni in Thailand, had niet verwacht dat ze daar eSim zouden hebben, maar t bleek dat alle providers wel eSim aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Verwijderd schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Ah dat is wel klote.

Al gekeken of in het land waar je op vakantie gaat een van de providers eSim aanbiedt?
Ja dat doen ze, maar dan moet je wel naar een shop van ze om er een aan te schaffen. Gaat niet online helaas.
Maakt niet uit overigens. Anders trek ik mijn T-Mobile Sim er uit en stop mijn huidige ‘vakantieSIM’ erin, ging de laatste 15 jaar ook zo. Heb al 6 jaar dezelfde nummer daar.
Was in juni in Thailand, had niet verwacht dat ze daar eSim zouden hebben, maar t bleek dat alle providers wel eSim aanbieden.
Dit is een typische gevalletje *knip* om zo te denken, daar betrap ik me zelf regelmatig ook op.

Dit soort vergelijkingen opmerkingen zijn niet nodig in een tech forum.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Nou, ik had net “screen of death” blijkbaar.

Leg mijn telefoon werkend weg, pak hem ongeveer 15 minuten later niks werkt.
Powerknop inhouden deed niets, volume omhoog met powerknop deed niets..

Dacht dat wordt een advance/express replacement maar blijkbaar is het een ding met de iphone 14.

Eenmaal klikken op volume up, een keer volume down en dan 20 seconden powerbutton inhouden wat zorgt voor een reset.
En ja hoor, ding springt (gelukkig) weer aan.

Edit: credits aan deze man

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 01-10-2022 17:59 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Famous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:56:

Powerknop inhouden deed niets, volume omhoog met powerknop deed niets..

Dacht dat wordt een advance/express replacement maar blijkbaar is het een ding met de iphone 14.

Eenmaal klikken op volume up, een keer volume down en dan 20 seconden powerbutton inhouden wat zorgt voor een reset.
En ja hoor, ding springt (gelukkig) weer aan.

Edit: credits aan deze man

[Video: How to Fix Black Screen of Death on iPhone 14 Pro?]
Dat heb ik op ios16 sowieso wel wat vaker gehad al. Dacht eerst dat het de beta was maar nu met de final ook al.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Donstil schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:14:
[...]

Dat heb ik op ios16 sowieso wel wat vaker gehad al. Dacht eerst dat het de beta was maar nu met de final ook al.
Oh voor mij was dit nieuw. Beta draai ik sinds de 14 Pro ook niet meer.

In elk geval blij dat er een fix is en geen replacement nodig is.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:36:
[...]

Oh voor mij was dit nieuw. Beta draai ik sinds de 14 Pro ook niet meer.

In elk geval blij dat er een fix is en geen replacement nodig is.
Nou bedoelde eigenlijk tijdens de beta periode van de zomer. Op mijn 13 pro was dat dan.

Die “fix” is overigens gewoon de reboot die geïntroduceerd is met de iPhone X toen die geen homebutton meer had.

Vroegah moest je daarvoor volume omhoog, homeknop en power doen of zoiets.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 01-10-2022 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Nu 2 weken telefoon in gebruik te hebben valt me toch 1 ding op. Bij het maken van foto's heb ik toch ontzettende last om voorwerpen dichtbij scherp te krijgen. Normaal klik ik één keer op het voorwerk (op het scherm) en dan stelt de camera zich automatisch scherp op dat punt. Maar dat lukt dus nu bij de iphone 14 niet. Pas als ik het voorwerp verder weg hou dan wordt het voorwerp scherp. En met verder weg bedoel ik een halve meter van de telefoon. Zelf heb ik ook het idee dat het gebeurt in schemerige omgevingen. Iemand hier meer last van? Bij mijn oude iphone had ik hier geen last van.
Famous schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:56:

Heb ik vaker gehad met mijn iphone X. Zelfs mijn vrouw heeft het keer gehad met iphone 12. Zelf schrik ik er niet meer van en tis inderdaad harde reset en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
grote_oever schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:52:
Nu 2 weken telefoon in gebruik te hebben valt me toch 1 ding op. Bij het maken van foto's heb ik toch ontzettende last om voorwerpen dichtbij scherp te krijgen. Normaal klik ik één keer op het voorwerk (op het scherm) en dan stelt de camera zich automatisch scherp op dat punt. Maar dat lukt dus nu bij de iphone 14 niet. Pas als ik het voorwerp verder weg hou dan wordt het voorwerp scherp. En met verder weg bedoel ik een halve meter van de telefoon. Zelf heb ik ook het idee dat het gebeurt in schemerige omgevingen. Iemand hier meer last van? Bij mijn oude iphone had ik hier geen last van.

[...]

Heb ik vaker gehad met mijn iphone X. Zelfs mijn vrouw heeft het keer gehad met iphone 12. Zelf schrik ik er niet meer van en tis inderdaad harde reset en alles werkt weer.
Die optie zit onder instellingen > camera. Daar kan je de macro functie aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:46
grote_oever schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 20:52:

Je bedoeld waarschijnlijk dit, zoals uitgelegd bij 11:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Die optie zit onder instellingen > camera. Daar kan je de macro functie aanzetten.
Daar zet je alleen de macroregelaar aan, het daadwerkelijke uitschakelen moet je dan in de camera app doen (inschakelen hoeft niet. Dat is automatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:05
Hier werkt Optimised Charging overigens gewoon op m’n 14 Pro.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OHzSA3Q.jpg

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:35
Zijn er mensen die van een 13 Pro (Max) afkomen en goed de verschillen kunnen vertellen?
Ik moet erg wennen aan het Island maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Yep, dit is exact wat ik bedoel. Maar volgens mij legt hij alleen probleem uit. Niet de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:46
grote_oever schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 23:02:
[...]

Yep, dit is exact wat ik bedoel. Maar volgens mij legt hij alleen probleem uit. Niet de oplossing?
Er is voor zover bekend ook geen oplossing voor. Dit is denk ik gewoon hoe de nieuwe sensor/camera's reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Toch ook maar overstag gegaan en via KPN de Pro Max 256GB besteld aangezien ik toch moest verlengen en het wat geld scheelt het via hen te doen .Ben benieuwd wanneer ie geleverd wordt kon wel twee weken duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:18
TNSN schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:41:
Ik moet erg wennen aan het Island maar dat kan aan mij liggen.
Doel je op het camera-eiland of dat ding rond de notch? In het laatste geval: er valt weinig aan te wennen, je ziet hem maar weinig en je hoeft geen dingen anders te doen dan je altijd al deed. Het is maar een klein subtiel ding waar ze wel meer mee mogen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Rivanov schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:54:

[Afbeelding]
Vanaf het begin al?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-09 08:43
Dinsdag wordt normaal mijn 14 pro max geleverd,wat is nu de beste manier om alles van mijn 11 over te zetten.
Heb een icloud backup gemaakt.

Als ik die backup erop zet zet hij dan ook al de apps erop of doet hij dat alleen als de iphones naast mekaar liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
svenn15 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:57:
Dinsdag wordt normaal mijn 14 pro max geleverd,wat is nu de beste manier om alles van mijn 11 over te zetten.

Als ik die backup erop zet zet hij dan ook al de apps erop of doet hij dat alleen als de iphones naast mekaar liggen ?
Je kunt kiezen, naast elkaar leggen dan wordt alles automatisch overgezet. Je kunt ook een backup terugzetten. Let er dan wel op dat je hem dán opnieuw maakt. Als je degene erop zet die je nu hebt gemaakt dan ben je alles tussen nu en dinsdag kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
Dennisdn schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:59:
[...]

Je kunt kiezen, naast elkaar leggen dan wordt alles automatisch overgezet. Je kunt ook een backup terugzetten. Let er dan wel op dat je hem dán opnieuw maakt. Als je degene erop zet die je nu hebt gemaakt dan ben je alles tussen nu en dinsdag kwijt.
Wat is de snelste manier,en met de icloud backup worden dan ook de apps erop gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
svenn15 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:02:
[...]

Wat is de snelste manier,en met de icloud backup worden dan ook de apps erop gezet ?
Ik heb in het verleden gelezen dat 1 op 1 overzetten door toestellen naast elkaar te houden wel eens problemen gaf. Dat heb ik bij backups niet gelezen.

Zelf heb ik vlak voordat ik mijn nieuwe in gebruik nam een backup gemaakt op mijn iPhone 12 Pro Max en die op mijn iPhone 14 Pro Max gezet. Alles wat op mijn in 12 stond, werd ook overgezet op mijn 14, inclusief apps en instellingen en alles wat je je kan bedenken.

Ik moest alleen nog mijn bankpassen zelf instellen in de Wallet en inloggen in een paar apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

De laatste 3 weken, 3x gegevens overgezet door beide telefoons naast elkaar te leggen en geen enkel probleem. Werkt hier als een tiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Hier ook nog nooit een probleem meegemaakt. Alleen een keer een esim die niet mee wou, dat bleek mijn eigen schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
svenn15 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:57:

Naast elkaar en die methode kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Niet op gelet. Zag het toevallig gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
Altijd Android gehad en nu bezig om alles om te zetten naar mijn nieuwe iPhone 14 Pro :) Toch even een, wellicht simpel, vraagje. Ik las dat je via de app stap over naar iOS e.e.a. kunt overzetten. Gmail en foto's heb ik handmatig gedaan, maar Whatsapp lijkt me ook wel fijn om over te hevelen.

Nu heb ik bij de eerste keer aanzetten de importeer stap overgeslagen.
Kan ik nog ergens terug komen bij deze opties? Kan het niet vinden. Ook als ik alles reset krijg ik opnieuw deze configuratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqKRiqRD8-D785EFry2urwKhgZE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CmsMqZYzMYTak63k2Ldz4ov1.png?f=user_large

*Edit: never mind, had blijkbaar niet de juiste optie gekozen om de phone te wissen, nu wel gevonden waarna alles weer is in te stellen. Toch nog even wennen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Southern Sun op 02-10-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Southern Sun schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:19:
Altijd Android gehad en nu bezig om alles om te zetten naar mijn nieuwe iPhone 14 Pro :) Toch even een, wellicht simpel, vraagje. Ik las dat je via de app stap over naar iOS e.e.a. kunt overzetten. Gmail en foto's heb ik handmatig gedaan, maar Whatsapp lijkt me ook wel fijn om over te hevelen.

Kan ik nog ergens terug komen bij deze opties? Kan het niet vinden. Ook als ik alles reset krijg ik opnieuw deze configuratie.

[Afbeelding]
Op de FAQ van whatsapp spreken ze wel over deze methode: https://faq.whatsapp.com/...ndroid-to-iphone/?lang=en
Migrate from Android to iPhone

Open the Move to iOS app on your Android phone and follow the on-screen prompts.

A code will be displayed on your iPhone.

When prompted, enter the code on your Android phone.

Tap Continue and follow the on-screen prompts.

Select WhatsApp on the Transfer Data screen.

Tap START on your Android phone, and wait for WhatsApp to prepare the data for export. You’ll be signed out from your Android phone once the data is prepared.

Tap NEXT to return to the Move to iOS app.

Tap CONTINUE to transfer the data from your Android phone to your iPhone and wait for Move to iOS to confirm the transfer is complete.

Install the latest version of WhatsApp from the App Store.

Open WhatsApp and log in using the same phone number used on your old device.

Tap Start when prompted, and allow the process to complete.

Finish activating your new device and you’ll see your chats waiting for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:14
Southern Sun schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:19:

[Afbeelding]

*Edit: never mind, had blijkbaar niet de juiste optie gekozen om de phone te wissen, nu wel gevonden waarna alles weer is in te stellen. Toch nog even wennen ;)
Hoe bevalt de overstap? Ik ga zelf ook overstappen, ik heb zelf ook altijd Android gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
SnoopBok schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Hoe bevalt de overstap? Ik ga zelf ook overstappen, ik heb zelf ook altijd Android gehad.
Ben nu alles aan het overzetten dus eigenlijk nog iets te vroeg om te zeggen, maar eerste indruk is goed.
Moet wel zeggen dat ik voor m'n werk al een paar jaar een iPhone 8 ernaast heb gebruikt dus iOS was me niet helemaal onbekend, maar prive nu dus pas de stap gezet.
Kom af van een Oneplus 8 Pro waar ik me al een poos aan erger na de Android 12 update. Werkt gewoon niet soepel meer en de camera bevalt me niet. Ben nu toe aan een toestel wat het gewoon doet zonder poespas.

Eerste indruk van de 14 Pro is dus positief, erg mooi apparaat. Fijn scherm ook en eerste camerasamples staan me al veel meer aan. Twijfelde van tevoren nog over dynamic island vs notch aangezien ik nu een kleine punch hole ben gewent, maar het valt me alles mee hoeveel ruimte het inneemt en vind de integratie wel leuk gedaan. Uiteindelijk wou ik ook geen notch meer (4 jaar geleden al gehad). Ook het kleine formaat van de Pro was voor mij een goede keuze, kreeg wat moeite met 1 hand gebruik.

De "stap over op ios app" werkte hier wel goed. Heb Gmail en Google foto's handmatig overgezet (back up op Android en inloggen op iOS om op te halen) en alleen sms berichten en whatsapp via die app gedaan, kostte ongeveer 10-15min. Nu worden de apps die ik had en beschikbaar zijn in de app store opnieuw gedownload, iets langer klusje. Komende week dus de eerste ervaringen opdoen in dagelijks gebruik, misschien meteen maar alle logins eens nalopen en in de kluis invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Laatst online: 16:14
Southern Sun schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:16:
[...]

Ben nu alles aan het overzetten dus eigenlijk nog iets te vroeg om te zeggen, maar eerste indruk is goed.
Moet wel zeggen dat ik voor m'n werk al een paar jaar een iPhone 8 ernaast heb gebruikt dus iOS was me niet helemaal onbekend, maar prive nu dus pas de stap gezet.
Kom af van een Oneplus 8 Pro waar ik me al enkele maanden aan erger na de Android 12 update. Werkt gewoon niet soepel meer en de camera bevalt me niet. Ben nu toe aan een toestel wat het gewoon doet zonder poespas.

Eerste indruk van de 14 Pro is dus positief, erg mooi apparaat. Fijn scherm ook en eerste camerasamples staan me al veel meer aan. Twijfelde van tevoren nog over dynamic island vs notch aangezien ik nu een kleine punch hole ben gewent, maar het valt me alles mee hoeveel ruimte het inneemt en vind de integratie wel leuk gedaan. Uiteindelijk wou ik ook geen notch meer (4 jaar geleden al gehad). Ook het kleine formaat van de Pro was voor mij een goede keuze, kreeg wat moeite met 1 hand gebruik.

De "stap over op ios app" werkte hier wel goed. Heb Gmail en Google foto's handmatig overgezet (back up op Android en inloggen op iOS om op te halen) en alleen sms berichten en whatsapp via die app gedaan, kostte ongeveer 10-15min. Nu worden de apps die ik had en beschikbaar zijn in de app store opnieuw gedownload, iets langer klusje. Komende week dus de eerste ervaringen opdoen in dagelijks gebruik, misschien meteen maar alle logins eens nalopen en in de kluis invoeren.
Bedankt voor de update. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen na een tijdje de telefoon gebruikt te hebben.

Toevallig stap ik ook over vanaf een OnePlus 8 Pro. Omdat ik de telefoon steeds meer op een Oppo vind lijken na de update naar Android 12 en de telefoon niet meer soepeltjes aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

[Afbeelding]
Heeft hier vannacht ook weer gewerkt *O*

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Nou.... hier ook ineens.

Dagje of 10-14 kunnen we daar dus voor aanhouden... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 14:42
Hier ook vannacht voor het eerst haha. Ik heb het toestel sinds de releasedag, een dikke 17 dagen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 13:54

[Afbeelding]
Ik ben er nog niet achter, maar weet jij of iemand wat dat horizontale streeptje betekent onder je gsm/wifi/accu symbolen?

Soms heb ik die ook , soms weer niet.

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 18-09 06:39
antonyv schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Ik ben er nog niet achter, maar weet jij of iemand wat dat horizontale streeptje betekent onder je gsm/wifi/accu symbolen?

Bij mij: streepje zichtbaar: je bent op je lockscreen. Niet zichtbaar: je bent op je beginscherm. Tevens zie je links boven ook verschil: lockscreen: mobiele provider; beginscherm: tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Of-Aaargh op 03-10-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Of-Aaargh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Bij mij: streepje zichtbaar: je bent op je lockscreen. Niet zichtbaar: je bent op je beginscherm.
Zou kunnen, als je unlockt dan verdwijnt ie weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
antonyv schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Even online gezocht:

Het is volgens iemand bedoelt als je in lockscreen zit, dat je weet dat daar dan de Control Center te downswipen is.

The line under the battery was introduced in iOS 11.2 On a basic level, it's an indicator of where the Control Center can be opened. You can think of it like the handle at the bottom of the lock screen for swiping up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
antonyv schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Als je op het beginscherm het berichtencentrum opent (vanaf het midden boven naar beneden swipen) ziee je dat het streepje meebeweegt met het scherm. Dus het is daar onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Of-Aaargh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:33:
[...]

Als je op het beginscherm het berichtencentrum opent (vanaf het midden boven naar beneden swipen) ziee je dat het streepje meebeweegt met het scherm. Dus het is daar onderdeel van.
Hmm, raar, dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
antonyv schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:26:
[...]

Is het niet zo dat dit streepje er alleen staat om kenbaar te maken dat het bedieningspaneel daar zit?

Ik heb dat streepje namelijk nergens. Stel ik wel eens een nieuwe iPhone in dan zie ik hem weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
SnoopBok schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor de update. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen na een tijdje de telefoon gebruikt te hebben.

Toevallig stap ik ook over vanaf een OnePlus 8 Pro. Omdat ik de telefoon steeds meer op een Oppo vind lijken na de update naar Android 12 en de telefoon niet meer soepeltjes aanvoelt.
Zo gedurende de eerste dag begint het al aardig te wennen merk ik.

Wat voor mij het meeste wennen is:
Ontbreken vingerafdrukscanner: telefoon op een afstandje, terwijl deze plat ligt, ontgrendelen gaat dus niet zo snel meer. Daar staat tegenover dat Face ID wel veel beter en sneller werkt dan op de OP.
Instellingen menu is opnieuw leren zoeken. Vond altijd het pull down menu bij Android wel prettig, ook voor ongelezen berichten, maar moet zeggen dat de manier van meldingen tonen op iOS ook prima werkt en beter dan ik had verwacht.
Waar mijn hoofd nog het meest van over loopt is het organiseren van alle apps op de homescreens op een logische manier :+ Hier mis ik nog wat overzicht.

Verder wel een erg soepel toestel hoor! Blij met de keuze.

*Edit: Ok het overal opnieuw inloggen en bluetooth apparaten koppelen kan ik ook nog toevoegen. Wel ontdek ik nu dat m'n wachtwoordmanager echt veel beter geintegreerd is met iOS, werkt ineens rete soepel waar het voorheen net niet was.

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 03-10-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Laatst online: 21-08 09:38
Twijfel tussen een 14 Pro en een Pixel 7. Tot nu toe altijd Android gewend en wacht het Google evenement met presentatie van de Pixel 7 nog even af alvorens de keuze te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 21:34
Donstil schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

Is het niet zo dat dit streepje er alleen staat om kenbaar te maken dat het bedieningspaneel daar zit?
Klopt idd! Net als het streepje voor het omhoog swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
Vandaag word mijn 14 pro max geleverd,komende van een 11 pro is dit een mooie upgrade.
Iemand al verschil qua batterij gemerkt met always on of af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
svenn15 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 05:28:
Vandaag word mijn 14 pro max geleverd,komende van een 11 pro is dit een mooie upgrade.
Iemand al verschil qua batterij gemerkt met always on of af ?
Always on uit verbruikt veel minder batterij.
Ik heb het uitstaan omdat ik het heel erg vond afleiden tijdens het rijden. Mijn iPhone zit elke dag 5-6 uur lang in de houder in mijn werkbusje en dan begint Always On al gauw irritant te worden tijdens het rijden. Navigeren doe ik er namelijk weinig mee onder werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Tartarus schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 06:27:
[...]

Always on uit verbruikt veel minder batterij.
Ik heb het uitstaan omdat ik het heel erg vond afleiden tijdens het rijden. Mijn iPhone zit elke dag 5-6 uur lang in de houder in mijn werkbusje en dan begint Always On al gauw irritant te worden tijdens het rijden. Navigeren doe ik er namelijk weinig mee onder werktijd.
In de carkit vind ik het ook irritant ja. Vooral omdat ie best fel oplicht in het daglicht. Zal eens gaan puzzelen of er met focus ofzo een automation is te maken die reageert op de Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
@Dennisdn & @Tartarus ik heb een zwarte achtergrond ingesteld zodra de focus modus autorijden ingeschakeld wordt. Dat helpt best wel.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02

RnB

En anders de low power mode inschakelen middels een automation?

Iemand gaf de tip al hier, gebruik het nu voor het slapen. Ik heb een filter in mijn Do Not Disturb focus om Low Power Mode in te schakelen wanneer de focus actief wordt.
Dit werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

AOD hier al gelijk uit na 2 dagen. Voegt voor mij niets toe. Had liever gewoon zwart scherm met alleen de klok heel subtiel of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind AOD dus serieus de fijnste feature van m’n nieuwe iPhone. Het enige is dat je bijvoorbeeld na een melding niet meer alleen je hoofd boven het scherm kan houden ter identificatie, maar eerst het scherm wakker moet maken. Maar ach, verder fijn om makkelijk de tijd te zien en de widgets en in batterijverbruik vind ik het alles meevallen.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

pdavie2311 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:59:
AOD hier al gelijk uit na 2 dagen. Voegt voor mij niets toe. Had liever gewoon zwart scherm met alleen de klok heel subtiel of zo.
THE_BASE schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:31:
Ik vind AOD dus serieus de fijnste feature van m’n nieuwe iPhone. Het enige is dat je bijvoorbeeld na een melding niet meer alleen je hoofd boven het scherm kan houden ter identificatie, maar eerst het scherm wakker moet maken. Maar ach, verder fijn om makkelijk de tijd te zien en de widgets en in batterijverbruik vind ik het alles meevallen.
Verschillende mensen, verschillende wensen. In ieder geval fijn dat het er is, en dat Apple de keuze aan de gebruiker laat. Dat is ook wel eens anders geweest :)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Mog schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:51:
[...]

[...]

Verschillende mensen, verschillende wensen. In ieder geval fijn dat het er is, en dat Apple de keuze aan de gebruiker laat. Dat is ook wel eens anders geweest :)
Nou, precies! Vijf jaar geleden zou AOD niet uit te zetten zijn geweest, vanwege Apples 'inzet om altijd de beste gebruikerservaring te bieden en de interface en instellingen eenvoudig te houden'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:44:
[...]

Geert gonna Geert joh. Over drie weken is hij weer terug.
uiteindelijk werden jouw 3 weken slechts 1 weekje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

_Bailey_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Neeeeeee! Wat heb je nu weer gehaald dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Neeeeeee! Wat heb je nu weer gehaald dan?
hetzelfde model dat jij voor de 2e keer had besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
Iphone geleverd en nu iphone naast iphone aant overzetten.
Zegt 3 uurs dat het duurt.
Kan je terwijl je oude iphone gebruiken of best zo laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loentje48
  • Laatst online: 21:34
Zwarte achtergrond nemen, probleem opgelost 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Hahaha 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

_Bailey_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

hetzelfde model dat jij voor de 2e keer had besteld ;)
Zilveren! Mooi! Goed te polijsten ook voor volgend jaar verkoop weer 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

loentje48 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Zwarte achtergrond nemen, probleem opgelost 😉
Ik zal eens kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

ow nee, ik bedoelde het zelfde model als in de 14 Pro haha. Heb nu voor de Space Black gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:14
[...]

Dat polijsten 👀 iemand hier ervaring mee? Zo ja, aanbevelingen hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nou daar heb ik slecht nieuws voor je ben ik bang.
Ik polijst mijn watch altijd en deed dat met de X/XS/11 ook, alleen tot mijn verbazing werkte het op mijn 13 pro niet meer. Na wat Google blijkt dat de zilveren 13 dezelfde behandeling heeft als de gekleurde modellen en poetsen daarom niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadsie, nee dat is mij te Android 2015 hoor.
Ik vind de manier die Apple nu gekozen heeft juist gaaf.

Maar kan mij voorstellen dat je er even aan moet wennen idd en voor sommige is 2 dagen dan misschien wat te kort als je reviewers moet geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-10-2022 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

*snip* niet op de man.

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 04-10-2022 11:05 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Nog meer mensen last van het focus probleem met de main camera met objecten die redelijk dichtbij zijn? Heel irritant dat de camera lijkt te jumpen tussen macro en niet macro. Zowel bij veel licht als bij weinig licht gebeurt dit op mijn 14 pro max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
Ben in afwachting van mijn nieuwe 14 Pro Max, helaas momenteel niet op voorraad bij KPN dus beetje geduld oefenen. Had tot nu toe nog fysieke sim in mijn Iphones. Gebruik graag een e-sim op reis buiten Europa. Klopt het dat het mogelijk is dat je naast de e-sim voor je KPN nummer dan nog een tweede kunt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:14:
Nog meer mensen last van het focus probleem met de main camera met objecten die redelijk dichtbij zijn? Heel irritant dat de camera lijkt te jumpen tussen macro en niet macro. Zowel bij veel licht als bij weinig licht gebeurt dit op mijn 14 pro max.
Heb dit wel eerder in dit topic voorbij zien komen. Net even getest en kan toch heel dichtbij het toetsenbord komen zonder dit probleem. Wel in kantooromgeving, nog niet in andere situaties getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Southern Sun schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Heb dit wel eerder in dit topic voorbij zien komen. Net even getest en kan toch heel dichtbij het toetsenbord komen zonder dit probleem. Wel in kantooromgeving, nog niet in andere situaties getest.
Hm vreemd. Het is ook niet zo dat ik een macro foto wil nemen maar het gebeurt al wanneer ik van mijn zoontje zijn gezicht (op 30 a 40cm afstand) een foto wil maken dan zie je het beeld de hele tijd verspringen.

edit: dit gebeurt dus ook bij mij wanneer ik de foto van mijn zoontje (of iets anders wat redelijk dichtbij de lens is) wil maken

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 04-10-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat heb ik sinds de introductie van macro met de 13 pro eigenlijk al, vind het er daarom niet beter op geworden. Ik heb macro daarom in zijn geheel uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vildhjarta schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:14:
Ben in afwachting van mijn nieuwe 14 Pro Max, helaas momenteel niet op voorraad bij KPN dus beetje geduld oefenen. Had tot nu toe nog fysieke sim in mijn Iphones. Gebruik graag een e-sim op reis buiten Europa. Klopt het dat het mogelijk is dat je naast de e-sim voor je KPN nummer dan nog een tweede kunt installeren?
Ja hoor, je kunt inactief veel meer dan 2 e-Sims geïnstalleerd hebben zelfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Donstil schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:23:
[...]

Ja dat heb ik sinds de introductie van macro met de 13 pro eigenlijk al, vind het er daarom niet beter op geworden. Ik heb macro daarom in zijn geheel uitgezet.
Nooit last van gehad tbh met mijn 13 pro max. Dit verspringen is echt nieuw voor mij met de 14 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Nooit last van gehad tbh met mijn 13 pro max. Dit verspringen is echt nieuw voor mij met de 14 pro
Ooh dat scheelt, nee ik heb er al een jaar last van, behoorlijk irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Donstil schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:26:
[...]

Ja hoor, je kunt inactief veel meer dan 2 e-Sims geïnstalleerd hebben zelfs.
Nice! Dan stap ik als de 14Pro binnen is over op e-sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31
Vildhjarta schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:14:
Ik activeer voor vertrek altijd alvast een e-sim voor het desbetreffende continent via http://airalo.com. Zo vlieg ik vanavond richting Azië en heb ik alvast een e-sim voor Azië op inactief staan zodat ik die bij de eerste tussenstop al kan activeren en direct niet afhankelijk ben van de lokale WiFi van het vliegveld. Daar kun je in de praktijk prima meerdere e-sims aan koppelen, maar de KPN simkaart heb ik altijd fysiek gehouden, voor noodgevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 04-10-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
Paprika schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

Ik activeer voor vertrek altijd alvast een e-sim voor het desbetreffende continent via http://airalo.com. Zo vlieg ik vanavond richting Azië en heb ik alvast een e-sim voor Azië op inactief staan zodat ik die bij de eerste tussenstop al kan activeren en direct niet afhankelijk ben van de lokale WiFi van het vliegveld. Daar kun je in de praktijk prima meerdere e-sims aan koppelen, maar de KPN simkaart heb ik altijd fysiek gehouden, voor noodgevallen.
Grappig genoeg ben ik net terug van een trip naar Bosnie/Albanie/Montenegro en heb daar ook Airalo gebruikt, werkte prima ;) Indien ik meerdere Sims kan gebruiken zie ik niet werkelijk de noodzaak voor een Fysieke kaart nog dus die gaat bij de aankomende Pro levering met pensioen.

Fijne reis trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Even getest met Macroregelaar ingeschakeld, uit de losse pols in 1x, zag geen irritante jumpen in lensen in ieder geval, zag hem in 1x schakelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAnTn8Lp_xXU7eEOWXtrWUugacc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4Ztv81d4TzFe0BubW8B5BWa.jpg?f=fotoalbum_large

let niet op de stoffige en vuile toetsen....tering je ziet ALLES met zo'n macro foto :+

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
_Bailey_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Even getest met Macroregelaar ingeschakeld, uit de losse pols in 1x, zag geen jumpen in lensen in ieder geval

[Afbeelding]

let niet op de stoffige en vuile toetsen....tering je ziet ALLES met zo'n macro foto :+
Haha ja je ziet alles, maar dit is niet waar het issue zich voordoet. Het is juist bij niet macro fotos maar wel met objecten dichtbij waarbij het focussen gaat switchen de hele tijd. Zie ook deze video

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Haha ja je ziet alles, maar dit is niet waar het issue zich voordoet. Het is juist bij niet macro fotos maar wel met objecten dichtbij waarbij het focussen gaat switchen de hele tijd. Zie ook deze video
ah oke sorry, dat had ik je verkeerd begrepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
Hoeveel dagen moet je gemiddeld tellen wanneer alles up to date is bij de nieuwe iphone en je goed kan oordelen over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Even een vraag over bluetooth.
Stel ik heb mijn zuiniger iPhone 14 Pro, en die wil ik nu WEL in de auto gebruiken/koppelen met de origineel ingebouwde carkit in mijn auto uit 2009.
Is dan die Bluetooth in mijn iPhone nog steeds zo modern en dus zuinig of zal ie dan overschakelen op de minder zuinige BT versie van de auto?
M.a.w., wil ik dat alsnog toch niet ingeschakeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37
keepitfrosty schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds wel de macro switch. Bij mij komt dan het macro bloemetje links onderin (heb de schakelaar aan staan in settings).
Pas wanneer ik "auto macro" disable heb ik het effect niet meer. (op bloemetje klikken als ie geel wordt).

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Soepie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is dat nog steeds wel de macro switch. Bij mij komt dan het macro bloemetje links onderin (heb de schakelaar aan staan in settings).
Pas wanneer ik "auto macro" disable heb ik het effect niet meer. (op bloemetje klikken als ie geel wordt).
Ja klopt het is inderdaad de macro switch alleen verspringt dat dus de hele tijd heen en weer terwijl je niet een macro foto wilt maken. Maar gelukkig is er een workaround maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37
Ja, is inderdaad wel heel vervelend.
En elke keer dat rare bloemetje aanklikken wordt je ook wel een keer gaar van... (Of blijft ie uit? Nog niet naar gekeken ..... )

Gewoon spullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:06
antonyv schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:20:
Even een vraag over bluetooth.
Stel ik heb mijn zuiniger iPhone 14 Pro, en die wil ik nu WEL in de auto gebruiken/koppelen met de origineel ingebouwde carkit in mijn auto uit 2009.
Is dan die Bluetooth in mijn iPhone nog steeds zo modern en dus zuinig of zal ie dan overschakelen op de minder zuinige BT versie van de auto?
M.a.w., wil ik dat alsnog toch niet ingeschakeld hebben?
Voor zover ik weet, zal de iPhone gewoon de eigen nieuwere Bluetooth versie gebruiken om te connecten met een oudere Bluetooth versie van de autoradio. Daarbij wordt de zuinigere nieuwere versie van de iPhone gebruikt en zou het stroomverbruik vrij laag moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
svenn15 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:17:
Hoeveel dagen moet je gemiddeld tellen wanneer alles up to date is bij de nieuwe iphone en je goed kan oordelen over de batterij.
Was het niet een paar laad cycli? Ben tot nu toe niet ontevreden, zit nog op de eerste cyclus.
Zondagavond 21.27u met 99% van de lader gehaald. Nu nog 17% en 3u SOT.
Nou ben ik misschien niet de meest representatieve gebruiker om te vergelijken, ben ook gewoon aan het werk dus hij ligt overdag vooral aan de zijkant. Hoe dan ook wel een fijn idee om te weten dat ik ruim voorbij een dag kan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antonyv
Southern Sun schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Was het niet een paar laad cycli? Ben tot nu toe niet ontevreden, zit nog op de eerste cyclus.
Zondagavond 21.27 met 99% van de lader gehaald. Nu nog 17% en 3u SOT.
Nou ben ik misschien niet de meest representatieve gebruiker om te vergelijken, ben ook gewoon aan het werk dus hij ligt overdag vooral aan de zijkant. Hoe dan ook wel een fijn idee om te weten dat ik ruim voorbij een dag kan komen.
Ik ben eigenlijk ook best tevreden met de accuduur van de 14Pro.
Ik kwam van de SE2020 en die accu haalde het eind van de dag niet eens. Bluetooth uit. Overal laadsnoertjes liggen voor het geval dat.
Nu heb ik mijn 14 Pro Always On, en bluetooth en die gaat gewoon twee dagen mee. Groter herlderder scherm.
Dus hebben ze wel een betere/grotere accu maar ook zeker de boel zuiniger gemaakt.

Vanochtend uit huis gegaan met 100% en nu staat ie op 87%. Oke weinig gebruikt want aan het werk, maar wel bluetooth, wifi en AOD aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Soepie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:46:
Ja, is inderdaad wel heel vervelend.
En elke keer dat rare bloemetje aanklikken wordt je ook wel een keer gaar van... (Of blijft ie uit? Nog niet naar gekeken ..... )
Je kan bij de instellingen van de camera het zo instellen dat hij altijd de laatst gekozen instelling van de Makro knop onthoudt. Zo staat hij bij mij standaard uit tot ik hem wil gebruiken.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
antonyv schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ik ben eigenlijk ook best tevreden met de accuduur van de 14Pro.
Ik kwam van de SE2020 en die accu haalde het eind van de dag niet eens. Bluetooth uit. Overal laadsnoertjes liggen voor het geval dat.
Nu heb ik mijn 14 Pro Always On, en bluetooth en die gaat gewoon twee dagen mee. Groter herlderder scherm.
Dus hebben ze wel een betere/grotere accu maar ook zeker de boel zuiniger gemaakt.
Ik ben temiddag op 66% gestart na uitpakken en nu zit ik op 33. Zegt natuurlijk niets omdat alles nog aant instaleren is
Vanochtend uit huis gegaan met 100% en nu staat ie op 87%. Oke weinig gebruikt want aan het werk, maar wel bluetooth, wifi en AOD aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fjeze schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:53:
[...]

Je kan bij de instellingen van de camera het zo instellen dat hij altijd de laatst gekozen instelling van de Makro knop onthoudt. Zo staat hij bij mij standaard uit tot ik hem wil gebruiken.
Echt, Waar zit dat?

Edit: Aah nice onder behoud instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 04-10-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:05
Zouden jullie eerder bij Amac bestellen of bij Apple zelf? Zijn er voordelen om rechtstreeks bij Apple te bestellen? Ik ben wel verbaast over de levertijd. Had het niet verwacht.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Kepro schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:37:
Zouden jullie eerder bij Amac bestellen of bij Apple zelf? Zijn er voordelen om rechtstreeks bij Apple te bestellen? Ik ben wel verbaast over de levertijd. Had het niet verwacht.
Ik zie ook geen voordelen van het bestellen bij Amac. Ik zowel Apple als Amac best duur, je kunt het elders vaak wel goedkoper vinden.

Ik heb wel een paar keer rechtstreeks bij Apple besteld. Ik vind wel dat ze een goede verzendservice gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Volgens mij moet je nu niet kijken naar waar je wílt bestellen, maar wie het snelste kan leveren. Poosje levertijdentopic in de gaten houden en er komt vast een kansje voorbij links en rechts.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennisdn op 04-10-2022 18:06 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 44 Laatste