Ik vind de 14 Pro en de Watch Ultra toch echt wel een flinke stap, vandaar dat ik ook beide heb besteld. De gewone 14 kun je niet helaas niet eens evolutie noemen, behalve dan de repareerbaarheid. Dat vind ik wel echt een hele grote sprong, zeker voor Apple.PrimusIP schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:21:
[...]
Dat (staat ook in artikel op Tweakers hier), en ik lees van mensen en zie mensen om me heen (incl. mezelf) die voor een 13 (al dan niet pro) kiezen.
Ik ben er wel blij mee. Apple moet maar even op de vingers getikt worden dat ze met die non-pro 14 'update' niet wegkomen, zeker niet als dan een deel van de zeldzame verbeteringen niet buiten Noord-Amerika uitgerold worden en door de inflatie de prijzen daarentegen wel flink omhoog gaan. Ik hoop de volgende keer wat meer spektakel en flinke vooruitgang. Ik heb van Apple dan toch hogere verwachtingen dan ze afgelopen event hebben waargemaakt.
As always.. 
https://www.displaymate.com/iPhone_14Pro_ShootOut_1P.htm
Moet wel zeggen dat ik het dit jaar nog subliemer vind, vooral buiten met fel licht.
https://www.displaymate.com/iPhone_14Pro_ShootOut_1P.htm
Moet wel zeggen dat ik het dit jaar nog subliemer vind, vooral buiten met fel licht.
Het is weer September 2025 :)
Dan houd jij die toch en geef je je vrouw een nieuwe?Ladykiller007 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:36:
[...]
Afdankertje in welke zin?
M'n toestel is nog zo goed als nieuw.
Want?Roos79 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:18:
[...]
Dan houd jij die toch en geef je je vrouw een nieuwe?
En misschien interesseert zijn partner het totaal niet om de nieuwe telefoon te hebben. Ik denk als ik mijn partner zou vragen weet je welke telefoon je hebt heeft ze geen idee.Roos79 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:54:
[...]
Omdat de jouwe nog als nieuw is en je vrouw een ouder toestel heeft.
Je moet het ook niet brengen met “hier heb je mijn oude” maar als “alsjeblieft, deze is veel beter dan die je nu hebt”giantgiantus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:00:
[...]
En misschien interesseert zijn partner het totaal niet om de nieuwe telefoon te hebben. Ik denk als ik mijn partner zou vragen weet je welke telefoon je hebt heeft ze geen idee.

Nog mannen hier die de deep purple gebruiken,vind het op zich een mooie kleur maar twijfel nog.
Liep toevallig gisteren bij de amac naar binnen, maar nee die kleur zou hem voor mij niet doen. Mijn vrouw vond hem ook vrij vrouwelijk, des ondanks was zij ook blij dat ze gewoon voor de gouden versie is gegaan. Ik zelf ben voor de zwarte variant gegaansvenn15 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:02:
Nog mannen hier die de deep purple gebruiken,vind het op zich een mooie kleur maar twijfel nog.

Maar goed loop winkels binnen en bekijk hem in het echt. Heb schijt was de rest er van vind
[ Voor 9% gewijzigd door Practics op 28-09-2022 20:29 ]
hebben ze hetzelfde onnatuurlijke licht als die YouTuber die hem zelfs roze wist doen lijken.
In het normale leven zit het zo dicht tegen grijs aan dat het meer een paarse variant van antraciet is ofzoiets.
Dit dusgiantgiantus schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:00:
[...]
En misschien interesseert zijn partner het totaal niet om de nieuwe telefoon te hebben. Ik denk als ik mijn partner zou vragen weet je welke telefoon je hebt heeft ze geen idee.
Pas maar op, straks is er weer een groep die zich negatief behandeld voelt.Practics schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:28:
[...]
Liep toevallig gisteren bij de amac naar binnen, maar nee die kleur zou hem voor mij niet doen. Mijn vrouw vond hem ook vrij vrouwelijk, des ondanks was zij ook blij dat ze gewoon voor de gouden versie is gegaan. Ik zelf ben voor de zwarte variant gegaan
Maar goed loop winkels binnen en bekijk hem in het echt. Heb schijt was de rest er van vind
Heb de paarse zelf, toffe kleur. Met dank aan @Famous
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Je probeert angstvallig een paarse telefoon voor mannen goed te praten? Heb je er toevallig zelf 1?Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:36:
[...]
hebben ze hetzelfde onnatuurlijke licht als die YouTuber die hem zelfs roze wist doen lijken.
In het normale leven zit het zo dicht tegen grijs aan dat het meer een paarse variant van antraciet is ofzoiets.
Absoluut. Zelfs een roze Polo en roze slippers aan. Wat wou je ermee zeggen dan?MacbookProx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:46:
[...]
Je probeert angstvallig een paarse telefoon voor mannen goed te praten? Heb je er toevallig zelf 1?
Van mij mocht die zelfs iets paarser zijn, de kleur is echt heel donker.Practics schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:28:
[...]
Liep toevallig gisteren bij de amac naar binnen, maar nee die kleur zou hem voor mij niet doen. Mijn vrouw vond hem ook vrij vrouwelijk, des ondanks was zij ook blij dat ze gewoon voor de gouden versie is gegaan. Ik zelf ben voor de zwarte variant gegaan
In daglicht is het een erg mooie kleur maar nu met deze dagen lijkt die eerder donkergrijs.
Tijd voor de lente

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Lente. Je bedoelt leuke vrouwtjes in korte rokjes?Famous schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:55:
[...]
Van mij mocht die zelfs iets paarser zijn, de kleur is echt heel donker.
In daglicht is het een erg mooie kleur maar nu met deze dagen lijkt die eerder donkergrijs.
Tijd voor de lente
Maar inderdaad, kleur is erg donker
Ik heb z’n Hawaï bloesjeDennisdn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:53:
[...]
Absoluut. Zelfs een roze Polo en roze slippers aan. Wat wou je ermee zeggen dan?
Hier ook een man met een paarse iPhone, vind het een bijzonder sjieke kleur die eigenlijk van mij nog wel een stukje feller paars had mogen zijn.
Echte mannen dragen roze!Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:53:
[...]
Absoluut. Zelfs een roze Polo en roze slippers aan. Wat wou je ermee zeggen dan?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De paarse iPad Mini is een tintje lichter en misschien wat paarser denk ik. Maar die gebruiken we hier alleen binnen in huis en dan lijkt die ook gewoon grijs. Sterker, bij het uitpakken moesten we er een grijze iPad naast leggen om het verschil te zien.
@Rivanov tijd voor een gifje over paarse iPhones
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Hoi.svenn15 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:02:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Er zit toch een hoesje om dus zie niets van dat paarse.
Dat is waar, hooguit het camera-eiland. Ik wilde speciaal Pacific Blue toen ik mijn 12 Pro Max kocht, maar ik gebruik altijd een leren Apple Case en die blijft er altijd om zitten. Ik zie de kleur eigenlijk alleen bij het schoonmaken van de case + de phone.joffrey19 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:10:
Mocht ik overstappen naar een 14 Pro Max, dan ga ik voor zwart.
[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 29-09-2022 00:25 ]
Ja. De deep purple mag van mij ook wel wat paarser. Vind het Paarsachtige kleur van de iPhone 14 leuker. Weer wat anders dan grijs/zilver of Spacegrey
Ik heb deep purple bekeken en het is niets voor mij. Ik vind het zelf veel te paars en had deze donkerder verwacht.
Ik wilde zelfs eerst de space Black, maar ik heb nu een zilveren pro Max. Van de voorkant vind ik deze erg mooi hoe het zwart met de zilveren zijkant contrasteert. Echter aan de achterkant vind ik het witte eiland iets minder mooi. Ik heb nog even een donker blauwe Mujjo case geprobeerd, maar was hem toch net niet helemaal voor mij. Al zag dat er wel beter uit, daarna toch weer terug naar de zwarte case ook omdat ik hem in de auto voor Flitsmeister gebruik met MagSafe houder en mijn Dashboard zwart is.
Bedenk wat voor kleur case je wil gebruiken, paars is een lastige kleur om te combineren. Daarnaast zal je bij de meeste cases het paarse randje wel net kunnen zien, zoals ik nu ook de zilveren rand zie. Het camera eiland zal het meest opvallend zijn.
Ik wilde zelfs eerst de space Black, maar ik heb nu een zilveren pro Max. Van de voorkant vind ik deze erg mooi hoe het zwart met de zilveren zijkant contrasteert. Echter aan de achterkant vind ik het witte eiland iets minder mooi. Ik heb nog even een donker blauwe Mujjo case geprobeerd, maar was hem toch net niet helemaal voor mij. Al zag dat er wel beter uit, daarna toch weer terug naar de zwarte case ook omdat ik hem in de auto voor Flitsmeister gebruik met MagSafe houder en mijn Dashboard zwart is.
Bedenk wat voor kleur case je wil gebruiken, paars is een lastige kleur om te combineren. Daarnaast zal je bij de meeste cases het paarse randje wel net kunnen zien, zoals ik nu ook de zilveren rand zie. Het camera eiland zal het meest opvallend zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door -NRG- op 29-09-2022 06:42 ]
Je probeert angstvallig een paarse telefoon voor mannen af te keuren?MacbookProx schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:46:
[...]
Je probeert angstvallig een paarse telefoon voor mannen goed te praten? Heb je er toevallig zelf 1?

Jongens toch, gaat dit serieus over de kleur van de achterkant van een iPhone?.

Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Een vriend van mij heeft een hekel aan de kleur paars dus ik wil m honestly trollen met dit dus ik ga lekker out of spite de paarse nemen
dit is geen handtekening ;)
Yep en geen spijt. Donker genoeg om unisex te zijn in mijn optiek. Zag eergisteren nog een andere man ermee bellen, oogde gewoon cool 😎svenn15 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:02:
#MakeColoredPhonesCoolAgain?mymac schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:38:
[...]
Yep en geen spijt. Donker genoeg om unisex te zijn in mijn optiek. Zag eergisteren nog een andere man ermee bellen, oogde gewoon cool 😎
En de banden zijn ook paars.THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:31:
Jongens toch, gaat dit serieus over de kleur van de achterkant van een iPhone?.
Ik gebruik geen hoesjes dus vind het wel belangrijk dat het er mooi uitziet enz, je moet er toch een jaar tegenaan kijken.
En dat heb ik dus nooit begrepen; eerst twijfelen als een gek over de kleur en er dan een geel hoesje overheen doen...joffrey19 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:10:
Eens. Maar om er nou een hele genderkwestie van te maken gaat een beetje ver.Donstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:42:
[...]
En de banden zijn ook paars.
Ik gebruik geen hoesjes dus vind het wel belangrijk dat het er mooi uitziet enz, je moet er toch een jaar tegenaan kijken.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik ook niet. Ik heb er ook geen hoesje omheen maar als ik die wel zou gebruiken, zou ik juist een witte of zwarte telefoon nemen. Passen alle kleuren hoesjes bijFerret schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:49:
[...]
En dat heb ik dus nooit begrepen; eerst twijfelen als een gek over de kleur en er dan een geel hoesje overheen doen...
En hopelijk een doorzichtig hoesje of geen hoesje? Je moet het effect wel maximaal sorteren.yourbirthcertif schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:36:
Een vriend van mij heeft een hekel aan de kleur paars dus ik wil m honestly trollen met dit dus ik ga lekker out of spite de paarse nemen
Doorzichtig of courseVolkan1984 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:58:
[...]
En hopelijk een doorzichtig hoesje of geen hoesje? Je moet het effect wel maximaal sorteren.
Daar zal je hem hebbenyourbirthcertif schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:36:
Nee goede kleur man! Purple gang unite

Kleur ophangen aan een gender gaat nergens over inderdaad.THE_BASE schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:56:
[...]
Eens. Maar om er nou een hele genderkwestie van te maken gaat een beetje ver.
Gender dit, gender dat...
Waarom kunnen we niet gewoon lief met elkaar eens een paarse telefoon leuk vinden? Is eens iets anders dan het gewoonlijke zwart, grijs of wit.
Waarom kunnen we niet gewoon lief met elkaar eens een paarse telefoon leuk vinden? Is eens iets anders dan het gewoonlijke zwart, grijs of wit.
Ik had van de week op mijn 14 Pro een 4K filmpje gemaakt (HDR 60 FPS). Hoe kan ik deze delen zonder kwaliteitsverlies?
Whatsapp - Max 16 MB
Airdrop - Persoon zit niet naast me op de bank.
ICloud Link - Geeft ook niet het originele bestand.
Iemand een idee?
Whatsapp - Max 16 MB
Iemand een idee?
Xbox Live: Miesjh NL
Dropbox? Google Drive? MEGA? WeTransfer?Miesjh schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:09:
Ik had van de week op mijn 14 Pro een 4K filmpje gemaakt (HDR 60 FPS). Hoe kan ik deze delen zonder kwaliteitsverlies?
Whatsapp - Max 16 MB
Iemand een idee?
Ik was er al enigszins bang voor. Ik dacht dat het wel makkelijker kon.yourbirthcertif schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:11:
[...]
Dropbox? Google Drive? MEGA? WeTransfer?
Vind het een gave kleur, call it Thanos purple, Prince purple (rain), Joker purpleDonstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:42:
[...]
Ik vind het bijna jammer dat ik de kleur eigenlijk bijna niet zie. Hij ligt hele dag met z'n rug op tafel omdat op-het-scherm-leggen erg onnatuurlijk voelt en ik dus nooit doe. En voor de rest heb ik hem in de hand met het scherm naar me toe of in de zak.mymac schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:38:
[...]
Yep en geen spijt. Donker genoeg om unisex te zijn in mijn optiek. Zag eergisteren nog een andere man ermee bellen, oogde gewoon cool 😎
*snip*
[ Voor 95% gewijzigd door Rck010 op 29-09-2022 11:08 ]
Poeh..AfzienDonstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:42:
[...]
Ja ik ook, klein beetje spijt dat ik weer voor veilig silver gegaan benBigF25 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:43:
[...]
Vind het een gave kleur, call it Thanos purple, Prince purple (rain), Joker purple
Als je snel bent zit je nog binnen de 14 dagen om terug te sturenDonstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:17:
[...]
Ja ik ook, klein beetje spijt dat ik weer voor veilig silver gegaan ben
Ja klopt alleen ik ben niet op tijd terug van vakantie 🙃Dennisdn schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:19:
[...]
Als je snel bent zit je nog binnen de 14 dagen om terug te sturen
Achja, heb zelf space black, vind beide mooi maar space black was op voorraad dus dat werd mDonstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:17:
[...]
Ja ik ook, klein beetje spijt dat ik weer voor veilig silver gegaan ben
@Donstil ik vind zilver erg mooi hoor erg clean and astethic.😊
Verwijderd
Als je m via Apple online hebt gekocht, en ‘m binnen de 14 dagen na ontvangst aanmeld voor retour, heb je nog eens 14 dagen de tijd om ‘m te retourneren.Donstil schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:20:
[...]
Ja klopt alleen ik ben niet op tijd terug van vakantie 🙃
:strip_exif()/f/image/mS2pqfRDbM5zXVUM9M0tnCCz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2022 12:19 ]
ALS je m via Apple hebt gekochtVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:01:
[...]
Als je m via Apple online hebt gekocht, en ‘m binnen de 14 dagen na ontvangst aanmeld voor retour, heb je nog eens 14 dagen de tijd om m te retourneren.
[Afbeelding]
Hoi allen,
Op dit moment ben ik in het bezit van een Pixel 3XL, welke al een heel trouwe dienst heeft gedraaid doorheen de jaren. Toch is het moment eraan gekomen dat ik met één oog naar de iPhone 14 Pro aan het lonken ben. Wat me nu nog bij de Pixel houdt is de goeie camera, maar wat me naar de iPhone trekt is iOS, de apps en het ecosysteem (bezitter van iPad en Mac). De reviews op internet tonen de prachtige camera van de 14 Pro, maar ik ben eerder geïnteresseerd of het een grote stap voorwaarts is komende van de Pixel -- het blijft veel geld uiteraard.
Is er toevallig iemand van jullie die ook van een Pixel 3(XL) naar een 14 Pro is gestapt? En zo ja, enige suggesties of opmerkingen die je zijn opgevallen rond oa. de camera en batterij?
Op dit moment ben ik in het bezit van een Pixel 3XL, welke al een heel trouwe dienst heeft gedraaid doorheen de jaren. Toch is het moment eraan gekomen dat ik met één oog naar de iPhone 14 Pro aan het lonken ben. Wat me nu nog bij de Pixel houdt is de goeie camera, maar wat me naar de iPhone trekt is iOS, de apps en het ecosysteem (bezitter van iPad en Mac). De reviews op internet tonen de prachtige camera van de 14 Pro, maar ik ben eerder geïnteresseerd of het een grote stap voorwaarts is komende van de Pixel -- het blijft veel geld uiteraard.
Is er toevallig iemand van jullie die ook van een Pixel 3(XL) naar een 14 Pro is gestapt? En zo ja, enige suggesties of opmerkingen die je zijn opgevallen rond oa. de camera en batterij?
Ik heb een vraag over de opslag van foto’s. Ik neem mijn foto’s standaard in 16:9-indeling omdat ik dat mooier vind. Bij m’n fotobibliotheek op m’n telefoon staan keurig de gemaakte foto’s in enkelvoud. Als ik de fotobestanden via een kabel op een pc via de verkenner bekijk, zie ik de gemaakte foto’s dubbel weergegeven. Één in de 4:3-verhouding én één in de 16:9-verhouding. Logischerwijs zijn de 4:3-foto’s ook nog eens groter qua bestandsgrootte dan de 16:9-foto’s. Kun je instellen dat alléén de gemaakte foto’s, in de gekozen beeldverhouding, worden opgeslagen op de telefoon?
Daar heeft Apple voor gekozen zodat je altijd achteraf nog de beelduitsnede kunt aanpassen. Daarvoor is het wel nodig dat de volledige 3:4 foto wordt bewaard. En omdat het Apple is kun je dat (vziw) niet aanpassen, want zij weten wat goed en gemakkelijk is. Deze optie zou namelijk weer een extra knop in de instellingen betekenen.zilver7 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:05:
Ik heb een vraag over de opslag van foto’s. Ik neem mijn foto’s standaard in 16:9-indeling omdat ik dat mooier vind. Bij m’n fotobibliotheek op m’n telefoon staan keurig de gemaakte foto’s in enkelvoud. Als ik de fotobestanden via een kabel op een pc via de verkenner bekijk, zie ik de gemaakte foto’s dubbel weergegeven. Één in de 4:3-verhouding én één in de 16:9-verhouding. Logischerwijs zijn de 4:3-foto’s ook nog eens groter qua bestandsgrootte dan de 16:9-foto’s. Kun je instellen dat alléén de gemaakte foto’s, in de gekozen beeldverhouding, worden opgeslagen op de telefoon?
De Apple oplossing is denk ik om niet meer de verkenner te gebruiken om de foto's te bekijken.
Ik denk dat het probleem in deze de PC is 😬😜zilver7 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:05:
Als je de iphone op de oplader legt blijft het always on scherm dan aanstaan ?
Lijkt me vervelend in de slaapkamer als hij dan blijft branden.
jasvenn15 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:41:
Zijn er mensen die de 14 Pro Max hebben besteld via apple zelf? Wachttijden zijn uiteraard te verwachten. Ik vraag me alleen af of mensen hem al eerder kregen dan de maximaal 5 weken levertijd. Als dat bij meerdere mensen een trend is kunnen we een schatting maken of we hem eerder mogen verwachten!
Of low batterij modus gebruiken. Gaat het scherm ook uit. Toevallig van de week middag getest. Praktisch niet gebruikt en dan gaat er bijna niks van je batterij af.
Ik teken nergens meer voor
Ja always on schippert ergens tussen de 10 en 500nits maximaal en de iphone past gewoon aan de omgeving aan. Moet zeggen dat ik het tot nu toe nooit hinderlijk heb gevonden de always on. Terwijl op android was deze optie binnen een week afgeschreven voor mezelf.svenn15 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:41:
Mee eens, ik vind het ook niet hinderlijk. Met slaapmodus gaat het sowieso uit.Practics schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:41:
[...]
Ja always on schippert ergens tussen de 10 en 500nits maximaal en de iphone past gewoon aan de omgeving aan. Moet zeggen dat ik het tot nu toe nooit hinderlijk heb gevonden de always on. Terwijl op android was deze optie binnen een week afgeschreven voor mezelf.
iCloud link geeft toch wel het originele bestand (Tenminste, dat lijkt me wel?)Miesjh schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:09:
Whatsapp - Max 16 MB
Iemand een idee?
Kun je, net als bij Samsung, instellen dat het Always on desgewenst alleen aangaat als er een notificatie (van alle of alleen bepaalde apps) binnenkomt? En dan weer uitgaat als die notificaties verwijderd worden (hetzij door ze weg te swipen of het bericht te lezen)?
Ja, want Android is allemaal hetzelfde... Er zijn fabrikanten die aod heel goed geïmplementeerd hebben. Er zijn er ook die (een stuk) beter zijn dan die van Apple. En ja, er zijn er ook die dit niet goed voor elkaar hebben.Practics schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:41:
[...]
Terwijl op android was deze optie binnen een week afgeschreven voor mezelf.
Zag hem net beschikbaar om op te halen in de Apple Store maar zodra ik probeerde te bestellen was hij al weg 😩CycloneCleaver schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:01:
Zijn er mensen die de 14 Pro Max hebben besteld via apple zelf? Wachttijden zijn uiteraard te verwachten. Ik vraag me alleen af of mensen hem al eerder kregen dan de maximaal 5 weken levertijd. Als dat bij meerdere mensen een trend is kunnen we een schatting maken of we hem eerder mogen verwachten!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ja, door AOD uit te zettenOf-Aaargh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:21:
Kun je, net als bij Samsung, instellen dat het Always on desgewenst alleen aangaat als er een notificatie (van alle of alleen bepaalde apps) binnenkomt? En dan weer uitgaat als die notificaties verwijderd worden (hetzij door ze weg te swipen of het bericht te lezen)?
Ah, da's mooi! Ik dacht dat als je AOD uitzet, het werkte zoals op Iphones zonder AOD, dus dat het hele scherm even oplicht bij een notificatie, en daarna weer uitgaat. Dus als ik het goed begrijp: als je AOD uitzet, gaat het AOD wel aan als er een notificatie binnenkomt? En blijft aan tot je de notificatie verwijdert?
Ik heb voor de iphone 12 eigenlijk altijd android toestellen gehad. Eigenlijk elk flagship die er tot 2 jaar geleden tot deed heb ik wel gehad. En weet dus heel goed waar ik wel en niet over praat. Op android heeft het me nooit kunnen bekoren en ging het altijd naar een paar dagen uit omdat het mij toch irriteerde en teveel afleiding gaf. Ik was dus ook 100% sceptisch over apples always on. Zoek maar eens op mij naam binnen dit topic.cordonbleu schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:24:
[...]
Ja, want Android is allemaal hetzelfde... Er zijn fabrikanten die aod heel goed geïmplementeerd hebben. Er zijn er ook die (een stuk) beter zijn dan die van Apple. En ja, er zijn er ook die dit niet goed voor elkaar hebben.
Nee, dan ontvang je enkel de notificaties afhankelijk van je setting (Instellingen - Meldingen). Ws is dat niet wat je zoekt..(Bijna weekend..)Of-Aaargh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:36:
[...]
Ah, da's mooi! Ik dacht dat als je AOD uitzet, het werkte zoals op Iphones zonder AOD, dus dat het hele scherm even oplicht bij een notificatie, en daarna weer uitgaat. Dus als ik het goed begrijp: als je AOD uitzet, gaat het AOD wel aan als er een notificatie binnenkomt? En blijft aan tot je de notificatie verwijdert?
AOD is Always On Display. Dus altijd aan, scherm staat altijd aan, totdat je het uitzet.Of-Aaargh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:36:
[...]
Als je AOD uit hebt staan en je een bericht krijgt gaat het scherm gewoon aan voor een paar seconden en weer uit.
Ah jammer, dan is het toch niet zo fijn in te stellen als bij de concurrent.Hulliee schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:44:
[...]
AOD is Always On Display. Dus altijd aan, scherm staat altijd aan, totdat je het uitzet.
Als je AOD uit hebt staan en je een bericht krijgt gaat het scherm gewoon aan voor een paar seconden en weer uit.
Als je de nieuwe iphone naast de oude legt zet hij dan automatisch alles over ook al je geinstaleerde apps ?
Zeker, je krijgt de optie bij het opstarten dat je kan overzetten van een andere iPhone.svenn15 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:11:
Als je de nieuwe iphone naast de oude legt zet hij dan automatisch alles over ook al je geinstaleerde apps ?
Ook alle wachtwoorden en beveiligingen zoals google authenticator?Releases schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:13:
[...]
Zeker, je krijgt de optie bij het opstarten dat je kan overzetten van een andere iPhone.
Google Authenticator durf ik niet te zeggen. iCloud password etc wel.Mad Wally schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:15:
[...]
Ook alle wachtwoorden en beveiligingen zoals google authenticator?
Wat zou een andere optie kunnen zijn, als je een Windows PC hebt? Is er nog speciale software voor. Vroeger was er ITunes geloof ik. Is dit nog steeds zo? Of is er al iets beters?Of-Aaargh schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 07:44:
[...]
Daar heeft Apple voor gekozen zodat je altijd achteraf nog de beelduitsnede kunt aanpassen. Daarvoor is het wel nodig dat de volledige 3:4 foto wordt bewaard. En omdat het Apple is kun je dat (vziw) niet aanpassen, want zij weten wat goed en gemakkelijk is. Deze optie zou namelijk weer een extra knop in de instellingen betekenen.
De Apple oplossing is denk ik om niet meer de verkenner te gebruiken om de foto's te bekijken.
Ik heb er nog geen ervaring mee, over een paar weken komt mijn eerste iphone ooit pas binnen.
Nope. Helaas niet.TheVMaster schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:20:
[...]
iCloud link geeft toch wel het originele bestand (Tenminste, dat lijkt me wel?)
Is eigenlijk het verkeerde topic, maar ik antwoord toch maar even en ik had dit:CycloneCleaver schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:01:
Besteld bij Apple-store 9-9/14:35
Aanvankelijke levering 3-10 okt.
Eergistern status Verzending wordt voorbereid.
Gisteravond status Verzonden
Vanmiddag Ontvangen netjes via DHL en handtekening en naam van mijn vrouw die hem aangenomen heeft, werd gevraagd.
Nog een uurtje werken......
there's no place like cloudbase
Bedankt voor je antwoord. En sorry, ik dacht dat dit het juiste topic was, maar ik ben na je opmerking gaan zoeken en je hebt gelijk. Er is er een waar dit veel beter had gepast.antonyv schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:46:
[...]
Is eigenlijk het verkeerde topic, maar ik antwoord toch maar even en ik had dit:
Besteld bij Apple-store 9-9/14:35
Aanvankelijke levering 3-10 okt.
Eergistern status Verzending wordt voorbereid.
Gisteravond status Verzonden
Vanmiddag Ontvangen netjes via DHL en handtekening en naam van mijn vrouw die hem aangenomen heeft, werd gevraagd.
Nog een uurtje werken......
Veel plezier met je nieuwe! Goed om te horen dat hij sneller kwam!
Google Authenticator moet je apart overzetten. Maar dat gaat eenvoudig (via 'Accounts exporteren', in het menu rechtsboven). Je moet dan wel je oude telefoon nog hebben.Releases schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:21:
[...]
Google Authenticator durf ik niet te zeggen. iCloud password etc wel.
Bij mij werkt geoptimaliseerd opladen nog niet. Komt dat doordat hij je ritme opnieuw moet leren kennen hij een nieuwe iPhone? Wel alles 1 op 1 overgezet overigens. Werkte op mijn iPhone 12 zonder problemen….
Hij ligt elke nacht op de oplader maar ‘vliegt’ nu gelijk naar de 100%.
[ Voor 15% gewijzigd door hk12nl op 30-09-2022 19:15 ]
©2004
-
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:13 ]
Zucht...
Dat schakelt toch pas in als je batterij verouderd is? Heb het nooit gezien bij nieuwe iPhones.hk12nl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:15:
Bij mij werkt geoptimaliseerd opladen nog niet. Komt dat doordat hij je ritme opnieuw moet leren kennen hij een nieuwe iPhone? Wel alles 1 op 1 overgezet overigens. Werkte op mijn iPhone 12 zonder problemen….
Hier doet ie het na 2 weken ook nog steeds niet.hk12nl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:15:
Verwijderd
hk12nl schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:15:
Duurt altijd even. Bij m’n 13 Pro Max vorig jaar duurde het ook een aantal weken.Dennisdn schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:14:
[...]
Hier doet ie het na 2 weken ook nog steeds niet.
Nee hoor. Ook gewoon bij nieuwe.stormfly schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:51:
[...]
Dat schakelt toch pas in als je batterij verouderd is? Heb het nooit gezien bij nieuwe iPhones.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
13 pro maxRoos79 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:43:
[...]
Welk toestel was dat? (Langer terug)
En met elk toestel kan je een maandag morgen model treffen.
Neen, je moet alles exporteren van de oude phone door een qr code aan te maken, om deze dan te scannen in google auth op de nieuwe foonMad Wally schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:15:
[...]
Ook alle wachtwoorden en beveiligingen zoals google authenticator?
Worden de nieuwe iphone 14 (pro) toestellen die nu geleverd worden nog steeds standard geleverd met IOS16.0.0 en moet men eerst updaten naar 16.0.1 vooraleer men het toestel kan gebruiken?
Of zijn die nu ondertussen al standard voorzien van de nieuwste versie?
Want de toestellen die tijdens de release op 16 sept werden geleverd moesten dus eerst worden geupdate naar IOS16.0.1 vooraleer men kon starten met het instellen van het toestel.
Want de toestellen die tijdens de release op 16 sept werden geleverd moesten dus eerst worden geupdate naar IOS16.0.1 vooraleer men kon starten met het instellen van het toestel.
Iemand ervaring met het overzetten van eSim via Tmobile?
Net netjes alles volgens het boekje gedaan (QR code opvragen op oud toestel, inscannen op de nieuwe iPhone) maar na een tijdje geeft de iPhone aan dat het activeren niet gelukt is.
Nu probeer ik weer een nieuwe QR aan te vragen maar dan krijg ik een foutmelding: Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw. De oude QR ben ik kwijt cq. is niet meer via de tmobile app op te vragen.
Net netjes alles volgens het boekje gedaan (QR code opvragen op oud toestel, inscannen op de nieuwe iPhone) maar na een tijdje geeft de iPhone aan dat het activeren niet gelukt is.
Nu probeer ik weer een nieuwe QR aan te vragen maar dan krijg ik een foutmelding: Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw. De oude QR ben ik kwijt cq. is niet meer via de tmobile app op te vragen.
16.0.2 is de nieuwste versie maar die zal er nog niet opstaan verwacht ik.Marc19700 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:09:
Worden de nieuwe iphone 14 (pro) toestellen die nu geleverd worden nog steeds standard geleverd met IOS16.0.0 en moet men eerst updaten naar 16.0.1 vooraleer men het toestel kan gebruiken?
Je kunt gewoon beginnen met instellen zonder te updaten.Marc19700 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:09:
Bedankt, dat waren dan de allereerste toestellen die eerst geupdate moesten worden vooraleer men verder kon met instellen.Dennisdn schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 05:20:
[...]
Je kunt gewoon beginnen met instellen zonder te updaten.
Nu is dan de kans groot dat er al IOS16.0.2 standard op de nieuwe toestellen staat.
Ik weet echt zeker dat hem op de eerste dag hadMarc19700 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 05:25:
[...]
Bedankt, dat waren dan de allereerste toestellen die eerst geupdate moesten worden vooraleer men verder kon met instellen.
Het is wél handig om hem eerst up te daten. Zo heb je bij een Pro kans op een zwart scherm na installatie die een paar minuten blijft staan voordat ie op start. Maar het is niet verplicht.
[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 01-10-2022 05:31 ]
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets