Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-07 12:30
SimD schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:46:
Een suffe vraag, maar dit lijkt mij de beste plek om antwoord op te krijgen.

Op dit moment heb ik een iPhone 12 Pro, en sta op de "pre-order" in de MediaMarkt winkel (in hoeverre dit een pre-order is.. begin ik steeds meer aan te twijfelen).

Echter: ik sta op de pre-order lijst voor een 14 Pro Max.

Hoelanger ik op deze lijst sta hoe meer ik ga twijfelen aan de Max.

Waarom Max, dit bevat een paar aannames:
1. Groter scherm, dus meer tekst voor mails en lezen van documenten voor mijn werk
2. Langere accuduur (Pro 12 loopt te snel leeg) voor minder de noodzaak voor een extra accupack

Waarom niet:
1. Werk voornamelijk vanuit huis, heb eigenlijk nooit stroom te kort
2. Is het grotere display niet erg onhandig voor in mijn broekzak..

Heeft iemand ook met deze vragen gezeten en toch voor de Max gegaan?

(Als de pre-order niet zo lang duurde had ik niet meer gaan twijfelen)...
Ik hoor de meeste mensen die van een 12 pro afkomen niet zo heel enthousiast zijn, vooral omdat de verschillen klein zijn. Denk dat het formaat wel went in je broekzak (even vanuit gaande dat je grote mannen broekzakken hebt). Ik zou het het geld niet waard vinden.

Heb met de 13 pro max in m'n handen gestaan, maar uiteindelijk toch voor de 14 pro gegaan. Vandaag binnen gekomen :D. Had geluk dat er toevallig 1 op voorraad was (waarschijnlijk 1 gecanceld ofzo). Wel even wennen aan het paars.

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Donstil schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:22:
[...]

In dit soort toestellen is het vechten voor elke vierkante centimeter, deze stap laat goed een transitie fase zien, nu wordt er niet direct iets mee gedaan maar wordt de Amerikaanse markt wel nog verder richting e-Sim only gedrukt, zodra dat voltooid is kan de ruimte gebruikt worden.
Het is dan wel vervelend als je naar een ander land reist en daar een lokale simkaart wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Aiii

何これ

Mad Wally schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:27:
[...]

Het is dan wel vervelend als je naar een ander land reist en daar een lokale simkaart wil gebruiken.
Je kan via een service als bijvoorbeeld GigSky gewoon een e-sim voor het buitenland nemen, dat was de laatste keer dat ik dat deed ook niet duurder dan mijn reisgenoot betaalde aan de balie van de telefoonboer op het vliegveld daar. Bovendien w.m.b. een stuk makkelijker, van te voren geactiveerd en toen ik landde had ik meteen internet.

Ik neem aan dat ook de lokale boeren met e-sim support inmiddels bestaan of anders heel snel gaan bestaan om deze markt te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
[...]

Lokale eSIM is ook een mogelijkheid en niet zo moeilijk om aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:39
kipppertje schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:26:
[...]

Ik hoor de meeste mensen die van een 12 pro afkomen niet zo heel enthousiast zijn, vooral omdat de verschillen klein zijn. Denk dat het formaat wel went in je broekzak (even vanuit gaande dat je grote mannen broekzakken hebt). Ik zou het het geld niet waard vinden.

Heb met de 13 pro max in m'n handen gestaan, maar uiteindelijk toch voor de 14 pro gegaan. Vandaag binnen gekomen :D. Had geluk dat er toevallig 1 op voorraad was (waarschijnlijk 1 gecanceld ofzo). Wel even wennen aan het paars.
Dat is heel persoonlijk. Afhankelijk van voorkeuren en budget. Maak je een iPhone helemaal op in c jaar tijd. Of verkoop je hem door/ruilt in, zolang die nog wat waard is. Zo veel meningen, zo veel smaken en keuzes.

Ik ben er in ieder geval blij mee. Maar n=1. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
Tartarus schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:41:
[...]

Lokale eSIM is ook een mogelijkheid en niet zo moeilijk om aan te komen.
Gewoon op het vliegveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ik kwam van een iPhone 12 Pro af en ben zeer tevreden met iPhone 14 Pro. Natuurlijk zijn de verschillen niet gigantisch, het jasje is hetzelfde. Maar onder de motorkap een groot verschil, waaronder 120Hz en AOD. Daarnaast maak ik weer iets mooiere foto's en is de nieuwe notch mooi meegenomen als leuke gimmick.

Ik zou zelf niet snel voor een Max gaan tenzij ik veel video's keek, veel onderweg zou zijn of meer accu nodig zou hebben. Geen van dit alles. De batterij gaat met gemak een goede 24 uur mee en video's kan ook zien op 6.1". Aan jou de keuze. ;)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 15:36
[...]

Het grootste punt dat ik nu heb is de batterij van de 12 pro dat niet heel erg goed is.

Twijfel zit hem echt in pro vs pro max. Niet of mijn pro 12 vervangen moet worden of niet, die keuze heb ik al gemaakt. Vroeger upgrade ik elk jaar, dus kijk ik erg uit naar de enkele nieuwe features en betere camera voor de kinderfoto’s.

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Juist niet, e-Sim is in het buitenland al prima gangbaar. Azië en noord Amerika was in ieder geval geen enkel probleem, gewoon QR scannen en klaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Het zou me eerder verbazen als er geen mogelijkheid was tot kopen van simkaarten op eender welk vliegveld dan ook. Dus ook eSIM valt daar onder.

[ Voor 5% gewijzigd door Tartarus op 26-09-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 16:25
Ik ontdekte iets maar wellicht is dat hier al lang bekend.

Mijn pas aangeschafte Magsafe-lader laadde mijn mobiel eerst op to 80%, toen stopte ie en ging een hele tijd later verder door tot 100%.
Hij deed het bij mijn SE2020 en ook bij de 12mini van mijn vrouw.

Is dat normaal of is het een instelling ergens op je mobiel?

there's no place like cloudbase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:13 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
Donstil schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:20:
[...]

Juist niet, e-Sim is in het buitenland al prima gangbaar. Azië en noord Amerika was in ieder geval geen enkel probleem, gewoon QR scannen en klaar.
Ik heb nog een X, dus zonder esim. Ik wist niet dat het al zo gangbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 16:25
SgtElPotato schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:25:
[...]

Dat is een instelling. Zo uit mijn hoofd heet dat 'geoptimaliseerd laden' en kun je deze instellingen vinden in instellingen -> batterij.
Ah gevonden. Het staat er inderdaad bij. Thanks!

>Instellingen > Batterij > Batterijconditie > Geoptimaliseerd laden = aan

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Ik heb problemen met de locatie voorziening

Stel ik heb een opdracht ingesteld zodra ik thuis kom krijg ik een paar minuten later pas de melding

Ik heb de locatie instellingen al hersteld wat kan dit nog meer zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Vanmiddag even gespeeld met de 14 pro (max) in de mediamarkt na een tip van een mede-Tweaker en man mijn 8 plus verbleekt bijna als ik hem ernaast houd! De dieppaarse kleur is ook heel erg mooi in het echt. Kan nu echt niet wachten om hem binnenkort in mijn handen te hebben 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
KorteGebruiker schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:07:
Vanmiddag even gespeeld met de 14 pro (max) in de mediamarkt na een tip van een mede-Tweaker en man mijn 8 plus verbleekt bijna als ik hem ernaast houd! De dieppaarse kleur is ook heel erg mooi in het echt. Kan nu echt niet wachten om hem binnenkort in mijn handen te hebben 😊
Veel plezier ermee, goede keuze ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:06
Aiii schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:38:
[...]

Je kan via een service als bijvoorbeeld GigSky gewoon een e-sim voor het buitenland nemen, dat was de laatste keer dat ik dat deed ook niet duurder dan mijn reisgenoot betaalde aan de balie van de telefoonboer op het vliegveld daar.
Ongeveer een tientje per GB. Ik heb heel wat prepaid simkaartjes ivm reizen voor werk maar in de meeste landen krijg je 5 tot 10 GB voor een tientje. Moet je ook niet op een vliegveld kopen maar 100 meter van de parkeerplaats bij het eerste de beste tankstation of Chinese supermarkt. Alleen Europa is erg duur vergeleken bij de rest van de wereld, maar die vallen in je eigen bundel tegenwoordig.

https://www.gigsky.com/consumer-pricing-and-coverage

[ Voor 205% gewijzigd door Dennisdn op 26-09-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
antonyv schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:28:
[...]

Ah gevonden. Het staat er inderdaad bij. Thanks!

>Instellingen > Batterij > Batterijconditie > Geoptimaliseerd laden = aan
Bij werkt geoptimaliseerd opladen op een of andere manier niet op 14 pro. Op de 12 pro deed hij het wel, maar nu niet terwijl de functie wel aan staat in de instellingen. De hele nacht laadt hij op tot 100%. Misschien moet hij het nog leren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Steven030 schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:04:
[...]

Bij werkt geoptimaliseerd opladen op een of andere manier niet op 14 pro. Op de 12 pro deed hij het wel, maar nu niet terwijl de functie wel aan staat in de instellingen. De hele nacht laadt hij op tot 100%. Misschien moet hij het nog leren..
Hier hetzelfde zag ik toevallig vanochtend. Ik dacht ook hij is vast nog aan het inleren, maar dat is dan onderhand al 10 dagen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Dennisdn schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:14:
[...]

Hier hetzelfde zag ik toevallig vanochtend. Ik dacht ook hij is vast nog aan het inleren, maar dat is dan onderhand al 10 dagen….
13 pro max idem dito. Denk eigenlijk iOS issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:50
Mad Wally schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:26:
Ik heb nog een X, dus zonder esim. Ik wist niet dat het al zo gangbaar was.
Is het ook lang niet overal. Iig niet in Indonesië. Je kunt het wel krijgen, maar gewone simkaart is daar nog steeds de gangbare. Weet ook niet of je wel met het zelfde gemak eentje (goedkoop) kunt krijgen als tourist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-09 14:41
Ik schrijf dit in Montenegro via internet e-Sim. Kun je gewoon van verschillende aanbieders een app voor downloaden voordat je op reis gaat en je hebt bij aankomst direct internet ! Echt super makkelijk en weinig gedoe.

Gebruik deze keer Airalo, kun je over bijna de hele wereld e-Sims op krijgen voor specifieke landen en/of gebieden.

[ Voor 13% gewijzigd door Vildhjarta op 26-09-2022 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PrimusIP schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:05:
[...]

Is het ook lang niet overal. Iig niet in Indonesië. Je kunt het wel krijgen, maar gewone simkaart is daar nog steeds de gangbare. Weet ook niet of je wel met het zelfde gemak eentje (goedkoop) kunt krijgen als tourist.
Ja hoor dat kan gewoon 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjan101
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:46
giantgiantus schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:23:
[...]

13 pro max idem dito. Denk eigenlijk iOS issue.
In jouw geval is de 13pm ook nieuw of doet de functie het niet meer sinds de nieuwe iOS update? Hetzelfde probleem ook bij mij het geval op een nieuwe iPhone 13, sinds 11 dagen in het bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:20
IPhone 15 Pro Ultra..hmm..ik zeg laat maar komen :)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
PrimusIP schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:05:
[...]

offtopic:
Net terug uit Bali en daar via Airalo een eSim voor Indonesie gebruikt. Werkt perfect. Zou zo’n eSim altijd aanbevelen boven een fysieke simkaart (mits het toestel geschikt is natuurlijk).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
henkjan101 schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:22:
[...]

In jouw geval is de 13pm ook nieuw of doet de functie het niet meer sinds de nieuwe iOS update? Hetzelfde probleem ook bij mij het geval op een nieuwe iPhone 13, sinds 11 dagen in het bezit.
Nee oude 13 pro maar sinds iOS gestopt. Nuja die hele functie kan me gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Eh, oke?
Het is nu nog erger.

Hierna een nieuwe timer aan en die was weer goed. Het kan dus wel maar iets triggert dat het mis gaat :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nm_iEUuH_3ZuDqotBLNfdszrwHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wLqh2GVuPMNiVEjAYt8hfgs.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 87% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 18:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Famous schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:49:
Eh, oke?
Het is nu nog erger.

Hierna een nieuwe timer aan en die was weer goed. Het kan dus wel maar iets triggert dat het mis gaat :/

[Afbeelding]
Denk dat je iPhone van slag is omdat je bankieren en die Chinese spion directe buren laat zijn :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48

RnB

offtopic:
Voor diegene die Sobby heeft aangeraden, thanks!
Mijn 13 PM aan hun verkocht, nog €780,- voor een licht gebruikte variant.
Het duurde uiteindelijk wel 3 werkdagen alvorens ik het geld op mijn rekening had, maar wat een aangenaam proces. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 16:55
RnB schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:22:
offtopic:
Voor diegene die Sobby heeft aangeraden, thanks!
Mijn 13 PM aan hun verkocht, nog €780,- voor een licht gebruikte variant.
Het duurde uiteindelijk wel 3 werkdagen alvorens ik het geld op mijn rekening had, maar wat een aangenaam proces. :)
Wow, dat is bijna de tweedehands prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

@_Bailey_ FaceID lijkt nu wel weer sneller te zijn.
Geen idee of het met update 16.0.2 kwam maar het is weer bijna instant.

Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:30:
@_Bailey_ FaceID lijkt nu wel weer sneller te zijn.
Geen idee of het met update 16.0.2 kwam maar het is weer bijna instant.

Bij jou ook?
geen idee, 14 Pro is retour Coolblue. Heb nu weer de 13 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

_Bailey_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:37:
[...]

geen idee, 14 Pro is retour Coolblue. Heb nu weer de 13 Pro
Why? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
check ff mijn post van gisterochtend (09.19u) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipppertje
Hij wilde liever gas kopen.
Maar zonder gekheid, hij kwam van de 13 pro af, en dan zijn de verschillen marginaal.
Gisteren mijn iPhone 8 omgeruild voor een 14 pro. Wat een enorm verschil zeg! Wat me misschien nog wel het meest verbaasd is de enorme stap die de speakers gemaakt hebben. Daar heb ik eigenlijk niemand over gehoord nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Geert gonna Geert joh. Over drie weken is hij weer terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

kipppertje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:44:
[...]

Wat me misschien nog wel het meest verbaasd is de enorme stap die de speakers gemaakt hebben. Daar heb ik eigenlijk niemand over gehoord nog.
Jawel hoor, zelfs tov de 13 Pro.

Famous in "[iPhone 14 (Plus, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Randleman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:28:
[...]

Wow, dat is bijna de tweedehands prijs.
Ze blijven gewoon de waarde even vast houden. Heb mijn 13 Mini aan een andere opkoper verkocht voor 558 euro terwijl je een nieuwe kan vinden voor 700.

Ik begrijp hun verdienmodel ook niet zo goed. Ze geven mij 558 euro voor een Mini van een jaar oud. Dan begint het met logistiek, manuren voor het beoordelen, refurbischen, en weer te koop leggen in de webshop, verkopen en weer logistiek (en dan hopen dat ie niet wordt teruggestuurd). Maar dat dan moet ruim onder de 700, anders kiest men wel voor een nieuwe. Met die kleine marge moet het om heel grote aantallen gaan. Maar in de praktijk heb ik nog nooit gehoord dat iemand een toestel gekocht heeft van in mijn geval Rebuy, dus mega-verkopen zullen het ook niet zijn...

[ Voor 48% gewijzigd door Dennisdn op 27-09-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

Dennisdn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:27:
[...]

Ze blijven gewoon de waarde even vast houden. Heb mijn 13 Mini aan een andere opkoper verkocht voor 558 euro terwijl je een nieuwe kan vinden voor 700.

Ik begrijp hun verdienmodel ook niet zo goed. Ze geven mij 558 euro voor een Mini van een jaar oud. Dan begint het met logistiek, manuren voor het beoordelen, refurbischen, en weer te koop leggen in de webshop, verkopen en weer logistiek (en dan hopen dat ie niet wordt teruggestuurd). Maar dat dan moet ruim onder de 700, anders kiest men wel voor een nieuwe. Met die kleine marge moet het om heel grote aantallen gaan. Maar in de praktijk heb ik nog nooit gehoord dat iemand een toestel gekocht heeft van in mijn geval Rebuy, dus mega-verkopen zullen het ook niet zijn...
Hier en daar spot checks gedaan, maar gemiddeld zit er 150 a 170 euro verschil tussen aankoop en verkoop.
Bij Sobby bijv zie ik niks staan over batterij, dus geen idee wat refurbishen inhoudt dan? Gezien vele reviews dat ze snel reageren lijkt het op dat telefoon binnen komt. Aan apparaat wordt gehangen en visueel wordt gecheckt en oké bevonden.. Misschien erna schoonmaak doek erover en te koop aanbieden..
Dan lijkt mij weinig werk voor 150 euro?

Zit te twijfelen om dit te doen.. Sinds gisteravond iPhone te koop staan (zie V&A ) maar nu al klaar met gezeur via marktplaats..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik heb mijn oude XS via sobby verkocht. Mijn batterij was nog 83% en zij vonden dat er een nieuwe in moest. Ook vonden zij wat krasjes en in eerste instantie zou ik € 221,00 terug krijgen maar dat werd € 186,00. Ik heb het maar gedaan maar het zou netjes wezen als ze dat van de batterij op hun site zouden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 23:58

Quakie

quakelen

@Ferret Kan het zo snel niet vinden maar het staat ergens genoemd. 83% is omslagpunt en er zou 15 euro dan in mindering gebracht worden..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 23:00
Ferret schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:46:
Ik heb mijn oude XS via sobby verkocht. Mijn batterij was nog 83% en zij vonden dat er een nieuwe in moest. Ook vonden zij wat krasjes en in eerste instantie zou ik € 221,00 terug krijgen maar dat werd € 186,00. Ik heb het maar gedaan maar het zou netjes wezen als ze dat van de batterij op hun site zouden zetten.
Welk toestel heb je nu? Ik twijfel namelijk om de XS van de hand te doen en een 14 ,een 14 pro of een 13 pro te nemen.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
iPhone 14 Pro gaat weer terug. Prachtig die nieuwe functies en zo, maar ik vind ‘m zwaar en gewoon het geld niet waard. ProMotion was fijn, helderheid top, maar nu na een paar uur merk ik er al niets meer van.

Terug naar de iPhone 12.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
Bint schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:08:
[...]

Welk toestel heb je nu? Ik twijfel namelijk om de XS van de hand te doen en een 14 ,een 14 pro of een 13 pro te nemen.
Ik heb inmiddels de 14 Pro in Deep Purple (maar met een ringtone van Master of Puppets van Metallica) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
_Bailey_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:19:
na een weekje Griekenland besloten om mijn 14 Pro weer terug te sturen naar Coolblue. Voor het eerst in alle jaren dat ik terug ga naar een ''oud'' model, de 13 Pro.

Het was natuurlijk al redelijk bekend dat de upgrade van 13 Pro naar 14 Pro marginaal was, het enige dat ik wellicht zal missen is tijdens de zomermaanden de 2000 nits, die waren toch wel erg prettig in de volle zon in Griekenland.

Always on Display stond bij mij sowieso al vrij snel uit.

Dat eiland bovenin vind ik vele malen meer afleiden dan de notch van eerdere modellen.
Ik maak niet zoveel foto's (eigenlijk alleen tijdens tripjes weg en dan al helemaal nooit in RAW).

Steek die ongeveer €450 wel in iets anders, bijv in gas of electriciteit :+

Ik kijk ook nog steeds met een schuin oog naar de 13 Mini <3 <3 , dat is toch wel mijn favo iPhone aller tijden (heb alle series gehad sinds de iPhone 3GS)
Grappig dat je zegt dat je "always on" display hebt uitgezet. Ligt het aan de uitvoering van always? Want ik merk dat de always on display vele male minder irritant is bij sommige Android telefoons. Ik heb hem ook uitstaan inmiddels. Met name toen ik zaterdag een film keek irriteerde ik me aan het licht van de always-on display. Het lijkt gewoon of de telefoon "aan blijft staan". Het liefst zag ik alleen de tijd en de notifcatie, zonder de details van de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
grote_oever schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:15:
[...]

Grappig dat je zegt dat je "always on" display hebt uitgezet. Ligt het aan de uitvoering van always? Want ik merk dat de always on display vele male minder irritant is bij sommige Android telefoons. Ik heb hem ook uitstaan inmiddels. Met name toen ik zaterdag een film keek irriteerde ik me aan het licht van de always-on display. Het lijkt gewoon of de telefoon "aan blijft staan". Het liefst zag ik alleen de tijd en de notifcatie, zonder de details van de achtergrond.
Ik denk dat het ook ligt aan hoe licht of donker je achtergrond is. Is deze donker dan zul je minder last hebben van strooilicht als het scherm op always On gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Ferret schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:20:
[...]

Ik denk dat het ook ligt aan hoe licht of donker je achtergrond is. Is deze donker dan zul je minder last hebben van strooilicht als het scherm op always On gaat.
Ik heb die standaard paarse nog ingesteld en als die dan op het bureau ligt zie je eigenlijk alleen de tijd.
En dat er een notificatie is als je die laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
[...]

Bij ATP noemde ze bijvoorbeeld dat je Androids hebt die gewoon zwart scherm met de tijd (beetje gedimd) er op hebben. Die personen waren ook niet echt enthousiast over de Always on displays op hun 14 pro's. Zit je met gevoel dat je telefoon nog aan staat, maar niet met de respons van een unlocked iPhone.

Ik zou het zelf ook knap vervelend vinden, het zou me afleiden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 22:01
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:09:
iPhone 14 Pro gaat weer terug. Prachtig die nieuwe functies en zo, maar ik vind ‘m zwaar en gewoon het geld niet waard. ProMotion was fijn, helderheid top, maar nu na een paar uur merk ik er al niets meer van.

Terug naar de iPhone 12.
Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Na de keynote moest en zou ik 'm hebben. Ondertussen is de dopamine en FOMO weer weg gezakt en dus ook de noodzaak om er een te bestellen. Mijn 13 mini voldoet nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
PrimusIP schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:24:
[...]

Bij ATP noemde ze bijvoorbeeld dat je Androids hebt die gewoon zwart scherm met de tijd (beetje gedimd) er op hebben. Die personen waren ook niet echt enthousiast over de Always on displays op hun 14 pro's. Zit je met gevoel dat je telefoon nog aan staat, maar niet met de respons van een unlocked iPhone.

Ik zou het zelf ook knap vervelend vinden, het zou me afleiden.
Exact wat je zegt.. En nog één groot nadeel van is de tijd. De tijd op de lockscreen is gecentreerd, wat inhoud dat de tijd soms kan verspringen. 14:51 is kleiner dan 14:52. Ipv dat alleen de 1 een 2 wordt centreert de hele tijd. Als dit gebeurt zie ik in mijn ooghoeken een kleine verspringing en denk ik gelijk dat ik een appje heb ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:51
Azure schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:29:
[...]

Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Na de keynote moest en zou ik 'm hebben. Ondertussen is de dopamine en FOMO weer weg gezakt en dus ook de noodzaak om er een te bestellen. Mijn 13 mini voldoet nog prima.
Wat een onzin. Waar ik na de keynote super enthousiast was. Zo teleurgesteld was ik na de eerste reviews. Order niet geannuleerd en het even afgewacht hoe het in het echt zou bevallen. Nu naar anderhalf week ben ik meer dan tevreden en was de 700 euro bijleggen vanaf mijn 12 pro max zijn geld meer dan waard. Scherm is echt gigantische verbetering en de camera een zeer welkome upgrade en schiet echt mooie plaatjes :D. Daarnaast was het persoonlijk van en pro max naar een pro model ook een zeer goede zet. Algeheel werkt de telefoon zeer smooth en perfect soms misschien beetje saai zo goed :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mad Wally
Practics schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:13:
[...]

Wat een onzin. Waar ik na de keynote super enthousiast was. Zo teleurgesteld was ik na de eerste reviews. Order niet geannuleerd en het even afgewacht hoe het in het echt zou bevallen. Nu naar anderhalf week ben ik meer dan tevreden en was de 700 euro bijleggen vanaf mijn 12 pro max zijn geld meer dan waard. Scherm is echt gigantische verbetering en de camera een zeer welkome upgrade en schiet echt mooie plaatjes :D. Daarnaast was het persoonlijk van en pro max naar een pro model ook een zeer goede zet. Algeheel werkt de telefoon zeer smooth en perfect soms misschien beetje saai zo goed :*)
Dus jij bepaalt hoe enthousiast iemand moet zijn? 8)7 Sommige mensen worden even helemaal meegesleept in de hype en komen later tot het inzicht dat ze het toch eigenlijk helemaal niet willen of nodig hebben. Volgens mij heet dat wijsheid en geen onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Azure schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:29:
[...]

Dopamine zeker (marketing) en FOMO dan net wat minder. Het was echter tijd om te verlengen en je merkt dat je toch wel wat features niet hebt die op het eerste hoog handig lijken.

Marketing werkt dus ook twee kanten op.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:51
Mad Wally schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:38:
[...]

Dus jij bepaalt hoe enthousiast iemand moet zijn? 8)7 Sommige mensen worden even helemaal meegesleept in de hype en komen later tot het inzicht dat ze het toch eigenlijk helemaal niet willen of nodig hebben. Volgens mij heet dat wijsheid en geen onzin.
De beste man oordeelt over een product die hij helemaal niet heeft. Dat iemand zich mee laat slepen in een hype zegt meer over de persoon dan het product. Dat zou ik geen wijsheid willen noemen.

Daarbij zeg ik nergens hoe iemand zich moet voelen over een product? Vertel alleen dat het voor een heleboel mensen een prima upgrade was en het gewoon een zeer goede telefoon is. (Ervaring over hoe IK de telefoon beleef, meer dan een hype. Dat is volgens mij zelfs insteek van dit topic)

Heb meer het gevoel dat een boel mensen problemen hebben met de prijs en het voor hunzelf maar links of rechts goed moeten praten dat ze het eigenlijk niet kunnen/willen missen. (Wat heel begrijpelijk is! Maar niet thuis hoort in dit topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
Practics schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:49:
[...]

De beste man oordeelt over een product die hij helemaal niet heeft. Dat iemand zich mee laat slepen in een hype zegt meer over de persoon dan het product. Dat zou ik geen wijsheid willen noemen.

Daarbij zeg ik nergens hoe iemand zich moet voelen over een product? Vertel alleen dat het voor een heleboel mensen een prima upgrade was en het gewoon een zeer goede telefoon is. (Ervaring over hoe IK de telefoon beleef, meer dan een hype. Dat is volgens mij zelfs insteek van dit topic)

Heb meer het gevoel dat een boel mensen problemen hebben met de prijs en het voor hunzelf maar links of rechts goed moeten praten dat ze het eigenlijk niet kunnen/willen missen. (Wat heel begrijpelijk is! Maar niet thuis hoort in dit topic)
Hij oordeelt helemaal niet over het product. Hij is alleen tot het inzicht gekomen dat hij nog tevreden met zijn 12 mini en niet zo nodig de 14 pro moet hebben. Dat voor jezelf inzien noem ik inderdaad wijsheid en staat helemaal los van de vraag of de 14 pro een goed toestel is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dennisdn
Grappig dat kopers én niet-kopers zichzelf voor de prijs verdedigen.

Ik heb hem nérgens voor nodig. Maar ik wil hem gewoon hebben.
Is dat geen goede reden meer dan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:53:

Absoluut wel!

Edit: Ik ga mij overigens echt niet verdedigen voor de prijs, ik upgrade elk jaar en los van dat vind ik de vernieuwing dit jaar meer dan voldoende 👍

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 27-09-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
En grappig hoe anderen hen aanvallen als ze hun eigen overweging geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Precies, mijn geld wordt alleen maar minder waard de laatste tijd, dus kan het net zo goed uitgeven. Of het nou een grote vernieuwing is of niet. Als je het kan missen, prima toch?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
THE_BASE schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:50:
[...]

Precies, mijn geld wordt alleen maar minder waard de laatste tijd, dus kan het net zo goed uitgeven. Of het nou een grote vernieuwing is of niet. Als je het kan missen, prima toch?
Zoals we met vrienden onderling wel eens zeggen:
Geen geld in de zak, maar spúllen jonguh” 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:09:
[...]

Absoluut wel!

Edit: Ik ga mij overigens echt niet verdedigen voor de prijs, ik upgrade elk jaar en los van dat vind ik de vernieuwing dit jaar meer dan voldoende 👍
Ik ben wel weer gewend… dynamic island valt me niet echt op ofzo :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:02:
[...]

Ik ben wel weer gewend… dynamic island valt me niet echt op ofzo :+
Goed om te horen! Want je hoort ook wel eens dat het juist meer opvalt dan de notch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:58:
[...]

Zoals we met vrienden onderling wel eens zeggen:
Geen geld in de zak, maar spúllen jonguh” 😂
Haha idd. “Geen geld wel spullen”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 11:24

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:09:
[...]

Absoluut wel!

Precies dit! Wil elk jaar het beste dat Apple heeft te bieden op telefoon en Watch vlak. Dus elk jaar updaten..Dure hobby, maar leuk en kan het doen. Laat een ieder daar gewoon vrij in.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• kipppertje
[...]

Ik stond op het punt om 'm uit te zetten, precies hetzelfde wat je zegt. Maar je kan ook de achtergrond veranderen. Die heb ik nu ingesteld op zwart, waardoor je alleen de klok en datum ziet, plus eventuele meldingen. Dat bevalt een stuk beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
https://www.nu.nl/tech/62...oging-voor-iphone-14.html

Apple heeft zijn plannen om meer iPhone 14-toestellen te gaan produceren ingetrokken. De vraag naar het toestel is minder sterk dan verwacht, melden bronnen aan persbureau Bloomberg.

Volgens de ingewijden heeft Apple zijn toeleveranciers de opdracht gegeven om te stoppen met de werkzaamheden voor de productieverhoging.

Apple had gehoopt dat de nieuwe iPhones tot een verkoopspurt zouden leiden, maar die is uitgebleven

nou ja zeg, dit had toch werkelijk niemand kunnen verwachten...je product met €200 omhoog gooien in een zware economische tijd en dan de uitgebleven verkoopspurt.
Ach ja 90 miljoen units ipv 96 miljoen units, gelijk aan de 13 non pro dus. Lijkt mij een prima prestatie om de verkoopaantallen van de iPhone 13 non pro te halen in deze economische tijden, maar goed schrijven dat de productie verhoging niet doorgaat is wel beter voor de clicks natuurlijk.

• THE_BASE
  • Niet online
_Bailey_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:50:
nou ja zeg, dit had toch werkelijk niemand kunnen verwachten...je product met €200 omhoog gooien in een zware economische tijd en dan de uitgebleven verkoopspurt.
Ik geloof er geen fluit van dat dit een grote invloed heeft. US is nog altijd de grootste afnemer van Apple producten en daar zijn de prijzen gelijk gebleven.

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:13:
[...]

Ik geloof er geen fluit van dat dit een grote invloed heeft. US is nog altijd de grootste afnemer van Apple producten en daar zijn de prijzen gelijk gebleven.
Klopt, maar ook de VS kampt met zware economische tijden, kans is ong 80% dat de VS afstevent op een recessie.

En verder zijn er natuurlijk nog steeds de wereldwijde componenten (bijv de chips) tekorten, dat zal ook niet echt helpen aan de verkopen.

dit soort (negatieve) nieuwsberichten zijn dan weer wel (tijdelijk) leuk voor mensen die willen instappen of (extra) aandelen AAPL willen bijkopen :+

[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 28-09-2022 10:22 ]

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:23
Ik heb ook steeds meer mensen in mijn omgeving die toch nog maar een jaartje extra doen met hun iPhone. Moet zeggen waarom ook niet, genoeg mensen die nog steeds met een X of ouder rondlopen zonder problemen. Op zich ook geen verkeerde ontwikkeling, op meerdere vlakken.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:28
Ik geef mijn telefoon elke 3 jaar aan m'n vrouw en ik een nieuwe iphone, zij blij. Ik ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001

TheVMaster

Moderator WOS
Ladykiller007 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:29:
Ik geef mijn telefoon elke 3 jaar aan m'n vrouw en ik een nieuwe iphone, zij blij. Ik ook!
Jouw vrouw is blij met een 3 jaar oud model? De mijne wil eigenlijk ook elk jaar een nieuwe, die maak ik zelfs al niet blij met een 1 jaar oud model :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladykiller007
TheVMaster schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:30:
[...]

Jouw vrouw is blij met een 3 jaar oud model? De mijne wil eigenlijk ook elk jaar een nieuwe, die maak ik zelfs al niet blij met een 1 jaar oud model :9
Haha ja hoor, Heeft nu m'n X, volgende maand m'n 11 Pro, prima toch!
Voor wat zij ermee doet is dat prima haha....

• Mad Wally
Dalive schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:27:
Ik heb ook steeds meer mensen in mijn omgeving die toch nog maar een jaartje extra doen met hun iPhone. Moet zeggen waarom ook niet, genoeg mensen die nog steeds met een X of ouder rondlopen zonder problemen. Op zich ook geen verkeerde ontwikkeling, op meerdere vlakken.
Ik heb op dit moment ook nog een X. Wel een 14 pro in bestelling staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheVMaster schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:30:
[...]

Haha hier ook hoor, mijn vrouw heeft de pro Max en ik moet het met de normale pro doen :P

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ladykiller007 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:34:
[...]

Tuurlijk is dat prima, als je vrouw daar blij mee is. Mijn vrouw gebruikt haar telefoon ook niet zo intensief als ik, maar dat zou niet een argument moeten zijn wat mij betreft, Wij zijn gelijk en mijn vrouw hoeft echt niet mijn afdankertjes te krijgen.
THE_BASE schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:13:
[...]

Nuance heeft nu.nl natuurlijk helemaal niets aan hè.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:41:
[...]

Haha hier ook hoor, mijn vrouw heeft de pro Max en ik moet het met de normale pro doen :P
Mijn vrouw geeft niet om het formaat, maar ze wil wil de nieuwste. Ik heb dan zelf wel de Pro Max. 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
TheVMaster schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:42:
[...]

Mijn vrouw geeft niet om het formaat,
Heb jij dit ook op een tegeltje thuis :+

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:42:
[...]

Nuance heeft nu.nl natuurlijk helemaal niets aan hè.
zij vertalen hun artikel gewoon van het originele artikel van Bloomberg.
_Bailey_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:43:
[...]

zij vertalen hun artikel gewoon van het originele artikel van Bloomberg.
Ja had niets anders van ze verwacht hoor, copy en paste tent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:45:
[...]

Ja had niets anders van ze verwacht hoor, copy en paste tent.
Over knippen en plakken gesproken:

Gisterenmorgen:
https://www.macrumors.com...ing-case-internal-images/
Vanmorgen:
https://www.iculture.nl/n...-2022-oplaadcase-antenne/
:X

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:43:
[...]

Heb jij dit ook op een tegeltje thuis :+
Zeker, jij niet dan?
Absoluut 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn

Apple heeft zijn plannen om meer iPhone 14-toestellen te gaan produceren ingetrokken. De vraag naar het toestel is minder sterk dan verwacht, melden bronnen aan persbureau Bloomberg.

Volgens de ingewijden heeft Apple zijn toeleveranciers de opdracht gegeven om te stoppen met de werkzaamheden voor de productieverhoging.

Apple had gehoopt dat de nieuwe iPhones tot een verkoopspurt zouden leiden, maar die is uitgebleven

Op MacRumors leggen ze het andere uit. Apple had vorige week de fabrieken gevraagd de productie op te voeren. Dat is weer teruggedraaid en nu blijven ze produceren volgens oorspronkelijk plan. Dus niet minder, maar alleen niet méér.

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Hallo iphone 14 pro/pro max users.

Zijn er issues met dit toestel want zou zelf ook graag eentje willen bestellen....
Graag feedback want mijn vorige moest na een maand hersteld worden omdat deze regelmatig uit zichzelf was aan het rebooten....

Mvg

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
TheVMaster schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:41:
[...]
Wij zijn gelijk en mijn vrouw hoeft echt niet mijn afdankertjes te krijgen.
De waarde van een persoon hangt af van de telefoon? 7(8)7

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Reservoir_Dog schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:39:

Zijn er issues met dit toestel want zou zelf ook graag eentje willen bestellen....
Graag feedback want mijn vorige moest na een maand hersteld worden omdat deze regelmatig uit zichzelf was aan het rebooten....

Mvg
Ehh, nee? Maar ik heb eigenlijk nooit issues met (nieuwe) iPhones.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cass Casey schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:40:
[...]

De waarde van een persoon hangt af van de telefoon? 7(8)7
Zeker niet. Maar waarom zou ik elk jaar een nieuwe telefoon kopen en mijn oude toestel dan naar m'n vrouw door (moeten) schuiven? Mijn vrouw heeft net zoveel recht op een nieuw toestel als ik, dus als zij een nieuw toestel wil, dan komt die er. Tenzij mijn vrouw natuurlijk niet elk jaar een nieuw toestel zou willen en ze blij zou zijn met mijn 'oude' toestel. O-) Ik heb het idee dat het bij sommige mensen zo werkt dat zij zelf een nieuw toestel willen hebben, maar dat hun partner dan het oude toestel kan gebruiken. Alsof die partner niet gewoon een nieuw toestel zou willen hebben. Wat ik wil zeggen is dat (bij ons thuis) wij beiden net zoveel 'recht' hebben op een nieuw toestel en we daarom beide elk jaar een nieuw toestel kopen. O-)

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 28-09-2022 12:44 ]

• grote_oever
kipppertje schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:16:
[...]

Ik stond op het punt om 'm uit te zetten, precies hetzelfde wat je zegt. Maar je kan ook de achtergrond veranderen. Die heb ik nu ingesteld op zwart, waardoor je alleen de klok en datum ziet, plus eventuele meldingen. Dat bevalt een stuk beter
Ik heb idee dat alway-on nog te weinig opties heeft om je smaak te kunnen instellen. "aan" en "uit" is onvoldoende hierin. Want achtergrond aanpassen omdat always on display stoort vind ik iets te ver gaan. Misschien is volgende iOS update, maar ben bang dat Apple gaat zeggen dat er een aparte chip dat moet regelen en dus in de iPhone 15 zit :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Reservoir_Dog schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:39:

Mvg
Welk toestel was dat? (Langer terug)
En met elk toestel kan je een maandag morgen model treffen.
Ladykiller007 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:34:
[...]

Ik hoef niet elk jaar een nieuwe maar zou ook niet blij worden met steeds de afdankertjes.

[ Voor 41% gewijzigd door Roos79 op 28-09-2022 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
Mijn vrouw en ik sparen ouderwets en elke vier jaar hebben we genoeg voor een nieuwe iPhone. Ik zou zelf ook geen afdankertje willen en zij ook niet dus we maken er elke vier jaar een soort uitje van richting de Apple Store.

Ik ben zelf nog erg blij met m'n 14 Pro maar iets minder te spreken over de accuduur. Ik gebruik m'n telefoon meestal in de pauzes op m'n werk (YT en het nieuws) maar ik heb het gevoel dat de accu best rap gaat. Nu heb ik ook wel continue een hotspot aan en dat vreet ook maar op mijn oude XS leek ik er toch langer mee te doen.

• Ladykiller007
Roos79 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:43:
[...]

Welk toestel was dat? (Langer terug)
En met elk toestel kan je een maandag morgen model treffen.

[...]

Ik hoef niet elk jaar een nieuwe maar zou ook niet blij worden met steeds de afdankertjes.
Afdankertje in welke zin?
M'n toestel is nog zo goed als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik las dat de meeste mensen upgraden naar de duurdere pro varianten

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

• PrimusIP
CoolHead621 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 14:59:
[...]

Ik las dat de meeste mensen upgraden naar de duurdere pro varianten
Dat (staat ook in artikel op Tweakers hier), en ik lees van mensen en zie mensen om me heen (incl. mezelf) die voor een 13 (al dan niet pro) kiezen.
Ik ben er wel blij mee. Apple moet maar even op de vingers getikt worden dat ze met die non-pro 14 'update' niet wegkomen, zeker niet als dan een deel van de zeldzame verbeteringen niet buiten Noord-Amerika uitgerold worden en door de inflatie de prijzen daarentegen wel flink omhoog gaan. Ik hoop de volgende keer wat meer spektakel en flinke vooruitgang. Ik heb van Apple dan toch hogere verwachtingen dan ze afgelopen event hebben waargemaakt.
Pagina: 1 ... 27 ... 44 Laatste