• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:36
Ik heb de 14 Pro en ik wil me verdiepen in de fotografie met dit toestel. Ik lees van alles over drie camera's maar ik kan niet ontdekken hoe ik wissel tussen de drie systemen. Doet de iPhone dat zelf op basis van wat je fotografeert of kun je handmatig kiezen? Hoe ga ik van macrofotografie naar Ultra Wide bijvoorbeeld. Weet iemand een mooie site die dit duidelijk uitlegt?

Ik ben bekend met mijn DLSR camera maar vanwege de mogelijkheden wil ik dit dus nu gaan proberen met de 14 Pro.

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:01
Huigie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:42:
[...]

Hoe belangrijk is fotografie?
Ik ben niet zo'n fotograaf als ik heel eerlijk ben :)

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-09 17:20
TNSN schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:53:
[...]
Ik ben niet zo'n fotograaf als ik heel eerlijk ben :)
Dan zou ik voor de 13 Pro gaan. Maar als je al een 13 hebt, waarom wil je precies upgraden?

Het enige dat je waarschijnlijk echt zal merken als je naar de 13 Pro gaat is het 120Hz scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 22-09-2022 13:58 ]

• TNSN
  • Registratie: September 2022
Pistachenootje schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:57:
[...]

Dan zou ik voor de 13 Pro gaan. Maar als je al een 13 hebt, waarom wil je precies upgraden?

Het enige dat je waarschijnlijk echt zal merken als je naar de 13 Pro gaat is het 120Hz scherm.
Grotendeels esthetische redenen en het 120hz scherm. Ik vind de Pro modellen gewoon mooier.
En ik heb de 13 al voor een mooie prijs weten te verkopen zodra ik een nieuwe heb 8)

[ Voor 9% gewijzigd door TNSN op 22-09-2022 14:02 ]

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:50
Pistachenootje schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:57:
En je krijgt een 3x zoom camera en je het ook macro foto opties. Best leuk spul vind ik. Gebruik ze best wel.
En langere batterijduur.
Verder kun je nacht portretmodus gebruiken en heb je pro-raw, Of je daar wat aan hebt hangt af of je er ooit wat mee gaat doen. En je kunt 4K video opnemen.
Je je hebt LIDAR. Vooral grappig als je AR gebruikt, maar ik meen dat bepaalde camera settings het ook gebruiken (in donker enzo).

Die extra gpu core zul je idd niet veel van merken.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:57
Wat is die ING app toch een gedrocht van hier tot Tokio.

Probeer je via je rijbewijs de verificatie te doen, moet je de camera dichterbij houden maar wordt vervolgens onscherp. Dan begint ie te piepen en te janken dat het niet scherp genoeg is, maar een optie om te focussen kan niet.

Vervolgens met het paspoort en worden die letters/cijfers onderaan je paspoort keurig gelezen alleen gebeurt er wederom niets.

Ik raak er geirriteerd door. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?

Have you tried turning it off and on again?

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:38
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:32:

Probeer je via je rijbewijs de verificatie te doen, moet je de camera dichterbij houden maar wordt vervolgens onscherp. Dan begint ie te piepen en te janken dat het niet scherp genoeg is, maar een optie om te focussen kan niet.

Vervolgens met het paspoort en worden die letters/cijfers onderaan je paspoort keurig gelezen alleen gebeurt er wederom niets.

Ik raak er geirriteerd door. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Daar komt toch ook dat trillen vandaan?
De volgende update zou dit moeten oplossen.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
PrimusIP schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:22:
[...]

En je krijgt een 3x zoom camera en je het ook macro foto opties. Best leuk spul vind ik. Gebruik ze best wel.
En langere batterijduur.
Verder kun je nacht portretmodus gebruiken en heb je pro-raw, Of je daar wat aan hebt hangt af of je er ooit wat mee gaat doen. En je kunt 4K video opnemen.
Je je hebt LIDAR. Vooral grappig als je AR gebruikt, maar ik meen dat bepaalde camera settings het ook gebruiken (in donker enzo).
Hij gaf net aan dat ie foto's niet zo belangrijk vindt ;)

• Gr4mpyC3t
overtones schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:34:
[...]

Daar komt toch ook dat trillen vandaan?
De volgende update zou dit moeten oplossen.
Hmm dat is wel een goede. Daar had ik nog niet aan gedacht. Het gekke is dat ik verder geen getril hoor. Afwachten dan maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

Ferret schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:52:
Ik heb de 14 Pro en ik wil me verdiepen in de fotografie met dit toestel. Ik lees van alles over drie camera's maar ik kan niet ontdekken hoe ik wissel tussen de drie systemen. Doet de iPhone dat zelf op basis van wat je fotografeert of kun je handmatig kiezen? Hoe ga ik van macrofotografie naar Ultra Wide bijvoorbeeld. Weet iemand een mooie site die dit duidelijk uitlegt?

Ik ben bekend met mijn DLSR camera maar vanwege de mogelijkheden wil ik dit dus nu gaan proberen met de 14 Pro.
Wisselen doe je dmv de knoppen 0,5/1/2/3 dat is je zoom namelijk
Macro gaat altijd met de 0,5 (Ultrawide lens)
Je kan instellen dat hij niet automatisch schakelt (Wat ik zelf heb ingesteld)

[ Voor 8% gewijzigd door CoolHead621 op 22-09-2022 14:48 ]

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
loeberce schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:34:
[...]

Omdat de sensor veel lichtgevoeliger is in de 14 hoeft het diafragma niet zo groot. Dus lager f-getal is niet per definitie beter.
Sterker nog. Afhankelijk van wat je wilt is een hoger f getal beter. In dit geval, als je meer scherpte wilt is een hoger f getal beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

Toppe

Oké ✅

Nachtapotheker schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:10:
De UWA camera is wel echt fors verbeterd. Gisteren dit plaatje gemaakt in de ochtend na het wegbrengen van de kinderen :)

Geschoten in pro raw en gefinished met de photo’s app.

[Afbeelding]
Had jou meer als nacht braker geschat!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34

Ja ging bij mij ook wat vreemd maar uiteindelijk met wat meer licht erbij en de juiste afstand ging het prima met het lezen van de letters. Wat wel ruk ging was het uitlezen van de chip op het rijbewijs. Verder vind ik de ING app juist een van de betere bank apps imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik raak er geirriteerd door.
Leg ze eens op een wit vel papier, in de vensterbank oid.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GladstoneW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:47

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8H--eX7Y50pTtVC0L7PCkM-VdBo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TeJT9bdvDqXqep1blERBMp1o.jpg?f=user_large

Ik had hier ook last van, overigens niet doordat de camera ging trillen. ING is bezig met een oplossing. Overigens uiteindelijk wel gelukt met veel moeite, rijbewijs net ver genoeg houden dat de letters wel scherp zijn en de letters net groot genoeg zijn dat ze in het scherm groen worden.

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Huigie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:42:
[...]

Hoe belangrijk is fotografie?
Dan nog is de 13 pro een goede optie. Want de meeste mensen maken met de 14 pro niet per se mooiere foto’s. En ze liggen best dicht bij elkaar met performances.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

4acesNL schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:40:
Dan nog is de 13 pro een goede optie. Want de meeste mensen maken met de 14 pro niet per se mooiere foto’s. En ze liggen best dicht bij elkaar met performances.
Vandaar m'n vraag, ik ben van de 13 Pro Max overgestapt op de 14 Pro Max vanwege de camera/sensor. Ik schiet graag macro en vaak met beroerd licht dus die grotere sensor was voor mij dé reden om over te stappen. Voor de rest is er echt 0 verschil tussen de 13 Pro en de 14 Pro. Dat always on staat al vanaf dag 1 uit...

Specs

• DavidoooP
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-09 12:59
Hoi allen, op dit moment ben ik in het bezit van een iphone XS. Ben aan het overwegen om te upgraden naar een iPhone 13 Pro of 14 Pro. Fotografie is voor mij niet ontzettend belangrijk, maar wel fan van het Dynamic Island. Wat raden jullie kenners mij aan? Ook met het oog op doorverkoop waarde van de 13 Pro vs de 14 Pro over bijvoorbeeld 1-2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
DavidoooP schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:27:
Hoi allen, op dit moment ben ik in het bezit van een iphone XS. Ben aan het overwegen om te upgraden naar een iPhone 13 Pro of 14 Pro. Fotografie is voor mij niet ontzettend belangrijk, maar wel fan van het Dynamic Island. Wat raden jullie kenners mij aan? Ook met het oog op doorverkoop waarde van de 13 Pro vs de 14 Pro over bijvoorbeeld 1-2 jaar.
Dat kan je toch zelf invullen?

Dynamic Island -> Iphone 14 pro
Camera niet belangrijk -> Iphone 13 pro
Verkoopwaarde van een Iphone 14 is altijd hoger dan een 'oud' model.

Je moet afwegen of je het verschil in aanschafprijs rechtvaardig vind voor Dynamic Island.

[ Voor 7% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 22-09-2022 16:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:51
Ik doe echt niks met dat eiland en vond de notch niet meer of minder storend. Island heeft soms een leuk gemaakte animatie. That’s it. Van de XS naar 13 pro is al een flinke upgrade. Voor mij zou puur de prijs en of ik het dat waard vind doorslagevend zijn.

1 ding wat ik wel echt mooi vind, maar misschien had de 13 dat ook al, is prores filmen.
Rivanov schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:35:
[...]

Zit een klein verschil tussen.

iPhone 13 Pro (Max)

12-megapixel ultra wide camera with ƒ/1.8 aperture

iPhone 14 Pro (Max)

12-megapixel ultra-wide camera with ƒ/2.2 aperture
Ooh echt is de Aperture achteruit gegaan? Dat is wel jammer, dat had ik ff gemist.

Edit: Ah de main camera ook iets zie ik. Zal wel met de nieuwe sensoren te maken hebben dan.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 22-09-2022 17:14 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Morgen krijg ik mijn iphone 14 pro. Ik kom van een XR. Ik neem elke 4 jaar een nieuwe telefoon ongeveer.

Ik wilde eigenlijk clean beginnen, dus telefoon aanzetten en go. Vanzelf nieuw app's installeren etc.
Waarom, mijn huidige xr vertoont kuren, bijvoorbeeld als ik gebeld wordt via whatsapp en facetime (en teams ook denk ik), dan gaat de telefoon niet af. Ik denk dat het ergens aan de software ligt, en misschien wel omdat ik al overzet vanaf een iphone 3s. Kan dit?

Maarja, ik zet eigenlijk liever over, want gemak dient de mens, en dan krijg ik ook mijn whatsapp historie mee?
Of is het als ik clean begin, en ik zet whatsapp erop, dat die dan ergens je hele gesprekshistorie ophaalt?

Nu deed ik dit altijd via iTunes, maar ik zie dat dat tegenwoordig ook kan door telefoons naast elkaar te leggen. Zitten er voordelen dan wel nadelen aan via naast elkaar leggen, of via iTunes?

Ik zie daarnaast een nieuwe knop in de iPhone "stel opnieuw in" waarmee je alle instellingen kan herstellen, zou het een idee zijn de iPhone over te zetten en dan op de nieuwe iPhone deze knop te gebruiken?

Spielerei...

• IKON
Donstil schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:52:
[...]

Ooh echt is de Aperture achteruit gegaan? Dat is wel jammer, dat had ik ff gemist.

Edit: Ah de main camera ook iets zie ik. Zal wel met de nieuwe sensoren te maken hebben dan.
Hoezo achteruit gegaan? Dat zegt echt helemaaaaaaal niks. Ja je krijgt iets minder licht binnen, maar je hebt ook meer scherp ongeacht waar je op focust. Daar komt bij dat bij die lens de 48MP sensor aan pixel binning doet, dus grosso modo heb je waarschijnlijk nog steeds meer licht binnen.

Er zijn genoeg situaties waarbij je een hogere f wilt. Bij landschapsfotografie bijvoorbeeld gebruiken mensen vaak een hoger f getal zodat alles mooi scherp is.
IKON schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:24:
[...]

Hoezo achteruit gegaan? Dat zegt echt helemaaaaaaal niks. Ja je krijgt iets minder licht binnen, maar je hebt ook meer scherp ongeacht waar je op focust. Daar komt bij dat bij die lens de 48MP sensor aan pixel binning doet, dus grosso modo heb je waarschijnlijk nog steeds meer licht binnen.

Er zijn genoeg situaties waarbij je een hogere f wilt. Bij landschapsfotografie bijvoorbeeld gebruiken mensen vaak een hoger f getal zodat alles mooi scherp is.
haha “helemaaaaaaal” niets ontkracht je zelf al direct in de opvolgende zin :P

Lagere diafragma is meer licht op je sensor, ook als de sensor daarachter minder licht nodig heeft natuurlijk.

Maar goed in de praktijk zal het niet zo gek veel uitmaken inderdaad.

• Rivanov
  • Laatst online: 06:51
Donstil schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:52:
[...]

Sensoren zijn groter dus er komt standaard al meer licht binnen, dus de Aperture kon kleiner.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Rivanov schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:29:
[...]

Sensoren zijn groter dus er komt standaard al meer licht binnen, dus de Aperture kon kleiner.
Nee, diafragma bepaalt hoeveelheid licht. Bij een grotere sensor wordt hetzelfde licht verdeeld over een groter oppervlak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
The Pro models gain larger sensors for their main cameras, jumping from 12MP Type 1/1.7 (7.5x5.7mm) to 48MP Type 1/1.28 (9.8x7.3mm) quad-pixel chips. The aperture is reduced from F1.5 to F1.79 but this is brighter in equivalent terms than before: the sensor is nearly twice the size, which more than makes up for the ~0.3EV slower F-number.
Bron: https://www.dpreview.com/articles/6110937480

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:29:
[...]

Er komt niet meer licht binnen door een grotere sensor. Er komt meer licht binnen door een lagere Aperture, alleen deze sensoren hebben minder licht nodig dus maakt het in de praktijk niet zoveel uit.

Neemt niet weg dat met dezelfde Aperture als de 13 pro er nog meer licht op de sensor gevallen was natuurlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 22-09-2022 19:50 ]

• IKON
Heeft niks te maken met wat de sensor nodig heeft... De sensor is groter, de pixels dus ook (als je uitgaat van beide 12MP) en dus valt er relatief gezien meer licht op je pixel. Hoger f getal zorgt voor minder licht, ja, maar ook ervoor dat er meer scherp is. Ik schiet vaak genoeg fotos met een hoog f getal. Lager of hoger is niet beter of slechter.

Met dezelfde f als de 13 pro had je meer licht ja, maar was er ook minder scherp geweest. En als je dan toch steeds overbelichting terug aan het schroeven bent kun je net zo goed je f verhogen zodat je meer scherpte krijgt. Goede keuze in dat geval vind ik.

[ Voor 27% gewijzigd door IKON op 22-09-2022 19:59 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
IKON schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:56:
[...]

Beetje logisch dat je niet alles heel scherp krijgt toch (met zo een lage f). Zeker met zulke grote verschillen in afstanden en als je inzoomt in de foto. Je kunt toch niet ontkennen dat het best een fris plaatje is als je hem op normale grootte bekijkt. Let wel, het f getal is een factor 1.22 hoger. Dus je zou toch merkbaar meer scherpte moeten hebben. Daarnaast zou je in Lightroom een beetje sharpening kunnen toevoegen om hem net een beetje boost te geven. Ik zie potentie ;).
Scherptediepte is afhankelijk van diafragma & sensorgrootte. De UWA sensor van de 13 pro is 1/3,5”, vs 1/2.55” van de 14 pro. Grotere sensor betekent doorgaans betere fotokwaliteit, maar kleinere depth-of-field bij gelijk blijvend diafragma. Ik kan me zo voorstellen dat de scherptediepte van de 14 pro zelfs kleiner is dan de 13 pro, maar dat zou je uit moeten rekenen.

Sensor blijft klein dus zeker als je focust op wat meer afstand zal vrijwel alles binnen die ‘dof’ (depth of field) moeten liggen. Bij focus dichtbij wordt de dof veel kleiner.

Edit: toch calculator gevonden

Ter vergelijk:
Bij mijn fullframe, 13 mm lens, f2.2 en focus op 2 meter in de verte heb je scherpte van 1.12 meter tot 9,55 meter;

Bij de iPhone 13 Pro met 13 mm equivalent, f1.8 en focus op 2 meter heb je scherpte van 0,3 meter tot oneindig.

De 14 staat nog niet in m’n PhotoPills app 😅

[ Voor 15% gewijzigd door Pepper92 op 22-09-2022 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IKON
Pepper92 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:06:
[...]

Scherptediepte is afhankelijk van diafragma & sensorgrootte. De UWA sensor van de 13 pro is 1/3,5”, vs 1/2.55” van de 14 pro. Grotere sensor betekent doorgaans betere fotokwaliteit, maar kleinere depth-of-field bij gelijk blijvend diafragma. Ik kan me zo voorstellen dat de scherptediepte van de 14 pro zelfs kleiner is dan de 13 pro, maar dat zou je uit moeten rekenen (kan zo geen online calculator vinden die ook met deze kleine sensoren rekent).

Sensor blijft klein dus zeker als je focust op wat meer afstand zal vrijwel alles binnen die ‘dof’ (depth of field) moeten liggen. Bij focus dichtbij wordt de dof veel kleiner.
Klopt :). Ik bedoelde dan ook ten opzichte van dezelfde sensor. Het gaat me er meer om dat het lijkt alsof er gesuggereerd wordt dat een hoger f getal slecht is. Dat is natuurlijk niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Volgens mij bedoelen de meeste van ons wel hetzelfde maar verwoorden we het allemaal net anders :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04
De ultra-Wide doet het helaas wel wat minder dan de 13 Pro bij weinig licht ondanks de claim van Apple en grotere sensor. Misschien dat een update iets kan verbeteren.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

DavidoooP schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:27:
Het is wel een ingewikkelde deze. Dat dynamic island wordt gemixed ontvangen. Dus zou niet direct zeggen dat de 14 straks de “betere” is. Als het een Windows knop debacle wordt, is het misschien de 13 pro die meer waard blijft 😛

Overigens min of meer zelfde keus en zie dat het tot €300 schilt. Voor relatief weinig nieuwe functies e.d. Mocht dan ook nog de 13 AOD krijgen, wat reeële optie lijkt.

Het is dat mijn touchscreen em flipt anders zou ik mogelijk bij de XS blijven. De optische zoom is toch wel erg relatief uniek voor het toestel en voldoet op veel vlakken mij nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-09 19:08
Net even de 14 pro uitgeprobeerd bij amac. Ik heb zelf de 13 en de 14 pro is inderdaad upgrade, maar dan alleen voor de heavy users vind ik. Dynamic Island is leuk, maar geen wereld van verschil. Weet niet of ik er paar honderd euro extra voor over heb, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:07

Maxow

Hidden Sound System

Inmiddels is iOS 16.0.2 gearriveerd met o.a. de fix voor de trillende camera in sommige apps!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Rivanov schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:38:
[...]

Tenzij je geen tablet in je broekzak wilt hebben. ;)
Pro Max is voor mij vanwege de grootte echt een no-go.
Dit dus. Eigenlijk mogen de telefoons al bijna een halve inch kleiner maar zeker niet groter.

Ik bestuur mijn telefoon vooral met mijn linkerduim. Ook al ben ik normaal rechts. Ik bel links. 😎

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:33
Maxow schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:15:
Inmiddels is iOS 16.0.2 gearriveerd met o.a. de fix voor de trillende camera in sommige apps!
Geld die camera bug ook voor de gewone 14?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:07

Maxow

Hidden Sound System

elaho schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:23:
[...]

Geld die camera bug ook voor de gewone 14?
Volgens de changelog geldt dit alleen voor de pro en de pro max. Dus het lijkt erop dat die bug niet van toepassing is op de camera van de 14.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Jeuj. De Paste prompt is ook opgelost.

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 20:23
Vraagje, heeft iemand enig idee hoe ik de “Pas toegevoegd” categorie kan “legen” in de appbibliotheek? Die is sinds de migratie naar mijn nieuwe iPhone helemaal gevuld met alle apps en daar staat nu constant een notificatiewolkje boven van alle apps. Ik verwacht dat ik niet de enige ben met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Lejavh schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:55:
Ik verwacht dat ik niet de enige ben met dit probleem?
Klopt, maar nu een dag later is deze lijst al een stuk leger. Volgens mij kan je het niet wijzigen, tijd zal dit moeten oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 16:25
el-jorge schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:21:
Morgen krijg ik mijn iphone 14 pro. Ik kom van een XR. Ik neem elke 4 jaar een nieuwe telefoon ongeveer.

Ik wilde eigenlijk clean beginnen, dus telefoon aanzetten en go. Vanzelf nieuw app's installeren etc.
Waarom, mijn huidige xr vertoont kuren, bijvoorbeeld als ik gebeld wordt via whatsapp en facetime (en teams ook denk ik), dan gaat de telefoon niet af. Ik denk dat het ergens aan de software ligt, en misschien wel omdat ik al overzet vanaf een iphone 3s. Kan dit?

Maarja, ik zet eigenlijk liever over, want gemak dient de mens, en dan krijg ik ook mijn whatsapp historie mee?
Of is het als ik clean begin, en ik zet whatsapp erop, dat die dan ergens je hele gesprekshistorie ophaalt?

Nu deed ik dit altijd via iTunes, maar ik zie dat dat tegenwoordig ook kan door telefoons naast elkaar te leggen. Zitten er voordelen dan wel nadelen aan via naast elkaar leggen, of via iTunes?

Ik zie daarnaast een nieuwe knop in de iPhone "stel opnieuw in" waarmee je alle instellingen kan herstellen, zou het een idee zijn de iPhone over te zetten en dan op de nieuwe iPhone deze knop te gebruiken?
Ik snap je idee, ik zou eigenlijk ook clean willen beginnen maar dat is zoveel werk..... al die apps weer installeren (ik heb er meer dan 200) en alle instellingen en blabla.
Naar mijn idee maakt het niet uit of je van iPhone 3S update via via op je 14Pro. De app zelf neemt zelf al updates aan en alleen instellingen van Apps gaan mee. Tenzij er specifieke nieuwe instellingen zijn die nog niet op je oude konden of zaten. Dus als je een hele rare instelling had waardoor iets onbewust is uitgeschakeld, dan zal ie dat waarschijnlijk ook op de nieuwe doen. Whatsapp historie gaat mee met naast ewlkaar voer zetten. Maar volgens mij kan je de WA historie ook importeren via Whatsapp, maar dat is volgens mij wat lastig. Ik kies altijd voor iPhone naast iPhone, veel gemakkelijker.

Als je stel opnieuw in dan herstel je naar fabrieksinstellingen, dit is niet handig als ie net helemaal geinstelleerd is. :-)
Dat doe je alleen als je hem verkoopt en hem dus "leeg" wilt hebben.

Heel veel plezier met je nieuwe Pro!

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
...

[ Voor 99% gewijzigd door antonyv op 23-09-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Weet iemand een antwoord op mijn misschien wel domme vraag?:

Stel ik gooi een flinke willekeurige selectie van mijn foto's van mijn iPhone af.
Vroeger was dan op Windows ( 8)7 ) handig om na verloop van tijd te defragmeteren als je veel kleine bestanden er af pleurde.
Maar zou het uitmaken bij het soort geheugen van de iPhone? Of maakt dat tegenwoordig niet uit?
Ik kan me voorstellen dat je heel veel superkleine verspreide geheugenplekjes over houdt en dat uiteindelijk alles wel een beetje trager maakt.

Is er een soort van defragmentatie techniek ingebouwd bij iOS of is er een App voor of is dat helemaal niet nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Apple is lacking.. die secondes staan veels de dicht bij de rand.
Alles behalve de 1 valt deels weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHtFwTRT_atE3zH0i2MFHkPtEOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cYJKXM95uui3HxOUIhAWtxlG.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Gister bij het opzetten van een hotspot voor laptop merkte ik: bij unlockt scherm staat het hotspot-logo links van het eiland, bij een gelocked scherm springt ie rechts van het eiland.. ben nog aan zoeken naar de filosofie van dat verschil….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:05

RnB

Ik heb ook zoiets merkwaardigs gezien tijdens het bellen.
Alles netjes in het island als het scherm unlocked is, ga je het scherm locken is alles uit het island.
Het gekste vond ik de notificatie voor de microfoon, die zweefde ergens rechts naast de tijd. :P

Ik geloof dat ze dit soort zaken nog wel zullen bijschaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

RnB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:56:

Ik geloof dat ze dit soort zaken nog wel zullen bijschaven.
Dat geloof ik ook wel maar toch is het jammer.

Zulke optische (grote) fouten hadden ze volgens mij nooit echt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:11:
[...]
Zulke optische (grote) fouten hadden ze volgens mij nooit echt.
Ik denk omdat ze er met een heel klein team aan hebben gewerkt zonder grote testen. Want dat Apple met een best groot niet-gelekt dingetje kwam is ze al heel lang niet meer gelukt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisdn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:52:
Gister bij het opzetten van een hotspot voor laptop merkte ik: bij unlockt scherm staat het hotspot-logo links van het eiland, bij een gelocked scherm springt ie rechts van het eiland.. ben nog aan zoeken naar de filosofie van dat verschil….
-Laat maar, verkeerd gelezen-

[ Voor 36% gewijzigd door Mog op 23-09-2022 10:17 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
antonyv schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:20:

Stel ik gooi een flinke willekeurige selectie van mijn foto's van mijn iPhone af.
Vroeger was dan op Windows ( 8)7 ) handig om na verloop van tijd te defragmeteren als je veel kleine bestanden er af pleurde.
Maar zou het uitmaken bij het soort geheugen van de iPhone? Of maakt dat tegenwoordig niet uit?
Ik kan me voorstellen dat je heel veel superkleine verspreide geheugenplekjes over houdt en dat uiteindelijk alles wel een beetje trager maakt.

Is er een soort van defragmentatie techniek ingebouwd bij iOS of is er een App voor of is dat helemaal niet nodig?
SSD’s defragmenteer je niet ;)
Helemaal niet nodig dus.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Misschien een stomme vraag, maar merken iPhone 14 Pro gebruikers ook een verschil in ‘klikgevoel’ van de power button ten opzichte van de volume buttons?

Als ik de power button indruk voelt ie wat minder stevig dan de volume buttons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:29:
Misschien een stomme vraag, maar merken iPhone 14 Pro gebruikers ook een verschil in ‘klikgevoel’ van de power button ten opzichte van de volume buttons?

Hier (op 14pro) geen verschil in weerstand knoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:33
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:29:

Na je reactie heb ik het getest, ik voel het ook denk dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

antonyv schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:13:
[...]

Ik snap je idee, ik zou eigenlijk ook clean willen beginnen maar dat is zoveel werk..... al die apps weer installeren (ik heb er meer dan 200) en alle instellingen en blabla.
Naar mijn idee maakt het niet uit of je van iPhone 3S update via via op je 14Pro. De app zelf neemt zelf al updates aan en alleen instellingen van Apps gaan mee. Tenzij er specifieke nieuwe instellingen zijn die nog niet op je oude konden of zaten. Dus als je een hele rare instelling had waardoor iets onbewust is uitgeschakeld, dan zal ie dat waarschijnlijk ook op de nieuwe doen. Whatsapp historie gaat mee met naast ewlkaar voer zetten. Maar volgens mij kan je de WA historie ook importeren via Whatsapp, maar dat is volgens mij wat lastig. Ik kies altijd voor iPhone naast iPhone, veel gemakkelijker.

Als je stel opnieuw in dan herstel je naar fabrieksinstellingen, dit is niet handig als ie net helemaal geinstelleerd is. :-)
Dat doe je alleen als je hem verkoopt en hem dus "leeg" wilt hebben.

Heel veel plezier met je nieuwe Pro!
Thanks, nou het transfer process is aan het lopen ze liggen gebroederlijk naast elkaar. Ik zal wel zien of ik last van de oude bugs krijg.

Spielerei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

el-jorge schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:10:
[...]

Thanks, nou het transfer process is aan het lopen ze liggen gebroederlijk naast elkaar. Ik zal wel zien of ik last van de oude bugs krijg.
Laat even weten of de bugs nog aanwezig zijn na het overzetten.

Ik heb nu namelijk ook een XR met soortgelijke problemen en het duurt nog 2 weken voordat mijn 14 pro binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Sinan10 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:34:
[...]

Na je reactie heb ik het getest, ik voel het ook denk dat het zo hoort.
Jij en @double_V stellen me wel wat meer gerust. Nog maar even aanzien dan. Dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Famous schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:22:

[Afbeelding]
Ai slordig idd.

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 21:18

[Afbeelding]
Viel mij ook op gister toen ik een taart aan het bakken was. Dan staat de timer wat langer dan bij een eitje koken natuurlijk.

• mymac
Wat mij opvalt is dat de accuduur tegenvalt/minder is dan m’n 13 Pro. Ik ging vannacht slapen met 97%, low power mode aan, en werd net wakker met 85%. Dat is toch teveel?🤔

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
mymac schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:39:
Wat mij opvalt is dat de accuduur tegenvalt/minder is dan m’n 13 Pro. Ik ging vannacht slapen met 97%, low power mode aan, en werd net wakker met 85%. Dat is toch teveel?🤔
Wat laat de batterij grafiek zien als de verbruiker?

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Eerste ervaring met iPhone 14 pro Max zijn best positief. Camera is een leuke upgrade. Wel merk ik een paar dingen:

- batterijduur lijkt echt minder dan mijn 13 pro Max. Even aankijken hoe erg dit is.

- af en toe lijkt kan ik niet terug vanuit een app nadat de telefoon is unlocked. De omhoog swipe functie werkt dan niet meer.

- het dynamic island doet (soms) een voor mij vreemde dubbele animatie bij unlocken. Twee keer een vinkje.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• mymac
stormfly schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:46:
[...]

Wat laat de batterij grafiek zien als de verbruiker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZduazXWsgOIJEuUWOL3HKOGFaI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Hn3xyacWrLqaTeiSqxQVGHZW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vwFChIwReufP4Js0xuB06bBB7I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MJlHJRsCSuuYxdgkqd35Esvm.png?f=fotoalbum_tile

Ik zie niet direct iets vreemds. Whatsapp 14% over de afgelopen 9 dagen (maar dat is niet 's nachts) en Music de afgelopen 24 uur 23%. Voor m'n gevoel ik heb ik niet zoveel geluisterd of gedownload.

Het was overigens 96%, ipv 97%. Maar goed, ik meen me te herinneren dat m'n 13 Pro minder snel leeg liep tijdens een nachtrust.

[ Voor 7% gewijzigd door mymac op 24-09-2022 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
mymac schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:39:
Waarschijnlijk een achtergrond proces dat bezig was. Test het nog een paar avonden. 12% lijkt me normaal gesproken ook teveel overnight.

Overigens is het wel zo dat dat accuduur van 14 Pro wat minder is dan de 13 Pro, tot nu toe tenminste. Zie bijvoorbeeld deze review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 09:53
mymac schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:29:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zie niet direct iets vreemds. Whatsapp 14% over de afgelopen 9 dagen (maar dat is niet 's nachts) en Music de afgelopen 24 uur 23%. Voor m'n gevoel ik heb ik niet zoveel geluisterd of gedownload.

Het was overigens 96%, ipv 97%. Maar goed, ik meen me te herinneren dat m'n 13 Pro minder snel leeg liep tijdens een nachtrust.
Hmmm bijzonder. Misschien eens alle apps afsluiten in de nacht en nog eens meten? 12% voelt wel ruim.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004

[Afbeelding]
Net even gecheckt maar bij mij is dit probleem niet aanwezig. Zelfde tijd even ingesteld.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:48
Ik heb al een paar keer bij de pro max dat ik het beginscherm niet kan unlocken, hij reageert dan niet, of dat hij opeens bij applepay terecht komt en daar niet uit te komen is. Lijkt wel een bug.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
carpebios schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:38:
Ik heb al een paar keer bij de pro max dat ik het beginscherm niet kan unlocken, hij reageert dan niet, of dat hij opeens bij applepay terecht komt en daar niet uit te komen is. Lijkt wel een bug.
Gebruik jij de powerknop dan, om je scherm te wekken?

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:33
Dennisdn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:52:
Meest logisch verklaring zou zijn om jou te laten herinneren dat je een actieve verbinding hebt met een andere apparaat

• Dennisdn
Sinan10 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 16:58:
[...]

Meest logisch verklaring zou zijn om jou te laten herinneren dat je een actieve verbinding hebt met een andere apparaat
Zeker. Maar waarom bij een unlocked scherm links en bij een locked scherm rechts?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Akropolis van Athene (0,5)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tssXvHtWxzPd4Jr6hgSHIL5Vvss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y5vZZtuQM44MzDyESUkKORDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mwbap5tHYX6ImLfhYhaHuVSlfc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPIswTebwNADibKXSmGnN0Cm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt2wzzE3fut5fyyTU8d4SsghMuc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AREEf5FnGXUkRioRqJvbp8Xl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mymac
Pistachenootje schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:33:
[...]

Waarschijnlijk een achtergrond proces dat bezig was. Test het nog een paar avonden. 12% lijkt me normaal gesproken ook teveel overnight.

Overigens is het wel zo dat dat accuduur van 14 Pro wat minder is dan de 13 Pro, tot nu toe tenminste. Zie bijvoorbeeld deze review.
Gisteren met 95% gaan slapen, alle apps afgesloten en Low Power Mode aangezet. Nu wakker met 93%. Dus inderdaad een proces of een app die wellicht roet in het eten gegooid heeft. Dank voor de suggesties hier😄

En verder goed om te beseffen dat uit de tests ook blijkt dat de accuduur iets minder is geworden, hoe jammer dat ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:01
carpebios schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:38:
Deze ervaring heb ik ook al een paar keer gehad. Beetje vreemd inderdaad. Ik hou het even goed in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud0012
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:01
Er gebeurd bij een nieuwe iPhone ook wel een hoop op de achtergrond. Van de week kreeg ik een melding dat mijn geheugen vol was. Hoe dan? Ik heb 1Tb 😂. Inmiddels is het weer normaal. Maar dat er in het begin vreemde dingen gebeuren zal dan wel normaal zijn. Maar 540gb aan systeemgegevens???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Okee na veel dimdammen ben ik eruit, ik ga mijn 8 plus upgraden naar de 14 pro. Ik neig naar de dieppaarse kleur maar wil hem eerst even in mijn handen gehad hebben voor de definitieve beslissing en dan geduldig wachten tot coolblue weer voorraad heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Zijn jullie niet bang voor het inbranden door het always-on scherm dat je aan laat staan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
038Robijno schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:43:
Zijn jullie niet bang voor het inbranden door het always-on scherm dat je aan laat staan?
Misschien ben ik te goed gelovig. Maar ik denk echt dat als dat ook maar enigszins een issue zou kunnen zijn, Apple geen AOD zou hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 25-09-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Dennisdn schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:49:
[...]

Misschien ben ik te goed gelovig. Maar ik denk echt dat als dat ook maar enigszins een issue zou kunnen zijn, Apple geen AOD zou hebben.
Op mijn Galaxy fold 4, heb ik het ook aan staan.. maar daar zie je wel dat hij soms wat 'verspringt' dus dat voorkomt dan in-branding. Dat zie ik niet bij de Iphone 14 pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop wel eens telefoonwinkels in om te checken welke toestellen er beschikbaar zijn. Hier staan demo modellen die constant aan staan, maar eigenlijk nooit een ingebrand scherm tegen gekomen. Ik weet wel dat vroeger demo modellen van Samsung vaak wel een ingebrand scherm hadden, maar nu zie ik dat eigenlijk ook niet meer voorkomen.

Ik denk dat de technologie zodanig is verbetert dat we ons hier geen zorgen meer om hoeven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 16:55
Nee, dat gebeurt eigenlijk niet meer. Ook niet op OLED TV's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Randleman schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:20:
[...]

Nee, dat gebeurt eigenlijk niet meer. Ook niet op OLED TV's.
En anders lost Apple het wel op voor me.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
KorteGebruiker schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:14:
Okee na veel dimdammen ben ik eruit, ik ga mijn 8 plus upgraden naar de 14 pro. Ik neig naar de dieppaarse kleur maar wil hem eerst even in mijn handen gehad hebben voor de definitieve beslissing en dan geduldig wachten tot coolblue weer voorraad heeft :)
Even langs de mediamarkt oid om te kijken, zelf van zwart naar dieppaars gegaan en het is echt een prachtige kleur, had misschien liever alpine groen gehad maar paars is echt beter dan ik heb mogen durven dromen 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Dit weekend mijn pro ontvangen.
Ik kom van een 12 mini. Wat zijn het zware jongens geworden zeg.
Backup terug gezet. Hier en daar opnieuw inloggen. Drie keer drukken op dynamic island.
Even genieten van always on display.

Na half uur weer hetzelfde idee: Wat is er ook alweer nieuw? 🤣

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb zelf een 14 pro max in space black maar heb ook lang getwijfeld. Deep purple is ook erg mooi en alles behalve girly paars als je daar bang voor zou zijn. Ik dacht alleen dat zwart ietsje gemakkelijker zou combineren met cases qua kleur maar deep purple is zeker ook prachtig! Ik raad je aan even naar een winkel te gaan waar je de kleuren naast elkaar kunt zien en dan definitief beslissen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
na een weekje Griekenland besloten om mijn 14 Pro weer terug te sturen naar Coolblue. Voor het eerst in alle jaren dat ik terug ga naar een ''oud'' model, de 13 Pro.

Het was natuurlijk al redelijk bekend dat de upgrade van 13 Pro naar 14 Pro marginaal was, het enige dat ik wellicht zal missen is tijdens de zomermaanden de 2000 nits, die waren toch wel erg prettig in de volle zon in Griekenland.

Always on Display stond bij mij sowieso al vrij snel uit.

Dat eiland bovenin vind ik vele malen meer afleiden dan de notch van eerdere modellen.
Ik maak niet zoveel foto's (eigenlijk alleen tijdens tripjes weg en dan al helemaal nooit in RAW).

Steek die ongeveer €450 wel in iets anders, bijv in gas of electriciteit :+

Ik kijk ook nog steeds met een schuin oog naar de 13 Mini <3 <3 , dat is toch wel mijn favo iPhone aller tijden (heb alle series gehad sinds de iPhone 3GS)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 26-09-2022 09:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:19:
Tja, daar merk je niets van. Van alle voordelen van je iPhone 14 Pro merk je elke dag iets.

Maar ik snap je gevoel als je van een iPhone 13 Pro komt, maar de notch was in het begin wel even wennen en ben van mening dat de oudere notches minder afleiden, maar inmiddels na een week weet ik al niet meer beter en is het wel erg prettig om snel naar mijn Muziek te kunnen bijvoorbeeld. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
THE_BASE schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:29:
[...]

Tja, daar merk je niets van. Van alle voordelen van je iPhone 14 Pro merk je elke dag iets.

Maar ik snap je gevoel als je van een iPhone 13 Pro komt, maar de notch was in het begin wel even wennen en ben van mening dat de oudere notches minder afleiden, maar inmiddels na een week weet ik al niet meer beter en is het wel erg prettig om snel naar mijn Muziek te kunnen bijvoorbeeld. :)
Heel herkenbaar wel. Ik moet zeggen dat het in het begin idd hier ook wennen was, maar dat je zo snel kunt switchen tussen de Apps. Ik ben er fan van. En het AOD bevalt hier ook erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:34

gday

TENACIOUS D TIME!!!

antonyv schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:20:

Vroeger stond alles ook op een stel draaiende schijven waar leeskoppen fysiek overheen moesten bewegen. Dan was het wel handig als alle data die gelezen moest worden bij elkaar stond om te voorkomen dat de leeskoppen kung fu moesten uitoefenen om de data te lezen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Aah ja, heb je toch een half maandje plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Merk dat de dynamic island niet altijd informatie toont als ik bijvoorbeeld een timer heb ingeschakeld. Je moet dan de timer weer openen, opnieuw naar je homescherm gaan, om het alsnog te tonen. Werkt wat mij betreft dus best inconsistent en daar mogen ze echt nog wel even aan sleutelen.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Dannydekr schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:23:
Merk dat de dynamic island niet altijd informatie toont als ik bijvoorbeeld een timer heb ingeschakeld. Je moet dan de timer weer openen, opnieuw naar je homescherm gaan, om het alsnog te tonen. Werkt wat mij betreft dus best inconsistent en daar mogen ze echt nog wel even aan sleutelen.
Ze zullen het met de komende updates vast verder verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:21
Ytuber; Anything for the views.. Let's do this!
Tja wat gebeurt er zodra je dit doet, phone kaduuk natuurlijk 8)7 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door BigF25 op 26-09-2022 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn

Steek die ongeveer €450 wel in iets anders, bijv in gas
Daar heb je toch weer een kuubje of 6 gas voor tegenwoordig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 15:36
Een suffe vraag, maar dit lijkt mij de beste plek om antwoord op te krijgen.

Op dit moment heb ik een iPhone 12 Pro, en sta op de "pre-order" in de MediaMarkt winkel (in hoeverre dit een pre-order is.. begin ik steeds meer aan te twijfelen).

Echter: ik sta op de pre-order lijst voor een 14 Pro Max.

Hoelanger ik op deze lijst sta hoe meer ik ga twijfelen aan de Max.

Waarom Max, dit bevat een paar aannames:
1. Groter scherm, dus meer tekst voor mails en lezen van documenten voor mijn werk
2. Langere accuduur (Pro 12 loopt te snel leeg) voor minder de noodzaak voor een extra accupack

Waarom niet:
1. Werk voornamelijk vanuit huis, heb eigenlijk nooit stroom te kort
2. Is het grotere display niet erg onhandig voor in mijn broekzak..

Heeft iemand ook met deze vragen gezeten en toch voor de Max gegaan?

(Als de pre-order niet zo lang duurde had ik niet meer gaan twijfelen)...

AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Invoer ontbreekt

Invoer ontbreekt: er is geen inhoud ingevuld.

(interne identificatie: message::update::input_missing)

[ Voor 88% gewijzigd door LadyVodka op 26-09-2023 19:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:50
LadyVodka schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:54:
Sim Tray in iPhone 14 is gwn empty plastic cube?
No room for headphone jack eh.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Amerikanen vergeten dat er buiten de VS ook nog landen bestaan. Die hebben wel de fysieke simkaart. Apple heeft besloten gewoon de iPhone 14 pro het zelfde te houden qua printplaat. Alleen hebben ze de fysieke simkaart slot er uit gelaten. Beetje stomme streek, ze hadden dus ook gewoon net zo goed het in het VS model er in kunnen laten.

Dat gedoe met die headphone jack word ik ook wel
Moe van. Ik heb AirPods en beetje koptelefoon kan tegenwoordig ook wel via Bluetooth. Wil je als niche groep perse een kabel, dan kan dat ook via verloop stekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LadyVodka schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:54:
(No) Sim Tray in iPhone 14 is gwn empty plastic cube?
No room for headphone jack eh.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
In dit soort toestellen is het vechten voor elke vierkante centimeter, deze stap laat goed een transitie fase zien, nu wordt er niet direct iets mee gedaan maar wordt de Amerikaanse markt wel nog verder richting e-Sim only gedrukt, zodra dat voltooid is kan de ruimte gebruikt worden.

Pagina: 1 ... 26 ... 44 Laatste