Er is een actuele storing momenteel de nieuwe iphone/ING app …
Het AOD gaat standaard uit met de focus ‘Slaap’. Als je die elke avond automatisch aan laat zettenBobB schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:05:
Ik heb net weer even gekeken, maar kom er toch niet uit: hebben jullie het al voor elkaar om het AOD te koppelen aan niet storen? Dat wil zeggen: gewoon de hele AOD uit en niet de gedimde versie. Ik wil vanaf 22:30 tot 07:30 gewoon alles uit.
Bij Opdrachten zie ik precies de optie die ik nodig heb Stel 'Altijd aan' in, maar die is voor de Watch. Misschien beantwoordt dat mijn vraag al: kan dus (nog) niet...
Ik heb hier ook geen last van. Ik heb ook de 16.0.1 update nog niet geinstalleerd.Donstil schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:02:
nieuws: Gebruikers iPhone 14 Pro-serie melden dat cameramodule 'trilt' in bep...
Is dit nou wel echt een ding, of heb ik daar hier in dit topic helemaal overheen gelezen?
ik heb nu een paar keer Apple Pay gebruikt en vond het wat 'trager' dan normaal.
Na wat geprobeerd te hebben is het gewoon FaceID, er zit vertraging op wanneer het 'gezichtje' komt.
Hopelijk kunnen ze wat aan die animatietijd doen..
Na wat geprobeerd te hebben is het gewoon FaceID, er zit vertraging op wanneer het 'gezichtje' komt.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Wat in ieder geval niet werkt op de 14 pro max is dat je saldo zichtbaar wordt in de app door over de camera heen te vegen. Werkt nu alleen door 2 vingers op het scherm te doen.MilesD. schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:58:
Er is een actuele storing momenteel de nieuwe iphone/ING app …
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Als de timer trouwens loopt zie je alleen de minuut op AOD, "9:--" zie je dan.
Sorry, persoonlijke smaak uiteraard, maar wát een verpesting van het mooie design zeg zo'n opzichtig hoesje!
#teamnaked
#teamnaked
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Ja das op de watch ook zo. Anders moet dat scherm te veel refreshenFamous schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:46:
Als de timer trouwens loopt zie je alleen de minuut op AOD, "9:--" zie je dan.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja, ging ik al vanuit.Donstil schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:47:
[...]
Ja das op de watch ook zo. Anders moet dat scherm te veel refreshen
Vond het eerst gek maar toen die aansprong liepen de secondes gelijk.
Verwijderd
Mooier dan een bekraste en beschadigde telefoon toch.AntraXxX schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:46:
Sorry, persoonlijke smaak uiteraard, maar wát een verpesting van het mooie design zeg zo'n opzichtig hoesje!
#teamnaked
Zo ziet de mijne eruit na 4 jaar uit de hoes.
:strip_exif()/f/image/JApJGQzMtbk7BVFOric7iT2r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/86sQJFKo9oEXNVpixb9yM3S3.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je niet tegen krasjes kan mag je wel een screenprotector kopenVerwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:54:
[...]
Mooier dan een bekraste en beschadigde telefoon toch.En een hoesje is makkelijker en goedkoper te vervangen dan een telefoon(reparatie).
Zo ziet de mijne eruit na 4 jaar uit de hoes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt alsof er een ouderwets folie'tje op zit.Famous schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:59:
[...]
Als je niet tegen krasjes kan mag je wel een screenprotector kopen
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat zou kunnenTHE_BASE schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:12:
[...]
Het lijkt alsof er een ouderwets folie'tje op zit.
Gebruik hem hier altijd compleet naakt

Ik doelde van eSim naar eSimantonyv schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:41:
[...]
Hoe gaat dat dan? Je kunt weer terug van eSIM naar SIM op je oude mobiel en dan de nieuwe weer eSIM installeren?
En kan het dus niet op je oude EN je nieuwe gehuisvest zijn? Als je de ene maar uit laat staan?
Of gaat dat niet werken?
Het is weer September 2025 :)
Vanmiddag aangekomen op Santorini, hier komt die 2000 nits wel erg fijn van pas met die felle zon.
Zelfs met zonnebril op en zon vol op het beeldscherm kraakhelder alles.
Schijnt hier sunset paradise te zijn op Santorini, dus vanavond eens wat foto’s schieten met de 14 Pro
Schijnt hier sunset paradise te zijn op Santorini, dus vanavond eens wat foto’s schieten met de 14 Pro
Grappen over naakt gebruiken in 3.2.1..Famous schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:19:
[...]
Dat zou kunnen![]()
Gebruik hem hier altijd compleet naakt
Even m’n broek uittrekken en dan kan ik veilig de iPhone gebruiken!
Echt helder scherm inderdaad, gewoon weer dik voor elkaar. Geniet ervan!_Bailey_ schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:34:
Vanmiddag aangekomen op Santorini, hier komt die 2000 nits wel erg fijn van pas met die felle zon.
Het is weer September 2025 :)
Ik vraag me af of hij niet veel te warm wordt in de felle zon, wat is dan de meerwaarde van een feller scherm zou je zeggen? Stiekem ben ik een beetje jaloers, want ik loop nog rond met een 12 Pro Max._Bailey_ schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:34:
…Fijn dat toetsenbordfeedback sinds iOS 16
…Fijn dat de iPhone dit jaar is gegroeid…
Ontopic:
Ook dit jaar volg ik de ervaringen van de iPhone 14 met grote belangstelling. Nu de mini nog in gebruik en wat is het toch een fijn toestel. Belachelijk snel en handzaam. Nu de zomerjas zo af en toe aan is ben ik de telefoon ook regelmatig weer kwijt in één van mijn zakken, die 150 gram inclusief case
Ik zal deze week de Amac in Groningen eens bezoeken om de pro te bewonderen maar gezien het formaat en winst ten opzichte van de mini ben ik sceptisch of ik dit jaar de mini ga vervangen. Sinds een leuke aanbieding van de iPad Pro is de eventuele behoefte voor meer snelheid op de bank ten opzichte van de pro 2017 ook vervult. Ik Ben benieuwd naar de ervaringen van de mini upgraders naar de pro
The One And Only
Tip: als je in Fira bent wandel dan naar Skaros Rock met zonsondergang_Bailey_ schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:34:
Ik denk dat ik de afgelopen twee jaar hier bij de grootste Mini-promotors heb gezeten en baal nog steeds dat er geen Mini Pro is. Maar... hoe erg ik er ook tegenop keek, het valt ook wel weer mee. Ben er na 3 dagen al wel weer aan gewend en de voordelen van groter scherm en alle Pro-stuff maken het een prima ruil.Fordman schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:07:
[...]
Ik Ben benieuwd naar de ervaringen van de mini upgraders naar de pro
Bel wel benieuwd naar 48 MP foto's, zie ook die foto's van die maker van Halide bij ondergaande zon._Bailey_ schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:34:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mooi, maar hier zit toch een filter over heen ?
Lijkt me gewoon door de ondergaande zon te komen?loekf2 schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:08:
[...]
Wat vinden jullie van het geluid wat eruit komt?
Baal ervan dat de 13 al weg is maar ook dit lijkt beter!
Ook team naked
Kijk graag naar z’n filmpjes maar die van een iPhone doen altijd wat pijn
[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 19-09-2022 18:49 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Prima toch ?Famous schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:23:
Wat vinden jullie van het geluid wat eruit komt?
Ik vind het trouwens zwaar kicken wat er in het dynamic island te zien is als je via de speaker met iemand belt. Waveform voor de microfoon en speaker gecombineerd. Heel gaaf.
(einde nerd-mode)
Nee maar denk dat deze site de kwaliteit wat vernaggeldloekf2 schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:08:
[...]
Zeker prima, maar of het nou beter is als de 13 Pro kan ik niet testen.loekf2 schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:48:
[...]
Prima toch ?
Ik vind het trouwens zwaar kicken wat er in het dynamic island te zien is als je via de speaker met iemand belt. Waveform voor de microfoon en speaker gecombineerd. Heel gaaf.
(einde nerd-mode)
Kan ook zo maar zijn dat die stof voor de speakertjes had
Verwijderd
Kan je ook de originele bestanden ergens uploaden? Want op het forum lijkt die aardig gecomprimeerd te zijn.
Klinkt beter hier dan op de 13Famous schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:05:
[...]
Zeker prima, maar of het nou beter is als de 13 Pro kan ik niet testen.
Kan ook zo maar zijn dat die stof voor de speakertjes had
https://music.apple.com/n...3324338?i=1133324666&l=en
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn boot niet op de foto te zetten?
Ik kom van een XS (nu een 14 pro) af en moet echt wennen aan het gewicht en vooral aan het “hoekige” frame.
Altijd al mijn iphones naked gehad maar nu voor het eerst een apple leather case omdat dit echt veel beter voelt dan de harde hoeken…
Altijd al mijn iphones naked gehad maar nu voor het eerst een apple leather case omdat dit echt veel beter voelt dan de harde hoeken…
Het went snel, heb mijn 13 pro ook naked. Wil niet andersJur schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:29:
Ik kom van een XS (nu een 14 pro) af en moet echt wennen aan het gewicht en vooral aan het “hoekige” frame.
Ik ben dus niet de enige:THE_BASE schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:06:
Iemand problemen met AirDrop tussen iPhone 14 Pro en iPhone 14 Pro? Lukt met geen mogelijkheid, we zien elkaar. En daarna staat er ‘wachten’. Naar MacBook en andersom werkt prima.
https://www.macrumors.com/2022/09/19/iphone-14-airdrop-bug/
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik had vandaag opeens dat een long press op het lock screen geen edit scherm meer gaf.Pas na een herstart werkte het weer..
Raw foto’s zit wel degelijk een filter overheen. Zet ze maar in lightroom dan krijg je het originele bestand. Filter is niet inzichtelijk welke parameters het aanpast maar heet iets in de trend van applerawfilter ofzo
Zie hier het verschil
![]() | ![]() |
Zie hier het verschil
[ Voor 64% gewijzigd door Practics op 19-09-2022 20:27 ]
Zo zojuist even flink geschrokken, ik wilde een foto maken via whatsapp maar de camera begon gigantisch te trillen en te ratelen. natuurlijk zo snel mogelijk whatsapp weg geswiped.
Exact hetzelfde euvel als in deze video
YouTube: TikTok iPhone 14 Pro camera shake
Ik raad iedereen met een pro Max even aan om geen third party camera apps te gebruiken..
Ik raad iedereen met een pro Max even aan om geen third party camera apps te gebruiken..
nieuws: Gebruikers iPhone 14 Pro-serie melden dat cameramodule 'trilt' in bep...Gerwinnn schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:29:
Zo zojuist even flink geschrokken, ik wilde een foto maken via whatsapp maar de camera begon gigantisch te trillen en te ratelen. natuurlijk zo snel mogelijk whatsapp weg geswiped.
Ah die had ik even gemist, ik kijk eigenlijk nooit meer op de frontpage
Dit viel me gisteren ook op:Practics schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:09:
Raw foto’s zit wel degelijk een filter overheen. Zet ze maar in lightroom dan krijg je het originele bestand. Filter is niet inzichtelijk welke parameters het aanpast maar heet iets in de trend van applerawfilter ofzo
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zie hier het verschil
/f/image/oUI7cJ7ZC5bAXyQXanmGoEV1.png?f=fotoalbum_large)
Links: onbewerkte RAW foto in Photos app
Midden: onbewerkte RAW foto in Lightroom
Rechts: bewerkte foto in Lightroom
[ Voor 61% gewijzigd door mymac op 19-09-2022 20:40 ]
Ik had het net heel lichtjes met snapchat maar was niet dat ik erg schrok.Gerwinnn schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:29:
Hoorde ook geen geluid zoals berichten zeiden.
Iemand een overzicht met alle gestures om je iPhone te bedienen? Zoals switchen tussen apps, etc..
Had een tijdje geleden een lijstje gevonden maar ben het kwijt.
Oke, valt me op nummero 3; zijn de randen (bezel) smoother?
Ik merkte bij de 13 wel een randje en nu eigenlijk niks, of word ik gek?
Ik merkte bij de 13 wel een randje en nu eigenlijk niks, of word ik gek?
Had ik laatst ook idd. Toen maar via iMessages gedaan.THE_BASE schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:32:
[...]
Ik ben dus niet de enige:
https://www.macrumors.com/2022/09/19/iphone-14-airdrop-bug/
©2004
Sorry hoor, maar dit is letterlijk de eerste hit als je op Google zoekt naar ‘iOS gestures’.Thibaut1234 schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:16:
Iemand een overzicht met alle gestures om je iPhone te bedienen? Zoals switchen tussen apps, etc..

https://support.apple.com...e/iphone/iphfdf164cac/ios
Na 3 pogingen is het dan eindelijk gelukt.
Transfer vanaf iPhone 12 Pro Max 256GB (16.1 b1) naar 14 Pro Max 256 GB (16.1 b1).
Ongeveer 220GB aan data heeft die in 57min gedaan.
Enige wat ik moeten moet oplossen is mijn zakelijke nummer toevoegen (eSIM T-mobile).
Prive is een fysieke SIM-kaart dat foutloos werkt. Nu begrijp ik dat de nieuwe iPhone 8 eSIM's ondersteund en ook standby met alle 8. Twijfel nu een beetje om ook zakelijk naar een eSIM te gaan.
Transfer vanaf iPhone 12 Pro Max 256GB (16.1 b1) naar 14 Pro Max 256 GB (16.1 b1).
Enige wat ik moeten moet oplossen is mijn zakelijke nummer toevoegen (eSIM T-mobile).
Prive is een fysieke SIM-kaart dat foutloos werkt. Nu begrijp ik dat de nieuwe iPhone 8 eSIM's ondersteund en ook standby met alle 8. Twijfel nu een beetje om ook zakelijk naar een eSIM te gaan.
Even een andere interessante vraag wat is jullie ervaring met 5G? Bij mij KPN is 4G sneller dan 5G. Op internet lees ik ook dat het batterijverbruik minder is met 4G. Dus ik heb 5G even uitgezet.
On your iPhone, you can store eight or more eSIMs, which will be there whenever you need them. You can have two eSIMs active on supported iPhone models at the same time. This could, for example, include one eSIM for your home and another eSIM for the place you're visiting. You can swap which of your stored eSIMs are active simply by changing your selections in Settings. This might be helpful if you travel regularly to the same places.Xmoo schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:07:
Na 3 pogingen is het dan eindelijk gelukt.
[ Voor 26% gewijzigd door stormfly op 20-09-2022 08:28 ]
Ik zie geen issues met 5G. Het Qualcomm modem zou hogere snelheden moeten halen, betere coverage en verbeterede GPS hebben.LemonC200 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:22:
Even een andere interessante vraag wat is jullie ervaring met 5G? Bij mij KPN is 4G sneller dan 5G. Op internet lees ik ook dat het batterijverbruik minder is met 4G. Dus ik heb 5G even uitgezet.
Batterij gebruik is beter dan de iPhone 12 Pro die ik hiervoor had, maar dat is ook niet zo gek met een nieuwe verse accu.
Dat is wel een issue hier. De Pro Max hier ondersteund geen eSim. Leuk als de hele wereld overstapt op eSim en ik aankom met dualsimstormfly schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:27:
[...]
On your iPhone, you can store eight or more eSIMs, which will be there whenever you need them. You can have two eSIMs active on supported iPhone models at the same time. This could, for example, include one eSIM for your home and another eSIM for the place you're visiting. You can swap which of your stored eSIMs are active simply by changing your selections in Settings. This might be helpful if you travel regularly to the same places.
Maar hier is ie dan wel weer 300 euro goedkoper
Huh hoe bedoel je? Wat is hier?Kenzi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:47:
[...]
Dat is wel een issue hier. De Pro Max hier ondersteund geen eSim. Leuk als de hele wereld overstapt op eSim en ik aankom met dualsim![]()
Maar hier is ie dan wel weer 300 euro goedkoper
Heb je het over China/Macu/Hong Kong waar ze altijd met fysieke dual-sim geleverd worden?
Ik betaal liever 300 meer in NL dan dat ik in China woon
Ik heb ook niet echt problemen er mee, maar zijn bij jou de snelheden hoger op 5G dan op 4G?loekf2 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:47:
[...]
Ik zie geen issues met 5G. Het Qualcomm modem zou hogere snelheden moeten halen, betere coverage en verbeterede GPS hebben.
Batterij gebruik is beter dan de iPhone 12 Pro die ik hiervoor had, maar dat is ook niet zo gek met een nieuwe verse accu.
Bij mij is 4G duidelijk een stuk sneller nog dan 5G. Getest op meerdere locaties in ongeving Utrecht. Ik laat hem dan liever op 4G staan ookLemonC200 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:06:
[...]
Ik heb ook niet echt problemen er mee, maar zijn bij jou de snelheden hoger op 5G dan op 4G?
Bij mij (T-Mobile netwerk in Zeeland), hetzelfde. Ik ga het de komende tijd nog op een aantal andere plekken testen, maar voor nu staat 5G uit. Goede tip!whoutman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:21:
[...]
Bij mij is 4G duidelijk een stuk sneller nog dan 5G. Getest op meerdere locaties in ongeving Utrecht. Ik laat hem dan liever op 4G staan ook
:strip_exif()/f/image/7fdHNpdDudtO829TwLntYXCk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door mymac op 20-09-2022 13:59 ]
Dit valt me nog steeds op, het duurt gewoon even voor FaceID komt.Famous schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:14:
ik heb nu een paar keer Apple Pay gebruikt en vond het wat 'trager' dan normaal.
Krijg wel gelijk de passen in beeld maar dan nog 2 seconde wachten voor de animatie.
Hopelijk een bug en geen feature
mymac schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:58:
[...]
Bij mij (T-Mobile netwerk in Zeeland), hetzelfde. Ik ga het de komende tijd nog op een aantal andere plekken testen, maar voor nu staat 5G uit. Goede tip!
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/kfi9uIjsD6jn4pijhz9KNsz1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook KPN, in Utrecht is 5G beduidend sneller dan 4G. Kan het niet reproduceren wat je aangeeft.
[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 20-09-2022 15:11 ]
THE_BASE schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:07:
[...]
[Afbeelding]
Hier ook KPN, in Utrecht is 5G beduidend sneller dan 4G. Kan het niet reproduceren wat je aangeeft.
:strip_exif()/f/image/LyS4nWLq4ma74if55hZvCEOa.jpg?f=fotoalbum_large)
Interessant. Dit is dan vanaf dezelfde locatie met KPN.
Afgezien van dat er weinig verschil is, het zijn toch hele mooie snelheden. Niets om je zorgen over te maken lijkt me.mymac schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:13:
[...]
[Afbeelding]
Interessant. Dit is dan vanaf dezelfde locatie met KPN.
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Waar heb je deze foto mee bewerkt?overtones schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:51:
[Afbeelding]
Camera is echt heel Nice!
[Afbeelding]
Deze met foto's app zelf toevallig.
Heb wel vandaag ook een proefabonnement op darkroom genomen.
Lightroom heb ik lang gebruikt op m'n iPad voor foto's van mijn EOS M50, maar gebruikte ik toch te weinig en uiteindelijk opgezegd.
Ik zie het nog niet zo gebeuren dat ik veel RAW ga schieten en editten.
En hoe zit het met latency? Want je kunt wel een gelijke snelheid hebben maar als de latency bij 5G lager is zit je daar toch beter mee.mymac schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:58:
[...]
Bij mij (T-Mobile netwerk in Zeeland), hetzelfde. Ik ga het de komende tijd nog op een aantal andere plekken testen, maar voor nu staat 5G uit. Goede tip!
[Afbeelding]
Snel afsluiten als de prijzen gaan oplopen binnenkort.overtones schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:08:
[...]
Deze met foto's app zelf toevallig.
Heb wel vandaag ook een proefabonnement op darkroom genomen.
Lightroom heb ik lang gebruikt op m'n iPad voor foto's van mijn EOS M50, maar gebruikte ik toch te weinig en uiteindelijk opgezegd.
Ik zie het nog niet zo gebeuren dat ik veel RAW ga schieten en editten.
Ik heb een 14 pro 256 gb vanaf zaterdag. Het valt me op dat ik een soort van vertraging in het scherm zie als ik een app dicht swipe. Je ziet een klein stukje zwart midden in het scherm, dat iets later lijkt te verdwijnen dan de rest ...
Iemand hier toevallig iets over gezien/gehoord ?
Zal vanavond effe proberen een filmpje/foto te maken
[YouTube: Black stripe iPhone 14pro]
Het zit links boven het Facebook logo
[ Voor 17% gewijzigd door heho op 20-09-2022 18:29 ]
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Halide 2.9 is out now!
— Halide + Kino (@halidecamera) 20 september 2022
This is a big one. Literally.
48MP ProRAW with maximum control. Fast Quick-Toggle between 48 and 12 MP capture. Quick 48MP HEIC / JPEG shooting... and more.https://t.co/TlqtK6R13t pic.twitter.com/PWEoo655Sl
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ziet er goed uit. Foto’s hebben me altijd al geïnteresseerd, maar helaas weinig tijd voor. Tijd zit in werk en andere hobby’s.
Alleen zie ik nu dat je een modus hebt waarbij die een 48mp direct omzet naar jpeg? Zonder iets zelf na te bewerken?
Misschien noob-vraag hoor
I don't have dreams, I have goals!!
Hoe valt je dit op? Ik heb 5x moeten kijken! 😜heho schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:49:
Ik heb een 14 pro 256 gb vanaf zaterdag. Het valt me op dat ik een soort van vertraging in het scherm zie als ik een app dicht swipe. Je ziet een klein stukje zwart midden in het scherm, dat iets later lijkt te verdwijnen dan de rest ...
Donkere achtergrond nemen en je ziet niks meer..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Op film valt het misschien wat minder op, maar real life is het flink irritant.
Op de donkere achtergrond zal ik maar niet reageren ...
Op de donkere achtergrond zal ik maar niet reageren ...

Altijd pijnlijk om te kijken deze filmpjesDennisdn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:36:
[YouTube: iPhone 14 Pro Max vs. Galaxy S22 Ultra Drop Test!]
Lang verhaal kort: niet laten vallen

Verwijderd
/f/image/NXiisd1gWSPymtypDtIhc9bO.png?f=fotoalbum_large)
Mijn 4G vs 5G resultaten in Zoetermeer binnenshuis op het netwerk van T-Mobile.
Onderste 3 5G resultaten zijn met de instelling 5G automatisch.
Bovenste 3 5G resultaten zijn met de instelling 5G aan.
Snelheid wisselt nogal, maar upload van 5G is vaak wel beter dan 4G.
:strip_exif()/f/image/N1qdNLTPwvhXl9z3ybjalvO3.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto met standaard instellingen gemaakt, alleen de noir filter er over heen gedaan.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 19:27 ]
Ziet er gaaf uit, lijkt me wel interessant om af en toe wat meer met RAW te doen. Maar ik ben van mening dat iPhone zelf ook al behoorlijk mooie plaatjes kan schieten.
Geeft een beetje zo’n nagels over het schoolbord idee. En dan nog de meest nare betonsteen ook 😂BarendBotje schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:14:
[...]
Altijd pijnlijk om te kijken deze filmpjes
Ja inderdaad wel een beetje de vibe die erbij hoortDennisdn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:25:
[...]
Geeft een beetje zo’n nagels over het schoolbord idee. En dan nog de meest nare betonsteen ook 😂
hier precies hetzelfde met Apple Pay en met de ING app. Voor mij allemaal onnodige langzame show animaties waar ik totaal het nut niet van in zieFamous schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:59:
[...]
Dit valt me nog steeds op, het duurt gewoon even voor FaceID komt.
Krijg wel gelijk de passen in beeld maar dan nog 2 seconde wachten voor de animatie.
Hopelijk een bug en geen feature
Instellingen > toegankelijkheid > Beweging > Verminder beweging._Bailey_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:04:
[...]
hier precies hetzelfde met Apple Pay en met de ING app. Voor mij allemaal onnodige langzame show animaties waar ik totaal het nut niet van in zie
Maar dan ben je gelijk bijna alle animaties kwijt in iOS.
Verminder beweging staat al paar jaartjes uit hier. Thanks in ieder geval.Dennisdn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:36:
[...]
Instellingen > toegankelijkheid > Beweging > Verminder beweging.
En nog steeds die onnodige show animaties, met name dus door dat Happy Island
is dit niet gewoon een stukje van de achtergrond (je wallpaper dus) wat kort zichtbaar is door het 3D effect van de perspective zoom?heho schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 17:49:
Uncontrollable & Incompatible
Die Face ID animatie mag echt wat sneller en minder pontificaal in beeld, desnoods half transparant._Bailey_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:04:
[...]
hier precies hetzelfde met Apple Pay en met de ING app. Voor mij allemaal onnodige langzame show animaties waar ik totaal het nut niet van in zie
Goede tip ! Met andere achtergrond is het inderdaad niet zichtbaar.EsEsDee schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:24:
[...]
is dit niet gewoon een stukje van de achtergrond (je wallpaper dus) wat kort zichtbaar is door het 3D effect van de perspective zoom?
Had dezelfde wallpaper op mijn 12 pro maar daar had ik het probleem niet.
Ok! Iets impulsiefs gedaan. Zojuist sinds 4 jaar mijn abbo verlengd bij Vodafone via Belsimpel. Icm 14 Pro 128GB Paars. Wordt morgen bezorgd! 😉 Scheelt goed 130,- tov los kopen bij CB wat ik nu heb gedaan. De zilveren van CB gaat dus retour morgen. Maar nu de vraag. Hoe het beste de nieuwe 14 Pro installeren? Beide telefoons naast elkaar en overzetten, ook ivm ESim die ik net aan de praat heb sinds dit weekend. Moet ik deze dan opnieuw aanvragen of gaat deze mee met overzetten?
Wat zegt je provider in de eSIM faq, vaak moet je nog wachten op een validatie SMS op je vorige toestel. Niet te snel de eSIM handmatig verwijderen 🤔pdavie2311 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:58:
Ok! Iets impulsiefs gedaan. Zojuist sinds 4 jaar mijn abbo verlengd bij Vodafone via Belsimpel. Icm 14 Pro 128GB Paars. Wordt morgen bezorgd! 😉 Scheelt goed 130,- tov los kopen bij CB wat ik nu heb gedaan. De zilveren van CB gaat dus retour morgen. Maar nu de vraag. Hoe het beste de nieuwe 14 Pro installeren? Beide telefoons naast elkaar en overzetten, ook ivm ESim die ik net aan de praat heb sinds dit weekend. Moet ik deze dan opnieuw aanvragen of gaat deze mee met overzetten?
iPhone zou ik inderdaad kopiëren via WiFi, dmv het scannen van de Apple QR code tijdens de installatie.
[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 20-09-2022 22:10 ]
Verwijderd
Dit staat op de Vodafone website.pdavie2311 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:58:
https://www.vodafone.nl/support/toestel-en-sim/sim
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2022 22:11 ]
ESim is gekoppeld aan mijn telnr, nummerbehoud. Ik bel morgenochtend wel met Vodafone om te vragen. Tel wordt thuisbezorgd en ik werk thuis morgen, kan niet even naar de winkel gemakkelijk. Hoop dat dit op afstand kan
Esim bij Vodafone moet je eerst verwijderen van de oude telefoon en dan toevoegen op de nieuwe. Je kan gewoon de QR code gebruiken die op het kaartje staat (of even via my Vodafone de codes opvragen maar dan pas de esim verwijderen nadat je de codes hebt)
[ Voor 12% gewijzigd door cracking cloud op 20-09-2022 22:17 ]
Haha dat had ik de laatste keer. Moest ik helemaal naar een Vodafone winkel, moet je met een medewerker praten enz, de horror.stormfly schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:07:
[...]
Wat zegt je provider in de eSIM faq, vaak moet je nog wachten op een validatie SMS op je vorige toestel. Niet te snel de eSIM handmatig verwijderen 🤔
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Turning on haptic keyboard feedback in iOS 16 could affect your battery life https://t.co/hyUxeQKuEX pic.twitter.com/YEEgUiRzcu
— The Verge (@verge) 20 september 2022
Hé! M’n oude kantoor!overtones schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:51:
[Afbeelding]
Camera is echt heel Nice!
[Afbeelding]
Toch wel imponerend vind ik. Het haalde niet de volledige kwaliteit van de camera's, maar voor een telefoon toch echt wel imponerend.
Heb de mijne ook maar op RAW gezet...de herfst komt eraan en dat zorgt vaak voor mooie foto's in het bos. Ik ben benieuwd.
Staat hier ook al uit sinds ik de optie ken.Dennisdn schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:36:
[...]
Instellingen > toegankelijkheid > Beweging > Verminder beweging.
Het is echt gewoon dat de FaceID ff opgang moet komen, heb het met meerdere apps dus ligt niet aan ING of Wallet.
Bij de 13 Pro was het echt instant.
Als je RAW aan zet, doe je er ook iets mee qua bewerken dan? Aanzetten alleen doet niet zoveel toch?Yzord schreef op woensdag 21 september 2022 @ 01:55:
[...]
Toch wel imponerend vind ik. Het haalde niet de volledige kwaliteit van de camera's, maar voor een telefoon toch echt wel imponerend.
Heb de mijne ook maar op RAW gezet...de herfst komt eraan en dat zorgt vaak voor mooie foto's in het bos. Ik ben benieuwd.
Let op:
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets