Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dennisweb schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:36:
[...]
Als ik het niet waard vind, koop ik het gewoon niet. :)
Kijk, ik heb de iPhone al sinds 2007 en het is inmiddels 'familietraditie' geworden om elk jaar dus te upgraden. Ik neem de nieuwste, vrouw krijgt mijn vorige en de oudste krijgt die van mijn vrouw en de jongste krijgt dan die weer van de oudste.

Maar de jongste, met vrij pienter iq, is ook niet gek meer en zei een aantal jaren geleden waarom hij elke keer degene krijgt die net dan ietswat kuren begint te vertonen. Batterij loopt sneller leeg of noem het maar op wat een iPhone met zijn 4de jaar aan kuren kan krijgen. Dus 'moesten' we een aantal jaren geleden water bij de wijn doen en dat de vrouw en ik de nieuwste krijgen en de kids onze vorige.

Kijk, we hebben nu de iPhone 12 PM. Dus de kids hebben de iPhone 11PM. En ja, die begint wel redelijk te verouderen dus ondanks dat een upgrade het wellicht niet waard zou zijn hebben we al een jaar overgeslagen (van 12 naar 14). En de upgrade van 12 naar 14 is niet echt heel veel. Ja AOD en fantastic island, maar we zijn geen fotografen of video directors. Dus we 'moeten' wel upgraden zeg maar haha.

En vanaf de 5 had ik al elk jaar na 15 minuten zoiets van...nou, het nieuwtje is er wel weer af. Maar in de loop der jaar ontdek je toch weer meer features die je toch het gehele jaar tevreden houden.

En ja, de MP M1 was inderdaad de upgrade waard. Maar de MP Intel 2017 doet nog steeds zijn werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Ik heb geen excuusjes om een nieuwe te kopen :D ik doe het gewoon omdat ik het leuk vind.
Beter word het toch niet.
De camera en vooral video is het belangrijkste voor mij, leuk dat hij iets beter is dan mijn 13 pro max.

En als china gaat rommelen met taiwan kan het opeens heel anders worden dan is die oorlog met oekraine een peulen schilletje. Zitten we zo weer in de middeleeuwen kwa tech.

gewoon genieten je leeft maar 1x

[ Voor 5% gewijzigd door BruceLee op 16-09-2022 00:18 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Dit filmpje is ook top https://youtu.be/Z_Y3mcxC-0I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
PhilipsFan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:52:
[...]
Maar er staat niet bij wat er gebeurt als je de esim installeert terwijl die nog actief is op een ander toestel.
Die oude in het andere toestel gaat dan offline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:51:
Weten jullie of Amac nog steeds de service heeft om een screenprotector op te laten zetten? Ik heb geen zin om het zelf te doen omdat ik het niet zo netjes en precies kan. Op hun website is echt niets te vinden.

https://www.onemorething....nbrengen-screenprotector/

En dit is een vrij oud nieuwsartikel.
Gewoon de Spigen EZ Fit kopen. Zit een mal bij die ervoor zorgt dat je protector echt perfect wordt geplaatst. Zitten er zelfs twee in het doosje.
Is het eerste dat ik doe bij een nieuw toestel. Folietje eraf, protector erop. Echt letterlijk binnen 1 minuut na openen doosje.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

Serena schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:55:
[...]

Gewoon de Spigen EZ Fit kopen. Zit een mal bij die ervoor zorgt dat je protector echt perfect wordt geplaatst. Zitten er zelfs twee in het doosje.
Is het eerste dat ik doe bij een nieuw toestel. Folietje eraf, protector erop. Echt letterlijk binnen 1 minuut na openen doosje.
Hier net zo! Screenprotector ligt al klaar voor straks!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Interessante afbeeldingen van Apple zelf. Lijkt er op dat Dynamic Island pas in een later stadium is bedacht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUPRy81iXOoLiOPmGHvf7wuA7LY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WkAn8wUVc3DdOeKSecvl2zGm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door THE_BASE op 16-09-2022 07:19 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Net besteld bij Apple, kan morgen ophalen in de Apple Store :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:18:
Interessante afbeeldingen van Apple zelf. Lijkt er op dat Dynamic Island pas in een later stadium is bedacht.
[Afbeelding]
Of juist om het intern te houden. Als alle medewerkers van Apple het al weten, dan lekt het waarschijnlijk naar Mark Gurman ofzo.

En dan waren wij weer minder verrast tijdens de Keynote. Nu was het weer eens echt iets ouderwets onverwachts nieuws. Ipv al die gelekte informatie. ;) >:)

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 16-09-2022 07:32 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 07:30:
[...]

Of juist om het intern te houden. Als alle medewerkers van Apple het al weten, dan lekt het waarschijnlijk naar Mark Gurman ofzo.

En dan waren wij weer minder verrast tijdens de Keynote. Nu was het weer eens echt iets ouderwets onverwachts nieuws. Ipv al die gelekte informatie. ;) >:)
Zo’n gedachte had ik van de week inderdaad al. Toch leuk dat er intern nog zoveel geheimen zijn binnen een bedrijf. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
schaamteloos gekaapt uit het macrumors forum, de paarse iPhone van iemand die Down Under woont.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdC7d8OeroQSGS4Uz4RR7v5UvEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gb3aam2EKMrh7YuZt6DMhS5I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Z-YSpcZA4pUBh-MikUke1E74gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PKTCCfAwk7cV3WCqKTCRQbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bXFwzSLlQTZl2cU2OgpXANzwNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uWplYkP5cNQ7r23vPxfOO7n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2022 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:36
Erg mooi

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

_Bailey_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:19:
Wie gaat het altijd aan scherm (always on display) gebruiken en wie gaat dat juist meteen uitschakelen?

Ik heb geen kantoorbaan en ben eigenlijk de hele dag op telkens andere werkplekken, dus zie deze functie niet echt geschikt voor mij
Ik heb geen 14 Pro besteld, dus dit is theoretisch. Ik kan me niet voorstellen dat ik het Always On scherm aan laat staan. Ik wil mijn telefoon minder gebruiken, niet meer. Ik heb nu Raise to Wake en Tap to Wake ook al uitstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Mog op 16-09-2022 08:04 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z38lMX7qrl_lCy666XayH30DEBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VknowOGnphqaYBRijvphY3fv.png?f=fotoalbum_large

Me like! *foto van Macrumors*.
Later deze ochtend / dag mijn eigen exemplaar. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 16-09-2022 08:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
13 Pro Max Graphite vs. 14 Pro Max SpaceBlack

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNpSeCnT8FDHSSSw_5fi9fCfLJI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3PqlfpEf0GSV2HyJqPbBw56a.png?f=fotoalbum_large

13 Pro Max Sierra Blue vs 14 Pro Max Deep Purple

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuLicTdCYfXuD4p6MJY4MnhNnjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WbGiQNL85eIcx4fiznfStNyB.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:14
Mog schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:02:
[...]

Ik heb geen 14 Pro besteld, dus dit is theoretisch. Ik kan me niet voorstellen dat ik het Always On scherm aan laat staan. Ik wil mijn telefoon minder gebruiken, niet meer. Ik heb nu Raise to Wake en Tap to Wake ook al uitstaan.
Zeker goed punt en ik wil mijn telefoon ook minder gebruiken. Als toevoeging je kan hem evengoed aan laten staan en op zijn kop neerleggen (of ergens neerleggen) of in je broekzak houden. Dan kan je op de momenten dat je hem pakt of even snel wat wil weten wel de voordelen van de always on functie gebruiken :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:30
Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:40:
[...]

Watch eerst ontkoppelen op oude iPhone.
Dan backup maken op oude iPhone, overzetten naar nieuwe iPhone is beter en sneller dan de iPhones naast elkaar leggen en de instructies op het scherm te volgen.
Daarna Watch koppelen op de nieuwe iPhone.
Maar heb ook een nieuwe Apple Watch die ik dus wil koppelen !
Ik heb nu een series 5 maar wordt dus een 8
Wat is dan het stappenplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel blij dat ik niet voor die paarse ben gegaan, vind het wel fraai maar ook wel net iets te paars in de eerste echte foto’s.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:38
PhilipsFan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:52:
[...]

Ik vind nieuwe Apple spulletjes ook altijd leuk. Maar ik ga nu van iPhone 13 Pro naar iPhone 14 Pro. Ik was verkocht toen ik dat dynamic island zag en dat ga ik echt nog lang leuk vinden. Maar als je vraagt welke extra dingen ik nu kan doen? Sure, alles zal wat sneller gaan en de foto's worden iets beter. Maar de 13 Pro was al snel zat en de camera ook prima.

Okee, het AOD is nieuw, maar bij de Apple Watch ergerde ik me daaraan. Net nog ff geprobeerd. Dat de secondewijzer verdwijnt is prima. Maar bij de digitale tijd verdwijnen ook de seconden. En als je dan snel wil kijken hoe laat het is, dan komen de seconden terug en verspringen de uren en minuten een stukje (om ruimte te maken voor de seconden). Dat is erg irritant, want dan verspringt net datgene waar je naar wilde kijken. Het zou beter zijn als de seconden gewoon zouden verdwijnen, maar dan zou ik me ergeren omdat de tijd niet in het midden staat.

Sowieso vind ik AOD bij Apple Watch te traag. Waarschijnlijk is het precies even snel van het moment dat je pols draait tot het moment dat het display volledig actueel is, maar als het display al iets weergeeft voordat het actueel wordt dan stoor ik me daaraan. Heel gek, want ik heb me nooit gestoord aan de korte vertraging als het display eerst uit is. Dus ik hoop dat AOD van iPhone wat bruikbaarder is.

Ik hoop alleen dat het camera-eiland niet teveel is gegroeid. Ik heb namelijk net een powerbank van Belkin gekocht met Magsafe. Maar dat gaat bij de 13 Pro maar net goed. Als dat camera-eiland meer dan een mm groter is geworden (of een mm verder naar beneden zit) dan gaat dat waarschijnlijk niet meer passen. Ik moet ook geen accessoires kopen vlak voor de persconferentie van Apple, want ik wil toch altijd de nieuwe iPhone :)
[...]

Okee. Dat zou mooi zijn. Maar eens navragen hoe dat bij Voda zit.
Edit: op deze pagina bij Vodafone staat dat je de esim opnieuw kunt installeren met dezelfde voucher. Die kun je dus meermaals gebruiken. Maar er staat niet bij wat er gebeurt als je de esim installeert terwijl die nog actief is op een ander toestel.
Mijn ervaring is dat je de e-sim op je andere toestel niet kunt activeren terwijl het op je huidige toestel actief is, of ze moeten dat hebben veranderd.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:58:
[...]

Maar heb ook een nieuwe Apple Watch die ik dus wil koppelen !
Ik heb nu een series 5 maar wordt dus een 8
Wat is dan het stappenplan
Zou nog niet ontkoppelen.
Zou je nieuwe iPhone aanzetten en dat proces laten lopen.
Dan bij up terug zetten en dan gaat de gezondheid app zich in de komende uren vullen.
En dan koppel je je nieuwe Watch aan je nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 06:57:
[...]

Hier net zo! Screenprotector ligt al klaar voor straks!
En met die lucht bellen en stofjes enz?
Want ik moet die dingen wel eens voor mijn vrouw plakken en dat blijft ellende, ik maak dat toestel helemaal schoon, pak die screen protector en toch altijd wat eronder.

Edit: en ik plak in de badkamer altijd na laten lopen van warme douche.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 16-09-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:58:
Toch wel blij dat ik niet voor die paarse ben gegaan, vind het wel fraai maar ook wel net iets te paars in de eerste echte foto’s.
Mwa. Eerst maar eens met m'n eigen ogen bekijken straks. In reallife ziet het er vaak toch beter uit dan op foto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
First impressions:
  • the deep purple is sexy AF. It appears grey in some lighting but turns purple under indoors and under sunlight. It’s more purple than shown in photos and reviews
  • The stainless steel band and camera model shimmer under the light and you can definitely tell it’s purple
  • The phone feels the same weight in the hands as 13 PM
  • The screen / display looks warmer / more yellow than the 13 PM display
  • Pill cut out sits lower than the notch and is noticeable when you look at the screen / watch videos. Will take some getting used to
  • Dynamic island - WOW was my first reaction. Animation is smooth and the bouncy pill cut out when you interact with it is a nice touch. Lots of first party usage already and can’t wait for live scores, Uber tracking and other third party apps to make use of it. Face ID appearing in the island and other status and running apps showing in the island are very well executed
  • The ability to tap the top of the notch to go back to the top of the page requires a more precise tap directly above the camera when the island is occupied by an app eg Apple Music.
  • AOD - not as bright as the reviewers say. Do wish we could change the wallpaper for the AOD, brightness and other settings. Maybe we’ll get it in an iOS update.
I also have the space black for my partner and it is definitely a much darker shade of black than space grey and graphite. A blend between graphite and matte black from the iPhone 7 days. But not as black as that on the space black stainless steel apple watch.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 16-09-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:35
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:59:
[...]

Want ik moet die dingen wel eens voor mijn vrouw plakken en dat blijft ellende, ik maak dat toestel helemaal schoon, pak die screen protector en toch altijd wat eronder.

Ik doe het zelf altijd in de keuken/badkamer naast de wasbak. Kraan aan met warm water, zodat de warme lucht (en de stofdeeltjes) opstijgen. Sindsdien veel minder last van stofjes op het scherm.

(Excuus, ik had je edit nog niet gezien).

[ Voor 3% gewijzigd door G33st op 16-09-2022 09:07 . Reden: De edit van originele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Roos79 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:59:
[...]

Zou nog niet ontkoppelen.
Zou je nieuwe iPhone aanzetten en dat proces laten lopen.
Dan bij up terug zetten en dan gaat de gezondheid app zich in de komende uren vullen.
En dan koppel je je nieuwe Watch aan je nieuwe telefoon
Moet ik voor het koppelen van de nieuwe Watch de oude eerste ontkoppelen op m’n iPhone 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:06:
[...]

Moet ik voor het koppelen van de nieuwe Watch de oude eerste ontkoppelen op m’n iPhone 11
NEE niet ontkoppelen nog, pas als je nieuwe gekoppeld is met je nieuwe iPhone en alles staat er goed op en klopt.
Gezondheid data op je nieuwe telefoon terug zetten kan enkele uren duren is mijn ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 16-09-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Ben wel benieuwd of de China / HK versie hardwarematig anders is of puur softwarematig (ivm de emergency satellite ondersteuning die niet aanwezig is).
Kan het nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Kenzi schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:07:
Ben wel benieuwd of de China / HK versie hardwarematig anders is of puur softwarematig (ivm de emergency satellite ondersteuning die niet aanwezig is).
Kan het nergens terug vinden.
China en HK krijgen weer iPhones met 2 harde simsloten, dus verschil in hardware is er sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 07:51
[...]

Same hier nog nooit gelukt in 15 jaar tijd }:O
Ik heb het opgegeven en ga gewoon naar de lokale telefoon winkel en laat er daar gewoon 1 plaatsen. Werkt altijd perfect. Niet goedkoop maar wel zeer doeltreffend. Niks zo kut als een slecht geplakte screen protector op je nieuwe telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
[...]

Misschien werkt onder een afzuigkap ook wel :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
[...]

In de douche doen met de warme kraan aan (beter als er iemand ook gelijk douched gezien de huidige prijzen) en dan doen. Dan gaat het bij mij altijd perfect.

[ Voor 0% gewijzigd door hk12nl op 16-09-2022 09:17 . Reden: ook de edit gemist ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Roos79 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:07:
[...]

NEE niet ontkoppelen nog, pas als je nieuwe gekoppeld is met je nieuwe iPhone en alles staat er goed op en klopt.
Gezondheid data op je nieuwe telefoon terug zetten kan enkele uren duren is mijn ervaring.
Dus ik zet nieuwe iPhone aan
Volg de stappen back up terug zetten
Nadat dat gedaan is nieuwe Apple Watch koppelen ?
Vraagt hij dan ook om een backup terug te zetten oid ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Nog nooit last gehad van stof of bubbels met de Belkin Ultra Glass en Spigen glas.tR EZ Fit. Plak ze gewoon direct zodra ik de telefoon uit de verpakking haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Ik neem altijd full screen. Je ziet ze echt niet zitten. Gisteren nog weer 2 op telefoons van onze dochters geplaatst en prima! Als er een stofje onder komt gaat hij er vanaf en plak ik een nieuwe. Bestel ze altijd per 3. Maar normaal al in 1x goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:19:
Nog nooit last gehad van stof of bubbels met de Belkin Ultra Glass en Spigen glas.tR EZ Fit. Plak ze gewoon direct zodra ik de telefoon uit de verpakking haal.
Inderdaad, geen idee wat die hier allemaal in hun badkamer staan te doen 8)7
Of gewoon even je telefoon mooi poetsen en er dan op. 0,0 problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:54
Even vraagje aan jullie hier, als je zowel nieuwe iphone als apple watch binnenkrijgt. Hoe zouden jullie dat dan doen? Eerst iPhone overzetten naar de nieuwe en daarna de apple watch of?

Update: Zie de rest van de onderwerpen hier al, volg dat :) Thanks.\

- Nog niks ontkoppelen
- Nieuwe iPhone aanzetten en dat proces laten lopen.
- En dan koppel je je nieuwe Watch aan je nieuwe telefoon

[ Voor 37% gewijzigd door tcviper op 16-09-2022 09:28 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:18
Ik kan me voorstellen dat tips over screenprotectors hier ook handig zijn.

[iPhone 14 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & wallets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

hk12nl schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:55:
[...]

Zeker goed punt en ik wil mijn telefoon ook minder gebruiken. Als toevoeging je kan hem evengoed aan laten staan en op zijn kop neerleggen (of ergens neerleggen) of in je broekzak houden. Dan kan je op de momenten dat je hem pakt of even snel wat wil weten wel de voordelen van de always on functie gebruiken :)
Ik zal het moeten ervaren. Tot die tijd is het hypothetisch :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:52
Daar is hij dan: 14 Pro Max Deep Purple Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGFAevtIP2zPiXpbuxdxNa21-j8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUpcc27nsWJiDCRzJUU9Ipyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4DpB9P0wY00gRP0F1hECsIQWLi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAi8cPnXrimQRAlLlSolfCkd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13M7aZKLaoi127lf5S-RW7rITCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6rtEyWtHYNP9tnKv61FFhQf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dat ga ik nu ook doen. Dan komt er helemaal geen stof in de buurt idd.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Snap enkel niet dat mensen nog een specifieke kleur bestellen als ze er toch case omheen gooien die de kleur volledig bedekt.. ;)
Ik heb om die reden áltijd een transparante case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand hier al een fix voor? Lastig updaten naar 16.01 als de Mac de telefoon niet herkend... Zucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fEe9-8shBx2r1un73HFKeG7gTQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vpcc4a0S5B128zFeiTORasrN.png?f=fotoalbum_large

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08
Huigie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:28:
Iemand hier al een fix voor? Lastig updaten naar 16.01 als de Mac de telefoon niet herkend... Zucht.

[Afbeelding]
Je Mac updaten naar macOS 13 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Niet online
Heel blij dat ik ook deze besteld heb <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:38
Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:27:
[...]

Snap enkel niet dat mensen nog een specifieke kleur bestellen als ze er toch case omheen gooien die de kleur volledig bedekt.. ;)
Snap het wel. Thuis heb ik de telefoon zonder hoes en naar werk in het hoesje. Werk in de haven dus kan wel wat bescherming gebruiken dan. Maar is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:27:
[...]

Ik snap die hele case uberhaubt niet. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

[...]

Ik trek de folie van het display af zodra 't vochtig is in de badkamer, screenprotector er op en gegarandeerd geen stofje :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Toppe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:35:
[...]

Ik trek de folie van het display af zodra 't vochtig is in de badkamer, screenprotector er op en gegarandeerd geen stofje :D
heb je tijdens het gebruik van een iPhone met screenprotector dan geen last van aantrekkend stof(deeltjes) die langs de randen van de screenprotector ophopen? (in en uit broek/jaszakken)

Dat was destijds de reden dat ik stopte met die troep

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 16-09-2022 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
_Bailey_ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:36:
[...]

heb je tijdens het gebruik van een iPhone met screenprotector dan geen last van aantrekkend stof(deeltjes) die langs de randen van de screenprotector ophopen? (in en uit broek/jaszakken)

Met de screenprotector die ik nu op mijn 12 heb, heb ik daar totaal geen last van. En dat is een relatief goede en goedkope.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Nope. Heb er nog wel een hoesje omheen en eens per 2 weken gaat hij er uit om schoon te maken :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Ik poets m'n iPhone en hoesje iedere dag.

Ik heb OCD.. I know

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb een Google spreadsheet documentje gemaakt waar we kunnen bij houden wat, wanneer en waar besteld is.

Zou tof zijn als iedereen even de moeite wil nemen om het lijstje in te vullen. Scheelt hoop vragen, mensen kunnen zelf opzoeken of er al een update is en leuk/handig voor volgend jaar!

Form: https://forms.gle/vTXnmG36aJK9jTf29
Resultaten: https://docs.google.com/s...Vj5qMPUw/edit?usp=sharing

Bij begint op 182 omdat ik vinkje was vergeten waardoor opnieuw invullen even nodig is. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:41:
[...]

Ik poets m'n iPhone en hoesje iedere dag.

Ik heb OCD.. I know
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals het heurt. Toch wel met het Apple doekje he? :D

De leren 13 hoesjes zijn van mindere kwaliteit waardoor hij wat gaat lubberen, heb jij daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Herax10NL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:29:
[...]

Je Mac updaten naar macOS 13 ;)
Die nog niet uit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huigie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:28:

[Afbeelding]
Maar dat kan gewoon ota toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

16.0.1 wel dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:08
Beta ;)

Ik heb hetzelfde probleem op mijn zakelijk Macbook (macOS 12.6), terwijl dit probleem niet voorkomt op mijn prive Macbook (macOS 13 beta 5).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:46:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals het heurt. Toch wel met het Apple doekje he? :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8bVbbhHRK3j5jidEtBgFzI9LtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaZfdY0ECZgLFpGPHjnPyw0E.jpg?f=fotoalbum_large

🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Herax10NL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:51:
[...]

Beta ;)

Ik heb hetzelfde probleem op mijn zakelijk Macbook (macOS 12.6), terwijl dit probleem niet voorkomt op mijn prive Macbook (macOS 13 beta 5).
Bèta’s zijn niet voor daily’s ook al draaien ze oké, dus voor zoiets kleins helemaal naar een beta os upgraden lijkt mij geen goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja sinds gisteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nope. Still 16.0 here. Ik krijg geen nieuwe versie te zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeHu83vtk7Gew2DjMctIf0jE-G4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pG979NBIZ7kPRsxWtOMgJpxA.jpg?f=fotoalbum_large

Paarse kleur is echt prachtig in het echt <3

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:55:
[...]

Nope. Still 16.0 here. Ik krijg geen nieuwe versie te zien.
Zou wel moeten: https://9to5mac.com/2022/...-0-1-bug-fixes-iphone-14/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
Het toestel controleert toch bij de installatie zelf op updates? Dat heb ikin het verleden wel eens gezien tenminste. Zodra hij op de Wifi zit haalt ie zelf de updates binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Toppe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:58:
[...]

Is alleen voor iPhone 14 he
Apple releases iOS 16.0.1 with bug fixes for iPhone 14 and 14 Pro models

:z

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:58:
[...]

Is alleen voor iPhone 14 he
nee de hele iPhone 14 serie maar in dat topic zitten we toch ook :P

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-09-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 16.0.1 update hier net uitgevoerd. Je moet m ff handmatig zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:59:
[...]

Apple releases iOS 16.0.1 with bug fixes for iPhone 14 and 14 Pro models

:z
Ja, en de Pro's.. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:50:
[...]

Maar dat kan gewoon ota toch?
Heb het nu OTA gedaan, telefoon gereset en ben nu alles aan het overzetten.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Toppe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:40:
[...]

Nope. Heb er nog wel een hoesje omheen en eens per 2 weken gaat hij er uit om schoon te maken :D
Haha! Hier net zo! Elke 2 weken even schoonmaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ahh iPhone 14 only..... Ik moet nog te lang wachten argggggg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:22:
[...]

Ahh iPhone 14 only..... Ik moet nog te lang wachten argggggg...
Nee niet iPhone 14 only, iPhone 14 series, dus ook pro :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:22:
[...]

Nee niet iPhone 14 only, iPhone 14 series, dus ook pro :)
Is de iPhone 14 Pro Max geen iPhone 14 dan??? 8) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:23:
[...]

Is de iPhone 14 Pro Max geen iPhone 14 dan??? 8) 8)
Huh, nou snap ik het niet meer. Zit je het in dit topic nou op een oud device te proberen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:25:
[...]

Huh, nou snap ik het niet meer. Zit je het in dit topic nou op een oud device te proberen dan?
Windows 11 Laptop ;) Redelijk nieuw toch? :P

...I'm here just for the pics...

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 16-09-2022 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Dan werk je niet met het schoonmaakdoekje en droogdoekje toch? Die stap sla je dan over?!

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tylen schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:28:
[...]

Windows 11 Laptop ;) Redelijk nieuw toch? :P
Haha nou laat maar, ik dacht dat je het op een 14 aan het proberen was.
Daar is hij dus voor uit, voor de HELE 14 SERIE ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:38
Weet iemand de juiste volgorde van upgraden als je ook een AW hebt?
1 Backup maken van oude iPhone
2 Nieuwe iPhone installeren mbv backup
3 Oude Apple Watch koppelen tijdens installatie (of moet je na stap 1 je oude AW eerst loskoppelen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wjnieuw schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:32:
3 Oude Apple Watch koppelen tijdens installatie (of moet je na stap 1 je oude AW eerst loskoppelen?)
Nee hoor deze volgorde is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wjnieuw schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:32:
Watch loskoppelen
Back-up telefoon (daar zit back-up watch bij)
Nieuwe telefoon inrichten
Watch koppelen en back-up restoren

Apple allows you to use Automatic Setup to move your iPhone backup and your Apple Watch to a new iPhone without the unpairing-repairing dance. But to make sure your Apple Watch and iPhone get moved over correctly, do the following:

Make sure your watch is up-to-date is by enabling iCloud Health sync
Make a backup of your existing iPhone right before you plan to transfer to your new iPhone

[ Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 16-09-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vorkie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:34:
[...]

Watch loskoppelen
Back-up telefoon (daar zit back-up watch bij)
Nieuwe telefoon inrichten
Watch koppelen en back-up restoren
Loskoppelen op je oude device hoeft niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
A. Ben schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:25:
Nou morgen hopelijk meer nieuws over mijn bestelling bij mobiel.nl met abbo.

Iemand die hier besteld heeft met een abbo die al een status update heeft?
Mijn vrouw baalt, staat verwacht de 16e, maar helemaal niets gehoord nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 17:42
De situatie is nu zo dat een iPhone 13 Pro (Max) in NL slechts pakweg 100 Euro duurder is dan een iPhone 14 (Plus). Nogal bizar, want de iPhone 14 is op veel gebieden (veel) minder dan een 13 Pro, vooral het scherm, de build en de camera setup. Buiten die 100 Euro is er volgens mij geen enkele reden (buiten misschien het gewicht) om een 14 te kiezen. Ik las wel dat Apple de 13 Pro en Pro Max uit hun line-up gaat halen, dus die zullen langzaam slechter verkrijgbaar worden de komende maanden.

Na 12 jaar Android ben ik ook eindelijk voor een iPhone gegaan. Niks mis met met Android als OS, maar ik vind de hardware op de nieuwe flagships (vooral soc) erg tegenvallen. Gewacht op de iPhone 14 aankondiging en eigenlijk wilde ik voor de 14 Pro Max gaan of misschien de 14 Plus als die interessant genoeg zou zijn. Nu ben ik echter voor de 13 Pro Max gegaan wegens de "verassende" prijsstellingen van Apple. Fijn toestel trouwens ;)

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:35:
[...]

Loskoppelen op je oude device hoeft niet meer.
Nee? Alweer tijd geleden, geldt dat voor elke Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
DennusB schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:56:
[Afbeelding]

Paarse kleur is echt prachtig in het echt <3
Wel een stuk lichter in het echt dan op fotos heb ik gezien. Stuk lichter ook dan op jouw foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Erg benieuwd naar Space Black. Schijnt echt een hele gave zwarte kleur te zijn, beter dan Space Grey van de afgelopen jaren. Lekker strak. Dus als iemand al foto's heeft, vooral delen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vorkie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:36:
[...]

Nee? Alweer tijd geleden, geldt dat voor elke Watch?
Yup zou wel moeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksLwkDJuS3kTPBtCTOAGz857f-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2y3rZNHY9bq07WBYbgAWtha.jpg?f=fotoalbum_large

Nou de mijne is ook binnen, wit doosje dit keer zie ik.
En dat is ook alles voor de komende 4 weken want dan ben ik terug in NL en kan ik hem open maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:29
Ik heb dalijk dus mijn 14 Pro 128gb en nu nog mijn week jonge 13 Pro 256gb. Een van de 2 wordt verkocht, ben er alleen nog niet over uit welke :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Iedereen veel plezier met zijn/haar iPhone 14 (Pro (Max)). Als je een nieuwe telefoon bestelt is dit een van de leukste dagen van het jaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:33:
[...]

Nee hoor deze volgorde is prima
Hoe werkt het dan als je ook een nieuwe Apple Watch krijgt

Heb nu de series 5 maar vanmiddag de s8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:47:
Iedereen veel plezier met zijn/haar iPhone 14 (Pro (Max)). Als je een nieuwe telefoon bestelt is dit een van de leukste dagen van het jaar :D
soort van Kerstmis én Sinterklaas in 1, maar dan al in september :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:54:
[...]

Dan configureer je de iPhone, trek je die nieuwe watch uit de verpakking en volg je de stappen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59
MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:54:
[...]

Je hebt blijkbaar niet gezocht, zullen wij even voor je doen _/-\o_

https://support.apple.com/en-us/HT205189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]

En dat is ook alles voor de komende 4 weken want dan ben ik terug in NL en kan ik hem open maken 8)7
Open maken is zo gebeurt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42
Donstil schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]

Activeren en installeren is super simpel en zo gedaan. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
THE_BASE schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:41:
Erg benieuwd naar Space Black. Schijnt echt een hele gave zwarte kleur te zijn, beter dan Space Grey van de afgelopen jaren. Lekker strak. Dus als iemand al foto's heeft, vooral delen. :)
PM me even je nummer, stuur ik je een 8 sec videotje op whatsapp die ik vanmorgen in de AMAC gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:44
Arunia schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:35:
[...]

Mijn vrouw baalt, staat verwacht de 16e, maar helemaal niets gehoord nog.
Mja, ze spelen een beetje met woorden. Er staat dat zij hun eerste levering verwachten op 16 september, toch? Dus als zij vandaag geleverd krijgen en je vrouw krijgt er een uit de eerste levering, dan gaan ze vandaag verder met de bestelling en indien er geen akkoord van een provider benodigd is kan ze dus de telefoon morgen verwachten.

Maar snap dat ze baalt. Zit zelf al een week meerdere keren op een dag de bestelstatuspagina te verversen :P
Ik heb besteld in combinatie met een abonnement en ik verwacht dat ze eerst akkoord vanuit de nieuwe provider gaan afwachten en dat de kans op vandaag verzenden daardoor erg klein is.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1 ... 18 ... 44 Laatste