My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik kan mijn 13 Pro Max 256gb nog terugsturen, maar ik ga dat niet doen. Ik heb bijna 400,- bespaard en ga er echt nauwelijks tot niets op achteruit.
Dus voor de mensen die nog twijfelen of ze een iPhone 13 Pro (Max) 14 Pro (Max) moeten nemen.
Het scheelt 300 euro. Met abonnement bijna 400 euro (ik heb de 256gb Max versies vergeleken). En de ervaring is buiten het dynamische eiland (wat nu toch wel een beetje gimmicky is en zich nog moet bewijzen met implementatie) nagenoeg hetzelfde. Ze liggen heel heel heel erg dicht bij elkaar. Ook de camera’s.
Het is dus aan jou om te bepalen of die kleine upgrade zoveel extra geld waard is. Zo! En dit is het laatste wat ik ga zeggen over het verschil tussen de toestellen en het prijsverschil. Dit was ook even voor mij een ding, om misschien wel of niet te upgraden. Aangezien ik de 13 Pro max net heb gekocht.
Maar bovenal, geniet van je toestel. Welke dit ook moge zijn.
De 14 Pro houdt wel een hogere restwaarde, dat neem je nu niet mee.4acesNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:57:
Zo! Na een paar reviews gelezen en bekeken te hebben kwam ik tot de volgende conclusie.
Ik kan mijn 13 Pro Max 256gb nog terugsturen, maar ik ga dat niet doen. Ik heb bijna 400,- bespaard en ga er echt nauwelijks tot niets op achteruit.
Dus voor de mensen die nog twijfelen of ze een iPhone 13 Pro (Max) 14 Pro (Max) moeten nemen.
Het scheelt 300 euro. Met abonnement bijna 400 euro (ik heb de 256gb Max versies vergeleken). En de ervaring is buiten het dynamische eiland (wat nu toch wel een beetje gimmicky is en zich nog moet bewijzen met implementatie) nagenoeg hetzelfde. Ze liggen heel heel heel erg dicht bij elkaar. Ook de camera’s.
Het is dus aan jou om te bepalen of die kleine upgrade zoveel extra geld waard is. Zo! En dit is het laatste wat ik ga zeggen over het verschil tussen de toestellen en het prijsverschil. Dit was ook even voor mij een ding, om misschien wel of niet te upgraden. Aangezien ik de 13 Pro max net heb gekocht.
Maar bovenal, geniet van je toestel. Welke dit ook moge zijn.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik denk dat je dit bedoelde maar mooi dat je een keuze hebt gemaakt 👍4acesNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:57:
Het is dus aan jou om te bepalen of die naar mijn mening kleine upgrade zoveel extra geld waard is.
Verwijderd
Er zal een verschil zijn maar nu niet zo groot als vorige jaren denk ik.Famous schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:01:
[...]
De 14 Pro houdt wel een hogere restwaarde, dat neem je nu niet mee.
Je hebt de kans dat USB-C volgend jaar een selling point wordt en dan gaat de 2de hands markt gewoon verder met een 12 en 13 reeks, die 14 zweeft daar dan tussen met welke unieke eigenschappen?
Een dynamic island? Dan koop je de 15 met de nieuwe features op dat moment.
Indien geen interesse dan koop je een kopie van de 14, wat dan de 13 is en goedkoper.
Wil je het nog cheaper, dan heb je een 12 met semi-looks van een 13 en 14.
Just thinking out loud
Dat denk ik juist wel, de aanschafprijs is een stukje hoger en die nieuwprijzen (na een jaar of 2-3 jaar) blijven ook hoger.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:27:
[...]
Er zal een verschil zijn maar nu niet zo groot als vorige jaren denk ik.
Als apple het juridisch kan maken, stellen ze dat rustig nog een jaartje uit.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:27:
[...]
Er zal een verschil zijn maar nu niet zo groot als vorige jaren denk ik.
Je hebt de kans dat USB-C volgend jaar een selling point wordt en dan gaat de 2de hands markt gewoon verder met een 12 en 13 reeks, die 14 zweeft daar dan tussen met welke unieke eigenschappen?
Een dynamic island? Dan koop je de 15 met de nieuwe features op dat moment.
Indien geen interesse dan koop je een kopie van de 14, wat dan de 13 is en goedkoper.
Wil je het nog cheaper, dan heb je een 12 met semi-looks van een 13 en 14.
Just thinking out loud
Daarbij snap ik in delen maar waarom usb-c de bom is. 1 snoertje en sneller laden. En voor de echt die-hards die in proraw filmen hun films makkelijker van de telefoon afkrijgen
Maar voor mij als. Normale consument….? Nein!!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Kindle -> USB-CPractics schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:34:
[...]
Als apple het juridisch kan maken, stellen ze dat rustig nog een jaartje uit.
Daarbij snap ik in delen maar waarom usb-c de bom is. 1 snoertje en sneller laden. En voor de echt die-hards die in proraw filmen hun films makkelijker van de telefoon afkrijgen
Maar voor mij als. Normale consument….? Nein!!
Sony koptelefoon -> USB-C
MacBook -> USB-C
PlayStation 5 controller -> USB-C
Nintendo Switch -> USB-C
iPad -> USB-C
iPhone -> Lightning
Ik wil gewoon één kabel to rule them all. Nooit meer nadenken.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Bedoel je in de zon of?Sinan10 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:35:
Weet iemand of de iPhone 14 pro net zo snel heet wordt als de 13 pro of is daar wat aan gedaan? Die 2000 nits is mooi, maar als hij net zo warm wordt als de 13 pro dan houdt hij niet 5 min vol.
Volgend jaar een ook een Apple iPhone 15 (Pro) erbij. En hopelijk een nieuw design, wat weleens mag na drie jaar.Mog schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:36:
[...]
Kindle -> USB-C
MacBook -> USB-C
Nintendo Switch -> USB-C
iPad -> USB-C
iPhone -> Lightning
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik denk het ook, bij mij heeft de huidige restwaarde (en die van volgend jaar) ook een rol gespeeld in mijn keuze om dit jaar alsnog te gaan upgraden naar een 14 Pro Max.Famous schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:33:
[...]
Dat denk ik juist wel, de aanschafprijs is een stukje hoger en die nieuwprijzen (na een jaar of 2-3 jaar) blijven ook hoger.
Het is weer September 2025 :)
Hhaha ook maar nee dat bedoelde ik niet. Mijn iPhone 13 pro wordt erg warm en verlaagt de helderheid om zo de temperatuur van de iPhone te verlagen.
Macbook -> USB-CMog schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:36:
[...]
Kindle -> USB-C
MacBook -> USB-C
Nintendo Switch -> USB-C
iPad -> USB-C
iPhone -> Lightning
AirPods -> lightning
Apple TV afstandsbediening -> lightning
iPhones -> lightning
e-reader -> micro usb / USB-A
Powerbank -> micro usb / USB-A
Garmin -> USB-A
Ik zou ook USB-C wel leuk vinden, maar voorlopig is dat voor mij niet urgent.
De eerste thermal beelden laten zien dat de 14 Pro net wat koeler blijft (en langer).Sinan10 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:49:
[...]
Hhaha ook maar nee dat bedoelde ik niet. Mijn iPhone 13 pro wordt erg warm en verlaagt de helderheid om zo de temperatuur van de iPhone te verlagen.
Moet wel zeggen dat ik nooit een warme 13 Pro hebt die de helderheid verlaagd.
Behalve dan als ik vol in de zon zit met die tropische temperaturen van afgelopen zomer.
Ben benieuwd of de iPhone 15 serie überhaupt usb-c krijgt. De regels daarvoor gaan pas na die release in dacht ik, dus een jaartje Lightning moet prima kunnen.Practics schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:34:
[...]
Als apple het juridisch kan maken, stellen ze dat rustig nog een jaartje uit.
Aa niceFamous schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:51:
[...]
De eerste thermal beelden laten zien dat de 14 Pro net wat koeler blijft (en langer).
Moet wel zeggen dat ik nooit een warme 13 Pro hebt die de helderheid verlaagd.
Behalve dan als ik vol in de zon zit met die tropische temperaturen van afgelopen zomer.
Verplicht vanaf de herfst in 2024, dus misschien zelfs pas usb-c vanaf de iPhone 17 in 2025... Of er is helemaal geen port meer...Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:56:
[...]
Ben benieuwd of de iPhone 15 serie überhaupt usb-c krijgt. De regels daarvoor gaan pas na die release in dacht ik, dus een jaartje Lightning moet prima kunnen.
De iPhone 15 is wel een 'design change' jaar. Normaal gesproken doet Apple 3 jaar met een design, dus als ze gaan switchen naar USB-C, is het volgend jaar.Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:56:
[...]
Ben benieuwd of de iPhone 15 serie überhaupt usb-c krijgt. De regels daarvoor gaan pas na die release in dacht ik, dus een jaartje Lightning moet prima kunnen.
Aah ja, dan lijkt mij de iPhone 15 uitgesloten.JHNGLT schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:03:
[...]
Verplicht vanaf de herfst in 2024, dus misschien zelfs pas usb-c vanaf de iPhone 17 in 2025... Of er is helemaal geen port meer...
Nah er is toch geen design change nodig voor usb-c zou je zeggen.Silversin schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:03:
[...]
De iPhone 15 is wel een 'design change' jaar. Normaal gesproken doet Apple 3 jaar met een design, dus als ze gaan switchen naar USB-C, is het volgend jaar.
Bij overstap op een nieuwe iphone, heb je dan fysiek je oude iphone nodig voor overdracht van je gegevens/backup of kan je simpelweg inloggen en je icloud backup downloaden met alle instellingen/apps/homescreens zoals je voorheen had?
Kan alle twee. Maar als je iPhone al weg is voldoet inloggen.BigF25 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:08:
Noob vraag
Bij overstap op een nieuwe iphone, heb je dan fysiek je oude iphone nodig voor overdracht van je gegevens/backup of kan je simpelweg inloggen en je icloud backup downloaden met alle instellingen/apps/homescreens zoals je voorheen had?
Let wel even op je 2FA mocht je dat hebben. Dat die ergens op kan binnen komen.
Volgens mij het ik de 2FA eens op de nieuwe telefoon laten komen. Ik weet niet meer of ik daar ook een back-up mee terughaalde of niet.Let wel even op je 2FA mocht je dat hebben. Dat die ergens op kan binnen komen.
Even gechecked, maar hier blijft Maps gewoon waar ie gebleven was als ik foto’s of screenshots maak.PrimusIP schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:40:
[...]
Google Maps vind ik daar een voorbeeld van. Stel je een route in, maak je een foto: kun je weer je route opnieuw gaan instellen.
Vorige maand toen ik nog een iPhone XR had niet.Dennisdn schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:18:
[...]
Even gechecked, maar hier blijft Maps gewoon waar ie gebleven was als ik foto’s of screenshots maak.
Zojuist op mijn 13 pro kort getest, daar blijft Google maps wel route onthouden.
Die heeft een stukje minder RAM, dus klinkt wel plausibel inderdaad.PrimusIP schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:57:
[...]
Vorige maand toen ik nog een iPhone XR had niet.
Zojuist op mijn 13 pro kort getest, daar blijft Google maps wel route onthouden.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Verwijderd
Ik zou t op je 14 Pro doen. Bij mij is t nooit gelukt om een eSim over te zetten naar de nieuwe iPhone.pdavie2311 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:42:
Net via Vodafone mijn ESim binnengekregen, had ik nog niet op mijn 13 Pro. Kan ik morgen Out of the box deze ESim activeren op mijn nieuwe 14 Pro? Of beter nu nog op mijn 13 Pro voordat deze weggaat morgen..
Hier dus ook niet. Vorig jaar geprobeerd op de 13 Pro, lukt voor geen meter, zelfs niet na bellen met Vodafone. Dacht, maar weer opnieuw 1 bestellen en proberen op de 14 Pro..Zo moeilijk kan het toch niet zijn?Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:54:
[...]
Ik zou t op je 14 Pro doen. Bij mij is t nooit gelukt om een eSim over te zetten naar de nieuwe iPhone.
Is echt heel simpel gewoon op je nieuwe telefoon. Zou het ook niet overzetten van 13 naar 14.pdavie2311 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:03:
[...]
Hier dus ook niet. Vorig jaar geprobeerd op de 13 Pro, lukt voor geen meter, zelfs niet na bellen met Vodafone. Dacht, maar weer opnieuw 1 bestellen en proberen op de 14 Pro..Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Moest je daarvoor iets betalen? En, wat heb je met je oude sim gedaan? Kan je dat ook houden en gebruiken bv op een oude toestel, of wordt ie vernietigd?pdavie2311 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:42:
Net via Vodafone mijn ESim binnengekregen, had ik nog niet op mijn 13 Pro. Kan ik morgen Out of the box deze ESim activeren op mijn nieuwe 14 Pro? Of beter nu nog op mijn 13 Pro voordat deze weggaat morgen..
Heb vorig jaar ook problemen gehad met esim en best wel ver de technische boom ingekomen daar. Uiteindelijk moesten zij en ik er bij neerleggen dat sommige esims het gewoon niet goed doen (ik had wel telefoon maar geen internet). Een volgende esim proberen was dan de oplossing.pdavie2311 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:03:
[...]
Hier dus ook niet. Vorig jaar geprobeerd op de 13 Pro, lukt voor geen meter, zelfs niet na bellen met Vodafone. Dacht, maar weer opnieuw 1 bestellen en proberen op de 14 Pro..Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Mocht je er weer tegenaan lopen: bij Vodafone is bestellen niet nodig, je kunt ze in de online-omgeving zelf aanmaken.
Nee het is gratis. De oude kaart wordt dan onbruikbaar. Als je een 2e simkaart wilt kun je die bij Vodafone wel aanvragen voor eenmalig rond de 10 euro.GentiLi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:10:
[...]
Moest je daarvoor iets betalen? En, wat heb je met je oude sim gedaan? Kan je dat ook houden en gebruiken bv op een oude toestel, of wordt ie vernietigd?
Je zou dan met een soort all in abonnement kunnen kiezen om ieder jaar te upgraden, moet zeggen dat die vorm mij wel aanspreekt, mede doordat je ook direct zaken doet met Apple zelf.
Damn, heb vorige week een eSim in mijn 12 Pro Max laten zetten. Krijg morgen de 14 Pro Max. Laten we hopen dat dit soepel verloopt.pdavie2311 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:03:
[...]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Wel eerst deactiveren op je huidige iPhoneSerena schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:34:
[...]
Damn, heb vorige week een eSim in mijn 12 Pro Max laten zetten. Krijg morgen de 14 Pro Max. Laten we hopen dat dit soepel verloopt.
Ze moeten wel, wordt te gek anders en ik ben er ook een voorstander van, laat maar komenNol_NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:32:
Ik twijfel een beetje om de 14 aan te schaffen, nu geruchten over een IPhone/Apple abonnement steeds sterker lijken te worden. Mogelijke release zelfs dit jaar…
Je zou dan met een soort all in abonnement kunnen kiezen om ieder jaar te upgraden, moet zeggen dat die vorm mij wel aanspreekt, mede doordat je ook direct zaken doet met Apple zelf.
[ Voor 48% gewijzigd door Jaymone op 15-09-2022 15:52 ]
Als je zeker weten een goede back up heb van alles kan het zonder iPhone ernaastBigF25 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:08:
Noob vraag
Je normale Sim wordt niet meer actief dus bewaren heeft geen nut dan lijkt mij?pdavie2311 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:15:
Klopt. Het is digitaal. Wel net per post een code etc ontvangen. Het is gratis. De oude hou ik wel als backup denk ik..
Als je ergens het geld niet voor hebt, kun je het niet kopen. Zo simpel kan het zijn. Een abonnement waarbij jij nooit eigenaar zal zijn van de telefoon zijn Amerikaanse fratsen die we zoveel mogelijk buiten de deur moeten houden. Niet alles hoeft op krediet. Ik sta dan ook aan de andere kant van de streep en hoop dat we deze diensten voorlopig nog niet hebben.Nol_NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:32:
Ik twijfel een beetje om de 14 aan te schaffen, nu geruchten over een IPhone/Apple abonnement steeds sterker lijken te worden. Mogelijke release zelfs dit jaar…
Ik deel deze mening. Ik betaal alles contant behalve ons huis, helaas met hypotheek. 😉Azure schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:26:
[...]
Als je ergens het geld niet voor hebt, kun je het niet kopen. Zo simpel kan het zijn. Een abonnement waarbij jij nooit eigenaar zal zijn van de telefoon zijn Amerikaanse fratsen die we zoveel mogelijk buiten de deur moeten houden. Niet alles hoeft op krediet. Ik sta dan ook aan de andere kant van de streep en hoop dat we deze diensten voorlopig nog niet hebben.
Telefoons op afbetaling of bij abbo in maandelijks ook niet. Maar, je moet deze financiële ruimte wel hebben natuurlijk.
Geheel mee oneens eigenlijk. Ik heb heel weinig met bezit. Heb een leaseauto, heb een leasefiets, boeken abo, streaming gaming, streaming series en films. Echt heel prettig. Enige wat ik graag zou willen zien is dat je zon abo per maand op mag zeggen en er niet direct jaren aan vast zit.Azure schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:26:
[...]
Als je ergens het geld niet voor hebt, kun je het niet kopen. Zo simpel kan het zijn. Een abonnement waarbij jij nooit eigenaar zal zijn van de telefoon zijn Amerikaanse fratsen die we zoveel mogelijk buiten de deur moeten houden. Niet alles hoeft op krediet. Ik sta dan ook aan de andere kant van de streep en hoop dat we deze diensten voorlopig nog niet hebben.
Er wordt ook vaak gedacht dat alleen mensen die geen geld hebben dit willen. Dat is voor mij niet waar, ik vind het gewoon heerlijk geen bezit te hebben. Geen gedoe met spullen die je weer moet verkopen of wegdoen, geen opstapeling van spullen thuis en als het kapot gaat krijg je vaak gewoon een nieuwe.
[ Voor 17% gewijzigd door giantgiantus op 15-09-2022 16:53 ]
En eh, ja.. ze zijn redelijk zwaar. Maar daar wen je aan. Tenminste ik was er na een paar dagen al aan. gewend. Ik gebruik hem nu gewoon anders dan de 12 mini. Want die ging overal makkelijk in. Jas, broekzak en wat niet al. De 13 Pro Max zit in een klein formaat schoudertasje. Voordeel is, dat ik nu niet meer zo vaak met een grotere tas de deur uit hoef.
In het kort: Veel zwaarder, maar je kunt er aan wennen.
Zo een abo voor electronica gaat erg duur worden en betaal je altijd meer. En dit zorgt ervoor dat er meerdere mensen dit gaan doen die het in eerste instantie al niet kunnen betalen en dus zo in de financiële problemen komen.giantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:45:
Geheel mee oneens eigenlijk. Ik heb heel weinig met bezit. Heb een leaseauto, heb een leasefiets, boeken abo, streaming gaming, streaming series en films. Echt heel prettig. Enige wat ik graag zou willen zien is dat je zon abo per maand op mag zeggen en er niet direct jaren aan vast zit.
En het is niet erg bevordelijk voor het milieu en elektronische afvalhoop.
[ Voor 31% gewijzigd door 4acesNL op 15-09-2022 16:49 ]
Dit dus. Maar vaak kost het je meer dan gewoon eigen bezit.Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:50:
Never invest in a depreciating asset, Als een iPhone abonnement mij hetzelfde gaat kosten als afschrijven + AppleCare ben ik de eerste die het doet.
Andere kant ben ik wel van vaste lasten zo laag mogelijk houden. Zodat je altijd kunt schakelen.
Het kan toch gewoon georganiseerd worden als bij SWAP fiets? Er zullen zat mensen zijn die het helemaal prima vinden om een Iphone te krijgen met een lager abonnementsbedrag die een jaartje gebruikt is door een tweaker met een wat hoger abonnementsbedrag die altijd het nieuwste wil hebben? Zie echt geen enkele reden waarom dit een probleem is voor het Millie eigenlijk. In tegendeel, als iedereen een deel auto zou gebruiken zouden er veeeeeeel minder autos geproduceerd hoeven te worden.4acesNL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:45:
Zo een abo voor electronica gaat erg duur worden en betaal je altijd meer. En dit zorgt ervoor dat er meerdere mensen dit gaan doen die het in eerste instantie al niet kunnen betalen en dus zo in de financiële problemen komen.
En het is niet erg bevordelijk voor het milieu en elektronische afvalhoop.
Ja ligt heel erg aan je situatie ook inderdaad .Practics schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:55:
[...]
Dit dus. Maar vaak kost het je meer dan gewoon eigen bezit.
Andere kant ben ik wel van vaste lasten zo laag mogelijk houden. Zodat je altijd kunt schakelen.
En al die mensen die nu niet upgraden omdat de update zo “klein” is kunnen dan mooi in het oudere level/model blijven zitten, scheelt ook weer.giantgiantus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:57:
[...]
Het kan toch gewoon georganiseerd worden als bij SWAP fiets? Er zullen zat mensen zijn die het helemaal prima vinden om een Iphone te krijgen met een lager abonnementsbedrag die een jaartje gebruikt is door een tweaker met een wat hoger abonnementsbedrag die altijd het nieuwste wil hebben? Zie echt geen enkele reden waarom dit een probleem is voor het Millie eigenlijk. In tegendeel, als iedereen een deel auto zou gebruiken zouden er veeeeeeel minder autos geproduceerd hoeven te worden.
Iemand die wel al een T&T heeft van zijn Amazon bestelling?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3nDlVXoVXsPDJzmDGFTV0ryP.jpg?f=user_large)
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
qua "satelliet-dekking" zou je inderdaad verwachten dat dit in meer landen gewoon kan.Davidas schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:11:
Apple Reportedly Plans to Expand iPhone 14's Satellite Feature to More Countries
[Afbeelding]
Snap dat ze dit eerst even als "test" in een klein aantal landen willen proberen, helemaal met die "relay-centers" ertussen.
Overigens wel erg benieuwd wat het gaat kosten als die 2 jaar gratis voorbij is... zie vergelijkbare diensten (van bijv. Garmin) die niet heel goedkoop zijn.
Persoonlijk heb ik altijd de Max erg gaaf gevonden, vooral het schermformaat spreekt mij erg aan en last but not least de batterij. Ik merkte de laatste tijd met de 13 Pro dat het niet meer comfortabel een dag haalt.mprkooij schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:33:
Mensen die van een 12 / 13 (Pro) model overstappen naar een 14 (Pro MAX) model? Zo ja, waarom. Ben je het gewicht na een tijdje gewend? Groter scherm toch fijner? Vind de iPhone 12/13 Pro Max redelijk zwaar en heb het eigenlijk nooit langer dan eventjes bij de Apple Store geprobeerd. Denk dat ik dit jaar toch voor een Pro Max model ga.
Het klopt dat het zwaarder is dan de 13 Pro, logisch ook, maar dat neemt niet weg dat de reguliere 13 Pro ook al redelijk "zwaar" is en helemaal als je het vergelijkt met bijv de iPhone 8, mini e.d. en tevens t.o.v. de 14.
Mij lukt het niet om de 13 Pro met 1 hand te bedienen, dus dat argument veeg ik (in ieder geval voor mijzelf) van tafel. Daarnaast heb ik dit jaar weer wat nieuws, anders is het zo gewoontjes deze upgrade 13 Pro --> 14 Pro.
Jawel, eigenlijk wel. Als er een keer iets is kunnen ze op afstand het kaartje in een paar tellen weer activeren. Scheelt een ritje naar de Vodawinkel om er snel eentje op te halen.Roos79 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:06:
[...]
Je normale Sim wordt niet meer actief dus bewaren heeft geen nut dan lijkt mij?
Volgens mij moet je dit JUIST NIET doen. Als je een nieuwe esim activeert, krijg je een bevestigingscode op je oude simkaart. Dus als je een esim wilt overzetten naar een niew toestel, moet je het oude toestel in de lucht laten. Dan de nieuwe esim activeren op je nieuwe toestel, bevestigen met de code die je ontvangt op je oude toestel. En dan zou het moeten werken.Jaymone schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:51:
[...]
Wel eerst deactiveren op je huidige iPhone
Ik heb dit geprobeerd met Simyo, maar volgens mij werkt het bij Vodafone hetzelfde. Als je het oude toestel wegdoet (of reset/deactiveert) dan kun je niet meer de activeringscode ontvangen en moet je met de klantenservice aan de slag.
Ik heb geen kantoorbaan en ben eigenlijk de hele dag op telkens andere werkplekken, dus zie deze functie niet echt geschikt voor mij
Sws is het teveel afleidend voor mij. Gaat dus gelijk uit, ondanks ik ook geen kantoorbaan heb. Daarbij is batterijlife veel belangrijker._Bailey_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:19:
Wie gaat het altijd aan scherm (always on display) en wie gaat dat juist meteen uitschakelen?
Ik heb geen kantoorbaan en ben eigenlijk de hele dag op telkens andere werkplekken, dus zie deze functie niet echt geschikt voor mij
Jawel, ook na de-activatie van huidige e-sim kan je het gewoon op je nieuwe toestel activeren.PhilipsFan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:15:
[...]
Volgens mij moet je dit JUIST NIET doen. Als je een nieuwe esim activeert, krijg je een bevestigingscode op je oude simkaart. Dus als je een esim wilt overzetten naar een niew toestel, moet je het oude toestel in de lucht laten. Dan de nieuwe esim activeren op je nieuwe toestel, bevestigen met de code die je ontvangt op je oude toestel. En dan zou het moeten werken.
Ik heb dit geprobeerd met Simyo, maar volgens mij werkt het bij Vodafone hetzelfde. Als je het oude toestel wegdoet (of reset/deactiveert) dan kun je niet meer de activeringscode ontvangen en moet je met de klantenservice aan de slag.
Je hebt van Vodafone, als het goed is, een kaart met een QR-code en ePin gekregen, hiermee kan je het op je nieuwe toestel activeren. Niet iedereen heeft namelijk zijn/haar oude toestel nog in bezit en gebruikt tijdelijk een fysieke sim-kaart in een tijdelijk toestel, zoals ik
Dat is een goeie. Misschien in het begin wel en mocht blijken dat het toch ten koste van batterij gaat, zet ik het uit. Aan de andere kant wel zonde, want vind het echt wel wat hebben hoe Apple dit heeft bedacht. Eerst maar eens ermee spelen..uhh..uitproberen_Bailey_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:19:
Wie gaat het altijd aan scherm (always on display) gebruiken en wie gaat dat juist meteen uitschakelen?
[ Voor 21% gewijzigd door Jaymone op 15-09-2022 18:27 ]
Hogere vraagprijzen vanwege de lange levertijden of juist ~150,- goedkoper omdat het dan aantrekkelijker is om hem los te halen in plaats van met abonnement.
Wat denken jullie?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ga je dan niet iets teveel uit van het financiële aspect ? Over 8 maanden willen sommige mensen je IPhone 14 al niet meer, omdat de 15 er dan alweer aan zit te komen. Het is toch een beetje een weggooi product geworden.Azure schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:26:
[...]
Het zou wel zo makkelijk zijn als ik per maand 1 bedrag betaal voor Apple One, Apple Care en de IPhone. En nog makkelijker om ieder jaar de kleur en het aantal GB aan te vinken, zodat Apple de nieuwe telefoon kan komen brengen en de oude kan meenemen.
Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen afweging, maar ik zou het persoonlijk echt een uitkomst vinden. Met een Amerikaans product, haal je op den duur natuurlijk ook de Amerikaanse fratsen binnen. Die fratsen zijn er indirect natuurlijk ook al of ga jij niet voor de Pro versie
[ Voor 16% gewijzigd door Nol_NL op 15-09-2022 18:47 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
PSN: PcDCch
Weggooi product geworden? Je kan een iPhone 13 variant voor meer dan een fatsoenlijk bedrag kwijt en dat geld zou jij weer in een aanbetaling voor een iPhone 14 variant kunnen stoppen waardoor jouw maandbedrag lager zou zijn dan wat jij voor zo'n abonnement zou moeten betalen. Wat betreft het gemak, oke, tot daar aan toe.Nol_NL schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:46:
[...]
Ga je dan niet iets teveel uit van het financiële aspect ? Over 8 maanden willen sommige mensen je IPhone 14 al niet meer, omdat de 15 er dan alweer aan zit te komen. Het is toch een beetje een weggooi product geworden.
Het zou wel zo makkelijk zijn als ik per maand 1 bedrag betaal voor Apple One, Apple Care en de IPhone. En nog makkelijker om ieder jaar de kleur en het aantal GB aan te vinken, zodat Apple de nieuwe telefoon kan komen brengen en de oude kan meenemen.
Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen afweging, maar ik zou het persoonlijk echt een uitkomst vinden. Met een Amerikaans product, haal je op den duur natuurlijk ook de Amerikaanse fratsen binnen. Die fratsen zijn er indirect natuurlijk ook al of ga jij niet voor de Pro versie
Verwijderd
Dat gaat een hoop geld schelen als alleen het achter glas gebarsten is.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2022 19:00 ]
Het is puur prijs. Als ik hem kan leasen voor +/- 30 of 40 euro voor een pro model en elk jaar een nieuwe kan uitzoeken. Zet ik mijn handtekening er wel onder. Veel meer moet het niet worden gezien zelf kopen/verkopen dan stuk aantrekkelijker is.ArcticwoIf schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:58:
[...]
Weggooi product geworden? Je kan een iPhone 13 variant voor meer dan een fatsoenlijk bedrag kwijt en dat geld zou jij weer in een aanbetaling voor een iPhone 14 variant kunnen stoppen waardoor jouw maandbedrag lager zou zijn dan wat jij voor zo'n abonnement zou moeten betalen. Wat betreft het gemak, oke, tot daar aan toe.
Ben ook bang dat die prijzen dan ook snel exploderen
Azure schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:26:
[...]
Ik zou persoonlijk dit dus niet doen. Niet om vast te zitten aan een Amerikaans bedrijf; maar jezelf verplichten hogere vaste lasten te nemen voor een product dat waarde verliest. Het is geen asset dat waarde en kasstroom realiseert.
Mijn doel is zo laag mogelijke vaste lasten, om zo veel mogelijk vrije ruimte te hebben om te investeren of om leuke dingen mee te doen. Vrijheid om te weten: als ik mn baan zat ben heb ik niet een berg verplichtingen. Vrijheid is mij echt meer waard dan gegarandeerd een nieuw toestel.
Ik kan mijzelf ook niet voorstellen dat het goedkoper gaat zijn. Zeker niet met de jaar op jaar inruil waarde van een apple product. Zeer stabiel, iets wat Apple ook veel waar is.
Mijn advies: heb je het geld en lig je er niet wakker van als je het mist: koop hem lekker en geniet. Heb je het geld niet, doe geen duur abonnement. Let op je centen en probeer te investeren in jezelf.
Heb gisteren de preorder geplaatst bij Mediamarkt. 128gb goud pro max. Ze zeiden dat ze maar weinig binnen hebben gekregen. Afgelopen dagen niemand. Verwacht iemand dat ik de gelukkige ga zijn morgen?
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Iemand die hier besteld heeft met een abbo die al een status update heeft?
Bijzonder. Misschien door Apple verboden om direct met de iPhone 13 pro te vergelijken?BarendBotje schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:28:
Batterij test, helaas zonder 13 Pro en 13 Pro Max
https://youtu.be/yP3WyefjzaM
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Idk, hij zegt wel dat dat 13 Pro Max beter presteert 😂 maar misschien is de 14 pro max nog niet geoptimaliseerd als je hem meteen uit de doos gebruiktSimD schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:01:
[...]
Bijzonder. Misschien door Apple verboden om direct met de iPhone 13 pro te vergelijken?
Mogelijk. Hij geeft zelf in de reacties aan dt hij de 13 pro max niet heeft meegenomen in de test omdat de 13 pro max niet meer "officieel" verkrijgbaar is.SimD schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:01:
[...]
Bijzonder. Misschien door Apple verboden om direct met de iPhone 13 pro te vergelijken?
Hackus schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:21:
iOS 16.0.1 voor iPhone 14
buildnummer: 20A371
+ Fixes an issue with activation and migration during set up of iPhone 14 and iPhone 14 Pro
+ Photos may appear soft when zooming in landscape orientation on iPhone 14 Pro Max
+ Enterprise single sign-on apps may fail to authenticate
Gelijk updaten dus
Huigie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:39:
Hmm, eerst in DFU zetten, updaten en dan pas migreren.
DFU: Druk kort op de knop volume omhoog , druk kort op de knop volume omlaag. Kabel erin, aan mac-Finder/pc-iTunes hangen. Zijknop ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt en updaten maar.
YouTube: Apple iPhone 14 Pro Max Disassembly Teardown Repair Video Review
Wat valt er allemaal onder die gratis iCloud opslag
Tevens heb ik ook een Apple Watch maar ik zie tussen de reservekopie (zie afbeelding ) geen Watch staan terwijl ik dat wel zie staan op de iPhone van m’n moeder ??? Doe ik iets niet goed ?
Tevens zou ik graag nogmaals het stappen plan willen weten hoe te werk gaan met overzetten
Krijg namelijk morgen ook de Apple Watch 8 maar gebruik nu dus de Apple Watch 5 .
Sorry nog nooit eerder overgestapt van IPhone naar iPhone en viseversa
/f/image/iJTwjhZ3GqVdZawCl1uoTpvr.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door MarioMark1541 op 15-09-2022 21:23 ]
Ik ga het wel gebruiken. Tenminste dat denk ik nu. Ik vind het zonde om nieuwe zaken uit te zetten om een beetje batterij te sparen (mocht dat al het geval zijn). Daarnaast heb ik hem veel in mijn broekzak of op zijn kop liggen dus dan is ie al uit_Bailey_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:19:
Wie gaat het altijd aan scherm (always on display) gebruiken en wie gaat dat juist meteen uitschakelen?
©2004
Als ik er met Always-On Display ingeschakeld gewoon een dag mee kan doen, laat ik het zeker aan staan. In het begin met mijn Apple Watch ook uitgezet om langer met de batterij te doen. Uiteindelijk gaat het toch elke avond aan de lader en vind het zonde om dit soort nieuwe features uit te schakelen._Bailey_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:19:
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Je kunt de telefoon op de kop leggen, dan gaat het beeld helemaal op zwart, ook met AO Display. Ik ga het gebruiken denk ik. Als ik niet kijk gaat die op de kop en als ik even tijd en meldingen wil checken draai ik hem even om, AO Display checken, en weer op de kop. Denk dat het veel accu bespaart over een hele dag.THE_BASE schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:47:
[...]
Als ik er met Always-On Display ingeschakeld gewoon een dag mee kan doen, laat ik het zeker aan staan. In het begin met mijn Apple Watch ook uitgezet om langer met de batterij te doen. Uiteindelijk gaat het toch elke avond aan de lader en vind het zonde om dit soort nieuwe features uit te schakelen.
Volgens mij als je hem omdraait dan gaat het display aan.IKON schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:52:
[...]
Je kunt de telefoon op de kop leggen, dan gaat het beeld helemaal op zwart, ook met AO Display. Ik ga het gebruiken denk ik. Als ik niet kijk gaat die op de kop en als ik even tijd en meldingen wil checken draai ik hem even om, AO Display checken, en weer op de kop. Denk dat het veel accu bespaart over een hele dag.
©2004
Ik verwacht het niet echt veel te gaan gebruiken, want ik heb bij 75% van de apps toch geen notificaties aan maar verwacht het wel mooier te vinden dan een zwart stukje glas op je bureau (of waar dan ook)._Bailey_ schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:19:
Net zoals op de watch eigenlijk, gebruik het nauwelijks maar vind het wel fraai.
Batterij neem ik wel voor lief trouwens, haal met de 13 Pro de dag toch al niet en heb niet de illusie dat dit bij de 14 pro hele anders zal zijn, als dat dan een kwartiertje eerder bijladen is geloof ik dat wel.
Ja dat heb ik ook altijd een beetje. Je leest wel eens dat mensen 50% van de iPhone functies uitschakelen om een uurtje extra batterij te hebben. Iets wat je met 5 minuten aan een lader ook kan bereikenTHE_BASE schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:47:
[...]
Als ik er met Always-On Display ingeschakeld gewoon een dag mee kan doen, laat ik het zeker aan staan. In het begin met mijn Apple Watch ook uitgezet om langer met de batterij te doen. Uiteindelijk gaat het toch elke avond aan de lader en vind het zonde om dit soort nieuwe features uit te schakelen.

#woordgrapje
©2004
Dit idd. Ik ben daar ook mee gestopt. Lekker gebruiken die nieuwe functies.Donstil schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:01:
[...]
Ja dat heb ik ook altijd een beetje. Je leest wel eens dat mensen 50% van de iPhone functies uitschakelen om een uurtje extra batterij te hebben. Iets wat je met 5 minuten aan een lader ook kan bereiken
©2004
Maar… als je hem uit zet is het nog steeds always on maar dan niet always onhk12nl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:06:
Het is wel gek dat je een ‘always on’ uit kan zetten. Dan klopt die hele naam niet meer
#woordgrapje
I don't have dreams, I have goals!!
Op android gehad en weet dat ik het persoonlijk niks vind! Mijn vrouw daar in tegen vond het altijd handig.Redondo1982 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:16:
Toen de AW AOD kreeg toen zeiden ook mensen: ik ga het uitzetten. Nog voordat ze het getest hadden. Ik snap dat niet, maar iedereen moet het lekker voor zichzelf weten. Echter het is een nieuwe functie dus test het even en dan kan je altijd nog dat schuifje aan of uit zetten.
Dat wist ik niet en dat is zeker wel goed nieuws. Betekent dat ook dat als je de oude esim NIET deactiveert maar wel op een nieuw toestel activeert, de oude dan wordt uitgeschakeld? Want dan heb ik eindelijk een goede oplossing voor mijn 'toestel wordt gejat op vakantie in het buitenland' scenario.Jaymone schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:24:
[...]
Jawel, ook na de-activatie van huidige e-sim kan je het gewoon op je nieuwe toestel activeren.
Je hebt van Vodafone, als het goed is, een kaart met een QR-code en ePin gekregen, hiermee kan je het op je nieuwe toestel activeren. Niet iedereen heeft namelijk zijn/haar oude toestel nog in bezit en gebruikt tijdelijk een fysieke sim-kaart in een tijdelijk toestel, zoals ik
Weet je toevallig of het mogelijk is om zowel een esim als een fysieke sim aan hetzelfde abonnement te koppelen bij Voda? Ik heb nu duosim en dan heb je gewoon twee exact gekloonde simkaarten.
Misschien dat iemand ook weet hoeveel esims de iPhone maximaal kan onthouden? Dus niet actief gebruiken, dat kan maar met 2 tegelijk. Maar je kunt wel meer esims opslaan dacht ik.
Ik ga het zeker aanzetten en dan kijken hoe het bevalt. Bij Apple Watch gebruikt het maar heel weinig accu en ik verwacht dat het bij iPhone ook wel meevalt. Bovendien scheelt het ook weer scherm activeren, want meestal wil je bij een notificatie toch wel even zien wat het is.[...]
Dat is een goeie. Misschien in het begin wel en mocht blijken dat het toch ten koste van batterij gaat, zet ik het uit. Aan de andere kant wel zonde, want vind het echt wel wat hebben hoe Apple dit heeft bedacht. Eerst maar eens ermee spelen..uhh..uitproberen
always on gaat zeker uit, dag 1 gaat het nooit aanRedondo1982 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:16:
Toen de AW AOD kreeg toen zeiden ook mensen: ik ga het uitzetten. Nog voordat ze het getest hadden. Ik snap dat niet, maar iedereen moet het lekker voor zichzelf weten. Echter het is een nieuwe functie dus test het even en dan kan je altijd nog dat schuifje aan of uit zetten.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Nouja, dat kan dan. Alleen bij Apple is het meestal beter geregeld. Ze doen wat langer over bepaalde functies, maar als het er is dan werkt het als een trein.Practics schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:27:
[...]
Op android gehad en weet dat ik het persoonlijk niks vind! Mijn vrouw daar in tegen vond het altijd handig.
I don't have dreams, I have goals!!
Bij t mobile staat dat als je de nieuwe esim installeert, de oude wordt gedeactiveerdPhilipsFan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:29:
Dat wist ik niet en dat is zeker wel goed nieuws. Betekent dat ook dat als je de oude esim NIET deactiveert maar wel op een nieuw toestel activeert, de oude dan wordt uitgeschakeld? Want dan heb ik eindelijk een goede oplossing voor mijn 'toestel wordt gejat op vakantie in het buitenland' scenario.
©2004
Ik meen gelezen te hebben Max 8 esimsPhilipsFan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:29:
[...]
Misschien dat iemand ook weet hoeveel esims de iPhone maximaal kan onthouden? Dus niet actief gebruiken, dat kan maar met 2 tegelijk. Maar je kunt wel meer esims opslaan dacht ik.
[...]
Gewoon spullen
Gespannen opstaan om de UPS tracking nauwkeurig in de gaten te houden.
Lamellen openschroeven om als een bejaarde achter de ramen te zitten.
Overdreven aardig de bezorger te begroeten en hem een heel erg, maar vooral mooi weekend toe te wensen (terwijl hij nog een hele dag deze onzin moet aanhoren).
Als een malloot het pakket openmaken om daar je iPhones (ja vrouwmens moest er ook eentje) in aan te treffen.
Backup maken van oude iPhone, backups terugzetten naar nieuwe iPhones
En dan zit back relax op de bank om er na 15 minuten achter te komen dat het de upgrade niet waard was.

Een fijne iPhonedag morgen jongens.
Dit doe ik zo goed als altijd en overal: telefoon op zijn kop op tafel leggen. Is een gewoonte geworden dat ik niet zo maar krijg afgeleerd. Waarschijnlijk ooit ontstaan omdat ik vaak bij klanten ben.hk12nl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:30:
[...]
….Daarnaast heb ik hem veel in mijn broekzak of op zijn kop liggen dus dan is ie al uit
Er wordt nu al gezegd dat zelfs de 1% AOD zo helder is dat men zich er aan gaan irriteren en het uit gaan zetten want meer dan on/off kan je namelijk niet.roT- schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:12:
[...]
Dit doe ik zo goed als altijd en overal: telefoon op zijn kop op tafel leggen. Is een gewoonte geworden dat ik niet zo maar krijg afgeleerd. Waarschijnlijk ooit ontstaan omdat ik vaak bij klanten ben.
Ik ben waarschijnlijk te fanboy of zo, maar ik heb nog nooit bij een Apple product dat ik gekocht heb gedacht dat het de upgrade niet waard was. Natuurlijk heb ik ook wel versies overgeslagen, maar ik was er altijd wel blij mee.Yzord schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:09:
Nog een nachtje slapen en dan gaat het volgende gebeuren.
Gespannen opstaan om de UPS tracking nauwkeurig in de gaten te houden.
Lamellen openschroeven om als een bejaarde achter de ramen te zitten.
Overdreven aardig de bezorger te begroeten en hem een heel erg, maar vooral mooi weekend toe te wensen (terwijl hij nog een hele dag deze onzin moet aanhoren).
Als een malloot het pakket openmaken om daar je iPhones (ja vrouwmens moest er ook eentje) in aan te treffen.
Backup maken van oude iPhone, backups terugzetten naar nieuwe iPhones
En dan zit back relax op de bank om er na 15 minuten achter te komen dat het de upgrade niet waard was.
![]()
Een fijne iPhonedag morgen jongens.
Om een voorbeeld te noemen: de MacBook Pro M1 Max vind ik helemaal geweldig. Komt er een M2 Max? Nee, kleine iteratie, ik sla hem over. Maar als er een nieuw ontwerp MacBook Pro met - laten we gek doen - een dynamic island komt, dan ben ik ook na ontvangst er nog blij mee.
Ik las vandaag: "bezit van de zaak is einde vermaak", zo denk ik er niet over. Ik kan me behoorlijk lang vermaken met nieuwe spullen. Als ik het niet waard vind, koop ik het gewoon niet.
Verwijderd
https://www.onemorething....nbrengen-screenprotector/
En dit is een vrij oud nieuwsartikel.
Ik vind nieuwe Apple spulletjes ook altijd leuk. Maar ik ga nu van iPhone 13 Pro naar iPhone 14 Pro. Ik was verkocht toen ik dat dynamic island zag en dat ga ik echt nog lang leuk vinden. Maar als je vraagt welke extra dingen ik nu kan doen? Sure, alles zal wat sneller gaan en de foto's worden iets beter. Maar de 13 Pro was al snel zat en de camera ook prima.Dennisweb schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:36:
[...]
Ik las vandaag: "bezit van de zaak is einde vermaak", zo denk ik er niet over. Ik kan me behoorlijk lang vermaken met nieuwe spullen. Als ik het niet waard vind, koop ik het gewoon niet.
Okee, het AOD is nieuw, maar bij de Apple Watch ergerde ik me daaraan. Net nog ff geprobeerd. Dat de secondewijzer verdwijnt is prima. Maar bij de digitale tijd verdwijnen ook de seconden. En als je dan snel wil kijken hoe laat het is, dan komen de seconden terug en verspringen de uren en minuten een stukje (om ruimte te maken voor de seconden). Dat is erg irritant, want dan verspringt net datgene waar je naar wilde kijken. Het zou beter zijn als de seconden gewoon zouden verdwijnen, maar dan zou ik me ergeren omdat de tijd niet in het midden staat.
Sowieso vind ik AOD bij Apple Watch te traag. Waarschijnlijk is het precies even snel van het moment dat je pols draait tot het moment dat het display volledig actueel is, maar als het display al iets weergeeft voordat het actueel wordt dan stoor ik me daaraan. Heel gek, want ik heb me nooit gestoord aan de korte vertraging als het display eerst uit is. Dus ik hoop dat AOD van iPhone wat bruikbaarder is.
Ik hoop alleen dat het camera-eiland niet teveel is gegroeid. Ik heb namelijk net een powerbank van Belkin gekocht met Magsafe. Maar dat gaat bij de 13 Pro maar net goed. Als dat camera-eiland meer dan een mm groter is geworden (of een mm verder naar beneden zit) dan gaat dat waarschijnlijk niet meer passen. Ik moet ook geen accessoires kopen vlak voor de persconferentie van Apple, want ik wil toch altijd de nieuwe iPhone
Okee. Dat zou mooi zijn. Maar eens navragen hoe dat bij Voda zit.hk12nl schreef op donderdag 15 september 2022 @ 23:04:
[...]
Bij t mobile staat dat als je de nieuwe esim installeert, de oude wordt gedeactiveerd
Edit: op deze pagina bij Vodafone staat dat je de esim opnieuw kunt installeren met dezelfde voucher. Die kun je dus meermaals gebruiken. Maar er staat niet bij wat er gebeurt als je de esim installeert terwijl die nog actief is op een ander toestel.
[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 16-09-2022 00:02 ]
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets