4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:51:
Geen negativiteit hoor, ik probeer het juist ietwat te relativeren. Ik weet dat jij het kan betalen en er dus heel anders en wat gemakkelijker tegenaan kijkt. Helemaal prima. Maar dat is niet representatief voor de meeste kopers. Bijvoorbeeld jongeren die aangespoord worden tot het verkrijgen van dit dure spul.
Als je het top toestel wilt (ik ging geven uit van de MAX) en je wilt écht goed gebruik maken van die camera dan moet je 1600,- neerlappen ivm ProRaw en ProRes. Voor de reguliere pro is dat dan 460,- meer dan de X.
Dus de meesten gebruiken niet eens de volle potentie van wat de telefoon kan, omdat ze voor de 128gb gaan.
En ‘marketing’ en ‘uiteraard beter’ kan heel goed samen gaan. Helemaal omdat de camera al een tijdje overkill is. Mensen gaan door de marketing de camera verheerlijken om vervolgens simpele BBQ fotos te maken.
Nu moet je ook niet overdrijven.
Ik lees wel eens vergelijkingen op pepper over Apple en Ferrari.
Ik zie half Nederland echter niet in een Ferrari rijden.
Sterker nog, de gemiddelde student koopt zo’n nieuwe telefoon met gemak. Het is niet alsof het nu zo onbetaalbaar is.
Kwestie van keuzes maken.
Tuurlijk blijft het veel geld, maar een student neemt hem met abbo en betaalt €200 bij.
Het is uiteindelijk maar een telefoon, dat gevoel van status voor een telefoon zit vooral bij de bezitter. Verder bij niemand.
Bij een Ferrari is dat juist wél het geval. Daar kijkt iedereen op straat even om als er een langsrijdt.