Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:52:
[...]

Het voordeel van de niet pro toestellen is een helder glazen achterkant en matte rand. Ik vind dat zoveel mooier dan de Pro modellen waarbij het juist omgedraaid is. Een glazen achterkant doet me denken aan de iPod video/nano (voor mij de peak design dagen van Apple).
Klopt de rand van de Pro's beschadigd ook veel sneller. Hier een Pro en mijn vriendin heeft een niet Pro en daar blijven de randen veel mooier van, terwijl we beide echt heel voorzichtig zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Famous schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:44:
[...]

Telefoonnummers en notities hoeven toch niet over?
Die syncen gewoon als je inlogt.
Notities in ieder geval niet als je het uitzet in iCloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08

Toppe

Oké ✅

Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:06:
[...]

Klopt de rand van de Pro's beschadigd ook veel sneller. Hier een Pro en mijn vriendin heeft een niet Pro en daar blijven de randen veel mooier van, terwijl we beide echt heel voorzichtig zijn.
Hier een pro met originele leren hoes en 0 krasjes op de randen hoor :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Toppe schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:11:
[...]

Hier ook, maar blijkbaar is toch een keer een korreltje. te hard stukje tussen gekomen aan de rechterkant van de bezel. :( Met vorige iPhones vanaf de 4 nooit last mee gehad. Van de laatste Pro's zijn de randen zeker kras gevoeliger dan de gewone niet Pro's.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-09-2022 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Same here, die originele hoesjes zijn qua voering erg prettig!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:27:
[...]

ik ook. Kost een kleine moeite. Helemaal met dat mooie wachtwoord systeem van Apple :D
Ik houd er aan de einde van de rit ook meer opslag aan over.
Ik deed ook altijd een fresh install en had inderdaad meer opslag. Binnen een paar dagen is het weer net zo gevuld als eerder. Ik heb nu mijn iOS 16 onder handen genomen en flink wat gesnoeid en zet die back-up lekker terug. Teveel gedoe met instellen van meldingen en persoonlijke voorkeuren. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:00
Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:14:
[...]

Hier ook, maar blijkbaar is toch een keer een korreltje. te hard stukje tussen gekomen aan de rechterkant van de bezel. :( Met vorige iPhones vanaf de 4 nooit last mee gehad. Van de laatste Pro's zijn de randen zeker kras gevoeliger dan de gewone niet Pro's.
Ik heb 1 keer een Apple leather case gehad op mijn 12 Pro Max. Heb toen mijn mobiel laten vallen op de tegels, eerste wat er gebeurde was dat de mobiel een hoek uit de case kwam, en gelijk de zijkanten van de iPhone beschadigd waren, sindsdien nooit meer een Apple case durven te gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
@Reem0nN precies ook mijn ervaring, maar ik ben bang dat dit met alles cases zo is (anders krijg je de iPhone nooit uit de case). Heb nu ook de switch gemaakt naar een hoesje van Nomad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:28:
Relativeren lijkt mij overigens wel gezond, dan telkens klakkeloos zonder nadenken het nieuwste model te kopen plus meerprijs om het aandeel op pijl te houden. Zeker bij bedrijven die marketing voeren in de trant van: Wat zou een consument maximaal bereidt zijn te willen betalen voor product X?
Nah dat relativeren is ook wel gezond maar het moet geen hangende plaat worden, nu (en altijd de eerste dagen na aankondiging) zie je dat er veel gebruikers even komen "relativeren" en dan weer weg zijn, dat voegt mijns inziens nooit zoveel toe en voelt veel meer als "Aah ik kan/wil het niet betalen, dus ik ga dan ook even het plezier van andere weg relativeren"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hier een Pro zonder hoes en allemaal krasjes op de randen hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:00
Safaci schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:22:
@Reem0nN precies ook mijn ervaring, maar ik ben bang dat dit met alles cases zo is (anders krijg je de iPhone nooit uit de case). Heb nu ook de switch gemaakt naar een hoesje van Nomad.
Ik vind de Apple cases altijd wel mooi om te zien, maar voor eventuele ongelukjes, is het niet een aanrader.
Ik weet niet hoe de Nomad is, volgens mij is dat met een hardere TPU rand, waardoor die geheel over de behuizing van de iPhone zit, waardoor die tijdens een val niet eruit kan komen te vallen.

Heb zelf een Caudabe Synthesis die dat ook heeft, en dankzij het hoesje geen schade gehad op mijn 13 Pro Max tijdens een val op de grond, maar vind het zelf geen mooie case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:24:
[...]

Nah dat relativeren is ook wel gezond maar het moet geen hangende plaat worden, nu (en altijd de eerste dagen na aankondiging) zie je dat er veel gebruikers even komen "relativeren" en dan weer weg zijn, dat voegt mijns inziens niet zoveel toe en voelt veel meer als "Aah ik kan/wil het niet betalen, dus ik ga dan ook even het plezier van andere weg relativeren"
Volgens mij staat relativeren los van het kunnen betalen. Mensen die het (makkelijk) kunnen betalen kijken vaak niet naar wat er specifiek echt verbeterd is, maar willen gewoon het nieuwste van nieuwste het is voor die groep vaak ook gewoon een statussymbool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:47
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:25:
[...]

Hier een Pro zonder hoes en allemaal krasjes op de randen hoor :)
Veel mensen kopen een telefoon, stoppen em in een hoesje etc om deze dan later puntgaaf door te verkopen aan een random persoon om er meer voor te vangen. Maar er wordt vaak vergeten dat een hoesje (en zeker die van Apple) ook geld kost en daar krijg je meestal niks meer voor terug.
Gewoon gebruiken en dan mag later de volgende eigenaar de telefoon in een mooi hoesje stoppen zodat ie de krasjes niet ziet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:32:
[...]

Volgens mij staat relativeren los van het kunnen betalen. Mensen die het (makkelijk) kunnen betalen kijken vaak niet naar wat er specifiek echt verbeterd is, maar willen gewoon het nieuwste van nieuwste het is voor die groep gewoon een statussymbool.
Nah dat was mijn punt dan ook niet maar los van dat ben ik niet echt van mening dat een Apple product nog een statussymbool is, misschien 10 a 15 jaar geleden toen het voor de mainstream allemaal nieuw was maar inmiddels toch allang niet meer?

Ik heb niet het idee dat ik veel extra status geniet omdat ik een iPhone gebruik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wes- schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:35:
[...]

Veel mensen kopen een telefoon, stoppen em in een hoesje etc om deze dan later puntgaaf door te verkopen aan een random persoon om er meer voor te vangen. Maar er wordt vaak vergeten dat een hoesje (en zeker die van Apple) ook geld kost en daar krijg je meestal niks meer voor terug.
Gewoon gebruiken en dan mag later de volgende eigenaar de telefoon in een mooi hoesje stoppen zodat ie de krasjes niet ziet. :)
Ja eens, ik ben er gezond zuinig op maar is verder wel gewoon een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Wat wordt er veel gegeneraliseerd en goed gepraat zeg. Koop er een of koop er geen. Boeiend dat je het kan betalen, maar dat Jupiter niet in evenwicht staat met Mars en het daarom maar niet doet. :)

Ik hoop dat we straks leuk ervaringen kunnen delen over deze iPhone. Kan niet wachten. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:23
[...]

Die mening had ik ook, totdat ik vloertegels in mijn huis kreeg. Sindsdien altijd minimaal een hoesje er omheen want 1x de grond kussen en het gedaan met je scherm/achterkant

RIP Iphone XR
RIP Iphone 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
THE_BASE schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:32:
[...]

Precies. Apple geeft 420,- euro voor iPhone 12 Pro. Sobby.nl (tip van @Donstil) doet 570,- euro en KPN doet (in combinatie met contract) 600,- euro.

Die laatstgenoemde doe ik sowieso, maar probeer nog wel Tweakers V&A, want hij is echt als nieuw, inclusief nieuwe kabel, nieuw Tempered Glass en nieuwe Apple Silicone Case. Ergens zonde om niet iemand direct blij mee te kunnen maken. ;)
Dat Sobby klinkt wel heel interessant, bedankt voor de tip (ook @Donstil )! Hebben mensen hier ervaring mee of de verkoopprijzen vlak na de release van het nieuwe model gaan zakken of binnen welke periode je het toestel op moet sturen? Ik weet zelf niet wanneer ik mijn 14 pro van Vodafone ontvang en ik zit liever niet zonder telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
[...]

Mijn iPhone 12 Pro Max 256GB Graphite heeft het 2 weken volgehouden in een hoesje en onder een screenprotector. Na 2 weken gingen die er af omdat ik het irritant vond.
Heb een grote maar heel licht krasje op mijn scherm en de rest van het toestel ziet er nog puntgaaf uit met microkrasjes op de zijkanten en onderkant.

Deze gaat dan ook door naar mij pa of ma en die mogen zelf weten wat ze er omheen doen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
jessy100 schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:38:
[...]

Die mening had ik ook, totdat ik vloertegels in mijn huis kreeg. Sindsdien altijd minimaal een hoesje er omheen want 1x de grond kussen en het gedaan met je scherm/achterkant

RIP Iphone XR
RIP Iphone 12
Mijn 12 mini ook laten vallen op tegels (op dag 1 🙈) van ongeveer 1.70m hoogte. Alleen een heel klein deukje was het gevolg. De case ging er wel weer snel omheen. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
Steven030 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:04:
[...]

Dat Sobby klinkt wel heel interessant, bedankt voor de tip (ook @Donstil )! Hebben mensen hier ervaring mee of de verkoopprijzen vlak na de release van het nieuwe model gaan zakken of binnen welke periode je het toestel op moet sturen? Ik weet zelf niet wanneer ik mijn 14 pro van Vodafone ontvang en ik zit liever niet zonder telefoon
Ik heb zowel ervaring met sobby als swappie. Swappie zat vorig jaar aanzienlijk hoger met de bieding op mijn iPhone XS. Vreemde is alleen dat je hem naar Helsinki moet opsturen, maar betaling was supersnel binnen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
funk-e schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:14:
[...]

Ik heb zowel ervaring met sobby als swappie. Swappie zat vorig jaar aanzienlijk hoger met de bieding op mijn iPhone XS. Vreemde is alleen dat je hem naar Helsinki moet opsturen, maar betaling was supersnel binnen.
Hier ook ervaring met Swappie. Ik moest ook twee keer kijken naar het label toen er Helsinki op stond, maar uiteindelijk met DHL Express in anderhalve dag daar. Nog een dag later geld op m'n rekening. Op dit moment lijkt Swappie ook meer te betalen dan Sobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Bestaat er ook een Swappie of Sobby voor Apple Watches of officiele Apple accessoires?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 19-09 00:38
Tim14ww schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:29:
[...]

Hier ook ervaring met Swappie. Ik moest ook twee keer kijken naar het label toen er Helsinki op stond, maar uiteindelijk met DHL Express in anderhalve dag daar. Nog een dag later geld op m'n rekening. Op dit moment lijkt Swappie ook meer te betalen dan Sobby.
idem hier

echter weet ik niet of ik iemand zou aanraden om een toestel aan te schaffen. Daar lees ik wel meer problemen over. Of dat mensen toch een slechter bod krijgen dan in eerste instantie beloofd, maar verkoop annuleren (en laten terugsturen) is gratis. Daar zie ik dus geen risico.

[ Voor 21% gewijzigd door funk-e op 12-09-2022 11:35 ]

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:32:
Bestaat er ook een Swappie of Sobby voor Apple Watches of officiele Apple accessoires?
Je kan Rebuy proberen, die doen ook Apple watches (en vrijwel alles eigenlijk).
Zelf alleen nooit wat verkocht daar dus mij niet aan ophangen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
Ample Energy schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:34:
Kan je op de iPhone bij Apple Music inloggen met een zelfgekozen Apple ID of pakt Apple Music altijd de Apple ID waarmee is ingelogd op de iPhone?
Je kunt een ander ID pakken maar het werkt niet altijd feilloos aangezien je steeds uit alle services moet uitloggen, je kunt niet per service uit uitloggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 22:01
Ample Energy schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:34:
Kan je op de iPhone bij Apple Music inloggen met een zelfgekozen Apple ID of pakt Apple Music altijd de Apple ID waarmee is ingelogd op de iPhone?
Dit moet je echt niet willen - het kan - maar iOS is nou eenmaal ingericht op het gebruik van één Apple ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:07
Batterijcapaciteit uitgelekt.

iPhone 13 mini 2.406 mAh
iPhone 14 Plus 4.325 mAh

IPhone 13 3.227 mAh
IPhone 14 3.279 mAh

iPhone 13 Pro 3.095 mAh
iPhone 14 Pro 3.200 mAh

iPhone 13 Pro Max 4.352 mAh
iPhone 14 Pro max4.323 mAh

[ Voor 12% gewijzigd door Sjuuls92 op 12-09-2022 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Sjuuls92 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:54:
Batterijcapaciteit uitgelekt.

iPhone 13 mini 2.406 mAh
iPhone 14 3.279 mAh

iPhone 13 3.227 mAh
iPhone 14 Plus 4.325 mAh

iPhone 13 Pro 3.095 mAh
iPhone 14 Pro 3.200 mAh

iPhone 13 Pro Max 4.352 mAh
iPhone 14 Pro max4.323 mAh
Ben wel benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen mijn 12 pro max en 14 pro. Vind het ook moeilijk inschatten gezien bepaalde processen gewoon efficiënter worden gedaan. En anders bestel ik later alsnog een pro max en de 14 pro naar de vrouw ofzo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:58:
[...]

Ben wel benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen mijn 12 pro max en 14 pro. Vind het ook moeilijk inschatten gezien bepaalde processen gewoon efficiënter worden gedaan. En anders bestel ik later alsnog een pro max en de 14 pro naar de vrouw ofzo. :D
Ik ging van een 12 Pro Max naar een 13 Pro maar moest daar best wel even aan wennen. Met 6 uur SoT is het hier meestal wel op (op moment van schrijven nog 58% sinds 08:00) en ik verwacht dat dit door de nieuwe soc maar wel AOD zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Practics schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:58:
[...]

iPhone 12 Pro Max heeft een batterijcapaciteit van 3687mAh.
Dus de iPhones 13 en 14 Pro Max zijn significant beter.

Ik denk persoonlijk dat de 14 Pro ook langer meegaat dan de iPhone 12 Pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:09
4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:51:
Geen negativiteit hoor, ik probeer het juist ietwat te relativeren. Ik weet dat jij het kan betalen en er dus heel anders en wat gemakkelijker tegenaan kijkt. Helemaal prima. Maar dat is niet representatief voor de meeste kopers. Bijvoorbeeld jongeren die aangespoord worden tot het verkrijgen van dit dure spul.

Als je het top toestel wilt (ik ging geven uit van de MAX) en je wilt écht goed gebruik maken van die camera dan moet je 1600,- neerlappen ivm ProRaw en ProRes. Voor de reguliere pro is dat dan 460,- meer dan de X.

Dus de meesten gebruiken niet eens de volle potentie van wat de telefoon kan, omdat ze voor de 128gb gaan.

En ‘marketing’ en ‘uiteraard beter’ kan heel goed samen gaan. Helemaal omdat de camera al een tijdje overkill is. Mensen gaan door de marketing de camera verheerlijken om vervolgens simpele BBQ fotos te maken.
Nu moet je ook niet overdrijven.
Ik lees wel eens vergelijkingen op pepper over Apple en Ferrari.

Ik zie half Nederland echter niet in een Ferrari rijden.
Sterker nog, de gemiddelde student koopt zo’n nieuwe telefoon met gemak. Het is niet alsof het nu zo onbetaalbaar is.

Kwestie van keuzes maken.
Tuurlijk blijft het veel geld, maar een student neemt hem met abbo en betaalt €200 bij.

Het is uiteindelijk maar een telefoon, dat gevoel van status voor een telefoon zit vooral bij de bezitter. Verder bij niemand.

Bij een Ferrari is dat juist wél het geval. Daar kijkt iedereen op straat even om als er een langsrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:09
ZiSE schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:10:
[...]

Je kunt een ander ID pakken maar het werkt niet altijd feilloos aangezien je steeds uit alle services moet uitloggen, je kunt niet per service uit uitloggen.
Ik vond mede daarom Spotify toch lekkerder werken.

En Tesla biedt geen Apple CarPlay, alleen Spotify. Dat speelde ook wel mee 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enJfx3eBBIAyM9Ow7MdrzMjEdSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYAadqmCEj9sBoiTdMGuf4h4.webp?f=fotoalbum_large

Ik ben echt heel benieuwd naar alle ervaringen van jullie - de community - over dynamic island. Ik spaar nog even door, vandaar dat ik vooral hier zal meelezen naar jullie bevindingen. Ook hoe developers dit gaan toepassen op hun apps. Ik denk wel steeds, waarom kan dit niet met de bestaande notch? Je zou het op een zelfde manier kunnen aanvliegen denk ik.

Nu hebben de ontwerpers van Apple toch voor witruimte gekozen en ruimte rondom de camera cutout gelaten ten koste van screen real estate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ming-Chi heeft weer wat geroepen: Kuo: iPhone 14 Plus Pre-Orders Worse Than iPhone 13 Mini, Product Strategy 'Fails'

Volgend jaar dus alleen maar een iPhone 15 in de non pro line-up?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:47:
Ming-Chi heeft weer wat geroepen: Kuo: iPhone 14 Plus Pre-Orders Worse Than iPhone 13 Mini, Product Strategy 'Fails'

Van mij mogen ze die Ming-Chi opsluiten in een geforticifeerd kelder op een onbewoond eiland met Gurman er bij graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerlijk gezegd dat de mini t eigenlijk helemaal niet zo slecht heeft gedaan. Ik zie om mij heen veel vraag naar een mini, maar niet per se naar een grotere.

Edit: de non-pro modellen zijn trouwens nog gewoon beschikbaar voor aflevering op de 16e of ophalen in een van de stores bij Apple. Kan me niet herinneren dat dit bij de 13 series ook zo was.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2022 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azure
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:58:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat de mini t eigenlijk helemaal niet zo slecht heeft gedaan. Ik zie om mij heen veel vraag naar een mini, maar niet per se naar een grotere.

Edit: de non-pro modellen zijn trouwens nog gewoon beschikbaar voor aflevering op de 16e of ophalen in een van de stores bij Apple. Kan me niet herinneren dat dit bij de 13 series ook zo was.
Eens, hier op kantoor is iedereen direct overgestapt naar een 13 Mini toen deze beschikbaar kwam. Zelf ook een 13 mini in bezit en ik hoor regelmatig van vrienden dat het qua formaat wel echt de sweetspot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja had toevallig ook even gekeken, ligt een beetje aan de uitvoering of er wel of niet nog wat is van de normale 14 maar de plus is juist in alle kleuren/uitvoeringen niet meer leverbaar en staat op 7 oktober.

Dat van de Mini weet ik niet, om mij heen ken ik maar 1 iemand met een Mini maar dat lijkt mij niet echt relevant. Dat Apple hem geschrapt heeft zegt mij dan meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:31
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:04:
[...]

Ja had toevallig ook even gekeken, ligt een beetje aan de uitvoering of er wel of niet nog wat is van de normale 14 maar de plus is juist in alle kleuren/uitvoeringen niet meer leverbaar en staat op 7 oktober.

Dat van de Mini weet ik niet, om mij heen ken ik maar 1 iemand met een Mini maar dat lijkt mij niet echt relevant. Dat Apple hem geschrapt heeft zegt mij dan meer.
7 oktober is ook de geplande originele launch date vanuit Apple voor de 14 Plus.
Lijkt er dus op dat het geen storm loopt als alles nog beschikbaar is voor die datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:07

Voor 100 euro meer heb je de 13 pro met betere specs dus ook wel logisch dat de 14 waarschijnlijk minder verkoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjuuls92 op 12-09-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superhuuper schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:06:
[...]

7 oktober is ook de geplande originele launch date vanuit Apple voor de 14 Plus.
Lijkt er dus op dat het geen storm loopt als alles nog beschikbaar is voor die datum?
Ooh echt? Ik had aanstaande vrijdag aangenomen zoals de pro's.
Dan staat het stil inderdaad 8)7 Ming-Chi kan de AppleStore ook F5'en dus, weten we dat ook weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 12-09-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Tartarus schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:11:
[...]

iPhone 12 Pro Max heeft een batterijcapaciteit van 3687mAh.
Dus de iPhones 13 en 14 Pro Max zijn significant beter.

Ik denk persoonlijk dat de 14 Pro ook langer meegaat dan de iPhone 12 Pro Max.
Dat vermoed ik wel. Sowieso is mijn situatie nu best vreemd. Heb een buitendienst functie en kom dus op best veel plekken met vaak ook matig bereik. Merk gewoon dat dit best veel weg slurpt. Ook de mogelijkheid om tussen door op te laden is beperkt.

Vanaf 3okt naar een binnen functie met altijd de mogelijkheid om even bij te prikken. En ook minder afhankelijk van mijn mobiel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
[...]
In de praktijk begrijp ik het ook niet. Ken best veel mensen buiten Tweakers met een mini. Maar zag een artikel waarin Apple naar de aandeelhouders communiceerde dat de 13Mini nog niet eens de helft van de verkopen heeft gehaald van de 12Mini. En de 12Mini was maar iets van 5% van alle iPhones12. Dus getalsmatig begrijp ik het cancelen wel, hoe jammer het ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:56
Sjuuls92 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:07:
[...]

Voor 100 euro meer heb je de 13 pro met betere specs dus ook wel logisch dat de 14 waarschijnlijk minder verkoopt.
Nou, hopelijk valt (als dit klopt) de verkoop ook buiten Europa tegen en leert Apple dat als ze iets in dat prijs segment neer willen zetten ze het ook interessant genoeg moeten maken. En features maken die vervolgens buiten Noord Amerika niet werken zijn niet aantrekkelijk buiten Noord Amerika.

Ik ben ook trouwens benieuwd hoe het met het gebrek van een fysieke simkaart verder gaat (VS klanten). Ik hoor toch ook van Amerikanen die er over klagen. En ze schieten er ook niks mee op. Het is niet dat die ruimte ergens voor benut wordt (anders zouden de specs met de iPhone die wij hier krijgen anders moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:04:
[...]

Je weet dat de Plus pas 7 okt uitkomt hè?

Ja dat kan natuurlijk heel erg verschillen. Ik merk iig in mijn omgeving dat ze liever een mini hebben dan een Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

Quakie

quakelen

Dennisdn schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:18:
[...]

In de praktijk begrijp ik het ook niet. Ken best veel mensen buiten Tweakers met een mini. Maar zag een artikel waarin Apple naar de aandeelhouders communiceerde dat de 13Mini nog niet eens de helft van de verkopen heeft gehaald van de 12Mini. En de 12Mini was maar iets van 5% van alle iPhones12. Dus getalsmatig begrijp ik het cancelen wel, hoe jammer het ook is.
12 mini gebruiker hier en ik ben benieuwd of de 14 pro mij gaat bevallen.
Qua formaat is de mini ideaal. Kan hem met een hand gebruiken en beter hanteerbaar dan de iPhone 8. Ik had 14 mini genomen als die er gekomen was. Dus ergens begrijpelijk want ze hebben nu pro geld binnen 🤣

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:27:
[...]

Je weet dat de Plus pas 7 okt uitkomt hè?
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:12:
[...]

Ooh echt? Ik had aanstaande vrijdag aangenomen zoals de pro's.
Dan staat het stil inderdaad 8)7 Ming-Chi kan de AppleStore ook F5'en dus, weten we dat ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:22:
[...]

Nou, hopelijk valt (als dit klopt) de verkoop ook buiten Europa tegen en leert Apple dat als ze iets in dat prijs segment neer willen zetten ze het ook interessant genoeg moeten maken. En features maken die vervolgens buiten Noord Amerika niet werken zijn niet aantrekkelijk buiten Noord Amerika.

Ik ben ook trouwens benieuwd hoe het met het gebrek van een fysieke simkaart verder gaat (VS klanten). Ik hoor toch ook van Amerikanen die er over klagen. En ze schieten er ook niks mee op. Het is niet dat die ruimte ergens voor benut wordt (anders zouden de specs met de iPhone die wij hier krijgen anders moeten zijn).
Ik denk dat het hier vooral gaat om "nog" niet benut worden, het is en gevecht voor elke vierkante centimeter binnenin die toestellen en dan is het weglaten van de fysieke sim de volgende stap.

Merk wel regelmatig dat de e-sim in het buitenland een stuk verder lijkt te zijn dan hier in Nederland.

Even een e-sim met wat data erop kopen als pre-paid bijvoorbeeld, maar goed dat zal een kwestie van tijd zijn voor we in Nederland ook helemaal over zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Quakie schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:31:
[...]
Dus ergens begrijpelijk want ze hebben nu pro geld binnen 🤣
Een eventuele Mini Pro had van mij net zo duur mogen zijn als een gewone Pro… ik zou er direct voor tekenen :) Toevallig vanochtend iemand met een 13Pro op tafel waar ik hem even naast kon leggen en het valt ook wel weer mee. Het is heel jammer, maar ik ga er vast wel weer aan wennen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:56
Dennisdn schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:38:
[...]

Een eventuele Mini Pro had van mij net zo duur mogen zijn als een gewone Pro… ik zou er direct voor tekenen :) Toevallig vanochtend iemand met een 13Pro op tafel waar ik hem even naast kon leggen en het valt ook wel weer mee. Het is heel jammer, maar ik ga er vast wel weer aan wennen.
Ik vind het ‘normale’ formaat eigenlijk wel prettig. Groot genoeg scherm, maar past nog in mijn broekzak. Maar man, wat zijn die toestellen zwaar, helemaal de pro’s. Ding past prima in een hand, maar op gegeven moment denk je dat je in de sportschool met een gewicht aan het trainen bent. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 23:29
Ik zou het visueel echt dope vinden als gemiste notificaties in dat eiland als icoontjes wordt getoond. Zijn we af van al dat gejank van Android users die zeggen (terecht imo) dat Iphones geen notificatie laat zien op de homescreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
sennalonso1981 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:58:
Ik zou het visueel echt dope vinden als gemiste notificaties in dat eiland als icoontjes wordt getoond. Zijn we af van al dat gejank van Android users die zeggen (terecht imo) dat Iphones geen notificatie laat zien op de homescreen.
Mij boeit de mening van Android users totaal niet. Die hebben niets te zeggen en niets te willen over iOS en iPhones.
Ik hoop daarom dan ook dat je die notificaties in de Dynamic Island uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Ik hoop vooral dat die always on screen echt uit kan zoals wordt gezegd. In mijn Android tijd vond ik het ookal helemaal niks. Dus hopen dat die uit kan en bak betere batterijduur ervoor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MacRumors: Apple Charging Increased $99 Fee For iPhone 14 Battery Replacements

Nederlandse prijzen even opgezocht: iPhone 13 Pro: €75. iPhone 14 Pro: €119. Stijging van 58,7%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobB
  • Laatst online: 14:30
Tartarus schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:08:
[...]

Mij boeit de mening van Android users totaal niet. Die hebben niets te zeggen en niets te willen over iOS en iPhones.
Ik hoop daarom dan ook dat je die notificaties in de Dynamic Island uit kan zetten.
Mag ik er dan als ex-Android-gebruiker wèl iets van vinden? Dit klinkt wel erg eenzijdig, zo.

Ik moet zeggen: dit is één van de dingen die ik het meeste van Android mis. Ik heb nu meldingen van soms dagen oud nog steeds op mijn lockscreen staan, allerlei apps waar een rood getal bij staat en soms verlies ik ook dingen uit het oog die op dat moment belangrijk zijn. Meestal niet, gelukkig.

Op Android was me dat nooit gebeurd, dan had ik al lang de icoontjes bovenin weggewerkt. Werkt het? Ja. Ziet het er mooi uit? Nee, niet echt. Gaat het in het dynamic island passen? Denk het ook niet. Hoe dan ook zouden meldingen nog wel 'n keer op de schop mogen bij iOS wat mij betreft, ik denk wel dat het beter kàn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:14:
MacRumors: Apple Charging Increased $99 Fee For iPhone 14 Battery Replacements

Nederlandse prijzen even opgezocht: iPhone 13 Pro: €75. iPhone 14 Pro: €119. Stijging van 58,7%.
Ja? Boeie heb mijn telefoon echt ontzettend misbruikt zeker ivm de accu en heb nu 86% over en apple adviseert bij 80% vervanging. Voor mij als extreme gebruiker betekent dat dus elke 2,5/3 jaar nieuwe accu a 120 euro? Common gaat nergens over. Laat je beeldscherm is kapot vallen 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
ZiSE schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:10:
[...]

Azure schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:41:
[...]

Dit moet je echt niet willen - het kan - maar iOS is nou eenmaal ingericht op het gebruik van één Apple ID.
Damn it, haha. Maar bedankt voor de reacties.
Op zich maakt het nog weinig uit. Ik dacht dat je bij een iPad ook 6 maanden zou krijgen en dan zou je dus kunnen zeggen dat er 60 euro korting is als je een iPad via Apple koopt, maar er zit geen gratis Apple Music bij een iPad dus het is voor mij niet meer relevant.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tartarus schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:08:
[...]

Dat is dus niet waar. 8% van de Android gebruikers heeft aandelen in Apple. Zij gaan naar speciale jaarvergaderingen (derde woensdag van oktober) waarin ze hun top 5 favoriete Android features opschrijven. En Apple heeft de belofte gedaan minimaal 3 dingen van Android te "adopteren". Dus het kan je maar beter wel boeien wat Android gebruikers vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:20:
[...]

Dat is dus niet waar. 8% van de Android gebruikers heeft aandelen in Apple. Zij gaan naar speciale jaarvergaderingen (derde woensdag van oktober) waarin ze hun top 5 favoriete Android features opschrijven. En Apple heeft de belofte gedaan minimaal 3 dingen van Android te "adopteren". Dus het kan je maar beter wel boeien wat Android gebruikers vinden.
Ooh echt waar? Ik dacht altijd dat het een kwestie was van roeptoeteren op de Tweakers frontpage onder berichten over Apple en dat Apple die dingen dan meeneemt in de volgende release :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 23:29
Geef die optie gewoon Apple, het is te doen. Volgens mij gaat iMessage notificaties ook in de eiland verschijnen, dus het is zeker mogelijk. Als je er niet van houdt zet je het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Practics schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:13:
Ik hoop vooral dat die always on screen echt uit kan zoals wordt gezegd. In mijn Android tijd vond ik het ookal helemaal niks. Dus hopen dat die uit kan en bak betere batterijduur ervoor terug
Nou dat lijkt wel de reden te zijn waarom we het nu pas krijgen. Oled schermen met 1Hz tot 120Hz waren er nog niet zo heel lang en Apple heeft er duidelijk voor gekozen om AOD pas te introduceren met de 1Hz mogelijkheid.

Wat je zag op Android vroeger waren 60Hz schermen die op 60 Hz een vierkant lieten zien, door Oled had je dan wel pixels die uit stonden maar alles wat aan was draaide op 60 Hz, wat weer verbruikt kost etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
sennalonso1981 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:31:
Geef die optie gewoon Apple, het is te doen. Volgens mij gaat iMessage notificaties ook in de eiland verschijnen, dus het is zeker mogelijk. Als je er niet van houdt zet je het uit.
Heb jij nu iets wat je ontzettend tegen zit op ios wat je niet kunt veranderen? Ik in iedergeval niet. Enige wat ik persoonlijk op Android beter vond en zeker in het begin jammer vond was het herschikken van apps en gebruik maken van widgets het missen van een menu. Maar na een half jaar (ja best lang) verdween dat gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Practics schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:34:
[...]

Heb jij nu iets wat je ontzettend tegen zit op ios wat je niet kunt veranderen? Ik in iedergeval niet. Enige wat ik persoonlijk op Android beter vond en zeker in het begin jammer vond was het herschikken van apps en gebruik maken van widgets het missen van een menu. Maar na een half jaar (ja best lang) verdween dat gevoel.
Dat je apps nog steeds niet kan herschikken zoals jij dat wilt is echt zo bizar &$!#%. Nu moet je gaan prutsen met wallpapers in naamloze widgets. De behoefte is er Apple. Geef het ons gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik zou op de pro max wel 7x5 iconen willen zien ipv 6x4 en de labels onder de iconen kunnen verbergen.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Practics schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:13:
Draai je iPhone om en het is uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Huigie schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:41:
Ik zou op de pro max wel 7x5 iconen willen zien ipv 6x4 en de labels onder de iconen kunnen verbergen.
Labels verbergen ben ik ook wel voorstander van inderdaad. Ik kan aan het icoon prima zien welke app het is en het komt wat rustiger over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
THE_BASE schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:44:
[...]

Draai je iPhone om en het is uit. 8)
Nee ik vond het echt vervelend some how. Teveel afleiding

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:24

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 01:56
Wat verwachten jullie van de 2x optische zoom door het gebruik van de hoofdcamera? Mijn gevoel zegt dat de camera met 3x optisch zoom toch net wat beter wordt.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe True Tone flash. Zit nu op de iPhone 8 Plus, waar ik bijna nooit de flash gebruik, omdat je er lelijke witte jaren 90 foto's van krijgt. Hoe is de flash op de laatste generatie iPhones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat is weer super bedacht, ten eerste voor energieverbruik, maar bovenal voor privacy. Het trekt makkelijker de aandacht voor collega's dan wanneer je zelf even op het scherm tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:49
Even drie dingen:

1. Zijn er stroringen bekend met eSIM?

2. En als je naar USA gaat en lokaal wilt mobielen, is het handig hier eSIM en dan daar een prepaid kaartje te kopen als fysieke SIM of handiger andersom? Omdat daar in USA bij nieuwe iPhone Pro's alleen nog eSIM ondersteund wordt.

3. Als je mobiel sneuvelt, maar je hebt nog een andere redelijk moderne mobiel, kan ik dan dezelfde QRcode gebruiken om daar de eSIM te activeren?

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:12
THE_BASE schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:16:
[...]

Dat is weer super bedacht, ten eerste voor energieverbruik, maar bovenal voor privacy. Het trekt makkelijker de aandacht voor collega's dan wanneer je zelf even op het scherm tikt.
Ja, en een functie waarbij je een AW nodig hebt. Kassa haha

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aah dat is wel weer gaaf, dat zijn van die features waarvoor ik bij Apple ben.
Op zichzelf allemaal niet zo spannend maar bij elkaar geeft het een heerlijke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LemonC200 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:52:
Wat verwachten jullie van de 2x optische zoom door het gebruik van de hoofdcamera? Mijn gevoel zegt dat de camera met 3x optisch zoom toch net wat beter wordt.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe True Tone flash. Zit nu op de iPhone 8 Plus, waar ik bijna nooit de flash gebruik, omdat je er lelijke witte jaren 90 foto's van krijgt. Hoe is de flash op de laatste generatie iPhones.
Het is geen 2x Optische zoom toch?
Ik had het begrepen als een uitsnede uit de 1x 48mp foto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
antonyv schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:27:

2. En als je naar USA gaat en lokaal wilt mobielen, is het handig hier eSIM en dan daar een prepaid kaartje te kopen als fysieke SIM of handiger andersom? Omdat daar in USA bij nieuwe iPhone Pro's alleen nog eSIM ondersteund wordt.

3. Als je mobiel sneuvelt, maar je hebt nog een andere redelijk moderne mobiel, kan ik dan dezelfde QRcode gebruiken om daar de eSIM te activeren?
Je kunt ook 2x e-sim actief hebben, ook in de toestellen die wij krijgen.

Mijn Nederlandse sim is daarom E-sim en mijn zakelijke een fysieke, als ik op reis ga gaat die fysieke eruit en maakt het daarom niet uit of de aanbieder e-sim of fysiek verstrekt. Tijdens mijn laatste USA trip koste een fysieke sim 9,95 (oid) en een e-sim niets. Dus dan is de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:40:
[...]

Mijn Nederlandse sim is daarom E-sim en mijn zakelijke een fysieke, als ik op reis ga gaat die fysieke eruit en maakt het daarom niet uit of de aanbieder e-sim of fysiek verstrekt. Tijdens mijn laatste USA trip koste een fysieke sim 9,95 (oid) en een e-sim niets. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
Ah interessant onderwerp, dat was ik helemaal vergeten.

Ik ga binnenkort op vakantie en zal voor het eerst een E-sim aanschaffen. Is het nu werkelijk een kwestie van "Voeg mobiel abonnement Toe" QR code scannen en Roaming uitzetten?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tannay60
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 19:04
Hebben meer mensen dat? Ik heb via de apple store iphone 14 pro max 128gb besteld op 9 sept met levertijd 26 sept - 03 okt. Kreeg vandaag een mail dat het opeens in de week van 03 okt - 10 okt wordt. Lekker dan. Hopelijk wordt het vervroegd, maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

THE_BASE schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:16:
[...]

Als het net zo "goed" werkt als die "Product X has been left behind" notificaties dan houd ik mijn hart vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tannay60 schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:01:
Hebben meer mensen dat? Ik heb via de apple store iphone 14 pro max 128gb besteld op 9 sept met levertijd 26 sept - 03 okt. Kreeg vandaag een mail dat het opeens in de week van 03 okt - 10 okt wordt. Lekker dan. Hopelijk wordt het vervroegd, maar denk het niet.
Dat wordt een weekje extra slecht slapen. :P Je kan maar beter gelijk wachten op de 15 Pro Max.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azure
antonyv schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:27:
Even drie dingen:

1. Zijn er stroringen bekend met eSIM?

Diensten als Nomad zorgen ervoor dat je wereldwijd esim pakketten kan bestellen en direct lokaal kan roamen. Ik heb uit nieuwsgierigheid mijn 13 Mini bij de setup voorzien van een esim van T-Mobile. Persoonlijk ben ik er wel fan van.

Ik verwacht dat eSIM only telefoons ervoor gaan zorgen dat dit in korte tijd gemeengoed kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Greatsword schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:48:
[...]

Ah interessant onderwerp, dat was ik helemaal vergeten.

Ik ga binnenkort op vakantie en zal voor het eerst een E-sim aanschaffen. Is het nu werkelijk een kwestie van "Voeg mobiel abonnement Toe" QR code scannen en Roaming uitzetten?
Yup eigenlijk wel en even je mobiele data wissen onder instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Azure schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:30:
[...]

Diensten als Nomad zorgen ervoor dat je wereldwijd esim pakketten kan bestellen en direct lokaal kan roamen.
Even snel gechecked omdat ik voor de zaak regelmatig op pad ben. De eerste die ik bekijk, Suriname, is ruim 8x zo duur als ik daar met m’n plastic prepaid simkaartje betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azure
Dennisdn schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:42:
[...]

Even snel gechecked omdat ik voor de zaak regelmatig op pad ben. De eerste die ik bekijk, Suriname, is ruim 8x zo duur als ik daar met m’n plastic prepaid simkaartje betaal.
Dat is dan toch juist gunstig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Reem0nN schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:18:
[...]

Ik heb 1 keer een Apple leather case gehad op mijn 12 Pro Max. Heb toen mijn mobiel laten vallen op de tegels, eerste wat er gebeurde was dat de mobiel een hoek uit de case kwam, en gelijk de zijkanten van de iPhone beschadigd waren, sindsdien nooit meer een Apple case durven te gebruiken. :+
Die van mij is tijdens het fietsen uit mijn broek gevallen op de klinkers. Resultaat; screenprotector stuk, paar deuken in mijn Apple case maar verder niets op het toestel. Ze kunnen dus wel goed werken ,aar het zal ook een kwestie van geluk zijn :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:37:
[...]

Het is geen 2x Optische zoom toch?
Ik had het begrepen als een uitsnede uit de 1x 48mp foto.
Klopt, 1x zoom is de 48mp sensor gebruiken met pixel binning, resultaat 12mp. 2x zoom is uitsnede van de 48mp sensor tot 12 mp, zonder pixel binning. In theorie dezelfde resolutie als de 1x zoom foto's, maar minder lichtsterk. En met dezelfde perspectiefvervorming als foto's van de 1x zoomlens/sensor. 3x zoom is de zoomlens/sensor. Minder lichtsterk, maar met minder perspectiefvervorming, dus bv. beter voor portretten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Azure schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:56:
[...]

Dat is dan toch juist gunstig?
Ik heb het wat ongelukkig opgeschreven zie ik nu. Die esim is 700% duurder dan lokaal een kaartje kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
Mooie toestellen weer. De stijl van iPhones kan me wel bekoren.

Zelf tot heden, en al sinds jaar en dag, een Android gebruiker, maar nu toch in twijfel om een keer de uitstap te maken naar iPhone .

Vooral de lange ondersteuning en batterijduur spreken me erg aan ... Ben dus erg benieuwd naar de eerste hands-on ervaringen straks :)

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:37:
[...]

Yup eigenlijk wel en even je mobiele data wissen onder instellingen.
Kun je dat eens kort uitleggen waarom dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:40:
[...]

Je kunt ook 2x e-sim actief hebben, ook in de toestellen die wij krijgen.

Begrijp ik dan goed dat een Pro nu 2*eSIM en 1*SIM ondersteund?
Denk niet gelijktijdig he?
Dus eSIM kan in Europese modellen ook samen met een andere eSIM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
antonyv schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:17:
[...]

Begrijp ik dan goed dat een Pro nu 2*eSIM en 1*SIM ondersteund?
Denk niet gelijktijdig he?
Dus eSIM kan in Europese modellen ook samen met een andere eSIM?
Yup, dat kon overigens al hoor, dat is niet nieuw met de 14.

Dual-Sim kan met 2x E-Sim of e-Sim+fysieke Sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
antonyv schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:14:
[...]

Kun je dat eens kort uitleggen waarom dat moet?
*Wisselen, wissen is een tikfout 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonyv
Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:26:
[...]

*Wisselen, wissen is een tikfout 8)7
Ja dan begrijp ik je nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:07
Al iets meer bekend over het Always on Display. Het lijkt nu meer een gedimd scherm en ik vroeg me af je dit kunt veranderen naar alleen klok en meldingen.

Ook weer typisch Apple om dit soort features niet door te voeren naar alle toestellen met een oled scherm. Het argument dat het alleen kan bij de iPhone 14 Pro omdat het scherm naar 1Hz kan slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:35:
Ook weer typisch Apple om dit soort features niet door te voeren naar alle toestellen met een oled scherm. Het argument dat het alleen kan bij de iPhone 14 Pro omdat het scherm naar 1Hz kan slaat natuurlijk nergens op.
Apple implementeert iets heel goed of doet het niet. Jouw argumentatie zou kunnen kloppen als je genoegen neemt met minder: in dit geval minder accu omdat een verlaging naar 60Hz energie kost.

Daarom is er nu een scherm wat naar 1Hz kan. In combinatie met een nog zuiniger A16 chip is het mogelijk zoals Apple het voor ogen heeft. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar het is nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:35:
Het argument dat het alleen kan bij de iPhone 14 Pro omdat het scherm naar 1Hz kan slaat natuurlijk nergens op.
Nah ik denk dat dit wel meevalt en 1Hz juist wel een goeie onderbouwing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:03
Voor wie de nieuwe iPhone 14 (Pro) wallpapers alvast wil gebruiken.

https://9to5mac.com/2022/...one-14-14-pro-wallpapers/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:07
Kijk er erg naar uit naar woensdag als het embargo er af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:44
Als ik vrijdag m’n nieuwe iPhone krijg en Apple Watch dien ik weer gewoon alles over te zetten naar m’n nieuwe iPhone en dan de nieuwe Apple Watch koppelen toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:13:
Als ik vrijdag m’n nieuwe iPhone krijg en Apple Watch dien ik weer gewoon alles over te zetten naar m’n nieuwe iPhone en dan de nieuwe Apple Watch koppelen toch ?
Watch eerst ontkoppelen op oude iPhone.
Dan backup maken op oude iPhone, overzetten naar nieuwe iPhone is beter en sneller dan de iPhones naast elkaar leggen en de instructies op het scherm te volgen.
Daarna Watch koppelen op de nieuwe iPhone.
Pagina: 1 ... 12 ... 44 Laatste