Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:26
Ik heb 1,5 jaar geleden de stap gemaakt en heb echt 0,0 spijt. Via de HTC Daimond naar een Samsung I7500 (2009!) altijd Android toestellen gehad. Roms geflasht de hele rambam :o. Maar op een bepaald moment wilde ik eigenlijk dat mijn spullen gewoon altijd werkte. Eerste wat mij opviel was de accu en de snelheid en dat je na een uurtje al compleet gewend bent. Had alleen spijt dat ik niet gewoon gelijk een Pro gekocht had dus dat heb ik nu maar gedaan :P
oviMivo schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:17:
Mooie toestellen weer. De stijl van iPhones kan me wel bekoren.

Zelf tot heden, en al sinds jaar en dag, een Android gebruiker, maar nu toch in twijfel om een keer de uitstap te maken naar iPhone .

Vooral de lange ondersteuning en batterijduur spreken me erg aan ... Ben dus erg benieuwd naar de eerste hands-on ervaringen straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
T-Blizzard schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:47:
Ik heb 1,5 jaar geleden de stap gemaakt en heb echt 0,0 spijt. Via de HTC Daimond naar een Samsung I7500 (2009!) altijd Android toestellen gehad. Roms geflasht de hele rambam :o. Maar op een bepaald moment wilde ik eigenlijk dat mijn spullen gewoon altijd werkte. Eerste wat mij opviel was de accu en de snelheid en dat je na een uurtje al compleet gewend bent. Had alleen spijt dat ik niet gewoon gelijk een Pro gekocht had dus dat heb ik nu maar gedaan :P

[...]
Wijsheid komt met de jaren :+

Volgende maand een 14 Pro 256GB Purple bestellen - dan gaat de 13 Pro 128GB naar mijn vrouw en de 12 Pro 128GB wordt ingeruild of verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:40:
[...]

Watch eerst ontkoppelen op oude iPhone.
Dan backup maken op oude iPhone, overzetten naar nieuwe iPhone is beter en sneller dan de iPhones naast elkaar leggen en de instructies op het scherm te volgen.
Daarna Watch koppelen op de nieuwe iPhone.
Is niet nodig om je Watch te ontkoppelen.
https://support.apple.com/en-us/HT205189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39

[...]
Dat is inderdaad aardig vergelijkbaar. Destijds gestart met de Galaxy Spica. Door naar S1/S3/S6/Note2/pixel 2/4/6.

Hoewel de toestellen van Google mij het meest bekoren, zie ik ook dat de iPhones steeds "completer" worden (qua aanpasbaarheid vooral).

De bouwkwaliteit/uitstraling van Apple is altijd dik voor elkaar natuurlijk. En heel veel tweaken e.d. doe ik ook niet meer.

Wat ik nog wel jammer vind is het ontbreken van usb-c .. gezien al onze andere apparaten dat wel hebben. De samenwerking met een iPad zal echter wel weer stuk soepeler lopen dan met een Pixel.

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Ah okay. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
oviMivo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:16:
[...]

Dat is inderdaad aardig vergelijkbaar. Destijds gestart met de Galaxy Spica. Door naar S1/S3/S6/Note2/pixel 2/4/6.

Hoewel de toestellen van Google mij het meest bekoren, zie ik ook dat de iPhones steeds "completer" worden (qua aanpasbaarheid vooral).

De bouwkwaliteit/uitstraling van Apple is altijd dik voor elkaar natuurlijk. En heel veel tweaken e.d. doe ik ook niet meer.

Wat ik nog wel jammer vind is het ontbreken van usb-c .. gezien al onze andere apparaten dat wel hebben. De samenwerking met een iPad zal echter wel weer stuk soepeler lopen dan met een Pixel.
Hahaha precies hetzelfde Samsung lijstje S1, S3 en S6. Ik heb sinds kort ook een IPad Air en dat gedoe met kabels was wel een ding. Maar heb pas van de vrouw zo’n Belkin MagSafe lader gekregen dus nu gaat elke avond de Watch en de iPhone erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-09 21:39
T-Blizzard schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:57:
[...]

Hahaha precies hetzelfde Samsung lijstje S1, S3 en S6. Ik heb sinds kort ook een IPad Air en dat gedoe met kabels was wel een ding. Maar heb pas van de vrouw zo’n Belkin MagSafe lader gekregen dus nu gaat elke avond de Watch en de iPhone erop :)
MagSafe had ik idd ook al gezien, dat scheelt weer wat gedoe. Sowieso laad ik de apparatuur in de nacht wel op, dus voor opladen valt het nog wat mee. Vooral gegevens overdracht is een dingetje :)

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
De Androids in huis voelen zich bedreigd nu de iPhone dichterbij komt en een kat in het nauw... Wekker-app is supertraag geworden en speelt soms 5 minuten te laat geluid af, 's nachts wanneer m'n telefoon op de lader ligt gaat de trilfunctie aan voor inkomende berichten, sms'jes krijgen geen notificatie meer...

Ik weet niet of een telefoon met een wekkerfunctie, notificaties en een uit te schakelen trilfunctie hoge of lage verwachtingen zijn, maar ik heb wel erg veel zin in een telefoon die "gewoon werkt" :P

€1500 voor een wekker... ;( _O-

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ample Energy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:57:
De Androids in huis voelen zich bedreigd nu de iPhone dichterbij komt en een kat in het nauw... Wekker-app is supertraag geworden en speelt soms 5 minuten te laat geluid af, 's nachts wanneer m'n telefoon op de lader ligt gaat de trilfunctie aan voor inkomende berichten, sms'jes krijgen geen notificatie meer...

Ik weet niet of een telefoon met een wekkerfunctie, notificaties en een uit te schakelen trilfunctie hoge of lage verwachtingen zijn, maar ik heb wel erg veel zin in een telefoon die "gewoon werkt" :P

€1500 voor een wekker... ;( _O-
Nokia 3310 een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45
En dan weten dat er door een bug in iOS wereldwijd wel eens de wekkers niet af gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:13:
Als ik vrijdag m’n nieuwe iPhone krijg en Apple Watch dien ik weer gewoon alles over te zetten naar m’n nieuwe iPhone en dan de nieuwe Apple Watch koppelen toch ?
Link van Apple, met daarin exact wat je moet doen bij een nieuwe iPhone en Apple Watch. Op deze blz. staan doorverwijzingen (links) naar b.v. de Apple watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:07
Mensen toch ga ik voor de 14 pro max, in 1e instantie dacht ik ik gebruik de camera niet zoveel en ga daarom voor de Plus. Maar wil toch de meeste vernieuwing qua features en dan kom ik toch bij de Pro max uit. Ook game ik graag op mn telefoon en dan nu toch gekozen voor 120hz scherm. Moet alleen wel wat langer wachten maar dat vind ik niet erg. Ik ga het toestel los kopen. Denk gewoon weer rechtstreeks bij Apple.

Edit: toch bij tmobile besteld daar had ik het 256gb model voor nog minder dan los te kopen 128gb model. :)

[ Voor 11% gewijzigd door elaho op 13-09-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:46
Is er eigenlijk een verschil tussen 12 pro en 14 pro MagSafe hoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13
Dennisdn schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:26:
[...]

En dan weten dat er door een bug in iOS wereldwijd wel eens de wekkers niet af gaan ;)
nieuws: Wekker iPhone faalt in nieuwe jaar

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Steven030 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:16:
De iPhone12 past niet in een 13-hoesje en andersom door andere vorm van het camera-eiland.
Dus de kans dat een 14 in een 12-hoesje past is klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-09-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steven030 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:16:
Ja, want het camera eiland is groter t.o.v. de 12 pro.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Iemand hier iets zinnigs te zeggen over 256GB vs 512GB?

Ik geloof dat je voor 48Mpixel fotos sowieso in ProRAW moet schieten. Die Fotos zijn 70-80MB. Dan nog flink wat apps, OS, etc erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Yup, 256GB + iCloud abbo.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 17:44
Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 06:40:
[...]

Watch eerst ontkoppelen op oude iPhone.
Dan backup maken op oude iPhone, overzetten naar nieuwe iPhone is beter en sneller dan de iPhones naast elkaar leggen en de instructies op het scherm te volgen.
Daarna Watch koppelen op de nieuwe iPhone.
Moet ik Niet eerst een backup maken en dan ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
oviMivo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:00:
[...]

MagSafe had ik idd ook al gezien, dat scheelt weer wat gedoe. Sowieso laad ik de apparatuur in de nacht wel op, dus voor opladen valt het nog wat mee. Vooral gegevens overdracht is een dingetje :)
Is dat draadloos laden niet slechter voor je telefoon v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben toch wel benieuwd wat nou slim is. Ik stap al jaren over op nieuwe iPhones door een iCloud backup terug te zetten. Maar soms lees je dat je beter zonder backup kan beginnen. Wat is jullie ervaring?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
DennusB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:48:
Ben toch wel benieuwd wat nou slim is. Ik stap al jaren over op nieuwe iPhones door een iCloud backup terug te zetten. Maar soms lees je dat je beter zonder backup kan beginnen. Wat is jullie ervaring?
Als je zeker wilt weten dat er geen foutjes worden overgebracht kun je het beste een Clean install doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
elaho schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:10:
Mensen toch ga ik voor de 14 pro max, in 1e instantie dacht ik ik gebruik de camera niet zoveel en ga daarom voor de Plus. Maar wil toch de meeste vernieuwing qua features en dan kom ik toch bij de Pro max uit. Ook game ik graag op mn telefoon en dan nu toch gekozen voor 120hz scherm. Moet alleen wel wat langer wachten maar dat vind ik niet erg. Ik ga het toestel los kopen. Denk gewoon weer rechtstreeks bij Apple.

Edit: toch bij tmobile besteld daar had ik het 256gb model voor nog minder dan los te kopen 128gb model. :)
Haha, blijf je er nu wel zeker bij? Zou je de eerste paar cijfers van je T-mobile bestelnummer eens kunnen plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Tim14ww schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:51:
[...]

Haha, blijf je er nu wel zeker bij? Zou je de eerste paar cijfers van je T-mobile bestelnummer eens kunnen plaatsen?
Haha ja weet het nu zeker! 😃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:43:
[...]

Moet ik Niet eerst een backup maken en dan ontkoppelen.
Tijdens het ontkoppelen wordt er automatisch een backup van de Watch gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09 15:45

[...]
Zeer herkenbaar alleen iets langer geleden inmiddels :X

Vrijdag moet de 14 Pro 256gb binnenkomen alleen zelf groot deel van de dag niet thuis :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:46
IKON schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:52:
Iemand hier iets zinnigs te zeggen over 256GB vs 512GB?

Ik geloof dat je voor 48Mpixel fotos sowieso in ProRAW moet schieten. Die Fotos zijn 70-80MB. Dan nog flink wat apps, OS, etc erbij.
Ligt er natuurlijk aan in welke mate je foto's en video's maakt. Over het algemeen kom je denk ik wel met 256GB weg tenzij je de hele dag 4K-video's aan het maken bent. Met 1 minuut 4K ProRes zit je al op 3GB.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:56:
[...]

Heeft ie bij mij een keer niet gedaan, dus wees gewaarschuwd.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Redondo1982 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:47:
[...]

Heeft ie bij mij een keer niet gedaan, dus wees gewaarschuwd.
Oh ik maak me daar niet druk om. Zo veel info staat er niet op mijn Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:49:
[...]

Oh ik maak me daar niet druk om. Zo veel info staat er niet op mijn Watch.
Jij bent niet de enige die hier leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Tartarus schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:56:
[...]

Ahh maar ik heb geen opslag dus dat moet ik met die gratis opslag eerst doen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:01:
[...]

Ahh maar ik heb geen opslag dus dat moet ik met die gratis opslag eerst doen toch
Hier durf ik geen antwoord op te geven, aangezien ik al jaren geen standaard 5GB iCloud opslag meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
elaho schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:51:
[...]

Als je zeker wilt weten dat er geen foutjes worden overgebracht kun je het beste een Clean install doen. :)
Over welke foutjes heb je het dan?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:11
MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:01:
[...]

Ik zou eerst de iPhone overzetten en niet eerst je Watch ontkoppelen want grote kans dat je dan alles kwijt bent. Zie ook Uw Apple Watch koppelen met een nieuwe iPhone.

Tevens kan je Tijdelijke iCloud-opslag krijgen als u een nieuwe iPhone of iPad koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iPhone 14 Pro spotted in the wild ahead of Friday release

[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 13-09-2022 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51

[...]
Zelfde verhaal hier eigenlijk, alleen ga ik het nu doen :P Altijd Android gehad prive, met de laatste 3 jaar een iPhone 8 ernaast van werk dsu al kunnen wenen aan iOS. Begonnen van de Samsung Omnia HD naar diverse HTC's en de agelopen 4 jaar Oneplus. Al een tijdje niet meer blij met m'n OP8Pro en besloten nu de overstap te maken naar een iPhone 14 Pro. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
Southern Sun schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:26:
[...]

Zelfde verhaal hier eigenlijk, alleen ga ik het nu doen :P Altijd Android gehad prive, met de laatste 3 jaar een iPhone 8 ernaast van werk dsu al kunnen wenen aan iOS. Begonnen van de Samsung Omnia HD naar diverse HTC's en de agelopen 4 jaar Oneplus. Al een tijdje niet meer blij met m'n OP8Pro en besloten nu de overstap te maken naar een iPhone 14 Pro. Ben benieuwd!
Allereerste OnePlus had ik ook te pakken toen met invite en al (hype!). Weinig echt slechte telefoons gehad maar op moment dat ik mijn IPhone in handen had was het wel een gewaarwording qua gevoel en kwaliteit. Mijn 12 vliegt echt door zijn apps heen en heeft nergens ook maar iets van vertraging. Hij is ook echt niet aan vervanging toe… Maar ja echt spijt dat het toen als eerste IPhone geen pro is geworden. Vond ik toen teveel geld 😂

[ Voor 20% gewijzigd door T-Blizzard op 13-09-2022 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:18
Southern Sun schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:26:
[...]

Dat is toevallig, ook ik gebruik een OnePlus 8 Pro en denk er over na om een 14 pro Max aan te schaffen. Heb altijd Android gebruikt, eerst Samsung en daarna OnePlus.

Het laatste jaar begint mijn OnePlus mij toch wat tegen te staan: na een update meerdere keren gehad dat ik niet meer draadloos kon betalen. Bij het opnemen van een video stotteren de eerste paar seconden (komt ook door in de opname) en nog wat meer van dit soort bugs. Ik snap dat er bugs in kunnen zitten, maar dit zijn toch wel echt vervelende bugs. Ik hoop dat minder te ervaren met iOS.

Ook zit er behoorlijk kwaliteits verschil tussen de cameras, het groene gras op de primaire camera ziet er anders uit dan het gras op de ultra wide. Hoe dit dat met iPhone?

In het verleden juist heel veel gecustomized met Android, zoals custom roms, kernels, etc. Tegenwoordig wil ik gewoon dat het werkt :P

[ Voor 6% gewijzigd door SnoopBok op 13-09-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
don spike schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:23:
[...]

Ik zou eerst de iPhone overzetten en niet eerst je Watch ontkoppelen want grote kans dat je dan alles kwijt bent. Zie ook Uw Apple Watch koppelen met een nieuwe iPhone.

Tevens kan je Tijdelijke iCloud-opslag krijgen als u een nieuwe iPhone of iPad koopt.
Maar ik bezit a een Apple Watch 5 dat kan dan gewoon op bovenstaande manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
SnoopBok schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:53:
[...]

Dat is toevallig, ook ik gebruik een OnePlus 8 Pro en denk er over na om een 14 pro Max aan te schaffen. Heb altijd Android gebruikt, eerst Samsung en daarna OnePlus.

Het laatste jaar begint mijn OnePlus mij toch wat tegen te staan: na een update meerdere keren gehad dat ik niet meer draadloos kon betalen. Bij het opnemen van een video stotteren de eerste paar seconden (komt ook door in de opname) en nog wat meer van dit soort bugs. Ik snap dat er bugs in kunnen zitten, maar dit zijn toch wel echt vervelende bugs. Ik hoop dat minder te ervaren met iOS.

Ook zit er behoorlijk kwaliteits verschil tussen de cameras, het groene gras op de primaire camera ziet er anders uit dan het gras op de ultra wide. Hoe dit dat met iPhone?

In het verleden juist heel veel gecustomized met Android, zoals custom roms, kernels, etc. Tegenwoordig wil ik gewoon dat het werkt :P
Exact dit! Gebruik inmiddels ook dagelijks CarPlay met een opdracht zodat Flitsmeister opstart :+ ,Betalen doe ik met Apple Watch, serie kijken op de iPad. Ik was bang om functionaliteiten te missen in vergelijking met Android maar in de praktijk doet hij de (dagelijkse) dingen die hij moet doen echt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 01:56
[...]

Jou verhaal is zo herkenbaar haha! Ik zat vroeger op het XDA forum en maakte zelfs mijn eigen kernel en roms. Echter elke android telefoon had wel weer iets. Mijn galaxy nexus had touchscreen, scherm issues en verbindingsproblemen. Daarna een nexus 5 die had een echo probleem met het bellen via speaker.

Op een gegeven moment was ik er klaar mee en kocht ik in 2016 een iPhone 7 die heb ik helaas, maar 1.5 jaar kunnen gebruiken nadat hij werd gestolen. Toen geswitcht naar een 8 Plus, 4 jaar gebruikt, en nu ga ik naar de 14 Pro. Eigenlijk niet nodig, maar qua camera is het vooral in het donker een stuk verbeterd zoals met elke telefoon.

Wat betreft de kleuren tussen verschillende camera's, daar hoef je je bij iOS geen zorgen over te maken.
Dat is echt prettig. Ook weet je bij elke telefoon dat bijna elk onderdeel beter is ten opzichte van het vorige model. Bij Android heb je nog wel eens van die andere vage issues zoals dat de autofocus langzamer reageert terwijl je een nieuwer model hebt.

Wat ook fijn is koop je een nieuwe iPhone wacht je een ruim uurtje en al je data is terug, verder altijd de laatste update is ook prettig. Moet wel zeggen Android is de laatste jaren sterk verbeterd en de meeste grote issues zijn er wel uit. Als je een telefoon wilt waar altijd alles werkt dan is een iPhone toch wel top naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51
[...]

Ik ben er dus ook pas afgelopen week achter gekomen dat Apple CarPlay veul soepeler werkt dan Android auto (althans in de Corolla 2019 die ik nu rij het geval). Dat was eigenlijk het laatste zetje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:21:
[...]

En ineens vraag ik mij af… welke zit er nou op de 14 vrijdag? Ze kunnen niet in 5 dagen tijd over the air die dingen terwijl ze in de doos zitten van iOS voorzien.. Hebben die een eerste beta ofzo?
Nou hier is je antwoord: iPhone 14 Models Will Have Day-One iOS 16 Update Available With Bug Fixes

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Heb nu een iphone 12 en dacht ik upgrade wel naar de 14. Maar gezien de verhoogde prijzen is het volgens mij is aantrekkelijker als ik naar de 13 pro upgrade ipv de 14 non pro kwam specs. Of zie ik dat fout?

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Samplex schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:32:
Heb nu een iphone 12 en dacht ik upgrade wel naar de 14. Maar gezien de verhoogde prijzen is het volgens mij is aantrekkelijker als ik naar de 13 pro upgrade ipv de 14 non pro kwam specs. Of zie ik dat fout?
Hecht je waarde aan het nieuwste van het nieuwste en heb je het geld ervoor over? Of neem je genoeg met ietsjes minder?

Je zou zelfs ook nog voor een 2de hands iPhone 13 kunnen gaan.

• Tartarus
Ik denk inderdaad dat de 13 Pro qua prestaties beter is dan de 14 non Pro.

Ik heb er juist wel voor gekozen om over te stappen van een 12 Pro Max naar een 14 Pro Max omdat ik elk 2 jaar een nieuw toestel wil. Alles minder dan een Pro Max komt er bij mij niet in.
Dit is echter persoonlijk en een overweging die je zelf moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Telefoon kan ik zonder btw en een telefoon budget 350 eur aanschaffen via mijn werk. De Iphone 14 is eigenlijk bijna een 13 pro met wat minder opties. Dus zou iets moeten bijleggen of niets als ik mijn Iphone 12 verkoop.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
Als je de Iphone 13 Pro voor dezelfde prijs kunt krijgen als de gewone 14 is het een no-brainer. De 13 Pro is in vrijwel alles beter. De enige voordelen van de 14 zijn de betere selfiecamera met (eindelijk!) autofocus, het lagere gewicht (aluminium ipv staal) en langere softwareondersteuning omdat het een nieuwer model is.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:19
Of-Aaargh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:12:
[...]

Als je de Iphone 13 Pro voor dezelfde prijs kunt krijgen als de gewone 14 is het een no-brainer. De 13 Pro is in vrijwel alles beter. De enige voordelen van de 14 zijn de betere selfiecamera met (eindelijk!) autofocus, het lagere gewicht (aluminium ipv staal) en langere softwareondersteuning omdat het een nieuwer model is.
Langere software ondersteuning ga je er niet uit krijgen, de 13pro en de 14 hebben namelijk dezelfde chip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
Eigenlijk wel lekker voor jullie dat ik hem nu vrijdag al krijg ipv zondag. Want anders hadden jullie natuurlijk tot zondag gewacht met uitpakken O-)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:15
AppleFan2007 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:28:
[...]

Langere software ondersteuning ga je er niet uit krijgen, de 13pro en de 14 hebben namelijk dezelfde chip.
Dat is een goed punt. Maar volgens mij heeft Apple nog nooit van een bepaalde serie bepaalde modellen uitgesloten van een update naar een nieuwe IOS-versie. Maar goed, het zou best kunnen zijn dat we in 2030 krijgen te horen: "modellen die niet IOS 24 krijgen: Iphone 13 series, Iphone 14 series".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Dynamic Island Games Are Coming to iPhone 14 Pro

[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 14-09-2022 07:55 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:08

Toppe

Oké ✅

AppleFan2007 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:28:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLVwwjjlrT4U2bkQEhTsWaSBur4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ck2unz5YKBBFP6DtopDgBOON.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hij heeft het over de 13 Pro en de normale 14. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8qpJoBlN3MFL7FZ234aPVEApwY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f1XKcsMKcOnrX9Ymdqbvh2Di.png?f=user_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Practics
  • Laatst online: 16:03
Toch had ik ook nog wel de m1 chip willen zien als processor. Wat is die chip snel zeg als ik bijvoorbeeld een update doe op mijn ipad pro en 12 pro max. Wint de ipad pro echt 3x zo snel. Bepaalde zware programma’s of games gaan ook stuk sneller. Kant tekening is natuurlijk wel dat de 12 pro max nooit traag aanvoelt. Pas als je ze naast elkaar legt valt het op.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:56
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:00:
[...]

Hij heeft het over de 13 Pro en de normale 14. ;)

[Afbeelding]
Wat trouwens fysiek gezien ook dezelfde chip is als de gewone 13. Alleen staat èèn gpu core uit die op de pro aan staat. Handig bij productie proces, kun je bij productiefout de chip nog gebruiken voor het andere iPhone model.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:18:
Toch had ik ook nog wel de m1 chip willen zien als processor. Wat is die chip snel zeg als ik bijvoorbeeld een update doe op mijn ipad pro en 12 pro max. Wint de ipad pro echt 3x zo snel. Bepaalde zware programma’s of games gaan ook stuk sneller. Kant tekening is natuurlijk wel dat de 12 pro max nooit traag aanvoelt. Pas als je ze naast elkaar legt valt het op.
Want? Dit is gewoon een Apple A chip met meer thermal headroom. Bovendien een 5nm chip. Dus tenzij je graag een iPhone ziet met een halve dag batterij die constant overhit lijkt me dat een slecht plan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Of-Aaargh schreef op woensdag 14 september 2022 @ 07:34:
[...]

Dat is een goed punt. Maar volgens mij heeft Apple nog nooit van een bepaalde serie bepaalde modellen uitgesloten van een update naar een nieuwe IOS-versie. Maar goed, het zou best kunnen zijn dat we in 2030 krijgen te horen: "modellen die niet IOS 24 krijgen: Iphone 13 series, Iphone 14 series".
iPhone 5c en 5s hebben zelfde release jaar. 5c heeft A6 en 5s heeft A7. 5c kun je t/m IOS 10 draaien, 5S t/m IOS 12.

• Rivanov
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:42:
[...]

Paars ziet er wel goed uit hoor :Y
Indeed. 98% zeker dat de SpaceBlack retour gaat en de Deep Purple blijft vrijdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:45:
[...]

Indeed. 98% zeker dat de SpaceBlack retour gaat en de Deep Purple blijft vrijdag.
Als ik dit filmpje zie ben ik juist blij dat ik voor de zwarte ben gegaan en mijn vrouw de Purple. Ik vind het paars echt teveel aanwezig met bepaald licht en gaat voor mij echt de vrouwelijke kant op. Het lijkt me ook een kleurtje die me snel gaat vervelen.

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Review embargo verloopt op woensdag 14 september om 15:00 las ik in dit topic.
Ben benieuwd naar de reviews helemaal in vergelijking met bijv. de iPhone 13 (dan wel niet Pro).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:58:
[...]

Als ik dit filmpje zie ben ik juist blij dat ik voor de zwarte ben gegaan en mijn vrouw de Purple. Ik vind het paars echt teveel aanwezig met bepaald licht en gaat voor mij echt de vrouwelijke kant op. Het lijkt me ook een kleurtje die me snel gaat vervelen.
Kleuren zijn niet vrouwelijk 8)7

• Practics
Tha BasZ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:33:
Review embargo verloopt op woensdag 14 september om 15:00 las ik in dit topic.
Ben benieuwd naar de reviews helemaal in vergelijking met bijv. de iPhone 13 (dan wel niet Pro).
Ja vooral benieuwd naar de camera. Rest zal veel van het zelfde zijn. Dynamic island zou in begin leuk zijn. Maar naar een paar uur gewoon vertrouwd aanvoelen (dit is natuurlijk positief en de kracht van apple) en hoop nog steeds dat straks bevestigd wordt dat always screen on uit kan.

Hoe zit het eigenlijk met draaien van beta software? Kan ik straks alsnog zo alles overzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 23:13
Redondo1982 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 08:58:
[...]

Vind m wel gaaf, Thanos purple 8)
Twijfel nog over een upgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHNGLT
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Nee, echter de associatie nog wel in deze tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

JHNGLT schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:41:
[...]

Nee, echter de associatie nog wel in deze tijden.
Afgaande van jouw avatar ben je een vrouw dus? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Practics

Damm die nightshot is wel waar ik op gehoopt had. Ondanks dat het maar om de normale 14 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:21:
[YouTube: iPhone 14 – FIRST HANDS-ON REVIEW!]

Damm die nightshot is wel waar ik op gehoopt had. Ondanks dat het maar om de normale 14 gaat.
Hij gebruikt gewoon de iPhone 13 in het filmpje. ;)
Dat is de grap.. dat de 14 een mini mini mini minimale upgrade is.

• Redondo1982
Voor mij wel |:(

• Rivanov
  • Nu online
iPhone 14 Models Will Have Day-One iOS 16 Update Available With Bug Fixes
iPhone 14 and iPhone 14 Pro models arriving to customers starting this Friday will have a day-one software update available with bug fixes, according to Apple.

"This update provides bug fixes for your iPhone and addresses an issue that may cause some photos to appear soft when zooming in landscape orientation on iPhone 14 Pro Max," says Apple's release notes for the update, shared by @AppleSWUpdates.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 14-09-2022 10:44 ]

• PrimusIP
Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:21:
[YouTube: iPhone 14 – FIRST HANDS-ON REVIEW!]

Haha, Leuk gedaan dat filmpje. _O-

Verwijderd

Ik had de 13 Pro Max en heb dit keer gekozen om voor een 14 Pro te gaan, maar ik twijfel toch heel erg om toch weer voor de Max te gaan.

Zijn er tweakers hier die van de Max naar de normale Pro gaan, zo ja, why?

• IJS-T
  • Laatst online: 20-09 09:16
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:03:
Ik had de 13 Pro Max en heb dit keer gekozen om voor een 14 Pro te gaan, maar ik twijfel toch heel erg om toch weer voor de Max te gaan.

Dat is heel persoonlijk lijkt mij. Voor mij ben ik van 12 Pro Max naar 13 Pro gegaan vanwege het gebruiksgemak voor mij van een kleinere telefoon. Als je hier geen enkel probleem mee hebt, dan zou ik zelf voor de 14 Pro Max gaan vanwege de accuduur en het grotere scherm.

Wat is voor jou nu de reden geweest om van de 13 Pro Max naar de 14 Pro te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:23

Ik juist dit jaar andersom, van de 13 Pro naar de 14 Pro Max. Heb laatst een 13 Pro Max voor een dagdeel geprobeerd en dat beviel me goed. Daarnaast denk ik dat Dynamic Island ook beter tot z'n recht gaat komen, echter is dat nog koffiedik kijken. Kwestie van voorkeur en ja je moet compromissen sluiten, ga je voor een groot scherm of compactere vorm. Moet wel zeggen dat de Max naar mijn inziens niet heel veel meer is dan de reguliere Pro, wel wat zwaarder. Lederen hoesje is inmiddels ook binnen :)

Het is weer September 2025 :)

Verwijderd

IJS-T schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:10:
[...]

Dat is heel persoonlijk lijkt mij. Voor mij ben ik van 12 Pro Max naar 13 Pro gegaan vanwege het gebruiksgemak voor mij van een kleinere telefoon. Als je hier geen enkel probleem mee hebt, dan zou ik zelf voor de 14 Pro Max gaan vanwege de accuduur en het grotere scherm.

Wat is voor jou nu de reden geweest om van de 13 Pro Max naar de 14 Pro te gaan?
En hoe bevalt je batterij duur enz ten opzichte van de 12 Pro Max?

Mijn reden om te switchen van Max naar Pro is puur het gewicht. De 14 Pro Max is toch weer een paar gram zwaarder dan de 13 Pro Max.
Jaymone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:12:
[...]

Ik juist dit jaar andersom, van de 13 Pro naar de 14 Pro Max. Heb laatst een 13 Pro Max voor een dagdeel geprobeerd en dat beviel me goed. Daarnaast denk ik dat Dynamic Island ook beter tot z'n recht gaat komen, echter is dat nog koffiedik kijken. Kwestie van voorkeur en ja je moet compromissen sluiten, ga je voor een groot scherm of compactere vorm. Moet wel zeggen dat de Max naar mijn inziens niet heel veel meer is dan de reguliere Pro, wel wat zwaarder. Lederen hoesje is inmiddels ook binnen :)
Het formaat van de Max is echt Nice, batterij duur ook, alleen hij is zo zwaar 😭.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Practics

Ondanks ik een kerel ben van 2m met dito handen. Kan ik mijn 12pro max niet met 1 hand bedienen. Dat bleef ondanks 2 jaar gebruik toch kriebelen. Ook is er met een ipad pro in huis minder behoefde aan een groot scherm. Buiten de deur is handzaamheid fijner (past weer in alle broeken bijvoorbeeld).

Keer zijde is de kleinere batterij. Dat word wel een dingetje. Al veranderd mijn situatie wel dat ik vermoed dat ik minder afhankelijk ben van mijn mobiel en ook meer oplaad mogelijkheden heb.

En anders dumpen we hem bij de vrouw :o en komt er alsnog een max O-)

• BarendBotje
  • Niet online

Ik wil comfortabel mijn telefoon met 1 hand kunnen gebruiken. Zeker als straks bovenin het scherm dat eiland veel gebruikt wordt zal ik daar meer met mijn duim zitten. De 14 pro is dan makkelijker en daarnaast ook relaxter in een broekzak. Ik kom van een s10+ waar ik hem als het ware naar beneden laat glijden in mijn hand om boven in het scherm wat dingen aan te raken, ik kijk uit naar een kleinere telefoon :)

• BarendBotje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:15:
[...]

Mijn reden om te switchen van Max naar Pro is puur het gewicht. De 14 Pro Max is toch weer een paar gram zwaarder dan de 13 Pro Max.
Dat gewicht van de 14 pro max tov 13 pro max is echt marginaal en zal je niet voelen, 2 gram is minder dan 1% meer gewicht, met een hoesje is dat verschil al teniet gedaan. Verder deel ik je mening wel hoor dat het (te) zwaar is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:23
[...]

[...]

Het formaat van de Max is echt Nice, batterij duur ook, alleen hij is zo zwaar 😭.
Klopt, dat istie ook maar daar tegenover biedt de Max ook weer meer voordelen. Nogmaals, kwestie van compromissen sluiten, welke je ook kiest.

Ps: vraag maar eens aan een Mini-gebruiker wat hij/zij van de Pro vindt.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jaymone op 14-09-2022 11:26 ]

Het is weer September 2025 :)

Verwijderd

Jaymone schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:23:
[...]

Klopt, dat istie ook maar daar tegenover biedt de Max ook weer meer voordelen. Nogmaals, kwestie van compromissen sluiten, welke je ook kiest.

Ps: vraag maar eens aan een Mini-gebruiker wat hij/zij van de Pro vindt.. ;)
Ik kwam van een 12 mini toen ik naar de 13 Pro Max ging😂

• IJS-T
  • Laatst online: 20-09 09:16
[...]

[...]

Exact wat jij hierboven zegt en de anderen: Ik wil mijn telefoon met 1 hand kunnen bedienen en dat gaat niet met de Pro Max. De batterijduur van 13 Pro is voor mij prima. 1 dag haal ik er makkelijk uit, 2 dagen lukt niet (lukte met Pro Max sporadisch wel). Voor mij geen belemmering, maar wel iets waar je rekening mee moet houden.

Verwijderd

BarendBotje schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:23:
[...]

Dat gewicht van de 14 pro max tov 13 pro max is echt marginaal en zal je niet voelen, 2 gram is minder dan 1% meer gewicht, met een hoesje is dat verschil al teniet gedaan. Verder deel ik je mening wel hoor dat het (te) zwaar is :)
Dat is idd wel zo. Ik denk dat ik het maar een weekje ga proberen met de pro en als dat tegenvalt kan ik hem altijd nog omruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Practics schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:18:
[...]

Ondanks ik een kerel ben van 2m met dito handen. Kan ik mijn 12pro max niet met 1 hand bedienen. Dat bleef ondanks 2 jaar gebruik toch kriebelen. Ook is er met een ipad pro in huis minder behoefde aan een groot scherm. Buiten de deur is handzaamheid fijner (past weer in alle broeken bijvoorbeeld).

Keer zijde is de kleinere batterij. Dat word wel een dingetje. Al veranderd mijn situatie wel dat ik vermoed dat ik minder afhankelijk ben van mijn mobiel en ook meer oplaad mogelijkheden heb.

En anders dumpen we hem bij de vrouw :o en komt er alsnog een max O-)
Ja ik denk dat ik het een week ga proberen, valt t tegen dan gaat ie terug. Batterij van de Max is wel echt waanzinnig goed.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:27:
[...]

Ik kwam van een 12 mini toen ik naar de 13 Pro Max ging😂
Hoe is je die overstap bevallen? Ik ga nu van een 13 mini naar een 14 Pro Max. En dat terwijl ik naar iPhones ben overgestapt een x aantal jaar terug omdat Android telefoons mij te groot werden 8)7

De reden dat ik overstap is omdat ik gek wordt van de batterijduur van de 12 mini en nu 13 mini.

[ Voor 11% gewijzigd door Herax10NL op 14-09-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Herax10NL schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:38:
[...]

Hoe is je die overstap bevallen? Ik ga nu van een 13 mini naar een 14 Pro Max. En dat terwijl ik naar iPhones ben overgestapt een x aantal jaar terug omdat Android telefoons mij te groot werden 8)7

De reden dat ik overstap is omdat ik gek wordt van de batterijduur van de 12 mini en nu 13 mini.
De Mini is voor mij het perfecte maatje, maar voor hoe ik een iPhone gebruik is de batterij gewoon niet toereikend. Daarom de extreme switch van Mini naar Pro Max. Batterij en scherm formaat van de Max zijn echt fantastisch, alleen hij is gewoon zo ontzettend zwaar.

Ik zou natuurlijk voor de 14 Plus kunnen gaan, aangezien die lichter is, wel de batterijduur heeft van een Max, maar die wil ik dan weer niet vanwege de camera, processor, geen 120Hz display. Als je eenmaal 120Hz gewend bent, is het moeilijk om weer terug te gaan naar een 60Hz display.

Overigens denk ik dat deze redenen die ik geef, voor veel mensen geldt en dat daarom de verkoop van de Plus wellicht tegenvalt zoals al in sommige nieuwsberichten is aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 12:02

Ik heb door de jaren heen tweemaal een uitstapje naar een Max/Plus gemaakt. De laatste keer was de XS Max volgens mij. Ik ga het niet meer doen, omdat:
- Te zwaar: bijvoorbeeld in een jasje, maar soms ook liggend in bed/op de bank in de hand
- Te groot: onprettige bediening en in m’n broekzak niet fijn
- Ik heb een iPad Pro als ik een groter scherm nodig heb
- Het formaat van de 'normale' is daarnaast ook voldoende gegroeid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:17

Flipm0de

geen

Is er iemand die bewust voor een 14 gaat en niet een 13 pro bijvoorbeeld? En waarom?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het is woensdag! Dat is review dag van de iPhone 14 (Pro) toch? En Series 8 en Ultra.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Mog schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:14:
Het is woensdag! Dat is review dag van de iPhone 14 (Pro) toch? En Series 8 en Ultra.
Vanaf 15.00 gaan we officieel loss :9

Ben ondanks ik toch al gepreoderd heb wel benieuwd. :D Niet dat mijn fomo ontwijkende argumenten in het drijfzand verdwijnen }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 08:21
Flipm0de schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:13:
Is er iemand die bewust voor een 14 gaat en niet een 13 pro bijvoorbeeld? En waarom?
Ik heb de 14 besteld. Heb nu een XR en heb de extra functies (camera en 120hz sherm) van de 13 pro niet nodig. En iets lichtere telefoon is ook wel prettig maar dat is meer een leuke bijkomstigheid dan dat ik hem daarvoor heb uitgekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:07
cracking cloud schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:21:
[...]

Ik heb de 14 besteld. Heb nu een XR en heb de extra functies (camera en 120hz sherm) van de 13 pro niet nodig. En iets lichtere telefoon is ook wel prettig maar dat is meer een leuke bijkomstigheid dan dat ik hem daarvoor heb uitgekozen.
Als je eenmaal 120hz scherm gewend bent, dan wil je nooit meer terug naar 60hz. ;)

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Flipm0de schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:13:
Ik neig erg naar de 14 ipv 14Pro. Momenteel een iPhone 11.
Voor mij belangrijk is de video kwaliteit. Film graag met de iPhone 4K - 60. Proress video zie ik de meerwaarde nog niet helemaal van in.
Uit de Keynote heb ik het idee dat op filmgebied de 14 hetzelfde is als de 14pro.

Ik hoop dat vandaag uit reviews blijkt dat de 14 qua video weer een stap(je) vooruit is t.o.v. de 13 serie. Bijv. Minder lens flare en betere kwaliteit in donkere omgevingen.

[ Voor 5% gewijzigd door ICT-BB op 14-09-2022 13:37 ]

• el-jorge
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

elaho schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:51:
[...]

Even een vraag hierover. Ik zet dus ook altijd een oude backup terug. Maar als ik clean begin, hoe krijg je dan je hele whatsapp data terug? En ik vind mijn foto's wel fijn om terug te krijgen, kan zoiets ook terug gezet dan worden?

Spielerei...

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
el-jorge schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:40:
[...]

Even een vraag hierover. Ik zet dus ook altijd een oude backup terug. Maar als ik clean begin, hoe krijg je dan je hele whatsapp data terug? En ik vind mijn foto's wel fijn om terug te krijgen, kan zoiets ook terug gezet dan worden?
Je kan je foto's en Whatsapp backuppen in iCloud, en daar ook weer uit terug zetten zonder een backup van je hele systeem te maken.

• Rivanov
  • Nu online
el-jorge schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:40:
[...]

Je kunt in Whatsapp een aparte backup maken. Bij de eerste keer opstarten van Whatsapp op je nieuwe toestel, dan detecteert hij de backup en zet hij je chats weer terug.

Je foto's zul je dan in iCloud Photos moeten opslaan om deze terug te zetten.

Heb je uiteraard wel voldoende ruimte nodig binnen je iCloud account. Met de standaard 5GB zul je hoogstwaarschijnlijk niet uit de voeten kunnen.

• Practics
Rivanov schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:45:
[...]

Je kunt in Whatsapp een aparte backup maken. Bij de eerste keer opstarten van Whatsapp op je nieuwe toestel, dan detecteert hij de backup en zet hij je chats weer terug.

Je foto's zul je dan in iCloud Photos moeten opslaan om deze terug te zetten.

Heb je uiteraard wel voldoende ruimte nodig binnen je iCloud account. Met de standaard 5GB zul je hoogstwaarschijnlijk niet uit de voeten kunnen.
Maar gekocht via de apple store krijg je gratis ruimte om alles over te zetten. Ten minste ik kreeg die melding
Pagina: 1 ... 13 ... 44 Laatste