‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dan hou je toch die je nu hebt?Romius schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:24:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt en de iPhone vaarwel gezegd, deze prijzen zijn echt te gek en nauwelijks verbeteringen in de iPhone 14. Ik vind ios erg fijn, maar ik neem de nukken van Android dan maar op de koop toe.
De normale ipad blijft hopelijk nog wel betaalbaar, want die gebruik ik ook veel.
Wel erg jammer.
Ja precies, hier wordt ProRes en ProRaw alleen gebruikt als het materiaal moet matchen met mijn andere camera.mymac schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:56:
[...]
Om deze reden had ik vorig jaar een 13 Pro met 256gb besteld. Ik heb het zo’n 3x gebruikt en nog geen enkele video bewerkt. Daarom heb ik dit jaar de 14 Pro met wederom 256gb besteld
Overigens gebruik ik ProRAW wel geregeld. Bijvoorbeeld als m’n Sony A7 niet mee is en ik wel een leuke foto wil maken. Ik ben erg blij met die functionaliteit en zie het als een mooie aanvulling. Het is, zoals anderen hier ook zeggen, echt niet te vergelijken met ‘echte’ camera’s, maar wel een alternatief waar we steeds meer mee kunnen!
Zelf gebruik ik Lightroom CC om ze te bewerken, omdat ik dat toch al heb voor m’n RAW foto’s van de Sony.
Als ik een video edit dan is het geen gezicht als je color grading toe past op je “echte” camera materiaal maar daar dan iPhone video doorheen snijd wat door iOS al processed is.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ooh sinds de iPhone 5 al, Nice
Ok! We zien je wel weer als je terug naar iOS komt danRomius schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:24:
Nou, ik heb de knoop doorgehakt en de iPhone vaarwel gezegd, deze prijzen zijn echt te gek en nauwelijks verbeteringen in de iPhone 14. Ik vind ios erg fijn, maar ik neem de nukken van Android dan maar op de koop toe.
De normale ipad blijft hopelijk nog wel betaalbaar, want die gebruik ik ook veel.
Wel erg jammer.
Tuurlijk, dat kan, maar ik zie deze trend niet meer veranderen. En een telecamera stond toch wel stiekem op mijn verlanglijstje.
@Donstil ik heb nog iOS, met m’n iPad 😉
iPadOS 🤫

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik begin altijd vers
Misschien daarom ook genoeg aan 128gb.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Apple heeft de prijzen niet verhoogd, de ECB heeft de Euro ten opzichte van de Dollar vernaggeldRomius schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:37:
[...]
Tuurlijk, dat kan, maar ik zie deze trend niet meer veranderen. En een telecamera stond toch wel stiekem op mijn verlanglijstje.
@Donstil ik heb nog iOS, met m’n iPad 😉

Kreeg die melding automatisch. Heb standaard iCloud backup aanstaan.Famous schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:55:
[...]
Ik begin altijd vers
Misschien daarom ook genoeg aan 128gb.
Donstil schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:29:
[...]
Ja precies, hier wordt ProRes en ProRaw alleen gebruikt als het materiaal moet matchen met mijn andere camera.
Als ik een video edit dan is het geen gezicht als je color grading toe past op je “echte” camera materiaal maar daar dan iPhone video doorheen snijd wat door iOS al processed is.
Kan het zijn dat je te weinig iCloud opslag had? Dit oogt erop dat je nu gratis iCloud ruimte krijgt voor je back-up en dus maar 20 dagen blijft bestaan.Huigie schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:20:
[Afbeelding]
Ik maak standaard een backup in de cloud. Kreeg een melding of ik in het kader van de nieuwe telefoon een backup wilde maken. Die heb ik gemaakt en nu heb ik deze melding staan. Wat is er zo speciaal aan deze backup dat ze deze maar een max aantal dagen bewaren?
is precies dat.Skybox_ schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:30:
[...]
Kan het zijn dat je te weinig iCloud opslag had? Dit oogt erop dat je nu gratis iCloud ruimte krijgt voor je back-up en dus maar 20 dagen blijft bestaan.
Ik twijfel of ik ook een back-up overzet of ga voor een clean install en selectief zaken overzet.
Laatste is veel werk met risico dat je wat mist, maar ouwe shit achterlaten is ook wel eens handig.
keuzes keuzes
Ik draai meestal de beta van nieuwste OS. En blijf toch altijd denken: met backup neem ik misschien mogelijke beta foutjes mee, geen idee of dat nou echt zo is of een mythe. Maar het voelt iig fijn om fris te beginnenrichards3 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:33:
[...]
is precies dat.
Ik twijfel of ik ook een back-up overzet of ga voor een clean install en selectief zaken overzet.
Laatste is veel werk met risico dat je wat mist, maar ouwe shit achterlaten is ook wel eens handig.
keuzes keuzes

NietsHuigie schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:33:
Heb ruimte zat. En ga er vanuit dat ik met een normale backup volledig gedekt ben. Wat is er dan zo bijzonder aan deze backup?
De backup zelf is niet bijzonder en gewoon hetzelfde als anders. Het gaat erom dat je tijdelijk gratis opslag krijgt gedurende een korte periode om van je oude naar nieuwe iPhone te gaan, zonder limiet (feitelijk 512 GB want dat is de grootste iPhone). Volgens mij zelfs voor mensen zonder betaald iCloud-abo. Dat doet Apple zoals gewoonlijk wel weer goed; stapje extra om die overgang zo smooth mogelijk te maken
Als je €1979,- in een sok hebt is er zelfs een TB iPhoneTom schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:57:
Ik kreeg die melding ook.
De backup zelf is niet bijzonder en gewoon hetzelfde als anders. Het gaat erom dat je tijdelijk gratis opslag krijgt gedurende een korte periode om van je oude naar nieuwe iPhone te gaan, zonder limiet (feitelijk 512 GB want dat is de grootste iPhone). Volgens mij zelfs voor mensen zonder betaald iCloud-abo. Dat doet Apple zoals gewoonlijk wel weer goed; stapje extra om die overgang zo smooth mogelijk te maken
Klopt. Maar ik heb 2TB iCloud abonnement en heb iCloud backup aanstaan. Dus mij hoeven ze die melding niet te geven.Tom schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:57:
Ik kreeg die melding ook.
Toch fijn om te lezen dat anderen net zo zwak zijn als ikzelfWouterL schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:46:
Zoals gewoonlijk voorgenomen om deze keer niet overstag te gaan, en gisteren toch maar weer besteld: de pro max 14. Wel 128gb, 1600+ gaat er bij mij een soort psychologische grens overschreden worden
"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates
[iPhone 14 (Plus, Pro & Max)] Accessoires, hoesjes & walletsnova schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:58:
Heeft iemand een pro tip voor een iPhone Pro hoesje welke snel beschikbaar is. Het liefst met een randje zodat het scherm is beschermd. Ik heb een quadlock besteld maar die laat nog op zich wachten.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Oh ok..remzor schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:51:
[...]
Nog niet verkochtHeb de nieuwe ook nog niet binnen.
Ben aan het twijfelen tussen de 13 pro en 14 pro…
Weet niet waar je precies over twijfelt, maar ik vind het prijsverschil ten opzichte van elkaar nou niet echt immens of zo. Dus als je de financiële ruimte hebt dan ga je toch lekker voor de 14 Pro?dkawa schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:36:
[...]
Oh ok..
Ben aan het twijfelen tussen de 13 pro en 14 pro…
Have you tried turning it off and on again?
14 pro: Abbo verlengen en €198 bijbetalenGr4mpyC3t schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:47:
[...]
Weet niet waar je precies over twijfelt, maar ik vind het prijsverschil ten opzichte van elkaar nou niet echt immens of zo. Dus als je de financiële ruimte hebt dan ga je toch lekker voor de 14 Pro?
13 pro: Abbo verlegen en €0 bijbetalen
Dat is mijn twijfel
€198 : 730 dagen = 27 cent per dagdkawa schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:48:
[...]
14 pro: Abbo verlengen en €198 bijbetalen
Dat is mijn twijfel

Als je het zo bekijkt 🤪🤪 dan is de keuze makkelijk iddTR1969 schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:51:
[...]
€198 : 730 dagen = 27 cent per dag, ik zou dan toch voor de 14Pro kiezen
Dit topic zit vol met verklaringen waarom de 14 pro eigenlijk gewoon niet heel duur is (paar cent per dag, de een drinkt en rookt etc).dkawa schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:58:
[...]
Als je het zo bekijkt 🤪🤪 dan is de keuze makkelijk idd
Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Beiden erg goede toestellen voor een flinke smak geld.
Dief van je eigen portemonnee. Gewoon lekker hier op V&A zetten of anders Marktplaats. Scheelt je al snel een paar honderd euro.Steven030 schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:20:
Iemand ervaring met inruilen bij Apple zelf en dan met name hoe kritisch ze zijn? Kleine krasjes op de rand zijn wel te zien als je er goed op let
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Nou daar zou ik niet voor twijfelen. De nieuwe features van de 14 pro is toch wel €198 waard zou je zeggen.dkawa schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:48:
[...]
14 pro: Abbo verlengen en €198 bijbetalen
Dat is mijn twijfel
Dat is opzich ook wel weer zo. Apple geeft aan dat mijn 12 Pro 256 nog 450 euro waard is. Hier op V&A zie ik nu inderdaad boven de 600. Zeker het overwegen waard, thanks voor de tipGreatsword schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:24:
[...]
Dief van je eigen portemonnee. Gewoon lekker hier op V&A zetten of anders Marktplaats. Scheelt je al snel een paar honderd euro.
Verwijderd
Doe het maar wel. De iPhone 14 wordt geleverd met iOS 16. Je kunt geen oudere backups op nieuwe software gebruiken. Dus maak een backup met iOS 16 als je die op je nieuwe iPhone wilt gaan gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:21:
Ik zal morgen iOS16 maar niet installeren op mijn Xr, dan heb ik vrijdag nog iets nieuw als ik de backup terugzet
Ik teken nergens meer voor
Ik zag vandaag ergens dat de wit balans van de (front) camera iig veel witter is vergeleken met de 13 Pro die echt geel is ermee vergeleken.
We shall see!
Verwijderd
Ja, vrijdag hoor. Het moet toch een beetje nieuw blijvenDennisweb schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:25:
[...]
Doe het maar wel. De iPhone 14 wordt geleverd met iOS 16. Je kunt geen oudere backups op nieuwe software gebruiken. Dus maak een backup met iOS 16 als je die op je nieuwe iPhone wilt gaan gebruiken.
Dat kan wel hoor, oud naar nieuw kan, nieuw naar oud niet (als je bijvoorbeeld op een beta zat)Dennisweb schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:25:
[...]
Doe het maar wel. De iPhone 14 wordt geleverd met iOS 16. Je kunt geen oudere backups op nieuwe software gebruiken. Dus maak een backup met iOS 16 als je die op je nieuwe iPhone wilt gaan gebruiken.
Ik ben er vandaag met mijn kop niet bij. I stand corrected.Donstil schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:42:
[...]
Dat kan wel hoor, oud naar nieuw kan, nieuw naar oud niet (als je bijvoorbeeld op een beta zat)
Erg benieuwd naar dagelijks gebruik ervaringen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-09-2022 00:11 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Marktplaats is niet meer zoals vroeger. Toen zette je een iPhone te koop en diezelfde dag was die nog verkocht! Erg jammer..Greatsword schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:24:
[...]
Dief van je eigen portemonnee. Gewoon lekker hier op V&A zetten of anders Marktplaats. Scheelt je al snel een paar honderd euro.
Marktaandeel is ook gigantisch gestegen.turkeyhakan schreef op maandag 12 september 2022 @ 04:24:
[...]
Marktplaats is niet meer zoals vroeger. Toen zette je een iPhone te koop en diezelfde dag was die nog verkocht! Erg jammer..
Dus als er vroeger een paar stonden, nu heb je letterlijk tientallen staan als alternatief.
Ik krijg veel minder voor een iPhone terug dan van te voren verwacht. Verkopen is al een paar jaar best lastig, zonder een veel lagere prijs en dus veel hogere afschrijving.
Laatste iPhone hier verkocht en dat gaat toch een stuk beter dan op MP. De berichten die je dan krijgt, raak ik alleen maar gefrustreerd van. Gebrekkig Nederlands en echt absurd lage biedingen.
Maar ja, dat is de prijs die je betaalt voor een groter marktaandeel. Groter aanbod. Relatief gezien minder vraag.
Apple embargos (when you can expect early videos / press coverage) :
— jon prosser (@jon_prosser) 11 september 2022
iPhone 14 and iPhone 14 Pro: Wednesday (14th) at 9:00am EST
Apple Watch Series 8 and SE: Thursday (15th) at 9:00am EST
No word on Apple Watch Ultra..
Precies. Apple geeft 420,- euro voor iPhone 12 Pro. Sobby.nl (tip van @Donstil) doet 570,- euro en KPN doet (in combinatie met contract) 600,- euro.Greatsword schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:24:
[...]
Die laatstgenoemde doe ik sowieso, maar probeer nog wel Tweakers V&A, want hij is echt als nieuw, inclusief nieuwe kabel, nieuw Tempered Glass en nieuwe Apple Silicone Case. Ergens zonde om niet iemand direct blij mee te kunnen maken.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Eerst bezorgen 3-10 oktober
Toen kwam er een tijdslot in Amsterdam op zondag
Toen kwam er een tijdslot in Amsterdam op zaterdag
Kijk ik voor de gein bij Coolblue.... Blijken die nog gewoon voorraad te hebben om vrijdagochtend in mn eigen dorp bij de lokale CB-winkel op te halen

Klopt. Veel vervelende zogenaamde kopers die dan bieden en vervolgens niks meer laten weten… daar kun je echt moedeloos van worden😔turkeyhakan schreef op maandag 12 september 2022 @ 04:24:
[...]
Marktplaats is niet meer zoals vroeger. Toen zette je een iPhone te koop en diezelfde dag was die nog verkocht! Erg jammer..
Ben erg benieuwd of Coolblue alles ook echt kan gaan leveren…Dennisdn schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:51:
Het heeft wel zin om rond te kijken... Inmiddels mn bestelling 4x veranderd :schaam:
Kijk ik voor de gein bij Coolblue.... Blijken die nog gewoon voorraad te hebben om vrijdagochtend in mn eigen dorp bij de lokale CB-winkel op te halen
Die gok durfde ik wel aan. CB heeft de spullen vaak wel voor elkaar. Heb ook even verder gekeken of er niet gewoon standaard tekst staat. Sommige toestellen zijn wel beschikbaar, maar anderen staan op "binnenkort leverbaar", dat geeft vertrouwen.Roos79 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:57:
[...]
Ben erg benieuwd of Coolblue alles ook echt kan gaan leveren…
En dan nog boos worden ook als je niet op tijd reageert op een bod van 50 euro voor een 12ProTweak_ers schreef op maandag 12 september 2022 @ 05:50:
[...]
De berichten die je dan krijgt, raak ik alleen maar gefrustreerd van. Gebrekkig Nederlands en echt absurd lage biedingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dennisdn op 12-09-2022 08:05 ]
Zou die van apple nog even achter de hand houdenDennisdn schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:51:
Het heeft wel zin om rond te kijken... Inmiddels mn bestelling 4x veranderd :schaam:
Die zal nagenoeg hetzelfde zijn. Maar er wordt altijd wel iets goedgepraat om dat gevoel tegen te gaan. 😅Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:11:
Erg benieuwd naar dagelijks gebruik ervaringen.
Ook mooi; het is maar 200 meer, dus waarom niet? Zeg dat eens tegen de iPhone X met z’n 1000,- euro. Er zitten daar nu zo een 600,- bovenop. Dan wordt dat verhaal ineens anders. Helemaal omdat de ervaring niet heel anders is kwa gebruik. Die betere camera is gewoon marketing (als zal die uiteraard beter zijn). De meesten onder ons maken kiekjes van BBQ’s, die kon al uit de voeten met jaren geleden camera’s.
Nou nou wat een negativiteit weer.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
[...]
Die zal nagenoeg hetzelfde zijn. Maar er wordt altijd wel iets goedgepraat om dat gevoel tegen te gaan. 😅
Ook mooi; het is maar 200 meer, dus waarom niet?
Onzin, er zit geen 600,- tussen de iPhone X en iPhone 14 pro introductie prijs.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
[...]
Zeg dat eens tegen de iPhone X met z’n 1000,- euro. Er zitten daar nu zo een 600,- bovenop.
Ja wat is het nou, marketing of “uiteraard beter”?4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
[...]
Die betere camera is gewoon marketing (als zal die uiteraard beter zijn).
[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 12-09-2022 08:44 ]
De Apple iPhone X was €1059,00 bij introductie 3 november 2017, de iPhone 14 Pro is €1329,00. Dus het is niet €600,00 meer. Maar de verschillen zijn de laatste jaren wel steeds kleiner in pure techniek.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
[...]
Die zal nagenoeg hetzelfde zijn. Maar er wordt altijd wel iets goedgepraat om dat gevoel tegen te gaan. 😅
Ook mooi; het is maar 200 meer, dus waarom niet? Zeg dat eens tegen de iPhone X met z’n 1000,- euro. Er zitten daar nu zo een 600,- bovenop. Dan wordt dat verhaal ineens anders. Helemaal omdat de ervaring niet heel anders is kwa gebruik. Die betere camera is gewoon marketing (als zal die uiteraard beter zijn). De meesten onder ons maken kiekjes van BBQ’s, die kon al uit de voeten met jaren geleden camera’s.
Zelf betrap ik mij er ook op dat ik na een week denk, hmmm: De gebruikservaring is niet anders, alleen is alles iets sneller (Ik ging toen van een Apple iPhone X naar een Apple iPhone 12 Pro).
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-09-2022 08:52 ]
Als je het top toestel wilt (ik ging geven uit van de MAX) en je wilt écht goed gebruik maken van die camera dan moet je 1600,- neerlappen ivm ProRaw en ProRes. Voor de reguliere pro is dat dan 460,- meer dan de X.
Dus de meesten gebruiken niet eens de volle potentie van wat de telefoon kan, omdat ze voor de 128gb gaan.
En ‘marketing’ en ‘uiteraard beter’ kan heel goed samen gaan. Helemaal omdat de camera al een tijdje overkill is. Mensen gaan door de marketing de camera verheerlijken om vervolgens simpele BBQ fotos te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door 4acesNL op 12-09-2022 08:54 ]
Beetje koffiedik kijken. Als straks het ding in bezit is bij mensen en embargo er af is kunnen reviews gegeven worden. Dan zijn denk ik die van mensen met fotografie achtergrond wel interessant. Dan zien we wat de verbetering is tov, 13 pro en in welke condities.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:42:
Ja wat is het nou, marketing of “uiteraard beter”?
Ik wacht hier met smart op. De camera is voor mij de reden om nu na jarenlang Google Pixel naar iPhone over te stappen, maar twijfel gezien de prijs nogal tussen de 14 pro en 13 pro. Als de verschillen miniem zijn dan wordt het lekker de 13 pro. Wat de specificaties betreft lijkt de 14 pro wel echt beter te kunnen zijn. M.n. de sensor op de main camera is op papier een stuk beter, maar hoe dat zich naar de praktijk vertaalt, geen idee.PrimusIP schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:52:
[...]
Beetje koffiedik kijken. Als straks het ding in bezit is bij mensen en embargo er af is kunnen reviews gegeven worden. Dan zijn denk ik die van mensen met fotografie achtergrond wel interessant. Dan zien we wat de verbetering is tov, 13 pro en in welke condities.
Ja je kunt uitgaan van een Max of zelfs een Max met 1TB maar dat maakt het nog niet waar natuurlijk.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:51:
Als je het top toestel wilt (ik ging geven uit van de MAX) en je wilt écht goed gebruik maken van die camera dan moet je 1600,- neerlappen ivm ProRaw en ProRes. Voor de reguliere pro is dat dan 460,- meer dan de X.
zet vrijdag een backup van je oude iPhone naar je nieuwe en álles is voor zo'n 85% exact hetzelfdeJumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:49:
[...]
Zelf betrap ik mij er ook op dat ik na een week denk, hmmm: De gebruikservaring is niet anders,
Wel als je uitgaat van de camera (met 128GB ben je imo een beetje de sjaak) en als je uitgaat van het nemen van het toptoestel in de line up van Apple. Dat was toen de X en nu de MAX.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
[...]
Ja je kunt uitgaan van een Max of zelfs een Max met 1TB maar dat maakt het nog niet waar natuurlijk.
Dat heb ik iedere keer nog. Van de 6 naar de 8, van de 8 naar de 11 en vorig jaar van de 11 naar de 13 pro. Mijn oude toestel gaat naar vrouwlief en die roept hetzelfde_Bailey_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
[...]
zet vrijdag een backup van je oude iPhone naar je nieuwe en álles is voor zo'n 85% exact hetzelfde(zeker als je van een 12 of 13 Pro serie komt)
NB. natuurlijk zijn de foto's mooier, het toestel sneller en het scherm scherper. Maar het echt "wow" gevoel heb ik al jaren niet gehad. En dat verwacht ik overigens ook niet.
XXXVI
Maak daar maar 98 procent van_Bailey_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
[...]
zet vrijdag een backup van je oude iPhone naar je nieuwe en álles is voor zo'n 85% exact hetzelfde(zeker als je van een 12 of 13 Pro serie komt)
Nah dat klopt niet. Ja je hebt met een 256 GB pro model raw video in 4k30 en met de 128 gb 1080p30 maar dat is het enige verschil natuurlijk. Nergens voor heb je de Max nodig, de Max is ook niet de opvolger van de X, de Pro is dat.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:58:
[...]
Wel als je uitgaat van de camera (met 128GB ben je imo een beetje de sjaak) en als je uitgaat van het nemen van het toptoestel in de line up van Apple. Dat was toen de X en nu de MAX.
Wat ik dan veel interessanter vind is de vraag waar die drang tot relativeren dan vandaan komt.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:51:
Geen negativiteit hoor, ik probeer het juist ietwat te relativeren.
Waarom wordt iemand in de morgen wakker en denk dan “Dat ene topic vol met mensen die enthousiast zijn over <insert product>, daar ga ik eens lekker relativeren”.
Je begrijpt toch wel dat kopers die met een pre-order uitkijken naar release daar helemaal niets aan hebben of helemaal niet op zitten te wachten?
Ja het oude model is ook nog best prima dat zal vast, als je niet gaat upgraden dan gebruik je die toch lekker
Ik was van de onderstelling dat ProRaw en ProRes uitsluitend voor de 256GB modellen waren. Maar dit geldt dus enkel voor 4K? Maar het heeft voor de Pro user minder waarde als het alleen maar tot 1080p kan.
Dus voor een Pro toestel verwacht ik natuurlijk gewoon de volle 4K.
Komen we weer terug op de normale gebruiker, dan is de Pro serie belachelijk overkill en de prijs het niet waard.
Dat gezegd hebbende, ik zit hier natuurlijk op Tweakers, dat is toch wel een andere doelgroep.
Omdat er ook mensen tussen zitten die zich afvragen of ze met een ouder model ook uit de voeten kunnen. En oprecht moeite hebben met heet meer te betalen bedrag. Daar is die relativiteit voor.Donstil schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:17:
[...]
Wat ik dan veel interessanter vind is de vraag waar die drang tot relativeren dan vandaan komt.
Waarom wordt iemand in de morgen wakker en denk dan “Dat ene topic vol met mensen die enthousiast zijn over <insert product>, daar ga ik eens lekker relativeren”.
Je begrijpt toch wel dat kopers die met een pre-order uitkijken naar release daar helemaal niets aan hebben of helemaal niet op zitten te wachten?
Ja het oude model is ook nog best prima dat zal vast, als je niet gaat upgraden dan gebruik je die toch lekker
[ Voor 40% gewijzigd door 4acesNL op 12-09-2022 09:21 ]
Ik zou de reviews met een korreltje zout nemen. Ze laten je zien wat het maximaal haalbare is en niet wat een ‘point and shoot’ foto doet. Heb nu de 13 Pro Max en vind de foto’s van de zoom lens ronduit belabberd. Onscherp, slechte bokeh en veel ruis.Thomas schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:55:
[...]
Ik wacht hier met smart op. De camera is voor mij de reden om nu na jarenlang Google Pixel naar iPhone over te stappen, maar twijfel gezien de prijs nogal tussen de 14 pro en 13 pro. Als de verschillen miniem zijn dan wordt het lekker de 13 pro. Wat de specificaties betreft lijkt de 14 pro wel echt beter te kunnen zijn. M.n. de sensor op de main camera is op papier een stuk beter, maar hoe dat zich naar de praktijk vertaalt, geen idee.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Nee, zoals @Donstil al eerder aanhaalt de Pro is de ‘opvolger’ van de X en niet de Max.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:18:
de X was toen het Top model, de MAX is dat nu.
Haha, ja zelfs met de beste camera kun je slechte foto's maken. Ben zelf wel een fotografie enthousiast, maar vind het geen doen om overal maar een systeemcamera of DSLR mee te zeulen, maar probeer wel het meeste uit een telefoon te halen.Toppe schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:18:
[...]
Ik zou de reviews met een korreltje zout nemen. Ze laten je zien wat het maximaal haalbare is en niet wat een ‘point and shoot’ foto doet. Heb nu de 13 Pro Max en vind de foto’s van de zoom lens ronduit belabberd. Onscherp, slechte bokeh en veel ruis.
Exact dit. Mooi proces als je erover nadenkt. Mocht verlengen (had een 11 pro) en dan ga je kijken naar een 13 pro of 14 pro. Tientallen keren gekeken en je maakt jezelf helemaal enthousiast. Ineens zijn dingen zoals ‘witwaardes’ en ‘die nieuwe kleur’ helemaal te gek en belangrijk.4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:40:
[...]
Uiteindelijk voor de 13 pro gekozen. Ding is binnen, sim erin en update overgezet en dan ga je er mee aan de slag. En na een kwartier denk ik dan: het is exact hetzelfde. Alsof je wakker wordt.
Ik begin altijd opnieuw. Zet alleen de telefoonnummers, foto’s/video’s, WhatsApp backup en notities over._Bailey_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
[...]
Lees eens even goed wat ik schrijf. Toen was de X het top model wat je kon halen. Er zat niets boven. Letterlijk de Top. Zo nu ook met de MAX.Toppe schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:18:
[...]
Ik zou de reviews met een korreltje zout nemen. Ze laten je zien wat het maximaal haalbare is en niet wat een ‘point and shoot’ foto doet. Heb nu de 13 Pro Max en vind de foto’s van de zoom lens ronduit belabberd. Onscherp, slechte bokeh en veel ruis.
Ja, de reguliere pro is uiteraard meer te vergelijken met de X, maar tijdens de X had je niet meer dan de X, het topmodel van toen. Dat is wat ik zei.
Verder heb ik ook het verschil aangekaart met de X en reguliere pro.
Daarom ben ik van een witte iPhone XS Max naar een zwarte iPhone 12 mini gegaan. En als ik een nieuwe iPhone zou kopen zou het een niet zwarte iPhone 14 Pro Max worden. Voor het maximale schokeffect_Bailey_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:56:
[...]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
ik ook. Kost een kleine moeite. Helemaal met dat mooie wachtwoord systeem van AppleJumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:22:
[...]
Ik begin altijd opnieuw. Zet alleen de telefoonnummers, foto’s/video’s, WhatsApp backup en notities over.
Ik houd er aan de einde van de rit ook meer opslag aan over.
Zo'n beetje al mijn apps staan al vanaf de iPhone 3GS op dezelfde plek, zet altijd gewoon een backup terug.Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:22:
[...]
Ik begin altijd opnieuw. Zet alleen de telefoonnummers, foto’s/video’s, WhatsApp backup en notities over.
Geen zin om al die apps weer op exact dezelfde plek te zetten. Iets met lui denk ik
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
En waarom dan niet voor een 13 pro max gegaan? 2de hands geseald met bon trek je die ook wel van marktplaats onder de 1000 euro. Ben je goedkoper uit en wel alle extra dingenelaho schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:38:
Vanochtend mijn abbo bij Tmobile geannuleerd met iphone pro max 128gb spaceblack. Ik heb dit weekend er over nagedacht en de Pro max is voor mij toch overkill. Ik ga dan betalen voor dingen die ik niet of nauwelijks gebruik waaronder de camera bijvoorbeeld. Nu heb ik rechtstreeks bij Apple de Iphone 14 Plus blauw 128Gb besteld en ben hier ook super blij mee. Zit niet vast aan contract en mooi in 1x betaald. Moet wel even geduld hebben tot 7 oktober maar dat vind ik niet erg heb ik wat om naar uit te kijken.
Telefoonnummers en notities hoeven toch niet over?Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:22:
[...]
Die syncen gewoon als je inlogt.
En waarom dan niet via T-Mobile besteld met éénmalige volledige betaling, scheelt je toch ook zo'n 100 euro?elaho schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:38:
Vanochtend mijn abbo bij Tmobile geannuleerd met iphone pro max 128gb spaceblack. Ik heb dit weekend er over nagedacht en de Pro max is voor mij toch overkill. Ik ga dan betalen voor dingen die ik niet of nauwelijks gebruik waaronder de camera bijvoorbeeld. Nu heb ik rechtstreeks bij Apple de Iphone 14 Plus blauw 128Gb besteld en ben hier ook super blij mee. Zit niet vast aan contract en mooi in 1x betaald. Moet wel even geduld hebben tot 7 oktober maar dat vind ik niet erg heb ik wat om naar uit te kijken.
Klopt! Zoals veel iCloud zaken,Famous schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:44:
[...]
Telefoonnummers en notities hoeven toch niet over?
Die syncen gewoon als je inlogt.
robcoenen schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:44:
Review embargo verloopt op woensdag 14 september om 15:00.
Is al gepost door @Rivanov vanmorgen.
Ik vond het wel leuk om voor de nieuwe 14 te gaan en de baby blauwe kleur van de 14 plus vond ik erg mooi. De 13 pro max trekt mij eigenlijk niet zo maar dat is geheel persoonlijk.Practics schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:43:
[...]
En waarom dan niet voor een 13 pro max gegaan? 2de hands geseald met bon trek je die ook wel van marktplaats onder de 1000 euro. Ben je goedkoper uit en wel alle extra dingen
Dat is het enige wat ik in iCloud heb zitten
Foto's e.d. laat ik niet syncen.
Hier altijd gewoon verse start.
Ah, ik had al bewust 'embargo' ingetypt in de zoekbalk van TweakersTHE_BASE schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:45:
[...]
[...]
Is al gepost door @Rivanov vanmorgen.
De blauwe kleur vind ik dit jaar erg geslaagd!elaho schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:45:
[...]
Ik vond het wel leuk om voor de nieuwe 14 te gaan en de baby blauwe kleur van de 14 plus vond ik erg mooi. De 13 pro max trekt mij eigenlijk niet zo maar dat is geheel persoonlijk.
Erg benieuwd naar jouw bevindingen als je je 14 Plus binnen krijgt. Graag mij taggen tegen die tijd!
Je kan gewoon een andere gebruiken. (Ideaal dus voor nieuwe accounts met "x" maanden gratisAmple Energy schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:34:
Kan je op de iPhone bij Apple Music inloggen met een zelfgekozen Apple ID of pakt Apple Music altijd de Apple ID waarmee is ingelogd op de iPhone?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Quote de volgende keer wel het juiste bericht!4acesNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:25:
[...]
Lees eens even goed wat ik schrijf. Toen was de X het top model wat je kon halen. Er zat niets boven. Letterlijk de Top. Zo nu ook met de MAX.
Ja, de reguliere pro is uiteraard meer te vergelijken met de X, maar tijdens de X had je niet meer dan de X, het topmodel van toen. Dat is wat ik zei.
Verder heb ik ook het verschil aangekaart met de X en reguliere pro.
Het voordeel van de niet pro toestellen is een helder glazen achterkant en matte rand. Ik vind dat zoveel mooier dan de Pro modellen waarbij het juist omgedraaid is. Een glazen achterkant doet me denken aan de iPod video/nano (voor mij de peak design dagen van Apple).elaho schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:45:
[...]
Ik vond het wel leuk om voor de nieuwe 14 te gaan en de baby blauwe kleur van de 14 plus vond ik erg mooi. De 13 pro max trekt mij eigenlijk niet zo maar dat is geheel persoonlijk.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zeker,Jumpman schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:28:
Relativeren lijkt mij overigens wel gezond, dan telkens klakkeloos zonder nadenken het nieuwste model te kopen plus meerprijs om het aandeel op pijl te houden. Zeker bij bedrijven die marketing voeren in de trant van: Wat zou een consument maximaal bereidt zijn te willen betalen voor product X?
Ik luister/lees ook heel graag kritische reviews van bijvoorbeeld mensen die best Apple fan zijn (bijvoorbeeld de ATP mensen).
Juist als je Apple producten waardeert is het goed kritisch te kijken of ze nog steeds doen wat je aan ze waardeert.
Ik ben bijvoorbeeld niet voor niets overgestapt van Android en Windows naar Apple. Voor mij heeft dat te maken met de gebruikersvriendelijkheid, kwaliteit, hoe alles met elkaar praat en het design. Maar helaas heeft Apple ook al meerdere malen echte rommel uitgebracht. En Apple is een commercieel bedrijf, geen goed doel dat de wereld wil verbeteren. Ze hebben ook zat vervelende eigenschappen.
Ik hoor als consument juist graag wat een product van hun toevoegt voor wat je er aan uitgeeft. Is het werkelijk wat, of doen ze zelfs dingen die het voor mij slechter maken? En wat betaal ik daar dan voor? Daar hoor ik dan graag reviews over. Want als ik het Apple zelf vraag is het natuurlijk de nieuwste innovatie waar we al zolang op staan te wachten en de hele industrie gaat veranderen. Dat verhaal hoor je bij hun M1 chip (fantastisch ding!) en je hoorde het bij hun Touch Bar (veel mensen negatief over).
Zelf ging ik niet voor de 14 pro, maar was voor de gewone 14 gegaan. Na de keynote en de eerste reacties heb ik niet eens op de eerste gebruikers reviews gewacht maar heb ik een nieuwe 13 pro genomen. Niet omdat ik Apple producten haat en een Android fanboy ben of tegen het kopen van een telefoon ben, maar omdat ik de gewone 14 (met wat je hier in Europa mee kunt en betaalt) teleurstellend vind. De 14 helpt overigens niet dat ik positiever over Apple ben gaan denken. Dat gaat bij mij met golven. (De M1 release werd ik des tijds juist weer blijer van.)
Van de 14 pro ben ik gewoon benieuwd wat de reviews straks gaan worden. Ik sta over dat model nog heel open in.
hopelijk gaat Dynamic Island niet dezelfde weg achterna.
Heb half jaartje zo'n Mac met Touchbar gehad. Knettergek werd ik er van, leidde me af en moest vaak zoeken wat waar zit bij welke app.
Kwam de productiviteit tótaal niet ten goede, vond ik.
Is ook de kanttekening die ik maak, of het niet teveel afleidt en kermis is. Het is nog niet bekend, maar ergens ga ik er vanuit dat je net als met berichtgevingen/meldingen kunt instellen voor welke applicatie je wilt dat Dynamic Island iets uitvoert._Bailey_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:01:
[...]
hopelijk gaat Dynamic Island niet dezelfde weg achterna.
Heb half jaartje zo'n Mac met Touchbar gehad. Knettergek werd ik er van, leidde me af en moest vaak zoeken wat waar zit bij welke app.
Kwam de productiviteit tótaal niet ten goede, vond ik.
Bovendien heb ik zelf niet veel apps, dus ik verwacht niet dat het een hysterische happening gaat worden.
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets