Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roos79 schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:49:
[...]

Ik speel er wel meer op in met mijn medicatie, meestal is een mindere nacht een voorbode voor wat de dag kan gaan doen.
Tijdens slechte periodes heb ik echt meer dipjes in de nacht en stijgt (rust) hartslag.

Moet zeggen dat de nieuwe slaap data nog wel wennen is maar wordt vast steeds beter.
Aah dat vind ik nou wel tof, dat brengt techniek en leven goed bij elkaar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:45

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:43:

Nou die ziet je al komen met 1% minder saturatie, wat net zo goed een meet fout van je watch kan zijn.
Je zal komen zodra hij echt lager is. Mocht hij 94% laat je het gewoon maar als je ziet dat het 84% is bijvoorbeeld kan je prima het gesprek aan gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Ik heb sinds vorig jaar een baby. Ik vind het prettig om m’n eigen slaap bij te houden. Ik merk dat m’n diepe slaap onder de 10% gedoken is. Verklaart aardig waarom ik overdag moe ben. Uiteraard verklaard de baby ook een hoop ;).

Heb ondertussen een nieuw bed besteld, want ook wat meer rugklachten dan normaal. En daarna kan ik mooi bijhouden of het werkt.

Wekkerfunctie is ook prettig voor als m’n vrouw wilt uitslapen.

[ Voor 29% gewijzigd door Alekz87 op 18-09-2022 10:03 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:49
Bigg Balls schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:54:
[...]

Je zal komen zodra hij echt lager is. Mocht hij 94% laat je het gewoon maar als je ziet dat het 84% is bijvoorbeeld kan je prima het gesprek aan gaan.
Paar dipjes of continu dat meten daar zit een groot verschil in.
Wel kan je naar aanleiding van dit soort metingen vragen om een slaap onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:13

swv

Voor mij is het vooral de lengte van slaap meten en de comfortabele wekfunctie om sleepfocus te gebruiken op de AW. Ik heb een periode structureel te kort geslapen vond ik zelf. Om dat patroon te doorbreken gaf de AW een mooie tijdslijn en ging ik kijken waar ik het kon verbeteren. Naar bed gaan is niet gelijk aan slaaptijd. En lang lezen in bed is (soms) ook een slechte gewoonte. Zo heb ik geprobeerd om 6 tot 7 uur slaap per nacht (nogmaals ik lag vaak langer dan dat in bed) wat meer op te rekken naar 8 uur slaap per nacht. Vond ik wel lastig en het lukt zeker niet altijd maar ik voel me nu wel merkbaar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:33
[...]
Als het antwoord is “niets ik vind de data gewoon leuk” dan is dat ook een prima antwoord natuurlijk!
[...]
‘Alleen leuk’ is het niet helemaal. Het is een bepaalde mate van objectiviteit en dat je geconfronteerd wordt met getallen en trends waar je wat aan kan dan als je dat zou willen. Soms voel je je een periode minder en vraag je je af waar dat aan zou kunnen komen. Dat kan van alles zijn maar als dat gepaard gaat met een trend van slecht slapen dan kun je proberen dat te veranderen om te zien of daardoor ook je stemming of concentratie op het werk verbeterd.

Hetzelfde als met trainen op hartzone. Je kunt dat grotendeels ook zelf aanvoelen hoe sterk je buiten adem bent of als je je hart voelt bonzen. Ik merk echter dat die perceptie vertroebeld wordt door je mentale toestand, soms denk/voel ik dat ik helemaal kapot ben maar dan zie ik dat ik strak onderin de gewenste hartzone zit en dat kan me dan een boost geven om door te gaan.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van de wekker vind ik wel een goed argument trouwens. Dat doe ik ook wel eens als ik er veel vroeger uit ga dan mijn vrouw.

Alleen dat is niet echt een antwoord voor de data verder, dat is gewoon handig om de ander niet wakker te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
[...]
Nou die ziet je al komen met 1% minder saturatie, wat net zo goed een meet fout van je watch kan zijn.
Lees nu inderdaad dat alleen al de beperkte meetfrequentie van de O2 saturatiemeter tijdens de slaap het nagenoeg onmogelijk maakt dat je een slaapapneu goed kunt detecteren. Tja, dan weet ik niet zo goed wat je hebt aan die O2 meter behalve dat die kan vertellen dat je een in een vliegtuig zit :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Radiodurans schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:23:
[...]

Lees nu inderdaad dat alleen al de beperkte meetfrequentie van de O2 saturatiemeter tijdens de slaap het nagenoeg onmogelijk maakt dat je een slaapapneu goed kunt detecteren. Tja, dan weet ik niet zo goed wat je hebt aan die O2 meter behalve dat die kan vertellen dat je een in een vliegtuig zit :*)
Opzich met de drukte op Schiphol nu handig om te weten dat je het vliegtuig gehaald hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Bedankt trouwens @joffrey19 @iMode & @Donstil, gisterenavond mijn AW7 SS gebruikt bij een paar sauna sessies en dit ging perfect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uof3gpoVIWivX13VWqtTbhollTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88RSax7mRR0MUvGVG9e7paAU.jpg?f=fotoalbum_large
Jammer dat die laatste hogere hartslag de schaal wat minder mooi maakt maar de langzaam stijgende trend is leuk om te zien. Met de nadruk op leuk want inderdaad kan ik het objectieve nut ervan niet vertellen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:42:
Bedankt trouwens @joffrey19 @iMode & @Donstil, gisterenavond mijn AW7 SS gebruikt bij een paar sauna sessies en dit ging perfect.
[Afbeelding]
Jammer dat die laatste hogere hartslag de schaal wat minder mooi maakt maar de langzaam stijgende trend is leuk om te zien. Met de nadruk op leuk want inderdaad kan ik het objectieve nut ervan niet vertellen. :z
Aah top, had je nou het idee dat hij te heet werd in de sauna? Want ik nooit namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:45:
[...]
Aah top, had je nou het idee dat hij te heet werd in de sauna? Want ik nooit namelijk.
Nou, té heet gelukkig niet want hij is niet uitgevallen. Je merkt wel bijv. als je horloge tegen je been komt dat deze onprettig warm aan voelt. Echter lang niet zo heet als mijn stainless steel Yeti drinkbeker aanvoelt. Wellicht dat de AW zijn warmte enigszins kwijt kan aan je huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
robcoenen schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:38:
Ik heb vrijdag mijn Series 8 binnen gekregen en ik waardeer Apple voor de eenvoud in hun producten maar ik, als tech-savy persoon, moet zeggen dat ik de ‘Slaap’ app maar onduidelijk vindt.
Same here.

Ik gebruik Autosleep en die is net geupdate. Autosleep kan nu de slaapstadia tonen. De gegevens daarvoor haalt Autosleep van (Apple)sleep. Wil ik in Autosleep die slaapstadia terugzien, dan moet ik sleep inschakelen. Maar ik heb denk ik ooit sleep verwijderd denk ik, want ik zie sleep niet als losse app terug op mn watch en ik zie sleep ook niet op mn watch app op mn iPhone terug.
Ik heb nu via de gezondheidapp sleep ingeschakeld, maar nog steeds geen sleep app op de watch of in de watch app op de iPhone. Heb beide apparaten al 2x uit- en aangezet, maar niks. Ik zou dus niet weten hoe ik de sleep app op mn watch (terug)krijg, ik snap er he-le-maal niks van. Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:54:
[...]

Nou, té heet gelukkig niet want hij is niet uitgevallen. Je merkt wel bijv. als je horloge tegen je been komt dat deze onprettig warm aan voelt. Echter lang niet zo heet als mijn stainless steel Yeti drinkbeker aanvoelt. Wellicht dat de AW zijn warmte enigszins kwijt kan aan je huid.
Ja precies, je moet er idd niet wat anders mee aanraken maar om de pols gaat prima vind ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Bedrag is gereserveerd van mijn CC voor de Ultra! Hij komt toch eerder..😜

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:46
Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:37:
[...]

En wat kan je daar dan aan doen als je in de morgen ziet dat het laag was?
Hahaha, hmmmm, dit is de reden zo ongeveer dat sport smart watches bestaan. Mensen vinden het leuk wat data te verzamelen. Ga ik harder fietsen als ik de data verzamel, nee natuurlijk niet. Is het leuk om na een fietstocht te weten hoe je hebt gepresteerd, ja dat wel voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
deBennie schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:55:
[...]

Same here.

Ik gebruik Autosleep en die is net geupdate. Autosleep kan nu de slaapstadia tonen. De gegevens daarvoor haalt Autosleep van (Apple)sleep. Wil ik in Autosleep die slaapstadia terugzien, dan moet ik sleep inschakelen. Maar ik heb denk ik ooit sleep verwijderd denk ik, want ik zie sleep niet als losse app terug op mn watch en ik zie sleep ook niet op mn watch app op mn iPhone terug.
Ik heb nu via de gezondheidapp sleep ingeschakeld, maar nog steeds geen sleep app op de watch of in de watch app op de iPhone. Heb beide apparaten al 2x uit- en aangezet, maar niks. Ik zou dus niet weten hoe ik de sleep app op mn watch (terug)krijg, ik snap er he-le-maal niks van. Frustrerend.
Nou, heul apart maar heb de slaap app op mn iPhone gevonden, de link ervan naar mezelf gemaild zodat ik de link op mn watch kon openen en op die manier de slaap app op mn watch kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:07
Davidas schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:59:
[...]

Kan even duren inderdaad, kijk morgen nog maar eens.
Ze staan er nog steeds niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:11

_AN

Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:18:
Dat van de wekker vind ik wel een goed argument trouwens. Dat doe ik ook wel eens als ik er veel vroeger uit ga dan mijn vrouw.

Alleen dat is niet echt een antwoord voor de data verder, dat is gewoon handig om de ander niet wakker te maken.
Ik heb eigenlijk nog nooit geslapen met mijn Watch. Maar de wekker zou inderdaad wel een goed argument zijn. Hoe moet ik dit zien; als je de Watch draagt gaat de wekker af op de Watch en niet op je iPhone?

Ik ben overigens erg geneigd om een Ultra te kopen. Heb nu nog een Watch Series 5. Ik vind het een hoop geld, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind. Eerst maar eens passen in de Apple Store als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_AN schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit geslapen met mijn Watch. Maar de wekker zou inderdaad wel een goed argument zijn. Hoe moet ik dit zien; als je de Watch draagt gaat de wekker af op de Watch en niet op je iPhone?

Ik ben overigens erg geneigd om een Ultra te kopen. Heb nu nog een Watch Series 5. Ik vind het een hoop geld, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind. Eerst maar eens passen in de Apple Store als die er is.
Ik heb mijn watch en iPhone altijd op stil, als de wekker dan afgaat wordt je wakker gemaakt met tikken op de pols. Best wel een fijne manier van ontwaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Radiodurans schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:54:
[...]

Wel knap dat een AW een sauna overleefd. Mijn zus had een Garmin en die overleefde het niet. Staat er iets in de voorwaarden over bij Apple ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jammer dat je -net als op de iPhone- een focus niet kunt koppelen aan een watch face.
Het swipen tussen watchfaces gaat een stuk makkeliker dan het instellen van een andere homescreen op de iPhone.

En het zou mooi zijn als je zou kunnen kiezen tussen verschillende trilritmes bij de wekker op de watch. De standaard trilling van de wekker vind ik te heftig. 1 van de redenen waarom ik Autosleep gebruik. Daarop kun je een smartbalarm instellen waarbij je in een bepaalde tijdwindow dmv 2x kloppen (trillen) per minuut langzaam wakker gemaakt kunt worden. Heerlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

deBennie schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:22:
Jammer dat je -net als op de iPhone- een focus niet kunt koppelen aan een watch face.
Het swipen tussen watchfaces gaat een stuk makkeliker dan het instellen van een andere homescreen op de iPhone.
Dat kan wel. Of begrijp ik je opmerking niet goed?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43GTJL6xMLeLH04ZSRcnV0E5CD4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OeubfIIqCWzngUNaQsufkp8D.jpg?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:11:
Toch benieuwd. Wat is de reden om te slapen met een horloge en de slaap te meten? Ik weet prima hoe ik net geslapen heb, ben ik geen Watch voor nodig. Wat doen jullie met die info dan?
Ik gebruik de slaapdata zelf niet maar draag de Watch om direct bij wakker worden mijn HRV te meten. Dat geeft een goede indicatie van de mate van herstel en of ik daar rekening mee moet houden bij sporten. Dat doe ik 6x per week en om niet overtrained te raken is het handig om te meten (belangrijkste is nog steeds hoe ik mezelf voel!) hoe mijn herstel is. Ik gebruik daar HRV4TRAINING voor.

@loekf2 een Garmin kan ook prima in de sauna. Jarenlang gedaan en zag er onlangs ook een paar waarna de bezoekers niet huilend na de sessie naar een stuk horloge keken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
pdavie2311 schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:06:
Bedrag is gereserveerd van mijn CC voor de Ultra! Hij komt toch eerder..😜
Ga jij even snel naar het levertijden-topic, jij zit de hele boel hier lekker te maken ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mog schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:26:
[...]

Dat kan wel. Of begrijp ik je opmerking niet goed?

[Afbeelding]
Nee, als ik -net als op de iPhone- een watchface selecteer, dat dan ook meteen een aan die watchface gekoppelde focus wordt ingesteld. Andersom tov jouw plaatje dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:51:
[...]

Ga jij even snel naar het levertijden-topic, jij zit de hele boel hier lekker te maken ;)
Sorry..🙃😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
deBennie schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:07:
[...]

Nee, als ik -net als op de iPhone- een watchface selecteer, dat dan ook meteen een aan die watchface gekoppelde focus wordt ingesteld. Andersom tov jouw plaatje dus ;)
Dat was wel een nice gimmick geweest tbh, #watchos10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Inmiddels 2 dagen verder maar ik zie nog steeds de medailles niet terug op m’n nieuwe Apple Watch 8

Na installeren van m’n nieuwe iPhone 14 de a8 gekoppeld en nam alles over.
Op m’n Apple Watch zie ik wel wat medailles staan waaronder ook de LE awards maar ik mis bijvoorbeeld alle maandelijkse uitdagingen tot nu toe zelfs die van deze maand ontbreekt die nog bezig is
Op m’n iPhone 14 zie ik ze wel staan in de conditie app
Duurt dit echt zo lang of is er toch iets niet goed gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:49
@MarioMark1541 Je heb denk te snel je oude Watch en mobiel losgekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
loekf2 schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:19:
[...]
Wel knap dat een AW een sauna overleefd. Staat er iets in de voorwaarden over bij Apple ?
Ja dat het niet de bedoeling is. Er is dan ook daarom denk ik bewust geen sauna optie in de trainingen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

deBennie schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:07:
[...]

Dat moet met shortcuts toch wel kunnen? Je kunt je huidige Watch face uitlezen en een focus instellen via shortcuts.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:23:
Inmiddels 2 dagen verder maar ik zie nog steeds de medailles niet terug op m’n nieuwe Apple Watch 8

Na installeren van m’n nieuwe iPhone 14 de a8 gekoppeld en nam alles over.
Op m’n Apple Watch zie ik wel wat medailles staan waaronder ook de LE awards maar ik mis bijvoorbeeld alle maandelijkse uitdagingen tot nu toe zelfs die van deze maand ontbreekt die nog bezig is
Op m’n iPhone 14 zie ik ze wel staan in de conditie app
Duurt dit echt zo lang of is er toch iets niet goed gegaan ?
Afgelopen jaar was ik een week al mijn medailles kwijt na restore op de nieuwe iPhone en watch, uiteindelijk waren ze er ineens weer.

Dat schijnt wel een bekend dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:07:
[...]

Afgelopen jaar was ik een week al mijn medailles kwijt na restore op de nieuwe iPhone en watch, uiteindelijk waren ze er ineens weer.

Dat schijnt wel een bekend dingetje te zijn.
Oké stonden ze toen wel bij jou op de iPhone en andersom niet allemaal of beide helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:19:
[...]

Oké stonden ze toen wel bij jou op de iPhone en andersom niet allemaal of beide helemaal niet
Ooh op de watch weet ik niet, daar kijk ik eigenlijk nooit. Op de iPhone waren ze verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Mog schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:51:
[...]

Dat moet met shortcuts toch wel kunnen? Je kunt je huidige Watch face uitlezen en een focus instellen via shortcuts.
Echt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Gisteren Apple Watch SE aangeschaft bij MM (Apple Store had gek genoeg nog niet binnen).

Vraagje m.b.t Whatsapp: ik heb chat notificaties uitgeschakeld aangezien ik dit storend vind. Kan echter niet vinden of ik enkel alleen notificatie kan krijgen als iemand belt via Whatsapp? Online wordt ik ook niet wijzer, dus zal vast niet kunnen.. Iemand?

R.D50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 14:41:
[...]

Ooh op de watch weet ik niet, daar kijk ik eigenlijk nooit. Op de iPhone waren ze verdwenen.
Ze staan bij mij juist wel op de iPhone maar niet op de Watch (tenminste) niet allemaal
Dit terwijl ze er wel op stonden op de S5 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
pdavie2311 schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:11:
Toch benieuwd. Wat is de reden om te slapen met een horloge en de slaap te meten? Ik weet prima hoe ik net geslapen heb, ben ik geen Watch voor nodig. Wat doen jullie met die info dan?
Ik was dit met jou eens tot de update. Nu zie ik echter wat mijn slaapritme is in de zin, hoeveel REM slaap heb ik, hoeveel tijd zitten er tussen de REM blokken etc. Dit is handig omdat ik nu weet hoeveel slaapcycli ik per nacht slaap en hoe lang deze duren (althans, dat weet ik over een tijdje als ik meer data heb). Hiermee kan ik beter bepalen hoeveel uur ik wil slapen per nacht, als ik een keer een kortere nacht wil doen (ivm afspraken laat of vroeg), ik weet dat ik 1 cyclus minder kan slapen en hoeveel tijd dat dan is. Mijn oom en tante zeilen (op tijd met ‘pensioen’ want geen kinderen) en zeilen met regelmaat meerdere dagen achter elkaar door. ‘s Nachts lopen ze om de beurt een wacht, zij zijn erachter gekomen dat ze beter 1 slaapcyclus op en af kunnen wachtlopen dan x uur op en af, ze zijn dan veel fitter. Zo ben ik op dat idee gekomen en ben ik nu mijn slaapcycli in beeld aan het brengen. De meeste van de nachten lijk ik vier cycli te slapen, als ik een keer voor werk naar Leeuwarden moet (god verhoedde het) dan ga ik er drie slapen, heb ik een kortere nacht maar wordt ik wel ok wakker. Dat is dus de theorie :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarioMark1541 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:10:
[...]

Ze staan bij mij juist wel op de iPhone maar niet op de Watch (tenminste) niet allemaal
Dit terwijl ze er wel op stonden op de S5 series
Ah zo, dan weet ik het niet. Dat je iPhone ze wel laat zien is opzich hoopvol want dan zitten ze in ieder geval in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybox_
  • Nu online
Kassad schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:29:
[...]

Ik was dit met jou eens tot de update. Nu zie ik echter wat mijn slaapritme is in de zin, hoeveel REM slaap heb ik, hoeveel tijd zitten er tussen de REM blokken etc. Dit is handig omdat ik nu weet hoeveel slaapcycli ik per nacht slaap en hoe lang deze duren (althans, dat weet ik over een tijdje als ik meer data heb). Hiermee kan ik beter bepalen hoeveel uur ik wil slapen per nacht, als ik een keer een kortere nacht wil doen (ivm afspraken laat of vroeg), ik weet dat ik 1 cyclus minder kan slapen en hoeveel tijd dat dan is. Mijn oom en tante zeilen (op tijd met ‘pensioen’ want geen kinderen) en zeilen met regelmaat meerdere dagen achter elkaar door. ‘s Nachts lopen ze om de beurt een wacht, zij zijn erachter gekomen dat ze beter 1 slaapcyclus op en af kunnen wachtlopen dan x uur op en af, ze zijn dan veel fitter. Zo ben ik op dat idee gekomen en ben ik nu mijn slaapcycli in beeld aan het brengen. De meeste van de nachten lijk ik vier cycli te slapen, als ik een keer voor werk naar Leeuwarden moet (god verhoedde het) dan ga ik er drie slapen, heb ik een kortere nacht maar wordt ik wel ok wakker. Dat is dus de theorie :)
Is er een onderzoek/medisch aanbevolen aantal slaapcycli's die je eigenlijk elke nacht zou moeten hebben? Of is dit meer persoonlijk, dat je er gewoon 4 wilt hebben. En wat als je dan 1 nacht maar 3 hebt, trek je dat recht met een andere nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Donstil schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:34:
[...]

Ah zo, dan weet ik het niet. Dat je iPhone ze wel laat zien is opzich hoopvol want dan zitten ze in ieder geval in de cloud.
Ja precies dat dacht ik dus ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:25
Skybox_ schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:46:
[...]

Is er een onderzoek/medisch aanbevolen aantal slaapcycli's die je eigenlijk elke nacht zou moeten hebben? Of is dit meer persoonlijk, dat je er gewoon 4 wilt hebben. En wat als je dan 1 nacht maar 3 hebt, trek je dat recht met een andere nacht?
Ik blijk er (tot nu toe) vier te slapen in 7-8 uur, ik vermoed dat dit voor mij normaal is. Als ik een keer een nacht minder slaap ga ik niet de nacht daarna extra slapen, dat doe ik nu ook niet. Ik hoop er vooral fitter mee te zijn na een kortere nacht.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32
Ik kon het niet vinden met de zoekfunctie. Maar als ik een Apple Watch in Canada haal. Kan ik die op 4G hier gebruiken? Als ik de frequentie Bands voor 4G vergelijk zou t moeten werken.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:23
Skybox_ schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:46:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe andere slaapcycli’s eruit zien. Er is bij mij geen peil op te trekken🤔 Maar ik snap dat dat ook heel persoonlijk is. Ik vind de data ook interessant en ben benieuwd of ik er iets mee kan met kortere nachten ed.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:26
Greetoz schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:21:
Ik kon het niet vinden met de zoekfunctie. Maar als ik een Apple Watch in Canada haal. Kan ik die op 4G hier gebruiken? Als ik de frequentie Bands voor 4G vergelijk zou t moeten werken.
Yup, zou normaal gezien moeten lukken! Let wel dat sommige functies misschien niet werken omdat deze in Canada nog niet zijn goedgekeurd. Mijn huidige Series4 (heb vandaag nét de 8 besteld!) kwam ook uit Canada. En omdat daar toendertijd de ECG-functie nog niet door de lokale gezondheidscomissie was goedgekeurd, kon ik die nog niet gebruiken in Belgie. Voor deze zaken is het land van aankoop belangrijk en dus niet het land waar je ‘em gebruikt of waar je Apple id is geregistreerd.

Canada heeft ECG ondertussen al goedgekeurd, dus dat zit nu goed. Geen idee hoe het zit met de meter voor bloedzuurstofgehalte.

Maar voor 4G zou dit Ok moeten zijn. Zelf nog niet kunnen doen omdat mijn provider Proximus in Belgie dit nog niet ondersteunt, maar heb al wel gelijkaardige gevallen gezien bij vrienden & collega’s waar dit geen probleem was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Wellicht nog interessant, maar mediamarkt heeft de awu nu online te bestellen en vanaf vrijdag op te halen in een aantal varianten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
boefje79 schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:04:
Wellicht nog interessant, maar mediamarkt heeft de awu nu online te bestellen en vanaf vrijdag op te halen in een aantal varianten…
Thanks! Hier nog een Ultra met zwart Trail bandje kunnen bestellen die vrijdag opgehaald kan worden…! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
MrAcid schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:56:
[...]

Thanks! Hier nog een Ultra met zwart Trail bandje kunnen bestellen die vrijdag opgehaald kan worden…! *O*
Neem dat ophalen vrijdag bij media markt met een korrel zout 😉 vooral met jou gekozen bandje. Maar hoop wel van harte dat je hem vrijdag gewoon kan ophalen! 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:09
boefje79 schreef op maandag 19 september 2022 @ 07:04:
Goeie! Helaas ga ik vrijdag op vakantie en wil ik 'm toch echt eerst even in het echie zien met mijn smalle polsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Snelle.jelle schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:39:
[...]

Neem dat ophalen vrijdag bij media markt met een korrel zout 😉 vooral met jou gekozen bandje. Maar hoop wel van harte dat je hem vrijdag gewoon kan ophalen! 🙂
Ja, ik laat m'n bestelling bij Apple ook gewoon doorlopen. Dank voor de waarschuwing! :)

Er zijn slechts heel weinig modellen/varianten beschikbaar voor bezorging/ophalen op vrijdag dus ik heb wel een béétje hoop dat het lukt.

[ Voor 15% gewijzigd door MrAcid op 19-09-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

MM probeerde ik ieder jaar met de Watch maar nog nooit op release gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
pdavie2311 schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:47:
MM probeerde ik ieder jaar met de Watch maar nog nooit op release gelukt!
Ach ja, leek wel gericht op voorraad, want lang niet alle combi’s waren bestelbaar, maar ik merk het wel…🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Eindelijk ook binnen (miste de DHL Express bezorger net 10 minuten vorige week, volgens de dame bij de customer service kan je in zo'n geval bellen om de bezorger even rechtsomkeerd te laten maken).

Overzettten van een oude naar een nieuwe watch blijft wazig. Mijn iPhone 14 Pro reageerde niet toen ik de nieuwe ernaast lag. Alleen als ik de oude eerst unpair-de. Toen maar als nieuwe watch geinstalleerd.

Kom van een series 6. De 45mm en iets grotere scherm zijn subtiel maar duidelijk te zien.

PS: slecht dat Apple nog steeds niet Bft als windsnelheid erkent. KM/H is wat lastig te interpreteren als men in NL voornamelijk Bft gebruikt. Ik ben een fan van Infograph, gewoon maximum aantal complications.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Het valt mij op dat KPN de Apple Watch niet meer in het assortiment heeft. Tot voor kort waren de Series 7 en SE nog verkrijgbaar. Mijn hoop is dat dit een aanwijzing is dat de Series 8 pas in het assortiment komt nadat de aankondiging van de eSIM ondersteuning is gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
swv schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:15:
Het valt mij op dat KPN de Apple Watch niet meer in het assortiment heeft. Tot voor kort waren de Series 7 en SE nog verkrijgbaar. Mijn hoop is dat dit een aanwijzing is dat de Series 8 pas in het assortiment komt nadat de aankondiging van de eSIM ondersteuning is gedaan.
Minimaal net zo logische hypothese is: ze doen geen Apple Watches meer want ze bieden geen esim aan 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

giantgiantus schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:17:
[...]

Minimaal net zo logische hypothese is: ze doen geen Apple Watches meer want ze bieden geen esim aan 😜
Haha true. Ik denk eerder omdat Apple de 7 niet meer levert. Vóór de release van de 8 waren ze nog beschikbaar namelijk en erna niet meer. Hoop doet leven zeg ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Hoe dan ook, ik heb zelf al vele Vodafone abonnementen overgeheveld door de ondersteuning van de AW door T-Mobile. Zowel prive en zakelijk. Ik ken ook zat mensen die dit al hebben gedaan. Ik snap dus niet dat de andere grote spelers er niks mee doen. Ik vind het prima verder, want super tevreden over T-Mobile. Goede service, oplossingsgericht en prima prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
Op mijn AW6 was de stem best luid als ik een work-out deed. Zo kreeg ik bij een kilometer wandelen altijd een gesproken melding. Maar op de AW8 is de stem zacht en niet te verstaan. Hoe kan ik dat aanpassen? Het geluid bij ‘horen en voelen’ staat al op maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben wel benieuwd of vandaag of morgen nou het embargo van de ultra eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Donstil schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:54:
Of donderdag…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou kunnen maar meestal zijn de embargo’s voor grote releases op dinsdag en woensdag. Kleinere updates of producten zijn dan eventueel op donderdag.

Maar woensdag Watch Ultra en donderdag AirPods zou ook nog kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:54:
Kan wel review alvast geven. Zelfde watch, maar de nieuwe knopjes zijn een game changer voor sporters (en de watch zal was vooral gekocht worden door bankzitters ;) :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:31

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:44:
Op mijn AW6 was de stem best luid als ik een work-out deed. Zo kreeg ik bij een kilometer wandelen altijd een gesproken melding. Maar op de AW8 is de stem zacht en niet te verstaan. Hoe kan ik dat aanpassen? Het geluid bij ‘horen en voelen’ staat al op maximaal.
Zeg via de Siri-functie: "Spreek luider".
Net zo vaak, tot je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
RoRoNL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:57:
[...]

Zeg via de Siri-functie: "Spreek luider".
Net zo vaak, tot je tevreden bent.
Thanks! Hij staat nu op zijn hardst. Kijken of het zo lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:51:
[...]

Kan wel review alvast geven. Zelfde watch, maar de nieuwe knopjes zijn een game changer voor sporters (en de watch zal was vooral gekocht worden door bankzitters ;) :) )
Ja hihi bankzitters 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBirdy
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-08 21:28
Alexknl schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:04:
Pfff ik ben opeens volledig verliefd geworden op de SS Graphite Series 7. Ziet er wel heel classy uit. Heb het de afgelopen jaren altijd jammer gevonden dat er geen space grey meer te krijgen was. Dus toch maar de knoop doorgehakt en de SS S7 besteld voor 639. Wel €100 meer dan een alu S8 maar die nieuwe functies zit ik niet echt op te wachten. Heb nog geen Watch dus voor mij is er ook niet echt sprake van een 'upgrade'. Wellicht later nog combineren met dat nieuwe bruine Leather Link of Milanese bandje.
Waar heb je 'm gevonden voor 639?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:01
giantgiantus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:51:
[...]

En als bankzitter hoop ik echt wel dat ik met een knop mijn pizza kan bestellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Kijk! Dat is een top-feature! Extra klik voor extra salami graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-09 21:58
GoldenBirdy schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:08:
[...]

Waar heb je 'm gevonden voor 639?
Bij de Duitse Amazon, maar die aanbieding is helaas al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Excuus, wrong topic!

[ Voor 96% gewijzigd door shyheim op 20-09-2022 19:38 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Apple Watch Ultra Orders Delayed for Some Customers

Ooh je, voor alsnog geen verschuiving hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:59
Voor wie de AWU heeft besteld, hebben jullie ook gekozen voor AppleCare+ ? Gezien de toch wel
hoge reparatie kosten die vd week online verschenen..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
crazylegs schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:25:
Voor wie de AWU heeft besteld, hebben jullie ook gekozen voor AppleCare+ ? Gezien de toch wel
Enige waar ik het altijd op neem. Geeft me veel gemoedsrust. Op de rest neem ik nooit AC+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Die hele Ultra wordt eerst gemonitord hoe populair die is en dan gaan ze pas productie opschroeven. Dat is een bekend concept. Ook de losse verkoop van bandjes staat op november. Best bizar, dan komt de nieuwe alweer bijna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:59
Redondo1982 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:38:
[...]

Enige waar ik het altijd op neem. Geeft me veel gemoedsrust. Op de rest neem ik nooit AC+.
Heb het op eerdere apple watches nog nooit dr bij aangeschaft, maar twijfel nu wel gezien de prijs vd watch en kosten van eventuele reparaties

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
crazylegs schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:44:
[...]

Heb het op eerdere apple watches nog nooit dr bij aangeschaft, maar twijfel nu wel gezien de prijs vd watch en kosten van eventuele reparaties
Ik nam het omdat ik er heel veel mee ging sporten. Voetbal en zwemmen dus veel kans op schade. Ik ging keertje keepen (geef training aan de jeugd) en toen tikte ik een schot over de lat. Alleen mn display raakte ook vol de lat. Geen beschadiging, maar zo wel dan is AC+ wel je redding haha.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

crazylegs schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 23:25:
Ik ga hem er zeker bijnemen. Had ik op mijn S5 ook, liep er precies mee tegen de hoek van een metalen tafel en toen was t Display aan diggelen. Heb toen een S6 gekregen als vervanging via AC+ (S5 refurbished was schijnbaar out of stock)
Gezien de reparatie kosten van de AWU een nobrainer lijkt me.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik verzeker me nooit voor spullen die ik zo kan vervangen. Denk dat ik al wel 5 ultra’s heb bespaard op die manier.

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 06:55:
Ik verzeker me nooit voor spullen die ik zo kan vervangen. Denk dat ik al wel 5 ultra’s heb bespaard op die manier.
Die moet je me denk ik even uitleggen?
Ik heb in mijn geval 89€ voor Apple Care+ en 65€ betaald voor het schadegeval. Das toch een stuk minder dan de 429€ die de S6 kostte toen kijk S5 sneuvelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Tomba schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:07:
[...]

Die moet je me denk ik even uitleggen?
Ik heb in mijn geval 89€ voor Apple Care+ en 65€ betaald voor het schadegeval. Das toch een stuk minder dan de 429€ die de S6 kostte toen kijk S5 sneuvelde.
Al een jaar of 25 nog nooit verzekeringen genomen voor dingen die ik zo los kan betalen. Daarmee heb ik al 1000en eurootjes niet uitgegeven. Als er dan eens een keer iets kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
giantgiantus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:18:
[...]

Al een jaar of 25 nog nooit verzekeringen genomen voor dingen die ik zo los kan betalen. Daarmee heb ik al 1000en eurootjes niet uitgegeven. Als er dan eens een keer iets kapot gaat koop ik gewoon een nieuwe.
Maar jij was ook diegene die het liefst alles op maandelijkse afbetaling koopt toch?

Ik heb juist op mijn AW wel care+, vooral voor express replacement. Daardoor weet ik ik van te voren dat ik nooit hoef te wachten op reparatie :)

• giantgiantus
schumi1986 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:36:
[...]

Maar jij was ook diegene die het liefst alles op maandelijkse afbetaling koopt toch?

Ik heb juist op mijn AW wel care+, vooral voor express replacement. Daardoor weet ik ik van te voren dat ik nooit hoef te wachten op reparatie :)
Klopt. Heb liever geen bezit.

Die express reparatie snap ik wel inderdaad. Irritant als je moet wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

giantgiantus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:18:
[...]

Oké, ik gok er liever niet op dat ik geen schade heb die me 499€ kost om te laten repareren ;) (of 999€ voor een nieuwe) Die peace of mind is me zeker 119€ waard.
Bijkomende voordeel is langere garantie direct bij Apple, instant replacement en ook een accu die gedekt is.

Ik bekijk het in principe per device. De devices die ik niet (lang) wil kunnen missen (AW en iPhone) krijgen Apple care+. Op mijn 6s nooit gebruikt, mijn 8+ viel het scherm van kapot, mijn S5 ook stuk. Zonder gezeur binnen notime een vervangend apparaat voor een fractie van de nieuwprijs.

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Tomba schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:00:
[...]

Oké, ik gok er liever niet op dat ik geen schade heb die me 499€ kost om te laten repareren ;) (of 999€ voor een nieuwe) Die peace of mind is me zeker 119€ waard.
Bijkomende voordeel is langere garantie direct bij Apple, instant replacement en ook een accu die gedekt is.

Ik bekijk het in principe per device. De devices die ik niet (lang) wil kunnen missen (AW en iPhone) krijgen Apple care+. Op mijn 6s nooit gebruikt, mijn 8+ viel het scherm van kapot, mijn S5 ook stuk. Zonder gezeur binnen notime een vervangend apparaat voor een fractie van de nieuwprijs.
In al de jaren dat ik iPhones en Apple Watches draag heb ik nog nooit iets gebroken of zelfs gekrast, behalve heel oppervlakkige sporen. Kennelijk ben ik zuinig op m'n spullen. Het bedrag wat ik aan Apple care heb bespaard kan ik denk ik de nieuwste iPhone en Watch voor kopen. Een vriend koopt twee keer per jaar een nieuwe telefoon el koopt altijd met een gebarsten scherm, maar hij koopt geen iPhone.

• Tomba

Tomba

Mad Wally schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:25:
[...]

In al de jaren dat ik iPhones en Apple Watches draag heb ik nog nooit iets gebroken of zelfs gekrast, behalve heel oppervlakkige sporen. Kennelijk ben ik zuinig op m'n spullen. Het bedrag wat ik aan Apple care heb bespaard kan ik denk ik de nieuwste iPhone en Watch voor kopen. Een vriend koopt twee keer per jaar een nieuwe telefoon el koopt altijd met een gebarsten scherm, maar hij koopt geen iPhone.
En das dus het gok gedeelte :) Ik ben ook heel zuinig op mijn spullen maar een ongeluk zit in een klein hoekje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Tomba schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:44:
[...]

En das dus het gok gedeelte :) Ik ben ook heel zuinig op mijn spullen maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Maar uiteindelijk kijk je niet naar een enkele keer dat het mis gaat, maar over een lange periode en dan is niet verzekeren en een keer de portemonnee trekken als het wel een keertje fout gaat heel veel goedkoper. Verzekeren doe je in mijn ogen alleen wanneer de kosten niet te dragen zijn zoals het afbranden van je huis, ernstige ziekte of iemand in de kreukels rijden met de auto. Een uitzondering maak ik alleen voor verzekeringen waarbij ik een positieve kosten/baten balans verwacht, maar die zijn er niet veel. Is geen goed model voor de verzekeraar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:46
je kan toch ook gebruik maken van je inboedelverzekering of mis ik iets?

ja, het duurt wat langer dat deze gemaakt wordt maar goed.

• Skybox_
  • Nu online
HavermansP schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:19:
je kan toch ook gebruik maken van je inboedelverzekering of mis ik iets?

ja, het duurt wat langer dat deze gemaakt wordt maar goed.
Dat dus. En dan gewoon extra aanvullen én buitenhuis erbij kiezen.

• Redondo1982
giantgiantus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 06:55:
Dus je verzekert ook je fiets niet, mocht je die hebben? Die kan je ook vervangen na diefstal. Ik begrijp je verder wel, ik verzeker alleen het broodnodige en waarvan het risico aanwezig is. Prive doe ik huis, inboedel, aansprakelijkheid, fietsen en dus alleen de AW. Die heb ik al zo vaak gestoten, en dat vond ik voor € 89,- wel een geruststelling. Ook omdat die niet in een hoesje zit. iPhone doe ik dan weer niet. Mocht dat een keer fout gaan dan koop ik ook een nieuwe óf laat hem repareren, maar die zit dan ook in een hoesje en is de risico veel minder aanwezig.

Ik zou nooit mijn Macbook verzekeren, maar ik snap mensen wel die dat wel doen. Zeker als je er veel mee onderweg bent of hem overal heen moet verplaatsen op je werk/kantoor etc. Zakelijk doe ik wel veel verzekeren, maar is ook meer om dingen uit te sluiten die mijn bedrijf in gevaar kunnen brengen of waardevolle eigendommen te beschermen.

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 21-09-2022 13:49 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Nog geen filmpjes van de Ultra online? Embargo? Morgen dan maar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:31

[ Voor 230% gewijzigd door overtones op 21-09-2022 15:14 ]

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Whaha! Embargo er vanaf 1500 af dus..😜

• giantgiantus
Vraagje. Ik heb een iphone met 2 simkaarten (1 voor werk en 1 prive kpn). Zou ik er een 3e sim op kunnen zetten niet niet actief laten zijn maar hem wel gebruiken op de Apple Watch?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
giantgiantus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:34:
Vraagje. Ik heb een iphone met 2 simkaarten (1 voor werk en 1 prive kpn). Zou ik er een 3e sim op kunnen zetten niet niet actief laten zijn maar hem wel gebruiken op de Apple Watch?
Alleen T-Mobile ondersteund esim op de AW tot nog toe.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Even tussen haakjes. Als je bijvoorbeeld een Solo loop bandje besteld bij Apple. Kun je die dan ook gratis retour sturen? Ik twijfel nogal tussen 3 kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Citroentaart schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:42:
Even tussen haakjes. Als je bijvoorbeeld een Solo loop bandje besteld bij Apple. Kun je die dan ook gratis retour sturen? Ik twijfel nogal tussen 3 kleuren.
Yup

• giantgiantus
Davidas schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:37:
[...]

Alleen T-Mobile ondersteund esim op de AW tot nog toe.
Daarom mijn vraag of het werkt met een 3e inactieve TMOBILE sim in mn phone.
Pagina: 1 ... 7 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.