• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:41
The_Bald_Diver schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:18:
Deze middag op 6 minuten na 60uur met de batterij en gewoon gebruik.
Hoelang en hoeveel trainingen geregistreerd in deze 60 uur?

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06:05
Drials schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:49:
[...]

Hoelang en hoeveel trainingen geregistreerd in deze 60 uur?
AW Ultra
twee keer uurtje gaan lopen
AOD
alle meldingen van berichtendiensten aan (whatsapp, msg, sms, bellen)

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
The_Bald_Diver schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 08:06:
[...]

AW Ultra
twee keer uurtje gaan lopen
AOD
alle meldingen van berichtendiensten aan (whatsapp, msg, sms, bellen)
60 uur. Dat zijn twee en een halve dag. Die tijd en activiteiten haal ik met gemak met mijn WATCH 7 GSS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Vraagje. Na bijna een jaar de Amazfit T-Rex2 gedragen te hebben ben ik overgestapt naar de AWU en ondanks dat het flawless werkt met mijn iPhone zijn er, vergeleken met de T-Rex2, een aantal dingen die toch wel flink tekort schieten. Allereerst de batterij natuurlijk. Ik ga van 3 weken standby naar net geen 2,5 dagen. Dus dat is even slikken, maar dat wist ik op voorhand. Dus nu niet klagen haha.

Maar wat ik echt een groot gemis vind is dat de AWU, zover ik kan zien, niet automatisch een activiteit detecteert. Bij de T-Rex2 hoefde ik maar te gaan wandelen met de hond of op de fiets te stappen en hij startte vanzelf een workout op. Super ideaal. Maar bij de AWU blijft het angstvallig stil en begint me eigenlijk een beetje te irriteren omdat het een kleine feature betreft softwarematig.

Kijk ik nu ergens er overheen in de settings om dit te activeren? Of kan de AWU dit gewoonweg echt niet? Het lijkt mij dat het niet kan vinden in de settings, maar waar?

iemand een idee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:43
Yzord schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:46:
Vraagje. Na bijna een jaar de Amazfit T-Rex2 gedragen te hebben ben ik overgestapt naar de AWU en ondanks dat het flawless werkt met mijn iPhone zijn er, vergeleken met de T-Rex2, een aantal dingen die toch wel flink tekort schieten. Allereerst de batterij natuurlijk. Ik ga van 3 weken standby naar net geen 2,5 dagen. Dus dat is even slikken, maar dat wist ik op voorhand. Dus nu niet klagen haha.

Maar wat ik echt een groot gemis vind is dat de AWU, zover ik kan zien, niet automatisch een activiteit detecteert. Bij de T-Rex2 hoefde ik maar te gaan wandelen met de hond of op de fiets te stappen en hij startte vanzelf een workout op. Super ideaal. Maar bij de AWU blijft het angstvallig stil en begint me eigenlijk een beetje te irriteren omdat het een kleine feature betreft softwarematig.

Kijk ik nu ergens er overheen in de settings om dit te activeren? Of kan de AWU dit gewoonweg echt niet? Het lijkt mij dat het niet kan vinden in de settings, maar waar?

iemand een idee?
In watchOS 5 of hoger kan uw Apple Watch detecteren dat u aan het trainen bent. De Watch tikt u dan op de pols en vraagt of u een work-out wilt starten. Tik op een van de opties in de melding om de work-out vast te leggen, het type work-out te wijzigen, meldingen voor de rest van de dag uit te schakelen of de melding te sluiten. Het maakt niet uit wanneer u tikt, u krijgt al uw work-outkrediet vanaf het moment dat u begon met trainen.

Hoelang het duurt voordat de Watch u een seintje geeft dat u een work-out kunt vastleggen, hangt af van het type work-out. Dit zijn de work-outtypen waarvoor de Watch u herinneringen kan geven:

Binnen wandelen
Buiten wandelen
Binnen hardlopen
Buiten hardlopen
Buiten fietsen
Crosstrainer
Roeien
Zwembad
Open water

U schakelt deze instelling als volgt in of uit: ga op uw Apple Watch naar 'Instellingen', tik op 'Work-out' en ga naar 'Herinnering om work-out te starten'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

iemand een idee?
Voor fietsen en (hard)lopen moet hij het automatisch detecteren. Dat werkt bij mij iig wel. Echter als ik dit ga doen start ik hem wel altijd handmatig omdat ik zeker wil weten dat hij van het begin tot het einde de gehele workout pakt. Als je bijvoorbeeld stopt met fietsen (bv bij een stoplicht) dan springt hij direct op pauze, dus dat werkt perfect bij mij.

©2004

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:01

iemand een idee?
Zie ook het bericht van @Davidas , als het goed is staat die optie ook standaard ingeschakeld.

https://itunes.apple.com/...wa/viewBook?id=6443319261

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bedankt allemaal, die optie heb ik nu gevonden en stond idd aan. Maar schijnaar is het niet zo gevoelig als bij de T-Rex2 want als ik de hond uitlaat blijft het toch stilletjes daar. En ik loop toch wel een minuut of 20 en dat vier keer per dag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:40
Ik vind het vooral heel irritant dat ik de workout aan moet zetten nadat je de notificatie krijgt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Mog schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:50:
Ik vind het vooral heel irritant dat ik de workout aan moet zetten nadat je de notificatie krijgt
Ow, het start niet automagisch? Dat vind ik nou juist zo prettig eraan dat het vanzelf gewoon start. Want als je op de fiets zit en hij detecteert dat dan kan je niet ff snel ergens op drukken tijdens het fietsen (kan wel, maar moeilijk moeilijk).

Dus toch wel een gemis dus. Dat doet de T-Rex2 (of de software van Amazift) toch echt een stuk beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Yzord schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:36:
Bedankt allemaal, die optie heb ik nu gevonden en stond idd aan. Maar schijnaar is het niet zo gevoelig als bij de T-Rex2 want als ik de hond uitlaat blijft het toch stilletjes daar. En ik loop toch wel een minuut of 20 en dat vier keer per dag.
Mijn ervaring is dat die na pak hem beet 1km aangeeft of ik de workout wil opstarten, best wel consistent ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

richards3 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:40:
[...]

Mijn ervaring is dat die na pak hem beet 1km aangeeft of ik de workout wil opstarten, best wel consistent ook.
Maar dat is gewoonweg te laat. Dat is mijn persoonlijke mening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• richards3
Yzord schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:42:
[...]

inderdaad persoonlijk. ik heb de behoefte niet dat dit bij elk wissewasje een workout opstart. Misschien handig als je de drempel zou kunnen instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 12:29
Dat is precies de reden dat ik het gewoon heb uitgezet.
Bepaal zelf wel wanneer ik het wil gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• richards3
freshy98 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:16:
Dat is precies de reden dat ik het gewoon heb uitgezet.
Bepaal zelf wel wanneer ik het wil gebruiken.
irritante is ook dat als je het niet wilt gebruiken dat die bij herhaling blijft mededelen dat je volgens je watch aan het lopen of fietsen bent. Zou bij 1 reminder mogen blijven voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 12:29
richards3 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:44:
[...]

irritante is ook dat als je het niet wilt gebruiken dat die bij herhaling blijft mededelen dat je volgens je watch aan het lopen of fietsen bent. Zou bij 1 reminder mogen blijven voor mij.
Dat heb ik niet. Wellicht heb ik dan meer uitgezet dan jij hebt gedaan?
Ik zou echt moeten kijken wat precies. Heb het in november ingesteld (heb mijn AWU sinds de laatste paar dagen van oktober) en vond het rete irritant dat als ik naar de supermarkt liep er van dat soort notificaties komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Volgens mij neemt ie de eerste kilometer wel gewoon mee in je totaal. Zal er morgen eens op
Letten bij m’n ritje richting station (AW 6) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
D-Ed schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:11:
[...]
Volgens mij neemt ie de eerste kilometer wel gewoon mee in je totaal. Zal er morgen eens op
Letten bij m’n ritje richting station (AW 6) ;)
De KM’s worden zeker meegenomen maar niet een frequente hartslag, dat kan ‘ie niet achteraf raden lijkt me ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:08
Radiodurans schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:37:
[...]

De KM’s worden zeker meegenomen maar niet een frequente hartslag, dat kan ‘ie niet achteraf raden lijkt me ;)
En helaas ook geen route informatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Inderdaad 😅

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The_Bald_Diver
[...]

ook superbelangrijk voor dat wandelingetje met je hond.

als je je rondje gaat lopen zet je dat toch gewoon handmatig aan, desnoods onder de actieknop.
Wat een first-world-problem

[Voor 18% gewijzigd door The_Bald_Diver op 03-05-2023 07:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:20
[...]

Hier blij dat het niet om elk wissewasje opstart, denk net wat je gewend bent ook.
Een activiteit opstarten is zo gedaan heb deze ook in het begin scherm staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 18:49
Yzord schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:36:
Het kan ook zijn dat je niet voldoende inspanning levert... Een wandelingetje met de hond klinkt ook niet als een workout imho. De stappen worden gewoon geteld, als je tijdens de wandeling een minuut met wat hogere hartslag loopt krijg je er ook een trainingsminuut voor maar kan me voorstellen dat wanneer je elke twee minuten stil staat omdat je hond aan iets snuffelt de AW geen 'workout' registreert :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Precies. Om een workout te detecteren moet je voor wat langere duur (10-15mins) stevig doorlopen zodat je hartslag omhoog gaat. Een rustig slentertje telt natuurlijk niet als workout. Dat noemen we gewoon beweging, of NEAT

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
Kassad schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:12:
[...]
wanneer je elke twee minuten stil staat omdat je hond aan iets snuffelt de AW geen 'workout' registreert :+
Dan begint je workout te vragen of je pauze aan het houden bent 8)

Voor de korte wandelingetjes gebruik ik hem zelf dan ook niet, maar voor de goede middagwandeling dan wel weer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:27
Sinds een paar dagen de series 8 SS Graphite 45mm met de SS link bracelet.
Ben zeer onder de indruk van het “bandje”. Volgens Apple duurt het 8 uur om zo’n bandje te maken en bestaat het uit 120 componenten.
Zat er wel een tijdje naar te kijken maar de knoop door gehakt xD. Geen spijt van😃

if (Apple) console.log('BOSS'); 😀

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
dhrhagenees.cro schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:08:
Sinds een paar dagen de series 8 SS Graphite 45mm met de SS link bracelet.
Ben zeer onder de indruk van het “bandje”. Volgens Apple duurt het 8 uur om zo’n bandje te maken en bestaat het uit 120 componenten.
Zat er wel een tijdje naar te kijken maar de knoop door gehakt xD. Geen spijt van😃

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik denk dat Apple bedoeld dat Chinezen het binnen 8 uur namaken :+

Mooi bandje verder hoor, ik heb er zelf ook een aantal keer naar gekeken. Alleen ik vind hem 'te hard' staan bij een AW op de één of andere manier. Met klassieke klokjes heb ik dat niet, maar met een AW wel.

I don't have dreams, I have goals!!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33
Ik ben nog altijd fan van de Milanese Loop. Al sinds die beschikbaar is vind ik dat veruit de mooiste band die er beschikbaar is. En mijn 1e Apple Watch heb ik pas sinds kort (de AW Series 8).

Tot nu toe bevalt die ook prima, echter batterijduur... tsja... nog altijd niet wat ik zou willen maar goed. Over een jaar of 2 wellicht beter/een Apple Watch Ultra V2/3 ofzo

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Redondo1982
Thalaron schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 01:10:
Ik ben nog altijd fan van de Milanese Loop. Al sinds die beschikbaar is vind ik dat veruit de mooiste band die er beschikbaar is. En mijn 1e Apple Watch heb ik pas sinds kort (de AW Series 8).

Tot nu toe bevalt die ook prima, echter batterijduur... tsja... nog altijd niet wat ik zou willen maar goed. Over een jaar of 2 wellicht beter/een Apple Watch Ultra V2/3 ofzo
Ja, de Milanese Loop is wel een band om iig in je collectie te hebben als je een RVS uitvoering hebt. Hij komt altijd wel een keer van pas bij je outfit.

• Radiodurans
Ja dat uitzakken van de Milanese Loop werd naar verloop van tijd wel een ding, wat ik toch gek vond want die magneet zou toch niet zijn kracht verliezen?

Mooi bandje maar niet voor dagelijks gebruik, kwam inderdaad goed van pas bij nettere outfits.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48

Grin

Ride si sapis.

Jaren met de Milanese Loop rondgelopen maar de Link Bracelet is wel echt even wat anders. De magneet van de ML blijft wel op sterkte maar hij verschuift gewoon om de X tijd (soms 1 uur, soms 4 uren) en dan moet je 'm weer strak trekken. Daarbij komen er huidschilvers/meuk tussen die fijne schakeltjes en blijft hij nat wanneer je horloge nat wordt. Dat laatste is voor mij het grootste nadeel, een horlogeband moet niet nat blijven/water opnemen; zo'n ranzig gevoel!

Dit heb je allemaal niet meer bij de Link Bracelet.
Ben zo'n fan van de Link Bracelet dat ik nergens meer naar op zoek ben qua horlogeband (geen Hermès meer voor mij).

[Voor 5% gewijzigd door Grin op 04-05-2023 09:46]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Thalaron
  • Laatst online: 07:33
De Link Bracelet staat wat looks betreft bij mij op een gedeelde 1e plek, maar die prijs voor een bandje gaat mij echt te ver…

Maar wie weet, mogelijk dat ik mij nog ga bedenken over een tijd als het afzakken een ding zou blijken.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• roT-
  • Laatst online: 07:27
Ik zou de SS link bracelet wel eens willen zien op een AW ultra.

• Radiodurans
roT- schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:27:
Ik zou de SS link bracelet wel eens willen zien op een AW ultra.
Ik zou het mooi vinden als ze zelf een keer met een bijpassende titanium bracelet zouden komen maar ik denk dat dit niet bij de design philosophy van de AWU past.

• roT-
Radiodurans schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:50:
[...]

Ik zou het mooi vinden als ze zelf een keer met een bijpassende titanium bracelet zouden komen maar ik denk dat dit niet bij de design philosophy van de AWU past.
Aja dat denk ik ook.

Heb net deze binnen merk Lululook erg mooi afgewerkt. En zeer blij mee. Dit is niet een foto van mij, maar toch.

[Voor 60% gewijzigd door roT- op 04-05-2023 21:17]

• roT-
.

[Voor 214% gewijzigd door roT- op 04-05-2023 21:16]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Radiodurans
roT- schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:13:
[...]

Aja dat denk ik ook.

Heb net deze binnen merk Lululook erg mooi afgewerkt. En zeer blij mee.
Dit is niet een foto van mij, maar toch.

[Afbeelding]
Deze ziet er inderdaad wel gaaf uit!

deze zorgmedewerker hoort daar in werkkleding geen horloge te dragen }:|

• Wolfram55
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik loop er over te denken om een AW te kopen.
Een van de redenen (miss wel de belangrijkste) is Atriumfibrilleren (AFib/Atrial fibrillation) signalering.
Apple schijnt daar toch wel leading mee te zijn.

Nu ben ik er geen voorstander van dat al mijn data via Apple (health app) gaat en ben dus een beetje gaan zoeken hoe ik dat eventueel kan ondervangen. Maar ik weet niet of ik compleet verkeert de gang van zaken in gedachten heb.

Het leek mij dat de watch via Bluetooth de gegevens naar een Iphone verstuurd maar las ergens dat je de foon niet bij je hoeft te hebben. Nu kan hij dit dus tijdelijk opslaan en zodra de foon weer in de buurt is weer flushen maar dat is een grote aanname.
Kan iemand mij vertellen hoe dat precies gaat?

Ik had in gedachte om zoiets te gaan proberen : YouTube: How To Reverse Engineer A Bluetooth Device

De gegevens dan naar influxdb en grafana.
Op de foon/router de poort die de health app gebruikt google blocken of welke poort er ook gebruikt wordt. Of stuurt de watch ook buiten de foon naar Apple ?

Ben ik een beetje in de goeie richting aan t denken ?

Zelf heb ik Android.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Radiodurans
Health data is volledig end-2-end encrypted, altijd al geweest. Apple kan hier dus niet bij, ook niet op geheim bevel van een drieletterige organisatie. Daar moet je Apple natuurlijk wel op geloven. Je kunt tegenwoordig nagenoeg alles volledig E2E encrypten bij Apple, waarbij je expliciet moet beloven dat je zelf verantwoordlijk bent voor de sleutels.

Je bent in zoverre verkeerd aan het denken dat je als je voor het Apple ecosysteem kiest (want bij een Apple Watch moet een iPhone) dat je dan vaarwel moet zeggen tegen frivoliteiten als Bluetooth hacken en poorten blokkeren. Het is all in the walled garden or nothing.

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-06 20:51
Wolfram55 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:20:
Ik loop er over te denken om een AW te kopen.
Een van de redenen (miss wel de belangrijkste) is Atriumfibrilleren (AFib/Atrial fibrillation) signalering.
Apple schijnt daar toch wel leading mee te zijn.

Nu ben ik er geen voorstander van dat al mijn data via Apple (health app) gaat en ben dus een beetje gaan zoeken hoe ik dat eventueel kan ondervangen. Maar ik weet niet of ik compleet verkeert de gang van zaken in gedachten heb.

Het leek mij dat de watch via Bluetooth de gegevens naar een Iphone verstuurd maar las ergens dat je de foon niet bij je hoeft te hebben. Nu kan hij dit dus tijdelijk opslaan en zodra de foon weer in de buurt is weer flushen maar dat is een grote aanname.
Kan iemand mij vertellen hoe dat precies gaat?

Ik had in gedachte om zoiets te gaan proberen : YouTube: How To Reverse Engineer A Bluetooth Device

De gegevens dan naar influxdb en grafana.
Op de foon/router de poort die de health app gebruikt google blocken of welke poort er ook gebruikt wordt. Of stuurt de watch ook buiten de foon naar Apple ?

Ben ik een beetje in de goeie richting aan t denken ?

Zelf heb ik Android.
Voelt ergens ook een beetje scheef om geen vertrouwen in Apple te hebben maar een opensource programma zoals influxdb en grafana wel. Volgens mij is het bij Apple juist wel heel goed geregeld zoals @Radiodurans aangeeft ;) Maar inderdaad alleen via iPhone..

• Roos79
@Wolfram55 Als je al zo bezig bent moet je geen aw nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 18:50
Sinds kort heb ik een Apple Watch S7 met 4G, vooral gekocht voor tijdens hardlopen. Wat me opvalt is dat de batterij snel leeg gaat. Zo gebruikt ie in een uur ruim 50% tijdens een workout hardlopen en streamen van muziek via 4G. Is dat normaal?
Batterij health is 92%, dus dat zou in principe goed moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
dsonnaville schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:20:
Sinds kort heb ik een Apple Watch S7 met 4G, vooral gekocht voor tijdens hardlopen. Wat me opvalt is dat de batterij snel leeg gaat. Zo gebruikt ie in een uur ruim 50% tijdens een workout hardlopen en streamen van muziek via 4G. Is dat normaal?
Ik gebruik nu ook de 4g functie als ik ga fietsen (ongeveer anderhalf uur) maar stream geen muziek. Ik vond de batterydrain meevallen. Misschien eerst de muziek op je watch zetten ipv te streamen? Het blijft natuurlijk een kleine batterij..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 17:45
Zou kunnen. Is van allerlei factoren afhankelijk. Ga je bijvoorbeeld in een gebied hardlopen waar het bereik minder is? Gebruik je de workout app of een 3rd party app?

Think Different

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 18:29
Tja, muziek streamen is een batterijvreter natuurlijk. Zeker als je batterij al niet zo groot is.
Zou inderdaad gewoon muziek op de Apple Watch zetten en lekker die 4g verbinding alleen gebruiken in noodgevallen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Stream nu best veel muziek via de AW8 icm Spotify, batterijverbruik valt bij mij reuze mee: <10% voor 30min. Telefoon wordt steeds minder gebruikt.
Ik registreert d’r geen workouts mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb met de 6 en 7 zeker 100+ keer hardgelopen met borstband en muziek streamen (wel gedownload in Podcasts) want had geen 4G variant. Een uur hardlopen was dan rond de 8-10% batterij verbruik. Lijkt me stug dat 4G dan nog eens 40% extra doet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 21:28
Ik heb de ultra ontvangen vandaag via Amazon. Ik vind het een mooi ding alleen ik heb niet echt het wow effect. Ik zal hem vooral gebruiken tijdens sporten en daarnaast gewoon gebruiken voor wat hij bestemd is. Weet niet of het de 929 euro waard is die ik heb betaald.

Hier bovenop komt ook nog het vreemde dat de watch garantie heeft tot 21 december 2023 volgens "info" :? |:( 8)7 :X

Hebben ze mij gewoon een refurbished of retourtje opgestuurd als zijnde nieuw??

Deze gaat hoe dan ook terug morgen en daarna beslis ik wel of ik hem opnieuw bestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06 14:43
Ik weet niet maar ergens vind ik "ik heb sinds kort" en Batterij health van 92% niet helemaal rijmen. Want mijn S4 van 4.5 jaar oud heeft een batterij health van 83%.

Dat wordt nu overigens een bottleneck. Want dat betekend dat ik hem meerdere keren per week met langere work-outs niet de beoogde 24 uur haal. Dus ik laad hem nu af en toe random bij en dat is echt niet handig. Dus hij gaat naar alle waarschijnlijkheid plaats maken voor een Garmin. Gewoon om eens te kijken hoe dat bevalt en omdat ik een beetje gek wordt van al mijn sport data van verschillende plekken vandaan halen.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redondo1982
cliors schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:09:
Ik heb de ultra ontvangen vandaag via Amazon. Ik vind het een mooi ding alleen ik heb niet echt het wow effect. Ik zal hem vooral gebruiken tijdens sporten en daarnaast gewoon gebruiken voor wat hij bestemd is. Weet niet of het de 929 euro waard is die ik heb betaald.

Hier bovenop komt ook nog het vreemde dat de watch garantie heeft tot 21 december 2023 volgens "info" :? |:( 8)7 :X

Hebben ze mij gewoon een refurbished of retourtje opgestuurd als zijnde nieuw??

Deze gaat hoe dan ook terug morgen en daarna beslis ik wel of ik hem opnieuw bestel.
Ja, deze is dus al een keer geregistreerd op 21 december 2022.

Overigens had ik precies hetzelfde met de Ultra. Leuk hebbeding, maar geen wow. Bovendien was ie ook te groot en kan je hem zakelijk ook niet dragen, tenzij je sportleraar bent oid.

[Voor 11% gewijzigd door Redondo1982 op 07-05-2023 00:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cliors
Redondo1982 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 00:19:
[...]

Overigens had ik precies hetzelfde met de Ultra. Leuk hebbeding, maar geen wow. Bovendien was ie ook te groot en kan je hem zakelijk ook niet dragen, tenzij je sportleraar bent oid.
Bizar dat ze zulke dingen flikken dan. Even een product als nieuw verkopen die 5 maanden geleden al is gebruikt.

De grootte is ook een dingetje idd. Ik denk wel dat het went alleen moet je voor dit geld iets enthousiaster zijn dan ik nu ben denk ik :)
Eigenlijk zou ik hem gewoon even een week moeten gebruiken dagelijks en dan een beslissing nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

Het feit dat ie er anders uit ziet en de veel langere batterijduur gaf mij toch wel een wow gevoel. Ook de Action Button ben ik zeer content mee (starten van een activiteit was nog nooit zo gemakkelijk)
Dat je m groot vindt dat mag, maar m zakelijk niet kunnen dragen is natuurlijk onzin. Bandje wisselen en een understated watchface en gaan! Ik draag mijn AWU altijd, in t zwembad met de Ocean, bij sporten en casual met een sportloop en zakelijk met de Starlight Alpine.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cliors
Tomba schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Het feit dat ie er anders uit ziet en de veel langere batterijduur gaf mij toch wel een wow gevoel. Ook de Action Button ben ik zeer content mee (starten van een activiteit was nog nooit zo gemakkelijk)
Dat je m groot vindt dat mag, maar m zakelijk niet kunnen dragen is natuurlijk onzin. Bandje wisselen en een understated watchface en gaan! Ik draag mijn AWU altijd, in t zwembad met de Ocean, bij sporten en casual met een sportloop en zakelijk met de Starlight Alpine.
Ik weet niet of ik nog eens 200 euro zou willen betalen voor 2 extra originele bandjes.

Ik geloof dat ik inderdaad wel de Starlight Alpine zou nemen mocht ik er weer voor gaan.
Ik heb nu de oranje en die valt best op. De sportloop ga ik vandaag even bekijken in een Apple store.

Nu eerst even mijn "nieuwe" 8)7 8)7 5 maanden geleden al door iemand anders gebruikte AWU terugsturen naar amazon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
[...]

Alles kan je doen, maar staat het ook? Als ik hem om doe dan slaat het nergens op en zakelijk correct kleden is een gevoel bij jezelf en bij de tegenpartij. Als ik vind dat iets niet klopt dan trek ik het ook niet aan/om. Dat gevoel zal bij iedereen anders zijn, vandaar dat er ook veel leedvermaak is om hoe mensen zich kleden en gedragen. Dat is van alle tijden hoor.

Voel jij je er prettig bij dan uiteraard gewoon doen. Ik vind de AWU echt een watch voor prive gebruik, tenzij je een sportieve carrière hebt. Ik ben zelf weer wat meer met krachttraining gaan doen en als ik net zo groei als vroeger dan kan ik hem snel wel om, maar ik heb er een hard hoofd in :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
cliors schreef op zondag 7 mei 2023 @ 01:07:
[...]

Bizar dat ze zulke dingen flikken dan. Even een product als nieuw verkopen die 5 maanden geleden al is gebruikt.

De grootte is ook een dingetje idd. Ik denk wel dat het went alleen moet je voor dit geld iets enthousiaster zijn dan ik nu ben denk ik :)
Eigenlijk zou ik hem gewoon even een week moeten gebruiken dagelijks en dan een beslissing nemen.
Ja, ik weet dat je hem bij Apple mag uitproberen. Bij Amazon weet ik dat niet. Ik zou hem lekker retourneren en hem desnoods bij Apple kopen en uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roT-
[...]

Precies zoals Tomba hierboven beschrijft.
Ik persoonlijk vind het uiterlijk van de AWU mooier dan de reguliere AW.
Waarom zou dit zakelijk niet kunnen? Elk bandje dat ik bezit staat prachtig op de AWU en krijg hier en daar een positieve opmerking erover.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:01:
[...]

Alles kan je doen, maar staat het ook? Als ik hem om doe dan slaat het nergens op en zakelijk correct kleden is een gevoel bij jezelf en bij de tegenpartij. Als ik vind dat iets niet klopt dan trek ik het ook niet aan/om. Dat gevoel zal bij iedereen anders zijn, vandaar dat er ook veel leedvermaak is om hoe mensen zich kleden en gedragen. Dat is van alle tijden hoor.

Voel jij je er prettig bij dan uiteraard gewoon doen. Ik vind de AWU echt een watch voor prive gebruik, tenzij je een sportieve carrière hebt. Ik ben zelf weer wat meer met krachttraining gaan doen en als ik net zo groei als vroeger dan kan ik hem snel wel om, maar ik heb er een hard hoofd in :+
Precies, tis puur persoonlijk dus. De reactie waar ik op reageerde was wat absoluut qua uitspraak ;) Volgens mij zijn we t dus wel gewoon eens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cliors
Redondo1982 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Ja, ik weet dat je hem bij Apple mag uitproberen. Bij Amazon weet ik dat niet. Ik zou hem lekker retourneren en hem desnoods bij Apple kopen en uitproberen.
Zojuist bij Apple in den haag ( super aardige iets oudere dame) alle bandjes eens gepast en ondanks dat ik voor oranje alpine ging in eerste instantie ben ik nu voor de ocean midnight gegaan. Past zoveel beter bij de watch en om de arm wat mij betreft. Alle andere niet Ultra's vond ik niet mooi. Extra leren bandje wellicht van een ander merk erbij.

We besteld bij belsimpel, daar is hij nu 908 euro. O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Redondo1982 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:01:
[...]

En daarbij moet je m.i. qua ‘non-rationele smaak discussies’ ook niet op GoT zijn. Het is hier op een spaarzame uitzondering na: ‘bang for buck ratio’, ‘geen cent teveel betalen’, ‘Merken? Nee joh, daar ga ik niet extra voor betalen. Heb je een Ali Express linkje?’; kortom een nogal rationele benadering van ‘smaak’.
En uiteraard is bovenstaande geen diskwalificatie, enkel mijn observatie. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Grin schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:36:
[...]

En daarbij moet je m.i. qua ‘non-rationele smaak discussies’ ook niet op GoT zijn. Het is hier op een spaarzame uitzondering na: ‘bang for buck ratio’, ‘geen cent teveel betalen’, ‘Merken? Nee joh, daar ga ik niet extra voor betalen. Heb je een Ali Express linkje?’; kortom een nogal rationele benadering van ‘smaak’.
Opzich wel eens. Maar mensen die zelf vinden dat ze een verfijnde smaak hebben vinden het vaak moeilijk te accepteren dat er ook mensen zijn met een andere smaak. Daarom gaan dergelijke discussies vaak niet zo lekker.

Mijn mening: ik vind de Apple Watch ultra niet mooi en vind het met luxe bandjes zelfs wat gek staan. Dan probeer je een sport horloge een luxe uitstraling te geven. Ik ben zelf meer fan om een sporthorloge gewoon een sporthorloge look te laten hebben. Wat mij betreft past dat prima in zakelijke omgeving.

Overigens zie ik het zakenleven telkens meer Apple Watch en Garmin. Ook bij de top van het zakenleven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Grin schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:36:
[...]

Precies dat! Ik wil niet beweren dat ik een enorm verfijnde smaak heb, maar ik vind de combinatie van een pak en een Apple Watch wel verrassend. Afgewisseld met een klassiek horloge bij een casual outfit.

Ik heb sinds vorige week de minst rationele uitvoering van de Apple Watch Series 8: een Silver SS Apple Watch Hermès. Weer uit Duitsland, net als m'n vorige Silver SS Series 4. Niemand die het verschil ziet, al helemaal niet met een ander bandje en watch face. Ik vind het prima en ben heel blij met m'n sleeper watch.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
[...]

maar m zakelijk niet kunnen dragen is natuurlijk onzin. Bandje wisselen en een understated watchface en gaan! Ik draag mijn AWU altijd, in t zwembad met de Ocean, bij sporten en casual met een sportloop en zakelijk met de Starlight Alpine.
*snip* niet op de man

Een zakelijk horloge heeft weinig te maken met de kleur of materiaal van het bandje (jij denkt waarschijnlijk 'leer' = zakelijk)

De klok zelf hoort gewoon gemakkelijk te passen onder de mouw van een hemd. Ik draag vaak een automatic (analoge) diver, die in de horloge wereld bekend staan als groot en best wel dik. Nu ben ik zelf ook wel groot, dus het past perfect. In vergelijking is een watch ultra echt een knoert van een horloge. Veel te dik ook, en dat is wat het niet zakelijk maakt. Die krijg je echt niet makkelijk onder een hemd met manchetknopen, ga daar maar van uit.

Mijn diver is minder hoekig en hoog, en kan nog min of meer onder een hemd gedragen worden, maar het is de limiet.

Los van het feit dat ik voor mezelf nog steeds de meerwaarde en USP van een (lelijke) smartwatch met 1 dag batterij duur (apple watch) niet heb gevonden, zou ik puur omwille van de grootte geen ultra willen aanschaffen. Voor het sporten doe ik wel een garmin om.

[Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 09-05-2023 14:11]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Amos_x schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:31:
[...]

Natuurlijk... zo zo, een feit nog wel... :? Als je niet weet wat zakelijk is, reageer dan niet. Tenzij een polo shirt zakelijk is voor jou.

Een zakelijk horloge heeft weinig te maken met de kleur of materiaal van het bandje (jij denkt waarschijnlijk 'leer' = zakelijk)

De klok zelf hoort gewoon gemakkelijk te passen onder de mouw van een hemd. Ik draag vaak een automatic (analoge) diver, die in de horloge wereld bekend staan als groot en best wel dik. Nu ben ik zelf ook wel groot, dus het past perfect. In vergelijking is een watch ultra echt een knoert van een horloge. Veel te dik ook, en dat is wat het niet zakelijk maakt. Die krijg je echt niet makkelijk onder een hemd met manchetknopen, ga daar maar van uit.

Mijn diver is minder hoekig en hoog, en kan nog min of meer onder een hemd gedragen worden, maar het is de limiet.

Los van het feit dat ik voor mezelf nog steeds de meerwaarde en USP van een (lelijke) smartwatch met 1 dag batterij duur (apple watch) niet heb gevonden, zou ik puur omwille van de grootte geen ultra willen aanschaffen. Voor het sporten doe ik wel een garmin om.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic met je mening ;)
--> [Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Canaria schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:50:
[...]

Precies dat! Ik wil niet beweren dat ik een enorm verfijnde smaak heb, maar ik vind de combinatie van een pak en een Apple Watch wel verrassend. Afgewisseld met een klassiek horloge bij een casual outfit.

Ik heb sinds vorige week de minst rationele uitvoering van de Apple Watch Series 8: een Silver SS Apple Watch Hermès. Weer uit Duitsland, net als m'n vorige Silver SS Series 4. Niemand die het verschil ziet, al helemaal niet met een ander bandje en watch face. Ik vind het prima en ben heel blij met m'n sleeper watch.
Hahaha nice! d:)b
Welke bandje heb je aangeklikt?
Ergens wil ik nog steeds zo'n bandje van ze maar die verdraaide Link Bracelet bevalt te goed...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Grin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Hahaha nice! d:)b
Welke bandje heb je aangeklikt?
Ergens wil ik nog steeds zo'n bandje van ze aanklikken maar die verdraaide Link Bracelet bevalt te goed...
Na heel veel heen en weer klikken tussen Bambou, Orange en Gold, ben ik uiteindelijk geëindigd bij Gold :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:40
Canaria schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:50:
[...]

Rationeel is het inderdaad niet... een reguliere stainless steel (849,-) met daarbij een los Hermes bandje (339,-) is een stuk goedkoper dan een Hermes edition watch (minimaal 1469,-). In dat geval betaal je dus letterlijk 300 euro voor alleen de Hermes watchfaces, want dat is het enige verschil tussen de reguliere stainless steel en de Hermes watch. Nou ja, je hebt ook een leukere doos.
Ik oordeel verder niet, hoor, iedereen mag zijn of haar geld uitgeven aan wat ie wil.

[Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 08-05-2023 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tomba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:44:
[...]

Volgens mij zit je in het verkeerde topic met je mening ;)
--> [Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II
@Amos_x heeft m.i. wel een punt, maar ja... wat @giantgiantus ook al aangeeft: van deze discussies wordt de sfeer doorgaans niet beter. De smaakbeleving, werkomgeving en sociale omgeving wisselt te veel om op GoT consensus te krijgen over wat 'gepast' inhoudt (qua horloge). Ergens ook wel mooi, toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Grin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:36:
[...]

@Amos_x heeft m.i. wel een punt, maar ja... wat @giantgiantus ook al aangeeft: van deze discussies wordt de sfeer doorgaans niet beter. De smaakbeleving, werkomgeving en sociale omgeving wisselt te veel om op GoT consensus te krijgen over wat 'gepast' inhoudt (qua horloge). Ergens ook wel mooi, toch?
Helemaal eens, hadden @Amos_x en @Redondo1982 geschreven 'ik vind dat het niet kan' ipv 'het kan niet' had ik er ook niet op gehapt. Zo komt het pedant en elitair over en is de discussie beter op zijn plaats in het topic waar ik naar verwees. Sterker nog ik denk dat ie daar sowieso thuis hoort ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
Tomba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Helemaal eens, hadden @Amos_x en @Redondo1982 geschreven 'ik vind dat het niet kan' ipv 'het kan niet' had ik er ook niet op gehapt. Zo komt het pedant en elitair over en is de discussie beter op zijn plaats in het topic waar ik naar verwees. Sterker nog ik denk dat ie daar sowieso thuis hoort ;)
Tegenwoordig komt alles ook wel direct hard binnen zeg! Je zit op een forum en ik zeg dat het niet kan en jij zegt van wel. Prima toch? Maar gelijk pedant en elitair? Kom nou, je gaat echt teveel mee in de huidige tijd dat je echt niets meer kan/mag zeggen en al je woorden tien keer moet wegen. Ik beledig je verder toch niet in persoon, ik heb alleen een andere mening.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexhooven
  • Laatst online: 04-06 18:02
We hebben het nog steeds over het dragen van een horloge naar kantoor toch? Waar gaat dit over.

Ik heb zat zakelijke klanten gesproken en vaak genoeg droegen zij een Apple Watch. Ik droeg en draag zelf een product red. Soms over een volledig blauw pak.

Ga je trouwen, ja dat is wat anders, maar ook dan…er zijn geen regels ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Redondo1982 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Tegenwoordig komt alles ook wel direct hard binnen zeg! Je zit op een forum en ik zeg dat het niet kan en jij zegt van wel. Prima toch? Maar gelijk pedant en elitair? Kom nou, je gaat echt teveel mee in de huidige tijd dat je echt niets meer kan/mag zeggen en al je woorden tien keer moet wegen. Ik beledig je verder toch niet in persoon, ik heb alleen een andere mening.
Wat je schreef was
[...]

Wat je dus schijnbaar bedoelde
[...]

Overigens had ik precies hetzelfde met de Ultra. Leuk hebbeding, maar geen wow. Bovendien was ie voor mij ook te groot en kan ik hem zakelijk ook niet dragen, tenzij je sportleraar bent oid.
Wellicht kan je je voorstellen dat wat je poste op mij dus wat anders over kwam dan je bedoelde. Niets met hard binnen komen te maken, nu duidelijk is dat je zelf ook vindt dat smaak persoonlijk is zeg ik zand erover.

Kunnen we het weer gewoon over de Apple Watch hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:06
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Of-Aaargh schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Rationeel is het inderdaad niet... een reguliere stainless steel (849,-) met daarbij een los Hermes bandje (339,-) is een stuk goedkoper dan een Hermes edition watch (minimaal 1469,-). In dat geval betaal je dus letterlijk 300 euro voor alleen de Hermes watchfaces, want dat is het enige verschil tussen de reguliere stainless steel en de Hermes watch. Nou ja, je hebt ook een leukere doos.
Ik oordeel verder niet, hoor, iedereen mag zijn of haar geld uitgeven aan wat ie wil.
Het verschil is nog groter want de Apple Watch Series 8, 41mm, GPS + Cellular, RVS, Sportbandje Zilver (Wit) is altijd wel voor minder te vinden.

Maar goed, het brein-onderdeel dat zich met dat soort berekeningen bezighoudt, wordt er op een of andere manier nooit bij betrokken wanneer het in mijn hoofd over aankoopbeslissingen gaat O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redondo1982
Tomba schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:45:
[...]

Wat je schreef was

[...]

Wat je dus schijnbaar bedoelde

[...]

Wellicht kan je je voorstellen dat wat je poste op mij dus wat anders over kwam dan je bedoelde. Niets met hard binnen komen te maken, nu duidelijk is dat je zelf ook vindt dat smaak persoonlijk is zeg ik zand erover.

Kunnen we het weer gewoon over de Apple Watch hebben?
Gaat ook over de Apple Watch ;)

Ik vind nog steeds dat je er te hard aan trekt. Je had het ook anders kunnen opvatten, toch? Nu vind ik dat je je aangevallen voelt, maar dat zou ik zo zelf niet voelen. Draag lekker wat je zelf wilt dragen, ik vind dat alleen maar goed. Alleen ik zeg alleen hoe ik erin sta mbt een AWU omdat het een echt sporthorloge is qua functies en looks, ook goed toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cliors
Iemand een idee hoe ik Spotify kan gebruiken op de watch ZONDER m'n iPhone in de buurt?

Bij toeval heb ik één afspeellijst weten toe te voegen die ik kan bedienen maar het geluid speelt zich af op de iPhone.

Als ik op de watch in bibliotheek op playlist etc klik krijg ik constant "geen verbinding".
Watch opnieuw gestart, app opnieuw geïnstalleerd, niets helpt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:44
cliors schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:18:
Iemand een idee hoe ik Spotify kan gebruiken op de watch ZONDER m'n iPhone in de buurt?

Bij toeval heb ik één afspeellijst weten toe te voegen die ik kan bedienen maar het geluid speelt zich af op de iPhone.

Als ik op de watch in bibliotheek op playlist etc klik krijg ik constant "geen verbinding".
Watch opnieuw gestart, app opnieuw geïnstalleerd, niets helpt.
Dat probleem heb ik ook. Bijzonder irritant als je gaat hardlopen en je bent de straat uit en de verbinding valt weg omdat de telefoon niet meer in de buurt is. Vervolgens met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen. Zelfs met ESIM in de watch hetzelfde probleem.

Sindsdien heb ik Apple Music

PC : Ryzen 7 5800X3D / PNY RTX 4090 / 32 GB DDR4 3600 CL18

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cliors
schumi1986 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:53:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Bijzonder irritant als je gaat hardlopen en je bent de straat uit en de verbinding valt weg omdat de telefoon niet meer in de buurt is. Vervolgens met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen. Zelfs met ESIM in de watch hetzelfde probleem.

Sindsdien heb ik Apple Music
Ik kom de playslists niet eens in ook al heb ik de iPhone bij de hand. Dit is dus een bekend probleem? Pff.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidas
cliors schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:56:
[...]

Ik kom de playslists niet eens in ook al heb ik de iPhone bij de hand. Dit is dus een bekend probleem? Pff.....
Bij mij werkt het wel altijd. Al gebruik ik het icm Airpods als ik bijvoorbeeld ga hardlopen. AWU met esim.

[Voor 8% gewijzigd door Davidas op 09-05-2023 06:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Davidas schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 06:01:
[...]

Bij mij werkt het wel altijd. Al gebruik ik het icm Airpods als ik bijvoorbeeld ga hardlopen. AWU met esim.
Jup same.
Het is wel een gedoe om de AirPods Pro 2 in Spotify zover te krijgen dat ze audio gaan streamen van de AW8 maar als dat eenmaal werkt dan is het prima.
Voorheen ging dit wel eens makkelijker, de laatste tijd is deze initiële setup wat wonky...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cliors
Na meerdere restarts en het volledig uitzetten van m'n iphone kon ik ineens wel m'n airpods kiezen als geluidsuitvoer op de watch en vervolgens deed Spotify het ook.
Waarom het zo moeilijk doet blijft mij wel een raadsel.

Zojuist tijdens het hardlopen (strava) wel gemerkt dat wanneer je tijdens de run op je klokje kijkt (dus draaien met de pols), de run wordt gepauzeerd |:(
De automatische pauze kan uiteraard uitgezet worden, maar dit zou gewoon goed moeten werken wat mij betreft.

[Voor 37% gewijzigd door cliors op 09-05-2023 12:32]

• redlightning
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:12
Ik heb een vraag over de grootte van de bandjes die bij de AWU geleverd worden: S/M/L. Hoeveel verschil maakt dit eigenlijk? Ik zie dat de prijzen behoorlijk variëren ifv het meegeleverde bandje https://tweakers.net/pric...ortband-titanium-wit.html (momenteel €876,95 ipv de standaard €999).
Voor dat prijsverschil kan ik al een 3rd party bandje aanschaffen (wat ik mogelijk sowieso wil), en het meegeleverde bewaren om te sporten of een klein prijsje door te verkopen?
Wat is jullie mening?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Voor iedereen met een RVS AW, en NIKS ANDERS dan dat, een leuke tip.

Ik heb deze RVS AW8 nu 6 maanden en er zaten wat swirls en kleine krassen op. Na een korte en extreem eenvoudige behandeling met deze doekjes is hij letterlijk weer als nieuw!

*click voor groot*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:20
Bij mijn Apple Watch Series 7 RVS is de batterij conditie naar 89% gegaan in drie kwart jaar. Is dat niet wat snel? Ik laad hem altijd in de nacht op. Dus niet heel vaak op en af de lader.

De laatste 5 dagen ongeveer is de batterij steeds sneller leeg. Ik krijg nu rond een uur of 7 in de avond al een melding dat de batterij nog maar 10% is. Eerder ging het makkelijk tot het einde van de dag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Davidas
Citroentaart schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:41:
Bij mijn Apple Watch Series 7 RVS is de batterij conditie naar 89% gegaan in drie kwart jaar. Is dat niet wat snel? Ik laad hem altijd in de nacht op. Dus niet heel vaak op en af de lader.

De laatste 5 dagen ongeveer is de batterij steeds sneller leeg. Ik krijg nu rond een uur of 7 in de avond al een melding dat de batterij nog maar 10% is. Eerder ging het makkelijk tot het einde van de dag.
Dat is zeker snel. Mijn AWU, gekocht bij release, heeft nog 100%. Ik laad alleen niet in de regel ‘s nachts omdat ik mijn slaap track.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roT-
Grin schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:47:
Voor iedereen met een RVS AW, en NIKS ANDERS dan dat, een leuke tip.

Ik heb deze RVS AW8 nu 6 maanden en er zaten wat swirls en kleine krassen op. Na een korte en extreem eenvoudige behandeling met deze doekjes is hij letterlijk weer als nieuw!

*click voor groot*
[Afbeelding]
Ik vraag me af of dat met titanium AWU ook kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:05
roT- schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:08:
[...]

But again, I can't stress that these steps are 1) taken at your own risk, and 2) should only be done on raw Stainless steel (no titanium, aluminum, or coloured (Gold/Pacific Blue/Graphite) metals.

Copy van link.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Dat staat in het artikel:
Also, please do not, I repeat: DO NOT perform this polishing process if you own a Gold, Graphite, or Space Black Stainless Steel Apple Watch, a Titanium Apple Watch, or any of Apple's aluminum Apple Watches

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MRE-Inc schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:19:
[...]

Dat staat in het artikel:

[...]
Sterker nog, het is letterlijk de eerste zin van mijn post... _O-
'Voor iedereen met een RVS AW, en NIKS ANDERS dan dat, een leuke tip.'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roT-
haha ok. ik was ietsje te snel. :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik wil toch even een lans breken voor de fake alpine, trail en ocean bands van Ali. ik heb er een hele zooi besteld en icm verschillende watchfaces kan je elke dag een mooie combi maken passend bij je kleding stijl en kleur. Het is net alsof ik elke dag een andere horloge om heb haha.

Als ik al deze bandjes via Apple had moeten kopen dan was ik in totaal 1500 euro kwijt geweest ofzo. Nu nog geen 100 euro. En de kwaliteit is er echt niet minder om, vind ik. Ik heb ook twee originele Apple bandjes en het maffe is dat die Ali dingen een stuk robuuster aanvoelen omdat deze vaak gestikt zijn ipv geplakt bij die van Apple.

Normaliter koop ik alles origineel, maar 99 euro voor een stoffen bandje gaat me echt iets te ver. Bij 40 euro was is bij ze gebleven, maar nu was Ali te aantrekkelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Bald_Diver
[...]

heb ze in AWU groepen op facebook al een paar keer gepolijst zien langskomen, dus het kan wel.

Mooi maar ik vind deze matte look ook heel mooi. en je kan dus niet terug ... ik laat het zo maar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16
Voor moederdag een iwatch se 2022 aan mn vriendin cadeau gedaan, als vervanger van haar Garmin tracker. Nu hield dat Garmin ding iets bij als "Body Battery". Eigenlijk een score tussen 0 en 100 die aangeeft hoeveel energie je hebt volgens dat apparaat, gebaseerd op slaap e.d.

Mn vriendin vindt het horloge heel mooi, maar MOET de Body Battery hebben, anders gaat hij de deur uit. Ik heb zelf geen Apple ecosysteem dus ben er niet erg bekend mee en via google vond ik niks. Iemand hier een goede tip om zo een energiescore (die gedurende de dag bijgewerkt wordt) in beeld te krijgen?

[Voor 3% gewijzigd door marteltor op 16-05-2023 22:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 18:32
Citroentaart schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:41:

Dat is snel idd.
snachts opladen is niet ideaal voor de accu. Het beste is de lading tussen de 30 en 70% houden.
Ik heb ook een S7 en dankzij het snelladen laadt ie zelden tot 100% door, ik haal m meestal van de lader rond de 85%.
Ik heb m sinds release en de batterij zit op 91%. (Heb m praktisch de hele dag om)

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
JimmyJoness schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:46:
[...]

Dat is snel idd.
snachts opladen is niet ideaal voor de accu. Het beste is de lading tussen de 30 en 70% houden.
Ik heb ook een S7 en dankzij het snelladen laadt ie zelden tot 100% door, ik haal m meestal van de lader rond de 85%.
Ik heb m sinds release en de batterij zit op 91%. (Heb m praktisch de hele dag om)
Wat ik even niet snap, je geeft aan dat tussen de 30 & 70% het beste is en dan laad je zelf op tot 85%.

Overigens herken ik mij helemaal niet in dat 's nachts opladen slecht is. Heb mij AW 8 sinds November en de batterij nog steeds 100%

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Bald_Diver
marteltor schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:11:
Voor moederdag een iwatch se 2022 aan mn vriendin cadeau gedaan, als vervanger van haar Garmin tracker. Nu hield dat Garmin ding iets bij als "Body Battery". Eigenlijk een score tussen 0 en 100 die aangeeft hoeveel energie je hebt volgens dat apparaat, gebaseerd op slaap e.d.

Mn vriendin vindt het horloge heel mooi, maar MOET de Body Battery hebben, anders gaat hij de deur uit. Ik heb zelf geen Apple ecosysteem dus ben er niet erg bekend mee en via google vond ik niks. Iemand hier een goede tip om zo een energiescore (die gedurende de dag bijgewerkt wordt) in beeld te krijgen?
Rise is een app die wel energie-pijl weergeeft enzo.

je kan 'm een week gratis testen

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:20
JimmyJoness schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:46:
[...]

Dat is snel idd.
Oef. Bij jou gaat het wat beter. Ik heb hem ook de hele dag om, alleen in de nacht leg ik hem dus op de lader.

• Roos79
The_Bald_Diver schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Rise is een app die wel energie-pijl weergeeft enzo.

je kan 'm een week gratis testen
Ben benieuwd of er meer apps zijn die dit doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JimmyJoness
Phoolie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:49:
[...]

Wat ik even niet snap, je geeft aan dat tussen de 30 & 70% het beste is en dan laad je zelf op tot 85%.

Overigens herken ik mij helemaal niet in dat 's nachts opladen slecht is. Heb mij AW 8 sinds November en de batterij nog steeds 100%
Ik ben niet perfect :)

• JimmyJoness
Citroentaart schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:30:
[...]

Oef. Bij jou gaat het wat beter. Ik heb hem ook de hele dag om, alleen in de nacht leg ik hem dus op de lader.
Zelf heb ik me aangewend m elke dag 40 minuutjes op de lader te leggen, kan ie er weer een dag tegenaan (lang leve snelladen) :) .

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
marteltor schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:11:

Volgens mij wordt het ook wel readiness genoemd op andere apparaten en software. de app autosleep (geen ervaring mee overigens dus weet niet of het op basis van alleen je slaap is of ook gedurende dag bijgewerkt wordt) heeft het ook. Moet je wel eenmalig 5,99 voor dokken maar dan heb je ook wat.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee