[Pakken] Over het pak, de das, de schoen en de etiquette II Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:18
Mede-auteur:
  • Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Twhomp

Deze TS bevatte plaatjes en een lay-out, maar de plaatjes zijn ondertussen verdwenen. Vandaar dat onderstaande TS er sobertjes uitziet
Smaak: Als een soort disclaimer wil ik melden dat over smaak niet te twisten valt. Om de edele kunst van pakken dragen heen bestaan veel aannames, mores en voorkeuren. Van een simpel los knoopje of matchende riem (dingen die de meeste mensen als regel aannemen) tot de soort zool onder je schoen of opties van een pak, overal kan je aanstoot aan nemen of voorkeur voor hebben. Ik hoop dat dit topic een sjiek topic blijft: uiteraard elkaar vertellen hoe het hoort (etiquete) of zou moeten horen (daar is dit topic voor), maar dat dan wel op een manier die hoort bij mensen die een pak dragen ;)
Ik denk dat het gewenst is om een centraal pakken-topic op GoT te hebben. Toen ik (snel) een pak nodig had, opende ik halfbakken een eigen topic, terwijl het handig is om kennis en ervaringen in één topic te hebben. Daarom dus dit topic :)

Oude GoT-topics over pakken en overige kleding:

Toegevoegde waarde van een pak
Pakken
(Maat) pak kopen
Waar binnen 2 weken een maatpak?
Nette kleding voor bruiloft familie
Bruine schoenen, donkere blazer/pak
Wat voor kleding is gewenst?
Kostuums van de Makro
Waar in Bangkok maatoverhemden laten maken?
Pantalons

Waar koop je een pak?

Bekende, vaak genoemde adressen, van exclusieve shops tot ram-bam-confectie, random gesorteerd voor het gemak :P

Het Kostuumparadijs
Piet Zoomers
Tip de Bruin
Oger
Suit Supply
Society Shop
John Edward
Setpoint
C&A
We
Bijenkorf
Jac Hensen
Adam Menswear
Suits4all
Circle of Tailors
We Men
...en nog vele, vele anderen.

Over de stof:

Draag je een pak veel? Ga dan voor een 110 S-120 S stof met polyester erin. Een dikke 160 SuperS wol zal sneller slijten. Beweeglijk/fietsend naar je werk/vaak op de knieën voor de baas: overweeg een tweede pantalon te kopen bij je pak. Het jasje en eventuele gilet/vest slijt niet zo snel als de broek. En als je achteraf nog een broek erbij probeert te kopen, is het zonde als het niet lukt. Weet je dan meteen waar de kostuumjasje-boven-een-spijkerbroek stijl vandaan gekomen is; je moet wat ;)

Over de stof waar het pak van gemaakt is, via wikipedia:
Suits are made in a variety of fabrics, but most commonly from wool. The two main yarns produce worsteds (where the fibres are combed before spinning) and woollens (where they are not). These can be woven in a number of ways producing flannel, tweed, gabardine, and fresco among others. These fabrics all have different weights and feel, and some fabrics have an S (or Super S) number describing the fineness of the fibres. Other materials are used sometimes, such as cashmere, silk and silk blended with wool.
En polyester wordt dus ook gebruikt. Over het S-nummer:
An S number on the label of a wool suit indicates the fineness of the wool fiber used in the making of the suit. The S numbers for fine wool products are intended to state, with precision, the fineness of the wool fiber used in the product. Fiber fineness is one of the factors determining the quality and performance of a wool product.

The S number often is used in conjunction with the word "super", which originally meant the best wool, and means pure new wool and can also be used for fabrics made from wool blended with rare fiber (such as mohair, cashmere wool and alpaca), and also with silk. The inclusion of Elastane to give the fabric a stretch effect is permitted, as also is the inclusion of up to 5% non-wool yarn for decorative effects. For wool blend fabric descriptions, the word Super is not permitted. Subject to the wool content being at least 45%, the S number may be used.
Dus zoals ik het lees: je hebt "S" (meer dan 45% wol) en "Super S" (puur wol, hoogstens 5% ander materiaal of elastaan). Ik weet niet of je de getallen van Super S en S direct met elkaar kan vergelijken, maar een 130 S pak zal fijner/luxer zijn dan een 110 S pak.

Confectie vs. maatpak:

Hier valt veel over te zeggen. Handig is om de termen op een rij te hebben:

• RTW - Ready to wear. Dit is puur confectie. Hiervan hangen rijen in een rek, gesorteerd op maat. Uitzoeken, even naar het pashok en naar de kassamiep. Bij een pakkenwinkel kan het voorkomen dat een confectiepak nog wat aangepast wordt. De eerste stap naar maatwerk. Bij bijvoorbeeld Suit Supply noemen ze dit "Cut to the Bone", wat een snelle term is voor verstelwerkzaamheden.

• MTM - Made to measure. Maatwerk: je wordt opgemeten. Deze maten zorgen ervoor dat er een pak wordt gemaakt op jouw maat, zodat het pak goed zit. Er wordt gebruik gemaakt van standaard patronen: je hebt een "standaardpak", maar dan precies op jouw maat.

• Bespoke (uitspraak) - Je wordt opgemeten en een pak wordt specifiek op die maten voor je gemaakt. Helaas is de term "bespoke" een veel misbruikte term, waardoor het vaak gebruikt wordt als verkoopterm. Het klinkt namelijk erg goed. Vroeger was het simpel: een bespoke pak was een met de hand aangemeten en gemaakt pak. Tegenwoordig:
"fittings are increasingly required for both bespoke and made-to-measure; a bespoke service may require an individually-cut pattern, which is then kept should further suits be required, and now made-to-measure measurements are often stored too, on a computer. Even hand-work, often cited as a benchmark of bespoke, is now increasingly found in made-to-measure garments, while machine-making plays some part in the creation of most bespoke suits".
Het overlapt elkaar nogal tegenwoordig. Daarom lijkt het mij verstandig om ook hier de term "true bespoke" te gebruiken als we het hebben over de oorspronkelijke bespoke techniek.

Wanneer neem je een confectiepak of maatpak? Dit is erg persoonlijk natuurlijk, maar over het algemeen ligt de voorkeur bij een maatpak. En dat hoeft niet duur te zijn. Bij bijvoorbeeld Suits4all kan je een maatpak al hebben voor € 299.

Ik kan wel een heel verhaal verzinnen over overhemden, maar laat er nu al een uitgebreid topic lopen op GoT met precies dat onderwerp: Overhemden. En omdat een overhemd een belangrijk onderdeel is van elk pak, maar overhemden ook zonder pak gedragen worden, ga ik er in deze startpost niet verder uitgebreid op in.

Wellicht wel interessant: dragen jullie overhemden met een rond 1 of 2 knoops manchet of een dubbele manchet? En in geval van de dubbele manchet: met welke manchetknopen?

En wat vinden jullie van overhemden met dubbele of gekleurde boorden in combinatie met een pak?

Hoe een das te knopen:

Halve Windsor
Windsor
Pratt knoop
Four in Hand / platte knoop

Ook een handige site, met filmpjes hoe je de das strikt.

Behandel je das met liefde! Zo blijft hij mooier en gaat langer mee. Een mooi das kan duur zijn, dus dat is dan mooi meegenomen. Trek bijvoorbeeld een das niet los door het van je keel te trekken (zodat de das vanzelf losschiet), maar ontknoop hem in de tegengestelde volgorde als je de das geknoopt hebt.

Hier nog meer tips over dassen

Over pochets, gejat van internet: Bij de combinatie met het pak, het hemd en de das wordt de kleur van het pochet doorgaans afgestemd op die van het hemd of van de das. Een pochet in dezelfde kleur en hetzelfde motief als de das geldt als stijlloos. Bij een smoking mag enkel een wit (of desnoods een rood) pochet worden gedragen.Het gebruiken van een pochet als zakdoek is een faux pas; het pochet dient enkel ter verfraaiing en wordt niet 'gebruikt'.

Pochetjes vouwen!

Vlinderdassen! Tegenwoordig worden vlinderdassen/strikjes alleen gedragen bij een smoking (black tie) of rokkostuum (white tie). Op een pak wordt het snel een 'Nutty Professor'-look. En daarbij zijn het notoire krengen om te strikken. Vandaar ook de clip-on-voorgestrikte-strikken.

Voor degene die het toch aandurft: hier kan je zien hoe je ze strikken moet.

Accesoires! Manchetknopen, dasspelden, horloges, pocketwatches, gleufhoeden, zakdoeken met initialen, visitekaartjes-cases, koffertjes en aktetassen. En dan vergeet ik ongetwijfeld nog een aantal zaken. Accesoires kunnen een pak maken en breken, misschien nog wel meer dan de verkeerde schoenen.

Wat kan wel en wat kan niet? Wat is mooi? Wat is ouderwets?

Wat betreft horloges loopt er al een uitgebreid topic: Het algemeen Horloge topic, deel 5

Wat voor schoenen onder een pak? Daarin natuurlijk veel keus, maar hieronder een paar klassieke stijlen:

Brogues - Vooral bekend zijn de 'full brogues' of wingtips. Zo genoemd vanwege de naad op neus die een sierlijke W vormt. Amerikanen vinden dat op vleugels lijken.
Oxfords - Een nogal standaard ogende schoen.
Derby - Ook wel Blüchers genoemd. Lijkt op de Oxford, maar de tong van de schoen is uit het zelfde stuk als de neus.
• Half-hoge schoenen, onder andere de Chelsea-stijl
Monk schoenen - Lage of half hoge schoenen met een gesp in plaats van veters.

Ik ben benieuwd welke schoenen de tweakers onder hun pak dragen :)

Hier nog meer termen/weetjes over schoenen.

Bekende merken (van lekker tot gekker):
Van Lier
(Floris) Van Bommel
Magnanni
Crockett & Jones
Church's
Santoni
John Lobb
Edward Green

En heb je een mooie schoen (of zelfs een paar :+), verzorg ze dan goed:

• Trek ze niet geveterd uit, maar maak eerst de veters los. De voering bij de hiel zal je dankbaar zijn.
• Wissel je schoenen af: 2 paar om en om gedragen gaan langer mee dan 2 paar na elkaar afgedragen.
• Gebruik schoenspanners.
• Poets je schoenen regelmatig (wekelijks) en voedt het leer ook regelmatig.
• Gebruik een suède-borstel als je suède schoenen hebt.

Standaard simpele "etiquette" regels:

• Geen mickey-mouse/piano das :+
• De das komt met zijn punt op de riem.
• Draag geen witte sokken. Gewoon donkere sokken, passend bij je pak. Zorg dat ze lang genoeg zijn, dus niet van die sneakersokjes.
• Overhemden met korte mouwen zijn voor buschauffeurs.
• Kleur (gepoetste!) schoen onder welk pak?
-- Zwart pak = zwarte schoen
-- Blauw pak = zwart/bruin (mits het niet een te donker blauw pak (dus praktisch een zwart pak) is)
-- Grijs pak = zwart en wat betreft bruin: dat ligt het er aan naar wie je luistert.
-- Bruin pak = een bruin pak? Waar haal je die vandaan? Damn, dat zie je niet vaak. Maar bruine schoenen passen er dan uitstekend onder.
• Hou je jasje buiten je eigen kantoor altijd aan. Is het warm? Een ongedwongen vraagje of je jasje uit mag wordt altijd met ja beantwoordt en dan 'doe je het goed'. Je kan ook je jasje losmaken als je zit. Heb je het jasje losgeknoopt? Zodra je gaat staan, knoop bij het opstaan je jasje in een soepele beweging weer dicht op de correcte methode. Hetzelfde geldt als je het niet kunt laten om je hand in je broekzak te steken tijdens het staan (voor die suave look); ontknoop die jas.
• Onderste knoopje van je jasje/vest altijd los. Dat heeft met de lijn van je jasje/vest te maken. Het bovenste (dan wel middelste) knoopje van je jasje bevindt zich precies op je middel en je jasje is precies berekend op dit punt. Als je alle knopen zou sluiten, trekt het jasje dus uit vorm. Waarom die knoop er toch op zit? Het verhaal gaat dat een lid van de Britse koninklijke familie op een dag met een los onderste knoopje ten paleize verscheen. Een nieuwe stijl/traditie werd geboren.
• Riem in dezelfde kleur als je schoen. Vaak kan je als accesoire bij de betere schoenmerken een riem krijgen in hetzelfde leer als je schoen: maakt het wel erg makkelijk ;)

Dat was de topicstart voorlopig. Aanvullingen worden uiteraard gedaan. Heb je op- of aanmerkingen? Meld het hier of DM mij en ik ga het fixen :)

Wat betreft het topic:

Waar kopen jullie pakken?
Wat voor schoenen dragen jullie eronder?
Welke ervaringen hebben jullie met welke winkels?
Show je spullen!
Pak-ervaringen, anekdotes, mooie verhalen: kom maar door!

Met dank aan iedereen die aanvullingen heeft aangedragen. Alweer teveel mensen om op te noemen d:)b

[ Voor 112% gewijzigd door Twhomp op 03-10-2021 16:03 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:55

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik denk een heel topic over pakken, mooi nu ik net informatie nodig heb, staat er niets in :)

Ik trap maar even af, ben zelf geen 'pakkenman', iets te zakelijk voor mijn functie. Draag wel altijd een overhemd.

Nou heb ik binnenkort een bruiloft op de rol staan. Heb nog wel een 'pak' hiervoor, maar is erg tegen het zwart aan en oud. Kortom, wil dus voor iets nieuws gaan kijken maar wil het pak/kostuum niet alleen gebruiken voor deze bruiloft maar ook incidenteel zakelijk.

Dus een vraag voor de ervaringsdeskundigen: Zijn er nog specifieke verschillen in de pakken hiervoor en zijn er bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten bij de aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
tuinïnen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:49:
Ik denk een heel topic over pakken, mooi nu ik net informatie nodig heb, staat er niets in :)

Ik trap maar even af, ben zelf geen 'pakkenman', iets te zakelijk voor mijn functie. Draag wel altijd een overhemd.

Nou heb ik binnenkort een bruiloft op de rol staan. Heb nog wel een 'pak' hiervoor, maar is erg tegen het zwart aan en oud. Kortom, wil dus voor iets nieuws gaan kijken maar wil het pak/kostuum niet alleen gebruiken voor deze bruiloft maar ook incidenteel zakelijk.

Dus een vraag voor de ervaringsdeskundigen: Zijn er nog specifieke verschillen in de pakken hiervoor en zijn er bepaalde dingen waar ik zeker op moet letten bij de aanschaf?
Zorg dat het goed past, veruit het belangrijkste. Hoeft dus geen maatpak te zijn maar wel een winkel waarbij ze minimaal met je meekijken en de boel innemen waar nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:11

vooghel

Cunning linguist

tuinïnen schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:49:
[Pakken] - Over het pak, de das, de schoen en de etiquette ;)

Neem een neutrale kleur stof, die je zowel 'feestelijk' (bruiloft) als zakelijk kunt gebruiken. Effen antraciet/donkergrijs dus, of desnoods navy. Geen streepjes, visgraat/herringbone of andere motiefjes, bewaar dat voor als je dagelijks in pak moet.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Wat ook belangrijk is, is budget. Wil je een pak, dat je eens in de X tijd gaat dragen, dan zou ik lekker naar de C&A, We Men, oid gaan. Een pak kopen wat goed zit, naar de (lokale) kleermaker gaan en het passend maken. (mouwen laten innemen, broek goed mooi laten zitten, etc) Ik denk dat je dan in de catogorie +/- 100 - 200 euro zit.

Ikzelf draag elke dag een pak naar werk, ik ben heel erg fan van de suitsupply, maar er zijn nog tig andere bedrijven die de zelfde service aanbieden. Ik ben gemiddeld 300,- per pak kwijt + vermaak kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
Goldman schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

Wat ook belangrijk is, is budget. Wil je een pak, dat je eens in de X tijd gaat dragen, dan zou ik lekker naar de C&A, We Men, oid gaan. Een pak kopen wat goed zit, naar de (lokale) kleermaker gaan en het passend maken. (mouwen laten innemen, broek goed mooi laten zitten, etc) Ik denk dat je dan in de catogorie +/- 100 - 200 euro zit.

Ikzelf draag elke dag een pak naar werk, ik ben heel erg fan van de suitsupply, maar er zijn nog tig andere bedrijven die de zelfde service aanbieden. Ik ben gemiddeld 300,- per pak kwijt + vermaak kosten.
Nou de suitsupply heeft het bij mij al 2x voor elkaar gekregen dat een maathemd niet paste. Dus geen vermaakt hemd maar echt dat ze je opmeten en een paar weken later mag terugkomen voor het afpassen. De eerste keer paste mijn armen niet eens door de mouwen 8)7 en ik heb een 100% normaal postuur. Ze hadden blijkbaar niet door dat een kind van 12 nog dikkere armen heeft dan dat. Beide keren stelden ze ook zelf voor geld terug te geven ipv opnieuw een laten maken... Vreemde toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
2x is ook bijna 'knap'....

Iedereen heeft zo zijn eigen pref. (suit)supplier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16
Ben zelf tevreden over luxire, een online klerenmaker. Hier kies je zelf je stof en geef je zelf de maten en eventuele bijzondere instructies mee bij je bestelling. De website is niet geweldig, maar ben tot nu toe tevreden met de resultaten. Een overweldigende keuze aan stoffen en mooi afgewerkte shirts. Nadeel zijn wel de hoge verzendkosten á $25.

Bij de eerste bestelling heb ik een goed passend hemd als uitgangspunt genomen en bij elke bestelling probeer ik mijn fit te verbeteren. Aan broeken heb ik mij nog niet gewaagd.
Overigens kan je ook een kledingstuk opsturen, zodat zij zelf de maten kunnen opnemen.

De hemden van de SS in standaardmaten kan ik niet mee weglopen. Ofwel kan ik mij er niet in bewegen of het zit als een jute zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Iemand nog tips om goede schoenen te kopen? Ik heb een zaak "Cavalarro" in buurt zitten, op aanraden van een vriendin moet ik daar heen gaan. Maar iemand nog een goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 15:52

Niku

Alagaesii

Herhaling uit het vorige topique: heeft iemand van jullie ervaring met het assortiment in een Van Lier winkel? Vraag me af of het de moeite is om daar naartoe te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Hier in de binnenstad zit een van Lier-winkel. Het assortiment zal logischerwijs ruimer zijn dan retailers die niet specifiek één merk verkopen.

Of het de moeite waard is, zou ik nee op beantwoorden. Dat ligt niet aan het assortiment, maar aan de kwaliteit van de schoenen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
Als je in bent voor persoonlijke service en Bespoke maatkleding zou je ook naar http://www.deoost.nl/ kunnen kijken.

Kost wat, maar dan krijg je ook wat.

Verder is het voor mensen die in de omgeving van een outlet centre wonen (zoals Batavia Stad) een optie om daar te gaan shoppen. Zitten merken als Suit Supply, maar ook BOSS, Society Shop etc. Je kan er ook schoenen kopen bij Van Bommel en Van Lier.

Persoonlijk zou ik niet meer bij C&A of WE kopen. Ik heb dan toch het gevoel dat ik in een plastic zak loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 22:05
Goldman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:44:
Iemand nog tips om goede schoenen te kopen? Ik heb een zaak "Cavalarro" in buurt zitten, op aanraden van een vriendin moet ik daar heen gaan. Maar iemand nog een goed advies?
Hangt er ook een beetje vanaf waar je woont en wat je uit wilt geven. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Magnanni en Santoni schoenen. Liggen wel qua prijs in het hogere segment. Je zou bij Assem en Monfrance kunnen kijken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
hutch schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:59:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf waar je woont en wat je uit wilt geven. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Magnanni en Santoni schoenen. Liggen wel qua prijs in het hogere segment. Je zou bij Assem en Monfrance kunnen kijken hiervoor.
Ik zal eens gaan kijken naar Magnanni en Santoni, zelf ken ik het niet.
meakerkhofs schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:01:

Persoonlijk zou ik niet meer bij C&A of WE kopen. Ik heb dan toch het gevoel dat ik in een plastic zak loop.
Ik heb 1 oud pak van de WE, ik ben hier niet zozeer ontreveden over, ik heb het ook een beetje laten vermaken, toen was het an-sich een prima pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
Goldman schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:44:
Heb momenteel 2 paar schoenen van de Society Shop, erg prettige schoenen al zeg ik het zelf. Vaak ook redelijke aanbiedingen (2 paar voor ~200 euro).

Van Lier vind ik beide ook prettig zitten voor iedere dag maar is wel iets meer casual in mijn ogen.

Santoni is erg mooi maar dan ga je volgens mij al snel >300€ voor een paar. Voor dagelijks gebruik teveel in mijn ogen. Mocht je nou wel zoveel willen uitgeven; Gucci heeft echt super schoenen (Zonder opsmuk en super comfortabel!)

Pak heb ik bij de SuitSupply in Zaltbommel gekocht, super service en super pak! Kostte wel met vermaken rond de 500 euro maar zeker de moeite als je dagelijks pakken draagt. Ga binnenkort de traveller shirts proberen omdat ik ook veel vlieg en reis voor mijn werk.

[ Voor 14% gewijzigd door Mauritio op 20-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 04:58
Melniek schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:19:
Ben zelf tevreden over luxire, een online klerenmaker. Hier kies je zelf je stof en geef je zelf de maten en eventuele bijzondere instructies mee bij je bestelling. De website is niet geweldig, maar ben tot nu toe tevreden met de resultaten. Een overweldigende keuze aan stoffen en mooi afgewerkte shirts. Nadeel zijn wel de hoge verzendkosten á $25.

Bij de eerste bestelling heb ik een goed passend hemd als uitgangspunt genomen en bij elke bestelling probeer ik mijn fit te verbeteren. Aan broeken heb ik mij nog niet gewaagd.
Overigens kan je ook een kledingstuk opsturen, zodat zij zelf de maten kunnen opnemen.

De hemden van de SS in standaardmaten kan ik niet mee weglopen. Ofwel kan ik mij er niet in bewegen of het zit als een jute zak.
Het lijkt mij toch lastig om online de stof te kiezen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Mauritio schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:09:
[...]
Santoni is erg mooi maar dan ga je volgens mij al snel >300€ voor een paar. Voor dagelijks gebruik teveel in mijn ogen. Mocht je nou wel zoveel willen uitgeven; Gucci heeft echt super schoenen (Zonder opsmuk en super comfortabel!)
Mocht je zoveel willen uitgeven, ga dan juist voor die Santoni's. Voor schoenen geldt mijns inziens hetzelfde als voor horloges: Blijf uit de buurt van de modemerkjes. Achter de facade van een hip uiterlijk, zit gewoon een quartz uurwerk van een paar cent, wat, qua kwaliteit niet in de buurt komt van pak em beet een Tissot in vergelijkbare prijsklasse.

Het is een keuze tussen kwaliteit en design. Stijlvol en mode lopen niet per se hand in hand.
Jumpman schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:16:
[...]
Het lijkt mij toch lastig om online de stof te kiezen.
Dat is pas de eerste hobbel. De selectie in stoffen is gigantisch, maar echt slechte kwaliteit ben ik nog niet tegengekomen. Gelukkig hebben ze ook een uitgebreide selectie van stoffen van weverijen die ook door de gerenommeerde shirtmakers gebruikt worden.
Het vinden en perfectioneren van de juiste fit is voor mij een uitdagender project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
Melniek schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:47:

Mocht je zoveel willen uitgeven, ga dan juist voor die Santoni's. Voor schoenen geldt mijns inziens hetzelfde als voor horloges: Blijf uit de buurt van de modemerkjes. Achter de facade van een hip uiterlijk, zit gewoon een quartz uurwerk van een paar cent, wat, qua kwaliteit niet in de buurt komt van pak em beet een Tissot in vergelijkbare prijsklasse.
Agree. En vergis je niet in kwaliteit. Ik onderhoud al mijn schoenen zorgvuldig en poets deze dan ook zeer regelmatig. Als gevolg hiervan heb ik 1 paar Magnannis dat inmiddels na 9 jaar er nog steeds zeer goed uit ziet. Vraag is alleen of je zin hebt om je schoenen zo te onderhouden, of liever om de paar jaar ze vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 13:40

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben niet zo heel creatief met kleuren combinaties, een tijdje terug dit pak gekocht met een lichtblauw overhemd, vind het nog steeds erg gaaf, maar mijn vraag is met wat voor kleur overhemd ik dit nog meer kan combineren. En zou het jasje ook staan boven een blauwe spijkerbroek? (als ik iets meer casual wil gaan)

Afbeeldingslocatie: https://statics.suitsupply.com/images/products/Suits/large/Suits_Light_Brown_Herringbone_Havana_P4967_Suitsupply_Online_Store_1.jpg

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
hutch schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Agree. En vergis je niet in kwaliteit. Ik onderhoud al mijn schoenen zorgvuldig en poets deze dan ook zeer regelmatig. Als gevolg hiervan heb ik 1 paar Magnannis dat inmiddels na 9 jaar er nog steeds zeer goed uit ziet. Vraag is alleen of je zin hebt om je schoenen zo te onderhouden, of liever om de paar jaar ze vervangt.
Hier komt dus het belangrijkste naar voren, het onderhoud van de schoen. Zonder onderhoud kun je een schoen van 1500 euro kopen en hem na twee jaar de kliko in mikken, bij wijze van spreken. Hier een paar van Liers van 8 jaar oud en ze zien er super uit. Ook ik al mijn schoenen regelmatig op een zondagmiddag.

Vergis jullie trouwens ook niet in de kwaliteit van schoenen van bijvoorbeeld modehuizen zoals Gucci, worden ook met de hand gemaakt. (Prada heeft bijvoorbeeld ook een schitterende Hand-made collectie!). Verder is het natuurlijk ook een kwestie van smaak, de ene kiest meer voor de mode schoen en de andere meer een klassieker model.

Neemt overigens niet weg dat mijn volgende paar hoogstwaarschijnlijk Santoni's worden.

Hoeveel paar schoenen hebben mijn mede tweakers eigenlijk en wat is jullie absolute favoriet qua model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Mad-Matt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:22:
Ik ben niet zo heel creatief met kleuren combinaties, een tijdje terug dit pak gekocht met een lichtblauw overhemd, vind het nog steeds erg gaaf, maar mijn vraag is met wat voor kleur overhemd ik dit nog meer kan combineren. En zou het jasje ook staan boven een blauwe spijkerbroek? (als ik iets meer casual wil gaan)
Zou ik niet doen, wollen jasje met schoudervullingen vs spijkerbroek staat heel raar. Wil je per se een jasje boven een spijkerbroek dragen, koop dan een wat meer casual jasje, dwz katoen ipv wol, en geen of minimale schoudervullingen. Dan past het qua snit wel bij elkaar (even daargelaten of je eruit moet willen zien als een voetbalpresentator of een autoverkoper).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-05 13:40

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Duidelijk, gaan we dat niet doen.
En qua kleuren?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Het pak is behoorlijk licht, en een donker hemd bij een licht pak ziet er imo nogal raar uit. Ik zou het houden bij wit of lichtblauw. Ik kan niet zo goed zien of het pak nog een patroon of streepje heeft maar zoniet dan zou je ook een hemd met een fijn streepje kunnen proberen als je er wat minder dressed uit wilt zien.

[ Voor 45% gewijzigd door nare man op 20-10-2016 14:32 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:53
Ik ben van plan deze bretels te kopen
https://www.bretels.nl/me...27136e95/i/m/img_7711.jpg
en wil daarbij een zelfde kleur broek gaan kopen.

Welke winkels raden jullie aan?
Zelf dacht ik aan Oger. Waarom? Dno eigenlijk. Omdat ik ooit nog eens een maatpak wil, en dit altijd wel bij Oger zou willen laten doen.

Indien niet te duur, zou ik ook voor bijpassen jasje kunnen gaan.
Wat is niet te duur momenteel? Denk onder de €300,-?

Qua winkels heb ik Roermond Outlet of Den Haag (Noordeinde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:58
Leuk, nieuw deel! Lees al een tijdje mee in dit topic. Ikzelf heb momenteel een aantal pakken van SS, bevallen erg goed. Helaas ben ik in verband met mijn lengte gebonden aan mix and match, en dan is de keuze daar wat beperkt. Nu zie ik dat ze volgende week bij de Media Markt (ja, gekkenhuis aanbiedingen) een aanbieding hebben voor een maatpak van Cavallaro Napoli voor EUR 399,00. Ongeveer net zo duur als een pak bij de SS. Heeft iemand ervaring met pakken van deze winkel? Ik kon alleen wat ervaringen vinden over de overhemden.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

VeeGee schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:51:
Leuk, nieuw deel! Lees al een tijdje mee in dit topic. Ikzelf heb momenteel een aantal pakken van SS, bevallen erg goed. Helaas ben ik in verband met mijn lengte gebonden aan mix and match, en dan is de keuze daar wat beperkt. Nu zie ik dat ze volgende week bij de Media Markt (ja, gekkenhuis aanbiedingen) een aanbieding hebben voor een maatpak van Cavallaro Napoli voor EUR 399,00. Ongeveer net zo duur als een pak bij de SS. Heeft iemand ervaring met pakken van deze winkel? Ik kon alleen wat ervaringen vinden over de overhemden.
Wait what? Een maatpak bij de MediaMarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zal dat niet hetzelfde zijn als wat de wat grotere bedrijven ook wel kennen? Bij ons kan je ook 1 of 2x per jaar een pak 'op de zaak' kopen. Is vooral stoffen zien en opmeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 20:44
Niku schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Wait what? Een maatpak bij de MediaMarkt?
Gekkenhuis aanbieding, hebben ze altijd "rare" acties.
Normaal kosten deze maatpakken van cavallaro €800 dus is een leuke aanbieding.

Je koopt het pak trouwens niet bij MM maar je koopt een voucher, met deze voucher maak je een afspraak bij een cavallaro vestiging en dan wordt daar het pak aangemeten.

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

zoepersooi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:52:
[...]

Je koopt het pak trouwens niet bij MM maar je koopt een voucher, met deze voucher maak je een afspraak bij een cavallaro vestiging en dan wordt daar het pak aangemeten.
Interessant! Kan je die voucher ook online kopen?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Wat betreft schoenen ben ik een zeer groot fan van Greve hele mooie maakwijze en draagcomfort.
Zelf draag ik het model Barbera(is zomer en winter in verschillende kleuren en stijlen te krijgen) en de hand-made lijn, deze is niet op de website te vinden maar alleen verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten.

De hand made lijn bestaat uit een aantal modellen waar jij de kleur en materiaal van bepaalt.
Je krijgt dan de schoenen, schoenlepel(met leer bekleed in dezelfde kleur) riem in dezelfde kleur en een potje schoensmeer in de juiste kleur.
De schoenen hebben een uitstekende maakwijze overigens.

Wat betreft overhemden ben ik wel een fan van gentiluomo hele mooie stoffen en vallen ook goed, zijn wel aan de prijs €120+
Voor de goedkopere hemden vind ik suitsupply of ledub(in mijn geval moet het wel de meeste slimme fit zijn,want ze vallen vrij groot)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Mighty schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Interessant! Kan je die voucher ook online kopen?
Nee gekkenhuis aanbiedingen zijn alleen in de winkel verkrijgbaar zolang de voorraad strekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

zoepersooi schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 16:01:

Voor de goedkopere hemden vind ik suitsupply of ledub(in mijn geval moet het wel de meeste slimme fit zijn,want ze vallen vrij groot)
Ik draag ook graag Ledub overhemden. De tailored fit gaat nog net, maar het liefst ook de slim fit inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

[...]

Nee gekkenhuis aanbiedingen zijn alleen in de winkel verkrijgbaar zolang de voorraad strekt
Op de website van Cavallarona staat dat ze wel online te koop zijn. Hopelijk kan dit scheelt me weer een avondje in de kou naar de Mediamarkt fietsen.

http://www.cavallaronapol...?___store=cavallaro_nl_nl

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:58
[...]

Klopt. Ik geloof dat je deze keer de voucher ook online kunt aanschaffen, zij het dat ze aangeven dat de voorraad beperkt is. Zijn de ervaringen met een dergelijk pak dus goed? Vergelijkbaar met Suit Supply?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
VeeGee schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Klopt. Ik geloof dat je deze keer de voucher ook online kunt aanschaffen, zij het dat ze aangeven dat de voorraad beperkt is. Zijn de ervaringen met een dergelijk pak dus goed? Vergelijkbaar met Suit Supply?
Voorraad is inderdaad beperkt, op het moment dat het uitverkocht is worden de vouchers verwijderd uit de winkel en onlineshop.

Van wat ik gezien heb is de kwaliteit van deze pakken een stapje hoger als SS, mits je natuurlijk niet de goedkoopste met de duurste vergelijkt.

En bij de pakken van suitsupply moet je van het geplooide op de schouders houden wat ze tegenwoordig hebben.

Maar alsnog voor €400 zo een pak met zoveel zelf te bepalen opties is eigenlijk een koopje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
Wie durft de aanbieding van de Mediamarkt aan met Callaro Napoli?? Doemscenario 1: er komen ineens kosten bij. Doemscenario 2 je krijgt afgeraffeld werk :P .
[...]

Ik kan de maatpakken eigenlijk zo 1,2,3 uberhaupt niet op de website http://www.cavallaronapoli.com/nl/ vinden.

[ Voor 63% gewijzigd door sdk1985 op 26-10-2016 15:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
sdk1985 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:48:
Wie durft de aanbieding van de Mediamarkt aan met Callaro Napoli?? Doemscenario 1: er komen ineens kosten bij. Doemscenario 2 je krijgt afgeraffeld werk :P .

[...]

Ik kan de maatpakken eigenlijk zo 1,2,3 uberhaupt niet op de website http://www.cavallaronapoli.com/nl/ vinden.
Niet op de website wel in de winkel te vinden (zoals vaker bij maatpakken van een confectiemerk)

Extra kosten nee want vastgelegd in voorwaarden
Afgeraffeld werk nee want cavallaro heeft een naam hoog te houden.

Ja ik heb het aangedurfd want cavallaro maakt mooie spullen en het is voor de helft van de prijs(dan is een maatpak leuk)

Ik zou het gewoon doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

JaQ

Wat betreft overhemden ben ik wel een fan van gentiluomo hele mooie stoffen en vallen ook goed, zijn wel aan de prijs €120+
Piet Zoomes heeft die gentiluomo overhemden regelmatig in de aanbieding (of anders tijdens zo'n najaarsopruiming). Moet je wel naar die verschrikkelijke kelder in Wilp willen rijden :)

Qua duurdere hemden draag ik meestal Eton, voor goedkoper (dagelijks gebruik of incourant motief/kleur) Suit Supply. Pakken heb ik geen vast merk voor, in de kast hangt zowel Suit Supply als Corneliani als van alles wat daar tussenin zit qua prijsklasse. Gelukkig hoef ik vaak enkel de broek wat in te laten nemen om in een confectie 52 te passen.

Schoenen onder pakken zijn of Greeve, of Santoni. Zo eens in de twee jaar vlieg ik naar Italië. Weekendje de mrs. mee om te eten en genieten in San Benedetto en als bonus omdat het zo lief is om haar mee te nemen haal ik Santoni's bij de fabrieksoutlet. Meestal betaal ik daar tussen de €90 en €150 per paar.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
JaQ schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:49:
[...]

Piet Zoomes heeft die gentiluomo overhemden regelmatig in de aanbieding (of anders tijdens zo'n najaarsopruiming). Moet je wel naar die verschrikkelijke kelder in Wilp willen rijden :)

Qua duurdere hemden draag ik meestal Eton, voor goedkoper (dagelijks gebruik of incourant motief/kleur) Suit Supply. Pakken heb ik geen vast merk voor, in de kast hangt zowel Suit Supply als Corneliani als van alles wat daar tussenin zit qua prijsklasse. Gelukkig hoef ik vaak enkel de broek wat in te laten nemen om in een confectie 52 te passen.

Schoenen onder pakken zijn of Greeve, of Santoni. Zo eens in de twee jaar vlieg ik naar Italië. Weekendje de mrs. mee om te eten en genieten in San Benedetto en als bonus omdat het zo lief is om haar mee te nemen haal ik Santoni's bij de fabrieksoutlet. Meestal betaal ik daar tussen de €90 en €150 per paar.
Helaas bij ons geen zaak met fatsoenlijke personeel die eton verkoopt.
Suit supply pakken kopen is ook leuk bij de outlet in bataviastad (zelfs jort pakken met hoge korting) ook daar wordt je netjes geholpen en gratis vermaakservice.

Maar dat is leuk om op die manier schoenen te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
zoepersooi schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 17:02:
[...]
Ja ik heb het aangedurfd want cavallaro maakt mooie spullen en het is voor de helft van de prijs(dan is een maatpak leuk)
Is de normale prijs dan €800,-?
Ik kan dat nergens vinden.

Want dan is het wel een leuke korting.
Ze bieden namelijk ook (normale?) pakken aan voor €450,- en dan zou de korting niet zo spannend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:53:
[...]

Is de normale prijs dan €800,-?
Ik kan dat nergens vinden.

Want dan is het wel een leuke korting.
Ze bieden namelijk ook (normale?) pakken aan voor €450,- en dan zou de korting niet zo spannend zijn.
Op het moment dat je normaal zo een pak zou laten maken ben je €800 kwijt.
Net zoals bij bijvoorbeeld suitsupply ze hebben standaard basispakken voor €300 en meer, maar een maatpak kost ook rond de 800.

Wat je trouwens zelf kan bepalen is :
Stof(kleuren en of je streepje uni weefje ruitje wil)
Vorm en maat van de revers
Knopen(dik boek met heel veel knopen)
Stiksels(kleur, per stiksel kan je het bepalen)
Voeringstof
Vilt in de kraag (kleur en dessin)
Tekst geborduurd in de kraag.

En dat dan natuurlijk in precies jouw maat op de millimeter precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Wat betreft schoenen ben ik een zeer groot fan van Greve hele mooie maakwijze en draagcomfort.
Zelf draag ik het model Barbera(is zomer en winter in verschillende kleuren en stijlen te krijgen) en de hand-made lijn, deze is niet op de website te vinden maar alleen verkrijgbaar bij een select aantal verkooppunten.
En aan wat voor prijs moeten we dan ongeveer denken? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Mauritio schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

En aan wat voor prijs moeten we dan ongeveer denken? :D
Dat hele pakket kan je op €399 rekenen maar zeker de moeite waard (ik zelf koop ze bij Raymond groot schoenmode in hoorn dat is echt schoenenhemel)
Voor de "gewone" Greve moet je tussne de €200-€319 rekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
zoepersooi schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

Dat hele pakket kan je op €399 rekenen maar zeker de moeite waard (ik zelf koop ze bij Raymond groot schoenmode in hoorn dat is echt schoenenhemel)
Voor de "gewone" Greve moet je tussne de €200-€319 rekenen
Dat klinkt redelijk aantrekkelijk voor handgemaakte schoenen, bedankt voor de info _/-\o_
Jammer dat Hoorn zo ver weg is... Misschien toch maar eens een dag trip plannen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Mauritio schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Dat klinkt redelijk aantrekkelijk voor handgemaakte schoenen, bedankt voor de info _/-\o_
Jammer dat Hoorn zo ver weg is... Misschien toch maar eens een dag trip plannen .
Dat is zeker de moeite waard hoorn is een hele leuke stad.
Weet niet of je dit weekend wat te doen heb maar zaterdag is er een de hele middag vanaf 12 uur jazzparade door de hele stad met verschillende bands, zondag is er latijns-amerikaanse live muziek met dansvoorstellingen van nederlandse top-3 dansgroepen.
En alle winkels hebben leuke aanbiedingen, hapjes en drankjes (bij Groot is dat luxe kazen heerlijke Italiaanse worsten en vino en bubbels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
zoepersooi schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Dat is zeker de moeite waard hoorn is een hele leuke stad.
Weet niet of je dit weekend wat te doen heb maar zaterdag is er een de hele middag vanaf 12 uur jazzparade door de hele stad met verschillende bands, zondag is er latijns-amerikaanse live muziek met dansvoorstellingen van nederlandse top-3 dansgroepen.
En alle winkels hebben leuke aanbiedingen, hapjes en drankjes (bij Groot is dat luxe kazen heerlijke Italiaanse worsten en vino en bubbels).
Zit van het weekend helaas in omgeving Den Bosch, woon in Bonn dus zijn flinke afstanden. Misschien als ik weer is in Amsterdam zit s'avonds richting Hoorn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
zoepersooi schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:58:
[...]

Net zoals bij bijvoorbeeld suitsupply ze hebben standaard basispakken voor €300 en meer, maar een maatpak kost ook rond de 800.

[verkooppraat]
Ja, dat zeg je nu wel leuk voor de 2e keer.
Maar ik vroeg hoe je dat weet. Waar dat staat?

Want dit kreeg ik als reactie
Normaal gesproken zijn maatpakken van Cavallaro Napoli verkrijgbaar vanaf € 599,-.
Deze actie van slechts 5 dagen is dus echt een mooie gelegenheid om te gaan voor een persoonlijk aangemeten kostuum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:00:
[...]

Ja, dat zeg je nu wel leuk voor de 2e keer.
Maar ik vroeg hoe je dat weet. Waar dat staat?

Want dit kreeg ik als reactie

[...]
Inside info MM.
Je kan kiezen uit alle Opties dus je kan kiezen voor een pak van €599 voor €399 maar ook voor een pak van €799 voor €399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En wat zou het verschil makken tussen een €600 pak en een €800?

Stof en design neem ik aan?
Mag ik ook aannemen dat een motief, ruit of streep, duurder is dan effen?

Als ik dan dus niet ruit/streep wil (want oubollig) kom ik uit bij een 'simpel normaler' pak en zit ik aan de goedkopere kant à €599,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
NeutraleTeun schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:41:
En wat zou het verschil makken tussen een €600 pak en een €800?

Stof en design neem ik aan?
Mag ik ook aannemen dat een motief, ruit of streep, duurder is dan effen?

Als ik dan dus niet ruit/streep wil (want oubollig) kom ik uit bij een 'simpel normaler' pak en zit ik aan de goedkopere kant à €599,-?
De kwaliteit van de stof is het grootste verschil.
Tussen een motief of uni zit in principe geen verschil qua prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Oh nog niet eerder dit topic gezien! Even mijn twee cents van een goed aantal jaar ervaring. TDLR: Toch een verkapte fanboy van SuitSupply geworden, ondanks de mooie italianen in de kast _O-

Basis garderobe tips: Blauw Pak, Wit overhemd, Lichtblauw overhemd, zwarte schoenen, bijpassende riem, rustige stropdas met polkadots of strepen in donker blauw en je zit vrijwel altijd goed. Smaak valt over te twisten, maar dit is ongeveer de 'veiligste' combinatie die ik iedereen aanraad, omdat je er simpelweg zo weinig fout aan kan doen (pasvorm daargelaten...).

Sale is je vriend: Hoewel mijn kledingkast (te) vol zit blijft de sale simpelweg de beste tijd om überhaupt iets te halen. De 'standaard' sale is 2x per jaar (zomer/winter seizoen). Al slaat men de afgelopen tijd nogal door (alle seizoenen, mid-season, etc.). Deze kent vaak verschillende fases. Aan het einde (afhankelijk van de winkel soms een week, soms slechts een paar dagen) zijn de kortingen het hoogst, maar vaak ook je maat weg (logisch). Ben je wat minder kritisch en wil je gewoon wat leuks kan het namelijk best uit om tot het laatste moment te wachten. Daarnaast: Outlets! Hierboven al een paar keer genoemd, maar ben je minder mode gevoelig en wil je het meeste uit je geld halen, kijk eens of je bij een outlet iets kan vinden. Suitsupply, Oger, en veel andere zaken hebben outlet stores.

Duur vs. goedkoop: Ik heb van alles (gehad). Maar ik blijf de prijs, draagcomfort, en mogelijkheden bij SuitSupply simpelweg het beste vinden. Natuurlijk is het fantastisch dat m'n Canali pak van 1600 euro het na 10 jaar nog steeds doet, maar dat is wellicht meer te wijten aan het feit dat hij niet wekelijks (meer) wordt gedragen.

Schoenen: Santoni's, John Lobb, Church, Tod's zijn allemaal fantastisch, maar voor menig man onbetaalbaar. Ik ben zelf op zoek gegaan naar merken waar je vaker een excentrieker model of iets van kan halen zonder spijt te hebben. Ik kom uit op SuitSupply (vooral om het gemak), maar sinds kort ook Reinhardt Frans (http://www.reinhardfrans.nl/). De laatste heeft leuke modieuze modellen in verschillende leesten en stoffen voor 150euro. En als jouw model er niet tussen zit kan je hem bestellen!

Winkels en de 'shop' ervaring: Ik heb mensen meegenomen naar echt verschillende soorten winkels en ik raad ze vooral aan om eerlijk te zijn tegen de verkoper(s). Als je het niet weet, geef dat aan. Een goede verkoper in een fatsoenlijke zaak zal je helpen, sturen, en eerlijke feedback geven. Hij of zij zal je met een goed gevoel de toko laten verlaten. En vooral: Voel jij je niet op je gemak, ga ergens anders naar toe. De mensen die ik ken die het hebben over 'stijve en snobistische verkopers' of miskopen gedaan hebben waar ze spijt van hebben zijn vaak niet of nauwelijks in gesprek gegaan of te lang blijven plakken bij een toko waar ze geen goed gevoel hadden. Krijg je niet de aandacht die je wenst, of teveel, again, laat dit weten!

Onderhoud: Goede kledinghangers! Schoenspanners! Beide ondergewaardeerde items die de levensduur van je kleding kan verlengen. Verzolen, poetsen en regelmatig schoonmaken van je schoenen helpt je met het maximaliseren van je aankoop. Ik heb al 10 jaar dezelfde stomerij. Dit gaat weliswaar naar een grote keten, maar de mensen maken het verschil. Er is 1x een set knopen gesneuveld tijdens het stomen. De kleermaker heeft er dezelfde dag nog nieuwe opgezet. Daarnaast zorg voor regelmaat. Ga je de zomer in en draag je de winterpakken niet meer? Stoom ze voordat ze de kast ingaan.

Overhemden: Ik ben sinds een aantal jaar merkvast (SuitSupply + Eton). Het voordeel is blind bestellen (maat+pasvorm = altijd goed) en dat is vooral makkelijk bij sale ;-). De SuitSupply heeft sinds kort ook een stel zelf samen shirt, erg handig voor de dubbele manchet fans onder ons. Kies een stof, boord, manchet bij je pasvorm en maat, en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Over schoenspanners gesproken, welke gebruiken jullie? Ik gebruik nu een setje 'reisspanners'. Niet het beste wat er is uiteraard, maar goed genoeg volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Niku schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:50:
Over schoenspanners gesproken, welke gebruiken jullie? Ik gebruik nu een setje 'reisspanners'. Niet het beste wat er is uiteraard, maar goed genoeg volgens jullie?
Houten schoenspanners kosten iets meer maar werken wel goed.

Bij onze schoenmaker kosten ze (uit mijn hoofd) €24,95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:19
zoepersooi schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:58:
[...]

Wat je trouwens zelf kan bepalen is :
Stof(kleuren en of je streepje uni weefje ruitje wil)
Vorm en maat van de revers
Knopen(dik boek met heel veel knopen)
Stiksels(kleur, per stiksel kan je het bepalen)
Voeringstof
Vilt in de kraag (kleur en dessin)
Tekst geborduurd in de kraag.

En dat dan natuurlijk in precies jouw maat op de millimeter precies.
Ik had het nog even telefonisch nagevraagd en volgens de mevrouw was het vanaf 599 voor een maatpak. De mediamarkt aanbieding was ook van wol (werd 3x benadrukt) en je kon kiezen uit 40 stoffen. Normaal schijn je een nog iets uitgebreidere keuze te hebben. Wat je precies kreeg voor 599 kon ze me niet vertellen (dan moest ik bij business/corporate zijn?). Dus het kan zijn dat bij de mediamarkt deal wat meer all-in zit natuurlijk.

Heb overigens een bon gekocht :Y) .

[ Voor 0% gewijzigd door sdk1985 op 28-10-2016 19:06 . Reden: autocorrect ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
zoepersooi schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:28:
[...]

Houten schoenspanners kosten iets meer maar werken wel goed.

Bij onze schoenmaker kosten ze (uit mijn hoofd) €24,95
Houten spanners idd. En dan niet van die dingen met zo'n buigveer aan de achterkant, maar bijvoorbeeld deze van Woodlore http://www.woodlore.com/s...ens-ultra-shoe-tree-pair/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

hutch schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 07:49:
[...]

En dan niet van die dingen met zo'n buigveer aan de achterkant
Die heb ik dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
zoepersooi schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Inside info MM.
Je kan kiezen uit alle Opties dus je kan kiezen voor een pak van €599 voor €399 maar ook voor een pak van €799 voor €399.
Is een dergelijke actie geschikt voor iemand met weinig verstand van pakken? Wil graag een maatpak, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten kiezen bij het samenstellen van je eigen pak. Zeker niet als je nagaat dat je een duur pak kan samenstellen of een wat goedkoper pak. Personeel in de winkel zal wellicht goedkopere opties voorleggen. Met zo'n voucher wil je natuurlijk wel maximaal resultaat.

Maar dan komen we weer bij het feit dat ik er geen verstand van heb :p.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
dennisk. schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:38:
[...]

Is een dergelijke actie geschikt voor iemand met weinig verstand van pakken? Wil graag een maatpak, maar ik heb geen idee wat ik zou moeten kiezen bij het samenstellen van je eigen pak. Zeker niet als je nagaat dat je een duur pak kan samenstellen of een wat goedkoper pak. Personeel in de winkel zal wellicht goedkopere opties voorleggen. Met zo'n voucher wil je natuurlijk wel maximaal resultaat.

Maar dan komen we weer bij het feit dat ik er geen verstand van heb :p.
Het belangrijkste is natuurlijk wat jij mooi vind en hoe het staat.
Het is altijd goedkoper als dat je het gewoon koopt, dus je bent altijd goedkoper uit.

Het winkelpersoneel kan je natuurlijk adviseren in wat je het beste staat, als je daar moeite mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
zoepersooi schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Het belangrijkste is natuurlijk wat jij mooi vind en hoe het staat.
Het is altijd goedkoper als dat je het gewoon koopt, dus je bent altijd goedkoper uit.

Het winkelpersoneel kan je natuurlijk adviseren in wat je het beste staat, als je daar moeite mee heb.
Dat is natuurlijk zo.

Ik ga het maar een kans geven! Lijkt me een mooi moment om er eens ervaring in op te doen. Sowieso is er nog ruim de tijd om me er in te verdiepen en wensen te formuleren.

Bedankt voor je reactie ;)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 11:16
dennisk. schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Dat is natuurlijk zo.

Ik ga het maar een kans geven! Lijkt me een mooi moment om er eens ervaring in op te doen. Sowieso is er nog ruim de tijd om me er in te verdiepen en wensen te formuleren.

Bedankt voor je reactie ;)
Als je weinig verstand hebt van pakken zou ik je zeker niet adviseren om meteen voor een maatpak te gaan. Waar ga je het pak voor gebruiken? Want als dat gewoon af en toe een bruiloft ofzo is volstaat een goed zittend confectiepak prima voor een goedkopere prijs. Ik weet natuurlijk alleen niet hoe je maten zijn.

De meeste mensen die een maatpak laten maken, willen iets bijzonders, echt van hen. Dan praat je bijvoorbeeld over andere kleuren stiksels rond je knopen, misschien een aparte voering, initialen ergens gestikt, dat soort zaken. Wat mij betreft zwaar over the top en veel te smaakgevoelig voor een eerste pak als je nog niet goed weet wat je zoekt, wat je goed staat en hoe je het goed kan combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:11

vooghel

Cunning linguist

Dat kan maar hoeft niet, een maatpak kan net zo goed een 'standaard' pak zijn in alles, behalve in de afmetingen die op jouw lichaam zijn aangepast. Perfecte pasvorm is voor een goed uitziend pak belangrijker dan ander 'customization'

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Niku schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:50:
Cederhout en een volle pasvorm om goed aan te sluiten bij de schoen. Zijn net zoals de vorige poster al zei, +/- 25euro. Het cederhout helpt bij het onttrekken van nare geurtjes en vocht. De pasvorm bij het behouden van pasvorm - en deze zijn speciaal ook nog eens dekkend bij je hiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
Leuk topic! Ik ben zelf fan van de Jac Hensen (Amersfoort) voor zowel vrijetijds- en businesscasualkleding als voor pakken. Voor schoenen draag ik het liefste Van Lier met leren zool. Hoewel ze sneller slijten vindt ik het draagcomfort veel beter. En een schoenmaker die bij de schoenmakersgilde zit kan de zolen met originele vervangen (ook Van Bommel), laatste keer voor nog geen 3 tientjes. Momenteel ook een paar Van Bommels in bezit omdat die wel een winkel heeft in Keulen en Van Lier helaas niet. Overigens raad ik het af de riem bij de schoenenwinkel te kopen, veel te duur. Tenzij je echt een afwijkende kleur leer hebt biedt de lederwarenzaak betere en goedkopere alternatieven. Meestel ook nog op maat gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
@donleone83

Voor het werk heb ik zo nu en dan pakken aan. Het kan zijn dat ik de ene week pakken moet dragen, terwijl het de week daarna weer casual is.

Momenteel heb ik twee pakken van de Society Shop in de kast hangen á € 250 per stuk. Deze pakken zijn wel mooi, maar hebben toch niet de perfecte pasvorm die ik zou willen hebben (vooral rond de schouders wat lastig met maten). Ik was al van plan om nog voor het einde van het jaar een ander pak te kopen (leuk kerstcadeautje voor mezelf) en deze actie komt toevallig op het juiste moment. Weer eens wat anders dan een pak van de Suitsupply of Society Shop :p.

Verder heb ik wel een redelijk beeld van wat ik verwacht van een pak, alleen ontbreekt de kennis van de diverse stoffen en dergelijke. Ik wil wat anders dan de pakken die ik momenteel heb (donkerblauw met krijtstreep en effen bruin, maar wel wat donkerder dan de link). Ik denk wel dat de Personal Tailor die je helpt veel advies kan geven om zo dicht mogelijk bij je wensen te komen. Dat zal voor mij erg praktisch zijn :p.

Ik snap inderdaad de gedachte dat een maatpak als eerste pak niet zo nodig zal zijn. Mijn zoektocht naar een derde goede pak zal op deze manier in ieder geval een stuk makkelijker worden. Heb de voucher inmiddels binnen en van de week wordt er een afspraak gemaakt. Ik ben erg benieuwd en heb er zeker zin in.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
donleone83 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:36:
[...]

Als je weinig verstand hebt van pakken zou ik je zeker niet adviseren om meteen voor een maatpak te gaan. Waar ga je het pak voor gebruiken? Want als dat gewoon af en toe een bruiloft ofzo is volstaat een goed zittend confectiepak prima voor een goedkopere prijs. Ik weet natuurlijk alleen niet hoe je maten zijn.

De meeste mensen die een maatpak laten maken, willen iets bijzonders, echt van hen. Dan praat je bijvoorbeeld over andere kleuren stiksels rond je knopen, misschien een aparte voering, initialen ergens gestikt, dat soort zaken. Wat mij betreft zwaar over the top en veel te smaakgevoelig voor een eerste pak als je nog niet goed weet wat je zoekt, wat je goed staat en hoe je het goed kan combineren.
Ik ben het hier toch niet helemaal met je mee eens.

Een "gewoon" pak kan ook een maatpak zijn en zoals hierboven al aangegeven een pak dat de juiste maat heeft is het beste.
Een confectie Armani die niet de juiste maat heeft ziet er 8x slechter uit als een goedkoper pak wat perfect maat heeft.
Dus als je een afwijkende maat heb kom je al snel terecht in een maatpak of made to measure.
Maar voor een beetje fatsoenlijk confectiepak ben je al 300-400 kwijt dus waarom dan niet meteen voor een mooi maatpak(eventueel gewoon alles blauw om het "gewoon" te houden).

Wat betreft riem bij schoenen:
Ik koop het liefst mijn riem wel bij een schoenenwinkel.
Omdat dan de kleur en het type leer hetzelfde is, bijvoorbeeld bij Greve kost een riem €90 maar het matcht perfect.
En net zoals bij schoenen zit er in riemen ook een groot verschil in kwaliteit.

En daarbij komt ik vindt het design van de Greve riemen gewoon mooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ik heb altijd het idee dat de riemen in de schoenenwinkels het zelfde doel hebben als de hdmi kabels bij de mediamarkt. En bij mijn stelten van ongeveer 1 meter zal een beetje verschil niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 11:16
dennisk. schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:08:
@donleone83

Voor het werk heb ik zo nu en dan pakken aan. Het kan zijn dat ik de ene week pakken moet dragen, terwijl het de week daarna weer casual is.

Momenteel heb ik twee pakken van de Society Shop in de kast hangen á € 250 per stuk. Deze pakken zijn wel mooi, maar hebben toch niet de perfecte pasvorm die ik zou willen hebben (vooral rond de schouders wat lastig met maten). Ik was al van plan om nog voor het einde van het jaar een ander pak te kopen (leuk kerstcadeautje voor mezelf) en deze actie komt toevallig op het juiste moment. Weer eens wat anders dan een pak van de Suitsupply of Society Shop :p.

Verder heb ik wel een redelijk beeld van wat ik verwacht van een pak, alleen ontbreekt de kennis van de diverse stoffen en dergelijke. Ik wil wat anders dan de pakken die ik momenteel heb (donkerblauw met krijtstreep en effen bruin, maar wel wat donkerder dan de link). Ik denk wel dat de Personal Tailor die je helpt veel advies kan geven om zo dicht mogelijk bij je wensen te komen. Dat zal voor mij erg praktisch zijn :p.

Ik snap inderdaad de gedachte dat een maatpak als eerste pak niet zo nodig zal zijn. Mijn zoektocht naar een derde goede pak zal op deze manier in ieder geval een stuk makkelijker worden. Heb de voucher inmiddels binnen en van de week wordt er een afspraak gemaakt. Ik ben erg benieuwd en heb er zeker zin in.
Dan heb je een supergoede keuze gemaakt.

En tuurlijk kan een maatpak ook een volledig standaardpak zijn en tuurlijk is de pasvorm het belangrijkste. Dat ben ik 1000% eens met vooghel en zoepersooi. Mijn ervaring is echter dat juist mensen die nog geen pakken hebben of ze nooit dragen de neiging hebben vaak hele verkeerde keuzes te maken en er daardoor zwaar over the top uit komen te zien. Denk aan hele drukke stropdassen, pochets en dasspelden op bruiloften enzo. Als je dan in een snoepwinkel terecht kom wat betreft mogelijkheden voor een pak én je mist wat gevoel voor stijl dan ben ik bang voor de gevolgen.

Echter is dat allemaal op de TS niet van toepassing en heeft hij straks voor een mooie prijs een prachtig zittend pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb inmiddels weer een paar overhemden nodig. De Slim Fit overhemden met extra lange mouwen van de V&D pasten altijd perfect, voor 25-35 euro per stuk. Iemand een tip voor betaalbare overhemden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
MikeyMan schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:50:
Ik heb inmiddels weer een paar overhemden nodig. De Slim Fit overhemden met extra lange mouwen van de V&D pasten altijd perfect, voor 25-35 euro per stuk. Iemand een tip voor betaalbare overhemden?
WE heeft wel betaalbare overhemden, wellicht daar eens kijken. Ik heb er nu 2 en vind ze wel OK. Alleen geen idee of ze daar met extra lange mouw hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NRG-81 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:08:
[...]

WE heeft wel betaalbare overhemden, wellicht daar eens kijken. Ik heb er nu 2 en vind ze wel OK. Alleen geen idee of ze daar met extra lange mouw hebben
We heeft helaas geen extra lange mouwen :(

Denk dat we het bij Olymp of LeDub moeten houden.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 07-11-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
MikeyMan schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:39:
[...]

We heeft helaas geen extra lange mouwen :(

Denk dat we het bij Olymp of LeDub moeten houden.
Ik draag graag de Nils hemden van Jac Hensen, deze hebben vaak ook langere armen cq. smalle pasvorm. Waar ik bij de meeste merken grootte M met lange mouwen draag, passen de L's van Nils mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 12:10
Leuk topic!

Had weleens een pak aan voor mijn werk, maar ik ben echt geen pakkenman. Of ik heb gewoon de verkeerde pakken.

Binnenkort toch weer op zoek naar een pak want ik ga trouwen :)
Ik wil graag een beetje een gewoon pak, wat goed zit en dat ik na mijn trouwerij ook gewoon naar kantoor/klanten aan kan.
Iemand een goed adresje in de regio Eindhoven? Belgisch Limburg is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Roobje schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:53:
[...]

Ik draag graag de Nils hemden van Jac Hensen, deze hebben vaak ook langere armen cq. smalle pasvorm. Waar ik bij de meeste merken grootte M met lange mouwen draag, passen de L's van Nils mij goed.
Het blijft 60 euro voor een simpel wit overhemd. Vind dat eigenlijk gewoon teveel geld. Maargoed, heb niet zoveel keus geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

MikeyMan schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:09:
[...]

Het blijft 60 euro voor een simpel wit overhemd. Vind dat eigenlijk gewoon teveel geld. Maargoed, heb niet zoveel keus geloof ik.
Mwa, die € 60 overhemden zijn wel van goede kwaliteit. Is mijn ervaring althans. Kunt er lang mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Vandaag pak laten aanmeten bij Cavallaro Napoli na aankoop van de actie van de Media Markt.

Het wordt een blauw gemêleerd pak met witte accenten (binnenvoering, nekvilt en dat ding waar je een speld doorheen kan doen, ben de naam even kwijt). Initialen komen er ook in.

Super geholpen en kan niet wachten om het pak op te halen over acht weken!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
dennisk. schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:51:
Vandaag pak laten aanmeten bij Cavallaro Napoli na aankoop van de actie van de Media Markt.

Het wordt een blauw gemêleerd pak met witte accenten (binnenvoering, nekvilt en dat ding waar je een speld doorheen kan doen, ben de naam even kwijt). Initialen komen er ook in.

Super geholpen en kan niet wachten om het pak op te halen over acht weken!
Leuk!
Ik ga er 22 november naartoe eerdere data was helaas niet mogelijk voor mij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Weet iemand toevallig of de prijzen van SuSu in een outlet of normale winkel (veel) van elkaar verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
NeutraleTeun schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:17:
Weet iemand toevallig of de prijzen van SuSu in een outlet of normale winkel (veel) van elkaar verschillen?
Zo een 30-60% korting buiten speciale aanbiedingen om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dat is best veel dan.
Kwam er laatst helaas achter dat SuSu is verdwenen uit het Roermondse Outlet.

En enige optie is dan de normale shop in Maastricht.
Eens kijken of ik daar nog wel kan slagen voor iets rond de €400,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

NeutraleTeun schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:19:
Dat is best veel dan.
Kwam er laatst helaas achter dat SuSu is verdwenen uit het Roermondse Outlet.

En enige optie is dan de normale shop in Maastricht.
Eens kijken of ik daar nog wel kan slagen voor iets rond de €400,-.
Als 'SuSu' een afkorting is voor Suitsupply, die zit er toch nog gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
zoepersooi schreef op zondag 13 november 2016 @ 07:57:
[...]

Leuk!
Ik ga er 22 november naartoe eerdere data was helaas niet mogelijk voor mij......
Veel plezier alvast!

Ze hadden afgelopen zaterdag (12 november) de hele dag volgepland met het opmeten van maatpakken. De Mediamarkt actie is behoorlijk succesvol geweest. De verwachting is ook dat het pak met 7-8 weken klaar zal zijn, waar dit normaal gesproken 6 is. Uiteraard geen probleem. Zal het wachten waard zijn :).

edit:
Momenteel even in afwachting op een mooie actie voor twee paar schoenen. Heb momenteel maar één paar, dus een uitbreiding is wel nodig :p.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisk. op 13-11-2016 23:54 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Niku schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:23:
[...]

Als 'SuSu' een afkorting is voor Suitsupply, die zit er toch nog gewoon?
Ja, en nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
MikeyMan schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:09:
[...]

Voor goedkope hemden kan je ook kijken naar Charles Tyrwitt (spelling). Die hebben vaak acties á la 4 voor £ 100. Van redelijke kwaliteit voor alledaags gebruik, niet duur en een ruim assortiment aan overhemden.

Qua pasvorm zijn ze wel meer Engels gesneden (ruimer), dus passen is wel aangeraden. Nadeel is wel dat de dichtstbijzijnde winkel in Londen zit, maar je kan ook online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zojuist een pak gekocht bij SuSu Maastricht.
Uitgekomen op de
http://eu.suitsupply.com/...blue-birds-eye/P2445.html

De broek op 3 plekken laten innemen (en bretels-knopen erop laten zetten), voor de rest zat alles goed.

Gelijk een Blueline (white oxford) shirt erbij laten doen (dubbel manchet en initialen).

Het pak kan ik deze week ophalen, het shirt komt binnen 4 weken met de post.

Vond alleen jammer dat ze geen gilets hadden (in dezelfde stijl).

Wel nog een vraag:
In de rechter broekzak zat nog een klein zakje/vakje.
Waar is deze voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoepersooi
NeutraleTeun schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:29:
Zojuist een pak gekocht bij SuSu Maastricht.
Uitgekomen op de
http://eu.suitsupply.com/...blue-birds-eye/P2445.html

De broek op 3 plekken laten innemen (en bretels-knopen erop laten zetten), voor de rest zat alles goed.

Gelijk een Blueline (white oxford) shirt erbij laten doen (dubbel manchet en initialen).

Het pak kan ik deze week ophalen, het shirt komt binnen 4 weken met de post.

Vond alleen jammer dat ze geen gilets hadden (in dezelfde stijl).

Wel nog een vraag:
In de rechter broekzak zat nog een klein zakje/vakje.
Waar is deze voor?
Leuk pak, mooie stof (zo ver je dat uit plaatjes kan beoordelen)
Is een coin pocket (soms ook wel condoom zakje genoemd) komt uit de spijkerbroeken wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Echt aan de onderkant he?
Hand in broekzak, en dan onder bij de vingertoppen zit dat vakje.

Jammer dat die rechts zit dan.
Mijn geld zit altijd links.

[ Voor 25% gewijzigd door NeutraleTeun op 14-11-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
Echt ja zodat niet iets er zomaar uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:01
Hopelijk heeft een van jullie goede ervaring.

Ik ben op zoek naar nieuwe overhemden.
Voorheen kocht ik ze meestal bij de suitsupply. De dikte van de stof was altijd perfect.
Een nadeel: strijken... en als je er veel draagt, dan is het veel strijken.

Ik zoek:
  • Strijkvrij overhemd
  • Getailleerd / slim fit (niet te zoals super slimfit, heb geen V lijf), oftewel, mooie pasvorm.
  • Cutaway boord (bij voorkeur)
  • Maar het lastigste: de stof moet niet te dun zijn waardoor alles doorschijnt... daar heb ik echt een hekel aan.
  • Bij voorkeur online te koop
  • Prijs: rondom de 50 euro (minder mag altijd :) )
Wie heeft hier goede tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Valandil op 05-12-2016 21:42 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Ik heb goede ervaring met shirtbyhand. Voor 69e thuis opgemeten en op maat gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 19:54

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Maar heeft Shirtbyhand strijkvrije stof?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Door een speciale finish kreuken onze stoffen niet tot nauwelijks en zijn ze makkelijk strijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Dat Shirtbyhand ga ik zeker eens proberen, klinkt interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
Makkelijk strijkbaar doe ik het niet voor.
Een overhemd strijk ik in 5 minuten. Ik wil daar dus vanaf.
Nu is 5 minuten niet veel, maar wel in de ochtend :p. En scheelt een hoop frustratie als je last minute tot de ontdekking komt dat je nog een shirt moet strijken.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 16:47
Melniek schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:26:
[...]

Voor goedkope hemden kan je ook kijken naar Charles Tyrwitt (spelling). Die hebben vaak acties á la 4 voor £ 100. Van redelijke kwaliteit voor alledaags gebruik, niet duur en een ruim assortiment aan overhemden.

Qua pasvorm zijn ze wel meer Engels gesneden (ruimer), dus passen is wel aangeraden. Nadeel is wel dat de dichtstbijzijnde winkel in Londen zit, maar je kan ook online bestellen.
Ik ben ook een fan van Charles Tyrwitt geworden. Ik bestel ze online via ctshirts.co.uk.
Ruim uitgesneden zijn ze niet. Ik kies altijd de slim fit, terwijl ik niet echt een slim fit lichaam heb :)

Soms hebben ze shirts in de aanbieding voor 25 euries (onder menu outlet oid). Had er toen 2 besteld met een gratis verzenden actie, puur om te kijken of de kwaliteit oke is. Eind november nog eens 4 besteld. 4 voor 139 Euro oid actie. 2 honeycomb, pima cotton en een royal panama.
Volgens mij hebben ze nu een kortings actie en een gratis verzend actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben zelf tevreden met Olymp strijkvrije overhemden. Ik heb niet de slim fit omdat die bij mijn schouders en borst net te strak zit. Wel zijn ze echt strijkvrij, mits je de juiste stof neemt. Een aantal stoffen zijn wat gladder en daardoor kreuken ze net wat sneller, de dikkere stoffen zijn echt goed strijkvrij.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 12:00
Ik ben ook erg tevreden met Olymp ('modern fit', licht getailleerd). Direct uit de wasmachine netjes aan een knaapje ophangen om te drogen, klaar. Eterna en Seidensticker zijn andere merken voor goede strijkvrije overhemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Anoniem: 11193 schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:58:
Ik heb goede ervaring met shirtbyhand. Voor 69e thuis opgemeten en op maat gemaakt.
Is het een goede stof? 69 voor een op maat gemaakt overhemd is natuurlijk bijna geen geld.
Zal het zeker een keer een kans geven!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Ok, zojuist 2 Olymp in de aanbieding gevonden. Eens kijken of dit is wat ik zoek :)

Thanks voor de tips!!!

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 11193

dennisk. schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:55:
[...]

Is het een goede stof? 69 voor een op maat gemaakt overhemd is natuurlijk bijna geen geld.
Zal het zeker een keer een kans geven!
Ligt een beetje aan je maatstaf. Mijn ervaring is dat de stof beter is dan de meeste convectie in prijsklasse tot 100-150 euro.

Ik heb een kast vol overhemden omdat ik die dagelijks naar het werk draag. Mijn top 5 komen allemaal bij shirtbyhand vandaan.

Sluiten doen ze helaas wel, de meest intensief gedragen hemden zijn na ca 2 jaar aan vervanging toe.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 06-12-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik denk dat, die statement geld voor alle kleding. Het gaat er vaak om of het mooi blijft, na (bv):
- intensief gebruik
- veel wassen
- Niet snel kapot gaat.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste