Deze gaan dus weer retour...Valandil schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:06:
Ok, zojuist 2 Olymp in de aanbieding gevonden. Eens kijken of dit is wat ik zoek
Thanks voor de tips!!!
Stof veel te dun
Pasvorm is vreselijk en mouwen aan de bovenarm zijn net zo breed als bij de onderarm.
Tegenvaller,,,,.
wijze woorden
Wil ze voor deze schoenen: http://www.ziengs.nl/van-lier-veterschoen_zwart_12665.html
Nederlands is makkelijker als je denkt.
SuSu shirt (staat eerder in het topic, te makkelijk)
SuSu pak (idem) (bretels en belt loops -1)
SuSu dubmonks (met de ronde(re) neus)
Seiko SNZH57 (unmodded)
Chinese watch movement cufflinks
Zoiets?
Bretels zijn Hein Strijker https://www.bretels.nl/kl...6/blauw-gestipte-bretels/
Schoenen zijn van Hugo Boss https://s30.postimg.org/5...9_9103404534849710584.jpg
Horloge is de SNZH60K1.
En manchetknopen zijn inderdaad custom uurwerkjes. Met genevestrepen, maar volgens mij afkomstig uit de Sovjet.
Close guess!
https://s24.postimg.org/y...161226_12_33_36_Raw_2.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door NeutraleTeun op 27-12-2016 23:32 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik heb normaliter maat 42/43, echter staat op de schoen UK7/US8.
Dat komt overeen met maat 41.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
Overigens niet voor onder een pak, maar gewoon casual.
[ Voor 10% gewijzigd door peakrever op 18-01-2017 22:39 ]
Shirtbyhand?Terrie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:08:
Ik ben op zoek naar overhemden met een smalle fit bij de taille en bij de schouders een brede fit. Ik heb momenteel een maat 50 en dan de taille ingenomen. Maar nu zit het toch allemaal niet optimaal. Wil gewoon dat hij netjes in de broek valt, maar doordat ik niet een normaal postuur heb zien de meeste overhemden er echt niet uit..
Inmiddels een paar keer gedragen/gewassen. Strijkvrij is het zeker niet, maar de pasvorm en kwaliteit van de stof is goed. De 69 euro is het mij helemaal waard en een volgende bestelling is reeds onderweg.
Ik heb eind november in Den Bosch een opmeet afspraak gehad, maar nu bijna 10 weken later nog niks terug gehoord. Ze vertelden wel dat het langer dan normaal zou duren, vanwege de drukte van de actie (schatting 8-9 weken).
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, en hoe het pak bevalt.
[ Voor 6% gewijzigd door Lonestander op 31-01-2017 15:59 ]
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Wij hadden ze met 6 weken (afgelopen week opgehaald).Lonestander schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:51:
Kan iemand die gebruik heeft gemaakt van de mediamarkt actie mij vertellen, hoelang het duurde voordat ze het pak konden afhalen? Voordat ik ga bellen om te vragen hoe het ermee staat.
Ik heb eind november in Den Bosch een opmeet afspraak gehad, maar nu bijna 10 weken later nog niks terug gehoord. Ze vertelden wel dat het langer dan normaal zou duren, vanwege de drukte van de actie (schatting 8-9 weken).
Maar ik zou inderdaad contact met cavallaro opnemen en vriendelijk vragen waar het blijft
Ik ben overigens zeer tevreden met het resultaat
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Erg prettige overhemden, Egyptische katoen, 2 weken na bestelling thuis! Mooie afwerking en fijne stoffen.
Geen gedoe met de douane gehad dus hier ga ik zeker nogmaals bestellen.
Greve hebben een voorkeur omdat het een van de weinige merken is die ik niet in hoef te lopen.
Magnanni zijn kwalitatief goed maar ik moet ieder paar toch inlopen wat af en toe wat blaren oplevert.
Op 12 november ben ik bij Cavallaro gegaan om mij op te laten meten en alles. 29 december heb ik het pak opgehaald.Lonestander schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:51:
Kan iemand die gebruik heeft gemaakt van de mediamarkt actie mij vertellen, hoelang het duurde voordat ze het pak konden afhalen? Voordat ik ga bellen om te vragen hoe het ermee staat.
Het pak bevalt erg goed! Het zit heerlijk

Nu wil ik er niet extreem veel geld aan uitgeven maar als ik een beetje rondkijk zie ik vooral prijzen van rond de 800,- maar dat vind ik een beetje te gortig.
Liefst zou ik een 3 delig pak + overhemd beide made to measure kopen voor ongeveer 500,-
Iemand tips voor winkels?
Zie bijvoorbeeld suit-yourself maar men lacht daar een beetje om op andere fora...
Gefeliciteerd! Ik ga in Juni trouwen en ben naar Hugo Boss gegaan.frankyboy707 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:35:
Omdat ik in oktober ga trouwenben ik me aan het oriënteren op een 3-delig maatpak.
Nu wil ik er niet extreem veel geld aan uitgeven maar als ik een beetje rondkijk zie ik vooral prijzen van rond de 800,- maar dat vind ik een beetje te gortig.
Liefst zou ik een 3 delig pak + overhemd beide made to measure kopen voor ongeveer 500,-
Zie bijvoorbeeld suit-yourself maar men lacht daar een beetje om op andere fora...
Als je daar alleen je 3 delig pak haalt kan je voor 650 a 700 euro klaar zijn.
Let op dat je daar dan niet je overhemden, schoenen, stropdas en andere accesoires haalt.
Deze kosten daar wel erg veel. Hierdoor kwam ik uit op 1200 euro uit.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Was dat made to measure of gewoon standaard van het rek?Quadradial schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:42:
[...]
Gefeliciteerd! Ik ga in Juni trouwen en ben naar Hugo Boss gegaan.
Als je daar alleen je 3 delig pak haalt kan je voor 650 a 700 euro klaar zijn.
Let op dat je daar dan niet je overhemden, schoenen, stropdas en andere accesoires haalt.
Deze kosten daar wel erg veel. Hierdoor kwam ik uit op 1200 euro uit.
Had de prijzen van BOSS iets hoger verwacht maar vind het eigenlijk nog steeds iets boven budget (wat we willen uitgeven, we willen liever meer kunnen uitgeven op de huwelijksreis).
Jij in ieder geval ook gefeliciteerd, je bent er wel al vroeg bij als je nu al koopt voor juni (of is het standaard zo'n tijd van tevoren? Was zelf van plan om vanaf begin augustus te gaan kijken. (trouw half oktober))
Hou ervan om op tijd te zijn.frankyboy707 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:50:
[...]
Was dat made to measure of gewoon standaard van het rek?
Had de prijzen van BOSS iets hoger verwacht maar vind het eigenlijk nog steeds iets boven budget (wat we willen uitgeven, we willen liever meer kunnen uitgeven op de huwelijksreis).
Jij in ieder geval ook gefeliciteerd, je bent er wel al vroeg bij als je nu al koopt voor juni (of is het standaard zo'n tijd van tevoren? Was zelf van plan om vanaf begin augustus te gaan kijken. (trouw half oktober))
Je kan daar natuurlijk ook aangeven wat je budget is en dat ze dan eventueel met andere goedkopere stoffen komen. Zijn daar erg vriendelijk en werd super geholpen (in alkmaar)
Het vermaken duurt daar 4 dagen en ga dan begin mei mijn pak definitief laten opmeten.
(iets met vrouw die wilt afvallen en ik maar mee moet doen
De hele planning in bijna 2 maanden afgerond. Alles zit gelukkig mee.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Eigenlijk alleen mijn pak, ringen en design van de taart.
Ben zelf ook flink aan het afvallen dus daarom wilde ik ook tot augustus wachten met wat uitzoeken maar dan wil ik wel weten waar ik naar toe moet gaan.
Ik ga misschien tegen die tijd even in Amsterdam langs een BOSS winkel.
Overigens ben ik aan het denken over een (licht) grijs pak met accenten in de knoopsgaten van de kleur van de trouwjurk (vermoedelijk blauw) en een zwart overhemd met witte accenten in de knoopsgaten.
[ Voor 23% gewijzigd door frankyboy707 op 16-02-2017 13:14 ]
Ikzelf heb gekozen om mijn overhemd en stropdas (gebrokenwit) in de kleur van de trouwjurk
Ik kan je Misura Sartoria aanraden om te kijken voor een maatpak. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet durf te garanderen dat je daar voor 500 euro slaagt, maar ik heb daar ook mijn trouwpak gehaald. Je kan zelf een stof uitzoeken uit verschillende prijsklassen. Zelf bewust gekozen voor een relatief duur stofje, maar dat was wel het stofje dat ik zocht! Uiteindelijk was ik wel een kleine 1500 euro kwijt voor een driedelig maatpak en twee overhemden. Maargoed, dan heb je ook watfrankyboy707 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:35:
Omdat ik in oktober ga trouwenben ik me aan het oriënteren op een 3-delig maatpak.
Overigens, goedkoper was ook mogelijk geweest! Tijd geleden hadden ze een aanbieding voor twee maatpakken voor 699 of 799 geloof ik.
Bij http://www.tailormadesuits.nl heb je een maatpak vanaf 299. Maar dat is érg afhankelijk van de stof, opties, enzovoort. Dat is trouwens ook voor 2-delig zo te zien.frankyboy707 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:35:
500 euro voor een 3-delig maatpak is erg scherp.
Ik heb zelf bij Latenzo in Udenhout een 3-delig maatpak laten maken voor 650. Dat is alleen het pak, en de goedkoopste stof-categorie die ze hebben. Vond ik toevallig ook de mooiste.
Ze bestellen hem helemaal op maat voor je, op basis van standaard broeken/jasjes uit het rek. Met die exemplaren kijken ze wat er bij jou af/bij moet. De basismaat van jas/broek hoeft ook niet hetzelfde te zijn.
Ik denk dat dat de meest gebruikte methode zal zijn bij maatpakken in dit prijssegment. Dat romantische idee van een kleermaker die elk onderdeel van je lichaam met een lint opmeet, en dan zelf van scratch af aan begint te knippen in stof, zal een stuk duurder zijn, en weinig voorkomen denk ik.
Voor mijn werk draag ik ook pakken, dus wel bekend met de pakken van society shop en suit supply, maar geen ervaring met maat- of trouwpakken.
Dat wordt nu gemaakt. Er komt ook gebroken wit en zilver in terug (overhemd, voering).
Nu ben ik zelf erg te spreken over bruine schoenen onder een blauw pak. Beetje dit:

Nu vertelde de verkoopster van het pak dat bruine schoenen/riem een (blauw) pak 'afzwakken'. Wordt veel door verkopers en vertegenwoordigers gedaan. (?)
Ze stelde voor om bijvoorbeeld blauwe schoenen onder het pak te doen.
Nu ben ik niet zo'n uitgesproken extravert persoon, en hoef ik dus ook niet enorm te 'knallen' met mijn pak.
Met blauwe schoenen wordt het meteen zo'n eenzijdig pak in mijn beleving.
Daarnaast vind ik suède blauwe schoenen niet onder een pak passen, en krokodillenleer is aan mij niet besteed. En egale, blauwe leren schoenen lijken me dus té saai en wegvallen onder het pak.
Any thoughts on this?
(anders dan: het is jóuw bruiloft en pak, je moet doen wat jíj mooi vindt. Dat begrijp ik, en dat houd ik in gedachte. Maar ik hoor graag andermans mening of ervaring.)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik had voor mijn bruiloft anders een grijs (donker grijs) met bruine schoenen. Zou niet inzien waarom dat niet zou kunnen.Chiron schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:46:
Een blauw pak is het enige pak waar je legitem bruine schoenen onder kan dragen.
*sowieso
Het is jouw trouwdag, als jij paarse schoenen onder je blauwe pak zou willen dragen mag je dat gewoon doen.Nu vertelde de verkoopster...
Bruin/cognac onder grijs 'kan' ook nog, ja. Afhankelijk van je huidskleur zal een grijs pak ook wel/niet kunnen;DonJunior schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:50:
[...]
Ik had voor mijn bruiloft anders een grijs (donker grijs) met bruine schoenen. Zou niet inzien waarom dat niet zou kunnen.
Uiteindelijk moet je gewoon dragen waar je je comfortabel bij voelt
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Wel met sokken aub (linkerfoto). Vindt dat altijd zo lelijk (iets te vrouwelijk zeg maar
Napolitanen (de andere grote stroming) vinden zwarte schoenen veels te formeel en vaak voor begrafenissen. Die dragen vaak donker bruine schoenen onder blauw. Maar vooral wat ze zelf mooi vinden
Ik vind deze kleur altijd mooi onder donkerblauw en kan je ook nog bij veel andere gelegenheden aan en naar formele werkdingen:
http://www.scarosso.com/e...alf-GIOVEOXFOBROCALF.html
Of suede:
http://www.scarosso.com/e...fv1=Dark+Brown%7CBordeaux
Cognac kleur vind ik vaak een beetje mweh, maar smaken verschillen uiteraard.
Is maar een idee, zulke schoenen kan je ook goed in Nederland vinden!
Gefeliciteerd met het trouwen alvast en veel succes! En gewoon kiezen wat jij wil.
Je kan je er maar druk om maken...
Het meest praktische antwoord is dat je gewoon zelf moet doen wat je leuk vindt staan.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Uiteraard. Ik heb met blote voeten in welke schoenen dan ook, nooit begrepen.HubD1 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:23:
Wel met sokken aub (linkerfoto). Vindt dat altijd zo lelijk (iets te vrouwelijk zeg maar)
En je hebt bruin en bruin... Een beetje interessante patina kan veel doen, maar dat zie ik helaas amper in NL. Een bruine Van Bommel (prima schoentje) is iets totaal anders dan een bruine Corthay - de meesters van de schoenpatina - of Berluti (kunstwerken).
Alvast gefeliciteerd en een fijne dag gewenst!
Ik zal voor een paar maanden naar het buitenland gaan vanaf april ivm stage, maar vraag me af hoe ik t met schoenen / kleren moet doen in 25 tot 30 graden. Heb nu een suède en leren schoen (Van Lier), maar niet echt een idee wat beter is om daar te dragen en met overhemden denk ik aan katoenen overhemden dan?
NS FC: SW 2742 0448 8213
Ik weet niet hoe casual je mag gaan maarMusta schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:22:
Vraagje, wat dragen jullie in warmere oorden?
Ik zal voor een paar maanden naar het buitenland gaan vanaf april ivm stage, maar vraag me af hoe ik t met schoenen / kleren moet doen in 25 tot 30 graden. Heb nu een suède en leren schoen (Van Lier), maar niet echt een idee wat beter is om daar te dragen en met overhemden denk ik aan katoenen overhemden dan?
Ene crème of lichtblauwe chino pijpjes klein beetje opgerold linnen overhemd donkerblauw of wit(katoen kan ook) mouwen opgerold.
En dan loafers of originele drivingshoe's(mag wel met kleur maar niet te wild)
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Of casual suède carshoes, maar dat moet je ding zijn... Mijn collega's noemen dat bordeelsluipers
Dacht ook aan linnen overhemden etc, moet er ff naar op zoek gaan. Heb wel wat katoenen overhemden en genoeg chino's, maar niks met linnen nog. Welke zijn aan te raden?
Heeft je stageplaats airco? Ik merk dat ik hier in Nederland met -10 graden dezelfde kleren kan dragen als bij +30 graden simpelweg omdat het kantoor airco heeft en ik de auto (met airco) in een koele garage in het kantoorpand kan parkeren.Musta schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:22:
Vraagje, wat dragen jullie in warmere oorden?
Zeker in de warmere oorden hebben de luxere kantoorpanden een goede airco installatie en merk je niks van het weer buiten. Dan is het enkel de vraag of je het 's ochtends naar kantoor toe overleefd.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nu ben ik sowieso niet zo van de "standaard" maar deze lijken me sowieso wel met grijs te combineren (hoeft wat ons betreft niet heel formeel, mn vriendin gaat ook niet in het wit/licht).

Wil beetje deze stijl op gaan (qua kleuren dan, niet met die dubbele rij knopen ofzo, wellicht wel met een donker overhemd):

Zo dus:

[ Voor 34% gewijzigd door frankyboy707 op 22-02-2017 08:39 ]
Dat is een goeie, heb helemaal niet aan de airco gedachtTsurany schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:17:
[...]
Heeft je stageplaats airco? Ik merk dat ik hier in Nederland met -10 graden dezelfde kleren kan dragen als bij +30 graden simpelweg omdat het kantoor airco heeft en ik de auto (met airco) in een koele garage in het kantoorpand kan parkeren.
Zeker in de warmere oorden hebben de luxere kantoorpanden een goede airco installatie en merk je niks van het weer buiten. Dan is het enkel de vraag of je het 's ochtends naar kantoor toe overleefd.
Maar dat zal dan wel goed komen vast, de kleinere kantoren die ik had bezocht hadden destijds ook allemaal een airco. Enige waar ik over twijfel nu zijn de schoenen. Weekend de schoenen bekijken die hiervoor werden genoemd door grin en zoepersooi
Bij je eerste foto: pas op met een teveel aan zakken, dubbel breasted met 3(!) zakken oogt erg onrustig. Samen met een pochet - die nota bene bij de schoenen kleurt... Less is more, zeker in het geval van dubbel breasted.
Thx voor de feedback. Qua kleur van het overhemd ga ik natuurlijk tijdens het passen kijken, dit was iets wat mij nu tof leek maar de praktijk kan anders zijn.Grin schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 20:43:
@frankyboy707: Er zijn maar weinig mensen die goed voor de dag komen in een donker hemd onder een lichter gekleurd jasje; pas daarmee op. Het beginsel is: het overhemd is lichter van kleur dan het jasje. Een lichter hemd haalt het gezicht een stuk meer op en maakt een duidelijk frissere indruk dan een donker hemd. In de film en op een zwart wegtrekkende achtergrond mag het er cool uitzien, de praktijk is veelal anders; vergewis je van dit gegeven(!).
Bij je eerste foto: pas op met een teveel aan zakken, dubbel breasted met 3(!) zakken oogt erg onrustig. Samen met een pochet - die nota bene bij de schoenen kleurt... Less is more, zeker in het geval van dubbel breasted.
De andere foto was meer om de stijl in kleuren aan te geven. Die dubbele knopen en vele zakken zijn idd te druk. Een pochet ga ik wrrs ook niet doen (komt een corsage).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn inziens zijn die schoenen te informeel voor een trouwerij. Onder een pak vind ik relatief licht blauwe derby's geen porum en die lichtbruine accenten maken het er naar mijn mening niet beter op. Van Lier is niet mijn ding, maar ik zou eerder voor zoiets gaan. Stuk veelzijdiger qua combineren en wanneer te dragen. Wil je perse een kleur ga dan voor donkerbruin (=/= cognac) of burgundy/oxblood.frankyboy707 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:20:
[...]
Thx voor de feedback. Qua kleur van het overhemd ga ik natuurlijk tijdens het passen kijken, dit was iets wat mij nu tof leek maar de praktijk kan anders zijn.
De andere foto was meer om de stijl in kleuren aan te geven. Die dubbele knopen en vele zakken zijn idd te druk. Een pochet ga ik wrrs ook niet doen (komt een corsage).
Houdt het overhemd licht. Wit, eventueel licht roze, geen patronen. En neem een overhemd normale/wijde boord, zodat deze goed aansluit bij jouw jasje (uiteinden doorlopend tot onder de revers, niet zoals bij jouw derde foto, zie gat tussen 'kraagflapje' en jas
[edit]Pro tip: Waar je ook voor kiest, zorg dat je schoenen ingelopen zijn vóór jouw trouwdag. Scheelt pijnlijke voeten.
[ Voor 4% gewijzigd door Melniek op 22-02-2017 10:10 ]
Het was zoiets, maar dan donkergrijs/antraciet: https://www.valkengoed.nl/collectie/elsa-lars-ivory.html
Voordeel was dan wel, dat we alles bij dezelfde zaak kochten. Dan zie je ook makkelijk hoe alles bij elkaar staat.
Zonder twifel Emanuele Maffeis. Te koop bij Oger. Sinds ik die jaren geleden eens gekocht heb koop ik nooit anders meer; hb er nu een stuk of 20. Oger vermaakt het perfect, ik heb ook wat vreemde maten. Extreem tevreden over.Terrie schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:08:
Ik ben op zoek naar overhemden met een smalle fit bij de taille en bij de schouders een brede fit. Ik heb momenteel een maat 50 en dan de taille ingenomen. Maar nu zit het toch allemaal niet optimaal. Wil gewoon dat hij netjes in de broek valt, maar doordat ik niet een normaal postuur heb zien de meeste overhemden er echt niet uit..
Toegegeven, ze zijn niet de goedkoopste, maar het geld meer dan waard.
Maffeis is zonder twijfel van hoge kwaliteit maar als je vreemde maten hebt kan je beter voor MadeToMeasure gaan. Het merk is dan meer van ondergeschikt belang. Zelfs Susu kan je dan goed helpen voor de helft van wat 1 shirt van Maffeis kost.Sanction schreef op maandag 6 maart 2017 @ 05:13:
[...]
Zonder twifel Emanuele Maffeis. Te koop bij Oger. Sinds ik die jaren geleden eens gekocht heb koop ik nooit anders meer; hb er nu een stuk of 20. Oger vermaakt het perfect, ik heb ook wat vreemde maten. Extreem tevreden over.
Toegegeven, ze zijn niet de goedkoopste, maar het geld meer dan waard.
Is het mogelijk om suede schoenen helemaal te laten herstellen? Ik heb een paar brogues staan van suede die ik mooi vind, maar omdat het suede gewoon niet meer mooi is (veel losse haartjes, brogue details niet meer mooi) draag ik ze niet meer. Maar ik zou ze best wel willen laten herstellen. Dus is dat mogelijk of heeft het geen zin om ze naar de schoenmaker te brengen?
Dat is moeilijk te zeggen zonder ze in je handen te hebben laat staan als ik ze niet eens zie op een foto.Arthur-M. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:28:
Vraagje over suède schoenen (brogues):
Is het mogelijk om suede schoenen helemaal te laten herstellen? Ik heb een paar brogues staan van suede die ik mooi vind, maar omdat het suede gewoon niet meer mooi is (veel losse haartjes, brogue details niet meer mooi) draag ik ze niet meer. Maar ik zou ze best wel willen laten herstellen. Dus is dat mogelijk of heeft het geen zin om ze naar de schoenmaker te brengen?
Maar ik zou gewoon naar een schoenmaker gaan en vragen of die er nog wat van kan maken.
Maar hij werkt (helaas) maar met een beperkt aantal (super)high-end schoenmerken.
Solide binnenwerk, goed leer, goede patina/kleuring, etc zie je in NL helaas amper, laat staan goede onderhoudsproducten(!)... Hoe beter de schoenen zijn onderhouden, hoe beter het eindresultaat bij hertelwerk. Ik heb Santoni's van 5-6 jaren oud - weliswaar een makkelijk kleur: zwart, maar toch - die na een revisie weer als nieuw zijn, en dan ook echt: als nieuw.
Samengevat: tenzij het écht de moeite is, emotioneel of financieel (het waren erg goede/dure schoenen die goed zijn te herstellen), neem afscheid en vervang dit paar. Glad leer, leren zool, Goodyear welt, van de merken Greve en Van Bommel kunnen de moeite zijn om te herstellen. Suède is veelal van matige kwaliteit en niet de moeite om te laten herstellen. Alleen in uitzonderlijke gevallen - ik ga d'r voor het gemak(/ten onrechte?) vanuit dat het geen Corthay's, Berluti's of Santoni's zijn. No offence meant!
Wat kost zo'n Royal Treatment herstelprocedure? Ik ben al jaren op zoek naar een écht mooi paar schoenen zoals Santoni's, maar zou ze dan aan het einde van hun "leven" willen laten herstellen. Ben benieuwd wat dat kost, als een paar Santoni's 700 euro kosten.Grin schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:34:
Inderdaad lastig te voorspellen zonder foto's, en hangt ook heel erg af van de kwaliteit van de schoenen. Veelal zijn de schoenen in de Nederlandse schoenenwinkels amper tot matig te herstellen. Er zijn uitzonderingen maar veelal is het geen herstelwerk om trots op terug te kijken. Ik heb zelf schoenen gemaakt als hobby, dus ik weet een beetje waar ik over praat. Mocht je echt een goed paar schoenen hebben dan is dit eigenlijk het enige adres in NL die kwaliteit levert: The Royal Treatment
Maar hij werkt (helaas) maar met een beperkt aantal (super)high-end schoenmerken.![]()
Solide binnenwerk, goed leer, goede patina/kleuring, etc zie je in NL helaas amper, laat staan goede onderhoudsproducten(!)... Hoe beter de schoenen zijn onderhouden, hoe beter het eindresultaat bij hertelwerk. Ik heb Santoni's van 5-6 jaren oud - weliswaar een makkelijk kleur: zwart, maar toch - die na een revisie weer als nieuw zijn, en dan ook echt: als nieuw.
Samengevat: tenzij het écht de moeite is, emotioneel of financieel (het waren erg goede/dure schoenen die goed zijn te herstellen), neem afscheid en vervang dit paar. Glad leer, leren zool, Goodyear welt, van de merken Greve en Van Bommel kunnen de moeite zijn om te herstellen. Suède is veelal van matige kwaliteit en niet de moeite om te laten herstellen. Alleen in uitzonderlijke gevallen - ik ga d'r voor het gemak(/ten onrechte?) vanuit dat het geen Corthay's, Berluti's of Santoni's zijn. No offence meant!
Kan niet stoppen met ontploffen!
Santoni's van 700 euro zou ik mee oppassen, als je dat wilt uitgeven aan een paar mooie schoenen zou ik ook kijken naar andere merken (die dan binnen bereik komen). Santoni's zijn prachtige schoenen voor wanneer je 200-600 Euro wilt uitgeven aan een paar uitstekende schoenen. Daarboven vind ik de prijs/kwaliteit discutabel in vergelijk met andere topmerken, zo bijzonder - sluiting, afwerking, patina, gebruikte materialen - zijn ze ook weer niet.Bob Popcorn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:54:
[...]
Wat kost zo'n Royal Treatment herstelprocedure? Ik ben al jaren op zoek naar een écht mooi paar schoenen zoals Santoni's, maar zou ze dan aan het einde van hun "leven" willen laten herstellen. Ben benieuwd wat dat kost, als een paar Santoni's 700 euro kosten.
Mocht je opzoek zijn naar een paar mooie schoenen, kijk dan eens bij Hermans in Utrecht, of voor Santoni: Vousten in Schijndel. Kijk niet in Amsterdam voor Santoni's, daar zijn ze om een of andere reden veelal 50-80 Euro duurder dan in de rest van het land...
Voor herstel van high-end schoeisel moet je rekenen op 150-350 euro. Voor 't herstel van m'n zwarte Santoni penny loafers was ik 200 Euro kwijt, het herstelwerk dat hierbij is verricht: 't binnenwerk, nieuwe zool, hak en herstel patina (upper, apron, toe en tongue). Deze bewuste schoen heb ik ooit voor de helft van 't geld kunnen kopen, met deze revisie zat ik nog niet op de originele aankoopprijs, dan valt het m.i. te verantwoorden want ze kunnen weer jaren mee.
De crème, polish leather lotion en Waterproofing spray/Zilverzand (voor suède) van The Royal Treatment, kan ik aanraden. Een van de beste schoenverzorgingsproducten die je kan kopen.
Zou zelf ook wel met mooie schoenen rondlopen, maar ik fiets naar het werk en met die regen vind ik het zonde om dan in het duurdere segment te stappen eigenlijk. Of kunnen Santoni's daar gewoon prima tegen bijvoorbeeld?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Helaas... Patina's(/leer) en water gaan simpelweg niet samen. Regen op glad lederen schoenen: je krijgt bubbels tussen het leer en de patina, dat vervolgens gaat craqueleren, hierdoor droogt het onderliggende leer uit en gaat het van kwaad naar erger. Glad leer/patina en regen/water == no bueno.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:04:
Goede adviezen zo
Zou zelf ook wel met mooie schoenen rondlopen, maar ik fiets naar het werk en met die regen vind ik het zonde om dan in het duurdere segment te stappen eigenlijk. Of kunnen Santoni's daar gewoon prima tegen bijvoorbeeld?
Suède en regen gaat een stuk beter, maar ook daar tot zekere hoogte(!). Bij donkere suèdes krijg je op den duur witte plekken - die met keukenazijn deels kunnen worden weggewerkt - de lichtere suèdes gaan vaak onherstelbaar vlekken. Schoenspanners doen veel goed maar zijn echt geen wondermiddel voor verregende schoenen, helaas...
M'n vroegere manager kon aan m'n schoenen zien of het die dag ging regenen of niet. Ik ben wel eens op sokken naar huis gefietst...
Wat ook nog een optie is (heb ik in het verleden al wel eens gedaan) is de nette schoenen op de zaak hebben staan. Trek ik ze daar aan in plaats van 's morgens thuis. Werkt het beste als je niet in de buitendienst werkt
- Schoenen voor autorijden
- Schoenen voor parkeergarage naar kantoor en terug
- Schoenen voor op kantoor zelf
Waarvan twee sets schoenen in de handtas mee gingen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ok, laat maar die dure schoenenGrin schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:16:
[...]
Helaas... Patina's(/leer) en water gaan simpelweg niet samen. Regen op glad lederen schoenen: je krijgt bubbels tussen het leer en de patina, dat vervolgens gaat craqueleren, hierdoor droogt het onderliggende leer uit en gaat het van kwaad naar erger. Glad leer/patina en regen/water == no bueno.
Suède en regen gaat een stuk beter, maar ook daar tot zekere hoogte(!). Bij donkere suèdes krijg je op den duur witte plekken - die met keukenazijn deels kunnen worden weggewerkt - de lichtere suèdes gaan vaak onherstelbaar vlekken. Schoenspanners doen veel goed maar zijn echt geen wondermiddel voor verregende schoenen, helaas...
M'n vroegere manager kon aan m'n schoenen zien of het die dag ging regenen of niet. Ik ben wel eens op sokken naar huis gefietst...

Kan niet stoppen met ontploffen!
Dat regen patina aan kan tasten is nieuw voor mij. Normale kalfsleren schoenen kunnen prima tegen een drup regen, suede ook en mag je zelfs afwassen met wat zeep. Bij slecht weer draag ik juist mijn leren jumper boots met rubberen zool, omdat deze tegen een stootje kunnen. Kunst is ze goed te laten drogen en eens in de zoveel tijd een beetje liefde te geven, zodat ze er weer tegenaan kunnen.Bob Popcorn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:19:
[...]
Ok, laat maar die dure schoenenWil wel gewoon kunnen blijven leven zonder continue aan die schoenen hoeven denken.
Na het dragen schoenspanners erin voor vormbehoud/tegen kreuken, af en toe vuil wegpoetsen en ze van een nieuw waxlaagje voorzien. Ik gebruikt zelf de producten van Medaille d'Or voor mijn schoenonderhoud.
Cordovan (paardenleer) is een ander verhaal. Daar krijg je van water inderdaad vlekken op.
Ik heb het over gepatineerde (i.e. geschilderde) kunstwerken van Santoni, Corthay, Berluti etc. Dat is echt wat anders dan leren jumper boots met een rubberen zool.Melniek schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:20:
[...]
Dat regen patina aan kan tasten is nieuw voor mij. Normale kalfsleren schoenen kunnen prima tegen een drup regen, suede ook en mag je zelfs afwassen met wat zeep. Bij slecht weer draag ik juist mijn leren jumper boots met rubberen zool, omdat deze tegen een stootje kunnen. Kunst is ze goed te laten drogen en eens in de zoveel tijd een beetje liefde te geven, zodat ze er weer tegenaan kunnen.
Na het dragen schoenspanners erin voor vormbehoud/tegen kreuken, af en toe vuil wegpoetsen en ze van een nieuw waxlaagje voorzien. Ik gebruikt zelf de producten van Medaille d'Or voor mijn schoenonderhoud.
Cordovan (paardenleer) is een ander verhaal. Daar krijg je van water inderdaad vlekken op.
Ik zal m'n Berluti's of Corthay's nooit dragen in de regen, never nooit. Zelfs de sneakers niet, ze kunnen best een stootje hebben maar van regen worden ze heel snel, heel lelijk. Ik heb echt tientallen paren; ik ken m'n pappenheimers. Voorbeeld van een Berluti sneaker die ik toevallig op m'n telefoon heb staan:

En dit is bij lange na niet het vervelendste patina, dit is nog realatief eenvoudig te herstellen als d'r iets mee gebeurt.
Begrijpelijke reactie!Bob Popcorn schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:19:
[...]
Ok, laat maar die dure schoenenWil wel gewoon kunnen blijven leven zonder continue aan die schoenen hoeven denken.
Bij mij is het echt een hobby (geweest) en kan echt een dagdeel bezig zijn met het verzorgen van 2-3 paar schoenen. Ben zo anderhalf uur verder met het onderhoud van 1 paar schoenen, afhankelijk van hoe bijzonder de patina is. Schoenmelk om de glad lederen schoen te reinigen, opnieuw opbrengen van de crème, laten intrekken, uitpoetsen, aanbrengen van polish, laten intrekken, uitpoetsen, zool invetten en tot slot licht opruwen. Doe dat keer 2-3 paar schoenen en je ochtend/middag is weg
Vaal had het over schoenen in de pricerange van Santoni's waarop jij aangeeft dat patina/leer niet tegen water kan. Daarna betrek je er merken bij waarvan je rustig 2/3 paar Santoni's of vergelijkbaar kan kopen. Dat is mijns inziens als iemand de voor- en nadelen van een iOS uitleggen, terwijl die op zoek is naar een Android telefoon.Grin schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:44:
[...]
Ik heb het over gepatineerde (i.e. geschilderde) kunstwerken van Santoni, Corthay, Berluti etc. Dat is echt wat anders dan leren jumper boots met een rubberen zool.
Ik zal m'n Berluti's of Corthay's nooit dragen in de regen, never nooit. Zelfs de sneakers niet, ze kunnen best een stootje hebben maar van regen worden ze heel snel, heel lelijk. Ik heb echt tientallen paren; ik ken m'n pappenheimers. Voorbeeld van een Berluti sneaker die ik toevallig op m'n telefoon heb staan:
[afbeelding]
En dit is bij lange na niet het vervelendste patina, dit is nog realatief eenvoudig te herstellen als d'r iets mee gebeurt.
Mijn stelling is simpelweg dat leren schoenen en water prima samengaan en je, mits goed onderhouden, vele jaren plezier van jouw leren schoenen kunt hebben.
Het prima samengaan van glad lederen Santoni's en water is absoluut niet mijn ervaring. Sterker nog, dat vind ik nonsense. Maar ervaringen/meningen kunnen verschillen. Jij hebt jouw ervaringen toegelicht en ik de mijne, laat eenieder z'n eigen conclusie trekken
Ik zou juist denken dat de bovenste 2 hetzelfde kunnen zijn. Dat je met je kantoor-hakken niet graag door het trappenstel van een parkeergarage heen banjert kan ik me voorstellen, maar dat je voor autorijden andere flats wilt hebben dan waarmee je door de garage loopt weer niet.NeutraleTeun schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:18:
Dat autorijden snap ik nog wel. Maar die 2 onderste kunnen toch prima dezelfde schoenen zijn.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Zoiets bijvoorbeeld
Of gewoon donkerblauwe schoenen.
Onder een antraciet pak lijkt t me geen probleem, maar een zwarte of een blauwe pak?
[ Voor 7% gewijzigd door Musta op 12-03-2017 18:07 ]
Dragen en zelfverzekerdheid tonen en uitstralen.
Er zijn helaas geen winkels in de buurt hier waar ik het zelf kan bekijken
This too shall pass
Ik heb zelf twee Profuomo overhemden. Een Skyblue variant en een Originale. Beide vind ik er mooi uit zien en de stof is ook fijn imo.Sharky schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:44:
Iemand een beetje ervaring met Profuomo-overhemden? Ik koop al een paar jaar de standaard slim fit non-iron shirts, maar ik vind de stof toch wat te dun omdat hij daardoor snel kreukt. Een iets stuggere stof lijkt netter en blijft ook langer netjes. Nou is de pasvorm echt prima, maar ik zie dat ze nogal wat variaties hebben op de webshop. Ik kan gewoon blind maat 39 SL7 slim fit kopen, maar hoe zit het met die Royal Twill variaties? Wat voor stoffen zijn dat? Iemand die een beetje kennis heeft?
Ik omschreef het misschien wat onduidelijk; ik draag nu al Profuomo, ik ben vooral benieuwd of ze wat mooiere, stuggere stoffen hebbenArthur-M. schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:25:
[...]
Ik heb zelf twee Profuomo overhemden. Een Skyblue variant en een Originale. Beide vind ik er mooi uit zien en de stof is ook fijn imo.
This too shall pass
Een zwart pak is voor begrafenissen, en op begrafenissen draag je zwarte schoenenMusta schreef op zondag 12 maart 2017 @ 16:29:
Wat zijn de meningen over donkerblauwe suede loafers onder een zwarte / blauwe / antracieten pak?
Zoiets bijvoorbeeld
Of gewoon donkerblauwe schoenen.
Onder een antraciet pak lijkt t me geen probleem, maar een zwarte of een blauwe pak?
Daarnaast zou ik oppassen met het Manfield huismerk: bij mij sleten ze binnen drie maanden door, terwijl ik met de meeste schoenen jaren doe. Ze gaven vervolgens niet thuis toen ik voor garantie bij ze langs kwam.
Precies daarom mag je producten die je online bestelt terugsturen: zodat je ze in het echt kunt bekijkenSharky schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:44:
Gedoemarcieking schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:16:
[...]
Precies daarom mag je producten die je online bestelt terugsturen: zodat je ze in het echt kunt bekijken
This too shall pass
5 jaar geleden heb bij de WE een "pak" gekocht, toen ook voor een bruiloft in de vriendengroep. Dat pak heb ik met de bruiloft gedragen en met mijn sollicatie, en daarbuiten meen ik nog één keer (3x in 5 jaar dus). Toen had ik een grijs pak met daarop een zwart overhemd met zwarte suede schoenen, zonder strop (niet al te formeel maar vond ik wel heel leuk).
Ik heb een leidinggevende functie bij een grote multinational in de techniek maar desondanks draag ik nooit een pak. Het MT team waar ik onderdeel van ben (voor een tak van 80FTE) draagt nooit iemand een pak. Ongetwijfeld zijn er wel speciale gelegenheden waar ik hem aan zou kunnen doen, kans bestaat ook dat ik makkelijker een pak ga dragen als ik zeker ben dat ik een goed pak heb.
Nu dus interesse om een nieuw pak te kopen, ik denk zelf aan een 3-delig pak omdat ik dat gewoon heel mooi vind. Afgelopen week dus dit topic (en voorgaande deels) doorgelezen en zaterdag naar de Suit Supply geweest.
Daar allerlei pakken en verschillende kleuren geprobeerd. Maat 50 past eigenlijk prima, alleen de broek moet dan iets ingekort worden, keuze in 3-delig was heel beperkt. Uiteindelijk niets gevonden waarvan ik direct dacht "ja dit is m". Op de foto hieronder (rechts) heb ik een pak aan dat ik best wel mooi vond (alle andere pakken ook wel), maar niet 3-delig en dan wel €450,- excl. das/overhemd en een pak dat er kwalitatief prima uit ziet maar verder voor mij een pak als alle pakken is.
Uiteindelijk dus een foto gemaakt en besloten er nog even over na te denken en rond te kijken. Op de terugweg voor de grap de C&A binnen gestapt en een pak maat 50 gepast (foto links). Eigenlijk zit dit pak gewoon helemaal prima aan alle kanten, prijs €99 (-10% bij online kopen) inclusief das. Ik zou er dan alleen nog een overhemd bij moeten kopen. Geld uitgeven aan een goed overhemd vind ik ook niet erg, die draag ik heel regelmatig naar mijn werk.
Als ik een duur pak zou kopen zou ik me ook verplicht voelen nieuwe schonen daarvoor te kopen. Bij het C&A pak zou ik rustig gewoon een paar aantrekken dat ik al heb (bijvoorbeeld die van de foto). Grootste nadeel van de C&A is natuurlijk het materiaal (80% polyester 20% viscose), ik ben toch wel bang dat ik het daar heel warm in ga krijgen.
Ik zit nu dus ernstig in dubio, ik neig er erg na om maar gewoon die C&A te kopen voor die paar keer dat ik het draag. Dan misschien nog combineren met blauw overhemd zoals op de foto hieronder (achterkant van het vestje heeft de kleur van de strop).
Lastig dit, hoor graag de mening van mijn mede tweakers!

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Veel voorkomend op internet is zo'n set van 5 paar, voor ongeveer 100 euro:
https://www.schoenspanner...outen-schoenspanners.html
Cederhout, in lengte en breedte verstelbaar, en met een fatsoenlijke hak.
Iemand ervaring hiermee, of een mening of deze een beetje ok zijn?
Ik zou het goed doen, of je aansluiten bij de rest van de groep en geen pak aantrekken.
Links is overduidelijk een goedkoop pak met veel te smalle revers en te dunne kleppen op de zakken. Dat is even in geweest, maar het levert een rare look op. Het jasje is veel te kort, en het sluit op de borst totaal niet aan, volgens mij omdat het daar te stijf is. Daarnaast kiert de kraag en zitten de schouders niet goed.
Aan rechts valt ook nog wel iets te vermaken, ook daar valt de kraag niet mooi op het shirt, maar van Suit Supply zie je in ieder geval dat de pakken fatsoenlijk zijn.
De schoenen passen niet bij een pak: ze zijn wel deels van leer, maar het zijn een soort sneakers.
Daarnaast ben ik persoonlijk geen fan van de kleurencombinatie die je voorstelt: voor mij hoort een shirt, zeker bij een bruiloft, een lichte kleur te hebben. Een das dragen die bijna wegvalt bij het shirt zou ik al helemaal niet doen.
Kun je voor een middenweg in prijs niet naar een outlet van Suit Supply (Roermond/Bataviastad/Roosendaal) of Oger (Haarlem), en direct even kijken of ze daar een paar schoenen in de uitverkoop hebben? Ze hebben daar ook altijd losse jasjes, dan ga je voor een chino+jasje, zonder das.
Die zijn prima, idem als het personeel daar.Dirtbiter schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:40:
Ik overweeg om wat schoenspanners te kopen om mijn schoenen wat netter te houden.
Prima spanners en een goede prijs. Ik heb ze hier in al m'n schoenen zitten. Als je een tussen maat hebt doe je er verstandig aan om een grotere maat te kopen. Ze vallen namelijk een tikkeltje klein.Dirtbiter schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:40:
Ik overweeg om wat schoenspanners te kopen om mijn schoenen wat netter te houden.
To dare is to do
Het linker pak is duidelijk van inferieure kwaliteit; echt zonde van je geld. Smal en stijf revers, slechtzittende schouders, jasje is te kort, horizontale zakken en het pakt 'trekt' aan alle kanten. Mijn advies: lekker in het schap laten hangen.
Het rechter pak is duidelijk beter, de kleur past beter bij je huid, enigszins diagonale zakken waardoor je taille goed wordt neergezet, lengte is veel beter (goed), het pakt 'trekt' niet, je schouders zitten goed in de stof en de revers is vele malen beter uitgevoerd. Helaas zijn de mouwen van je shirt te kort (~1.5cm zichtbaar onder je jasje), wanneer je een dress horloge hebt (max 40-41mm kast) dan zou ik deze omdoen, zo niet: dan kan je beter zonder horloge. De das is iets persoonlijks maar die zou iets vrolijker kunnen, gezien je huidskleur kan je best wat hebben. Ticket pocket is een leuke twist en vraagt eigenlijk om een subtiel pochet; geen prop maar een streepje. Zo heb je een weerskanten een speels element.
Tot slot nog een paar nette schoenen en het plaatje is compleet.
Het onderste plaatje (opgestroopte mouwen) lijkt leuk maar dit is typisch een figuur voor maatwerk. Hier is het gilet verworden tot een wifebeater (google images). Prima dat je een dikke borstkas/brede schouders hebt maar steek dat dan in een goed gilet; in veel gevallen ontkom je dan niet aan maatwerk.
[ Voor 21% gewijzigd door Grin op 08-04-2017 18:20 ]
Ik twijfel nu nog om er ook paar schoenen + riem bij te nemen, maar ik ben de 300+ euro voor een paar schoenen niet waard.
Pak overigens laten aanmeten bij Diya tailors in Bleiswijk.
Anders zou je ook nog naar een ander paar leren schoenen kunnen kijken, het hoeft echt geen 300+ euro te kosten, daaronder is zeker wel wat te kiezen.
Ook bijpassende riemen leverbaar, al heb ik er een Greve riem bij (smaller model) die zo voor origineel bijpassend door zou kunnen gaan.
En wordt er tegenwoordig nog een extra broek bij een pak gekocht?
Err. Je bént het niet waard, of je hebt het er niet voor over?Bartvw schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:18:
Voldoende week zaterdag mijn Trouwpak voor het eerst zien en passen nadat ik 5 weken geleden per opgemeten.
Ik twijfel nu nog om er ook paar schoenen + riem bij te nemen, maar ik ben de 300+ euro voor een paar schoenen niet waard.
Je schoenen kan je altijd hergebruiken, je pak niet. Ik zou eens kijken bij de heren van Corbeau (Nieuwe Binnenweg 60). Kan je 300+ met schoenen en riem kosten, maar hoeft niet.
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Ondanks dat ik weet hoe ik mijn schoenen moet verzorgen (spanners, af en toe poetsen), doe ik het niet. En dat ga je wel merken aan je schoenen na verloop van tijd.
Ik draag dagelijks een pak met nette schoenen, maar dat zijn dan van Liers bij outlet vandaan. Dat scheelt wel qua prijs.
Wat is je budget?Niku schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:40:
Ik heb een figuur waarbij ik verschillende maat jasje en broek nodig heb. Bij de SuitSupply hebben ze drie verschillende pakken hangen waarbij het mogelijk is om maten te combineren. Weten jullie winkels waarbij dit ook kan?
En wordt er tegenwoordig nog een extra broek bij een pak gekocht?
Ik gebruik deze schoenspanners al bijna twee jaar en ben er erg blij mee. Hier een foto die ik destijds heb gemaakt:Dirtbiter schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:40:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik heb hetzelfde probleem, en vermaken is niet genoeg voor een volle maat.Sanction schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 05:52:
Ga naar Oger, die hebben een Red-collectie in die prijsklasse en vermaken alles wat nodig is.
Suit Supply heeft een nieuwe service waarbij je stoffen kunt kiezen en voor €399 de broek en het jasje in een verschillende maat kunt bestellen, en in iedere stijl die ze hebben. Volgens mij is dat precies wat hij zoekt. Maatwerk van Oger en Suit Supply zit een stuk boven deze prijs (behalve voor een paar instapstoffen).
http://eu.suitsupply.com/...Show?tid=suitconfigurator
Society shop is ook nog een optie overigens. Wel iets hoger in prijs, maar veel mogelijkheden.marcieking schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:15:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, en vermaken is niet genoeg voor een volle maat. Suit Supply heeft een nieuwe service waarbij je stoffen kunt kiezen en voor €399 de broek en het jasje in een verschillende maat kunt bestellen, en in iedere stijl die ze hebben. Volgens mij is dat precies wat je zoekt. Maatwerk van Oger en Suit Supply zit een stuk boven deze prijs (behalve voor een paar instapstoffen).
http://eu.suitsupply.com/...Show?tid=suitconfigurator
Gelukkig blijk ik goed in een 106 slimfit te passen. Dus laatst twee pakken, vier overhemden en twee T-shirts gekocht voor 850 euro. Niet verkeerd.
Alleen de lengte van de broek blijft een discussiepunt. De mode lijkt wat korter dan ik zelf prettig vind. Ben er nog niet uit wat ik acceptabel vind.